Rincewind schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:12:
[...]
Het gaat bij mij niet specifiek om Geeetech. Voor mij is het een onbekend merk (heb bijna altijd Sunlu of eSun) maar de prijs van die wat onbekendere merken was (is?) op Amazon interessant en de laatste keer dat ik een onbekend merk had jamde mijn hele extruder vast... Vandaar mijn vraag: ik ga eens een rolletje proberen denk ik

Ik ben eigenlijk nog geen enkel "slecht" merk tegen gekomen...
Het enige wat me te binnen schoot na jouw reactie was dat ik last heb gehad met een rol wood filled PLA (welliswaar van GEEETECH, maar eerder omdat dat het enige merk is waar ik wood filled PLA van heb gebruikt) waarbij er dusdanige verdikkingen in het filament zaten die niet door de extruder paste wat vervolgens resulteerde in een failed print.
Dat gezegde hebbende, dat was slechts bij 1 van de 3 verschillende kleuren wood filled PLA die ik heb liggen tot nu toe en ook het enige echte QC issue dat ik ben tegen gekomen in de 100+ rollen die ik heb liggen van verschillende merken.
En bij "The Filament" PETG had ik aan het begin van de rol wat fused filament dat "spotwelded" zat aan de laag eronder, maar dat was ook na drogen, dus misschien zelfs een issue met mijn droger die te heet stond?
Daar durf ik in ieder geval user error niet uit te sluiten
Als laatste heb ik persoonlijk eigenlijk tot nu toe de "slechtste" ervaring met eSun PLA+ wat op de rol heel erg bros is als het onder druk heeft gestaan in bijvoorbeeld een filament sensor. Dat als je die er een dag in laat zitten je grote kans hebt dat het filament op dat punt breekt... Dat gezegd hebbende, als het eenmaal geprint is is dat probleem volledig van de baan.