Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoAR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:06
Rincewind schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:56:
[...]

Klink interressant. Welke cereal boxen heb jij dan gebruikt? Zitten daar meerdere spoelen in of een per doos?
@Rincewind

Ik heb 8 van deze boxen gekocht:
https://amzn.eu/d/cN1k5gr

En zo staan ze er nu bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-MPz_JV_03OWQL7uRSyO-baeZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pE095wnvBvE6SEntTDFsWGv.jpg?f=fotoalbum_large

Kan direct uit de box printen, dus ze hoeven alleen maar even open om de spoel weer op te winden als ik het filament uit de printer heb gehaald. Heb je een AMS of MMU of iets, dan is zelfs dat niet nodig.

RTX 4090 / 9950X / 7800C34 32gb / Custom waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

RemcoAR schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:16:
[...]

@Rincewind

Ik heb 8 van deze boxen gekocht:
https://amzn.eu/d/cN1k5gr

En zo staan ze er nu bij:
[Afbeelding]

Kan direct uit de box printen, dus ze hoeven alleen maar even open om de spoel weer op te winden als ik het filament uit de printer heb gehaald. Heb je een AMS of MMU of iets, dan is zelfs dat niet nodig.
Dus iedere keer als je van filament wilt wisselen dan pak je zo'n doos en sluit die aan? Geen geleidings-issues dan? En hoe hou je het filament 'droog' wan tik zie er wel een soort hygrometer inzitten? Mischien dat ik je opzet ga navolgen (y)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoAR
Rincewind schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:54:
[...]

Dus iedere keer als je van filament wilt wisselen dan pak je zo'n doos en sluit die aan? Geen geleidings-issues dan? En hoe hou je het filament 'droog' wan tik zie er wel een soort hygrometer inzitten? Mischien dat ik je opzet ga navolgen (y)
@Rincewind
Klopt ja. Zit een soort van geleider in met rollers waar de filamentrol op staat. Daar zit ook meteen een vakje in waar silicagel in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
Ik wil net filament bestellen maar ik lees als je een AMS hebt, je best geen rollen besteld die in karton zijn...

Beter plastic te nemen.
Hoe kan ik weten welke filamenten van sunlu karton hebben of plastiek zijn?
Ik wil dus geen karton...
Gelukkig nog op tijd te weten gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 14:33
Wat mij betreft: allemaal onzin; ik gebruik veel eSUN en de meesten zijn karton; als je niet op karton wilt laten draaien, dan trek je er een stukje vinyl isolatie band over, en probleem is opgelost; je kunt ook randen printen, maar er zijn te veel verschillen in diameter en 0,1 mm verschil is al gauw te veel. Isolatie band dus, kost ook geen drol.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoAR
skank schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:23:
Ik wil net filament bestellen maar ik lees als je een AMS hebt, je best geen rollen besteld die in karton zijn...

Beter plastic te nemen.
Hoe kan ik weten welke filamenten van sunlu karton hebben of plastiek zijn?
Ik wil dus geen karton...
Gelukkig nog op tijd te weten gekomen.
Ik heb eigenlijk alleen maar Sunlu en nog nooit kartonnen rollen ontvangen. Ik heb steeds exact gekregen wat er op her plaatje stond. Sunlu heeft verschillende versies van zijn plastic rollen en ook die klopten steeds met de variant die op het plaatje stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Welk sunlu filament moet ik nu kiezen?

Qua kleur wil ik zoiezo mat zwart, silk goud/zilver en standaard rood , blauw zeker en grijs of wit voor tanden :p

Maar ik zie pla, pla+ pla+ 2.0, PLA meta, pla matte en dit onder de groep pla basic
Dan heb je ook nog high speed pla groep, esthethis groep (met zijde oa) enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoAR
skank schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:02:
Welk sunlu filament moet ik nu kiezen?

Qua kleur wil ik zoiezo mat zwart, silk goud/zilver en standaard rood , blauw zeker en grijs of wit voor tanden :p

Maar ik zie pla, pla+ pla+ 2.0, PLA meta, pla matte en dit onder de groep pla basic
Dan heb je ook nog high speed pla groep, esthethis groep (met zijde oa) enz enz
Wat ga je er mee doen? Voor general purpose zou ik PLA 2 kiezen. Die andere zijn weer allemaal varianten. PLA Meta heb ik thuis. Heeft weer net wat andere kleuren, maar schijnt qua kwaliteit iets minder te zijn dan PLA 2. Silk ziet er mooi uit, maar ook alleen dat. Maak je kleine hebbedingetjes mee, maar geen functionele prints of iets dat gewicht moet dragen.
Maar misschien hebben anderen nog input tov de verschillende varianten PLA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Filament gekocht, 7 rollen pla+ 2.0 voor 69 euro waarvan 2 silk, goeie prijs he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoAR
Zekers. Tientje per rol met 2x silk is een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:53

Spoooky

Core temp 37°C

RemcoAR schreef op maandag 30 juni 2025 @ 21:10:
[...]

@Rincewind
Klopt ja. Zit een soort van geleider in met rollers waar de filamentrol op staat. Daar zit ook meteen een vakje in waar silicagel in kan.
Heb je de file daarvan nog? Had een file vanuit makerworld gedownload, maar die paste net niet in de doos...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoAR
Deze heb ik gebruikt:
https://www.printables.co...a-dry-box-filament-box-4l

Zag later (toen ik ze allemaal al gemaakt had) dat er een remix is met opstaande "lipjes" aan de zijkant van de rollers. Kleine wijziging, maar maakt ze wel net stabieler omdat de rol er niet aan de zijkant af kan rollen. Heb dat 1x gehad, al had ik het op tijd gezien waardoor het geen problemen had gegeven.
Maar goed, ik ga ze nu niet meer opnieuw printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Laatst online: 13:53

Spoooky

Core temp 37°C

@RemcoAR Thx! Ben vooralsnog niet van plan om direct uit de boxen te printen, dus dat randje is wat minder van belang... Ff kijken hoeveel filament extra het is... :)

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoAR
Dat randje? Zal niet meer dan een paar gram extra zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik wil straks een popcorn cup en ook deze gaan printen:
https://makerworld.com/en...o-bowl-4#profileId-923231

Ik had ook ergens gelezen dat je best geen pla gebruikt voor voorwerpen waaruit je wil eten/drinken. Klopt dat?
Wat dan wel?

Moet er een coating op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:32

_Eend_

🌻🇺🇦

skank schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:00:
Ik wil straks een popcorn cup en ook deze gaan printen:
https://makerworld.com/en...o-bowl-4#profileId-923231

Ik had ook ergens gelezen dat je best geen pla gebruikt voor voorwerpen waaruit je wil eten/drinken. Klopt dat?
Wat dan wel?

Moet er een coating op?
Het materiaal maakt niet heel veel uit het gaat vooral om de laagjes. Daar gaan allerlei resten tussen zitten die je niet of nauwelijks kunt verwijderen, en daar krijg je bacteriën van. Niet heel hygiënisch dus. Nu zal het met popcorn wel loslopen.. Maar ik zou wel een "food safe" coating gebruiken.

https://formlabs.com/eu/blog/guide-to-food-safe-3d-printing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik wil eigenlijk maar 2 dingen printen , die popcorn houders en die pistachbowl
Die noten zijn geen probleem toch, gezien ze nog in de schil zitten.
De popcorn mss wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Iemand een tip voor goede PETG die ook in de AMS past? (Nu de PETG HF bij bambu al een tijd out of stock is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:04
Sunlu, Jayo, TM3D, 3D Jake, passen en functioneren goed in de AMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 16:04
GeleFles schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:49:
Iemand een tip voor goede PETG die ook in de AMS past? (Nu de PETG HF bij bambu al een tijd out of stock is)
Azurefilm heeft sindskort zijn PETG omgedoopt tot PETG HyperSpeed. Heb zelf een doos van 10kg voor 99 euro gekocht. Te koop bij hunzelf: www.azurefilm.com en gratis verzending boven de 80euro.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 15:28
voor de geïnteresseerden: Sunlu heeft voor 12th anniversary filament in de sale.

PLA en PLA+ vanaf 8,65 / kg.
eventueel extra korting met code: 5%OFF-NEW-CUSTOMER

https://www.sunlu.com/col...ion-everyday-is-prime-day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Zontar schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:30:
voor de geïnteresseerden: Sunlu heeft voor 12th anniversary filament in de sale.

PLA en PLA+ vanaf 8,65 / kg.
eventueel extra korting met code: 5%OFF-NEW-CUSTOMER

https://www.sunlu.com/col...ion-everyday-is-prime-day
Bestelling gedaan bij sunlu.com.de op 2 july, nog steeds niet verzonden..
:(
De chat reageert niet en mail naar support ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Ik kan niet eens een bezorgmethode kiezen want het afleveradres zou niet geldig zijn. Huis staat er nog maar 55 jaar... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMirjamI
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11-09 16:36
skank schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:28:
[...]

Bij Sunlu zit er vaak een paar dagen tussen de bestelling en de melding dat het verzonden is, waarna het nog een paar dagen duurt voordat het daadwerkelijk bezorgd wordt. Desondanks zijn ze sneller dan sommige andere aanbieders 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 11:31
skank schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:28:
[...]

Niet zo gek met die aanbieding, ik denk dat ze piekdrukte hebben. Als iedereen binnen een paar dagen gaat mailen duurt het alleen maar langer :+

Sunlu is een van de groten, ze leveren altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ok top , fijn om weten thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Eraser127

Nijkerk

Hier ook maar even melden, volgende week neem ik een Artillery Genius (al gemod) met nog wat filament over van een collega (hij is over naar de Bambu). Heb al wat ideeën om te printen, dus zal er binnenkort ook wel wat meer filament moeten komen (zwart/wit/PLA/PETG). Ga de rollen eerst bewaren in een ziplockzak met korrels en daarna eens kijken of ik zo'n drybox ga maken.

Edit: Heb iig via die Sunslu korting alvast 2 rollen wit en 2 rollen zwart PLA besteld :P

[ Voor 27% gewijzigd door Eraser127 op 05-07-2025 16:53 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoAR
Voor de mensen die nog met de 4L droogmolen aan de slag willen, Amazon heeft ze in de aanbieding:
https://amzn.eu/d/d7ZPOE5

Zowel voor 4 stuks als 6 stuks betaal je rond de 5 of minder dan 5 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-09 07:14
Ik gebruik zelf eigenlijk alleen esun filament. Nooit problemen mee gehad. De kartonnen rollen van hun werken prima in de AMS. Ze hebben een mooie bulk sale tot de 14de dacht ik met respectievelijk 20 en 30% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen.eef
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 20:06
https://ec3d.nl heeft een summersale!

Voorbeeldje:
Sunlu: 13,56 voor PLA, 14,36 voor PETG, 19,46 voor Tri en dual colour PLA
Panchroma (Polymaker): 16,96 voor PLA (leftover stock polyterra nog goedkoper),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Janssen.eef schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 07:58:
https://ec3d.nl heeft een summersale!

Voorbeeldje:
Sunlu: 13,56 voor PLA, 14,36 voor PETG, 19,46 voor Tri en dual colour PLA
Panchroma (Polymaker): 16,96 voor PLA (leftover stock polyterra nog goedkoper),
Ik weet niet op welke prijzen jij voorgaat ,maar met de actie nu heb ik onder de 10 euro betaald voor pla zelfs +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 11-09 22:21
Ik ben iemand die af en toe print en heb problemen met het filament. Ik had een half jaar geleden Sunlu filament gekocht, maar merkte daar al vrij snel problemen mee (o.a. dat het heel breekbaar is na een tijd). Daarnaast had ik ook nog bij de printer een initiele rol gekocht van een duurder merk. Dat doet het nog wel steeds goed.

Zijn er zoveel verschillen in PLA dat dit toch meespeelt? Ik ben niet de persoon die er kilo's per week doorjaagt dus ik denk dan dat ik beter naar het iets duurder filament ga als daar tegenoverstaat dat de houdbaarheid langer is.

Wat zijn voor jullie de "betere" filamenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:13

Mimiix

Professioneel Prutser

Tarkin schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:54:
Ik ben iemand die af en toe print en heb problemen met het filament. Ik had een half jaar geleden Sunlu filament gekocht, maar merkte daar al vrij snel problemen mee (o.a. dat het heel breekbaar is na een tijd). Daarnaast had ik ook nog bij de printer een initiele rol gekocht van een duurder merk. Dat doet het nog wel steeds goed.

Zijn er zoveel verschillen in PLA dat dit toch meespeelt? Ik ben niet de persoon die er kilo's per week doorjaagt dus ik denk dan dat ik beter naar het iets duurder filament ga als daar tegenoverstaat dat de houdbaarheid langer is.

Wat zijn voor jullie de "betere" filamenten?
Het kan in dit geval ook pech zijn dat ie andere al veel vochtiger was bij aankoop. In mijn ervaring met alleen bambu filament scheelt dat ook enorm. Ik droog het dus ook regelmatig.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:30
Als je het filament voor tijdje niet meer gebruikt , kun je het beste eerst drogen en daarna luchtdicht verpakken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jup, filamentdroger aanschaffen. Filament dat dusdanig vochtig is geworden dat het breekt kan je eigenlijk wel weggooien. Dat PLA bevat nu allemaal microfracturen die je alleen kan fixen als je het afrolt en tot 100+ graden verwarmt.

Volgende keer na aanschaf meteen drogen en dan telkens na gebruik meteen opbergen in een box met sillicagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 11-09 22:21
En wat is dan het verschil met een ander merk d(spectrum pla) at am gewoon een klein jaar open en bloot op de printer hangt en nog gewoon deftig print? Komt dat gewoon droger uit de fabriek dan? Hogere kwaliteitscontroles?

Want op dat vlak ben ik meer een print en forget type tegenover degene die er hele avonden aan kan/wil praten, dus als ik dit wat afval door iets duurder pla te kiezen, then I'm fine with that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMirjamI
Tarkin schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:19:
En wat is dan het verschil met een ander merk d(spectrum pla) at am gewoon een klein jaar open en bloot op de printer hangt en nog gewoon deftig print? Komt dat gewoon droger uit de fabriek dan? Hogere kwaliteitscontroles?

Want op dat vlak ben ik meer een print en forget type tegenover degene die er hele avonden aan kan/wil praten, dus als ik dit wat afval door iets duurder pla te kiezen, then I'm fine with that
Ook dat duurdere filament is gevoelig voor vocht. Er zullen ongetwijfeld merken zijn die hun filament beter drogen dan andere merken, en dan zal het langer goed gaan, maar uiteindelijk trekt het allemaal vocht aan. Dat je niet elke keer uren wilt drogen voordat je iets print begrijp ik. Wat je dan in ieder geval zou kunnen doen is je filament zo droog mogelijk opbergen wanneer je het niet gebruikt. Dus een zo luchtdicht mogelijke verpakking (krat, zak, oid) en een flinke lading silica erbij. Je filament blijft dan aanzienlijk langer droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:00
En dan is de opmerking dat elk filament anders gevoelig is voor vocht.
Sommige PLA rollen liggen hier open in het hok voor maanden en werken prima.
Sunlu silver PLA brak wel bij mij in 1000 stukjes, maar dat is ook de enige merk waar ik last van had.

Zolang je puur PLA doet en hier en daar wat print vind ik een droger nog wat overbodig. Ga je PETG of andere dingen die meer vocht aantrekken dan kan je het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen.eef
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 20:06
skank schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:05:
[...]

Ik weet niet op welke prijzen jij voorgaat ,maar met de actie nu heb ik onder de 10 euro betaald voor pla zelfs +
Ik meld enkel de actie, ik houd niet alle acties in de gaten en dat er nu toevallig eentje bij Sunlu loopt is helemaal mooi! Polymaker vind ik zelf een mooiere finish geven dan Sunlu, dus voor de mensen die Polymaker willen is er nog altijd de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Eraser127

Nijkerk

Qua drogen, heeft er hier iemand ervaring met PLA in een normale heteluchtoven om te drogen? Ik zou een rol makkelijk in de oven op +- 60.C kunnen leggen.

Ik heb nu een week een 3d printer met nog aangebroken rollen die het nog prima doen (bewaar ze wel in ziplock zak met 2 zakjes korrels), mocht ik moeten gaan drogen, weet ik of het gewoon in de oven kan.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Hoe bewaren jullie je pla?
Moet ik dat nu drogen en luchtdicht bewaren?
Als ze nog niet uit de doos gekomen zijn?
Als ze wel al uit de doos zijn en een deel gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoAR
Eraser127 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:47:
Qua drogen, heeft er hier iemand ervaring met PLA in een normale heteluchtoven om te drogen? Ik zou een rol makkelijk in de oven op +- 60.C kunnen leggen.

Ik heb nu een week een 3d printer met nog aangebroken rollen die het nog prima doen (bewaar ze wel in ziplock zak met 2 zakjes korrels), mocht ik moeten gaan drogen, weet ik of het gewoon in de oven kan.
@skank
Na aankoop doe ik al mijn filament in de droger en daarna in dry boxes om te bewaren en uit te printen. Naar mijn mening werkt dat perfect.
Vergt wel wat investering, minder als je de dry boxes zelf maakt, maar je hebt er veel en lang plezier van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:30
Normaal PLA droog ik nooit. Silk als de fabrikant het aanraadt, PETG, ASA en ander exotisch Filament altijd.

@Eraser127 zelf ben ik niet zo van eten en filament in hetzelfde apparaat verwarmen. Daarnaast zijn de goede filament drogers zo gemaakt dat er zo weinig mogelijk 'overshoot' in temperatuur is, terwijl een oven voor eten juist zsm op temperatuur wil zijn, dus vaak warmer worden dan je wilt. En aan elkaar geplakt filament print erg lastig...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wij openen het en gebruiken het meteen. Daarna drogen we het en gaat het in ziplock zakken. Ik verwacht dat het filament (voornamelijk petg) op is voordat dit systeem een probleem wordt.
En het spul dat we kopen is goed gedroogd in de fabriek en fatsoenlijk verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMirjamI
PLA droog ik nooit, ook de goedkope merken niet. De kamer waar het filament ligt houden we onder de 40% luchtvochtigheid. PETG droog ik voor het eerste gebruik wel altijd. Daarna in een Action-krat met flink wat silica. Daarin blijft de luchtvochtigheid onder de 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Heb een spoel PETG HF waarvan de refill spool net los gekomen is. Heb de helft op de grond gezet in de hoop dat ie nog soort van zou afwikkelen. Dat is niet helemaal het geval... Het begint inmiddels een kluwe te worden.

Mocht de print voltooien dan is er zeg 170g af. Kan ik het nog proberen te ontwarren en re-spoolen, of is dat kansloos? Zat al te denken om zo'n pastamatic ofzo te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Even iets heel anders maar wel filament gerelateerd: ik heb een houder voor koffiecups in 3 delen PETG geprint. Deze delen moeten aan elkaar gelijmd worden. Hebben jullie een suggestie voor welke lijm ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Rincewind schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:24:
Even iets heel anders maar wel filament gerelateerd: ik heb een houder voor koffiecups in 3 delen PETG geprint. Deze delen moeten aan elkaar gelijmd worden. Hebben jullie een suggestie voor welke lijm ik hiervoor het beste kan gebruiken?
Heb zelf een testje gedaan een tijd geleden en doodnormale CA lijm kwam daar als beste uit. Gebruik zelf vaak van die kleine gel tubes van de Bison(bij de action per 2).

Boullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:10
Wat ik nu veel gebruik is B-7000 lijm van AliExpress. Soort sscondelijn maar toch corrigeerbaar een korte tijd, geeft ook geen witte aanslag op je werkstuk.
B-7000

Edit: Link aangepast met betere verkoopprijzen

[ Voor 37% gewijzigd door Pedro_Newbie op 19-07-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Ik heb ook jaren secondelijm uit China gebruikt, met name van HobbyKing toen ze nog een magazijn in NL hadden, maar het laatste jaar gebruik ik die van GAMMA, merk Handson, kleine flesjes van 20 gram voor een € of 5.
Staat gewoon bij alle lijmen, maar je moet er wel even naar zoeken. Prima spul, en niet duur (zoals veel andere dingen bij Gamma.....)

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italoco
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 21:58
Pedro_Newbie schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:02:
Wat ik nu veel gebruik is B-7000 lijm van AliExpress. Soort sscondelijn maar toch corrigeerbaar een korte tijd, geeft ook geen witte aanslag op je werkstuk.
B-7000
Ik heb deze ook toevallig besteld! Fijn dat iemand die ook al heeft geprobeerd/ervaring mee heeft. Ik ben benieuwd. Ik probeer nu steeds grotere items te printen waarbij ze goed gelijmd moeten worden maar ik liep echt tegen de witte waas aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Rincewind schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:24:
B-7000
Ik ben zelf ook zeer te spreken over de B-7000 lijm van Ali. Het ontwerp met die naald in de dop is in mijn optiek ook geniaal, ik heb namelijk nog geen uitgedroogde tubes mee gehad. Ik heb de 15ml tubes, geen idee of de grotere ook dit ontwerp hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik kan je niet zeggen wat het voor lijm is, maar mijn vrouw bewaart een open flesje in de koelkastdeur en dat spul lijmt eigenlijk alles behalve stoffige of metalige oppervlaktes en uiteraard geen siliconen.
Wij lijmen er bijv. al het speelgoed van ons zoontje mee vast zodat het niet uit elkaar vliegt als die er weer eens een paar meter door de lucht mee gooit. PETG werkt ook prima ermee zolang het niet teveel mechanische stress krijgt.Vermoed dat het iets als superlijm is.

In de auto wel eens iets nodig gehad dat sterker was, daar hebben we twee-componenten epoxylijm gebruikt met een primer. En dan zie je ook naderhand de naad niet meer in de kunsthof. Iets als dit dus: https://asterics.nl/produ...asticweld-5-minute-epoxy/ en deze werkt zeker met PETG.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 19-07-2025 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Oemfoefoe schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:37:
[...]

[...]

Ik ben zelf ook zeer te spreken over de B-7000 lijm van Ali. Het ontwerp met die naald in de dop is in mijn optiek ook geniaal, ik heb namelijk nog geen uitgedroogde tubes mee gehad. Ik heb de 15ml tubes, geen idee of de grotere ook dit ontwerp hebben.
Die grote hebben dat ook, ik heb de 15, 25 en nu de 50 ml gehad.
De prijzen van mijn link zijn te hoog, je kunt ze veel goedkoper krijgen, deze bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo-45
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:29
Bij Ali weet je nooit wat je precies betaald ik had net een tube B-7000 van 25ml besteld voor 87 cent :)

[ Voor 75% gewijzigd door Mojo-45 op 19-07-2025 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

B-7000

Edit: Link aangepast met betere verkoopprijzen
Dank voor de suggestie. Gisteren een 50ml tubetje B-7000 besteld voor €1,79 dus daar kan ik geen buil aan vallen. Eens kijken hoe het bevalt als het binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:43
Goede tip, 2 tubes besteld en tegelijk een minikruissleutel voor mijn nozzle. Was laatst gehannes met een steeksleutel. Vandaag na vijf dagen binnen, dat is snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Ja de bestellingen van Ali gaan tegenwoordig supersnel, in het verleden kon het nog wel eens 4 weken of meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
Ja dat was mij ook al opgevallen , zou het iets met Trump te maken hebben ?
Bij mij zijn de meeste bestellingen al na een week in huis 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:25
Aliexpress heeft inmiddels 16 warehouses in Europa. Goede kans dat jouw bestelling uit Belgie of Duitsland verzonden is. Hangt er ook van af of je iets gangbaars bestelt. Mijn auto onderdeeltje was ouderwets 32 dagen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

remmuz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:52:
Aliexpress heeft inmiddels 16 warehouses in Europa. Goed kans dat jouw bestelling uit Belgie of Duitsland verzonden is. Hangt er ook van af of je iets gangbaars bestelt. Mijn auto onderdeeltje was ouderwets 32 dagen onderweg.
Naar mijn ervaring staat het er altijd wel specifiek bij met iets van een [Local+] or [EU Warehouse] label, staat dat er niet bij komt het tot zo ver voor mij nog altijd uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
Als je voor "choice" kiest dan is het er altijd snel, en gratis porto bij > €10 /bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:30
remmuz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:52:
Aliexpress heeft inmiddels 16 warehouses in Europa. Goed kans dat jouw bestelling uit Belgie of Duitsland verzonden is. Hangt er ook van af of je iets gangbaars bestelt. Mijn auto onderdeeltje was ouderwets 32 dagen onderweg.
Heeft er met name mee te maken gehad met de afschaffing omtrent the BTW vrije invoer voor particulieren zendingen <€150. Mede vanwege die verandering zijn de prijzen op Ali tegenwoordig inclusief BTW en hebben ze een deal gesloten met postnl voor snellere verzending.
Mijn ervaring is dat als je AliExpress shipping kiest en meerdere dingen in 1 order stop ze middels een consolidation warehouse van AliExpress gaan waarbij verschillende pakketjes voor hetzelfde adres/order in 1 nieuwe verpakking worden gestopt en aangeboden als zijnde 1 pakket.

Als het door de shop middels een andere weg verzonden wordt en niet langs het consolidation center komt is het vaak langer onderweg. Anders heb ik het tegenwoordig met 1 a 2 weken binnen.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Enige echt vervelende voor mij is dat AliExpress sinds circa April geen (btw-)Factuur meer levert. :( Dat maakt het zakelijk enorm lastig, want filament daar in bulk bestellen scheelt het vaak al snel meer dan de helft, zeker als er een coupon sale gaande is. (ik snap ook niet waarom bijv. Sunlu via Ali 45 voor 5 rollen ABS wel kan, maar via hun eigen site niet. Beide vanuit Duitsland verzonden :? )

[ Voor 22% gewijzigd door Ischium op 26-07-2025 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Ischium schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 15:37:
Enige echt vervelende voor mij is dat AliExpress sinds circa April geen (btw-)Factuur meer levert. :( Dat maakt het zakelijk enorm lastig, want filament daar in bulk bestellen scheelt het vaak al snel meer dan de helft, zeker als er een coupon sale gaande is. (ik snap ook niet waarom bijv. Sunlu via Ali 45 voor 5 rollen ABS wel kan, maar via hun eigen site niet. Beide vanuit Duitsland verzonden :? )
Ik weet niet hoe maar ik weet wel dat er nog steeds een mogelijkheid is om als bedrijf BTW vrij te bestellen bij AliExpress. Punt dan is wel dat het door inklaring gaat en je dus inklaringskosten moet betalen...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
Welk merk levert volgens jullie de mooiste kleuren en beste filament. Ik heb na wat lang nadenken toch maar besloten om van Esun af te stappen. Mede omdat de kartonnen rollen steeds vaker problemen beginnen te leveren omdat ze veelal beschadigd of verbogen zijn.

Tevens wil ik wat meer in de sterkere Carbon en andere filamenten gaan printen met de p1s, maar omdat de vaak prijziger zijn, wil ik ook niet steeds problemen met de spool hebben, zodat je later prints weg kan gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wij halen eigenlijk alleen Ziro en Creality voor de "leuke" PLA kleuren. Al het PETG is eigenlijk allemaal van Prusa en Jayo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
Ik heb vandaag wat lopen experimenteren met Polymaker HT-PLA. En de resultaten zijn toch een stuk minder dan verwacht :+

Ik heb hem eerst een half uurtje op 80 graden in de voorverwarmde droger gehad en daarna laten afkoelen. Toen had hij nog keurig zijn vorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdZ3G9a2xlaJDQrj1Wv6fVPVAHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhZ08ygesWNi6gQHqmPpFlwW.jpg?f=fotoalbum_large
Maar na 10 uur in de droger op 85 graden, in een spoel. Lijkt het gewicht van de silica korrels die erin zaten al genoeg te zijn om hem te laten vervormen. Het deksel staat al bol van de silica die erin zat. En de locking notches zijn al genoeg gezakt om hem niet meer op zijn plek te houden. Met normale PLA was het nu al een grote pudding geworden, maar ik had toch meer verwacht van dit spul. Zo zwaar zijn die korrels nou ook weer niet :P

't was te verwachten, maar toch jammer . Nu moet ik ASA blijven printen voor mijn desiccant houders :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
Ik heb nu desiccant houders in mijn AMS in gebruik waar ik polycarbonaat voor gekozen heb. Dat is namelijk hittebestendig genoeg om in de magnetron te kunnen, korrels en houders tezamen.

Nog niet geprobeerd overigens, twee weken geleden pas geprint. Maar in theorie moet dat kunnen. En ASA mag niet in de magnetron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
@CrashOverDrive nou zo hittebestendig is dat spul dus niet xD als het bij 85 graden al vervormd, terwijl het tot "150 graden" moet kunnen volgens de site...Denk eerder dat het een mooi verkoop praatje is en verder eigenlijk gewoon onzin. Normale PLA gaat ook maar tot een graad of 80 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
@JorneB PC kan inderdaad ook nog, daar had ik er ook een paar van. Maar de reden dat ik van ASA af wilde (en ook PC) was dat het bijzonder tochtig is waar mijn printer staat. Zonder lijm krijg ik ze niet geprint op mijn P1S, zelfs niet met een uurtje voorverwarmen. En ik blijf lui :P

't leek magisch spul dat ht pla, maar marketing gonna market. De lijmstick vanmorgen maar weer gepakt en nu staan er weer wat pc (en asa) containers te printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SyraW85
CrashOverDrive schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:39:
@JorneB PC kan inderdaad ook nog, daar had ik er ook een paar van. Maar de reden dat ik van ASA af wilde (en ook PC) was dat het bijzonder tochtig is waar mijn printer staat. Zonder lijm krijg ik ze niet geprint op mijn P1S, zelfs niet met een uurtje voorverwarmen. En ik blijf lui :P

't leek magisch spul dat ht pla, maar marketing gonna market. De lijmstick vanmorgen maar weer gepakt en nu staan er weer wat pc (en asa) containers te printen.
ASA blijft bij mij ook niet "plakken" zonder hulp. Ben er wel achter dat ASA echt van goed warm houdt. Minimaal 70 graden omgeving zeg maar, maar zelfs dan heb ik 3d tac nodig om te printe op een pei texture board van bambu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik wil een junction box printen voor mn reolink camera
Dit zal best petg zijn zeker voor buiten?

Dju heb nog maar filament besteld.

Bij sunlu is petg white uitverkocht.
Wat raden jullie aan? Liefst goedkoopste en snel geleverd en goeie filament petg white...

Via amazon de esun petg white?
Of kan het goedkoper?

https://www.amazon.com.be...53a&qid=1754060473&sr=8-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:43
skank schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:01:
[...]
Wat raden jullie aan? Liefst goedkoopste en snel geleverd en goeie filament petg white...

Of kan het goedkoper?
Ik gebruik al langer "Devil Design PETG Filament 1.75mm - 1kg - White" van tinytronics.
Ook "Graphite", bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
@skank
Misschien is Ali wat: 2 rollen wit Sunlu PETG voor 20,99 + 4,72 verzendkosten
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
skank schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:01:
Ik wil een junction box printen voor mn reolink camera
Dit zal best petg zijn zeker voor buiten?

Dju heb nog maar filament besteld.

Bij sunlu is petg white uitverkocht.

Of kan het goedkoper?

https://www.amazon.com.be...53a&qid=1754060473&sr=8-6
via de Esun eigen store is vaak voordeliger.

Je kan op ali ook Sunlu kopen. vaak 4 rollen voor 40 euro etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Pedro_Newbie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:31:
@skank
Misschien is Ali wat: 2 rollen wit Sunlu PETG voor 20,99 + 4,72 verzendkosten
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Mmm mooie actie idd
Zit nu te twijfelen, via esun store zelf is het duurder dan amazon
Amazon 1 x wit esun nemen aan 13,7 euro morgen in huis
of 1x wit en 1x zwart sunlu via ali aan 20.79+4.72 verzending 6 augustus in huis

Moeilijk

Zwart of een 2de rol heb ik eigenlijk niet direct nodig
Is esun even goed als sunlu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Heb de esun besteld, dan weet ik dat ook dat merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Iemand tips voor 'marmer'-PETG? Iemand ervaring met Geeetech, CC3D en/of Jayo? Of is PLA(+) misschien toch een betere keuze voor het printen van een vliegenval die in de keuken komt te staan?

[ Voor 47% gewijzigd door Rincewind op 04-08-2025 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie88
Rincewind schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 17:04:
Iemand tips voor 'marmer'-PETG? Iemand ervaring met Geeetech, CC3D en/of Jayo? Of is PLA(+) misschien toch een betere keuze voor het printen van een vliegenval die in de keuken komt te staan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nozudr3cyaIEooYEqoJtXmoJ18U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ba7ZKpNavsV66uSfhjfHq6aD.jpg?f=fotoalbum_large
Wat wil je weten over GEEETECH?
Ik heb geloof ik 50+ rollen liggen, van petg tot pla, slik mat, glitter en marmer tot TPU en 1 rol ABS (de enige rol waar ik nog mee moet printen)

Het doet voor mij niet onder aan ieder ander merk dat ik heb gebruikt...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Spekkie88 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:02:
[...]
Wat wil je weten over GEEETECH?
Ik heb geloof ik 50+ rollen liggen, van petg tot pla, slik mat, glitter en marmer tot TPU en 1 rol ABS (de enige rol waar ik nog mee moet printen)

Het doet voor mij niet onder aan ieder ander merk dat ik heb gebruikt...
Het gaat bij mij niet specifiek om Geeetech. Voor mij is het een onbekend merk (heb bijna altijd Sunlu of eSun) maar de prijs van die wat onbekendere merken was (is?) op Amazon interessant en de laatste keer dat ik een onbekend merk had jamde mijn hele extruder vast... Vandaar mijn vraag: ik ga eens een rolletje proberen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Rincewind schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:12:
[...]
Het gaat bij mij niet specifiek om Geeetech. Voor mij is het een onbekend merk (heb bijna altijd Sunlu of eSun) maar de prijs van die wat onbekendere merken was (is?) op Amazon interessant en de laatste keer dat ik een onbekend merk had jamde mijn hele extruder vast... Vandaar mijn vraag: ik ga eens een rolletje proberen denk ik :)
Ik ben eigenlijk nog geen enkel "slecht" merk tegen gekomen...
Het enige wat me te binnen schoot na jouw reactie was dat ik last heb gehad met een rol wood filled PLA (welliswaar van GEEETECH, maar eerder omdat dat het enige merk is waar ik wood filled PLA van heb gebruikt) waarbij er dusdanige verdikkingen in het filament zaten die niet door de extruder paste wat vervolgens resulteerde in een failed print.
Dat gezegde hebbende, dat was slechts bij 1 van de 3 verschillende kleuren wood filled PLA die ik heb liggen tot nu toe en ook het enige echte QC issue dat ik ben tegen gekomen in de 100+ rollen die ik heb liggen van verschillende merken.

En bij "The Filament" PETG had ik aan het begin van de rol wat fused filament dat "spotwelded" zat aan de laag eronder, maar dat was ook na drogen, dus misschien zelfs een issue met mijn droger die te heet stond?
Daar durf ik in ieder geval user error niet uit te sluiten 8)7

Als laatste heb ik persoonlijk eigenlijk tot nu toe de "slechtste" ervaring met eSun PLA+ wat op de rol heel erg bros is als het onder druk heeft gestaan in bijvoorbeeld een filament sensor. Dat als je die er een dag in laat zitten je grote kans hebt dat het filament op dat punt breekt... Dat gezegd hebbende, als het eenmaal geprint is is dat probleem volledig van de baan.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zoek een filament die de zelfde kleur heeft als bijvoorbeeld de Honewell thermostaten.
Dit is een grijs witte kleur maar weet niet of dit ook in filament te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
Als je tijd hebt zal er hier best wel iets tussen zitten .
https://www.3djake.com/3d...ment-product-range?page=4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMirjamI
Het lastige van 3djake en veel andere sites is dat ze alleen foto's tonen van filament op rol, niet van een print. Veel filament ziet er geprint toch net iets anders uit dan op rol.

Hier even in de kast gekeken; 100+ kleuren, maar niets wat op Honeywell lijkt... Je gaat uitkomen op een offwhite denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorneB
Crxtreem schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:08:
Ik zoek een filament die de zelfde kleur heeft als bijvoorbeeld de Honewell thermostaten.
Dit is een grijs witte kleur maar weet niet of dit ook in filament te krijgen is.
Bij ColorFabb kun je filament in RAL kleur verkrijgen. Het is behoorlijk aan de prijs, en ze moeten jouw RAL kleur maar net in voorraad hebben, maar is wellicht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:35
Waar vergelijk je de kleur van Evohome mee? Ik weet dat het frontje van de woonkamer thermostaat best wel flink wil verkleuren namelijk dus dan heeft die niet meer de originele kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik probeer ABS+ van Esun te printen, maar mijn model breekt heel makkelijk.

Ik gebruik OrcaSlicer, wat zijn dan goede basis settings, heb al settings overgenomen van de Esun pagina. Maar dit verbeterd de sterkte van de lagen niet. Iemand settings waarmee hij werkt, welke ik kan gebruiken als basis?

Ben nog een groentje met 3d printen.

[ Voor 19% gewijzigd door joint_me op 23-08-2025 19:28 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28
joint_me schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:26:

Ik gebruik OrcaSlicer, wat zijn dan goede basis settings, heb al settings overgenomen van de Esun pagina. Maar dit verbeterd de sterkte van de lagen niet. Iemand settings waarmee hij werkt, welke ik kan gebruiken als basis?

Uit m'n hoofd want kan het nu even niet controleren:
- Printen in een afgesloten behuizing met 45 graden als start temperatuur
- Bed 100 graden
- Nozzle 260 graden
- Print snelheid laag, 20 a 30mm/sec
- Flow op 0,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
Iemand ervaring met Elegoo PLA-CF? 10kg voor 159 euro klinkt goed, maar als hjet tegenvalt zit ik met 10 rollen rommel, tot nu toe verder goede ervaringen met algemene PLA/PETG van Elegoo

[ Voor 50% gewijzigd door arjandijk162 op 27-08-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik zit te kijken om het volgende te bestellen merk sunlu

1x pla+ 2.0 zilver (print gestart met dat type, wil dit beeindigen)
1x pla silk black (nodig voor een alien print)
1x petg black (ik zou gewone pla kunnen nemen maar wil het zwart ook gebruiken voor een deurbel wedge buiten vandaar petg)

Maar via sunlu zelf, is dit blijkbaar niet mogelijk of moet ik veel meer bestellen
Via aliexpress kom ik maar liefst op 58,15 euro uit, terwijl ik liefst rond de d10 a 12 euro wil uitgeven...

Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

arjandijk162 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:12:
Iemand ervaring met Elegoo PLA-CF? 10kg voor 159 euro klinkt goed, maar als hjet tegenvalt zit ik met 10 rollen rommel, tot nu toe verder goede ervaringen met algemene PLA/PETG van Elegoo
Ik heb zelf geen ervaring met PLA-CF, maar het wordt vaak een memefilament genoemd omdat er weinig winst mee te behalen valt.. Doorgaans voeg je vezels toe om de vervorming van de print tijdens het printen tegen te gaan of om een print van een materiaal stijver te maken dan het geval zou zijn zonder die toevoeging. PLA vervormt niet tot nauwelijks tijdens het printen en is van zichzelf al redelijk stijf.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Die AliExpress+CashbackXL combo is toch wel erg lekker voor 3D-printen. Heb nu een Anycubic Kobra 3 V2 Combo gekocht voor €200 (€275 met €45 kortingscode en €30 cashback) en nu nog 10 kleuren/10KG PETG filament van Kingroon voor €60 (€80 met €10 kortingscode en €10 cashback).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 16:04
Mocht iemand bij Azurefilm.com zelf willen bestellen en 10% korting willen op al hun filament (ook de 10-rol superpacks bijv) gebruik dan de code GIP10. Is het hele jaar door geldig is mij verteld.

Ik gebruik hun filament nu best wel veel en ben er erg over te spreken. Europees gemaakt en gunstige prijzen. Geen Aliexpress/Sunlu/Jayo prijzen, maar 120 euro voor 10 rollen PLA/PETG is niet slecht!

YouTube: MotorcycleGeek

• skank
PeeVv schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:45:
Die AliExpress+CashbackXL combo is toch wel erg lekker voor 3D-printen. Heb nu een Anycubic Kobra 3 V2 Combo gekocht voor €200 (€275 met €45 kortingscode en €30 cashback) en nu nog 10 kleuren/10KG PETG filament van Kingroon voor €60 (€80 met €10 kortingscode en €10 cashback).
Ali is zo onoverzichtelijk.
Ik vind zelfs die cashback niet
1x petg black (ik zou gewone pla kunnen nemen maar wil het zwart ook gebruiken voor een deurbel wedge buiten vandaar petg)
Dat zou ik nodig hebben,

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
skank schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

Dat zou ik nodig hebben,
Het is lastig om precies te weten wat je bestelt inderdaad. Kingroon wordt op Reddit regelmatig genoemd als goedkope maar nog best prima filament, dus daar heb ik op gezocht. Dat lijkt wel alleen in bulk verkocht te worden. In mijn geval heb ik een kortingscode van de Back to School actie gebruikt met cashback via CashbackXL.

-edit-
Oh, de Back to School actie liep tot gisteren zie ik nu, dus ik heb net op tijd besteld 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door PeeVv op 28-08-2025 14:14 ]

• RemcoAR
skank schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

Dat zou ik nodig hebben,
Via AliExpress is het vooral goedkoper als je koppt bij de acties met actie codes en in bulk (5 of 10 rollen tegelijkertijd). Voor een enkele rol in 1 specifieke kleur ben je vaak juist duurder uit. Dat merkte je zelf ook al bij de website van Sunlu, ze hebben liever dat je meerdere rollen tegelijkertijd koopt, scheelt natuurlijk ook flink in de bezorgkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 13:30
joint_me schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:26:

Kamertemperatuur te laag.
Minstens 50-60 graden.
Probeer een half uurtje voor te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb vorige week mijn eerste rol PCCF opengebroken. Helaas waren de eerste prints geen succes omdat de bedhechting te wensen overliet. Vandaag een setje Magigoo ontvangen, waaronder de mix voor PC. En ik kan mededelen dat het als een tierelier werkt. En het ziet er echt superstrak uit! :)

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 02-09-2025 19:29 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorneB
ocf81 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:29:
Ik heb vorige week mijn eerste rol PCCF opengebroken.... En het ziet er echt superstrak uit! :)
Laat zien dan :)

Net zo strak als PA6-GF?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztuyhA-PlV2gFBsObAcTewIi7-A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSmR0deS6IY4kUqqO16oLR0Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TupSgOmGzyW4OwIoZUSWRg8_yfc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aMsasTF1ep891aGhJLU8ObT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzlcEBctEzgl3PW9qC4C_sDpPRY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OYH85db3o4Wc9Q4ryNpBQE1.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste