Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58
W1ck1e schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Ik herken dit niet.

Ik neem even aan dat je bedraad werkt.
Je merkt dat de backups haperen, merk je het ook aan ander gebruik ?
Indien niet dan kan het ook een backup probleem zijn.
Laat de backup misschien te weinig over voor de rest ?
Heb je de mogelijkheid om smokeping te installeren ? (Dan kan je controleren wat wel nog bereikbaar is)
Uiteraard bedraad, maar heel internet valt dus gewoon weg. Geen connectie meer naar buiten. Mijn backups beginnen pas rond 01:00 te lopen of zo, maar de verbinding valt ruim daarvoor al weg, dus dat heeft niks met elkaar te maken.

Mijn interne netwerk (TP-Link Omada) blijft gewoon normaal werken.

Maar wat ik zeg, dit speelt echt pas sinds een week of iets langer, daarvoor nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saekerhett schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Uiteraard bedraad, maar heel internet valt dus gewoon weg. Geen connectie meer naar buiten. Mijn backups beginnen pas rond 01:00 te lopen of zo, maar de verbinding valt ruim daarvoor al weg, dus dat heeft niks met elkaar te maken.

Mijn interne netwerk (TP-Link Omada) blijft gewoon normaal werken.

Maar wat ik zeg, dit speelt echt pas sinds een week of iets langer, daarvoor nooit problemen gehad.
Dan zou ik het navragen bij Ziggo. Je kan ook de test doen (als je aangelogd bent op ziggo.nl)

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 29-05-2025 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58
W1ck1e schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:24:
[...]

Dan zou ik het navragen bij Ziggo. Je kan ook de test doen (als je aangelogd bent op ziggo.nl)
Wilde de test gaan draaien, bij 'verbinding naar mijn huis' klapt hij er gelijk uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/il0YI9Dg95ELp0wypJZeyOvXU48=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YAHPN803MAewtWPixQMmY3Oz.png?f=user_large

Goed systeem hoor :')

Alhoewel ik me afvraag wat ze willen testen want als ik wel internet heb zoals nu, komen ze niet verder dan mijn modem die in bridge-modus staat...

Edit: goed, ik heb met Ziggo gechat, ze konden het van hun kant ook zien. Modem is teruggezet naar de fabrieksinstellingen en ze hadden goede hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Over 48 uur krijg ik een sms of het probleem nog voorkomt. We zullen zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Saekerhett op 29-05-2025 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saekerhett schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:28:

...
Goed systeem hoor :')

Alhoewel ik me afvraag wat ze willen testen want als ik wel internet heb zoals nu, komen ze niet verder dan mijn modem die in bridge-modus staat...

Edit: goed, ik heb met Ziggo gechat, ze konden het van hun kant ook zien. Modem is teruggezet naar de fabrieksinstellingen en ze hadden goede hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Over 48 uur krijg ik een sms of het probleem nog voorkomt. We zullen zien.
Inderdaad een goed systeem, jij dacht namelijk ook al (waarschijnlijk terecht) dat het aan de ziggo kant lag.
En nu is ziggo ook aktief op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De afgelopen drie weken ervaren we in ons huishouden dat het wifi/internet niet stabiel. Gedurende de dag regelmatig dat de wifi verbinding er even uit ligt. Dit gebeurt wisselend op verschillende apparaten: iPhones, iPad, MacBook, Windows laptop. Natuurlijk al een keer het modem uit/aan gezet, maar dit heeft niet geholpen. We hebben meerdere extra wifi punten. Om uit te sluiten dat deze wellicht niet (meer) goed werken heb ik deze uit het stopcontact gehaald. In de woonkamer zitten we op enkele meters afstand van de meterkast. Qua bereik zit het dus wel goed. Sinds afsluiten abo (halverwege augustus vorig jaar) is er ook niks veranderd.

Vandaag even gezocht op internet en kwam daarbij onderstaand topic tegen.
https://community.ziggo.n...-haverklap-weg/td-p/17972

De genoemde instelling heb ik gewijzigd (naar stateful). Nu hopen op stabiliteit. Weten jullie wat deze instelling doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujHrlDtkbmPqKz2Deu25wsowpAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2plgc8PCO1PyCkYwf4t3XDF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40
Dit zorgt ervoor dat jouw device een IP krijgt van een DHCP server ipv dat hij hem zelf op z’n eigen interface zet wat in principe gebruikelijk is bij IPv6.
Heeft niks met WiFi te maken in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yohost! schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:51:
Dit zorgt ervoor dat jouw device een IP krijgt van een DHCP server ipv dat hij hem zelf op z’n eigen interface zet wat in principe gebruikelijk is bij IPv6.
Heeft niks met WiFi te maken in ieder geval.
Dat het niks met wifi te maken heeft klopt. Maar de ervaring kan wel zijn "dat wifi niet werkt". Een (Android) telefoon maakt er immers ook geen probleem van wifi te disconnecten op het moment dat de "status" check faalt (als in: periodiek contact opnemen met Google, als dat mislukt is er blijkbaar iets met de verbinding aan de hand en "heb je geen internet" waar die dan een indicatie van geeft als niet direct overschakeld op mobiele data).

Maar DHCPv6 is zo extreem ongewoon dat het ook mij sterk lijkt dat het daar mee opgelost wordt. Eerder dat er daarmee alleen maar meer problemen ontstaan, doordat het een niche is. Wel een niche die AFAIK zakelijk wel voor komt. Maarja, Het gaat om een consumenten verbinding bij een consument thuis. En niet een bedrijfsnetwerk van een multinational met duizenden apparaten op het netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 29-05-2025 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:13
RobertMe schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:16:
[...]
Maar DHCPv6 is zo extreem ongewoon dat het ook mij sterk lijkt dat het daar mee opgelost wordt. Eerder dat er daarmee alleen maar meer problemen ontstaan, doordat het een niche is. Wel een niche die AFAIK zakelijk wel voor komt. Maarja, Het gaat om een consumenten verbinding bij een consument thuis. En niet een bedrijfsnetwerk van een multinational met duizenden apparaten op het netwerk.
Volgens mij is het zelfs zo dat Android (en ChromOS) geen DHCPv6 ondersteunen en dus geen IPv6 IP-nummer krijgen. Uiteraard zullen ze wel blijven werken met een IPv4 IP-nummer.
Zie deze tabel: https://en.wikipedia.org/...port_in_operating_systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:56
Onlangs heb ik een mevrouw met een verstandelijke beperking en een beperkt sociaal netwerk geholpen met een gedwongen verhuizing binnen de zorgorganisatie. Ze woont begeleid op een groep, maar heeft een eigen kamer en dat is in de nieuwe woonvoorziening zelfs een zelfstandige wooneenheid. Alle bewoners hebben een eigen tv aansluiting. Internet op de mobiele telefoon kan via een wifi hotspot van de zorgorganisatie. Er is zeer slecht mobiel bereik in de kamer. De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs. Gelet hierop heb ik voor haar Ziggo Kabel TV afgesloten.

Er is een coax ziggo aansluiting in de kamer. Voor haar komst was er op deze wisselende zorgeenheid, nog onlangs, een actieve aansluiting met werkend tv signaal aanwezig.

Ziggo heeft bevestigd dat het abonnement inmiddels actief is, maar de tv geeft nu aan dat er geen werkend signaal is. Mijn vraag gaat dus over de activatie van het nieuwe abonnement en de instellingen op de tv. Mijn veronderstelling vooraf was dat er, gelet op de recent actieve aansluiting, werkende tv zou zijn vanaf het bericht van Ziggo dat het abonnement actief is, met Coax kabel van de coax ziggo aansluiting naar de tv. Dat is dus niet het geval. De coax kabel die wordt gebruikt is dezelfde kabel als die recent nog wel het signaal goed heeft doorgeven, dus mijn (leken)veronderstelling is dat het ook niet aan de kwaliteit/klasse van de kabel ligt, omdat deze voorheen het signaal ook aan kon.

Weten jullie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:16:
[...]

Dat het niks met wifi te maken heeft klopt. Maar de ervaring kan wel zijn "dat wifi niet werkt". Een (Android) telefoon maakt er immers ook geen probleem van wifi te disconnecten op het moment dat de "status" check faalt (als in: periodiek contact opnemen met Google, als dat mislukt is er blijkbaar iets met de verbinding aan de hand en "heb je geen internet" waar die dan een indicatie van geeft als niet direct overschakeld op mobiele data).

Dat wifi niet werkt, is wellicht inderdaad niet goed verwoord. De apparaten waarop we internet problemen ervaren zijn alle draadloos verbonden. Even afkloppen, maar na aanpassen van de instelling heb ik de gezinsleden niet meer gehoord. Kan natuurlijk toeval zijn.
Wat me overigens nu te binnen schiet, is dat ik ook wel eens een probleem had met het uploaden van bestanden van mijn MacBook (wifi) naar mijn NAS (bekabeld). De upload werd dan onderbroken.
Ook merk ik dat als ik een nu een 4K film start via Infuse op mijn iPad, de buffer goed oploopt. Voorheen zag ik deze buffer niet oplopen (bij een 4K film) en had ik regelmatig een hapering.
In mijn ogen allemaal kleine signalen dat er iets niet goed zit (of zat). De komende dagen even aankijken of het probleem definitief is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hazewindhond009 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:11:
De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs. Gelet hierop heb ik voor haar Ziggo Kabel TV afgesloten.
Wat betreft dat het niet werkt, de hepldesk bellen.

Wat betreft de krappe beurs, kabeltv kost 23,82 om puur tv te kijken (zonder opnemen, terugkijken etc.). Waarom niet een googletv (oid) met een NLZiet abonnement via de wifi die is inbegrepen in de huur? Dan ben je (minder dan) de helft kwijt per maand. Moet ze hier natuurlijk wel mee overweg kunnen, maar gezien een smartphone gebruik moet dit lukken. Zeker als je je afstandbediening van de TV gewoon gebruikt via HDMI-CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:56
Bedankt voor die suggestie, maar de mevrouw heeft helaas heel slechte wifi ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Onlangs heb ik een mevrouw met een verstandelijke beperking en een beperkt sociaal netwerk geholpen met een gedwongen verhuizing binnen de zorgorganisatie. Ze woont begeleid op een groep, maar heeft een eigen kamer en dat is in de nieuwe woonvoorziening zelfs een zelfstandige wooneenheid. Alle bewoners hebben een eigen tv aansluiting. Internet op de mobiele telefoon kan via een wifi hotspot van de zorgorganisatie. Er is zeer slecht mobiel bereik in de kamer. De mevrouw kijkt 's avonds veel tv en heeft een krappe beurs. Gelet hierop heb ik voor haar Ziggo Kabel TV afgesloten.

Er is een coax ziggo aansluiting in de kamer. Voor haar komst was er op deze wisselende zorgeenheid, nog onlangs, een actieve aansluiting met werkend tv signaal aanwezig.

Ziggo heeft bevestigd dat het abonnement inmiddels actief is, maar de tv geeft nu aan dat er geen werkend signaal is. Mijn vraag gaat dus over de activatie van het nieuwe abonnement en de instellingen op de tv. Mijn veronderstelling vooraf was dat er, gelet op de recent actieve aansluiting, werkende tv zou zijn vanaf het bericht van Ziggo dat het abonnement actief is, met Coax kabel van de coax ziggo aansluiting naar de tv. Dat is dus niet het geval. De coax kabel die wordt gebruikt is dezelfde kabel als die recent nog wel het signaal goed heeft doorgeven, dus mijn (leken)veronderstelling is dat het ook niet aan de kwaliteit/klasse van de kabel ligt, omdat deze voorheen het signaal ook aan kon.

Weten jullie raad?
Coax aansluiten op de tv en ongecodeerde zenders zoeken. NPO1 zou normaal moeten werken zonder decoder, CI+ kaart etc. Als dat ook niet werkt zal er waarschijnlijk ergens iets niet aangesloten zijn. In dit geval vermoed ik dat er wel een technische dienst op zo'n locatie is die daar meer van weet en die kabels beheert. Anders wordt het Ziggo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:31
Vandaag is de laatste dag van mijn huidige ziggo abonnement .
Dus, chat via de app gestart en gevraagd of ev korting is voor ziggo klanten.
Snel gereageerd, werd gekeken naar mijn abonnement, en in twee minuten gebeld 😀😀, ik dacht, kassa…
Nee dus, geen enkele korting, niets, nothing, nada……
Mevrouw was heel vriendelijk maar zij kon niets voor mij betekenen dus heb ik het haar bedankt en gezegd dat bij de concurrenten ging kijken.
Ineens zei ze dat bij opzeggingen moet zijn, daar zijn kortingen beschikbaar 🤪
Vandaag heb ik geen zin, morgen of maandag ga ik ff kijken, anders gewoon richting Odido

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:44

Weten jullie raad?
dan is de aansluiting niet actief in de wijkkast (bij zorginstellingen is dit vaak inpandig) of er zit in de meterkast iets los, hier al gekeken?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
chulin schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:56:
Vandaag is de laatste dag van mijn huidige ziggo abonnement .
Dus, chat via de app gestart en gevraagd of ev korting is voor ziggo klanten.
Snel gereageerd, werd gekeken naar mijn abonnement, en in twee minuten gebeld 😀😀, ik dacht, kassa…
Nee dus, geen enkele korting, niets, nothing, nada……
Mevrouw was heel vriendelijk maar zij kon niets voor mij betekenen dus heb ik het haar bedankt en gezegd dat bij de concurrenten ging kijken.
Ineens zei ze dat bij opzeggingen moet zijn, daar zijn kortingen beschikbaar 🤪
Vandaag heb ik geen zin, morgen of maandag ga ik ff kijken, anders gewoon richting Odido
bij 1 jaar contracten is t eigenlijk altijd 6x10 euro korting. als je echt goeie korting wil moet je overstappen

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:31
giovanni2903 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:56:
[...]

bij 1 jaar contracten is t eigenlijk altijd 6x10 euro korting. als je echt goeie korting wil moet je overstappen
6x €10 is misschien genoeg met bijv ziggo sport totaal erbij, het is geen 9x50%% korting zoals vorige jaar, maar goed, alles is anders tegenwoordig.
Vandaag geen tijd gehad maar ben benieuwd naar wat odido te bieden heeft, verder, tevreden met ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chulin schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:38:
[...]

6x €10 is misschien genoeg met bijv ziggo sport totaal erbij, het is geen 9x50%% korting zoals vorige jaar, maar goed, alles is anders tegenwoordig.
Vandaag geen tijd gehad maar ben benieuwd naar wat odido te bieden heeft, verder, tevreden met ziggo
Bij Ziggo betaal ik nu 67 euro p/m. Als ik dit configureer bij Odido zou ik uitkomen op 57,50 euro p/m. Beide zonder rekening te houden met kortingen.
In ons huishouden wordt voetbal wel gewaardeerd. Als ze mij 6x10 euro korting + 1 jaar lang gratis ESPN totaal en Ziggo Sport Totaal zou ik daar wel mee akkoord gaan.
Degene die ik afgelopen week aan de lijn had, zei dat over gratis sport pas gesproken kan worden als mijn jaarcontract voorbij is. Dit vind ik een beetje vreemd. Komende weken nog maar eens een poging ondernemen. Mijn abo eindigt pas begin augustus. Ik heb nog de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 09:50
Met de nieuwe 'wifi' abonnementen is daarmee ook het pakket Lite verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Gisteren de overstap geregeld van Odido naar Ziggo.

Van Odido kreeg ik een verlengvoorstel (1 jaar, 1Gbit) van 1 maand 57,50 daarna 65,- (incl ESPN Compleet)
Dat zou komen op 772,50 op jaarbasis.

De aanbieding bij Ziggo was Interessant. (1 jaar 1 Gbit) 6 x 34,50 en 6 x 69,00. ESPN Compleet en Ziggo sport krijg ik een jaar cadeau. Dit kwam op 621,- op jaarbasis.
Misschien dat ik het abonnement nog aanpas naar 400mbit, ik heb nog tot 26 augustus voordat de overstap gemaakt wordt.

Ik vond het een prima aanbieding van Ziggo.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:31
Al heb je bij ziggo 1000/100 en bij odido 1000/1000

40 mbit moet natuurlijk 100’zijn

[ Voor 29% gewijzigd door hgwj1983 op 31-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hgwj1983 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:38:
Al heb je bij ziggo 1000/40 en bij odido 1000/1000
Neen, het is bij ziggo 1000/100 of 400/40
Maar dat zal @weststar waarschijnlijk terecht niet boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
goed nog eens een poging met de Fritzbox gedaan...

AOP = Braun Telecom BTV-01-SET
Splitter = Braun Telecom BTV-01-UPC
Antenne versteker = Tratec FRA752/N (Poort 1 -> Connectbox, P2 -> TV, P3 -> TV, P4 -> afsluitweerstand

De Fritzbox heeft al direct op het AOP gezeten, bouwt geen docsis verbinding op
op de splitter zowel op Poort 1 als 2, bouwt ook geen docsis verbinding op

De connectbox komt binnen notime online op deze aansluiting...
de fritzbox dus niet...

enige wat hooguit iets zou kunnen betekenen is dat de Fritzbox een te slecht signaal vind..
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0yBdYrVD/Schermafbeelding-2025-05-31-154834.png
als ik de MER Waarde google, van -35 tot -40 google, dan zou het signaal gewoon ronduit belabberd zijn?
maar de powerlevels zijn naar mijn idee wel voldoende...

* SMSfreakie is het spoor inmiddels bijster aan het raken..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:42
@SMSfreakie Geen idee waarom je FB niet wil werken, maar je versterker is niet geschikt voor DOCSIS 3.1, deze gebruikt namelijk low-split en de bandbreedte is beperkt tot iets van 850MHz waardoor je het OFDM-kanaal niet of zeer slecht zult binnenkrijgen.

Vraag Ziggo om een POA-254 updruksplitter (of wat ze tegenwoordig gebruiken) plus F/F-coax voor het aansluiten van je modem.

[ Voor 20% gewijzigd door hcQd op 31-05-2025 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Jordyz schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:02:
Met de nieuwe 'wifi' abonnementen is daarmee ook het pakket Lite verdwenen?
ja. enige pakketten zijn wifi start/middel/groot, lite/basic is overigens 125/25mbit/s, dus wifi start welke 100/25mbit/s doet daar niet echt voor onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
SMSfreakie schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:57:
goed nog eens een poging met de Fritzbox gedaan...

AOP = Braun Telecom BTV-01-SET
Splitter = Braun Telecom BTV-01-UPC
Antenne versteker = Tratec FRA752/N (Poort 1 -> Connectbox, P2 -> TV, P3 -> TV, P4 -> afsluitweerstand

De Fritzbox heeft al direct op het AOP gezeten, bouwt geen docsis verbinding op
op de splitter zowel op Poort 1 als 2, bouwt ook geen docsis verbinding op

De connectbox komt binnen notime online op deze aansluiting...
de fritzbox dus niet...

enige wat hooguit iets zou kunnen betekenen is dat de Fritzbox een te slecht signaal vind..
[Afbeelding]
als ik de MER Waarde google, van -35 tot -40 google, dan zou het signaal gewoon ronduit belabberd zijn?
maar de powerlevels zijn naar mijn idee wel voldoende...

* SMSfreakie is het spoor inmiddels bijster aan het raken..
waarom zit de connectbox op je fra-versterker? die hoort op de poa, maargoed. een mer van -X kan gewoonweg niet, als het signaal uit je plaatje op de splitter/aop is, dan is er wat met je fritzbox aan de hand. helemaal als je connectbox wel gewoon online komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dat de versterker niet geschikt is voor 3.1 is prima.. De CB zit al jaren zo en dat "werkt" op de brakheid van de CB na goed..

Zal de FB nog eens op een andere aansluiting proberen Just 2 be sure

Edit:

de FB op mijn eigen aansluiting nog eens geprobeerd...
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WNn8Khxt/Schermafbeelding-2025-06-01-154028.png
en daar wil die wel met de CMTS praten....

[ Voor 36% gewijzigd door SMSfreakie op 01-06-2025 16:08 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Grrr, aangezien ik online mijn pakket niet laag genoeg kon krijgen, vandaag naar de Ziggo store geweest. Per afgelopen maandag zit je dan gelijk aan een jaarabo vast en kon er niks. Tot op heden heb ik eigenlijk nooit wat aan die fysieke zaak gehad, die medewerkers hebben 0,0 authorisatie voor ook maar iets.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:30:
Grrr, aangezien ik online mijn pakket niet laag genoeg kon krijgen, vandaag naar de Ziggo store geweest. Per afgelopen maandag zit je dan gelijk aan een jaarabo vast en kon er niks. Tot op heden heb ik eigenlijk nooit wat aan die fysieke zaak gehad, die medewerkers hebben 0,0 authorisatie voor ook maar iets.
Klopt. Die staan daar alleen voor verkoop en bonussen. Heeft niets met service te maken.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
weststar schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:17:
Gisteren de overstap geregeld van Odido naar Ziggo.

Van Odido kreeg ik een verlengvoorstel (1 jaar, 1Gbit) van 1 maand 57,50 daarna 65,- (incl ESPN Compleet)
Dat zou komen op 772,50 op jaarbasis.

De aanbieding bij Ziggo was Interessant. (1 jaar 1 Gbit) 6 x 34,50 en 6 x 69,00. ESPN Compleet en Ziggo sport krijg ik een jaar cadeau. Dit kwam op 621,- op jaarbasis.
Misschien dat ik het abonnement nog aanpas naar 400mbit, ik heb nog tot 26 augustus voordat de overstap gemaakt wordt.

Ik vond het een prima aanbieding van Ziggo.
En dan bel je als bestaande klant (langer dan 30 jaar) en moet je smeken om weer korting te krijgen op je doorlopende abonnement. Als je niet belt betaal je sowieso de volle mep. Eerst wilden ze me gratis extra pakketten geven. Daar zit ik niet op te wachten. Daarna was het aanbod 3 maanden €10 korting, dus niet €69, maar €59... die €69 moest ik ook zelf regelen, want ze laten me voor nu gewoon op het niet meer actuele Internet Elite abonnement staan i.p.v. Internet Groot (scheelt €5 per maand).

Volgens de medewerker aan de lijn mochten ze niet meer korting geven, terwijl ik weet dat er maximaal 12x €20 korting mogelijk is als je voor een 2 jarig abonnement gaat. Top op heden was de korting altijd 9x €20 op een jaarabonnement. Ze vinden het eigenlijk ook krom dat nieuwe klanten veel betere aanbiedingen krijgen dan bestaande klanten, maar ja.. dit is was het is.

Ga deze week weer bellen, net zo lang tot ik wel een goed aanbod krijg en anders gaan we na jaren van volle tevredenheid toch de glasvezelopties onderzoeken. Goedkoper is het dan sowieso, omdat je een nieuwe klant bent |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

Als je de jaarverslagen leest dan snap ik wel dat Ziggo nu erg terughoudend is met korting. Aan die klanten verdien je niets meer.

De klanten die nooit om korting vragen betalen nu voor de klanten die elk jaar bellen voor 12 maal € 20,- korting en 12 maanden ESPN. Onder het dreigement dat ze gaan overstappen. Er zijn zelfs TikTok video's die dit haarfijn uitleggen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben ook afgelopen week overgestapt omdat Ziggo niet genoeg korting geeft. Nieuwe klanten krijgen honderden euro's korting en bestaande klanten (ik was ook al 20+ jaar klant) schepen ze af met een paar tientjes. Dan stap ik wel elk jaar gewoon over tussen glasvezel en Ziggo, net als mijn energieleverancier.

Overigens, ik hoef mijn oude modem (SmartWifi modem) niet in te leveren. Levert zoiets op Marktplaats nog iets op? ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
spaceboy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:11:
Ik ben ook afgelopen week overgestapt omdat Ziggo niet genoeg korting geeft. Nieuwe klanten krijgen honderden euro's korting en bestaande klanten (ik was ook al 20+ jaar klant) schepen ze af met een paar tientjes. Dan stap ik wel elk jaar gewoon over tussen glasvezel en Ziggo, net als mijn energieleverancier.

Overigens, ik hoef mijn oude modem (SmartWifi modem) niet in te leveren. Levert zoiets op Marktplaats nog iets op? ;)
Neen, dat levert niks op want moet geactiveerd worden door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

SirMemeAlot schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Ja goed punt, dacht ik al. En zoiets is niet te firmware flashen naar een leuk hobby-project ofzo he? :+ Maar ik dacht inderdaad al: die paar mensen die 'm voor een tientje op Marktplaats hebben gezet gaan 'm vast niet verkopen. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Maar er is ook vrije modemkeuze. Als je gewoon een Fritzbox koopt kun je die ook laten activeren.

Origineel huur spul vanuit Ziggo proberen te activeren is natuurlijk een ander verhaal. Die is niet retail gekocht. Dus geen idee hoe Ziggo daar mee om gaat / wat de wetgeving daar over zegt.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 02-06-2025 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Ga deze week weer bellen, net zo lang tot ik wel een goed aanbod krijg en anders gaan we na jaren van volle tevredenheid toch de glasvezelopties onderzoeken. Goedkoper is het dan sowieso, omdat je een nieuwe klant bent |:(
Dat je daar energie voor hebt. Op een bepaald moment gunde ik het Ziggo echt niet meer, hoe tevreden ik ook was. Het koste mij nul energie om naar KPN over te stappen, vrijdag besteld, maandag aangesloten en werkt als een trein.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
spaceboy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:11:

Idem hier. Ook opgezegd na schamele korting. Was ook 20+ jaar klant. En de laatste ~10 jaar altijd goede kortingen gehad en gebleven. Maar was het nu zat.
Ga nu welk elk jaar switchen. Modem wissel kost me hoogstens 5 min werk. Snel verdiend.

[ Voor 7% gewijzigd door Qosmic op 02-06-2025 12:07 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Maar er is ook vrije modemkeuze. Als je gewoon een Fritzbox koopt kun je die ook laten activeren.

Origineel huur spul vanuit Ziggo proberen te activeren is natuurlijk een ander verhaal. Die is niet retail gekocht. Dus geen idee hoe Ziggo daar mee om gaat / wat de wetgeving daar over zegt.
Tja, VodafoneZiggo zal het modem vast kunnen activeren als het moet maar waarom zou je dan geld betalen voor een modem die je ook gratis bij een abonnement krijgt. Misschien dat er een enkeling is die wel 10 euro er voor over heeft, ik zou gokken van niet, maar niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Activatie van die dingen kan niet, dus je hebt er niet echt iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22

..Christiaan..

..zwll..

Klant sinds 19 april dit jaar:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hfn8IJLp4rjI25RPgwgaO13MvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxAUmv3MXCADCb03k5ZCCEcc.jpg?f=fotoalbum_large

Je bent wel heel snel trouwe klant zo 😉. Verzilverd en het klopt gewoon.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
..Christiaan.. schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:31:
Klant sinds 19 april dit jaar:[Afbeelding]

Je bent wel heel snel trouwe klant zo 😉. Verzilverd en het klopt gewoon.
ik heb film1, espn en ziggo sport totaal gekregen (in deze volgorde). klant sinds 11 februari, pakketten sinds 1 april, 3 april en 6 april. gewoon om je 1 jaar extra blij te maken in de hoop dat je na een jaar die pakketten gaat betalen. ik kijk geen tv, maar heb ze toch geactiveerd :p

het duurde bij ons beide dus ongeveer 7 weken tot de eerste mail. de rest zal deze/volgende week wel volgen hahah

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 04-06-2025 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:43:
...
Ik verwacht nu dus wel een prijsverhoging voor de "Wifi" opties. En hopelijk niet voor de snelheden met de oude naamgeving. In dat geval ga ik natuurlijk niet downgraden.
Het wordt dus blijkbaar net andersom. Oude snelheden stijgen in prijs, nieuwe niet. Er zal vast een logica achter zitten.
Voor mijn XXL verbinding verwacht ik dan dus nu 2,50 euro verhoging, waardoor het verschil met Wifi-middel dus ongeveer 7,50 wordt. Dat is mij die 100 Mbit niet waard. Even wachten tot dat mijn lopende korting van 10 euro verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb net Ziggo gebeld om op te zeggen vanwege het stoppen van de WifiSpots per 1 juli. De medewerker ontkent dat stopgezet wordt en weigert de opzegging door te voeren. De nieuwsbrief zou niet kloppen. Echt, zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Donenzone schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:37:
Ik heb net Ziggo gebeld om op te zeggen vanwege het stoppen van de WifiSpots per 1 juli. De medewerker ontkent dat stopgezet wordt en weigert de opzegging door te voeren. De nieuwsbrief zou niet kloppen. Echt, zucht....
gewoon maand opzegtermijn toch? Of heb je een langer contract lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 09:00

DON PAPA

Tweaker-fan

Gewoon opzeggen, je hebt toch de nieuwsbrief waarin staat dat je kosteloos mag opzeggen door deze eenzijdige aanpassingen als bewijs..

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 05-06-2025 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:50:
[...]

gewoon maand opzegtermijn toch? Of heb je een langer contract lopen?
Nee ik heb een langer contract nog lopen. Wel met de WifiSpots in de voorwaarden.
DON PAPA schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:13:
[...]

Gewoon opzeggen, je hebt toch de nieuwsbrief waarin staat dat je kosteloos mag opzeggen door deze eenzijdige aanpassingen als bewijs..
Ja dat is ook zo, ik zie dat je ook per post kan opzeggen, dus zal dat maar doen dan, hopelijk wordt die wel in behandeling genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Bij mij werd het opzeggen van mijn contract(lopend tot half oktober) per 1 juli a.s. ook eerst geweigerd, maar ik ben blijven aandringen. En een paar minuten later ontving ik de e-mail dat mijn contract per 1 juli a.s, is opgezegd met als reden het stoppen van WiFispots door Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik heb eerst via de chat om bevestiging gevraagd. Die gaven aan dat kosteloos opzeggen inderdaad kon. Kon via telefoon of opzegformulier. Laatste ingevuld, want ik wil zoveel mogelijk zwart op wit. Dan word je alsnog gebeld en de gozer aan de telefoon ging me, nadat ik zei dat ik kosteloos wilde opzeggen vanwege de wifi spots, eerst in de wacht zetten. Daarna kwam hij onwijs zenuwachtig en haperend terug aan de lijn om te vragen of ik maandag (het was toen vrijdag geloof ik) nog een keer het formulier in kon vullen, want dan kon iemand me terugbellen die er meer vanaf zou weten. Vreemd.

Die maandag zou het 2 juni zijn, dus te laat om met 1 maand opzegtermijn op te zeggen per 1 juli. Ik dus weer in de chat geklommen en gevraagd of zij het niet gewoon even in orde konden maken. Was binnen een uurtje geregeld. Daarna nog eens om bevestiging gevraagd dat er geen afkoopsom in rekening zou worden gebracht en die bevestiging kreeg ik ook.

Dus de mensen van de chat kunnen gewoon je opzegging kosteloos in orde maken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zmnkl1tiGy3RJeL8fuO4diyJomM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CW2Vvz6K9vFT95ynbvITeJy0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0lJOiJnRDy_t5d0Gm0Pc1FHK2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JB9pZBpyAMbAu8v2RjYWvJ88.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/560upNSyShPjCh6EZ71RHtWwyiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOU983NZvKUxrz7Yl5rtOrj9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

barrymossel schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:48:
[...]
Die maandag zou het 2 juni zijn, dus te laat om met 1 maand opzegtermijn op te zeggen per 1 juli.
Bij een eenzijdige aanpassingen heb je geen 1 maand opzegtermijn om kostenloos te kunnen opzeggen, je kan gewoon tot eind juni opzeggen. Sterker nog, als je nu al opzegt, dan kan Ziggo ook meteen de stekker eruit trekken en hoeft dus niet te wachten tot 1 juli.

Dit stond ook in de tekst van Ziggo
---
Verbonden modems
Weinig mensen gebruiken nog de mogelijkheid van de automatische draadloze verbinding met andere Ziggo-modems. Daarom stopt het per 1 juli 2025. Heb je vragen of zeg je liever kosteloos op? Neem dan voor 1 juli contact met ons op.
---

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 05-06-2025 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
DON PAPA schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:26:
[...]

Bij een eenzijdige aanpassingen heb je geen 1 maand opzegtermijn om kostenloos te kunnen opzeggen, je kan gewoon tot eind juni opzeggen. Sterker nog, als je nu al opzegt, dan kan Ziggo ook meteen de stekker eruit trekken en hoeft dus niet te wachten tot 1 juli.

Dit stond ook in de tekst van Ziggo
---
Verbonden modems
Weinig mensen gebruiken nog de mogelijkheid van de automatische draadloze verbinding met andere Ziggo-modems. Daarom stopt het per 1 juli 2025. Heb je vragen of zeg je liever kosteloos op? Neem dan voor 1 juli contact met ons op.
---
Dank voor de info. Ik vertrouw dit soort bedrijven gewoon standaard niet. Dus dan liever safe then sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tOY8cVQHybg0B8UevWDWMWGNhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UcP4hKuuFio3zAu7758He9xj.png?f=fotoalbum_large
Nou moe?! Ik kan niet eens via de website of app een lager abbo kiezen. Hebben ze het nou serieus zo overdreven lastig gemaakt? Je zou bijna denken dat ze je graag kwijt willen...
Is bellen dus de enige optie om je abbo tegenwoordig nog fatsoenlijk aan te passen?
Zo ja; dan is het tijd dat ze te weten komen dat we eindelijk sinds jaren hier de mogelijkheid van 2 verschillende glas-aansluitingen hebben. Meer mensen die zo denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dasystemcheck schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:41:
[Afbeelding]
Nou moe?! Ik kan niet eens via de website of app een lager abbo kiezen. Hebben ze het nou serieus zo overdreven lastig gemaakt? Je zou bijna denken dat ze je graag kwijt willen...
Is bellen dus de enige optie om je abbo tegenwoordig nog fatsoenlijk aan te passen?
Zo ja; dan is het tijd dat ze te weten komen dat we eindelijk sinds jaren hier de mogelijkheid van 2 verschillende glas-aansluitingen hebben. Meer mensen die zo denken?
Net even gecheckt in de Ziggo app. Ik zit op Wifi middel en kan gewoon naar Start of naar Max. Ik ben juist recentelijk gewijzigd van XXL (500) naar Middel (400). Kon ook gewoon via de app. Ik weet niet waarom dit bij jou niet lukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qsw8KEAFFip7piY4Ho_ygSITfaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXmm51FE0tNvyfCNrw4Z9mya.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 05-06-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
Ik vind veel maffer dat je geen korting krijgt wanneer je voor 12 maanden bijtekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Laatst online: 12-06 20:19
Ook bijzonder,
In januari een 2 jarig contract aangegaan met 12 maanden €35 korting. Internet xxl 500mb.
Via mijn Ziggo kan ik blijkbaar toch overstappen naar een nieuw abonnement met een nieuw contract voor 12 maanden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAS90FBgi7JkwKRqUyc4ZS2tu_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jApjb7tEeoH3YiOnIbErkxmt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
petertje30 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:22:
Ook bijzonder,
In januari een 2 jarig contract aangegaan met 12 maanden €35 korting. Internet xxl 500mb.
Via mijn Ziggo kan ik blijkbaar toch overstappen naar een nieuw abonnement met een nieuw contract voor 12 maanden?[Afbeelding]
Natuurlijk mag jij dat, dan gooi je namelijk je korting weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@W1ck1e @petertje30 Neen, korting zal niet zomaar vervallen. Er volgt immers geen nieuwe korting en 12 maanden 35 euro is geen korting met afwijkende voorwaarden. Overigens zal je contractduur gelijk blijven aangezien deze nu al langer is dan 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:57:
@W1ck1e @petertje30 Neen, korting zal niet zomaar vervallen. Er volgt immers geen nieuwe korting en 12 maanden 35 euro is geen korting met afwijkende voorwaarden. Overigens zal je contractduur gelijk blijven aangezien deze nu al langer is dan 12 maanden.
Dan zal ik wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAzVO96ka5CJaSXdFbXozIcfVp0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LHuCi6XzLnMzmP3Syd8TTsbK.png?f=user_large

verkeerd interpreteren.

namelijk : als je wilt overstappen naar Wifi Middel dan krijg je een nieuw contract van 12 maanden en een beloning van 0 euro korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@W1ck1e ik snap de verwarring. De schoonheidsprijs heeft het niet. Daar zijn we het zeker over eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
Voor de goede orde, ik heb geen plannen om een ander abonnement te kiezen. Maar vond het wel apart dat er veel verschillen zijn in het aanbod.
Nergens staat bij mij dat mijn huidig contract komt te vervallen / of de huidige korting behouden blijft. Daar zouden ze wat transparanter in mogen zijn.
Een buurman heeft trouwens Ziggo gebeld omdat hij wilde opzeggen ivm het vervallen van de wifi spots per 1 juli. Dit was absoluut niet mogelijk ondanks dit in de mail van Ziggo werd vermeld.

[ Voor 60% gewijzigd door petertje30 op 05-06-2025 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:11:
@W1ck1e ik snap de verwarring. De schoonheidsprijs heeft het niet. Daar zijn we het zeker over eens. :)
Ik vermoed dat ziggo iets denkt als:

oude klanten die minder willen betalen door naar een nieuw vergelijkbaar abonnement over te stappen staan we dat niet toe zonder een nieuw contract af te dwingen zonder extra korting. vroeger kon je wel na je contract van snelheid wisselen zonder een nieuw contract aan te gaan (als je tenminste geen korting kreeg)

Maar misschien komt dat omdat @petertje30 nog in een contractperiode zit. En ik ook.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 05-06-2025 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:18:
[...]

Ik vermoed dat ziggo iets denkt als:

oude klanten die minder willen betalen door naar een nieuw vergelijkbaar abonnement over te stappen staan we dat niet toe zonder een nieuw contract af te dwingen zonder extra korting. vroeger kon je wel na je contract van snelheid wisselen zonder een nieuw contract aan te gaan (als je tenminste geen korting kreeg)

Maar misschien komt dat omdat @petertje30 nog in een contractperiode zit. En ik ook.

***members only***
Ik heb in mijn contract periode mijn abo probleemloos gewijzigd van Internet XXL naar Wifi Middel. Vandaag overigens de nieuwe factuur voorbij zien en het is keurig verrekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertje30
meesje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:46:
[...]

Ik heb in mijn contract periode mijn abo probleemloos gewijzigd van Internet XXL naar Wifi Middel. Vandaag overigens de nieuwe factuur voorbij zien en het is keurig verrekend.
Kon je de korting behouden? En heb je dit via de app gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door petertje30 op 05-06-2025 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
petertje30 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:49:
[...]

Kon je de korting behouden? En heb je dit via de app gedaan?
Ik heb het via de app gedaan. Ik ben geen nieuw contract aangegaan, deze liep en loopt tot half augustus. Mijn kortingsperiode van 9 maanden was wel voorbij.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 05-06-2025 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
[Afbeelding]
Tot 1,5 week geleden zat die 12 maanden verlenging er niet op. Het is irritant dat andere providers bijna geen haar beter zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:10:
[...]

Tot 1,5 week geleden zat die 12 maanden verlenging er niet op. Het is irritant dat andere providers bijna geen haar beter zijn.
Het zal me overigens niet verbazen dat het telefonisch wel lukt zonder voordeel verlies en/of nieuw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
meesje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:24:
[...]

Het zal me overigens niet verbazen dat het telefonisch wel lukt zonder voordeel verlies en/of nieuw contract.
met voordeel lukt misschien nog, maar dat is altijd icm jaar-contract. sinds vorige week kun je niet meer van oud-portfolio naar nieuw portfolio zonder 1-jaar contract. die pakketten zijn er inmiddels al 3 maanden, dus als je nu nog over wilt heb je helaas pech of moet je die 12-maanden accepteren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor mensen die Ziggo willen opzeggen maar, net als ik (tot eind oktober dit jaar) vastzitten aan een contract maar WEL willen en kunnen opzeggen;

Bel Ziggo Klantenservice en zeg dat je je abo vroegtijdig wil opzeggen omdat de geleverde diensten bij het abonnement wijzigen per 1juli a.s. , Ziggo stopt namelijk dan met WifiSpots. Dit is dus een onderdeel van je bestaande abonnement dat eruit gaat.

Zonet gebeld en 5 minuten na het telefoongesprek al de opzegging ontvangen per 6 juli a.s _/-\o_

Ik wilde toch al na het einde van het Ziggo contract (eind oktober dit jaar) overstappen naar Odido (ivm glasvezel hier eindelijk + gewoonweg goedkoper bij Odido)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 06-06-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:24:
[...]

met voordeel lukt misschien nog, maar dat is altijd icm jaar-contract. sinds vorige week kun je niet meer van oud-portfolio naar nieuw portfolio zonder 1-jaar contract. die pakketten zijn er inmiddels al 3 maanden, dus als je nu nog over wilt heb je helaas pech of moet je die 12-maanden accepteren
Dan heb ik geluk gehad/was net op tijd. Op 23 mei heb ik de wijziging doorgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

_Bailey_ schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:03:
Zonet gebeld en 5 minuten na het telefoongesprek al de opzegging ontvangen per 6 juli a.s _/-\o_
Door deze wijziging is er geen maand opzegtermijn van toepassing, je moet alleen voor 1 juli je abonnement laten beëindigen. Hou er rekening mee, dat Ziggo straks kan zeggen dat je abonnement te laat is stop gezet op 6 juli. 😉

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 06-06-2025 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Door deze wijziging is er geen één maand opzegtermijn, je moet alleen voor 1 juli je abonnement laten beëindigen. Hou er rekening mee, dat Ziggo straks kan zeggen dat je abonnement te laat stop gezet is op 6 juli. 😉
dit staat in de mail van Ziggo na mijn opzeggingsgesprek van zonet...

Dit zeggen we voor je op:

Dienst
Einddatum

Veilig online pakket: Safe Online XL
6 juli 2025

Extra TV-pakket naar keuze: SkyShowtime
6 juli 2025

Internet Start en TV Start Next Mini (zonder bellen)
6 juli 2025

Ziggo Go
6 juli 2025

en ook dit in de betreffende mail

Goed om te weten

Voor apparatuur die we terug willen: je krijgt ongeveer een week voordat het abonnement stopt een retourdoos of -envelop in de brievenbus.

Stuur de apparatuur binnen 2 weken nadat het abonnement is gestopt terug. Dan betaal je er geen restwaarde voor.

Over de apparatuur

Bij dit abonnement heb je apparatuur van ons. Kijk je even mee wat er met de apparaten moet gebeuren?

Type apparaat
(Serienr.)
Retour?
Toelichting

SmartWifi modem
(XXX))
Ja
Dit apparaat willen we graag terug om te recyclen.

Next Mini
(XXX)
Ja
Dit apparaat willen we graag terug om te recyclen.

Is toch precies wat ik wilde? Of lees ik ergens over heen?

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 06-06-2025 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Door deze wijziging is er geen maand opzegtermijn van toepassing, je moet alleen voor 1 juli je abonnement laten beëindigen. Hou er rekening mee, dat Ziggo straks kan zeggen dat je abonnement te laat is stop gezet op 6 juli. 😉
@_Bailey_ heeft toch per vandaag (6 juni) opgezegd? 1 maand verder is 6 juli. Dit klopt dan toch?
Of is je opmerking in algemene zin en niet specifiek voor @_Bailey_ bedoeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:37:
[...]

@_Bailey_ heeft toch per vandaag (6 juni) opgezegd? 1 maand verder is 6 juli. Dit klopt dan toch?
@_Bailey_
Deze opzegging kan nu als een normale opzegging gezien worden, omdat er een maand opzegtermijn wordt gehanteerd en het abonnement nu eindigt na 1 juli.

Dit staat er in de Algemene voorwaarden artikel 8.4

Als een wijziging niet aantoonbaar in het voordeel
van de Klant is, dan heeft de Klant het recht om het
Abonnement en/of enige verbonden of verwante
overeenkomst kosteloos op te zeggen met ingang
van de wijzigingsdatum
. Deze opzegging vindt via
de Klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de
wijzigingsdatum worden gedaan. Neem contact
op met de Klantenservice...

Begrijp mij goed, ik zeg niet dat Ziggo dit ook doet, maar het zou wel kunnen en dan heb je een probleem, want je abonnement is dan niet op de ingangsdatum (1 juli) van de wijziging gestopt.

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 06-06-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:57:
[...]

@_Bailey_
Deze opzegging kan nu als een normale opzegging gezien worden, omdat er een maand opzegtermijn wordt gehanteerd en het abonnement nu eindigt na 1 juli.

van de wijzigingsdatum

Begrijp mij goed, ik zeg niet dat Ziggo dit ook doet, maar het zou wel kunnen en dan heb je een probleem, want je abonnement is dan niet op de ingangsdatum (1 juli) van de wijziging gestopt.
De mail wat betreft mijn voortijdige opzegging met de concrete datum van opzegging is ondertekend door de directeur Consumentenmarkt, Robin Kroes.

Bij een evt probleem refereer ik naar hem aangaande de schriftelijk/digitaal vastgelegde opzegging per 6 juli aanstaande.

Maar de kans dat ik na de beëindiging contract mail van zonet nog een probleem zou kunnen krijgen acht ik op zo'n 0,05%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is natuurlijk ook gek. Je zegt op i.v.m. een wijziging in de AV (/geleverde diensten in dit geval). Maar vervolgens is de einddatum na de wijziging. Dus eigenlijk ga je dan toch akkoord met de wijziging? Anders beëindig je wel voor de datum dat de wijziging in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:57:
[...]

@_Bailey_

van de wijzigingsdatum

Dit is inderdaad wel bijzonder. Ik had even gemist dat het contract nog liep tot oktober en zodoende het gelezen als een normale opzegging (met opzegtermijn van 1 maand).

De bevestigingsmail heeft diegene al binnen. Dus zal wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:24:
Het is natuurlijk ook gek. Je zegt op i.v.m. een wijziging in de AV (/geleverde diensten in dit geval). Maar vervolgens is de einddatum na de wijziging. Dus eigenlijk ga je dan toch akkoord met de wijziging? Anders beëindig je wel voor de datum dat de wijziging in gaat.
Medewerker klantenservice Ziggo gaf aan dat ik kon opzeggen met 1 maand opzegtermijn, ivm de wijziging van geleverde diensten wat ik haar aangaf.
Met de bevestigingsmail van de beëindiging ben ik niet bang voor evt een fout of toch geen daadwerkelijke beëindiging per 6 juli

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 06-06-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2bCdTjf/Screenshot-20250606-215010-Chrome.jpg
Zijn zoveel pre rs errors nou wel of niet goed..

Compal connectbox.. En lees tegenstrijdige info over de pre rs en de compal..

Edit: Us bijgevoegd

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zhy7xBQc/Screenshot-20250607-093808-Chrome.jpg

@stormfly toegevoegd

[ Voor 25% gewijzigd door SMSfreakie op 07-06-2025 09:40 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:54:
[Afbeelding]

Je downstream waardes zijn vrij laag, wat is het vermogen dat je voor upstream gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

@stormfly toegevoegd
Hoe hoog is je uptime? Is dit van weken of dagen? Er zijn ook regelmatig GUI bugs waardoor het erger lijkt dan het is. In theorie kan je stellen dat pre errors niet erg zijn maar post errors wel en die zijn laag bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bijna 6 dagen..
ook haalt t ding de 500mbit ook nooit een keer kom ik net achter... blijft steken rond de 400~425 bekabeld

[ Voor 78% gewijzigd door SMSfreakie op 07-06-2025 11:46 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:33:
Medewerker klantenservice Ziggo gaf aan dat ik kon opzeggen met 1 maand opzegtermijn, ivm de wijziging van geleverde diensten wat ik haar aangaf.
Met de bevestigingsmail van de beëindiging ben ik niet bang voor evt een fout of toch geen daadwerkelijke beëindiging per 6 juli
Dan had deze medewerker van Ziggo het ook niet bij het juiste eind, maar helaas is dat tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Je had gewoon per 1 juli (de dag van de wijziging) weg kunnen zijn bij Ziggo. Nu boeien die 6 dagen natuurlijk niet zo, maar ze verwachten van ons ook dat we ons aan de regeltjes houden. Met het zwaaien van hun officiële - eigen - voorwaarden had het waarschijnlijk sowieso niet meer zo'n fijn gesprek geworden, maar goed... da's een keuze natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 13-06-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Zojuist online Ziggo opgezegd omdat mijn jaarabonnement met 12 maanden 50% korting is afgelopen en ik daardoor van 40 naar 82,12 euro ging.
Nu opzoek naar een nieuw abonnement. Er is hier glasvezel beschikbaar en hiervoor had ik 1 Gb/s van KPN, maar ik merk geen verschil tijdens gebruik, down nog up. Ik vind Ziggo het fijnst omdat het tv-platform naar mijn mening het beste werkt, zeker met de Mediabox Next (met coax aansluiting) die ik de vorig jaar nog specifiek kon aanvragen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wil je nog een Next krijgen, dan moet je bellen en dan nog is er geen garantie dat je een Next krijgt. Als je online een abonnement aanvraagt, kan je alleen een Next Mini krijgen. Aangezien de Next Mini V1+ veel aantrekkelijker is, zou ik daar nog even mee wachten. En je kunt natuurlijk altijd je mediabox omruilen. Stekker eruit en bellen :) Ja, onbereikbaar, zo kunnen we niet testen. Duh. Maar goed, je kunt gewoon op naam van je partner, huisgenoot, whatever (plus ander rekeningnummer) een nieuw abonnement aanvragen op het bestaande adres. Die kan je ook gewoon in eerder in laten gaan. Jij kan er toch niets aan doen dat de vorige bewoner zijn abonnement niet eerder heeft opgezegd? Maar verstandigste is wel (om bijdehand gezeur van een medewerker te voorkomen) om het een dag na einde abonnement in te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
[Afbeelding]

[Afbeelding]

@stormfly toegevoegd
Je DS en US waardes zijn perfect. Hoe dichter je downstream bij de 0 zit, hoe beter.
Die Pre RS waardes zie ik overal zo hoog. Dat is een bug in de firmware van de Compal (en volgens mij ook de Arris variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
CreativeS schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:08:
[...]

Wil je nog een Next krijgen, dan moet je bellen en dan nog is er geen garantie dat je een Next krijgt. Als je online een abonnement aanvraagt, kan je alleen een Next Mini krijgen. Aangezien de Next Mini V1+ veel aantrekkelijker is, zou ik daar nog even mee wachten. En je kunt natuurlijk altijd je mediabox omruilen. Stekker eruit en bellen :) Ja, onbereikbaar, zo kunnen we niet testen. Duh. Maar goed, je kunt gewoon op naam van je partner, huisgenoot, whatever (plus ander rekeningnummer) een nieuw abonnement aanvragen op het bestaande adres. Die kan je ook gewoon in eerder in laten gaan. Jij kan er toch niets aan doen dat de vorige bewoner zijn abonnement niet eerder heeft opgezegd? Maar verstandigste is wel (om bijdehand gezeur van een medewerker te voorkomen) om het een dag na einde abonnement in te laten gaan.
de v1+ word nu geleverd bij abonnementen, de oude mini is op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
My-life schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:07:
Zojuist online Ziggo opgezegd omdat mijn jaarabonnement met 12 maanden 50% korting is afgelopen en ik daardoor van 40 naar 82,12 euro ging.
Nu opzoek naar een nieuw abonnement. Er is hier glasvezel beschikbaar en hiervoor had ik 1 Gb/s van KPN, maar ik merk geen verschil tijdens gebruik, down nog up. Ik vind Ziggo het fijnst omdat het tv-platform naar mijn mening het beste werkt, zeker met de Mediabox Next (met coax aansluiting) die ik de vorig jaar nog specifiek kon aanvragen.

***members only***
je kunt inderdaad op andere naam+rek. nummer gelijk opnieuw bestellen. gewoon die mini nemen, zorg je er gewoon voor dat de ingangsdatum dezelfde is als de einddatum van het oude abo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:41:
de v1+ word nu geleverd bij abonnementen, de oude mini is op :)
Ah oké. Ik heb hier nog twee liggen. O nee, dat zijn oude test-Next'en. Was toen een test dat we 3 Next'en thuis kregen om te kijken of en hoe dat werkte. Alle drie met hun eigen HMDI aangesloten en maar wisselen :) Verder totaal niet interessant. Als de Next ooit komt te vervallen (of er is geen vervangend exemplaar meer) is er helemaal geen reden meer om bij Ziggo te blijven, maar voor 7 tientjes in de maand en contractvrij hoef ik voorlopig nog geen truukjes uit te halen om korting te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:02:
Ik ben dit screenshot in de krochten tegengekomen...
Dit schijnt de nieuwe Next Mini V1+ te zijn, maar ik weet het niet zeker.
Zo te zien ook Dolby Vision en Atmos.

[Afbeelding]
Had deze gemist dus maar even een schopje voor anderen die hem ook gemist hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:07:
Had deze gemist dus maar even een schopje voor anderen die hem ook gemist hadden.
Uiteraard was wel bekend dat dát de nieuwe Mini V1+ was, maar ja... ik had 'm toen net (met de originele Next Mini) teruggestuurd naar Ziggo na beëindigen testgroep en zo. Qua snelheid (zappen, menu, nieuwe Netflix-app, et cetera) was het een verademing, qua beeldkwaliteit nog steeds niet gelijk aan de Next en dus de Next weer teruggezet.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 16-06-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:14:
[...]

Uiteraard was wel bekend dat dát de nieuwe Mini V1+ was, maar ja... ik had 'm toen net teruggestuurd. Qua snelheid (zappen, menu, nieuwe Netflix-app, et cetera) is het een verademing, qua beeldkwaliteit nog steeds niet gelijk aan de Next.
Ik ben wel heel benieuwd naar de volgende vergelijking:
  • Next V1+ unicast stream
  • KPN unicast stream (geen multicast)
Mocht iemand dit ooit eens getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Je DS en US waardes zijn perfect. Hoe dichter je downstream bij de 0 zit, hoe beter.
Die Pre RS waardes zie ik overal zo hoog. Dat is een bug in de firmware van de Compal (en volgens mij ook de Arris variant).
Dan geef ik het op met de Fritzbox 6690..
Vrees dat m'n schoonouders dan het maar hebben te doen met brak internet.. Onwerkbaar imo maar goed.. Het houd ook ergens een keer op..

De FB 6690 maar weer op marktplaats.. Project mislukt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
SMSfreakie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:40:
[...]

Dan geef ik het op met de Fritzbox 6690..
Vrees dat m'n schoonouders dan het maar hebben te doen met brak internet.. Onwerkbaar imo maar goed.. Het houd ook ergens een keer op..

De FB 6690 maar weer op marktplaats.. Project mislukt..
hoezo brak internet? vraag een swap naar sagemcom modem, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:06:
[...]

hoezo brak internet? vraag een swap naar sagemcom modem, werkt prima
Been there willen ze niet want abbo is 400/40 oid, en de connectbox doet het nog goed genoeg aldus Ziggo..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:22:
Been there willen ze niet want abbo is 400/40 oid, en de connectbox doet het nog goed genoeg aldus Ziggo..
Ik mag toch aannemen dat ze de lijn dan getest hebben? En anders zet je het toch één maandje naar 1000/100 en als het nieuwe modem (Sagemcom) binnen is, weer terug? Ik krijg zo te zien geen nieuw jaarcontract (wij zijn in principe contractvrij) als ik verhoog van 400/40 naar 1000/100. Ik weet de situatie van je ouders niet, maar als het niet linksom kan, dan maar één maandje rechtsom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVJCnTtFzxZXdSjyOX76Jmwiw3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VT6LhQJNe9UKsshHDOE0V2q9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door CreativeS op 17-06-2025 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
SMSfreakie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:22:
[...]

ik kom bij zoveel mensen dat de klantenservice tegen hun doet alsof de connectbox al 100 jaar oud is en daarom een sagemcom toesturen. je treft dus echt net de verkeerde mensen. het stomme is dat alles wordt gelogd en je nu dus niet zomaar een lulverhaal kunt ophangen voor een nieuwe..

het vervelende is dat het signaal op afstand goed kan lijken maar er wel problemen zijn, dit is niet makkelijk te zien op afstand. ik zou gewoon blijven volhouden en anders dreigen met opzeggen

[ Voor 15% gewijzigd door giovanni2903 op 17-06-2025 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou als helpdeskmedewerker ook geen modems omwisselen omdat mensen dat vragen. Als de verbinding goed werkt dan ruilen ze natuurlijk niets om.
Je moet het probleem met de verbinding aankaarten. Dan is het aan Ziggo om dit op te lossen. Of dat met een nieuwe modem is of dat er iets fout in dat deel van het netwerk zit, is aan Ziggo om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

CreativeS schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:35:
[...]

Ik mag toch aannemen dat ze de lijn dan getest hebben? En anders zet je het toch één maandje naar 1000/100 en als het nieuwe modem (Sagemcom) binnen is, weer terug? Ik krijg zo te zien geen nieuw jaarcontract (wij zijn in principe contractvrij) als ik verhoog van 400/40 naar 1000/100. Ik weet de situatie van je ouders niet, maar als het niet linksom kan, dan maar één maandje rechtsom.

[Afbeelding]
Sinds een paar weken is het omzetten van je pakket een nieuwe overeenkomst. Als je upgrade ga je naar het nieuwe pakket. Dit is met 12 maanden binding. Het klakkeloos maandelijks pakket omzetten kan officieel niet meer. Of ik heb iets gemist in de afgelopen weken.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:00
Hoppa, 3.3% inflatiecorrectie. Het wordt vooraf al niet eens meeer aangekondigd, gewoon een note onder op je factuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Frappuccino schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:56:
Hoppa, 3.3% inflatiecorrectie. Het wordt vooraf al niet eens meeer aangekondigd, gewoon een note onder op je factuur.
nieuws: VodafoneZiggo verhoogt prijzen met 3,3 procent wegens inflatiecorrectie ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11

DropjesLover

Dit dus ->

Afgelopen dagen merkte ik ineens dat thuis mijn internet merkbaar langzamer was. Met name T.net laden haperde wat.
Op verschillende dagen/tijden speedtest.net gedaan, haal ik op de pc krap 95Mbit down, maar wel 30 up (zou 250/30 moeten zijn) :?

Maar goed, ik heb toch opgezegd per volgende week maandag.

Hoofdreden: prijs (internet + tv complete) à €67,50, al helemaal na de belediging van gerommel met verlengen (nagenoeg zonder overleg) en een korting van wel €10 voor 3 maanden. Terwijl we al 7+ jaar hier wonen. Nog een oude modem en originele 1e versie Next, beiden hoef ik niet terug te sturen.

Morgen wordt de glasvezel van KPN naar binnen getrokken en per vrijdag actief, 2 jaar, 1e jaar €35/mnd.

Ik ben niet van het hoppen, maar Ziggo was ik wel klaar mee.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1 ... 63 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie