@
VindiGoosh @
netappie
bedankt voor het meedenken allemaal dat word zeer gewaardeerd!
Ik heb nog geen reactie vanuit Quatt.
Ik heb voor de zekerheid even een filmpje gemaakt van het expansievat. Ik heb grote twijfels over het hoorbare verschil tussen onder en boven:
YouTube: Expansievat
Volgens mij is dit een 18L vat? deze is nog geen jaar oud en is icm de ketel vervangen vorige jaar. Dus een grotere kan geen kwaad? 25L, 1 bar variant?
jij geeft aan dat het expansievat niet op de juiste plek zit, maar hij zit tussen de aanvoer van de Quatt, de bypass en de invoer van de CV. (dus eigenlijk na de bypass en voor de invoer van de CV) Is dat niet juist?
Of bedoel je dan om mijn specifieke probleem op te lossen dat hij ergens anders moet komen?
Het expansievat is verder brandschoon, geen sporen van lekkage of iets.
@
Stefannn je hebt het over een grotere hysterese omdat ik radiatoren heb en geen vloerverwarming en dat je dat kunt instellen in de themostaat? ik heb een T6 dus als iemand mij aangeeft welke instellingen ik moet controleren...
V.w.b. de druk: deze kan ik nergens uitlezen anders dan op de ketel (1.8 bar). Maar als de druk zo hoog is in het systeem dan moet er toch ergens water uit komen? dat water heb ik namelijk niet gezien.
Wat bedoel je met:
- -
als je weet of je overdruk of onderdruk error hebt kannen bijvullen of leeg laten lopen.
Moet ik meer water toevoegen aan het systeem? Zoals je hier beschrijft:
Als hij test op 1.5bar op ingang klapt hij er in het tweede geval uit en in eerste geval niet.
Bijvullen naar 3bar lost dat dan op.
@
jj85 Quatt heeft niets gezegd over een druk probleem, maar ik weet ook niet of ze daar naar gekeken hebben. ik kan ze, als ze reageren, er wel op wijzen.
@
lumineox lumineox in "Ervaringen met Quatt Deel 2"
Bij jou zit het bijna hetzelfde als bij mij, echter zit jouw overstort ventiel direct na de uitvoer van de CV.
Er is één plek waar er lucht in het leidingsysteem kan zitten van de Quatt en dat is buiten in ze zwanenhals van de PVC buis. De monteur heeft daarover nog gebeld met kantoor tijdens installatie, en dat zou geen probleem moeten opleveren omdat die lucht zijn weg wel zou vinden naar de Quatt of de CV door de hoge doorstroom.
Verder heb ik alle thermostaatknoppen vervangen en de radiatoren in de woonkamer voorzien van "normale" open/dicht knoppen (ja ze staan nu open

).
ik heb de radiatoren in een aantal andere ruimtes nu op 18 graden gezet. De ruimtes worden nu tussen de 18.5 en 19.0 graden.
Hieronder even een historie grafiekje van de Quatts. de afgelopen dagen lijkt het iets rustiger te lopen.
COP:
21-10: 3.6 (2,92 kWh)
22-10: 3.1 (4,75 kWh)
23-10: 3.2 (8,69 kWh)
24-10: 3.1 (9,75 kWh)
25-10: 3.1 (4,84kWh)
26-10: 4.2 (

) record! (4,74 kWh)
27-10: 3.6 (8,14 kWh)
28-10: 3.3 (8,93 kWh)
29-10: 3.9 (7,49 kWh)
30-10: 3.9 (--)
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)