Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
giovanni2903 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:42:
[...]

je kunt inderdaad op andere naam+rek. nummer gelijk opnieuw bestellen. gewoon die mini nemen, zorg je er gewoon voor dat de ingangsdatum dezelfde is als de einddatum van het oude abo ;)
Kun je niet beter een dag of 2 eerder het nieuwe contract laten ingaan? Anders dan zit je een paar uur zonder omdat Ziggo de apparatuur pas levert op de dag zelf. Het daadwerkelijke abonnement gaat pas in zodra je de apparatuur aansluit (ze kijken naar het serienummer), dus je zou dan niet dubbel moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
CreativeS schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:03:
[...]

Ik vind persoonlijk dat je redelijk kort door de bocht redeneert. Ja, antenne's op daken zie je niet meer (voor TV ontvangst)... maar bij Delta is/was levering over coax toch sowieso al een absolute minderheid? Daar waar het bij Ziggo andersom is... daar is FTTH echt minimaal op dit moment. Met andere woorden, het signaal komt bijna altijd via coax binnen. Om het nu helemaal antiek te noemen, ja... misschien wel, maar het functioneert anders wel goed. En we vergeten voor het gemak maar even de vele, vele, vele (normale) Next's op coax bij de mensen thuis?

[...]

Pertinent *niet* waar en zet gelijk ook *jouw* mening in een heel ander daglicht.
Ik voel weinig voor een discussie wel of geen beter beeld. .*knip* al is daar de bitrate lager en zijn de codecs antiek en de kabels storingsgevoeliger omdat zenders op storingsgevoelig frequenties worden gezet.

En ja, zoals je zelf al schrijft: Ziggo heeft ontzettend de boot gemist en leverde 5 jaar terug nog steeds DVBC-apparatuur, terwijl ze toen al IPTV only hadden moeten doen.

En ik heb niets tegen Ziggo. Ik kan per 1 januari 2026 Ziggo op glasvezel krijgen met IPTV only en ik ga mits ze een goede aanbieding hebben overstappen.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 17-07-2025 16:09 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik ben juist van mening dat het tv kijken juist nog de enige troef die ziggo in handen heeft. zolang ze het via de COAX laten lopen, Het internet zal altijd minder blijven ook al verhogen ze de snelheid van het internet zolang ze de Latancy niet verlagen voelt het internet nog steeds "traag" aan naar mijn beleving.

En als ze dit vervangen voor IPTV zullen ze mij nooit meer terug zien zelfs niet met 50% korting over 1 jaar contract (dus geen 2 jaar want nu zijn ze bij voorbaat al kansloos voor mij) ik ben sowieso meer een "ben" persoon zonder poespas dus al die extra's die je krijgt (en waarvoor je betaald en ziggo duurmaakt) zit ik ook niet op te wachten.

Ook gebruikt ziggo meer stroom en hebben ze verouderde kabels liggen. (bij mij in de jaren 60 straat heb ik een C7 Coax kabel) en die is dunner dan de norm is en dus heb je continu wegvallend internet (vooral in de winter of met regen) in de zomer werkt het wel prima (een product eigenschap dus) dit maakt de prijs die ze vragen ook gewoon veelte duur.

Ik zit nu bij Odido en betaal echt beduidend minder en dus neem ik de storingen van de afgelopen paar weken tot nu toe voor lief omdat ik niet de hoofdprijs betaal.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:37:

Ik zit nu bij Odido en betaal echt beduidend minder en dus neem ik de storingen van de afgelopen paar weken tot nu toe voor lief omdat ik niet de hoofdprijs betaal.
Dat klinkt ook positief. Ik ben een "het moet altijd werken" persoon, niet "het mag soms uitvallen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
angerfist-yentl schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:37:
Ik ben juist van mening dat het tv kijken juist nog de enige troef die ziggo in handen heeft. zolang ze het via de COAX laten lopen, Het internet zal altijd minder blijven ook al verhogen ze de snelheid van het internet zolang ze de Latancy niet verlagen voelt het internet nog steeds "traag" aan naar mijn beleving.

En als ze dit vervangen voor IPTV zullen ze mij nooit meer terug zien zelfs niet met 50% korting over 1 jaar contract (dus geen 2 jaar want nu zijn ze bij voorbaat al kansloos voor mij) ik ben sowieso meer een "ben" persoon zonder poespas dus al die extra's die je krijgt (en waarvoor je betaald en ziggo duurmaakt) zit ik ook niet op te wachten.

Ook gebruikt ziggo meer stroom en hebben ze verouderde kabels liggen. (bij mij in de jaren 60 straat heb ik een C7 Coax kabel) en die is dunner dan de norm is en dus heb je continu wegvallend internet (vooral in de winter of met regen) in de zomer werkt het wel prima (een product eigenschap dus) dit maakt de prijs die ze vragen ook gewoon veelte duur.

Ik zit al 10 jaar op IPTV bij Delta, nooit klachten en hun nieuwe Androidbox geeft perfect beeld en ze zijn as we speak bezig met nog verder gaande verbeteringen. Niets te klagen, voor mij nooit meer DVBC waar om de haverklap het kabeltje naar je tv stuk is en vervangen moet worden of zenders artifacten doordat de kabels en de installatie uberhaupt storingsgevoelig is. Het verhaal dat het beeld via DVBC beter is, is echt een grote fabel en Ziggo wil je dat graag doen geloven en anders bepaalde mediasites wel ;)

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:35:
[...]
En ja, zoals je zelf al schrijft: Ziggo heeft ontzettend de boot gemist en leverde 5 jaar terug nog steeds DVBC-apparatuur, terwijl ze toen al IPTV only hadden moeten doen.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met de boot missen. Waarom zou dat moeten? Ziggo levert sinds 2019 met de next een IPTV capable apparaat. De Next Mini is IPTV only. Wat je ziet is dat er heel langzaam voorgesorteerd wordt op IPTV omdat dat op de lange termijn veel efficiënter is in te zetten als je kijkt naar de beschikbare capaciteit op de kabel. Dat betekent niet dat DVB-C op korte termijn komt te vervallen. Dit gaat echt nog jaren duren en zal waarschijnlijk gepaard gaan met een gigantische campagne net zoals dat destijds ook gebeurde met de uitfasering van analoge tv. Tot die tijd zullen nog erg veel mensen gebruik maken van DVB-C, zeker de oudere generaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:51:
[...]

... voor mij nooit meer DVBC waar om de haverklap het kabeltje naar je tv stuk is en vervangen moet worden of zenders artifacten doordat de kabels en de installatie uberhaupt storingsgevoelig is. Het verhaal dat het beeld via DVBC beter is, is echt een grote fabel en Ziggo wil je dat graag doen geloven en anders bepaalde mediasites wel ;)
Overdrijven is ook een vak. Om de haverklap ? Ik kan mij niet herinneren dat ik enige coax kabel heb moeten vervangen (sinds dat ik ziggo klant ben 2008 of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jay-B schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met de boot missen. Waarom zou dat moeten? Ziggo levert sinds 2019 met de next een IPTV capable apparaat. De Next Mini is IPTV only. Wat je ziet is dat er heel langzaam voorgesorteerd wordt op IPTV omdat dat op de lange termijn veel efficiënter is in te zetten als je kijkt naar de beschikbare capaciteit op de kabel. Dat betekent niet dat DVB-C op korte termijn komt te vervallen. Dit gaat echt nog jaren duren en zal waarschijnlijk gepaard gaan met een gigantische campagne net zoals dat destijds ook gebeurde met de uitfasering van analoge tv. Tot die tijd zullen nog erg veel mensen gebruik maken van DVB-C, zeker de oudere generaties.
Veel oudere mensen hebben al IPTV in mijn omgeving, geen enkel probleem.
Mensen worden anders oud en zelfs in diverse verzorgingstehuizen schakelen ze over op IPTV.

Het feit dat Ziggo in het oude blijft hangen zegt ook voldoende. Dat deed Nokia ook tot ze hard ingehaald werden door Samsung en Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sjakie0101 Niemand zegt dat er een probleem zou moeten zijn bij ouderen bij IPTV. Ik zeg alleen dat DVB-C nog erg veel gebruikt wordt. Dat is een feit.
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:06:
[...]
Het feit dat Ziggo in het oude blijft hangen zegt ook voldoende. Dat deed Nokia ook tot ze hard ingehaald werden door Samsung en Apple.
Je bent me nu echt kwijt. Ik snap niet precies welk punt je nu wilt maken. Mensen willen gewoon TV kijken. IPTV is een manier om dat te doen en lijkt de toekomst. Niemand blijft ergens in hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 17-07-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Laatst online: 22:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

njitter schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Dat klinkt ook positief. Ik ben een "het moet altijd werken" persoon, niet "het mag soms uitvallen"
Ik zit nu 8 maanden bij Odido en het heeft 6/7 maanden gewoon goed gewerkt. Vooral in de avond uren is het soms traag/slecht (1 dag in de week) reagerend sinds een maand maar ik heb het nog niet zo erg als sommige die hebben al maanden om de zoveel dagen totaal geen internet.

Dus ik geef ze nog de voordeel van de twijfel maar het begint wel te kriebelen. Ik kwam van ziggo waar je niet eens normaal internet radio kon luisteren want het viel gewoon om de zoveel uur uit en dan keek je in het modem log en had die weer op nieuwe verbinding gemaakt en kanaal timeouts. 4x monteurs langs gehad niks hielp dus tja de enige die voor mij nog kwaliteit leveren kan (altijd goed werkend) is KPN en je zou denken dat odido ook gewoon goed moet werken want die loopt via Glaspoort (kpn) maar ik betaal nu nog 25 euro per maand voor 1000/1000 incl tv dus mij hoor je nu nog niet klagen. maar dit loopt over 2 dagen af. (als de storingen niet geweest waren had ik gebeld voor verlenging zonder tv) nu wacht ik nog even af tot blackfriday en hoop ik dat KPN een goeie deal heeft of ziggo echt een hele goeie deal heeft :+

Ik had toen ik vorige jaar bij Ziggo had ook een Nexit Mini gebruikt maar had ook voor 2 euro een Ci+ module gehuurt (nu voor 4 zal ik dat niet meer doen) en het beeld was gewoon veel mooier via COAX dan via iptv. leek ook soepeler te kijken ofzo. het is al even geleden dat ik bij KPN (glasvezel) gezeten heb en die hadden toen Glasvezel TV zenders (met hoge bitrate) en ik denk dat dit wel redelijk overéén kwam met DVBC van ziggo toen want ik ging van Ziggo naar KPN en de kwaliteitsverschil viel me toen niet zo op nu wel. Ook vind ik het zelf opnemen (in eigen beheer) via DVBC echt een voordeel dan kan je gewoon reclames doorspoelen of het eeeuwig bewaren. ;)

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik voel weinig voor een discussie wel of geen beter beeld..*knip* al is daar de bitrate lager en zijn de codecs antiek en de kabels storingsgevoeliger omdat zenders op storingsgevoelig frequenties worden gezet.
Er is volgens mij niets mis met het feit dat iemand een verschil in kwaliteit ervaart en op basis daarvan een bewuste keuze maakt om weer terug te gaan van de Next Mini (IPTV) naar de gewone Next met coax.
Waar zeg ik dat dan? Je wilt mij woorden in de mond leggen. Ten eerste ben ik daar helemaal niet van gediend en *knip*. Inmiddels neemt de waarde van jouw mening nog verder af. Obligate herhaling van onbewezen feiten die kant noch wal raken. Spijtig, *knip*
En ik heb niets tegen Ziggo. Ik kan per 1 januari 2026 Ziggo op glasvezel krijgen met IPTV only en ik ga mits ze een goede aanbieding hebben overstappen.
Maar je schroomt ook niet om even je mening te droppen en vervolgens kijken wat je oogst. Geniet van je IP TV. Dan geniet ik lekker van de DVB-C over coax. Fijne dag!

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 17-07-2025 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:45
Ik hou het toch op dvb-c zolang het kan.
Lekker simpel programma's opnemen en de reclame doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Wellicht is nu het moment aangebroken om de discussie DVB-C vs. IPTV hier te staken aangezien deze uit de hand dreigt te lopen.

Graag nu weer ontopic verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
In dat geval wil ik een tip delen, namelijk het volgende:

Via de website van Ziggo kun je op dit moment een 2 jarig contract afsluiten met 9 maanden 50% korting en 1 jaar een streamingsdienst. Bel je echter met zo'n extern marketingsbureau die ze inhuren via 088-1410548 dan kun je dezelfde aanbieding krijgen maar dan met een 1 jarig contract.

Je kunt dan kiezen tussen 9 maanden 50% korting met een 1 jarig contract of 12 maanden korting met een 2 jarig contract. Beide incl. streamingsdienst naar keuze en eventuele wifi-pods.

(Achter gekomen via https://www.ziggo.nl/campagne/welkomterug
Je moet wel bellen voor de aanbieding, de actie op de website is minder goed)

[ Voor 26% gewijzigd door BinaryRun op 17-07-2025 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:14
BinaryRun schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:22:

Via de website van Ziggo kun je op dit moment een 2 jarig contract afsluiten met 9 maanden 50% korting en 1 jaar een streamingsdienst. Bel je echter met zo'n extern marketingsbureau die ze inhuren via 088-1410548 dan kun je dezelfde aanbieding krijgen maar dan met een 1 jarig contract of 12 maanden korting met een 2 jarig contract.

(Achter gekomen via https://www.ziggo.nl/campagne/welkomterug)
Werkt dat bellen met dat nummer ook als je al Ziggo klant bent?

Ah, gezien je edit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
cordonbleu schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:26:
[...]

Werkt dat bellen met dat nummer ook als je al Ziggo klant bent?
Nee, ze kunnen alleen "nieuwe" klanten helpen :+ en mensen die al minstens 6 maanden geen klant zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Via de website van Ziggo kun je op dit moment een 2 jarig contract afsluiten met 9 maanden 50% korting en 1 jaar een streamingsdienst. Bel je echter met zo'n extern marketingsbureau die ze inhuren via 088-1410548 dan kun je dezelfde aanbieding krijgen maar dan met een 1 jarig contract of 12 maanden korting met een 2 jarig contract.

Matige aanbieding.
Ik heb als nieuwe klant 1 jaar contract met 9 maand 50% korting en de keuze uit 2 extra gratis voor het hele jaar.
Gekozen voor Ziggo sport totaal en Sky showtime.

Ja ik ben iemand die zich gewoon aan de deur laat verkopen :+
Ik was letterlijk net aan het zoeken naar aanbiedingen op internet want mijn contract liep af toen de deurbel ging met de ziggo verkopers aan de deur.
En dit aanbod kon ik niet vinden ;)

Maar ik ben gewoon weer weg na dat jaar, de aanbiedingen voor nieuwe klanten staan gewoon haaks op de verleng prijzen bij alle providers.
En ik kan tijdens aankomende black friday weer verlengen dus hopelijk komt daar nog wat leuks uit.

Maar qua ervaring is het mij tot op heden redelijk meegevallen. Ja het is stiekem wel merkbaar trager dan glasvezel en ik heb meer uitval dan ik bij glasvezel heb gehad maar niet zo erg als in het verleden.
Ik heb Ziggo heel lang gemeden vanwege de problemen die ik heb gehad maar het is tot nu redelijk gebleven.
Wel blij als ik weer op glasvezel zit volgend jaar.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

In de link zie ik 7 maanden 50%. Geen 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
W1ck1e schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:41:
[...]

In de link zie ik 7 maanden 50%. Geen 9.
De link is alleen om te laten zien dat het een legitiem telefoonnummer is waarmee Ziggo ook adverteert. Voor 9 maanden 50% korting bij een 1 jarig contract of 12 maanden bij een 2 jarig contract moet je het nummer bellen. (+ streamingsdienst en Wi-Fi pods)
Humma Kavula schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:24:
[...]

Matige aanbieding.
Ik heb als nieuwe klant 1 jaar contract met 9 maand 50% korting en de keuze uit 2 extra gratis voor het hele jaar.
Gekozen voor Ziggo sport totaal en Sky showtime.

Ja ik ben iemand die zich gewoon aan de deur laat verkopen :+
Ik was letterlijk net aan het zoeken naar aanbiedingen op internet want mijn contract liep af toen de deurbel ging met de ziggo verkopers aan de deur.
En dit aanbod kon ik niet vinden ;)

Maar ik ben gewoon weer weg na dat jaar, de aanbiedingen voor nieuwe klanten staan gewoon haaks op de verleng prijzen bij alle providers.
En ik kan tijdens aankomende black friday weer verlengen dus hopelijk komt daar nog wat leuks uit.

Maar qua ervaring is het mij tot op heden redelijk meegevallen. Ja het is stiekem wel merkbaar trager dan glasvezel en ik heb meer uitval dan ik bij glasvezel heb gehad maar niet zo erg als in het verleden.
Ik heb Ziggo heel lang gemeden vanwege de problemen die ik heb gehad maar het is tot nu redelijk gebleven.
Wel blij als ik weer op glasvezel zit volgend jaar.
Bijna dezelfde aanbieding maar dan met 2 streamingsdiensten ipv 1, netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

BinaryRun schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:48:
Bijna dezelfde aanbieding maar dan met 2 streamingsdiensten ipv 1, netjes gedaan.
Nee totaal goedkopere aanbieding, 1 jaar in plaats van 2 jaar.

3 maanden vol tarief vs 15 maanden vol tarief vind ik wel een wezenlijk verschil.
BinaryRun schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:54:
[...]
1 jaar contract met 9 maanden 50% korting (+ streamingsdienst en wifi pods)
2 jaar contract met 12 maanden 50% korting (+ streamingsdienst en wifi pods)
Mijn excuses, niet goed gelezen inderdaad

[ Voor 32% gewijzigd door Humma Kavula op 17-07-2025 23:00 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Humma Kavula schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:10:
[...]

Nee totaal goedkopere aanbieding, 1 jaar in plaats van 2 jaar.

3 maanden vol tarief vs 15 maanden vol tarief vind ik wel een wezenlijk verschil.
Je hebt denk ik niet goed gelezen wat ik heb geschreven.

Als je dat nummer belt dan kun je kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
BinaryRun schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:54:
[...]

Je hebt denk ik niet goed gelezen wat ik heb geschreven.

Als je dat nummer belt dan kun je kiezen.

Misschien een goede optie voor over een jaar (of iets dergelijks als het er niet meer is). Na tig jaar UPC/Ziggo klant maak ik voor een jaar de overstap naar KPN om de jaarkosten voor Internet en TV te drukken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
hansvk schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:38:
[...]

Misschien een goede optie voor over een jaar (of iets dergelijks als het er niet meer is). Na tig jaar UPC/Ziggo klant maak ik voor een jaar de overstap naar KPN om de jaarkosten voor Internet en TV te drukken.
Ik zit al jaren op glasvezel, je kan niet sneller geld verdienen door daar te blijven en over te stappen van provider naar provider. Daar blijft Ziggo duur bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Sjakie0101 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Ik zit al jaren op glasvezel, je kan niet sneller geld verdienen door daar te blijven en over te stappen van provider naar provider. Daar blijft Ziggo duur bij.
Overstappen met de juiste actie kan zeker wel wat geld schelen! Als ik de acties nu bekijk dan zijn ze minder dan ik bij mijn overstap had. Kreeg toen €450 shoptegoed, bij maar slechts 12 maanden, en heb een mooie wifi meshset ervan gekocht om niet meer afhankelijk te zijn van de wifispullen van ofwel KPN of Ziggo.

De aanbiedingen nu vind ik iets tegenvallen.

Ik werd pas benaderd door Ziggo of ik niet wilde verlengen met 2 jaar en dan kreeg ik 6 maanden €10 korting. Nou, dat leek mij ook een zeer slechte deal. Dan kon ik nog wel ESPN krijgen of iets waar ik niets aan heb. Daarnaast vind ik met nog tot november te gaan dat ze wel erg vroeg zijn. Een leuke gameconsole bij de overstap in november zeg ik geen nee tegen 😙

Heb nu al een groot deel van de ochtend geen verbinding meer 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weca
  • Laatst online: 15-09 20:01
mr_chip schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:15:
[...]

Die verhogen de upstream dezelfde waarde als dat ze de downstream dempen een forward path attenuator diet dat niet
@mr_chip

Is die van allekabels geen FPA (forward path attenuator)?
Ergens, meen op ziggo community, een opmerking gelezen over FPA's in combinatie met een 2e ofdma kanaal, die due er nog niet geschikt voor zijn...

Ik ben ook aan het denken aan het toepassen van 6dbmv demping om rond 0 uit te komen. Heb inmiddels ook een 2e ofdma kanaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-08 18:43
weca schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:21:
[...]

@mr_chip

Is die van allekabels geen FPA (forward path attenuator)?
Ergens, meen op ziggo community, een opmerking gelezen over FPA's in combinatie met een 2e ofdma kanaal, die due er nog niet geschikt voor zijn...

Ik ben ook aan het denken aan het toepassen van 6dbmv demping om rond 0 uit te komen. Heb inmiddels ook een 2e ofdma kanaal.
innmiddels is een fpa niet handig
die laat qua frequenties niet goed het 2de ofdma kanaal door

er is nog geen docsis 3.1 geschikte fpa beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weca
  • Laatst online: 15-09 20:01
mr_chip schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:51:
[...]

innmiddels is een fpa niet handig
die laat qua frequenties niet goed het 2de ofdma kanaal door

er is nog geen docsis 3.1 geschikte fpa beschikbaar
Okidokie, dank je wel voor de reactie. Dan laat ik hm even achterwege

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:46
sowieso zou ik zelf niet teveel gaan knutselen om rond 0 te komen. mijn signaal komt met 15db binnen (zonder poa) en internet werkt prima. met heel warm weer loopt het soms zelfs op tot 15,6, maar ik kan altijd nog een poa550 plaatsen als ik wil waardoor het signaal met 3,5/4db zakt. zolang je niet tegen de boven (15db op modem) -of ondergrens (-8db op modem) aanzit zou ik me niet druk maken

[ Voor 13% gewijzigd door giovanni2903 op 19-07-2025 19:01 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb me even verdiept in het losse Ziggo GO abo van 7 euro, bovenop je internet only abo.
Bij de veelgestelde vragen zie ik onderstaande. Is dit de reden dat de beeldkwaliteit via de Next Mini beter is dan via de Apple TV? Vooral bij voetbal merk ik wat verschil. Ik dacht dat veel zenders via Ziggo GO (TV) tegenwoordig al 1080p waren. Of is dit een restrictie van het losse Ziggo GO abo en heb je bij een regulier TV abo wel 1080p via Ziggo GO TV?

Wat is de beeldkwaliteit van Ziggo GO op Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV devices?
Alle live en Replay TV-programma's worden in hd-kwaliteit online gezet met maximaal 720P - 50 frames per seconden (fps). De beeldkwaliteit kan echter verschillen per aanbieder. Movies & Series worden doorgegeven op 1080p (50fps).

 720p: beeldresolutie van 1280 x 720 pixels
1080p: beeldresolutie van 1920 x 1080 pixels
De beeldkwaliteit van hd-programma's op een Mediabox XL is 1080i en op de Mediabox Next 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even gebeld met 0900-1884 en gekozen voor opzeggingen. Zoals bekend en dus verwacht: bij 2 jaar contract 9 x 10 euro korting, en bij 1 jaar contract 3 x 10 euro. En qua extra pakket, in mijn geval ESPN, kunnen ze wat voor me betekenen als het pakket daadwerkelijk is beëindigd. Zo lang het extra pakket nog actief is in hun systeem kunnen ze geen nieuwe aanbieding doen.

Verdorie zeg, had ik 1,5 maand geleden maar ja gezegd tegen 6 x 10 euro korting bij 1 jaar contract. :)

Ik ga nu wel serieus (weer) Odido overwegen. Op het vorige adres heb ik dit een jaartje gehad en was voor prima. Geen storingen gehad. Klik&klaar is ook wel interessant, scheelt bij internet only 15 euro p/m. De snelheid is op mijn adres wel max 256/38 en bij vast internet zou het 400/400 zijn. Dus best wel een verschil.

Zelf wil ik ook wel eens Canal+ uitproberen. Voor mij persoonlijk wel interessant omdat daarbij ESPN inbegrepen zit. Misschien dat ik eerst downgrade naar Ziggo internet only. En dan Canal+ een keer zelf ga ervaren (ipv er alleen maar over te lezen). Jammer dat je via de Vodafone&Ziggo app niet makkelijk de tv dienst kunt uitzetten. Dat kan dus alleen telefonisch. Ik heb zo'n vermoeden dat je dan ook een nieuw contract aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ziggo go tv app via android tv (dus ook chromecast laatste generatie (die met afstandsbediening), apple tv of firestick zijn er 12 zenders in 1080p, namelijk deze:
NPO 1,2 en 3, RTL 4,5,7 en 8, SBS6, Veronica/Disney XD, Net5 en Ziggo Sport

https://community.ziggo.n...go-GO-TV-app/ba-p/1176949

waarom de tekst die jij meld niet aangepast is snap ik niet helemaal :p

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 21-07-2025 16:47 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:46:
waarom de tekst die jij meld niet aangepast is snap ik niet helemaal :p
Ik wel. En die reden is vast hetzelfde als waarom er nog steeds staat dat je alleen NPO in HD krijgt op de kabel (met een internet only abo). En dat is dat het lekker upsellen is naar TV Start en velen de informatie op de Ziggo website zullen "geloven" en dus het duurdere abo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:47
Internet heeft er hier in Den Haag net uitgelegen tussen 00:04-08:04.
En was net om 10:30 weer 10 minuten de verbinding kwijt.

Storing is afgemeld om 11:20, geen oorzaak gegeven.

[ Voor 31% gewijzigd door Fret Raket op 22-07-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57
Ik lees heel verschillend ervaringen over meervoordeel.nl. Ik ga in oktober over naar een eigen woning i.v.m. scheiding en wil daar weer Ziggo voor aanvragen. Is meervoordeel betrouwbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fret Raket
GilbertvH schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:48:
Ik lees heel verschillend ervaringen over meervoordeel.nl. Ik ga in oktober over naar een eigen woning i.v.m. scheiding en wil daar weer Ziggo voor aanvragen. Is meervoordeel betrouwbaar?
Ik persoonlijk zou alleen direct zaken doen met Ziggo. Een derde partij moet altijd iets aan je verdienen, bijvoorbeeld door je gegevens te verhandelen (niet dat ik zeg dat "meervoordeel" dit doet, maar ik neem het risico niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GilbertvH schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:48:
(n=1) Ik gebruik meervoordeel/meermetziggo elk jaar sinds 2021 met vooralsnog alleen goede ervaringen.

Dit jaar 6 maanden 50% korting + ESPN + 50 euro + 35 euro via cashbackxl voor een 1-jarige WIFI start abo.

En de 50 euro is toevallig vandaag uitbetaald 5 weken na het betalen van de 1e factuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fret Raket schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:06:
[...]

Ik persoonlijk zou alleen direct zaken doen met Ziggo. Een derde partij moet altijd iets aan je verdienen, bijvoorbeeld door je gegevens te verhandelen (niet dat ik zeg dat "meervoordeel" dit doet, maar ik neem het risico niet).
Is toch hetzelfde als via cashbackxl.nl afsluiten? Die geven je een deel van hun verkoopmarge. Die bespaart Ziggo als je direct bij hun afsluit (of geven ze aan bijvoorbeeld een colporteur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
jongetje schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:13:
[...]

Is toch hetzelfde als via cashbackxl.nl afsluiten? Die geven je een deel van hun verkoopmarge. Die bespaart Ziggo als je direct bij hun afsluit (of geven ze aan bijvoorbeeld een colporteur).
En je gegevens komen elke keer in handen van een tussenpersoon. 1 Datalek en je hebt een kans dat iemand zich als jou voordoet, of je lastig gaat vallen via de telefoon en/of de post. (En ja, die kans heb je ook als zich er een datalek bij Ziggo voordat, maar ik acht die kans kleiner).

Ik zorg ervoor dat mijn gegevens bij zo min mogelijk instanties terecht komen om deze reden. Zelfs de tandarts wilde een foto/email van mij hebben, ik heb dat geweigerd (even later was er een datalek bij degene die hun data verwerkt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fret Raket schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:27:
[...]
. Zelfs de tandarts wilde een foto/email van mij hebben, ik heb dat geweigerd (even later was er een datalek bij degene die hun data verwerkt).
Een tandarts heeft wel meer informatie dan een email adres. Die heeft ook gewoon je bsn, zorgverzekering gegevens, adres etc. Anders kan hij lastig zijn werk doen en administratie voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
jongetje schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:51:
[...]

Een tandarts heeft wel meer informatie dan een email adres. Die heeft ook gewoon je bsn, zorgverzekering gegevens, adres etc. Anders kan hij lastig zijn werk doen en administratie voeren.
En die tandarts heeft niet meer gegevens nodig dan dat; die heeft geen email adres en geen foto nodig van mij om te kunnen functioneren. Hoe minder gegevens er bij elkaar zijn op 1 punt, hoe beter.

En een tussenpersoon voor Ziggo is geen tandarts.

Maar als jij het risico wilt lopen dat jouw gegevens verkeerd terecht komen voor een korting van een paar tientjes, moet je dat vooral doen, dat is jouw keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fret Raket schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 01:18:
[...]

Maar als jij het risico wilt lopen dat jouw gegevens verkeerd terecht komen voor een korting van een paar tientjes, moet je dat vooral doen, dat is jouw keuze.
Een cashbackxl.nl werkt met referals en daar sluit je alsnog het product af op de site van Ziggo in dit geval.
Verder vind ik het wel handig als mijn tandarts mijn afspraak per email bevestigd of mij kan bellen als een afspraak niet door kan gaan.

Maar als jij liever geen contactgegevens deelt is dat natuurlijk jouw goed recht. Lijkt me wel lastig deze tijd als je met niemand je mailadres wilt delen want elke online winkel vereist die voor een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Ben al bijna twee jaartjes aan het wachten op gratis Odido glasvezel aansluiting (in huis), dus besloten om door te gaan bij Ziggo en gekozen voor WiFi Groot (1000Mbit/s) pakket.

Vreemd dat ik als huidige klant niet direct de WiFi 6 versterkers kan krijgen, wel de oudere WiFi 5 pods van Ziggo. Klantenservice raadde mij aan om wanneer ik de nieuwe abbonement begint nog eens te bellen voor de WiFi 6 versterkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Vreemd wel, maar al een hele tijd bekend. Ziggo maakt onderscheid en biedt ze alleen aan nieuwe klanten aan. Kans is erg klein dat je ze krijgt als het abonnement in gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
je had beter een nieuw abo kunnen afsluiten ipv verlenging. dan had je wel wifi6 pods kunnen krijgen. bij "oude" klanten is het niet mogelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou nou, het moet niet veel gekker worden. Deze aanbieding krijg je ook als je belt (of 3 x 10 euro korting bij 1 jaar). Toch ga ik nog even bellen, want een jaar espn zou in ons huishouden ook wel interessant zijn.
Een tijdje onze klant is wel een beetje overdreven. Nog niet eens een jaar. :) Je ziet wel dat de markt veranderd is. Ook bij Odido krijg je bv 3 x 10 euro korting bij 1 jaar verlenging. Doordat Ziggo hun internet prijzen iets verlaagd hebben, volgen ze een beetje dezelfde koers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCT6Q1arnBDQGEL06BK1msI788o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vIFXTbv5SlIj2RiB8UrAQsx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 28-07-2025 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik kijk in Mijn Ziggo lijkt het er op dat ik een jaar lang ESPN compleet en Ziggo Sport Totaal krijg. Het tweede jaar moet ik dan wel zelf betalen. Ik denk dat ik telefonisch geen betere deal zal krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xnWLSPY3galr-ShDptn7F0Husw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUsRhsyazAJXDOGBK0QdPDhD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 28-07-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Erwin schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:11:
[...]
Net het belletje gemaakt om van mijn 2-jarig contract af te komen. Vriendelijke dame maar niks over bekend, na een paar keer de nieuwsbrief voorlezen en drie keer in de wacht was het ineens wel bekend. Gebruik gemaakt van 1 maand opzegtermijn om iets anders te regelen maar had ook per morgen eruit gemogen. In het achterhoofd houdend dat ik de bevestiging nog moet ontvangen...
In de tussentijd had ik een fraaie aanbieding van Delta: 24mnd voor 35 euro. Maar toen ik vorige week nog geen modem had gezien voelde ik toch nattigheid en wat bleek na een telefoontje; Delta is nog niet aangesloten op ons adres!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0_UmH-Zk1D6nSGxOSwIKIlZ4_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aApTlGMlESPX9dlL2bmsX0v.jpg?f=fotoalbum_large

Dat contract snel geannuleerd en terug naar Ziggo met een alter-ego :henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
meesje schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:30:
Nou nou, het moet niet veel gekker worden. Deze aanbieding krijg je ook als je belt (of 3 x 10 euro korting bij 1 jaar). Toch ga ik nog even bellen, want een jaar espn zou in ons huishouden ook wel interessant zijn.
Een tijdje onze klant is wel een beetje overdreven. Nog niet eens een jaar. :) Je ziet wel dat de markt veranderd is. Ook bij Odido krijg je bv 3 x 10 euro korting bij 1 jaar verlenging. Doordat Ziggo hun internet prijzen iets verlaagd hebben, volgen ze een beetje dezelfde koers.

[Afbeelding]
Ik had een vergelijkbaar aanbod gehad maar ik ga toch overstappen richting KPN ondanks dat ik in de afgelopen 2 jaar zeker niet ontevreden was over Ziggo. Met name het TV platform heeft me positief verrast. Toch betaal ik momenteel met €86 voor internet complete (oud pakket) en Tv Max (oud pakket) in mijn ogen teveel en ook de nieuwe pakketten icm korting zijn niet om naar huis te schrijven. Overstappen loont simpelweg, over 2 jaar kijk ik het wel weer verder hoe de vlag er dan voor hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:25:
[...]

Ik had een vergelijkbaar aanbod gehad maar ik ga toch overstappen richting KPN ondanks dat ik in de afgelopen 2 jaar zeker niet ontevreden was over Ziggo. Met name het TV platform heeft me positief verrast. Toch betaal ik momenteel met €86 voor internet complete (oud pakket) en Tv Max (oud pakket) in mijn ogen teveel en ook de nieuwe pakketten icm korting zijn niet om naar huis te schrijven. Overstappen loont simpelweg, over 2 jaar kijk ik het wel weer verder hoe de vlag er dan voor hangt.
Je pakket zou met de nieuwe ziggo abo’s 80 euro rond kosten. Iets soortgelijks (500 internet, tv, opnemen, 4K) kost je bij KPN 70 euro. 10 euro verschil is best flink. En daarnaast 500/500 internet. Maar je mist dan wel SkyShowTime en Ziggo Sport Totaal. Stel dat je daar interesse in hebt, ben je bij Ziggo weer beter uit.
Dit brengt me op menig makkelijke popiejopie uitspraken over dat Ziggo niks is. Ja, als je alleen internet wil hebben, ga dan direct naar Odido. Verder is het puur wat je voorkeur heeft welke provider het beste bij je past. Zelf heb ik bij mijn vorige woning een jaartje Odido gehad. Ik vond dat wel prima. Hoge upload niet nodig gehad. De beeldkwaliteit van de tv dienst was ook prima, maar ik vond Ziggo wel iets beter. Het voelde overigens wel goed, want Odido heeft een Apple TV app. Dus alles via 1 kastje. Via Ziggo kan dat natuurlijk ook, maar je moet dan wel gedurende je abo de Next (Mini) op zolder bewaren. Deze wordt je opgedrongen (bij internet+tv abo). Aan de andere kant ook niet erg, want ik vind voetbalwedstrijden via de Next Mini er beter uitzien dan via de Ziggo GO TV app. Voor het gemak maak ik toch wel regelmatig daar gebruik van. Dat vind ik overigens het grote gemis bij KPN: een Apple TV app. Ze zijn er al jaren mee bezig, maar is er nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Erwin schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:22:
[...]

In de tussentijd had ik een fraaie aanbieding van Delta: 24mnd voor 35 euro. Maar toen ik vorige week nog geen modem had gezien voelde ik toch nattigheid en wat bleek na een telefoontje; Delta is nog niet aangesloten op ons adres!

[Afbeelding]

Dat contract snel geannuleerd en terug naar Ziggo met een alter-ego :henk
wel zou ik even je oude upc aop laten vervangen zodat het ziggo internet net even beter werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Miki schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:25:
[...]

internet complete is inderdaad oud, tv max niet
je kunt downgraden naar wifi middel + tv max = 80 per maand. tv max is alleen slim als je sport kijkt, als je daar niets om geeft maar wel wilt opnemen kun je downgraden naar tv complete en kom je op 67 per maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:38:
[...]

Je pakket zou met de nieuwe ziggo abo’s 80 euro rond kosten. Iets soortgelijks (500 internet, tv, opnemen, 4K) kost je bij KPN 70 euro. 10 euro verschil is best flink. En daarnaast 500/500 internet. Maar je mist dan wel SkyShowTime en Ziggo Sport Totaal. Stel dat je daar interesse in hebt, ben je bij Ziggo weer beter uit.
Dit brengt me op menig makkelijke popiejopie uitspraken over dat Ziggo niks is. Ja, als je alleen internet wil hebben, ga dan direct naar Odido. Verder is het puur wat je voorkeur heeft welke provider het beste bij je past. Zelf heb ik bij mijn vorige woning een jaartje Odido gehad. Ik vond dat wel prima. Hoge upload niet nodig gehad. De beeldkwaliteit van de tv dienst was ook prima, maar ik vond Ziggo wel iets beter. Het voelde overigens wel goed, want Odido heeft een Apple TV app. Dus alles via 1 kastje. Via Ziggo kan dat natuurlijk ook, maar je moet dan wel gedurende je abo de Next (Mini) op zolder bewaren. Deze wordt je opgedrongen (bij internet+tv abo). Aan de andere kant ook niet erg, want ik vind voetbalwedstrijden via de Next Mini er beter uitzien dan via de Ziggo GO TV app. Voor het gemak maak ik toch wel regelmatig daar gebruik van. Dat vind ik overigens het grote gemis bij KPN: een Apple TV app. Ze zijn er al jaren mee bezig, maar is er nog steeds niet.
Ik zal Ziggo Sport zeker gaan missen maar ik krijg er dan ESPN compleet voor terug niet 1 op 1 te vergelijken maar goed genoeg om wat leuke wedstrijden te kunnen kijken.

Een jaar lang 50% op je abonnement is gewoon een te forse besparing. Tweede jaar zing dan wel uit om daarna weer verder te kijken. Waarschijnlijk zal het landschap er dan weer anders uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 16-09 05:43
meesje schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:38:
Via Ziggo kan dat natuurlijk ook, maar je moet dan wel gedurende je abo de Next (Mini) op zolder bewaren. Deze wordt je opgedrongen (bij internet+tv abo).
Deze is me de afgelopen jaren verschillende keren aangeboden, net zoals de voorloper zonder mini en de heating bar Horizonbox, maar altijd met succes geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:44:
[...]

Ik zal Ziggo Sport zeker gaan missen maar ik krijg er dan ESPN compleet voor terug niet 1 op 1 te vergelijken maar goed genoeg om wat leuke wedstrijden te kunnen kijken.

Een jaar lang 50% op je abonnement is gewoon een te forse besparing. Tweede jaar zing dan wel uit om daarna weer verder te kijken. Waarschijnlijk zal het landschap er dan weer anders uit zien.
Een jaar lang 50% korting is een mooie aanbieding. ESPN compleet (net als bij Ziggo) maar voor 1 jaar? Of 2 jaar lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:55:
[...]

Een jaar lang 50% korting is een mooie aanbieding. ESPN compleet (net als bij Ziggo) maar voor 1 jaar? Of 2 jaar lang?
ESPN compleet kun je erbij krijgen als je ook mobiel afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Erwin schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:22:
...voelde ik toch nattigheid en wat bleek na een telefoontje; Delta is nog niet aangesloten op ons adres!
Die FTU is toch aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:44:
[...]
Dat is dus effectief 25 procent korting, eigenlijk nog iets minder vanwege jaarlijkse prijsstijgingen (onder het mom van inflatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
CreativeS schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:36:
[...]

Inderdaad, maar je hebt ook dagen dat je het gevecht niet aan wil gaan ;) . Na 3 medewerkers erover gesproken te hebben had ik er wel genoeg van. Probeer het over 24 maanden nog wel eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Erwin schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:41:
Inderdaad, maar je hebt ook dagen dat je het gevecht niet aan wil gaan ;) . Na 3 medewerkers erover gesproken te hebben had ik er wel genoeg van. Probeer het over 24 maanden nog wel eens.
Je hebt gelijk. Pick your battles en die worden steeds minder belangrijk :) Ik had toen wel keurig het modem ontvangen (2000/2000), maar toen beloofde Ziggo beterschap, dus heb ik het abonnement maar geannuleerd. Achteraf maar beter ook. Voor internet is het wel te doen, maar TV? Een klap minder en om nou alleen maar internet bij Delta te nemen en TV (met basisinternet) bij Ziggo? Ik ben niet meer bereid die dubbele kosten te aanvaarden voor een beetje snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:36:
[...]

offtopic:
Betekent uiteraard niet dat er ook een werkende POP aan de andere kant is. Naast dat er uberhaupt niet eens een POP geplaatst hoeft te zijn komt het ook nog wel eens voor dat door energietekort het POP niet op de stroom aangesloten kan worden. Dan is het wel leuk dat die FTU fysiek op een glasvezelkabel is aangesloten, maar aan de andere kant gebeurt er vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:12:
offtopic:
Betekent uiteraard niet dat er ook een werkende POP aan de andere kant is. Naast dat er uberhaupt niet eens een POP geplaatst hoeft te zijn komt het ook nog wel eens voor dat door energietekort het POP niet op de stroom aangesloten kan worden. Dan is het wel leuk dat die FTU fysiek op een glasvezelkabel is aangesloten, maar aan de andere kant gebeurt er vrij weinig.
Da's leuk, maar dan monteer je de verbinding toch niet af in huis. Toen wij glasvezel kregen was de werkwijze eerst POP, daarna pas afmonteren in huis. Dus ja, ik begrijp je, maar het is niet logisch.

Verder ook niet zoveel zin in een discussie. Zoveel ruis.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 29-07-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:42:
[...]

Da's leuk, maar dan monteer je de verbinding toch niet af in huis. Toen wij glasvezel kregen was de werkwijze eerst POP, daarna pas afmonteren in huis. Dus ja, ik begrijp je, maar het is niet logisch.
Dat ligt toch aan meer zaken? Als je lassers beschikbaar hebt laat je ze toch lekker lassen (dus FTUs aansluiten). Tegen de tijd dat het POP dan wel klaar is kun je ook meteen abonnementen starten. Anders sta je weer achteraan op de lijst om lassers geregeld te krijgen (/heb je andere lopende projecten waar de lassers ook nog naar toe moeten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
RobertMe schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:24:
[...]

Dat ligt toch aan meer zaken? Als je lassers beschikbaar hebt laat je ze toch lekker lassen (dus FTUs aansluiten). Tegen de tijd dat het POP dan wel klaar is kun je ook meteen abonnementen starten. Anders sta je weer achteraan op de lijst om lassers geregeld te krijgen (/heb je andere lopende projecten waar de lassers ook nog naar toe moeten).
Daar hebben ze planningen voor. En de volgorde aanpassen doen ze maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:25:
[...]

Exact. En v.w.b. de oplevering van de POP zijn ze afhankelijk van anderen (energieleverancier bv, maar dus ook de hardware geleverd krijgen etc). Als er initieel dus gepland is om in een periode de huisaansluitingen te realiseren maar vervolgens blijkt dat de energieleverancier niet kan leveren kun je net zo goed wel de huisaansluitingen wel doen. Want anders moet je later, als de stroom er wel is, weer de hele planning aanpassen om wel de huisaansluitingen af te maken. (Waardoor de klant nog langer zit te wachten dan die al deed).

(En als je wel het lassen van de planning haalt omdat het POP nog lange tijd niet operationeel zal zijn moet je ook nog een "plek" hebben waar je ze wel aan het werk kunt zetten. Terwijl in andere regio's wellicht de kabel niet eens in de grond ligt :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
jongetje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:43:
[...]

Dat is dus effectief 25 procent korting, eigenlijk nog iets minder vanwege jaarlijkse prijsstijgingen (onder het mom van inflatie).
Nee, dat is een misvatting. Ook Ziggo kent jaarlijkse prijsstijgingen dus die kun je tegenover elkaar wegstrepen. En ja effectief 25% over 2 jaar maar onderaan de streep dus een kleine €400 verschil. Die korting krijg je niet bij Ziggo of wel soms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:53:
[...]

Nee, dat is een misvatting. Ook Ziggo kent jaarlijkse prijsstijgingen dus die kun je tegenover elkaar wegstrepen. En ja effectief 25% over 2 jaar maar onderaan de streep dus een kleine €400 verschil. Die korting krijg je niet bij Ziggo of wel soms?
400 euro vind ik een prima korting!

Op dit moment krijg je bij Ziggo 10 maanden 50% korting als nieuwe klant. Afhankelijk van je pakket keuze (stel we gaan van je oude abo uit, wat nu 80 euro is) heb je ook 400 euro korting. Daarnaast kun je een extra pakket kiezen welke je voor 6 maanden gratis krijgt. Afhankelijk van je keuze kan dit meer dan 100 euro voordeel zijn.

Het verlengingsaanbod van 9x10 euro korting + 12 maanden espn + 12 maanden ziggo sport totaal vind ik de totaalkorting ook best flink. Alles staat en valt natuurlijk met waar je interesse ligt, wat je wilt en welke combi kortingen er mogelijk zijn. In ons huishouden wordt voetbal zeer gewaardeerd.

Net even gekeken op kpn.com. Als ik kies voor 500/500 (wel wat meer dan 400/40 bij Ziggo) + tv, dan kom ik uit 62,50 euro (los van nieuwe klant korting). Bij Ziggo 61,50 euro. Natuurlijk is het grootste verschil de upload, maar ziggo en kpn zijn altijd concurrerend geweest. Alles staat en valt met je persoonlijke voorkeuren. Heb je bv de hoge upload echt nodig of wil je die gewoon graag, dan kun je Ziggo wegstrepen. Ik heb een jaartje Odido gehad, maar nooit gebruik gemaakt van de hoge upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Sjakie0101 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:25:
[...]

Delta verkocht mij vrolijk het pakket zonder te noemen dat de aansluiting niet actief/aanwezig zou zijn (zit fysiek in de meterkast, waar de andere zijde uitkomt in de wijk geen idee...). De indruk werd gewekt dat ik direct kon afnemen, pas na er zelf achteraan te bellen kwam dit boven water :'( . Planning was ook niet bekend behalve "q4 2024" maar een antwoord op mijn opmerking dat het al Q3 2025 is hadden ze geen weerwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een twee jarig internet+tv abonnement afsluit, kun je volgens mij binnen dit contract van internet snelheid en tv pakket wisselen. Ik zie deze mogelijk in ieder geval terug in de Ziggo app. Echter kun je binnen het contract ook tv volledig uitzetten? Die mogelijkheid zie ik niet via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38
@meesje waarom dan niet een internet only abonnement?
Ben je bijna 20 E per maand voordeliger uit, toch?

[ Voor 32% gewijzigd door dinandus op 30-07-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suave1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-09 16:58
Ik zit met een probleem en roep ten einde raad jullie hulp in:

Situatie is als volgt:

Ik heb een Internet Compleet TV abbo van Ziggo. Ik ben erg ontevreden over de kwaliteit van het internet (zou 1200 mbit moeten zijn, maar ik haal meestal maar net 600 en ook de ping zit tussen 30-50 ms) Ik weet dat dit allemaal niet leidend is voor jullie maar ik vind het irritant.

Om uit te sluiten dat het aan mijn netwerk ligt heb ik als test een glasvezel abbo voor een jaar afgesloten via odido. Nu haal ik WEL de goede snelheid, stabiel en 8 ms ping. Alles met zelfde netwerk, router etc. Kortom ik ben blij. Maar nu komt het:

Mijn vrouw en kind willen graag TV houden van Ziggo. En de TV werkt ook nog wel via COAX (met CI cards) in huis maar de Ziggo app op Apple TV (slaapkamers) werkt niet meer en ook de Ziggo Mediabox Next geeft sinds vorige week problemen. (meerdere tv zenders doen het niet meer (Melding 100:70) wat duidt op netwerk probleem. (ziggo heeft er al naar gekeken maar zegt dat aan hun kan alles goed is...)

Ik heb inmiddels uit diverse fora begrepen dat Mediabox Next en ook de Next Mini een vast Ziggo internet verbinding nodig hebben. Ik wil best Ziggo voor TV houden maar hoe krijg ik dan voor elkaar dat functies als opnemen etc. weer gaan werken?

Kan ik via VPN een ziggo verbinding spoofen? Zou ik bijv. een VPN kunnen leggen van Apple TV naar familie die wel Ziggo internet hebben?

Graag jullie hulp want mijn vrouw eist werkende TV en dreigt mijn snelle odido eruit te trekken en ziggo weer aan te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door suave1234 op 30-07-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suave1234 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:59:

Situatie is als volgt:

Ik heb een Internet Compleet TV abbo van Ziggo. Ik ben erg ontevreden over de kwaliteit van het internet (zou 1200 mbit moeten zijn, maar ik haal meestal maar net 600 en ook de ping zit tussen 30-50 ms) Ik weet dat dit allemaal niet leidend is voor jullie maar ik vind het irritant.

Om uit te sluiten dat het aan mijn netwerk ligt heb ik als test een glasvezel abbo voor een jaar afgesloten via odido. Nu haal ik WEL de goede snelheid, stabiel en 8 ms ping. Alles met zelfde netwerk, router etc. Kortom ik ben blij. Maar nu komt het:

Mijn vrouw en kind willen graag TV houden van Ziggo. En de TV werkt ook nog wel via COAX (met CI cards) in huis maar de Ziggo app op Apple TV (slaapkamers) werkt niet meer en ook de Ziggo Mediabox Next geeft sinds vorige week problemen. (meerdere tv zenders doen het niet meer (Melding 100:70) wat duidt op netwerk probleem. (ziggo heeft er al naar gekeken maar zegt dat aan hun kan alles goed is...)

Ik heb inmiddels uit diverse fora begrepen dat Mediabox Next en ook de Next Mini een vast Ziggo internet verbinding nodig hebben. Ik wil best Ziggo voor TV houden maar hoe krijg ik dan voor elkaar dat functies als opnemen etc. weer gaan werken?

Kan ik via VPN een ziggo verbinding spoofen? Zou ik bijv. een VPN kunnen leggen van Apple TV naar familie die wel Ziggo internet hebben?

Graag jullie hulp want mijn vrouw eist werkende TV en dreigt mijn snelle odido eruit te trekken en ziggo weer aan te zetten.
Omzeilen van restricties mogen hier niet besproken worden ;)

Als je het gewoon binnen de voorwaarden van Ziggo wilt doen zul je dus ook een internet abonnement moeten blijven afnemen (wat sowieso moet voor gebruik van de Next, opnemen, .... Anders kun je niet eens TV Compleet krijgen). Wat je vervolgens nodig hebt is een geavanceerdere router waarop je twee internetverbindingen kunt aansluiten en met "routing policies" dat alle verkeer van de Next Mini / Apple TV / ... (en/of "alle verkeer naar een IP van het Ziggo Go platform) moet verlopen via de Ziggo verbinding en niet via de Odido verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@suave1234
Ik denk dat ziggo niet kan ruiken dat jouw internet nu via odido loopt.
Als ik je bericht goed begrijp.

[ Voor 155% gewijzigd door W1ck1e op 30-07-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suave1234
RobertMe schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:06:
[...]

Omzeilen van restricties mogen hier niet besproken worden ;)

Als je het gewoon binnen de voorwaarden van Ziggo wilt doen zul je dus ook een internet abonnement moeten blijven afnemen (wat sowieso moet voor gebruik van de Next, opnemen, .... Anders kun je niet eens TV Compleet krijgen). Wat je vervolgens nodig hebt is een geavanceerdere router waarop je twee internetverbindingen kunt aansluiten en met "routing policies" dat alle verkeer van de Next Mini / Apple TV / ... (en/of "alle verkeer naar een IP van het Ziggo Go platform) moet verlopen via de Ziggo verbinding en niet via de Odido verbinding.
bedankt voor je reactie, tot zover was ik zelf ook al gekomen. Hoopte dat de techies hier een betere oplossing hadden. Ik probeer niks illegaals he, betaal er gewoon voor maar wil gewoon ziggo TV icm glasvezel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dinandus schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:52:
@meesje waarom dan niet een internet only abonnement?
Ben je bijna 20 E per maand voordeliger uit, toch?
Ik heb nu een jaarabo. En heb via de mail een aanbod gekregen voor een twee jarig contract. Voor ons gezin wel interessant, want er zit 1 jaar ESPN compleet + Ziggo Sport Totaal bij. In het tweede jaar moet ik dat dan zelf betalen.
Zo uit mijn hoofd kost het TV gedeelte mij 14 euro p/m. En dan komt er nog 18 euro espn bij (ZST laat ik even buiten beschouwing). Ik zou dit kunnen vervangen door Canal+ voor 15 euro p/m of zelfs nog lager als het halfjaarlijks afsluit (12,50 euro p/m). Dus 32 vs 12,50 euro.
Vandaar mijn vraag of je gedurende het tweede jaar je abo kunt wijzigen van internet+tv naar internet only.
Is er niemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
suave1234 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:23:

bedankt voor je reactie, tot zover was ik zelf ook al gekomen. Hoopte dat de techies hier een betere oplossing hadden. Ik probeer niks illegaals he, betaal er gewoon voor maar wil gewoon ziggo TV icm glasvezel internet.
Als je odido naast ziggo tv en internet wil afnemen dan kan dat. Dan heb je voldoende aan de traagste variant van ziggo. Je moet alleen zorgen dat je ziggo hardware via ziggo internet naar buiten gaat. Daarvoor moet je die spullen het juiste gateway adres laten toewijzen. Maar dan heb je dubbele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suave1234 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:23:
[...]

opk zeg ook niet dat het illegaal is, maar wel dat het tegen de voorwaarden van Ziggo in gaat ;). En normaliter zijn dat soort zaken niet toegestaan op dit forum (anders was het omzeilen can regio blokkades oo dit forum ook wel prima, en ook dat mag niet).

In ieder geval is het dus prima op te lossen door Ziggo internet af te blijven nemen (moet dus sowieso omdat je anders uberhaupt niet dit TV pakket kunt afnemen), en een eigen router te gebruiken met beide internet lijnen en dan policy based routing in te regelen. Dat is de enige manier om Ziggo TV te behouden zoals je nu hebt (met Next Mini en Ziggo Go TV app) maar glasvezel internet (en dan niet van Ziggo). Of als alternatief twee volledig gescheiden netwerken, met UTP van de Next Mini + Apple TV + ... op het Ziggo modem/router aangesloten en de overige apparaten op de Odido router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suave1234
W1ck1e schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:27:
[...]

Als je odido naast ziggo tv en internet wil afnemen dan kan dat. Dan heb je voldoende aan de traagste variant van ziggo. Je moet alleen zorgen dat je ziggo hardware via ziggo internet naar buiten gaat. Daarvoor moet je die spullen het juiste gateway adres laten toewijzen. Maar dan heb je dubbele kosten.
exact, dat is het enige alternatief tenzij iemand iets briljants bedenkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suave1234
RobertMe schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:37:
[...]
opk zeg ook niet dat het illegaal is, maar wel dat het tegen de voorwaarden van Ziggo in gaat ;). En normaliter zijn dat soort zaken niet toegestaan op dit forum (anders was het omzeilen can regio blokkades oo dit forum ook wel prima, en ook dat mag niet).

In ieder geval is het dus prima op te lossen door Ziggo internet af te blijven nemen (moet dus sowieso omdat je anders uberhaupt niet dit TV pakket kunt afnemen), en een eigen router te gebruiken met beide internet lijnen en dan policy based routing in te regelen. Dat is de enige manier om Ziggo TV te behouden zoals je nu hebt (met Next Mini en Ziggo Go TV app) maar glasvezel internet (en dan niet van Ziggo). Of als alternatief twee volledig gescheiden netwerken, met UTP van de Next Mini + Apple TV + ... op het Ziggo modem/router aangesloten en de overige apparaten op de Odido router.
heb een Asus BE92 router met 2 wan poorten, zal daar eens mee gaan stoeien. ziggo kost me nu 95 euro per maand en zonder internet zou het iets van 30 euro zijn, dat was het oorspronkelijke idee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:27:
[...]

Ik heb nu een jaarabo. En heb via de mail een aanbod gekregen voor een twee jarig contract. Voor ons gezin wel interessant, want er zit 1 jaar ESPN compleet + Ziggo Sport Totaal bij. In het tweede jaar moet ik dat dan zelf betalen.
Zo uit mijn hoofd kost het TV gedeelte mij 14 euro p/m. En dan komt er nog 18 euro espn bij (ZST laat ik even buiten beschouwing). Ik zou dit kunnen vervangen door Canal+ voor 15 euro p/m of zelfs nog lager als het halfjaarlijks afsluit (12,50 euro p/m). Dus 32 vs 12,50 euro.
Vandaar mijn vraag of je gedurende het tweede jaar je abo kunt wijzigen van internet+tv naar internet only.
Is er niemand die hier ervaring mee heeft?
In theorie kan dat echter zal je dit telefonisch tegen die tijd moeten regelen. In Mijn Ziggo is een aanpassing als deze niet zelf te doen. Houd er wel rekening mee dat tegen die tijd het portfolio er anders uit kan zien en er andere regels gelden.
suave1234 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:41:
[...]

heb een Asus BE92 router met 2 wan poorten, zal daar eens mee gaan stoeien. ziggo kost me nu 95 euro per maand en zonder internet zou het iets van 30 euro zijn, dat was het oorspronkelijke idee...
Misschien een voor de hand liggende vraag maar heb je uberhaupt geprobeerd met Ziggo om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
suave1234 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:41:
[...]

Hoe bevalt de BE92U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:56:
[...]

In theorie kan dat echter zal je dit telefonisch tegen die tijd moeten regelen. In Mijn Ziggo is een aanpassing als deze niet zelf te doen. Houd er wel rekening mee dat tegen die tijd het portfolio er anders uit kan zien en er andere regels gelden.
[...]

Misschien een voor de hand liggende vraag maar heb je uberhaupt geprobeerd met Ziggo om het probleem op te lossen?
Bedankt! Dan zie ik het over een jaar wel. Straks maar het verlengingsaabod accepteren. 9x10 euro korting + 1 jaar lang ESPN compleet en Ziggo Sport Totaal (wat normaal 22,95 euro p/m kost) is voor ons huishouden een prima aanbieding. Toch 365 euro korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suave1234
zit nog in verpakking.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Internet storing, postcode 6371, Landgraaf. Is bekend bij ziggo (om 20:50 nog niet, om 21:05 wel, zijn ze mee bezig, smartwifi modem knippert rood, info pagina zegt "DS scanning"
Next werkt ook niet omdat die naast coax ook internet nodig heeft

bericht geplaatst via mobiele hotspot

Edit: om 05:30 uur hersteld, geen smsje ontvangen

edit2: om 11:39 alsnog de sms ontvangen.

[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 31-07-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
suave1234 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:39:
[...]

exact, dat is het enige alternatief tenzij iemand iets briljants bedenkt ;)
dat kan dus niet. als jij je internet abo wilt opzeggen kun je alleen nog maar tv start ci+ afnemen. andere opties zijn er dan niet. in dit geval zul je wifi start + tv complete moeten afnemen minimaal a €59,- per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 16-09 05:43
suave1234 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:59:

Situatie is als volgt:

Je roept hier ten einde raad hulp in.

Ik neem aan dat je al verschillende keren met Ziggo hebt gebeld over je snelheidsproblemen? En daarvoor al via het Ziggo forum (dus van Ziggo zelf, niet hier op Tweakers) het probleem aangekaart?

Wat voor netwerk heb je thuis? Heb je een 2,5 Gbps of 10 Gbps LAN? En is je hele route >= 2,5 Gbps, dus nergens een 1 Gbps ethernet switch of een trage poort op je pc?

Ik zit al jaren bij Ziggo, heb vrijwel alle sub-Gbps snelheden gehad, en kan uit ervaring vertellen dat Ziggo levert wat ze verkopen. Overigens geldt dat voor vrijwel alle kabel en glasvezel abonnementen, alleen xDSL kan niet altijd de geadverteerde snelheid leveren.

Mijn vraag: waarom heb je het probleem niet echt proberen op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:12:
Wat voor netwerk heb je thuis? Heb je een 2,5 Gbps of 10 Gbps LAN? En is je hele route >= 2,5 Gbps, dus nergens een 1 Gbps ethernet switch of een trage poort op je pc?
@suave1234 geeft aan maar 600Mbit/s te halen.... Als er nog Gigabit hardware is moet die nog steeds ~940Mbit/s halen en dat is dus niet het geval. Eigen hardware is dus ("nog") niet het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb Ziggo opgezegd en heb zo'n wit UPC modem. Die hoef je niet in te leveren, dus heb ik helemaal over. Is daar nog iets nuttigs mee te doen (of heeft iemand hier daar behoefte aan)? Anders gaat hij naar de milieustraat maar dat klinkt niet zo milieubewust.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
spaceboy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:13:
Ik heb Ziggo opgezegd en heb zo'n wit UPC modem. Die hoef je niet in te leveren, dus heb ik helemaal over. Is daar nog iets nuttigs mee te doen (of heeft iemand hier daar behoefte aan)? Anders gaat hij naar de milieustraat maar dat klinkt niet zo milieubewust.
Ik zou de voeding bewaren, altijd makkelijk wanneer je er een zoekt met gelijke spanning, stekker en gelijk of lager amperage.

Het modem zelf kan best naar de milieustraat, vanaf daar wordt hij volgens mij goed verwerkt (dat is hun bestaansreden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
RobertMe schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:08:
[...]

@suave1234 geeft aan maar 600Mbit/s te halen.... Als er nog Gigabit hardware is moet die nog steeds ~940Mbit/s halen en dat is dus niet het geval. Eigen hardware is dus ("nog") niet het issue.
Dit idd en @suave1234 geeft ook nog aan dat hij met dezelfde eigen hardware via glasvezel wel de snelheid haalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elk modem heeft een uniek serienummer en Ziggo koppelt dit aan de klant. Nu jii geen klant meer bent is het modem in principe onbruikbaar*. Daarnaast is het dus sowieso een ouder model, en zit de Puma chipset er in die niet perse een goede reputatie heeft (en de huidige Sagemcom zit geen Puma in).
De kans dat iemand het apparaat wilt hebben lijkt mij dus extreem laag. Enige reden daarvoor die ik zie is "leuk om eens uit elkaar te schroeven" zeg maar. Niet om daadwerkelijk in gebruik te nemen.

* wellicht dat onder vrije modemkeuze die nog te registreren is? Maar dat is ook niet heel gebruikelijk (dat iemand een eigen modem koopt en laat registreren), en mogelijk wat onderhoudsgevoeliger (dus leuk voor een "Tweaker", maar niet voor "Henk en Ingrid").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-08 18:43
dat is een oud docsis 3.0 modem die zal geweigerd worden op het ziggo netwerk door de cmts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34

Via de website van Ziggo kun je op dit moment een 2 jarig contract afsluiten met 9 maanden 50% korting en 1 jaar een streamingsdienst. Bel je echter met zo'n extern marketingsbureau die ze inhuren via 088-1410548 dan kun je dezelfde aanbieding krijgen maar dan met een 1 jarig contract.

Je kunt dan kiezen tussen 9 maanden 50% korting met een 1 jarig contract of 12 maanden korting met een 2 jarig contract. Beide incl. streamingsdienst naar keuze en eventuele wifi-pods.

(Achter gekomen via https://www.ziggo.nl/campagne/welkomterug
Je moet wel bellen voor de aanbieding, de actie op de website is minder goed)
Deze tip heb ik zojuist gebruikt, bedankt @BinaryRun.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
CreativeS schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:08:
[...]

Wil je nog een Next krijgen, dan moet je bellen en dan nog is er geen garantie dat je een Next krijgt. Als je online een abonnement aanvraagt, kan je alleen een Next Mini krijgen. Aangezien de Next Mini V1+ veel aantrekkelijker is, zou ik daar nog even mee wachten. En je kunt natuurlijk altijd je mediabox omruilen. Stekker eruit en bellen :) Ja, onbereikbaar, zo kunnen we niet testen. Duh. Maar goed, je kunt gewoon op naam van je partner, huisgenoot, whatever (plus ander rekeningnummer) een nieuw abonnement aanvragen op het bestaande adres. Die kan je ook gewoon in eerder in laten gaan. Jij kan er toch niets aan doen dat de vorige bewoner zijn abonnement niet eerder heeft opgezegd? Maar verstandigste is wel (om bijdehand gezeur van een medewerker te voorkomen) om het een dag na einde abonnement in te laten gaan.
Helaas kon ik via deze weg geen Next krijgen, alleen een Mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
Als je dhcp in het apparaat uitzet kun je er nog een wifi accesspoint van maken en/of een 4-ports switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Registratie: Augustus 2024
  • Niet online
Heb zojuist telefonisch Ziggo opgezegd (31 Augustus) wegens verhuizing.

Wij zijn voor ons nieuwe adres nog opzoek naar een nieuwe internet+tv aanbieder/aanbieding.

Nu lees ik net hier over een aanbieding van Ziggo, 9 maanden 50% + 6 maanden streamingdienst bij een 1 jaar contract.

Zou ik ook in aanmerking kunnen komen voor deze actie? Gewoon Ziggo bellen kan ook of via het marketingsbureau? En dat nummer werkt voor iedereen/elke gemeente/postcode/regio?

Beetje raar dat ik ze net aan de lijn heb gehad, kan eventueel een paar dagen wachten.. 8)7

Verder heb ik zojuist na het opzeggen een mail gekregen van wat ze allemaal van mij terug moeten krijgen.
Ik heb 2 Media Next's (+een smartcard) en een modem die ze niet terug willen, zou ik deze Next's ook zo in mijn nieuwe huis kunnen gebruiken of moet dit dan weer eerst geactiveerd worden? Of beter deze gewoon weg doen en voor een (nieuwere?) next mini gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dinotrex schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:43:
Verder heb ik zojuist na het opzeggen een mail gekregen van wat ze allemaal van mij terug moeten krijgen.
Ik heb 2 Media Next's (+een smartcard) en een modem die ze niet terug willen, zou ik deze Next's ook zo in mijn nieuwe huis kunnen gebruiken of moet dit dan weer eerst geactiveerd worden?
Die Next's gaan niet meer geactiveerd worden. En los daarvan, dat kan toch ook sowieso niet als je 'nieuwe klant' wil worden op het nieuwe adres? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
voor nieuwe klanten is de next naar mijn weten niet meer te krijgen, alleen een next mini of ci+ inderdaad.
alleen mensen met een MXL kunnen nog over naar een next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Dinotrex schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:43:
Ik heb 2 Media Next's (+een smartcard) en een modem die ze niet terug willen, zou ik deze Next's ook zo in mijn nieuwe huis kunnen gebruiken of moet dit dan weer eerst geactiveerd worden? Of beter deze gewoon weg doen en voor een (nieuwere?) next mini gaan?
Het enige wat ze hier ooit terug wilden hebben, was het DEMOS modem, dat was nog in de oertijd van casema. En een monteur heeft ooit een kapotte SB4200 meegenomen die een blikseminslag had gehad.

Ik zou gewoon proberen of ze nog werken. Kijk ook even hoeveel de oude en nieuwe apparaten aan stroom gebruiken, dat kan nogal schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fret Raket schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:41:
[...]

Ik zou gewoon proberen of ze nog werken. Kijk ook even hoeveel de oude en nieuwe apparaten aan stroom gebruiken, dat kan nogal schelen.
Die oude Next decoders gebruiken zeker meer stroom want zitten iets van 6 dvbc tuners in. De mini is alleen een iptv ontvanger. Verder heb je er niets aan want deze moeten gekoppelt worden aan je (actieve) abonnement en dat kan alleen Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:44
jongetje schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:49:
[...]

Die oude Next decoders gebruiken zeker meer stroom want zitten iets van 6 dvbc tuners in. De mini is alleen een iptv ontvanger. Verder heb je er niets aan want deze moeten gekoppelt worden aan je (actieve) abonnement en dat kan alleen Ziggo.
Haal je nu niet de Mediabox XL en de Next door de war? Ik weet dat de Mediabox XL 6 tuners had, voor snel zappen en opnemen etc. Maar ik zie oprecht niet het nut van 6 tuners in de Next aangezien opnemen in de cloud gaat. Lijkt me dat hier dus gewoon 2 inzitten voor snel zappen. Next heeft voor zover ik weet altijd opnemen in de cloud gehad (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SirMemeAlot Ik zit idd fout, het zijn geen 6 tuners maar 8: uitvoering: Ziggo Mediabox Next en
https://www.ziggo.nl/klan.../mediaboxen/mediabox-next

Volgens mij om beide kanten snel te kunnen zappen. En misschien ook wel voor toekomstige zaken die nooit zijn gekomen, dat weet ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 01-08-2025 09:09 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie