Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:40:
Het was net alsof de Sagemcom niet in staat was om te reageren op de prefix hint in de DHCP-request die van de tweede router komt. Alsof hij geen afwijkende pool size kon maken op basis van de prefix hint en alleen /128'ers kon uitdelen. Weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Het is niet het modem wat /128s uitdeelt. Die doet een DHCPv6-PD request naar Ziggo, ontvangt een /56, plakt er nog een 8 bit prefix ID achter en stuurt aan de LAN een router advertisement uit met de prefix + het prefix ID er achter geplakt aangevuld met een reeks 0-en, en zegt daarbij "dit is een /64 subnet, succes".
Waarna SLAAC auto configuration op de client die resterende 64 bits (willekeurig) invult, nog even een neighbour discovery stuurt om te kijken of het adres uniek is en klaar.
Bij IPv6 is het normaliter dus niet een router die IP adressen uitdeelt via DHCP. Maar de router advertisement die een prefix communiceert en een client die op basis van de prefix een (willekeurig)/adres genereert en controleert of dat adres uniek is en dit unieke adres toepast. DHCP zoals bij IPv4 toegepast (client vraagt IP op, server geeft een antwoord) bestaat volgens mij wel nog bij IPv6, maar zal een niche zijn. SLAAC is de opvolger, en DHCP is dan uitgebreid met prefix delegation verhaal zodat een router (geen client dus) een volledig subnet kan "opvragen" / "claimen".

En hoe het dus blijkbaar hoort te werken is dat de router in deze de DHCPv6-PD request lokaal afvangt en doet relayen. De request is natuurlijk ook een broadcast, dus bij router achter router komt die PD request niet spontaan op het internet uit. Bedoeling is dus in deze dat bv dan de Sagemcom de PD request zelf lokaal afhandelt en dus zijn bekende PD "kleiner" maakt? (Of evt origineel doorzet?)
Maar ik durf niet te zeggen hoe die dan moet weten welk subnet (prefix + prefix id) moet routeren naar de aanvrager van de prefix. Wellicht dat de PD aanvraag al aangeeft "ik ben op zoek naar een prefix en wil prefix ID X gebruiken?" (lijkt mij onwaarschijnlijk), waarbij de upstream router die de relaying doet dus ook al prefix + prefix ID kan combineren en een entry in de routing table kan zetten hiervoor. Of dat de downstream router (/die wat de PD request doet) uiteindelijk een router advertisement (met alleen routing informatie en geen prefix informatie voor SLAAC) over de "WAN" poort stuurt en de upstream router vervolgens deze route dus opneemt in zijn routing tabel.

Laat staan of dit vervolgens hetzelfde werkt tussen ISP en klant, of dat daar gewoon direct het volledige /56 subnet uit de PD wordt gekoppeld aan het WAN device. "Deze klant heeft deze /56 prefix dus stuur alles die kant op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMeDe woordkeuze "uitdelen" is misschien wat onhandig inderdaad maar verder grotendeels eens. Volgens mij is inderdaad de bedoeling dat de Sagemcom op basis van de gevraagde prefix size/hint aangeeft wat de prefix wordt. Ik denk dat het prefix ID automatisch gegenereerd zou moeten worden door de upstream router in dit geval de Sagemcom. Maar goed er zijn mensen die hier dagelijks mee bezig zijn dus die zullen dit vast beter weten :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 01-02-2024 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Hola!

Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo en mijn abonnement zou per 1.2 worden geactiveerd.

Gisteren werd de box geleverd met modem, wifi pod en next mini.
Ik heb alles aangesloten zoals nodig zou moeten zijn, maar mijn modem blijft rood knipperen.

Ik heb gebeld met de klantenservice die aangeven dat mijn abonnement vanwege een administratieve achterstand nog niet actief is.
Ik moet hiervoor geduld hebben.

Ik dacht ook nog even contact op te nemen met de klantenservice chat en die betreffende medewerker geeft aan dat er gewoon geen signaal is en er een monteur moet komen. Dat kan pas volgende week worden ingepland.

Erg sterk allemaal. Aan het aansluiten kan het volgens mij niet liggen. Heeft er iemand anders nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0hiMzH0A2d3Ke6Dq926AMqHTlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGDEZU5kssGV2KAKIrQBaIMA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Yogibeer op 02-02-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogibeer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:33:
Hola!

Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo en mijn abonnement zou per 1.2 worden geactiveerd.

Ik heb alles aangesloten zoals nodig zou moeten zijn, maar mijn modem blijft rood knipperen.

Ik heb gebeld met de klantenservice die aangeven dat mijn abonnement vanwege een administratieve achterstand nog niet actief is.

Ik dacht ook nog even contact op te nemen met de klantenservice chat en die betreffende medewerker geeft aan dat er gewoon geen signaal is en er een monteur moet komen. Dat kan pas volgende week worden ingepland.

Erg sterk allemaal. Aan het aansluiten kan het volgens mij niet liggen. Heeft er iemand anders nog tips?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een TV bij de hand? Zo ja, coax aansluiten en instellen voor kijken via DVB-C met netwerk ID 4444. Dat is het "gratis" TV pakket dat altijd werkt (zonder smartcard etc). Als de TV geen zenders vindt is er inderdaad 99% kans dat de kabel vanaf jouw woning niet is aangesloten op de eindversterker (straatkast). Heb je wel TV zal het mogelijk dus een abonnements dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Bedankt voor je reactie.
Ik had tot een jaar geleden ook Ziggo, dus dat lijkt me dan toch onwaarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
RobertMe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Heb je een TV bij de hand? Zo ja, coax aansluiten en instellen voor kijken via DVB-C met netwerk ID 4444. Dat is het "gratis" TV pakket dat altijd werkt (zonder smartcard etc). Als de TV geen zenders vindt is er inderdaad 99% kans dat de kabel vanaf jouw woning niet is aangesloten op de eindversterker (straatkast). Heb je wel TV zal het mogelijk dus een abonnements dingetje zijn.
Bedankt voor je reactie.
Ik had tot een jaar geleden ook Ziggo, dus dat lijkt me dan toch onwaarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yogibeer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:33:
Hola!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan met die qr code verbinden met je modem, wellicht handig om die even van internet te halen.

Je wifi naam staat er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Wolly schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:04:
[...]

Ik kan met die qr code verbinden met je modem, wellicht handig om die even van internet te halen.

Je wifi naam staat er ook in.
Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yogibeer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ziggo trekt als het even kan de kabel uit. Anders kun je bv dus gratis TV blijven kijken.
Dat betekent niet dat ze op de dag dat het abonnement afloopt meteen een monteur langs sturen om de kabel uit te trekken. Maar er is wel een kans dat als een monteur in (de buurt van) die straatkast moet werken een lijst krijgt met adressen die losgekoppeld moeten worden. En ook dat hoeft niet perse, soms zouden ze geen goed inzicht hebben in welke kabel naar welk adres gaat. Waarschijnlijk dus in oude wijken etc waar nooit wat veranderd is. Dan gaan ze natuurlijk niet op de gok wat uittrekken met een risico dat een daadwerkelijke klant wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
RobertMe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:08:
[...]

Ziggo trekt als het even kan de kabel uit. Anders kun je bv dus gratis TV blijven kijken.
Dat betekent niet dat ze op de dag dat het abonnement afloopt meteen een monteur langs sturen om de kabel uit te trekken. Maar er is wel een kans dat als een monteur in (de buurt van) die straatkast moet werken een lijst krijgt met adressen die losgekoppeld moeten worden. En ook dat hoeft niet perse, soms zouden ze geen goed inzicht hebben in welke kabel naar welk adres gaat. Waarschijnlijk dus in oude wijken etc waar nooit wat veranderd is. Dan gaan ze natuurlijk niet op de gok wat uittrekken met een risico dat een daadwerkelijke klant wordt afgesloten.
Duidelijk. Maar mag toch aannemen dat zo iets geregeld is of wordt op het moment dat ik een abonnement afsluit?
Slechte zaak als ik dan teruggekoppeld krijg dat ze pas half volgende week een monteur kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:06
Yogibeer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Duidelijk. Maar mag toch aannemen dat zo iets geregeld is of wordt op het moment dat ik een abonnement afsluit?
Slechte zaak als ik dan teruggekoppeld krijg dat ze pas half volgende week een monteur kan krijgen.
Er is mij precies hetzelfde overkomen, trouwens ook van KPN naar Ziggo. Op de datum van ingang het modem aangesloten en een knipperend rood lampje. Ik was inderdaad afgesloten binnen de straatkast(was 1 jaar weg van Ziggo) en er moest een monteur komen om deze weer aan te sluiten. Bijna een week moeten wachten voordat het geregeld was. Zeer triest allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De drie meest voorkomende oorzaken:

- Administratie komt niet overeen met de werkelijk. Daardoor is er van tevoren geen monteur aangestuurd om de kabel aan te sluiten in de eindversterker.
- Kabelkruising. In feite ook een administratief probleem. Er is een monteur geweest maar door verkeerde labeling is een ander adres aangesloten.
- Kabelschade. Je bent misschien wel aangesloten maar er is een kabelbreuk ergens tussen de eindversterker en jouw woning. Deze is ook meteen de vervelendste want mogelijk moet er dan ook gewacht worden op een vergunning om te mogen graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie van plan is naar Ziggo te verhuizen (van plaats of van provider) lijkt het me dus handig om indien mogelijk vóór het versturen van de aanvraag zelf even te checken of er signaal op de aansluiting staat...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:48
Roetzen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:55:
Voor wie van plan is naar Ziggo te verhuizen (van plaats of van provider) lijkt het me dus handig om indien mogelijk vóór het versturen van de aanvraag zelf even te checken of er signaal op de aansluiting staat...
Dat is een van de redenen dat ik een maand overlap heb genomen met de overstap naar Ziggo.
En je raadt het al...ook bij mij hadden ze het zooitje losgetrokken in de wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:42
als je wel nog bent aangesloten, hoe lang duurt dan gemiddeld de overstap van internet only xxl naar elite? Ik moet een nieuw modem krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou over dat lostrekken in de wijkkast, ik ben daar wel een groot voorstander van.

Ik, en nog iemand op de community hebben last dat ons OFDMA kanaal verstoord is. Ze hebben eerst de groepsversteker vervangen, helaas na 19 dagen ging het internet weer onderuit. Elke twee weken klappert het...Vermoeden is nu dat het mogelijk "iets" op het wijknet is, gaat om 7 modems die gelijktijdig klapperen.

Wat mij betreft mogen alle coax aansluitingen los zodra je het modem ingeleverd hebt, in de hoop dat het hier stabieler van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worker123 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:02:
als je wel nog bent aangesloten, hoe lang duurt dan gemiddeld de overstap van internet only xxl naar elite? Ik moet een nieuw modem krijgen toch?
Geen ervaring mee, maar ik neem aan dat dat semi direct kan?

Je zult waarschijnlijk wel een Sagemcom modem krijgen dan, maar met een ouder modem zul je ook hogere snelheden halen dan Start XXL. En als je toevallig een Ubee UBC1318ZG hebt of een Connectbox Giga behoudt je die gewoon.

Aanpassen abonnement is immers voornamelijk een "administratieve" handeling. En vervangen modem doen ze sowieso als je een echt ouder model hebt (geen ConnectBox noch Sagemcom noch Ubee UBC1318).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edje040 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:59:
[...]

Dat is een van de redenen dat ik een maand overlap heb genomen met de overstap naar Ziggo.
En je raadt het al...ook bij mij hadden ze het zooitje losgetrokken in de wijkkast.
"zooitje"? "losgetrokken"? >:) Ik heb wel eens in zo'n straatkastje mogen kijken en ik heb gezien dat het echt geen "zooitje" is en dat er niets wordt "losgetrokken". De kabel wordt losgeschroefd van de verdeler en op die vrijgekomen uitgang wordt een 75 Ω afsluiter geschroefd. Op het andere uiteinde van die afsluiter zit schroefdraad waar de kabel, zonder elektrische verbinding, wordt geschroefd zodat direct zichtbaar is op welke uitgang ie geschroefd moet worden om de verbinding weer te herstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yogibeer
stormfly schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:14:
Nou over dat lostrekken in de wijkkast, ik ben daar wel een groot voorstander van.

Ik, en nog iemand op de community hebben last dat ons OFDMA kanaal verstoord is. Ze hebben eerst de groepsversteker vervangen, helaas na 19 dagen ging het internet weer onderuit. Elke twee weken klappert het...Vermoeden is nu dat het mogelijk "iets" op het wijknet is, gaat om 7 modems die gelijktijdig klapperen.

Wat mij betreft mogen alle coax aansluitingen los zodra je het modem ingeleverd hebt, in de hoop dat het hier stabieler van wordt.
Van mij mogen ze ook alles lostrekken, maar dan moeten ze wel zorgen dat het weer is aangesloten bij ingang van contractdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
RobertMe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:17:
[...]

Je zult waarschijnlijk wel een Sagemcom modem krijgen dan, maar met een ouder modem zul je ook hogere snelheden halen dan Start XXL. En als je toevallig een Ubee UBC1318ZG hebt of een Connectbox Giga behoudt je die gewoon.

Aanpassen abonnement is immers voornamelijk een "administratieve" handeling. En vervangen modem doen ze sowieso als je een echt ouder model hebt (geen ConnectBox noch Sagemcom noch Ubee UBC1318).
Ok, dan ben ik benieuwd, ik heb een connectbox en ik moest wachten op een nieuwe modem voor de snelheid, echter de order hangt al 2 dagen op administratief afhandelen zonder dat ik een bevestiging heb gehad, dus vooralsnog wordt er niks opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:06
Yogibeer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Van mij mogen ze ook alles lostrekken, maar dan moeten ze wel zorgen dat het weer is aangesloten bij ingang van contractdatum.
Precies! Maar daar gaat het dus regelmatig fout, want blijkbaar wordt dat niet van tevoren gecontroleerd. En dan mag je wachten tot een monteur het weer voor je aansluit.

Wellicht is het mogelijk een monteur in te plannen die het modem voor je aansluit op de dag van ingang van het contract? Dat zou een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Benieuwd of hier mensen ervaring hebben met de volgende situatie:
Mijn ouders zijn van Ziggo naar Ziggo gegaan afgelopen Black Friday (ingang contract 23-12-2023), en daarbij nummerbehoud van hun 30 jaar oude vaste telefoonnummer aangevraagd. Abonnementsaanvraag was goedgekeurd. Vaste nummer bleek echter niet te zijn meegenomen in december. Ziggo geeft nu aan (terwijl internet/tv al geïnstalleerd is) dat het oude nummer niet mee kan komen, omdat het al bij Ziggo in gebruik is/was. Vind het zelf merkwaardig dat dit dan niet werd aangegeven bij de abonnementsaanvraag, maar goed.

Ik stelde aan de medewerker voor om het nummer dan tijdelijk onder te brengen bij een andere provider, om het vervolgens weer terug te porteren naar Ziggo. Medewerker in kwestie gaf aan dat dit zou kunnen werken.
Wat denken jullie? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:48
Roetzen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:20:
[...]

"zooitje"? "losgetrokken"? >:) Ik heb wel eens in zo'n straatkastje mogen kijken en ik heb gezien dat het echt geen "zooitje" is en dat er niets wordt "losgetrokken". De kabel wordt losgeschroefd van de verdeler en op die vrijgekomen uitgang wordt een 75 Ω afsluiter geschroefd. Op het andere uiteinde van die afsluiter zit schroefdraad waar de kabel, zonder elektrische verbinding, wordt geschroefd zodat direct zichtbaar is op welke uitgang ie geschroefd moet worden om de verbinding weer te herstellen.
Das een serieuze reactie op een minder serieuze omschrijving van dezelfde handeling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:34
Majesty schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:20:
Ik stelde aan de medewerker voor om het nummer dan tijdelijk onder te brengen bij een andere provider, om het vervolgens weer terug te porteren naar Ziggo. Medewerker in kwestie gaf aan dat dit zou kunnen werken.
Wat denken jullie? :)
Dat zou kunnen d.m.v. nummerbehoud naar Cheapconnect en dan weer terug naar Ziggo: [CheapConnect VOIP] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telefoonnummer porteren naar CheapConnect. Investering in een DECT basisstation met VOIP verdien je binnen een jaar al terug, zeker met de huidige prijzen van Ziggo.

Daarnaast denk ik dat Ziggo er wellicht van tevoren ook wel melding van had mogen maken. En gezien het hier waarschijnlijk om een neppe overstapper / verhuizing gaat (nieuw contract op naam van partner, met nieuwe klantenkorting) had Ziggo wellicht ook wel de hakken in het zand kunnen zetten.
En daarnaast vind ik persoonlijk het uberhaupt geen slimme zet. Het is eigenlijk toch ook onmogelijk dat je een nummer porteert tussen twee verschillende personen, laat staan binnen dezelfde aanbieder (in normale situatie zal bv in geval van overlijden het abo op naam van de ander worden gezet lijkt mij zo). Beetje vragen om problemen lijkt mij dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogibeer schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:27:
[...]

Hele goede aanvulling. Daar ben ik het natuurlijk mee eens 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:06
RobertMe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:03:
[...]

En gezien het hier waarschijnlijk om een neppe overstapper / verhuizing gaat (nieuw contract op naam van partner, met nieuwe klantenkorting) had Ziggo wellicht ook wel de hakken in het zand kunnen zetten.
Het is volkomen legaal dus niks neppe overstapper.
Je hoeft echt niet altijd met hand en tand Ziggo te verdedigen hoor....

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:10:
[...]

Het is volkomen legaal dus niks neppe overstapper.
Je hoeft echt niet altijd met hand en tand Ziggo te verdedigen hoor....
Ik zeg toch niet dat het niet legaal is. Punt is dat Ziggo zijn eigen voorwaarden / regels kan bepalen. En je bent ook geen nieuwe klant als je het "oude" rekeningnummer hergebruikt.
En Ziggo kan in deze net zo goed zeggen "dit nummer porteren we niet want is al in gebruik door een klant van ons en dit geven wij de eerste X maanden / jaren niet opnieuw uit" (zijn door ACM vast regels / procedures voor, hoe lang een nummer ongebruikt moet blijven nadat het uit gebruik is gegaan).
Want dat is toch ook exact wat hier gedaan is. Persoon A zegt zijn abonnement op, en vervolgens wil persoon B een abonnement afsluiten met het nummer van A. Dat ruikt dus zelfs bijna naar een poging tot "identiteitsfraude" / "social engineering" of hoe je het ook wilt noemen.
Hetzelfde als dat er bekende verhalen / situaties zijn geweest waarbij bv een bedrijf failliet gaat en nadat de domeinnaam verlopen is iemand anders die kaapt koopt en vervolgens een wildcard mailbox opzet. Via deze constructie zijn er AFAIK in het verleden ook al persoonsgegevens gelekt middels een (voormalige) zorginstelling / bedrijf in dr zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Majesty schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:20:
Benieuwd of hier mensen ervaring hebben met de volgende situatie:
Mijn ouders zijn van Ziggo naar Ziggo gegaan afgelopen Black Friday (ingang contract 23-12-2023), en daarbij nummerbehoud van hun 30 jaar oude vaste telefoonnummer aangevraagd. Abonnementsaanvraag was goedgekeurd. Vaste nummer bleek echter niet te zijn meegenomen in december. Ziggo geeft nu aan (terwijl internet/tv al geïnstalleerd is) dat het oude nummer niet mee kan komen, omdat het al bij Ziggo in gebruik is/was. Vind het zelf merkwaardig dat dit dan niet werd aangegeven bij de abonnementsaanvraag, maar goed.
Ik ben verbaasd dat er niet bij de bestelling al gekeken wordt of het nummer geporteerd kan worden.

Een nummer op aanvraag van de ene gebruiker naar een andere wisselen vind ik raar. In uitzonderingsgevallen misschien nodig - maar zou geen standaardservice moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:17:
[...]

In de regel wordt de nieuwe snelheid pas toegepast wanneer het nieuwe modem aangesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:44:
[...]

In de regel wordt de nieuwe snelheid pas toegepast wanneer het nieuwe modem aangesloten wordt.
Hmm, okay, wel apart dan. In sommige gevallen zal het wel nodig zijn om de snelheid (beter) te behalen (bv als je nog een antiek modem hebt en Elite afneemt. Maar met Docsis 2 zal gigabit wel lastig worden). En dat nieuwe modem moet je uiteindelijk toch al geforceerd aansluiten (binnen 2 weken van ontvangst).
Enige reden die ik mjj dan kan bedenken is dat klanten wellicht minder snel klagen dat ze de snelheid niet halen, met het oude modem. Maar daar kan natuurlijk duidelijk over gecommuniceerd worden, en met "je moet eerst het nieuwe modem aansluiten" voordat de pakket wijziging geactiveerd wordt behoud je wellicht dezelfde situatie? Er is immers vooraf lijkt mij een ingangsdatum gecommuniceerd, en vanaf die datum een iets hogere snelheid maar nog niet de "beloofde" is al meer dan totaal geen wijziging omdat je nog op een nieuw modem zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe Het gaat er niet eens zozeer om of de snelheid wel of niet gehaald wordt. Het gaat om het managen van de capaciteit op het segment. Als iemand ineens 1 Gbps aansluit op een oud modem met maar 8 downstreamkanalen dan zal dit modem een onevenredige belasting veroorzaken op de gelockte kanalen. Met één modem zal dat wel los lopen maar in grotere aantallen zal dat serieuze capaciteitsproblemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Over een maand ga ik over naar Ziggo, en op advies vab jullie heb ik gebeld om mijn aansluitpunt alvast te laten vervangen. Het is nog een oud punt met radio en tv.

Aan de telefoon vertelde ze mij dat de monteur dat tegelijk komt doen met het installeren van het pakket en ik pas kan bellen als dat pakket binnen is bij mij. Klopt dat wel? Niet dat ik dadelijk met dat oude punt blijf zitten met een inferieure connectie.

[ Voor 6% gewijzigd door darkdesign op 03-02-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
AOP's hebben de monteurs meestal wel bij zich, dus dat zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:00:
AOP's hebben de monteurs meestal wel bij zich, dus dat zal het probleem niet zijn.
Hebben ze ook extra wifi pods bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35
darkdesign schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:31:
Over een maand ga ik over naar Ziggo, en op advies vab jullie heb ik gebeld om mijn aansluitpunt alvast te laten vervangen. Het is nog een oud punt met radio en tv.

Aan de telefoon vertelde ze mij dat de monteur dat tegelijk komt doen met het installeren van het pakket en ik pas kan bellen als dat pakket binnen is bij mij. Klopt dat wel? Niet dat ik dadelijk met dat oude punt blijf zitten met een inferieure connectie.
Yes het klopt, ik had namelijk ook een oud AOP maar ze sturen niet vooraf een monteur langs om deze te vervangen. Zodra je je modempakket ontvangen hebt kun je een afspraak inplannen waarbij ik de mazzel had dat in diezelfde week nog iemand langs kon komen.
Ondanks dat ik zelf het prima allemaal kon aansluiten vond ik het achteraf wel fijn dat er een monteur is langs geweest. De monteur meet namelijk ook alles door met zijn apparatuur waardoor je zeker bent dat je een goede verbinding hebt. Daarnaast hielp hij ook met installatie van de TV. Bij mij zette hij gelijk resolutie goed en ook Dolby ivm Sonos setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Yes het klopt, ik had namelijk ook een oud AOP maar ze sturen niet vooraf een monteur langs om deze te vervangen. Zodra je je modempakket ontvangen hebt kun je een afspraak inplannen waarbij ik de mazzel had dat in diezelfde week nog iemand langs kon komen.
Ondanks dat ik zelf het prima allemaal kon aansluiten vond ik het achteraf wel fijn dat er een monteur is langs geweest. De monteur meet namelijk ook alles door met zijn apparatuur waardoor je zeker bent dat je een goede verbinding hebt. Daarnaast hielp hij ook met installatie van de TV. Bij mij zette hij gelijk resolutie goed en ook Dolby ivm Sonos setup.
Trekt de monteur ook kosteloos UTP kabel, of maakt hij deze op maat zodat ik hem zelf kan wegwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
darkdesign schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Trekt de monteur ook kosteloos UTP kabel, of maakt hij deze op maat zodat ik hem zelf kan wegwerken?
Geen idee, ik kwam van KPN dus ik had al een UTP netwerk liggen. Maar volgens mij wordt coax vervangen als je een next mini krijgt en anders is het een kleine meerprijs. Een goed kop koffie aanbieden en verder vriendelijk en behulpzaam handelen helpt vaak om wat geregeld te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:23
[...]

Lees hier vaak wel wat verschillende verhalen over. Standaard zit dit niet bij installatie afspraak inbegrepen, het zal dus sowieso betaald zijn:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SirMemeAlot schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Lees hier vaak wel wat verschillende verhalen over. Standaard zit dit niet bij installatie afspraak inbegrepen, het zal dus sowieso betaald zijn:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur
Tweede tv gaat je geld kosten maar de eerste tv wordt normaliter gratis aangesloten. Als je een Next mini hebt en er ligt coax dan wordt dat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Miki schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Tweede tv gaat je geld kosten maar de eerste tv wordt normaliter gratis aangesloten. Als je een Next mini hebt en er ligt coax dan wordt dat vervangen.
Ik weet niet of die vlieger opgaat, want de Next mini kan ook draadloos aangesloten worden. Maar wie weet, vraag het en het voordeel is van installatie monteur dat je geen voorrijkosten betaald, dus als het wel betaald is zal het hooguit 15 min arbeidsloon zijn a €15(?) en de materiaalkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Je verwacht nu wel veel meer van Ziggo. Je weet hoe de diensten werken. Je weet wat er benodigd is. Wil je meer, dan moet je betalen. Of gewoon zelf aanleggen, zoals zoveel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:36

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLOVPTIOm6eNE4CLafHDaZEuMkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwdPom79kMOqmVT12LeKC5ia.jpg?f=fotoalbum_large

Eventuele matriaalkosten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur/materiaalkosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:50

Mr. Freeze

¡GO!

Tot voor kort had ik nogal wat meldingen in het logboek van m'n Ziggo modem, maar gisteren zijn hier werkzaamheden in de buurt geweest en nu 24 uur geen enkele foutmelding, geen idee wat ze hebben gedaan hier in de wijk (6605) maar wel blij mee en hopelijk blijft het zo. Sommige waardes zijn nu ook iets anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 03-02-2024 15:23 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:21:
Tot voor kort had ik nogal wat meldingen in het logboek van m'n Ziggo modem, maar gisteren zijn hier werkzaamheden in de buurt geweest en nu 24 uur geen enkele foutmelding, geen idee wat ze hebben gedaan hier in de wijk (6605) maar wel blij mee en hopelijk blijft het zo. Sommige waardes zijn nu ook iets anders.
<knip>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

[...]

Een aantal jaren geleden heeft de monteur van Ziggo hier UTP getrokken vanaf de meter kast, dat was niet voor niks, en heb daar nog steeds plezier van.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:38
Iemand enig idee hoe je de Next mini in 'letterbox' kan krijgen? (dus zwarte balken boven en onder op een 4:3 scherm)

Ik krijg nu van die uitgerekte gezichten in beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzdw-o7gpgB5ExaA4Bgzug5dtLA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sp5jntr4ixRw8CP0Nt7Jpy42.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LooneyTunes Wow, heb jij een beeldbuis of een heel oud LCD scherm die 4:3 is?
Het lijkt mij er meer op dat je scherm het signaal niet goed oppakt. Kun je daar niet iets in instellingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
jongetje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:02:
@LooneyTunes Wow, heb jij een beeldbuis of een heel oud LCD scherm die 4:3 is?
Zelfs aan mijn PC (als 2e scherm)
19" links (4:3) en 24" recht voor m'n neus (16:9)
Het lijkt mij er meer op dat je scherm het signaal niet goed oppakt. Kun je daar niet iets in instellingen doen?
  • NextMini --> HDMI --> HDMI-to-SCART --> SCART --> 37 cm beeldbuis. ==> Lange gezichten.
  • Humax --> SCART --> beeldbuis ==> letterbox. perfect beeld.
  • Humax --> HDMI --> HDMI-to-SCART --> SCART --> 37 cm beeldbuis. ==> letterbox, uitstekend beeld, maar iets waziger. (maar wat kan je verwachten van een el-cheapo HDMI naar SCART omzettertje)
De instelling voor 'letterbox' heb ik nog niet gevonden.
En de kleinste TV in de PW is al veel te groot. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LooneyTunes op 05-02-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LooneyTunes schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:28:
Iemand enig idee hoe je de Next mini in 'letterbox' kan krijgen? (dus zwarte balken boven en onder op een 4:3 scherm)

Ik krijg nu van die uitgerekte gezichten in beeld.
[Afbeelding]
Ik zie in je reactie dat de box via Scart aangesloten moet worden. Indien je geen tv hebt met HDMI, zou ik adviseren even te bellen met Ziggo en vragen of ze de Mini nog kunnen omwisselen voor een gewone Next. Deze heeft namelijk wel een (mini) scart aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:38:
Ik zie in je reactie dat de box via Scart aangesloten moet worden. Indien je geen tv hebt met HDMI, zou ik adviseren even te bellen met Ziggo en vragen of ze de Mini nog kunnen omwisselen voor een gewone Next. Deze heeft namelijk wel een (mini) scart aansluiting.
De Arris Next heeft wel een mini-scart, maar de Humax Next heeft helemaal geen scart of whatsoever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:57:
[...]

De Arris Next heeft wel een mini-scart, maar de Humax Next heeft helemaal geen scart of whatsoever.
Ah helder. Dan had ik kennelijk vroeger de Arris Next.
Ik denk dat de betreffende tweaker er niet aan ontkomt om uiteindelijk toch de televisie(s) te upgraden. HDMI is al weer grofweg 20 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
U123456 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:01:
[...]
Dat zou kunnen d.m.v. nummerbehoud naar Cheapconnect en dan weer terug naar Ziggo: [CheapConnect VOIP] Ervaringen & Discussie
Dank voor de tip! Ervaring mee toevallig? Heb je dan ook hardware nodig of zou het zelfs zonder hardware kunnen? Ik zou het nummer dan naar mijn eigen adres kunnen porteren bijvoorbeeld en vervolgens (na een maand) weer terug naar dat van mijn ouders.
RobertMe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:03:
[...]

Telefoonnummer porteren naar CheapConnect. Investering in een DECT basisstation met VOIP verdien je binnen een jaar al terug, zeker met de huidige prijzen van Ziggo.

Daarnaast denk ik dat Ziggo er wellicht van tevoren ook wel melding van had mogen maken. En gezien het hier waarschijnlijk om een neppe overstapper / verhuizing gaat (nieuw contract op naam van partner, met nieuwe klantenkorting) had Ziggo wellicht ook wel de hakken in het zand kunnen zetten.
En daarnaast vind ik persoonlijk het uberhaupt geen slimme zet. Het is eigenlijk toch ook onmogelijk dat je een nummer porteert tussen twee verschillende personen, laat staan binnen dezelfde aanbieder (in normale situatie zal bv in geval van overlijden het abo op naam van de ander worden gezet lijkt mij zo). Beetje vragen om problemen lijkt mij dan ook.
Dank voor de tip. Zelfde vragen als voor RobertMe aan jou: heb je er ervaring mee / denk je dat het zonder hardware kan op bovenstaande manier?
Overigens met je eens dat het niet een super slimme zet was hoor. Maar ook eens dat Ziggo dit in het proces had mogen melden.
ANdrode schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:40:
[...]

Ik ben verbaasd dat er niet bij de bestelling al gekeken wordt of het nummer geporteerd kan worden.

Een nummer op aanvraag van de ene gebruiker naar een andere wisselen vind ik raar. In uitzonderingsgevallen misschien nodig - maar zou geen standaardservice moeten zijn.
Nummerporteringen zijn heel normaal hoor, voer ze regelmatig uit op mijn werk. Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar het meenemen van je nummer van de ene naar de andere provider is een standaardservice die aangeboden wordt door iedere provider. Binnen de één provider porteren zou ook prima moeten kunnen lijkt mij: nieuwe bewoner wil ook gebruik gaan maken van Ziggo en hetzelfde 'huis' telefoonnummer blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majesty schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:42:
[...]

Dank voor de tip! Ervaring mee toevallig? Heb je dan ook hardware nodig of zou het zelfs zonder hardware kunnen? Ik zou het nummer dan naar mijn eigen adres kunnen porteren bijvoorbeeld en vervolgens (na een maand) weer terug naar dat van mijn ouders.

[...]

Dank voor de tip. Zelfde vragen als voor RobertMe aan jou: heb je er ervaring mee / denk je dat het zonder hardware kan op bovenstaande manier?
Ik gebruik CheapConnect intussen 2 jaar naar volle tevredenheid. Van de oudere Gigaset telefoons het basisstation vervangen door eentje met ondersteuning voor VOIP (meen een Gigaset Go Box), de handhelds aangemeld en ingelogd bij CheapConnect en klaar. Portering was ook eenvoudig geregeld, waarbij je al toegang krijgt (en uitgaande kunt bellen met het nummer) nog voordat de portering is uitgevoerd. Maar mijn doel was wel om te vertrekken bij de veel te dure telefonie van Ziggo (CC kost nog geen 10 per jaar, Ziggo 3,50? per maand, nog los van dat CC geen starttarief heeft en Ziggo wel, en de belminuten bij Ziggo minstens eens zo duur zijn). Ik zou jou / jouw ouders dan ook aanraden om afscheid te nemen van telefonie bij Ziggo. Nergens voor nodig, veel te duur, en zoals je nu merkt kan het nogal problemen opleveren als je van provider / abonnee wisselt. Met CC heb je maar een werkende internet verbinding nodig en klaar (waarbij Ziggo uiteraard ook VOIP gebruikt, maar omzet naar analoog in het modem, ook bij Ziggo heb je dus geen telefonie zonder internet).
Binnen de één provider porteren zou ook prima moeten kunnen lijkt mij: nieuwe bewoner wil ook gebruik gaan maken van Ziggo en hetzelfde 'huis' telefoonnummer blijven behouden.
Naar mijn idee zijn telefoonnummers "persoonsgebonden". Dat bij een verhuizing het oude telefoonnummer op het adres geregistreerd blijft lijkt mij hoog ongewoon. Juist omdat je bij familie / vrienden / bedrijven dit telefoonnummer doorgeeft en dus niet bij een verhuizing iedereen een nieuw nummer wilt geven of zij onverwacht de nieuwe bewoners bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
Nummerporteringen zijn heel normaal hoor, voer ze regelmatig uit op mijn werk. Wellicht begrijp ik je verkeerd, maar het meenemen van je nummer van de ene naar de andere provider is een standaardservice die aangeboden wordt door iedere provider. Binnen de één provider porteren zou ook prima moeten kunnen lijkt mij: nieuwe bewoner wil ook gebruik gaan maken van Ziggo en hetzelfde 'huis' telefoonnummer blijven behouden.
Vaste nummers zijn toch niet gekoppeld aan een adres? Of is dat alleen bij zakelijke nummers zo.

Omdat er tegenwoordig meerdere vaste providers actief zijn (en per adres meerdere contracten kunnen zijn) was mijn verwachting dat elk abbonnement op een adres een nieuw nummer krijgt, tenzij je porteert.

Ik snap dat je een nummer kan porteren. Maar ik zou verwachten dat men dan kijkt of de naam hetzelfde is als de oude klant. Bij een mobiel nummer porteren moet (a) de naam gelijk blijven (b) het geauthoriseerd worden met een bevestigingscode.

Bij vast lijkt mij dit ook redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is geen normaal scenario. Er wordt bewust of onbewust een loophole gebruikt door het abonnement te beëindigen om vervolgens een nieuw abonnement bij exact dezelfde provider af te sluiten. Los van of dat technisch kan zal geen van de grote providers hier de processen voor hebben ingericht. Nummerportatie bij consumentenabonnementen is bedoeld als verplichte service om het nummer mee te kunnen nemen naar een andere provider. In dit geval gaat het om een opzegging en een aanvraag van een compleet nieuw abonnement onder een andere contractant. Van nummerportering is geen sprake. Je kan uiteraard prima een nummer in stand houden op een adres maar dan is er sprake van een contractovername. Dat is hier ook niet van toepassing.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 04-02-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 06:31

SpamLame

niks

Hmm lekker dan.
Mijn eerste storing sinds vanochtend ~0800 na naar Ziggo te zijn overgestapt een paar maand terug en de verwachte oplostijd is ~2030!

Modem (zwart smart wifi model) blijft hangen op US ranging, Network access not allowed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpamLame schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:03:
Hmm lekker dan.
Mijn eerste storing sinds vanochtend ~0800 na naar Ziggo te zijn overgestapt een paar maand terug en de verwachte oplostijd is ~2030!

Modem (zwart smart wifi model) blijft hangen op US ranging, Network access not allowed
Wat geeft de storings checker aan op
postcode? Ook bij andere adressen uit je straat?

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 07-02-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is het een verhuizing en verhuist je profiel mee. Of je neemt je nummer mee van een andere provider. Beide zijn anders dan jouw situatie.

Voor dat je contract hopping gaat doen moet je eerst de afhankelijkheden plotten. E-Mail adressen, vaste nummers, WiFi zenders, TV over UTP vs Coax etc etc.

Ik zou het nummer naar een VOIP dienst weg porteren dan kan je het nog behouden. En dan zijdelings uitzoeken of je het later nog naar Ziggo kunt importen of je misschien met een ander VOIP kastje dient te deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

stormfly schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Wat geeft de storings checker aan op
postcode? Ook bij andere adressen uit je straat?
ahdv https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen onder andere 2313DV, 2313NJ , 2313NM, 2313 NS, 2313NL en 2313NH
Waar ik uit opmaak delen van straten in (een deel) van de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpamLame schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:15:
[...]

ahdv https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen onder andere 2313DV, 2313NJ , 2313NM, 2313 NS, 2313NL en 2313NH
Waar ik uit opmaak delen van straten in (een deel) van de wijk.
Dat klinkt positief. Als nieuwe klant kan je soms bedenken dat het jouw activatie is welke corrupt is geraakt. Met zo’n brede verdeling is het inderdaad meer wijk gericht.

EDIT: ik las dat je al een paar maanden klant bent. Verkeerd geïnterpreteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 07-02-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

stormfly schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:18:
[...]

Dat klinkt positief. Als nieuwe klant kan je soms bedenken dat het jouw activatie is welke corrupt is geraakt. Met zo’n brede verdeling is het inderdaad meer wijk gericht.

EDIT: ik las dat je al een paar maanden klant bent. Verkeerd geïnterpreteerd.
Mja positief ik ben niet de enige, maar 12 uur voor tussen melding en verwachte oplostijd is niet positief.
Ow en het is al weer opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 07-02-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpamLame schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Mja positief ik ben niet de enige, maar 12 uur voor tussen melding en verwachte oplostijd is niet positief.
Ow en het is al weer opgelost.
Heb je nog wel signaal op je modem downstream of upstream? Kan een versterker zijn die uitgevallen is. Of een HFC node, vanwege de melding dat je geen internet toegang hebt.

Voelt als iets wat fysiek in de wijk moet worden vervangen.

Bij een consumenten abonnement heb je geen SLA alleen een compensatie voor offline dagen. Als het een fiber cut is dan gaat de tijd nog wel naar meerdere dagen toe. 12 uur is wel netjes als je het mij vraagt.

[ Voor 17% gewijzigd door stormfly op 07-02-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Het is heel lastig te beoordelen, fijn is het zeker niet, maar zolang we niet weten wat er aan de hand is kan dit wellicht een hele puike oplossingstijd zijn tot een bedroevend slechte.

Vaak zijn dit hele grove schattingen zijn mijn ervaring. Kan dus zijn dat je inmiddels alweer online bent tot 5 minuten voor tijd zie je dat de tijd en datum naar morgen zijn verplaatst.

Enige wat ik uit de storingschecker zou halen is, dat het bekend is en ze ermee bezig zijn voor nu.

[ Voor 12% gewijzigd door SirMemeAlot op 07-02-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Nu ja,

Daarvoor nee, althans hoe ik het interpreteer.

Zowiezo Network Access not allowed, ik weet niet waar in het protocol dat ziet, kan me voorstellen nadat US/DS online is.
US/DS geen ranging response T3 timeout, ie geen profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

SirMemeAlot schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:47:
Het is heel lastig te beoordelen, fijn is het zeker niet, maar zolang we niet weten wat er aan de hand is kan dit wellicht een hele puike oplossingstijd zijn tot een bedroevend slechte.

Vaak zijn dit hele grove schattingen zijn mijn ervaring. Kan dus zijn dat je inmiddels alweer online bent tot 5 minuten voor tijd zie je dat de tijd en datum naar morgen zijn verplaatst.

Enige wat ik uit de storingschecker zou halen is, dat het bekend is en ze ermee bezig zijn voor nu.
Snap ik, soort vanverwachtingsmanagement.
Wat Ziggo zou kunnen hopen dat er dit gebeurt;
Fuuu 12 uur voordat het opgelost is!?!!
4 uur later O dat hebben ze snel gedaan.

Bij mij
O het is opgelost
Ffuuu wat een prutsers daar dat ;
-1 de melding nog steeds actief is terwijl "ik" online ben.
-2 ze kennelijk niet in staat zijn een realistische(re) prognose kunnen geven.
Dan heb ik nog liever iets als "we proberen dit zsm te herstellen" icm regelmatige updates op de status paginas

Maar dat punt van jou over de oplostijd, neem ik mee voor de volgende keer.

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 07-02-2024 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SpamLame schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:03:
Bij mij
O het is opgelost
Ffuuu wat een prutsers daar dat ;
-1 de melding nog steeds actief is terwijl "ik" online ben.
-2 ze kennelijk niet in staat zijn een realistische(re) prognose kunnen geven.
Dan heb ik nog liever iets als "we proberen dit zsm te herstellen" icm regelmatige updates op de status paginas
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze nu een ontzettend smerige hotfix gedaan hebben om de boel weer online te krijgen. En dat ze later vandaag een/de daadwerkelijke fix doen.

Dom verzonnen voorbeeld: met de graafmachine is de stroomtoevoer gesneuveld, en de monteur die als eerste daar was heeft vervolgens een verlengsnoer gelegd naar de eerste de beste "buren". Jij denkt " probleem opgelost en alles werkt", terwijl dus helemaal niks is opgelost. En dat intussen dus de netbeheerder is ingeschakeld om de stroomvoorziening te herstellen.
Of dus dat een stuk hardware is overleden en ze met een houtje touwtje oplossing een deel van de aansluitingen weer aan de praat hebben. Terwijl tegelijkertijd een andere monteur / bezorger onderweg is met vervangende hardware.
Ergo: dat je nu online bent maar de storing nog niet is afgemeld betekent kan dus ook betekenen dat ze nog aan het werken zijn er aan en dat de verbinding nog eens (/meermaals) onderbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

RobertMe schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze nu een ontzettend smerige hotfix gedaan hebben om de boel weer online te krijgen. En dat ze later vandaag een/de daadwerkelijke fix doen.

Dom verzonnen voorbeeld: met de graafmachine is de stroomtoevoer gesneuveld, en de monteur die als eerste daar was heeft vervolgens een verlengsnoer gelegd naar de eerste de beste "buren". Jij denkt " probleem opgelost en alles werkt", terwijl dus helemaal niks is opgelost. En dat intussen dus de netbeheerder is ingeschakeld om de stroomvoorziening te herstellen.
Of dus dat een stuk hardware is overleden en ze met een houtje touwtje oplossing een deel van de aansluitingen weer aan de praat hebben. Terwijl tegelijkertijd een andere monteur / bezorger onderweg is met vervangende hardware.
Ergo: dat je nu online bent maar de storing nog niet is afgemeld betekent kan dus ook betekenen dat ze nog aan het werken zijn er aan en dat de verbinding nog eens (/meermaals) onderbroken wordt.
fair point.
Maar dan zeg ik "meld dat dan even".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:57:
[...]

Ik gebruik CheapConnect intussen 2 jaar naar volle tevredenheid. Van de oudere Gigaset telefoons het basisstation vervangen door eentje met ondersteuning voor VOIP (meen een Gigaset Go Box), de handhelds aangemeld en ingelogd bij CheapConnect en klaar. Portering was ook eenvoudig geregeld, waarbij je al toegang krijgt (en uitgaande kunt bellen met het nummer) nog voordat de portering is uitgevoerd. Maar mijn doel was wel om te vertrekken bij de veel te dure telefonie van Ziggo (CC kost nog geen 10 per jaar, Ziggo 3,50? per maand, nog los van dat CC geen starttarief heeft en Ziggo wel, en de belminuten bij Ziggo minstens eens zo duur zijn). Ik zou jou / jouw ouders dan ook aanraden om afscheid te nemen van telefonie bij Ziggo. Nergens voor nodig, veel te duur, en zoals je nu merkt kan het nogal problemen opleveren als je van provider / abonnee wisselt. Met CC heb je maar een werkende internet verbinding nodig en klaar (waarbij Ziggo uiteraard ook VOIP gebruikt, maar omzet naar analoog in het modem, ook bij Ziggo heb je dus geen telefonie zonder internet).

[...]

Naar mijn idee zijn telefoonnummers "persoonsgebonden". Dat bij een verhuizing het oude telefoonnummer op het adres geregistreerd blijft lijkt mij hoog ongewoon. Juist omdat je bij familie / vrienden / bedrijven dit telefoonnummer doorgeeft en dus niet bij een verhuizing iedereen een nieuw nummer wilt geven of zij onverwacht de nieuwe bewoners bellen.
Helder verhaal. Telefonie bij Ziggo zit momenteel in het contract. Het contract opbreken zou betekenen dat ze geen gebruik meer maken van de 50% korting voor 12 maanden.
Ik ga even kijken of hun huidige Gigaset VOIP ondersteunt en zo niet dan porteer ik het nummer tijdelijk naar mezelf en zet het vervolgens terug naar hen.
stormfly schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Dan is het een verhuizing en verhuist je profiel mee. Of je neemt je nummer mee van een andere provider. Beide zijn anders dan jouw situatie.

Voor dat je contract hopping gaat doen moet je eerst de afhankelijkheden plotten. E-Mail adressen, vaste nummers, WiFi zenders, TV over UTP vs Coax etc etc.

Ik zou het nummer naar een VOIP dienst weg porteren dan kan je het nog behouden. En dan zijdelings uitzoeken of je het later nog naar Ziggo kunt importen of je misschien met een ander VOIP kastje dient te deployen.
Dank voor je reactie. Ik ga het inderdaad naar CheapConnect porteren mbv een maandcontract, even kijken of dat mogelijk is zonder hardware. En het dan vervolgens weer terugporteren naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majesty schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:16:
[...]

Helder verhaal. Telefonie bij Ziggo zit momenteel in het contract. Het contract opbreken zou betekenen dat ze geen gebruik meer maken van de 50% korting voor 12 maanden.
Ik ga even kijken of hun huidige Gigaset VOIP ondersteunt en zo niet dan porteer ik het nummer tijdelijk naar mezelf en zet het vervolgens terug naar hen.
Als je het nummer porteert zegt Ziggo telefonie ook op en is het dus eenzelfde soort aanpassing binnen het contract / contractwijziging / .....
[...]

Dank voor je reactie. Ik ga het inderdaad naar CheapConnect porteren mbv een maandcontract, even kijken of dat mogelijk is zonder hardware.
CheapConnect heeft geen contract. Je betaalt "prepaid" het nummer / ... een jaar vooruit, en hebt prepaid beltegoed (oftewel: eerst opwaarderen, daarna kun je bellen).
En uiteraard kun je dat doen zonder hardware, alleen wordt bellen vervolgens lastig. Of je moet je ouders opzadelen met een VOIP / SIP app op de mobiele telefoon om dus "vast" mee te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:09:
[...]

Als je het nummer porteert zegt Ziggo telefonie ook op en is het dus eenzelfde soort aanpassing binnen het contract / contractwijziging / .....

[...]

CheapConnect heeft geen contract. Je betaalt "prepaid" het nummer / ... een jaar vooruit, en hebt prepaid beltegoed (oftewel: eerst opwaarderen, daarna kun je bellen).
En uiteraard kun je dat doen zonder hardware, alleen wordt bellen vervolgens lastig. Of je moet je ouders opzadelen met een VOIP / SIP app op de mobiele telefoon om dus "vast" mee te bellen.
Dat snap ik, maar het nummer dat geporteerd moet worden (het oude nummer dus), staat niet op het huidige contract. Dat is dus geen probleem.

En ah ik dacht gezien te hebben dat ze iets met maand/jaar tarieven deden, maar zal het mis hebben. Ik ga proberen het eerst te porteren zonder hardware, om het vervolgens terug te zetten naar Ziggo (gezien de 'nummerberhoud periode' nog actief is). We'll see :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
Ik heb een nieuwe sagemcom modem voor Internet Only Elite, daarnaast heb ik ook nog een set van Tp-Link Deco x60.

De deco's zijn allemaal bedraad aangesloten als AP achter het modem middels een switch dus Sagemcom > switch > 3 x Deco.

Is het mogelijk om de modem ook hetzelfde mee te laten liften op hetzelfde SSID en roaming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Worker123 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:58:
Ik heb een nieuwe sagemcom modem voor Internet Only Elite, daarnaast heb ik ook nog een set van Tp-Link Deco x60.

De deco's zijn allemaal bedraad aangesloten als AP achter het modem middels een switch dus Sagemcom > switch > 3 x Deco.

Is het mogelijk om de modem ook hetzelfde mee te laten liften op hetzelfde SSID en roaming?
Nee*, sterker nog ik zou de Wifi van je modem uitschakelen. Ik heb zelf 4 Deco X50 verspreid over mijn woning en dat werkt prima in AP modus.

*In theorie zou je dezelfde SSID kunnen meegeven maar of dat stabiel gaat/ blijft werken is maar de vraag. Hardware is namelijk anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Worker123 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:58:

Gewoon proberen, met fast roaming uit zou het moet kunnen. Zelfde SSID, wachtwoord en versleuteling instellen en je merkt van zelf hoe soepel het loopt. Niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 3% gewijzigd door bjusterbaarlik op 08-02-2024 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het verhaal was altijd dat voor de meeste diensten die Ziggo via IP levert, alleen werken via een internet aansluiting van Ziggo. De uitzonderingen zijn tablets en mobiele telefoons.

Maar nu blijkt Ziggo on Demand op mijn Samsung TV ook te werken via mijn Caiway FTTH aansluiting. Dat was een tijdje terug nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:27
Gisteren is mijn abonnement ingegaan bij Ziggo, overstap was zeer soepel op 1 ding na. Ik heb 2 smartwifi pods gekregen (die witte met 2 hoeken) en ééntje daarvan wil maar geen verbinding maken met het netwerk. Dit is de pod die ik op zolder wil installeren. De andere pod op de overloop verbind gelijk en doet het ook goed. Iemand hier enig idee wat ik zou kunnen doen? Op dit moment geen optie om hem bekabeld aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:24
Yellax schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:02:
Gisteren is mijn abonnement ingegaan bij Ziggo, overstap was zeer soepel op 1 ding na. Ik heb 2 smartwifi pods gekregen (die witte met 2 hoeken) en ééntje daarvan wil maar geen verbinding maken met het netwerk. Dit is de pod die ik op zolder wil installeren. De andere pod op de overloop verbind gelijk en doet het ook goed. Iemand hier enig idee wat ik zou kunnen doen? Op dit moment geen optie om hem bekabeld aan te sluiten.
Probeer hem eens in het stopcontact naast de router te stoppen en dan even met een utp aan te sluiten. Zodra die in het netwerk zit zou hem gewoon op zolder weer in het stopcontact moeten kunnen stoppen en verbind automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:27
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Probeer hem eens in het stopcontact naast de router te stoppen en dan even met een utp aan te sluiten. Zodra die in het netwerk zit zou hem gewoon op zolder weer in het stopcontact moeten kunnen stoppen en verbind automatisch.
Bedankt voor de tip, ga ik proberen.

Update: Werkt helaas ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Yellax op 09-02-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
meesje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:06:
Ik denk dat de betreffende tweaker er niet aan ontkomt om uiteindelijk toch de televisie(s) te upgraden. HDMI is al weer grofweg 20 jaar oud.
Rant-alert!

Even simpel gesteld:
Er is een werkende situatie (Ziggo levert DVB-C en een internet verbinding waar ook 2 telefoonnummers aan hangen)
1 van de 2 lijnen wordt opgeheven en vanaf dat moment is er stront aan de knikker.

Om het op te lossen MOET ik (van de helpdesk) een nieuw modem (de witte box stond er nog geen anderhalf jaar) Die kunnen ze opsturen, maar u kunt 'm ook ophalen in een Vodafone winkel.
In de ijdele hoop diezelfde dag weer verbinding te hebben, werd het pas actief na 6 dagen.
In de winkel werd ik min of meer gedwongen over te stappen naar IP-TV (Next) omdat dat bij het nieuwe modem hoort
Nee, DVB-C (met 2 smartcards) is ONMOGELIJK met het nieuwe modem. U MOET aan een nieuw abonnement. (tenminste nog kunnen afspreken dat ik geen korting wil en dus niet vast zit aan een nieuw jaarcontract)

Na 14 dagen nog steeds geen telefoon (op het contract, dat mij per e-mail is toegezonden, handig zonder internet!) staat een mij onbekend nummer wat mijn nieuwe telefoonnummer zou worden (WTF 8)7 ) en ellende die Next Mini aan de praat te krijgen. (Zie eerdere berichten over de Next en m'n Denon-setup waar ik alleen beeld heb als de receiver UIT staat)
Dus weer contact met Ziggo, het zou na woensdag weer moeten werken met het goede nummer.
Nou, het werkt nog steeds niet.

Fast forward naar vorige week vrijdag: De Humax heeft weer een geactiveerde smartcard (draait dus weer volledig TV pakket op '5555') en geeft goed beeld. Ergo: De hele transitie naar IP TV is/was dus overbodig. maar ik ben nu wel mijn 2e smartcard "kwijt".

Ik was bereid over te stappen naar IP TV mocht het echt niet anders kunnen (zoals analoge TV er uit is gedonderd), maar niet op deze manier.
Ik verdom het om door een f*ck-up van Ziggo nieuwe apparatuur aan te schaffen. (is nu een principekwestie geworden)

Eigen keuze of voortgang der techniek, daar kan ik in meegaan, maar 'If it aint broke....' .
Het enige wat Ziggo nu open heeft gezet, is de deur naar volledige overstap naar glas. IP TV (voor mij hèt nadeel van glas, iets met privacy en kabel/glas-boeren die data verzamelen) zou een reden geweest zijn om bij Ziggo te blijven voor TV. Die laatste reden (en mogelijkheid, immers geen TV zonder modem) hebben ze dus keurig verwijderd. Dan kan ik het net zo makkelijk door KPN, ODIDO, Whoever, desnoods via een schotel, dat ook laten regelen.

Het enige wat me nu nog tegenhoudt is het gebrek aan glas, de aannemer had een boor mee die niet lang genoeg was ;) Maar dat is volgende maand opgelost. dan liggen hier 2 vezels in de meterkast.

//Einde rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LooneyTunes Waarom quote je mij? Wat je nu typt, gaat toch helemaal niet om een Next aan te sluiten via scart? 8)7 Verwacht je dat de tv kastjes van Odido of KPN probleemloos met scart aangesloten kunnen worden?

[ Voor 29% gewijzigd door meesje op 09-02-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
meesje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:45:
@LooneyTunes Waarom quote je mij? Wat je nu typt, gaat toch helemaal niet om een Next aan te sluiten via scart? 8)7
Omdat ik er dus (voorlopig) uitstekend aan kan 'ontlopen' up te graden naar HDMI. :)
SCART werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LooneyTunes schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:51:
[...]

Omdat ik er dus (voorlopig) uitstekend aan kan 'ontlopen' over te stappen naar HDMI. :)
SCART werkt nog steeds.
Zie mij gedane aanpassing (Verwacht je dat de tv kastjes van Odido of KPN probleemloos met scart aangesloten kunnen worden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
meesje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:52:
(Verwacht je dat de tv kastjes van Odido of KPN probleemloos met scart aangesloten kunnen worden?).
Waarschijnlijk niet.
Maar dan nog is het een eigen keuze en de "infra" voor IP TV ligt er dan inmiddels, dankzij de f*ckup van Ziggo, al helemaal klaar voor. Ziggo geeft het duwtje, de overige aanbieders maken 't af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:36

rick77

... get to the point!

LooneyTunes schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Fast forward naar vorige week vrijdag: De Humax heeft weer een geactiveerde smartcard (draait dus weer volledig TV pakket op '5555') en geeft goed beeld. Ergo: De hele transitie naar IP TV is/was dus overbodig. maar ik ben nu wel mijn 2e smartcard "kwijt".
Er wordt blijkbaar nog steeds standaard een smartcard gedeactiveerd als er een Next Mini wordt gestuurd terwijl je nog niet aan het maximum aantal smartcards zit van 5. Een tijdje geleden ook aan de hand gehad en via Ziggo Community weer geactiveerd gekregen. Zie hier: https://community.ziggo.n...edeactiveerd/td-p/1113543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
rick77 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:38:
Er wordt blijkbaar nog steeds standaard een smartcard gedeactiveerd als er een Next Mini wordt gestuurd terwijl je nog niet aan het maximum aantal smartcards zit van 5.
Hier is de "huur" kaart verdwenen uit het overzicht.
De 'koop kaart' stond gewoon als zijnde geactiveerd in 'mijn Ziggo' overzicht.
Pas bij het 'stel de pincode opnieuw in'-optie op de site werd de kaart weer actief (en kon de handel naar '5555'. Had waarschijnlijk al eerder kunnen werken, maar niet eerder geprobeerd.
De Humax met de 'huurkaart' werkt alleen nog maar op '4444'. (en de Next geeft nog steeds alleen beeld als de versterker uit staat, vandaar de Humax die nog steeds actief is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 10:49
Dan zou je ook niet meer moeten betalen voor de huurwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
Rallye schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:37:
Dan zou je ook niet meer moeten betalen voor de huurwaarde?
Op het contract staan alleen 2 X Next en 1 keer modem met telefoonlijn.
Op oudere facturen staan geen verdere specificaties. De 'huurkaart' is volgens mij inbegrepen in het 'TV Start' pakket.

Factuur januari:
Internet Complete en TV Start 01-02-2024 t/m 29-02-2024 (oud Multikabel pakket) 500/50
- Internet Complete
- Safe Online
- TV Start
- Ziggo Go
- Mediabox
- Bellen
Subtotaal €75,25
Extra's en opties
6,50Extra telefoonlijn
Totaal te betalen €81,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 10:49
Ik neem aan dat je die Next Mini wel weer kunt ruilen voor een huurkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
Rallye schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:50:
Ik neem aan dat je die Next Mini wel weer kunt ruiken voor een huurkaart?
Ik hoop het.
Maar ik wacht eerst het gedoe af met de telefonie.

Maandag komt er een monteur langs, maar betwijfel of hij iets kan doen.
Dit lijkt me een softwareprobleem bij Ziggo zelf. (of het modem is defect, maar dan hoop ik dat hij een nieuw/ander modem heeft dat meteen werkt en dat ik niet hoef te wachten voordat de 'order' na een week verwerkt wordt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sU-cqX9HpBXg1-EXaQIkiffETFU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hJXHAb0KP7GjHrcF427HIlgY.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door LooneyTunes op 10-02-2024 03:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:01
rvk schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:02:
[...]

Zelf bellen met de afdeling retentie (via opzeggingen optie) is (momenteel) volgens mij de enige manier om korting te krijgen. Hoeveel korting is helemaal aan jezelf. Hoe goed je babbel en bluf is. 6 mnd €10 korting krijg je eigenlijk altijd wel. Je zit dan wel weer aan een jaarcontract. 6 mnd €20 moet ook nog wel kunnen. Met een beetje praten en argumenteren (trage upload, hoge ping, glasvezel aansluiting reeds in huis) is het mogelijk om 9 mnd €20 korting te krijgen en heel soms zelfs €30. En als je echt bereidt bent om weg te lopen dan zit er misschien zelfs meer in maar daar heb ik hem ervaring mee. Maar het hangt dus allemaal af van de medewerker die je spreekt en je eigen babbel.

Zorg wel dat je dus de afdeling retentie hebt want andere afdelingen zeggen waarschijnlijk gewoon "doei".
Bedankt voor de info! Ik heb net ook (voor het eerst) gebeld. Mijn ervaring:
  • Ik noemde dat ik de huidige prijs te hoog vond en overwoog over te stappen. Het eerste bod was €20 korting voor 6 maanden.
  • Toen ik noemde dat ik het wat te weinig hond, kwam hij met "laatste bod" van €20 korting voor 9 maanden. Daar ben ik mee akkoord gegaan.
Het telefoongesprek zelf heeft 3 minuutjes geduurd. Hij kwam gelijk met een bod, ik deed even moeilijk, nog een bod, klaar. Waarschijnlijk is er inderdaad wel meer mogelijk als je moeilijker doet, maar ja, ik heb misschien wat snel opgegeven :P En alsnog is het een makkelijke manier om €180 te besparen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
LooneyTunes schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 03:16:
[...]

Ik hoop het.

Dit lijkt me een softwareprobleem bij Ziggo zelf. (of het modem is defect, maar dan hoop ik dat hij een nieuw/ander modem heeft dat meteen werkt en dat ik niet hoef te wachten voordat de 'order' na een week verwerkt wordt).

[Afbeelding]
Een Sagemcom modem?

Ja is een kansloze bug die Ziggo nog steeds niet heeft opgelost blijkbaar.
Indien dezelfde bug, dan:

Via mijn ziggo WiFi spot uitzetten. Na 10 minuten ofzo (wanneer het weer mag) aanzetten.
Of anders om.

Na het aan of uit zetten krijgt de modem een nieuw bestand.
En triggert dan meteen een modem firmware update. Zo heb ik het hier ook moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcop23 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Bedankt voor de info! Ik heb net ook (voor het eerst) gebeld. Mijn ervaring:
  • Ik noemde dat ik de huidige prijs te hoog vond en overwoog over te stappen. Het eerste bod was €20 korting voor 6 maanden.
  • Toen ik noemde dat ik het wat te weinig hond, kwam hij met "laatste bod" van €20 korting voor 9 maanden. Daar ben ik mee akkoord gegaan.
Het telefoongesprek zelf heeft 3 minuutjes geduurd. Hij kwam gelijk met een bod, ik deed even moeilijk, nog een bod, klaar. Waarschijnlijk is er inderdaad wel meer mogelijk als je moeilijker doet, maar ja, ik heb misschien wat snel opgegeven :P En alsnog is het een makkelijke manier om €180 te besparen natuurlijk.
Het is zonde om niet jaarlijks een belletje te doen. In het slechtste geval levert het je ‘maar’ 120 euro op. Gezien de huidige actie voor nieuwe klanten heb ik zo’n vermoeden dat je ook nog wel een jaartje 1 van de streamingdiensten gratis zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
Yep.
Merk: Sagemcom
Type: F3896LG
Via mijn ziggo WiFi spot uitzetten. Na 10 minuten ofzo (wanneer het weer mag) aanzetten.
Of anders om.

Na het aan of uit zetten krijgt de modem een nieuw bestand.
En triggert dan meteen een modem firmware update. Zo heb ik het hier ook moeten doen.
Ik heb volgens mij nu alles geprobeerd en 't modem zegt de configuratie 'uit de cloud' te halen, maar doet er dan niets mee.
Via 'mijn Ziggo' kan ik wel het modem configureren, en die wijzigingen worden dan ook doorgevoerd (Wifi aan uit etc) maar worden na een (fabrieks)reset niet doorgevoerd. (wifi krijgt weer zo'n Ziggo1234567 naam en het wachtwoord is weer de standaard letterbrij van Ziggo.)
.
We zullen het zien maandag.

Edit:
Volgens mij heb ik sinds een paar dagen de laatste firmware, ik kan opeens de LED 'harder' zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door LooneyTunes op 10-02-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
@LooneyTunes Software versie : LG-RDK_7.6.15-2306.5
Is de laatste firmware. Als je die al hebt en telefonie doet het nog niet.
Dan moet Ziggo dat inderdaad zelf gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
neeecht schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:38:
Software versie : LG-RDK_7.6.15-2306.5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duWysJSmudix2Sge9uU84Yrx7Ow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p0H3HQ6KfKPbVrYwx4qCKVLX.jpg?f=user_large

Ik vraag me alleen af wat de monteur gaat doen.
Ik heb nog wel een soldeer-rework station van Ali-E liggen en wat desoldeer-lint, maar verder.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LooneyTunes schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:42:
[...]

[Afbeelding]

Ik vraag me alleen af wat de monteur gaat doen.
Ik heb nog wel een soldeer-rework station van Ali-E liggen en wat desoldeer-lint, maar verder.... ;)
Soms helpt het om een modem te vervangen. De workflow schrijft het nieuw serienummer weer juist op alle plaatsen in de provisioning tooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
LooneyTunes schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 03:16:
[...]

Ik hoop het.

[Afbeelding]
Een kennis van me heeft weken zonder vaste lijn gezeten na overstap naar Ziggo omdat ze de nummerportering verprutst hadden, erg handig als je zelf een winkel hebt... Ik heb bij hem het nummer geporteerd naar Cheapconnect, een ATA doosje geplaatst en het was opgelost. Eventueel een tip mocht Ziggo de boel niet rond krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 20:10
Gister voor een familielid gepoogd een paar aanpassingen in het netwerk te doen, na een half uur zoeken kwam ik erachter dat er geen mogelijkheid is om de dns op de router aan te passen, is hier bewust voor gekozen? ik kan de keuze in elk geval niet begrijpen, omdat het hier om een simpel netwerkje gaat, en onderhand er toch wel ruimte moet zijn om dit soort basis dingen zelf in te kunnen stellen. (ging om een ziggo connectbox)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiekert op 11-02-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiekert schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:01:
Gister voor een familielid gepoogd een paar aanpassingen in het netwerk te doen, na een half uur zoeken kwam ik erachter dat er geen mogelijkheid is om de dns op de router aan te passen, is hier bewust voor gekozen? ik kan de keuze in elk geval niet begrijpen, omdat het hier om een simpel netwerkje gaat, en onderhand er toch wel ruimte moet zijn om dit soort basis dingen zelf in te kunnen stellen.
Als je aangeeft welk modem is het wellicht makkelijker helpen?
Zelf heb ik mijn modem (Ubee UBC1318) in bridge staan, dus geen idee. Maar volgens mij lees ik in dit topic toch vaker dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 20:10
het ging in deze om een Connectbox ch7465lg-zg
Pagina: 1 ... 9 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie