Thanks, ik doelde er inderdaad op wanneer je buiten de AMS2 Pro filament opsloeg, maar ik had nu mijn (al aangebroken) PLA opgeslagen in vacuum zakken gewoon om het schoon te houden, maar daar komt nu bij dat het ook beter is voor het vocht. Ik was eigenlijk niet onder die veronderstelling omdat er hier best wat mensen waren die aangaven al jaren PLA zonder bescherming op de "plank te leggen".42dpi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:21:
[...]
PLA is hygroscopisch het absorbeert vocht als een spons, en vocht in pla zodra het verhit wordt gaat vocht koken en dus verdampen wat intern in je print niet bevorderlijk is voor hechting van lagen
Ams2 pro is een dryer als dat al paar er zit droogt de pla ook, vocht kan er gewoon uit gehaald worden voor dat je print.
Zit er nog wel over na te denken een kleinere droger naast de AMS2 op na te houden zoals de Creailty Space Pi Plus, zodat je eventueel materiaal voor swap in de AMS 2 pro nog kan drogen mocht dat nodig zijn, en daarnaast kan je hem gebruiken als externe rol voor je P2S.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
:strip_exif()/f/image/AUQMm6Q8AVCXzd5nVHPyRWrT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9NtLHTjOFpXlwsNBtY5drnPn.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/FW3Ky2a18b4H4hCKFzJ9F93P.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/SbBd1H3bRLQpX3aVNxRGZMse.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VnjATrYjJGDdxHAI8oLbA59v.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gXMdnQtJzZizSVnHezMK75O2.jpg?f=fotoalbum_medium)