• NECAnGeL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-08 15:24
Inmiddels gesproken en sta op de lijst om om te ruilen, want ze kunnen niet inplannen. Ik zeg best handig bij ene bedrijf dat jullie een keer komen. pfff

https://www.rbwebpromotions.nl/

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
NECAnGeL schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:24:
Inmiddels gesproken en sta op de lijst om om te ruilen, want ze kunnen niet inplannen. Ik zeg best handig bij ene bedrijf dat jullie een keer komen. pfff
Ze zullen geen capaciteit hebben om 100/1000en extra monteur te laten rijden. Sneu dat je er niet tussen zit, maar hier valt ook wel wat begrip voor op te brengen toch? Je gaat dan kijken naar waar de meeste impact ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door SirMemeAlot op 25-08-2026 15:52 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb zakelijk pro thuis en ik ga er van uit dat de enige reden dat ik alweer online ben is dat ik gisteravond al wist dat het stuk was (ging stuk terwijl ik gewoon bezig was) en dus vanochtend om 8:22 meteen nadat ik wakker werd aan de telefoon hing en dus nog redelijk vroeg er bij was.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat als ze duizenden modems moeten vervangen dat dat niet binnen een dag geregeld is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Silko1995
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 12:09
CyBeR schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:54:
Ik heb zakelijk pro thuis en ik ga er van uit dat de enige reden dat ik alweer online ben is dat ik gisteravond al wist dat het stuk was (ging stuk terwijl ik gewoon bezig was) en dus vanochtend om 8:22 meteen nadat ik wakker werd aan de telefoon hing en dus nog redelijk vroeg er bij was.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat als ze duizenden modems moeten vervangen dat dat niet binnen een dag geregeld is.
Dan heb je wel geluk gehad, ik ben al af en aan met Ziggo in contact sinds maandagochtend 10.30 en ze hebben hier nog geen oplossing aangeboden 8)7

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Weer een SMS update:
Beste klant,
We zijn gestart met het uitrijden van monteurs om de getroffen modems te vervangen. De vervangingen vinden gefaseerd plaats en kunnen enige tijd in beslag nemen.
Onze monteurs werken eraan om uw internetverbinding zo snel mogelijk te herstellen. U hoeft op dit moment zelf geen actie te ondernemen, tenzij wij rechtstreeks contact met u opnemen om toegang of een afspraak te regelen.
Onze excuses voor het aanhoudende ongemak. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

Ticketnummer: Niet beschikbaar
Classificatie: High
Status: Nieuw
Geraakte dienst(en): Vast internet
Impact sinds: 24-08-2026, 07:51
Eerstvolgende update: 25-08-2026, 15:52

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Zakelijk
mle.tech@ziggo.com

-----

Dear customer,
We have started dispatching technicians to replace the affected modems. The replacements will be carried out in phases and may take some time to complete.
Our technicians are working to restore your internet connection as quickly as possible. You do not need to take any action at this time, unless we contact you directly to arrange access or an appointment.
We apologise for the continued inconvenience and will keep you informed of the progress.

Ticket number: Not available
Classification: High
Status: New
Impacted service(s): Vast internet
Start time impact: 24-08-2026, 07:51
Next expected update: 25-08-2026, 15:52

Sorry for the inconvenience.

Yours Sincerely,
Ziggo Zakelijk
mle.tech@ziggo.com

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 14:29
Zojuist ook gebeld voor een zakelijke klant in Rotterdam. Aardige mevrouw aan de lijn! Vroeg hoelang ik moest wachten. Ging meteen meekijken.

Klant heeft ook een Ubee UBC1318ZG modem maar alle lampjes zijn nog groen maar het modem is niet te pingen. Ze gaf aan als ik deze nu ga resetten dan maak ik hem alsnog stuk.
Ubee zou ook weinig medewerking geven aan Ziggo. Verder hadden ze al naar licenties op de modems gekeken maar dat zou allemaal goed moeten zijn. Dus vandaar ook overstap naar Sagemcom modems.

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 09:01

Codemeister

UniFi-fanboy

Weet iemand of het nu nodig is om alsnog contact op te nemen met Ziggo voor het inplannen van een vervanging, of dat ze zelf al zien wie offline zijn en op basis daarvan een actie uitzetten?

Ik doe inmiddels al aannames richting het minst gunstige scenario want helaas is onze ervaring er niet beter op geworden.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:47
NECAnGeL schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:24:
je bent niet de enige op de wereld he. pfff

• giovanni2903
Codemeister schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:53:
Weet iemand of het nu nodig is om alsnog contact op te nemen met Ziggo voor het inplannen van een vervanging, of dat ze zelf al zien wie offline zijn en op basis daarvan een actie uitzetten?

Ik doe inmiddels al aannames richting het minst gunstige scenario want helaas is onze ervaring er niet beter op geworden.
altijd zelf bellen. als jij niks laat weten vinden ze je bij ziggo niet belangrijk. misschien ben je wel op vakantie en merk je het dus niet eens.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Codemeister schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:53:

Tegen mij zeiden ze dat ze alleen klanten op de lijst zetten die zelf contact hebben gezocht..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:34
In de comments onder het nieuws-artikel haalde ik onderstaand adres uit. Heb daar mee gemailed en contact gekregen. Scheelt mij een tijd in de wachtrij zitten, is voor hen vast makkelijker weg te werken dan telefoontjes.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wij zijn inmiddels bijna 24 uur offline met een (redelijk) grote zakelijke locatie. Nog geen oplossing in zicht. Wel staan we op de lijstjes bij Ziggo.

We hebben ze net nog gesproken (na 1,5 uur wacht) en het enige wat lukt is benadrukken dat er spoed is met vervangen van de modem. Men kan verder niets zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 25-08-2026 20:56 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31
Dank @Freeaqingme voor het mailadres. Wel gek dan dat ze onderaan de SMS een ander adres communiceren, namelijk:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Paquito
  • Niet online
@musicfreak er zijn 2 sms verstuurd. In de 1 stond die vodafoneziggo, in de ander mle.tech

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Typisch.. Ik heb inmiddels twee keer aan de lijn gehangen, mezelf twee keer laten inschrijven voor die SMSjes en ik heb er nog geen een ontvangen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• giovanni2903
Paquito schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:25:
Wij zijn inmiddels bijna 24 uur offline met een (redelijk) grote zakelijke locatie (glasvezel). Nog geen oplossing in zicht. Wel staan we op de lijstjes bij Ziggo.

We hebben ze net nog gesproken (na 1,5 uur wacht) en het enige wat lukt is benadrukken dat er spoed is met vervangen van de modem. Men kan verder niets zeggen
als je glasvezel hebt kun je geen ubee hebben want die werkt alleen op coax

• Freeaqingme
musicfreak schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:33:
Dank @Freeaqingme voor het mailadres. Wel gek dan dat ze onderaan de SMS een ander adres communiceren, namelijk:

***members only***
In de reactie waar ik het over had staan ook 2 emailadressen. Een beetje vaag is het wel, maar ik snap wel dat op een dag als deze Ziggo de communicatie niet perfect op orde heeft. Van de oorzaak valt (wellicht) wat van te vinden, maar dat de afhandeling de eerste paar dagen wat chaotisch verloopt snap ik wel.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Paquito
  • Niet online
giovanni2903 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:44:
[...]

als je glasvezel hebt kun je geen ubee hebben want die werkt alleen op coax
Het is inderdaad coax.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 20:07

Hachy

Laadpas Nerd

Wat ik wel slordig vind is dat het probleem al sinds zondagavond speelt en er nog altijd geen overtuigende communicatie of helder plan is richting de zakelijke klanten.

Een exact tijdspad is misschien wat veel gevraagd, maar een bericht als 'dit zal nog enkele werkdagen kunnen duren' scheelt veel oeverloos gebel en ruis over en weer.

Verder vraag ik me af hoe deze brick veroorzaakt is en of er geen testomgeving of test setup was waarin dit probleem eenvoudig gedetecteerd kon worden nog voordat het op grote schaal live werd gepushed op al die ubee modems.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:37
Hachy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:02:
Wat ik wel slordig vind is dat het probleem al sinds zondagavond speelt en er nog altijd geen overtuigende communicatie of helder plan is richting de zakelijke klanten.

Een exact tijdspad is misschien wat veel gevraagd, maar een bericht als 'dit zal nog enkele werkdagen kunnen duren' scheelt veel oeverloos gebel en ruis over en weer.

Verder vraag ik me af hoe deze brick veroorzaakt is en of er geen testomgeving of test setup was waarin dit probleem eenvoudig gedetecteerd kon worden nog voordat het op grote schaal live werd gepushed op al die ubee modems.
Zoals ik hem lees, zijn modems geüpdated, maar pas (veel) later blijvend - en onherstelbaar - onderuit gegaan. Het zal echt niet zo zijn dat het na 2 minuten al optrad, anders hadden ze dit zelf al eerder door gehad. Daarnaast zullen ze vele, vele monteurs hebben rijden nu, maar een dergelijke plotselinge workload is niet planbaar op voorhand. Oftewel, dit gaat echt langer duren dan een paar dagen, maar dat communiceert natuurlijk niet zo lekker. Die overtuigende communicatie komt er dan ook niet in mijn beleving.

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 09:01

Codemeister

UniFi-fanboy

Ik heb -na nog eens 1,5 uur naar dat verschrikkelijke deuntje te hebben geluisterd- toch maar opgehangen en een mail gestuurd aan het hier eerder genoemde e-mailadres. En tegelijkertijd maar een noodoplossing op 5G opgestart, want zoveel modems vervangen in korte tijd zie ik echt niet gebeuren.

• Speedy Computer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:59
Gisterenavond het zelfde als hierboven staat geschreven, vanmorgen ziggo gebeld en ze hebben de modem vervangen. Tot een uur geleden internet gehad. Zojuist weer het zelfde verhaal. hang nu weer een uur in de wacht.

• giovanni2903
Speedy Computer schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:46:
Gisterenavond het zelfde als hierboven staat geschreven, vanmorgen ziggo gebeld en ze hebben de modem vervangen. Tot een uur geleden internet gehad. Zojuist weer het zelfde verhaal. hang nu weer een uur in de wacht.
heb je een sagemcom gekregen of een nieuwe ubee?

• Speedy Computer
giovanni2903 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:59:
[...]

heb je een sagemcom gekregen of een nieuwe ubee?
Weer een Ubee

• giovanni2903
daar zit dus het probleem. die modem krijgt automatisch weer een update en bricked dus weer. om een of andere reden is er met de sagemcom modems niks aan de hand na het plaatsen. die communicatie gaat niet even snel, dus je hebt de pech dat de monteur een ubee heeft geplaatst

• Speedy Computer
giovanni2903 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:15:
[...]

daar zit dus het probleem. die modem krijgt automatisch weer een update en bricked dus weer. om een of andere reden is er met de sagemcom modems niks aan de hand na het plaatsen. die communicatie gaat niet even snel, dus je hebt de pech dat de monteur een ubee heeft geplaatst
Ik heb ze zojuist na 1,5 uur in de wacht te hebben gestaan iemans gesproken. Ze hebben op dit moment geen idee wat het probleem is. Alle updates zouden op hold zijn gezet. Er zouden +/- 11000 modems vervangen moeten worden op dit moment. Bij heel veel waar ze vandaag de modem hebben vervangen hebben nu weer het zelfde probleem. Ik ben bang dat dit nog een tijdje gaat duren 😭

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:21
Codemeister schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:33:
Ik heb -na nog eens 1,5 uur naar dat verschrikkelijke deuntje te hebben geluisterd- toch maar opgehangen en een mail gestuurd aan het hier eerder genoemde e-mailadres. En tegelijkertijd maar een noodoplossing op 5G opgestart, want zoveel modems vervangen in korte tijd zie ik echt niet gebeuren.
Odido klik en klaar is vaak na een uur al op te halen in de winkel na het bestellen. Mocht dat voor iemand hier een tijdelijke oplossing zijn.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Ziggo heeft toch zelf ook wifi backup?

https://www.ziggo.nl/zakelijk/xtra/wifibackup

Iedereen zo'n Sim kaartje en mobiele router aanvragen.

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-09 15:21
Speedy Computer schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:21:
[...]

Ik heb ze zojuist na 1,5 uur in de wacht te hebben gestaan iemans gesproken. Ze hebben op dit moment geen idee wat het probleem is. Alle updates zouden op hold zijn gezet. Er zouden +/- 11000 modems vervangen moeten worden op dit moment. Bij heel veel waar ze vandaag de modem hebben vervangen hebben nu weer het zelfde probleem. Ik ben bang dat dit nog een tijdje gaat duren 😭
Als ik je goed begrijp, ze vervangen een modem, deze krijgt dezelfde update die het initiele probleem veroorzaakte en dus weer veroorzaakt , en je bent weer terug bij af?
Dat zal een behoorlijke impact gaan hebben bij Ziggo.

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-09 14:57

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-09 20:07

Hachy

Laadpas Nerd

Houtenklaas schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 21:12:
[...]

Zoals ik hem lees, zijn modems geüpdated, maar pas (veel) later blijvend - en onherstelbaar - onderuit gegaan. Het zal echt niet zo zijn dat het na 2 minuten al optrad, anders hadden ze dit zelf al eerder door gehad. Daarnaast zullen ze vele, vele monteurs hebben rijden nu, maar een dergelijke plotselinge workload is niet planbaar op voorhand. Oftewel, dit gaat echt langer duren dan een paar dagen, maar dat communiceert natuurlijk niet zo lekker. Die overtuigende communicatie komt er dan ook niet in mijn beleving.
Goed, dat eerste dat kan gewoon gebeuren en is een soort van overmacht situatie. Maar iets dat niet lekker communiceert moet je uiteraard als groot bedrijf wel communiceren. Nu staat er op de NOS website dat ze geen idee hebben en het niet kunnen zeggen, terwijl ze dat waarschijnlijk best wel kunnen maar bang zijn voor reputatieschade.

Wat is erger, denk ik dan... en waarom kwam er bij zo'n grote storing die de hele maandag al speelde pas dinsdagmiddag een piepklein berichtje op de Ziggo website?

[ Voor 4% gewijzigd door Hachy op 25-08-2026 22:46 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Mari_eu schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:34:
[...]

Als ik je goed begrijp, ze vervangen een modem, deze krijgt dezelfde update die het initiele probleem veroorzaakte en dus weer veroorzaakt , en je bent weer terug bij af?
Zo leest het wel, maar zou wel extreem dom zijn. En volgens @Speedy Computer hebben ze alle updates al op on hold gezet. Dus zou je verwachten dat zo'n ding "nieuw" uit doos ook niet weer de foute update krijgt.

Wat ik vooral ook gek vind, is dat mijn Ubee nog gewoon werkt. Sure, consumenten verbinding. Maar zelfde hardware, aan "dezelfde" lijn. Ze zullen toch niet twee (compleet) verschillende firmwares voor hetzelfde apparaat hebben? En updates vast toch eerst bij de consumenten (zonder SLA) uitrollen. Garantie dat het dan ook zakelijk werkt heb je wellicht niet/minder, maar het geeft wel iets van extra zekerheid.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:21:
[...]

Odido klik en klaar is vaak na een uur al op te halen in de winkel na het bestellen. Mocht dat voor iemand hier een tijdelijke oplossing zijn.
Bij ons ook vanavond zo’n klik en klaar setje aangesloten vanavond. Voor 41 euro echt een no brainer…

Die 850 modems die eerder werden genoemd moest wel te mooi om waar te zijn. Bij onze meterkast op het werk stonden er alleen al 5 te klapperen.. 8)7

• giovanni2903
[...]

daarom moet er ook een sagemcom geplaatst worden en geen ubee. dit was gister-ochtend alleen nog niet bekend

• giovanni2903
RobertMe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:45:
[...]

Zo leest het wel, maar zou wel extreem dom zijn. En volgens @Speedy Computer hebben ze alle updates al op on hold gezet. Dus zou je verwachten dat zo'n ding "nieuw" uit doos ook niet weer de foute update krijgt.

Wat ik vooral ook gek vind, is dat mijn Ubee nog gewoon werkt. Sure, consumenten verbinding. Maar zelfde hardware, aan "dezelfde" lijn. Ze zullen toch niet twee (compleet) verschillende firmwares voor hetzelfde apparaat hebben? En updates vast toch eerst bij de consumenten (zonder SLA) uitrollen. Garantie dat het dan ook zakelijk werkt heb je wellicht niet/minder, maar het geeft wel iets van extra zekerheid.
het probleem speelt alleen in upc gebied en er zal in de achtergrond dus wel verschil zijn in particulier en zakelijk. ook zullen er niet extreem veel particulieren zijn met een ubee omdat die bij hun alleen als uitzondering geleverd werd
giovanni2903 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:08:
[...]

het probleem speelt alleen in upc gebied
Right. Dat had ik er nog niet uit opgemaakt. Dat werd gistermorgen(?) wel genoemd als mogelijke oorzaak/relatie. Maar met alle steden die langs kwamen dacht ik dat het (ook) fZiggo was. Maar die zullen dan ook wel fUPC zijn :)
ook zullen er niet extreem veel particulieren zijn met een ubee omdat die bij hun alleen als uitzondering geleverd werd
Ja en nee. Op een gegeven moment kon je hem zelf aanvragen. Met de introductie van IPv6 in bridge mode was dat. Dat werkte alleen met een aantal(?) ConnectBoxen en de Ubee. Als je een ander modem had kon je via het forum een wissel aanvragen incl eigen keuze voor een CB Giga of Ubee. Daar heb ik toen gebruik van gemaakt om de Puma te vermijden. Had ik niks gedaan was het later vast een Sagemcom geworden, ook zonder Puma dus.

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-09 02:06
RobertMe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:28:
Ja en nee. Op een gegeven moment kon je hem zelf aanvragen. Met de introductie van IPv6 in bridge mode was dat. Dat werkte alleen met een aantal(?) ConnectBoxen en de Ubee.
En nu IPv6 de afgelopen weken niet meer betrouwbaar werkt met de Ubee, lijkt het probleem nog groter te worden.

• giovanni2903
RobertMe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:28:
[...]

Right. Dat had ik er nog niet uit opgemaakt. Dat werd gistermorgen(?) wel genoemd als mogelijke oorzaak/relatie. Maar met alle steden die langs kwamen dacht ik dat het (ook) fZiggo was. Maar die zullen dan ook wel fUPC zijn :)

[...]

Ja en nee. Op een gegeven moment kon je hem zelf aanvragen. Met de introductie van IPv6 in bridge mode was dat. Dat werkte alleen met een aantal(?) ConnectBoxen en de Ubee. Als je een ander modem had kon je via het forum een wissel aanvragen incl eigen keuze voor een CB Giga of Ubee. Daar heb ik toen gebruik van gemaakt om de Puma te vermijden. Had ik niks gedaan was het later vast een Sagemcom geworden, ook zonder Puma dus.
Kan zijn dat je gelijk hebt hoor, de dingen die ik voorbij zag komen waren alkmaar, haarlem, amsterdam, rotterdam, friesland (dit is deels upc gebied). Dit is allemaal upc gebied. Als mensen nog andere plaatsen noemen weet je het helemaal zeker

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 01:43

• Freeaqingme
RobertMe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:45:
[...]

Het wordt wat hypothetisch, maar het hoeft natuurlijk niet aan een update te liggen. Stel dat er een buffer overflow zit in de klok van de bootloader of een watchdog oid. Dan kunnen alle modems gelijktijdig offline gaan, en maakt het ook niet uit welke update welk modem heeft. Maargoed, er zijn ook zat argumenten te bedenken waarom dit het niet is.

Wellicht wel leuk voor de nieuwsredactie om hier een in-depth interview met Ziggo over te doen (als Ziggo dat durft) (cc. @TijsZonderH ). Dat zou nou een Plus-artikel zijn dat ik graag zou lezen. Ook omdat ik aanneem dat wat dit ook veroorzaakt degelijk opgelost gaat worden. Het is al intens pijnlijk dat dit voor zakelijke afnemers gebeurt, maar stel je voor dat je een miljoen modems voor consumenten moet vervangen. Linksom of rechtsom zullen ze een repeat willen voorkomen.

• MarioH73
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-09 20:13

MarioH73

Sta altijd een keer meer op!

Hai allen,

Ik ben bijna 30 jaar klant geweest bij Ziggo en heb in die tijd nooit echte problemen gehad. Sterker nog: ik heb meegewerkt aan het testen van de eerste Next‑box, de Next Mini en het Sagemcom‑modem. Vooral de toegankelijkheid in combinatie met de Ziggo‑app was mijn focus. Het was een leuk team en ik had het daar goed naar mijn zin.

Toen mijn moeder overleed moest het abonnement op mijn naam worden gezet. Dat bleek niet mogelijk, waardoor haar abonnement moest worden opgezegd en ik een volledig nieuw contract moest afsluiten. Dat proces ging niet bepaald soepel. Omdat ik in het testpanel zat en altijd tevreden was, koos ik voor een tweejarig abonnement: 1 Gbit internet en maximale TV. Dit was nodig voor de lopende actie: een Samsung 55‑inch smart‑tv t.w.v. €500 in plaats van een jaar korting.

Ik stuurde de oude apparatuur terug (die ik net een maand had vanwege testen), kreeg de nieuwe spullen binnen en alles werkte weer prima. Alleen een e‑mailprobleem, dat Serkan meteen heeft opgelost — top kerel.

Bij de eerste betaling zou ik de code voor de tv ontvangen, maar die bleef uit. Via de community kreeg ik een link naar de Samsung‑Ziggo afdeling. Daar kreeg ik uiteindelijk een code toegestuurd. Ik was blij, want de tv kwam perfect uit voor mijn verhuizing.

Maar toen begon de ellende.

De code moest worden ingevoerd op een Samsung‑site waar stond: “Uw personeelsnummer invullen”. Prima, ik werk er immers. Maar de code werd niet geaccepteerd. “Voer een geldige code in.”
Nog eens proberen.
Weer niet geldig.

Zo ging het weken door. Ziggo zei dat Samsung het moest oplossen, Samsung zei dat Ziggo verantwoordelijk was. Ik kreeg 4 of 5 keer een nieuwe code met exact dezelfde letter‑ en cijfercombinatie. Serkan heeft intern nog een melding gedaan om duidelijk te maken dat ik al jarenlang tester ben, maar het hielp niets.

Driekwart jaar later werd ik ineens gebeld door Ziggo:
“Hallo, kunt u uw probleem nog eens uitleggen?”
Dus ik vertelde alles opnieuw.

De medewerker zei: “Ik kan je gewoon een nieuwe code geven.”
Ik vroeg of het deze keer een andere combinatie zou zijn, anders begon het circus opnieuw.
Ze beloofde het te regelen en de volgende dag terug te bellen.

De nieuwe code werkte — eindelijk.
Maar ik kon alleen een 50‑inch tv bestellen, terwijl de actie een 55‑inch was. Ik dacht: laat maar, ik ben er klaar mee, en bestelde de 50‑inch. Ik zou het later wel met Ziggo oplossen.

De medewerker belde de volgende dag terug. Ik legde het misverstand uit. Haar reactie:
“Oh ja… is dat zo?”
Daarna hoorde ik niets meer, ondanks meerdere pogingen om contact te krijgen.

De tv werd geleverd en werkte prima.
Maar de volgende dag werd mijn abonnement afgesloten wegens een betalingsachterstand die niet bestond. Mijn administratie klopte, en de bank bevestigde dat alles netjes was betaald.

Met een gebroken klomp en een nog gebrokener vertrouwen heb ik alles stopgezet en ben ik naar Odido gegaan — diezelfde avond kondigden ze een hack aan. Perfect timing.
Conclusie
Het internet en de mensen die het netwerk draaiende houden: top.
Maar de Samsung‑Ziggo afdeling… wat een chaos.

Bijna een jaar bezig geweest voor een te kleine tv, een foutieve betalingsachterstand, geen enkele vorm van compensatie, geen sorry, geen bloemetje — niets. Terwijl ik in die periode bezig had moeten zijn met verhuizen en rouwen om mijn moeder.

Ik was jarenlang een tevreden klant en tester.
Nu moet ik bijna overgeven als ik de naam Ziggo hoor.
En om bij het onderwerp te blijven
Het coax‑netwerk zelf heeft in al die jaren nooit storing gegeven.
Dat werkte altijd uitstekend.

Mijn ervaring met het Ziggo‑coax netwerk en meer,

Mario Hägele

Mario Hägele

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Lief Adje

Love is in the air

giovanni2903 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:08:
[...]

het probleem speelt alleen in upc gebied en er zal in de achtergrond dus wel verschil zijn in particulier en zakelijk. ook zullen er niet extreem veel particulieren zijn met een ubee omdat die bij hun alleen als uitzondering geleverd werd
Nope ook in Groningen en dat is geen upc gebied

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Freeaqingme een echt helder verhaal / uitgediept zou ik ook waarderen. Een foutje in de firmware kan natuurlijk

404 Signature not found

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:16
Hier hetzelfde probleem, sinds maandagavond half 12 klapte alles eruit en na proberen de Ubee te herstarten alleen knipperende lampjes, helpdesk gebeld om 8.10 maar kreeg meteen dat er storing was, dus toch aan de lijn gebleven, maar na 45 minuten opgegeven.
In de middag heb ik klik en klaar van Odido gehaald, want er draaien allerlei servers achter, nu heb ik soort van noodoplossing via andere server in datacenter poorten geforward over WireGuard tunnel.
Nu zou ik verwachten bij een zakelijk internet pro abbo dat Ziggo zelf ook wel merkt dat het niet goed gaat en proactief contact opneemt om modem te vervangen, maar ze steken liever de kop in het zand als ik het hier zo lees. Ik moet zo gewoon aan het werk en heb dan geen tijd om een uur in de wacht te hangen, dus zou het aanmelden via een emailadres ook werken, iemand die dat bevestigd heeft gekregen?

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09 10:58
Heb gisteren ruim een uur in de wacht gestaan bij Ziggo, gevraagd voor zsm een monteur.... Maar ze konden niets garanderen, daarna sms gehad "we zijn er mee bezig, bla bla" ben nu actief aan het mailen met Ziggo, benieuwd of dat iets gaat opleveren 🤞 Denk zelf dat het beter is als je actief iets laat horen van jezelf, dan dat je passief gaat zitten afwachten, dan kom je sowieso achteraan te staan.

• mazzzterrr
Holmes schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:15:
Heb gisteren ruim een uur in de wacht gestaan bij Ziggo, gevraagd voor zsm een monteur.... Maar ze konden niets garanderen, daarna sms gehad "we zijn er mee bezig, bla bla" ben nu actief aan het mailen met Ziggo, benieuwd of dat iets gaat opleveren 🤞 Denk zelf dat het beter is als je actief iets laat horen van jezelf, dan dat je passief gaat zitten afwachten, dan kom je sowieso achteraan te staan.
Welk emailadres? Want dan ga ik het daar ook melden dat ze mij even bovenaan de lijst zetten :)

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09 10:58
Wel opletten 😛 was al eerder gepost hier hehe technicalservices@vodafoneziggo.com

• mazzzterrr
Holmes schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:20:
Wel opletten 😛 was al eerder gepost hier hehe technicalservices@vodafoneziggo.com
Dankjewel, ja er stonden er twee hiervoor, dus vandaar.

• Paquito
  • Niet online
Holmes schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:20:
+ Ziggo Zakelijk
mle.tech@ziggo.com

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 18:08
Gisteren ochtend ook dit probleem, binnen 5uur monteur langs geweest. Kon de rest van de dag weer verder.

Deze ochtend.. exact zelfde probleem, modem weer bricked. Zit nu weer aan de lijn.

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 23:31

Ozzi

??

Fore! schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:33:
Gisteren ochtend ook dit probleem, binnen 5uur monteur langs geweest. Kon de rest van de dag weer verder.

Deze ochtend.. exact zelfde probleem, modem weer bricked. Zit nu weer aan de lijn.
:D :')

Sorry. Maar dit is toch ongelofelijk... Wordt het modem vervagen, hebben ze naar alle waarschijnlijkheid niet eens de oorzaak van het probleem opgelost.
Ik heb zelf verder nog geen SMS of wat dan ook ontvangen, ook geen nieuwe reacties op mijn support ticket ontvangen. Pure stilte vanuit ziggo terwijl die ondertussen ook al meer dan 36 uur offline is.

geen

• Speedy Computer
[...]

Zojuist weer gebeld en ze sturen nu weer een spoedmonteur mijn kant op. Ditmaal zo ik een andere type modem gaan krijgen.

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 13:56
Speedy Computer schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:42:
[...]

Zojuist weer gebeld en ze sturen nu weer een spoedmonteur mijn kant op. Ditmaal zo ik een andere type modem gaan krijgen.
hoe dan?!

Ik heb inmiddels al 4x een uur geprobeerd.. kan dat muziekje niet meer aanhoren. Ik krijg niemand te pakken :(

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Vanochtend om 07:18 weer een SMS update. Voor degenen die em niet krijgen:
Beste klant,
We zijn gestart met het uitrijden van monteurs om de getroffen modems te vervangen. De vervangingen vinden gefaseerd plaats en kunnen enige tijd in beslag nemen.
Onze monteurs werken eraan om uw internetverbinding zo snel mogelijk te herstellen. U hoeft op dit moment zelf geen actie te ondernemen, tenzij wij rechtstreeks contact met u opnemen om toegang of een afspraak te regelen.
Onze excuses voor het aanhoudende ongemak. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

Ticketnummer: Niet beschikbaar
Classificatie: High
Status: Update
Geraakte dienst(en): Vast internet
Impact sinds: 24-08-2026, 07:51
Eerstvolgende update: 26-08-2026, 07:16

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Zakelijk
mle.tech@ziggo.com

-----

Dear customer,
We have started dispatching technicians to replace the affected modems. The replacements will be carried out in phases and may take some time to complete.
Our technicians are working to restore your internet connection as quickly as possible. You do not need to take any action at this time, unless we contact you directly to arrange access or an appointment.
We apologise for the continued inconvenience and will keep you informed of the progress.

Ticket number: Not available
Classification: High
Status: Update
Impacted service(s): Vast internet
Start time impact: 24-08-2026, 07:51
Next expected update: 26-08-2026, 07:16

Sorry for the inconvenience.

Yours Sincerely,
Ziggo Zakelijk
mle.tech@ziggo.com

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-09 14:21
DeCo schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:44:
[...]

hoe dan?!

Ik heb inmiddels al 4x een uur geprobeerd.. kan dat muziekje niet meer aanhoren. Ik krijg niemand te pakken :(
Hier wil het vaker helpen: Internet Support - Vodafone & Ziggo Community
Yellowneck schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:02:
Vanochtend om 07:18 weer een SMS update. Voor degenen die em niet krijgen:

[...]
Fijn dat je dit deelt want de communicatie vanuit Ziggo is bijna op het niveau van Odido, zwijgzaam op hun website.

De grote vraag welke ik heb is of ze nu proactief alle modems in kaart hebben, of dat je écht zelf aan moet melden?
Zijn er alweer organisaties stabiel online na een monteursbezoek?

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 26-08-2026 09:11 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 15:58
Ik sta alweer 45min in de wacht. @ziggo zet dat K muziekje uit :')

Nog niemand gesproken. Weinig communicatie

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 18:08
Ozzi schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:38:
[...]

:D :')

Sorry. Maar dit is toch ongelofelijk... Wordt het modem vervagen, hebben ze naar alle waarschijnlijkheid niet eens de oorzaak van het probleem opgelost.
Ik heb zelf verder nog geen SMS of wat dan ook ontvangen, ook geen nieuwe reacties op mijn support ticket ontvangen. Pure stilte vanuit ziggo terwijl die ondertussen ook al meer dan 36 uur offline is.
Net opgehangen met ze, kunnen niks aangegeven mbt doorlooptijd. Weet ook niet of er een monteur langs komt of dat het modem wordt opgestuurd. Ik wordt per sms op de hoogte gehouden.

Weet alleen dat we een ander type dan Ubee krijgen mbt het modem.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:07
Misschien is het een idee om te vermelden wat voor abonnement jullie hebben en op welke manier je contact hebt @Fore!, @Holmes, @Ozzi , @Speedy Computer en de rest.
Het is tenslotte wel opvallend, dat er bij de één binnen een paar uur een monteur op de stoep staat, terwijl anderen niet eens contact krijgen met @VodafoneZiggo ...

Dan vraag je je toch af of dat in het type abonnement zit, of in willekeur vanuit Ziggo.

iRacing Profiel

• hhoekstra
welk nummer bellen jullie ik nu 0800 1872

• Ozzi

Ozzi

??

De melding van de storing op de ziggo website is ondertussen ook weg. Niets aan de hand bij ziggo :'D

geen

• Speedy Computer
DeCo schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:44:
[...]

hoe dan?!

Ik heb klokslag om 8u00 gebeld met nummer 0800 0543, had zelfs de zelde medewerker aan de telefoon als gisteren morgen

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy Computer op 26-08-2026 09:50 ]

• Speedy Computer
Ozzi schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:47:
De melding van de storing op de ziggo website is ondertussen ook weg. Niets aan de hand bij ziggo :'D
Nee hoor, staat er nog steeds.

https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/pro

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Speedy Computer schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:49:
[...]

Ik heb klokslag om 8u00 gebeld met nummer 0800 0543, had zelfs de zelde medewerker aan de telefoon als gisteren morgen
Waarom bel je de Belastingdienst? :D

• Speedy Computer
Yellowneck schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:52:
[...]

Waarom bel je de Belastingdienst? :D
oeps foutje, ik bedoel 0800 1872 (Had de belastingdienst ook gebeld inderdaad psssst)

[ Voor 13% gewijzigd door Speedy Computer op 26-08-2026 10:01 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fore! schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:33:

Hebben ze jou weer een nieuwe Ubee gegeven dan?
stormfly schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:11:
Zijn er alweer organisaties stabiel online na een monteursbezoek?
Jahoor. Geen enkel probleem met de Sagemcom die ik nu heb.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2026 10:07 ]

• hhoekstra
mle.tech@ziggo.com <- mailen dat is het advies

met bedrijfsnamen - postcodes - contactgegeven etc.

Ze willen ook mac adressen van de modems.... Daar ga ik niet aan beginnen dat zoeken ze maar uit.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:39
hhoekstra schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:04:
... Ze willen ook mac adressen van de modems.... Daar ga ik niet aan beginnen dat zoeken ze maar uit.
Ik stel voor dat iedereen er zo in zit. Duurt het nog langer.

• hhoekstra
W1ck1e schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:06:
[...]

Ik stel voor dat iedereen er zo in zit. Duurt het nog langer.
Ik heb 12 tot 15 locaties ;) wanneer het even 1 locatie op en neer is geen probleem.

• teka1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-08 10:27
Hier goed/bijzonder nieuws.
Ook wij hadden gisteren te maken met een niet werkend ubee modem, gistermiddag al eens herstart zonder resultaat.

Vanochtend weer een herstart gedaan en daarbij is (vermoed ik) nieuwe firmware ingeladen. Sindsdien loopt het hier (regio Groningen) weer soepel (nu bijna 2u).

Wellicht hebben meer mensen geluk met een 'gewone' modem herstart...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

teka1 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:08:
Ook wij hadden gisteren te maken met een niet werkend ubee modem, gistermiddag al eens herstart zonder resultaat.

Vanochtend weer een herstart gedaan en daarbij is (vermoed ik) nieuwe firmware ingeladen. Sindsdien loopt het hier (regio Groningen) weer soepel (nu bijna 2u).

Had jij ook die snel knipperende lampjes dan? Als ik hier de stekker erin steek dan begint ie instant te trippen..

• hhoekstra
teka1 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:08:

Had je ook de knipperende lampjes ?

• teka1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-08 10:27
Glashelder schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

Had jij ook die snel knipperende lampjes dan? Als ik hier de stekker erin steek dan begint ie instant te trippen..
hhoekstra schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

Had je ook de knipperende lampjes ?
Ik had bij het opstarten dat de lampjes één voor één (van boven naar beneden) gingen knipperen, en dat vandaag twee rondes (anders zie ik één ronde, vandaar mijn vermoeden van firmware update).
Eerder brandde het power en ds lampje groen, en us+online blauw.

Gisteren/vanochtend (voor herstart) telefonisch contact gehad met Ziggo, die hebben ook niets gezegd/gevraagd waaruit zou blijken dan ons modem misschien minder gebrickt is dan andere....

• Paquito
  • Niet online
Als alle lampjes snel.knipperen en bovendien alle utp poorten status lampjes statisch branden. Dan gaat herstarten niet helpen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

teka1 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:18:
[...]

[...]

Ik had bij het opstarten dat de lampjes één voor één (van boven naar beneden) gingen knipperen, en dat vandaag twee rondes (anders zie ik één ronde, vandaar mijn vermoeden van firmware update).
Eerder brandde het power en ds lampje groen, en us+online blauw.
Dat is gewoon normaal, dan is je modem niet gebrickt.

As ze bij het aanzetten eerst allemaal branden (afaik ook normaal) en daarna allemaal snel (10x per seconde) knipperen en blijven knipperen (niet normaal) dan komt het niet meer goed.

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-09 15:23
Bij mijn klant knipperen (Ubee UBC13182ZG) afwisselend (alleen) power en (tegelijk) ds/us/online waarbij 1 cyclus ongeveer 1 sec duurt. Ze zijn gisteren op de lijst voor omwisseling gezet, maar geen idee of die nog bestaat. Vraag is of er meer mensen succes hebben gehad met het (vandaag) herstarten van het modem...

• giovanni2903
Wat een ellende zeg en de mensen hier zijn niet eens alle getroffen klanten. Hopelijk ks dit een wijze les voor ziggo want het levert onnodig werk en kosten op

• yessair87
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08-09 12:40
Een klant van mijn had gister nog geen problemen maar na een update dinsdag avond rond 22uur hebben ze een bricket router... Update nog niet terug getrokken?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nouja het kan natuurlijk ook dat niet de inhoud van de update (dwz de nieuwe firmware) het probleem was, maar het simpele feit dat er überhaupt geüpdatet werd, in combinatie met bijvoorbeeld een of andere bootloader bug of hardware-falen over tijd (flash door z'n write-cycles heen?).

Valt weinig over te zeggen aan onze kant tot Ziggo of Ubee er iets over te melden heeft.

• LVL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 11:17

LVL

yessair87 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:52:
Een klant van mijn had gister nog geen problemen maar na een update dinsdag avond rond 22uur hebben ze een bricket router... Update nog niet terug getrokken?
Hier hetzelfde, sinds gisteravond 20:20u geen internet meer van Ziggo met een Ubee UBC1318ZG. Moet haast wel een fw update zijn die dit probleem veroorzaakt. Sta nu al 1:30u in de wacht met de klantenservice, beetje triest dit...
edit:
Na 1:45u kreeg ik eindelijk iemand te pakken, heb maar z.s.m. mijn gegevens doorgegeven en hoop dat de monteur z.s.m. langskomt met een Sagemcom modem.

[ Voor 14% gewijzigd door LVL op 26-08-2026 11:17 ]

Ik ben geen getroffen klant, maar ik weet dat het support team van community.ziggo.nl vaak wel opener is qua informatie, althans vroeger zeker.

Is het een idee dat jullie daar een generiek topic openen om wat meer inzicht op te halen? Ze willen dan vaak wel dat je het klantnummer in je hidden profiel zet. Ziggo is op GoT zeker niet actief op het vlak van service/ondersteuning.

• Metalaz0
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 10:26
Hier ook een getroffen klant met het bedrijf. Meerdere malen een uur in de wacht gestaan, maar ze kunnen niks zeggen en ze mogen niks inplannen.

Zakelijk internet Pro met SLA winkeltijden. die 8 uur hebben ze al niet gehaald... en binnen 4 uur een modem vervangen zijn ze al een aantal keer overschreden.

Mailen naar: mle.tech@ziggo.nl werkt niet, krijg een een systemfout bounce mail.

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 12:35

mr_fragle

Don't forget the guide

Na bijna 2 uur in de wacht de helpdesk gesproken. Ook wij hebben een getroffen Ubee 1318 modem. Er is een ticket aangemaakt en een monteur neemt (een keer, geen tijdsindicatie/dag-indicatie) contact op. Hij zal er dan binnen een kwartier zijn (maw: er moet dus iemand op kantoor blijven, ook al zitten we duimen te draaien).

De medewerker die ik sprak liet weten dat er nu meer dan 1800 tickets voor vervaningen zijn en dat het aantal nog wel zal oplopen. Over de logistiek (per regio/stad, etc.) kon hij niks vertellen. Hij liet doorschemeren dat het een behoorlijke bende is en hij nauwelijks informatie heeft/krijgt.

[edit] ticketnummer wilde medewerker niet geven, heb zelf gesprek maar bevestigd op mle.tech@ziggo.com, kreeg zojuist een ontvangbevestiging met bevestigingsnummer [/edit]

[ Voor 13% gewijzigd door mr_fragle op 26-08-2026 11:32 ]

And now the most interresting part of deze grot

• rcdbee89
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-09 09:35
Hier op 4 locaties geen internet via ziggo, als nood maar op de hotspot verder. We hebben in totaal 12 lijnen waarvan ook groot zakelijk.

Ziggo gaat er overal uit na deze bende. Scheelt ze maar 18k omzet maar he ze halen toch genoeg binnen he

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:35

Sebazzz

3dp

Wat een totale shitshow zeg. Logistiek is het een enorme ramp.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Sebazzz schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:44:
Wat een totale shitshow zeg. Logistiek is het een enorme ramp.
Volgens mij hebben die UBEE modems een GRE/secure tunnel om publieke subnetten een /29 of vast IP etc te koppelen. Dat lijkt mij een mogelijke reden dat de modems niet via PostNL verstuurd kunnen worden, waarschijnlijk is er een handmatige interventie nodig bij het activeren van het modem?

Ik weet niet of iemand dit gedachtengoed kan bevestigen na een monteur bezoek?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

stormfly schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

Volgens mij hebben die UBEE modems een GRE/secure tunnel om publieke subnetten een /29 etc te koppelen. Dat lijkt mij een mogelijke reden dat de modems niet via PostNL verstuurd kunnen worden, waarschijnlijk is er een handmatige interventie nodig bij het activeren van het modem?

Ik weet niet of iemand dit gedachtengoed kan bevestigen na een monteur bezoek?
Bij het activeren van een nieuw modem moet de monteur idd een belletje plegen naar een of andere backoffice (zelfde hold-muziekje overigens als het 0800-nummer) waar ze aan de hand van het MAC-adres de wissel doen. In het modem zelf hoeft niets gedaan te worden, gaat allemaal via een profiel dat gedownload wordt. Ik vroeg aan hem of 'ie dat niet gewoon zelf kon via z'n laptop en dat kon voor mijn soort aansluiting inderdaad niet maar voor consumenten bv. wel.

Of er een GRE tunnel aan te pas komt kan ik je niet vertellen. Het lijkt me sterk maar het is ook niet onmogelijk.

CyBeR schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:58:
[...]

Bij het activeren van een nieuw modem moet de monteur idd een belletje plegen naar een of andere backoffice (zelfde hold-muziekje overigens als het 0800-nummer) waar ze aan de hand van het MAC-adres de wissel doen. In het modem zelf hoeft niets gedaan te worden, gaat allemaal via een profiel dat gedownload wordt. Ik vroeg aan hem of 'ie dat niet gewoon zelf kon via z'n laptop en dat kon voor mijn soort aansluiting inderdaad niet maar voor consumenten bv. wel.
Check dat was mijn vermoeden ook, er is menselijke interventie noodzakelijk. Dat schaalt slecht bij deze omvang, ondanks de beste intenties.

• Freeaqingme
Zojuist reactie op mijn mail van gisteren (16:33):
Ik heb u storing geregistreerd en doorgestuurd richting betreffende afdeling.
Zij zullen ervoor zorgen dat een monteur op locatie komt voor het wisselen van het modem.
Vanwege de huidige drukte in de planning kunnen wij op dit moment helaas nog geen concrete datum en tijdstip bevestigen waarop de monteur bij u op locatie aanwezig zal zijn.

Wij verzoeken u vriendelijk om voorlopig geen nieuwe meldingen in te dienen.
Het aanmaken van aanvullende meldingen kan gevolgen hebben voor de e-mailstroom en de verwerking daarvan.
Nou had ik ze maar 1 mailtje gestuurd. Maar die 2e alinea doet me denken dat er ook veel mensen zijn die vaker dan een keer bellen of mailen in de hoop het te versnellen.

• Ozzi

Ozzi

??

Dat ze mensen te kort hebben om alles binnen de 'afgesproken' termijn op te pakken begrijp ik best. Wat ik erger vind is puur het gebrek aan communicatie of informatie. Ook dat de statuspagina nu vrolijk aangeeft "nee hoor, er zijn geen problemen".

geen

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 15:21
Storing en langere wachttijden

Een deel van onze zakelijke klanten in het voormalig UPC-gebied ondervindt internetproblemen door defecte Ubee-modems. Het gaat voornamelijk om Zakelijk Internet Pro klanten.

Goed om te weten:
  • We weten dat het probleem op te lossen is door vervanging van de modems. Hiervoor is een grote logistieke operatie opgezet om modems naar de steunpunten te krijgen en van daaruit uit te rijden.
  • Er wordt onderzocht of installatie selfservice kan. Als dit mogelijk is, schalen we op in distributie, samen met accountmanagement en partner managers.
  • Er wordt gewerkt aan regelmatige updates via sms/e-mail aan bekende geraakte klanten.
  • Klanten kunnen zich melden via 0800-1872
Zodra er nieuws is, delen we dit direct.
dit is ergens gecommuniceerd door Vodafone, helaas op normale manier geen contact mogelijk verder

eindklanten kunnen eigenlijk geen contact krijgen, de vraag is dus ook gebeurt er iets als je geen 5 uur in de wacht staat om contact te krijgen? of ben je dan over 2 weken pas aan de beurt

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:35

Sebazzz

3dp

Ozzi schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:13:
. Ook dat de statuspagina nu vrolijk aangeeft "nee hoor, er zijn geen problemen".
Nouja, technisch gezien is er met het netwerk niets aan de hand mits je het correct modem hebt. Geen storingen. 8)7

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Freeaqingme
stormfly schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

Volgens mij hebben die UBEE modems een GRE/secure tunnel om publieke subnetten een /29 of vast IP etc te koppelen. Dat lijkt mij een mogelijke reden dat de modems niet via PostNL verstuurd kunnen worden, waarschijnlijk is er een handmatige interventie nodig bij het activeren van het modem?
In aanvulling op wat @CyBeR al zei; Juist de zakelijke kant van Ziggo (iig ziggo zakelijk pro / grootzakelijk) is niet zo veel geautomatiseerd. Wat ik begreep bij oplevering/verhuizing, was dat de afdeling provisioning* 'met de hand' dingen in de backend moesten aanpassen. Of dat rechtstreeks op (het equivalent van) de router aan de kant van Ziggo is weet ik niet zeker. Maar het zal mij niet verbazen als de ziggo monteur die het modem vervangt en belt met kantoor spreekt met iemand die op dat moment allemaal terminalschermen open heeft staan.

Juist de (groot)zakelijke kant heeft ook weinig gestandaardiseerd, wat ik ergens kan begrijpen als je ongetwijfeld voor écht grootzakelijk altijd wel custom configs nodig hebt (BGP etc). Als gevolg van het weinig standaardiseren hebben ze ook geen IPv6 voor Zakelijk Pro in fUPC gebied, terwijl dat in fZiggo gebied geen probleem is.

*Edit: Dit kan ook de afdeling Delivery geweest zijn. Delivery en Provisioning zijn 2 verschillende afdelingen, en werkten in mijn geval volledig langs elkaar heen.

[ Voor 6% gewijzigd door Freeaqingme op 27-08-2026 12:31 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29

Onbekend

...

Maar blijkbaar is de storing niet alleen in het oude UPC-gebied?
En uit het bericht te lezen gaat Ziggo preventief deze modems vervangen. Blijkbaar gaat de modem op den duur stuk met deze firmware terwijl hij in beginsel wel goed blijft werken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31
Mailen naar: mle.tech@ziggo.nl werkt niet, krijg een een systemfout bounce mail.
Het mailadres is .com, dus mle.tech@ziggo.com Tsja...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zouden er ook nog consumenten lijntjes zijn met de Ubee er aan? Ik had er vroeger ook gewoon 1 als consument..... Destijds om gewisseld voor een Sagecom ivm 1.1gbit en dat ging de ubee niet trekken met z'n 1gbit poortjes.. :p

404 Signature not found

• Metalaz0
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 10:26
musicfreak schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:49:
[...]

[...]

Het mailadres is .com, dus mle.tech@ziggo.com Tsja...
Door frustratie het over het hoofd gezien, dankjewel voor de tip!
Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen