For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Wat wel kan door een 16mm, en dat ik heb al vaker gedaan is dubbel cat5e zoals bv Belden 1583E ...
Eerst goed inzepen met 3M glijmiddel, dan 1e kabel erdoorjagen (zodat je gehele buis vanbinnen onder de zeep zit) , als die erdoorzit een 2e erbijtapen (met fatsoenlijke tape, geen ducttape oid, en geen 3 lagen dik offc!) en dan met 2 kabels tegelijk.
1 persoon invoeren in de buis, 2e persoon eruittrekken... en als het niet gaat ben je f*cked... dan zit er vermoedelijk een knik in je buis en houd het daar op
Over je kabel , Belden is prima kabel ,Draka cat6 UC400 U/UTP dual is ook een hele goeie,maar word voor zover ik weet nergens per meter verkocht
[ Voor 19% gewijzigd door ijske op 03-07-2022 16:55 ]
Dank je. Ja, ik weet dat het gedoe kan zijn. Maar het is maar een stukje van een meter of 6. Enne die dubbele kabel is 11,5 mm. Dus ik dacht dat moet toch lukken?ijske schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:05:
Wat heb je ter beschikking van wachtbuis ? want je krijgt geen enkele dual cat6 door een flexibel van 16mm
[Afbeelding]
Wat wel kan door een 16mm, en dat ik heb al vaker gedaan is dubbel cat5e zoals bv Belden 1583E ...
Eerst goed inzepen met 3M glijmiddel, dan 1e kabel erdoorjagen (zodat je gehele buis vanbinnen onder deep zit) , als die erdoorzit een 2e erbijtapen (met fatsoenlijke tape, geen ducttape oid, engeen 3 lagen dik offc!) en dan met 2 kabels tegelijk.
1 persoon invoeren in de buis, 2e persoon eruittrekken... en als het niet gaat ben je f*cked... dan zit er vermoedelijk een knik in je buis en houd het daar op
Over je kabel , Belden is prima kabel ,Draka cat6 UC400 U/UTP dual is ook een hele goeie,maar word voor zover ik weet nergens per meter verkocht
Anders koop ik gewoon een stukje en probeer het. Lukt het niet dan moet het maar een enkele kabel worden. Kan altijd oplossen met een switch erachter maar dat heb ik liever niet.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
als je een flex-buis het met buitenmaat 16mm , is de binnenmaat iets van 9 of 10mm.. dual-Kabel van 11mm gaat absoluut niet danMrMarcie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:28:
[...]
Dank je. Ja, ik weet dat het gedoe kan zijn. Maar het is maar een stukje van een meter of 6. Enne die dubbele kabel is 11,5 mm. Dus ik dacht dat moet toch lukken?
Anders koop ik gewoon een stukje en probeer het. Lukt het niet dan moet het maar een enkele kabel worden. Kan altijd oplossen met een switch erachter maar dat heb ik liever niet.
single cat5e (belden 1583e) is maar 5mm dik, en met zn 2e kan soms wel ,mits er geen ernstige knikken inzitten.... maar wederom, goed invetten en niet te dik tapen... het past nauwer dan sommige Ex on the Beach'ers
[ Voor 7% gewijzigd door ijske op 03-07-2022 16:01 ]
Die Belden kabel is 11.5mm, dus wordt kritisch.
Er is ook 16mm flexbuis waar tevoren VD draad in de fabriek is ingestopt die hebben een kleinere binnendiameter, maar ik neem aan dat die hier niet gebruikt zijn.
En neem wel kabelvet en niet zomaar iets of nog erger zeep, dat wordt een ramp.
Persoonlijk zou ik er gewoon twee cat5e draden intrekken, maar je kunt het proberen met die Belden kabel.
[ Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 04-07-2022 15:08 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik heb gekocht UTP 6a kabel stug 50 meter (kan ik later misschien ook nog naar de werkkamer trekken) en ga maar 1 kabel per leiding trekken. Heb 2 'gaten' dus kan er 2 enkele utp wandcontactdozen plaatsen, die ook al gekocht. Neem aan dat die enkele utpkabel wel goed door die leiding te trekken is en dan kan ik verder.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pLvljuyyioFagn0p2L0dFtZ5.jpg?f=user_large)
Dank voor het op het goede been zetten, ik wist het eigenlijk al maar ja eigenwijs he. Nu maar eens luisteren.
Trouwens, die dubbele die er nu zit is alleen maar enkel uitgevoerd.
Ja, mijn woning is 27 jaar oud maar die leidingen zijn erin gefrot. Schandalig.vincedd schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:35:
2 utp kabel in een flex gaat niet. Die pijp word niet voor niets knoeipijp genoemt. Lekker snel leggen ,maar achteraf krijg je er nooit meer wat bij.
[ Voor 18% gewijzigd door MrMarcie op 04-07-2022 16:00 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iQjFEX6pciaNmbDJubEZHR6s.jpg?f=user_large)
Werkt goed zo. Probeer misschien later die UTP te trekken naar de slaapkamer en werkkamer.