Dank voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik nog niet de moed heb gehad om de posts over jouw experimenten goed door te nemen; het ziet er nogal ingewikkeld uit. Maar ik zal daar zeker naar kijken.m10tech schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:29:
[...]
@AlfredPteD kijk eens aandachtig naar mijn rapportageS hierboven:
Ik vermoed dat het ControlSetPoint bij jou veel te laag staat. Daardoor krijgt de ketel geen kans om bij te springen als de Quatt het alleen niet aankan. Dit is al bij diverse mensen alhier voorgekomen.
Het effect is een beetje gas bij een defrost, maar niet een echte boost naar 'the next level'.
En dan blijft het aansukkelen op een te lage afgiftetemperatuur...
Die controlsetpoint, is voor mij eigenlijk een onbekende. Ik zie m wel in de json staan, maar wat zijn rol nu precies is, weet ik niet. Ik heb die nog nooit aangepast, en hij staat dus nog op de waarde die quatt tijdens de installatie heeft ingesteld. Ik heb wel de maximale watertemperatuur op de CV ketel op 55 graden staan. Heeft die daar mee te maken ?
Hieronder een HA grafiek met enkele belangrijke watertemperaturen, en ook de otFtControlSetpoint (ik neem aan dat je het over die waarde hebt).
/f/image/vfhwa2cr5nIkfNQcfYbOfamG.png?f=fotoalbum_large)
edit: plaatje aangepast met defrosts en flameOn
[ Voor 6% gewijzigd door AlfredPteD op 23-01-2025 00:53 ]
Alle modellen zijn fout, maar sommige zijn bruikbaar. ZH - Hoekhuis 1939 - Hybride Quatt sinds zomer 2024, CV: Intergas Kombi Kompakt HRE (OT), Honeywell T6, 4 radiatoren, 2 ruimtes verwarmd, andere kamers: radiatoren dicht