Hallo allemaal,
Ik heb sinds 1 april een quatt duo laten installeren bij onze nageisoleerde jaren 70 twee onder 1 kap (150m2) beneden vloerverwarming, boven radiatoren van verschillende typen.
Ik merk dat de cop belabberd slecht is, rond de 2.3/2.5 afgelopen 2 dagen met 18.5 binnen. De maximale watertemperatuur van 50/55 graden wordt ook regelmatig gehaald.
In de eerste instantie had ik alle radiatoren, ook boven open gezet, aangezien het een doorzon woning betreft en er nog geen thermostaat knoppen aanwezig zijn heb ik die voor nu dicht gedraaid behalve op in de badkamer.
Anders wordt het boven al gauw veel te warm, combi van meer zon en afgifte systeem boven te krachtig waarschijnlijk.
Beneden zat eerst nog 1 ouderwetse radiator in de woonkamer, aangezien deze nooit gebruikt werd en de vloerverwarming voldoende had moeten zijn is deze verwijderd.
Momenteel is er nog een ouderwetse mengverdeler met pomp geïnstalleerd. De dunne buis (+/- 16mm) die op de mengverdeler is aangesloten op de foto is waarschijnlijk te dun om een fatsoenlijke hoeveelheid warm water bij te mengen waardoor de temperatuur van de quatt omhoog moet. De wat dikkere buis waarmee hij binnenkomt is ongeveer 20mm.
Ben even benieuwd wat jullie adviseren als de beste vervolgstap, zijn er nog wat instellingen die ik op de huidige mengverdeler kan proberen?
Of deze gelijk laten vervangen door een hybride of ltv verdeler?
Boven radiatorknoppen bevestigen en eventueel waterzijdig inregelen zodat de bovenverdieping zoveel mogelijk meedraait lijkt mij ook niet verkeerd, maar grootste probleem lijkt in de afgifte beneden te zitten.
Huidige instellingen pomp
Maximale temperatuur 35 graden
Pompsnelheid 2
Oranje mengknoppen heb ik zelf nooit aan gezeten (installatie uit waarschijnlijk 2014, woning begin dit jaar gekocht)
Ps, ik woon er momenteel nog niet dus live json uitlezen op het juiste moment is nog wat lastig ivm overdag werken.