Helaas heb ik die optie niet. Heb opgezegd, kreeg na schriftelijk opzeggen nog wel 12 maanden 35 euro korting en espn gratis voor een jaar bij een abbo van 24 maanden. Maar dan pak ik over een jaar wel weer korting bij ziggo....Wolly schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:20:
[...]
Kwestie van opzeggen en even opnieuw aanvragen met andere gegevens.
Telefonisch opzegging ivm verhuizing. Opzeggen en opnieuw aanmelden is ook een optie. Maar ik vind dit voldoende. Op mijn abbo is het meer dan 50 procent korting de eerste 12 maanden.magrec schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:41:
[...]
kreeg je die aanbieding na opzeggen via de website of telefonisch?
In mijn geval beetje beter. 12x35 euro is voor mijn abonnement meer dan 50 procent per maand. Ook kan ik mijn mailadressen houden. Dat is mij ook nog wel wat waard. Voor mij persoonlijk prima deal.Wolly schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:56:
[...]
Dan lijkt mij de 9 maanden (1 jaar contract) 50% met gratis Ziggo sport totaal en ESPN beter.
Zie https://nl.pepper.com/aan...aal-en-espn-totaal-341951
Het hoeft niet een bestaand iemand te zijn die op je adres staat ingeschreven.magrec schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:04:
[...]
Helaas heb ik die optie niet. Heb opgezegd, kreeg na schriftelijk opzeggen nog wel 12 maanden 35 euro korting en espn gratis voor een jaar bij een abbo van 24 maanden. Maar dan pak ik over een jaar wel weer korting bij ziggo....
Hey allemaal,
mijn ouders hebben Ziggo en een Samsung met Tizen OS uit 2022. Ik heb onlangs de Ziggo Go app geinstalleerd en ondanks dat hij goed werkt als de stream gestart is, is de rest van de app onwijs traag en duurt het lang voordat een stream daadwerkelijk start. Ook is zappen erg traag. Ervaren meer mensen dat?
mijn ouders hebben Ziggo en een Samsung met Tizen OS uit 2022. Ik heb onlangs de Ziggo Go app geinstalleerd en ondanks dat hij goed werkt als de stream gestart is, is de rest van de app onwijs traag en duurt het lang voordat een stream daadwerkelijk start. Ook is zappen erg traag. Ervaren meer mensen dat?
@gwabber
Een tv uit 2022 is best recent. Is het er eentje uit een goedkopere serie? Grote kans dat de SoC gewoon beroerd traag is.
Koop een Apple TV of Google TV, dat is veel beter dan het smart deel van een tv, wat nu waarschijnlijk al geen support meer krijgt.
Ter vergelijking: de Apple TV 4 uit 2015 krijgt nog steeds support!
Een tv uit 2022 is best recent. Is het er eentje uit een goedkopere serie? Grote kans dat de SoC gewoon beroerd traag is.
Koop een Apple TV of Google TV, dat is veel beter dan het smart deel van een tv, wat nu waarschijnlijk al geen support meer krijgt.
Dank voor je reactie @ikweethetbeter ! Was dat maar zo, het is juist een tv uit de wat duurdere reeks, daarom verbaast het me ook... op een chromecast werkt het prima, maar ik wil m'n ouders met zo min mogelijk kastjes opzadelen. Netflix en Plex werken juist soepel en snel.. als het niet anders is, dan wordt het alsnog een chromecast!ikweethetbeter schreef op zondag 19 januari 2025 @ 00:29:
@gwabber
In plaats van een Chromecast zou ik voor een Google TV gaan. Heeft een eigen afstandsbediening, heeft geen telefoon nodig om te kunnen werken, en je kunt ook het volume van de tv ermee aanpassen. En het is ook nog een Chromecast.
Hetzelfde geldt voor een Apple TV, alleen is dat geen Chromecast maar een Airplay apparaat.
Hetzelfde geldt voor een Apple TV, alleen is dat geen Chromecast maar een Airplay apparaat.
Kan iemand mij met de volgende vraagstelling helpen?
Ik krijg op 31 maart de sleutel van mijn eerste huis (sociale huur). Nu heeft Ziggo een mooie aanbieding en i.v.m. tevredenheid over Ziggo op huidige woonplek, wil ik nu ook weer Ziggo afnemen. Weten jullie of het mogelijk is om al van deze actie gebruik te maken waarbij het abonnement dan pas in april in gaat?
Ik krijg op 31 maart de sleutel van mijn eerste huis (sociale huur). Nu heeft Ziggo een mooie aanbieding en i.v.m. tevredenheid over Ziggo op huidige woonplek, wil ik nu ook weer Ziggo afnemen. Weten jullie of het mogelijk is om al van deze actie gebruik te maken waarbij het abonnement dan pas in april in gaat?
ja die bedoel ik inderdaad, die nieuwste chromecast met Google TV en afstandsbedieningikweethetbeter schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:10:
In plaats van een Chromecast zou ik voor een Google TV gaan. Heeft een eigen afstandsbediening, heeft geen telefoon nodig om te kunnen werken, en je kunt ook het volume van de tv ermee aanpassen. En het is ook nog een Chromecast.
https://store.google.com/...ast_google_tv?hl=nl&pli=1
Dat is dus niet de nieuwste. Google is zelfs gestopt met het maken van die dongle. Nu is de nieuwste de Google TV Streamer.gwabber schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:19:
[...]
ja die bedoel ik inderdaad, die nieuwste chromecast met Google TV en afstandsbediening![]()
https://store.google.com/...ast_google_tv?hl=nl&pli=1
https://store.google.com/product/google_tv_streamer?hl=nl
https://www.androidplanet...gle-stopt-met-chromecast/
Je kan een wensdatum opgeven tot maximaal 3 maanden in de toekomst. Houd een marge aan van 1 a 2 dagen voor het geval het pakket vertraagd is.wErudite schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:16:
Kan iemand mij met de volgende vraagstelling helpen?
Klopt, maar juist het kleine kastje dat je zo lekker makkelijk weg kan werken vind ik mooier dan die losse Google Streamer. Zag dat de Chromecast hier en daar nog te koop isrvk schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:25:
[...]
Dat is dus niet de nieuwste. Google is zelfs gestopt met het maken van die dongle. Nu is de nieuwste de Google TV Streamer.
https://store.google.com/product/google_tv_streamer?hl=nl
https://www.androidplanet...gle-stopt-met-chromecast/
Je kan een wensdatum opgeven tot max 6 maanden in de toekomst.Jay-B schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:34:
[...]
Je kan een wensdatum opgeven tot maximaal 3 maanden in de toekomst. Houd een marge aan van 1 a 2 dagen voor het geval het pakket vertraagd is.
Zojuist nog getest, 19-07-2025 is vandaag de laatste datum.
Ik zou gewoon voor de laatste gaan, voor support en mogelijkheden! En dat iets grotere kastje kun je ook achter je tv plakken, bediening is via RF dus hoeft niet een zichtlijn met de ab te hebben.gwabber schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:46:
[...]
Klopt, maar juist het kleine kastje dat je zo lekker makkelijk weg kan werken vind ik mooier dan die losse Google Streamer. Zag dat de Chromecast hier en daar nog te koop is
Ah dat is op enig moment uitgebreid dan. Voor bestaande klanten wordt normaliter geen wijzigingen of opzeggingen langer dan 3 maanden in de toekomst uitgevoerd.Wolly schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:46:
[...]
Je kan een wensdatum opgeven tot max 6 maanden in de toekomst.
Zojuist nog getest, 19-07-2025 is vandaag de laatste datum.
Waar zie je deze optie precies? Is dat daadwerkelijk bij stap 4 'Overzicht'?Jay-B schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:34:
[...]
Je kan een wensdatum opgeven tot maximaal 3 maanden in de toekomst. Houd een marge aan van 1 a 2 dagen voor het geval het pakket vertraagd is.
Tot aan het invullen van m'n IBAN zie ik deze optie niet namelijk

Wel vreemd dat die app zo sloom is bij jouw ouders. Bij mij (Samsung QLED 2019, bekabeld aangesloten) en mijn ouders (Samsung QLED 2020, via wifi) is de app goed te gebruiken.
Hoe bedoel je precies?Wolly schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:24:
[...]
Het hoeft niet een bestaand iemand te zijn die op je adres staat ingeschreven.
Waar matchen ze op als ze controleren of je niet recent al een abo hebt gehad, emailadres en/of IBAN?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Gehad op de Nvidia Shield met de Ziggo app. Dat heeft te maken met je ipv4/6 instellingen. Bij mij stond op de Nvidia ipv6 aan, maar de instellingen in mijn router verkeerd. Ipv6 moet op passthrough staan daar.gwabber schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:01:
Hey allemaal,
Of je zet ipv6 uit op het device wat je gebruikt.
Als je een van die 2 dingen doet, hèb je dat probleem met traagheid in zappen en content laden niet meer.
Heb ik ook ergens op de Ziggo community een post aan gewijd.
Geen idee waar ze op matchen, maar met een andere naam, mail en IBAN werkt het.SeatRider schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:00:
[...]
Hoe bedoel je precies?
Waar matchen ze op als ze controleren of je niet recent al een abo hebt gehad, emailadres en/of IBAN?
En die gegevens hoeven niet te zijn van iemand die op het adres zelf woont. Dit omdat mensen aangeven alleen te wonen en bang te zijn dat ze dan de aanbieding niet kunnen gebruiken.
Hey @sahinasappelsap , helaas zit de tv al in een IPv4 only vlan. Heb zelfs pihole uitgeschakeld voor het geval ik iets blokkeerde. De verbinding is dus helemaal "vanilla". In datzelfde netwerk werkt een tv met Google TV en een Chromecast met google TV wel prima met de Ziggo app.sahinasappelsap schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:12:
[...]
Gehad op de Nvidia Shield met de Ziggo app. Dat heeft te maken met je ipv4/6 instellingen. Bij mij stond op de Nvidia ipv6 aan, maar de instellingen in mijn router verkeerd. Ipv6 moet op passthrough staan daar.
Of je zet ipv6 uit op het device wat je gebruikt.
Als je een van die 2 dingen doet, hèb je dat probleem met traagheid in zappen en content laden niet meer.
Heb ik ook ergens op de Ziggo community een post aan gewijd.
En is het mogelijk om de tv dan ook enkel in te stellen op ipv4?gwabber schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:21:
[...]
Hey @sahinasappelsap , helaas zit de tv al in een IPv4 only vlan. Heb zelfs pihole uitgeschakeld voor het geval ik iets blokkeerde. De verbinding is dus helemaal "vanilla". In datzelfde netwerk werkt een tv met Google TV en een Chromecast met google TV wel prima met de Ziggo app.
Helaas geen mogelijkheid om IPv4 of IPv6 aan- of uit te schakelen. Hij weergeeft ook alleen de IPv4 instellingensahinasappelsap schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:40:
[...]
En is het mogelijk om de tv dan ook enkel in te stellen op ipv4?
En kun je bv wel proberen of je de tv op dat andere netwerk kan connecten met wifi? Dan kun je uitsluiten of het daar aan ligt.gwabber schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:44:
[...]
Helaas geen mogelijkheid om IPv4 of IPv6 aan- of uit te schakelen. Hij weergeeft ook alleen de IPv4 instellingen
En afgezien van de vlans, ik neem aan dat je een router achter je ziggo modem hebt? Zo ja, daar al in gekeken of ipv6 ingesteld is dat de connectietype op passthrough staat?
[ Voor 19% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-01-2025 08:37 ]
@gwabber
Is er een reden dat je in je thuisnetwerk VLAN's gebruikt?
Is er een reden dat je in je thuisnetwerk VLAN's gebruikt?
@sahinasappelsap dat klopt. Ik gebruik al sinds jaar en dag Pfsense. Modem staat in bridge en de router deelt op dat vlan geen V6 uit. RA en DHCPv6 staan uitgeschakeld.
Chromecast en andere mediaspelers ondervinden geen overlast met de Ziggo app en streamen prima.
@ikweethetbeter daar heb in zeker m'n redenen voor! Een vlan an sich zou geen verschil moeten maken im het al dan niet kunnen gebruiken van de Ziggo app. Ze gaan gewoon via dezelfde gateway naar buiten
Chromecast en andere mediaspelers ondervinden geen overlast met de Ziggo app en streamen prima.
@ikweethetbeter daar heb in zeker m'n redenen voor! Een vlan an sich zou geen verschil moeten maken im het al dan niet kunnen gebruiken van de Ziggo app. Ze gaan gewoon via dezelfde gateway naar buiten
Hi,
Ik ben bezig met een OnePlus 13 uit China. Geflashed naar oxygenos en geroot. Ik krijg alles werkend behalve tv kijken via de Ziggo Go app.
Zijn er hier mensen die de app gebruiken op een gerookte device? Zo ja, hoe?
Ik ben btw en tevreden betalende Ziggo klant.
Ik ben bezig met een OnePlus 13 uit China. Geflashed naar oxygenos en geroot. Ik krijg alles werkend behalve tv kijken via de Ziggo Go app.
Iemand de Bridge mode al gewijzigd via de Ziggo App?
Zag bij de laatste update van de iPhone App dat dit nu via de app te wijzigen is.
Zag bij de laatste update van de iPhone App dat dit nu via de app te wijzigen is.
Wordt om veiligheidsredenen niet ondersteunt en zal dus niet gaan werken.samba80 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:32:
Hi,
Dat zeggen ze ook van netflix en bank apps, maar die krijg je wel aan de praatJay-B schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:35:
[...]
Wordt om veiligheidsredenen niet ondersteunt en zal dus niet gaan werken.
Je zou een oudere versie van de Ziggo Go app kunnen uitproberen, (apkmirror)samba80 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:32:
Hi,
Crxtreem schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:19:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/XmpXTxRtCLsoVUeQVvbxVI9O.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist getest en als goed Tweaker natuurlijk niets gelezen want dat hebben wij niet nodig (ironie). Lees de tekst in het plaatje. Ik ben dus binnen 1 werkdag weer online. Daar had volgens mij iets moeten staan als "binnen 1 werkdag wordt bridge mode door ons geactiveerd." Verder is het wel goed gegaan. Ik ben net over naar Odido waardoor ik het aandurfde om het even uit te testen.
Je hebt het mac-adres van je eigen router nodig en de iPhone app waarin je het kunt uitvoeren heet Vodafone & Ziggo.
Update 25-jan-2025:
Wat er gebeurt, Ziggo router -> eigen router -> in iPhone app vul je mac-adres eigen router in -> via app geef opdracht bridge mode -> app geeft melding zoals in het plaatje hierboven -> app zegt eigen router rebooten -> na reboot heeft eigen router gateway adres 192.178.1.1 en een tijdelijk wan ip ontvangen uit die range -> nu is Ziggo aan zet dus verder heb ik niet kunnen testen. Ik vermoed -> Ziggo zet hun modem/router echt in bridge mode, dan volgt een automatische reboot van hun modem/router en vervolgens zal de eigen router een extern wan ip ontvangen en eindelijk in bridge mode staan.
Voorlopige conclusie:
Ik adviseer de klantenservice te bellen. Dan werkt het direct na een herstart van de Ziggo modem. Overigens, je blijft wel online maar nog niet in bridge mode. Kennelijk moet er iemand van Ziggo toch nog ergens een slinger aan geven alvorens bridge mode te gebruiken is. Het valt mij een beetje tegen. Ik had gehoopt de Ziggo modem zelfstandig in bridge mode te kunnen zetten. Nu ontloop je alleen de wachtrij aan de telefoon en moet je afwachten tot Ziggo de omzetting doet.
[ Voor 81% gewijzigd door vdr01 op 25-01-2025 12:31 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Wel bijzonder klant onvriendelijk dat ze de webpagina met het formulier hebben weggehaald waarmee je bridge mode kon aanvragen. Dat werkte bij mij binnen een kwartier.vdr01 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:28:
[...]
[Afbeelding]
Zojuist getest en als goed Tweaker natuurlijk niets gelezen want dat hebben wij niet nodig.Lees de tekst in het plaatje. Ik ben dus binnen 1 werkdag weer online. Daar had volgens mij iets moeten staan als "binnen 1 werkdag wordt de bridge mode geactiveerd." Volgens mij is het verder wel goed gegaan. Ik ben net over naar Odido dus ik durfde het wel aan om het even uit te testen.
Je hebt het mac-adres van je eigen router nodig en de iPhone app waarin je het kunt uitvoeren heet Vodafone & Ziggo.
Update 25-jan-2025:
Wat er gebeurt, Ziggo router -> je eigen router -> in iPhone app vul je mac-adres eigen router in -> via app geef opdracht bridge mode -> app geeft melding zoals in het plaatje hierboven -> app zegt eigen router rebooten -> na reboot heeft eigen router gateway adres 192.178.1.1 en een tijdelijk wan ip ontvangen uit die range -> nu is ziggo aan zet dus verder heb ik niet kunnen testen nog maar ik vermoed -> ziggo zet hun modem/router echt in bridge mode dan volgt een automatische reboot van hun modem/router en dan zal de eigen router een extern wan hebben en eindelijk in bridge mode staan.
Voorlopige conclusie:
Ik zou de klantenservice bellen want dan werkt het direct na een herstart van de modem(s). Overigens, je blijft wel online maar nog niet in bridge mode. Kennelijk moet er iemand van Ziggo toch nog even een slinger aan geven alvorens bridge mode te gebruiken is. Het valt mij een beetje tegen omdat ik hoopte het zelfstandig te kunnen doen. Nu ontloop je alleen de wachtrij aan de telefoon en moet je afwachten tot Ziggo het omzet.
Nu moet je die app installeren om hetzelfde te doen

Ik adviseer met klem om gewoon de klantenservice te bellen. Omdat ik het vrijdagavond laat ging uittesten verwacht ik dat Ziggo bridge mode niet eerder aanzet dan maandag.Wolly schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:59:
[...]
Wel bijzonder klant onvriendelijk dat ze de webpagina met het formulier hebben weggehaald waarmee je bridge mode kon aanvragen. Dat werkte bij mij binnen een kwartier.
Nu moet je die app installeren om hetzelfde te doen

[ Voor 61% gewijzigd door vdr01 op 25-01-2025 14:12 ]
O dat is wel heel zuur dan.vdr01 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:28:
[...]
[Afbeelding]
Zojuist getest en als goed Tweaker natuurlijk niets gelezen want dat hebben wij niet nodig (ironie). Lees de tekst in het plaatje. Ik ben dus binnen 1 werkdag weer online. Daar had volgens mij iets moeten staan als "binnen 1 werkdag wordt bridge mode door ons geactiveerd." Verder is het wel goed gegaan. Ik ben net over naar Odido waardoor ik het aandurfde om het even uit te testen.
Update 25-jan-2025:
Wat er gebeurt, Ziggo router -> eigen router -> in iPhone app vul je mac-adres eigen router in -> via app geef opdracht bridge mode -> app geeft melding zoals in het plaatje hierboven -> app zegt eigen router rebooten -> na reboot heeft eigen router gateway adres 192.178.1.1 en een tijdelijk wan ip ontvangen uit die range -> nu is Ziggo aan zet dus verder heb ik niet kunnen testen. Ik vermoed -> Ziggo zet hun modem/router echt in bridge mode, dan volgt een automatische reboot van hun modem/router en vervolgens zal de eigen router een extern wan ip ontvangen en eindelijk in bridge mode staan.
Voorlopige conclusie:
Ik adviseer de klantenservice te bellen. Dan werkt het direct na een herstart van de Ziggo modem. Overigens, je blijft wel online maar nog niet in bridge mode. Kennelijk moet er iemand van Ziggo toch nog ergens een slinger aan geven alvorens bridge mode te gebruiken is. Het valt mij een beetje tegen. Ik had gehoopt de Ziggo modem zelfstandig in bridge mode te kunnen zetten. Nu ontloop je alleen de wachtrij aan de telefoon en moet je afwachten tot Ziggo de omzetting doet.
Had eigenlijk gehoopt dat het gewoon een schakelaartje was en bij opslaan de status veranderd.
Wel jammer dat ze zo iets uitrollen waar je toch nog afhankelijk ben van de medewerker van Ziggo.
Het is natuurlijk zo dat je hiermee de wifi uitzet en een publiek IP-adres krijgt op 1 poort.Crxtreem schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:00:
[...]
O dat is wel heel zuur dan.
Had eigenlijk gehoopt dat het gewoon een schakelaartje was en bij opslaan de status veranderd.
Wel jammer dat ze zo iets uitrollen waar je toch nog afhankelijk ben van de medewerker van Ziggo.
Als iemand zonder kennis van zaken daarop drukt zit die zo goed als zonder internet.
Je krijgt dan volgens mij ook een andere firmware in je modem, daarom duurt het even voordat dit allemaal weer is opgestart.
Crxtreem schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:19:
[Afbeelding]
Deze laatste post zorgt bij mij voor enorm veel verwarring. Het kan aan mij liggen maar volgens mij vraagt @Crxtreem of iemand geprobeerd heeft om de bridge modus optie, die kennelijk nu in de App zit, te gebruiken en of deze goed werkt. Vervolgens start jij het proces voor het activeren van een eigen modem. Dit zijn twee compleet andere processen en handelingen die in de basis ook niets met elkaar te maken hebben. Dus of er zit een fout in de nieuwe App die dit door elkaar haalt of je uiteenzetting is geen antwoord op de vraag.vdr01 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:28:
[...]
[Afbeelding]
Update 25-jan-2025:
Voorlopige conclusie:
Of dat nou meteen gebeurd of 2 dagen later, het probleem voor een persoon zonder kennis is gewoon hetzelfde hoor.jongetje schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:32:
[...]
Het is natuurlijk zo dat je hiermee de wifi uitzet en een publiek IP-adres krijgt op 1 poort.
Als iemand zonder kennis van zaken daarop drukt zit die zo goed als zonder internet.
Misschien zelfs wel groter, omdat ie niet meer weet dat ie op een knop heeft gedrukt en dan ook niet zijn eigen fout herstellen kan. In dat opzicht is het misschien juist het beste als het meteen gebeurd.
Maar dat er tijd overheen gaat, zal inderdaad wel te maken hebben met de technische uitvoering cq de bereikbaarheid van de klantenservice, voor dit soort gevallen.
Alles kan stuk.
Ik snap de verwarring. Zie het plaatje van @Crxtreem . Ik heb op die bridge modus button geklikt en dat proces doorlopen. Daar ben ik 100 procent zeker van. Ik weet ook niet waarom Ziggo later in het proces het plaatje toont met het bericht nieuwe modem. Ik heb helemaal geen eigen modem in huis maar alleen een pfsense router zonder modem functie. Er zit ook geen kabelaansluiting voor coax op.Jay-B schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:42:
[...]
[...]
Deze laatste post zorgt bij mij voor enorm veel verwarring. Het kan aan mij liggen maar volgens mij vraagt @Crxtreem of iemand geprobeerd heeft om de bridge modus optie, die kennelijk nu in de App zit, te gebruiken en of deze goed werkt. Vervolgens start jij het proces voor het activeren van een eigen modem. Dit zijn twee compleet andere processen en handelingen die in de basis ook niets met elkaar te maken hebben. Dus of er zit een fout in de nieuwe App die dit door elkaar haalt of je uiteenzetting is geen antwoord op de vraag.
De essentie van iets nieuws uittesten is natuurlijk wel dat je tegen iets vaags kan aanlopen. Dat punt heb je gemaakt want ik vind het zelf nu ook vaag. Ik zal maandag een update geven.
[ Voor 30% gewijzigd door vdr01 op 25-01-2025 16:36 ]
Voor degene die het interessant vinden, ik heb een mail gehad voor de kosten van het niet retourneren van de Deco X60. Gekregen in bruikleen vanaf augustus. Mijn contract is begin dit jaar afgelopen.
Nieuwprijs is op dit moment € 229 voor een 3-pack.Stuur het binnen 7 dagen terug
Daarom nog even een herinnering: wil je de apparatuur zo snel mogelijk terugsturen? Doe je dat binnen 7 dagen, dan rekenen we niets voor het vervangen. Retourneer je de apparatuur niet, dan berekenen we onderstaande kosten:
Type apparaat / Kosten bij niet retourneren
smart Wifibooster 6 / € 45,08
Gebeld voor verlengaanbod: 9 maanden €10 korting bij 1-jarig contract of 12 maanden €20 korting bij 2-jarig contract. Tja, erg tevreden, maar te duur: opgezegd. Dan maar weer een jaar naar KPN en TV via Canal+ ofzo.
Ik kreeg ook max 9 x 10 euro korting. Dus de aanvraag voor KPN zojuist ingeschoten. Als je kijkt wat ze nieuwe klanten bieden dan komen de bestaande klanten erg heel slecht vanaf.Codemeister schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:03:
Gebeld voor verlengaanbod: 9 maanden €10 korting bij 1-jarig contract of 12 maanden €20 korting bij 2-jarig contract. Tja, erg tevreden, maar te duur: opgezegd. Dan maar weer een jaar naar KPN en TV via Canal+ ofzo.
Ik ben ook nog aan het twijfelen. Ik heb 2x gebeld met Ziggo en 2x te horen gekregen dat 9x 10 euro de max is aan korting. Ik vind het echt karig wat ze bestaande (al lang klant) klanten bieden.edebee schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:25:
[...]
Ik kreeg ook max 9 x 10 euro korting. Dus de aanvraag voor KPN zojuist ingeschoten. Als je kijkt wat ze nieuwe klanten bieden dan komen de bestaande klanten erg heel slecht vanaf.
Vorig jaar kreeg ik een beter aanbod.
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Naam van de partner gebruiken om opnieuw klant te worden. Niet bang zijn en gewoon doen, werkt goed
Maar wel met een dagje downtime, toch? Of kunnen beide abo's overlappen (/dezelfde startdatum als einddatum)Ren-z schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:30:
Naam van de partner gebruiken om opnieuw klant te worden. Niet bang zijn en gewoon doen, werkt goed
Ik wacht nog even met KPN. Verwacht dat ze, net als vorige keer, nog gaan bellen vanuit een of andere afdeling klantbehoud. Met wellicht toch een betere dealedebee schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:25:
[...]
Ik kreeg ook max 9 x 10 euro korting. Dus de aanvraag voor KPN zojuist ingeschoten. Als je kijkt wat ze nieuwe klanten bieden dan komen de bestaande klanten erg heel slecht vanaf.
Met de eerste swap had ik bijna 2 dagen downtime.
Opzegging per: 10 jan (vroeg in de ochtend / nacht al afgesloten)
Nieuw abonnement per: 11 jan (Installatie pakket einde middag pas per post ontvangen... Daar is Ziggo ontzettend laat mee!!)
Tweede swap:
Opzegging per: 10 jan
Nieuw abonnement per: 7 jan (paar dagen eerder)
Op deze manier ontvang je het installatiepakket al eerder in huis. En het leuke is je betaald pas zodra je het activeert. Dit kun je tot max 14 dagen uitstellen.
(Fictieve data)
Opzegging per: 10 jan (vroeg in de ochtend / nacht al afgesloten)
Nieuw abonnement per: 11 jan (Installatie pakket einde middag pas per post ontvangen... Daar is Ziggo ontzettend laat mee!!)
Tweede swap:
Opzegging per: 10 jan
Nieuw abonnement per: 7 jan (paar dagen eerder)
Op deze manier ontvang je het installatiepakket al eerder in huis. En het leuke is je betaald pas zodra je het activeert. Dit kun je tot max 14 dagen uitstellen.
(Fictieve data)
Ik kreeg de app vorige week donderdag niet aan de praat om het ook op deze manier te proberen.vdr01 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:28:
[...]
[Afbeelding]
Update 25-jan-2025:
Voorlopige conclusie:
Dus om iets van 08:00 (give or take) de klantenservice gebeld, binnen 2 minuten iemand aan de lijn en binnen 15 minuten was alles weer in de lucht
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik heb juist enorme ruzie gekregen met de helpdesk omdat ipv bridge modus een nieuwe modem is geregistreerd. Ziggo zakelijk nog wel en gewoon de telefoon opgehangen door ZiggoNnoitra schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:04:
[...]
Ik kreeg de app vorige week donderdag niet aan de praat om het ook op deze manier te proberen.
Dus om iets van 08:00 (give or take) de klantenservice gebeld, binnen 2 minuten iemand aan de lijn en binnen 15 minuten was alles weer in de lucht
Twee medewerkers wisten mij te vertellen dat er geen bridge modus functionaliteit in de Ziggo app Vodafone&Ziggo zit

Modem zojuist in de kast gepleurd. Vanaf 6 februari mag ik opzeggen want dat kon niet eerder dan binnen drie maanden afloopdatum contract. Die betaal ik netjes en verder blijf ik bij Odido K&K voor 25 euro en met up- en download die twee keer zo snel is als ik bij Ziggo had. Wel spijt dat ik aan deze challenge ben begonnen. Stress en slecht voor mijn humeur.
[ Voor 13% gewijzigd door vdr01 op 28-01-2025 14:20 ]
Beste upgrade voor Ziggo: overstappen naar (echt) glasvezel! Aangezien het een ervaring is, wil ik deze toch graag delen in dit topic. Buiten het feit dat Ziggo adverteert met enkel download snelheden, is ook de latency een groot verschil blijkbaar. Ik heb in de afgelopen 2 jaar, in 2 verschillende postcode gebieden gewoond en in beiden een smokeping instance gehad.
Hierdoor het latency verschil van de twee goed naast elkaar kunnen leggen; gemiddeld gezien 1/3e latency op het KPN netwerk naar internet bestemmingen: google dns, tweakers.net, netflix.com en ziggogo.tv zelfs! Ik gebruik icmp maar ook tcp/80 en tcp/443 om latency te meten met tcpping package dus is niet enkel icmp waar ik over spreek. Ik vind het een bizar groot verschil, via het KPN netwerk is de Ziggo streaming dienst te bereiken met een lagere latency!
Hierdoor het latency verschil van de twee goed naast elkaar kunnen leggen; gemiddeld gezien 1/3e latency op het KPN netwerk naar internet bestemmingen: google dns, tweakers.net, netflix.com en ziggogo.tv zelfs! Ik gebruik icmp maar ook tcp/80 en tcp/443 om latency te meten met tcpping package dus is niet enkel icmp waar ik over spreek. Ik vind het een bizar groot verschil, via het KPN netwerk is de Ziggo streaming dienst te bereiken met een lagere latency!
Over wat voor verschillen hebben we het? In mijn woonwijk zijn de verschillen marginaal toen ik van KPN naar Ziggo overstapte, ja meetbaar via speedtest maar totaal niet merkbaar in dagelijks gebruik. Latency zat ergens in orde grootte van 6 á 7 ms.--help schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:15:
Beste upgrade voor Ziggo: overstappen naar (echt) glasvezel! Aangezien het een ervaring is, wil ik deze toch graag delen in dit topic. Buiten het feit dat Ziggo adverteert met enkel download snelheden, is ook de latency een groot verschil blijkbaar. Ik heb in de afgelopen 2 jaar, in 2 verschillende postcode gebieden gewoond en in beiden een smokeping instance gehad.
Goh, zojuist gebeld door Ziggo met het aanbod van een tientje korting voor 6 maanden in ruil voor een nieuw jaarcontract.
Dat heb ik in die 20 jaar klant zijn niet eerder meegemaakt...
Gemiddeld dus 61 euro voor 750/60 (Internet Max en Kabel TV), m'n 9 maanden korting was nét afgelopen dus het komt mij zo prima uit.
Wellicht niet de beste deal maar als je er nul moeite voor hoeft te doen én ook zelf niet hoeft te initiëren blijk ik dat toch als best prettig te ervaren.
Gemiddeld dus 61 euro voor 750/60 (Internet Max en Kabel TV), m'n 9 maanden korting was nét afgelopen dus het komt mij zo prima uit.
Wellicht niet de beste deal maar als je er nul moeite voor hoeft te doen én ook zelf niet hoeft te initiëren blijk ik dat toch als best prettig te ervaren.
- knip -
Ja ze moeten wel nu de ACM onderzoek doet of de providers hun klanten wel benaderen als het contract binnenkort afloopt...Raymond P schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:16:
Goh, zojuist gebeld door Ziggo met het aanbod
Dat heb ik ook gedaan. Ik kreeg uiteindelijk een aanbieding voor 1 jaar espn compleet gratis. Dat wordt hier graag gekeken dus 1 jaar verlengt. (Geen korting in geld maar wel gratis espn compleet)Codemeister schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:57:
[...]
Ik wacht nog even met KPN. Verwacht dat ze, net als vorige keer, nog gaan bellen vanuit een of andere afdeling klantbehoud. Met wellicht toch een betere deal
Aah daar komt de aap uit de mouw!DON PAPA schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:23:
[...]
Ja ze moeten wel nu de ACM onderzoek doet of de providers hun klanten wel benaderen als het contract binnenkort afloopt...
Mja, ik had dus nog 3 maandjes te gaan.
- knip -
Dat krijg je standaard gratis. Gewoon even de mails van Ziggo in de gaten houden dan komt de 12 maanden gratis ESPN compleet vanzelf voorbij.chippie777 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:35:
[...]
Dat heb ik ook gedaan. Ik kreeg uiteindelijk een aanbieding voor 1 jaar espn compleet gratis. Dat wordt hier graag gekeken dus 1 jaar verlengt. (Geen korting in geld maar wel gratis espn compleet)
Volgens mij krijg je ESPN ook één keer 12 maanden gratis, daarna niet meer. Maar misschien is dat inmiddels ook veranderd.
Tijdens de telefoongesprekken die ik had om op te zeggen / verlengen dit benoemt maar was niet mogelijk. 9 x 10 euro was het maximum.Wolly schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:49:
[...]
Dat krijg je standaard gratis. Gewoon even de mails van Ziggo in de gaten houden dan komt de 12 maanden gratis ESPN compleet vanzelf voorbij.
Ik heb het tot nu toe altijd gratis gehad na een telefoontje om op te zeggen / verlengen. Alleen deze keer lukte dat niet. Twee weken later het aanbod voor 1 jaar gratis. Denk dat ik al zeker 3 jaar espn compleet “gratis” heb. (Voorheen kreeg ik ook nog een korting op het abonnement dat lukte deze keer niet)Codemeister schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:57:
Volgens mij krijg je ESPN ook één keer 12 maanden gratis, daarna niet meer. Maar misschien is dat inmiddels ook veranderd.
Ik maak gebruik van de volgende streaming diensten: Netflix, Prime, YouTube en Viaplay. Bij de eerste drie kan ik op mijn iPad via het cast icoon in de betreffende app de Ziggo Next Mini selecteren als cast apparaat. Echter dat lukt me niet bij de Viaplay app. Ervaren jullie dit ook?
Dit is facebook.com bijvoorbeeldMiki schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:51:
[...]
Over wat voor verschillen hebben we het? In mijn woonwijk zijn de verschillen marginaal toen ik van KPN naar Ziggo overstapte, ja meetbaar via speedtest maar totaal niet merkbaar in dagelijks gebruik. Latency zat ergens in orde grootte van 6 á 7 ms.
/f/image/0osS7h87x2pm1TVA8XPg2FVj.png?f=fotoalbum_large)
Dit is ziggogo.tv
/f/image/p7gDr01c0czUsQHVI6FXiKBo.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben in September over gegaan van Ziggo naar KPN. Een (heel) groot verschil. Ik heb nog veel meer grafieken, allemaal laten 2-3x lagere latency zien.
Te makkelijk dit weer, deze kortingen lezen we al maanden zo niet jaren in dit topic. De meesten die het hier krijgen klagen alleen dat het niet genoeg is omdat ze weten dat er meer te halen. Maarja dit bekt natuurlijk wel even lekkerDON PAPA schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:23:
[...]
Ja ze moeten wel nu de ACM onderzoek doet of de providers hun klanten wel benaderen als het contract binnenkort afloopt...
Niet heel vreemd dat dit als z'n verschil voelt, kijk eens hoeveel packetloss je had bij Ziggo. Daar zat iets niet goed in je lijn. Een beetje blauw kan af en toe best voorkomen maar jouw lijn is bijna volledig blauw, wat gewoon betekend dat elk pakket dat je verstuurd/terug krijgt (herstelbaar) beschadigd is, maar op deze schaal ga je dat wel merken.--help schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:42:
[...]
Dit is facebook.com bijvoorbeeld
[Afbeelding]
Dit is ziggogo.tv
[Afbeelding]
Ik ben in September over gegaan van Ziggo naar KPN. Een (heel) groot verschil. Ik heb nog veel meer grafieken, allemaal laten 2-3x lagere latency zien.
[ Voor 51% gewijzigd door SirMemeAlot op 29-01-2025 08:58 ]
Inderdaad, want ik heb het helemaal niet over de korting gehad, dat maak jij er nu van...
Dat komt omdat de next mini geen google chromecast is. Maar er is voor die eerste apps wel ondersteuning voor casten ingebouwd waardoor het voor die apps werkt, maar je niet alles kunt casten zoals met een chromecast.meesje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:45:
Ik maak gebruik van de volgende streaming diensten: Netflix, Prime, YouTube en Viaplay. Bij de eerste drie kan ik op mijn iPad via het cast icoon in de betreffende app de Ziggo Next Mini selecteren als cast apparaat. Echter dat lukt me niet bij de Viaplay app. Ervaren jullie dit ook?
Dit komt denk ik door het rrd bestand, door het comprimeren laat hij dit zien als packet-loss, maar dat is het niet. Als je in zoomt (in web interface) is alles groen.SirMemeAlot schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:53:
[...]
Te makkelijk dit weer, deze kortingen lezen we al maanden zo niet jaren in dit topic. De meesten die het hier krijgen klagen alleen dat het niet genoeg is omdat ze weten dat er meer te halen. Maarja dit bekt natuurlijk wel even lekker
[...]
Niet heel vreemd dat dit als z'n verschil voelt, kijk eens hoeveel packetloss je had bij Ziggo. Daar zat iets niet goed in je lijn. Een beetje blauw kan af en toe best voorkomen maar jouw lijn is bijna volledig blauw, wat gewoon betekend dat elk pakket dat je verstuurd/terug krijgt (herstelbaar) beschadigd is, maar op deze schaal ga je dat wel merken.
Daar gaat het bericht van @Raymond P toch over, dat hij 6 maanden 10 euro korting krijgt waar jij op reageert net zoals het onderzoek waarnaar je refereert van het ACM...DON PAPA schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:07:
[...]
Inderdaad, want ik heb het helemaal niet over de korting, dat maak jij er nu van...
De waarom vraag was me al duidelijk. Ik vroeg me alleen af of het bij anderen ook niet werkt, of misschien juist wel.jongetje schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:13:
[...]
Dat komt omdat de next mini geen google chromecast is. Maar er is voor die eerste apps wel ondersteuning voor casten ingebouwd waardoor het voor die apps werkt, maar je niet alles kunt casten zoals met een chromecast.
Nee ik reageer op "zojuist gebeld door Ziggo" omdat hij ook nog eens schreef "Dat heb ik in die 20 jaar klant zijn niet eerder meegemaakt" wat ik ook quote in mijn bericht, helemaal niks over de hoogte van de korting, dat maak jij ervan.SirMemeAlot schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:21:
[...]
Daar gaat het bericht van @Raymond P toch over, dat hij 6 maanden 10 euro korting krijgt waar jij op reageert net zoals het onderzoek waarnaar je refereert van het ACM...
En met mijn opmerking doelde ik op:
:strip_exif()/f/image/RDq6SZmKXXMZTIREID7gWhgj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 29-01-2025 11:08 ]
Nou, in de basis ging het mij om de ommekeer in tactiek bij Ziggo.SirMemeAlot schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:21:
[...]
Daar gaat het bericht van @Raymond P toch over, dat hij 6 maanden 10 euro korting krijgt waar jij op reageert net zoals het onderzoek waarnaar je refereert van het ACM...
Voorgaande jaren heb ik altijd zelf erachteraan moeten zitten.
En hoewel ik soms, na storingen, een 5voud van die 6 tientjes losgepeuterd kreeg is dat toch een moeizame bezigheid.
Fwiw: het bedrag en abbo heb ik enkel toegevoegd als referentie voor de (mee)lezer.
- knip -
Ik overweeg om over te stappen, maar ik vraag me af hoe ervaren jullie Ziggo mbt wireless aparaten zoals Razer die 2.4 ghz gebruikt. Sinds dat ik ben overgestapt naar Oddido heb ik hiermee geen problemen meer. Voordat ik was overgestapt had ik problemen met bijna alles dat draadloos was. Ik dacht eerst dat het aan mijn PC lag. Ik heb eigenlijk mijn gaming PC in mijn woonkamer staan aangesloten aan mijn OLED TV. Echter, ervaarde ik altijd lag, uitval en storing. Als ik naar mijn Razer Synapse keek verbrak continu de verbinding. Helemaal clean install van Windows 10 naar 11 heeft het probleem niet opgelost. Ik ervaar ook hetzelfde probleem in Linux. Toen is was overgeswitcht naar Oddido heeft het probleem zichzelf opgelost. Later kwam ik achter dat een modem ook de oorzaak kan zijn van storing mbt draadloos 2.4ghz wat Razer gebruikt.
Nu ben ik eigenlijk bang om over te switchen naar Ziggo, maar zijn er mensen die hier problemen mee hebben?
Nu ben ik eigenlijk bang om over te switchen naar Ziggo, maar zijn er mensen die hier problemen mee hebben?
Ik heb dan wel de next met coax. Maar daarop zijn de apps voor Prime & YouTube geïnstalleerd. Kan dat niet ook bij de de Next mini ? Dan hoef je niet te casten.meesje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:45:
@seph32 Waarom wil je dan overstappen als alles nu goed werkt? Zo goedkoop is Ziggo ook niet, je krijgt wel een jaar korting maar het 2e jaar het volle pond.
Daarnaast, als je problemen had bij Ziggo met de wifi en nu niet moet je je afvragen of dat beetje korting(?) die mogelijke problemen dit waard zijn.
Daarnaast, als je problemen had bij Ziggo met de wifi en nu niet moet je je afvragen of dat beetje korting(?) die mogelijke problemen dit waard zijn.
Ik zat net de posts over latency te lezen en dacht ik ga ook eens kijken wat mijn SmokePing te melden heeft.
In juni verhuisd naar een nieuwbouwwoning waarbij er al een Sagemcom SmartWifi-modem in de meterkast hing. Daar werd gemeld dat ik 3 maanden gratis gebruik kon maken van 1Gbit internet en dat daarna het modem weer werd opgehaald. Ik heb daar gewoon mijn spullen op aangesloten en de witte SmartWifi modem die ik meenam vanuit mijn vorige woning in de kast gelegd. Ik heb maanden dus een gratis upgrade gehad van 200Mbit naar 1Gbit en verder geen klachten. Tot 2 weken geleden de modem ermee stopte en ik helemaal geen internet meer had, toen de witte SmartWifi modem uit de kast gehaald en tada ik had weer internet... 200Mbit natuurlijk.
Wat mij nu opvalt is dat hoewel het netwerk in huis gelijk is gebleven is er met de witte SmartWifi modem veel meer packetloss is. Toch nog maar eens met Ziggo bellen of ze de Sagemcom nog terug willen of deze willen activeren zodat ik een betere internetverbinding heb. De vorige keer snapte niemand bij Ziggo dat ik al een Sagemcom modem had en hoe ik daar aan kwam.
Plaatje bij het praatje:
:strip_exif()/f/image/aCnOOACcaLum6CZdXpC4TZZC.png?f=user_large)
Halverwege juni 2024 Sagemcom gebruikt en halverwege januari 2025 weer weg gehaald.
In juni verhuisd naar een nieuwbouwwoning waarbij er al een Sagemcom SmartWifi-modem in de meterkast hing. Daar werd gemeld dat ik 3 maanden gratis gebruik kon maken van 1Gbit internet en dat daarna het modem weer werd opgehaald. Ik heb daar gewoon mijn spullen op aangesloten en de witte SmartWifi modem die ik meenam vanuit mijn vorige woning in de kast gelegd. Ik heb maanden dus een gratis upgrade gehad van 200Mbit naar 1Gbit en verder geen klachten. Tot 2 weken geleden de modem ermee stopte en ik helemaal geen internet meer had, toen de witte SmartWifi modem uit de kast gehaald en tada ik had weer internet... 200Mbit natuurlijk.
Wat mij nu opvalt is dat hoewel het netwerk in huis gelijk is gebleven is er met de witte SmartWifi modem veel meer packetloss is. Toch nog maar eens met Ziggo bellen of ze de Sagemcom nog terug willen of deze willen activeren zodat ik een betere internetverbinding heb. De vorige keer snapte niemand bij Ziggo dat ik al een Sagemcom modem had en hoe ik daar aan kwam.
Plaatje bij het praatje:
:strip_exif()/f/image/aCnOOACcaLum6CZdXpC4TZZC.png?f=user_large)
Halverwege juni 2024 Sagemcom gebruikt en halverwege januari 2025 weer weg gehaald.
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
PUMA chipset nog een ding bij Ziggo? Mogelijk veroorzaakt dat een hoge bufferbloat.
[ Voor 6% gewijzigd door Pilovali op 29-01-2025 11:34 ]
Je kunt inderdaad er ook voor om direct de app te openen op de Next mediabox. Maar soms vind ik het fijner om content op te zoeken via mijn iPad. En als je dit dan direct kunt casten naar de Next vind ik dat wel een fijne workflow. Het verbaast waarom andere apps dit wel ondersteunen, maar Viaplay niet.W1ck1e schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:16:
[...]
Ik heb dan wel de next met coax. Maar daarop zijn de apps voor Prime & YouTube geïnstalleerd. Kan dat niet ook bij de de Next mini ? Dan hoef je niet te casten.
Ik zal deze vraag eens stellen in de Ziggo community.
Toen ik over ging naar KPN glasvezel was alles veel ´snappie-er'. Alsof mijn PC een upgrade had gekregen, alles kwam veel sneller in de browser.SirMemeAlot schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:53:
[...]
Niet heel vreemd dat dit als z'n verschil voelt, kijk eens hoeveel packetloss je had bij Ziggo. Daar zat iets niet goed in je lijn. Een beetje blauw kan af en toe best voorkomen maar jouw lijn is bijna volledig blauw, wat gewoon betekend dat elk pakket dat je verstuurd/terug krijgt (herstelbaar) beschadigd is, maar op deze schaal ga je dat wel merken.
Dat heb je pas in de gaten als je dus ziet dat het sneller kan.
Nu weer terug bij Ziggo omdat ik die 27 euro per maand voor giganet niet kon laten liggen :+Dan maar wat langzamer, scheelt uiteindelijk honderden euro's.
[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 29-01-2025 14:44 ]
Zijn er mensen hier in de omgeving van Boxmeer die ook problemen hebben?
Ik kan alles vlot pingen, resolven gaat zonder issues maar websites als nu.nl en het forum zijn random niet vooruit te branden. Ziggo Zakelijk.
Ap alle storingen zie ik zie direct niets en speedtest is ook geen probleem.
Edit: Na 2 uur het probleem gehad te hebben lijkt het nu voorbij.
Ik kan alles vlot pingen, resolven gaat zonder issues maar websites als nu.nl en het forum zijn random niet vooruit te branden. Ziggo Zakelijk.
Ap alle storingen zie ik zie direct niets en speedtest is ook geen probleem.
Edit: Na 2 uur het probleem gehad te hebben lijkt het nu voorbij.
[ Voor 10% gewijzigd door nexhil op 30-01-2025 09:35 ]
*knip*. Reageer op een normale manier of niet.Wolly schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:43:
Toen ik over ging naar KPN glasvezel was alles veel ´snappie-er'. Alsof mijn PC een upgrade had gekregen, alles kwam veel sneller in de browser.
*knip*. Reageer op een normale manier of niet.Dat heb je pas in de gaten als je dus ziet dat het sneller kan.
*knip*. Reageer op een normale manier of niet.Nu weer terug bij Ziggo omdat ik die 27 euro per maand voor giganet niet kon laten liggen :+Dan maar wat langzamer, scheelt uiteindelijk honderden euro's.
[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 30-01-2025 15:20 ]
Voor de ziggo kijkers: kanaal 401 tm 406, Sport Totaal t/m 3 maart gratis te zien.
https://www.ziggo.nl/tele...erzicht/zenderwijzigingen
https://www.ziggo.nl/tele...erzicht/zenderwijzigingen
Net inderdaad nog gebeld door Ziggo omdat ik de opzegging door heb gezet. Ze waren benieuwd waarom ik opgezegd heb, voor 1 jaar was 9x10 euro korting het maximaal haarbare. ESPN werd niet benoemd (heb ik al een jaar gratis gehad). Voor 2 jaar kon er een korting van 12x25 euro worden geboden.
Helaas. Aangegeven dan toch naar KPN te gaan.
Helaas. Aangegeven dan toch naar KPN te gaan.
Sagemcom F3896LG heeft een Broadcom BCM3390 chipset, dus nee, geen Puma. Sowieso zijn problemen rondom bufferbloat bij Puma erg oud nieuws, Intel had dat al onder controle voordat de Puma chipsets aan Maxlinear verkocht werden. Puma 7 heeft ondertussen zelfs marginaal lagere latencies dan de BCM3390.Pilovali schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:33:
PUMA chipset nog een ding bij Ziggo? Mogelijk veroorzaakt dat een hoge bufferbloat.
Oslik blyat! Oslik!
De Puma7, is dat ook niet de chipset die in de Fritzbox cable modems zit?dion_b schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:49:
[...]
Sagemcom F3896LG heeft een Broadcom BCM3390 chipset, dus nee, geen Puma. Sowieso zijn problemen rondom bufferbloat bij Puma erg oud nieuws, Intel had dat al onder controle voordat de Puma chipsets aan Maxlinear verkocht werden. Puma 7 heeft ondertussen zelfs marginaal lagere latencies dan de BCM3390.
Ja. De spoeling is bij kabelinternet een beetje dun, er zijn twee vendoren over die chips maken, Broadcom en Maxlinear, en elk maken ze hooguit een handjevol varianten van dezelfde basischip. Broadcom is daarbij een veel grotere partij die alleen maar geinteresseerd is in heel grote deals, dus een kleine partij als AVM komt daar niet tussen en zal alleen bij Maxlinear kunnen aankloppen, waardoor het onvermijdelijk Puma 7 wordt. Gelukkig is dat een prima keuze.sweetdude schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:30:
[...]
De Puma7, is dat ook niet de chipset die in de Fritzbox cable modems zit?
Oslik blyat! Oslik!
Ik zit vandaag op Ziggo, komend van KPN. Latency is iets slechter maar niet om druk over te maken. 12ms bij Ziggo en was 9ms bij KPN.
Ben wel blij nu sneller dan ADSL te hebben. Ik hoop dat hoofdstuk nu af te sluiten anno 2025.
Ben wel blij nu sneller dan ADSL te hebben. Ik hoop dat hoofdstuk nu af te sluiten anno 2025.
Toevallig meer mensen die last hebben met de ziggo mail?
Is het gebruikelijk dat je bij Ziggo een factuur krijgt voor de hele maand maart, terwijl het contract is opgezegd per 8 maart?
Ja. En als je pech hebt factureren ze april ook nog. Storneren zou je in dat geval veilig kunnen doen (maar zou ik dus niet doen voor maart, aangezien je het dan nog gebruikt). En uiteraard krijg je uiteindelijk keer een eindafrekening en het teveel betaalde terug.darkdesign schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:49:
Is het gebruikelijk dat je bij Ziggo een factuur krijgt voor de hele maand maart, terwijl het contract is opgezegd per 8 maart?
Ah oke, dan zie ik het wel terug met de eindafrekening. ThanksRobertMe schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:54:
[...]
Ja. En als je pech hebt factureren ze april ook nog. Storneren zou je in dat geval veilig kunnen doen (maar zou ik dus niet doen voor maart, aangezien je het dan nog gebruikt). En uiteraard krijg je uiteindelijk keer een eindafrekening en het teveel betaalde terug.
Er is een storing gaande voor de webmail. Ziggo is reeds op de hoogte.Chiel schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:29:
Toevallig meer mensen die last hebben met de ziggo mail?
Niet alleen webmail.Jay-B schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:20:
[...]
Er is een storing gaande voor de webmail. Ziggo is reeds op de hoogte.
Vanmorgen maar weer eens gebeld met de Ziggo retentie afdeling voor een mooi aanbod.
Dit keer 12 x 20 euro korting icm een 2 jarige abonnement (internet lite en tv standaard). Kan ik voorlopig weer vooruit.
Dit keer 12 x 20 euro korting icm een 2 jarige abonnement (internet lite en tv standaard). Kan ik voorlopig weer vooruit.
Whatever.
Ik heb ook net gebeld omdat er een KPN mannetje aan de deur kwam en mij honderden euro's per jaar kon laten besparen! Die komt vanavond weer terug dus wilde ik eerst de aanbieding van Ziggo weten:
12 maanden 9 x 10 euro korting
24 maanden 12 x 20 euro korting
Nu eventjes afwachten waar de KPN mee komt maar als dat hetzelfde is al op hun website schiet ik er 50 euro mee op en voor dat geld wil ik het gedoe niet en ook het verloren gaan van de opnames bij Ziggo krijgt vast niet de WAF.
12 maanden 9 x 10 euro korting
24 maanden 12 x 20 euro korting
Nu eventjes afwachten waar de KPN mee komt maar als dat hetzelfde is al op hun website schiet ik er 50 euro mee op en voor dat geld wil ik het gedoe niet en ook het verloren gaan van de opnames bij Ziggo krijgt vast niet de WAF.
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Ik heb ziggo vorige week opgezegd, komen ze nu met een aantal aanbiedingen.Harmen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:38:
Vanmorgen maar weer eens gebeld met de Ziggo retentie afdeling voor een mooi aanbod.
To little to late zou ik zeggen.
Elect a clown, expect a circus.
Schoonouders ervaren met videobellen wat haperingen, voornamelijk op de upload.
Ik heb bij hun modernere Wifi 6 AP's neergehangen en haal netjes rond 800 Mbps down en 60 Mbps up (geen idee welk abo ze hebben, gekke snelheid). Ping is ook stabiel. Echter bellen met Discord of WhatsApp hapert de audio vaak. Dit hebben meerdere apparaten, dus ligt niet aan het toestel.
Modem zit ergens achter de bank verstopt, dus ik kan er helaas niet op inloggen. Ik heb aan Ziggo gevraagd wat de signaalwaardes zijn, en heb dit terug gekregen:
Upstream:
SNR
38.8 - 39.1 dB
Pathloss
45.5 - 45.8 dBmV
CER
0.0 - 0.0 %
Downstream:
Rx Power
7.6 - 9.8 dBmV
SNR
38.6 - 40.3 dB
CER
0.0 - 0.0 %
De wijkversterker staat in de voortuin. Het is voor mij meer dan 10 jaar geleden dat ik Ziggo had, dus ik heb geen idee of dit tegenwoordig goede of slechte waardes zijn.
Hun modem is een Connectbox.
Ik heb bij hun modernere Wifi 6 AP's neergehangen en haal netjes rond 800 Mbps down en 60 Mbps up (geen idee welk abo ze hebben, gekke snelheid). Ping is ook stabiel. Echter bellen met Discord of WhatsApp hapert de audio vaak. Dit hebben meerdere apparaten, dus ligt niet aan het toestel.
Modem zit ergens achter de bank verstopt, dus ik kan er helaas niet op inloggen. Ik heb aan Ziggo gevraagd wat de signaalwaardes zijn, en heb dit terug gekregen:
Upstream:
SNR
38.8 - 39.1 dB
Pathloss
45.5 - 45.8 dBmV
CER
0.0 - 0.0 %
Downstream:
Rx Power
7.6 - 9.8 dBmV
SNR
38.6 - 40.3 dB
CER
0.0 - 0.0 %
De wijkversterker staat in de voortuin. Het is voor mij meer dan 10 jaar geleden dat ik Ziggo had, dus ik heb geen idee of dit tegenwoordig goede of slechte waardes zijn.
Ik heb mijn waarden zo even niet bij de hand, maar ik heb de wijkversterker ook praktisch in de voortuin staan. De monteur die ik destijds op de stoep kreeg heeft een splitter geplaats om het signaal wat te dempen. Het kwam te sterk binnen en dat gaf issues.Pilovali schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:10:
Schoonouders ervaren met videobellen wat haperingen, voornamelijk op de upload.
Upstream:
SNR
38.8 - 39.1 dB
Pathloss
45.5 - 45.8 dBmV
CER
0.0 - 0.0 %
Downstream:
Rx Power
7.6 - 9.8 dBmV
SNR
38.6 - 40.3 dB
CER
0.0 - 0.0 %
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dat had m'n vader ook ooit gehad. Ziggo had ooit onderhoud gedaan en het signaal versterkt. Daardoor was de stabiliteit van het internet om te janken en we kregen toen een kleine demper die ik op de AOP kon schroeven. Maar dat is inmiddels ook al tijd geleden.Nnoitra schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:42:
[...]
Ik heb mijn waarden zo even niet bij de hand, maar ik heb de wijkversterker ook praktisch in de voortuin staan. De monteur die ik destijds op de stoep kreeg heeft een splitter geplaats om het signaal wat te dempen. Het kwam te sterk binnen en dat gaf issues.
Ik ben benieuwd of dit ook het geval is bij m'n schoonouders.
@Pilovali Je kunt toch zonder een directe kabel inloggen op het Ziggo-modem? Zie https://www.ziggo.nl/klan...net-wifi/modem-inloggen#/
Als je moderne netwerkspullen hebt geïnstallleerd, kun je die niet als router instellen en het modem van Ziggo in bridge modus laten zetten?
Als je moderne netwerkspullen hebt geïnstallleerd, kun je die niet als router instellen en het modem van Ziggo in bridge modus laten zetten?
Oh vast. Alleen weet ik de inlog niet en die staat onder op de modem waar ik niet bij kan.Rallye schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:50:
@Pilovali Je kunt toch zonder een directe kabel inloggen op het Ziggo-modem? Zie https://www.ziggo.nl/klan...net-wifi/modem-inloggen#/
De waardes heb ik wel, maar ik weet niet of de waardes goed zijn.
En nee, ik kan mijn accesspoints niet als router instellen. Het zijn puur AP's die ik heb opgehangen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie