Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:42
Jeffrey87 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:04:
[...]

Maar hoe ben je aan die informatie gekomen dat Ziggo klanten nu massaal hun router aan het vervangen zijn?
Wat is je bron?
"massaal" verzin jij er nu bij, dat heb ik niet beweerd.
En het gaat hier om -onveilige- apparatuur, die dus makkelijk te hacken zijn en voor problemen op het internet zorgen (onderdeel worden van botnets voor DDoS, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Rallye schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:56:
En waarom denk je dat Ziggo ook achter je router naar apparatuur gaat kijken? Dat lijkt me nog wel een privacydingetje……
Dat denk ik niet en heb ik ook niet beweerd. Dat doet Ziggo trouwens wel als je met "smart wifi" mee doet.
Het gaat hier om apparaten die direct op het internet zitten, dus routers of apparaten die een portforward hebben, en alleen apparaten die voor problemen zorgen doordat ze gehacked zijn of gehacked kunnen worden door verouderde software.

Er heeft pas nog een artikel in diverse media gestaan dat meer dan de helft van alle IP camera's die online zijn zonder paswoord of met een standaard paswoord te benaderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Iemand hier een idee waar ik het moet zoeken mbt nieuwe LG 65NANO82T6B icm Ziggo CI+ waarbij de zenders steeds even heel kort bevriezen?

Signaal nagelopen, ook al andere kabel/connectors geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. De vorige tv (Samsung) deed dit prima.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Om even iets uit te sluiten, komt dit ook voor bij ongecodeerde zenders, dus waar je je ci+ kaart niet nodig hebt? (Te testen door hem eruit te halen en dan een paar zenders bekijken die het nog doen. Voorkeur dat je dan wel HD zenders test, mocht er nog SD zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

remco_k schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:16:
Om even iets uit te sluiten, komt dit ook voor bij ongecodeerde zenders, dus waar je je ci+ kaart niet nodig hebt? (Te testen door hem eruit te halen en dan een paar zenders bekijken die het nog doen. Voorkeur dat je dan wel HD zenders test, mocht er nog SD zijn.
Yes ik kreeg nu pas een helder moment (omdat de tv aan de muur hangt inmiddels)... De CI+ module verwijderd en het hikken is meteen weg...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat was bedoeld als test... het zal nu helpen bij open kanalen, maar nu doen gesloten kanalen het niet hoor.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

remco_k schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:23:
Dat was bedoeld als test... het zal nu helpen bij open kanalen, maar nu doen gesloten kanalen het niet hoor.
Dat snap ik maar mijn freezes zijn weg, dus die CI+ module is sowieso niet goed. Er zit een andere in nu, die geeft geen freezes :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
JB schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:24:
[...]

Dat snap ik maar mijn freezes zijn weg, dus die CI+ module is sowieso niet goed. Er zit een andere in nu, die geeft geen freezes :)
Doet die CI+ module het nog wel goed in de oude TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Fret Raket schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:27:
[...]

Doet die CI+ module het nog wel goed in de oude TV?
Yes en volgens mij is dat ook niet zo'n hele oude omdat Ziggo nog eens een keer nieuwe heeft opgestuurd. Kon het alleen niet checken (of ik moest de oude tv weer aan gaan sluiten) welke versie. De andere was v1.3 en die pakte de LG tv wel lekker.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:28
Gisteren Ziggo Retentie weer even gebeld voor mijn ouders.
Hadden Internet Next (700/60) & TV Complete Next incl. Vast Bellen.

Betalen daar nu € 82 p/m voor.

Vaste telefonie wilden ze sowieso opzeggen.

Na telefoontje met Ziggo het volgende voor hen geregeld:

Internet WiFi Groot (1000/100) & TV Complete Next
  • Eerste 9 maanden: € 64,50
  • Resterende 15 maanden: € 74,50
  • 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal
Boden eerst aan om de eerste 6 maanden € 64,50 te doen. Vraag ik simpelweg; kan dat niet beter?
"Oh jawel hoor, kan ook 9 maanden!"

8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 26-06-2025 08:27 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hmja, het standaard tientje fooi... en ZST, allemaal niet zo spectaculair maar beter dan een jaar ESPN :)

[ Voor 50% gewijzigd door CreativeS op 26-06-2025 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:25:
Gisteren Ziggo Retentie weer even gebeld voor mijn ouders.
Hadden Internet Next (700/60) & TV Complete Next incl. Vast Bellen.
...
Internet WiFi Groot (1000/100) & TV Complete Next
  • Eerste 9 maanden: € 64,50
  • Resterende 15 maanden: € 74,50
  • 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal
...
Ik kan mij zomaar voorstellen dat de 700/60 verbinding meer dan genoeg was. Had een downgrade van de snelheid niet meer besparing opgeleverd ?

edit: korting op een duurder pakket waarbij het verschil in snelheid met een langzamer pakket zeer waarschijnlijk niet eens gebruikt gaat worden, is dat nog wel korting ?
ik kan mij niet voorstellen dat het snellere pakket (voor deze klant) meer kosten oplevert voor Ziggo

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 26-06-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:33:
Hmja, het standaard tientje fooi... en ZST, allemaal niet zo spectaculair maar beter dan een jaar ESPN :)
Het standaard tientje fooi was anders 6 of 12 maanden afhankelijk van een 1 of 2-jarig contract. Nu gaat het dus om 2-jarig en maar 9 maanden het tientje fooi. Dus of @Rivanov heeft niet hard genoeg onderhandeld (of nouja, toen ik in maart heb gebeld was het 6 of 12 maanden zonder onderhandelen), of die kortingen zijn alweer "verlaagd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:19:
Het standaard tientje fooi was anders 6 of 12 maanden afhankelijk van een 1 of 2-jarig contract. Nu gaat het dus om 2-jarig en maar 9 maanden het tientje fooi. Dus of @Rivanov heeft niet hard genoeg onderhandeld (of nouja, toen ik in maart heb gebeld was het 6 of 12 maanden zonder onderhandelen), of die kortingen zijn alweer "verlaagd".
Dat aanbod had ik 'standaard' in 'Mijn Ziggo' staan. 6 maanden een tientje bij een jaar of 12 maanden bij 2 jaar. Dan geen ZST of ESPN, maar goed, da's geen dealbreaker. Dealbreaker is weer zo lang vastzitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPjLqW5VX58ZiUd23JsKdoQiQiE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AwVzDrdv7bVARTnkmcEvwtxm.jpg?f=user_large

Inmiddels zijn ze schijnbaar niet meer zo blij en is het weer verwijderd. De wederzijdse liefde is bekoeld :+
Ze blijven maar verlagen met die kortingen. Ik blijf nog steeds hopen dat KPN hier over het Delta-netwerk gaat leveren. Weet je zeker dat je bijna geen kortingen krijgt :+ Kan nu al wel met Solcon, maar dat geniet niet mijn voorkeur. Voor nu werkt het met Ziggo en voel geen drang om maar te willen overstappen. Sinds de verlaging naar 400/40 gewoon tevreden voor een redelijke prijs en dat is goed zo.

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 26-06-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
Vandaag eindelijk er aan gedacht en tijd gevonden om mijn abo op te zeggen en via meervoordeel opnieuw aan te vragen op naam van mijn vriendin en andere IBAN.

Eerst maar de aanvraag gedaan bij meervoordeel (voordat ik mijn bestaande opzeg) krijg ik een mail dat ze het niet kunnen door zetten omdat er al een actieve aansluiting is op het adres. (Ingang per 21 juli)

Had ik eerst mijn oude moeten opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
via meervoordeel lees ik alleen maar gezeik met kortingen die helemaal niet doorgevoerd worden of de extra's die ze soms hebben (ps5 etc) niet geleverd worden. bij ziggo direct kun je wel gewoon een nieuw abo afsluiten terwijl er al een loopt

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
Als het op niets uit loopt is het voor mij gewoon bye bye Ziggo.
Inmiddels ruim 20 jaar klant (heb zelfs nog een Chello adres) maar ga nu toch eens denken aan mijn portemonnee :)
Delta staat bovenaan de verlanglijst maar heeft geen bridge modems dus even in verdiepen.

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticTiger op 26-06-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 13:44
Vorige week contact opgenomen met Ziggo omdat mijn internet het al een week lang niet deed. Webpagina’s laadden niet of gedeeltelijk. Ik kon niks beginnen. Medewerker op de chat zei dat mijn aansluitpunt verouderd was (het aansluitpunt had twee aansluitingen).

Maandag is er iemand langsgekomen en die heeft het aansluitpunt vervangen door zo’n doosje met één aansluiting. Hij heeft het signaal doorgemeten met een kastje en daar zou niks mis mee zijn. Ik heb ook een beter modem gekregen (de zwarte Sagemcom).

Zojuist ben ik bezig op internet, wanneer pagina’s ineens weer gedeeltelijk begonnen te laden (geen afbeeldingen). Een paar minuten later laadden de pagina’s wederom geheel niet. Kijk ik naar het modem, knippert hij rood.

Modem herstarten; weer rood geknipper. Nog eens; weer rood. Terug bij af dus. Volgens de Ziggo storing check is er geen storing of onderhoud.

Dit is zó immens vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Lennart H. schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:30:
Modem herstarten; weer rood geknipper. Nog eens; weer rood. Terug bij af dus. Volgens de Ziggo storing check is er geen storing of onderhoud.

Dit is zó immens vermoeiend.
Ook even gemeld bij Ziggo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 13:44
CreativeS schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:39:
[...]

Ook even gemeld bij Ziggo?
Hij geeft inmiddels gelukkig toch een storing aan bij Ziggo. Ik was iets te voorbarig.

‘Verwachte oplostijd: Vrijdag 27-06 om 01:30’

Ik ga mijn huis maar even uit haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Lennart H. schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:44:
‘Verwachte oplostijd: Vrijdag 27-06 om 01:30’

Ik ga mijn huis maar even uit haha
Sterkte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Interessant gesprek net met de ziggo klantenservice. Ivm de inflatieverhoging wil ik eigenlijk naar beneden in snelheid. Ik heb nu internet XXL en wilde naar Wifi Midden. Via de website kan dit alleen nog als ik opnieuw een jaar aan Ziggo verbind, maar de glasvezel groeit al 1,5 jaar uit mijn straat dus ik vermoed dat die binnen 12 maanden wel een keer naar binnen wordt geleid.

Dus ik heb ze gebeld en ook telefonisch kan ik niet meer wijzigen zonder een nieuw jaarcontract aan te gaan. Welke kant ik ook op zou gaan, sneller of langzamer. Zelf bieden ze dan wel een extra korting aan van, hou je vast, 3 maanden 10 euro minder betalen (nog niet 1 maand gratis).

Zelfs al zou ik terug gaan en ook weer TV bij ze afnemen, dan nog moet het allemaal weer met een jaar. Dat weiger ik echt en kan alleen maar Odido/E-fiber achter hun vodden aanzitten dat ze eens snelheid maken met het naar binnen brengen van de glasvezel.

Vind het wel apart. In het verleden was het absoluut geen probleem om gewoon te wisselen tussen de pakketten zonder een jaarcontract af te sluiten (ik ga al jaren tijdens de inflatiecorrectie een pakket naar beneden om zo op mijn oude snelheid weer minder te betalen). En als ze mij een beter bod hadden gedaan had ik die ook nog wel aangegaan (minimaal 6 maanden 10 euro korting).

[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 26-06-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
SunnieNL schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:52:
maar de glasvezel groeit al 1,5 jaar uit mijn straat dus ik vermoed dat die binnen 12 maanden wel een keer naar binnen wordt geleid.
Je mag hopen dat ze dat netjes door een kabelgoot doen, waar nu de telefoonlijn door gaat.
Hier hebben ze er nogal een zooitje van gemaakt (WestInvest/T-Mobile/Odido), door een gat dwars door de muur te boren, met een slordig plastic afdekkapje aan de buitenkant.

Om het nog een beetje on-topic te houden; er zijn de laatste tijd best veel storingen bij KPN en vooral Odido, hier bij Ziggo heb ik eigenlijk alleen wat instralingsproblemen van Digitenne en VO-LTE/4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
Fret Raket schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:04:
[...]

Je mag hopen dat ze dat netjes door een kabelgoot doen, waar nu de telefoonlijn door gaat.
Hier hebben ze er nogal een zooitje van gemaakt (WestInvest/T-Mobile/Odido), door een gat dwars door de muur te boren, met een slordig plastic afdekkapje aan de buitenkant.

Om het nog een beetje on-topic te houden; er zijn de laatste tijd best veel storingen bij KPN en vooral Odido, hier bij Ziggo heb ik eigenlijk alleen wat instralingsproblemen van Digitenne en VO-LTE/4G.
die instraling kan komen door een medeklant als jouw aop gewoon in orde is (en bekabeling natuurlijk)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
SunnieNL schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:52:
Interessant gesprek net met de ziggo klantenservice. Ivm de inflatieverhoging wil ik eigenlijk naar beneden in snelheid. Ik heb nu internet XXL en wilde naar Wifi Midden. Via de website kan dit alleen nog als ik opnieuw een jaar aan Ziggo verbind, maar de glasvezel groeit al 1,5 jaar uit mijn straat dus ik vermoed dat die binnen 12 maanden wel een keer naar binnen wordt geleid.

Dus ik heb ze gebeld en ook telefonisch kan ik niet meer wijzigen zonder een nieuw jaarcontract aan te gaan. Welke kant ik ook op zou gaan, sneller of langzamer. Zelf bieden ze dan wel een extra korting aan van, hou je vast, 3 maanden 10 euro minder betalen (nog niet 1 maand gratis).

Zelfs al zou ik terug gaan en ook weer TV bij ze afnemen, dan nog moet het allemaal weer met een jaar. Dat weiger ik echt en kan alleen maar Odido/E-fiber achter hun vodden aanzitten dat ze eens snelheid maken met het naar binnen brengen van de glasvezel.

Vind het wel apart. In het verleden was het absoluut geen probleem om gewoon te wisselen tussen de pakketten zonder een jaarcontract af te sluiten (ik ga al jaren tijdens de inflatiecorrectie een pakket naar beneden om zo op mijn oude snelheid weer minder te betalen). En als ze mij een beter bod hadden gedaan had ik die ook nog wel aangegaan (minimaal 6 maanden 10 euro korting).
de voorwaardes zijn deze maand gewijzigt. van oud naar nieuw portfolio is nu icm 12 maanden contract inderdaad, daar is niets aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ook mooi, ik ook die ziggo 120 euro korting...oftewel 10 euro per maand.
Normaal betaal ik 53 euro dan zou ik 43 betalen..

Eerste maand van de korting rekening van 44,75...vanwege die inflatie correctie....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wii4all schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:22:
Ook mooi, ik ook die ziggo 120 euro korting...oftewel 10 euro per maand.
Normaal betaal ik 53 euro dan zou ik 43 betalen..

Eerste maand van de korting rekening van 44,75...vanwege die inflatie correctie....
Wanneer ben je dan overgegaan op de nieuwe propositie? Of ben je überhaupt overgaan op een ander abonnement? Want ik ben van Giga naar Wifi Middel (zonder vaste contractperiode) gegaan in april en heb geen inflatiecorrectie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CreativeS schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Wanneer ben je dan overgegaan op de nieuwe propositie? Of ben je überhaupt overgaan op een ander abonnement? Want ik ben van Giga naar Wifi Middel (zonder vaste contractperiode) gegaan in april en heb geen inflatiecorrectie gekregen.
Volgens mij bij een aanpassing van je abbo doen ze dat niet lijkt wel, dit was een verlenging..

Ik heb toen het voorstel van de 120 euro kwam in mei verlengd

Krijg tot 120 euro korting bij een verlenging
Beste meneer
Je bent nu al even klant bij Ziggo, daar zijn we super blij mee! Ook de komende maanden blijf je genieten van alles dat Ziggo te bieden heeft. Om je te bedanken, hebben we een persoonlijk aanbod voor je: tijdelijk 10 euro korting per maand bij een verlenging.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wii4all schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:03:
Volgens mij bij een aanpassing van je abbo doen ze dat niet lijkt wel, dit was een verlenging..
Verlenging, duidelijk. Korting blijft een tientje maar het basisbedrag is verhoogd. Ik had in ieder geval verwacht dat ze op alles de 'inflatiecorrectie' zouden loslaten, maar dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Verlenging, duidelijk. Korting blijft een tientje maar het basisbedrag is verhoogd. Ik had in ieder geval verwacht dat ze op alles de 'inflatiecorrectie' zouden loslaten, maar dus niet.
Dit heeft toen ook hier op Tweakers in het nieuwsbericht gestaan. De inflatiecorrectie gold alleen voor de nieuwe abonnementen. Bij de nieuwe Wifi abonnementen zou een inflatiecorrectie ook semi raar zijn. Zijn immers nieuwe (~3 maanden oud) abonnementen, in de prijsbepaling van die abo's konden ze dus al rekening houden met de toegenomen inflatie.

En daarnaast heeft Ziggo op een gegeven moment dus aangepast dat je niet meer kunt overstappen van een oud Internet abo naar een nieuw Wifi abo zonder voor een jaar bij te tekenen. Als je flexibel wilt blijven (aka: geen nieuw contract) wordt je nu dus dubbel genaaid. Je betaalt en de hogere prijs en krijgt er nog eens een inflatiecorrectie overheen. En dat voor een schamele hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:45:
[...]
Ik heb deze een paar jaar terug bij familie gezien met het vervangen van het modem voor een Sagemcom. Die werkte vervolgens niet waarna ik Ziggo heb gebeld en incl. video bleek toen dat dit er "op gedraaid" zit. @lHybridl moet deze ik meen tegen de klok in kunnen draaien (en anders met de klok mee :+) waarna het daadwerkelijke AOP er onder zit
Tegen de klok in.
Die heeft dan wel maar één aansluiting,
Ik zou die toch laten vervangen. Dat type gaat volgens de specs to 1GHz en dat is voor DOCSIS 3.0 nog net goed genoeg maar niet meer voor het volle potentieel van DOCSIS 3.1.
dus Ziggo zal dan wel een moderne splitter (voor data / TV) moeten leveren (en analoge radio bestaat uiteraard niet meer op coax).
POA-254 geen probleem.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
Is Ziggo Go een goede alternatief voor Ziggo Coax?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daantsjie schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:04:
Is Ziggo Go een goed alternatief voor Ziggo Coax?
Ik vind van wel. Als de "chromecast 4k met google tv" in de huiskamer aangesloten is (vanwege F1) dan gebruik ik die vaak met de ziggo go app in plaats van de next met coax. Op mijn werkkamer gebruik ik constant de 2k variant. En die vind ik ook goed.

Dank voor de aanvuling @RobertMe : ik bedoel inderdaad de "ziggo go tv" die geinstaleerd kan worden op mijn chromecasts.

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 28-06-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf vind het prima. Ik kijk via mijn Apple TV. Voornamelijk omdat ik fijn vind om alles via 1 kastje te kijken. De Next Mini is nog wel aangesloten, maar eerdaags ga ik deze ontkoppelen en op zolder opbergen. Het zal overigens mooi zijn als Ziggo ooit hetzelfde doet als Odido: dat als je kijkt via een app en geen mediabox nodig, je korting krijgt.

Edit: ook ik bedoel de Ziggo GO TV app

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 28-06-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er aan. Ziggo Go niet, Ziggo Go TV mogelijk wel. Met de Ziggo Go app, voor mobiel en tablet, en geschikt voor gebruik buitenshuis, krijg je maximaal iets van een 720 variant (1280x720, geen idee of het p of i is). Ziggo Go TV, voor AppleTV en Android TV (waaronder Google TV) gebruikt wel 1080p (daarvan weet ik de p wel zeker), maar die mag je alleen kijken over een Ziggo internet lijn (dus niet buitenshuis en kun je dus ook niet "delen" / de kinderen die het bij opa en oma gebruiken terwijl ze geen Ziggo internet hebben kan niet).

Qua beeldkwaliteit zal DVB-C mogelijk iets beter zijn (hogere bitrate), maar vraag is of je dat merkt (waarschijnlijk eerder bij sport / iets als voetbal dan bij een talkshow). En uiteraard is DVB-C sneller dan IPTV. Dus als je niet wilt dat je bv bij voetbal de buren hoort juichen voordat bij jou het doelpunt valt kun je beter via DVB-C kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:12:
Qua beeldkwaliteit zal DVB-C mogelijk iets beter zijn (hogere bitrate), maar vraag is of je dat merkt (waarschijnlijk eerder bij sport / iets als voetbal dan bij een talkshow). En uiteraard is DVB-C sneller dan IPTV. Dus als je niet wilt dat je bv bij voetbal de buren hoort juichen voordat bij jou het doelpunt valt kun je beter via DVB-C kijken.
Je moet inderdaad geen Ziggo Go TV op een 50" en hoger doen (vind ik dan), dat zie je heel duidelijk. Maar zo op de slaapkamer of werkkamer of waar dan ook met een 40" is het goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:14:
[...]

Je moet inderdaad geen Ziggo Go TV op een 50" en hoger doen (vind ik dan), dat zie je heel duidelijk. Maar zo op de slaapkamer of werkkamer of waar dan ook met een 40" is het goed te doen.
Mijn huiskamer tv is 55 inch en 4K oled, we zitten op iets minder dan 3 meter. Geen verschil dat groot genoeg is om de next te moeten gebruiken. (vind ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:22:
Mijn huiskamer tv is 55 inch en 4K oled, we zitten op iets minder dan 3 meter. Geen verschil dat groot genoeg is om de next te moeten gebruiken. (vind ik dan)
Er is al een verschil tussen de Next en Next Mini. Ziggo Go TV zit qua kwaliteit nog net onder de Next Mini. Reden genoeg om beneden gewoon de Next te hebben. Ik vind elke negatief verschil al groot genoeg om voor de gewone Next te kiezen. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:27:
[...]

Er is al een verschil tussen de Next en Next Mini. Ziggo Go TV zit qua kwaliteit nog net onder de Next Mini. Reden genoeg om beneden gewoon de Next te hebben. Ik vind elke negatief verschil al groot genoeg om voor de gewone Next te kiezen. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Wij hebben de Next Mini en Ziggo GO TV via de Apple TV. Ik ervaar ook een wat mindere beeldkwaliteit met de GO TV app. Vooral bij voetbal merk ik een verschil. Zelf vind het gemak van alles via 1 kastje wel meer wegen dan de iets betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Ja.
Ik heb een tv met coax aangesloten. Live kijk ik DVB-C, maar terug of uitgesteld via de app op m'n Apple TV.
Ik heb ook een tv die niet via coax is aangesloten, en die heeft alleen een Apple TV. Daar kijk ik ook live via de Ziggo Go app en dat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik gebruik de Ziggo TV ap op de voorlaatste cromecast voor weergave op een 150 inch beamerscherm en is prima te kijken. De beamer zelf schaalt ook op naar 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19
Ik wil een bestaande Ziggo verhuizing verhuizen naar een nieuw adres. Op dit adres hing (na aankoop) zelfs nog een Ziggo modem van de vorige bewoners. Als ik de verhuizing door wil geven krijg ik de melding dat er contact met een medewerker nodig is. Deze geeft vervolgens aan dat er geen aansluiting is op het adres en dit aangevraagd dient te worden via mijnaansluiting.nl.

Weet iemand hoe dit kan of heb je hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

Boeie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:07:
Ik wil een bestaande Ziggo verhuizing verhuizen naar een nieuw adres. Op dit adres hing (na aankoop) zelfs nog een Ziggo modem van de vorige bewoners. Als ik de verhuizing door wil geven krijg ik de melding dat er contact met een medewerker nodig is. Deze geeft vervolgens aan dat er geen aansluiting is op het adres en dit aangevraagd dient te worden via mijnaansluiting.nl.

Weet iemand hoe dit kan of heb je hier ervaring mee?
Je kan via ziggo.nl je postcode invoeren bij een nieuw pakket bestellen. Als die woning geen groene kabel heeft zal de website je dat meteen vertellen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
4POX schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:35:
[...]

Je kan via ziggo.nl je postcode invoeren bij een nieuw pakket bestellen. Als die woning geen groene kabel heeft zal de website je dat meteen vertellen.
Klopt, dit zeg ik ook hierboven ;) maar er ligt wel een kabel.

Krijg via de site door:
"Helaas, hier is nog geen Ziggo aansluiting
Maar dat kan geregeld worden. Bel ons op 0900-0730 (normaal tarief) voor de mogelijkheden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Boeie schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:52:
[...]

Klopt, dit zeg ik ook hierboven ;) maar er ligt wel een kabel.

Krijg via de site door:
"Helaas, hier is nog geen Ziggo aansluiting
Maar dat kan geregeld worden. Bel ons op 0900-0730 (normaal tarief) voor de mogelijkheden."
Is het wel een officiele aansluiting of heeft de vorige eigenaar zelf kabels lopen trekken vanuit weet jij veel waar?
Vraag het anders even na bij de vorige eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Wolly schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Is het wel een officiele aansluiting of heeft de vorige eigenaar zelf kabels lopen trekken vanuit weet jij veel waar?
Vraag het anders even na bij de vorige eigenaar?
Dat gaat lastig.... Die is er niet meer ;)

Het is een vrij recent (eind 90-er jaren) appartementcomplex. Ik ga de VVE wel even vragen. Heb ondertussen een aanvraag ingediend bij mijnaansluiting. Andere alternatief wordt VDSL voor nu, want die kan ik wel gewoon aanvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
DON PAPA schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:26:
[...]

Bij een eenzijdige aanpassingen heb je geen 1 maand opzegtermijn om kostenloos te kunnen opzeggen, je kan gewoon tot eind juni opzeggen. Sterker nog, als je nu al opzegt, dan kan Ziggo ook meteen de stekker eruit trekken en hoeft dus niet te wachten tot 1 juli.

Dit stond ook in de tekst van Ziggo
---
Verbonden modems
Weinig mensen gebruiken nog de mogelijkheid van de automatische draadloze verbinding met andere Ziggo-modems. Daarom stopt het per 1 juli 2025. Heb je vragen of zeg je liever kosteloos op? Neem dan voor 1 juli contact met ons op.
---
Net het belletje gemaakt om van mijn 2-jarig contract af te komen. Vriendelijke dame maar niks over bekend, na een paar keer de nieuwsbrief voorlezen en drie keer in de wacht was het ineens wel bekend. Gebruik gemaakt van 1 maand opzegtermijn om iets anders te regelen maar had ook per morgen eruit gemogen. In het achterhoofd houdend dat ik de bevestiging nog moet ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Ik kom er niet helemaal goed uit dus ik hoop hier een verhelderend antwoord te krijgen.

Lang verhaal kort. Ik ben al erg lang klant van ziggo icm Vodafone en dat zijn leuke extra s. Alleen nu ga ik verhuizen en zat ik te kijken kan het allemaal beter. Ik eerst met ziggo bellen, maar die geven echt niks om je als lange klant (vervelend gesprek met een jonge vrouw voor een paar 10tjes korting..).

Nu kan ik op mijn adres dus nog steeds alleen maar goed ziggo krijgen wat niet direct een probleem is, maar ik zou wel eens weer een keer een goeie kortingsactie willen. Ben tenslotte wel tevreden over ziggo icm Vodafone namelijk.

De vraag is: wie heeft er ervaring met het afsluiten van ziggo op een nieuw adres met bijv op de naam van mijn vriendin? Is dit zo eenvoudig en kan je dit goed weer combineren met als ik al bijna Vodafone zit? Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik heb nog niet het juiste antwoord gevonden in dit topic.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillyTheMailer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:15
Mijn ervaring op het moment van verhuizing was prima. Oude woning had een Ziggo aansluiting en mijn nieuwbouw woning ook. Uit oude woning gewoon het bestaande modem meegenomen en in de nieuwe weer zelf aangesloten. Ik gebruik het modem in bridge stand en daarachter een fritz 4040 router. Werkt allemaal nog steeds prima.
Als je bedoeld dat je maximaal van korting gebruik wilt maken. Dan zou je inderdaad onder een andere naam (vriendin) een nieuw abo. moeten afsluiten. 6maanden korting op een 24maands contract. Maar>>>>zit die vriendin ook bij Vodafone anders ben je dat voordeel kwijt.
Bellen naar 0800-0250229 wil ook wel eens verhelderend werken. Daarachter zitten wat behulpzamere mensen is mijn ervaring dan dat je gewoon het algemene nummer van Ziggo belt. die hebben er inderdaad niet altijd zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kreeg een brief van Ziggo in de brievenbus dat ik een nieuw modem krijg. Alleen is die brief en website waar ze naar verwijzen uitermate niet technisch.

Wat voor een modem mag ik verwachten of is dat niet bekend en sturen ze net wat ze op de plank hebben liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
njitter schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:28:
Ik kreeg een brief van Ziggo in de brievenbus dat ik een nieuw modem krijg. Alleen is die brief en website waar ze naar verwijzen uitermate niet technisch.

Wat voor een modem mag ik verwachten of is dat niet bekend en sturen ze net wat ze op de plank hebben liggen?
Als het afhankelijk is van je verbindingssnelheid is het misschien handig om die te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
njitter schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:28:

je zult een sagemcom krijgen (ik heb denk ik ook op de community op je topic gereageerd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:48:
[...]

Als het afhankelijk is van je verbindingssnelheid is het misschien handig om die te benoemen.
500 Mbps download / 40 Mbps upload

Ik heb er zelf niet om gevraagd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
To easy schreef op maandag 30 juni 2025 @ 23:14:
Ik kom er niet helemaal goed uit dus ik hoop hier een verhelderend antwoord te krijgen.

Lang verhaal kort. Ik ben al erg lang klant van ziggo icm Vodafone en dat zijn leuke extra s. Alleen nu ga ik verhuizen en zat ik te kijken kan het allemaal beter. Ik eerst met ziggo bellen, maar die geven echt niks om je als lange klant (vervelend gesprek met een jonge vrouw voor een paar 10tjes korting..).

Nu kan ik op mijn adres dus nog steeds alleen maar goed ziggo krijgen wat niet direct een probleem is, maar ik zou wel eens weer een keer een goeie kortingsactie willen. Ben tenslotte wel tevreden over ziggo icm Vodafone namelijk.

De vraag is: wie heeft er ervaring met het afsluiten van ziggo op een nieuw adres met bijv op de naam van mijn vriendin? Is dit zo eenvoudig en kan je dit goed weer combineren met als ik al bijna Vodafone zit? Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik heb nog niet het juiste antwoord gevonden in dit topic.

Alvast bedankt.
gewoon huidige ziggo abo opzeggen. op naam + rekeningnummer van je vriendin ziggo afsluiten op nieuwe adres. als je het geinstalleerd hebt verhuis je het adres van de vodafone abo's naar het nieuwe adres. korting bij vodafone blijft behouden en je hebt maximale korting bij ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
giovanni2903 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:51:
[...]

je zult een sagemcom krijgen (ik heb denk ik ook op de community op je topic gereageerd :) )
Ik zie je reactie daar nu ook. Zal even een foto plaatsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:19
@To easy Het gaat niet om de koppeling met Vodafone abonnementen, maar om de aanwezigheid van die abonnementen op een adres. Ik heb lang korting gehad omdat een ander gezinslid Vodafone had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:26

RSB

Heeft iemand hier problemens met IPv6 icm bridge mode?
Ik krijg sinds eergisteren geen nieuwe prefixes meer waardoor ik geen IPv6 connectiviteit heb.

Heb het modem (Sagecom) voor de zekerheid ook een reset gegeven.
Andere apparaten (anders dan mijn router) gekoppeld aan de modem die in bridge mode staat maar die krijgen ook geen v6 adres meer..

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RSB schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:20:
Ik krijg sinds eergisteren geen nieuwe prefixes meer waardoor ik geen IPv6 connectiviteit heb.

Andere apparaten (anders dan mijn router) gekoppeld aan de modem die in bridge mode staat maar die krijgen ook geen v6 adres meer..
Volgens mij mag je maar 1 apparaat aansluiten aan je modem in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

W1ck1e schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:04:
[...]

Volgens mij mag je maar 1 apparaat aansluiten aan je modem in bridge mode.
Ik had wat duidelijker moeten zijn: er is steeds maar 1 apparaat aangesloten geweest in bridge mode tijdens het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RSB schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:47:

Ik had wat duidelijker moeten zijn: er is steeds maar 1 apparaat aangesloten geweest in bridge mode tijdens het testen
Moet je dan niet steeds het ip-adres vrijgeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

W1ck1e schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:58:
[...]

Moet je dan niet steeds het ip-adres vrijgeven ?
Zeker en dan ontvang ik alleen een IPv4 adres waar ik voorheen ook een IPv6 erbij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RSB schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:27:

Zeker en dan ontvang ik alleen een IPv4 adres waar ik voorheen ook een IPv6 erbij kreeg.
Dan heb ik geen idee meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:29
RSB schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:27:
[...]

Hier ook bridge mode en wel gewoon ipv4 en ipv6 adressen. Heb je al geprobeerd om even te switchen naar routermodes om te kijken of je dan wel ipv6 adressen krijgt? Dan omschakelen kan via de vodafone ziggo app. Je hebt de klantenservice hier niet meer voor nodig. Onder mijn producten, internet selecteren, onderaan staat hulp bij internet, hier krijg je een menu om bridge mode uit/aan te zetten. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:17
RSB schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:20:

Bij mij hetzelfde.
Router krijgt geen prefix meer, dhcpv6 client blijft op 'searching' staan.
Modem reset niet geholpen.
Modem teruggezet naar router mode en een netwerk check geeft aan 'je ipv6 adres is niet correct'.
Postcode gebied 8181.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

feico.de.boer schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:33:
[...]

Bij mij hetzelfde.
Router krijgt geen prefix meer, dhcpv6 client blijft op 'searching' staan.
Modem reset niet geholpen.
Modem teruggezet naar router mode en een netwerk check geeft aan 'je ipv6 adres is niet correct'.
Postcode gebied 8181.
Intressant, zal vanavond even kijken of het terugzetten naar routermode nog wat doet..
Zover ik heb kunnen zien stuurt mijn router (maar ook de laptop waarmee ik getest heb) een Solicit package naar de DHCP server van Ziggo maar ontvangt dan geen Advertise terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
RSB schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Intressant, zal vanavond even kijken of het terugzetten naar routermode nog wat doet..
Zover ik heb kunnen zien stuurt mijn router (maar ook de laptop waarmee ik getest heb) een Solicit package naar de DHCP server van Ziggo maar ontvangt dan geen Advertise terug..
Vanochtend met de helpdesk gechat, modem in router mode gezet en volgens de medewerker had het modem v4 en v6 full DS. Ik kon het zelf niet controleren want niet thuis en vpn doet het dan natuurlijk niet. Terug naar bridged maar geen ipv6 om mijn eigen router.

Bij een trace zie ik inderdaad wel solicits uitgaan, maar er komen geen RA's binnen.

Helpdesk medewerker kon verder ook niet meer behulpzaam zijn dan een nieuw modem opsturen. Ik zie niet in wat dat kan helpen, maar dan ook, ik weet niet hoe die dingen intern werken. Hij vond het namelijk wel raar dat hij in bridged mode geen verbinding kon maken met het modem. Of dat raar is weet ik niet. Het was mij ook al opgevallen dat de website config (mijn ziggo) verbindings fouten rapporteerde als het modem in bridge stond.

Afijn, ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB

RSB

feico.de.boer schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Vanochtend met de helpdesk gechat, modem in router mode gezet en volgens de medewerker had het modem v4 en v6 full DS. Ik kon het zelf niet controleren want niet thuis en vpn doet het dan natuurlijk niet. Terug naar bridged maar geen ipv6 om mijn eigen router.

Bij een trace zie ik inderdaad wel solicits uitgaan, maar er komen geen RA's binnen.

Helpdesk medewerker kon verder ook niet meer behulpzaam zijn dan een nieuw modem opsturen. Ik zie niet in wat dat kan helpen, maar dan ook, ik weet niet hoe die dingen intern werken. Hij vond het namelijk wel raar dat hij in bridged mode geen verbinding kon maken met het modem. Of dat raar is weet ik niet. Het was mij ook al opgevallen dat de website config (mijn ziggo) verbindings fouten rapporteerde als het modem in bridge stond.

Modem uit bridge halen en in router modus werken heeft mij geen werkende ipv6 opgeleverd helaas..
Ook ik heb geprobeerd Ziggo te bellen, maar op het moment dat ik begin over IPv6 hangen ze letterlijk de lijn op... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:51
Ons abonnement loopt deze maand af en ik heb even gebeld met Ziggo (gekozen voor opzeggingen in het keuzemenu).
In september/oktober wordt glasvezel van Odido hier in huis doorgetrokken. De groene sprietjes steken al een jaar uit de stoep.
Het verlengings aanbod voor bestaande klanten is inderdaad heel karig geworden t.o.v. de vorige jaren.
3 maanden 10 euro korting.

Ik vroeg of daar dan weer een jaar gratis ESPN compleet bij kon maar dat was onduidelijk. De medewerkster zei dat ze het voor een jaar kon "kopiëren" omdat ik al ESPN compleet heb maar dat het zou kunnen dat het in de praktijk ook maar 6 maanden kon worden.
Meer zekerheid kon ze mij niet geven.

Het was een vriendelijk gesprek van beide kanten en ik heb haar gezegd dat ik er nog over na ga denken.

Bij Odido zou ik als nieuwe klant flink veel meer korting krijgen. Dit is volgens mij ook zo bij Ziggo als je nieuwe klant bent.
Odido wordt dan 35,- voor de eerste maand, 42,50 voor maand 2 t/m 8 en de laatste 4 maanden 70,-. Dit is bij een jaarcontract, 1Gbit down en up, TV en ESPN compleet.
Ziggo hoeft dat voor mij echt niet te matchen maar wat mij nu op dit moment werd aangeboden is niet echt om te juichen.
Toch jammer dat je als bestaande klant niet meer wordt gewaardeerd.

Nu betaal ik bijna 70 Euro p/m bij Ziggo voor 1Gbit down, 100Mb up, TV en ESPN compleet. Overstappen - wanneer glasvezel hier ook echt beschikbaar is - is dus inderdaad veel en veel vriendelijker voor je portemonee.
En toch denk ik er nog even over na en ga overleggen met mijn vrouw. We zijn hier tevreden over de diensten van Ziggo alleen de 'loyaliteits korting' is wel heel mager en de onduidelijkheid over een jaar gratis ESPN compleet doet mij wat twijfelen.

Misschien moet ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en het abo opzeggen en dan op mijn naam en rekening nummer als "nieuwe klant" aanmelden i.p.v. op naam van mijn vrouw en haar rekening nummer >:)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:51

DON PAPA

Tweaker-fan

Vortigen schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:15:
Bij Odido zou ik als nieuwe klant flink veel meer korting krijgen. Dit is volgens mij ook zo bij Ziggo als je nieuwe klant bent.
Odido wordt dan 35,- voor de eerste maand, 42,50 voor maand 2 t/m 8 en de laatste 4 maanden 70,-.
Bij Odido kun je na 8 maanden alweer bellen om te verlengen voor een nieuw jaar, en dat nieuwe jaarcontract gaat dan meteen weer in. Als je dat dus doet, dan vervallen de laatst 4 maanden van €70 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tv94
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-09 16:55
Heb sind vandaag ziggo alleen voor de tv, wat me opvalt is dat het lijkt of via nvidia shield of Apple TV 4K beeld (tour de France ,Wimbledon) scherper lijkt dan bij de next mini. Meer mensen deze ervaring dat de ziggo go tv app beter beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
feico.de.boer schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Update: Nieuwe modem maakt geen verschil.
https://community.ziggo.n...wenen/m-p/1503837#M321028

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feico.de.boer
En er is weer ipv6 op de router, maar dat heeft naar alle waarschijnlijkheid niets te maken met het nieuwe modem maar door een interventie bij Ziggo.

[ Voor 17% gewijzigd door feico.de.boer op 09-07-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:51
Even iets dubbel checken voordat ik het daadwerkelijk doe ...

Ons Ziggo account staat op naam en rekeningnummer van mijn vrouw. Ik wil dat opzeggen en mijzelf als 'nieuwe klant' aanmelden om Ziggo te behouden maar dan MET een goede korting en extra's (zoals een jaar ESPN Compleet). Het nieuwe account gaat dan op mijn naam en rekeningnummer.

Ik heb hier een aantal keer gelezen dat er tweakers zijn die dat gedaan hebben en er geen problemen mee hebben gekregen.
Werkt dat nog steeds zo goed?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vortigen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:12:
Even iets dubbel checken voordat ik het daadwerkelijk doe ...

Ons Ziggo account staat op naam en rekeningnummer van mijn vrouw. Ik wil dat opzeggen en mijzelf als 'nieuwe klant' aanmelden om Ziggo te behouden maar dan MET een goede korting en extra's (zoals een jaar ESPN Compleet). Het nieuwe account gaat dan op mijn naam en rekeningnummer.

Ik heb hier een aantal keer gelezen dat er tweakers zijn die dat gedaan hebben en er geen problemen mee hebben gekregen.
Werkt dat nog steeds zo goed?
Natuurlijk werkt dat, het is immers hetzelfde alsof er een nieuwe bewoner in het huis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
feico.de.boer schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:06:
[...]

En er is weer ipv6 op de router, maar dat heeft naar alle waarschijnlijkheid niets te maken met het nieuwe modem maar door een interventie bij Ziggo.
De community moderator heeft bevestigd dat er een configuratiefout was in de CMTS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:35
Ik ben bezig om zoveel mogelijk verbindingen van Ziggo toe te voegen aan mijn Smokeping installatie. Als je interesse hebt om toegevoegd te worden, stuur me dan een PM met je IP-adres of DDnS record, en zorg dat WAN ping is ingeschakeld.

Hieronder al overzicht welke al actief zijn.
https://smokeping.hostio....ing/?target=nl_isp_client

Later ga ik het overzicht verder organiseren met submenu’s per provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het dat als ik mijn TV abo downgrade van complete naar start (dan ga ik van 67 naar 61,50 euro) ik automatisch een jaarcontract krijg? Via de Vodafone ziggo app zie ik dat niet expliciet staan.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 11-07-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38

rvk

meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:18:
Klopt het dat als ik mijn TV abo downgrade van complete naar start (dan ga ik van 67 naar 61,50 euro) ik automatisch een jaarcontract krijg? Via de Vodafone ziggo app zie ik dat niet expliciet staan.
Nee, je krijgt alleen een jaar (of 2 jaar) contract als je ingaat op een aanbieding (korting). Bij up- of downgrade blijft het maandelijks opzegbaar (als je reeds voorbij je originele contract bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rvk Vandaag de dag klopt dat niet helemaal meer. Wanneer je nog niet op het wifi portfolio zit en van een ouder pakket komt dan wordt er wel degelijk een jaarcontract opnieuw afgedwongen. Dit is nog niet zo heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:20:
@rvk Vandaag de dag klopt dat niet helemaal meer. Wanneer je nog niet op het wifi portfolio zit en van een ouder pakket komt dan wordt er wel degelijk een jaarcontract opnieuw afgedwongen. Dit is nog niet zo heel lang.
@meesje wil alleen het tv pakket downgraden. geldt jouw opmerking dan ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij niet overgaat op het wifi portfolio dan niet. Het geldt ook niet als je al op het wifi portfolio zit. Het is echt de overgang van een ouder meestal relatief duurder pakket naar een iets goedkoper pakket in het wifi portfolio. Dan wil Ziggo daar iets voor terug zien in de vorm van een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Jay-B schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:40:
Als hij niet overgaat op het wifi portfolio dan niet. Het geldt ook niet als je al op het wifi portfolio zit. Het is echt de overgang van een ouder meestal relatief duurder pakket naar een iets goedkoper pakket in het wifi portfolio. Dan wil Ziggo daar iets voor terug zien in de vorm van een jaarcontract.
En wij iets van korting, zo krijgt niemand zijn zin. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Wie heeft er nog meer een mail ontvangen van Ziggo met de titel:

Mogen we je blijven bellen voor advies en acties?

Ik dacht dat dat wel prima zou zijn. Ze mogen me elk jaar bellen met een voorstel voor goedkoper internet, ik ben niet vies van korting. Scheelt mij weer tijd om Ziggo te bellen.

Echter, toen ik "Ja, Ziggo mag me bellen" had geklikt, zag ik dat onder andere mijn internetgedrag zou worden bekeken (niet inhoudelijk dankzij encryptie) heb ik dit meteen maar weer teruggedraaid!

Let op, trap er niet in, er bestaat niet zoiets als gratis advies, je wordt onder het motto "persoonlijk advies" in de gaten gehouden. En dat is erg jammer! Want ik hoef echt geen advies over welk abonnement ik moet nemen. Ik ben een megastreamer, altijd online, altijd iets aan het luisteren of kijken, maar die 400 Mbps die ik nu heb, is ruimschoots voldoende, en waarschijnlijk teveel. Echter, ik geloof nooit dat Ziggo me dat advies gaat geven. Daarentegen zou ik advies over aanbiedingen, kortingen en gratis diensten wel willen ontvangen.

Het is wat het is. Het leek mooi, maar het is niks. In ieder geval niet voor mij. Moet ik zelf achter mijn korting aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jay-B @rvk @W1ck1e Bedankt voor jullie reacties. Je gaat dus alleen een nieuw contract aan indien je van een oud abonnementsvorm gaat naar een nieuwe. Deze move had ik net op het juiste moment gedaan. Toen ging ik van 500 naar 400 (en van 71 naar 67 euro) en geen nieuw contract. Nu kan ik dus probleemloos mijn tv pakket downgraden. Ga ik zo doen. De opneem functie maken we eigenlijk geen gebruik van, movies&series al helemaal niet, en maar max. tot twee dagen terug kijken is ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:21:
... Want ik hoef echt geen advies over welk abonnement ik moet nemen. ....
Het is toch geen bindend advies. Jij denkt dat je het juiste pakket voor jouw gebruik hebt. En misschien bevestigt ziggo dat. En als dat ze dat niet doen kunnen ze nog gelijk hebben ook. Wat heb je te verliezen anders dan tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
W1ck1e schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:30:
Wat heb je te verliezen anders dan tijd ?
Mijn gegevens. Ze gaan mijn internetgebruik monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:33:
[...]

Mijn gegevens. Ze gaan mijn internetgebruik monitoren.
Wat stel jij je precies daar van voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@W1ck1e
Lees je Ziggo mail, zoek de mail, en klik op "Ja, Ziggo mag me bellen" , dan zeggen ze wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:36:
@W1ck1e
Lees je Ziggo mail, zoek de mail, en klik op "Ja, Ziggo mag me bellen" , dan zeggen ze wat ze gaan doen.
Ik heb die mail niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ikweethetbeter Je maakt je zorgen over dat je internetgedrag (niet inhoudelijk zoals je aangeeft) bekeken zal worden. Zal Ziggo dit, in sommige gevallen, al niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@W1ck1e
Ah, oké...
Ik had het gedaan, zag dat ze van alles over mijn internetgebruik bij zouden gaan houden en heb het meteen ongedaan gemaakt.
Ik ga het dus niet nogmaals doen om jou de exacte lijst te kunnen geven. Maar privacy is dus een reden van mij om dit soort dingen niet te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:41:
@W1ck1e
Ah, oké...
...
Ik ga het dus niet nogmaals doen om jou de exacte lijst te kunnen geven.
...
Gelukkig vroeg ik dat dan ook niet.
Mocht ik de mail krijgen dan ben ik in ieder geval door jou gewaarschuwd. Ben wel bang dat ik niet meteen neen zeg. Word wellicht vervolgd ;)

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 11-07-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:40:
@ikweethetbeter Je maakt je zorgen over dat je internetgedrag (niet inhoudelijk zoals je aangeeft) bekeken zal worden. Zal Ziggo dit, in sommige gevallen, al niet doen?
Ongetwijfeld, maar nu zonder toestemming.

Door Ziggo toestemming geven mij te bellen geef ik impliciet ook toestemming om mijn internetgedrag te monitoren. Dus dan kun je niet meer in beroep gaan als je dat eventueel zou willen/moeten, want... "je hebt zelf toestemming gegeven"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Door Ziggo toestemming geven mij te bellen geef ik impliciet ook toestemming om mijn internetgedrag te monitoren. Dus dan kun je niet meer in beroep gaan als je dat eventueel zou willen/moeten, want... "je hebt zelf toestemming gegeven"!
Zelf zou ik er geen moeite mee hebben. In onze vorige woning hadden we geen slimme meter, in onze nieuwe woning wel. Nu heb ik het voordeel dat ik niet elke kwartaal mijn verbruik hoef door te geven en dat ze eventueel eerder mijn voorschotbedrag kunnen aanpassen bij grote veranderingen in verbruik.

Bovenstaande is overigens hoe ik er tegen aan kijk. Dat iemand er wel moeite mee heeft, kan ik me ook voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yes! Mijn abo is gewijzigd. En netjes in de bevestiging dat mijn abo loopt tot 15 aug 2025 (de einddatum van mijn huidige jaarcontract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:36:
@W1ck1e
plak gewoon de mail even hier. Ben wel benieuwd nu. Het zou mij verbazen als het op meta nivo bijgehouden gaat worden. Hoogstens je gemiddelde dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:22
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Maar waar ben je exact bang voor? Wat zou Ziggo kunnen/gaan doen dat jouw benadeeld. Even uit nieuwsgierigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu dus Wifi middel + TV start voor 61,50 euro. Alleen Wifi middel kost 47,50 euro. Ik betaal dus 14 euro voor TV. Straks na 15 aug. (einde jaarcontract, ik heb nu nog ESPN compleet + Ziggo Sport Totaal) zeg ik TV op en ga Canal+ eens proberen. Dat kost 14,95 euro p/m, maar is inclusief ESPN. Kwaliteit is wel wat minder heb ik gelezen, maar ik wil het zelf wel eens ervaren. En als het me bevalt, kun je nog wat goedkoper uit zijn. Je kunt het per half jaar afnemen waarbij je 1 maand cadeau krijgt.
Voordat ik dit overigens doe, zal ik eerst met Ziggo bellen voor een nieuwe aanbieding.

Edit: ik kan ook Ziggo GO overwegen. Kost 7 euro p/m. Dan heb ik alleen geen ESPN.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 11-07-2025 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Je kunt het altijd achteraf weer aanpassen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcHy4qrdOiPRgpS_tWmngM-tpVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vM4hB0PvxrWiuBch6snUtwG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 11-07-2025 16:15 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie