Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
ardjuno schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:09:
Ik ben best fan van Quatt hoe ze zaken aanvliegen, maar dit is gewoon een 1 op 1 kopie van een Apple Keynote.
"EnergyOS", de videos, de manier.

Weheat is ook innovatief bezig, door software te ontwikkelen die je beton van je huis als energieopslag gebruikt. Benieuwd of dat ook werkt, want uiteindelijk is dat duurzamer dan want we hebben allemaal beton :)
Dat klinkt leuk voor een kort deel van het jaar. Maar hoe blij word je van energie die je over hebt omzetten in warmte op het moment dat je heel veel energie hebt (lees: in de zomer)?

Memento mori

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
carpebios schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:05:
Prijzen zijn prima, maar geen dynamisch graag!
Het lijkt me dat hun dynamische contract optioneel is, waarschijnlijk met als voordeel dat dan de boel naadloos op elkaar aan sluit als je dat wel doet.

Maar waarom haat op een dynamisch contract? Ik heb het nu ook (sinds november), simpelweg omdat het momenteel de meest voordelige vorm was. Bij andere contracten betaal ik alleen al 60 euro per maand aan terugleverboete, laat staan de maandlasten.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardjuno
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:44
Bob-B190 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:12:
[...]

Dat klinkt leuk voor een kort deel van het jaar. Maar hoe blij word je van energie die je over hebt omzetten in warmte op het moment dat je heel veel energie hebt (lees: in de zomer)?
Goed punt. Maar overdag laad ik liever mijn auto op, draai ik een was en vaatwasmachine, koel ik het huis en zou ik (in de toekomst) tapwater opwarmen. De overige stroom die je gebruikt 's avonds is dan vrij weinig...

Huis 2000 - 141m2 - HR++ Glas - vloer,muur en dakisolatie - 3,6KW PV installatie - Energielabel A - 3 radiatoren beneden, 5 radiatoren boven - Tado knopen - Quatt Hybrid Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Why So Serious. schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:10:
[...]

Nee, heb ik helaas niet..
Maakte het bij jou nog verschil wanneer je de thermostaatknop lager zet? Je zou zeggen dat dit niet uit maakt zolang je hem hoger hebt staan dan 38 in jou situatie.
Wanneer er water van 50°C van ketel of Quatt komt en thermostaatknop staat op 38°C, sluit de thermostaatknop de verdeler af. Oftewel: koude vloer

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
5250 euro voor een 11kw batterij... Dat heb je echt in de huidige markt vrijwel niet terugverdiend... Je kunt een keer 1-2 euro per dag verdienen maximaal. Laten we optimistisch zijn en uitgaan van 2 euro per dag (wat gemiddeld gezien moeilijk is, want er zijn ook genoeg laffe dagen met weinig zon en weinig wind, dus weinig dynamisch geschommel om mee te verdienen).

5250/2=2625. Dus 2625 dagen om je investering terug te verdienen. Dus ben je 7 jaar bezig om de batterij terug te verdienen.

Wie weet hoe de markt eruit ziet over 7 jaar, wellicht is het hele dynamische contract wel dood tegen die tijd, wie weet gaat de overheid wel belasting heffen op thuisbatterijen (zie zonnepanelen en elektrische auto's). En dan moet je maar hopen dat je nooit onderhoud nodig hebt in die 7 jaar, of erna.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 21:23
Mijn blend in heat pump has a beautiful curved and afgebladerde cover that will be changed a year ago,..

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 09:55
MacD007 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:22:
[...]

dank, helaas weer in dit artikel heel veel gebakken lucht, en dit keer van WeHeat.
als ze denken dat ze door hun oplossing de verzwaring van het net overbodig gaan maken, veel succes.
Ja, daar ben ik het wel een beetje mee eens.

Ik ben ook fan van warmtebufferen (doe dit zelf ook heel bewust), maar het is vrij beperkt concurrerend aan een thuisaccu.

Die thuisaccu is vooral interessant in de zomer, warmte bufferen is dan weer een winterding.

Uiteraard heb je wat overlap in de herfst en voorjaar, en uiteraard kun je een paar weken per jaar koelte bufferen, maar om dit nu als alternatief voor een thuisaccu te bestempelen vind ik wel een beetje erg 'wij-van-wc-eend'.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-07 14:49
Friezin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:16:
[...]

Wanneer er water van 50°C van ketel of Quatt komt en thermostaatknop staat op 38°C, sluit de thermostaatknop de verdeler af. Oftewel: koude vloer
Ja precies, maar in principe zou er onder geen enkele omstandigheid water van hoger dan 40 graden in de vloer terrecht te hoeven komen om het warm te krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:06
Nu al een nieuwe. Had ik toch een paar maanden moeten wachten.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Why So Serious. schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:19:
[...]

Ja precies, maar in principe zou er onder geen enkele omstandigheid water van hoger dan 40 graden in de vloer terrecht te hoeven komen om het warm te krijgen toch?
Er is een verschil tussen "verdeler-in" en "vloer-in".
Thermostaatknop op 38°C: wordt daarna nog bijgemengd naar bijv. 30°C.
Bij 40°C doet verdeler niets meer.
Bij knop op 50°C bijgemengd tot ongeveer 38°C vloer-in en dat is prima

[ Voor 7% gewijzigd door Friezin op 06-05-2025 20:34 ]

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Wauw, een nieuw design... zegmaar.. hetzelfde als de vorige, maar dan met het houtlook gedeelte onderin ipv in het midden... hoe kom je erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertBertjes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 20:05
De website is nu inmiddels ook geupdate, hier staan de nieuwe producten ook:

https://www.quatt.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:08
Kun je hem ook inruilen?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:21:
Nu al een nieuwe. Had ik toch een paar maanden moeten wachten.
Hoop dat mijn 2de (die nog moet komen) deze kan worden, maar gezien de prijs....
Denk het niet: ouden werden gedumpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Wel een beetje balen dat afgelopen weekend m’n hybrid geplaatst is en de nieuwe vanaf vandaag geleverd kan worden :o. Mooie performance op lage temperatuur volgens de keynote.

Desalniettemin ben ik blij met m’n nieuwe aanwinst :).

[ Voor 14% gewijzigd door Struikrover op 06-05-2025 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:18

Animal_X

Rodin

Tanuki schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:13:
Wat is het toch bedroevend om met Quatt sales te e-mailen. Ze kunnen preorder betalingen niet opzoeken op een adres, enkel op een naam, krijg je dan een week later pas weer terug. Maar ze sturen dus een reactie naar mij, waarbij mijn e-mail werd gequote met mijn voor- en achternaam...

Nu kunnen ze de betaling alsnog niet vinden. En dan stopt het weer. Heel raar.

Nu rekeningafschrift gestuurd. Maar blijkbaar staan dus niet alle betalingen in hun systeem geregistreerd? Dat is toch ook raar...

Ik ben benieuwd of ik mijn 99 euro nog terug ga zien.
Ik vrees het ergste.. Hier andersom. installatie begin januari geplaatst. Fout op de factuur, direct aangegeven en zou een aanpassing op komen. Inmiddels al 7 keer een herinnering gestuurd naar zowel sales als support maar tot op vandaag de dag nog steeds geen factuur gezien... :( Gokje, ze hebben gedacht weg te komen met een AI agent ipv een echt Finance team en hebben alleen het minimale qua personeel voor de verslaglegging, geen debiteuren/crediteurenbeheer.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
Voor netto €0 moet kunnen lijkt mij als je weer opnieuw subsidie krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onlinaius
clubeddie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:58:
[...]

We maken hem wit en dan ziet hij heel anders uit. Is nog steeds vierkant en blokkerig
Ik kan ook niet zeggen dat ik fan ben van de looks.

Mogelijk dat het er real life beter uitziet, maar als ik nu op de Quatt site kijk krijg ik toch heel erg de '5 jaar in de zon gestaan vergeelt plastic' vibe van deze kleuren.

Geef mij dan maar gewoon een strakke zwarte box (de Marstek Venus bijv om even uit mijn hoofd een voorbeeld te noemen), dat vind ik toch mooier.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
De livestream is ook in de TS te zien.
de rest volgt zo snel mogelijk, echter ivm met mijn huidige gezondheid zal deel 3 iets langer gaan duren. ik hoop op jullie begrip.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannonballl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:02
Vorige week intake gehad voor hybrid duo en volgende week dinsdag komen ze plaatsen.. Ben bang dat ze de oude komen zetten. Zou morgen bellen helpen? Voor de nieuwe versie?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• clubeddie
Leuk verhaal en ik moet zeggen hoe ze alles aan elkaar hebben geknoopt is een hele mooie oplossing/idee.
Maar je moet wel ruim wonen om alles kwijt te kunnen. Geld verdienen op de energiemarkt gaat steeds moeilijker worden, iemand moet geld verdienen en dat is niet de burger. Dus ben benieuwd wanneer den haag / netbeheerders in gaan grijpen om dat terug te draaien.

Leuke designs, maar het is voornamelijk wit dus hip... Ik zit ondertussen nog met een afbladderend frontje. Gelukkig zijn de nieuwe van gepolijst metaal. Boeien. Ja, nieuwe warmtepomp versie, wat gaat dat doen met de oude. Nog een jaar of twee met vervangende onderdelen, maar daarna komt het advies zult u niet overstappen naar ons nieuwere model.

Jammer dat er niet een paar tweakers op het podium zijn gevraagd, jammer dat de aftersales niet benoemd zijn, jammer dat de servicelevel niet is aangegeven hoe ze dat gaan verhogen.

Mooie presentatie, zal vast de nieuwe quatt ontdekkers over de streep zetten, maar ik ben nog niet overtuigd. Geen zin om mijn hele eco systeem van quatt afhankelijk te gaan maken. Leuk als die toko omvalt, dan ben je echt de sigaar.
Maar laten we het positief benaderen, nu alles is uit ontwikkeld hebben ze vast tijd om naar de oude frontjes te kijken, de servicelijnen weer op te tuigen en te zorgen voor goede aftersales. Toch @marijnflipse ?

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Cannonballl schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:35:
Vorige week intake gehad voor hybrid duo en volgende week dinsdag komen ze plaatsen.. Ben bang dat ze de oude komen zetten. Zou morgen bellen helpen? Voor de nieuwe versie?
zou je kunnen doen, wie weet, gaan ze daar in mee, ik vrees wel dat je moet bij betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door MacD007 op 06-05-2025 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 20:52
Flinke refresh van de line-up en mooie nieuwe producten om het ecosysteem compleet te maken. Denk dat ze hiermee de eerste zijn die de volledige cirkel rond kan maken (op zonnepanelen na) vanuit één platform, propositie en installatie.

Heb wel zorgen over de snelle opschaling in aantal complexe producten die ze at scale gaan verkopen. Kunnen ze dit aan terwijl de groeipijnen nu (logischerwijs) soms al zichtbaar zijn? Samenwerking met derde partij voor batterijen is slim, dat biedt snelheid en "proven concept". De enige controleknop die ze hebben is prijs, dus verwacht niet dat ze dit heel scherp in de markt zetten voor de eerste generatie.

Uiteindelijk heb je hiermee voor 18K een all-electric setup (duo L) met thuisbatterij (11kW) en Chill staan. Veel geld, maar een competitieve propositie in een geïntegreerd ecosysteem. I like.

Nu nog zonnepanelen (slimme omvormer) en laadpaal (Peblar partnership?) en je hebt duurzaamheid uitgespeeld voor 25K.

[ Voor 6% gewijzigd door Clock op 06-05-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egeszsegedre
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 16:49
Mijn eerste vraag na deze presentatie is vooral, ik heb net een maand geleden de reservering geplaatst, hoe groot is de kans dat ik succesvol naar het nieuwe model kan gaan? Voelt nu beetje zinloos om nog het oude model uit te plaatsen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfannijmegen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 10:45
Leuke producten en ze hebben een visie.. mis alleen de laadpaal voor de EV in dit verhaal. Als je die niet integreert in je systeem dan werkt dat natuurlijk voor geen meter… en van AlphaESS hebben ze ook een laadpaal, dus ben wel teleurgesteld dat ze die niet direct hebben aangekondigd met een Quatt sausje eroverheen 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
onlinaius schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Ik kan ook niet zeggen dat ik fan ben van de looks.

Mogelijk dat het er real life beter uitziet, maar als ik nu op de Quatt site kijk krijg ik toch heel erg de '5 jaar in de zon gestaan vergeelt plastic' vibe van deze kleuren.

Geef mij dan maar gewoon een strakke zwarte box (de Marstek Venus bijv om even uit mijn hoofd een voorbeeld te noemen), dat vind ik toch mooier.
nou ja het is een beetje dat vieze groene kleurtje wat hij zelf ook aan heeft als kleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
Friezin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:21:
[...]

Er is een verschil tussen "verdeler-in" en "vloer-in".
Thermostaatknop op 38°C: wordt daarna nog bijgemengd naar bijv. 30°C.
Bij 40°C doet verdeler niets meer.
Bij knop op 50°C bijgemengd tot ongeveer 38°C vloer-in en dat is prima
Zit een draadje vanaf de thermostaat knop naar de onderkant, volgens mij is dat een voeler en meet hij dus wel welke temperatuur er echt de vloer in gaatAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThSY1Lhz20i7teNPBhHO3bb3cW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVH8K2IuruEvpjYGQU6Cp21O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MacD007
macfannijmegen schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:41:
Leuke producten en ze hebben een visie.. mis alleen de laadpaal voor de EV in dit verhaal. Als je die niet integreert in je systeem dan werkt dat natuurlijk voor geen meter… en van AlphaESS hebben ze ook een laadpaal, dus ben wel teleurgesteld dat ze die niet direct hebben aangekondigd met een Quatt sausje eroverheen 😁
wie weet, marijn kijkt hier wel mee, mogelijk dat je hem op een idee hebt gebracht.
ik vond er wel heel verrassende zaken uit komen en ook best aardig gedaan, ik denk dat Quatt hier best een applaus heeft verdient. d:)b *O* *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Die lui zijn 100% randstad. Dat zie je aan alles, Engels praten terwijl je publiek 95% NL is, groene kleren, Als je daar al een (elektrische) auto hebt, dan heb je waarschijnlijk alsnog geen eigen laadpaal voor de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:58
Stond er ook een werkende chill of werden we alleen producten getoond?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Why So Serious. schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:44:
[...]

Zit een draadje vanaf de thermostaat knop naar de onderkant, volgens mij is dat een voeler en meet hij dus wel welke temperatuur er echt de vloer in gaat[Afbeelding]
Kijk, dat is anders dan die van mij.
Hier zit hij op verdeler-in

PS; IR-meter aanschaffen is wel een aanrader. Zag ze bijv. laatst bij Lidl en Action. Accuraat? Mwah, maar goed genoeg om alle retouren en m2 vloer identiek af te stellen

[ Voor 13% gewijzigd door Friezin op 06-05-2025 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:36
of een eigen regelaar / thermostaat

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• onlinaius
clubeddie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:35:
Maar laten we het positief benaderen, nu alles is uit ontwikkeld hebben ze vast tijd om naar de oude frontjes te kijken, de servicelijnen weer op te tuigen en te zorgen voor goede aftersales. Toch @marijnflipse ?
Daar ga ik 100% in mee. Toch @marijnflipse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
MacD007 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:44:
[...]

wie weet, marijn kijkt hier wel mee, mogelijk dat je hem op een idee hebt gebracht.
ik vond er wel heel verrassende zaken uit komen en ook best aardig gedaan, ik denk dat Quatt hier best een applaus heeft verdient. d:)b *O* *O* *O*
Wat ik zeg, qua lijn en koppelingen tussen de onderlinge systemen heel netjes. Maar om nu volledig in het quatt eco systeem te stappen en volledig afhankelijk te zijn, dan heb je lef. 10kwh batterij... Voor hoeveel mensen gaat dat interessant kunnen zijn? Ja, als je nu gaat handelen, maar dat is over een jaar of twee gok ik echt wel afgelopen. Ik snap het wel, al hun producten zijn stroomvreters, en heel slim om snachts je water te verwarmen met goedkope energie. Ik denk alleen dat mijn stroomverbruik eerder omhoog gaat met al die prachtige producten dan omlaag. En ik weet niet of dat zo duurzaam is? Meest duurzame is volgens mij de stroom die ik niet verbruik?

Ik hoop voor ze dat het waar kunnen maken en een hoop nieuwe klanten kunnen werven, maar aub... Vergeet je huidige klanten niet. Als je hier op het forum de (soms relatief kleine) dingen voorbij ziet komen die alleen op communicatie gebied al niet opgepakt worden. En dan nu 6 nieuwe producten lanceren. Ik zie ergens een uitdaging. Daar zou ik eerder een applaus voor uitdelen als ze hier ook even serieus naar kijken. Uiteindelijk zijn het 'maar' 15.000 pompen. En hoeveel wilden ze ook alweer voor 2030. 2 miljoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
Friezin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Kijk, dat is anders dan die van mij.
Hier zit hij op verdeler-in

PS; IR-meter aanschaffen is wel een aanrader. Zag ze bijv. laatst bij Lidl en Action. Accuraat? Mwah, maar goed genoeg om alle retouren en m2 vloer identiek af te stellen
Bedankt voor de tip👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mochten/mogen jullie vanuit zaal nog vragen stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onlinaius
Clock schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:41:
maar een competitieve propositie in een geïntegreerd ecosysteem. I like.
Daar noem je wel een belangrijke voorwaarde: het geintegreerd ecosysteem.

Als ze dat kunnen neerzetten (ok, en een goede klantenservice kunnen regelen), hebben ze een interessant aanbod, maar als ik zie hoe hun software op dit moment in elkaar zit ben ik daar toch wel wat sceptisch over. Dit soort systemen zijn heel interessant als ze naadloos op elkaar aansluiten en automatisch de hoogste efficientie weten te halen, maar als je dit bij een 'simpele' warmtepomp al nauwelijks voor elkaar krijgt vraag ik me toch af waarom dat in een veel complexer systeem met heatbooster, heatbattery en thuisaccu opeens wel zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Mensen die een offerte geaccepteerd hebben voor het "oude" model kunnen niet zomaar een nieuw model krijgen, of tegen de nieuwe subsidieregeling?

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
Why So Serious. schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:44:
[...]

Zit een draadje vanaf de thermostaat knop naar de onderkant, volgens mij is dat een voeler en meet hij dus wel welke temperatuur er echt de vloer in gaat[Afbeelding]
Dat is inderdaad een temperatuurmeter die het bijmengen reguleert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Erik1805 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:45:
Stond er ook een werkende chill of werden we alleen producten getoond?
Alleen getoond, niets werkend.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:50
geerttttt schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:44:
[...]

Die lui zijn 100% randstad. Dat zie je aan alles, Engels praten terwijl je publiek 95% NL is, groene kleren, Als je daar al een (elektrische) auto hebt, dan heb je waarschijnlijk alsnog geen eigen laadpaal voor de deur.
Mocht de ambitie internationaal zijn, kan ik me dit wel voorstellen. Dan kan deze stream vaker gebruikt worden.

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:05
okijokii schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:59:
Mocht de ambitie internationaal zijn, kan ik me dit wel voorstellen. Dan kan deze stream vaker gebruikt worden.
Die is er. Ze zijn al enige tijd aan het werven voor de Duitse markt... Ik sprak voor de presentatie ook een aantal mensen die het Nederlands niet machtig zijn en hoorde ook redelijk wat Engels in het voorbijgaan, dus niet zo vreemd dat Engels de voertaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
CPM schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:55:
Mensen die een offerte geaccepteerd hebben voor het "oude" model kunnen niet zomaar een nieuw model krijgen, of tegen de nieuwe subsidieregeling?
Volgens mij zou dat ook met de huidige voorwaarden niet mogelijk zijn, ik verwacht dat de RVO daar niet in mee zal gaan.
Let wel een 7 kW, mits deze bij RVO ook zo is bepaald heeft natuurlijk wel een iets hogere subsidie, je zou deze dan moeten vergelijken., is inderdaad als 7 kW geclassificeerd. Hier is de meldcode.
Subsidie voor 2025 is 2.800 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door MacD007 op 06-05-2025 21:06 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Blijft de 'million dollar question':
Waarom kan de batterij wel PV productie voorspellen gebaseerd op weersvoorspelling, maar kan de CIC dat niet met het verwarmen van je huis om de WP zo rustiger én efficiënter te laten lopen??
@marijnflipse

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoot_me507
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 13:35
Jammer van de nieuwe Quatt Duo, bij ouders afgelopen januari de vorige Duo laten plaatsen en ze komen eigenlijk net te kort om geen gas te hoeven gebruiken de in de winter. Daar zou dit extra vermogen goed van pas komen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Shoot_me507 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:10:
Jammer van de nieuwe Quatt Duo, bij ouders afgelopen januari de vorige Duo laten plaatsen en ze komen eigenlijk net te kort om geen gas te hoeven gebruiken de in de winter. Daar zou dit extra vermogen goed van pas komen :-).
Hebben hun nog mogelijkheden tot isolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 15:44
Vandaag heeft m'n quatt duo voor het eerst moeten werken. Uiteindelijk een COP van 5.1, is dat een goede waarde met de huidige temperatuur? Hij heeft de hele dag op 19 graden gestaan en van 17-21 op 20.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vswbKWUNsN9HfcVMgIcLWDLy0o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NNCPecofgzQvKchVWQmeGdWl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Tjenok op 06-05-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 20:52
onlinaius schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:55:
[...]

Daar noem je wel een belangrijke voorwaarde: het geintegreerd ecosysteem.

Als ze dat kunnen neerzetten (ok, en een goede klantenservice kunnen regelen), hebben ze een interessant aanbod, maar als ik zie hoe hun software op dit moment in elkaar zit ben ik daar toch wel wat sceptisch over. Dit soort systemen zijn heel interessant als ze naadloos op elkaar aansluiten en automatisch de hoogste efficientie weten te halen, maar als je dit bij een 'simpele' warmtepomp al nauwelijks voor elkaar krijgt vraag ik me toch af waarom dat in een veel complexer systeem met heatbooster, heatbattery en thuisaccu opeens wel zou moeten lukken.
Eens, dat integreren en goed samen laten werken kost veel bloed, zweet en tranen. En gezien de pre-production phase van alle nieuwe producten nog niet gereed - dat gaat nu pas beginnen. Leuk voor de early adaptors, maar ik geef het nog een jaar voordat ik het bij m'n moeder zou neerzetten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onlinaius
Toby-Wan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:08:
Blijft de 'million dollar question':
Waarom kan de batterij wel PV productie voorspellen gebaseerd op weersvoorspelling, maar kan de CIC dat niet met het verwarmen van je huis om de WP zo rustiger én efficiënter te laten lopen??
@marijnflipse
En dat soort aspecten zijn precies waarom ik 'volledig geintegreerd ecosysteem' met een half kilootje zout neem, je CiC is niet slimmer dan de aansturing van je concurrenten, maar onze volgende generatie, die is echt geweeeeeeldig slim, en alles werkt daarbij feilloos.

Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Vanavond toch even op bezoek geweest. Al was het maar om even mijn hart te luchten over de service. Maar als je er toch bent maak je ook wat foto's. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmG-o_uIuf-VPW5OHGSpfYz0Eas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfHXQS8Bz3AAyq3eEKfZ9pgA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rEYmvQvh4ihdvPBSmMZw77pYtY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWn9c7TYRY0Mbq0WiTHmCUxG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0P2fPGGfaqJdZKlupUYXxPzStg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2OXJAx3L1a5CAaOufN5Mx6y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPP7CD4p_yHTyUjsxZw3DLgtZYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7wo4g0CezoTVAVl0LjRMQFh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL_7tfce5yJZU_B2PRdxXyuz7nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cWJgeLBTsaxZ1ZUzjev6MH5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HS_tJ8eI0CRazY9U7U5pNH8X4js=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIcXpa2jhds5cFSlcXdTEUYV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxENuod30ZAAP4kTyTtHlY7dKKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRxApZmuG30jpVDVJEbJMDtH.jpg?f=fotoalbum_large

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
RobertowNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:25:
Vanavond toch even op bezoek geweest. Al was het maar om even mijn hart te luchten over de service. Maar als je er toch bent maak je ook wat foto's. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks, iets scherper dan de stream. Is de chill nu ook zo groot als hij eruit ziet? Vond de batterij er ook groot uitzien, ondanks dat hij heel dun is..maar 21 cm. En een omvormer geïntegreerd... Wat ze bijna allemaal hebben?... Maar hoe was hun reactie op je service afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egeszsegedre
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 16:49
Die chill is gigantisch, ik zou niet weten waar ik die kwijt moet. Zou nog liever een muurmodel hebben, m'n radiatorbuizen lopen toch al verticaal in de hoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
clubeddie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:27:
[...]
En een omvormer geïntegreerd... Wat ze bijna allemaal hebben?...
Meeste AC batterijen wel, DC gekoppeld is een ander verhaal, maar die zijn wel een stuk efficiënter want 1x minder omzetverlies..

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 10:30
Aii krijg ik volgende vrijdag m'n Quatt Duo, kondigen ze nu net een nieuwe aan, lijkt Apple wel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:10
Op het podium leek de Chill vrij klein. Maar als je er naast staat is het toch een beste unit. Kwam voor mij overeen met verwachting op basis van online gedeelde fotos.

Wat is miste: geen woord over eigen thermostaat en ook niets gehoord over slim aansturen laden EV i.c.m dynamisch contract (dan bedoel ik via API van de auto ipv een eigen laadpaal)

Verdere vraag die ik heb: worden de oude frontjes vervangen door vervangende exemplaren van geborsteld rvs en koper, oftewel zelfde materiaal als de nieuwe variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
alikebab1 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:35:
Aii krijg ik volgende vrijdag m'n Quatt Duo, kondigen ze nu net een nieuwe aan, lijkt Apple wel :P
Heb je wellicht ook genoeg aan een enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
paQ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:36:
[...]

Heb je wellicht ook genoeg aan een enkele.
Ja maar ik zal wel de 'oude' krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
alikebab1 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:37:
[...]

Ja maar ik zal wel de 'oude' krijgen.
Er staat nog niets en op afstand gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Onno ! schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:35:
Op het podium leek de Chill vrij klein. Maar als je er naast staat is het toch een beste unit. Kwam voor mij overeen met verwachting op basis van online gedeelde fotos.

Wat is miste: geen woord over eigen thermostaat en ook niets gehoord over slim aansturen laden EV i.c.m dynamisch contract (dan bedoel ik via API van de auto ipv een eigen laadpaal)

Verdere vraag die ik heb: worden de oude frontjes vervangen door vervangende exemplaren van geborsteld rvs en koper, oftewel zelfde materiaal als de nieuwe variant?
Lijkt me niet, ik denk dat ze gewoon hun productieproces gelijk houden betreft de oude quatt modellen. Die gaan ze echt niet upgraden op wat voor manier dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
paQ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:37:
[...]

Er staat nog niets en op afstand gekocht?
Ik heb geaccepteerd installatieplan, afspraak staat voor volgende week vrijdag. Ik vermoed dat het uit voorraad geleverd word. Zal Quatt eens vragen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Inderdaad niet te lang mee wachten. Vos Logistics zal een dezer dagen wel op de lijn komen voor het maken van een bezorgafspraak...

Ik heb vanavond een aantal Quatt medewerkers gesproken maar niemand kon vertellen wanneer de omschakeling naar de nieuwe versie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 07:45
Ik ben benieuwd of je de (oud) Quatt met de nieuwe in duo kan zetten.
Lijkt mij een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 17:05
Voor de Quatt duo moet een aparte groep komen, moet dit een 16A of 20A zijn? We hebben 20 meter 3x4 kabel getrokken en kunnen nu een 20A met aardlek plaatsen maar weet niet of dit noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
supercrazy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:47:
Voor de Quatt duo moet een aparte groep komen, moet dit een 16A of 20A zijn? We hebben 20 meter 3x4 kabel getrokken en kunnen nu een 20A met aardlek plaatsen maar weet niet of dit noodzakelijk is.
16A is voldoende conform mijn installatieplan. Groep vorige week laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 19:19
Dit zijn de nieuwe prijzen op quatt.io:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNsPXzn6KwPviG7XGU3jx9RzBrE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pZ9Zn1ioAyz1sjaIko78ZwWV.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRmnHf0PVYLDo6GZzA_4YxFudZY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0Fe4r7xMCESKg1uIzjbe4zsE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door TeslaNerd op 06-05-2025 21:53 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
okijokii schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:59:
[...]

Ik was er vanavond bij. Maar ook heel veel personeel was erbij. Deze zijn wel veel engels. Daarnaast zegt internet dit;

In Nederland wonen ongeveer 18 miljoen mensen, en volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zijn er naar schatting:
• 2,6 miljoen mensen met een migratieachtergrond die geboren zijn in het buitenland.

En tuurlijk, klinkt ook groter dan Nederlands 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnn
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-05 21:46
Zolang er geen subsidies komen op batterijen, wat ik wel verwacht vanaf 2027 dan ga ik nooit zo'n ding aanschaffen. Dat weet ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
supercrazy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:47:
20A voor de nieuwe Quatt Duo...
https://25848718.fs1.hubs...ische%20specificaties.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Johnn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:01:
Zolang er geen subsidies komen op batterijen, wat ik wel verwacht vanaf 2027 dan ga ik nooit zo'n ding aanschaffen. Dat weet ik wel.
In combinatie met een dynamisch (!) energiecontract is de BTW over de aankoop van de accu terug te vorderen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:15

Mickel moen

mickelmoen.nl

Wat mij opvalt is de gewijzigde aansluiting van de Chill:

Oude foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae0ucqA7rrgA6fU09yXWG12oTOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGJCKxQEjnzLTx39pMcbUVRB.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjjATb1Y4ZWL2Kude6MwWyKmnhk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yVyGJBbEJi2VxTY7tsln9xeK.jpg?f=user_large

Dat maakt aansluiting op een radiator zoals in de eerste foto lastiger/minder mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Mickel moen op 06-05-2025 22:14 ]

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:51
Timmy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:06:
[...]

In combinatie met een dynamisch (!) energiecontract is de BTW over de aankoop van de accu terug te vorderen.
Mits je geen btw voor zonnepanelen hebt ontvangen.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
Gerardwaz schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:12:
[...]

Mits je geen btw voor zonnepanelen hebt ontvangen.
Gaat op persoon, dus batterij op naam van partner kopen en ook dynamisch afsluiten op naam van partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVS138
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 11:11
Mickel moen schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:11:

Oude foto’s:

[Afbeelding]

Nieuw:

[Afbeelding]

Dat maakt aansluiting op een radiator zoals in de eerste foto lastiger/minder mooi.
Scherp! Was mij nog niet opgevallen, zal ook impact hebben op het verplaatsen ervan dan (gok ik). Ziet er niet uit als een kliksysteem. En veel kabel dan toch ineens…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:51
Toby-Wan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:16:
[...]

Gaat op persoon, dus batterij op naam van partner kopen en ook dynamisch afsluiten op naam van partner
Inderdaad, was ik even vergeten.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
Mickel moen schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:11:

Oude foto’s:

[Afbeelding]

Nieuw:

[Afbeelding]

Dat ziet er wel wat realistischer uit. Voordeel voor mij. Ik heb zelf op zolder leidingen lopen en deze afgedopt omdat ik voor airco ga. Echter moet er dan een airco op dakkapel, buizen naar binnen toe en dan nog eens 1700/1800 euro betalen. Nu lekker de chill installeren! Kom maar door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebab1
Aii scherp! Dat gaat bij mij niet dan, ik heb net 16A laten aanleggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
onlinaius schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:50:
[...]

Daar ga ik 100% in mee. Toch @marijnflipse ?
Volgens een techneut welke ik sprak vanavond zijn de vervangende frontjes besteld. Dezelfde leverancier en kwaliteit als die van de quatt 2.0.
Binnnen een maand zouden de eerste uitgeleverd moeten gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

DennisDCT schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Dat ziet er wel wat realistischer uit. Voordeel voor mij. Ik heb zelf op zolder leidingen lopen en deze afgedopt omdat ik voor airco ga. Echter moet er dan een airco op dakkapel, buizen naar binnen toe en dan nog eens 1700/1800 euro betalen. Nu lekker de chill installeren! Kom maar door
Voor mij idem. Doel is aansluiting op leidingen achter knieschot op slaapkamer, aangezien de radiator in het midden van de kamer staat. ???? Ja, radiator is tevens gedeelte traphek.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
Ah de marketing saus verdwijnt al snel: "70 graden water" @ keynote is dus max 65 in technische spec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Friezin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:54:
[...]

Mochten/mogen jullie vanuit zaal nog vragen stellen?
Niet tijdens de presentatie, maar na afloop waren er veel techneuten beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
carpebios schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:59:
Prima specs! Maar ik hoef geen variabel contract. Bah bah
volgens mij bieden ze die ook niet aan, wat ze wel aanbieden is dynamisch. (wereld van verschil denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
alikebab1 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:19:
[...]

Aii scherp! Dat gaat bij mij niet dan, ik heb net 16A laten aanleggen.
Een nieuwe Quatt mono heeft bij -7 even veel vermogen als huidige Quatt duo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
MacD007 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:23:
[...]

volgens mij bieden ze die ook niet aan, wat ze wel aanbieden is dynamisch. (wereld van verschil denk ik)
Blijkbaar BudgetEnergie met een Quatt sticker erop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFNnOnaT3kwB-Del266EDIjTlIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGsMPjXRwmlEcvcBEe9OTrE8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
Gerardwaz schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Inderdaad, was ik even vergeten.
Weet alleen niet of het Quatt apparaat dat aankan, gezien ze @Tanuki z'n naam en/of betaling ook kwijt zijn 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:12
Friezin schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:22:
[...]

Ik vermoed dat je "volledig DICHT zetten" bedoeld?
Bij volledig open mengt hij maximaal water uit retour vvw bij.
Ik heb m hier volledig dichtgedraaid: Quatt-uit ≈ vloer-in.

@Why So Serious.
Instellingen pomp: ik ken de Wilo niet, maar druk moet constant zijn.
Vaak aangegeven met "CP". Je kunt met de snelheid spelen: hoe lagere snelheid hoe beter de afgifte vaak.
Heb je een IR-meter? Meet dan verschil tussen aanvoertemperatuur en retour van de afzonderlijke groepen. Moet bij iedere groep identiek zijn voor een egaal warme vloer.

Mocht je de flow van 800l/uur niet halen, kijk dan of de afzonderlijke vloerventielen verder open kunnen.

PS: waar staat die thermostaatknop op ingesteld
Ik ben hier ook aan het stoeien met de therminon verdeler. De snelheid van de pomp heb ik op stand 1 (laagste stand van de 3) gezet. De temperatuur van de pompschakelaar op 22 graden. Ik kan geen "knop" vinden om het mengen in te stellen. Ik vraag me wel af wat deze knop (rood gearceerd) doet bij de retour. De knop staat dicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9L5AiF00B4qZ8nPX71tySRwi_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpNEIzfHjDgkyjGpoFU5g72w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qc40fjijlPV4W4RPFgXbOpmfiCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnQ0bSQjXypaK1nhPUlXg0JG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 17:05
alikebab1 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:49:
[...]

16A is voldoende conform mijn installatieplan. Groep vorige week laten maken.
Had je voor de werkschakelaar nog een extra wartel nodig? De installateur plaatst hier een Sontheimer 551019 maar deze heeft er 2 wartels bij, als ik het plan van Quatt zie heb je er 3 nodig. 1 in en 2 uit naar de Duo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

Toby-Wan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Een nieuwe Quatt mono heeft bij -7 even veel vermogen als huidige Quatt duo..
Hmmm, interessant. Ik heb nu een mono. Ik kan met goed fatsoen ook niet een duo kwijt. Dus FE is hier ook nog niet aan de orde. Maar de nieuwe brengt het wel dichterbij. Zouden ze in de toekomst aan inruilen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Mickel moen schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:30:
[...]

Hmmm, interessant. Ik heb nu een mono. Ik kan met goed fatsoen ook niet een duo kwijt. Dus FE is hier ook nog niet aan de orde. Maar de nieuwe brengt het wel dichterbij. Zouden ze in de toekomst aan inruilen doen?
Dat zou ik ook graag willen, bestaande "inruilen" en nieuwe plaatsen. Aangezien de aansluitingen er al zitten hoeft dit niet veel werk te kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
Lasoul schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:34:
[...]

Dat zou ik ook graag willen, bestaande "inruilen" en nieuwe plaatsen. Aangezien de aansluitingen er al zitten hoeft dit niet veel werk te kosten.
Niet bijzonder 'sustainable' 8)
Wel leuk iPhone vibe haha

[ Voor 4% gewijzigd door Toby-Wan op 06-05-2025 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Toby-Wan schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Niet bijzonder 'sustainable' 8)
De inruil kan dan prima voor onderdelen worden gerecycled.
Prima, sustainable :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lasoul op 06-05-2025 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mainshooter
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:44
Ik had nog gesproken met iemand van Quatt voor het maken van een advies gesprek terwijl ik al een pre-order heb voor all electric en een 2024 offerte. Ik kon geen advies gesprek inplannen met hem. Hij vertelde aan mij dat we overmorgen een mail krijgen met uitleg voor bestaande installaties en pre-orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
egeszsegedre schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:32:
Die chill is gigantisch, ik zou niet weten waar ik die kwijt moet. Zou nog liever een muurmodel hebben, m'n radiatorbuizen lopen toch al verticaal in de hoek
Maar ergens is die grootte ook niet heel raar. Kijk wat de grootte is van de gemiddelde airco binnen-unit, en daar zit slechts 1 verdamper in. Bij de chill zit er ook nog een compressor en condensor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lochtejans schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Ik ben hier ook aan het stoeien met de therminon verdeler. De snelheid van de pomp heb ik op stand 1 (laagste stand van de 3) gezet. De temperatuur van de pompschakelaar op 22 graden. Ik kan geen "knop" vinden om het mengen in te stellen. Ik vraag me wel af wat deze knop (rood gearceerd) doet bij de retour. De knop staat dicht.
[Afbeelding][Afbeelding]
Geven zowel pompschakelaar als retourmeter ongeveer 30°C aan?
Bij deze lage verwarmingstemperaturen is e.e.a. lastig in te schatten ook ken ik deze configuratie niet (wie wel?).
Wanneer er geen gevaar is dat je iets naar "leeg laten lopen" open zet, gewoon eens draaien aan die knop wanneer Quatt draait zou ik zeggen.
Kijk naar wat meter op retour doet. Beter nog: (IR) meten is weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
Lasoul schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:39:
[...]

De inruil kan dan prima voor onderdelen worden gerecycled.
Prima, sustainable :)
Ah, doe mij dan maar de waterpomp _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
onlinaius schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:44:
[...]

Maar ergens is die grootte ook niet heel raar. Kijk wat de grootte is van de gemiddelde airco binnen-unit, en daar zit slechts 1 verdamper in. Bij de chill zit er ook nog een compressor en condensor in.
En de condens opvangbak(je) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shoot_me507
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 13:35
MacD007 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:11:
[...]

Hebben hun nog mogelijkheden tot isolatie?
Helaas weinig met een redelijke ROI. Groot vrijstaand huis uit 1880 waarvan later de helft extra is aangebouwd. De nieuwe kant van het huis beschikt over goede isolatie. De kant uit 1880 daarentegen ;-).

Alle voornaamste maatregelen (HR++, etc) zijn al reeds genomen. Nog steeds blij met het resultaat echter!

Zie hieronder een screenshot van februari:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0H7RiiXJeaU9WJUjjrzk-jAscU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JogQxNCAwY0noHdRlpxAQ65X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onlinaius
onlinaius schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:54:
[...]

Voor zover ik weet ligt die 50 graden grens niet perse aan R32, waarmee je (als ik het goed herinner) tot een graad of 60 kunt.

Ik denk dat die 50 graden meer een limitatie is die Quatt er op zet, en ik zie niet echt een reden waarom ze hier bij propaan vanaf zouden stappen (aangezien ze toch niet rechtstreeks tapwater gaan maken met de buitenunit).
Ok, daar stappen ze dus toch vanaf.

Dat had ik niet verwacht, daarmee maken ze het idee met de driewegklep icm een HA automation wel een stuk makkelijker bij de nieuwe Quatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
wat mij zelf op de site van Quatt opvalt is dat de oude Quatt en Quatt Duo niet meer worden aangeboden.

wat dit betekend voor mensen die een offerte hebben lopen cq die de reeds een bestelling gedaan hebben en nu wachten op plaatsing is natuurlijk de vraag, kwam hier ook al voorbij, wat zij kunnen verwachten, de oude of de nieuwe Quatt hybride.
De nieuwe Quatt hybride heeft ook al een meldcode, dus zou dit vanuit de subsidie geen probleem geven, zij dat er voor het nieuwe model geen hogere subsidie uit 2024 bestaat, dus die blijft op 2.800 euro staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Nu online
onlinaius schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:50:
[...]

Ok, daar stappen ze dus toch vanaf.

Dat had ik niet verwacht, daarmee maken ze het idee met de driewegklep icm een HA automation wel een stuk makkelijker bij de nieuwe Quatt.
Dan hoop ik dat ze met die nieuwe energyOS niet teveel "Apple na gaan bootsen" en al die leuke tweaks gaan blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinaius
lochtejans schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:28:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb een vergelijkbare knop (denk ik).

Als ik het goed zie zit deze aan de retourkant. Als deze open staat kan de pomp water uit de retourkant bijmengen bij de aanvoer.

Als de bijmenging wordt uitgeschakeld moet uiteraard de thermostatische knop die de bijmenging regelt wel volledig worden open gezet (kun je er zelfs afhalen. Ik heb deze wel laten zitten om de flow af te knijpen bij zo'n 50 graden om te voorkomen dat er schade aan de vloer optreed mocht de ketel heel per ongeluk resetten).

Pagina: 1 ... 247 ... 279 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.