Zoek eens in dit forum en het zusterforum Quatt en HA en Domotica met de zoekwoorden “pseudo waterbesturing” ik had precies de problemen die jij hebt en met een pseudo waterbesturing is dat nu opgelost. Ik heb mijn thermostaat net gisteravond weer van 10 naar 20 graden gezet sinds eind april en had vanacht een COP van 5,4KaiWeger schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 01:31:
Kan iemand mij een beetje wijzer maken. Dit is mijn eerste seizoen met de Quatt hybrid duo icm. Tado. Nu vind ik dat de Quatt te snel naar een te hoge temperatuur in het systeem gaat wat niet nodig is en waardoor het systeem ook snel uitschakelt en ook voor een tijd weer uit blijft. En hierdoor ook een lage COP geeft zelfs met deze hoge buitentemperatuur. Is hier iets zelf in aan te passen bij de Tado of de Quatt instellingen dat die langere runs gaat draaien op een lagere stabielere temperatuur?
NB bij mijn systeem zag ik dat de Quatt de watertemperatuur tot boven de 40 graden liet oplopen bij buitentemperatuur tussen 5 en 10 graden. Ik heb dat nu met pseudo waterbesturing begrensd op maximaal 40 graden minus de buitentemperatuur. Dus bij 10 graden buiten laat de pseudo waterbesturing de Quatt stoppen als de watertemperatuur boven de 30 (40-10=30) komt.
[ Voor 16% gewijzigd door TeslaNerd op 01-10-2024 09:28 ]
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel