Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
W1ck1e schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Ik herken dit niet.

Ik neem even aan dat je bedraad werkt.
Je merkt dat de backups haperen, merk je het ook aan ander gebruik ?
Indien niet dan kan het ook een backup probleem zijn.
Laat de backup misschien te weinig over voor de rest ?
Heb je de mogelijkheid om smokeping te installeren ? (Dan kan je controleren wat wel nog bereikbaar is)
Uiteraard bedraad, maar heel internet valt dus gewoon weg. Geen connectie meer naar buiten. Mijn backups beginnen pas rond 01:00 te lopen of zo, maar de verbinding valt ruim daarvoor al weg, dus dat heeft niks met elkaar te maken.

Mijn interne netwerk (TP-Link Omada) blijft gewoon normaal werken.

Maar wat ik zeg, dit speelt echt pas sinds een week of iets langer, daarvoor nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saekerhett schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Uiteraard bedraad, maar heel internet valt dus gewoon weg. Geen connectie meer naar buiten. Mijn backups beginnen pas rond 01:00 te lopen of zo, maar de verbinding valt ruim daarvoor al weg, dus dat heeft niks met elkaar te maken.

Mijn interne netwerk (TP-Link Omada) blijft gewoon normaal werken.

Maar wat ik zeg, dit speelt echt pas sinds een week of iets langer, daarvoor nooit problemen gehad.
Dan zou ik het navragen bij Ziggo. Je kan ook de test doen (als je aangelogd bent op ziggo.nl)

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 29-05-2025 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
W1ck1e schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:24:
[...]

Dan zou ik het navragen bij Ziggo. Je kan ook de test doen (als je aangelogd bent op ziggo.nl)
Wilde de test gaan draaien, bij 'verbinding naar mijn huis' klapt hij er gelijk uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/il0YI9Dg95ELp0wypJZeyOvXU48=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YAHPN803MAewtWPixQMmY3Oz.png?f=user_large

Goed systeem hoor :')

Alhoewel ik me afvraag wat ze willen testen want als ik wel internet heb zoals nu, komen ze niet verder dan mijn modem die in bridge-modus staat...

Edit: goed, ik heb met Ziggo gechat, ze konden het van hun kant ook zien. Modem is teruggezet naar de fabrieksinstellingen en ze hadden goede hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Over 48 uur krijg ik een sms of het probleem nog voorkomt. We zullen zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Saekerhett op 29-05-2025 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saekerhett schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:28:

...
Goed systeem hoor :')

Alhoewel ik me afvraag wat ze willen testen want als ik wel internet heb zoals nu, komen ze niet verder dan mijn modem die in bridge-modus staat...

Edit: goed, ik heb met Ziggo gechat, ze konden het van hun kant ook zien. Modem is teruggezet naar de fabrieksinstellingen en ze hadden goede hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Over 48 uur krijg ik een sms of het probleem nog voorkomt. We zullen zien.
Inderdaad een goed systeem, jij dacht namelijk ook al (waarschijnlijk terecht) dat het aan de ziggo kant lag.
En nu is ziggo ook aktief op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De afgelopen drie weken ervaren we in ons huishouden dat het wifi/internet niet stabiel. Gedurende de dag regelmatig dat de wifi verbinding er even uit ligt. Dit gebeurt wisselend op verschillende apparaten: iPhones, iPad, MacBook, Windows laptop. Natuurlijk al een keer het modem uit/aan gezet, maar dit heeft niet geholpen. We hebben meerdere extra wifi punten. Om uit te sluiten dat deze wellicht niet (meer) goed werken heb ik deze uit het stopcontact gehaald. In de woonkamer zitten we op enkele meters afstand van de meterkast. Qua bereik zit het dus wel goed. Sinds afsluiten abo (halverwege augustus vorig jaar) is er ook niks veranderd.

Vandaag even gezocht op internet en kwam daarbij onderstaand topic tegen.
https://community.ziggo.n...-haverklap-weg/td-p/17972

De genoemde instelling heb ik gewijzigd (naar stateful). Nu hopen op stabiliteit. Weten jullie wat deze instelling doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujHrlDtkbmPqKz2Deu25wsowpAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2plgc8PCO1PyCkYwf4t3XDF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 23:08
Dit zorgt ervoor dat jouw device een IP krijgt van een DHCP server ipv dat hij hem zelf op z’n eigen interface zet wat in principe gebruikelijk is bij IPv6.
Heeft niks met WiFi te maken in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yohost! schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:51:
Dit zorgt ervoor dat jouw device een IP krijgt van een DHCP server ipv dat hij hem zelf op z’n eigen interface zet wat in principe gebruikelijk is bij IPv6.
Heeft niks met WiFi te maken in ieder geval.
Dat het niks met wifi te maken heeft klopt. Maar de ervaring kan wel zijn "dat wifi niet werkt". Een (Android) telefoon maakt er immers ook geen probleem van wifi te disconnecten op het moment dat de "status" check faalt (als in: periodiek contact opnemen met Google, als dat mislukt is er blijkbaar iets met de verbinding aan de hand en "heb je geen internet" waar die dan een indicatie van geeft als niet direct overschakeld op mobiele data).

Maar DHCPv6 is zo extreem ongewoon dat het ook mij sterk lijkt dat het daar mee opgelost wordt. Eerder dat er daarmee alleen maar meer problemen ontstaan, doordat het een niche is. Wel een niche die AFAIK zakelijk wel voor komt. Maarja, Het gaat om een consumenten verbinding bij een consument thuis. En niet een bedrijfsnetwerk van een multinational met duizenden apparaten op het netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 29-05-2025 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
RobertMe schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:16:
[...]
Maar DHCPv6 is zo extreem ongewoon dat het ook mij sterk lijkt dat het daar mee opgelost wordt. Eerder dat er daarmee alleen maar meer problemen ontstaan, doordat het een niche is. Wel een niche die AFAIK zakelijk wel voor komt. Maarja, Het gaat om een consumenten verbinding bij een consument thuis. En niet een bedrijfsnetwerk van een multinational met duizenden apparaten op het netwerk.
Volgens mij is het zelfs zo dat Android (en ChromOS) geen DHCPv6 ondersteunen en dus geen IPv6 IP-nummer krijgen. Uiteraard zullen ze wel blijven werken met een IPv4 IP-nummer.
Zie deze tabel: https://en.wikipedia.org/...port_in_operating_systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Onlangs heb ik een mevrouw met een verstandelijke beperking en een beperkt sociaal netwerk geholpen met een gedwongen verhuizing binnen de zorgorganisatie. Ze woont begeleid op een groep, maar heeft een eigen kamer en dat is in de nieuwe woonvoorziening zelfs een zelfstandige wooneenheid. Alle bewoners hebben een eigen tv aansluiting. Internet op de mobiele telefoon kan via een wifi hotspot van de zorgorganisatie. Er is zeer slecht mobiel bereik in de kamer. De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs. Gelet hierop heb ik voor haar Ziggo Kabel TV afgesloten.

Er is een coax ziggo aansluiting in de kamer. Voor haar komst was er op deze wisselende zorgeenheid, nog onlangs, een actieve aansluiting met werkend tv signaal aanwezig.

Ziggo heeft bevestigd dat het abonnement inmiddels actief is, maar de tv geeft nu aan dat er geen werkend signaal is. Mijn vraag gaat dus over de activatie van het nieuwe abonnement en de instellingen op de tv. Mijn veronderstelling vooraf was dat er, gelet op de recent actieve aansluiting, werkende tv zou zijn vanaf het bericht van Ziggo dat het abonnement actief is, met Coax kabel van de coax ziggo aansluiting naar de tv. Dat is dus niet het geval. De coax kabel die wordt gebruikt is dezelfde kabel als die recent nog wel het signaal goed heeft doorgeven, dus mijn (leken)veronderstelling is dat het ook niet aan de kwaliteit/klasse van de kabel ligt, omdat deze voorheen het signaal ook aan kon.

Weten jullie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:16:
[...]

Dat het niks met wifi te maken heeft klopt. Maar de ervaring kan wel zijn "dat wifi niet werkt". Een (Android) telefoon maakt er immers ook geen probleem van wifi te disconnecten op het moment dat de "status" check faalt (als in: periodiek contact opnemen met Google, als dat mislukt is er blijkbaar iets met de verbinding aan de hand en "heb je geen internet" waar die dan een indicatie van geeft als niet direct overschakeld op mobiele data).

Dat wifi niet werkt, is wellicht inderdaad niet goed verwoord. De apparaten waarop we internet problemen ervaren zijn alle draadloos verbonden. Even afkloppen, maar na aanpassen van de instelling heb ik de gezinsleden niet meer gehoord. Kan natuurlijk toeval zijn.
Wat me overigens nu te binnen schiet, is dat ik ook wel eens een probleem had met het uploaden van bestanden van mijn MacBook (wifi) naar mijn NAS (bekabeld). De upload werd dan onderbroken.
Ook merk ik dat als ik een nu een 4K film start via Infuse op mijn iPad, de buffer goed oploopt. Voorheen zag ik deze buffer niet oplopen (bij een 4K film) en had ik regelmatig een hapering.
In mijn ogen allemaal kleine signalen dat er iets niet goed zit (of zat). De komende dagen even aankijken of het probleem definitief is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hazewindhond009 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:11:
De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs. Gelet hierop heb ik voor haar Ziggo Kabel TV afgesloten.
Wat betreft dat het niet werkt, de hepldesk bellen.

Wat betreft de krappe beurs, kabeltv kost 23,82 om puur tv te kijken (zonder opnemen, terugkijken etc.). Waarom niet een googletv (oid) met een NLZiet abonnement via de wifi die is inbegrepen in de huur? Dan ben je (minder dan) de helft kwijt per maand. Moet ze hier natuurlijk wel mee overweg kunnen, maar gezien een smartphone gebruik moet dit lukken. Zeker als je je afstandbediening van de TV gewoon gebruikt via HDMI-CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Bedankt voor die suggestie, maar de mevrouw heeft helaas heel slechte wifi ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
Onlangs heb ik een mevrouw met een verstandelijke beperking en een beperkt sociaal netwerk geholpen met een gedwongen verhuizing binnen de zorgorganisatie. Ze woont begeleid op een groep, maar heeft een eigen kamer en dat is in de nieuwe woonvoorziening zelfs een zelfstandige wooneenheid. Alle bewoners hebben een eigen tv aansluiting. Internet op de mobiele telefoon kan via een wifi hotspot van de zorgorganisatie. Er is zeer slecht mobiel bereik in de kamer. De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs. Gelet hierop heb ik voor haar Ziggo Kabel TV afgesloten.

Er is een coax ziggo aansluiting in de kamer. Voor haar komst was er op deze wisselende zorgeenheid, nog onlangs, een actieve aansluiting met werkend tv signaal aanwezig.

Ziggo heeft bevestigd dat het abonnement inmiddels actief is, maar de tv geeft nu aan dat er geen werkend signaal is. Mijn vraag gaat dus over de activatie van het nieuwe abonnement en de instellingen op de tv. Mijn veronderstelling vooraf was dat er, gelet op de recent actieve aansluiting, werkende tv zou zijn vanaf het bericht van Ziggo dat het abonnement actief is, met Coax kabel van de coax ziggo aansluiting naar de tv. Dat is dus niet het geval. De coax kabel die wordt gebruikt is dezelfde kabel als die recent nog wel het signaal goed heeft doorgeven, dus mijn (leken)veronderstelling is dat het ook niet aan de kwaliteit/klasse van de kabel ligt, omdat deze voorheen het signaal ook aan kon.

Weten jullie raad?
Coax aansluiten op de tv en ongecodeerde zenders zoeken. NPO1 zou normaal moeten werken zonder decoder, CI+ kaart etc. Als dat ook niet werkt zal er waarschijnlijk ergens iets niet aangesloten zijn. In dit geval vermoed ik dat er wel een technische dienst op zo'n locatie is die daar meer van weet en die kabels beheert. Anders wordt het Ziggo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Vandaag is de laatste dag van mijn huidige ziggo abonnement .
Dus, chat via de app gestart en gevraagd of ev korting is voor ziggo klanten.
Snel gereageerd, werd gekeken naar mijn abonnement, en in twee minuten gebeld 😀😀, ik dacht, kassa…
Nee dus, geen enkele korting, niets, nothing, nada……
Mevrouw was heel vriendelijk maar zij kon niets voor mij betekenen dus heb ik het haar bedankt en gezegd dat bij de concurrenten ging kijken.
Ineens zei ze dat bij opzeggingen moet zijn, daar zijn kortingen beschikbaar 🤪
Vandaag heb ik geen zin, morgen of maandag ga ik ff kijken, anders gewoon richting Odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:48

Weten jullie raad?
dan is de aansluiting niet actief in de wijkkast (bij zorginstellingen is dit vaak inpandig) of er zit in de meterkast iets los, hier al gekeken?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:48
chulin schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:56:
Vandaag is de laatste dag van mijn huidige ziggo abonnement .
Dus, chat via de app gestart en gevraagd of ev korting is voor ziggo klanten.
Snel gereageerd, werd gekeken naar mijn abonnement, en in twee minuten gebeld 😀😀, ik dacht, kassa…
Nee dus, geen enkele korting, niets, nothing, nada……
Mevrouw was heel vriendelijk maar zij kon niets voor mij betekenen dus heb ik het haar bedankt en gezegd dat bij de concurrenten ging kijken.
Ineens zei ze dat bij opzeggingen moet zijn, daar zijn kortingen beschikbaar 🤪
Vandaag heb ik geen zin, morgen of maandag ga ik ff kijken, anders gewoon richting Odido
bij 1 jaar contracten is t eigenlijk altijd 6x10 euro korting. als je echt goeie korting wil moet je overstappen

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
giovanni2903 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:56:
[...]

bij 1 jaar contracten is t eigenlijk altijd 6x10 euro korting. als je echt goeie korting wil moet je overstappen
6x €10 is misschien genoeg met bijv ziggo sport totaal erbij, het is geen 9x50%% korting zoals vorige jaar, maar goed, alles is anders tegenwoordig.
Vandaag geen tijd gehad maar ben benieuwd naar wat odido te bieden heeft, verder, tevreden met ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chulin schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:38:
[...]

6x €10 is misschien genoeg met bijv ziggo sport totaal erbij, het is geen 9x50%% korting zoals vorige jaar, maar goed, alles is anders tegenwoordig.
Vandaag geen tijd gehad maar ben benieuwd naar wat odido te bieden heeft, verder, tevreden met ziggo
Bij Ziggo betaal ik nu 67 euro p/m. Als ik dit configureer bij Odido zou ik uitkomen op 57,50 euro p/m. Beide zonder rekening te houden met kortingen.
In ons huishouden wordt voetbal wel gewaardeerd. Als ze mij 6x10 euro korting + 1 jaar lang gratis ESPN totaal en Ziggo Sport Totaal zou ik daar wel mee akkoord gaan.
Degene die ik afgelopen week aan de lijn had, zei dat over gratis sport pas gesproken kan worden als mijn jaarcontract voorbij is. Dit vind ik een beetje vreemd. Komende weken nog maar eens een poging ondernemen. Mijn abo eindigt pas begin augustus. Ik heb nog de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:46
Met de nieuwe 'wifi' abonnementen is daarmee ook het pakket Lite verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:46
Gisteren de overstap geregeld van Odido naar Ziggo.

Van Odido kreeg ik een verlengvoorstel (1 jaar, 1Gbit) van 1 maand 57,50 daarna 65,- (incl ESPN Compleet)
Dat zou komen op 772,50 op jaarbasis.

De aanbieding bij Ziggo was Interessant. (1 jaar 1 Gbit) 6 x 34,50 en 6 x 69,00. ESPN Compleet en Ziggo sport krijg ik een jaar cadeau. Dit kwam op 621,- op jaarbasis.
Misschien dat ik het abonnement nog aanpas naar 400mbit, ik heb nog tot 26 augustus voordat de overstap gemaakt wordt.

Ik vond het een prima aanbieding van Ziggo.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Al heb je bij ziggo 1000/100 en bij odido 1000/1000

40 mbit moet natuurlijk 100’zijn

[ Voor 29% gewijzigd door hgwj1983 op 31-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hgwj1983 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:38:
Al heb je bij ziggo 1000/40 en bij odido 1000/1000
Neen, het is bij ziggo 1000/100 of 400/40
Maar dat zal @weststar waarschijnlijk terecht niet boeien.
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie