Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
mr_chip schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:54:
[...]

nee ik moet blijkbaar volgens ziggo support het postbus adres gebruiken voor een ingebrekestelling
Wat is je doel? Waar wil je ze voor ingebreke stellen?

[ Voor 28% gewijzigd door Edje040 op 17-03-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-08 18:43
Edje040 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:13:
[...]

Teveel op hier op te noemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mr_chip schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:18:
[...]

Teveel op hier op te noemen
Dat adres kan Ziggo toch prima geven lijkt me?
Verder kun je beter overstappen naar een andere provider, anders kost het je enorm veel energie en Ziggo gaat echt niet veranderen. Ik heb ook weleens gedoe gehad, ben overgestapt en achter me gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mad-dog schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:58:
[...]Dit is gewoon in heel Nederland zo. Ik werk zelf bij de groene concullegas en daar is het echt het zelfde laken en pak
De ACM-rulings worden keurig gevolgd, maar vanuit integriteitsoogpunt ben ik het met @sjors123 eens. Als de provider een nieuw product introduceert met hogere snelheden en een lagere prijs dan zou het chic zijn bestaande klanten actief te informeren. Ik vind dat de ACM hier iets aan zou mogen doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Edje040 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:13:
*knip*. Snap het doel, maar het is toch een beetje op de man.

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 18-03-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
jongetje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:54:
[...]

Dat adres kan Ziggo toch prima geven lijkt me?
Verder kun je beter overstappen naar een andere provider, anders kost het je enorm veel energie en Ziggo gaat echt niet veranderen. Ik heb ook weleens gedoe gehad, ben overgestapt en achter me gelaten.
Ik kan niet overstappen hier levert alleen Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
*knip*. Offtopic

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 18-03-2025 09:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat reacties opgeruimd. Laten we zaken die spelen op het Ziggo Community forum op het Ziggo community forum laten.

Mochten je contact willen opnemen aan de hand van mijn mod-actie, stuur dan gerust even een DM.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 18-03-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
sjors123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:09:
Als het goed is krijgen we in juni/ juli eindelijk glasvezel en wil dan de vrijheid hebben om tijdens black friday een mooie aanbieding bij kpn mee te pakken.
Dat zijn juist de momenten om lekker van korting te gaan genieten, maar je kunt dat ook bij de eigen provider doen hè... gewoon andere naam en hoef je ook niet echt over te stappen :) Wij hebben ook glasvezel, maar ja... TV van Delta is niet je van het. Als internet-only je ding is... vooral doen.
fredgroes schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:29:
vandaag een mailtje gekregen dat het gratis pakket ziggo sport (tv ziggo en mobiel VF) van gratis naar €4,95 pm gaat... word weer een ander gratis pakket kiezen. Zoveel kijk ik niet naar de extra zenders, behalve indycar... Hopen dat Ziggo de indy 500 op kanaal 14 gaat uitzenden.
Ik heb nog geen mailtje gehad, maar die zal ongetwijfeld nog komen. Stel je voor dat je overgeslagen wordt :) Overigens pas vorige week Ziggo Sport Totaal als extra pakket gekozen, voorheen had ik het bij TV Max inbegrepen. We kijken ook wel IMSA en dergelijke, dus wil het toch wel behouden.

Eerste factuur met nieuw abonnement is binnen... van €104,- naar €71,-. Eerst nog wat correcties, maar die €4,95 kan er nog net van af :+ Als ze niet meer dan een fooi bieden, dan zelf maar regelen. Had ik véél eerder moeten doen.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 18-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo Sport Totaal wordt los ook weer wat duurder vanaf 1 mei. Daarmee verwacht ik de andere Ziggo prijswijzigingen ook op die dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 00:54
dinandus schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:09:
Die verhoging voor 4,95 maandelijks voor je Ziggo Sport, in plaats van het gratis zijn als keuze pakket in combi met Vodafone, zal wel te maken hebben dat Ziggo een deal heeft kunnen maken met Viaplay voor het mogen gebruik van beeld materiaal voor in hun Ziggo Sportcafe?
Hier wordt op een welbekend, ook erg Ziggo gezind nieuws site, nieuwsbericht meer over gezegd.

https://www.totaaltv.nl/n...-na-overeenkomst-viaplay/
Ik zie dat zelf nergens staan maar ik heb een combi met hollandsnieuwe abbo's. (met ziggo sport ook) En daar heb ik vooral ook voordeel uit doordat je extra mobiel tegoed krijgt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:29:
Ik zie dat zelf nergens staan maar ik heb een combi met hollandsnieuwe abbo's. (met ziggo sport ook) En daar heb ik vooral ook voordeel uit doordat je extra mobiel tegoed krijgt.
Ik zie het ook nog niet staan... (ja, op de eigen pagina van Ziggo Sport Totaal - verhoging maandprijs), maar dat iedereen - die Ziggo Sport Totaal als gratis extra pakket (ivm mobiel abonnement) heeft gekozen - evengoed een vergoeding van €4,95 moet gaan betalen, kan je natuurlijk wel aan zien komen :)

Toch weer een reden om mobiel niet bij Vodafone te laten. Het verschil in voordeel wordt kleiner... en daar waar ik sinds vorige week dacht dat gratis Ziggo Sport Totaal als voordeeltje door Vodafone-abonnement toch wel een reden kan zijn om bij Vodafone te blijven, heb ik nu het gevoel dat dat tientje voordeel niet genoeg om bij Vodafone te blijven. Het is net zo'n omslagpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:12:
[...]

Ik zie het ook nog niet staan... (ja, op de eigen pagina van Ziggo Sport Totaal - verhoging maandprijs), maar dat iedereen - die Ziggo Sport Totaal als gratis extra pakket (ivm mobiel abonnement) heeft gekozen - evengoed een vergoeding van €4,95 moet gaan betalen, kan je natuurlijk wel aan zien komen :)

Toch weer een reden om mobiel niet bij Vodafone te laten. Het verschil in voordeel wordt kleiner... en daar waar ik sinds vorige week dacht dat gratis Ziggo Sport Totaal als voordeeltje door Vodafone-abonnement toch wel een reden kan zijn om bij Vodafone te blijven, heb ik nu het gevoel dat dat tientje voordeel niet genoeg om bij Vodafone te blijven. Het is net zo'n omslagpunt.
Stap over naar Hollandsnieuwe, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit en heb je ook het combinatievoordeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rT6TLdgLUkQoBP7LzaYEOtkQklU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eLTdOTeUFzI6RZ5vHabmzquq.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 18-03-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:16:
Stap over naar Hollandsnieuwe, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit en heb je ook het combinatievoordeel.
Nee, zit ik nog op het VF-netwerk. Dat wil ik juist niet meer :)
Dat compleet gratis pakket was een leuk doekje voor het 'bloeden'.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 18-03-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:17:

Nee, zit ik nog op het VF-netwerk. Dat wil ik juist niet meer :)
...
Die reden had je niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Mistraller schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:29:
[...]

Ik ook maar ik heb de mail ook ontvangen ga vanaf 1 mei ook 4,95 betalen voor ziggo sport SkyShowtime en Ziggo Kids blijven wel gratis in combinatie met Hollands nieuwe abbo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb kanaal 14 en het blijft gratis. Geen mail ontvangen. Ik heb geen extra betaalde zenders of pakketten bij Ziggo. Ik heb TV-Start met Interactieve TV via Ci+ 1.3 kaartje

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
bie100 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Ik ook maar ik heb de mail ook ontvangen ga vanaf 1 mei ook 4,95 betalen voor ziggo sport SkyShowtime en Ziggo Kids blijven wel gratis in combinatie met Hollands nieuwe abbo's
Geen mail ontvangen hier. (Ook niet van het onderhoud afgelopen nacht helaas - Ik heb standby dienst voor het werk dus daar werd ik niet erg gelukkig van want nu moest ik werken via 5g)

Ik denk niet dat we gaan betalen voor die paar hockey- en handbalwedstrijden die de kids zo nu en dan willen bekijken in elk geval.

Maar op de ziggo pagina staat sporttotaal gewoon als gratis zenderpakket genoemd trouwens.
https://www.ziggo.nl/hollandsnieuwe/aanbieding

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Mistraller schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:52:
[...]

Geen mail ontvangen hier. (Ook niet van het onderhoud afgelopen nacht helaas - Ik heb standby dienst voor het werk dus daar werd ik niet erg gelukkig van want nu moest ik werken via 5g)

Ik denk niet dat we gaan betalen voor die paar hockey- en handbalwedstrijden die de kids zo nu en dan willen bekijken in elk geval.

Maar op de ziggo pagina staat sporttotaal gewoon als gratis zenderpakket genoemd trouwens.
https://www.ziggo.nl/hollandsnieuwe/aanbieding
Gaat ook pas in vanaf 1 mei denk dat je de mail nog wel krijg korte samenvatting

Je hebt het extra tv-pakket Ziggo Sport Totaal aanstaan. Dit krijg je omdat je extra voordelen ontvangt als klant van hollandsnieuwe en Ziggo samen.

Per 1 mei dit jaar wordt het tarief van het extra tv-pakket Ziggo Sport Totaal verhoogd naar 4,95 per maand. Dat doen we omdat we blijven investeren in mooie sportprogramma’s.Kies zelf wat je graag kijkt
Blijf je Ziggo Sport Totaal kijken, dan hoef je niets te doen. Liever switchen naar 1 van de 2 gratis extra tv-pakketten? Kies je pakket eenvoudig online. De extra tv-pakketten SkyShowtime en Ziggo Kids blijven gratis. En op kanaal 14 blijf je gratis kijken naar Ziggo Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:56

..Christiaan..

..zwll..

sjors123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Als het goed is krijgen we in juni/ juli eindelijk glasvezel en wil dan de vrijheid hebben om tijdens black friday een mooie aanbieding bij kpn mee te pakken.
Om exact dezelfde reden ben ik weg bij KPN. Verlengen staat totaal in niet verhouding tot een nieuwe klant. Ik heb geprobeerd dat KPN uit te leggen dat ik echt niet hetzelfde wil, maar ik kreeg € 15,- korting bij een jaar tv/internet en een nieuwe klant € 155,- voor hetzelfde abonnement. Ze deden uiteindelijk een aanbieding van €45,- korting maar daar heb ik ook voor bedankt. 50% tov een nieuwe klant had ik geaccepteerd. Nu is overstappen gewoon een stuk voordeliger.
ESPN/Ziggo heb ik er nu cadeau bij. Ik heb iptv dus was niet echt nodig maar 't is wel betere kwaliteit en gemak nu ;).

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
bie100 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Er blijven ook niet echt opties over.

Ziggo Sport Totaal: meerprijs 4,95 euro. Leuk die CL rechten, maar als je geen voetbal kijkt is de waarde al een stuk minder zonder F1. Indycar is maar 6 maanden/jaar en soms op kanaal 14.

Skyshowtime: heb ik al met levenslang 50% korting. Dan is 'gratis' bij je abo ook weer te vergankelijk als ik naar een andere provider ga.

Kids pakket: erg slechte value for money. De kinderen (tieners) zelf kijken al nooit lineaire TV en van de 4 kanalen zijn er 2 voor jongere kinderen/babies tot 6 jaar en is er 1 een muziekzender. Netto 1 zender dus voor je 'pakket'.

Ik zit nu volledig in het VF/.HN mobiele eco-systeem met Ziggo als provider. Alternatieven zijn ook dun gezaaid, want de glasvezel jongens aankleden met TV maakt ze praktisch even duur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb vorige week CanalDigitaal weer genomen (Tv app), nu dus de Canal+, was wel even gedoe om Canal+ weer werkend te krijgen (iets met het account ging verkeerd vanaf canaldigitaalomgeving naar canal+ omgeving). Maar ik ben op zich tevreden met de overstap weer, sowieso scheelt het flink in prijs per maand en de kwaliteit van de Next mini tegenover Canal+ app valt me reuze mee..(+ weer ESPN compleet erbij voor fractie van de prijs van Ziggo, nu 12,50 voor het hele pakket tegenover 20 euries bij Ziggo met alleen ESPN 1).
Enige waar je merkbaar op achteruit gaat is de zapsnelheid, maar gezien we het al eerder hebben gebruikt voor ons geen probleem.

TV opzeggen bij Ziggo was niet het meest praktische, je moet het formulier online invullen waarna je alsnog gebeld word door iemand om alles definitief te maken..maar als bijkomend voordeel wel ook meteen een aanbieding gekregen voor internet only verlenging en weer terug kunnen zetten naar 400 / 40 voor 5 euro minder tegenover de 500 / 40 (iets wat je niet online zelf mag doen, niet in één keer in ieder geval).
Ook kreeg ik meteen de aanbieding 10 euro korting voor 6 maanden op 1 jaars contract of 20 euro korting voor 12 maanden op 2 jaars contract..
Gemiddeld straks dus 50 euro per maand kwijt voor komende 2 jaar internet en TV :)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Er blijven ook niet echt opties over.

Ziggo Sport Totaal: meerprijs 4,95 euro. Leuk die CL rechten, maar als je geen voetbal kijkt is de waarde al een stuk minder zonder F1. Indycar is maar 6 maanden/jaar en soms op kanaal 14.

Skyshowtime: heb ik al met levenslang 50% korting. Dan is 'gratis' bij je abo ook weer te vergankelijk als ik naar een andere provider ga.

Kids pakket: erg slechte value for money. De kinderen (tieners) zelf kijken al nooit lineaire TV en van de 4 kanalen zijn er 2 voor jongere kinderen/babies tot 6 jaar en is er 1 een muziekzender. Netto 1 zender dus voor je 'pakket'.

Ik zit nu volledig in het VF/.HN mobiele eco-systeem met Ziggo als provider. Alternatieven zijn ook dun gezaaid, want de glasvezel jongens aankleden met TV maakt ze praktisch even duur.
Nee inderdaad keek nog wel eens een paar wedstrijdjes maar te weinig om daar nu 5 euro voor te betalen

Skyshowtime en kids heb ik ook weinig aan het enige voordeel zijn de dubbele belminuten en gratis MB's bij hollandsnieuwe in combinatie met Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraanl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 20:43
Vraagje. Mijn huis heeft geen Ziggo aansluiting dat wil zeggen er is alleen een DSL aansluiting en heb KPN op dit moment. Ik wil graag een Ziggo abonnement van 1000MB en vast bellen. Kan dit? Via de Ziggo website zelf is het alleen mogelijk met een all-in-one pakket volgens mij. En dat is te duur. Via een vergelijkings site in dit geval pricewise kan het wel. Hoe betrouwbaar is dit en hoe zit dat dan met de aansluiting. Er moet graven worden want de kabel is niet in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
bie100 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:07:
[...]

Nee inderdaad keek nog wel eens een paar wedstrijdjes maar te weinig om daar nu 5 euro voor te betalen

Skyshowtime en kids heb ik ook weinig aan het enige voordeel zijn de dubbele belminuten en gratis MB's bij hollandsnieuwe in combinatie met Ziggo
Ik ga maar weer eens KPN en Odido vergelijken i.c.m. met één van de goedkope mobiele abo's op hun netwerk.
Edit
KPN kom ik op 65 euro pm
Odido op 52.50 pm

Dan ben ik wel opnemen kwijt die Ziggo wel heeft. En ik heb nog bijna een jaar gratis ESPN compleet en Film1 die ik als 'trouwe' klant kreeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 18-03-2025 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Laatst online: 20-09 17:08
Only schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:54:
Ook kreeg ik meteen de aanbieding 10 euro korting voor 6 maanden op 1 jaars contract of 20 euro korting voor 12 maanden op 2 jaars contract..
Dit bedoel ik dus met de willekeur van Ziggo. Ik kreeg gisteren bij 2 jaar slechts 12x10 euro aangeboden (na flink aandringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
Moraanl schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:24:
Vraagje. Mijn huis heeft geen Ziggo aansluiting dat wil zeggen er is alleen een DSL aansluiting en heb KPN op dit moment. Ik wil graag een Ziggo abonnement van 1000MB en vast bellen. Kan dit? Via de Ziggo website zelf is het alleen mogelijk met een all-in-one pakket volgens mij. En dat is te duur. Via een vergelijkings site in dit geval pricewise kan het wel. Hoe betrouwbaar is dit en hoe zit dat dan met de aansluiting. Er moet graven worden want de kabel is niet in mijn huis.
wat zegt de ziggo website
anders zou je een aansluiting moeten aanvragen via https://www.mijnaansluiting.nl/home
maar dat kost soms heel veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:29:
[...]

Dan ben ik wel opnemen kwijt die Ziggo wel heeft. En ik heb nog bijna een jaar gratis ESPN compleet en Film1 die ik als 'trouwe' klant kreeg.
Als trouwe klant hebben ze dat zelf aangeboden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
sjors123 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:56:
[...]

Dit bedoel ik dus met de willekeur van Ziggo. Ik kreeg gisteren bij 2 jaar slechts 12x10 euro aangeboden (na flink aandringen)
Ik snap het hoor, ik had een vriendelijke dame aan de lijn (wel via opzeggingen vanwege opzeggen TV), maar kreeg de aanbieding zonder vragen, ik had aangegeven dat ik ben overgestapt naar Canal+, dus ik had eigenlijk nog wel verwacht een aanbod voor TV te krijgen, maar kreeg hem gewoon voor internet only.
Overigens prima, want TV uiteraard niet voor niets opgezegd, daar kan zelfs geen jaar 50% korting tegenop, dus die had ik sowieso niet genomen :)
Ik was wel verbaasd op zich gezien de reacties hier soms, ik zou alleen ook bevestiging via de mail nog krijgen, maar die heb ik nog niet gezien :+

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
bie100 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:08:
[...]

Als trouwe klant hebben ze dat zelf aangeboden ?
Ja, ESPN via SMS en Film1 via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraanl
mr_chip schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:01:
[...]

wat zegt de ziggo website
anders zou je een aansluiting moeten aanvragen via https://www.mijnaansluiting.nl/home
maar dat kost soms heel veel geld
Dat ik moet bellen met ziggo.
https://www.ziggo.nl/mijn-nieuwe-aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
Dan weet je wat je volgende stap is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:29
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Ja, ESPN via SMS en Film1 via email.
Verdorie... ben al jaaaren trouwe klant en heb niets hiervan...

Maar moet ze toch bellen want contract loopt volgende maand af... en ik wil weer korting en extra's natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Only schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:54:
Ik heb vorige week CanalDigitaal weer genomen (Tv app), nu dus de Canal+, was wel even gedoe om Canal+ weer werkend te krijgen (iets met het account ging verkeerd vanaf canaldigitaalomgeving naar canal+ omgeving). Maar ik ben op zich tevreden met de overstap weer, sowieso scheelt het flink in prijs per maand en de kwaliteit van de Next mini tegenover Canal+ app valt me reuze mee..(+ weer ESPN compleet erbij voor fractie van de prijs van Ziggo, nu 12,50 voor het hele pakket tegenover 20 euries bij Ziggo met alleen ESPN 1).
Enige waar je merkbaar op achteruit gaat is de zapsnelheid, maar gezien we het al eerder hebben gebruikt voor ons geen probleem.

TV opzeggen bij Ziggo was niet het meest praktische, je moet het formulier online invullen waarna je alsnog gebeld word door iemand om alles definitief te maken..maar als bijkomend voordeel wel ook meteen een aanbieding gekregen voor internet only verlenging en weer terug kunnen zetten naar 400 / 40 voor 5 euro minder tegenover de 500 / 40 (iets wat je niet online zelf mag doen, niet in één keer in ieder geval).
Gemiddeld straks dus 50 euro per maand kwijt voor komende 2 jaar internet en TV :)
Canal+ is toch 14,95 euro p/m?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:41
Het is bij mij (na veel zeuren) via Twitter/X van Ziggo Webcare gelukt om 9 maanden 20 euro korting te krijgen voor een jaar. Dat vind ik een prima aanbieding en heb ik ook gepakt.

[ Voor 5% gewijzigd door hotymoty op 18-03-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vroem schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Verdorie... ben al jaaaren trouwe klant en heb niets hiervan...

Maar moet ze toch bellen want contract loopt volgende maand af... en ik wil weer korting en extra's natuurlijk
Ik ben al wel even contractvrij. Maar dan nog is het bij de concurrentie allemaal niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:49
een nieuwe aansluiting kan enkele honderden tot zelfs duizenden euro's kosten in dit geval. word er geen glasvezel van odido/kpn/delta aangelegd?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraanl
giovanni2903 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:22:
[...]

een nieuwe aansluiting kan enkele honderden tot zelfs duizenden euro's kosten in dit geval. word er geen glasvezel van odido/kpn/delta aangelegd?
Er was ooit een plan van Delta. Maar die is sinds opgeven of staat in de ijskast. KPN wil natuurlijk overal glasvezel gaan leggen maar er zijn nog geen plannen bekent voor mijn locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 10:22

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:15:
[...]

Canal+ is toch 14,95 euro p/m?
2x halfjaar contract is totaal €149,50 : 12 = €12,45 per maand ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 18-03-2025 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:57:
[...]

2x halfjaar contract is totaal €149 : 12 = €12,41 per maand ;)
Ik zie het. Het half jaar abo was me niet bekend.
Het lijkt me overigens een eenmalige aanbieding welke niet geldt bij verlening. Dan dus een nieuw e-mail gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 10:22

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:06:
[...]
Het lijkt me overigens een eenmalige aanbieding welke niet geldt bij verlening. Dan dus een nieuw e-mail gebruiken.
Nee hoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LNZxdL3JrQPIhxc08_wypo14Hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLGr3rIgTTAjRahsqN8mopuJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 18-03-2025 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat goed! Tzt eens een keer Canal+ proberen voor 3,99 euro. Incl ESPN best interessant. Daarnaast ook nog movies&series, alhoewel het aanbod een beetje oud is maar kan nog best aardig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Moraanl schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:44:
[...]

Er was ooit een plan van Delta. Maar die is sinds opgeven of staat in de ijskast. KPN wil natuurlijk overal glasvezel gaan leggen maar er zijn nog geen plannen bekent voor mijn locatie.
ik zou daar lekker op wachten, een ziggo-kabel laten aanleggen is duur en die glasvezel is gratis. wellicht odido klik-en-klaar eens testen? is maandelijks opzegbaar

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:13:
[...]

ik zou daar lekker op wachten, een ziggo-kabel laten aanleggen is duur en die glasvezel is gratis. wellicht odido klik-en-klaar eens testen? is maandelijks opzegbaar
Ik mis eigenlijk waarom @Moraanl geen Ziggo heeft. Of het gaat om nieuwbouw (in bebouwde kom)? Of om buitengebied waar nooit is aangelegd? En in dat laatste geval telt Delta een extra maandbedrag, of moet je het voor een fors bedrag (IIRC ook rond de duizend euro) in een keer afkopen. En dat gaat zo ver als dat als een rijtje huizen aan een straat ligt en ergens tussen die huizen het bord van de bebouwde kom staat Delta daadwerkelijk die extra opslag rekent voor de huizen die dus buiten het bebouwde kom bord staan. Ook al woont de letterlijke buurman, waarmee of "de kap" of de oprit wordt gedeeld wel in de bebouwde kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraanl
RobertMe schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:00:
[...]

Ik mis eigenlijk waarom @Moraanl geen Ziggo heeft. Of het gaat om nieuwbouw (in bebouwde kom)? Of om buitengebied waar nooit is aangelegd? En in dat laatste geval telt Delta een extra maandbedrag, of moet je het voor een fors bedrag (IIRC ook rond de duizend euro) in een keer afkopen. En dat gaat zo ver als dat als een rijtje huizen aan een straat ligt en ergens tussen die huizen het bord van de bebouwde kom staat Delta daadwerkelijk die extra opslag rekent voor de huizen die dus buiten het bebouwde kom bord staan. Ook al woont de letterlijke buurman, waarmee of "de kap" of de oprit wordt gedeeld wel in de bebouwde kom.
De toenmalige bewoners hebben simpelweg geen kabel laten plaatsen. We wonen gewoon binnen de bebouwde kom wel een beetje op het randje maar toch. Delta heeft het plan om glasvezel te leggen gewoon stop gezet. Ik zou eigenlijk een jaar of misschien wel 2 gelden glasvezel moeten hebben. Dat hadden ze al uitgesteld doen der tijd met een jaar, en nu staat er "De aanleg van glasvezel start in wordt nader bepaald"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Mede gebruikers die hun abbo hebben verlengd zouden jullie dit correct kunnen posten in de volgende topic?
[Ziggo] Abbo Verlenging -> Korting Feedback

Voor vele Tweakers 1000 maal dank.
En perfecte scheiding tussen de vragen/ervaringen topic van ziggo

Even @ volgende gebruikers voor startup van het delen:
Sommige hebben al de screenshot van de mail, zou top zijn voor 1 verzamel topic!
hotymoty schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:20:
Het is bij mij (na veel zeuren) via Twitter/X van Ziggo Webcare gelukt om 9 maanden 20 euro korting te krijgen voor een jaar. Dat vind ik een prima aanbieding en heb ik ook gepakt.
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:33:
Nee ben meer dan 20 jaar klant en kreeg spontaan een telefoontje,denk dat ze bang zijn dat de vaste klante gaan lopen en ze op deze manier de klant nog zeker voor 24 maanden vast houden.

het is 24 maanden contract en de eerste 12 maanden €10 korting per maand.

[Afbeelding]
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:45:
Net een hele lange telefoongesprek gehad met 2 verschillende personen.

Heb ze duidelijk gemaakt dat ik het niet eens ben met de gang van zaken als bestaande en nieuwe klant, ik had een mooi aanbod gekregen met een twee jarig abbo en de eerste 12 maanden €10 korting.
Ben jarenlang klant bij ze. 🤐

Dat zou voor mij een besparing van €120 zijn in die twee jaar.
Huidig abbonement: €71.75
[Afbeelding]

Nu hebben ze dus op hun site voor nieuwe klanten een mooie aanbieding waarbij ik in die twee jaar een besparing van €449 + 12 maanden gratis ESPN/Ziggo Sport van €275,40 zou hebben.
Met dit abbo zou ik een verdubbeling van mijn internet krijgen en uiteindelijk maandelijks van 71,75 naar €67 gaan. 😳

[Afbeelding]

Had gezegd dat ik wil opstappen en onder mijn partner haar naam op het zelfde adres het nieuwe Ziggo abbonement wil afsluiten voor de korting,dit kon volgens haar niet omdat daar 7 maanden tussen moet zitten,had maar gedreigd met opstappen en werd meteen doorgeschakeld naar iemand anders,daar hetzelfde verhaal gedaan en opeens kon het wel,over twee dagen gaat het nieuwe abbo in,krijg over 2 dagen nieuwe apparaten toegestuurd en moet de oude apparaten terug sturen. ☺️

Nieuw abbo:

[Afbeelding]
Codemeister schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:50:
[...]

Ik kreeg 12x25 korting bij 2 jaar. Dat betekent dat je dus 12 maanden de volle mep betaalt. Fijn voor Ziggo maar zeer zeker niet voor jou als klant 😊

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PatRamon waar "mits" staat hoort waarschijnlijk "tenzij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:04:
@PatRamon waar "mits" staat hoort waarschijnlijk "tenzij".
Thx voor melden.
Heb hem compleet even aangepast:
*Het is al laat, menselijk foutje ;)
Via klantenservice "Bekende" nummer is meestal maar 10 euro (max) voor 6 maanden van toepassing.
Hogere korting gewenst?
Bel Ziggo Retentie: 088-1212804
*Direct nummer voor opzeggingen

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:43:
[...]
CreativeS in "[Ziggo] Abbo Verlenging -> Korting Feedback"

Hangt er maar net van af wie je aan de lijn krijgt... want ook retentie geeft echt niet altijd hogere kortingen.
Geen verwachtingen scheppen die er vaak niet eens zijn.
Toevoeging: Topic:
*Let op: Krijg je indruk dat je niet serieus wordt genomen, bel op een later tijdstip nog eens.
Ligt ook aan wat voor medewerker je aan de telefoon krijgt, de 1 doet moeilijk en de ander weel heel klantvriendelijk.
Bedankt voor de tip, ontbrak idd in de tekst @CreativeS
Señor Sjon schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:04:
Señor Sjon in "[Ziggo] Abbo Verlenging -> Korting Feedback"
In Tweakers Lounge zijn MO-tags vrij zinloos. Iedereen die in TL kan, kan namelijk ook MO-tags lezen.
Klopt, TL en Mo-Tag is nutteloos.
Maar bedoeling was dat de gedeelde screenshot voor buiten af ook "beveiligd" was.
Maar helaas is dat niet het geval en is MO-Tag alleen voor Text.
Hier kom ik dus nu ook achter net.

@Señor Sjon
Even hier gepost om topic bevuiling tegen te gaan.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papapa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 16:01
Ik heb nog een antieke Cisco 8485 die we nog gebruiken om iets op te nemen van de Belg of BBC. Sinds vanochtend knippert (heel irritant) het lampje van de interactieve televisie (dat al sinds een jaar of twee door Ziggo is uitgeschakeld). Ligt dat aan mijn kant of hebben meer mensen hier zo'n knipperlicht in huis en ligt het dus aan Ziggo?
Uiteraard al opnieuw opgestart en geprobeerd te herinstalleren.
Is er een methode om het interactieve gedeelte uit te schakelen, via software danwel hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 20-09 18:11
Ze willen mij nu niet een korting aanbieden, omdat ik nog een gratis zender hebt die tot 4 november loopt. Een hele rare reden, want mijn contract einddatum is 20 mei. Ik ga echt niet wachten tot die gratis zender is afgelopen. Ik zal het deze week nog telefonisch proberen om een goed verlengaanbod te krijgen. Die 9 maanden 20 euro korting, is dat voor 1 jaar of 2 jaar?

[ Voor 14% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-03-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Hier 3x HN en een vierde komt er nog bij. HN is dankzij het abonnementsmodel nu eenmaal uiterst interessant dus zolang de combi ziggo/hn blijft bestaan verandert er bij ons echt niks. Die zender kunnen we wel missen. Ze kijken echt alleen hockey en handbal.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
WhySoSerious? schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:38:
[...]

Ze willen mij nu niet een korting aanbieden, omdat ik nog een gratis zender hebt die tot 4 november loopt. Een hele rare reden, want mijn contract einddatum is 20 mei. Ik ga echt niet wachten tot die gratis zender is afgelopen. Ik zal het deze week nog telefonisch proberen om een goed verlengaanbod te krijgen. Die 9 maanden 20 euro korting, is dat voor 1 jaar of 2 jaar?
Dat is toevallig. Mijn contract loopt vanaf 22 mei af en ik heb ook nog ESPN tot november. Ik kreeg wel gewoon korting. Wel flink voor moeten zeuren in de trant van “ik geef jullie nog 1 laatste kans om een goed aanbod te doen, anders…”.
9 maanden korting is voor 1 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Moraanl schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:10:
[...]

De toenmalige bewoners hebben simpelweg geen kabel laten plaatsen. We wonen gewoon binnen de bebouwde kom wel een beetje op het randje maar toch. Delta heeft het plan om glasvezel te leggen gewoon stop gezet. Ik zou eigenlijk een jaar of misschien wel 2 gelden glasvezel moeten hebben. Dat hadden ze al uitgesteld doen der tijd met een jaar, en nu staat er "De aanleg van glasvezel start in wordt nader bepaald"
Je kunt altijd via mijnaansluiting.nl een offerte laten maken, het kan altijd meevallen natuurlijk. Aangezien het binnen bebouwde kom is zullen de kosten lager zijn dan buiten bebouwde kom/buitengebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt natuurlijk ook gewoon Ziggo bellen en vragen hoe dit zit. Misschien heeft de vorige bewoner de kabel wel weggesmeerd in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:29
Het kan ook zijn deze "op rol" ligt op/nabij de erfgrens en dan zijn kosten misschien ook niet zo hoog of nihil.

Kun je uberhaupt abonnement afsluiten? Zo ja, dan gaat wellicht balletje ook rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 20-09 18:11
hotymoty schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Dat is toevallig. Mijn contract loopt vanaf 22 mei af en ik heb ook nog ESPN tot november. Ik kreeg wel gewoon korting. Wel flink voor moeten zeuren in de trant van “ik geef jullie nog 1 laatste kans om een goed aanbod te doen, anders…”.
9 maanden korting is voor 1 jaar
Ja haha, bij mij is het ook ESPN. Rare reactie van ZiggoWebcare. Ik zal ook meer zeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
als je je postcode + huisnr invult op de website en hij geeft daar aan dat ziggo niet beschikbaar is, dan is er vanuit de straatkast (als het goed is) geen kabel aanwezig en moet deze nieuw gelegd worden en zijn de kosten voor de klant. als hij op rol zou liggen, dan geeft de website aan dat ziggo beschikbaar is, want vanuit de straatkast is er een kabel en dat is het enige wat de website weet @jongetje @ivo-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraanl
giovanni2903 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:38:
als je je postcode + huisnr invult op de website en hij geeft daar aan dat ziggo niet beschikbaar is, dan is er vanuit de straatkast (als het goed is) geen kabel aanwezig en moet deze nieuw gelegd worden en zijn de kosten voor de klant. als hij op rol zou liggen, dan geeft de website aan dat ziggo beschikbaar is, want vanuit de straatkast is er een kabel en dat is het enige wat de website weet @jongetje @ivo-nl
"Ja! Ziggo is beschikbaar - binnen 3 werkdagen online

Op jouw adres is tot 1000 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst."

Maar ik heb geen aansluiting in mijn huis. Dan zal de kabel ergens op rol moeten liggen. Maar hoe weet Ziggo dat dan? Als ik een pakket bestel komt er dan gewoon leuk een modem naar mijn huis waar ik niks aan heb? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik zou gewoon ouderwets even bellen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bellen met vraag om gratis monteur/installatie (bij het herroepingsrecht). Als bij Ziggo de seinen administratief op groen staan durft de klantenservice het wellicht gewoon aan te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 19-03-2025 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:02
Moraanl schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:45:
[...]

Op jouw adres is tot 1000 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst."

Maar ik heb geen aansluiting in mijn huis. Dan zal de kabel ergens op rol moeten liggen. Maar hoe weet Ziggo dat dan? Als ik een pakket bestel komt er dan gewoon leuk een modem naar mijn huis waar ik niks aan heb? 8)7
Wat een provider doorgaans weet is of er ooit een aansluiting is binnen gelegd. Waarom ligt die kabel ergens op rol, wie heeft dat gedaan en is dat ooit aan Ziggo doorgegeven? Grote kans dat dat door jou of een vorige bewoner nooit aan Ziggo gemeld is en volgens hen is er gewoon een kabel. Een glazen bol hebben ze daar waarschijnlijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Moraanl schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:45:
[...]

eerder kwam je met nieuwbouw linkje hahah,

in dit geval is er vanaf de straatkast een kabel, dat is het enige wat het systeem weet en daarom geeft hij aan dat het beschikbaar is. je krijgt idd spullen die je niet kunt aansluiten, monteur laten komen die zelf gaat graven+boren of aannemer gaat dat doen. duurt vaak niet heel lang (hooguit enkele dagen als het bodemonderzoek groen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik heb vorige maand met veel korting mijn huidige abonnement kunnen verlengen voor 2 jaar. Nu ik die verhogingen zie van het Sport Pakket is dat misschien niet de meest slimme zet geweest want internet en sportkanalen zijn de enige die ik gebruik.

Mijn TV abonnement is minimaal en heb jaren geleden de sportkanalen gratis genomen i.c.m. mijn Vodafone abonnement.

Kan ik hier nog iets aan doen, hetzij de prijs onderdrukken of ergens nog winst behalen?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slavy schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:18:
Ik heb vorige maand met veel korting mijn huidige abonnement kunnen verlengen voor 2 jaar. Nu ik die verhogingen zie van het Sport Pakket is dat misschien niet de meest slimme zet geweest want internet en sportkanalen zijn de enige die ik gebruik.

Mijn TV abonnement is minimaal en heb jaren geleden de sportkanalen gratis genomen i.c.m. mijn Vodafone abonnement.

Kan ik hier nog iets aan doen, hetzij de prijs onderdrukken of ergens nog winst behalen?
Ik heb nu geen idee, maar zou jij jouw verlengingsaanbieding willen posten zoals @PatRamon hier vraagt, in dit topic ? Dan hebben we meer informatie en mogelijk wel tips over wat je zou kunnen doen.

Indien je nu je Ziggo Sport Totaal hebt zonder vodafone combikorting, kan je overwegen om Hollandsnieuwe simonly te nemen, De goedkoopste optie is minder geld dan de prijs van ZST.
Beter lezen, misschien kan je wel overstappen van Vodafone naar Hollandsnieuwe.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 20-03-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slavy schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:18:

Als je een flinke korting krijgt zou ik eerst de vergelijking maken met wat overstappen kost? Vooral aangezien je daar dan én voor TV moet betalen én €17 (als ik het goed begreep) voor Ziggo Sport totaal. Dan moeten die op internet + TV + mobiel dus al €12 per maand goedkoper zijn, en dat is dan nog zonder de korting die je hebt gekregen met de verlenging.

Maar, schijnbaar staat in de aankondiging van dat je €5 moet gaan betalen binnen deze combideal dat je het contract kunt ontbinden. Als dat inderdaad zo is en het geldt voor het gehele VodafoneZiggo contract (en niet alleen het (gratis) abonnement op Ziggo Sport Totaal) dan zou je het dus kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
Het zegt ons niks als we niet weten hoe je abonnementspakket eruit ziet en wat het maandbedrag is en wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
..Christiaan.. schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:01:
[...]

Om exact dezelfde reden ben ik weg bij KPN. Verlengen staat totaal in niet verhouding tot een nieuwe klant. Ik heb geprobeerd dat KPN uit te leggen dat ik echt niet hetzelfde wil, maar ik kreeg € 15,- korting bij een jaar tv/internet en een nieuwe klant € 155,- voor hetzelfde abonnement. Ze deden uiteindelijk een aanbieding van €45,- korting maar daar heb ik ook voor bedankt. 50% tov een nieuwe klant had ik geaccepteerd. Nu is overstappen gewoon een stuk voordeliger.
ESPN/Ziggo heb ik er nu cadeau bij. Ik heb iptv dus was niet echt nodig maar 't is wel betere kwaliteit en gemak nu ;).
Dus je kijkt illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Weer eens een belletje: 1-jarig contract 6 maanden een tientje, 2-jarig contract 9 maanden een tientje.

Toch maar eens overwegen naar KPN of Odido over te stappen voor een jaar of een nieuw Ziggo abonnement op naam van m’n partner.

Toch jammer dat ze zo gierig zijn, zo behoud je alsnog je klanten niet.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:25:
Weer eens een belletje: 1-jarig contract 6 maanden een tientje, 2-jarig contract 9 maanden een tientje.

Toch maar eens overwegen naar KPN of Odido over te stappen voor een jaar of een nieuw Ziggo abonnement op naam van m’n partner.

Toch jammer dat ze zo gierig zijn, zo behoud je alsnog je klanten niet.
9 maanden maar? Tot nu toe leek de standaard toch wel 6 of 12 maanden te zijn bij respectievelijk 1 of 2 jaar. Als het nu nog maar 9 maanden is is het helemaal niet meer interessant om een tweejarig contract af te sluiten. Je krijgt er immers niet echt iets extra's voor terug. Er vanuit gaande dat je na dat jaar dezelfde korting zou krijgen.

offtopic:
Ter vergelijking. Bij Delta krijgen nieuwe klanten bij een eenjarig contract ik meen 9 maanden een vaste prijs, terwijl dat bij tweejarig voor de volle 24 maanden is, aan dezelfde prijs. Daar is het dus wel echt een voordeel, omdat dan de contractperiode verdubbelt is, maar de actie "meer dan verdubbelt".

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 20-03-2025 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
rowicom schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:02:
[...]

Het zegt ons niks als we niet weten hoe je abonnementspakket eruit ziet en wat het maandbedrag is en wordt.
Check dit topic maar even:
https://gathering.tweaker...message/81963636#81963636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dus nu moeten we een ander topic in de gaten houden terwijl die info hier gewoon kan? Dan maar niet meer lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:10:

Dus nu moeten we een ander topic in de gaten houden terwijl die info hier gewoon kan? Dan maar niet meer lezen :)
Neen, dat MOET niet, maar mag wel. Ik vind het wel een aardig initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:22:
[...]

Neen, dat MOET niet, maar mag wel. Ik vind het wel een aardig initiatief.
Snap ik, maar dat is enkel om te laten zien welke kortingen je hebt gekregen, welk abonnement je hebt is iets essentieels. Maar goed... ik weet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:29:
[...]

Snap ik, maar dat is enkel om te laten zien welke kortingen je hebt gekregen, welk abonnement je hebt is iets essentieels. Maar goed... ik weet voldoende.
Die informatie kan er volgens mij bij vermeld worden. Maar misschien moet @PatRamon dat nog even expliciet noemen. Helaas, de 2 dagen zijn verstreken.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 20-03-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:10:
[...]

Dit is enkel een verkregen korting topic van ziggo, "met" gedeelde screenshot van pakket.
In die mail/screenshot staat hun abbo/producten en verkregen korting.
Zodat jij met meerdere tweakers weet wat je kunt krijgen of maximaal haalbare is.
*Via dit topic gewoon moeilijk terug te vinden bij wie hun ziggo opnieuw willen afsluiten, plus niet elke poster is duidelijk. 30euro korting per maand op jaar contract... ja wat voor contract... daarom screenshot uit mail

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5o4C2CTsjhbq6BwRJedo9i66Mc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LBrQBhbHwqoWRKZUhE46Mxbl.jpg?f=user_large

Nieuw Contract: <~> 1 Jaar Looptijd
Internet:Wifi Middel
Vast Tel:Geen
Tv:TV - Start - Mini Next
Extra toevoegingen:(12 Maanden Sport Compleet) (TV-Pakket SkyShowtime) (Wifi pod 6)
Totale prijs per maand:€ 61.50 (9 Maanden €20 korting) 9x€41.50 & 3x€61.50 1 jaar contract

[ Voor 7% gewijzigd door PatRamon op 20-03-2025 18:57 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog even terugkomend op de gierigheid van Ziggo, die weten heel goed wat de concurrentie doet. In mijn geval voor Internet Only 400 Mbps:

Ziggo 400 Mbps
6 maanden 37,50
6 maanden 47,50
Totaal: 510,- (42,50 per maand)

KPN 200 Mbps
6 maanden 35,00
6 maanden 50,00
Aansluitkosten 25,00
Totaal: 535,- (44,60 per maand)

Odido 400 Mbps
8 maanden 30,00
4 maanden 50,00
Totaal: 440,- (36,66 per maand)

KPN zou sowieso afvallen, die is duurder voor de helft minder snelheid. Odido zou een optie kunnen zijn, maar dat scheelt 70 euro per jaar (5,83 euro per maand). Daarvoor weet ik niet wat ik krijg aan stabiel internet, wel een lagere ping (niet heel belangrijk voor ons). Kortom: ben bang dat ik toch weer voor de grillen van Ziggo moet kiezen. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Beetje rare vraag. Waarom denk je dat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:53

Pierre

Van nature lui!

..Christiaan.. schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:19:
[...]

Beetje rare vraag. Waarom denk je dat?
Ach zodra je het woord IPTV laat vallen schieten een hoop mensen in de kramp hier, lekker negeren :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ah zo. Ja ik heb iptv. Voor formule 1 prima.
Legaal:
- Netflix betaal ik € 4 als extra gebruiker.
- videoland deel ik met collega.
- Amazon prime heb ik ook.
- espn en ziggo sport keek ik al via ziggo account schoonouders.
- Spotify family heb ik ook nog.

Excuus alvast aan de krampgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:26:
Ach zodra je het woord IPTV laat vallen schieten een hoop mensen in de kramp hier, lekker negeren :)
*knip*. Offtopic.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 21-03-2025 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
*knip*. Reageer op een normale manier, of reageer niet.

In veel belangrijker nieuws... uit de roddelpers:

Jarco heeft weer een gouden artikeltje gemaakt (zonder te vermelden wat er nou daadwerkelijk HD wordt): Ziggo breidt HD-aanbod uit, vrijwel alle zenders nu met beter beeld

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 21-03-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
PatRamon schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:55:
Dit is enkel een verkregen korting topic van ziggo, "met" gedeelde screenshot van pakket.
In die mail/screenshot staat hun abbo/producten en verkregen korting.
Zodat jij met meerdere tweakers weet wat je kunt krijgen of maximaal haalbare is.
Juist, kortingen... maar dat betekent niet dat meteen het meest basale wat hier wel handig is om te weten, gewoon maar achterwege gelaten moet worden en hier lekker lui verwijzen naar een ander topic waar je ook weer moet zoeken.

En nogmaals, leuk zo'n topic waar je kunt laten zien wat je hebt gekregen en eventueel zou kunnen krijgen bij bepaalde abonnement, maar wat de geschiedenis al zo vaak heeft laten zien... er is vaak geen touw aan vast te knopen wat de één wel krijgt en de ander niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
CreativeS schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:26:
[...]

Juist, kortingen... maar dat betekent niet dat meteen het meest basale wat hier wel handig is om te weten, gewoon maar achterwege gelaten moet worden en hier lekker lui verwijzen naar een ander topic waar je ook weer moet zoeken.

En nogmaals, leuk zo'n topic waar je kunt laten zien wat je hebt gekregen en eventueel zou kunnen krijgen bij bepaalde abonnement, maar wat de geschiedenis al zo vaak heeft laten zien... er is vaak geen touw aan vast te knopen wat de één wel krijgt en de ander niet.
Het is als "extra" topic om te kijken of mede Tweakers hier behoefte aan hebben.
Tuurlijk heb je al een Ziggo/Ervaringen topic voor vragen/problemen ect.

Als een mede Tweaker zijn verkregen korting/abbo post,
in het "korting" topic is het wellicht duidelijk voor de één en misschien niet voor een ander.
*Gezien er met regelmaat de bestel (mail)pagina wordt gedeeld hier.

Uiteraard ben je zelf vrij in om zelf te kiezen waar je het deelt.
Post die gene het hier, zeker prima! en/of copy van de post in de korting topic = ook prima!
Wat voor vele duidelijk is, is misschien voor de andere mogelijk onduidelijk.
Daarom deze mooie vrije keuzen om elkaar te helpen.

Let op: Verkregen kortingen zijn enkel maar indicatie, de lat ligt bij Ziggo en je zelf uiteraard of je er mee akkoord gaat.

Edit-> Typo (licht/ligt)

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ik overweeg over te stappen van KPN naar Ziggo. Nou zie ik dat Ziggo niet écht glasvezel aanbiedt. "Grote" nadeel is dan dus de upload die lager is, maar ga ik dat merken met 100Mbps (ik zou dan gaan voor de 1Gbps verbinding)? Enige dat hier echt upload nodig heeft is Plex, maar dat is zo nu en dan 1 stream. En die kan ik in principe ook gewoon knijpen via transcoding.

En hoe zit het met de latency bij Ziggo? En ga ik dat merken? Ik game niet online.

Ik maak overigens gebruik van OPNSense.

Eigenlijk is mijn vraag dus of ik/we een overstap van KPN glasvezel (1Gbps) naar Ziggo (1Gbps) als negatief gaan ervaren. Of zouden we het niet eens echt merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:09:
Ik overweeg over te stappen van KPN naar Ziggo. Nou zie ik dat Ziggo niet écht glasvezel aanbiedt. "Grote" nadeel is dan dus de upload die lager is, maar ga ik dat merken met 100Mbps (ik zou dan gaan voor de 1Gbps verbinding)? Enige dat hier echt upload nodig heeft is Plex, maar dat is zo nu en dan 1 stream. En die kan ik in principe ook gewoon knijpen via transcoding.

En hoe zit het met de latency bij Ziggo? En ga ik dat merken? Ik game niet online.

Eigenlijk is mijn vraag dus of ik/we een overstap van KPN glasvezel (1Gbps) naar Ziggo (1Gbps) als negatief gaan ervaren. Of zouden we het niet eens echt merken?
Kan je ergens zien hoeveel upload (op je verbinding totaal of per device) je daadwerkelijk gebruikt op de relevante momenten ?
Als dat meer is dan die 100 Mbit van ziggo dan merk je dat mogelijk. Indien het benden die 100 Mbit blijft dan lijkt mij dat je het qua upload niet gaat merken. Meten is weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik overweeg over te stappen van KPN naar Ziggo. Nou zie ik dat Ziggo niet écht glasvezel aanbiedt. "Grote" nadeel is dan dus de upload die lager is, maar ga ik dat merken met 100Mbps
Ligt eraan hoeveel je uploadt natuurlijk. Ik stap ook over van KPN naar Ziggo half april. Ik verwacht niet dat ik er last van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
W1ck1e schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:14:
[...]

Kan je ergens zien hoeveel upload (op je verbinding totaal of per device) je daadwerkelijk gebruikt op de relevante momenten ?
Als dat meer is dan die 100 Mbit van ziggo dan merk je dat mogelijk. Indien het benden die 100 Mbit blijft dan lijkt mij dat je het qua upload niet gaat merken. Meten is weten ;)
Daar heb je een goed punt an sich, maar dat een snelheid gehaald wordt, betekent niet dat dat merkbaar en nodig is. En dat vind ik dus lastig inschatten. Maar net als @..Christiaan.. denk ik het ook niet echt te merken. Downloaden is een ander verhaal. Echt uploaden doe ik niet vaak, buiten een Plex stream en misschien eens een bestandje richting WeTransfer (maar dat is jaarlijks op een hand te tellen). Dus upload check.

Blijft over ping en eigen router (OPNSense). Iemand daar wat zinnigs over te zeggen? En misschien over de TV ervaring?

Want we zijn goed tevreden met KPN, maar de verleng kortingen vallen me wat tegen. En ik heb sinds kort Vodafone (dus ook weer korting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

In principe vind ik zelf 100 Mbps upload als niet gamer echt helemaal prima, het kan vast sneller, maar geen moeite mee. De latency ligt hier gemiddeld op 13ms - 16ms met 1.1.1.1. ingesteld als DNS. Acceptabel voor mij, wederom als niet gamer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maar ga ik dat merken met 100Mbps (ik zou dan gaan voor de 1Gbps verbinding)? Enige dat hier echt upload nodig heeft is Plex, maar dat is zo nu en dan 1 stream. En die kan ik in principe ook gewoon knijpen via transcoding.
Alleen 4K blurays kunnen in zeldzame gevallen een bitrate hebben die hoger is dan 100Mbit/s. Tenzij je dus bluray rips rechtstreeks via Plex over het internet gaat streamen zal dat wel los lopen.
V.w.b. (incidenteel) WeTransfer, ligt natuurlijk ook er aan hoe groot die bestanden zijn. Sure, je wacht potentieel 10x zo lang. Maar is 10 seconden vs 1 minuut 40 een ramp? (Willekeurige nummers, en dan zou het om een bestand van als ik nu snel reken om en nabij de 1GB gaan).
Ja, die latency is hoger. Ga je het merken? Sommige zeggen van wel. Ga je er daadwerkelijk last van hebben? Ik neem aan van niet.
Elk Ziggo modem kan in bridge worden gezet. Als je dat doet krijg je gewoon het Ziggo publieke IP op de OPNSense bak. "Uiteraard" kun je niet de coax rechtstreeks in je router-PC steken, zoals je dat mogelijk wel bij glasvezel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Alleen 4K blurays kunnen in zeldzame gevallen een bitrate hebben die hoger is dan 100Mbit/s. Tenzij je dus bluray rips rechtstreeks via Plex over het internet gaat streamen zal dat wel los lopen.
V.w.b. (incidenteel) WeTransfer, ligt natuurlijk ook er aan hoe groot die bestanden zijn. Sure, je wacht potentieel 10x zo lang. Maar is 10 seconden vs 1 minuut 40 een ramp? (Willekeurige nummers, en dan zou het om een bestand van als ik nu snel reken om en nabij de 1GB gaan).

[...]

Ja, die latency is hoger. Ga je het merken? Sommige zeggen van wel. Ga je er daadwerkelijk last van hebben? Ik neem aan van niet.

[...]

Elk Ziggo modem kan in bridge worden gezet. Als je dat doet krijg je gewoon het Ziggo publieke IP op de OPNSense bak. "Uiteraard" kun je niet de coax rechtstreeks in je router-PC steken, zoals je dat mogelijk wel bij glasvezel doet.
Heel duidelijk! Op papier allemaal net ietsje minder, maar waarschijnlijk totaal niet te merken bij normaal gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@barrymossel Je gaat het in ieder geval niet merken als je op Tweakers zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGl61_ZIyRjcy05Ktln8IAkv-rg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YbjndadhRvkU9ZvF8MRdL9R8.png?f=user_large

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
@barrymossel wat betreft je OPNsense doosje. Deze setup wordt behoorlijk veel eenvoudiger. De router van Ziggo kan in bridge modus gezet worden waardoor je je OPNsense doosje eenvoudig kan instellen zonder VLAN’s en IGMP snooping. DHCP op de inkomende lan verbinding en je kunt aan de slag. Ik denk ook dat cpu tijd behoorlijk omlaag geschroefd zal worden omdat er geen PPPoE sessie benodigd is. Dit type verbinding kon maar over 1 core afgehandeld worden.

Dat is ondanks de mindere upload dus wel een enorme vooruitgang in stabiliteit en eenvoud worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 21-03-2025 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:24:
@barrymossel Je gaat het in ieder geval niet merken als je op Tweakers zit:

[Afbeelding]

:+
Blijkbaar kan Ziggo dan wel snel naar Tweakers routeren?
* RobertMe heeft sinds kort een VPS, die in Amsterdam staat. Maar afgaande op een traceroute gaat mijn verkeer, uit Zuid-Limburg, naar ik denk Weert, dan naar Amsterdam (AS op naam van Vodafone Zakelijk), en dan..., naar Wenen (Oostenrijk dus), een AS van Liberty Global, en dan via 3 hops in Duitsland komt het verkeer in het DC in Amsterdam aan. Dat verloopt dus "iets" minder efficiënt. "Zelfs" mijn huidige VPS (bij andere provider) die ergens in Duitsland staat gaat beter. Traceroute neemt daarbij in Weert meteen een afslag de grens over. Ping tijd bij de nieuwe (in Amsterdam) is dan ook rond de 50ms :X, bij de oude (in Duitsland) maar 20-25ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling inderdaad. Gaat hier prima:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJgvvoW0Zme-i6ZzTBkkLXMdT1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4d9cqpTfkL5JlxI9dvlhJXCd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:30:
@RobertMe Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling inderdaad. Gaat hier prima:

[Afbeelding]
Oh nee, ik had het niet over Tweakers ;). Maar een VPS van mezelf, gehost bij Netcup in Amsterdam DC. Traceroute kan ik wel delen, als iemand van Zigog meeleest O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:20
barrymossel schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Daar heb je een goed punt an sich, maar dat een snelheid gehaald wordt, betekent niet dat dat merkbaar en nodig is. En dat vind ik dus lastig inschatten. Maar net als @..Christiaan.. denk ik het ook niet echt te merken. Downloaden is een ander verhaal. Echt uploaden doe ik niet vaak, buiten een Plex stream en misschien eens een bestandje richting WeTransfer (maar dat is jaarlijks op een hand te tellen). Dus upload check.

Blijft over ping en eigen router (OPNSense). Iemand daar wat zinnigs over te zeggen? En misschien over de TV ervaring?

Want we zijn goed tevreden met KPN, maar de verleng kortingen vallen me wat tegen. En ik heb sinds kort Vodafone (dus ook weer korting).
Hier vandaag overgestapt van KPN 1gbit naar Ziggo elite (wat ik vorige maand had besteld maar nu niet meer bestaat. Dit pakket heeft 1100mbit download en 100mbit upload). Dit vanwege dezelfde reden als jij: korting. Heb hier eigen Fritz apparatuur staan dus was een kwestie van Ziggo modem in het stopcontact, LAN kabel van het glasvezel kastje in het ziggo modem, en nadat het ziggo modem het helemaal deed deze in de Bridge modus zetten via de Vodafone/Ziggo app. Binnen een klein uurtje was alles wel weer klaar.

Overstap verder niet merkbaar. Ja, in een Speedtest dus een upload die niet verder gaat dan 100mbit. En de ping blijft steken op minimaal 18ms - 24ms via wifi, terwijl dit bij KPN tussen de 4 en 8ms via wifi lag. Dus ja, er is een achteruitgang zoals jij ook erkent, maar het is niet merkbaar aangezien dit ook gewoon goede waardes zijn. En het scheelt toch weer een avond goed uiteten op jaarbasis :P.

Volgend jaar gaan we weer lekker terug naar KPN om daar weer de korting mee te pakken. Vroeger in ons oude huis hadden we niet de luxe van glasvezel, waardoor ik elk jaar met Ziggo kon bellen voor korting. Maar vanaf nu stap ik lekker ieder jaar over aangezien we toch eigen apparatuur hebben door het hele huis. Moeten die providers maar proactief goede (=gelijk aan nieuwe klanten) kortingen geven.

Overigens, tijdje geleden dat ik Plex heb gebruikt. Maar die uploads gaan toch helemaal niet over het internet heen? Dit gaat toch via je eigen lokale netwerk als je een film/serie kijkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Kartmans1 op 21-03-2025 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kartmans1 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:16:
[...]

Hier vandaag overgestapt van KPN 1gbit naar Ziggo elite (wat ik vorige maand had besteld maar nu niet meer bestaat. Dit pakket heeft 1100mbit download en 100mbit upload). Dit vanwege dezelfde reden als jij: korting. Heb hier eigen Fritz apparatuur staan dus was een kwestie van Ziggo modem in het stopcontact, LAN kabel van het glasvezel kastje in het ziggo modem, en nadat het ziggo modem het helemaal deed deze in de Bridge modus zetten via de Vodafone/Ziggo app. Binnen een klein uurtje was alles wel weer klaar.

Overstap verder niet merkbaar. Ja, in een Speedtest dus een upload die niet verder gaat dan 100mbit. En de ping blijft steken op minimaal 18ms - 24ms via wifi, terwijl dit bij KPN tussen de 4 en 8ms via wifi lag. Dus ja, er is een achteruitgang zoals jij ook erkent, maar het is niet merkbaar aangezien dit ook gewoon goede waardes zijn. En het scheelt toch weer een avond goed uiteten op jaarbasis :P.

Volgend jaar gaan we weer lekker terug naar KPN om daar weer de korting mee te pakken. Vroeger in ons oude huis hadden we niet de luxe van glasvezel, waardoor ik elk jaar met Ziggo kon bellen voor korting. Maar vanaf nu stap ik lekker ieder jaar over aangezien we toch eigen apparatuur hebben door het hele huis. Moeten die providers maar proactief goede (=gelijk aan nieuwe klanten) kortingen geven.

Overigens, tijdje geleden dat ik Plex heb gebruikt. Maar die uploads gaan toch helemaal niet over het internet heen? Dit gaat toch via je eigen lokale netwerk als je een film/serie kijkt?
Glasvezelkastje? Laatste stuk gaat toch via coax?

En inderdaad gaat Plex lokaal via je lokale netwerk. Maar mijn schoonfamilie mag ook wel eens een filmpje kijken. En dan is het dus extern en ben je wel aan het uploaden. Maar zelfs dan zit je never aan 100Mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:20
barrymossel schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:36:
[...]

Glasvezelkastje? Laatste stuk gaat toch via coax?

En inderdaad gaat Plex lokaal via je lokale netwerk. Maar mijn schoonfamilie mag ook wel eens een filmpje kijken. En dan is het dus extern en ben je wel aan het uploaden. Maar zelfs dan zit je never aan 100Mbps.
Sorry, onduidelijk verwoord. De LAN kabel die in het KPN glasvezelkastje zat richting de Fritzbox heb ik eruit getrokken en in het Ziggo modem geplugged (welke uiteraard via coax is verbonden). Dus de overstap had weinig voeten in de aarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 17:45
RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Elk Ziggo modem kan in bridge worden gezet. ...............
Elk Coax modem van Ziggo wel ja, de glasvezel variant (ook Sagemcom) voor zover ik heb kunnen achterhalen (nog) niet.
Maar dat is weer een zeer specifiek verhaal ;)
Pagina: 1 ... 55 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie