Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:24
DropjesLover schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:16:
Afgelopen dagen merkte ik ineens dat thuis mijn internet merkbaar langzamer was. Met name T.net laden haperde wat.
Op verschillende dagen/tijden speedtest.net gedaan, haal ik op de pc krap 95Mbit down, maar wel 30 up (zou 250/30 moeten zijn) :?

...

Morgen wordt de glasvezel van KPN naar binnen getrokken en per vrijdag actief, 2 jaar, 1e jaar €35/mnd.
...
Als ik die 95 Mbit zie denk ik aan een gigabit/fast ethernet issue. Als dat klopt dan ga je met glasvezel niet meteen sneller zijn. Kijk even je kabels na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29
Ben hier ook wel beetje klaar. Next Mini heeft al meer storingen gehad in de afgelopen 3 maanden dan Odido in een heel jaar. Gisteren werd ineens de IPv6 range omgegooid waardoor de pihole een ander IP kreeg, konden IPv6 clients niks meer resolven. Je hebt verdorie een paar miljard IP-adressen, je geeft iedereen een /56, hoe moeilijk is het om die gelijk te houden?

Dan de "inflatiecorrectie" die alleen voor bestaande abonnees geldt, ook als het contract amper 3 maanden loopt (zelfs Odido stelt hem uit voor een jaar bij verse klanten) en het niet meer kunnen aanpassen van je abonnement zonder met 12 maanden te verlengen...

Ik overweeg de hele zooi op te zeggen via de wifispots route en dan maar Delta 24 maand voor 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:22

DropjesLover

Dit dus ->

W1ck1e schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:24:
[...]

Als ik die 95 Mbit zie denk ik aan een gigabit/fast ethernet issue. Als dat klopt dan ga je met glasvezel niet meteen sneller zijn. Kijk even je kabels na.
Op de PS5 haalde ik gisteravond wel 245MBit, alles is bedraad aangesloten, ook de Deco's geven aan nog bedraad aangesloten te zijn. Alle bekabeling zit op gigabit switches.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Domme vraag misschien
Maar is dit de aop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ITSp29V0rqaPorGvM0zM3K7fPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHO7cD5dYBZDgKay06N6ZE9I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
DropjesLover schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Op de PS5 haalde ik gisteravond wel 245MBit, alles is bedraad aangesloten, ook de Deco's geven aan nog bedraad aangesloten te zijn. Alle bekabeling zit op gigabit switches.
Kabel naar de PC, aangezien je aangeeft dat die niet boven de 100Mbps uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:48
lHybridl schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:34:
Domme vraag misschien
Maar is dit de aop?

[Afbeelding]
Klopt, maar deze is wel verouderd. Dus weet niet of je bezig bent met nieuwe installatie maar dan zou ik direct monteursafspraak inplannen om deze te vervangen.

Dit is overigens het Ziggo glasvezel Topic en dit is geen glasvezel aansluiting. ;)

Zou je post dus in het vervolg hier posten: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DropjesLover schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Ik neem even aan dat je PS5 een eigen kabel heeft net zoals de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:40:
[...]

Klopt, maar deze is wel verouderd. Dus weet niet of je bezig bent met nieuwe installatie maar dan zou ik direct monteursafspraak inplannen om deze te vervangen.
Ik heb deze een paar jaar terug bij familie gezien met het vervangen van het modem voor een Sagemcom. Die werkte vervolgens niet waarna ik Ziggo heb gebeld en incl. video bleek toen dat dit er "op gedraaid" zit. @lHybridl moet deze ik meen tegen de klok in kunnen draaien (en anders met de klok mee :+) waarna het daadwerkelijke AOP er onder zit. Die heeft dan wel maar één aansluiting, dus Ziggo zal dan wel een moderne splitter (voor data / TV) moeten leveren (en analoge radio bestaat uiteraard niet meer op coax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

bjusterbaarlik schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Kabel naar de PC, aangezien je aangeeft dat die niet boven de 100Mbps uitkomt.
Netwerk-layout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6VkcqaNO-f5lc8MtQs-LD9Th_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MBs3NhCVE9aAq8l8rGuBDhBr.png?f=fotoalbum_large

De Deco's geven aan dat alles bedraad is.
Een kabel werkt, of werkt niet, maar niet spontaan naar 100Mbit...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DropjesLover schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Netwerk-layout:
[Afbeelding]

Nou, succes er mee. Het is eenvoudig te controleren, maar dat wil je niet.

BTW in de afbeelding herken ik geen pc, of is het dat platte ding op de zolder ?

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 17-06-2025 10:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fout. Een kabel heeft 8 aders / 4 aderparen. En 100Mbit/s gebruikt maar 4 aders / 2 paren. Het is dus prima mogelijk dat van die andere 4 aders er een of meerdere niet werken (of ader kapot of stekker die geen goed contact maakt) waardoor wordt teruggevallen op 100Mbit/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 17:46
[...]

Netwerk-layout:
[Afbeelding]

Ik heb het hier thuis ook wel eens, heb naar zolder een kabel lopen met een koppelstukje ertussen soms schiet/zit de kabel niet meer helemaal in het koppelstukje en valt de internet snelheid (inderdaad) terug naar ongeveer 100Mbit/s, even de kabel goed aandrukken en voilà daar is de 1000Mbit/s weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

W1ck1e schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:50:
[...]

Nou, succes er mee. Het is eenvoudig te controleren, maar dat wil je niet.

BTW in de afbeelding herken ik geen pc, of is het dat platte ding op de zolder ?
Ja, dat is de desktop (een Node 202). De twee stoelen zijn de (werk) laptops.
RobertMe schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:51:
[...]

Fout. Een kabel heeft 8 aders / 4 aderparen. En 100Mbit/s gebruikt maar 4 aders / 2 paren. Het is dus prima mogelijk dat van die andere 4 aders er een of meerdere niet werken (of ader kapot of stekker die geen goed contact maakt) waardoor wordt teruggevallen op 100Mbit/s.
Dat weet ik, maar er is niemand aan de stekkers geweest...
Alle kabels, behalve de lange tussen de switches, zijn aangegoten stekker CAT7 kabels.

Maar goed, ik zal eens wiebelen en de laptop gebruiken om op andere punten te controleren.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
4POX schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:53:
Sinds een paar weken is het omzetten van je pakket een nieuwe overeenkomst. Als je upgrade ga je naar het nieuwe pakket. Dit is met 12 maanden binding. Het klakkeloos maandelijks pakket omzetten kan officieel niet meer. Of ik heb iets gemist in de afgelopen weken.
Dat screenshot is van vanochtend (y)

Maar misschien komt het omdat wij geen korting 'genieten' of geen lopend contract hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 17-06-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DropjesLover schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:07:
...

Maar goed, ik zal eens wiebelen en de laptop gebruiken om op andere punten te controleren.
Prima. !
Maar wel even bedraad testen, desnoods met een andere kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
4POX schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:53:
[...]
Sinds een paar weken is het omzetten van je pakket een nieuwe overeenkomst. Als je upgrade ga je naar het nieuwe pakket. Dit is met 12 maanden binding. Het klakkeloos maandelijks pakket omzetten kan officieel niet meer. Of ik heb iets gemist in de afgelopen weken.
Dit is inderdaad alleen zo als je nog een oud pakket hebt. Op het moment dat je op het nieuwe wifi portfolio zit dan kan je gewoon je pakket aanpassen als vanouds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Jay-B schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:18:

Dit is inderdaad alleen zo als je nog een oud pakket hebt. Op het moment dat je op het nieuwe wifi portfolio zit dan kan je gewoon je pakket aanpassen als vanouds.
Dus zonder de nieuwe pakketten hadden klanten met een oud pakket, na hun eerste contract periode, hun snelheid kunnen wisselen zonder een nieuw contract aan te gaan. Terwijl dat nu dus eerst een nieuw jaar abonnement betekent. De mogelijke besparing door de lagere prijs van het iets langzamere pakket zie ik even niet meteen als voldoende korting of aanbieding waarvoor ik akkoord ga met een nieuw jaarcontract, hooguit als besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:21
Ik heb een vraag over Ziggo.. misschien dat iemand hier ervaring mee heeft
Ik ben bestaande klant bij Ziggo en kan maandelijks opzeggen. Als bestaande klant is mijn korting natuurlijk veel minder dan bij een nieuwe klant.
Nu willen we 2 a 3 maanden gaan reizen dus het abonnement opzeggen loont zeker! Daarna kan ik me opnieuw melden bij Ziggo als nieuwe klant.
Mijn vraag is of hier iemand ervaring mee heeft EN het niet inleveren van de hardware bij de opzegging en het niet ontvangen van nieuwe hardware bij het nieuwe abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Krijg ik nu ineens 100Mbit Download extra? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDQCfUZBkEQX-YBI0nQC_OBI7Zw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mvl4b50zATaJzyfIM5Sfl8xq.png?f=fotoalbum_large

Dit is mijn nieuwe maandbedrag na de inflatiecorrectie. :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qnNGGI-82o4555jgchSV6VjNW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/39B9TuhTOaZfTID8TNZChBrH.png?f=fotoalbum_large

Binnenkort maar weer eens het jaarlijkse telefoontje plegen naar Ziggo Retentie.

[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 17-06-2025 11:40 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:36:
Krijg ik nu ineens 100Mbit Download extra? :+

[Afbeelding]

Dit is mijn nieuwe maandbedrag na de inflatiecorrectie. :O

[Afbeelding]
Dat is al sinds begin maart zo ;) Toen hebben ze de pakketten iets sneller gemaakt. Om een weekje later met nieuwe pakketten te komen die €5 goedkoper zijn en de oude snelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RobertMe schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:40:
[...]

Dat is al sinds begin maart zo ;) Toen hebben ze de pakketten iets sneller gemaakt. Om een weekje later met nieuwe pakketten te komen die €5 goedkoper zijn en de oude snelheid hebben.
Ah, nooit gezien. Zo vaak kom ik niet op Mijn Ziggo. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Die verhoging hebben ze toen ook per mail aangekondigd. Dat je de oude snelheid kon behouden en €5 goedkoper uit kon zijn door in jou geval over te stappen op Wifi groot hebben ze uiteraard niet over geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RobertMe schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:42:
[...]

Die verhoging hebben ze toen ook per mail aangekondigd. Dat je de oude snelheid kon behouden en €5 goedkoper uit kon zijn door in jou geval over te stappen op Wifi groot hebben ze uiteraard niet over geïnformeerd.
Ga sowieso nooit standaard in op hun "acties".
Bel eenmaal per jaar naar Ziggo Retentie om korting te bedingen. Staat voor 19 augustus alweer in de agenda aangezien huidig contract t/m 18 augustus loopt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
RobertMe schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:42:
[...]

Die Wifi abonnementen introduceerden ze net voor ik werd aangesloten. Heb toen de klantenservice nog gebeld om te kijken of het overgezet kon worden, maar dat konden ze niet in de systemen. Later werd het wel mogelijk, maar bij een wijziging vervalt vervolgens de korting dus had ik in de planning om het na 6 maanden pas aan te vragen.

De wifispots route dan maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Rivanov schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Heb je die 100 Mbit extra dan niet gemerkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@_JGC_ ik ken de context niet maar iedereen kan overstappen op het nieuwe wifi portfolio. Als de order reeds in uitvoering was dan kan die uiteraard niet meer aangepast worden maar daarna kan je gewoon een wijziging doen. Overigens vervallen kortingen in de meeste gevallen niet. Dat is oude info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flyingdutchboy schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:29:
Ik heb een vraag over Ziggo.. misschien dat iemand hier ervaring mee heeft
Ik ben bestaande klant bij Ziggo en kan maandelijks opzeggen. Als bestaande klant is mijn korting natuurlijk veel minder dan bij een nieuwe klant.
Nu willen we 2 a 3 maanden gaan reizen dus het abonnement opzeggen loont zeker! Daarna kan ik me opnieuw melden bij Ziggo als nieuwe klant.
Mijn vraag is of hier iemand ervaring mee heeft EN het niet inleveren van de hardware bij de opzegging en het niet ontvangen van nieuwe hardware bij het nieuwe abonnement
Bij een opzegging kan je apparatuur niet houden. Deze moet ingeleverd worden. Als de apparatuur dermate oud is en niet meer voor refurbishment in aanmerking komt dan zal dit gecommuniceerd worden. Echter kan je deze later dan ook niet opnieuw activeren of gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
SirMemeAlot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:40:
[...]

Dit is overigens het Ziggo glasvezel Topic en dit is geen glasvezel aansluiting. ;)

Zou je post dus in het vervolg hier posten: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
Ok dank je wel. Dacht ik al ja dat die oud was. Monteur is al ingepland ja
Ik had in het andere topic al gepost btw. Maar die is toen verwijderd door iemand. Daarom dacht ik post het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:51:
[...]

Heb je die 100 Mbit extra dan niet gemerkt ;)
Tenzij @Rivanov een Sagemcom modem heeft merkt die het sowieso niet. Immers heeft alleen de Sagemcom een 2,5Gbit/s poort. En met 1Gbit/s poorten zie je max ~940Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
[...]

Dat is wel hoe het werkt. Ga er maar vanuit dat het een stekker probleem is, ergens slechte connectie waardoor die soms naar 100Mpbs gaat. Zo vaak gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
RobertMe schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Tenzij @Rivanov een Sagemcom modem heeft merkt die het sowieso niet. Immers heeft alleen de Sagemcom een 2,5Gbit/s poort. En met 1Gbit/s poorten zie je max ~940Mbit/s.
Modem
Merk: Sagemcom
Type: F3896LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rivanov schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Modem
Maar hangt daar dan iets aan met maar 1 gigabit of iets dat sneller kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Modem
Mooi. Als de rest van je netwerk dan ook 2,5Gbit/s is dan kun je die 100Mbit/s extra ook daadwerkelijk merken :p

Maar als je gaat bellen wordt het abo vast over gezet naar het nu "bestaande" (/af te sluiten) abo in de vorm van Wifi groot. En dat is dan weer maar 1Gbit/s (en dus niet de 1,1 die je nu hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
W1ck1e schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:00:
[...]

Maar hangt daar dan iets aan met maar 1 gigabit of iets dat sneller kan ?
Ik heb een UniFi 1Gbit switch erachter hangen. Dus ga sowieso niets merken van alles hoger dan 1000Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
giovanni2903 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 00:24:
[...]

ik kom bij zoveel mensen dat de klantenservice tegen hun doet alsof de connectbox al 100 jaar oud is en daarom een sagemcom toesturen. je treft dus echt net de verkeerde mensen. het stomme is dat alles wordt gelogd en je nu dus niet zomaar een lulverhaal kunt ophangen voor een nieuwe..

het vervelende is dat het signaal op afstand goed kan lijken maar er wel problemen zijn, dit is niet makkelijk te zien op afstand. ik zou gewoon blijven volhouden en anders dreigen met opzeggen
Ja en de CB laat klaarblijkelijk ook goede waarden zien...

Zal nog eens een keer een balletje gooien
jongetje schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:09:
Ik zou als helpdeskmedewerker ook geen modems omwisselen omdat mensen dat vragen. Als de verbinding goed werkt dan ruilen ze natuurlijk niets om.
Je moet het probleem met de verbinding aankaarten. Dan is het aan Ziggo om dit op te lossen. Of dat met een nieuwe modem is of dat er iets fout in dat deel van het netwerk zit, is aan Ziggo om op te lossen.
Nouja ik had ze al gevraagt toen ik mijn ubee ging ruilen voor een sagecom (ivm 2.5gbe poort..)
Of de ubee dan daar heen mocht.. Prima modem.. Maar nee...

Dat kon technisch niet oid..

Enfin balletje nog maar eens gooien..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:59:
[...]

Nouja ik had ze al gevraagt toen ik mijn ubee ging ruilen voor een sagecom (ivm 2.5gbe poort..)
Of de ubee dan daar heen mocht.. Prima modem.. Maar nee...

Dat kon technisch niet oid..

Enfin balletje nog maar eens gooien..
Is die Ubee teruggestuurd? Zo nee, kun je hem dan niet (laten) registreren onder de noemer "vrije modemkeuze"? Dan zit die er administratief wellicht een beetje quirky in, maar werkt het wellicht wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee die moest retour.. Helaas

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Net een mooie brief binnen dat wij gratis zijn omgezet van Internet Max naar Internet Giga (modem is onderweg), ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterrrr schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:40:
Net een mooie brief binnen dat wij gratis zijn omgezet van Internet Max naar Internet Giga (modem is onderweg), ben benieuwd :).
Huh? Maar Giga is weer opgevolgd door Internet Elite. En begin dit jaar zijn de (oude) Internet pakketten uitgefaseerd en vervangen door de Wifi pakketten, waarbij je bij Wifi groot ook 1Gbit/s hebt én €5 goedkoper uit bent (dan Elite).

+ dat er al een periode is geweest dat van Max upgraden naar Giga en/of Elite maar een paar cent goedkoper was maar je toentertijd wel van iets van 600 of 800 Mbit/s naar 1000Mbit/s ging. Eigenlijk ben je dus al jaren sief van eigen portemonnee doordat je niet eerder de overstap naar Giga of Elite hebt gemaakt. En de huidige Wifi groot zal vast nóg goedkoper zijn Max / Giga / Elite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:46
RobertMe schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:46:
[...]

Huh? Maar Giga is weer opgevolgd door Internet Elite. En begin dit jaar zijn de (oude) Internet pakketten uitgefaseerd en vervangen door de Wifi pakketten, waarbij je bij Wifi groot ook 1Gbit/s hebt én €5 goedkoper uit bent (dan Elite).

+ dat er al een periode is geweest dat van Max upgraden naar Giga en/of Elite maar een paar cent goedkoper was maar je toentertijd wel van iets van 600 of 800 Mbit/s naar 1000Mbit/s ging. Eigenlijk ben je dus al jaren sief van eigen portemonnee doordat je niet eerder de overstap naar Giga of Elite hebt gemaakt. En de huidige Wifi groot zal vast nóg goedkoper zijn Max / Giga / Elite.
dit doen ze omdat giga duurder is dan elite. als ze die klanten omzetten naar elite lopen ze geld mis. slapende klanten die al jaren onnodig op internet max zitten gaan ze echt geen "korting" gunnen dmv internet elite ;)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Deze week wel meegemaakt waarom Ziggo zoveel klanten verliest.

Mijn moeder gaat verhuizen. En ze wil graag Ziggo behouden.
Dus begin Juni verhuizing doorgeven en gelijk ook monteur afspraak gemaakt voor 23 juni.
Gezien vorige bewoners KPN hadden en coax best oud is etc.

Toen viel mij op dat bij de monteur afspraak het oude adres stond.
Ik bellen. Tuurlijk geen probleem. We passen het aan.
Krijg ik weer een nieuwe mail met de "aangepaste monteur afspraak"
Nope weer het oude adres.

Ik weer bellen. Nee dat kunnen wij niet zo veranderen. Maar ik haal de eerste afspraak eruit en maak een complete nieuwe. Komt goed.

Niks gehad. Mijn ziggo kreeg geen update met de monteur afspraak
Ook geen mail met de bevestiging

Vandaag weer bellen.
Eerste werknemer. Wist echt niet wat die moest doen. En bleef maar zeggen dat de verhuizing op de 26ste was. Waar het vanaf het begin gewoon 23ste was. Hij wilde het echt niet horen. Werd ik even in de wacht gezet en toen opeens verbinding verbroken.

Weer bellen. Gelukkig een vrouw die wilden helpen. Snapte het ook allemaal niet wat er was.
Maar uiteindelijk kwam het erop neer dat eerst de verhuizing moest gebeuren ik dan pas vanaf de 23ste een monteur afspraak kon gaan maken. Dat ging niet werken en vanaf 5 juni hadden verhuizing staan op 23 en dan die dag ook een monteur om 1030. Maar nu kon dat opeens niet meer.

Zij kon ook niks veranderen wat er was storing. Ze zou het wel doorzetten na een speciaal team en die zouden bellen. Maar ja je raadt het al. Niet terug gebeld

Dit allemaal voor gewoon een adres aanpassing.

Vanavond hebben gebeld en abbo stopgezet. Was maandelijks opzegbaar gelukkig. En KPN aangevraagd.

Vroeger zelf ziggo gehad altijd. En ik vond ze altijd wel goed.
Maar dit was echt slecht. Nooit meegemaakt. En dan lees je dat ze veel klanten verliezen. Dat snap ik nu ook wel.

Als het adres van mijn moeder haar nieuwe woning gelijk goed was geweest hadden ze gewoon een klant gehouden die er al jaren zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
bij verhuizingen gaat wel vaker eea mis, waarom dat zo is snap ik ook echt niet. gewoon elk jaar hoppen voor je moeder ;)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapieKrekel22
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21-07 15:11
Goedemiddag,
Ik heb geen flauw idee of ik dit op het juiste topic post, maar ik weet niet waar het anders zou moeten. Ik heb een vraag over de aansluiting van het Ziggo Extra internetpunt via coax. Ik zit te twijfelen om dit aan te schaffen. Ik woon in een appartementencomplex met gedeeld internet van Ziggo en ik heb in mijn eigen appartement geen ethernet aansluiting, wel een coax aansluiting welke ook TV signaal geeft. Ik begrijp dat ik dan 1 van de 2 kastjes van de extra internetpunten op die coaxaansluiting in mijn appartement aan zou moeten sluiten. Echter, het andere kastje moet, als ik het goed begrijp, aan de router die beneden in de algemene gang staat aangesloten worden. Maar waar ik deze vervolgens aan moet sluiten is mij volkomen onduidelijk. Er lopen namelijk 12 coaxkabels vanuit de router de muur in, naar alle appartementen (zie foto). Kan iemand mij helpen op welke plek ik het kastje aan zou moeten sluiten?

Afbeelding uitgelegd:
Blauw omcirkeld: router. Vanaf daar gaat een coaxkabel naar -->
Rood omcirkeld: een of ander kastje. Vanaf hier loopt de coaxkabel door naar -->
Groen omcirkeld: verdeler naar 12 coaxkabels (geen idee welke naar mijn appartement loopt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QRiYCVC9Qvf72c2wQUwjPGN-Rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQ9sqvrOa8DqCQj4nt7nxosS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JapieKrekel22 Wat je nu laat zien is een coaxversterker en een splitter met kabels naar alle appartementen. Je modem/router is het ding die je blauw omcirkelt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapieKrekel22
@jongetje En tussen welke onderdelen zou ik dan het 1e extra internetpunt moeten plaatsen? Dat is mij niet duidelijk volgens de instructies van Ziggo. Of is het misschien alleen nodig om zo'n extra internetpunt op de coaxaansluiting binnen mijn appartement aan te sluiten?

[ Voor 32% gewijzigd door JapieKrekel22 op 18-06-2025 14:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:50
Pjotrofsky schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:55:
[...]

Ik heb het hier thuis ook wel eens, heb naar zolder een kabel lopen met een koppelstukje ertussen soms schiet/zit de kabel niet meer helemaal in het koppelstukje en valt de internet snelheid (inderdaad) terug naar ongeveer 100Mbit/s, even de kabel goed aandrukken en voilà daar is de 1000Mbit/s weer!
Daarom is een koppelstukje bij ons in het bedrijf bijna reden voor ontslag... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:50
Rivanov schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:47:
[...]

Ga sowieso nooit standaard in op hun "acties".
Bel eenmaal per jaar naar Ziggo Retentie om korting te bedingen. Staat voor 19 augustus alweer in de agenda aangezien huidig contract t/m 18 augustus loopt. :)
Dan ben je te laat, toch? Betaal je minimaal 1 maand volle bak, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieKrekel22 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:39:
@jongetje En tussen welke onderdelen zou ik dan het 1e extra internetpunt moeten plaatsen? Dat is mij niet duidelijk volgens de instructies van Ziggo. Of is het misschien alleen nodig om zo'n extra internetpunt op de coaxaansluiting binnen mijn appartement aan te sluiten?
Die sluit je draadloos aan via de wifi of beter, via UTP op je modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
JapieKrekel22 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:39:
Lastige situatie! Weet jij welke kabel van de Groen omcirkelde versterker naar jouw appartement gaat? Want dan moet je die daar vanaf halen en op de extra internetpunt via de coax sluiten en dan kleine kabel met 2x F-connector tussen extra internetpunt en op de versterker. Vervolgens even UTP aansluiten op modem en op extra internet punt en dan boven in je kamer op je coax punt een kabel naar extra internet punt en die kan je dan evt. doorlussen naar een TV indien nodig en op de UTP aansluiting een accesspoint oid aansluiten? Dan heb je 4 aansluitingen + solide wifi.

Dit is hoe ik het zou proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapieKrekel22
@SirMemeAlot Bedankt voor je uitleg! Ik heb geen idee welke van deze kabels naar mijn appartement gaat. Zal mijn huisbaas eens vragen of hij daar iets vanaf weet. Maar als ik je uitleg goed begrijp zou ik (mits ik de juiste coax weet te vinden) genoeg hebben aan het aanschaffen van een Ziggo extra internetpunt (bestaande uit 2 kastjes)? Of moet ik nog iets aparts aanschaffen om het UTP aan te kunnen sluiten? Ik weet niet wat dat betekent namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
peterrrr schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:40:
Spontaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JapieKrekel22 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:54:
@SirMemeAlot Bedankt voor je uitleg! Ik heb geen idee welke van deze kabels naar mijn appartement gaat. Zal mijn huisbaas eens vragen of hij daar iets vanaf weet.
Ik zie geen markeringen op die witte coax kabels of de verdeler staan en als dat inderdaad zo is zal de huisbaas je ook niet kunnen helpen vrees ik. De enige manier is dan om ze één voor één los te nemen tot op jouw appartement de TV uitvalt. Een helper waarmee je via mobiele telefoon of portofoon verbinding hebt is handig. Doe het midden in de nacht om overlast voor de bewoners van de andere appartementen te reduceren. Even van te voren informeren kan ook handig zijn. Of niet....

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5O-oSik4vSHV8K9w3M9eGrpV8A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/A3JSW2gvKgL9UhPmf8EvrC43.png?f=user_large
Is het apparaat in de gele cirkel niet gewoon een ethernet switch?
Dan zou je daar mogelijk je 'internet' vandaan kunnen halen voor de MoCa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LooneyTunes schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:56:
[Afbeelding]
Is het apparaat in de gele cirkel niet gewoon een ethernet switch?
Dan zou je daar mogelijk je 'internet' vandaan kunnen halen voor de MoCa.
Als dat inderdaad een ethernet switch is en die is verbonden met de connectbox, dan is die bundel grijze kabels die er van weg gaat mogelijk de UTP kabels naar de individuele appartementen. Hmmm... Misschien is er in dat appartement van @JapieKrekel22 al "internet" aanwezig. Ergens verstopt Dat zou de huisbaas misschien dan wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:53

vr6-only

Blub Blub

JapieKrekel22 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:23:
Goedemiddag,
Ik heb geen flauw idee of ik dit op het juiste topic post, maar ik weet niet waar het anders zou moeten. Ik heb een vraag over de aansluiting van het Ziggo Extra internetpunt via coax. Ik zit te twijfelen om dit aan te schaffen. Ik woon in een appartementencomplex met gedeeld internet van Ziggo en ik heb in mijn eigen appartement geen ethernet aansluiting, wel een coax aansluiting welke ook TV signaal geeft. Ik begrijp dat ik dan 1 van de 2 kastjes van de extra internetpunten op die coaxaansluiting in mijn appartement aan zou moeten sluiten. Echter, het andere kastje moet, als ik het goed begrijp, aan de router die beneden in de algemene gang staat aangesloten worden. Maar waar ik deze vervolgens aan moet sluiten is mij volkomen onduidelijk. Er lopen namelijk 12 coaxkabels vanuit de router de muur in, naar alle appartementen (zie foto). Kan iemand mij helpen op welke plek ik het kastje aan zou moeten sluiten?

Afbeelding uitgelegd:
Blauw omcirkeld: router. Vanaf daar gaat een coaxkabel naar -->
Rood omcirkeld: een of ander kastje. Vanaf hier loopt de coaxkabel door naar -->
Groen omcirkeld: verdeler naar 12 coaxkabels (geen idee welke naar mijn appartement loopt)
[Afbeelding]
Is jouw appartement wel een adres? Want dit betreft de meterkast waar 1 aansluiting van Ziggo zit en trouwens ook een glasvezelaansluiting van kpn aanwezig is.

De huisbaas heeft blijkbaar vanaf deze meterkast naar ieder vertrek een utp en coax kabel gelegd (witte en grijze kabels). Vervolgens heeft hij een aansluiting aangevraagd en het modem van Ziggo erop aangesloten en een switch om ieder vertrek te voorzien van kabel-tv en internet.

Zolang je geen eigen adres heb (bag adres!) en een eigen aansluiting? Dan kun je enkel gebruik maken van deze opstelling die de huisbaas heeft aangelegd. Een eigen aansluiting zit er dus niet in.

Ik kom dit soort situaties vaak tegen. Ooit een groot pand en nu opgeknipt in meerdere vertrekken, maar officieel is het nog 1 bag adres.

Een alternatief, indien je geen eigen aansluiting hebt in je appartement, is:

Ga in overleg met de huisbaas en vraag of je een aansluiting mag aanvragen op de glasvezelaansluiting (linksonder met groen/blauw doosje erover) en gebruik de grijze utp kabel die naar jouw appartement gaat om de diensten van glasvezel in jouw woning te krijgen. De glasvezelaansluiting wordt nu toch niet gebruikt en zo beschik je wel over een eigen aansluiting.

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 18-06-2025 18:24 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-09 16:44

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

vr6-only schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:17:
[...]

Is jouw appartement wel een adres? Want dit betreft de meterkast waar 1 aansluiting van Ziggo zit en trouwens ook een glasvezelaansluiting van kpn aanwezig is.

De huisbaas heeft blijkbaar vanaf deze meterkast naar ieder vertrek een utp en coax kabel gelegd (witte en grijze kabels). Vervolgens heeft hij een aansluiting aangevraagd en het modem van Ziggo erop aangesloten en een switch om ieder vertrek te voorzien van kabel-tv en internet.

Zolang je geen eigen adres heb (bag adres!) en een eigen aansluiting? Dan kun je enkel gebruik maken van deze opstelling die de huisbaas heeft aangelegd. Een eigen aansluiting zit er dus niet in.

Ik kom dit soort situaties vaak tegen. Ooit een groot pand en nu opgeknipt in meerdere vertrekken, maar officieel is het nog 1 bag adres.

Een optie, indien je geen eigen aansluiting hebt in je appartement, is:

Ga in overleg met de huisbaas en vraag of je een aansluiting mag aanvragen voor glasvezel en gebruik de grijze utp kabel die naar je appartement gaat om de diensten van glasvezel in jouw woning te krijgen. De glasvezelaansluiting wordt nu toch niet gebruikt.
Ik denk dat het zwarte hikvision kastje met de grijze kabels voor de video deurbel is. ;)

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 20:53

vr6-only

Blub Blub

PeteSplit schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:25:
[...]

Ik denk dat het zwarte hikvision kastje met de grijze kabels voor de video deurbel is. ;)
Oei, had niet gezien dat er hikvision stond.

Jammer, maar de oplossing kan nog altijd zijn om MOCA te gebruiken voor zijn eigen coax kabel en de glasvezelaansluiting. Maar utp lukt dan indd niet.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 18-06-2025 18:32 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
JapieKrekel22 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:54:
@SirMemeAlot Bedankt voor je uitleg! Ik heb geen idee welke van deze kabels naar mijn appartement gaat. Zal mijn huisbaas eens vragen of hij daar iets vanaf weet. Maar als ik je uitleg goed begrijp zou ik (mits ik de juiste coax weet te vinden) genoeg hebben aan het aanschaffen van een Ziggo extra internetpunt (bestaande uit 2 kastjes)? Of moet ik nog iets aparts aanschaffen om het UTP aan te kunnen sluiten? Ik weet niet wat dat betekent namelijk.
Dat kastje zou genoeg moeten zijn om internet in je kamer te krijgen. Hoe het werkt weet ik niet, heb het zelf nooit gebruikt, maar als ik het zo lees lijkt het best solide oplossing.

Als je huisbaas het ook niet weet zou ik een Coax kabel aansluiten op je TV vanaf de aansluiting in je kamer en dan steeds omstebeurten een kabel los halen en kijken of je nog beeld hebt. Daar wellicht even labelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:11:
[...]
Als je huisbaas het ook niet weet zou ik een Coax kabel aansluiten op je TV vanaf de aansluiting in je kamer en dan steeds omstebeurten een kabel los halen en kijken of je nog beeld hebt. Daar wellicht even labelen.
Daar schiet je niets mee op want het internet gaat niet via die coaxkabels maar via dat modem in de meterkast.
Je kunt bij Ziggo maar administratief 1 internet verbinding per aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

jongetje schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:20:
[...]

Daar schiet je niets mee op want het internet gaat niet via die coaxkabels maar via dat modem in de meterkast.
Je kunt bij Ziggo maar administratief 1 internet verbinding per aansluiting hebben.
Je kan als VVE of als (zorg)instelling een collectieve aansluiting nemen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

@JapieKrekel22 zegt toch niet dat hij een eigen administratieve aansluiting wil? Hij wil gewoon internet in zijn appartement. Dat ie dat deelt met de bewoners van de andere appartementen in het complex noemt hij niet als probleem. Dus MoCA zou voor hem de oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapieKrekel22
@Roetzen Wat jij zegt bedoel ik inderdaad. @LooneyTunes Ik heb nog eens gekeken en dat grijze kastje is inderdaad een verdeel switch met allemaal internetkabels, die vanuit daar de muur in gaan, apart van de coax kabels. Wat ik wel vreemd vind is dat er minder internetkabels dan coaxkabels zijn...
Via dit kastje komt de coax binnen in mijn appartement: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CDro9RWcHiHj4ywM5ipQyP6UEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQC0Nivp1M3Te8dL9HwSDuOp.jpg?f=fotoalbum_large

De witte kabel is dus de coax. De rechter ingang heb ik geen idee van, weet een van jullie of ik daar eventueel iets mee kan wat internet betreft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:08
JapieKrekel22 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:08:
De rechter ingang heb ik geen idee van, weet een van jullie of ik daar eventueel iets mee kan wat internet betreft?
De rechter aansluiting was (is) voor de analoge FM radio.
Maar die is al enige jaren verdwenen van de kabel.
En helaas, je kan er helemaal niets mee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JapieKrekel22
Niet alleen heb je niets meer aan die aansluiting voor de FM radio, je kunt dat aansluitpunt beter vervangen door een modern eengats aansluitpunt. Maar dat is een secuur werkje je kunt dat beter laten doen door iemand die dat vaker gedaan heeft. Wat is je woonplaats?
En nu ik zie hoe oud dat aansluitpunt is, ga ik me ook afvragen hoe oud die coax kabels zijn die naar de appartementen gaan. Nee coax veroudert niet snel maar de eisen qua afscherming zijn door de komst van 4G/5G wel omhoog gegaan. De MOCA zou gestoord kunnen worden door onvoldoende afscherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
[...]

Denk dat je niet het hele verhaal hebt meegekregen, maar hij wil deze gaan installeren in z'n kamer: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/68922

Daar kan je dan een accesspoint bijv. op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:01:
[...]

Denk dat je niet het hele verhaal hebt meegekregen, maar hij wil deze gaan installeren in z'n kamer: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/68922

Daar kan je dan een accesspoint bijv. op aansluiten.
De vraag is hoe het internet in het appartement binnenkomt. Anders is aansluiten op een utp kabel veel eenvoudiger. Zeker aangezien je nu niet weet waar je wat op kunt aansluiten zonder conflicten met andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 17:46
rowicom schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:38:
[...]

Daarom is een koppelstukje bij ons in het bedrijf bijna reden voor ontslag... 😉
Ja, eigenlijk moet er een nieuwe kabel komen maar je weet het; There is nothing more permanent than a temporary solution :D

#teluiomeennieuwekabelteleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weca
  • Laatst online: 20:06
@JapieKrekel22
Tussen het glasvezel punt en je modem, lijkt achter een blauwe krul, nog een splitter te zitten, van waaruit 1 kabel de vloer in loopt (mogelijk richting je tv) en eentje naar je modem. Hier hoort, naar mijn idee een modern aop te komen, waarop een moderne splitter komt, een uitgang naar je modem, zoals nu, eentje naar de vloer. (Nieuw aop aanvragen via Ziggo klantenservice, hier momenteel monteur voor komen)

De internetpunten, eentje met een ethernet kabel op je modem aansluiten, eentje kan dan elders komen te staan (ze verbinden zich met elkaar via wifi), vanuit het 2e internetpunt, kun je dan met een ethernetkabel werken.

Bied dit uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapieKrekel22
@weca Ik ga er eens naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 00:18
Dat lijkt eerder een Data/TV splitter te zijn. Een aftakking gaat naar de modem, de andere naar de antenneversterker.
Misschien kan je nog een andere foto maken uit een iets andere hoek? En zonder paint-action?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

bjusterbaarlik schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Dat is wel hoe het werkt. Ga er maar vanuit dat het een stekker probleem is, ergens slechte connectie waardoor die soms naar 100Mpbs gaat. Zo vaak gezien.
Met mn laptop meerdere punten de kabel geprobeerd en inderdaad, het lijkt te zitten in de kabel tussen de meterkast switch 1 en switch 3A.

Stekkers los en weer ingestoken, geen verschil. Andere poort ook niet.
Lampje op de switch blijft ook uit / knippert niet

Maar eens een goede RJ45 krimptang en stekkers lenen ergens.
Kabels vervangen wordt een k-klus van heb ik jou daar :X
1 verdieping omhoog en dan 2 kamers door achter de plint en 4 meter aan grote, zware kledingkasten door.

En overgegaan naar kpn.
Welke in het modem een andere iprange heeft 2.x dan Ziggo (178.x). En ik natuurlijk overal vaste IP's in heb gezet (nas, 2 RPi's, desktop). Argh. :X
Ik haat netwerkproblemen...

[ Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 20-06-2025 00:00 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DropjesLover schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:57:
[...]

Met mn laptop meerdere punten de kabel geprobeerd en inderdaad, het lijkt te zitten in de kabel tussen de meterkast switch 1 en switch 3A.

Stekkers los en weer ingestoken, geen verschil. Andere poort ook niet.
Lampje op de switch blijft ook uit / knippert niet

...
Mooi dat je het hebt gecontroleerd. Vaak is de beste aanpak van de diagnose om die stappen te zetten die de minste moeite kosten. Zodat je dingen kan uitsluiten. Niet op basis van "dat zal het wel niet zijn", maar door het te controleren..

Succes met de volgende stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DropjesLover schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:57:

En overgegaan naar kpn.
Welke in het modem een andere iprange heeft 2.x dan Ziggo (178.x). En ik natuurlijk overal vaste IP's in heb gezet (nas, 2 RPi's, desktop). Argh. :X
Het wijzigen van de IP reeks is geen netwerkprobleem maar een gebruikersprobleem 8) dat had je uit kunnen zoeken :+

Kan je de IP reeks niet aanpassen het KPN modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
stormfly schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:23:

Het wijzigen van de IP reeks is geen netwerkprobleem maar een gebruikersprobleem 8) dat had je uit kunnen zoeken :+

Kan je de IP reeks niet aanpassen het KPN modem?
Dat moet die fantastische KPN toch wel kunnen, lijkt mij zo.
Maar als het niet kan, een mooie aanleiding om het goed te regelen. En vaste ip adressen via dhcp uitdelen in plaats van op elk apparaat zelf in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:33:
[...]

Maar als het niet kan, een mooie aanleiding om het goed te regelen. En vaste ip adressen via dhcp uitdelen in plaats van op elk apparaat zelf in te stellen.
Weet het niet, gebruik een eigen router :)

Idd dat is de meest strategische oplossing. In excel een lijst met mac en IP adressen bijhouden voor je overstap volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
stormfly schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:55:
[...]

Weet het niet, gebruik een eigen router :)

Idd dat is de meest strategische oplossing. In excel een lijst met mac en IP adressen bijhouden voor je overstap volgend jaar :)
Ik gebruik een pihole als dhcp server.
Dhcp server uit op je modem of router. Daar even het lan adres instellen en je bent volgens mij klaar. Niet documenteren in excel maar een export doen van je dhcp server instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

W1ck1e schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:33:
[...]

Nope, kan niet in de router.
Nooit bij stil gestaan dat een andere router/provider op een andere iprange ingesteld kan staan.

Vanavond even de Ziggo weer inprikken en alles aanpassen.

Vast ip door de dhcp kende ik nog niet (10+ jaar Ziggo gehad/ingericht). Maakt overstappen wel makkelijker ja.
Alleen... Meerdere apparaten zoals de RPi's staan als "onbekend" in de lijst, niet handig.

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
van totaaltv.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsr6ZNUVGEX7qG4TYoIOL0xTWAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UUoT5oadqza03YBH4e7QO08m.png?f=fotoalbum_large

Voor zover ik heb gemerkt is het bij het door totaaltv gewaardeerde ziggo nog steeds zo dat ik opnames van rtl kan doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 17:01
Voor zover ik heb gemerkt is het bij het door totaaltv gewaardeerde ziggo nog steeds zo dat ik opnames van rtl kan doorspoelen.
Ik heb al bij een aantal opgenomen RTL programma's gemerkt dat ik geen reclame kon doorspoelen bij afspelen.
Als dat doorzet ben ik weg bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
Almerian schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:29:
Daar is RTL verantwoordelijk voor, niet Ziggo.

Oplossing 1: oude DVB-C HDD recorder gebruiken.
Oplossing 2: TV kijken via het duurste NL Ziet abonnement.
Oplossing 3: neem een Videoland abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 17:01
ikweethetbeter schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:33:
[...]

Daar is RTL verantwoordelijk voor, niet Ziggo.
Ja dat weet ik, en ik ga Ziggo niet betalen voor gemankeerde opnames.
En zonder RTL opnames kan ik ook wel, ik heb een rothekel aan reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Almerian
Als je dat weet, dan weet je ook dat je bij KPN of Odido of wie dan ook niet om reclame heen kunt, anders dan de opties 2 en 3 die ik had gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Almerian schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:29:

Ik heb al bij een aantal opgenomen RTL programma's gemerkt dat ik geen reclame kon doorspoelen bij afspelen.
Ik herken dat niet. Dus bij welke programma's kan jij de reclames in jouw opname niet doorspoelen ?

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 21-06-2025 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
ikweethetbeter schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:29:
@Almerian
Als je dat weet, dan weet je ook dat je bij KPN of Odido of wie dan ook niet om reclame heen kunt, anders dan de opties 2 en 3 die ik had gegeven.
Televisie kijken via app kun je net zo goed gelijk je kabel abonnement opzeggen. Kijk zelf de NPO via de app en gaat vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Almerian schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 23:39:
[...]

Ja dat weet ik, en ik ga Ziggo niet betalen voor gemankeerde opnames.
En zonder RTL opnames kan ik ook wel, ik heb een rothekel aan reclames.
Tja, RTL wil natuurlijk graag dat je een Videoland abonnement neemt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

sjaool schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:59:
[...]

Tja, RTL wil natuurlijk graag dat je een Videoland abonnement neemt. ;)
De hele reden dat sommige programma's niet beschikbaar zijn in het 2 of 7 dagen terugkijken pakket.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
emeralda schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 07:50:
Televisie kijken via app kun je net zo goed gelijk je kabel abonnement opzeggen. Kijk zelf de NPO via de app en gaat vrij goed.
Als je Ziggo internet hebt, dan heb je daar gratis (zonder bijbetaling) DVB-C video bij, waar je redelijk wat zenders zonder kastjes, zonder smartcards, kunt kijken.

Heb je een moderne tv met USB waar je een HDD op aan kunt sluiten, dan is de kans redelijk dat je daarmee ook tv programma's kunt opnemen. En deze zijn af te spelen, en de reclame is te skippen.

De NPO Start app is gratis en hiermee kun je alles van de publieke omroep zien. Wel met reclame vooraf soms, maar voor €2,95 is ook dat weg en krijg je NPO Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat betreft een DVB-C alternatief....

Met de NPO app kan je terugkijken in HD kwaliteit, maar live beeld is (ook in de betaalde versie) helaas nog op max 540p. Dat is op een groter scherm niet bepaald mooi.

Dan is gratis NPO+Regionaal via DVB-T2 (digitenne) uit de lucht plukken in HD kwaliteit imo beter. Elke TV verkocht sinds 2010 heeft een DVB-T2 tuner ingebouwd, kwestie van (active)antenne aansluiten en gaan.

Maarja, zolang het DVB-C signaal uit de kabel komt (zelfs na volledig opzeggen Ziggo) is omtunen naar DVB-T2 onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Ja, uit het niets. Bij mijn ouders ook (die wonen 2 buurten verder). Die hadden de brief 2 weken daarvoor al gekregen, maar nog geen modem ontvangen tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06:57
Ik heb het sterke vermoeden dat Ziggo gebruikers met onveilige routers aan het benaderen is, waarschijnlijk vanwege een nieuwe wet die dit jaar nog in gaat betreffende "veiligere apparaten op het internet".

Dat gaat een slachting worden bij mensen die een jaar of 10 terug een router hebben aangeschaft en nooit hebben geupdate, om maar niet te spreken over IPcamera's en ander Chinees IOT spul.

Vraag me af of Ziggo zelf poortscant, of dat ze daar een derde partij voor hebben ingehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Fret Raket schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:47:
Ik heb het sterke vermoeden dat Ziggo gebruikers met onveilige routers aan het benaderen is, waarschijnlijk vanwege een nieuwe wet die dit jaar nog in gaat betreffende "veiligere apparaten op het internet".

Dat gaat een slachting worden bij mensen die een jaar of 10 terug een router hebben aangeschaft en nooit hebben geupdate, om maar niet te spreken over IPcamera's en ander Chinees IOT spul.

Vraag me af of Ziggo zelf poortscant, of dat ze daar een derde partij voor hebben ingehuurd.
Vanwaar dit vermoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Fret Raket schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:47:

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar... losse flodder of gericht bewijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
de enige reden waarom ziggo de docsis 3.0 modems eruit wil is omdat ze dan volledig docsis 3.1 kunnen gaan benutten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-09 16:44

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ik heb vorig jaar januari het Technicolor 7200 modem omgeruild voor een nieuw modem.
Ik kon toen alleen het witte Compal modem krijgen en deze is Docsis 3.0

Op mijn vraag waarom ik geen Docsis 3.1 modem kreeg, werd toen gezegd, dat deze niet bij langzame internet abonnementen (Start) geleverd worden. 8)7

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo gek is dat niet. Als eerst wil je je klanten met de hoogste abonnementen bedienen met een D3.1 modem aangezien die het echt nodig hebben en/of meeste profijt van hebbben. Lagere abonnementen kunnen nog prima uit te voeten met een EuroDocsis 3.0 modem. Overigens worden er inmiddels geen nieuwe ED3.0 modems meer uitgeleverd. Dus ja, dat van een jaar geleden is ook alweer achterhaald. Eind 2026 wil men 8 Gbps over de coax jagen. Dus de eerste D4.0 modems moeten er dan al zijn. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 23-06-2025 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PeteSplit schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:24:
Ik heb vorig jaar januari het Technicolor 7200 modem omgeruild voor een nieuw modem.
Ik kon toen alleen het witte Compal modem krijgen en deze is Docsis 3.0

Op mijn vraag waarom ik geen Docsis 3.1 modem kreeg, werd toen gezegd, dat deze niet bij langzame internet abonnementen (Start) geleverd worden. 8)7
Eind 2021 (meen ik dat het was) had je onder het mom van "IPv6 in bridge mode" via het community forum een Ubee UBC1318ZG (of ConnectBox Giga) kunnen aanvragen. Dan had je meteen een modern modem gehad. Zo ben ik van een zeer antieke Cisco (modem (+ telefonie) only, geen router, laat staan wifi) naar een Docsis 3.1 modelletje gegaan. En meteen alle Puma ellende overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
Ziggo klanten die anders met geen stok te bewegen waren kochten ineens een nieuwe router... (Het soort mensen die pas iets anders kopen als het stopt met werken)

Die nieuwe wet is gewoon echt trouwens, al weet ik niet of en wat voor straf er op zou staan als je die negeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Fret Raket schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Ziggo klanten die anders met geen stok te bewegen waren kochten ineens een nieuwe router... (Het soort mensen die pas iets anders kopen als het stopt met werken)

Die nieuwe wet is gewoon echt trouwens, al weet ik niet of en wat voor straf er op zou staan als je die negeert.
Maar hoe ben je aan die informatie gekomen dat Ziggo klanten nu massaal hun router aan het vervangen zijn?
Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
En waarom denk je dat Ziggo ook achter je router naar apparatuur gaat kijken? Dat lijkt me nog wel een privacydingetje……
Pagina: 1 ... 64 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie