Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Fiekert DNS aanpassen op dat modem is niet mogelijk. Alternatief is modem in bridge zetten en middels een eigen router doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:56
Fiekert schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:20:
het ging in deze om een Connectbox ch7465lg-zg
Bij de Connectbox kan dat inderdaad niet. Wat zou je willen veranderen dan; e.g. wat gaat er mis met de standaard DNS in de connectbox dat je dit wil veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wolf87 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:41:
[...]

Bij de Connectbox kan dat inderdaad niet. Wat zou je willen veranderen dan; e.g. wat gaat er mis met de standaard DNS in de connectbox dat je dit wil veranderen?
Vraag werd niet aan mij gesteld, maar ik kan me iets indenken bij;
- alternatieve adblock DNS
- alternatieve malwareblock DNS
- .to DNS provider blokkade omzeilen
Voor mij was de laatste reden vooral een irritatiefactortje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 21:19
Ik ben sinds vandaag weer aangesloten op Ziggo na een jaartje Caiway.
Vandaag heeft de monteur een nieuwe AOP geplaatst en alles netjes ingesteld, modem heeft ie gelijk in bridgemodus gezet. Tot zover alles top. Maar nu wil/moet ik een account aanmaken, blijkbaar staat dit abonnement niet onder mijn oude bestaande klantnummer waar ik nog in kan loggen.

Prima, ik heb een nieuw klantnummer maar inloggen/account maken kan dus niet met het bestaande mailadres. Vervolgens op X:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xeyyBmd.png

Kunnen ze nou niet dat hele oude klantnummer gewoon afsluiten zodat ik, desnoods over 24 uur, een nieuw account kan maken met het nieuwe klantnummer en mijn bestaande mailadres? Kan toch niet? :? 8)7 |:(

/edit

Snel reactie op X, dat dan weer wel maar is dit echt zo?
Ik kan dit bijna niet geloven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0eeo3ra.png

[ Voor 12% gewijzigd door JvdW op 12-02-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:56
JvdW schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:55:
Ik ben sinds vandaag weer aangesloten op Ziggo na een jaartje Caiway.
Vandaag heeft de monteur een nieuwe AOP geplaatst en alles netjes ingesteld, modem heeft ie gelijk in bridgemodus gezet. Tot zover alles top. Maar nu wil/moet ik een account aanmaken, blijkbaar staat dit abonnement niet onder mijn oude bestaande klantnummer waar ik nog in kan loggen.

Prima, ik heb een nieuw klantnummer maar inloggen/account maken kan dus niet met het bestaande mailadres. Vervolgens op X:

[Afbeelding]

Kunnen ze nou niet dat hele oude klantnummer gewoon afsluiten zodat ik, desnoods over 24 uur, een nieuw account kan maken met het nieuwe klantnummer en mijn bestaande mailadres? Kan toch niet? :? 8)7 |:(

/edit

[Afbeelding]
Ja, dat is zo. Mij is het zelfde overkomen, ik moest met een nieuwe e-mailadres een nieuw account aanmaken. Ik heb gevraagd mijn oude Ziggo account te verwijderen, maar dat kon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
Pierre_nr1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Ja, dat is zo. Mij is het zelfde overkomen, ik moest met een nieuwe e-mailadres een nieuw account aanmaken. Ik heb gevraagd mijn oude Ziggo account te verwijderen, maar dat kon niet.
Dat is echt niet van deze tijd.....
Ik ga het anders proberen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hRTP5w9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:56
JvdW schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Dat is echt niet van deze tijd.....
Ik ga het anders proberen :+

[Afbeelding]
Die had ik nog niet gezien, staat dat ergens onder 'mijn Ziggo'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:12
Zojuist ook maar even gebeld voor korting. TV start en internet XXL. Gemeld dat we glasvezel hebben liggen. 1e aanbod 6*10 Euro, daarna 9*10 euro. Gaf aan in dit topic 9*20 Euro gezien te hebben. Dit moest ie even navragen bij een collega, maar kwam snel terug met akkoord. Allicht had er dus iets meer in gezeten. Voor nu wel tevreden.
Overigens kreeg ik vorig jaar 9*35 euro, ik had het idee dat het glasvezel alternatief toen een grotere rol speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Pierre_nr1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:38:
[...]

Die had ik nog niet gezien, staat dat ergens onder 'mijn Ziggo'?
Ja, ingelogd met het oude account en daar bij de privacy instellingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 23:33

zipper646

...shit happens

Net gebeld met ZIggo, kreeg nieuw verlengingsaanbod:
12 maanden ESPN kompleet gratis.
9 maanden EUR 35.- korting op abonnement: Elite met tv complete en 1 Next Mini 4K, zonder vast bellen.
Contact voor 12 maanden.
Ben sinds vorig jaar nieuwe klant, kreeg toen 50% korting coor 12 maanden, op internet en tv abo.

Belletje naar KPN voor aanbod 1 jaar contract, sinds 1 maand is eindelijk glasvezel werkend opgelverd en abo actief geworden, heb toen voor de zekerheid gekozen voor maandelijks opzegbaar.
Aanbod KPN (doorgegeven dat ik nu (nog) bij ZIggo zit):
6 maanden ESPN kompleet gratis
6 maanden EUR 7,50 korting op glasvezel (1 Gbit) abo
6 maanden EUR 5.- korting op TV plus (1 tv kastje)
Zonder vast telefoon abo
Op basis van 12 maanden contract.

Niet echt een bod om warm van te worden van KPN, over enkele dagen maar even opnieuw bellen voor een beter aanbod, zo niet, dan pak ik de aanbieding van ZIggo.

ik woon in Den Haag (Moerwijk), glasvezel is bijna 1 jaar geleden uitgerold over de gehele wijk, je breekt je nek zowat over de oranje sprieten bij de portieken :D

Apple iMac 2013

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JvdW schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:55:

[Afbeelding]
Juridisch gezien heb je het recht om vergeten te worden. Daarnaast mogen ze volgens de avg je gegevens ook niet langer dan een bepaalde periode bewaren zonder dat je een relatie met ze hebt.

Maargoed, de systemen van Ziggo zijn en blijven ondoorgrondelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:59

rvk

jongetje schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:50:
[...]
Juridisch gezien heb je het recht om vergeten te worden. Daarnaast mogen ze volgens de avg je gegevens ook niet langer dan een bepaalde periode bewaren zonder dat je een relatie met ze hebt.
Tenzij ze deze gegevens voor de financiële administratie moeten bewaren (volgens de Belastingdienst en wet) voor 7 jaar. En dat weegt zwaarder dan de AVG ;) (en ja, dat is ook als je geen klant meer bent).

[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 12-02-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zipper646 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:39:
9 maanden EUR 35.- korting op abonnement: Elite met tv complete en 1 Next Mini 4K, zonder vast bellen.
Contact voor 12 maanden.
Ben sinds vorig jaar nieuwe klant, kreeg toen 50% korting coor 12 maanden, op internet en tv abo.

Belletje naar KPN voor aanbod 1 jaar contract, sinds 1 maand is eindelijk glasvezel werkend opgelverd en abo actief geworden, heb toen voor de zekerheid gekozen voor maandelijks opzegbaar.
Zonder vast telefoon abo

Niet echt een bod om warm van te worden van KPN, over enkele dagen maar even opnieuw bellen voor een beter aanbod, zo niet, dan pak ik de aanbieding van ZIggo.

ik woon in Den Haag (Moerwijk), glasvezel is bijna 1 jaar geleden uitgerold over de gehele wijk, je breekt je nek zowat over de oranje sprieten bij de portieken :D
Klopt bij KPN rollen de klanten vanzelf naar binnen. Ze hebben het voordeel van de overstappers naar glas.

9 maanden 35e korting bij Ziggo is een mooie aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om de gegevens te bewaren heb je geen online omgeving nodig waarop een klant moet kunnen inloggen.

Sterker nog, het is nu dezelfde klant die terug komt en je als compleet nieuwe klant met nieuw klantnummer behandeld... dat is dan juist extra vreemd. Maar administratie bij Ziggo is sowieso niet te volgen. Probeer maar eens een dienst binnen de 14 dagen bedenktijd terug te draaien. Dat kan het systeem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zipper646 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:39:
Contact voor 12 maanden.

Zonder vast telefoon abo

O dat is wel een heel dikke aanbieding! Mss straks zelf ook nog maar eens bellen dan... Stuk beter dan 9*20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:50:
[...]

Maargoed, de systemen van Ziggo zijn en blijven ondoorgrondelijk.
Niets ondoorgrondelijks aan. Staat gewoon beschreven in het privacystatement:

https://cdn.vodafoneziggo...23-final-version-20.2.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 17:02

DON PAPA

Tweaker-fan

rvk schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:16:
[...]
Tenzij ze deze gegevens voor de financiële administratie moeten bewaren (volgens de Belastingdienst en wet) voor 7 jaar.
Nou probeer maar is de facturen ouder dan 18 maanden op te vragen bij Ziggo, dat gaat je echt niet lukken...

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

DON PAPA schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:28:
[...]
Nou probeer maar is de facturen van 5 jaar geleden op te vragen bij Ziggo, dat gaat je echt niet lukken...
Het bewaren is ook niet tbv jou als klant maar voor de Belastingdienst. Als de Belastingdienst vraagt om die facturen, reken maar dat ze dan boven water komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:10
Waarom voor de klant dan niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat de facturen op de website waarschijnlijk een kopie zijn uit het daadwerkelijke administratie systeem? En waarom zou je 7 jaar oude documenten nog (dubbel) bewaren?
En misschien staan die gegevens ook wel niet meer in het administratie systeem, maar ligt er ergens in een kluis een tape drive vol met facturen van een bepaalde jaargang. Waarbij als de Belastingdienst er om vraagt iemand eerst de tape moet "ophalen", " inlezen" en dan eens de factuur kan opsporen.
Er is namelijk niet echt een reden om zulke oude gegevens 24/7 beschikbaar te hebben. De kosten daarvoor zullen onevenredig hoog zijn ten opzichte van het nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RobertMe Die paar gigabyte aan data voor die 12 facturen per klant per jaar maal 7 past is peanuts om beschikbaar te houden. Dat past zelfs prima erbij op mijn kleine 1 disk nas hier thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:33:
[...]

O dat is wel een heel dikke aanbieding! Mss straks zelf ook nog maar eens bellen dan... Stuk beter dan 9*20 euro.
Ik heb zojuist nog eens gebeld. Had het gevoel dat de medewerker vrij eerlijk was, en echt niet meer dan 9*20 euro kon doen.
Toch bijzonder, want het aanbod hierboven voor Elite en TV complete komt netto (behalve laatste 3 maanden) op hetzelfde uit per maand (45 euro). Hoe zijn jullie ervaringen de laatste tijd met de afdeling retentie? Vraag me af of het zin heeft nog eens te bellen en ipv XXL en TV start dan ook naar Elite plus TV complete te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvdW
Pierre_nr1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Vandaag eens gekeken op de community site en ja hoor, het kan gewoon |:(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x5HE517.png

Heb dus met mijn bestaand mailadres weer een account aan kunnen maken.
Beetje jammer dat ze het via de andere kanalen niet kunnen en/of weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 07:43
Tijdens het kijken naar een andere internetprovider stuitte ik op deze site van Ziggo:
https://directsales.ziggo.nl/friendsfamily/aanbiedingen

Is iemand bekend met deze site?

*knip*. Wellicht niet zo bedoeld, maar bedelen om codes is niet de bedoeling.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 16-02-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ik heb nu de Next mini en ruim een jaar terug hadden we de gewone Next op coax.
Gisteren de Netflix app eens gestart op de mini, maar dat viel erg tegen. Zelfs mijn vrouw zag het en meestal interesseert die het niet zoveel. De kwaliteit is gewoon slecht, zowel in het gewone menu als het film kijken zelf, lijkt wel op 720p. Als ik de app van de tv gebruik (LG) of via de Chromecast met Google TV (4K) dan ziet het er gewoon crispy/scherp uit en is de beeldkwaliteit echt stukken beter. Is dit een bekend fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeT80 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:11:
Tijdens het kijken naar een andere internetprovider stuitte ik op deze site van Ziggo:
https://directsales.ziggo.nl/friendsfamily/aanbiedingen

Is iemand bekend met deze site?
*knip*.
Waarom niet gewoon via bijvoorbeeld cashbackxl afsluiten? Dan krijg je 3 maanden minder korting, maar met bijvoorbeeld elite wel 85euro cashback. Ben je misschien wel wat duurder uit maar scheelt het al een stuk minder.
Of je wacht weer op een 12 maanden actie, die komen ook af en toe voorbij.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 16-02-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:57
JvdW schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:36:
Ik heb nu de Next mini en ruim een jaar terug hadden we de gewone Next op coax.
Gisteren de Netflix app eens gestart op de mini, maar dat viel erg tegen. Zelfs mijn vrouw zag het en meestal interesseert die het niet zoveel. De kwaliteit is gewoon slecht, zowel in het gewone menu als het film kijken zelf, lijkt wel op 720p. Als ik de app van de tv gebruik (LG) of via de Chromecast met Google TV (4K) dan ziet het er gewoon crispy/scherp uit en is de beeldkwaliteit echt stukken beter. Is dit een bekend fenomeen?
Dit herken ik zeker niet.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06
kakzooi

Ziggo grote storing, ze geven nu aan dat het pas nas 22:09 is opgelost.

Locatie - Amersfoort

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uy5Lr1xLQ0YgBqYZk2AWY0mXC8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufjIw6QvctVF2JjFRPRsZtAO.jpg?f=fotoalbum_large

@garp Extra info ^^

*edit*
Is opgelost
*edit*

[ Voor 75% gewijzigd door Unknown Alien op 15-02-2024 13:06 ]

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Unknown Alien schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:50:
kakzooi

Ziggo grote storing, ze geven nu aan dat het pas nas 22:00 is opgelost
Heb je iets meer info? Ik zit hier ook op Ziggo, geen issues. Zie ook niets significants op https://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:49
Unknown Alien schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:50:
kakzooi

Ziggo grote storing, ze geven nu aan dat het pas nas 22:09 is opgelost.

Is opgelost
Was dit een storing met Ziggo hardware of met haperende websites? Er was nl. wereldwijd een probleem met meerdere DDoS aanvallen oid.

• Unknown Alien
Fret Raket schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Was dit een storing met Ziggo hardware of met haperende websites? Er was nl. wereldwijd een probleem met meerdere DDoS aanvallen oid.
Kreeg geen public IP, dus geen internet.

Kwam niet goed uit. Zat midden in mijn microsoft MS102 training 😔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ja ik las in de Telegraaf ook al dat ze 100.000 internetklanten zijn kwijt geraakt ;w over heel 2023. En dat ze onder de streep vorig jaar een verlies hebben geleden van €472 miljoen, tegenover een winst van €374 miljoen in 2022. Dat zijn toch grote verschillen in één jaar tijd, ben benieuwd of ze die trend nog kunnen keren, nu glasvezel op steeds meer plekken beschikbaar komt. Gelukkig doen ze het op mobiele vlak nog wel goed, want anders was het helemaal slecht voor ze geweest...

Bron: https://www.telegraaf.nl/...r-100-000-internetklanten

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 16-02-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

DON PAPA schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:17:
[...]

Ja ik las in de Telegraaf ook al dat ze 100.000 internetklanten zijn kwijt geraakt ;w in 2023. En dat ze onder de streep vorig jaar een verlies hebben geleden van €472 miljoen, tegenover een winst van €374 miljoen in 2022. Dat zijn toch grote verschillen in één jaar tijd, ben benieuwd of ze die trend nog kunnen keren, nu glasvezel op steeds meer plekken beschikbaar komt...

Bron: https://www.telegraaf.nl/...r-100-000-internetklanten
100.000 op jaarbasis ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Unknown Alien schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Kreeg geen public IP, dus geen internet.

Kwam niet goed uit. Zat midden in mijn microsoft MS102 training 😔
Vanzelf opgost? Zit hier ook met storing in Spijkenisse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:00
Heeft iemand hier last van gehad ? Het betreft het hacken van een 600 tal email accounts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 13:34
Alsnog 26k in het laatste kwartaal klanten verloren ondanks de strakke BF-deal. Dat is geen goed vooruitzicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:46:
Heeft iemand hier last van gehad ? Het betreft het hacken van een 600 tal email accounts.
Naar verluid zouden alleen degenen die geen degelijk wachtwoord gebruiken en/of het wachtwoord ook voor andere zaken gebruiken getroffen kunnen zijn.

Ik behoor niet tot die categorie. Mijn Ziggo (of exacter Casema) e-mail heeft een niet te raden wachtwoord dat ook nergens anders voor wordt gebruikt. Ik heb dan ook nergens last van. Ik gebruik dat e-mail adres overigens eigenlijk alleen nog voor communicatie met Ziggo zelf. Voor andere doeleinden heb ik een provider onafhankelijk adres. Maar dat terzijde.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
Hmm dat is bijzonder, maar het is echt een lagere kwaliteit hier.
Ik heb het gisteren nog een keer getest maar met het blote oog is het op mijn tv goed zichtbaar.
Krijg het alleen niet goed op camera.

De duimpjes in Netflix van de Next mini:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JPh0u18.png

De duimpjes in Netflix van de Netflix app op de TV en van de Google TV 4K:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1weyypT.png

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 16-02-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:09
Jewie schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:55:
[...]

Alsnog 26k in het laatste kwartaal klanten verloren ondanks de strakke BF-deal. Dat is geen goed vooruitzicht....
Inderdaad!

Voor een duopolie is het belangrijk dat er een sterk Ziggo is! Want zonder Ziggo kan en zal KPN z'n prijzen verder verhogen, waar dus heel Nederland last van heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JvdW schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:03:
[...]

Hmm dat is bijzonder, maar het is echt een lagere kwaliteit hier.
Ik heb het gisteren nog een keer getest maar met het blote oog is het op mijn tv goed zichtbaar.
Krijg het alleen niet goed op camera.

De duimpjes in Netflix van de Next mini:

[Afbeelding]

De duimpjes in Netflix van de Netflix app op de TV en van de Google TV 4K:

[Afbeelding]
Is het niet een instelling die je kunt doen op de "next mini" ? De resolutie of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ziggo kan alleen het tijd keren door zijn prijzen te verlagen en over te schakelen naar FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKop
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-04 15:44
Ik overweeg nu ook om weg te gaan bij Ziggo, maar ben een beetje beducht voor al mijn internetapparaten waarvan ik de instellingen niet meer weet.
Moet je al je apparaten opnieuw instellen of kun je de oude inloggegevens "kopiëren"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
PeterKop schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:25:
Ik overweeg nu ook om weg te gaan bij Ziggo, maar ben een beetje beducht voor al mijn internetapparaten waarvan ik de instellingen niet meer weet.
Moet je al je apparaten opnieuw instellen of kun je de oude inloggegevens "kopiëren"?
Gewoon hetzelfde instellen inderdaad. Als je met vaste IP adressen werkt, dan stel je bij de nieuwe provider ook de router in op 192.168.178.1 met DHCP range van bijvoorbeeld 192.168.178.100 t/m 192.168.178.200 om maar iets te noemen. WiFi instellingen hetzelfde, dus zelfde naam, wachtwoord en versleuteling, waarschijnlijk dus WPA2-PSK en misschien nog wat port forwards als je dat gebruikt. Bij 99% van de mensen heb je dan alles al gehad. Neem aan dat jij ook niet meer hebt ingesteld in de Ziggo router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
PeterKop schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:25:
Het is natuurlijk niet goed dat je apparaten hebt waarvan je de instellingen niet meer weet. Ik neem aan dat je naam en wachtwoord bedoelt, want als je die hebt kan je de instellingen bekijken.
Omdat het wel voorkomt dan klanten na een tijdje weg bij ziggo toch weer terugkomen bij ziggo is het misschien aan te raden om een eigen router te kopen waarop je het netwerk instelt. Zodat je dat werk bespaard blijft bij nog een wissel van internet provider. Want alles instellen zoals @bjusterbaarlik bedoelt moet je toch doen. Dan maar op een eigen router zodat het eenmalig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:00:
[...]
Het is natuurlijk niet goed dat je apparaten hebt waarvan je de instellingen niet meer weet. Ik neem aan dat je naam en wachtwoord bedoelt, want als je die hebt kan je de instellingen bekijken.
Omdat het wel voorkomt dan klanten na een tijdje weg bij ziggo toch weer terugkomen bij ziggo is het misschien aan te raden om een eigen router te kopen waarop je het netwerk instelt. Zodat je dat werk bespaard blijft bij nog een wissel van internet provider. Want alles instellen zoals @bjusterbaarlik bedoelt moet je toch doen. Dan maar op een eigen router zodat het eenmalig is.
Persoonlijk vind ik dat slecht advies. Want eigen router betekent eigen onderhoud en daar moet je de kennis ook voor hebben. En dat is heel vaak een probleem. Verkeerd geconfigureerde router of verouderde en lekke software is dan ook iets wat ik persoonlijk veel tegen kom bij mensen met een eigen router. Enige reden waarom ze een eigen router hebben is omdat ze hoorden dat het beter was. Maar uiteindelijk, omdat ze niet de juiste kennis hebben, dus veel minder veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:05:
[...]

Persoonlijk vind ik dat slecht advies. Want eigen router betekent eigen onderhoud en daar moet je de kennis ook voor hebben. En dat is heel vaak een probleem. Verkeerd geconfigureerde router of verouderde en lekke software is dan ook iets wat ik persoonlijk veel tegen kom bij mensen met een eigen router. Enige reden waarom ze een eigen router hebben is omdat ze hoorden dat het beter was. Maar uiteindelijk, omdat ze niet de juiste kennis hebben, dus veel minder veilig.
Dit. Bij iemand die niet eens de logingegevens van zijn apparaten heeft en hier moet vragen hoe dat dan met een overstap gaat blijkt toch wel dat het kennisniveau en/of mate van onderhoud willen doen laag is. Daar hoort dus geen eigen router te staan want die is binnen no-time ook outdated / niet meer onderhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:05:
[...]

De eigen router zou ik aansluiten op die van de provider, niet in plaats van. Ik zie daar niet echt een minder veilig situatie door ontstaan. Maar het is aan @PeterKop om een keuze te maken. Jouw keuze kan uiteraard ook.
@RobertMe Het kennisniveau van Peter kan ook toenemen

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 17-02-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:10:
[...]
De eigen router zou ik aansluiten op die van de provider, niet in plaats van. Ik zie daar niet echt een minder veilig situatie door ontstaan. Maar het is aan @PeterKop om een keuze te maken. Jouw keuze kan uiteraard ook.
Maar dan heb je router achter router wat weer eigen problemen en moeilijkheden mee brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:10:
[...]
@RobertMe Het kennisniveau van Peter kan ook toenemen
Bij een eigen router achter het modem/router loop je natuurlijk weer het risico op allemaal andere (niche) problemen. Zoals bij IPv4 dubbele subnets (als in: als je aan de LAN kant het "Ziggo subnet" behoudt (= 192.168.178.0/24?) en het provider modem/router gebruikt datzelfde subnet heb je natuurlijk een probleem). En als IPv6 uberhaupt out of the box werkt (zonder dat het ingesteld moet worden) dan heb je weer het probleem dat er Ziggo modems zijn die in router mode problemen geven met DHCPv6-PD relaying (wat ook nog eens minimaal de nieuwste, Sagemcom, is). En als IPv6 op die eigen router niet is ingesteld... dan is er dus geen IPv6(!). En laten we er toch aub alles aan doen dat iedereen IPv6 gebruikt en geen adviezen meer geven waarbij IPv6 niet goed gaat/gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ipv6 werkt niet meer goed sinds de Sagemcom er is, in combinatie met de Amplifi die hier staat. Verder heb ik een opstelling met een losse router al sinds de MX stream tijden en eigenlijk nooit problemen gehad. Gevolg? Netwerkje doet Pub<>192.168.178<>192.168.0 en dat was het wel.

Ik haal genoeg snelheid als Ziggo er zin in heeft en verder geen latency of andere issues.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjottum schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:39:
Ipv6 werkt niet meer goed sinds de Sagemcom er is, in combinatie met de Amplifi die hier staat. Verder heb ik een opstelling met een losse router al sinds de MX stream tijden en eigenlijk nooit problemen gehad. Gevolg? Netwerkje doet Pub<>192.168.178<>192.168.0 en dat was het wel.

Ik haal genoeg snelheid als Ziggo er zin in heeft en verder geen latency of andere issues.
Klopt de Sagemcom geeft geen DHCPv6-PD door naar het LAN in router modus. Dan zal je hem in bridge moeten plaatsen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:15

Laguna

Connaisseur

Leuk dat Ziggo af en toe films van Pathé Thuis kado doet, alleen hoe bestaat het dat deze enkel in stereo worden aangeboden?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Gisteren Ziggo maar eens gebeld. Wij hebben Ziggo zakelijk 600Mbit down. We zijn al 15+ jaar klant. Al onze buren zijn over op kpn glas.

Heb nu een aanbieding gehad.
Naar 120Mbit\12Mbit
Eerste 6mnd 20e pm
Daarna 55e pm.
En krijg weer een nieuwe modem.. Had vorig jaar een nieuwe gekregen,

DL\UL snelheid boeit me weinig. Onze websites zijn toch in de wolken, dus merk ik niks van. Met gamen merk ik ook niks als mijn zoontje FN speelt en ik COD. Vrouw aan d'r website werkt en ander zoontje YT kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Als je een "KABEL TV INCL. ZIGGO GO" hebt kan je zeker geen Skyshowtime aanvragen. Want die optie zie ik niet. En de goedkoopste abbo optie daarna is 71,50 p.m. ipv 64.50 wat ik nu betaal.

Scheelt ongeveer net zoveel als dat het abbo op skyshowtime kost. Ik kijk verder alleen af en toe TV via de Ziggo go op mijn Nvidia shield.

Vraag 2 is dan ook, mag de app voor Skyshowtime ook op de Shield staan, of zou dat dan via hun mediaspeler moeten

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Moby schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:21:
...

Vraag 2 is dan ook, mag de app voor Skyshowtime ook op de Shield staan, of zou dat dan via hun mediaspeler moeten
De app op de chromecast werkt bij mij ook met het account "via ziggo". En ook op de next. Dus dat zal ook wel zo zijn op de Shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dank je. Blijft alleen de eerste vraag of het bij mijn abbo kan open staan. Ik ga wel even contact zoeken met Ziggo

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moby schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:21:
Als je een "KABEL TV INCL. ZIGGO GO" hebt kan je zeker geen Skyshowtime aanvragen. Want die optie zie ik niet. En de goedkoopste abbo optie daarna is 71,50 p.m. ipv 64.50 wat ik nu betaal.

Scheelt ongeveer net zoveel als dat het abbo op skyshowtime kost. Ik kijk verder alleen af en toe TV via de Ziggo go op mijn Nvidia shield.

Moby schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:59:
Dank je. Blijft alleen de eerste vraag of het bij mijn abbo kan open staan. Ik ga wel even contact zoeken met Ziggo
1. Iedereen met een Ziggo abonnement kan Skyshowtime via Ziggo afsluiten. Op dit moment is het alleen nog niet mogelijk om Skyshowtime als gratis extra af te sluiten (bij combinatie van Vodafone en Ziggo producten) als je geen interactieve TV hebt bij Ziggo.

2. Je hebt via Ziggo een volwaardig Skyshowtime abonnement. Alleen de facturatie loopt via Ziggo. Verder gelden de voorwaarden die Skyshowtime zelf heeft opgesteld. Als die zeggen installeren op een shield is toegestaan dan is dat zo. In het proces van aanvraag maak je ook een account aan bij SkyShowtime zelf. Het voordeel zit het hem in een kleine korting wat Ziggo kijkvoordeel noemt (5%) en het feit dat alles op 1 factuur komt. Persoonlijk vind ik dat laatste vooral handig. Die 5% lig ik niet echt wakker van. Maar misschien dat anderen daar anders over denken.

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-B op 18-02-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:04
Skyshowtime app kan je altijd gebruiken met je ziggo gebruikersnaam en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:51
vj_slof schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:04:
[...]

[Afbeelding]

Zie dit is een Ziggo modem welke in de fik vloog. Je begrijpt dat na zo’n brand we er niet op zitten te wachten dat zoiets ‘s nachts gebeurt.
Allereerst heel vervelend dat er brand is geweest, is er contact geweest met Ziggo hierover en wat is hun reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 18:57
Het is wel een erg groot modem als ik dat afmeet aan de schoen die in beeld staat.
Enige wat er enigszins bij kan passen zou de mediabox XL de enige zijn die kwa afmeting in de buurt komt en dan nog is het een vrij groot ding.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:30:
Het is wel een erg groot modem als ik dat afmeet aan de schoen die in beeld staat.
Enige wat er enigszins bij kan passen zou de mediabox XL de enige zijn die kwa afmeting in de buurt komt en dan nog is het een vrij groot ding.
Raar om me zelf te quote door middel van link:
PatRamon in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Compal/Aris Modem (Foto Hardware)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 18:57
Maar een Compal is niet bijna 2x zo lang of breed dan een schoen toch of het moet gezichtsbedrog zijn mits het verbrande modem op een tafel lag op de foto en dus die voet zeg 1 meter onder die tafel vandaan.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:37
snah001 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:37:
Maar een Compal is niet bijna 2x zo lang of breed dan een schoen toch of het moet gezichtsbedrog zijn mits het verbrande modem op een tafel lag op de foto en dus die voet zeg 1 meter onder die tafel vandaan.
Als je goed kijkt denk ik dat laatste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ziggo heeft vroeg in de ochtend een corestoring gehad gedurende 40minuten. Ik heb een netwerkje samen met een kennis wat van buiten af wordt gemonitord. Je ziet in beide (ziggo) locaties alarmen en ik had zelf ook diverse alarmen over onbereikbare website, niet het gehele internet maar wel een fors aantal.

Redelijk snel hersteld, en net voor de internetspits. Wel opmerkelijk een defect of een configuratie wijziging?

Sommige sites pakken een ander pad dan voorheen, feitelijk zijn er diversen gestegen en geen gedaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fwtKD6axsbGg7M-KO1EGpurTP8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XsZw6Hf2ZqsrPdbwUNHZ8jj2.png?f=user_large

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
traceroute to surfnet.nl (145.100.190.243), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.6.1 (172.16.6.1)  4.449 ms  2.749 ms  2.818 ms
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-et124-201.core.as33915.net (213.51.195.209)  14.795 ms  15.180 ms  23.876 ms
 4  asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net (213.51.158.108)  11.819 ms  17.210 ms  15.479 ms
 5  * * *
 6  nl-ams17b-rc1-lag-23-0.aorta.net (84.116.136.150)  21.522 ms
    de-fra04d-rc1-ae-1-35.aorta.net (84.116.138.5)  14.184 ms
    de-fra01b-rm1-ge-0-0.aorta.net (84.116.138.113)  12.300 ms
 7  * * *
 8  * * *
 9  lo0-2.asd001b-jnx-01-surfinternet.surf.net (145.145.128.4)  79.789 ms  18.741 ms
    svp-router.customer.surf.net (145.145.14.21)  19.475 ms
10  * svp-router.customer.surf.net (145.145.14.21)  161.990 ms  23.967 ms
11  * * *
12  * * *

traceroute to akamai.com (23.211.187.248), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.6.1 (172.16.6.1)  2.672 ms  2.273 ms  2.264 ms
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-et124-201.core.as33915.net (213.51.195.209)  20.172 ms  22.521 ms  24.659 ms
 4  asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net (213.51.158.108)  13.432 ms  12.097 ms  11.382 ms
 5  nl-ams14a-ri1-ae50.core.as9143.net (213.51.64.58)  12.950 ms  19.282 ms  15.803 ms

traceroute to tweakers.net (31.22.80.152), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.6.1 (172.16.6.1)  3.056 ms  2.522 ms  3.112 ms
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-et124-201.core.as33915.net (213.51.195.209)  14.980 ms  12.312 ms  14.672 ms
 4  asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net (213.51.158.108)  13.201 ms  13.443 ms  11.013 ms
 5  * * *
 6  213.46.182.254 (213.46.182.254)  16.029 ms  14.508 ms *
 7  ae-22.r21.amstnl07.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.7.70)  27.602 ms  12.721 ms *
 8  213.19.194.139 (213.19.194.139)  11.045 ms  15.008 ms  160.800 ms
 9  tweakers.net (31.22.80.152)  12.314 ms  11.522 ms
    atom86-gw.ipv4.ntt.net (83.231.213.11)  149.577 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 19:47
Voor het eerst een bijzonder vervelende smaak in de mond door een telefoontje van ziggo.
Begin van de avond gebeld door een 030 nummer die vroeg of wij wat meer informatie wilde over glasvezel. (Daar zijn ze op dit moment met de aanleg mee bezig in mijn woonplaats.) Ik gaf aan dat ik inderdaad hier graag meer informatie over zou willen ontvangen. Er zou een email gestuurd worden waar ik even akkoord op moest geven en dan zou ik meer informatie krijgen. Vond ik al een bijzondere manier van werken, zei al tegen moeders de vrouw dat dit niet helemaal lekker klonk. Krijg ik vervolgens onderstaande email:
"Beste F,

Wat fijn dat je meegaat naar het nieuwe glasvezelnetwerk, en dat je klant blijft bij ons.

Vanaf nu nemen we je mee in het vervolgtraject vanuit Ziggo, en nemen contact met je op als jouw wijk aangesloten wordt. Tegen die tijd nemen we de details van je abonnement nog een keer met je door, zodat je precies weet waar je voor kiest. Als je tussendoor vragen hebt kun je kijken op ziggo.nl/gamee, of ga even langs bij de Ziggo winkel aan de Zeestraat 21 in Volendam."

Dit is toch gewoon oplichting of mis ik nou iets ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57
Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:32:
Voor het eerst een bijzonder vervelende smaak in de mond door een telefoontje van ziggo.
Begin van de avond gebeld door een 030 nummer die vroeg of wij wat meer informatie wilde over glasvezel. (Daar zijn ze op dit moment met de aanleg mee bezig in mijn woonplaats.) Ik gaf aan dat ik inderdaad hier graag meer informatie over zou willen ontvangen. Er zou een email gestuurd worden waar ik even akkoord op moest geven en dan zou ik meer informatie krijgen. Vond ik al een bijzondere manier van werken, zei al tegen moeders de vrouw dat dit niet helemaal lekker klonk. Krijg ik vervolgens onderstaande email:
"Beste F,

Wat fijn dat je meegaat naar het nieuwe glasvezelnetwerk, en dat je klant blijft bij ons.

Vanaf nu nemen we je mee in het vervolgtraject vanuit Ziggo, en nemen contact met je op als jouw wijk aangesloten wordt. Tegen die tijd nemen we de details van je abonnement nog een keer met je door, zodat je precies weet waar je voor kiest. Als je tussendoor vragen hebt kun je kijken op ziggo.nl/gamee, of ga even langs bij de Ziggo winkel aan de Zeestraat 21 in Volendam."

Dit is toch gewoon oplichting of mis ik nou iets ?
Volendam, daar gaat de coax eruit en gaat Ziggo leveren over glasvezel.

Ik weet niet helemaal wat dan de oplichting is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Kalentum schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:42:
[...]

Volendam, daar gaat de coax eruit en gaat Ziggo leveren over glasvezel.

Ik weet niet helemaal wat dan de oplichting is...
De oplichting naar mijn idee is dat er gevraagd wordt of je meer informatie wil en je vervolgens een email krijgt waarin je een overeenkomst aangaat. Dat is geen informatie maar een contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:45:
[...]

De oplichting naar mijn idee is dat er gevraagd wordt of je meer informatie wil en je vervolgens een email krijgt waarin je een overeenkomst aangaat. Dat is geen informatie maar een contract.
Ja mee eens.

En je had nog geen Ziggo abonnement?

Je kan nog annuleren neem ik aan. Maar zo hoort het niet

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 20-02-2024 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Kalentum schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:48:
[...]

Ja mee eens.

En je had nog geen Ziggo abonnement?
Ik had al een kabel abonnement omdat ziggo de alleen aanbieder is hier van kabel internet. Door de aanleg van glasvezel komen er nu meer alternatieven beschikbaar. Vandaar ook de agressieve manier van colporteren denk ik.
Ik heb overigens de link niet door geklikt, de inhoud zei al genoeg. Al zullen er genoeg zijn die dit inderdaad gewoon gaan bevestigen denkende dat ze alleen maar meer informatie krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Freubel op 20-02-2024 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:14

RSB

stormfly schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:12:
Ziggo heeft vroeg in de ochtend een corestoring gehad gedurende 40minuten. Ik heb een netwerkje samen met een kennis wat van buiten af wordt gemonitord. Je ziet in beide (ziggo) locaties alarmen en ik had zelf ook diverse alarmen over onbereikbare website, niet het gehele internet maar wel een fors aantal.

Redelijk snel hersteld, en net voor de internetspits. Wel opmerkelijk een defect of een configuratie wijziging?

Sommige sites pakken een ander pad dan voorheen, feitelijk zijn er diversen gestegen en geen gedaald.
[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-et124-201.core.as33915.net (213.51.195.209)  14.795 ms  15.180 ms  23.876 ms
 4  asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net (213.51.158.108)  11.819 ms  17.210 ms  15.479 ms
 5  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  lo0-2.asd001b-jnx-01-surfinternet.surf.net (145.145.128.4)  79.789 ms  18.741 ms
11  * * *
12  * * *

2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-et124-201.core.as33915.net (213.51.195.209)  20.172 ms  22.521 ms  24.659 ms
 4  asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net (213.51.158.108)  13.432 ms  12.097 ms  11.382 ms
 5  nl-ams14a-ri1-ae50.core.as9143.net (213.51.64.58)  12.950 ms  19.282 ms  15.803 ms

2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-et124-201.core.as33915.net (213.51.195.209)  14.980 ms  12.312 ms  14.672 ms
 4  asd-rc0001-cr101-be155-10.core.as9143.net (213.51.158.108)  13.201 ms  13.443 ms  11.013 ms
 5  * * *
Interessant! Ik zag exact hetzelfde in de monitoring en de KPN backup lijn die bleef wel normaal functioneren.

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je gebeld bent door een 030 nummer was het mogelijk niet eens Ziggo zelf? Maar een shady verjooppartij (al dan niet ingehuurd door Ziggo).

Maar AFAIK is er ook zeer strenge wetgeving op telefonische verkoop. Dus als ze je echt een contract geven dan moeten ze een opname van het gesprek hebben waarin je duidelijk en ondubbelzinnig aangeeft dat je een contract wilt. Alleen een "ja" is niet voldoende (in ieder geval niet op de vraag "wil je meer informatie").

Edit/aanvulling:
De laatste keer dat ikzelf Ziggo gebeld heb voor contractverlenging werd er ook aan de telefoon naar identificatie gevraagd (X aantal cijfers van rekeningnummer). En dat was nog steeds niet voldoende, want daarna kwam ook nog een mail met de aanvraag en een link die gebruikt moest worden om de contractwijziging te bevestigen. Dus het telefoongesprek zelf was niet eens voldoende om te "ondertekenen" dit gebeurde pas op basis van de link in de mail.

[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 20-02-2024 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 11:19
stormfly schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:12:

[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
 2  * * *
 5  * * *
 7  * * *
 8  * * *
11  * * *
12  * * *

2  * * *

2  * * *
 5  * * *
Ik had vanmorgen ook de nodige meldingen dat er zaken niet te benaderen waren. Na wat testen kwam ik tot de ontdekking dat het niet bij mij intern was :P En dat het wel bij Ziggo moest zitten. Maar inderdaad, was gelukkig vrij snel weer opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:32:
"Tegen die tijd nemen we de details van je abonnement nog een keer met je door, zodat je precies weet waar je voor kiest."
Met andere woorden... Met deze mail geven ze al aan dat je niet kunt weten waarvoor je kiest. Lijkt me niet dat dat juridisch houdbaar is ;) (want ze geven heb details)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:54
Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:50:
[...]

Ik had al een kabel abonnement omdat ziggo de alleen aanbieder is hier van kabel internet. Door de aanleg van glasvezel komen er nu meer alternatieven beschikbaar. Vandaar ook de agressieve manier van colporteren denk ik.
Ik heb overigens de link niet door geklikt, de inhoud zei al genoeg. Al zullen er genoeg zijn die dit inderdaad gewoon gaan bevestigen denkende dat ze alleen maar meer informatie krijgen.
Ze zullen niet ineens voor de deur staan om alles om te gooien zodra die glasvezel actief is hoor. Blijf je bij Ziggo op glasvezel, krijg je een jaar lang 20 euro per maand korting, en de snelheden zijn down/up hetzelfde.

Zie ook hier: https://www.ziggo.nl/campagne/gamee

Ze willen natuurlijk dat je bij hun klant blijft, want het "alleenrecht" op snel internet valt straks weg. Gewoon even afwachten wat er gebeurd als het actief is, is mijn advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Het aanklikken is volgens mij echt alleen voor info.
Wil je met ons mee naar het nieuwe glasvezelnetwerk? Daar zijn we blij mee! Vul je gegevens in, dan houden wij je op de hoogte van alle ontwikkelingen. Je hoeft nu nog geen abonnement te kiezen. Deze details nemen we nog uitgebreid met je door, zodat jij weet waar je aan toe bent.
En
Door te klikken op onderstaande knop bevestig ik dat ik mee wil naar het nieuwe glasvezelnetwerk. Daarbij geef ik toestemming dat Ziggo mij op de hoogte houdt over hoe het verder gaat en contact mag opnemen om verdere details te bespreken.
Anders kun je uiteraard even binnenwippen bij de popup.

[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 20-02-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar is Ziggo van hun geloof gevallen en gaat ook echt glasvezel leveren zonder het te "downgraden" naar coax met docsis aan de snelheden te zien. Is ook wel logisch, scheelt weer complexiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ziggo in Edam-Volendam op glasvezel speelt al een tijdje hoor…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:03:
Blijkbaar is Ziggo van hun geloof gevallen en gaat ook echt glasvezel leveren zonder het te "downgraden" naar coax met docsis aan de snelheden te zien. Is ook wel logisch, scheelt weer complexiteit.
Waar lees je dat, zover ik weet levert Ziggo glas tot in je meterkast en sluit je daar een DOCSIS modem op aan met een HFC converter in huis.

Bedoel jij dat dit nu anders is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:54:
[...]

Waar lees je dat, zover ik weet levert Ziggo glas tot in je meterkast en sluit je daar een DOCSIS modem op aan met een HFC converter in huis.

Bedoel jij dat dit nu anders is geworden?
https://www.ziggo.nl/campagne/gamee

Onderaan kun je voor synchrone verbindingen kiezen. Dit is voor nu alleen in Edam-Volendam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:03:
[...]

https://www.ziggo.nl/campagne/gamee

Onderaan kun je voor synchrone verbindingen kiezen. Dit is voor nu alleen in Edam-Volendam.
Klopt maar zonder tegenbericht denk ik nog steeds dat je dan een DOCSIS modem krijgt een een HFC kastje waar je de glaskabel insteekt.

Heb nu te weinig tijd om het op te zoeken via Google, er zijn publicaties over geweest vanuit Ziggo meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ziggo heeft niet zoveel keus. Het netwerk is van de gemeente, Ziggo levert de diensten. En de gemeente stopt met coax. En ik zie dat ze ook nog voorelkaar hebben gekregen dat ODF gestopt is met glasvezel aanleggen. Zou me niets verbazen dat ze daar de meeste keuze in providers over glas hebben. Ziggo, KPN, Odido, ik zie 13 aanbieders https://www.glasvezeledamvolendam.nl/serviceproviders.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
John767 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:54:
[...]

Ze zullen niet ineens voor de deur staan om alles om te gooien zodra die glasvezel actief is hoor. Blijf je bij Ziggo op glasvezel, krijg je een jaar lang 20 euro per maand korting, en de snelheden zijn down/up hetzelfde.

Zie ook hier: https://www.ziggo.nl/campagne/gamee

Ze willen natuurlijk dat je bij hun klant blijft, want het "alleenrecht" op snel internet valt straks weg. Gewoon even afwachten wat er gebeurd als het actief is, is mijn advies :)
Vandaar ook mijn prikkelbaarheid bij de email. Dat is namelijk echt een bevestiging en geen aanvraag voor informatie. Er zijn zo meteen meer aanbieders aangezien het net nu wordt vrijgegeven in de plaats van alleen recht voor ziggo. Wordt nog een hele puzzel tocht om tot een leuke aanbieder te komen voor 2 telefoons + internet en tv, en dan ook nog de huis telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. Dit heeft niets met Ziggo's visie te maken maar met het feit dat het Coax-netwerk in Edam en Volendam niet van Ziggo zelf is. ;)
stormfly schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Klopt maar zonder tegenbericht denk ik nog steeds dat je dan een DOCSIS modem krijgt een een HFC kastje waar je de glaskabel insteekt.

Heb nu te weinig tijd om het op te zoeken via Google, er zijn publicaties over geweest vanuit Ziggo meen ik.
RFoG met Docsis terwijl overige aanbieders Xgspon gaan leveren over dezelfde glasvezel? Klinkt niet heel logisch ;)
Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Vandaar ook mijn prikkelbaarheid bij de email. Dat is namelijk echt een bevestiging en geen aanvraag voor informatie. Er zijn zo meteen meer aanbieders aangezien het net nu wordt vrijgegeven in de plaats van alleen recht voor ziggo. Wordt nog een hele puzzel tocht om tot een leuke aanbieder te komen voor 2 telefoons + internet en tv, en dan ook nog de huis telefoon.
Dit is geen orderbevestiging van welke aard dan ook. Wat sluit je af dan? Het enige wat Ziggo doet is leads creëren zodat men een campagne kan voeren zodra het netwerk gereed is. Er is geen sprake van een overeenkomst. Hooguit een goedkeuring dat je later nog eens benaderd wilt worden voor een leuke aanbieding.

[ Voor 29% gewijzigd door Jay-B op 20-02-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Via de campagne willen ze eigenlijk weten wie er vrijwillig voor het volle pond meegaat, in ruil voor een jaar 20 euro per maand korting (je krijgt nu voor 112 euro voor de CAI bijdrage per jaar dus 16,20 per maand korting). Tegen de tijd dat je abonnement afloopt en er glasvezel ligt, is het moment om te bellen voor een betere deal dan die 20 euro per maand. Ze weten ook wel dat KPN met alleen internet goedkoper is, en komen naar verwachting wel met een hele goede deal dan.

Ik wil zakelijk een hogere upload, maar die kan Ziggo niet leveren nu op de kabel. Straks wel, maar weer duurder dan KPN of anderen. Dus dat zie ik dan wel. En tot het moment dat de CAI uitgaat, ben je niet eens verplicht om met Ziggo naar glasvezel te verhuizen. De gemeente hield dit tot het laatste moment ook voor het gemak even stil. Ze hadden gewoon al ruim 5 jaar eerder glasvezel moeten uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:57:

RFoG met Docsis terwijl overige aanbieders Xgspon gaan leveren over dezelfde glasvezel? Klinkt niet heel logisch ;)
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat het XGS-PON wordt, daarvoor zijn er teveel partijen. Aanname: zal wel als P2P aangelegd worden en elk huis in de switch van zijn of haar voorkeur provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Jay-B schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Nee. Dit heeft niets met Ziggo's visie te maken maar met het feit dat het Coax-netwerk in Edam en Volendam niet van Ziggo zelf is. ;)

[...]

[...]

Dit is geen orderbevestiging van welke aard dan ook. Wat sluit je af dan? Het enige wat Ziggo doet is leads creëren zodat men een campagne kan voeren zodra het netwerk gereed is. Er is geen sprake van een overeenkomst. Hooguit een goedkeuring dat je later nog eens benaderd wilt worden voor een leuke aanbieding.
Dat is toch echt niet hoe ik dit verhaal lees.

Vanaf nu nemen we je mee in het vervolgtraject vanuit Ziggo, en nemen contact met je op als jouw wijk aangesloten wordt. Tegen die tijd nemen we de details van je abonnement nog een keer met je door,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:35:
Dat is toch echt niet hoe ik dit verhaal lees.
Toch is het zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:29:
[...]

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat het XGS-PON wordt, daarvoor zijn er teveel partijen. Aanname: zal wel als AON aangelegd worden en elk huis in de switch van zijn of haar voorkeur provider.
Het een sluit het ander niet uit. Als totale leek heb ik gelezen dat XGS-PON zowel PtP als PtM kan. Desnoods trekken ze de dedicated fiber door tot het PoP en zetten ze hem daar op een verdeelpunt (dat normaliter ondergronds is geplaatst).
Zie bv ook Delta die prima AON klanten kan overspuiten naar XGS-PON (als ze pakket aanpassen en zeker als ze 1Gbit/s+ willen). Dus dat er per huishouden een dedicated fiber naar het POP wordt getrokken kan prima. Hoogstens dat de "splitter" dan dus in de POP is geplaatst en waar nodig dus een "splitter" per ISP. Waarbij elke ISP potentieel dus maar één of enkele "switches" nodig heeft. I.p.v. AON waarbij er dus switches nodig zijn om elk huishouden van een dedicated poort te voorzien (met potentieel over alle ISPs tezamen dus honderden lege switch poorten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn 2 manieren.

De nieuwe netweken van KPN hebben geen 1 op 1 vezel van de woning naar de POP maar via (en volgens mij straatkast) XSGPON switch. Dan hoeven ze ook minder vezels te blazen.

De oudere netwerken van bijv. KPN (maar ook het netwerk van bijv. ODF) hebben in de DP (distributiepunt) in de grond een 1 op 1 las van de multivezelige kabel naar de DAC Kabel naar de woning. Hiermee plaats je dus de XSGPON switch in de POP en maak je een patch vanaf de ODF-lade (nu wordt het wel heel technisch misschien) naar de switch van de provider. In dit geval kan elke provider een patch krijgen naar zijn eigen apparatuur. En of dit nu AON, GPON, XSGPON of zelfs direct patched naar een eigen glasbackbone van 400Gbit door naar de AMS-IX maakt dan niet uit.

Ik vermoed dat het netwerk in Edam-Volendam een netwerk i zoals ODF dat aanlegt. Tenminste, dat hoop ik. Daarmee scheid je het netwerk echt van de providers en hoef je je niet te bemoeien met passieve XSGPON componenten en het beheer hiervan.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 20-02-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:24:
https://itchannelpro.nl/de-toekomst-vodafoneziggo/

Zou libertyglobal de Benelux gaan afstoten en Telenet en VodafoneZiggo in de verkoop gaan zetten?
Dat lees ik niet.
En daarbij is het boven de rivieren (Waar de meeste media zitten) deze week pas vakantie dus die snap ik niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:28:
[...]

Dat lees ik niet.
En daarbij is het boven de rivieren (Waar de meeste media zitten) deze week pas vakantie dus die snap ik niet zo...
Die toekomst is vorige week uit de doeken gedaan. De activiteiten van Telenet (België) en VodafoneZiggo worden gevoegd onder de nieuw te vormen holding Liberty Global Benelux

Carveouts zijn bijna altijd een selloff op de lange termijn. Ik lees hem op die manier ;w

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 20-02-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
jongetje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:22:
Ik vermoed dat het netwerk in Edam-Volendam een netwerk i zoals ODF dat aanlegt. Tenminste, dat hoop ik. Daarmee scheid je het netwerk echt van de providers en hoef je je niet te bemoeien met passieve XSGPON componenten en het beheer hiervan.
Het glasvezelnet is een samenwerking tussen gemeente en Glasdraad. In eerste instantie was ODF ook aansluitingen aan het leggen, maar dat is nu ook overgenomen door Edam-Volendam. Het wordt dus 1 glasvezelnetwerk i.p.v. 2.

Ziggo wordt deels gedwongen om naar glasvezel over te stappen, want de CAI gaat uit over een aantal jaren.

Bij mij ligt thuis nu de glasvezeldraad in de meterkast, en ze zijn verder heel druk bezig. Denk wel op 4-5 plekken tegelijk. Hopelijk klopt de planning, en gaat het licht erop ergens in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:54
John767 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:23:
[...]

Het glasvezelnet is een samenwerking tussen gemeente en Glasdraad. In eerste instantie was ODF ook aansluitingen aan het leggen, maar dat is nu ook overgenomen door Edam-Volendam. Het wordt dus 1 glasvezelnetwerk i.p.v. 2.

Ziggo wordt deels gedwongen om naar glasvezel over te stappen, want de CAI gaat uit over een aantal jaren.

Bij mij ligt thuis nu de glasvezeldraad in de meterkast, en ze zijn verder heel druk bezig. Denk wel op 4-5 plekken tegelijk. Hopelijk klopt de planning, en gaat het licht erop ergens in mei.
Ben benieuwd welke modem ziggo gaat leveren, zie op jullie pagina gelijke snelheden staan. 1000 Mbit/s download 1000 Mbit/s upload
En welke mediabox (vermoed next mini) https://www.ziggo.nl/campagne/gamee#leadformulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:40
Soppyscroll schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:37:
En welke mediabox (vermoed next mini)
Waarschijnlijk geen "coax over glasvezel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U123456 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:28:
[...]
Waarschijnlijk geen "coax over glasvezel"?
Ze leveren nu bij nieuwe klanten bij voorkeur de NEXT Mini dat is unicast TV over IP. Dat lijkt een logische trend om door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_FR
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01 07:44
Als ik dit forum lees zie ik dat er kortingen van 35 euro voor 9 maanden worden gegeven bij Ziggo maar ik kom zelf geen stap verder dan 6 maanden 20 euro. Wat is de truc precies? Want ze beloven mij plechtig dat er echt geen hogere kortingen uitgegeven worden dan 6x 20 euro. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J_FR schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:21:
Als ik dit forum lees zie ik dat er kortingen van 35 euro voor 9 maanden worden gegeven bij Ziggo maar ik kom zelf geen stap verder dan 6 maanden 20 euro. Wat is de truc precies? Want ze beloven mij plechtig dat er echt geen hogere kortingen uitgegeven worden dan 6x 20 euro. Help!
Wat is je alternatief? Ligt er glasvezel? Dan heb je kans op hogere korting. Daarnaast haal je de hogste korting waarschijnlijk door daadwerkelijk op te zeggen. Dan weten ze sowieso dat ze je anders als klant kwijt zijn.
En het pakket dat je hebt maakt mogelijk ook nog uit (duurder abo = hogere korting?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_FR
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01 07:44
RobertMe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:27:
[...]

Wat is je alternatief? Ligt er glasvezel? Dan heb je kans op hogere korting. Daarnaast haal je de hogste korting waarschijnlijk door daadwerkelijk op te zeggen. Dan weten ze sowieso dat ze je anders als klant kwijt zijn.
En het pakket dat je hebt maakt mogelijk ook nog uit (duurder abo = hogere korting?)?
Er ligt glasvezel ja. Ik heb Internet Elite + TV Compleet met ESPN en Ziggo Sport. Lijkt me dat er dan toch wel een schappelijke korting in mket zitten?

Maar de remedie is dus bellen en opzeggen. Als ze dan niet terugkrabbelen en een goed aanbod geven loop je dan niet tegen de lamp? Ben best tevreden over Ziggo op zich.
Pagina: 1 ... 10 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie