• JWA14
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 26-08 16:17
SMSfreakie schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:49:
Zouden er ook nog consumenten lijntjes zijn met de Ubee er aan? Ik had er vroeger ook gewoon 1 als consument..... Destijds om gewisseld voor een Sagecom ivm 1.1gbit en dat ging de ubee niet trekken met z'n 1gbit poortjes.. :p
Zeker. Ik heb er 1. Toendertijd dit Ubee modem via aanvraag in een forum toe laten sturen ivm IPv6 en bridging.
Tot nu toe nog steeds internet.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er is een onverwachte servicefout opgetreden. De foutcode is `F_FIELD_ERRTXT`
Echt alles wat fout kan gaan gaat daar momenteel fout.. :') -O-

@Antiloop :') verdraaid.. man man man

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 26-08-2026 13:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 15:21
Glashelder schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:20:
[...]

[...]

Echt alles wat fout kan gaan gaat daar momenteel fout.. :') -O-
even mac adres invullen, of onbekend invullen, dan gaat ie wel door

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Lief Adje

Love is in the air

Tja wat is wijsheid, invullen of afwachten (al eerder gebeld en 5 vestigingen doorgegeven) snel gaat dit iig niet opgelost worden..

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lief Adje schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:34:
Tja wat is wijsheid, invullen of afwachten (al eerder gebeld en 5 vestigingen doorgegeven) snel gaat dit iig niet opgelost worden..
Wat klik en klaar setjes van Odido scoren en geduld hebben. Als je al klant bent kost het 21 euro per vestiging.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• grotegrutten
  • Laatst online: 22-09 10:42
Krijg net een mail met de tekst :

Het is niet meer nodig om u bij ons te laten melden om uw modem te laten vervangen.
Wij gaan nieuwe modems uitsturen met een begeleidende brief naar het adres wat geregistreerd staat bij ons.

U gaat zo snel mogelijk hierover bericht ontvangen + de nieuwe modem.

Namens Ziggo excuses voor het ongemak.

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 13:56
Lief Adje schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:34:
Ik heb nu inmiddels contact gehad via e-mail met tech van Ziggo. Ze vroegen naar de gegevens, heb deze doorgegeven, en nu komen ze met het verhaal dat ik het registratieformulier moet invullen.

Dus ja.. invullen en afwachten weer.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Lief Adje

Love is in the air

DeCo schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:08:
[...]

Ik heb nu inmiddels contact gehad via e-mail met tech van Ziggo. Ze vroegen naar de gegevens, heb deze doorgegeven, en nu komen ze met het verhaal dat ik het registratieformulier moet invullen.

Dus ja.. invullen en afwachten weer.
Hier nu ook, volgens de helpdesk word 'direct' na het invullen een nieuw modem verzonden :X

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Speedy Computer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:59
Zojuist is de modem vervangen door een Sagecom. Hopelijk zijn voor mij nu de problemen voorbij :)

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09 10:58
Lief Adje schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:09:
[...]

Hier nu ook, volgens de helpdesk word 'direct' na het invullen een nieuw modem verzonden :X
Wat snel! :X al de T&T binnen gehad gelijk... Heb ook maar het formulier ingevuld, kreeg net een reply op een e-mail dat ; "Het is niet meer nodig om u bij ons te laten melden om uw modem te laten vervangen, bla bla" Dus het is maar weer afwachten.. Zou fijn zijn als ze inderdaad SNEL zo'n modem opsturen, en het gelijk soort van gaat werken.. Maar heb weinig vertrouwen momenteel in Ziggo...
SMSfreakie schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:49:
Zouden er ook nog consumenten lijntjes zijn met de Ubee er aan?
Hier snort de UBC1318ZG vrolijk verder. Destijds gevraagd toen IPv6 in bridge mogelijk werd. Overigens wel in fZiggo, met voldoende discussie of nu alleen fUPC of alles getroffen is.
Destijds om gewisseld voor een Sagecom ivm 1.1gbit en dat ging de ubee niet trekken met z'n 1gbit poortjes.. :p
De Ubee heeft 4 poorten én ondersteund zelfs LCAP. Die 1,1Gbit/s kun je dus prima halen.

Aldus de Delta logica die 8Gbit/s verkochten met een ONT met 1x 2,5Gbit/s, 3x 1Gbit/s, "en wifi". Als je alles bij elkaar optelde kwam je dan op 8Gbit/s uit meen ik. (En dat was zonder LCAP ondersteuning, voor zover dat echt iets toevoegt).

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 09:01

Codemeister

UniFi-fanboy

Krijg net twee mails: of ik me wil melden als ik een omruiling "wil"? En daarna dat ik omruiling niet meer hoef te melden. Ik weet het even niet meer ;(

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Codemeister schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:56:
Krijg net twee mails: of ik me wil melden als ik een omruiling "wil"? En daarna dat ik omruiling niet meer hoef te melden. Ik weet het even niet meer ;(
Ze weten je in ieder geval te vinden. Hier tot op heden nog altijd geen enkel SMSje of mailtje. Helemaal niets.

• Codemeister

Codemeister

UniFi-fanboy

Dat is wel n.a.v. mijn mails hoor, maar dus geen idee wat nu te doen. Wel een lekker dagje zo, overal 5G modems plaatsen.

• FrancWest
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 17:11
Er is nu ook een online formulier om een modeswap aan te vragen:

https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/pro/modemswap

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zojuist "Ziggo" hier onaangekondigd aan de deur met een nieuwe (Sagemcom) modem. Ik zeg "Ziggo" want het was eigenlijk een monteur van concurrent (Solcon Glasvezel) die ze hebben ingehuurd.

Ter plekke MAC adressen van oude en nieuwe modem doorgebeld, en over paar minuten moet ik em rebooten om te kijken of het werkt.... fingers crossed

Edit: Dat waren 30 spannende minuten, maar we zijn weer online. Wij hadden 5 IP-adressen en die lijken allemaal correct terug te zijn gezet!

[ Voor 17% gewijzigd door Yellowneck op 26-08-2026 16:52 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Yellowneck schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:20:
Zojuist "Ziggo" hier onaangekondigd aan de deur met een nieuwe (Sagemcom) modem. Ik zeg "Ziggo" want het was eigenlijk een monteur van concurrent (Solcon Glasvezel) die ze hebben ingehuurd.

Ter plekke MAC adressen van oude en nieuwe modem doorgebeld, en over paar minuten moet ik em rebooten om te kijken of het werkt.... fingers crossed
Een gokje, maar wss een monteur van Guidion of hoe die partijen ook maar heten die normaliter voor Solcon rijdt en vandaag toevallig voor Ziggo. Maar ze hadden vast geen tijd om ze andere jasjes en kleding te geven ;). De meeste providers huren de monteurs gewoon in bij Partij A/B/C en geven ze een training en een jasje en je bent Ziggo collega. Weet dit omdat een vriend van mij via z'n partij voor Ziggo en Kabelnoord heeft gereden.

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 23:31

Ozzi

??

Bij 'ons' op kantoor stond er ook ineens een ziggomonteur voor de deur. Natuurlijk was ik zelf niet daar, maar de beste meneer kon eerst nog even langs een ander adres in de straat. In de tussentijd kon in zelf naar kantoor en na vervanging van de modem werkt het weer. Hopelijk gaat deze vannacht niet stuk ;-)

geen

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

SirMemeAlot schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:28:
[...]

Een gokje, maar wss een monteur van Guidion of hoe die partijen ook maar heten die normaliter voor Solcon rijdt en vandaag toevallig voor Ziggo. Maar ze hadden vast geen tijd om ze andere jasjes en kleding te geven ;). De meeste providers huren de monteurs gewoon in bij Partij A/B/C en geven ze een training en een jasje en je bent Ziggo collega. Weet dit omdat een vriend van mij via z'n partij voor Ziggo en Kabelnoord heeft gereden.
Geen idee van welke partij exact, maar hij zei dat hij normaal nooit voor Ziggo werkt en ook nog nooit heeft gedaan. Na het swappen heeft die wel telefonisch met Guidion gebeld voor het doorgeven van de MAC adressen, waarna de configs worden gepushed.
Met zijn eigen telefoon stond die in de wacht, dus vroeg die of die ook met mijn telefoon mocht bellen om te kijken welke eerder doorheen kwam. Die van mij werd direct opgenomen :+. De telefoonnr moest ik erna deleten O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 26-08-2026 18:13 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Rixter223
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 00:57
Ik heb ook zakelijk internet bij Ziggo en die Sagencom router. Nu kan het toeval zijn maar ik heb de afgelopen dagen ook problemen. Regelmatig, meerdere keren per dag, valt internet weg. Soms een paar seconden maar soms ook een paar minuten.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Rixter223 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:14:
Ik heb ook zakelijk internet bij Ziggo en die Sagencom router. Nu kan het toeval zijn maar ik heb de afgelopen dagen ook problemen. Regelmatig, meerdere keren per dag, valt internet weg. Soms een paar seconden maar soms ook een paar minuten.
Sagemcom is juist degene die geen problemen heeft... :+

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:47
Rixter223 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:14:
dan heb je een klein zakelijk abo en is er iets anders aan de hand. ik zou even wachten met bellen want een monteur zal gezien de hectiek niet snel beschikbaar zijn. je kunt beter even een topic op de community maken zodat je daar eventueel geholpen kan worden en de oorzaak achterhaalt kan worden

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Hier snort de UBC1318ZG vrolijk verder. Destijds gevraagd toen IPv6 in bridge mogelijk werd. Overigens wel in fZiggo, met voldoende discussie of nu alleen fUPC of alles getroffen is.

[...]

De Ubee heeft 4 poorten én ondersteund zelfs LCAP. Die 1,1Gbit/s kun je dus prima halen.

Aldus de Delta logica die 8Gbit/s verkochten met een ONT met 1x 2,5Gbit/s, 3x 1Gbit/s, "en wifi". Als je alles bij elkaar optelde kwam je dan op 8Gbit/s uit meen ik. (En dat was zonder LCAP ondersteuning, voor zover dat echt iets toevoegt).
Mja delta logica was inderdaad ook apart. Maar goed een ubee in bridge met lcap kon schijnbaar niet.. (anders was dat een prima oplossing geweest) daarom een Sagecom gehad.. De ubee was net als de sagecom een fijn modem. Beter dan die arris / compal troep

404 Signature not found

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

U krijgt binnenkort een nieuw modem
Beste klant,

Er is een technisch probleem bekend met een specifiek type modem. Daarom ontvangt u binnen enkele dagen een nieuw modem op de volgende adressen:

1234 AA 12-3

U kunt het nieuwe modem zelf installeren. Bij het modem ontvangt een een brief met eenvoudige instructies. Andere modems dan dit specifieke type hoeven niet vervangen te worden.

Onze excuses voor het ongemak dat dit met zich meebrengt.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Zakelijk
Uh oh :P Ik heb al een nieuwe…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

CyBeR schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:40:
[...]

Bewaren voor de volgende brick-gate :D

• oarsprong
  • Laatst online: 31-08 13:47
Ik heb vanavond om 18.32 uur het volgende bericht ontvangen via de e-mail van contact@zakelijk.ziggo.com
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7Ixae2At2SoK9LjCLJ0OIFjFn4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RhFLrwPAKHRD5k6kNVUVf6i4.png?f=fotoalbum_large

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:34
Ik krijg net deze mail:
Er is een technisch probleem bekend met een specifiek type modem. Naar verwachting komt er morgen 27 augustus 2026 een medewerker van Ziggo langs om een nieuw modem te installeren.

Om ervoor te zorgen dat iedereen snel een nieuw modem krijgt is het belangrijk dat er morgen de hele dag iemand op onderstaande locaties aanwezig is die ons toegang kan geven tot de plek waar het modem staat.
Nou heb ik toevallig morgen een aantal afspraken buiten de deur. We gaan het zien of het toevallig goed komt. (voor nu veilig op m'n kpn ftth, dus geen haast)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Speedy Computer
CyBeR schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:40:
[...]

Ze hebben hier vandaag ook weer een nieuwe modem geplaatst, krijg ook die email. Hebben we teminste wel een reverve indien nodig

• Codemeister

Codemeister

UniFi-fanboy

Voor de mensen die een dergelijke 'u krijgt een nieuw modem'-mail hebben gehad, zoals ik in de reacties hierboven langs zie komen: hebben jullie via het formulier defecte modems gemeld? Of juist telefonisch of via mail gemeld? Of: niets gedaan?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Codemeister schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:34:
Voor de mensen die een dergelijke 'u krijgt een nieuw modem'-mail hebben gehad, zoals ik in de reacties hierboven langs zie komen: hebben jullie via het formulier defecte modems gemeld? Of juist telefonisch of via mail gemeld? Of: niets gedaan?
Wij hebben ons wel gemeld maar ze hebben niet gemaild naar het adres dat daar is opgegeven. Men heeft gemaild naar de persoon die de verbinding ooit heeft aangevraagd.

Oftewel: ik denk dat men niets doet met die formulieren.. in de paniek hebben ze een half werkend formulier gevibed en daarna bedacht dat ze zelf wel konden achterhalen welke klanten getroffen zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 26-08-2026 19:39 ]

• Speedy Computer
Ik heb vanmorgen telefonische contact gehad en er is vandaag een monteur geweest.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
Speedy Computer schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:32:
[...]

Ze hebben hier vandaag ook weer een nieuwe modem geplaatst, krijg ook die email. Hebben we teminste wel een reverve indien nodig
Zou daar niet vanuit gaan, er zit een activatie op het nieuwe modem, automatisch binnen 14 dagen na ontvangst. Nadat PostNL heeft doorgegeven dat pakketje is afgeleverd en de oude zal een automatisch retourproces voor starten, oftewel die zullen ze waarschijnlijk terugwillen of het is een verouderd modem en kan je deze in de toekomst zeker niet meer activeren.

• Freeaqingme
Glashelder schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Oftewel: ik denk dat men niets doet met die formulieren.. in de paniek hebben ze een half werkend formulier gevibed en daarna bedacht dat ze zelf wel konden achterhalen welke klanten getroffen zijn..
Of ze matchen het aan je klantaccount aan de hand van je mac adres.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:58
Volgens de Telegraaf willen ze alles voor het eind van de week vervangen hebben? Zou knap zijn.

https://www.telegraaf.nl/financieel/ziggo-vervangt-duizenden-modems-na-grote-storing-bij-zakelijke-klanten/160529123.html

m’n username heeft er niks mee te maken btw.
krakendmodem schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:22:
Volgens de Telegraaf willen ze alles voor het eind van de week vervangen hebben? Zou knap zijn.

https://www.telegraaf.nl/financieel/ziggo-vervangt-duizenden-modems-na-grote-storing-bij-zakelijke-klanten/160529123.html

m’n username heeft er niks mee te maken btw.
Tsja, als ze, zoals hier al geschreven, gewoon een blik monteurs hebben open getrokken (van Guidion / ...), zelfs er die wat voorheen nog nooit "voor Ziggo" hebben gewerkt, dan is het natuurlijk best mogelijk.

En Guidion / ... zullen daarna wel een leuk factuurtje naar Ziggo sturen natuurlijk. Maar dat is een zorg voor dan.

• giovanni2903
is ook de enige manier hoe ze tijdelijk aan "monteurs" kunnen komen aangezien Guidion al een contract heeft met ziggo. Guidion doet alleen veel meer dan ziggo (ook odido installaties, kabels aanleggen/invoeren etc etc)

• Lacur
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-09 21:27
voor extra monteurs is Guidion ingeschakeld.

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-09 17:51
Ik vraag mij af hoeveel bedrijven echt een monteur nodig hebben om een modemwissel uit te voeren.

Ik zie voorraad eerder als een beperkende factor dan DIY/monteurs

• DeCo
stormfly schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:06:
[...]

Check dat was mijn vermoeden ook, er is menselijke interventie noodzakelijk. Dat schaalt slecht bij deze omvang, ondanks de beste intenties.
toch schijn je het zelf te kunnen doen.. er komt geen monteur bij kijken
Beste klant,

Er is een technisch probleem bekend met een specifiek type modem. Daarom ontvangt u binnen enkele dagen een nieuw modem op de volgende adressen:
  • XXXX XX XX
U kunt het nieuwe modem zelf installeren. Bij het modem ontvangt een een brief met eenvoudige instructies. Andere modems dan dit specifieke type hoeven niet vervangen te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door DeCo op 26-08-2026 22:30 ]

• giovanni2903
Digicien schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:20:
Ik vraag mij af hoeveel bedrijven echt een monteur nodig hebben om een modemwissel uit te voeren.

Ik zie voorraad eerder als een beperkende factor dan DIY/monteurs
monteurs sturen is ook onzinnig want die heeft niet 100 modems in zn bus. maarja alle beetjes helpen natuurlijk. veel bedrijven zijn gewoon gemakzuchtig en hebben liever dat iemand anders de handjes laat wapperen, een modem aansluiten is namelijk ook niet moeilijk

• Freeaqingme
giovanni2903 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:37:
[...]

monteurs sturen is ook onzinnig want die heeft niet 100 modems in zn bus.
Nou, deze week is misschien wel de uitzondering op die regel :P

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

De monteur die vandaag bij ons was iets na vier uur smiddags, had 11 adressen zei die en wij waren de tweede adres op dat moment

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DeCo schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:29:
[...]

[...]
Nouja als je toch al weet dat een modem 100% stuk is en je weet het MAC-adres (wat ze neem ik aan zelf ook weten, ondanks dat ze er naar vragen) dan kun je ook alvast in je backend de modemswap doen en dan de modem op de post. Want inderdaad het omwisselen is bij de klant een kwestie van oude modem er uit, nieuwe modem er in. De monteur geeft verder alleen wat gegevens door.

Of misschien hebben ze aan de hand van dit incident de automatisering wat verbeterd.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 27-08-2026 03:07 ]

DeCo schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:29:
[...]

[...]
Nu wel ja maar eergisteren nog niet, ze zullen met stoom en kokend water wat workflows hebben aangepast om 11.000 modems te vervangen in dit gedwongen tijdsvak.

Ben benieuwd of er nu onderscheid is tussen een modem wat nog wel functioneert (preventieve vervanging via de post) of een modem wat bricked is (reactieve vervanging via monteur). @DeCo ben jij down met je modem of nog up nav je mail tekst?

Voor mijn gevoel heeft Ziggo nog steeds de impact/overzicht niet helder, het gebied raakt ook fZiggo en ik hoor er zoveel gebruikers over praten dat ik mij af vraag of die 2000 defecten uit 11000 wel het realistische beeld is. Een eerlijke post-mortem blog zou ik enorm waarderen, gebaseerd op Ziggo's gesloten verleden zullen we dat niet inzichtelijk krijgen.

Voor consumenten lijken ze verder geautomatiseerd dan bij de zakelijke afdeling, maar ze staan nog in de volledige schaduw van KPN waar automatisering al jaren the only way lijkt. (Gebaseerd op de cases waarbij ik met KPN / Ziggo heb gewerkt)

[ Voor 16% gewijzigd door stormfly op 27-08-2026 09:21 ]

CyBeR schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 03:03:
[...]

Nouja als je toch al weet dat een modem 100% stuk is en je weet het MAC-adres (wat ze neem ik aan zelf ook weten, ondanks dat ze er naar vragen) dan kun je ook alvast in je backend de modemswap doen en dan de modem op de post. Want inderdaad het omwisselen is bij de klant een kwestie van oude modem er uit, nieuwe modem er in. De monteur geeft verder alleen wat gegevens door.

Of misschien hebben ze aan de hand van dit incident de automatisering wat verbeterd.
Ik vraag me af of ze de MAC-adressen weten van de offline modems op het niveau van de medewerker waar de modems worden geswapped, en of het daar niet wringt met wel/niet preventief via de post versturen. Als ex Ziggo klant kon ik het MAC wel zien in mijnziggo.nl als het modem online was, nooit getest met langere tijd offline ;-)

Of het is een security check, want zonder het (niet) verplichte MAC-adres veld kan ik nu het modem van de basisschool van mijn kids laten vervangen via de post als ik het webform invul.

Helemaal eens dat je het nieuwe modem alvast klaar kan zetten in de back-end, ze willen denk ik heel graag 100% het oude MAC verwijderen? Misschien is dat de belangrijkste taak van de monteur om gratis misbruik tegen te gaan.

Blijft gissen :9

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 27-08-2026 06:57 ]

• oarsprong
  • Laatst online: 31-08 13:47
Ik heb maandag en dinsdag gebeld, gemaild met een mailadres wat hier genoemd werd én het registratieformulier ingevuld voor 5 van onze locaties. Dinsdag alle 5 locaties die nu zonder internet zitten doorgegeven aan de helpdeskmedewerker.
De mail die ik gisteravond kreeg, staan 9 locaties op maar ik mis in die lijst in elk geval een locatie die ik telefonisch wel heb doorgegeven én waar ik gistermiddag het registratieformulier voor heb ingevuld. Het lijkt erop dat niets van deze meldingen met elkaar gematcht wordt bij Ziggo.

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 12:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik heb gisteren gebeld (ticket zou worden aangemaakt, wilden geen kenmerk doorgeven), gemaild (ontvangstbevestiging) en het formulier ingevuld (geen reactie/bevestiging).

Gister eind van de middag een generieke e-mail ontvangen met het verzoek mijn modem aan te melden als ik last heb van internetproblemen.

Het lijkt erop dat eea niet gekoppeld is. Inmiddels alweer een tijd in de wacht.

And now the most interresting part of deze grot

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wij zijn weer aangesloten. De Ubee modem is de deur uit. Ziggo Pro overigens. 24uurs SLA is bij lange na niet gehaald.

• Codemeister

Codemeister

UniFi-fanboy

oarsprong schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 06:59:
[...]

Ik heb maandag en dinsdag gebeld, gemaild met een mailadres wat hier genoemd werd én het registratieformulier ingevuld voor 5 van onze locaties. Dinsdag alle 5 locaties die nu zonder internet zitten doorgegeven aan de helpdeskmedewerker.
De mail die ik gisteravond kreeg, staan 9 locaties op maar ik mis in die lijst in elk geval een locatie die ik telefonisch wel heb doorgegeven én waar ik gistermiddag het registratieformulier voor heb ingevuld. Het lijkt erop dat niets van deze meldingen met elkaar gematcht wordt bij Ziggo.
Dank (en ook de anderen die reageerden) :)

Ik heb voor de zekerheid gisteren toch maar het omruilformulier ingevuld voor al onze getroffen locaties. Voor nu wacht ik af.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Paquito schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:54:
24uurs SLA is bij lange na niet gehaald.
Gelukkig kun je dan 4/30e van je maandbedrag terug krijgen dus ik zou stellen dat je dan schadeloos bent.

• PolarBear
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 06:51:
[...]

Ik vraag me af of ze de MAC-adressen weten van de offline modems op het niveau van de medewerker waar de modems worden geswapped.
Nou ja vroeger, (25 jaar geleden) was het zo dat een klant een modem had met een mac adres en dat stond gewoon in het backend. Of het modem nu online of offline was. Bij een modemswap moest het mac adres aangepast worden anders komt het modem niet online.

• Enforcer
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:11:
[...]

Nou ja vroeger, (25 jaar geleden) was het zo dat een klant een modem had met een mac adres en dat stond gewoon in het backend. Of het modem nu online of offline was. Bij een modemswap moest het mac adres aangepast worden anders komt het modem niet online.
Het MAC-adres is, voor zover ik weet, altijd bij Ziggo bekend. Aan de hand daarvan wordt het modem binnen het Ziggo-netwerk geïdentificeerd en worden zaken als de configuratie/provisioning, firmware en het bijbehorende serviceprofiel (abbo/snelheid) geregeld. Bij zakelijke internet pro aansluitingen kunnen daar bijvoorbeeld ook specifieke IP-configuraties aan gekoppeld zijn.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

In tegenstelling tot bijvoorbeeld DSL waar een klant geïdentificeerd kan worden aan de fysieke poort waarop die aangesloten is, is de kabel een gedeeld medium. De enige identificatie die mogelijk is, is dus op het MAC-adres van het modem.

Dus ja Ziggo weet 100% zeker dat adres want anders kunnen ze je de dienst niet aanbieden.

• DeCo
stormfly schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 06:42:
[...].

Ben benieuwd of er nu onderscheid is tussen een modem wat nog wel functioneert (preventieve vervanging via de post) of een modem wat bricked is (reactieve vervanging via monteur). @DeCo ben jij down met je modem of nog up nav je mail tekst?
Wij zijn harstikke down met ons modem (bricked) sinds dinsdagochtend. Ik heb het MAC nummer doorgegeven via het formulier. Misschien inderdaad, wat je zegt, dat ze een snel geknutseld backup-plan met nieuwe MAC adressen hebben, zodra het modem wordt aangesloten, deze meteen op het juiste account gezet wordt.

Levering kan "enkele dagen" duren. Ik verwacht/hoop a.s. maandag weer online te kunnen gaan met ons kantoor. Voor nu is het behelpen met hotspots en thuiswerken.
CyBeR schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:07:
[...]

Gelukkig kun je dan 4/30e van je maandbedrag terug krijgen dus ik zou stellen dat je dan schadeloos bent.
Dat is voor consumenten zo geregeld. Ik hoop dat in de sla van de zakelijke contacten het beter is geregeld.
PolarBear schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:11:
[...]

Klopt natuurlijk, het modem maakt zeker deel uit van de hardware-infrastructuur en de CMTS-omgeving. Wat ik bedoelde: zijn de administratieve medewerkers die 11.000 modems moeten vervangen gemachtigd om via de CLI op die systemen in te loggen? Vanzelfsprekend niet.

Dan is de vraag in hoeverre de overige, overkoepelende systemen hierin ondersteuning bieden. De trend die ik uit alle berichten opmaak, is dat het nogal rommelig verloopt.

Ziggo is een gesegmenteerde organisatie, waarbij veel wordt afgeschermd met rechten. Je treft zelden een medewerker die zegt: "Dat los ik nu op." Veel vaker hoor je: "Ik betrek een andere afdeling, zij gaan ernaar kijken, ik update je als het ticket is bijgewerkt."

Ik denk dat juist die sterke segmentatie hen bij deze catastrofale situatie parten speelt.
CyBeR schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:07:
[...]

Die paar euros, daar koop je geen brood voor. Mij zouden ze, als ik klant was, kunnen verrassen met openheid over deze meltdown, en de (voor)genomen verbeteringen. Zoals CloudFlare dat altijd doet.
Paquito schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:54:
Wij zijn weer aangesloten. De Ubee modem is de deur uit. Ziggo Pro overigens. 24uurs SLA is bij lange na niet gehaald.
Sagemcom modem gekregen?

• Paquito
  • Niet online
Zeker.

En over schadeloosstelling hier geopperd - deels dan en de vraag nog voor wat: ja dat klopt wel, maar het gaat weer een hoop voeten in de aarde hebben en tijd in zitten.

• Metalaz0
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 10:26
Zojuist is er een Kantoormedewerker van Ziggo/Vodafone geweest. Hij vertelde dat iedereen met een auto en een beetje kennis de straat op wordt gevraagd om alle Modems te vervangen.

Hij heeft er voor vandaag 20 afspraken instaan.

In iedergeval een nieuw modem gekregen en alles werkt weer.

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-09 16:02
Wij hebben ook voor wat klanten mail gehad dat er modem onderweg is.
Weet iemand of die dan onderweg is inclusief monteur zoals hier gesuggereerd wordt of dat het (bijv.) een PostNL pakket is?
Niet helemaal helder of we dit nu kunnen afwachten of dat ik een potje personeel standby moeten hebben :P
Metalaz0 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:51:
Zojuist is er een Kantoormedewerker van Ziggo/Vodafone geweest. Hij vertelde dat iedereen met een auto en een beetje kennis de straat op wordt gevraagd om alle Modems te vervangen.

Het is toch enorm veel sneller (en ook nog eens goedkoper) om het via pakketdiensten of desnoods koeriers te versturen? En dan stuur je een monteur naar degene die het echt niet zelf kunnen vervangen?

Dat deden ze in 2010 al, toen kwam ik bij mijn ouders en stond er een modem van Ziggo in een doos. Wat ze daarmee moesten 8-) . Maar bij een bedrijf werken vaak wel mensen die het zelf kunnen.

• Ozzi
  • Laatst online: 25-09 23:31

Ozzi

??

Zelf vervangen gaat dus niet werken. Ja, je kan natuurlijk zelf de kabeltjes omprikken, maar inloggen in het systeem om die modem aan de juiste account te koppelen en dergelijke wordt wat lastig :+

geen

• Paquito
  • Niet online
Ozzi schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:02:
Zelf vervangen gaat dus niet werken. Ja, je kan natuurlijk zelf de kabeltjes omprikken, maar inloggen in het systeem om die modem aan de juiste account te koppelen en dergelijke wordt wat lastig :+
Dat werkt zeker niet. Er moet telefonisch / per app door de monteur van alles geregeld worden.
jongetje schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:59:
[...]

Het is toch enorm veel sneller (en ook nog eens goedkoper) om het via pakketdiensten of desnoods koeriers te versturen? En dan stuur je een monteur naar degene die het echt niet zelf kunnen vervangen?

Dat deden ze in 2010 al, toen kwam ik bij mijn ouders en stond er een modem van Ziggo in een doos. Wat ze daarmee moesten 8-) . Maar bij een bedrijf werken vaak wel mensen die het zelf kunnen.
Begin 2000 heb ik nog zelf het AOP moeten vervangen na het afsluiten van een abo. Vervolgens 1x een modem swap gehad met de overstap naar alles-in-1 (dus nieuwe modem ondersteunde VOIP, de oude bekende Motorola niet). Nog eens een keer gebeld i.v.m. dat het modem defect was, nieuwe gekregen, adapter gewisseld en alles was weer up :Y) (dus het oude modem blijven gebruiken). En toen in ~2021 de Ubee aangevraagd wat ook zelf wisselen was. Alleen was de verbinding toen ruk en van Ziggo nieuwe kabels opgestuurd gekregen en monteur gepland voor wisselen AOP. Alleen had die prutser het oude "doosje" op de muur laten zitten en alleen het binnenwerk en afdekplaatje vervangen. Contact opgenomen, nieuwe monteur gepland, en die vond de vorige ook een prutser want de aansluiting was ook niet in orde (nu moest de kabel sowieso los om het doosje te wisselen, maar die zat dus ook niet goed aangesloten).

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:29

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Toch aparte gang van zaken allemaal, ik heb thuis een Ziggo Pro abbo vanwege de /29 en dus een Ubee. Afgelopen maandag en dinsdag druk geweest met wat klusjes in huis dus dit hele verhaal is een beetje langs mij heen gegaan tot dinsdagavond. Mijne Ubee hield er dus precies dinsdagavond mee op na werkzaamheden aan mijn elektra installatie dus mijn eerste gedachte was dat deze gefrituurd was door de werkzaamheden maar niet dus. Vriend van mij geappt bij Ziggo en die zei joh je bent maar 1 van de 11000... Gisterochtend gebeld 1,5 uur in de wacht gestaan maar uiteindelijk medewerker aan de lijn gekregen gegevens door gegeven en ik zou een SMS krijgen (nooit gehad). Later hier gelezen over dat formulier, deze ook maar ingevuld meer om het Ziggo makkelijker te maken (eventuele typfouten in het ticket, MAC adres enzo).

Gisteravond een mail gehad:
Beste klant,

Er is een technisch probleem bekend met een specifiek type modem.

Naar verwachting komt er morgen 27 augustus 2026 een medewerker van Ziggo langs om een nieuw modem te installeren.

Om ervoor te zorgen dat iedereen snel een nieuw modem krijgt is het belangrijk dat er morgen de hele dag iemand op onderstaande locaties aanwezig is die ons toegang kan geven tot de plek waar het modem staat.

Postcode + huisnummer

Met vriendelijke groet,

Ziggo Zakelijk
Tot nu toe nog geen monteur gezien maar het is nog vroeg.
Ik maak me overigens niet zo druk heb nog een Odido glas lijn ernaast liggen maar Ziggo kan wel een les hieruit leren betreft communicatie allemaal erg tegenstrijdig.

• Exterazzo
  • Laatst online: 29-09 14:05

Exterazzo

Qeasy

Heeft er iemand ook last van problemen op het "consumentendeel"?

Op kantoor zijn wij getroffen (gelukkig een backup-lijn), maar ik merk sinds zondag ook dat ik thuis (Ziggo consument, met Sagemcom modem) best regelmatig een paar minuten geen internet heb (Uptime Kuma draait overuren deze week).

Geen idee of het gerelateerd is, maar het is wel toevallig.

Audentia

jongetje schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:59:
[...]

Wat jij beschrijft kan alleen bij consumenten modems. Bij zakelijk blijkt het allemaal handwerk.
Metalaz0 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:51:

Dit is wel te prijzen, ze doen er echt alles aan om het te fixen in zo’n kort mogelijke tijd.
Exterazzo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:16:

Op kantoor zijn wij getroffen (gelukkig een backup-lijn), maar ik merk sinds zondag ook dat ik thuis (Ziggo consument, met Sagemcom modem) best regelmatig een paar minuten geen internet heb (Uptime Kuma draait overuren deze week).

Klinkt alsof ze mogelijk vanalles in het netwerk aan het terugdraaien of pogen te fixen zijn waardoor soms even de boel niet werkt?

Dus configuratie aanpassingen hogerop in het netwerk "die een herstart vereisen" wat je als klant merkt als een korte onderbreking.

• Holmes
Zijn er hier die al een track & trace hebben binnen gehad? Als ze 24/7 uur doorwerken dan moeten toch sowieso de modems al snel verstuurd kunnen worden van bedrijven die gebeld hebben of hun formulier hebben ingevuld, wel binnen 2 dagen verstuurd kunnen worden....

• MasterL

MasterL

Confirmation bias... Hoe het nu lijkt is er "gewoon" een bricked firmware gepushed naar de Ubee modems. Ziggo is nu hard bezig deze modems te vervangen. Heb je deze modem niet kun je de oorzaak waarschijnlijk ergens anders zoeken. Het netwerk is waarschijnlijk prima behalve de firmware van de Ubee modems. Schijnbaar zijn hier +- 11000 van in omloop of in ieder geval in de getroffen gebieden. Heb je deze modem als consument kan ik mij best voorstellen dat jij ook deze firmware hebt gekregen. Ik denk wel dat je als consument echt achteraan kan aansluiten i.v.m. de SLA op de zakelijke lijnen.

Dat gezegd hebbende als de monteur vandaag niet komt is mijn geduld op dan gaat Ziggo eruit en gooi ik hun modem op de straat en dan zien ze maar wanneer ze deze ophalen. Ik heb 1,5 uur in de wacht gestaan formulieren ingevuld uit begrip maar waar ik geen begrip voor heb is afspraken niet nakomen.

• Speedy Computer
Holmes schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:41:
Zijn er hier die al een track & trace hebben binnen gehad? Als ze 24/7 uur doorwerken dan moeten toch sowieso de modems al snel verstuurd kunnen worden van bedrijven die gebeld hebben of hun formulier hebben ingevuld, wel binnen 2 dagen verstuurd kunnen worden....
Ik heb de track & trace binnen. Word morgen geleverd terwijl ze afgelopen woensdag al een Sagemcom hebben geplaatst.

• Freeaqingme
MasterL schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:49:
Confirmation bias... Hoe het nu lijkt is er "gewoon" een bricked firmware gepushed naar de Ubee modems. Ziggo is nu hard bezig deze modems te vervangen. Heb je deze modem niet kun je de oorzaak waarschijnlijk ergens anders zoeken. Het netwerk is waarschijnlijk prima behalve de firmware van de Ubee modems. Schijnbaar zijn hier +- 11000 van in omloop of in ieder geval in de getroffen gebieden. Heb je deze modem als consument kan ik mij best voorstellen dat jij ook deze firmware hebt gekregen. Ik denk wel dat je als consument echt achteraan kan aansluiten i.v.m. de SLA op de zakelijke lijnen.
Waarom hadden sommige mensen er dan al vanaf zondagavond last van, de meeste (denk ik) vanaf maandagavond, maar ook sommigen vanaf dinsdagavond?

Daarnaast, uit het nieuwsartikel:
Een woordvoerder van Ziggo laat aan Tweakers weten dat ongeveer 2000 zakelijke klanten internetproblemen ervaren vanwege een 'technisch defect in een specifiek type modem'. De provider gaat echter alle 11.000 modems van dit type vervangen, dus ook die van klanten die geen problemen ervaren met hun internetverbinding. "Daarmee willen we voorkomen dat meer klanten zonder internet komen te zitten."
Waarom zou je proactief 11K modems vervangen, als het misgegaan is met 2000 modems?

• MasterL

MasterL

Simpel toch? Firmware updates worden gefaseerd uitgevoerd dus de impact is verspreid.
Buiten dat weten wij niet de tijd tussen update>crash, dit kan prima 2 dagen zijn.
Dus een modem die twee dagen geleden is geüpdate is kan vandaag falen.
Dit betekent ook dat de impact van de update moeilijk in te schatten omdat deze niet meteen
falen maar pas na een bepaalde periode. Waarom 11K modems vervangen? Omdat ze al weten dat deze gaan falen.

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-09 02:06
Ik neem aan dat ze gestopt zijn met het uitrollen van de slechte update? Mijn modem is sinds halverwege vorige week om een ​​andere reden losgekoppeld geweest - ik vraag me af of het nu veilig is om hem weer aan te sluiten.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:39
Freeaqingme schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:21:

1: Waarom hadden sommige mensen er dan al vanaf zondagavond last van, de meeste (denk ik) vanaf maandagavond, maar ook sommigen vanaf dinsdagavond?

Daarnaast, uit het nieuwsartikel:

2: Waarom zou je proactief 11K modems vervangen, als het misgegaan is met 2000 modems?
1: gefaseerde uitrol (maar dan helaas van een foute update)
2: beeldvorming / voor-het-geval-dat

• MasterL

MasterL

W1ck1e schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:50:
[...]

1: gefaseerde uitrol (maar dan helaas van een foute update)
2: beeldvorming / voor-het-geval-dat
Dit is gokken.... Hypothetisch gesproken hebben ze een firmware gepushed die de modems bricked na 96 uur.. Als voorbeeld. De eerste 90 uur geen probleem alles stabiel en dan opeens bij uur 96 vallen de modems uit. Maar shit de firmware is al gepushed naar andere klanten waarbij die 96 uur verschuift. Hieruit kan je toch opmaken dat de batch die later is geüpdate ook gaat falen? Of je moet heel snel een een rollback doen in de hoop dat de de modems in deze tijdspanne niet kapot gaan of je vervangt ze asap wat Ziggo aan het doen is.
Tuurlijk kan je het update proces stopppen maar met deze delay heeft dat geen zin meer.

• W1ck1e
Klopt, als tweaker en niet ziggo medewerker kan ik niet anders.

• Holmes
Ben benieuwd...

"Beste klant,

We doen ons uiterste best uw nieuwe modem zo snel mogelijk bij u te bezorgen. Heeft u het vandaag nog niet ontvangen? We begrijpen dat het vervelend is dat u langer moet wachten. We hopen dat uw nieuwe modem morgen te bezorgen op de volgende locatie(s):
  • XXX XXX XXX XXX
U kunt het nieuwe modem zelf installeren. Bij het modem ontvangt u een brief met eenvoudige instructies. Andere modems dan dit specifieke type hoeven niet vervangen te worden.

Heeft u het nieuwe modem inmiddels ontvangen?
Dan kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Zakelijk"

[ Voor 4% gewijzigd door Holmes op 27-08-2026 16:43 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kreeg bovenstaande e-mail net voor de 2e keer :P Denk niet dat het aan de postnl-api hangt.

• Enforcer
  • Niet online
Paquito schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:05:
[...]

Dat werkt zeker niet. Er moet telefonisch / per app door de monteur van alles geregeld worden.
Dat weten we pas zodra de eerste pakketten worden bezorgd. Misschien zit er een brief bij met instructies om het oude en nieuwe MAC-adres door te geven, waarna de activatie automatisch of na controle wordt uitgevoerd. Een andere optie is een speciaal telefoonnummer waarmee je de activatie samen met een medewerker regelt. Kortom, genoeg scenario’s mogelijk. Ik ben vooral benieuwd bij wie de eerste brieven/pakketten binnenkomen.

• Freeaqingme
Hier kreeg ik net onderstaande mail:
We doen ons uiterste best om uw modem zo snel mogelijk te vervangen. Is onze medewerker vandaag nog niet bij al uw locaties langs geweest? We verwachten morgen de modems te bezorgen waar we nog niet zijn geweest.

<postcode & huisnummer>
Om ervoor te zorgen dat u zo snel mogelijk weer een internetverbinding heeft is het belangrijk dat er iemand aanwezig is om toegang te kunnen geven tot de plek waar het modem staat.

We begrijpen dat het vervelend is dat u langer moet wachten.
We werken hard om alle modems zo snel mogelijk te vervangen. Onze excuses voor het ongemak dat dit met zich meebrengt.

Heeft u het nieuwe modem inmiddels ontvangen?
Dan kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen.
Gisteren hadden ze gemailed dat ze vandaag langs zouden komen. Ik ga het wel zien... Waarom er hier iemand langs moet komen (regio Ede) en ze het bij mij niet opsturen weet ik niet. Volgens mij betaal ik niet nog apart voor een SLA (heb wel zakelijk pro).

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:54
Exterazzo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:16:

Ja, ik. Maar al een paar weken. Ziggo stuurt een nieuw adapter voor de router.

• Enforcer
  • Niet online
MasterL schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:41:
Simpel toch? Firmware updates worden gefaseerd uitgevoerd dus de impact is verspreid.
Buiten dat weten wij niet de tijd tussen update>crash, dit kan prima 2 dagen zijn.
Dus een modem die twee dagen geleden is geüpdate is kan vandaag falen.
Dit betekent ook dat de impact van de update moeilijk in te schatten omdat deze niet meteen
falen maar pas na een bepaalde periode. Waarom 11K modems vervangen? Omdat ze al weten dat deze gaan falen.
Hier was het vrij snel duidelijk. Als 6 Ziggo modems binnen een tijdsbestek van 15minuten offline gaan en niet meer up komen dan weten wij wel genoeg op maandagavond. Zo zal ook die stagiaire bij Ziggo gedacht hebben toen die de verkeerde firmware aan heeft gevinkt (hypothese) en alle 2000-11000 modems één voor één offline zag gaan in hun monitoring tool :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgOQcOxL68s8tra5hSj6l3dgPlo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DvDVvhbvodKUGY77ZgEbBmRg.png?f=user_large

• giovanni2903
RobertMe schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:13:
[...]

Begin 2000 heb ik nog zelf het AOP moeten vervangen na het afsluiten van een abo. Vervolgens 1x een modem swap gehad met de overstap naar alles-in-1 (dus nieuwe modem ondersteunde VOIP, de oude bekende Motorola niet). Nog eens een keer gebeld i.v.m. dat het modem defect was, nieuwe gekregen, adapter gewisseld en alles was weer up :Y) (dus het oude modem blijven gebruiken). En toen in ~2021 de Ubee aangevraagd wat ook zelf wisselen was. Alleen was de verbinding toen ruk en van Ziggo nieuwe kabels opgestuurd gekregen en monteur gepland voor wisselen AOP. Alleen had die prutser het oude "doosje" op de muur laten zitten en alleen het binnenwerk en afdekplaatje vervangen. Contact opgenomen, nieuwe monteur gepland, en die vond de vorige ook een prutser want de aansluiting was ook niet in orde (nu moest de kabel sowieso los om het doosje te wisselen, maar die zat dus ook niet goed aangesloten).
waarom zou je een opbouwrand volgens jou moeten vervangen als deze heel is en het nieuwe binnenwerk erin past? :?
giovanni2903 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:51:
[...]

waarom zou je een opbouwrand volgens jou moeten vervangen als deze heel is en het nieuwe binnenwerk erin past? :?
Omdat de oude doos creme was en de nieuwe deksel wit. En daarnasst de deksel niet eens op de doos paste (deksel was groter dan de doos)

• giovanni2903
RobertMe schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:56:
[...]

Omdat de oude doos creme was en de nieuwe deksel wit. En daarnasst de deksel niet eens op de doos paste (deksel was groter dan de doos)
stoort het je dan ook dat de modemkabel wit is ipv zwart, want het modem is zwart? vreemde reden, maar ik zal wel simpel zijn denk ik 8)7
giovanni2903 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:05:
[...]

stoort het je dan ook dat de modemkabel wit is ipv zwart, want het modem is zwart? vreemde reden, maar ik zal wel simpel zijn denk ik 8)7
Het heeft inderdaad vrij weinig nut om 5 jaar na dato nog te discussiëren over hoe iets er uit ziet in de woonkamer van iemand anders ;)

En gezien Ziggo op basis van 1 foto op het forum een nieuwe afspraak inplande denk ik dat zij het ook niet zo netjes vonden, wat de eerste monteur had afgeleverd. Anders hadden ook zij zich de kosten wel bespaard.

Overigens gaat de kabel de kruipruimte in en dan weer naar de kelder. Dat het modem zwart is is dan irrelevant, zo esthetisch hoeft de kelder niet te zijn. En ja, dat traject gaat net met de standaard kabel van Ziggo. Ik heb er dus niet een langere kabel aan wat mogelijk problemen geeft.

• marjet
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-08 09:38
Het zou ziggo sieren dat ze rekening houden met het type klant. Ik zit op een camping al 2 dagen zonder internet. En met mij nog heel veel mede campinggasten.
marjet schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:13:
Het zou ziggo sieren dat ze rekening houden met het type klant. Ik zit op een camping al 2 dagen zonder internet. En met mij nog heel veel mede campinggasten.
Hoe zou Ziggo dat moeten weten? Een camping lijkt me juist minder belangrijk dat een school of administratiekantoor.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:21
Binnen Nederland is je mobiele abonnement toch gewoon onbeperkt? 5G is ook vaak sneller dan de camping wifi.

• Freeaqingme
Maar zo'n camping is dan wellicht weer belangrijker dan thuiswerkende ZZP'ers die op hun 4G verder gaan. Maar ik denk dat de puinhoop zó groot is, dat inventariseren wat de beste volgorde zou zijn er niet in zit, en dat ze het daarom semi-willekeurig doen. Waarbij ze mogelijk de mensen die een SLA hadden wél prioriteren over de rest (weet niet of dat al duidelijk is?).

En verder: als internet écht zo belangrijk is voor die campinghouder, waarom hebben ze het dan niet redundant uitgevoerd?

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 23:55
Mee eens! Een camping zou de laagste prioriteit moeten krijgen, daar zou men moeten genieten van het campingleven zonder telefoon en internet.

Scholen en bedrijven ondervinden er pas echt hinder van, daar het onderwijs bijvoorbeeld deels plat ligt doordat er tegenwoordig zoveel online en in de cloud gebeurt.

Maar dat is vast niet het antwoord waar je op hoopte? :P

• Codemeister

Codemeister

UniFi-fanboy

Ik denk dat iedereen urgentie heeft het zo snel mogelijk weer te fixen. Bij ons waren het 9 scholen en een kantoor. En de krijtborden zijn weg hoor, anno 2026 ;)

Ik zeg 'waren' omdat er inmiddels overal 5G backup draait, maar nog niets gehoord vanuit Ziggo.

[ Voor 10% gewijzigd door Codemeister op 27-08-2026 22:28 ]

• Enforcer
  • Niet online
https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar

Als je echt omhoog zit kan je dat gewoon morgen ophalen in de winkel. Het enige jammere zijn de eenmalige activatiekosten. Het zou Odido sieren om hier juist actief op in te springen en de activatiekosten tijdelijk gratis te maken (om klanten te lokken vanwege deze grootschalige storing bij de concurrent). Gratis tip van mij voor de commerciële jongens van Odido :-)

• W1ck1e
Roy Tollenaar schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:23:
[...]

Binnen Nederland is je mobiele abonnement toch gewoon onbeperkt? 5G is ook vaak sneller dan de camping wifi.
En daarom zijn er ook diverse aanbiedingen met 1, 2, 3 of 4 maal onbeperkt tegen verschillende prijzen.

• Antiloop
  • Laatst online: 28-09 15:21
Enforcer schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:09:
[...]

Dat weten we pas zodra de eerste pakketten worden bezorgd. Misschien zit er een brief bij met instructies om het oude en nieuwe MAC-adres door te geven, waarna de activatie automatisch of na controle wordt uitgevoerd. Een andere optie is een speciaal telefoonnummer waarmee je de activatie samen met een medewerker regelt. Kortom, genoeg scenario’s mogelijk. Ik ben vooral benieuwd bij wie de eerste brieven/pakketten binnenkomen.
is er uberhaupt iemand die via de post een modem/brief ontvangen heeft al?

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Antiloop schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 00:46:
[...]

is er uberhaupt iemand die via de post een modem/brief ontvangen heeft al?
Nog niet maar als ik PostNL mag geloven komt daar vandaag verandering in…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKN4qs73NxMBNUOlAGP-HuiLxcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2oVaRoPadA5AWXqvJD3zHCY.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen