Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
W1ck1e schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Maandag (nu is het te laat) naar de odido winkel rennen voor een klik en klaar set.
Heel erg bedankt voor deze tip!

Gelukkig schijnt ie morgen open te zijn. Ga ik daar ff heen. Bedankt voor de tip. Kan ik met dag kastje een ethernet kabel naar onze ubiquiti gateway leggen om het thuisnetwerk weer te ontsluiten? Zag zo snel geen ethernet poort op de foto.

Edit: ik zie dat dat ding ethernet heeft. Komt goed!

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 08-03-2025 17:59 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:57:

Gelukkig schijnt ie morgen open te zijn. Ga ik daar ff heen. Bedankt voor de tip. Kan ik met dag kastje een ethernet kabel naar onze ubiquiti gateway leggen om het thuisnetwerk weer te ontsluiten? Zag zo snel geen ethernet poort op de foto.

Veel succes, lees je in in het klik en klaar draadje. En daar je verdere vragen stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 08-03-2025 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
loewie1984 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:21:
Dat dit nog kan anno 2025, internet is net zo belangrijk als gas water licht en getuigd van slechte service dat er niet even een pragmatische oplossing gevonden kan worden.

Het is nota bene ziggo zakelijk (voor wat het waard is)
Eind- en startdatum op dezelfde dag is dan ook niet heel slim. Les voor de volgende keer dus ;)

Daarnaast bestaat ook nog de overstapservice. Dan geeft de nieuwe provider een seintje aan de oude nadat het modem online is. En zal de oude provider pas op dat moment de verbinding afsluiten. Zit wel een maximum van 14 dagen aan meen ik.
Ik weet alleen niet of dat ook kan/werkt bij zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 19:27
DON PAPA schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Klopt, maar er zit natuurlijk weldegelijk een verschil in een simpel coax dempertje waar jij naar verwijst in je antwoord, en een forward path attenuator waar @mr_chip op wees in zijn reactie

[Afbeelding]
Zit zeker verschil in maar is volkomen overbodig in een Docsis omgeving omdat voor de upload stream het modem dat zelf dynamisch regelt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22
Ben(V) schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:36:
[...]

Zit zeker verschil in maar is volkomen overbodig in een Docsis omgeving omdat voor de upload stream het modem dat zelf dynamisch regelt.
Er zit een maximum een het vermogen dat een modem mag/kan gebruiken, onder niet-ideale omstandigheden kan een demper er voor zorgen dat je minder, of zelfs geen enkele, upstreamkanaal kunt gebruiken. Zelfs als het wel werkt kost het meer energie, een DOCSIS is toch al niet erg zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 12:30
Hallo,

Mijn modem (in bridge mode) houdt er sinds gister (na de eerste restart omwille en sinds snelheidsverhoging) om de haverklap mee op.
Blijft pogingen doen om te starten wat soms lukt, en soms pas nadat ie zelf een hele reset heeft gedaan (het wachtwoord staat iig weer op de default, wat neem ik aan door full reset komt). Echter zakt ie na een tijdje weer door z'n hoeven.
Kan dan ook niet inloggen op de modem...
Ik zie diverse critical meldingen in de log: zijn dat idd oorzaken van het crashen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPJy05fQj-lMAYpUiYpD-tUaDvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQsIfxhswaynADSgTeg8YbbR.jpg?f=fotoalbum_large
Onder status zie ik wel veel "Correcteds (Active Profile)", maar geen "Uncorrectables (Active Profile)".
En telkens dus na geslaagde connectie poging dan weer dit zelfde riedeltje...

Kan ik hier mogelijk zelf nog wat mee, of moet ik idd wachten tot een monteur over enkele dagen eens kan komen kijken?

Verder maak ik me wat ongerust over het terugvallen naar het default wachtwoord: had dat al eens eerder gezien en dacht dat ik het niet aangepast had na ontvangst nieuwe modem vrij lang terug.
Leek me al raar, en nu lijkt het idd door resets te komen.
Is dat een risico? Maw: zijn er lijsten van sagemcom modems en de default uitgegeven wachtwoorden, en is er mbv brute force gevaar dat kwaadwilllenden op het modem kunnen komen?

Vast dank voor jullie inzichten...

[ Voor 0% gewijzigd door Huey op 08-03-2025 19:25 . Reden: verduidelijking: zelf géén reset gedaan naar defaults... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-08 18:43
@Huey hoe ziet je AOP eruit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 17:15

Interessant filmpje over Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
Hallo, dit is mijn aop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1yQL9fQHsHdSEYayUz4W341L2Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Wps8GfUrVyXnpcbrV03mAmxV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
RobertMe schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:11:
[...]

Eind- en startdatum op dezelfde dag is dan ook niet heel slim. Les voor de volgende keer dus ;)

Daarnaast bestaat ook nog de overstapservice. Dan geeft de nieuwe provider een seintje aan de oude nadat het modem online is. En zal de oude provider pas op dat moment de verbinding afsluiten. Zit wel een maximum van 14 dagen aan meen ik.
Ik weet alleen niet of dat ook kan/werkt bij zakelijk.
Het is niet bepaald de eerste keer dat we overstappen. We hebben zelfs gebruik gemaakt van de overstap service. Dit is gewoon heel slecht van ziggo. Hoe kun je nou geen voorraad hebben en mij als klant daar niet over informeren? Dan had ik actie kunnen ondernemen. Normaal heb je zo’n modem toch al een maandje of op zijn minst twee weken voor oplevering in huis. En ze hebben het gewoon nagelaten. Als ik niet had gebeld had ik niets geweten. Echt dat dit anno 25 nog kan. En providers doen al jaren zo. Een cv monteur bellen is ie binnen het uur hier, maar een extra modempje in de bus vd monteur voor defecten en dit soort gevallen kan er niet vanaf.

Als t langer dan een week gaat duren hoef het ook niet meer. Dan zoek ik wel wat anders.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:49
in dit geval kun je beter die poa eraf halen en het modem rechtstreeks aansluiten. de open aansluiting op het aop kan storing van buiten af in je modem laten komen (instraling van 4g/5g)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:57
Jay-B schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:26:
[...]

Dat is niet mogelijk. Je kan geen nieuw abonnement afsluiten waarin je smartcards registreert. Je bestaande abonnement is gewoon aangepast anders zouden je smartcards niet meer werken. Heb je je modem ook ingeleverd?
Wat moet worden ingeleverd,modem,next mini.
De Ci+ module en smartcard hoeft niet,maar deze werk niet meer.

Intussen de nieuwe modem, next Mini op de slaapkamer en de Ci+ module met kaart in de woonkamer geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je niets gaat aansluiten op de tweede poort van die splitter, kun je die splitter er beter tussen uit halen. Of je moet er een afsluitweerstand op zetten. Via die open poort kan er door instraling storing op het netwerk ontstaan.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
Ik zou de kabel direct in het aop doen zonder splitter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
mr_chip schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:48:
[...]

Ik zou de kabel direct in het aop doen zonder splitter:)
Aan iedereen die me aanraad de aop er tussenuit te halen: dat heb ik dan maar even gedaan. Alles is nu zo'n 4,5dB hoger... en ik krijg "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW", maar ik ben iig weer connected...

Even kijken hoe lang ie het nu volhoudt.

Apart dat ik er lang geen last van heb gehad... Extra gevoelig door de snelheidsverhoging?

(Moet ook bekennen dat ik er nu vlakbij mijn mobiel heb liggen als failover wan... dus dan nu ws verhoogde kans op die instraling ..?)

[ Voor 10% gewijzigd door Huey op 08-03-2025 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
Huey schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:04:
[...]

Aan iedereen die me aanraad de aop er tussenuit te halen: dat heb ik dan maar even gedaan. Alles is nu zo'n 4,5dB hoger... en ik krijg "RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW", maar ik ben iig weer connected...

Even kijken hoe lang ie het nu volhoudt.

Apart dat ik er lang geen last van heb gehad... Extra gevoelig door de snelheidsverhoging?
Die error is niet erg die heeft betrekking op de upstream wat zijn de waardes daarvan qua vermogen?
Ik hoop dat je online blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
mr_chip schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:07:
[...]

Die error is niet erg die heeft betrekking op de upstream wat zijn de waardes daarvan qua vermogen?
Ik hoop dat je online blijft
Ik hoop het ook!

Mijn upstream:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-I3Weak49EI-K8nISlJA_nxTZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEnLGYQjgRuqJwSbqXlSiiXU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
Huey schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:10:
[...]

Ik hoop het ook!

Mijn upstream:
[Afbeelding]
deze is gewoon in orde en mag tussen de 36 en 51dB zijn voor ED3.0
en tussen de 30 en 45 voor D3.1

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 09-03-2025 21:59 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +5 Henk 'm!
loewie1984 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:06:
[...]
Een cv monteur bellen is ie binnen het uur hier, maar een extra modempje in de bus vd monteur voor defecten en dit soort gevallen kan er niet vanaf.
Snap wel dat je boos bent, en terecht ook. Maar ik ontvang graag het telefoonnummer van je cv monteur :) .

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 09-03-2025 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
giovanni2903 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 01:50:
[...]

deze is gewoon in orde en mag tussen de 36 en 51dB zijn voor ED3.0
en tussen de 30 en 45 voor ED3.1
Ok, goed te weten.
Lijkt het weer beter te doen: heeft het nu alweer zo'n 10 uur gedaan ipv tussen de 30 minuten en 1 of 2 uurtjes.
Op de upstream geen timeouts.
Zie wel op de downstream de fouten voor RS oplopen (na rs nog steeds 0):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mfiaJCNg7wW6nQEVqX_yrLK4kQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEXTEDWp1EDKYnPEdw9obefL.jpg?f=fotoalbum_large
Is ook niet iets om zorgen over te maken, of is het toch verstandig om de week ofzo preventief de modem te herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
@Huey Fouten voor RS (Reed-Solomoncode), maar niet erna, zijn volledig hersteld door het modem.

[ Voor 7% gewijzigd door hcQd op 09-03-2025 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huey
hcQd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:59:
@Huey Fouten voor RS (Reed-Solomoncode), maar niet erna, zijn volledig hersteld door het modem.
Ok, top.

En blijkbaar zijn die meldingen bij het opstarten onderdeel van het inregelen, want ook die zijn nog aanwezig, maar alles lijkt verder stabiel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zo, Ziggo-abonnement nog verder uitgekleed nadat zij een schamele fooi van 6x een tientje korting boden in ruil voor een jaarcontract. Na jarenlang 1Gb/s te hebben gehad ivm de hogere upload... vorige week al het abonnement teruggeschroefd naar Wifi Middel met 400/40. Telefoonnummer is inmiddels geporteerd naar CheapConnect en vanochtend heb ik ook TV Max omgezet naar TV Complete. We hielden TV Max al die tijd aan ivm gratis Ziggo Sport Totaal en SkyShowtime + TV Zenders Plus.

Maar wat schetste mijn verbazing afgelopen het weekend... SkyShowtime + TV Zenders Plus is ook gratis met Wifi Middel en TV Complete. Op dat moment stond echter 'Bellen' er nog bij, dus ik was bang dat dit alleen gratis was als 'Bellen' op het abonnement bleef. 'Bellen' verdween vanochtend, maar de keuze voor SS + TV Zenders Plus bleef gratis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFxNxMBY9ZQoQSPaEgRBGLFg7s0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvWHQ6RM0rHAtS3mrACs0kwS.jpg?f=fotoalbum_large

Gelijk TV Complete gekozen nadat de wijziging (portering) omtrent het bellen voltooid was. Direct hierna ook dankzij VF-abonnement Ziggo Sport Totaal geactiveerd en nu ben ik een periode van anderhalve week van maandelijks €104,- naar €71,- per maand gegaan. Dit zou eigenlijk €67 zijn, maar we hebben nog steeds 1 extra Next Mini. Voorlopig weer alles klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 13-03-2025 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CreativeS volgens mij werkt combi voordeel en zo met elk TV pakjet/abonnement? Dus ook TV Start. Alleen dan weer niet met Kabel TV / Ziggo Go, voor de €7 p/m. Dat tellen ze als addon op internet only en niet als volwaardig TV pakket.

Dus even los van andere verschillen (aantal zenders etc) zou je bij mijn weten ook nog een downgrade verder kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* RobertMe heeft gisteren ook maar weer eens gebeld om te verlengen, en was ook 6x €10 (bij jaarcontract, 12x €10 bij tweejarig). Beetje karig, maarja.... Frappante was wel dat in Mijn Ziggo met het oude Start abo het wisselen naar Wifi middel is uitgesloten (dat qua prijs dus gelijk is, maar (tot vorige week) wel dubbele download snelheid en iets hogere upload). De medewerker begon echter met een prijs van €46(,50?) (incl KabelTV/Ziggo Go). En bij vragen bleek "uiteraard" dat die naar Wifi klein wilde downgraden. Dus blijkbaar zijn ze er bij Ziggo nog niet echt uit wat nu de migratie tussen de oude en nieuwe pakketten is.

En met nu de overstap naar Wifi middel zit ik weer op de snelheid van 2 jaar terug, alleen volgens mij €3 goedkoper. Betaalde toen €65,50 voor Internet Complete (400/40 meen ik) + TV Start. Toen naar Start + KabelTV/Ziggo Go gegaan wat toen 100/10 was? En niet veel later naar 200/20 is gegaan. En nu dan naar Wifi middel en daarmee weer 400/40. Kosten nu €54,50, dus €11 goedkoper. Maar dan wel ook goedkoper TV "pakket". Verschil tussen KabelTV/Ziggo Go en TV Start is meen ik €8? (€7 vs €15?) dus zelfs met gelijk TV pakket zou het nu nog iets goedkoper zijn.
Hoezo "inflatie" dus? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:26:
... Frappante was wel dat in Mijn Ziggo met het oude Start abo het wisselen naar Wifi middel is uitgesloten
... blijkbaar zijn ze er bij Ziggo nog niet echt uit wat nu de migratie tussen de oude en nieuwe pakketten is.
...

Met start xxl kan ik volgens de website ook niet wisselen naar Wifi Middel (weer de oude download)
Ik denk dat er binnenkort met de eventuele prijsverhoging wel wat zaken worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:36:
[...]

Met start xxl kan ik volgens de website ook niet wisselen naar Wifi Middel (weer de oude download)
Ik denk dat er binnenkort met de eventuele prijsverhoging wel wat zaken worden aangepast.
Je wilt zo lang dus graag "te veel" betalen? Het is in principe vrij logisch dat je niet een wijziging kunt doen naar wat je nu hebt. Dus met "Wifi middel" als abo staat bovenaan "Je hebt Wifi middel" en "kunt overstappen naar Wifi klein en Wifi groot". Dat ze vervolgens oude pakketten koppelen aan nieuwe pakketten waardoor je niet kunt overstappen naar het "soortgelijke" nieuwe pakket is gewoon flauw, en naar mijn idee een manier van klantje pesten door niet juist te informeren en ook nog eens een extra barrière opwerpen om de overstap te maken (je moet bellen ervoor, of op zijn minst contact opnemen (Chat / ... werkt mogelijk ook om deze wijziging te doen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Je wilt zo lang dus graag "te veel" betalen? ...
Voor die paar maanden wil ik GEEN risico lopen dat er iets mis gaat met de korting die ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:17:
@CreativeS volgens mij werkt combi voordeel en zo met elk TV pakjet/abonnement? Dus ook TV Start. Alleen dan weer niet met Kabel TV / Ziggo Go, voor de €7 p/m. Dat tellen ze als addon op internet only en niet als volwaardig TV pakket.

Dus even los van andere verschillen (aantal zenders etc) zou je bij mijn weten ook nog een downgrade verder kunnen overwegen.
Nee, ik ga niet nog lager... ik vind dit al een hele stap voor iemand die fervent gebruiker was van 100Mb/s upload. Deze verlaging (en porteren van telefoonnumer) is puur een principekwestie geweest. Geen aantrekkelijke korting, dan regel ik het zelf wel zonder er een jaar aan vast te zitten. Op deze manier zijn de kosten ook wat acceptabeler voor wat je krijgt en heb ik nog een aantal maanden om een losse kwalitatief goede router (Ubiquity CGM) en accesspoint (Unify U7 Pro XG) te regelen. Kan ook wel mindere apparatuur nemen, maar Glaspoort kan ook nog altijd Delta hier overnemen dus... dan wil ik wel apparatuur hebben die meer dan 1Gb/s aan kan. Eind november Black Friday en dan hebben we altijd nog een tweede IBAN (wat niet nodig is, maar wel handig) voor de mooie 'partnerconstructie'.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 13-03-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Nee, ik ga niet nog lager... ik vind dit al een hele stap voor iemand die fervent gebruiker was van 100Mb/s upload. Deze verlaging (en porteren van telefoonnumer) is puur een principekwestie geweest. Geen aantrekkelijke korting, dan regel ik het zelf wel zonder er een jaar aan vast te zitten. Op deze manier zijn de kosten ook wat acceptabeler voor wat je krijgt en heb ik nog een aantal maanden om een losse kwalitatief goede router (Ubiquity CGM) en accesspoint (Unify U7 Pro XG) te regelen. Kan ook wel mindere apparatuur nemen, maar Glaspoort kan ook nog altijd Delta hier overnemen dus... dan wil ik wel apparatuur hebben die meer dan 1Gb/s aan kan. Eind november Black Friday en dan hebben we altijd nog een tweede IBAN (wat niet nodig is, maar wel handig) voor de mooie 'partnerconstructie'.
Je reactie gaat nu puur over de netwerk / internet kant, ik doelde op het TV pakket verlagen ;) Je originele reactie geef je in aan dat je dacht niet van TV Max naar TV Complete te kunnen i.v.m. de extra pakketten / combi voordelen. Maar AFAIK krijg je die voordelen ook / nog steeds bij TV Start. Mogelijk dat je daar dus ook nog wat aan kunt uitkleden. Maar ik meen dat TV Start ook minder zenders bevat dan TV Complete. Dat zou je dan dus moeten nakijken en zo ja beoordelen of die zenders relevant zijn voor jou. En uiteraard even dubbel checken of je SST + Ziggo Sport Totaal kunt behouden bij die downgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:40:
...ik doelde op het TV pakket verlagen ;) Je originele reactie geef je in aan dat je dacht niet van TV Max naar TV Complete te kunnen i.v.m. de extra pakketten / combi voordelen. Maar AFAIK krijg je die voordelen ook / nog steeds bij TV Start. Mogelijk dat je daar dus ook nog wat aan kunt uitkleden.
Nee, dan vervalt opnemen en terugkijken is maar 2 dagen, dus dat is een 'no go' :)
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:40:
Maar ik meen dat TV Start ook minder zenders bevat dan TV Complete. Dat zou je dan dus moeten nakijken en zo ja beoordelen of die zenders relevant zijn voor jou. En uiteraard even dubbel checken of je SST + Ziggo Sport Totaal kunt behouden bij die downgrade.
Ik vind het zo wel even goed. Ik vind persoonlijk dat ik mijn doel ruimschoots behaald heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:47:

Nee, dan vervalt opnemen en terugkijken is maar 2 dagen, dus dat is een 'no go' :)
Zo ben ik vorig jaar over gestapt van tv start naar tv max. Achteraf bezien had ik dat eerder moeten doen (de extra spullen had ik al via losse abonnementen). Het opnemen in de cloud is enorm handig. En (de) reclames kunnen dan worden doorgespoeld. Terugkijken tot 7 dagen is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:34:
Zo, Ziggo-abonnement nog verder uitgekleed nadat zij een schamele fooi van 6x een tientje korting boden in ruil voor een jaarcontract. Na jarenlang 1Gb/s te hebben gehad ivm de hogere upload... vorige week al het abonnement teruggeschroefd naar Wifi Middel met 400/40. Telefoonnummer is inmiddels geporteerd naar CheapConnect en vanochtend heb ik ook TV Max omgezet naar TV Complete. We hielden TV Max al die tijd aan ivm gratis Ziggo Sport Totaal en SkyShowtime + TV Zenders Plus.

Maar wat schetste mijn verbazing afgelopen het weekend... SkyShowtime + TV Zenders Plus is ook gratis met Wifi Middel en TV Complete. Op dat moment stond echter 'Bellen' er nog bij, dus ik was bang dat dit alleen gratis was als 'Bellen' op het abonnement bleef. 'Bellen' verdween vanochtend, maar de keuze voor SS + TV Zenders Plus bleef gratis.

[Afbeelding]

Gelijk TV Complete gekozen nadat de wijziging (portering) omtrent het bellen voltooid was. Direct hierna ook dankzij VF-abonnement Ziggo Sport Totaal geactiveerd en nu ben ik een periode van anderhalve week van maandelijks €104,- naar €71,- per maand gegaan. Dit zou eigenlijk €67 zijn, maar we hebben nog steeds 1 extra Next Mini. Voorlopig weer alles klaar.
Dit lijkt me een fout. In TV Complete zit dit pakket helemaal niet. Heb je de kanalen ook daadwerkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:02:
Dit lijkt me een fout. In TV Complete zit dit pakket helemaal niet. Heb je de kanalen ook daadwerkelijk?
Ja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKECeOZnobRD-Loj5gYyAeAd_EA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmFBVSsK3oA3k8hi6XcASzAK.jpg?f=fotoalbum_large

Dan weet je wel voldoende denk ik...

[ Voor 48% gewijzigd door CreativeS op 13-03-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:57:

En, ben je tijdelijk over op Klik & Klaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik ben ook van 775 naar 400 gegaan. Merk echt geen verschil in het normale gebruik. Hier ook 6 keer €10,- korting bij een jaar contract en kon kiezen tussen Espn of Film 1 pakket. Disney+ of een andere streamingdienst konden ze niet meer geven.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:26:
* RobertMe heeft gisteren ook maar weer eens gebeld om te verlengen, en was ook 6x €10 (bij jaarcontract, 12x €10 bij tweejarig). Beetje karig, maarja.... Frappante was wel dat in Mijn Ziggo met het oude Start abo het wisselen naar Wifi middel is uitgesloten (dat qua prijs dus gelijk is, maar (tot vorige week) wel dubbele download snelheid en iets hogere upload). De medewerker begon echter met een prijs van €46(,50?) (incl KabelTV/Ziggo Go). En bij vragen bleek "uiteraard" dat die naar Wifi klein wilde downgraden. Dus blijkbaar zijn ze er bij Ziggo nog niet echt uit wat nu de migratie tussen de oude en nieuwe pakketten is.

En met nu de overstap naar Wifi middel zit ik weer op de snelheid van 2 jaar terug, alleen volgens mij €3 goedkoper. Betaalde toen €65,50 voor Internet Complete (400/40 meen ik) + TV Start. Toen naar Start + KabelTV/Ziggo Go gegaan wat toen 100/10 was? En niet veel later naar 200/20 is gegaan. En nu dan naar Wifi middel en daarmee weer 400/40. Kosten nu €54,50, dus €11 goedkoper. Maar dan wel ook goedkoper TV "pakket". Verschil tussen KabelTV/Ziggo Go en TV Start is meen ik €8? (€7 vs €15?) dus zelfs met gelijk TV pakket zou het nu nog iets goedkoper zijn.
Ze doen inderdaad niets meer dan 10 euro voor 6 maanden, dat kan ik geen aanbieding noemen, dat is een zoethoudertje.

Ik heb besloten, mijn contract loopt in april af, nog wel even bij Ziggo te blijven en te wachten of ze over een maand of 2 alsnog iets meer doen. Of er komt een goede aanbieding en op naam van wederhelft. Noem me gek, maar eigenlijk wil ik helemaal niet weg bij Ziggo, het werkt gewoon. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:13:
[...]

En, ben je tijdelijk over op Klik & Klaar ?
ja, welgeteld 1 dag en toen kwam het ziggo modem met de post de dag erna. Kreeg vandaag een doos bonbons toegestuurd van het ziggo business team als goedmakertje denk ik.

Dus nu kan de boel weer terug naar odido. Wel goed om te weten voor de toekomst.
Heb zelfs een avondje kunnen gamen over 5G met streamen, discord en dat terwijl vrouwlief zat te netflixen. Toch knap, had het ding gewoon in de meterkast gezet en bereik was goed.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:23:
[...]

Ze doen inderdaad niets meer dan 10 euro voor 6 maanden, dat kan ik geen aanbieding noemen, dat is een zoethoudertje.

Ik heb besloten, mijn contract loopt in april af, nog wel even bij Ziggo te blijven en te wachten of ze over een maand of 2 alsnog iets meer doen. Of er komt een goede aanbieding en op naam van wederhelft. Noem me gek, maar eigenlijk wil ik helemaal niet weg bij Ziggo, het werkt gewoon. :)
Doen ze daarbij ook nog gratis ESPN compleet+Ziggo Sport Totaal? Voor ons huishouden is dat wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Doen ze daarbij ook nog gratis ESPN compleet+Ziggo Sport Totaal? Voor ons huishouden is dat wel interessant.
Als je voor een tv-pakket kiest volgens mij wel, wij vinden NLZIET gewoon heel prettig, dus Internet Only.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:00
Ik denk dat dit een al wel bekend fenomeen is, maar ik heb een huis gekocht en weet niet welke internet & TV-provider het 'best' zal zijn? Best is natuurlijk een relatief begrip, maar ik wil minstens 1 GBit glasvezel (dit bieden zowel Ziggo, KPN en Odido). Voor het geld hoef je het ook bijna niet te doen, maar anderzijds lees ik dat Odido al geen IPv6 aanbiedt.

Of zouden jullie gaan voor internet only en Canal+ of NLZIET? Ik wil namelijk graag alle vier ESPN-kanalen i.v.m. voetbal.

Wat zijn voor jullie beweegredenen om voor jullie gekozen provider te gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door MikaB op 13-03-2025 16:31 . Reden: Concretere wensen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
MikaB schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:27:
maar ik wil minstens 1 GBit glasvezel (dit bieden zowel Ziggo, KPN en Odido).
Ziggo biedt maar op enkele plaatsen XGS-PON, uit mijn hoofd weet ik alleen Edam/Volendam, maar er zijn er nog een aantal. In het overgrote deel krijg je DOCSIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 13:30

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

MikaB schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:27:
Ik denk dat dit een al wel bekend fenomeen is, maar ik heb een huis gekocht en weet niet welke internet & TV-provider het 'best' zal zijn? Best is natuurlijk een relatief begrip, maar ik wil minstens 1 GBit glasvezel (dit bieden zowel Ziggo, KPN en Odido). Voor het geld hoef je het ook bijna niet te doen, maar anderzijds lees ik dat Odido al geen IPv6 aanbiedt.

Of zouden jullie gaan voor internet only en Canal+ of NLZIET? Ik wil namelijk graag alle vier ESPN-kanalen i.v.m. voetbal.

Wat zijn voor jullie beweegredenen om voor jullie gekozen provider te gaan?
wij gaan hier thuis de komende twee maanden Canal+ en NLZiet proberen. Nu al een paar dagen Canal+ vilde Shield Pro, en de jongste (9) is al helemaal om.
Alleen het opnemen van live tv, en starten vanaf het begin is gedoe. Lineaire TV is een nieuw concept voor ‘m. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
hcQd schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:40:
[...]

Ziggo biedt maar op enkele plaatsen XGS-PON, uit mijn hoofd weet ik alleen Edam/Volendam, maar er zijn er nog een aantal. In het overgrote deel krijg je DOCSIS.
Zalmhaventoren R'dam

Kan het niet met 100% zekerheid vermelden, maar wat ik wel weet is dat er een hoog woning gebouw in R'dam was waar geen tussen stations (op bepaalde verdiepingen/of gewoon een straatkast plat gezegd) van ziggo mochten komen, vandaar dat er glasvezel is gekozen

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PatRamon Voor glasvezel moet je ook een "verdeelstation" hebben... alleen dan voor glasvezels per woning ipv coaxkabels. Daar is vaak een ruimte voor in het gebouw. Enige voordeel is dat je met glasvezel dunnere kabels met meer vezels kunt gebruiken zoals riserkabels. Dat scheelt ruimte in de goten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:04:
@PatRamon Voor glasvezel moet je ook een "verdeelstation" hebben... alleen dan voor glasvezels per woning ipv coaxkabels. Daar is vaak een ruimte voor in het gebouw. Enige voordeel is dat je met glasvezel dunnere kabels met meer vezels kunt gebruiken zoals riserkabels. Dat scheelt ruimte in de goten.
Glasvezel is toch wel wat anders? Hier in het dorp heeft Delta één kast neer gezet die misschien 3x2x2 meter of zo is, wellicht nog wel kleiner. En daar zitten een paar honderd, als niet duizendtal, woningen op aangesloten. Immers is bij XGS-PON een poort op de OLT voldoende om op zijn minst 64 woningen op aan te sluiten (als het er niet meer zijn, in de zin van 128 of 256 of ...). En de ene vezel kan vervolgens weer met een passieve splitter "onderweg" worden opgesplits. En die passieve splitter is wat ik mij zo van een foto meen te herinneren iets ter grote van een schoensdoos.
Terwijl ik van Ziggo zo al 2 wijkkasten weet in het dorp. Laat staan het aantal straatkasten.

In een appartementencomplex kun je dus makkelijk buiten, of inpandig (technische ruimte?) een PoP inrichten met daarin wellicht zelfs maar 1 OLT (dan heb je het dus over 1 19" apparaat?) van waaruit je dus een vezel naar elke verdieping kunt trekken en daar dan met en splitter naar 64 vezels en dus (vaak ruim voldoende / nog teveel) een vezel per appartement.

Terwijl je bij coax waarschijnlijk een eindversterker per verdieping nodig hebt? Die én groter is ("straatkast"), én, meerdere, actieve componenten bevat (dus stroom moet beschikbaar zijn). En ook weer onderhoud vereist (eens in de X jaar, of een "periodieke controle").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:57
jongetje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:04:
Grote nadeel is dat je Docsis techniek moet versterken om de X00 meter, terwijl licht dat niet heeft.

Dus daarom hoef je in hoge flatgebouwen die zoveel 100en meters hoog zijn net per 100meter een versterker met stroom/technische ruimte te maken. Iets waar je met glasvezel geen last van en daarom ook minder hokjes in de wijk ziet t.o.v. van Coax waar je ze per 1 tot 3 straten wel hokje ziet.

Hier in de regio hebben ze per wijk een relatief groot gebouwtje, laten we zeggen vergelijkbaar met een grote schuur in de achtertuin, per wijk. Ik verwacht dat hier wel 1000 aansluitingen mee worden aangesloten.

@RobertMe Per verdieping lijkt me erg overdreven, denk dat dit prima aantal verdiepingen kan overbruggen, maar desalniettemin je hebt wel gelijk dat het minder praktisch is dan glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:20:
[...]

Terwijl je bij coax waarschijnlijk een eindversterker per verdieping nodig hebt? Die én groter is ("straatkast"), én, meerdere, actieve componenten bevat (dus stroom moet beschikbaar zijn). En ook weer onderhoud vereist (eens in de X jaar, of een "periodieke controle").
De segmenten binnen een coax netwerk zijn ook tussen de 100 en 200 aansluitingen. En een versterker is niet zo groot en een splitter valt ook wel mee. Zijn allemaal aannames, misschien wilde de bouwer alleen glasvezel intern en moest Ziggo zich gewoon schikken, netzoals in de gemeente Edam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@jongetje Je kan het niet vergelijken met Edam-Volendam. Daar is het netwerk nooit van Ziggo geweest. In de zalmhaventoren heeft Ziggo zelf de keuze gemaakt om glasvezel te leggen omdat het praktischer was en onderaan de streep goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:17:

Met alle pakketten met internet kan je combivoordeel krijgen. Je kan met Internet only of Internet en Kabel TV echter alleen kiezen voor SkyShowtime. Voor het Kids pakket of Ziggo Sport Totaal heb je een DTV abonnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jay-B schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:53:
@jongetje Je kan het niet vergelijken met Edam-Volendam. Daar is het netwerk nooit van Ziggo geweest. In de zalmhaventoren heeft Ziggo zelf de keuze gemaakt om glasvezel te leggen omdat het praktischer was en onderaan de streep goedkoper.
Dat is een aanname wat je doet, wellicht wou de bouwer geen rekening houden met een technische ruimte per X verdiepingen en heeft Ziggo daardoor gedwongen over te gaan op glasvezel. Either way zal het aanleggen van glasvezel steeds goedkoper worden en coax veel duurder aangezien de spullen voor glasvezel steeds maar geproduceerd gaan worden en coax visa versa. Dus 'in the end' zal Ziggo ook alle nieuwbouwwijken straks waarschijnlijk wel aansluiten op Glasvezel. Hoelang ze bestaande woningen nog gaan voedden met Coax is de grote vraag, 5/10/15/20 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SirMemeAlot Dat is geen aanname. Als je de plannen kent dan weet je dat het per meter de lucht in net ietsje goedkoper was om het met glasvezel te doen in vergelijking met coax (waar je om de zoveel verdiepingen en aantal aansluitingen weer een versterker moet plaatsen). Het is Ziggo's keuze om glasvezel toe te passen en niet die van de bouwer. Er worden overigens nu al nieuwbouwwijken met glasvezel aangesloten. Het is erg afhankelijk van de locatie en hoeveelheid aansluitingen. Met name grootschalige uitbreidingen waarbij het netwerk sowieso al uitgebreid moest worden zal je zien dat Ziggo soms ook glasvezel toepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jay-B schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:22:
@SirMemeAlot Dat is geen aanname. Als je de plannen kent dan weet je dat het per meter de lucht in net ietsje goedkoper was om het met glasvezel te doen in vergelijking met coax (waar je om de zoveel verdiepingen en aantal aansluitingen weer een versterker moet plaatsen). Het is Ziggo's keuze om glasvezel toe te passen en niet die van de bouwer. Er worden overigens nu al nieuwbouwwijken met glasvezel aangesloten. Het is erg afhankelijk van de locatie en hoeveelheid aansluitingen. Met name grootschalige uitbreidingen waarbij het netwerk sowieso al uitgebreid moest worden zal je zien dat Ziggo soms ook glasvezel toepast.
Het is aan aanname dat het Ziggo's keus is of dat ze gedwongen zijn door de bouwer. Of je moet inside information hebben, maar anders zie ik niet hoe je dit kan weten. Ik kan me anders niet voorstellen dat ze voor RFOG kiezen i.p.v. XGS-PON. Maar het zijn beide aannames, want we weten het niet :)

EIther way, zal Ziggo het idd niet erg vinden want inderdaad in nieuwbouw projecten gaan ze al met volledige verglazing aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34
Wat ik van een Ziggo monteur begreep is dat de gemeente geeist heeft dat het glasvezel moest worden ipv legacy coax.

[ Voor 7% gewijzigd door Samplex op 13-03-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:33:
[...]
Het is aan aanname dat het Ziggo's keus is of dat ze gedwongen zijn door de bouwer. Of je moet inside information hebben, maar anders zie ik niet hoe je dit kan weten. Ik kan me anders niet voorstellen dat ze voor RFOG kiezen i.p.v. XGS-PON. Maar het zijn beide aannames, want we weten het niet :)
Ik heb destijds een presentatie van Leo-Geert van den Berg bijgewoond (voormalig Director Fixed Network) waar hij letterlijk aangaf dat in dit specifieke geval het een paar euro per meter goedkoper was om glasvezel te leggen en bovendien praktischer door de enorme afstanden die afgelegd moet worden in het gebouw. Nou kunnen we de beste man voor leugenaar uitmaken natuurlijk maar ik zie niet in wat hij daarmee wint. Er is overigens voor RFoG gekozen omdat er in de wijde omgeving al een compleet coax netwerk lag met apparatuur (centrum Rotterdam). Het was op die manier niet nodig om de leverstraat aan te passen (die compleet Docsis georiënteerd is) en er hoefde geen nieuwe apparatuur aangeschaft worden aan de klantkant (lees modems, setopboxen). Dat heeft wat meer voet in aarde.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 13-03-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Samplex schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:34:
Wat ik van een Ziggo monteur begreep is dat de gemeente geeist heeft dat het glasvezel moest worden ipv legacy coax.
Kan de gemeente eisen stellen aan dit soort bekabeling in een gebouw? Van eigenaar kan ik me dat voorstellen - die moet bij coax ook nog stroompunten voor de versterkers aanleggen. Zo’n move naar glasvezel is dan win-win als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
Rallye schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:09:
die moet bij coax ook nog stroompunten voor de versterkers aanleggen.
De versterkers worden meestal gevoed via de coax-kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rallye schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:09:
[...]

Kan de gemeente eisen stellen aan dit soort bekabeling in een gebouw? Van eigenaar kan ik me dat voorstellen - die moet bij coax ook nog stroompunten voor de versterkers aanleggen. Zo’n move naar glasvezel is dan win-win als ik het goed begrijp.
Nee natuurlijk niet, de gebouw eigenaar wel. Al zorgen die meestal alleen voor een schacht waar de kabels door kunnen lopen en bemoeit zich vaak niet met of het glasvezel, coax of iets anders moet zijn.

Maargoed, we gaan al meer offtopic en allemaal gebaseerd op aannames.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Off topic? De topictitel is Ziggo Ervaringen & Discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:14:
Off topic? De topictitel is Ziggo Ervaringen & Discussie?
Juist. Alleen kan hij er niets mee, dus dan is het maar offtopic.

/sarcasme is bepaalde lieden weer vreemd :+

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 15-03-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Is meer dat de aannames om de oren vliegen. Als je daadwerkelijk weet wat de Ziggo strategie is rondom ftth glasvezel en coax ben ik zeer benieuwd. Maar Ziggo is nu niet de provider die open is over wat ze in de (nabije) toekomst gaan doen. Zelfs testen van nieuwe decoders, die al in andere landen worden gebruikt, gebeuren onder strikte geheimhouding.

[ Voor 23% gewijzigd door jongetje op 14-03-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 17:08
Vandaag mijn nieuwe factuur van Ziggo ontvangen en door de verhalen in dit topic me er ook maar eens in verdiept.

Ik heb nu Internet Max (775/60) en TV complete Next voor 78,50. Ik zie dat wanneer ik overstap naar Wifi Groot + TV complete ik hetzelfde houdt (qua internet er zelfs op vooruit ga) en dan nog 'maar' 74,50 hoef te betalen. Maandag maar eens gaan bellen. Schandalig dat je er als klant weer zelf moet achterkomen/ achteraan moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjors123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:15:
Vandaag mijn nieuwe factuur van Ziggo ontvangen en door de verhalen in dit topic me er ook maar eens in verdiept.

Ik heb nu Internet Max (775/60) en TV complete Next voor 78,50. Ik zie dat wanneer ik overstap naar Wifi Groot + TV complete ik hetzelfde houdt (qua internet er zelfs op vooruit ga) en dan nog 'maar' 74,50 hoef te betalen. Maandag maar eens gaan bellen. Schandalig dat je er als klant weer zelf moet achterkomen/ achteraan moet gaan...
Als je Internet Max hebt dan had je al eerder kunnen overstappen. 1,5 jaar terug zijn ze al van Basic / Start / Start XXL / Complete / Max / Giga gegaan naar Lite / Start / Start XXL / Elite. En vanaf Max kon je toen voor een eurotje extra naar Elite (waarbij Elite dus goedkoper was dan Giga). Nu van Elite naar Wifi groot is er vervolgens (weer) een prijsverlaging op 1Gbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
RobertMe schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Als je Internet Max hebt dan had je al eerder kunnen overstappen. 1,5 jaar terug zijn ze al van Basic / Start / Start XXL / Complete / Max / Giga gegaan naar Lite / Start / Start XXL / Elite. En vanaf Max kon je toen voor een eurotje extra naar Elite (waarbij Elite dus goedkoper was dan Giga). Nu van Elite naar Wifi groot is er vervolgens (weer) een prijsverlaging op 1Gbit/s.
Dat ga ik dan ook maar doen. Maar stoort me eigenlijk meer dat Ziggo hier niet proactief mee omgaat. Maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjors123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:08:
Maar stoort me eigenlijk meer dat Ziggo hier niet proactief mee omgaat. Maar goed..
Daar heb je an zich gelijk in. Maar daar is Ziggo niet uniek in. Jaren terug, toen ik Simyo zat, moest jaren terug ook maar blijken dat ze andere / nieuwe bundels hadden waarmee ik goedkoper meer MBs kon krijgen, en daarover was ik ook niet geïnformeerd. Waarbij er toentertijd ook nog wel eens acties waren, zeg rond black friday dat de bundels nog goedkoper waren. Maar vanaf een gegeven moment waren die acties weer niet meer te gebruiken binnen een lopend (of stilzwijgend verlengd) contract en moest je weer een nieuw contract afsluiten. Wat in mijn geval weer nadelig was aangezien ik belminuten / SMS voor €3 p/m had en dat toen euro's duurder was.

En als je Ziggo toch gaat bellen om over te stappen naar Wifi groot, denk dan meteen even na over of je niet nog een, of zelfs twee, jaar wilt blijven. Verlengen met 1 jaar krijg je waarschijnlijk 6 maanden €10 korting, en bij 2 jaar 12 maanden €10. En gezien je een volwaardig TV pakket afneemt krijg je voor zover ik begrepen heb ook nog een extra zenderpakket als je dat zou willen. (Dat kreeg ik deze week in ieder geval nog te horen. Alleen heb ik Internet Only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
CreativeS schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Zeker niet de techniek van Ziggo past hier ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 19:25
Inmiddels is het Viaplay beeld beschikbaar bij Ziggo op zender nr 13.
Op kanaal 431 nu nog een testbeeld, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid wel het Viaplay+ gaan worden als abonnee zender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor lineaire tv kijk ik de ene keer via de Ziggo GO TV app op mijn Apple TV en een andere keer weer via de Next Mini. Ik overweeg nu om deze laatste te ontkoppelen en op zolder op te bergen. Ik merk namelijk geen verschil in beeldkwaliteit. Soms denk ik zelfs dat het beeld via de Apple TV mooier is.
Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dinandus schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:00:
Inmiddels is het Viaplay beeld beschikbaar bij Ziggo op zender nr 13.
Op kanaal 431 nu nog een testbeeld, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid wel het Viaplay+ gaan worden als abonnee zender.
Op ongecodeerde DVB-C ook in 1080i. Netjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

meesje schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:59:
Voor lineaire tv kijk ik de ene keer via de Ziggo GO TV app op mijn Apple TV en een andere keer weer via de Next Mini. Ik overweeg nu om deze laatste te ontkoppelen en op zolder op te bergen. Ik merk namelijk geen verschil in beeldkwaliteit. Soms denk ik zelfs dat het beeld via de Apple TV mooier is.
Wat is jullie ervaring?
Wilde ik testen, maar helaas is ziggo go voor (bij mij geen Apple tv, maar) Android tv nog steeds stuk na 1 jaar.
(Arc cec soundbar gaat naar Max volume als je Ziggo’s go app installeert op TV)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Mr.Viper schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:32:
Ik zat net de posts over latency te lezen en dacht ik ga ook eens kijken wat mijn SmokePing te melden heeft.
In juni verhuisd naar een nieuwbouwwoning waarbij er al een Sagemcom SmartWifi-modem in de meterkast hing. Daar werd gemeld dat ik 3 maanden gratis gebruik kon maken van 1Gbit internet en dat daarna het modem weer werd opgehaald. Ik heb daar gewoon mijn spullen op aangesloten en de witte SmartWifi modem die ik meenam vanuit mijn vorige woning in de kast gelegd. Ik heb maanden dus een gratis upgrade gehad van 200Mbit naar 1Gbit en verder geen klachten. Tot 2 weken geleden de modem ermee stopte en ik helemaal geen internet meer had, toen de witte SmartWifi modem uit de kast gehaald en tada ik had weer internet... 200Mbit natuurlijk.

Wat mij nu opvalt is dat hoewel het netwerk in huis gelijk is gebleven is er met de witte SmartWifi modem veel meer packetloss is. Toch nog maar eens met Ziggo bellen of ze de Sagemcom nog terug willen of deze willen activeren zodat ik een betere internetverbinding heb. De vorige keer snapte niemand bij Ziggo dat ik al een Sagemcom modem had en hoe ik daar aan kwam.

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
Halverwege juni 2024 Sagemcom gebruikt en halverwege januari 2025 weer weg gehaald.
Na een topic te hebben geopend op de Ziggo community de hulp gekregen om toch de modem weer op te wisselen naar de Sagemcom en de packet loss lijkt weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuT4ZqFiigStDDv5sXRBeh5FYRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLp01ih474ZdloF1fieYgeDK.jpg?f=fotoalbum_large

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Jay-B schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:20:
[...]

Met alle pakketten met internet kan je combivoordeel krijgen. Je kan met Internet only of Internet en Kabel TV echter alleen kiezen voor SkyShowtime. Voor het Kids pakket of Ziggo Sport Totaal heb je een DTV abonnement nodig.
Weet je dat zeker? Ik dacht dat het hebben van een digitaal tv abonnement altijd een vereiste was. Voor Ziggo Sport en het Kids Pakket is dat logisch, maar ik dacht dat ook voor Skyshowtime het verplicht was om tv te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hugo__Boss Ja dat weet ik zeker. In het verleden was dat wel zo maar sinds enige tijd niet meer. Je kan het zelf alleen nog niet selecteren online. Je moet dan even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:56

..Christiaan..

..zwll..

Ik wil overstappen van KPN naar Ziggo. Reden: verlengaanbod (in totaal € 15,- korting voor 12 maanden) staat totaal niet in verhouding tot nieuwe klantenkorting (in totaal € 155,- korting voor 12 maanden).

Nu komt ziggo bij niet in de meterkast de woning binnen maar in de woonkamer; exact tegenover de plaatsing van de tv. Mijn kpn modem hing buiten de meterkast dus daar start mijn thuisnetwerk. Ik wil/moet dit ook zo houden.
Nu heb ik het geluk dat er naast de wcd van ziggo in de woonkamer ook een (zelf getrokken) utpkabel (Cat5e) loopt naar de bovenverdieping. Als ik die doorknip en er een switch tussen zet is de verbinding naar de meterkast gelegd. Ik zou daar een router (ik bezit een uitvoering: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router) of een AP (of switch??) moeten installeren om het netwerk weer in de lucht te krijgen, toch? Ziggo in bridge zetten enzo..

Geen optie: het modem van Ziggo in wifi modus houden en het hele huis op wifi. Met 2 gamers boven is dit vragen om problemen lijkt mij. Ze zitten nu lekker bekabeld te gamen.

Alternatief: opnieuw een kabel onder de vloer trekken (materiaal heb ik al in huis) naar de meterkast zodat ik geen switch hoeft te gebruiken. Geen aantrekkelijk alternatief maar als 't beter is....

Hopelijk is het een samenhangend verhaal.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
..Christiaan.. schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:42:

Alternatief: opnieuw een kabel onder de vloer trekken (materiaal heb ik al in huis) naar de meterkast zodat ik geen switch hoeft te gebruiken. Geen aantrekkelijk alternatief maar als 't beter is....
Twee kabels trekken van de huiskamer naar de meterkast. Coax én UTP. En dan het Ziggo modem én de router in de meterkast plaatsen. Als alles in de meterkast zit, dan kan je ook makkelijk weer terug naar KPN of naar een andere provider als die zich meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@..Christiaan.. Het modem is ook een router (en switch). Gewoon de utp in het modem steken. Je hebt dan goede wifi via het modem in de woonkamer en de games gaan dan via die kabel online.
Je hoeft zelf geen router te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:56

..Christiaan..

..zwll..

Roetzen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Twee kabels trekken van de huiskamer naar de meterkast. Coax én UTP. En dan het Ziggo modem én de router in de meterkast plaatsen.
Wat is hier het nut van? Ziggo modem heeft toch dezelfde functie als een router?
jongetje schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:49:
@..Christiaan.. Het modem is ook een router (en switch). Gewoon de utp in het modem steken. Je hebt dan goede wifi via het modem in de woonkamer en de games gaan dan via die kabel online.
Ziggo modem staat in de woonkamer; alle netwerkkabels komen in de meterkast uit. Ik zal dan daar een switch moeten plaatsen om de boel verbonden te houden, niet?

Maar ik denk dat ik er wel uitkom zo.

WCD Ziggo --> Coax naar Ziggo modem --> bestaande utp doorknippen en switch plaatsen

Zo behoud ik verbinding naar boven maar ook naar meterkast.

Meterkast --> switch om de overige kabels aan te kunnen sluiten om netwerk sluitend te houden.

Ik heb dan geen extra router nodig. Ik krijg van Ziggo nog een wifipod. Die kan ik op de 2e etage neerzetten voor beter wifibereik.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die kabel bij het modem kun je doorknippen en dan die 2 stekkertjes in het modem/ router van Ziggo steken. Een switch is niet nodig want er zitten 4 utp poorten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
..Christiaan.. schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:03:
[...]

Wat is hier het nut van? Ziggo modem heeft toch dezelfde functie als een router?
Sorry ik was even iets te snel. Ik bedoelde modem/router ipv modem en router.
Tja ik vind het uiteindelijk makkelijker en logischer om al het “centrale spul” ook op een fysiek centraal punt te hebben en dan kom je al gauw uit bij de meterkast. De Ziggo modem/router heeft vier WANLANpoorten dus misschien heb je dan geen extra switch in de meterkast nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
Roetzen schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:35:
De Ziggo modem/router heeft vier WAN poorten
Kleine correctie: 4 LAN poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Mr.Viper schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:26:
[...]

Na een topic te hebben geopend op de Ziggo community de hulp gekregen om toch de modem weer op te wisselen naar de Sagemcom en de packet loss lijkt weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

[Afbeelding]
Ja, bekend verhaal.

Ik heb een vergelijkbaar verhaal meegemaakt. Ik had voordat ik het Arris modem ontving protest aangetekend, maar ik kon geen ander modem krijgen.
Toen gelijk SmokePing ingericht om bewijs te verzamelen, waarna ik na een paar weken toch wel mijn gelijk kon bewijzen. Helaas is de Sagecom niet heel veel beter dan de Arris CH7465LG-ZH, hoewel de Sagecom de verbinding wel een stuk stabieler hield.

Kijk eens naar de variabiliteit in de eerste weken voor het verschilt tussen een TC7201 en het Arris Modem:
Afbeeldingslocatie: https://rotjes.bangblog.eu/Support/ziggo/2024-04-17_slecht-modem/https_discord_2024-03-28_tot_2024-04-17.png

De overstap in september vorig jaar naar Freedom overigens ook duidelijk merkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://rotjes.bangblog.eu/tweakers/gathering/81928130/2025-03-16_ziggo-naar-freedom_discord.png

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
nieuws: 'Liberty Global onderhandelt over overname VodafoneZiggo'

Dit komt voorbij nu we net ons contract hebben verlengd. Ben benieuwd wat we hiervan gaan merken. En of de combinatie voordelen eventueel komen te vervallen als Vodafone wordt losgekoppeld en later gefuseerd met het Belgische Telenet.

[ Voor 19% gewijzigd door petertje30 op 16-03-2025 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:53
petertje30 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:48:
nieuws: 'Liberty Global onderhandelt over overname VodafoneZiggo'

Dit komt voorbij nu we net ons contract hebben verlengd. Ben benieuwd wat we hiervan gaan merken. En of de combinatie voordelen eventueel komen te vervallen als Vodafone wordt losgekoppeld en later gefuseerd met het Belgische Telenet.
Waarom zou Vodafone losgekoppeld worden? Liberty global zal dan volledig eigenaar zijn van Vodafone Nederland. Enige opties die erzijn, Vodafone Nederland krijgt een andere naam en of ziggo en vodafone krijgen beiden een rebranding. Waarom zou een Nederlandse tak gaan fuseren met telenet? Welke idee zou daar achter hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@dutchnltweaker Waarschijnlijk heb je het verkeerd gelezen: Liberty Global wil Vodafone uitkopen uit de VodafoneZiggo joint venture. Het dus niet zo dat Liberty Global VodafoneNL wilt kopen. Het wegvallen van combinatievoordeel zou dan op (de langere) termijn een risico kunnen zijn.

//edit: zelf verkeerd gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door pdukers op 17-03-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdukers schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:44:
@dutchnltweaker Waarschijnlijk heb je het verkeerd gelezen: Liberty Global wil Vodafone uitkopen uit de VodafoneZiggo joint venture. Het dus niet zo dat Liberty Global VodafoneNL wilt kopen. Het wegvallen van combinatievoordeel zou dan op (de langere) termijn een risico kunnen zijn.
Huh, hoe kom je daar nu bij. Liberty global is de eigenaar van Ziggo en als ze Vodafone kopen ook de eigenaar daarvan. Waarom zou het voordeel dan wegvallen als het 1 bedrijf is ipv een samenwerking :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@jongetje Je hebt gelijk. Ik heb het zelf verkeerd gelezen / geinterpreteerd 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door pdukers op 17-03-2025 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjors123
RobertMe schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:18:
[...]

Daar heb je an zich gelijk in. Maar daar is Ziggo niet uniek in. Jaren terug, toen ik Simyo zat, moest jaren terug ook maar blijken dat ze andere / nieuwe bundels hadden waarmee ik goedkoper meer MBs kon krijgen, en daarover was ik ook niet geïnformeerd. Waarbij er toentertijd ook nog wel eens acties waren, zeg rond black friday dat de bundels nog goedkoper waren. Maar vanaf een gegeven moment waren die acties weer niet meer te gebruiken binnen een lopend (of stilzwijgend verlengd) contract en moest je weer een nieuw contract afsluiten. Wat in mijn geval weer nadelig was aangezien ik belminuten / SMS voor €3 p/m had en dat toen euro's duurder was.

En als je Ziggo toch gaat bellen om over te stappen naar Wifi groot, denk dan meteen even na over of je niet nog een, of zelfs twee, jaar wilt blijven. Verlengen met 1 jaar krijg je waarschijnlijk 6 maanden €10 korting, en bij 2 jaar 12 maanden €10. En gezien je een volwaardig TV pakket afneemt krijg je voor zover ik begrepen heb ook nog een extra zenderpakket als je dat zou willen. (Dat kreeg ik deze week in ieder geval nog te horen. Alleen heb ik Internet Only).
Wat zijn het toch ook een stelletje boeven bij Ziggo :O

Vandaag gebeld om mijn abonnenement aan te passen, dat ging prima. Er werd me echter niet automatisch een verlengaanbod gedaan, ik moest erom vragen. Toen kreeg ik maar liefst 3 maanden 10 euro korting. ik heb gewezen op andere klanten die 6 maanden 10 euro korting kregen + ESPN. Na veel 5'en en 6'en kreeg ik uiteindelijk 6 maanden korting, maar geen ESPN. Heb daar maar vriendelijk voor bedankt. Als het goed is krijgen we in juni/ juli eindelijk glasvezel en wil dan de vrijheid hebben om tijdens black friday een mooie aanbieding bij kpn mee te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
sjors123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Wat zijn het toch ook een stelletje boeven bij Ziggo :O

Vandaag gebeld om mijn abonnenement aan te passen, dat ging prima. Er werd me echter niet automatisch een verlengaanbod gedaan, ik moest erom vragen. Toen kreeg ik maar liefst 3 maanden 10 euro korting. ik heb gewezen op andere klanten die 6 maanden 10 euro korting kregen + ESPN. Na veel 5'en en 6'en kreeg ik uiteindelijk 6 maanden korting, maar geen ESPN. Heb daar maar vriendelijk voor bedankt. Als het goed is krijgen we in juni/ juli eindelijk glasvezel en wil dan de vrijheid hebben om tijdens black friday een mooie aanbieding bij kpn mee te pakken.
Hoezo boeven? Je hebt toch de vrijheid om over te stappen? Ziggo bepaalt de prijzen en jij hebt vervolgens de keuze om ja of nee te zeggen en verder te spreken met je portemonnee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 20:13
vandaag een mailtje gekregen dat het gratis pakket ziggo sport (tv ziggo en mobiel VF) van gratis naar €4,95 pm gaat... word weer een ander gratis pakket kiezen. Zoveel kijk ik niet naar de extra zenders, behalve indycar... Hopen dat Ziggo de indy 500 op kanaal 14 gaat uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 20:37
fredgroes schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:29:
vandaag een mailtje gekregen dat het gratis pakket ziggo sport (tv ziggo en mobiel VF) van gratis naar €4,95 pm gaat... word weer een ander gratis pakket kiezen. Zoveel kijk ik niet naar de extra zenders, behalve indycar... Hopen dat Ziggo de indy 500 op kanaal 14 gaat uitzenden.
Bedoel je dat dit geen gratis extra pakket meer kan zijn die je kan kiezen omdat je zowel Vodafone als Ziggo hebt?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
hk12nl schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:38:
[...]

Bedoel je dat dit geen gratis extra pakket meer kan zijn die je kan kiezen omdat je zowel Vodafone als Ziggo hebt?
Daar lijkt het wel op, als ik in Mijn Ziggo inlog om aan te passen naar Ziggo Sport totaal zie ik dit:

Ziggo Sport Totaal
Zes premium sportkanalen
Het tarief van het extra tv-pakket Ziggo Sport Totaal wordt per 1 mei 2025 verhoogd naar 4,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 20:37
SirMemeAlot schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:40:
[...]

Daar lijkt het wel op, als ik in Mijn Ziggo inlog om aan te passen naar Ziggo Sport totaal zie ik dit:

Ziggo Sport Totaal
Zes premium sportkanalen
Het tarief van het extra tv-pakket Ziggo Sport Totaal wordt per 1 mei 2025 verhoogd naar 4,95 per maand.
Lekker dan. Ze hebben het moeilijk zeker qua inkomsten🙈

Edit: ik zie het inderdaad ook in mijn ziggo omgeving staan. Terwijl mijn abbo pas 1 maart is in gegaan. Dan wijzig ik hem naar Showtime, kijk ik ziggo sport totaal wel via andere opties.

[ Voor 17% gewijzigd door hk12nl op 17-03-2025 12:55 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
mad-dog schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:13:
[...]

Hoezo boeven? Je hebt toch de vrijheid om over te stappen? Ziggo bepaalt de prijzen en jij hebt vervolgens de keuze om ja of nee te zeggen en verder te spreken met je portemonnee
Wat mij betreft zijn het wel boeven en op dit vlak niet echt klantvriendelijk. Je moet (a) er zelf achteraan wanneer je meer waar voor minder geld kunt krijgen en (b) bij verlengen een karig bod doen waarvan je weet dat op internet vrij inzichtelijk is wat anderen aangeboden krijgen. Maar goed, hier inmiddels al meer dan 25 jaar ziggo/ Casema klant. Ze zullen dus wel denken dat ik toch wel klant blijf. Wat ik overigens noodgedwongen voorlopig ook blijf wegens gebrek aan glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
sjors123 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Wat mij betreft zijn het wel boeven en op dit vlak niet echt klantvriendelijk. Je moet (a) er zelf achteraan wanneer je meer waar voor minder geld kunt krijgen en (b) bij verlengen een karig bod doen waarvan je weet dat op internet vrij inzichtelijk is wat anderen aangeboden krijgen. Maar goed, hier inmiddels al meer dan 25 jaar ziggo/ Casema klant. Ze zullen dus wel denken dat ik toch wel klant blijf. Wat ik overigens noodgedwongen voorlopig ook blijf wegens gebrek aan glasvezel.
Dit is gewoon in heel Nederland zo. Ik werk zelf bij de groene concullegas en daar is het echt het zelfde laken en pak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 19:25
Die verhoging voor 4,95 maandelijks voor je Ziggo Sport, in plaats van het gratis zijn als keuze pakket in combi met Vodafone, zal wel te maken hebben dat Ziggo een deal heeft kunnen maken met Viaplay voor het mogen gebruik van beeld materiaal voor in hun Ziggo Sportcafe?
Hier wordt op een welbekend, ook erg Ziggo gezind nieuws site, nieuwsbericht meer over gezegd.

https://www.totaaltv.nl/n...-na-overeenkomst-viaplay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
hk12nl schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Lekker dan. Ze hebben het moeilijk zeker qua inkomsten🙈

Edit: ik zie het inderdaad ook in mijn ziggo omgeving staan. Terwijl mijn abbo pas 1 maart is in gegaan. Dan wijzig ik hem naar Showtime, kijk ik ziggo sport totaal wel via andere opties.
De nieuwe pakketten zijn net ongeveer 5 euro goedkoper geworden, dus prima als ze basis abonnement laag(er) maken en extra pakketten wat duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
enig idee waar een ingebrekestelling naar toe moet

ik zie 2 adressen

Ziggo B.V.
Postbus 43048
3540 AA Utrecht

of
Ziggo Services B.V. | Boven Vredenburgpassage 128 | 3511 WR Utrecht | Betaalinformatielijn 0800-2233444 (gratis) | ziggo.nl
KvK 62393944 | IBAN: NL98 INGB 0000 8457 45 | BIC INGBNL2A | BTW NL854800748.B01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dinandus schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:09:
Die verhoging voor 4,95 maandelijks voor je Ziggo Sport, in plaats van het gratis zijn ..
Het voordeel voor de jaarlijks overstappers is dan wel weer dat je kosteloos kan opzeggen als je inmiddels buiten je kortingsmaanden zit. :+

Wil je door deze wijziging je abonnement aanpassen of opzeggen, dan kan dat kosteloos t/m 30 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mr_chip schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:25:
enig idee waar een ingebrekestelling naar toe moet

ik zie 2 adressen

Ziggo B.V.
Postbus 43048
3540 AA Utrecht

of
Ziggo Services B.V. | Boven Vredenburgpassage 128 | 3511 WR Utrecht | Betaalinformatielijn 0800-2233444 (gratis) | ziggo.nl
KvK 62393944 | IBAN: NL98 INGB 0000 8457 45 | BIC INGBNL2A | BTW NL854800748.B01
bedoel je gewoon het retouradres?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_chip
nee ik moet blijkbaar volgens ziggo support het postbus adres gebruiken voor een ingebrekestelling
Pagina: 1 ... 54 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie