Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik ben een uitzondering ik sta namelijk onder curatele anders had ik het allang gedaanGizz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:48:
[...]
Volgens mij kun je ook als consument gewoon een zakelijk abonnement afnemen waarbij je 1200/120Mb krijgt. Dat kan al een hele tijdHeb ik zelf ook.
[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 24-02-2025 21:24 ]
Cloud ☁️
Die kon je 2 jaar terug nog voor een eurotje upgraden naar Elite (die toen geïntroduceerd werd en goedkoper dan de oude Giga was). Nu zal met inflatiecorrectie dat verschil wellicht wat gegroeid zijn, maar is dat niet een interessantere optie?HKLM_ schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:23:
Nog geen mail gehad, maar gebeurt er ook iets met het Internet Max 750/60 abonnement?
Ik ga niet meer wisselen, stap van de zomer over op glasvezel, maar voor die paar maandjes had het leuk geweest.RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:44:
[...]
Die kon je 2 jaar terug nog voor een eurotje upgraden naar Elite (die toen geïntroduceerd werd en goedkoper dan de oude Giga was). Nu zal met inflatiecorrectie dat verschil wellicht wat gegroeid zijn, maar is dat niet een interessantere optie?
Vorig jaar wel de verhoging gehad trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 24-02-2025 21:51 ]
Cloud ☁️
Het kan natuurlijk best dat je wel nog een upgrade krijgt. Lite staat ook in de tabel als "onbekend", en dat is dan nog een abo dat je af kunt sluiten. Terwijl Max AFAIK al 1,5 jaar of zo niet meer is af te sluiten.HKLM_ schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:51:
[...]
Ik ga niet meer wisselen, stap van de zomer over op glasvezel, maar voor die paar maandjes had het leuk geweest.
Vorig jaar wel de verhoging gehad trouwens
Wisselen kan denk ik wel, zolang je maar niet volledig verlengt met een jaarcontract? Maarja, zoals je aangeeft, maakt niet veel uit als je toch binnen een paar maanden over stapt. Sneller dan 1Gbit/s zal het wel niet worden
Als ik dan weer die snelheidsverhoging van Ziggo lees en dan helemaal de upload. Ja jongens daar ga je het niet mee redden. En de trouwe klant gaat steeds meer betalen. Blij dat ik weg ben. Veel te dure toko geworden.
Zonde gewoon bedrijf wordt gewoon kapot gemaakt door de slechte visie aan de top. Hoop dat ze de leegloop kunnen keren. Weet je dat je er nog niet uit bent of het Docsis 4.0 wordt of volledig verglazen. Ala, maar zorg dan op zijn minst dat je op of onder de prijs van glasvezel zit!
En download, heel veel dingen downloaden van internet gaat zelfs de 1000/8000mbit verbindingen maar op een 600mbit oid. Je wordt al meer afhankelijk van de rest van het internet wat trager is. Weinig mensen met 8000mbit die ook netjes overal 5000-8000mbit downloaden.
Ik heb het ook niet perse nodig. Maar ik bespaar nu over twee jaar bij odido haast 750 euro. Voor een abonnement dat vele malen sneller is. Zeker de upload merk ik echt wel. Je hebt het over 100 vs 500 mbit. Maar ik kom dus -zoals velen bij ziggo- van 40mbit af. Naar 1000.kujinshi schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:58:
Niet om het voor Ziggo op te nemen, maar over het algemeen hebben de meeste mensen hun hoge upload nauwelijks nodig. Zeker boven 500mbit. Dat is voor de hardcore. En 9 van de 10 mensen zal niet eens door hebben of ze 100mbit hebben of 500mbit upload in dagelijks internetten.
En download, heel veel dingen downloaden van internet gaat zelfs de 1000/8000mbit verbindingen maar op een 600mbit oid. Je wordt al meer afhankelijk van de rest van het internet wat trager is. Weinig mensen met 8000mbit die ook netjes overal 5000-8000mbit downloaden.
Ik had echt niet weg gehoeven, maar dit was simpelweg niet houdbaar. Dus sinds vorige week ook op glasvezel.
Enige dat ik mis is de kabel tv. Zapte net even lekkerder. Maargoed, de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we dat ook amper gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2025 23:06 ]
Iemand die dat kan bevestigen?
Het staat in ieder geval ook in een reactie op de frontpage: NLM1K in 'Ziggo verhoogt vanaf 3 maart snelheid van internetabo's, max wordt 1,1Gbit/s'John767 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 23:10:
Zag op het Ziggo community forum iemand een bericht plaatsen dat Zakelijk 1200 naar 1400mbit gaat.
Iemand die dat kan bevestigen?
Maar..., doet het er echt toe? Doet dit je dan besluiten bij Ziggo te blijven terwijl je met 1200 weg zou gaan of iets dergelijks? Het is een "gratis" extraatje, en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken
Die inflatiecorrectie komt elk jaar in juni, dat staat los van snelheid aanpassingen.W1ck1e schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:05:
[...]
Dat is wel een mooie verhoging. Zal wel gevolgd worden door een prijsverhoging. En een hoop downgrades
Zoals je al noemt kun je ook downgraden, dan heb je alsnog een prima snelheid voor minder geld. Al denk ik dat de meeste mensen het juist wel leuk vinden dat het sneller wordt voor de speedtest.
Verder dacht ik dat analoge tv en radio zou verdwijnen zodat de upload kon worden verhoogd. Maar daar is in de praktijk niets mee gebeurd...
[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 25-02-2025 08:00 ]
Nee, want dat hebben wij als plebs toch ook helemaal niet nodigjongetje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:59:
Verder dacht ik dat analoge tv en radio zou verdwijnen zodat de upload kon worden verhoogd. Maar daar is in de praktijk niets mee gebeurd...
Tja, als snelheid nu het enige was..MikeyMan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 23:03:
[...]
Ik heb het ook niet perse nodig. Maar ik bespaar nu over twee jaar bij odido haast 750 euro. Voor een abonnement dat vele malen sneller is. Zeker de upload merk ik echt wel. Je hebt het over 100 vs 500 mbit. Maar ik kom dus -zoals velen bij ziggo- van 40mbit af. Naar 1000.
Ik had echt niet weg gehoeven, maar dit was simpelweg niet houdbaar. Dus sinds vorige week ook op glasvezel.
Enige dat ik mis is de kabel tv. Zapte net even lekkerder. Maargoed, de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we dat ook amper gebruiken.
Mijn ervaring met Odido is nu dermate slecht dat ik echt nooit meer naar die vaste lijnen club terug ga.
Ja, het werkt prima. Maar als er problemen zijn is Odido vaak niet thuis. Men is vaak van snelheidsproblemen bij de klant neer te leggen, vraagt tot wel 3/4 x toe om een compleet door jezelf samengesteld pingrapport en als er iets met je ONT is dan kan het tot wel 4 weken duren voordat er eindelijk eens een monteur komt aanbellen.
Service is ook wel wat waard en goedkoop blijkt soms ook duurkoop te zijn.
De community van Odido staat er vol mee, vermaak jezelf er maar niet mee zou ik zeggen.
En qua storingen heb ik bij Odido in een jaar al meer storingen gehad dan in 10 jaar Ziggo.
En qua techniek: Geen IPv6, een voor mij duidelijk lagere snelheid in de avonduren (ondanks dat ik op ODF zat) en een routering naar een doodnormaal google datacenter qua hops waar ik m'n vraagtekens bij kon zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door ed1703 op 25-02-2025 08:37 ]
Die extra snelheid maakt niet het verschil in de beslissing, want heb al 1200 afgesloten voor een jaar. Maar 200 erbij is wel leuk, vooral omdat het dan in de upload ook erbij komt (Edam-Volendam).RobertMe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 06:19:
[...]
Het staat in ieder geval ook in een reactie op de frontpage: NLM1K in 'Ziggo verhoogt vanaf 3 maart snelheid van internetabo's, max wordt 1,1Gbit/s'
Maar..., doet het er echt toe? Doet dit je dan besluiten bij Ziggo te blijven terwijl je met 1200 weg zou gaan of iets dergelijks? Het is een "gratis" extraatje, en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken
En gebruik het dan niet continu, maar voor grote bestanden is het toch handig
Volgens mij heb ik gewoon ipv6 overigens. Ik heb iig een ipv6 nr staan in mn router.
Latency is stabiel, 5a6ms. Nog geen enkele vertraging gemerkt.
Moet zeggen dat ik met Ziggo inderdaad ook nooit issues had. Snelheid is zeker niet alles, maar 40mbit up is wel vrij dramatisch. Dat merk ik zeker wel. 100-200 zou ook voldoende zijn, en ik heb ook geen 1000mbit nodig. Maar daar komen we bij Ziggo dus van zn lang zal zn leven niet aan.
En dan is 750 euro ook gewoon heel veel geld over twee jaar. Zeker na het verdwijnen van F1 en analoge FM. Dat signaal moet m.i. gegeven worden.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarvoor gebruik je de upload dat je ongeveer 100/200mbit nodig hebt en wat voor problemen ervaarde je met 40mbit upload?MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:09:
@ed1703 tsjah, m.i. is de service tegenwoordig overal ruk. Nu ben ik inderdaad wat opportunistisch voor de goedkoopste gegaan. Kijk het wel even aan zo.
Volgens mij heb ik gewoon ipv6 overigens. Ik heb iig een ipv6 nr staan in mn router.
Latency is stabiel, 5a6ms. Nog geen enkele vertraging gemerkt.
Moet zeggen dat ik met Ziggo inderdaad ook nooit issues had. Snelheid is zeker niet alles, maar 40mbit up is wel vrij dramatisch. Dat merk ik zeker wel. 100-200 zou ook voldoende zijn, en ik heb ook geen 1000mbit nodig. Maar daar komen we bij Ziggo dus van zn lang zal zn leven niet aan.
En dan is 750 euro ook gewoon heel veel geld over twee jaar. Zeker na het verdwijnen van F1 en analoge FM. Dat signaal moet m.i. gegeven worden.
Even los dat problemen die je ervaarde natuurlijk gewoon problemen zijn, dat staat buiten kijf.
MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:09:
Vast een adres dat begint met fe80:...? Zo ja, dat is een link local adres en is iets dat het OS automatisch toekent zolang IPv6 niet is uitgeschakeld (in het OS). (Ook) bij mijn weten doet Odido namelijk geen IPv6. En testen kan natuurlijk makkelijk door een site als http://ipv6-test.com/ te bezoeken en het resultaat te bekijken.
Vooral cameras op afstand en bestands toegang/synchronisatie op mn nas. Problemen is een groot woord, maar ik merk nu wel dat het echt veel vlotter loopt. Lijkt er overigens ook op dat ik minder problemen heb met mn Sonossen.SirMemeAlot schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:18:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarvoor gebruik je de upload dat je ongeveer 100/200mbit nodig hebt en wat voor problemen ervaarde je met 40mbit upload?
Even los dat problemen die je ervaarde natuurlijk gewoon problemen zijn, dat staat buiten kijf.
@RobertMe Ah idd. Nu was dat voor mij geen USP.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2025 09:27 ]
Er zal ook niemand zijn die ontkent dat een hogere uploadsnelheid "vlotter" is. De vraag is of je het merkt. Als in: zit je daadwerkelijk steeds te wachten op die synchronisatie en duurt dat nu dus korter? Of gebeurt het op de achtergrond en merk je er niks van?MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:25:
[...]
Vooral cameras op afstand en bestands toegang/synchronisatie op mn nas. Problemen is een groot woord, maar ik merk nu wel dat het echt veel vlotter loopt.
* RobertMe heeft bij anderen ook een systeempje liggen dat backups trekt van bij mij thuis. Met de 30Mbit/s upload van mij zal dat vast lang duren. Maar ik merk er niks van, dat dat lang duurt of dat lange tijd mijn internet "geknepen" voelt.
Zou een upgrade naar een symmetrische glasvezelverbinding leuk zijn zodat het sneller gaat? Ja. Merk ik er in de praktijk dan iets van, zeer waarschijnlijk niet.
En ik zei ook al; 1000mbit heb ik niet nodig. 100 of 200 zou ook zat zijn waarschijnlijk. Maar dat wordt hem bij ziggo ook niet.
En nog eens... 750 euro over twee jaar...
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2025 09:58 ]
Nouja, ook met camera's zal het niet zo'n vaart lopen. Zoals gisteren op de frontpage iemand uitlegde. Een 4K bluray met HEVC kan/mag maximaal 144Mbit/s zijn. En een camera zal echt veel minder gebruiken. En in het geval van "camera's" zal het eerder om een grid achtige opzet gaan waarbij je niet de hoogste kwaliteit hoeft te hebben. Je hoeft maar het "overzicht" te zien en als echt iets aan de hand is/lijkt die specifieke camera openen waarmee maar weer een camera bekeken wordt (in hoge kwaliteit).MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:40:
@RobertMe daarom begon ik ook met de cameras en bestands toegang. Dus zelf bestanden benaderen op mn NAS. De synchronisatie was pas punt 3.
En ik zei ook al; 1000mbit heb ik niet nodig. 100 of 200 zou ook zat zijn waarschijnlijk. Maar dat wordt hem bij ziggo ook niet.
Met een Lite of Start abo wordt het dus wellicht lastiger (respectievelijk 25 en 30 Mbit/s upload?) maar met de 100Mbit/s die je zelf als ondergrens stelt moet het vast wel goed gaan.
In any case. Als ik zelf een gedegen glasvezel optie zou hebben zou ik daar mogelijk ook een duurder/"overkill" abo nemen (zolnag het niet (veel) duurder dan Ziggo nu wordt). Zeker als het met een introductie actie niet uit maakt (bv Delta introductie is €35 voor volledige contractduur bij zowel 150Mbit/s als 500Mbit/s, dan zou ik die periode ook voor 500 gaan natuurlijk). Maar ik zou mezelf niet de illusie geven dat het echt nodig is. Ja, zaken zullen dan vast sneller gaan. Maar dat betekent niet dat ze nu (te / irritant) langzaam zijn.
Edit:
UiteraardMikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:40:
En nog eens... 750 euro over twee jaar...
[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 25-02-2025 10:03 ]
Eens... ik heb het al eens gechecked hier thuis, en met 2 thuiswerkers en 2 pubers bleek 400mbit méér dan prima. Ook als ik kijk hoeveel capaciteit wij zakelijk hebben met 3000 medewerkers.... thuisconnecties met zo'n downloadsnelheid is eigenlijk een beetje lachwekkend. Latency en upload; daar draait het om. Maar daar snapt een gemiddelde consument niks van.kujinshi schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:58:
Niet om het voor Ziggo op te nemen, maar over het algemeen hebben de meeste mensen hun hoge upload nauwelijks nodig.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Volgensmij stijgt deze naar 1400mbitGizz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:48:
[...]
Volgens mij kun je ook als consument gewoon een zakelijk abonnement afnemen waarbij je 1200/120Mb krijgt. Dat kan al een hele tijdHeb ik zelf ook.
@Mistraller hoe kom je aan 400mbit up bij ziggo?
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 25-02-2025 11:01 ]
100millibit is idd niet te doen.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:01:
@RobertMe 100mbit is bij ziggo geen vatbare optie.
Als je beseft hoe in de volksmond de kreet "calorie" de betekenis heeft gekregen van "kilocalorie" (een volwassen persoon heeft meer dan 2000 kilocalorien nodig per dag), dan boeit jou waarschijnlijk net als mij ook niet zo'n foutje in een berichtje. In een contract zou het mij wel boeien.
Ik heb 400/40. En met 4 video teamsessies tegelijk was dat nooit een probleem.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:01:
@RobertMe 100mbit is bij ziggo geen vatbare optie. Dat gezegd hebbende, voor 40 in de maand was ik waarschijnlijk gebleven. Voor 73 niet.
@Mistraller hoe kom je aan 400mbit up bij ziggo?
Ik doelde ook op het steeds maar blijven uitdelen van hogere (download) snelheden. Dat is leuk op papier, maar omdat klanten dat niet, of slechts in hele korte tijd benutten, kost het een provider amper iets.
Het is net als een auto die 250km/h kan. Leuk maar in de praktijk levert het niet veel op, maar je betaalt er wel voor.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Op fiber blijft de snelheid 1200/1200John767 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:26:
[...]
Die extra snelheid maakt niet het verschil in de beslissing, want heb al 1200 afgesloten voor een jaar. Maar 200 erbij is wel leuk, vooral omdat het dan in de upload ook erbij komt (Edam-Volendam).
En gebruik het dan niet continu, maar voor grote bestanden is het toch handig
Misschien dat het niet klopt, maar ik denk dat een hogere snelheid zelfs voordelig is voor de provider aangezien netwerkverkeer dan ook sneller gereed is.Mistraller schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:07:
[...]
...
Ik doelde ook op het steeds maar blijven uitdelen van hogere (download) snelheden. Dat is leuk op papier, maar omdat klanten dat niet, of slechts in hele korte tijd benutten, kost het een provider amper iets.
...
aangezien ik nog geen mail ontvangen heb: de door mij gewenste update in het nieuws artikel:
en op totaal tv (jakkes) vond ik de getallen:Update, dinsdag 10.20 uur: VodafoneZiggo bevestigt aan Tweakers dat de snelheden worden verhoogd. Het bedrijf zegt dat de pakketten worden aangepast op basis van de gebruikersbehoefte en zegt dat die behoefte groter is bij de downloadsnelheid dan bij de uploadsnelheid. "We stemmen ons aanbod daarop af", zegt de provider. ...
edit: blijkbaar in het nieuws artikel zelf niet gezien
Over een aantal maanden zal ik eens kijken of ik weer wil downgraden naar Start. 200 was eerder voldoende, dus 250 zal het ook wel zijn. Het huidige prijsverschil is (ongeveer) 5 euro per maand. Eerst even de periode van de korting uitzitten.Lite: 125/25 Mb/s (is nu 100/25 Mb/s)
Start: 250/30 Mb/s (is nu 200/30 Mb/s)
XXL: 500/40 Mb/s (is nu 400/40 Mb/s)
Complete en Max: 775/60 Mb/s (is nu 750/60 Mb/s)
Giga en Elite: 1100/100 Mb/s (is nu 1000/100 Mb/s)
[ Voor 56% gewijzigd door W1ck1e op 25-02-2025 14:30 ]
Verder nooit meer verder in de app rond gekeken... Kom ik er net toevallig achter dat ik ook gewoon alle andere zenders live kan bekijken. Dat zijn dus de standaard zenders als NPO, maar ook zenders als de BCC, National Geographic, ESPN, etc.
Dat is wel vaker door ex-gebruikers gemeld. Ligt dus waarschijnlijk niet aan je account.Uniciteit schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:17:
Volgens mij gaat er bij mijn account iets fout. Ik heb al heel lang geen Ziggo meer, maar heb de Ziggo Go app nog wel voor o.a. de Champions League.
Verder nooit meer verder in de app rond gekeken... Kom ik er net toevallig achter dat ik ook gewoon alle andere zenders live kan bekijken. Dat zijn dus de standaard zenders als NPO, maar ook zenders als de BCC, National Geographic, ESPN, etc.
Geniet ervan
geeft ook een belangrijk iets aan waardoor het nu nog niet veel meer kan worden
Voorwaarde is wel dat de upstream 'schoon' en zoveel mogelijk vrij van interferentie is, dat kan een uitdaging zijn met de verouderde binnenhuisinstallaties die hier en daar nog aanwezig zijn. Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen maand(en) weinig topics gezien heb met uitval van OFDMA. Dit was eerder al een probleem, waarna als mitigatie een aantal IUC's/modulaties uitgeschakeld werden. De infrastructuur is in principe klaar, de uitdaging ligt bij de individuele huisaansluitingen.
Mag dat überhaupt wel?
Moet ik die gesprekken ook daadwerkelijk opnemen voor ze het in behandeling nemen? Want ik heb helemaal geen zin in een onzin praatje of een nieuwe maar nog steeds slechte deal.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Je moet op dezelfde manier kunnen opzeggen als dat je het afsluit. Dus moet gewoon online kunnen opzeggen.Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:55:
Wat een onzin dat na je online de opzegging doorvoert, die achter een login zit en al je gegevens vraagt alsnog gebeld moet worden.
Mag dat überhaupt wel?
Moet ik die gesprekken ook daadwerkelijk opnemen voor ze het in behandeling nemen? Want ik heb helemaal geen zin in een onzin praatje of een nieuwe maar nog steeds slechte deal.
Dan zeg je dat toch gewoon? En als je (telkens) niet opneemt zullen ze vast ook gewoon opzeggen.Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:55:
Want ik heb helemaal geen zin in een onzin praatje of een nieuwe maar nog steeds slechte deal.
Ah ik zie het online idd. Ziggo noemt dat dan “Als we nog iets van je nodig hebben bellen we misschien”, maar dat lijkt niet meer dan een regeltje om om regelgeving heen te komen want alles wat ze nodig hebben moet je al invullen.Roy Tollenaar schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:12:
[...]
Je moet op dezelfde manier kunnen opzeggen als dat je het afsluit. Dus moet gewoon online kunnen opzeggen.
Zeker, je bent nog steeds klant en ze willen je behouden. Dus mogen ze je bellen. Jij hebt het recht om gewoon te zeggen dat je geen interesse hebt.Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:55:
Mag dat überhaupt wel?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Nah ik doelde meer op het feit dat ze dus niet lijken op te zeggen zonder je gesproken te hebben.THE_BASE schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:41:
[...]
Zeker, je bent nog steeds klant en ze willen je behouden. Dus mogen ze je bellen. Jij hebt het recht om gewoon te zeggen dat je geen interesse hebt.
Dat is natuurlijk niet heel duidelijk dan, net als hun term glasvezel-kabelnetwerk.Donstil schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:47:
[...]
Nah ik doelde meer op het feit dat ze dus niet lijken op te zeggen zonder je gesproken te hebben.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Vanmorgen toch een mail ontvangen voor ons huidige, ziggo abonement het huidige 750/60 gaat naar 775/60RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:55:
[...]
Het kan natuurlijk best dat je wel nog een upgrade krijgt. Lite staat ook in de tabel als "onbekend", en dat is dan nog een abo dat je af kunt sluiten. Terwijl Max AFAIK al 1,5 jaar of zo niet meer is af te sluiten.
Wisselen kan denk ik wel, zolang je maar niet volledig verlengt met een jaarcontract? Maarja, zoals je aangeeft, maakt niet veel uit als je toch binnen een paar maanden over stapt. Sneller dan 1Gbit/s zal het wel niet wordenDus veel schiet je er niet mee op.
Cloud ☁️
https://www.speedtest.net...02-4a2f-a7dc-5aade2222bff
Haha, dat ga je enorm merken.HKLM_ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:25:
[...]
Vanmorgen toch een mail ontvangen voor ons huidige, ziggo abonement het huidige 750/60 gaat naar 775/60
Toch grappig dat jaren geleden 25Mbit enorm veel snelheid erbij was en nu is het gerommel in de marge.
Dan zou ik eens gaan bellen met Ziggo want als ik op hun site kijk is het langzaamste Ziggo Zakelijk Xtra abonnement 400Mbit...henk26 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:32:
Naar aanleiding van de snelheidsverhogingen eens een speedtestje gedraaid. Tot mijn verbazing zie ik dat de upload op rond de 150 mbit zit? Was voorheen altijd rond de 120 mbit. Ik heb een Ziggo zakelijk extra abonnement.
Nee, het gaat om de upload. Zie screenshot van details van de snelheden:jongetje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:34:
[...]
Dan zou ik eens gaan bellen met Ziggo want als ik op hun site kijk is het langzaamste Ziggo Zakelijk Xtra abonnement 400Mbit...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ebYZG9GURgTomoEjO6KqTFbz.jpg?f=user_large)
In 2020 hadden wij 50/5. Dat was genoeg voor met 2 personen thuiswerken. Ik denk niet dat er momenteel veel meer nodig zou zijn. Maar dat merken we niet want we hebben nu xxl.jongetje schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:32:
[...]
Haha, dat ga je enorm merken.
Toch grappig dat jaren geleden 25Mbit enorm veel snelheid erbij was en nu is het gerommel in de marge.
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 27-02-2025 09:57 ]
Hieronder een grafiekje van Uptime Kuma. Gisteravond om 22:00 het nieuwe Sagemcom F3896LG-ZG modem eraan gehangen. De dunne rode streepjes zijn de momenten dat het oude modem vanzelf herstartte. Blij dat dat onding weg is!
:strip_exif()/f/image/pHcc4fy191J83GjPh2WUxVHH.png?f=user_large)
Snelheid ook bijgehouden met Speedtest-Tracker. Heb nu Internet Max 750/60.
:strip_exif()/f/image/wmgogZxn5GGgwjy3zpPYPC0L.png?f=user_large)
Misschien toch voor 1 euro per maand meer upgraden naar Elite, of downgraden naar XXL. Kan je als bestaande klant ook via de website een 1 of 2 jaar contract kan afsluiten met 3 of 6 maanden 50% korting?
Ik heb bv nu 6 maand 10e korting en 1 jaar gratis espn gekregen bij verlenging begin februari.
Ongeveer zoiets was het ook voor een 2 jarig abonnement.
http://specs.tweak.to/5253
In principe wil ik alleen akkoord gaan met een gelijkwaardige oplossing (mede ook omdat de schade door een ander is veroorzaakt). Ik probeer dus te beoordelen of deze optie gelijkwaardig is. Zijn er hier mensen met ervaring met een dergelijke installatie? Zelf zit ik met de volgende vragen:
- De meterkast is helemaal aan de andere zijde van mijn appartement ten opzichte van de positie waar de Next Mini dan zal komen. Nu was het in de oude situatie al zo dat ik nabij de meterkast een minder WiFi-signaal had vanaf de router in de woonkamer. Nu wordt de situatie dan omgekeerd en ik vraag me af of de verbinding tussen het modem in de meterkast en de Next Mini in de woonkamer stabiel zal zijn. Is dit een terechte zorg van mij en een risico?
- Daar waar de Next Mini zal komen staat mijn Netgear-router. Kan de setup van Ziggo nog gewoon bridged zijn en worden aangesloten op de Netgear zodat ik min of meer mijn oude situatie terug heb?
Blijkbaar wordt de televisie dan via internet aangesloten.
Wellicht in deze tijd een beetje de standaard, maar als gebruiker kijk ik alleen maar 4K etc.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de Next Mini en hoop dat jullie er iets over kunnen delen.
[ Voor 7% gewijzigd door FerdiV op 27-02-2025 19:51 ]
Wat een verhaal haha, nou ja het kan gebeuren. Je bent niet helemaal duidelijk op welke manier je nu TV kijkt, is dat via een Mediabox Next of via CI+ modules? Wat ik ook niet helemaal begrijp is of er een ethernetverbinding ligt tussen je meterkast en de huidige plek van de Netgear router.FerdiV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:45:
Enkele weken geleden heeft de buurman de coax-kabel van mij en enkele buren doorgezaagd.
Maar hoe dan ook, je modem werkt ook met een nieuwe aansluiting gewoon in bridge modus. De Next mini kan je het beste met een ethernetkabel aansluiten. De kwaliteit is net zo goed als via het coax signaal (vind ik), dat is sowieso een aflopende zaak.
Maar ik ben bang dat als je geen ethernetverbinding hebt tussen de meterkast en je woonkamer je de Netgear router ook in de meterkast moet plaatsen en dan slechte wifi hebt in de woonkamer. Dan heeft je Next mini ook slecht ontvangst.
Succes!
Via een CI+ module.zap681 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:34:
[...]
Wat een verhaal haha, nou ja het kan gebeuren. Je bent niet helemaal duidelijk op welke manier je nu TV kijkt, is dat via een Mediabox Next of via CI+ modules?
Nee, er is geen ethernetkabel tussen de meterkast en de woonkamer waar de oorspronkelijke coax binnenkwam. De netgear router stond dus naast het Ziggo modem bij de coax-aansluiting in de woonkamer.Wat ik ook niet helemaal begrijp is of er een ethernetverbinding ligt tussen je meterkast en de huidige plek van de Netgear router.
Je bedoelt een ethernetkabel tussen Next mini en het modem in de meterkast?Maar hoe dan ook, je modem werkt ook met een nieuwe aansluiting gewoon in bridge modus. De Next mini kan je het beste met een ethernetkabel aansluiten. De kwaliteit is net zo goed als via het coax signaal (vind ik), dat is sowieso een aflopende zaak.
Daar ben ik bang voor. Dan is het helaas geen gelijkwaardige oplossing en vind ik dat ik hiermee niet akkoord moet gaan.Maar ik ben bang dat als je geen ethernetverbinding hebt tussen de meterkast en je woonkamer je de Netgear router ook in de meterkast moet plaatsen en dan slechte wifi hebt in de woonkamer. Dan heeft je Next mini ook slecht ontvangst.
Succes!
Bedankt voor je reactie!!
[ Voor 3% gewijzigd door FerdiV op 27-02-2025 22:35 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 27-02-2025 22:58 ]
Halverwege September wil ik terug op de nieuwe snelheid van 500Mbit/s. Ik had altijd 200Mbit/s dit wordt 250Mbit/s vooraf aan deze korting ik betaalde toen maandelijks €62. Het pakket 400Mbit/s dat per 3 Maart naar 500Mbit/s gaat is €67 per maand in mijn situatie.
Ik heb zonder thuistelefoon en geen extra betaalde zenders. Ik gebruik CI+ 1.3 direct op mijn televisie
[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 28-02-2025 10:39 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Haha, zou leuk zijn maar zo werkt het niet. Dan komen ze in de knoei met de hogere abonnementen.Roetzen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 01:09:
Ik heb ook de mail over de snelheidsverhoging gehad. Ik ga van 200/30 naar 250/30. Daar ga ik waarschijnlijk helemaal niets van merken. Ik had echt veel liever 200/80 gehad. Dat is samen ook 280. 😜
250/50 had wel redelijk gewezen. Hogere abonnement kan dan 500/75, 750/100 en 1200/120 zijn.
Ik heb trouwens ook net de email van Ziggo gehad voor snelheidsverhoging.
2 devices die gigabit hebben. met elk een eigen/gescheiden route naar het modem is voldoende om die 1100 Mbit helemaal te gebruiken. Geen multi gigabit nodig.Baardmeester schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:33:
... Maar ik vraag mij af hoeveel mensen een 2.5gbit netwerk hebben liggen die de extra 100mbit down te gebruiken. Ik moet ook minstens een switch gaan vervangen. En heeft het sagemcom niet maar een 2.5gbit poort? ...
Ik heb de bijna 10 jaar oude Asus RT-AC68U (ondanks de recente firmware update) maar met pensioen gestuurd en het nieuwe Sagemcom modem uit bridge modus gehaald. Werkt eigenlijk prima, handig dat-ie ook DuckDNS ondersteuning heeft.
Dus de buurman sloopt de boel en de Ziggo moet het maar weer fixen zoals het was?FerdiV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:33:
[...]
Daar ben ik bang voor. Dan is het helaas geen gelijkwaardige oplossing en vind ik dat ik hiermee niet akkoord moet gaan.
Ik zou dan eerder kijken wat de bijkomende kosten zouden zijn om het te herstellen zoals het was (onmogelijk lijkt mij niks, hoogstens minder kostenefficient). En die kosten dan bij de buurman neerleggen.
Of deze kans pakken en alles laten aanleggen en aansluiten volgens de recente standaarden. En dat is het AOP in je meterkast.FerdiV schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:33:
Daar ben ik bang voor. Dan is het helaas geen gelijkwaardige oplossing en vind ik dat ik hiermee niet akkoord moet gaan.
Vraag aan Ziggo of ze vanaf daar de coax door willen trekken naar je tv, samen met een ethernet kabel. Probeer die meerkosten te delen met je buurman. Hij betaald de aanleg coax, want zijn schuld (en hij heeft er wellicht ook gewoon een verzekering voor) en jij de ethernet.
Dan ben je mooi klaar voor de toekomst. Overstappen naar een andere provider wordt dan ook een stuk makkelijker. Kan je nog eens wat goedkopere kiezen.
Alles kan stuk.
Ja, ben persoonlijk ook van mening dat er eerst een dergelijk onderzoek moet worden verricht om de oude situatie te herstellen en indien niet mogelijk dat hiervoor een verklaring moet worden afgegeven. Het probleem wordt erg makkelijk verplaatst naar de eigenaren van de appartementen.njitter schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:41:
[...]
Dus de buurman sloopt de boel en de Ziggo moet het maar weer fixen zoals het was?
Ik zou dan eerder kijken wat de bijkomende kosten zouden zijn om het te herstellen zoals het was (onmogelijk lijkt mij niks, hoogstens minder kostenefficient). En die kosten dan bij de buurman neerleggen.
In principe is er geen ledige leiding tussen meterkast en woonkamer, dus die kabel doortrekken gaat lijkt mij niet. Dan moet ik alle plinten gaan vervangen bijvoorbeeld.remco_k schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:46:
[...]
Of deze kans pakken en alles laten aanleggen en aansluiten volgens de recente standaarden. En dat is het AOP in je meterkast.
Vraag aan Ziggo of ze vanaf daar de coax door willen trekken naar je tv, samen met een ethernet kabel. Probeer die meerkosten te delen met je buurman. Hij betaald de aanleg coax, want zijn schuld (en hij heeft er wellicht ook gewoon een verzekering voor) en jij de ethernet.
Dan ben je mooi klaar voor de toekomst. Overstappen naar een andere provider wordt dan ook een stuk makkelijker. Kan je nog eens wat goedkopere kiezen.
Ik geloof wel dat er nog een KPN leiding loopt, dus zou ik even moeten onderzoeken of ik die kan vinden van de mk naar de wk. Eventueel kan die leiding dan gebruikt worden en kan daar de ethernet in komen.
Dank je voor het bericht... ik moet April weer verlengen dus nu heb ik (weer) een doel ... Moet tenslotte Viaplay ergens van (laten) betalen..josefine schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 06:26:
@el flaco dank voor je geniale telefoonnummer. Gratis Disney plus, gratis Espn plus 9 maanden korting bij jaarcontract
Komt in het tracé wat je eerst in gebruik had de Coax niet dóór de meterkast?FerdiV schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:23:
[...]
Ja, ben persoonlijk ook van mening dat er eerst een dergelijk onderzoek moet worden verricht om de oude situatie te herstellen en indien niet mogelijk dat hiervoor een verklaring moet worden afgegeven. Het probleem wordt erg makkelijk verplaatst naar de eigenaren van de appartementen.
[...]
In principe is er geen ledige leiding tussen meterkast en woonkamer, dus die kabel doortrekken gaat lijkt mij niet. Dan moet ik alle plinten gaan vervangen bijvoorbeeld.
Ik geloof wel dat er nog een KPN leiding loopt, dus zou ik even moeten onderzoeken of ik die kan vinden van de mk naar de wk. Eventueel kan die leiding dan gebruikt worden en kan daar de ethernet in komen.
Zo was het bij mij in elk geval: groene coax kwam in de meterkast binnen, liep ononderbroken door tot in de woonkamer en daar zat het AOP. Ik heb dat op eigen kosten juist laten aanpassen, zodat het AOP in de meterkast zat. Daar dus onderbroken en gesplitst, en daar staat dus nu het Ziggo modem.
De kabel die in de woonkamer uitkwam zit er nog steeds maar nu alleen voor het TV signaal voor de Mediabox Next. De oude KPN telefoonbuis tussen meterkast en woonkamer had ik al leeggemaakt en voorzien van 2x CAT6, zodat er een netwerkverbinding van de woonkamer naar de meterkast loopt.
Alles dus uit de woonkamer kunnen verplaatsen naar de meterkast. Scheelt warmte en rommel in het TV meubel.
[ Voor 9% gewijzigd door MarcelG op 28-02-2025 12:28 ]
Het AOP zit inderdaad in de woonkamer, niet in de meterkast. De kabel komt direct van beneden, niet vanuit de meterkast.MarcelG schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:25:
[...]
Komt in het tracé wat je eerst in gebruik had de Coax niet dóór de meterkast?
Zo was het bij mij in elk geval: groene coax kwam in de meterkast binnen, liep ononderbroken door tot in de woonkamer en daar zat het AOP. Ik heb dat op eigen kosten juist laten aanpassen, zodat het AOP in de meterkast zat. Daar dus onderbroken en gesplitst, en daar staat dus nu het Ziggo modem.
De kabel die in de woonkamer uitkwam zit er nog steeds maar nu alleen voor het TV signaal voor de Mediabox Next. De oude KPN telefoonbuis tussen meterkast en woonkamer had ik al leeggemaakt en voorzien van 2x CAT6, zodat er een netwerkverbinding van de woonkamer naar de meterkast loopt.
Alles dus uit de woonkamer kunnen verplaatsen naar de meterkast. Scheelt warmte en rommel in het TV meubel.
Ik geloof dat er een buis gaat van de meterkast naar de woonkamer t.b.v. de telefoonlijn welk ik niet gebruik. Ik ga dat vanavond even onderzoeken. Dan zou het voor mij wel een oplossing zijn (modem in meterkast) met als voorwaarde dat 2x CAT6 (als dat past
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat ze het nu willen aansluiten zoals ze het tegenwoordig doen. Vroeger had je coax voor de TV en klaar. Dat de kabel in de woonkamer uit komt is dat best logisch. Maar tegenwoordig wordt coax vrijwel niet meer voor TV gebruikt, en nog belangrijker, sluit je er (veel) meer andere apparaten op aan direct in de buurt die je niet pontificaal midden in de woonkamer wilt hebben staan (het modem dus).FerdiV schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:23:
[...]
Ja, ben persoonlijk ook van mening dat er eerst een dergelijk onderzoek moet worden verricht om de oude situatie te herstellen en indien niet mogelijk dat hiervoor een verklaring moet worden afgegeven.
Maar als Ziggo dan de boel in de meterkast aansluit moeten ze natuurlijk wel verder een passende oplossing bieden zodat je er niet op achteruit gaat. En voor sommigen is de meterkast meteen prima en zijn ze klaar. Bij jou is het duidelijk dat je nu TV kijkt via coax en idealiter behoud. Maar ook dat je al redelijk in kunt schatten dat met modem/router in de meterkast je dus überhaupt geen kabels naar TV hebt voor de Next Mini, en de "next best thing", wifi, daar geen of een slecht bereik gaat geven. En daar zal Ziggo / de buurman IMO dan wel een oplossing in moeten bieden.
Bedankt voor je reactie! Volgens mij vat je de situatie heel goed samen. Ik ga vanavond onderzoek doen naar de telefonie-lijn, of deze van de meterkast naar woonkamer gaat. Dan ontstaat er een vaste ethernetverbinding tussen meterkast en tot de TV. Dat lijkt mij een gelijkwaardige oplossing. Zo niet, dan maar andere mogelijkheden verkennen.RobertMe schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:47:
[...]
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat ze het nu willen aansluiten zoals ze het tegenwoordig doen. Vroeger had je coax voor de TV en klaar. Dat de kabel in de woonkamer uit komt is dat best logisch. Maar tegenwoordig wordt coax vrijwel niet meer voor TV gebruikt, en nog belangrijker, sluit je er (veel) meer andere apparaten op aan direct in de buurt die je niet pontificaal midden in de woonkamer wilt hebben staan (het modem dus).
Maar als Ziggo dan de boel in de meterkast aansluit moeten ze natuurlijk wel verder een passende oplossing bieden zodat je er niet op achteruit gaat. En voor sommigen is de meterkast meteen prima en zijn ze klaar. Bij jou is het duidelijk dat je nu TV kijkt via coax en idealiter behoud. Maar ook dat je al redelijk in kunt schatten dat met modem/router in de meterkast je dus überhaupt geen kabels naar TV hebt voor de Next Mini, en de "next best thing", wifi, daar geen of een slecht bereik gaat geven. En daar zal Ziggo / de buurman IMO dan wel een oplossing in moeten bieden.
Je bedoelt ethernet + Next Mini vs. coax + CI+?MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:57:
Ik zou toch niet accepteren dat er geen coax beschikbaar is. Het duurt in vergelijking met ci+ een baard voordat je beeld hebt met de alternatieven.
Dit is gewoon marketing. Nu komt er bij Ziggo 1,1Gbit te staan en bij de FttH boeren 1Gbit (en dan soms nog 2,4 en/ofBaardmeester schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:33:
Ik begrijp dat wij als tweakers als klanten in de minderheid zijn in het zeuren om extra upload. Maar ik vraag mij af hoeveel mensen een 2.5gbit netwerk hebben liggen die de extra 100mbit down te gebruiken. Ik moet ook minstens een switch gaan vervangen. En heeft het sagemcom niet maar een 2.5gbit poort? Ik had liever 1000/200 gehad.
Ik ken genoeg mensen die een supersnel internet hebben afgesloten en vervolgens alleen de Wi-Fi gebruiken met 2 TV's, een paar telefoons, ipads en 1 of 2 laptops om thuis te werken. Is natuurlijk ook een lekker gevoel dat je het snelste abonnement hebt, "dan ligt het daar iig niet aan". Dat je vervolgens bijna nooit boven de 100Mbit uitkomt als je zou meten is leuk voor de portemonnee van Ziggo. Ben daarom zelf van een gigabit FttH naar 400Mbit gegaan (en eerlijk gezegd zou 100Mbit ook voldoende zijn, maar zo lopen die game-updates van de kinderen lekker door).
YupFerdiV schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:01:
[...]
Je bedoelt ethernet + Next Mini vs. coax + CI+?
Hier hetzelfde. Bij prijsverhoging ging ik in abbo naar een lager. Van 600Mb in stappen naar 200Mb gegaan en geen enkel verschil gemerkt in dagelijks werk: thuiswerk/teams/etc, telefoons, beetje browsen etc. met 4 personen. Het enige moment dat ik het merk is bij ophalen updates van software en games. Mijn conclusie was dat de latency niet verschilt, of je nu op XXL of Basis zit.jongetje schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:01:
[...]Ben daarom zelf van een gigabit FttH naar 400Mbit gegaan (en eerlijk gezegd zou 100Mbit ook voldoende zijn, maar zo lopen die game-updates van de kinderen lekker door).
Buis moet wel voldoende dik zijn. Maar anders is het inderdaad simpel om daar een netwerk-kabel doorheen te (laten) trekken. Monteer er ook gelijk een UTP doos en je bent weer voor jaren klaar.FerdiV schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:53:
[...]
Ik ga vanavond onderzoek doen naar de telefonie-lijn, of deze van de meterkast naar woonkamer gaat. Dan ontstaat er een vaste ethernetverbinding tussen meterkast en tot de TV.
Er bestaat overigens ook Twin UTP Cat 6 kabel. Maar of dat gaat passen? Twin cat6 utp kabel, waar te krijgen en welke kwaliteit.
Ook als backup optie voor je TV ontvangst.MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:57:
Ik zou toch niet accepteren dat er geen coax beschikbaar is. Het duurt in vergelijking met ci+ een baard voordat je beeld hebt met de alternatieven.
Bij internet/server storingen blijft het coax DVB signaal altijd nog wel actief is mijn ervaring.
Ook nog leuk om de beeldkwaliteit te kunnen vergelijken met IP-TV en DVB.
@FerdiV had het sowieso over mogelijk slechte wifi en een router die nu in de woonkamer staat. 1 kabel zou dan voldoende zijn. Al dan niet het modem in bridge plaatsen en dan naar de eigen router in de woonkamer (en dan van daaruit weer naar de Next Mini). Of dan de huidige router daarna als switch + access point inzetten (al dan niet met alternatieve software zoals OpenWRT, als de standaard software dat niet kan).hcQd schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:45:
[...]
Waarom? Een switch kost haast niets, en plak je eventueel achterop de tv.
2 kabels is uiteraard wel toekomst vaster. Maar als dat niet lukt (fysiek of te regelen) is 1 voldoende als die router blijft staan.
Wat bedoel je met toekomst vaster? Even los van het feit dat ik ook 2 zou doen maar vooral omdat het kan(als het kan).RobertMe schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:12:
[...]
@FerdiV had het sowieso over mogelijk slechte wifi en een router die nu in de woonkamer staat. 1 kabel zou dan voldoende zijn. Al dan niet het modem in bridge plaatsen en dan naar de eigen router in de woonkamer (en dan van daaruit weer naar de Next Mini). Of dan de huidige router daarna als switch + access point inzetten (al dan niet met alternatieve software zoals OpenWRT, als de standaard software dat niet kan).
2 kabels is uiteraard wel toekomst vaster. Maar als dat niet lukt (fysiek of te regelen) is 1 voldoende als die router blijft staan.
[ Voor 5% gewijzigd door SirMemeAlot op 28-02-2025 14:23 ]
Doe er liever meteen 2, redundantie en wie weet.SirMemeAlot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:22:
[...]
Wat bedoel je met toekomst vaster? Even los van het feit dat ik ook 2 zou doen maar vooral omdat het kan(als het kan).
Enige punt dat ik nog moet overwegen is of het verstandig is om te accepteren dat er geen coax op de TV komt.
EDIT: Overigens hebben we geen glasvezel, omdat destijds het trace door VvE is afgekeurd. Op een manier ben je dus wel afhankelijk van een goede coax-aansluiting.
[ Voor 19% gewijzigd door FerdiV op 28-02-2025 14:56 ]
Aangezien ik van een voorgaande periode nog de Coax versterker en bekabeling had hangen heb ik de binnen komende coax na vertrek van de monteur zelf gesplit en Coax weer in ere gesteld. Mijn TV is nu aangesloten via de Next mini die bekabeld via de UTP kabel van de opgezegde glasvezel verbinding loopt vanaf het Ziggo modem (met een passieve mini switch bij de TV om het internet bekabeld te verdelen)en daarnaast via Coax. Voordeel daarvan is dat mijn TV boven ook via Coax nog gewoon TV ontvangt, maar bij gebrek aan werkende CI+ kaarten alleen nog voor Ned 1,2 en 3 en de commerciële zenders die niet achter de decoder zitten. Voor de rest staat er boven een Apple TV met de Ziggo Go app er op, maar die gebruiken we zelden.
Conclusie: Coax heeft nog steeds bij alle met Coax aangesloten panden de TV zenders via DVB-C beschikbaar, ook als je als internet only/UTP only wordt aangesloten. En de antenneversterker bleek niet eens nodig uiteindelijk.
Nja, weet niet. Ook gewoon de "nu 2 trekken is makkelijker dan later 1 moeten bij trekken" en zo. En kan natuurlijk altijd een reden komen waarom er wel 2 kabels "moeten" zijn.SirMemeAlot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:22:
[...]
Wat bedoel je met toekomst vaster? Even los van het feit dat ik ook 2 zou doen maar vooral omdat het kan(als het kan).
Een extra kabel is bij utp altijd wel handig. Stel dat jij of een volgende bewoner van provider verandert en de modem komt bij de tv te staan (wifi etc) dan kan je die tweede kabel gebruiken om een switch in de meterkast aan te sluiten voor de overige kabels en spaar je een AP uit. Ook zijn er genoeg providers die tv bv ingewikkeld hebben geregeld waardoor je een kabel wil voor de decoder en een andere voor het internet. Die tweede kabel spaart je gedoe uit met dure switches met vlans etc. Tot slot kan er altijd iets gebeuren met zo'n kabel, slecht contact, doorgebrand etc, dan is een reserve wel zo fijn ipv dat je ineens je enige kabel moet vervangen. Mocht je twee tegelijk kunnen leggen dan biedt het alleen maar voordelenSirMemeAlot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:22:
[...]
haha is misschien ook wat flauwe vraag, ik zou ook 2 doen als je toch bezig bent en dat lukt wel in een 16mm standaard buis.RobertMe schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:34:
[...]
Nja, weet niet. Ook gewoon de "nu 2 trekken is makkelijker dan later 1 moeten bij trekken" en zo. En kan natuurlijk altijd een reden komen waarom er wel 2 kabels "moeten" zijn.
@FerdiV Kans is groot dat DVB-C uitgefaseerd gaat worden binnen nu en X jaar. Zou me er persoonlijk niet teveel op focussen tenzij je het natuurlijk echt gebruikt.
Als ze de download ongemoeid hadden gelaten en voor alle abos de upload hadden verhoogd was dat probleem er niet geweest.kujinshi schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:18:
[...]
Haha, zou leuk zijn maar zo werkt het niet. Dan komen ze in de knoei met de hogere abonnementen.
250/50 had wel redelijk gewezen. Hogere abonnement kan dan 500/75, 750/100 en 1200/120 zijn.
Overigens zou ik ook tevreden zijn met 100/100
Omruil kun je op het Ziggo forum vragen aan een moderator:zap681 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:04:
Is er hier iemand in het bezit van een Connectbox Giga (zo’n melkpak van Arris) al benaderd door Ziggo voor een nieuw modem i.v.m. de nieuwe snelheden?
https://community.ziggo.n...30/highlight/true#M307730
Er lopen diverse topics over op hun forum.
Maar onduidelijk wat er nu precies aan de hand is/was?
Inloggen e-mail werkt op geen enkel apparaat meer
Geen e-mail meer op mijn upcmail.nl adres
Ziggo:
Zo te lezen hebben we er een flinke puinhoop van gemaakt, dus dat je wil dat dit opgelost gaat worden is dan ook meer dan terecht. Helaas zijn er bij en aantal klanten plotseling de email adressen verdwenen door een fout bij ons in de systemen. Ik heb hier meteen een ticket voor gelogd om dit te herstellen. Ik verwacht ook dat dit binnen 5 dagen is hersteld, inclusief de bijbehorende inbox.
Ziggo Community: Niet kunnen inloggen bij Mijn Ziggo
Ziggo:
Er is inderdaad een bekend probleem met betrekking tot de Ziggo mail, enkel is het in dat geval zo dat je de e-mailadressen ook niet kan benaderen via Mijn Ziggo en de lijst leeg is. Ik durf niet te zeggen wat er precies bij jou gaande is, dus dat zullen we moeten gaan onderzoeken.
Mag ik aub weten welke telefoonnummer het is?josefine schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 06:26:
@el flaco dank voor je geniale telefoonnummer. Gratis Disney plus, gratis Espn plus 9 maanden korting bij jaarcontract
Gewoon zijn berichtengeschiedenis even teruglezen. Is op 12 april 2024 gepost. Ik had het binnen een paar minuten gevonden en ja, ik herhaal het niet. Als ik het kan vinden, kan jij het ook.lelytown schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:33:
Mag ik aub weten welke telefoonnummer het is?
[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 02-03-2025 19:10 ]
Ja, maar dat is toch ook door Ziggo verkondigt?king006 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:09:
Als je de hogere snelheid al wil. Modem herstarten werkt al. Hier nu 500 / 40.
Snelheid is vanaf 3 maart beschikbaar en als je wacht begin april middels een automatische reboot.
Dat klopt, maar het is wel fijn dat een enkele tweaker dat bevestigt. Of maak jij nooit mee dat iets wordt aangekondigd maar toch niet op het genoemde moment werkelijkheid wordt ?CreativeS schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:19:
Ja, maar dat is toch ook door Ziggo verkondigd?
Snelheid is vanaf 3 maart beschikbaar en als je wacht begin april middels een automatische reboot.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik lees hier alleen maar kortingen van een paar tientjes voor een jaarcontract.josefine schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 06:26:
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Ze lijken erg willekeurig in het uitdelen van de kortingen. Ik had ze toevallig pas aan de lijn voor een kleine mutatie en aan het einde begon ze over een jaar bijtekenen. Ik kreeg 6 maanden 10 euro korting + een jaar Film1.Paul01 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:06:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik lees hier alleen maar kortingen van een paar tientjes voor een jaarcontract.
Net modem gerestart, maar nogsteeds oude snelheid. Wellicht over een uurtje nog eens proberen.CreativeS schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:19:
[...]
Ja, maar dat is toch ook door Ziggo verkondigt?
Hier wel actief... zit er eigenlijk niet op te wachten, maar ja... toch even kijken hè.kujinshi schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:13:
Net modem gerestart, maar nogsteeds oude snelheid. Wellicht over een uurtje nog eens proberen.
Wifi Start € 39,50 per maand - 100/25
Wifi middel € 47,50 per maand - 400/40
Wifi groot € 55,- per maand - 1000/100
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie