Ik volg dit Quatt forum met volle interesse.
Ik heb sinds half november een Quatt Hybrid Duo V2 die op mijn dakkapel staat.
In het begin zag ik hp1 en hp2 allebei wel draaien.
De laatste tijd valt mij op dat hp1 bijna altijd draait en hp2 niet meer.
Gisteren zag ik nog kort hp1 én hp2 kort samen draaien.
Het viel mij wel op dat hp2 met COP van <1 (0,75) draaide, dat lijkt mij niet de bedoeling toch!?
Vandaag heb ik enkel hp1 nog zien draaien, hp2 helpt niet meer mee. Mijn COP is slecht en ik heb T6 thermostaat vast op 18C staan. Vanmiddag naar 18,5C verhoogd en de Quatt lukte het niet om deze naar 18,5C te krijgen. Beneden staan alle drie T22 radiatoren en plintverwarming keuken volledig open, 1e verdieping staat T23 radiator half open, T21 radiator stukje open, T22 radiator stukje open, zolder T22 radiator stukje open. Flowrate is altijd goed ~800L/h.
Zoals hieronder staat horen beide hp1 en hp2 elkaar af te wisselen. Dat gebeurt bij mij dus niet.
Betekent het dat mijn hp2 iets niet goed mee is of dat de CiC aansturing niet goed werkt?
Ik draai de laatste CiC versie: 3.15.4
Wat doet de CiC:
- Gelijkmatige levensduur: De regelaar verdeelt de draaiuren over beide buitenunits zodat ze allebei evenveel gebruiken en even lang meegaan.
- Efficiënte werking: De CiC start met één unit en schakelt de tweede pas in als de warmtevraag toeneemt, wat 'pendelen' (kort aan-uit-cycli) voorkomt en energie bespaart.
- Optimalisatie: Het systeem zoekt naar de meest efficiënte manier om te verwarmen, waarbij het vermogen van beide units wordt geoptimaliseerd op basis van de buitentemperatuur en de benodigde watertemperatuur.
Hoor graag of dit bekend probleem is.
't Gooi, hoekhuis 1953, 145 m2, Quatt Hybrid Duo V2, T6 thermostaat, Quatt App: besparen, dynamische tarieven, Intergas Kompakt hre 36/30, 1080 wp panelen, oud dubbel glas (wordt dit jaar HR++), overal radiatoren T21, T22, T23