• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:46
ErwinN174 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:29:
Ik zie dat er binnenkort weer Bambu lab PETG HF te koop is. Op de website staat ETA 8 juli
Staat nog niet op "Uitverkocht", waarschijnlijk is er nog een voorraadje resin om het filament te maken.
Wel is het zo dat op 8 juli waarschijnlijk een nieuwe datum zal verschijnen, omdat -als- er al petg-hf is, het binnen 1 minuut is uitverkocht.
Dit is al een aantal maanden het geval, ik heb geprobeerd wat in te slaan, maar nooit gelukt.
Ik ga maar over op ander filament, helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 03-07-2026 13:39 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Caelorum schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:39:
@GoldenSample Welke stelligheid meen jij te lezen? Ik zeg nergens dat niet alle merken er last van hebben. Wat ik wel stel is dat sommige merken er beduidend meer last van hebben doordat ze goedkoop fabriceren en het droogproces in de fabriek bewust zo minimaal doen. Dat filament gaat dus al natter de verpakking in dan van andere veelal duurdere merken. Kan je verpakking mog zo goed zijn, maar vocht dan al in het filament zit gaat er niet magisch uit.

En even voor jou.. ik koop die merken ook gewoon en ja.. ook het filament van bijv Prusa gaat na een jaar of anderhalf op de plank hier de droger in. Dat is echter wel van een hele andere orde dan bijv. het JAYO filament die je bij levering al meteen de droger in mag doen.
Dan las ik je reacties op een manier hoe hij niet bedoeld was :P. Ik kreeg de indruk dat je wilde suggereren 'koop gewoon goed filament dan hoef je niet te drogen'. Ben het dus gewoon met je eens en kan het onderschrijven.

Is soms ook een beetje random (Sunlu PETG HS gaat hier overigens best okay) heb een lading eSUN Transparant geel PLA gehad. Lag waarschijnlijk al een eeuwigheid ergens op voorraad dus moest echt flink lang gedroogd worden. Vreemde is, het (heb nog een half rolletje liggen, is support interface materiaal) is echt binnen 2 dagen weer vochtig en breekt dan erg snel. Zelfde eSUN PLA in een andere kleur die ik in de zelfde partij kocht: geen centje pijn.
rinkel schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:38:
[...]

Staat nog niet op "Uitverkocht", waarschijnlijk is er nog een voorraadje resin om het filament te maken.
Wel is het zo dat op 8 juli waarschijnlijk een nieuwe datum zal verschijnen, omdat -als- er al petg-hf is, het binnen 1 minuut is uitverkocht.
Dit is al een aantal maanden het geval, ik heb geprobeerd wat in te slaan, maar nooit gelukt.
Ik ga maar over op ander filament, helaas.
https://bbltracker.com/?region=eu#cat-petg-hf
Heb ergens eind april geloof ik nog wat gekocht maar was vrij random kort beschikbaar inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 03-07-2026 15:39 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste