Jouw curves zijn vergelijkbaar met mij, maar inderdaad minder extreem.WouterB schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:54:
[...]
Zo, dat is een fors verschil zeg! Zoals hier al wel eerder gemeld heb ik ook een iSense, maar bij mij functioneert het prima (niet optimaal, maar zeker meer dan goed genoeg).
Ik vraag me dan wel af wat er aan jouw iSense dan zo anders is tov de mijne? Ik zal zo eens dezelfde inzichten uit mijn inzichten delen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar eerlijk gezegd, zou ik dit persoonlijk absoluut niet omschrijven als prima.
Ook jij hebt overshoots en periodes dat de Quatt niet meedraait, terwijl het hartstikke koud is buiten. Je Quatt zou nu gewoon elk uur de maximale 1,5kW moeten meedraaien. Elk uur dat Quatt nu niet draait is een verloren uurtje, die jij betaalt aan gas!
Maar check vooral ook eens wat de temperatuur in de ruimte is nadat je zo'n overshoot hebt. Bij mij was het al gauw 23(!) graden, waar de thermostaat op 20.5 staat.
Bovendien kan ik me voorstellen, maar ik ben geen expert, dat steeds aan en afslaan van de warmtepomp (buiten dat het hartstikke ineffciënt is), ook sneller slijtage geeft.
Dus, inefficiënt, oncomfortabel en sneller slijtage. Ik zou die 160 euro voor een T6 toch even uitgeven
Die verdient zich wel terug denk ik...
Maakte in mijn geval geen verschil. Allerlij instellingen in de iSense geprobeerd; stooklijn, comforcorrectie, opwarmsnelheid, afkoelsnelheid, pompinstellingen, alles zonder énig positief effect het stookgedrag.netappie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:08:
[...]
Dat is een flink verschil zeg.
Ik zie wel overeenkomsten met de grafieken die @simplemouse vandaag eerder toonde van zijn op turbo ingestelde ketel.
Misschien loont het om ook even te kijken naar minimum vermogen en minimum pompsnelheid, hoe veel de thermostaat wissel ook geholpen heeft. De rol van de ketel is immers veranderd van hoofdverwarming naar bijverwarming.
Die i in iSense staat volgens mij voor 'inadequate' (en zeker niet voor 'intelligent'
Primum non nocere