Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
jongetje schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:08:
@SirMemeAlot Ik zit idd fout, het zijn geen 6 tuners maar 8: uitvoering: Ziggo Mediabox Next en
https://www.ziggo.nl/klan.../mediaboxen/mediabox-next

Volgens mij om beide kanten snel te kunnen zappen. En misschien ook wel voor toekomstige zaken die nooit zijn gekomen, dat weet ik niet.
Je hebt helemaal gelijk, zie het ook op de website van Ziggo zelf: https://www.ziggo.nl/tele...diabox-next/specificaties

Bijzonder, maar zal dan idd wel iets te maken hebben zenders inladen alvast, al lijkt me dit wel zwaar overdreven maar zal wel gedachtte bij hebben gezeten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:06:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, zie het ook op de website van Ziggo zelf: https://www.ziggo.nl/tele...diabox-next/specificaties

Bijzonder, maar zal dan idd wel iets te maken hebben zenders inladen alvast, al lijkt me dit wel zwaar overdreven maar zal wel gedachtte bij hebben gezeten. :o
De tuners zijn er voor het coax signaal. De zenders zijn verdeeld over verschillende groepen. Met verschilende tuners kan er op meerdere groepen (of zenders) tegelijkertijd worden afgestemd. Volgens mij is het zoiets.
En zappen is daardoor snel.

als ik de link bekijk dan vind ik het stroomverbruik nogal meevallen. Echter bij ons staat hij vaak in idle of uit. Ik kijk in de huiskamer (daar staat ook de next) vaak via de "chromecast with google TV 4k", die kost 1-3 watt in gebruik. De hd variant op mijn "werkkamer" gebruikt nog minder.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 01-08-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
W1ck1e schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

De tuners zijn er voor het coax signaal. De zenders zijn verdeeld over verschillende groepen. Met verschilende tuners kan er op meerdere groepen (of zenders) tegelijkertijd worden afgestemd. Volgens mij is het zoiets.
En zappen is daardoor snel.
Het principe van zenders inladen als je omhoog zapt gaat een andere tuner alvast locken op de zender daarboven ken ik, maar 8 lijkt me alleen wat overdreven. Dan kan je 2 terug en 5 omhoog alvast gaan locken.

De Mediabox XL had dit ook al, maar daar hadden ze 4 + 2 voor opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:36

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Hallo, ik heb een aanbieding gekregen voor 1 jaar gratis Film1.
Omdat het gratis was heb ik dat besteld (ik zal er toch weinig naar kijken).

Nu zie ik in het overzicht van de bestelling, dat bij alle producten staat, dat ze gewijzigd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4BftWFj9UpnA3yGWjt9ewQl4ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AL6xo5mR2Gw65i1gDugOewjk.jpg?f=fotoalbum_large

Hier stond ook bij, toen de bestelling in behandeling was, dat het terugkijken maar 2 dagen wordt.
Ik heb vroeger (jaren geleden) dit TVstart pakket afgesloten met 7 dagen terugkijken
en in 2020 het pakket aangepast door de internet snelheid te verlagen.

Vragen:
Kan een oud abonnement bij het afsluiten van een aanvulling gewijzigd worden ?
Is er een manier om te controleren of je 2 of 7 dagen terugkijken hebt bij je abonnement ?

Ik zit in het oude UPC gebied, waarbij je geen interactieve CI+ hebt en gebruik altijd ZiggoGo (altijd 7 dagen),
maar ik wil wel weten, wat ik had, voor het geval ik wil/moet overstappen op een Next Mini.

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toen ik nog tv start had was het terug kunnen kijken 2 dagen op de Next en 7 dagen op de chromecast met Google tv

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 01-08-2025 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PeteSplit schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:22:
Vragen:
Kan een oud abonnement bij het afsluiten van een aanvulling gewijzigd worden?
Ja maar vooral technisch. Het overzicht toont verwarrend genoeg zowel commerciële als technische orders. Het kan zijn dat er technisch iets aangepast moest worden aan je pakket in de systemen. Dit heeft verder geen effect op je contract of de prijs maar wordt dus wel zo getoond.
Is er een manier om te controleren of je 2 of 7 dagen terugkijken hebt bij je abonnement ?

Ik zit in het oude UPC gebied, waarbij je geen interactieve CI+ hebt en gebruik altijd ZiggoGo (altijd 7 dagen),
maar ik wil wel weten, wat ik had, voor het geval ik wil/moet overstappen op een Next Mini.
TV start is nooit 7 dagen geweest op een mediabox. Ziggo Go heb je altijd 7 dagen inderdaad. Sterker nog voorheen had je bij TV Start enkel begin gemist of StartOver zoals het later ook wel genoemd werd. Dit is later uitgebreid met Replay TV 2 dagen of 2 dagen terugkijken. Ik ben bang dat je je vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:37
Even een vraagje w.b. het veranderen van mijn WiFi wachtwoord en modem wachtwoord.

Ik heb vandaag de nieuwe modem (sagemcom) gekregen voor mijn nieuwe abonnement.
Na heel wat foutmeldingen geeft het dan eindelijk internet. (Al zij het veel te traag maar dat probeer ik later op te lossen)

Via mijn laptop heb ik het modem benaderd en de beide wachrwoorden veranderd.
Alleen nu zie ik op mijn scherm al zeker 20 minuten dat hij de instellingen aan het opslaan is. Terwijl het 5 minuten zou moeten duren.
Modemlampje is gewoon wit maar ik heb natuurlijk even geen internet .

Wat nu te doen? Blijven wachten of alles opnieuw opstarten ofzo,?
Ik neig naar het laatste

EDIT: na het herstarten van mijn laptop zijn de instellingen in het modem opgeslagen. En de snelheid is ook conform mijn abo. Opgelost dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vortigen op 01-08-2025 17:38 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar Z80
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:49
Dat zijn er dan weer 27500 minder https://www.emerce.nl/nieuws/ziggo-q2-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
En zo zal dit nog wel even doorgaan tot alle huizen glasvezel aansluiting hebben en de markt weer wat stabiliseert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:44
Toch jammer dat Ziggo dan weer moet vermelden dat ze wel meer verdiend hebben aan klanten (door die "inflatiecorrectie" waarschijnlijk). Waarschijnlijk zien ze niet eens in dat sommige klanten daardoor weg zijn gegaan.

Hoop trouwens dat mensen niet naar odido zijn overgestapt, wat een ellende daar de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Fret Raket schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:45:
Toch jammer dat Ziggo dan weer moet vermelden dat ze wel meer verdiend hebben aan klanten (door die "inflatiecorrectie" waarschijnlijk). Waarschijnlijk zien ze niet eens in dat sommige klanten daardoor weg zijn gegaan.

Hoop trouwens dat mensen niet naar odido zijn overgestapt, wat een ellende daar de laatste tijd.
En de hogere opbrengst door de zeer verdiende prijsverhoging van Ziggo Sport.

Mooiste is nog wel: “Dat zijn de eerste positieve effecten van de strategische koerswijziging die we eerder dit jaar zijn gestart. Onze focus ligt nu nog nadrukkelijker op klantwaarde en eenvoud. Dat zie je terug in onze prestaties en klanttevredenheid.”

Maar de kortingen zijn nihil geworden :+

Mooi bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:46
Fret Raket schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 19:45:
[...]

Ze hebben ook de huur van de next mini met 50% omhoog gegooid. Meer verdiensten zonder dat de klant er iets voor terugkrijgt, zo jaag je ook je klanten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:54
Weet iemand of het tegenwoordig standaard is dat Ziggo helemaal niet meer wordt aangelegd in nieuwbouw?

Ik woon sinds enkele maanden in nieuwbouw (huurwoning) en daar is helemaal geen vast internet aangelegd.

Glasvezel wordt pas over een 9 maanden aangelegd volgens een postcodecheck bij KPN, maar de website van Ziggo geeft verder helemaal niets aan. Ik weet echter niet wat tegenwoordig normaal is qua aansluitingen. Ik was voorheen wel gewend aan keuzevrijheid hierin, momenteel (bij gebrek aan vaste aansluiting) geheel afhankelijk van Klik&Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
edebee schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:17:
Ze hebben ook de huur van de next mini met 50% omhoog gegooid. Meer verdiensten zonder dat de klant er iets voor terugkrijgt, zo jaag je ook je klanten weg.
Maar dat gaat volgende maand pas in…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ziggo laat je je abonnement tegenwoordig enkel nog aanpassen in combinatie met een contractverlenging van minimaal 12 maanden.

Mijn vaste contactperiode was afgelopen dus ik wilde mijn abonnement aanpassen. Online en telefonisch gaf men aan dat het alleen kan als ik voor 12 maanden bijteken. Dat was ik niet van plan en met dit soort acties al helemaal niet. Nog een maandje en dan eindelijk ook de beschikking over glasvezel, doei Ziggo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Plucky schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:46:
Ziggo laat je je abonnement tegenwoordig enkel nog aanpassen in combinatie met een contractverlenging van minimaal 12 maanden.
Dat geldt alleen als je nog op een ouder pakket zit. Iedereen die op het wifiportfolio zit kan zonder consequenties zijn pakket aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:41
Intercity schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:33:
Weet iemand of het tegenwoordig standaard is dat Ziggo helemaal niet meer wordt aangelegd in nieuwbouw?

Ik woon sinds enkele maanden in nieuwbouw (huurwoning) en daar is helemaal geen vast internet aangelegd.

Glasvezel wordt pas over een 9 maanden aangelegd volgens een postcodecheck bij KPN, maar de website van Ziggo geeft verder helemaal niets aan. Ik weet echter niet wat tegenwoordig normaal is qua aansluitingen. Ik was voorheen wel gewend aan keuzevrijheid hierin, momenteel (bij gebrek aan vaste aansluiting) geheel afhankelijk van Klik&Klaar.
normaal gesproken ligt er minimaal wel 1 kabel, dat je helemaal niets hebt is wel vreemd. dit nummer is van afdeling nieuwbouw. probeer hun maandag eens te bellen, zij kunnen uitzoeken of er een aanvraag is voor die wijk etc: 088 12 12 940 - https://www.ziggo.nl/nieuwbouw

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:46
CreativeS schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:18:
[...]

Maar dat gaat volgende maand pas in…
Dat klopt maar die verhoging is buiten de proporties. Voor mij alvast een van de reden om niet te verlengen bij ziggo en binnenkort over te stappen op glasvezel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Jay-B schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:51:
[...]

Dat geldt alleen als je nog op een ouder pakket zit. Iedereen die op het wifiportfolio zit kan zonder consequenties zijn pakket aanpassen.
Ik blijf het een bijzondere beperking vinden. Het zou voor Ziggo toch ook geen verschil moeten maken?
Dit lijkt meer op mensen een besparing aanbieden maar ze via de kleinere lettertjes weer 12 maanden vast te leggen terwijl er wordt geschermd met “‘abonnement maandelijks aanpasbaar”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Plucky De prijzen in het wifiportfolio liggen gemiddeld iets lager en je krijgt er nu standaard een aantal gratis wifipods bij (afhankelijk van het abonnement). Daarvoor in de plaats vraagt Ziggo dat je dan in ieder geval nog een jaar blijft. Doe je dit niet dan houd je een maandelijks opzegbaar abonnement welke iets hoger geprijsd is. Het zijn geen kleine letters en staat op meerdere momenten pontificaal in beeld. Het abonnement blijft inderdaad maandelijks aanpasbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Jay-B op 03-08-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:58
Ik zit hier op 9 maanden 50% korting, ben benieuwd als mijn 1.1gbit naar beneden laat bijstellen of ze dan ook met 12 maanden vastleggen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Theswitch Als je op 1100 Mbps zit dan heb je ook een ouder pakket dus ja. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 03-08-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Intercity schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:33:

Zeg je hier nou dat je in je nieuwbouw (nog) geen enkele manier hebt om internet over een landlijn te kunnen doen (dus: coax, glas, koper)?
Lijkt me heel bijzonder. Of ligt er misschien wel glas, maar van een andere provider als KPN (zoals via ODF).

Dat is tegenwoordig toch hetzelfde als nieuwbouw neerzetten zonder waterleiding.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 03-08-2025 09:23 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
edebee schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 20:17:
[...]

Volgende maand komt de nieuwe Apple TV die, naar verluidt, goedkoper is dan de huidige. Eens kijken of ik de extra Next Mini (waarvan de huur is verhoogd - je houdt er één “gratis”) dan weg doe. Snelheid van het abonnement is al teruggebracht en de “schoonmoederlijn” overgezet naar Cheapconnect. Voorlopig blijf ik nog, maar de omzet op mijn adres wordt wel teruggebracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 03-08-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:02
Theswitch schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:15:
Ik zit hier op 9 maanden 50% korting, ben benieuwd als mijn 1.1gbit naar beneden laat bijstellen of ze dan ook met 12 maanden vastleggen komen.
Ik had sinds eind december 2024 de snelste verbinding met Internet Elite 1.1Gbit/s + TV Start en daarbij 9 maanden 50% korting tot halverwege september. van €74 voor €64 per maand met €10 korting per maand. Ik heb sinds vorige week mijn snelheid laten verlagen. Omdat wij met vakantie gaan voor een periode in augustus/september had het geen zin meer om nog te betalen en zou het zonde zijn.

Ik heb het verlaagt naar het pakket Middel Wi-Fi met 400Mbit/s inclusief TV-Start via Ci+ 1.3 zonder telefonie en hiervoor ben ik per maand €61,50 kwijt, en ik heb nog eens €10 per maand korting erbij gekregen voor een duur van 3 maanden (€51,50). Ik had al een lopende jaarcontract dat einde december 2024 is ingegaan, en daarbij heeft de medewerker van Ziggo mij vertelde dat ik niet opnieuw een jaarcontract aanging en deze gewoon eindigt in december 2025.

Snelheid verlagen heeft dus geen effect op bestaande contract.

Ik kon ook kiezen voor Internet Wi-Fi Start en TV Start met 100Mbit/s voor €53,50 per maand alleen vind ik dat te langzaam. Bovendien betaalde ik voorheen bij Ziggo voordat ik het jaarcontract aanging €62 per maand vast voor 200Mbit/s. Boven mijn pakket hebben ze nog Wi-Fi Groot met 1.1Gbit/s met TV-Start Ci+ zou dit mij €69,50 hebben gekost. Maar dat wil ik ook niet. Ik vind Wi-Fi middel er goed voor mijn dagelijks gebruik en de prijs daarvan.

Ziggo heeft de volgende pakket keuze's:
* Wi-Fi Start pakket 100Mbit/s €53,50
* Wi-Fi Middel pakket 400Mbit/s €61,50
* Wi-Fi Groot pakket 1.1Gbit/s €69,50

Ik heb daarbij TV-Start met Interactive TV via CI+ 1.3 (Ik heb geen extra betaalde pakketten bij de TV)

Ik mag het zwarte modem van Ziggo behouden. Ik ben zeer tevreden met 400Mbit/s: Via de kabel haal deze onderstaande resultaat en via mijn tablet en smartphone kom ik uit op ongeveer 406Mbit/s (Beiden via 5GHz) Mijn vrouw is ook een intensieve gebruiker via haar smartphone vooral YouTube.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9knD9Ugx6plgHBDJliQuXOGMfUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Yy5e8U1LUtte8GAPMImx9PM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 03-08-2025 13:09 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:32:
Ik mag het zwarte modem van Ziggo behouden. Ik ben zeer tevreden met 400Mbit/s: Via de kabel haal deze onderstaande resultaat en via mijn tablet en smartphone kom ik uit op ongeveer 406Mbit/s
Dat is ook logisch, want dat is het 'standaard' modem nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van der Berg schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:32:
[...]
Ik heb het verlaagt naar het pakket Middel Wi-Fi met 400Mbit/s inclusief TV-Start via Ci+ 1.3 zonder telefonie en hiervoor ben ik per maand €61,50 kwijt, en ik heb nog eens €10 per maand korting erbij gekregen voor een duur van 3 maanden (€51,50). Ik had al een lopende jaarcontract dat einde december 2024 is ingegaan, en daarbij heeft de medewerker van Ziggo mij vertelde dat ik niet opnieuw een jaarcontract aanging en deze gewoon eindigt in december 2025.

Snelheid verlagen heeft dus geen effect op bestaande contract.
Dat klopt niet helemaal. Ik kan uiteraard niet zien wat de betreffende medewerker heeft gedaan of dat er bij jou sprake is van een speciale situatie maar als je van een oud pakket naar de nieuwe wifipakketten gaat dan zit je aan een 12 maanden contract. Snelheid omhoog of omlaag is hierin niet relevant. Check voor de zekerheid even de contractdatum in Mijn Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Ik kan uiteraard niet zien wat de betreffende medewerker heeft gedaan of dat er bij jou sprake is van een speciale situatie maar als je van een oud pakket naar de nieuwe wifipakketten gaat dan zit je aan een 12 maanden contract. Snelheid omhoog of omlaag is hierin niet relevant. Check voor de zekerheid even de contractdatum in Mijn Ziggo.
Inderdaad een bijzondere situatie. Gezien de 3x10 euro korting, verwacht ik dat er gewoon een jaarcontract is aangegaan (3x10 euro korting is de standaard bij een 1 jarige verlenging).
@Van der Berg Controleer even de mails die je hebt ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Jay-B schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Ik ga even checken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LN_PfZLs_OnQntabEhS6KCBZgrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycBhAabxrigNWUz15e2KKKpc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie nergens iets staan over nieuwe contract. Waar kan ik dit terug zien.

De medewerker heeft mij duidelijk zegt dat ik geen nieuwe jaarcontract aanga. Zelfs in december 2024 is mij verteld dat ik na 9 maanden, ik mijn snelheid mag verlagen zonder dat ik een contract hoef aan te gaan en betaal ik dan 3 maanden lagere voor de lagere snelheid/bedrag

Ik zie nergens waar ik kan vinden voor contract op mijn ziggo pagina.

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 03-08-2025 13:31 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van der Berg schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:26:
[...]

Ik ga even checken:

[Afbeelding]

De medewerker heeft mij duidelijk zegt dat ik geen nieuwe jaarcontract aanga. Zelfs in december 2024 is mij verteld dat ik na 9 maanden, ik mijn snelheid mag verlagen zonder dat ik een contract hoef aan te gaan en betaal ik dan 3 maanden lagere voor de lagere snelheid/bedrag

Ik zie nergens waar ik kan vinden voor contract op mijn ziggo pagina.
Dit ziet er niet goed uit. Je bent nu een jaarcontract aangegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 03-08-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:32:
[...]

Dit ziet er inderdaad goed uit. Mocht het toch verkeerd gaan, kun je mooi op deze mail terugvallen.
@Van der Berg
Nou nee, in de afbeelding staat bijna onderaan: bij abonnement : wifi middel (het nieuwe abonnement) en bij minimale looptijd : 12 maanden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04

DON PAPA

Tweaker-fan

Van der Berg schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:26:
[...]
Je hebt wel degelijk een nieuw jaarcontract gekregen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZTsTWEU-oyJV9BMxfYm_PXKAEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HzNr7R8ZCeFlhTrqQUPB0HI.jpg?f=fotoalbum_large

Je leest dit wel vaker dat er iets heel anders door de telefoon wordt beloofd (ook bij andere providers) dan je daadwerkelijk krijgt, daarom altijd goed je bevestiging mails door lezen, wat je nu echt precies bent aangegaan.

[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 03-08-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
DON PAPA schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:37:
[...]

Je hebt wel degelijk een nieuw jaarcontract gekregen...

[Afbeelding]

Je leest dit wel vaker dat er iets heel anders door de telefoon wordt beloofd (ook bij andere providers) daarom altijd goed je bevestiging mails door lezen, wat je nu precies bent aangegaan.
Jeetje dat wordt morgen dus even bellen met Ziggo dat ik er nort akkoord mee ben als dit het geval is. Nu maakt het opzich niet uit, want ik wacht nog steeds op Glasvezel thuis en heb op 9 december 2022 bij toenmalige T-Mobile mij aangemeld voor een abonnement en tot heden nog steeds geen gehoor.

Op 9 december 2022 heb ik mij aangemeld abonnement genomen op 1000Mbit/s met TV Basis via toen T-Mobile met 1 TV-BOX eerste 8 maanden €25 daarna €54. Ik heb toen ook alles bevestigd gekregen van T-Mobile

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 03-08-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Van der Berg schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:54:
[...]
Jeetje dat wordt morgen dus even bellen met Ziggo dat ik er nort akkoord mee ben als dit het geval is.
Nou ik kan je denk ik het antwoord van Ziggo al geven (dat scheelt je misschien tijd en frustratie), het zal iets worden als, "sorry meneer, maar u bent akkoord gegaan met de bevestiging mail, want u hebt geen gebruik gemaakt van de bedenktijd, dus nu kan ik helaas niks meer voor u doen, fijne dag gewenst" ;)

Edite: Ow sorry ik dacht dat de datum 24 juni was, maar zie dat het 24 juli is, ja dan zou ik ook zeker gaan bellen, aangezien je nog in je bedenktijd zit. Al zal de uitkomst (nieuw jaarcontract of je oude abonnement behouden) waarschijnlijk hetzelfde blijven, denk ik. Maar ze kunnen waarschijnlijk nog wel het telefoon gesprek terug luisteren, en horen wat de medewerker precies heeft beloofd en hem daar dan op aanspreken....

[ Voor 33% gewijzigd door DON PAPA op 03-08-2025 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:02:

Nou ik kan je eigenlijk het antwoord van Ziggo al geven, dat zal iets worden als, "sorry meneer, maar u bent akkoord gegaan met de bevestiging mail, want u hebt geen gebruik gemaakt van de bedenktijd, dus nu kan ik helaas niks meer voor u doen, fijne dag gewenst" ;)
Morgen is 11 dagen. Volgens mij zit hij dan nog in de bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 19:58
Hopelijk komt het goed voor Van der Berg. En dan weet ik ook wat ik moet zeggen als ik bel. Misschien beter om dit soort zaken per chat af te handelen, betere papertrail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Van der Berg Schrale troost, je bespaart wel nog 5 maanden het verschil tussen je oude en nieuwe abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
bij klantenservice zitten soms mensen met het IQ van 60 ofzo, korting is ALTIJD minimaal een jaarcontract.
overigens is wifi groot 1gbit/s, niet 1,1. alleen internet elite/giga zijn 1,1 :) @Van der Berg

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Jay-B schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:07:
@Plucky De prijzen in het wifiportfolio liggen gemiddeld iets lager en je krijgt er nu standaard een aantal gratis wifipods bij (afhankelijk van het abonnement). Daarvoor in de plaats vraagt Ziggo dat je dan in ieder geval nog een jaar blijft. Doe je dit niet dan houd je een maandelijks opzegbaar abonnement welke iets hoger geprijsd is. Het zijn geen kleine letters en staat op meerdere momenten pontificaal in beeld. Het abonnement blijft inderdaad maandelijks aanpasbaar.
Dat men lagere prijzen rekent voor hetzelfde abonnement bij een jaarabonnement begrijp ik en is logisch. Ik wil echter gebruik maken van “maandelijks aanpasbaar” zoals Ziggo zelf noemt bij mijn contactgegevens in MijnZiggo. Dat ik daarvoor dan een paar euro duurder uit ben dan iemand met een jaarcontract is wat mij betreft prima. Ik wil echter naar een ander pakket en dat kan blijkbaar niet, ook al ben ik “contractvrij”.
Het zou dan fair zijn dat Ziggo benoemt dat ik enkel kan verlengen voor 12 maanden ipv schrijft dat mijn abonnement maandelijks aanpasbaar is want dat is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Plucky Dat is denk ik een interpretatieverschil. Er zijn ook providers waarbij je niet mag downgraden als je eenmaal een contract hebt afgesloten. Die zijn dus niet maandelijks aanpasbaar. Maandelijks aanpasbaar staat niet per definitie synoniem voor geen jaarcontract. Ook nadat je de aanpassing hebt gemaakt kan je dit pakket weer maandelijks aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een heel artikel ergens aan wijden, Ziggo noemen in de titel en uiteindelijk de conclusie dat geen enkele provider deze hoge bitrate doorgeeft. Of lees ik nu iets niet goed? Want ik dacht eerst van 'top, ik zit met ESPN bij Ziggo'.
https://www.totaaltv.nl/n...e-beeldkwaliteit-in-dvbc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nergens staat ook dat Ziggo die hoge bitrate hanteert. Alleen dat SKV het goede voorbeeld geeft aan Ziggo. Dat Ziggo er niets mee doet... niets meer niets minder. Jarco heeft weer een artikeltje en klaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 04-08-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:32
.

[ Voor 138% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-08-2025 15:00 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:53:
Nergens staat ook dat Ziggo die hoge bitrate hanteert. Alleen dat SKV het goede voorbeeld geeft aan Ziggo. Dat Ziggo er niets mee doet... niets meer niets minder. Jarco heeft weer een artikeltje en klaar :)
Dan is het antwoord op mijn vraag: Ja, je leest het goed. :)
Ik wou zeggen: het zoveelste nietszeggende artikel. Maar dat is niet helemaal juist. Het geeft ons wel info over de aanvoer in een hoge bitrate is. Maar waarom Ziggo noemen in de titel? Het geldt voor alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik vermoed dat hier specifiek gedoeld wordt op COAX-doorgifte. Anders slaat dit artikel als kut op dirk.
KPN gaat ook 1 op 1 doorgeven en Delta binnenkort waarschijnlijk ook.

Verder de H.265 met 30Mbps.... lijkt me overdreven. H.265 zorgt er voor dat er minder bitrate gebruikt kan worden H.265 met 15 Mbps staat gelijk aan H.264 met 30 Mbps.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:34

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Sjakie0101 Misschien is via deze link wat meer (technische) achtergrond info over het ESPN gedoe bij Ziggo beschikbaar.
https://www.satsupreme.co...e-beeldkwaliteit-in-DVB-C
Ze belden mij net "koud" of ik niet klant wil worden, zoveel meer voor zoveel minder (geld).

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:49:
Een heel artikel ergens aan wijden, Ziggo noemen in de titel en uiteindelijk de conclusie dat geen enkele provider deze hoge bitrate doorgeeft. Of lees ik nu iets niet goed? Want ik dacht eerst van 'top, ik zit met ESPN bij Ziggo'.
https://www.totaaltv.nl/n...e-beeldkwaliteit-in-dvbc/
Het is weer een standaard "Jarco Kriek verhaal". Elke mogelijkheid om ziggo negatief in het nieuws te houden wordt aangegrepen om een item te plaatsen. Het voorbeeld wat SKV (geen landelijke internetboer) geeft dat niet wordt gevolgd door Ziggo (ook niet wel door andere ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
KPN en Delta verwacht ik wel. TriNed ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
tja, mooie website van iemand die zacht gezegd geen fan is van ziggo. je zou maar niets te doen hebben in je leven 😴 er is dus 1 lokale kabelboer die 1 op 1 hoge doorgifte gaat doen, maar alleen ziggo moet benoemd worden die het NIET doet, triest :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:58:
Dan is het antwoord op mijn vraag: Ja, je leest het goed. :)
Ik wou zeggen: het zoveelste nietszeggende artikel. Maar dat is niet helemaal juist. Het geeft ons wel info over de aanvoer in een hoge bitrate is. Maar waarom Ziggo noemen in de titel? Het geldt voor alle providers.
Entschuldigung mein Freund!

Ja, je leest het goed d:)b

En waarom alleen Ziggo noemen... onderdeel van het Ziggo-bashen. Dat is Jarco. Het komt zelfs voor dat er op de pagina alleen maar berichten over Ziggo staan (en een enkele verdwaalde over KPN of zo). Maar ik zal niet te negatief zijn, want hij struint de fora regelmatig af. De wrijving is net weer een beetje flinterdun geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:48:
KPN en Delta verwacht ik wel. TriNed ook.
KPN heeft het voor unicast al doorgevoerd; multicast volgt rond 2 september:

KPN waardeert alle ESPN-kanalen op naar hogere beeldnorm, maar voorlopig alleen in unicast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...te-voor-sneller-internet/

Bijzonder TotaalTV gaat nog even door met geweeklaag. Terwijl ik altijd van de schrijver hoorde dat Ziggo de beste beeldkwaliteit levert. Dat is dan bij deze ook niet meer zo.

Ook ontbreken er geluidssporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zie ook topics:
Providerforum.nl: Ziggo zenderaanbod - Technische wijzigingen
Hier is de nieuwe indeling voor de transport streams, helaas is het in mijn regio nog niet aangepast dus de exacte bitrates kan ik niet zien. Maar je kunt wel een vergelijk met digitalbitrate maken die nu nog de oude indeling aangeeft en dan kom je tot de conclusie dat er toch een aantal zenders een lager bitrate moeten hebben gekregen. Er zijn nu 7 transport streams minder en geen 5.
Informatie naar de klanten over deze wijzigingen is natuurlijk weer eens gebrekkig en/of incompleet.
Mooie gelegenheid natuurlijk weer om meer klanten naar de Next over te zetten.

Ziggo Community: Scannen van TV zenders werkt opeens niet meer (CI +)
Ziggo Community: 'Geen signaal' op Quantis QE317 en/of TV, hoe los ik dit op?
Na alle tips werkt de quantis 317 radio en de quantis mediabox weer. Super bedankt. Jammer dat Ziggo dit niet even heeft laten weten ben een week aan het knoeien geweest en had al een internetradio aangeschaft. Maar toch reuzeblij.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 04-08-2025 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van der Berg schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:54:

Jeetje dat wordt morgen dus even bellen met Ziggo dat ik er nort akkoord mee ben als dit het geval is. ...
En, hoe ging het gesprek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
Mij valt overigens op dat de teruggang naar een snelheid van 400 geen invloed heeft gehad op mijn downloadsnelheid. Die was (nu ik het me bedenk) al sinds de overgang naar 1100 en vervolgens terug naar 1000 al lager dan voor die tijd. Zou mijn modem een hick up hebben gehad na de omschakeling naar 1100? Ik heb hem overigens tussendoor wel eens opnieuw gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Wat haal je dan qua downloadsnelheid?
Als je PC maar 400 Mbit/s aankan dan heeft een 1000 Mbit/s of 1100 Mbit/s pakket weinig zin natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb contact gehad met Ziggo en jullie hadden gelijk dat ik aan jaarcontract vast zit tot juli 2026. Ik heb de medewerker duidelijk gezegd dat de andere medewerker dit mij niet verteld heeft. Zelfs heeft hij gelogen tegen mij, ik vroeg hem 2 keer zelfs of ik een nieuwe jaarcontract zou krijgen en zijn antwoord was steeds Nee het gaat niet om een jaarcontract. Toch vind ik dit misleidend en deze medewerker gaf ook aan dat dit niet moest gebeuren. Hij heeft beloofd om er werk van te maken.

Oplossing zou zijn dat hij mijn oude jaarcontract tot december 2025 zou terugzetten en terug te gaan naar internet Elite met TV Start, en dan via een andere medewerker zouden kijken wat ze konden doen om mijn snelheid te verlagen voormij. Waarom een nieuwe jaarcontract dan? Volgens de medewerker van Ziggo ben ik nu overgestapt op een nieuwe soort abonnement en daar zit automatisch een jaarcontract aan vast.

Ik heb besloten om hoofdpijn te voorkomen en met alle oneerlijkheid toch deze nieuwe jaarcontract aan te gaan met Wi-Fi Middel en TV Start interactieve TV via Ci+ 1.3. Ik vroeg nog of het wellicht mogelijk is i.p.v 3 maanden korting 6 maanden korting te krijgen, maar daarin kon hij niet aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 05-08-2025 12:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[b]Van der Berg schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:08:
Toch vind ik dit misleidend en deze medewerker gaf ook aan dat dit niet moest gebeuren. Hij heeft beloofd om er werk van te maken.
Lees: daar hoor je nooit meer wat van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
njitter schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:15:
[...]

Lees: daar hoor je nooit meer wat van..
Ik vrees dat ook :)
Zelfs toen hij zei: Ik kan jou terugzetten op jouw oude contract tot December 2025 en een medewerker zal daarover kijken wat de mogelijkheden zouden zijn, bracht mij in twijfelen want ik was bang dat het te lang gaat duren of dat ze niks meer zeggen en, op het eind kunnen zeggen dat er niets mogelijk is en ik vanaf halverwege september mijn 9 maanden korting kwijt ben, en daardoor €74 per maand zou gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Al met al heb je niet wat je wilde en heeft de medewerker van Ziggo het mooi zo gedraaid dat het beter in hun straatje past. De klant vindt het waarschijnlijk toch te vervelend om er iets aan te doen. Niets ten nadele van jou @Van der Berg, maar door dit soort situaties blijft men maar doorgaan met verdraaien en liegen. Want ja, de medewerker heeft toch gezegd? Nee meneer, dat kan niet zo zijn en we gaan dit uitzetten :*)

lie·gen (loog, heeft gelogen)
1met opzet onwaarheden spreken: hij liegt dat hij barst heel erg; dat liegt er niet om dat moet je niet onderschatten

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 05-08-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:08:
Ik heb besloten om hoofdpijn te voorkomen en met alle oneerlijkheid toch deze nieuwe jaarcontract aan te gaan met Wi-Fi Middel en TV Start interactieve TV via Ci+ 1.3.
Ik zou persoonlijk dat nieuwe jaarcontract dan toch laten omzetten naar Wifi Start (als je toch al een snelheidsverlaging overwoog). Grote kans dat je daar helemaal niets van merkt en het scheelt toch weer acht euro per maand.

[ Voor 36% gewijzigd door TexMex op 05-08-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar uiteindelijk heb je sowieso geen keuze. Of je betaald voor de rest van je leven te veel voor het verouderde Internet pakket of je stapt over op het goedkopere Wifi aanbod en krijgt eenmalig een jaar contract. Want dat is nu schijnbaar beleid / de enige optie, als je een verouderd Internet pakket hebt kun je alleen naar een modern Wifi pakket door een jaar contract aan te gaan.

De wijziging laten terugdraaien en terug gaan naar Internet Elite heb je dus niks aan, want ~€5 duurder dan Wifi groot (voor een miniem beetje hogere snelheid). Enige wat je er voor terug krijgt is "geen vast contract" (/maar tot december) waardoor je eerder kunt overstappen als je dat van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Van der Berg Als je minimaal een jaar nog bij Ziggo wilt blijven is er toch niets aan de hand? Als je wel weg wilt dan zou ik gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd. Andere opties zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:33:
@Van der Berg Als je minimaal een jaar nog bij Ziggo wilt blijven is er toch niets aan de hand? Als je wel weg wilt dan zou ik gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd. Andere opties zijn er niet.
Ik begrijp dat @Van der Berg over wil naar glas:
Nu maakt het opzich niet uit, want ik wacht nog steeds op Glasvezel thuis en heb op 9 december 2022 bij toenmalige T-Mobile mij aangemeld voor een abonnement en tot heden nog steeds geen gehoor.

Op 9 december 2022 heb ik mij aangemeld abonnement genomen op 1000Mbit/s met TV Basis via toen T-Mobile met 1 TV-BOX eerste 8 maanden €25 daarna €54. Ik heb toen ook alles bevestigd gekregen van T-Mobile
Toch ?

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 05-08-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb een abonnement afgesloten dat beschikbaar was op mijn postcode voor Glasvezel Thuis. Op 9 december 2022 heb ik een abonnement afgesloten via toenmalige T-Mobile Glasvezel Thuis. Tot op de dag vandaag niks vernomen. Ik heb wel door de jaren heen gebeld en zelfs met ODF. Vorige jaar heeft KPN hier Glasvezel in de grond getrokken maar niet in de meterkast en er is nog steeds geen nieuws. Ik heb in november 2024 ook al aan KPN toestemming gegeven voor het aanleggen van Glasvezel.

Ik weet niet of dit op korte termijn gaat gebeuren voor mijn meterkast of dat het nog langer gaat duren.

Op 9 december 2022 heb ik dit afgesloten en ik heb alles via de mail bevestigingen ontvangen:

• 1000Mbit/s internet
• TV Basis pakket
• 1 TV-BOX (zonder opnemen en geen extra betaalde zenders)

Eerste 8 maanden €25 daarna €54

Ik sta nog steeds in het systeem van nu Odido. Ze zeggen mij zodra alles klaar is beginnen ze met levering.

OverZiggo, ik heb besloten om het zo te houden en ik verwacht nog geen Glasvezel thuis. Als dit toch wordt geïnstalleerd zullen ze bij Odido moeten wachten maar tot juli 2026.

Bedankt voor alle reacties het heeft mij enorm geholpen tot dusver. Ik waardeer het!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van der Berg schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:24:
...
OverZiggo, ik heb besloten om het zo te houden en ik verwacht nog geen Glasvezel thuis. Als dit toch wordt geïnstalleerd zullen ze bij Odido moeten wachten maar tot juli 2026.

Bedankt voor alle reacties het heeft mij enorm geholpen tot dusver. Ik waardeer het!
Ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt, tot juli 2026 een lager bedrag en daarna vrij om te gaan. Misschien is Odido's Klik & Klaar dan een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
even een tip, kies dan voor glasvezel van kpn ipv odido. waar ik ook kom in noord-holland is er werkelijk niemand te spreken over glas van odido (dus odf). kpn daarintegen hoor ik vooral positieve ervaringen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:14:
even een tip, kies dan voor glasvezel van kpn ipv odido. waar ik ook kom in noord-holland is er werkelijk niemand te spreken over glas van odido (dus odf). kpn daarintegen hoor ik vooral positieve ervaringen over
En Odido doet geen IPv6 :F

Voordeel dat ze wel hebben is dat ze geen PPPoE doen. Dat KPN en ook kleinere ISPs wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De aanvraag van Odido glas loopt al (bijna 3 jaar). Als daar ook nog eens KPN bij komt is de puinhoop niet te overzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

waar ik ook kom in noord-holland is er werkelijk niemand te spreken over glas van odido (dus odf).
Offtopic:
Nou ik wel, op de storing van afgelopen vrijdag na, heb ik totaal niks te klagen over mijn glasvezel verbinding bij Odido (ODF).

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 05-08-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
W1ck1e schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:20:
[...]

De aanvraag van Odido glas loopt al (bijna 3 jaar). Als daar ook nog eens KPN bij komt is de puinhoop niet te overzien ;)
zolang je niks hebt van ze kun je het toch cancellen. waarom moet zoiets al 3 jaar duren, dan had het voor mij niet meer gehoeven, zegt in mijn ogen veel over een organisatie. wellicht kan kpn wel een goede indicatie geven wanneer ze daadwerkelijk kunnen leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Offtopic:
giovanni2903 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:42:
[...]
waarom moet zoiets al 3 jaar duren, dan had het voor mij niet meer gehoeven, zegt in mijn ogen veel over een organisatie.
Odido is afhankelijk van de netwerk beheerder, zolang die het adres niet aansluit, kan Odido ook niks leveren...
giovanni2903 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:42:
[...]
wellicht kan kpn wel een goede indicatie geven wanneer ze daadwerkelijk kunnen leveren
Nou die geven op mijn adres nu al ruim 4 jaar aan op de website "Goed nieuws, KPN maakt in Heerhugowaard plannen voor de aanleg van Glasvezel" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op 30 juli was ik akkoord gegaan (aanbieding verscheen via Mijn Ziggo) met een verlenging van 2 jaar met 9 maanden 10 euro korting (op een abo van 61,50 p/m) en 12 maanden ESPN compleet + Ziggo Sport Totaal.
Zojuist de bestelling via de chat geannuleerd.

Ik zag namelijk bij Odido een nieuwe leuke actie. Bij 1 jarig contract 6 maanden internet+tv voor 30 euro p/m en een half jaar lang ESPN compleet. Een 1 jarig abo voelt toch beter dan twee jaar aan dezelfde provider vast te zitten. De niet aanbiedingsprijs is bij Odido al 9 euro goedkoper per maand (52,50 vs 61,50 euro). Hierbij ga ik uit van het 400 internet abo. De upload neem ik niet eens mee met de vergelijking, want ik heb geen use cases waarbij ik dat nodig heb.

Na 6 maanden kijk ik wel of tv via Odido wil houden en ESPN ga afnemen voor 12,50 euro p/m (is al best een flink verschil met Ziggo waar ESPN 17,95 euro p/m kost) of dat eens Canal+ ga proberen. Dit kost 14,95 euro p/m maar daar zit ESPN bij inbegrepen. Je kunt het ook gelijk voor een half jaar afnemen, waardoor het bedrag uitkomt op 12,50 euro p/m.

Stel ik neem alleen internet van Odido (40 euro voor 400 abo) en Canal+ (bij half jaarlijkse betaling) dan betaal ik omgerekend 52,50 euro p/m. Dan heb ik gewoon gratis ESPN. :) En wie weet neemt er in ons gezin nog iemand een Ben abonnement, waardoor het internet van Odido nog 5 euro lager wordt. En natuurlijk ook jaarlijks even bellen voor 3x10 euro korting.
Dit alles te zijner tijd wel afwegen t.o.v. de Ziggo aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:34:
En natuurlijk ook jaarlijks even bellen voor 3x10 euro korting.
Tip: Bij Odido kun je na 8 maanden alweer bellen voor verlenging, en als je akkoord gaat met het aanbod wat ze dan geven, dan gaat je nieuwe jaar meteen weer in, en vervallen de overige 4 maanden van je lopende jaarcontract, en er is meer te halen dan 3x €10 als je even stevig onderhandeld ;)

Maar dat kunnen we beter bespreken in de Odido topic...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 05-08-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:46:
[...]

Tip: Bij Odido kun je na 8 maanden alweer bellen voor verlenging, en als je akkoord gaat met het aanbod wat ze dan geven, dan gaat je nieuwe jaar meteen weer in, en vervallen de overige 4 maanden van je lopende jaarcontract, en er is meer te halen dan 3x €10 als je even stevig onderhandeld ;)

Maar dat kunnen we beter bespreken in de Odido topic...
En was het ook niet zo dat je een eventuele inflatiecorrectie weer terug draait als je even van internet abo wisselt? Maar ja, wie weet ben ik over een jaar weer bij Ziggo. Ik heb nooit klachten gehad over deze provider. In mijn vorige woning was Odido ook stabiel.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 05-08-2025 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh.... ze weten dat ik mijn abo verlenging heb opgezegd. :) Ik kan nu niet inloggen in het modem en ook de Ziggo Smartwifi app toont geen gegevens. Dit heb ik ooit wel eens eerder ervaren. Het internet ligt er dan niet uit. Even geduld hebben.
Edit: tijdens het typen van dit bericht, kan ik wel weer inloggen op het modem, maar de Smartwifi app kan het modem nog niet vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 05-08-2025 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Toekomst VodafoneZiggo onzeker door plannen moederbedrijf

Liberty Global overweegt om dochterbedrijf VodafoneZiggo op termijn af te splitsen of te verkopen. De Amerikaanse telecomreus wil de komende twee jaar één of meerdere onderdelen van het concern verzelfstandigen, verkopen of naar de beurs brengen. VodafoneZiggo, waarin Liberty een belang van 50% heeft, valt mogelijk onder die strategie. Dat bevestigt een woordvoerder.

Lees verder: https://www.telegraaf.nl/...ederbedrijf/82002067.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dan kan je erop wachten dat ze meer dan anders met lok aanbiedingen komen om zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te halen. Immers, meer abbo houders is meer waard, ook al betalen die initieel (veel)minder. Het recente nieuws dat je vrij dure cadeaus bij je nieuwe abbo krijgt is misschien al een eerste teken daarvan.

Bestaande klanten zullen er niet snel beter van worden, de abbo prijs wordt denk ik nog meer verhoogd als anders. Het aantal nieuwe klanten zal het daardoor veroorzaakte aantal opzeggers ruimschoots opheffen in aantallen. En na de initiële korting van b.v. 1 jaar van al die nieuwe klanten zat dat weer ruimschoots meer opleveren aan geld.

Het is hoe het al jaren gaat, alleen nog grotere verschillen tussen vaste- en nieuwe klant. Kortom; de vaste klant is het slachtoffer.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 05-08-2025 23:00 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
CreativeS schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:47:
Liberty Global overweegt om dochterbedrijf VodafoneZiggo op termijn af te splitsen of te verkopen. De
Ja, daar kon je op wachten. Amerikanen zijn alleen geinteresseerd in korte termijn winst en groei ten koste van alles. Als de prestaties achterblijven, dan worden de onderdelen opgesplitst en verkocht. Kijk maar wat ze met V&D gedaan hebben.

Sinds https://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_v._Ford_Motor_Co. is het ondernemerschap in de VS compleet verziekt, en Reagan heeft er nog een flinke schep bovenop gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zou Jarco een charmeoffensief begonnen zijn? :+

Anyway, hij stipt wel weer een pijnpuntje aan. Iedereen ervaart de beelden anders. En ja, de paktijk zal uitwijzen of er veel klanten gaan klagen, maar gelukkig weten we allemaal dat Ziggo toch niets met commentaar en kritiek doet :)

Grappig:
VodafoneZiggo zegt dat het verminderen van het aantal transportstreams juist meer ruimte geeft voor tv-zenders in HD-beeldkwaliteit.
En vervolgens:
In gebieden waar de werkzaamheden inmiddels zijn uitgevoerd, blijken acht transportstreams (TS) niet meer voor DVB-C ingezet te worden. Ook biedt Ziggo de zenders alleen nog in variabele bandbreedte (VBR) aan. Dit in plaats van de constante bandbreedte (CBR) voorheen bij de meest bekeken zenders. Door VBR zakt de gemiddelde verbruikte bandbreedte bij een zender als NPO 2 van 12 naar 8 Mb/s terug. Alleen bij snelle beeldwisselingen wordt de oude CBR waarde van 12 Mb/s nog soms gehaald. VBR kan leiden tot een slechtere beeldkwaliteit, maar dit hoeft niet het geval te zijn.
Bron: Totaal TV

VBR biedt meer ruimte... ja, voor meer kanalen in een TS, niet voor meer beeldkwaliteit. Kwantiteit boven kwaliteit. En ja, voor de meesten zal het helemaal geen verschil zijn, maar op deze manier verdwijnt ook één van de laatste pluspuntjes van Ziggo. Zij die wel verschil zien (en dat zit echt niet tussen de oortjes...), althans er meer opletten... hoeven straks geen keuze meer te maken, dat is in deze al voor ze gedaan. We hoeven dus niet te wachten op de uitschakeling van DVB-C, ze pushen de specs van IPTV wel eerder door :)

Men kan lullen wat men wil, nieuwere codecs met 'betere' compressie betekent niet altijd dezelfde beeldkwaliteit vergeleken met de 'oudere' codecs. Men verkiest nooit een zelfde bitrate, maar verlaagt deze altijd om zogenaamd dezelfde beeldkwaliteit te evenaren. Nee, het is niet altijd een vooruitgang. Ik kies bij films en series nog steeds voor de versies met hogere bitrates bij nieuwere codecs. Zij die wel blij zijn met een lagere bitrate op grote schermen, prijs je rijk... ik zou willen dat ik er tevreden mee kon zijn. Zou veel irritatie schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:06:
...
Ik vraag mij eigenlijk af waar Jarco zijn tijd aan gaat besteden indien Ziggo helemaal verdwenen is. Je zult maar zo'n hobby hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
W1ck1e schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:12:
[...]

Ik vraag mij eigenlijk af waar Jarco zijn tijd aan gaat besteden indien Ziggo helemaal verdwenen is. Je zult maar zo'n hobby hebben ;)
KPN ophemelen. Vorige week moest verteld worden dat KPN voorop liep met ESPN UHD en Delta achter liep, terwijl een dag later Delta het ESPN UHD kanaal beschikbaar maakte op kanaal 425. Daar lees je nu niets meer over. Geen mea culpa en als er al een stukje komt dan begint hij vast over de kanalen 1 t/m 4 die nog niet zijn opgewaardeerd naar de hoogte kwaliteit. Dat is een beetje zijn stijl, Nieuws mengen met een zware eigen mening of een negatief sausje over een positief bericht. En nooit doorvragen bij de provider, gewoon roepen dat ze het niet hebben.

Drie weken terug was COAX Ziggo nog het allerbeste wat er te verkrijgen was volgens Jarco las ik op een van de fora.

Overigens het verhaal dat er andere transcoders door Ziggo worden gebruikt. Dat kan zeker, maar dan voor IPTV om daar de bitrates op te schroeven en andere codecs in te zetten. Dat heeft niets te maken met COAX want ik lees dat Ziggo H.264 blijft hanteren op COAX en met de genoemde lagere bitrates heb je dan altijd slechter beeld ipv beter.

Delta is ook bezig met een andere transcodingsysteem. Volgens Jarco is het primaire doel hogere bitrates te kunnen hanteren, maar die wel zo efficient mogelijk distribueren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:06:

Anyway, hij stipt wel weer een pijnpuntje aan. Iedereen ervaart de beelden anders. En ja, de paktijk zal uitwijzen of er veel klanten gaan klagen, maar gelukkig weten we allemaal dat Ziggo toch niets met commentaar en kritiek doet :)

Grappig:

[...]

En vervolgens:

[...]

Bron: Totaal TV

VBR biedt meer ruimte... ja, voor meer kanalen in een TS, niet voor meer beeldkwaliteit. Kwantiteit boven kwaliteit. En ja, voor de meesten zal het helemaal geen verschil zijn, maar op deze manier verdwijnt ook één van de laatste pluspuntjes van Ziggo. Zij die wel verschil zien (en dat zit echt niet tussen de oortjes...), althans er meer opletten... hoeven straks geen keuze meer te maken, dat is in deze al voor ze gedaan. We hoeven dus niet te wachten op de uitschakeling van DVB-C, ze pushen de specs van IPTV wel eerder door :)

Men kan lullen wat men wil, nieuwere codecs met 'betere' compressie betekent niet altijd dezelfde beeldkwaliteit vergeleken met de 'oudere' codecs. Men verkiest nooit een zelfde bitrate, maar verlaagt deze altijd om zogenaamd dezelfde beeldkwaliteit te evenaren. Nee, het is niet altijd een vooruitgang. Ik kies bij films en series nog steeds voor de versies met hogere bitrates bij nieuwere codecs. Zij die wel blij zijn met een lagere bitrate op grote schermen, prijs je rijk... ik zou willen dat ik er tevreden mee kon zijn. Zou veel irritatie schelen.
Hier heeft iemand het gemeten. Het betreft een opname van de serie Shetland. De eerste uit 2020 bij Canal Digitaal via de satelliet, de tweede bij Ziggo DVB-C vóór de wijzigingen en de derde bij Ziggo DVB-C ná de wijzigingen. Zie ook de verschillen in file size en overall bit rate.

Ik vind het tv-platform van Ziggo nog steeds fijner dan dat van KPN, maar op het gebied van beeldkwaliteit is KPN Ziggo definitief voorbij. KPN geeft steeds meer zenders onaangepast door in originele, hoge kwaliteit, terwijl Ziggo steeds meer beknibbelt. Als Ziggo niet opschiet levert KPN straks nota bene de meeste Ziggo Sport-zenders in een betere kwaliteit dan Ziggo zelf. Dat lijkt me toch geen wenselijke ontwikkeling...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je krijgt langzaam de indruk bij Ziggo: oud en stoffig zoals de Nokia 3710.
Ze wandelen achteruit en gaan niet meer met de markt mee. Duur en ook nog eens achterhaald.
De stap naar glasvezel op het Deltanetwerk is het eerste goede wat je ziet, en ik voorspel dat ze dat deel van de onderneming als Ziggo Glasvezel BV in de markt gaan zetten en afsplitsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:42:
Hier heeft iemand het gemeten. Het betreft een opname van de serie Shetland. De eerste uit 2020 bij Canal Digitaal via de satelliet, de tweede bij Ziggo DVB-C vóór de wijzigingen en de derde bij Ziggo DVB-C ná de wijzigingen.

Zie ook de verschillen in file size en overall bit rate. Dit is wel zo'n extreme verlaging dat geen enkele encoder dit kan opvangen.
*snip*
Het is dus wel duidelijk dat het een stuk slechter is geworden. Nu weet ik wel dat er zat luitjes zijn die het wel als een vooruitgang zien, alle respect, maar je kan dit gewoon niet goedpraten.
TexMex schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:42:
Ik vind het tv-platform van Ziggo nog steeds fijner dan dat van KPN, maar op het gebied van beeldkwaliteit is KPN Ziggo definitief voorbij. KPN geeft steeds meer zenders onaangepast door in originele, hoge kwaliteit, terwijl Ziggo steeds meer beknibbelt. Als Ziggo niet opschiet levert KPN straks nota bene de meeste Ziggo Sport-zenders in een betere kwaliteit dan Ziggo zelf. Dat lijkt me toch geen wenselijke ontwikkeling...
Alles om ons kleine wijkje heen heeft KPN FTTH, maar wij hebben hier weer Delta FTTH en KPN heeft ook geen intentie om het hier aan te leggen en ze sturen ons door naar hun 'partner' Solcon. Op ons vorige adres wel KPN FTTH, heerlijk. Alleen was het TV platform van Ziggo wel een gemis. Bij de verhuizing 'moesten' we wel naar Ziggo, maar mijn vriendin is het inmiddels ook wel zat en vraagt al of KPN al van gedachten is gewisseld. Mobiel gaat april 2026 ook direct weer terug naar KPN. Dan maar duurder, maar minder irritaties. Voorbeeld: Wij tanken net over de grens. Bij KPN hadden we gewoon keurig bereik om de gegevens in Spritmonitor te zetten. Vodafone heeft het zo uitgestippeld dat het bij de grens direct wegvalt naar 2G. Bij KPN had je tenminste een goede overlap. Ook het roamen... alles wordt gepushed naar Vodafone Duitsland of Vodafone Italië op een rit naar Italië, ipv van andere sterkere lokale verbindingen zoals Telekom of TIM. Vooral geen Carplay gebruiken over de route Duitse grens, Kassel, München :)

Maar goed, da's offtopic hier... excuses.

[ Voor 7% gewijzigd door Yariva op 07-08-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Delta werkt met T-Mobile samen voor telefonie.
En Delta is zelf ook sterk aan het verbeteren met het tv product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:00:
Delta werkt met T-Mobile samen voor telefonie.
En Delta is zelf ook sterk aan het verbeteren met het tv product.
Beide compleet niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En sinds kort weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYTpP50O9eBOGrnPesbEBDtI3LY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTc4sppcU3tjFrnkR8vzmac4.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, ik ga wat met een hobby doen, anders blijf ik negatief oOo
Ik zie het allemaal wel als het hier daadwerkelijk omgezet wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 07-08-2025 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
CreativeS schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:04:
[...]

*snip*

Het is dus wel duidelijk dat het een stuk slechter is geworden. Nu weet ik wel dat er zat luitjes zijn die het wel als een vooruitgang zien, alle respect, maar je kan dit gewoon niet goedpraten.
*snip*

VBR wil niet perse zeggen dat bitrate lager is, enkel dat het dynamisch wordt ingezet. Aan het einde van de dag moet je het zelf bepalen, maar volgens mij op de standaard zenders na (Kanaal 1 t/m 14?) gebruikte Ziggo al heel lang VBR en heb daar nog nooit iets van gemerkt, maar nou heb ik sowieso niet hele hoge verwachtingen moet ik eerlijk zeggen van lineare TV kwaliteit. Laatste echte kwaliteit die ik gezien heb was Formule 1 bij Ziggo in 4K.

[ Voor 18% gewijzigd door Yariva op 07-08-2025 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
ik moet zeggen dat ik het netwerk van vodafone ook echt ruk vind hoor, in duitsland duurt het vaak erg lang voordat ik weer verbinding heb en ook in nederland op de meest random locaties geen bereik als ik binnen ben. mn vriendin heeft kpn en dat werkt op die locaties vervolgens wel gewoon. hiervoor tmobile gehad net voordat het odido werd en dat werkte overal echt goed, maar sinds het odido is lees ik wel vaak over storingen etc. in mijn 4 jaar bij tmobile heb ik 1x een middagje storing gehad. misschien qua mobiel toch maar eens een jaarcontract bij kpn nemen om te kijken hoe dat bevalt.

qua tv is wat ziggo doet echt geen vooruitgang voor de klant, alleen maar voor ziggo zodat ze de zeurende klanten van een hogere download (klanten vragen om upload en daar word niks over gezegd door ziggo) kunnen gaan voorzien. veel mensen zullen het verschil niet zien, net zoals dat mn moeder geen verschil ziet tussen 720p en 1080p. maar er zijn er genoeg die gaan zien dat de bitrate lager geworden is. ik heb een mini die nooit aanstaat dus mij interesseert het sowieso niets :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:25

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik heb zojuist even wat posts aangepast / reacties verwijderd. Laten we het weer gezellig houden en on-topic blijven :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
De zenderlijst van Ziggo Go, is die gelijk aan TV standaard? Ik vond het niet heel duidelijk, en mijn bejaarde vader gaat verhuizen en daar is Ziggo een optie. Echter prijsverschil tussen kijken via de app en met het kastje is enorm, en zijn TV heeft gewoon de Ziggo Go app ingebouwd, dus ik dacht die voor hem te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
het aanbod van ziggo go is afhankelijk van welk tv abo je neemt. er is een verschil tussen kabel tv en tv standaard. tv standaard = minimaal tv start. kabel tv zit daar onder = minder zenders

[ Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 07-08-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Laatst online: 12-09 22:37
Misschien eens even hier plaatsen. Ik heb sinds 1,5 week een sagemcom. Heb deze verwisselt met de connectbox. Geen nieuwe kabels of aansluitingen. Nu merkte ik al snel dat bij bepaalde diensten en gaming de verbinding niet optimaal is bijvoorbeeld inloggen duurt heel lang of tijdens idle dat het signaal even weg is. Van de week monteur geweest. Zegt doodleuk dat alles goed is. Vandaag begint mijn modem ineens rood te knipperen. Moest hem handmatig herstarten. Ik heb het idee dat mijn AOP in de muur niet de juiste is en daarom storing geeft. Via de ziggo webshop kan je alleen poa-01-b bestellen. Ik heb de a versie die ik al meer dan 6 jaar heb, nooit vervangen. Er moet iets zijn want met de connectbox had ik het niet en sinds ik de sagembox heb wel. Iemand een idee?

PC Specification

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HRJ
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-09 21:00

HRJ

maversne schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 03:51:
Misschien eens even hier plaatsen. Ik heb sinds 1,5 week een sagemcom. Heb deze verwisselt met de connectbox. Geen nieuwe kabels of aansluitingen. Nu merkte ik al snel dat bij bepaalde diensten en gaming de verbinding niet optimaal is bijvoorbeeld inloggen duurt heel lang of tijdens idle dat het signaal even weg is. Van de week monteur geweest. Zegt doodleuk dat alles goed is. Vandaag begint mijn modem ineens rood te knipperen. Moest hem handmatig herstarten. Ik heb het idee dat mijn AOP in de muur niet de juiste is en daarom storing geeft. Via de ziggo webshop kan je alleen poa-01-b bestellen. Ik heb de a versie die ik al meer dan 6 jaar heb, nooit vervangen. Er moet iets zijn want met de connectbox had ik het niet en sinds ik de sagembox heb wel. Iemand een idee?
Als ik jou was zou ik deze vraag op het Ziggo Community forum plaatsen met een foto van de huidige aansluiting. Indien de aansluiting verouderd is kun je een afspraak maken om deze kosteloos te laten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:02
. Er moet iets zijn want met de connectbox had ik het niet en sinds ik de sagembox heb wel. Iemand een idee?
Naast het checken van de aansluiting kun je in het modem inloggen en de verbindingswaarden en het logboek controleren.
Met die info kom je vast verder op het Ziggo forum als je er zelf uiteindelijk niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Er moet iets zijn want met de connectbox had ik het niet en sinds ik de sagembox heb wel. Iemand een idee?
Het kan natuurlijk gewoon een slecht modem zijn, met bv. een instabiele voeding, die dan onregelmatig storingen geeft. Het klinkt misschien raar, maar soms kan het helpen om de voeding andersom in het stopcontact te doen (en even kijken of de voedingsstekker aan de modemkant er goed in zit).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:06
Mensen ik ben, na een aantal avonden gewoon kijken (op een groot scherm) tot de conclusie gekomen dat de beeld kwaliteit er juist op vooruit is gegaan, na de wijzigingen naar VBR op het DVB-C platform.
Als in het verleden een voetbal wedstrijd niet op kanaal 14 maar op een ander kanaal werd uitgezonden moest ik altijd genoegen nemen met een mindere kwaliteit. Nu is dat niet meer zo.

Voor de mensen die niet naar de beeldkwaliteit kijken maar naar de cijfertjes en grafieken van digital bitrate:
De zogenaamde vrije ruimtes die je in die grafieken ziet zijn helemaal niet vrij.
Die ruimte wordt (en werd) grotendeels benut voor uitschieters in de bitrate, bij gebruik van VBR.
Die uitschieters worden in die grafieken niet getoond, het zijn gemiddelde waarden.

Zelfs als je kijkt over een kortere periode is dat nog niet te zien: (tijdens een voetbalwedstrijd op 14)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFtSe_63ANJSxmDqdFktAmwjUbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAyAEHBpEaqgk8m4Z4vLT2Mr.jpg?f=fotoalbum_large

Maar zo ziet het er in werkelijkheid uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upSfsQJ5e3OsF7Rmzznbmez77Y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLGxNMlhsCxqZmedddAujG3y.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is nou de verklaring dat het wel degelijk mogelijk is dat de beeld kwaliteit beter wordt door goed gebruik te maken van VBR.

Voor de liefhebbers nog wat cijfers, de bitrate meting tijdens een voetbal wedstrijd op 14:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtuireSfDifI5-1KE0tfeNtxtuU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GndDn8MiPM1FOARHVVGfFDBe.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door videopionier op 08-08-2025 10:15 ]

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
giovanni2903 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:06:
het aanbod van ziggo go is afhankelijk van welk tv abo je neemt. er is een verschil tussen kabel tv en tv standaard. tv standaard = minimaal tv start. kabel tv zit daar onder = minder zenders
En als je gewoon alleen Internet neemt en daarbij de optie Ziggo Go aanzet? Wat krijg je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
videopionier schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:12:
Mensen ik ben, na een aantal avonden gewoon kijken (op een groot scherm) tot de conclusie gekomen dat de beeld kwaliteit er juist op vooruit is gegaan, na de wijzigingen naar VBR op het DVB-C platform.
Als in het verleden een voetbal wedstrijd niet op kanaal 14 maar op een ander kanaal werd uitgezonden moest ik altijd genoegen nemen met een mindere kwaliteit. Nu is dat niet meer zo.

Voor de mensen die niet naar de beeldkwaliteit kijken maar naar de cijfertjes en grafieken van digital bitrate:
De zogenaamde vrije ruimtes die je in die grafieken ziet zijn helemaal niet vrij.
Die ruimte wordt (en werd) grotendeels benut voor uitschieters in de bitrate, bij gebruik van VBR.
Die uitschieters worden in die grafieken niet getoond, het zijn gemiddelde waarden.

Zelfs als je kijkt over een kortere periode is dat nog niet te zien: (tijdens een voetbalwedstrijd op 14)
[Afbeelding]

Maar zo ziet het er in werkelijkheid uit:
[Afbeelding]

Dat is nou de verklaring dat het wel degelijk mogelijk is dat de beeld kwaliteit beter wordt door goed gebruik te maken van VBR.

Voor de liefhebbers nog wat cijfers, de bitrate meting tijdens een voetbal wedstrijd op 14:
[Afbeelding]
Jammer genoeg zijn de overige zenders in dezelfde frequentie niet meer om aan te gluren.
Verder moet je gaan meten in oktober met zenders in dezelfde frequentie die allemaal bewegende beelden tonen. Schaatsen op 1, voetbal op 3, ter land ter zee en in de lucht op RTL4 en knikkeren op SBS6. Eens kijken wat je dan gaat zien.

Pagina: 1 ... 68 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie