MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Werkt voor zover ik weet alleen als ook een andere IBAN gebruikt wordt (dus als jullie alleen één en/of rekening hebben kan het "mis" gaan denk ik).Bushalte schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:05:
Ik heb vanochtend Ziggo gebeld voor een goede korting bij verlenging. Meer dan 9x €10 kon er niet vanaf.
Ben verder wel tevreden met Ziggo. Als mijn vrouw nu als nieuwe klant aanmeldt, dan geldt dat toch gewoon?
Daarnaast heb je nu mogelijk ook zaken die je verliest bij opzeggen. Emailadressen, smartcards in eigendom, etc.
Natuurlijk. Even andere gegevens gebruiken en je hebt 9 maanden 50% korting bij een jaarabo.Bushalte schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:05:
Ik heb vanochtend Ziggo gebeld voor een goede korting bij verlenging. Meer dan 9x €10 kon er niet vanaf.
Ben verder wel tevreden met Ziggo. Als mijn vrouw nu als nieuwe klant aanmeldt, dan geldt dat toch gewoon?
Deze waarden zien er trouwens goed uit. Daar zal het niet aan liggen.Pilovali schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:10:
Upstream:
SNR
38.8 - 39.1 dB
Pathloss
45.5 - 45.8 dBmV
CER
0.0 - 0.0 %
Downstream:
Rx Power
7.6 - 9.8 dBmV
SNR
38.6 - 40.3 dB
CER
0.0 - 0.0 %
De wijkversterker staat in de voortuin. Het is voor mij meer dan 10 jaar geleden dat ik Ziggo had, dus ik heb geen idee of dit tegenwoordig goede of slechte waardes zijn.
Hun modem is een Connectbox.
WPilovali schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:10:
Schoonouders ervaren met videobellen wat haperingen, voornamelijk op de upload.
Ik heb bij hun modernere Wifi 6 AP's neergehangen en haal netjes rond 800 Mbps down en 60 Mbps up (geen idee welk abo ze hebben, gekke snelheid). Ping is ook stabiel. Echter bellen met Discord of WhatsApp hapert de audio vaak. Dit hebben meerdere apparaten, dus ligt niet aan het toestel.
Modem zit ergens achter de bank verstopt, dus ik kan er helaas niet op inloggen. Ik heb aan Ziggo gevraagd wat de signaalwaardes zijn, en heb dit terug gekregen:
Upstream:
SNR
38.8 - 39.1 dB
Pathloss
45.5 - 45.8 dBmV
CER
0.0 - 0.0 %
Downstream:
Rx Power
7.6 - 9.8 dBmV
SNR
38.6 - 40.3 dB
CER
0.0 - 0.0 %
De wijkversterker staat in de voortuin. Het is voor mij meer dan 10 jaar geleden dat ik Ziggo had, dus ik heb geen idee of dit tegenwoordig goede of slechte waardes zijn.
Hun modem is een Connectbox.
S/N waarden zijn prima.
Je downstream waarden zijn wat aan de hoge kant maar nog ruim binnen de Docsis norm.
Upstream waarden zijn prima maar dat kan ook niet anders want je modem past automatisch de signaalsterkte aan en daarom aan de onderkant van de toegestane bandbreedte.
Beiden te verklaren doordat de buurtversterker dichtbij staat.
Haperingen in videobellen liggen meestal ergens op het internet
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik heb net gebeld met Ziggo, aangezien het hier niet opschiet met glasvezel. Momenteel heb ik het Elite-internet pakket, en basis TV. Met TV doe ik vrijwel niets, ik kijken alleen naar Ziggo Sport (Hollandsnieuwe actie) en ESPN (via C+). Daarnaast heb ik nog ViaPlay (zonder Ziggo)
Momenteel betaal ik 60 euro p.m., dat vind ik eigenlijk al duur genoeg. Als ik via Ziggo ESPN erbij zou willen hebben, dan kom ik uit op 75 euro p.m, waarvan een half jaar 10 euro korting. Voor C+ betaal ik nu 15 euro p.m. voor enkel ESPN. Het kon nog duurder, dan zou ik uitkomen op 90(!) euro p.m. Dat vind ik echt te veel, zeker nu ViaPlay ook in prijs omhoog gaat straks.
Mijn voordeel is dat als hier glasvezel beschikbaar is (kabel + aansluiting is er al), dan kan vrijwel direct overstappen naar Odido bijvoorbeeld, waar ik dan de helft betaal met nog allemaal acties bij.. ESPN is er ook goedkoper.
Lang verhaal kort, het voelt voor mij niet echt als een goede deal (zeker voor één jaar). Ik ben al heel lang klant bij Ziggo (gok 10 jaar), en vind het allemaal wat karig. Ik krijg wel de mini-tuner er dan bij, maar ik hoef die niet perse (heb Google TV).
Hebben jullie wel betere acties ontvangen? Moet ik het nog een keer proberen?
Thanks.
[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 12-02-2025 13:14 ]
Gewoon even bellen met de afdeling opzeggingen, heb hier wel 12 maanden 20 euro korting voorbijzien komen + 12 maanden ESPN gratis bijv.HollowGamer schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:03:
Hopelijk zit ik hier in het goede topic, mocht dat niet zo zijn, verwijder dan niet a.u.b. mijn bericht, want dan mag ik het opnieuw typen.
Ik heb net gebeld met Ziggo, aangezien het hier niet opschiet met glasvezel. Momenteel heb ik het Elite-internet pakket, en basis TV. Met TV doe ik vrijwel niets, ik kijken alleen naar Ziggo Sport (Hollandsnieuwe actie) en ESPN (via C+). Daarnaast heb ik nog ViaPlay (zonder Ziggo)
Momenteel betaal ik 60 euro p.m., dat vind ik eigenlijk al duur genoeg. Als ik via Ziggo ESPN erbij zou willen hebben, dan kom ik uit op 75 euro p.m, waarvan een half jaar 10 euro korting. Voor C+ betaal ik nu 15 euro p.m. voor enkel ESPN. Het kon nog duurder, dan zou ik uitkomen op 90(!) euro p.m. Dat vind ik echt te veel, zeker nu ViaPlay ook in prijs omhoog gaat straks.
Mijn voordeel is dat als hier glasvezel beschikbaar is (kabel + aansluiting is er al), dan kan vrijwel direct overstappen naar Odido bijvoorbeeld, waar ik dan de helft betaal met nog allemaal acties bij.. ESPN is er ook goedkoper.
Lang verhaal kort, het voelt voor mij niet echt als een goede deal (zeker voor één jaar). Ik ben al heel lang klant bij Ziggo (gok 10 jaar), en vind het allemaal wat karig. Ik krijg wel de mini-tuner er dan bij, maar ik hoef die niet perse (heb Google TV).
Hebben jullie wel betere acties ontvangen? Moet ik het nog een keer proberen?
Thanks.
Wel met 2 jarig contract.
Ik ben daar zo slecht in.. wat zeg je op zo'n moment:SirMemeAlot schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:14:
[...]
Gewoon even bellen met de afdeling opzeggingen, heb hier wel 12 maanden 20 euro korting voorbijzien komen + 12 maanden ESPN gratis bijv.
Wel met 2 jarig contract.
- 'Ik bel voor korting'
- 'Ik wil weg'
- ..
Wat kun je het beste zeggen?
Hier ook met kennis over gehad, het is eigenlijk zo stom dat je tegenwoordig overal zelf moet smeken en om iets moet vragen. De tijd dat je als klant (of persoon) nog iets kreeg, is echt voorbij als je niet voor jezelf opkomt.
Zijn 100 manieren om het te doen, maar zou gewoon open kaart spelen. Ik krijg bij Odido deze actie, wat is jullie beste aanbod voor mij? Als ze dan met 10tje voor 6 maanden komen zeg je dat je online wel leest dat jullie 12 maanden 20 euro korting + ESPN jaar lang gratis aanbieden. Dit is dan niet genoeg om je te behouden. Zoiets heb ik gedaan maar het is inderdaad triest dat het zo gaat tegenwoordig, mensen met een grote mond hebben de halve wereld.HollowGamer schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:17:
[...]
Ik ben daar zo slecht in.. wat zeg je op zo'n moment:
- 'Ik bel voor korting'
- 'Ik wil weg'
- ..
Wat kun je het beste zeggen?
Hier ook met kennis over gehad, het is eigenlijk zo stom dat je tegenwoordig overal zelf moet smeken en om iets moet vragen. De tijd dat je als klant (of persoon) nog iets kreeg, is echt voorbij als je niet voor jezelf opkomt.
Heb jij die snelheid nodig ?HollowGamer schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:03:
...
...
Thanks.
Indien niet, dan downgraden. Is geen korting, scheelt wel geld.
Tenzij... review: Goedkoop vast internet is soms best duur - ACM onderzoekt budgetprijzen Als ik 1Gbit/s goedkoper dan 100Mbit/s kon krijgen zou ik ook voor 1Gbit/s gaanW1ck1e schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:33:
[...]
Heb jij die snelheid nodig ?
Indien niet, dan downgraden. Is geen korting, scheelt wel geld.
Downgraden binnen Ziggo is wel goedkoper. Overstappen is wellicht meer verschil. (maar dat noem ik geen "downgraden")RobertMe schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:45:
[...]
Tenzij... review: Goedkoop vast internet is soms best duur - ACM onderzoekt budgetprijzen Als ik 1Gbit/s goedkoper dan 100Mbit/s kon krijgen zou ik ook voor 1Gbit/s gaan
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 12-02-2025 13:51 ]
Belangrijk is om voor je Ziggo belt je huiswerk goed te doen want je gesprekspartner is prima op de hoogte van aanbiedingen door andere providers. Het is zijn werk tenslotte. Als je zelf bellen echt niet trekt laat dan iemand anders het voor je doen.
Ik heb nu een snellere verbinding via K&K voor 25 Euro per maand en maandelijks opzegbaar. Nu had ik voor de 62 Euro bij Ziggo ook nog ZiggoGo TV. Omdat ik ook geen TV meer nodig heb bespaar ik nog wat meer maar in onderstaande berekening deze kosten wel opgenomen omdat het anders de vergelijking oneerlijk maakt.
Ziggo:
24 maanden a 62 Euro: 1.488,--
24 mnd ZiggoGO TV: inclusief
Korting 9 x 20: 180,--
Kosten 24 maanden: 1.308,-- (zit voor 24 maanden vast aan contract)
Odido K&K:
24 maanden a 25 Euro: 600,--
24 maanden NL Ziet a 8 Euro: 192,--
Kosten 24 maanden: 792,-- (maandelijks opzegbaar)
Besparing 24 maanden 516 Euro.
[ Voor 48% gewijzigd door vdr01 op 12-02-2025 14:26 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Je kan het proberen maar denk niet dat Ziggo hier in mee gaat en anders wel accepteren dat je naar klik & klaar gaat want ze kunnen dat niet evenaren.
Ik geef je groot gelijk. Heb je glasvezel beschikbaar?magrec schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:55:
Ik ben weggegaan bij Ziggo omdat de aanbiedingen super slecht waren voor verlenging. Zelfs na definitieve opzegging werd ik gebeld maar ook daar kreeg ik geen verbeterde aanbieding. Dan maar ieder jaar switchen tussen aanbieder. Ik was al bij ziggo gebleven als ze bijvoorbeeld 9x20 euro voor 1 jaar hadden aangeboden.
Helaas blijf ik hier geen volwaardig alternatief hebben. Ik krijg dus uberhaupt geen aanbiedingen van Ziggo. Ik betaal 53 euro voor 400/40. Volgens mij geven ze wel wat korting als ik 1000/100 neem, maar dat is meer uitprobeer korting dan volwaardige korting. Ik betaal dan alsnog meer dan ik nu betaal.
Hopelijk verhogen ze dit jaar de upload snelheid wat, misschien iets van 200/50. Dan kan ik een pakket omlaag (al Ziggo dan nog steeds duur).
[ Voor 12% gewijzigd door hotymoty op 12-02-2025 15:08 ]
Dat is echt niet waar, ik zit nu voor het tweede jaar bij Odido en betaal €360 voor het hele tweede jaar (incl verleng en combi korting) voor internet only 400/400. Bij Ziggo zou ik als nieuwe klant €477 (incl nieuwe klanten korting) het eerste jaar kwijt zijn voor internet only 400/40. In mijn geval is zitten blijven dus veel voordeliger dan overstappen. En met een ander pakket zou zitten blijven bij Ziggo wel is goedkoper kunnen uitvallen dan overstappen. Je moet dus altijd goed blijven kijken en vergelijk, wat voor jouw situatie het voordeligste is...vdr01 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:03:
Overstappen levert altijd meer op dan zitten blijven. Heel vervelend maar het is niet anders.
[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2025 16:10 ]
Mijn hemel wat moet je hier toch op je woorden letten. Mijn uitgangspunt was Ziggo gezien de naam van dit forum. Dat heb ik er niet expliciet bijgezet omdat het mij logisch leek. U heeft uw punt gemaakt en ook geen ongelijk.DON PAPA schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:26:
[...]
Dat is echt niet waar, ik zit nu voor het tweede jaar bij Odido en betaal €360 voor het hele tweede jaar (incl verleng en combi korting) voor internet only 400/400. Bij Ziggo zou ik als nieuwe klant €477 (incl nieuwe klanten korting) het eerste jaar kwijt zijn voor internet only 400/40. In mijn geval is zitten blijven dus veel voordeliger dan overstappen. En met een ander pakket zou zitten blijven bij Ziggo wel is goedkoper kunnen uitvallen dan overstappen. Je moet dus altijd goed blijven kijken en vergelijk, wat voor jouw situatie het voordeligste is...
Ik zit bij Ziggo en jaarlijks verleng ik mijn abonnement en krijg dus wel 9x20 euro per maand korting (40,50 in plaats van 60,50).magrec schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:55:
Ik ben weggegaan bij Ziggo omdat de aanbiedingen super slecht waren voor verlenging. Zelfs na definitieve opzegging werd ik gebeld maar ook daar kreeg ik geen verbeterde aanbieding. Dan maar ieder jaar switchen tussen aanbieder. Ik was al bij ziggo gebleven als ze bijvoorbeeld 9x20 euro voor 1 jaar hadden aangeboden.
Misschien heb ik het geluk dat ik een maatje heb die bij Ziggo werkt en dat met zijn mobieltje zo voor mij kan regelen

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Dat is niet zoals het hoort.Technomania schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:14:
[...]
Ik zit bij Ziggo en jaarlijks verleng ik mijn abonnement en krijg dus wel 9x20 euro per maand korting (40,50 in plaats van 60,50).
Misschien heb ik het geluk dat ik een maatje heb die bij Ziggo werkt en dat met zijn mobieltje zo voor mij kan regelen
Weet ik niet. Hij kan en mag dat. Hij krijgt er zelfs een kleine beloning voor als ik hem mag geloven.
Als het mag, dan mag het.Technomania schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:22:
[...]
Weet ik niet. Hij kan en mag dat. Hij krijgt er zelfs een kleine beloning voor als ik hem mag geloven.
Helaas is mijn enige alternatief DSL. ik heb Elite voor de uploadsnelheid, ik kan deze downgraden, maar vind het toch wel jammer als dat zou moeten.DON PAPA schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:26:
[...]
Dat is echt niet waar, ik zit nu voor het tweede jaar bij Odido en betaal €360 voor het hele tweede jaar (incl verleng en combi korting) voor internet only 400/400. Bij Ziggo zou ik als nieuwe klant €477 (incl nieuwe klanten korting) het eerste jaar kwijt zijn voor internet only 400/40. In mijn geval is zitten blijven dus veel voordeliger dan overstappen. En met een ander pakket zou zitten blijven bij Ziggo wel is goedkoper kunnen uitvallen dan overstappen. Je moet dus altijd goed blijven kijken en vergelijk, wat voor jouw situatie het voordeligste is...
Ik geef je mijn telefoonnummer laat hem mij maar opbellenTechnomania schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:22:
[...]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Lijkt me niet zoals het hoort, dat je iemand moet kennen om een fatsoenlijke korting te kunnen krijgen.Technomania schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:22:
[...]
Elect a clown, expect a circus.
Als ik het goed had was er een bepaald telefoonnummer van Ziggo waar je ook die korting kon krijgen.Slasher schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:40:
[...]
Lijkt me niet zoals het hoort, dat je iemand moet kennen om een fatsoenlijke korting te kunnen krijgen.
Dat is gewoon de retentie-afdeling. Die krijg je aan de lijn als je het normale nummer belt en dan kiest voor opzeggingen.Technomania schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:59:
[...]
Als ik het goed had was er een bepaald telefoonnummer van Ziggo waar je ook die korting kon krijgen.
Wanneer heb je voor het laatst verlengd voor een jaar met 9x20?Technomania schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:14:
[...]
Ik zit bij Ziggo en jaarlijks verleng ik mijn abonnement en krijg dus wel 9x20 euro per maand korting (40,50 in plaats van 60,50).
Dat lukte mij vorig jaar ook maar nu dus niet meer. Ze zeggen ook echt zelf dat ze dat niet meer doen. Zelfs niet na mijn daadwerkelijke opzegging.
[ Voor 14% gewijzigd door rvk op 14-02-2025 15:11 ]
Daar is een mooi spreekwoord voor.......'Wie appelen vaart, wie appelen eet'Slasher schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:40:
[...]
Lijkt me niet zoals het hoort, dat je iemand moet kennen om een fatsoenlijke korting te kunnen krijgen.
Wel apart gezien de druk die glasvezel uitoefent.rvk schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:11:
[...]
Wanneer heb je voor het laatst verlengd voor een jaar met 9x20?
Dat lukte mij vorig jaar ook maar nu dus niet meer. Ze zeggen ook echt zelf dat ze dat niet meer doen. Zelfs niet na mijn daadwerkelijke opzegging.
Oktober 2024.rvk schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:11:
[...]
Wanneer heb je voor het laatst verlengd voor een jaar met 9x20?
Ik ben benieuwd. In november was het in ieder geval niet meer mogelijk. Ik heb ook nergens gelezen dat iemand dit (de 9x20) met een jaarcontract na november nog voor elkaar heeft gekregen (daarvoor wel).
Ze wilde uiteindelijk, na mijn opzegging, wel 9x20 doen, maar dan wel met een 2 jarig contract. Ik heb het gevoel dat ze heel erg op die 2-jarige contracten zitten te hameren. Ze willen mensen alleen maar langer binden.Slasher schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:16:
[...]
Wel apart gezien de druk die glasvezel uitoefent.
Ik kreeg 12x25 korting bij 2 jaar. Dat betekent dat je dus 12 maanden de volle mep betaalt. Fijn voor Ziggo maar zeer zeker niet voor jou als klant 😊rvk schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:48:
[...]
Ze wilde uiteindelijk, na mijn opzegging, wel 9x20 doen, maar dan wel met een 2 jarig contract. Ik heb het gevoel dat ze heel erg op die 2-jarige contracten zitten te hameren. Ze willen mensen alleen maar langer binden.
Uiteindelijk wel hetzelfde als 2x een jaar abo met 6 maanden 25 korting. En 2, 3 jaar terug was "6 maanden 20 euro korting" nog een beetje de standaard. Dus als jou 12x 25 gelukt is is dat effectief meer dan toen de standaard was. (alhoewel toen 9 maanden 20 euro ook voor kwam)Codemeister schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:50:
[...]
Ik kreeg 12x25 korting bij 2 jaar. Dat betekent dat je dus 12 maanden de volle mep betaalt. Fijn voor Ziggo maar zeer zeker niet voor jou als klant 😊
Edit:
Wat ik daarmee voornamelijk bedoel is dat het qua contractverlenging niet perse heel slecht is. Maar het zal de nieuwe-klanten-kortingen van concurrentie waarschijnlijk bij lange na niet matchen.
[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 14-02-2025 23:09 ]
Vette bek.
Ben overgestapt naar Delta.
150 Mbps up/down (meer heb ik niet nodig) en het basis tv pakket plus Android ontvanger voor € 28 per maand, twee jaar lang. Prijsverhogingen worden in die tijd niet toegepast.
90% van de gevallen kun je via PostNL (App via je mobiel) het naar de volgende dag versturen of afhaal locatie.darkdesign schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:54:
Wordt de doos met apparatuur gewoon bij de buren afgegeven als je niet thuis bent? Ik ben op de leverdatum niet thuis, vandaar
En volgens mij leveringen van ziggo (Apparatuur) wordt niet bij de buren afgeleverd.
Het lijkt erop dat je accountgegevens niet helemaal kloppen of dat je geen toegang hebt tot HBO Max via deze provider. Probeer het opnieuw of neem contact op met je provider voor meer informatie.
Heb contact gehad met de helpdesk, die hebben de streaming dienst al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dit gaf helaas geen verschil. Heb het activeren ook al geprobeerd via mijn laptop en telefoon, maar ook dat gaf geen verschil. Heeft iemand hier nog een idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Of ben ik toch overgeleverd aan de Ziggo/HBO helpdesk?
Even melden op de Ziggo Community. Zat voorbeelden daar en het wordt uiteindelijk allemaal opgelostEppo © schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:26:
Bij het aangaan van mijn Ziggo account heb ik de gratis HBO Max streaming gekozen, maar tot op heden werkt dat nog niet. Ik krijg het HBO account niet geactiveerd en blijf de volgende melding houden:
Het lijkt erop dat je accountgegevens niet helemaal kloppen of dat je geen toegang hebt tot HBO Max via deze provider. Probeer het opnieuw of neem contact op met je provider voor meer informatie.
Heb contact gehad met de helpdesk, die hebben de streaming dienst al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dit gaf helaas geen verschil. Heb het activeren ook al geprobeerd via mijn laptop en telefoon, maar ook dat gaf geen verschil. Heeft iemand hier nog een idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Of ben ik toch overgeleverd aan de Ziggo/HBO helpdesk?
https://www.nu.nl/tech/63...or-dure-abonnementen.html
[ Voor 90% gewijzigd door DON PAPA op 19-02-2025 09:55 ]
Hier ook nu ook glasvezel van Delta kan jouw goedkope aanbod niet vinden?rowicom schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:14:
Negen maanden 20 euro korting bij een tweejarig contract is € 7,50 per maand.
Vette bek.
Ben overgestapt naar Delta.
150 Mbps up/down (meer heb ik niet nodig) en het basis tv pakket plus Android ontvanger voor € 28 per maand, twee jaar lang. Prijsverhogingen worden in die tijd niet toegepast.
Zal wel via zo'n 'bemiddelingssite' gedaan zijn... ik kom het zelf ook niet tegen op de site van Delta.florijn11 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:52:
Hier ook nu ook glasvezel van Delta kan jouw goedkope aanbod niet vinden?
[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 19-02-2025 10:18 ]
En dan gaan ze waarschijnlijk in juli de prijzen weer verhogen, kijken hoeveel nieuwe klanten dat zal opleverenDON PAPA schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:53:
En weer ruim 100.000 klanten minder in één jaar tijd voor Ziggo...
https://www.nu.nl/tech/63...or-dure-abonnementen.html
Ziggo hield er opeens bij ons mee op nadat we nooit problemen hebben gehad,
Monteur langs geweest en geeft aan dat hij bij de hoofdaansluiting moet kunnen om te kunnen meten, hier begint ons probleem;
Ik woon in een studentenhuis, deur aan de weg, trap omhoog, 2 kamers 1e verdieping, 2 kamers 2e verdieping.
Onze router/modem staat op de 2e verdieping waar de wasmachine en cv ook staat.
Er is dus een kabel getrokken van de hoofdaansluiting naar boven zodat het op een gunstige plek zat, alleen volgens Ziggo mag dit niet (hebben ze wel een punt want zijn niet verantwoordelijk als het niet werkt)
Nu denk je, dan laat je toch de hoofdaansluiting testen, graag, alleen die is nergens te bekennen.
Niet bij de voordeur onder de grond, niet bij de onderburen (terwijl daar wel de gasmeter en stroommeter zit).
Sommige huizen in de straat hebben nog een kabelgoot aan de voorkant van het huis omhoog lopen, wij ook niet.
Onderburen spreken geen engels of nederlands, dus met vertalen er achter gekomen dat zij begin januari juist een nieuwe Ziggo aansluiting hebben gekregen (het moment dat het bij ermee stopte) zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Verder blijft het onbekend waar de hoofdaansluiting zit, dit is nergens terug te vinden, Ziggo kan ons ook niet helpen ermee, wel logisch want ligt bij degene van wie het huis is.
Ondertussen noodgedwongen overgestapt op KPN omdat er al wel glas in de straat ligt, anders moest het via mijnaansluiting.nl om een nieuwe Ziggo aansluiting te krijgen.
Maar voor de toekomst terug op Ziggo gaat niet lukken zo en het blijft dus een mysterie, iemand een idee
Nou, ik denk dat ze "jullie" kabel hebben gebruikt om de aansluiting van de onderburen te realiseren. Iets van een monteur die dacht "hey wat gek een kabel is al aangesloten" die losgekoppeld en de onderburen zo een verbinding gegeven.Knolpower! schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:04:
Onderburen spreken geen engels of nederlands, dus met vertalen er achter gekomen dat zij begin januari juist een nieuwe Ziggo aansluiting hebben gekregen (het moment dat het bij ermee stopte) zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Verder blijft het onbekend waar de hoofdaansluiting zit, dit is nergens terug te vinden,
[...]
Ik zou de weg van de minste weerstand nemen en van de glasvezel gebruik maken.
Net zoals 'waarschijnlijk' elke andere ISP...jongetje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:54:
En dan gaan ze waarschijnlijk in juli de prijzen weer verhogen, kijken hoeveel nieuwe klanten dat zal opleveren
O nee, dat past niet in het verhaal.
Appartementen, bovenwoningen en zeker gestapelde studentenwoningen met kamerverhuur en gezamenlijke vertrekken zijn met oude Coax aansluitingen altijd een uitdaging. Nog los van waar volgens ziggo een hoofdaansluiting zit, kan er ook discussie ontstaan over de Coax tussen straat en de individuele huisaansluiting, omdat die vaak in overleg met VVE is aangelegd naar wat dan de gezamenlijke ruimte of appartement is, al dan niet (afhankelijk van bouwperiode) in loze pijpen of opbouw op de muur of door een liftschacht, of zelfs in de muur. Vaak ongedocumenteerd.Knolpower! schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:04:
Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring of weten wat hier gaande kan zijn, alles is welkom.
Ziggo hield er opeens bij ons mee op nadat we nooit problemen hebben gehad,
Monteur langs geweest en geeft aan dat hij bij de hoofdaansluiting moet kunnen om te kunnen meten, hier begint ons probleem;
Ik woon in een studentenhuis, deur aan de weg, trap omhoog, 2 kamers 1e verdieping, 2 kamers 2e verdieping.
Onze router/modem staat op de 2e verdieping waar de wasmachine en cv ook staat.
Er is dus een kabel getrokken van de hoofdaansluiting naar boven zodat het op een gunstige plek zat, alleen volgens Ziggo mag dit niet (hebben ze wel een punt want zijn niet verantwoordelijk als het niet werkt)
Nu denk je, dan laat je toch de hoofdaansluiting testen, graag, alleen die is nergens te bekennen.
Niet bij de voordeur onder de grond, niet bij de onderburen (terwijl daar wel de gasmeter en stroommeter zit).
Sommige huizen in de straat hebben nog een kabelgoot aan de voorkant van het huis omhoog lopen, wij ook niet.
Verder blijft het onbekend waar de hoofdaansluiting zit, dit is nergens terug te vinden, Ziggo kan ons ook niet helpen ermee, wel logisch want ligt bij degene van wie het huis is.
Ondertussen noodgedwongen overgestapt op KPN omdat er al wel glas in de straat ligt, anders moest het via mijnaansluiting.nl om een nieuwe Ziggo aansluiting te krijgen.
Maar voor de toekomst terug op Ziggo gaat niet lukken zo en het blijft dus een mysterie, iemand een idee
Ik had in een appartement ooit ook hetzelfde: meerdere appartementen legden nieuwe/verbeterde electra aan, met nieuwe electra infrezen in de muren. Bleek bij meerdere de coax kabel onbeschermd door het beton te lopen en dus bij het infrezen geraakt te worden en dan dus van 4-hoog naar beneden te zakken naar de onbereikbare kruipruimte. Nou was die coax sowieso al slechte kwaliteit en dus beperkt bruikbaar, dus iedereen ging over op DSL (al was de KPN koper ook van matige kwaliteit van straat tot appartementen).
Jup, elke ISP gaat er in mee...CreativeS schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:43:
[...]
Net zoals 'waarschijnlijk' elke andere ISP...![]()
Maar.... 5% op €40 (Odido 1000/1000) is wat anders dan 5% op €60 euro (internet only ziggo Elite 1000/100), en als je op Upload gelijk gaat zitten (Odido 100/100), dan wordt t verschil nog groter.
Laten we dan ook even een percentage neer gaan zetten dat je de upload daadwerkelijk gebruikt... of blijft het bij het wedstrijdje zo ver mogelijk plassen?Get!em schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:59:
Jup, elke ISP gaat er in mee...
Maar.... 5% op €40 (Odido 1000/1000) is wat anders dan 5% op €60 euro (internet only ziggo Elite 1000/100), en als je op Upload gelijk gaat zitten (Odido 100/100), dan wordt t verschil nog groter.
De "grap" is dat een Odido alleen inflatiecorrectie doorvoert voor bestaande klanten. Voor nieuwe klanten en klanten die maandelijks kunnen opzeggen houden gewoon de oude prijs (of kunnen vernieuwen tegen de oude/huidige prijs). Die is afgelopen jaren namelijk niet aangepast.CreativeS schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:43:
[...]
Net zoals 'waarschijnlijk' elke andere ISP...![]()
In mijn usecases:CreativeS schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:26:
[...]
Laten we dan ook even een percentage neer gaan zetten dat je de upload daadwerkelijk gebruikt... of blijft het bij het wedstrijdje zo ver mogelijk plassen?
Foto's backupen in cloud (6TB aan backup)
Permanente VPN + DNS lokaal, ook voor alle mobiele devices in ons huishouden als ze extern op 4G/5G zitten of op externe wifi.
Die upload benut ik wel...
En ik ken het verschil. Ik kwam van jarenlang 1000/1000 glas.
[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 19-02-2025 13:45 ]
Wat je hier boven aangeeft zegt helemaal niks, die 6TB aan backup hoef je niet elke dag opnieuw te backuppen dat staat er al. Stel je zou elke dag 100 4K foto's van +- 30MB uploaden, dan upload je 3GB, dan ben je omgerekend 4 minuten aan het uploaden en zo kan je die rekensom wel even doortrekken. Gelukkig hoef je er ook niet naast te zitten terwijl het upload dus kan je het ook prima snachts draaien.Get!em schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:58:
[...]
In mijn usecases:
Foto's backupen in cloud (6TB aan backup)
Permanente VPN + DNS lokaal, ook voor alle mobiele devices in ons huishouden als ze extern op 4G/5G zitten of op externe wifi.
Die upload benut ik wel...
En ik ken het verschil. Ik kwam van jarenlang 1000/1000 glas.
Het is een stukje gemak, maar bepalen of je de upload gebruikt hangt wel meer af dan alleen wat cijfers optrommelen hoeveel je wel niet in de backup hebt.
Wat je permanente VPN + DNS lokaal hier mee te maken hebben begrijp ik ook niet zo, dat heb ik ook maar dan met een Ziggo 40Mbit upload, en hoeveel upload gebruikt dit dan?
Los daarvan snappen we allemaal dat het soms wel even fijn is om snellere upload te hebben, maar 1% van Nederland zal die upload wat boeien, de rest kijkt vooral naar prijs en gebruiksgemak. Ziggo is niet de goedkoopste voor internet only dus zal op dat gebied ook wel veel klanten verliezen, maar echt niet omdat we hier toevallig op het forum de 0.1% hebben zitten die 6TB aan foto's online op de backup heeft.
Dit klinkt niet als normaal, heb zelf een Next mini en nee het is geen Apple TV maar het werkt wel vrij vlot allemaal. Heb je je Next mini al eens gereset naar fabrieksinstellingen?Dr_Frickin_Evil schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:18:
Ik heb sinds kort een next mini, aangesloten via utp. De interface is vaak enorm traag, op het onwerkbare af. Herkennen mensen dit? Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Voor wat betreft snelheid en kwaliteit van de streams heb ik geen problemen.
Dat is niet normaal gedrag. Wat @Miki zegt... ik zou een reset naar fabrieksinstellingen doen. Instellingen blijven bijna allemaal wel bewaard hoor.Dr_Frickin_Evil schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:18:
Ik heb sinds kort een next mini, aangesloten via utp. De interface is vaak enorm traag, op het onwerkbare af. Herkennen mensen dit?
Sorry voor de late reactie.... Ik heb per 2 januari bij Delta gebruik gemaakt van de aanbieding 500 Mbps en basis tv met ontvanger voor 35 euro gedurende 24 maanden. Afgesloten begin december vorig jaar en oplevering verliep buitengewoon soepel. TV beeld benadert de Ziggo-kwaliteit, maar bediening van de box blijft achter bij het gemak en het doordachte van de Next. Daar wordt nog wel aan gewerkt, zegt men.florijn11 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:52:
[...]
Hier ook nu ook glasvezel van Delta kan jouw goedkope aanbod niet vinden?
Op enig moment zat ik in MijnDelta te loeren en toen zag ik, dat ik onder dezelfde condities kon downgraden naar 150 Mbps (met behoud van tv faciliteiten) voor 28 eu per maand. Een druk op de knop en het was al geregeld, zo vertelde Speedtest.nl mij. En nu vandaag de factuur voor maart in de mail: 28 euro en het lijkt erop, dat de 24 maanden nu opnieuw zijn gaan tellen, maar dat is wishfull thinking, haha.
Dus het kan wel voor dat bedrag, maar je moet eerst een andere, iets duurdere, overeenkomst aangaan.
Overigens: don't blame me als het voor jou niet werkt hoor...
Ze bieden 12 maanden 35 euro korting voor Internet Only 200mb (2-jarig contract) incl. 3 gratis wifi apps of 9 maanden 10 euro korting (1-jarig contract).
Ik wil sowieso een 1-jarig contract en dan is de korting om te lachen. Dus we gaan overstappen t.z.t. óf ze moeten alsnog met een goed aanbod komen. Al wil ik ook weleens glasvezel ervaren.
De man wist wel te melden dat hij niet denkt dat men volgend jaar de prijzen verhoogt (inflatiecorrectie wordt natuurlijk altijd gedaan), want ze zien heel veel mensen vertrekken door de prijs. Joh.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Als Elite houder word ik er niet bepaald warm van, hier heeft Ziggo meer aan dan de gebruiker. Ziggo kan immers weer schermen met "Wow kijk wij verhogen het!" maar het gaat eigenlijk nergens over.Nick schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:00:
Net mail gehad dat voor Elite internet snelheid wordt verhoogd per 3 maart.
[Afbeelding]
Helaas gaat upload snelheid niet omhoog..
Welke wifi apps heb je gratis gekregen?THE_BASE schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:20:
Het jaarlijkse belletje in vroeg stadium zit er weer op.
Ze bieden 12 maanden 35 euro korting voor Internet Only 200mb (2-jarig contract) incl. 3 gratis wifi apps of 9 maanden 10 euro korting (1-jarig contract).
Ik wil sowieso een 1-jarig contract en dan is de korting om te lachen. Dus we gaan overstappen t.z.t. óf ze moeten alsnog met een goed aanbod komen. Al wil ik ook weleens glasvezel ervaren.
De man wist wel te melden dat hij niet denkt dat men volgend jaar de prijzen verhoogt (inflatiecorrectie wordt natuurlijk altijd gedaan), want ze zien heel veel mensen vertrekken door de prijs. Joh.
Haha, ze verhogen de snelheid de verkeerde kant op. Hier heb je niks aan.Nick schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:00:
[Afbeelding]
Helaas enkel het elite abonnementNick schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:00:
[Afbeelding]
Ik heb nog geen mail dat ik wel een snelheidsverhoging (van internet xxl (400/40)) krijg, maar ook geen mail dat ik het niet krijg
Het blijft toch een mooi woord "glasvezel-kabel-netwerk" hebben ze goed verzonnenNick schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:00:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 24-02-2025 15:15 ]
Zover ik uit de mail haal mensen met 1000mbit verbinding en de site https://www.ziggo.nl/campagne/verhoging dat deze wordt verhoogd voor Elite internet lijkt het erop.W1ck1e schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:14:
[...]
Ik heb nog geen mail dat ik wel een snelheidsverhoging (van internet xxl (400/40)) krijg, maar ook geen mail dat ik het niet krijgDus even wachten.
Over andere snelheden word op deze site en mail niet gesproken helaas.
[ Voor 15% gewijzigd door Nick op 24-02-2025 15:21 ]
Jawel eindelijk iets boven de 1gbitJef61 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:08:
[...]
Haha, ze verhogen de snelheid de verkeerde kant op. Hier heb je niks aan.
Autocorrectie: AP’s.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dus als ik de mail niet lees (dat is makkelijk, want ik heb hem niet gekregen), en ik kom toevallig op die pagina terecht dan lees ik dat de snelheid (dus ook die van mijn abonnement) naar 1100 Mbit gaat.Nick schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:18:
[...]
Is enkel voor Elite zoals in de mail staat en op de site https://www.ziggo.nl/campagne/verhoging
Over andere abonnementen wordt op deze site niet gesproken.
/f/image/RVMzKFWZzV6n9YeUMdlX6eQQ.png?f=fotoalbum_large)
Joepie
Dat haalde ze toch al?
ik haalde altijd gewoon 1040 Mbit zal nu wel 1140 mbit worden. Mits je de 2.5 Gbit poort gebruikt.
Had toch echt gehoopt op 1200/200 ofzo en dat dan de lagere snelheden ook iets meer upload kregen. Waarom hebben ze anders de Radio/Extra TV zender pakketen van de COAX afgehaald) Had echt gedacht dat ze dan die ruimte gingen gebruiken eindelijk. maar nee zal wel niet stabiel genoeg zijn voor iedereen? upload blijft volgens mij echt een dingetje voor Ziggo. Kost waarschijnlijk ook meer energie al is de upload voor de klant zijn rekening
Vake bei te bange
Best netjes. Ik werd vorige week door Ziggo gebeld of ik nog tevreden was. "Ja, behalve de prijs". En kwam niet verder dan 6 of 12 maanden een tientje korting (bij 1 of 2 jaar verlenging). Zelfde abo (Start / 200Mbit/s), alleen met Ziggo Go erbij. Moet alleen zelf nog even terugbellen om eens echt te onderhandelen met retentie / ....THE_BASE schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:20:
Heb jij glasvezel beschikbaar? Hier is Delta nog steeds bezig. Niet aangemeld, 2 jaar terug, maar intussen toch wel wat veranderd (IPv6 & eigen ONT mogelijk) dus een overstap lonkt wel. En dan is het 500/500 incl TV voor €35 de eerste 24 maanden bij 2 jarig contract. (150/150 kost hetzelfde de eerste 12 maanden, alhoewel er hier dus ook zijn die na activering abo konden downgraden naar 150/150 voor €28).
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
@Mr.Viper Jouw bericht geeft hoopW1ck1e schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:14:
[...]
Ik heb nog geen mail dat ik wel een snelheidsverhoging (van internet xxl (400/40)) krijg, maar ook geen mail dat ik het niet krijgDus even wachten.
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 24-02-2025 15:33 ]
Dat klopt ik haal 1020mbpaangerfist-yentl schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:26:
[...]
Dat haalde ze toch al?
ik haalde altijd gewoon 1040 Mbit zal nu wel 1140 mbit worden. Mits je de 2.5 Gbit poort gebruikt.
Had toch echt gehoopt op 1200/200 ofzo en dat dan de lagere snelheden ook iets meer upload kregen. Waarom hebben ze anders de Radio/Extra TV zender pakketen van de COAX afgehaald) Had echt gedacht dat ze dan die ruimte gingen gebruiken eindelijk. maar nee zal wel niet stabiel genoeg zijn voor iedereen? upload blijft volgens mij echt een dingetje voor Ziggo. Kost waarschijnlijk ook meer energie al is de upload voor de klant zijn rekening
Maar had idd gehoopt op meer adem ruimte bij beide
Dat had dus 300/30 moeten worden.Mr.Viper schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:28:
Hier ook een mailtje gehad van Ziggo dat op 3 maart de verhoging ingaat van 200/30 naar 250/30.
Glasvezel opties in overvloed. Vandaar ook 12 maanden 35 euro korting denk ik, soortgelijk biedt KPN ook. Ik wil alleen geen 2-jarig contract, dus ze moeten met iets stevigers komen. Vorig jaar krijg ik 9 maanden 20 euro korting. Dat is m’n minimale korting.RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:27:
[...]
Best netjes. Ik werd vorige week door Ziggo gebeld of ik nog tevreden was. "Ja, behalve de prijs". En kwam niet verder dan 6 of 12 maanden een tientje korting (bij 1 of 2 jaar verlenging). Zelfde abo (Start / 200Mbit/s), alleen met Ziggo Go erbij. Moet alleen zelf nog even terugbellen om eens echt te onderhandelen met retentie / ....
Heb jij glasvezel beschikbaar? Hier is Delta nog steeds bezig. Niet aangemeld, 2 jaar terug, maar intussen toch wel wat veranderd (IPv6 & eigen ONT mogelijk) dus een overstap lonkt wel. En dan is het 500/500 incl TV voor €35 de eerste 24 maanden bij 2 jarig contract. (150/150 kost hetzelfde de eerste 12 maanden, alhoewel er hier dus ook zijn die na activering abo konden downgraden naar 150/150 voor €28).
Daar heeft iemand de werknemer van het jaar award mee gewonnen denk ik. Zeker omdat je het ook als glasvezelkabel kunt lezen. Maar goed, laten ze vooral zichzelf ermee voor de gek houden en al 2 jaar lang elke maand 10k klanten verliezen.... Ben benieuwd hoe de producten en prijzen hiervan er over 3 jaar uit zien.Slasher schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:15:
[...]
Het blijft toch een mooi woord "glasvezel-kabel-netwerk" hebben ze goed verzonnen
Heb je iets meer informatie ?Jay-B schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:15:
Alle huidige consumentenabonnementen worden verhoogd in de downloadsnelheid.
Weet je dat trouwens zeker, 35 euro korting? Want dat abo kost minder dan 50 euro? Dus dat is ruim meer dan 50% korting.THE_BASE schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:45:
[...]
Glasvezel opties in overvloed. Vandaar ook 12 maanden 35 euro korting denk ik, soortgelijk biedt KPN ook. Ik wil alleen geen 2-jarig contract, dus ze moeten met iets stevigers komen. Vorig jaar krijg ik 9 maanden 20 euro korting. Dat is m’n minimale korting.
En 12 maanden 35 euro korting is 420 euro korting op 2 jaar. Die 9 maanden 20 euro (op 1 jaar) is maar 180 euro, en als het je 2 jaar lukt, nog steeds maar 360 euro. Dus 12 maanden 35 euro korting is 60 euro goedkoper. Even los van een "2 jarig contract" bezwaar dan.
Het interesseert mijn ouders echt niet of ze sneller kunnen downloaden, met streamen merken ze het al helemaal niet, dus de groep die hier blij van wordt is volgens mij beperkt. Bovendien: merk je echt veel verschil in snelheid als je van 1 Gbps naar 1,2 Gbps gaat? Dat geloof ik ook niet, tenzij extreem grote bestanden de hele dag door.
Om vervolgens in juli weer de jaarlijkse inflatiecorrectie toe te gaan passen. En zo hobbelt het karretje voort bij Ziggo en blijven de klanten vertrekken. Beste advies aan Ziggo is om alles onder de loep te nemen, nieuwe abonnementsvormen te introduceren en jaarlijks klanten een aanbod mailen om ze vast te houden.
Dat weet ik zeker: hij zei zelfs: dan betaal je het eerste jaar maar 13 euro per maand.RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:21:
[...]
Weet je dat trouwens zeker, 35 euro korting? Want dat abo kost minder dan 50 euro? Dus dat is ruim meer dan 50% korting.
En 12 maanden 35 euro korting is 420 euro korting op 2 jaar. Die 9 maanden 20 euro (op 1 jaar) is maar 180 euro, en als het je 2 jaar lukt, nog steeds maar 360 euro. Dus 12 maanden 35 euro korting is 60 euro goedkoper. Even los van een "2 jarig contract" bezwaar dan.
Eerste jaar is dan 156 euro, twee jaar is dan 576 euro en gemiddeld is dat 30,50 euro per maand. Met de korting van dit jaar zat ik op 33 euro, dus zo'n wezenlijk verschil is het niet.
Dan het belangrijkste wat is de nieuwe upload snelheid?Jay-B schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:58:
Ah dat is toevallig. Ik heb een brief voor me die zegt dat XXL van 400 naar 500 gaat.
Dat is wel een mooie verhoging. Zal wel gevolgd worden door een prijsverhoging. En een hoop downgradesJay-B schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:58:
Ah dat is toevallig. Ik heb een brief voor me die zegt dat XXL van 400 naar 500 gaat.
Er verandert niets aan de uploadsnelheid.Roy Tollenaar schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:02:
[...]
Dan het belangrijkste wat is de nieuwe upload snelheid?
GrapjasRoy Tollenaar schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:02:
Dan het belangrijkste wat is de nieuwe upload snelheid?
Wat gebeurt er met Lite? Weet je dat ook?
Wordt dat een interessante downgrade optie vanaf Start?
404 Signature not found
Als je de snelheid perse op 1 apparaat wil houden wel, maar er zit op de Ubee link aggregation dus theoretisch is het wel haalbaar op 1 apparaat.SMSfreakie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:13:
1100mbit.. dat word dus een ander modem...? want mijn Ubee heeft toch echt maar 4x1gbit poort...
nee is geen must.. en m'n FreeBSD router kan ook wel link aggregation als het moet.. met 4x ethernet (waarvan 2 zelfs 10gbit kunnenSirMemeAlot schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:15:
[...]
Als je de snelheid perse op 1 apparaat wil houden wel, maar er zit op de Ubee link aggregation dus theoretisch is het wel haalbaar op 1 apparaat.

404 Signature not found
Daarvoor bestaat de sagemcom ideaal die 2.5gbit poortSMSfreakie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:13:
1100mbit.. dat word dus een ander modem...? want mijn Ubee heeft toch echt maar 4x1gbit poort...
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie