Hallo,
Mijn modem (in bridge mode) houdt er sinds gister (na de eerste restart omwille en sinds snelheidsverhoging) om de haverklap mee op.
Blijft pogingen doen om te starten wat soms lukt, en soms pas nadat ie zelf een hele reset heeft gedaan (het wachtwoord staat iig weer op de default, wat neem ik aan door full reset komt). Echter zakt ie na een tijdje weer door z'n hoeven.
Kan dan ook niet inloggen op de modem...
Ik zie diverse critical meldingen in de log: zijn dat idd oorzaken van het crashen?
:strip_exif()/f/image/hQsIfxhswaynADSgTeg8YbbR.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder status zie ik wel veel "Correcteds (Active Profile)", maar geen "Uncorrectables (Active Profile)".
En telkens dus na geslaagde connectie poging dan weer dit zelfde riedeltje...
Kan ik hier mogelijk zelf nog wat mee, of moet ik idd wachten tot een monteur over enkele dagen eens kan komen kijken?
Verder maak ik me wat ongerust over het terugvallen naar het default wachtwoord: had dat al eens eerder gezien en dacht dat ik het niet aangepast had na ontvangst nieuwe modem vrij lang terug.
Leek me al raar, en nu lijkt het idd door resets te komen.
Is dat een risico? Maw: zijn er lijsten van sagemcom modems en de default uitgegeven wachtwoorden, en is er mbv brute force gevaar dat kwaadwilllenden op het modem kunnen komen?
Vast dank voor jullie inzichten...
[
Voor 0% gewijzigd door
Huey op 08-03-2025 19:25
. Reden: verduidelijking: zelf géén reset gedaan naar defaults... ]