1100 down voor consumenten kan alleen Internet Elite zijn (woeps, in mijn voeige bericht staat Giga, maar dat is ook een "tweede generatie" verouderd pakket, net zoals dat Max al heel lang niet meer bestaat (Max en Giga zijn tegelijkertijd vervangen)).
En die snelheid, ook in combinatie met wifi 6, kan alleen met een Sagemcom modem. Voor zover Ziggo uberhaupt nog andere modems uitlevert (bij lagere snelheden wellicht nog een CB Giga of zakelijk de Ubee? Maar beiden kunnen die 1100 niet halen door GbE poorten én doen geen wifi (6)).
M'n router heeft enkel GbE poortjes dus dat blijft voorlopig een beperkende factor.
De Ubee ondersteund wel bonding

Kun je twee kabeltjes naar de Ubee trekken en daar 2x 1Gbit/s overheen doen (of nouja, de 1100 abo snelheid is dan de beperking). Dus dan kun je op 1 systeem met ~940Gbit/s downloaden en op een ander houd je dan nog 100+ over voor andere zaken (kan ook beiden vanaf hetzelfde systeem als je daar ook bonding toepast naar de router, maar één 1100 Mbit/s download gaat niet lukken over een bond).
Toevallig heb ik vorige week het geheel bekeken en zag ik inderdaad dat ik een paar euro kon besparen als ik het pakket zou wijzigen. Echter, dat ging voor zover ik kon zien, gepaard met een nieuw jaarcontract.
Klopt. Na invoering van de Wifi pakketten kon je initieel gewoon een pakket wijziging doen. Later hebben ze dat aangepast dat van Internet naar Wifi alleen kan met een nieuw jaarcontract.
Als je op Wifi zit kun je wel weer aanpassen zonder nieuw contract.Mja, om heel eerlijk te zijn heb ik niet noodzakelijk sneller internet nodig. Als m'n contractdatum verstrijkt zal ik herzien of een downgrade maar 500/50 of soortgelijk geen grotere besparing kan opleveren.
Gezien je dan bij waarschijnlijk toch gaat verlengen zal het ook dan gepaard gaan met een overstap naar Wifi en dus een nieuw jaarcontract. Als je nu, eerder dan, overstapt ben je dus waarschijnlijk ook eerder contract vrij (er vanuit gaande dat je binnen het lopende contract kunt overstappen en het bestaande contract "verscheurd" wordt (dus je vanaf nu een jaar vast ligt en niet nog eens een vol jaar na einde contract).
Weet je overigens zeker dat je nu een jaarcontract hebt? Internet Max bestaat misschien al 3 jaar niet meer. En lijkt me sterk dat Ziggo je laat verlengen met behoudt van een pakket dat ze helemaal niet meer aanbieden. Die keren dat ik heb gebeld om te verlengen is het abo altijd overgezet naar een variant die ze wel nog aanbieden.