CreativeS schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:27:
Want? Hij haalt blijkbaar wel die 940Mb/s... dat verschil tussen 940 en 1100 (wat hij alleen met een Sagemcom kan halen) is te verwaarlozen qua gevoel, maar lager merk je wel en hij zegt verder niets over een lagere snelheid te ambiëren.
Blijkbaar. Je hebt het dus niet gecontroleerd?
Maar wat boeit dat? Tweakers maken elkaar hier helemaal gek!
Wie heeft de langste? Wie heeft de grootste? Wie heeft de snelste?
Als Ziggo 1 Gbps levert, dan heb je 1 Gbps. Punt. Het is geen xDSL waar de maximum snelheid niet gegarandeerd kan worden.
Als hij 940 Mbps heeft gehad bij 1 Gbps, dan gok ik dat er ergens in zijn netwerk een gigabit-segment zit, of er wordt een kabel gebruikt die niet meer dan 1 Gbps aan kan zodat er wordt teruggeschakeld naar gigabit ethernet. En 940 Mbps is echt wel de maximum bandbreedte op gigabit ethernet.
Als je pas na enige tijd erachter komt dat je 20% minder bandbreedte helemaal niet mist, dan mis je nog wat minder bandbreedte waarschijnlijk ook niet, zolang je 's avnds gewoon kunt Netflixen en gamen, en je overdag thuis kunt werken zonder dat het traag aanvoelt. Spoiler: dat gaat ook op 100 Mbps.
Eigenlijk vanwege de koppelverkoop met andere diensten (Sky Showtime, Ziggo Go 7 dagen terugkijken) heb ik voor 400 Mbps gekozen. Ik heb een jaar lang 750 Mbps gehad, en de "teruggang" heb ik niet gemerkt. Ik denk dat naar 100 Mbps ook wel zou gaan (maar zie de disclaimer eerder).
Vandaar mijn opmerking.
Delta en Odido stoken de markt op, die zorgen ervoor dat alle Tweakers uit FOMO 2 tot 8 Gbps nodig menen te hebben, terwijl dat voor 99,999% van de mensheid, en voor zeker 99,99% van de Tweakers, totaal zinloos is.
Ik heb zo het idee dat WTM niet tot die 0,01% behoort...