• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:27
arjanvr schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:46:
... De enige reden voor de monteur is dat mijn coax kabel door de kpn monteur is afgeknipt om een netwerk kabel aansluiting te maken....
WTF
@arjanvr Die moer op de witte kabel moet los. Dan kun je daar je nieuwe kabel opzetten met eenzelfde connector.

Maar normaal hoort er een einddoos op die groene kabel en van daaruit door naar je interne bekabeling.

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:12
@arjanvr @jongetje
Die verbinding ziet er niet goed uit met dat groene spul er op. Zo te zien is er vocht bij gekomen. Je krijgt het met wat kruipolie waarschijnlijk wel los, maar ben een beetje pech is er ook vocht in de kabel gekomen. Het beste is de groene kabel zo ver mogelijk van de koppeling af knippen en een nieuwe koppeling maken. Maar jij hebt kennelijk geen ervaring daar mee dus is het beter het maar aan de monteur over te laten. Je kunt het proberen met de witte kabel los te schroeven maar er is een gerede kans op een slechte verbinding. 😩

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:01
Ik heb er wat wd40 op gedaan en dan probeer ik het. Als het echt niet lukt moet ik wachten op monteuraar die komt misschien pas een week nadat kpn afsluit. Dat zouden ze onderling toch beter moeten afregelen

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:37
@arjanvr Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan wordt je KPN-verbinding pas definitief afgesloten wanneer Ziggo meldt dat hun verbinding is opgeleverd. Zo niet, je zou bij KPN kunnen vragen of ze het abonnement nog een weekje extra door kunnen laten lopen. Geen idee of dat kan, maar niet geschoten is altijd mis.

• Roetzen
@arjanvr
Die middelste moer kun je niet losdraaien, die is onderdeel van het koppelstuk. Gebruik twee steeksleutels #11, één op het middenstuk en eentje op de moer bij de witte kabel. Moet lukken…

• arjanvr
hcQd schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:51:
@arjanvr Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan wordt je KPN-verbinding pas definitief afgesloten wanneer Ziggo meldt dat hun verbinding is opgeleverd. Zo niet, je zou bij KPN kunnen vragen of ze het abonnement nog een weekje extra door kunnen laten lopen. Geen idee of dat kan, maar niet geschoten is altijd mis.
Ja overstap service maar Ziggo zegt dat kpn op de 21e afgesloten word dus 2 weken nadat Ziggo zou ingaan als het aangesloten was vanaf overstap datum

• arjanvr
Met wd40 ging het vrij soepel los. Nu even een geschikte kabel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkeaZg1eRVnOmCBa2Ppgr898Tdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64Kr3p8S5xWrJrCgRsHoC79d.jpg?f=fotoalbum_large

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:13

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Met de juiste kabel (aan beide kanten een F-connector male) kan je daar zelf het Ziggo modem rechtstreeks op aansluiten. Dat zal prima moeten werken totdat de monteur langskomt.

Fyi: F-connector male is ook wat je nu nog op de losgemaakte witte coax hebt zitten.

Doe verder niets anders met de groene kabel, Ziggo is daar de eigenaar van en de beloofde monteur zal er tijdens zijn bezoek een nette AOP op zetten verwacht ik.

Alles kan stuk.

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:05

rvk

arjanvr schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:58:
[...]
Ja overstap service maar Ziggo zegt dat kpn op de 21e afgesloten word dus 2 weken nadat Ziggo zou ingaan als het aangesloten was vanaf overstap datum
Nou, dan heeft Ziggo dat niet goed geregeld.
Daar mogen ze dan wel een spoed van maken.

Hoe gaat Ziggo dat voor jou oplossen?
Geen moment zonder Internet & TV
https://www.ziggo.nl/overstappen

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 21:14
remco_k schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:19:
Met de juiste kabel (aan beide kanten een F-connector male) kan je daar zelf het Ziggo modem rechtstreeks op aansluiten. Dat zal prima moeten werken totdat de monteur langskomt.

Fyi: F-connector male is ook wat je nu nog op de losgemaakte witte coax hebt zitten.

Doe verder niets anders met de groene kabel, Ziggo is daar de eigenaar van en de beloofde monteur zal er tijdens zijn bezoek een nette AOP op zetten verwacht ik.
Zo ziet de binnenkomende coax kabel in de meterkast er hier ook uit.
Een jaar geleden zelf rechtstreeks aan het modem geschroefd en het heeft altijd prima gewerkt.

Zou er dan eigenlijk een mooi AOP kastje door Ziggo geplaatst moeten worden?
Misschien bij de volgende keer overstappen naar Ziggo toch de monteur optie kiezen...

• Leader98
  • Laatst online: 07-11 21:14
Ik ben na een jaar internet en TV via Ziggo (1 gigabit down en 100 Mbit up) net weer teruggegaan naar KPN (1 gigabit up en down).
Ziggo werd na 12 maanden stevige korting nu full price en dat was ff slikken, dus vergeleken met zelfde abbo elders (zonder toeters en bellen) en opgezegd.
De rentention afdeling kon maximaal 12x 35 euro korting bieden bij een 2 jarig contract (wat best een hoop geld is voor een simpel telefoontje) maar KPN is uiteindelijk toch net iets goedkoper EN daar kan de snelheid omhoog naar 4 gigabit up en down (maandelijks in te stellen maar ook geen idee of ik meer dan 1 gigabit ooit gebruik).

Switchen tussen coax en glasvezel is hier relatief makkelijk doordat ik een eigen Fritzbox router heb die het huis netwerk regelt qua IP instellingen zodat een andere provider simpelweg het vervangen van de coax modem/kastje voor de aansluiting door het glasvezel modem/kastje is (en een TV ontvanger vervangen maar wellicht kan die nog worden vervangen door een app op de mediaspeler).

De wisseling vind in februari plaats.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 22:08
Leader98 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:20:
Ik ben na een jaar internet en TV via Ziggo (1 gigabit down en 200 Mbit up) net weer teruggegaan naar KPN (1 gigabit up en down).
Ziggo werd na 12 maanden stevige korting nu full price en dat was ff slikken, dus vergeleken met zelfde abbo elders (zonder toeters en bellen) en opgezegd.
De rentention afdeling kon maximaal 12x 35 euro korting bieden bij een 2 jarig contract (wat best een hoop geld is voor een simpel telefoontje) maar KPN is uiteindelijk toch net iets goedkoper EN daar kan de snelheid omhoog naar 4 gigabit up en down (maandelijks in te stellen maar ook geen idee of ik meer dan 1 gigabit ooit gebruik).

Switchen tussen coax en glasvezel is hier relatief makkelijk doordat ik een eigen Fritzbox router heb die het huis netwerk regelt qua IP instellingen zodat een andere provider simpelweg het vervangen van de coax modem/kastje voor de aansluiting door het glasvezel modem/kastje is (en een TV ontvanger vervangen maar wellicht kan die nog worden vervangen door een app op de mediaspeler).

De wisseling vind in februari plaats.
Prijs is niet alles. Ik ben een jaar geleden overgestapt naar Ziggo (van KPN glas) en heb nu weer verlengd. Als je alles doorrekend maakt het niet zoveel uit, zeker als je ook mobiel via Vodafone hebt. Bij KPN betaal je voor Ziggo Sport Totaal en bij Ziggo dan niet. Daarnaast is het TV platform bij Ziggo veel beter dan bij KPN nu. Er zijn heel veel klachten over TV+. Maar ik ben benieuwd naar je ervaringen.

PS ik gebruik ook een Fritzbox als modem.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Leader98 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:20:
Zou er dan eigenlijk een mooi AOP kastje door Ziggo geplaatst moeten worden?
Misschien bij de volgende keer overstappen naar Ziggo toch de monteur optie kiezen...
Er moet altijd een AOP tussen... iets met scheiding :) Overigens kun je altijd een monteur vragen als er iets is met het AOP. Dat is namelijk de verantwoordelijkheid van Ziggo.
Edje040 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:09:
Prijs is niet alles. Ik ben een jaar geleden overgestapt naar Ziggo (van KPN glas) en heb nu weer verlengd. Als je alles doorrekend maakt het niet zoveel uit, zeker als je ook mobiel via Vodafone hebt. Bij KPN betaal je voor Ziggo Sport Totaal en bij Ziggo dan niet.
Het is pas het voordeligst als je niets met lineair doet, maar NLziet is ook weer extra en dat vergeten ze ook wel eens. Prijsvoordeel heeft altijd met de persoonlijke keuzes te maken. Wij kijken veel lineair, ook naar Ziggo Sport en via pa's Viaplay hebben wij F1TV Pro. Als je alles tegen elkaar afstreept is KPN helemaal niet goedkoper dan Ziggo en is het enige voordeel onderaan de streep de hogere upload. Daarvoor stap ik niet over. Maar goed, als je op de centen wil of moet letten moet je soms keuzes maken, maar dan moet je ook appels met appels vergelijken en niet appels met peren wat hier nogal vaak gebeurt.

Toen wij weer overstapten van KPN naar Ziggo (geen KPN FTTH op nieuw adres, maar wel Delta FTTH) was TV weer een aangename 'bijkomstigheid' :)

[ Voor 55% gewijzigd door CreativeS op 11-01-2025 11:53 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:46

DON PAPA

Tweaker-fan

CreativeS schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Er moet altijd een AOP tussen... iets met scheiding :)
En de demping van het signaal (door de splitter op de APO), wat ook heel belangrijk kan zijn voor de kwaliteit van de verbinding, want een te sterk signaal kan ook weer problemen geven 😉

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 11-01-2025 12:38 ]

• Roetzen
[...]

Er moet altijd een AOP tussen... iets met scheiding :)
Jawel maar dat AOP hoeft niet per sé te zitten op de plek waar bij @arjanvr die koppeling zit. Misschien zat het voordat de KPN monteur de kabel afknipte wel ergens anders op een handigere plek.

Overigens is er niet echt een technische reden voor dat AOP. Met de groene kabel direct met een F connector op de modem/router werkt het ook prima. Het is meer dat er op die manier een duidelijke scheiding is waar de administratieve verantwoordelijkheden ophouden cq beginnen... >:)

• Roetzen
DON PAPA schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:51:
[...]

En de demping van het signaal (door de splitter op de APO), wat ook heel belangrijk kan zijn voor de kwaliteit van de verbinding 😉
Nah, als die 4,5 dB demping van de splitter het verschil maakt dan zijn de marges te krap. :9 Overigens lijkt de trend te zijn dat nieuwe klanten niet meer standaard voorzien worden van een splitter. De modem/router gaat direct met een rood/groen kabeltje op het AOP.

TV gaat via utp cq WiFi, geen coax meer nodig door het hele huis. Dat maakt het ook makkelijker voor de terugkeerders waarbij de coax door de glasvezelmonteur afgeknipt is. }:O

[ Voor 14% gewijzigd door Roetzen op 11-01-2025 12:13 ]

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-11 14:49
Maar goed, als je op de centen wil of moet letten moet je soms keuzes maken, maar dan moet je ook appels met appels vergelijken en niet appels met peren wat hier nogal vaak gebeurt.
Helemaal mee eens!

Maar als je op de glasvezelfora kijkt (dus hier bij bv KPN en Odido), dan zeggen ze daar dat Ziggo sowieso afvalt door de lagere upload. Zeg daar maar eens dat 99,99% van de mensen (en OK, slechts 98% van de Tweakers) helemaal geen upload snelheid gelijk aan de download nodig heeft!

Je zei ook iets over NL Ziet.

Nog even en elke bijzondere zender zit in elk pakket (dus ook NL Ziet) of heeft een eigen app. Dan kun je gewoon internet afnemen, en een app (NLZiet of Ziggo Go, de laatste dan wellicht ook als je op een ander dan Ziggo netwerk zit) om "alles" te kunnen zien. Omdat internet en tv dan gescheiden zijn, en tv pakketten zeer goed te vergelijken, zijn de prijzen goed te vergelijken.

• CreativeS
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:09:
Je zei ook iets over NL Ziet.

Nog even en elke bijzondere zender zit in elk pakket (dus ook NL Ziet) of heeft een eigen app. Dan kun je gewoon internet afnemen, en een app (NLZiet of Ziggo Go, de laatste dan wellicht ook als je op een ander dan Ziggo netwerk zit) om "alles" te kunnen zien. Omdat internet en tv dan gescheiden zijn, en tv pakketten zeer goed te vergelijken, zijn de prijzen goed te vergelijken.
Ik haalde NL Ziet aan, omdat men dat vaak neemt als men internet-only verkiest bij de andere ISP ;)

• CreativeS
  • Niet online
Roetzen schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:58:
Jawel maar dat AOP hoeft niet per sé te zitten op de plek waar bij @arjanvr die koppeling zit. Misschien zat het voordat de KPN monteur de kabel afknipte wel ergens anders op een handigere plek.
Als de groene kabel daar binnenkomt wel ;)
Die gaat boven de grond echt niet de kamer rond.

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-11 21:09
Na mijn korte uitstap van Ziggo naar internet en TV op glasvezel van Odido (op het Delta glasvezel netwerk), sinds gisteren weer terug bij Ziggo.

Gisterochtend werd de doos van Ziggo bezorgd door PostNL met alle hardware, inclusief een extra Next Mini voor een tweede tv. Alle internetgebruikers met kabel aangesloten, inclusief mijn hoofd-Deco en aansluitend alle opnamen van TV programma's weer vastgelegd, in no time. Echt, de Ziggo gebruikservaring met IPTV via die twee minidoosjes is top, zeker in vergelijking met wat Odido levert! Installatie is ook echt kinderwerk geworden.

Het nieuwe zwarte Ziggo modem levert daarbij ook een veel krachtiger WIFI signaal dan mijn oude witte Ziggo modem, waardoor ik nu in huis bijna overal de volle bandbreedte heb. En twee keer zo snel als op mijn oude Deco beschuitbussen. Komende weken maar eens checken of die Deco's elders zijn in te zetten, mogelijk voor Wifi in de tuin ;-)
DON PAPA schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:51:
[...]

En de demping van het signaal (door de splitter op de APO), wat ook heel belangrijk kan zijn voor de kwaliteit van de verbinding, want een te sterk signaal kan ook weer problemen geven 😉
Aanvulling. Dit betreft alleen indien kijken via coax. Indien alleen via UTP/wifi is een splitter niet nodig.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:06:
[...]
Aanvulling. Dit betreft alleen indien kijken via coax. Indien alleen via UTP/wifi is een splitter niet nodig.
Klopt helemaal, maar dan kan het signaal wel te sterk worden, en kan er een attenuator van een x aantal dB geplaatst worden door de Ziggo monteur tussen het modem en de coax kabel weet ik uit eigen ervaring in het verleden bij mij thuis, vandaar mijn eerdere opmerking over de demping van het signaal, want de meeste mensen zullen denken, hoe sterker het signaal hoe beter, maar dat is niet zo...

[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 11-01-2025 15:46 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Vorig jaar had bij mij een monteur de AOP vervangen door zo'n ééngats AOP en er een POA-01-B opgezet omdat ik toen nog een Next met coax aansluiting had. Nu heb ik de Next mini dus ik heb die extra coax aansluiting niet meer nodig, vandaar dat ik de POA er af heb gehaald. Maar dat is dus niet per se een goed idee begrijp ik?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

tiguan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:27:
vandaar dat ik de POA er af heb gehaald. Maar dat is dus niet per se een goed idee begrijp ik?
Als alles gewoon goed werkt is het geen probleem

• Roetzen
CreativeS schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:17:
[...]
Als de groene kabel daar binnenkomt wel ;)
Die gaat boven de grond echt niet de kamer rond.
Mijn ervaring is dat dat afhangt van het luim van het seizoen en de kwaliteit van de koffie. :P

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 23:56
tiguan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:27:
Vorig jaar had bij mij een monteur de AOP vervangen door zo'n ééngats AOP en er een POA-01-B opgezet omdat ik toen nog een Next met coax aansluiting had. Nu heb ik de Next mini dus ik heb die extra coax aansluiting niet meer nodig, vandaar dat ik de POA er af heb gehaald. Maar dat is dus niet per se een goed idee begrijp ik?
Ja goed het POA blijft eigendom van Ziggo of je nu in een huur of koopwoning woont maakt niet uit het blijft eigendom en daar kun je het beste van afblijven.

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 20:37
tronmedia schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Ja goed het POA blijft eigendom van Ziggo of je nu in een huur of koopwoning woont maakt niet uit het blijft eigendom en daar kun je het beste van afblijven.
Let even op het verschil tussen POA (opdruk splitter) en AOP (Abonnee Overname Punt).
Het AOP is eigendom van Ziggo, en moet je van af blijven,
de POA op het AOP mag je wel verwijderen. :)

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 23:56
tazmaniankoala schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:27:
[...]

Let even op het verschil tussen POA (opdruk splitter) en AOP (Abonnee Overname Punt).
Het AOP is eigendom van Ziggo, en moet je van af blijven,
de POA op het AOP mag je wel verwijderen. :)
Aha ja ik bedoel AOP en niet de splitter, mijn fout :)
DON PAPA schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:14:
[...]

Klopt helemaal, maar dan kan het signaal wel te sterk worden, en kan er een attenuator van een x aantal dB geplaatst worden door de Ziggo monteur tussen het modem en de coax kabel weet ik uit eigen ervaring in het verleden bij mij thuis, vandaar mijn eerdere opmerking over de demping van het signaal, want de meeste mensen zullen denken, hoe sterker het signaal hoe beter, maar dat is niet zo...
Mijn ervaring met een eventueel te sterk signaal is dat dit alleen gerelateerd is aan kijken via coax en los staat van je modem/internet. Tegenwoordig krijg je alleen nog maar een modem, 1 kabel en een Next Mini toegestuurd. Modem in de meterkast met die ene kabel aansluiten op het AOP en de rest zoek je maar uit. :) Bij de meeste mensen betekent dit de Next Mini via Wifi verbinden.

• Roetzen
tronmedia schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Aha ja ik bedoel AOP en niet de splitter, mijn fout :)
AOP = Abonnee Overname Punt
POA = Push On Adapter

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:37:
[...]
Mijn ervaring met een eventueel te sterk signaal is dat dit alleen gerelateerd is aan kijken via coax en los staat van je modem/internet.
En mijn ervaring is, toen het signaal te sterk was kreeg ik extreem veel T3 & T4 fouten in de modem log te zien, en hierdoor ging het modem geregeld een herstart maken uit zich zelf. En nadat een netwerk monteur van Ziggo een attenuator van 8dB had geplaatst was dit probleem meteen opgelost.
DON PAPA schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:56:
[...]

En mijn ervaring is, toen het signaal te sterk was kreeg ik extreem veel T3 & T4 fouten in de modem log te zien, en hierdoor ging het modem geregeld een herstart maken uit zich zelf. En nadat een netwerk monteur van Ziggo een attenuator van 8dB had geplaatst was dit probleem meteen opgelost.
Waar kan dit log vinden? Hulpmiddelen, Netwerk status, Historie?
Ik zie daar overigens continu onderstaande warnings voorbij komen.

DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=30:67:a1:e5:a0:fc;CMTS-MAC=00:17:10:91:fe:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Maar ook (motief):

US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=30:67:a1:e5:a0:fc;CMTS-MAC=00:17:10:91:fe:0c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Moet ik me zorgen maken om deze meldingen?

• Roetzen
DON PAPA schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:56:
[...]
Maar eigenlijk is dat een houtje touwtje plakband oplossing. De nette manier is je kabel in de straatkast op een tap lager zetten. Of misschien zelfs twee. Maar ja, dat is een andere afdelling...

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:24
meesje schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:37:
[...]

Mijn ervaring met een eventueel te sterk signaal is dat dit alleen gerelateerd is aan kijken via coax en los staat van je modem/internet. Tegenwoordig krijg je alleen nog maar een modem, 1 kabel en een Next Mini toegestuurd. Modem in de meterkast met die ene kabel aansluiten op het AOP en de rest zoek je maar uit. :) Bij de meeste mensen betekent dit de Next Mini via Wifi verbinden.
Je mag onderhand ook wel eens een UTP binnen netwerk in een modern huis verwachten toch? UTP is niet nieuw, die gebruiken we al meer dan twintig jaar om allerhande zaken aan te sluiten, tv decoders zonder coax gebruiken UTP ook al meer dan tien jaar. Toen "centrale antenne" overal in de jaren 80 uitgerold werd betaalden veel mensen honderden guldens voor een aansluiting en werd er door bestaande huizen vele meters coax getrokken zodat er overal tv gekeken kon worden. Waarom blijft dat bij velen met UTP toch zo'n onoverkomelijk probleem en wordt het zelfs in nieuwbouw wegbezuinigd? Mensen verkwisten honderden euro's aan lapmiddelen met powerline, mesh, boosters, versterkers etc maar een keer wat kabels door een buis laten trekken of die oude coax vervangen ho maar...

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:57
Roetzen schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:10:
[...]

Maar eigenlijk is dat een houtje touwtje plakband oplossing. De nette manier is je kabel in de straatkast op een tap lager zetten. Of misschien zelfs twee. Maar ja, dat is een andere afdelling...
Dat is precies wat een monteur bij mij heeft gedaan. Mijn verbinding in de straatkast 2 taps lager gezet en de 'demper' er tussenuit gehaald. Dawrna geen T3/T4 errors in het log meer gezien, en dus een perfecte verbinding.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Andros schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:18:
[...]

Je mag onderhand ook wel eens een UTP binnen netwerk in een modern huis verwachten toch? UTP is niet nieuw, die gebruiken we al meer dan twintig jaar om allerhande zaken aan te sluiten, tv decoders zonder coax gebruiken UTP ook al meer dan tien jaar. Toen "centrale antenne" overal in de jaren 80 uitgerold werd betaalden veel mensen honderden guldens voor een aansluiting en werd er door bestaande huizen vele meters coax getrokken zodat er overal tv gekeken kon worden. Waarom blijft dat bij velen met UTP toch zo'n onoverkomelijk probleem en wordt het zelfs in nieuwbouw wegbezuinigd? Mensen verkwisten honderden euro's aan lapmiddelen met powerline, mesh, boosters, versterkers etc maar een keer wat kabels door een buis laten trekken of die oude coax vervangen ho maar...
Mooi he? Nieuwbouwhuis en dan krijg je drie hele onafgemonteerde UTP kabels waarvan twee op een plek waar je niets aan hebt.

• Roetzen
jadjong schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:30:
[...]

Mooi he? Nieuwbouwhuis en dan krijg je drie hele onafgemonteerde UTP kabels waarvan twee op een plek waar je niets aan hebt.
Maar ja, dat was destijds met coax natuurlijk niet anders. Hoe goed je het ook plant, altijd zit er achteraf wel een stopcontact of een telefoonaansluiting net op de verkeerde plek...

• remco_k

remco_k

[...]

Ik heb een lokatie waar dit euvel toevallig speelt sinds de afgelopen 11 dagen. (modem af en toe volledig over de zeik en compleet unresponsive voor een uur of langer. Config pagina en zelfs een ping naar zijn LAN poort werken dan niet of nauwelijks. Ik vermoed veroorzaakt door het harde signaal).

Maar dan moeten die lagere taps wel vrij zijn. Hier zitten deze vol, dus enige andere mogelijkheid was een demper ertussen zetten, dat heb ik net een uurtje geleden gedaan. De komende tijd zal leren of dat daadwerkelijk het probleem oplost.

Alles kan stuk.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:34
jadjong schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:30:
[...]

Mwa, in mijn nieuwbouwhuis heb ik gewoon naar elke kamer een utp en coax getrokken, precies op de plekken die ik wil (en netjes afgemonteerd).

Je moet natuurlijk wel moeite doen (of betalen).

[ Voor 6% gewijzigd door huubhuub op 11-01-2025 17:54 ]

Always bet on Huub

Andros schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:18:
[...]

Ik geef toch niet aan dat ik het er niet mee eens ben?
Het is ook de lange termijn strategie van Ziggo: weg met coax (in woningen). Als consument is het ook handiger als je een goede utp infrastructuur hebt aangelegd. Bij wissel van provider hoef je alleen maar wat in de meterkast te doen. Zelf zou ik een oudere woning alle coax kabels vervangen door utp. Maar menig consument kan dat niet of weet niet dat dat überhaupt kan.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Maar eigenlijk is dat een houtje touwtje plakband oplossing.
Dat zal best, maar ondanks dat, was ik er toendertijd wel heel blij mee na weken van een zeer slechte internet verbinding 😉

• Roetzen
remco_k schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:53:
[...]
Maar dan moeten die lagere taps wel vrij zijn. Hier zitten deze vol,
Dan hebben ze het dus eigenlijk vanaf het begin te krap bemeten. De "nette" manier zou dan zijn om de verdeler in de straatkast te vervanger door een met meer lage taps. Maar ik kan me voorstellen dat Ziggo daar niet op zit te wachten...
dus enige andere mogelijkheid was een demper ertussen zetten, dat heb ik net een uurtje geleden gedaan. De komende tijd zal leren of dat daadwerkelijk het probleem oplost.
Toch vreemd dat zo'n probleem zich "ineens" voordoet nadat het al die jaren geen probleem was. Maar ja, als het werkt voor jou...

• Roetzen
DON PAPA schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:48:
[...]
Dat zal best, maar ondanks dat, was ik er toendertijd wel heel blij mee na weken van een zeer slechte internet verbinding 😉
Nou ja, als het werkt voor jou...

• remco_k

remco_k

Roetzen schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:22:
[...]
Toch vreemd dat zo'n probleem zich "ineens" voordoet nadat het al die jaren geen probleem was. Maar ja, als het werkt voor jou...
Het betrof een nieuwe installatie op een afwijkende plek (zijnde voor een lokale omroep op een nieuw gerealiseerd adres). Het had 2 maanden goed gewerkt, daarna begon het rond 1 Jan raar te doen. Dus een bewijs van goed werken is dat niet helemaal. Daarbij ben ik die verbinding de afgelopen weken intenser gaan gebruiken. Dat speelt misschien en rol in hoe zwaar dat modem het heeft met het oplossen van fouten.

Hoe dan ook, er is iets waardoor dat modem ineens een paar keer doodging en nu hoop en verwacht ik dat die demper dat oplost.

Alles kan stuk.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:51
bakkerjangert schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:27:
Vandaag een mail gehad van Ziggo met de aanbieding voor 3 gratis extra SmartWifi pods / wifiversterkers in bruikleen. Het blijkt om de tp-link deco X60 te gaan. Geen extra haken of ogen; mijn huidige abonnement + korting is ongewijzigd en de looptijd is ook niet verlengd.
Dit lijkt me een goede vervangen van mijn al oudere M4 set.

Niet terugsturen van de X60 kost €50,- met nog eventuele korting a.d.v. afschrijving. Op de website staan ze nog niet, maar heb in de mail een PDF gekregen waarin ze wel worden genoemd, met de prijs van €50 per stuk, dus in totaal €150,- voor de drie indien ze niet terug gestuurd worden.

Goede aanbieding lijkt me, zeker gezien de 3-pack X60 in de price-watch momenteel €279,- is.
Ondertussen zijn we dik een half jaar verder en staan ze nog steeds niet op de site van Ziggo. Mijn Ziggo abonnement is sinds vrijdag afgelopen (overgestapt op Youfone glas 100/100). Ik heb ook 3 X60's in huis en die werkten prima. Kan ik ze gewoon overzetten op mijn door Youfone geleverde Experia box 12? Onderop de X60 staat heel duidelijk Ziggo item number. De vraag is dus even of ze ook werken zonder Ziggo verbinding. Heeft iemand daar ervaring mee?

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11 14:00
laredo schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Ondertussen zijn we dik een half jaar verder en staan ze nog steeds niet op de site van Ziggo. Mijn Ziggo abonnement is sinds vrijdag afgelopen (overgestapt op Youfone glas 100/100). Ik heb ook 3 X60's in huis en die werkten prima. Kan ik ze gewoon overzetten op mijn door Youfone geleverde Experia box 12? Onderop de X60 staat heel duidelijk Ziggo item number. De vraag is dus even of ze ook werken zonder Ziggo verbinding. Heeft iemand daar ervaring mee?
Denk dat je ze gewoon kan gebruiken, gezien Ziggo er niet echt een restrictie op kan leggen. Echter zal je dan wel een boete/afkoopsom krijgen omdat ze volgens mij geen eigendom zijn van jouw maar van Ziggo. En weet niet of dat ‘maar’ 50 euro is zoals hierboven staat

[ Voor 3% gewijzigd door SirMemeAlot op 12-01-2025 11:34 ]

• laredo
@SirMemeAlot ja precies. Logisch natuurlijk dat ik dan een afkoopsom krijg. Ik heb al op het Ziggo forum even de vraag gesteld of iemand een idee heeft hoe hoog dit gaat zijn want Ziggo zelf heeft daar niks over op haar site staan helaas.

@bakkerjangert kun je die PDF misschien delen? En als je het niet hier wil delen evt via een PB? Desnoods alleen het stukje waar het bedrag genoemd wordt voor de X60? Zou heel fijn zijn _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door laredo op 12-01-2025 12:43 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

laredo schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:37:
@bakkerjangert kun je die PDF misschien delen? En als je het niet hier wil delen evt via een PB? Desnoods alleen het stukje waar het bedrag genoemd wordt voor de X60? Zou heel fijn zijn _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1Q8vrOwjr70haWooURYqY7dt44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaDZjd1FC8VZIl63HlaQ743I.jpg?f=fotoalbum_large

• SirMemeAlot
Misschien heb je het wel door, maar just saying: Het is wel per boosters dus 150 euro voor de set, wat nogsteeds niet gek is als ik zo even op marktplaats kijk.

• laredo
Ik zie het inderdaad. 150 euro voor 3 stuks is niet gek als je de nieuwprijs ziet (en deze was dus eigenlijk ook nieuw toen ik hem ontving). Ook op marktplaats gaan ze inderdaad gebruikt voor 60 euro per stuk weg. De vraag is dus nog even of hij goed werkt samen met een Experia KPN modem en wat de daadwerkelijke prijs is van Ziggo als ik ze houd. Ze zijn tenslotte van juli 2024 dus al een half jaar oud. Geen idee of dat nog wat met de prijs doet.

FYI vrijdag had ik al gebeld met de Ziggo klantenservice met de vraag wat ik zou moeten betalen bij niet retour sturen. Toen kreeg ik eerst iemand aan de lijn van de afdeling abonnementen, die had geen idee en verbond mij door met de administratie. Daar een persoon aan de lijn die al een beetje wazig klonk en na 3x in de wacht gezet te zijn zei dat ze helemaal niet zouden werken zonder Ziggo kanaal......klantenservice....tsja, ze doen hun best zullen we maar zeggen. En ze waren wel vriendelijk ;-)

• SirMemeAlot
Tja, wie weet. Als je het zeker wil weten voordat je ze koopt dan installeer je eens even 1 bij iemand die geen ZIggo heeft.

Maar kan het me haast niet voorstellen dat ze dit geblokt hebben, dit was in ieder geval niet zo bij de Deco M4''s die ze geleverd hebben.

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 10:06
laredo schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:37:
@SirMemeAlot ja precies. Logisch natuurlijk dat ik dan een afkoopsom krijg. Ik heb al op het Ziggo forum even de vraag gesteld of iemand een idee heeft hoe hoog dit gaat zijn want Ziggo zelf heeft daar niks over op haar site staan helaas.

De PDF is een algemeen document dus die wil ik uiteraard wel delen. Hierbij de link. Toch niet zo handig een link naar One-Drive. Mocht het nodig zijn, stuur even een DM dan zet ik hem op de mail.

[ Voor 12% gewijzigd door bakkerjangert op 13-01-2025 09:23 ]

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 10:06
SirMemeAlot schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:04:
Tja, wie weet. Als je het zeker wil weten voordat je ze koopt dan installeer je eens even 1 bij iemand die geen ZIggo heeft.

Maar kan het me haast niet voorstellen dat ze dit geblokt hebben, dit was in ieder geval niet zo bij de Deco M4''s die ze geleverd hebben.
Ik heb deze set X60 van Ziggo ook. In november heb ik een maand Odido Klik & Klaar geprobeerd en heb geen problemen ondervonden met deze set in combinatie met Odido (Ziggo netwerk was volledig uitgeschakeld in voorbereiding op overstap naar Odido). Ik wist toen echter niet dart deze een Ziggo model nummer hebben dus heb niet bewust gecheckt op de preformance, maar zoals gezegd is mij niets geks opgevallen. Deze set lijkt dus te functioneren met andere providers.

• CreativeS
  • Niet online
Of gewoon via de site van Ziggo zelf... zit je ook niet op andermans OneDrive :)

https://www.ziggo.nl/tarieven

• laredo
CreativeS schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:41:
Of gewoon via de site van Ziggo zelf... zit je ook niet op andermans OneDrive :)

https://www.ziggo.nl/tarieven
Tsja dat was nou juist het hele punt: daar staat de X60 niet bij. In het gedeelde document wel.

@bakkerjangert dank voor het delen!

• SirMemeAlot
bakkerjangert schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:13:
[...]

Ik heb deze set X60 van Ziggo ook. In november heb ik een maand Odido Klik & Klaar geprobeerd en heb geen problemen ondervonden met deze set in combinatie met Odido (Ziggo netwerk was volledig uitgeschakeld in voorbereiding op overstap naar Odido). Ik wist toen echter niet dart deze een Ziggo model nummer hebben dus heb niet bewust gecheckt op de preformance, maar zoals gezegd is mij niets geks opgevallen. Deze set lijkt dus te functioneren met andere providers.
Best cru eigenlijk, krijgt gratis pods, vervolgens via een truucje de pods overnemen en naar andere provider gaan zodat je bij nieuwe provider goede wifi hebt door Ziggo :+ . Ik snap dat het spelletje zo gaat, het is maar even een gedachte kronkel die door mijn hoofd ging.

• apache007
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-04 17:32
Hier loopt het jaarcontract bijna af bij Ziggo. I.p.v. het jaarlijkse belletje overweeg ik dit jaar het contract op te zeggen en een nieuw contract te nemen op naam van mijn vrouw, i.c.m. cashbacks. Nu hebben we wel een rekening in gebruik waar al onze incasso's vanaf gaan. Ik begrijp dat in het nieuwe contract niet het huidige IBAN mag worden opgenomen.
Mijn vraag hierbij:
1. Werkt het om nu mijn IBAN van het lopende contract te wijzigen naar een andere rekening, zodat straks bij het nieuwe contract het huidige IBAN kan worden opgevoerd?
2. Zou het verstandiger zijn om voor mijn opzegging niks te wijzigen, straks het nieuwe contract met mijn vrouw haar naam + IBAN af te sluiten?
3. In het geval van optie 2. In hoeverre levert het problemen op om na ingebruikname van nieuw contract het rekeningnummer te wijzigen naar het huidige rekeningnummer (waar alle incasso's vanaf gaan)

Misschien is deze vraag vaker gesteld, maar ik kon als newbie in het forum dit niet terugvinden.

• W1ck1e
apache007 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:06:
Hier loopt het jaarcontract bijna af bij Ziggo. I.p.v. het jaarlijkse belletje overweeg ik dit jaar het contract op te zeggen en een nieuw contract te nemen op naam van mijn vrouw, i.c.m. cashbacks. Nu hebben we wel een rekening in gebruik waar al onze incasso's vanaf gaan. Ik begrijp dat in het nieuwe contract niet het huidige IBAN mag worden opgenomen.
Mijn vraag hierbij:
1. Werkt het om nu mijn IBAN van het lopende contract te wijzigen naar een andere rekening, zodat straks bij het nieuwe contract het huidige IBAN kan worden opgevoerd?
2. Zou het verstandiger zijn om voor mijn opzegging niks te wijzigen, straks het nieuwe contract met mijn vrouw haar naam + IBAN af te sluiten?
3. In het geval van optie 2. In hoeverre levert het problemen op om na ingebruikname van nieuw contract het rekeningnummer te wijzigen naar het huidige rekeningnummer (waar alle incasso's vanaf gaan)

Misschien is deze vraag vaker gesteld, maar ik kon als newbie in het forum dit niet terugvinden.
Als ik jou was zou ik haar dit jaar laten betalen, en dan kan je volgend jaar op jouw naam en rekening ziggo bestellen.

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is dit ook de plek om vragen te stellen over het Next mini boxje?

Ik heb nu een paar dagen Ziggo, met Disney+, maar ondertiteling van de film viel iedere keer na 2 minuten weg. Ik heb hem wel 10 keer weer aangezet op de Next Mini.

Daarna maar gewoon gestreamd via de Chromecast, daar werkte het wel goed.
Is dit een bekend probleem? Is er een oplossing voor?

• sweetdude
  • Laatst online: 11:09
NIMIC schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:48:
Is dit ook de plek om vragen te stellen over het Next mini boxje?

Ik heb nu een paar dagen Ziggo, met Disney+, maar ondertiteling van de film viel iedere keer na 2 minuten weg. Ik heb hem wel 10 keer weer aangezet op de Next Mini.

Daarna maar gewoon gestreamd via de Chromecast, daar werkte het wel goed.
Is dit een bekend probleem? Is er een oplossing voor?
Ik lees het nu voor het eerst, maar is het alleen bij die film of alle content van Disney+?
Heb je de next al eens van de stroom gehaald of anders teruggezet naar fabrieksinstellingen?

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
laredo schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:52:
[...]

Tsja dat was nou juist het hele punt: daar staat de X60 niet bij. In het gedeelde document wel.

@bakkerjangert dank voor het delen!
Wat een gezever zeg hier. Natuurlijk werkt het ook op de verbinding van een andere provider. Er zit toch geen speciale Ziggo firmware in?

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sweetdude schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Ik lees het nu voor het eerst, maar is het alleen bij die film of alle content van Disney+?
Heb je de next al eens van de stroom gehaald of anders teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Ik ga nog wat uitproberen, het was de eerste Disney+ film die ik probeerde te kijken.
Hij is nieuw, van het stroom zal ik nog proberen.

• SirMemeAlot
rowicom schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:14:
[...]

Wat een gezever zeg hier. Natuurlijk werkt het ook op de verbinding van een andere provider. Er zit toch geen speciale Ziggo firmware in?
Je noemt iets gezever, maar hebt geen idee of er andere firmware in zit :'(. Je hebt dus geen idee waar het over gaat maar denkt wel met je mening te moeten komen iets gezever te noemen, bijzonder als je het mij vraagt.

Het lijkt dus wel degelijk dat er alternatieve firmware op zit, op de TP link website kan ik dit als laatste firmware vinden bij de Deco X60
Deco X60(B4)_V3_1.3.0 Build 20240830
En op mijn Deco zit:
Firmware versie 2.0.1. Build 20240307 rel 68628

Kan natuurlijk alsnog zijn dat de website achterloopt/het zelfs met Ziggo firmware gewoon werkt op andere verbindingen, maar als je niet weet waar de klepel hangt zou mijn advies zijn om je afzijdig te houden van een discussie ;)

• rowicom
SirMemeAlot schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:36:
[...]

Je noemt iets gezever, maar hebt geen idee of er andere firmware in zit :'(. Je hebt dus geen idee waar het over gaat maar denkt wel met je mening te moeten komen iets gezever te noemen, bijzonder als je het mij vraagt.

Het lijkt dus wel degelijk dat er alternatieve firmware op zit, op de TP link website kan ik dit als laatste firmware vinden bij de Deco X60
En op mijn Deco zit:

Kan natuurlijk alsnog zijn dat de website achterloopt/het zelfs met Ziggo firmware gewoon werkt op andere verbindingen, maar als je niet weet waar de klepel hangt zou mijn advies zijn om je afzijdig te houden van een discussie ;)
*knip*. Mag een maatje minder.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 14-01-2025 15:56 ]

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:36:
[...]

En op mijn Deco zit:
En je kan de firmware niet bijwerken met de Deco software naar de laatste versie?

• W1ck1e
njitter schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:55:

En je kan de firmware niet bijwerken met de Deco software naar de laatste versie?
Ik denk dat het verstandig is om bij "door isp geleverde apparatuur" deze alleen maar bij te werken via de web interface als daar een nieuwe firmware wordt gemeld. En niet handmatig, door op de website van de leverancier (tplink) een firmware te zoeken en die "handmatig" te installeren.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11 16:04

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

[...]

Dat zit er dus wel in en deze is niet zomaar te vervangen door de officiele firmware..
Let daar dus op bij gebruik op een ander netwerk.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• SirMemeAlot
njitter schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Dat kan wel, maar hij herkend wat dat dit om een Ziggo Batch gaat en er zit ook specifieke Ziggo serienummers op deze units. Dus intern kan TP link wel zien om welke Deco het gaat en aparte firmware op pushen (als ze willen).

Verder maakt deze discussie mij overigens niet heel veel uit aangezien ik bij Ziggo zit en net 2 jaar verlengd heb. Dus blijf er voorlopig wel zitten en de Deco's X60 bevallen heel goed moet ik zeggen.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:35
[...]

Ik had ook een "Ziggo Wifi versterker" wat feitelijk gewoon een TPLink Archer C7 was. Iemand had in de binary van de firmware een bitje verzet zodat je de ziggo firmware weer kon overschrijven met de TPlink firmware. Je kon hem ook weer terugflashen als Ziggo apparaat. Anders had ik het destijds niet gedaan, want hij stond als leenapparaat in de inventaris.

En die ziggo firmware zorgde er dus voor dat het alleen een AP was, terwijl ik hem als router wilde inzetten. Zoiets is niet zo moeilijk te regelen, zeker omdat veel fabrikanten zelfs branding als optie aanbieden voor grootzakelijk. Ik denk dat Ziggo zelfs alleen maar huisstijl hoeft aan te leveren.
Scheelt ziggo helpdesk heel veel vragen, want een AP instellen is eenvoudiger dan in routermodus, en minder snel te verkloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 14-01-2025 22:32 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• rowicom
Mistraller schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:30:
[...]

Ik had ook een "Ziggo Wifi versterker" wat feitelijk gewoon een TPLink Archer C7 was. Iemand had in de binary van de firmware een bitje verzet zodat je de ziggo firmware weer kon overschrijven met de TPlink firmware. Je kon hem ook weer terugflashen als Ziggo apparaat. Anders had ik het destijds niet gedaan, want hij stond als leenapparaat in de inventaris.

En die ziggo firmware zorgde er dus voor dat het alleen een AP was, terwijl ik hem als router wilde inzetten. Zoiets is niet zo moeilijk te regelen, zeker omdat veel fabrikanten zelfs branding als optie aanbieden voor grootzakelijk. Ik denk dat Ziggo zelfs alleen maar huisstijl hoeft aan te leveren.
Scheelt ziggo helpdesk heel veel vragen, want een AP instellen is eenvoudiger dan in routermodus, en minder snel te verkloten.
Precies. Zo'n omgebouwde Ziggo AP fungeert hier al jaren als Archer C7 router.
En die Deco's.... Hoe zouden ze moeten checken of jij wel verbinding hebt met een Ziggo ip_adres? Veel te omslachtig, veel te duur om te ontwikkelen en onderhouden en bovendien niet fail-safe. Die rompslomp wil je als provider niet. En daarbij... je kunt ze toch gewoon van Ziggo kopen? Na einde contract of je zegt de huur op en stuurt ze niet terug. Dan krijg je vanzelf de (af)rekening. Die gaan het echt wel doen op een andere verbinding hoor. Toch ook op voorhand makkelijk te checken op de router van een buurman/kennis/familielid?
Voor de duidelijkheid. We hebben het hier over de oudere access points en Deco's (meestal aangeduid als Ziggo wifiboosters). De wifipods die Ziggo levert zijn niet meer te gebruiken nadat het abonnement opgezegd is. Wel kunnen de koopvarianten doorverkocht worden aan een andere Ziggo klant en ontkoppeld worden van de vorige eigenaar.
Jay-B schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:48:
Wel kunnen de koopvarianten doorverkocht worden aan een andere Ziggo klant en ontkoppeld worden van de vorige eigenaar.
Huh? Dus je koopt iets, bent er volledig eigenaar van, maar nadat je het abo opzegt is het paperweight? Enige dat je er nog mee kunt is verkopen (of wachten totdat je zelf weer klant wordt). Best een rare gang van zaken IMO. Want het apparaat werkt technisch natuurlijk gewoon (als je het modem zou kunnen kopen is dat natuurlijk ook waardeloos na opzeggen abo, maar dat is technisch, er staat geen signaal meer op de kabel. V.w.b. een access point / wifi booster blijf je gewoon een ethernetsignaal op een kabel hebben volgens een universele standaard. Maar is het apparaat softwarematig uitgeschakeld en is er geen technische reden waarom het niet werkt).

Dat je met een huur-apparaat niks meer kunt na opzeggen abo spreekt dan weer wel voor zich.

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:54:
[...]

Huh? Dus je koopt iets, bent er volledig eigenaar van, maar nadat je het abo opzegt is het paperweight? ...
Toen ik de tplink m4 deco set ging gebruiken, kreeg ik ze het eerste jaar gehuurd met een huur van nul euro per maand. Vervolgens heb ik 1 of 2 jaar de huur betaald. Op dit moment heb ik ze gratis in bruikleen zolang ik klant ben.

Als ik dat eerste jaar de wel de normale huur had moeten betalen had ik waarschijnlijk ze gekocht (want ze waren goedkoper dan in de winkel). Dan kan (niet "moet") je dat kopen zien als het eenmalig afkopen van de huur (als je denkt dat je ze lang genoeg gaat gebruiken) en niet als het kopen om er volledig eigenaar van te worden. In het eerste geval is het na opzeggen van je abonnement wellicht niet raar dat het dan een paperweight is geworden (voor jou als klant van een andere isp)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:35
RobertMe schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:54:
[...]

Huh? Dus je koopt iets, bent er volledig eigenaar van, maar nadat je het abo opzegt is het paperweight? Enige dat je er nog mee kunt is verkopen (of wachten totdat je zelf weer klant wordt). Best een rare gang van zaken IMO. Want het apparaat werkt technisch natuurlijk gewoon (als je het modem zou kunnen kopen is dat natuurlijk ook waardeloos na opzeggen abo, maar dat is technisch, er staat geen signaal meer op de kabel. V.w.b. een access point / wifi booster blijf je gewoon een ethernetsignaal op een kabel hebben volgens een universele standaard. Maar is het apparaat softwarematig uitgeschakeld en is er geen technische reden waarom het niet werkt).

Dat je met een huur-apparaat niks meer kunt na opzeggen abo spreekt dan weer wel voor zich.
Als in de aankoop duidelijk is dat het artikel alleen voor X of Y geschikt is en daarom voor veel minder geld wordt aangeboden... Ik heb het hier al eens eerder aangehaald maar dit is niets meer of minder dan een telefoon met een simlock met vaak ook branding erop.

Pas na jaren kwam de mogelijkheid dat je na een jaar of wat je toestel simlock vrij mocht maken; daarvoor moest je op schimmige sites zoeken of vage sim-tussenkaartjes gaan klooien. Voordeel van een simlocked toestel was simpel de prijs, dat is met de ziggo apparatuur net zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 15-01-2025 10:20 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• SirMemeAlot
rowicom schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:45:
[...]

Precies. Zo'n omgebouwde Ziggo AP fungeert hier al jaren als Archer C7 router.
En die Deco's.... Hoe zouden ze moeten checken of jij wel verbinding hebt met een Ziggo ip_adres? Veel te omslachtig, veel te duur om te ontwikkelen en onderhouden en bovendien niet fail-safe. Die rompslomp wil je als provider niet. En daarbij... je kunt ze toch gewoon van Ziggo kopen? Na einde contract of je zegt de huur op en stuurt ze niet terug. Dan krijg je vanzelf de (af)rekening. Die gaan het echt wel doen op een andere verbinding hoor. Toch ook op voorhand makkelijk te checken op de router van een buurman/kennis/familielid?
De (af)rekening moet je niet verwarren met kopen, maar dit is enkel bedoeld om voor Ziggo een vergelijkbaar product weer te kunnen kopen voor andere klanten omdat persoon X verzaakt heeft de spullen terug te sturen. De nuance zit hem dan in, je mag daarna wel eigenaar zijn maar het is niet dat Ziggo daarmee verplichting heeft om ze bruikbaar te maken voor jou met andere providers. Het is dus vervangingswaarde voor Ziggo. Dit geldt bijv. ook dat je geen garantie hebt op de spullen die je 'gekocht' hebt.

We weten allemaal dat in veel gevallen dit natuurlijk wel werkt, en ik durf mijn hand ook wel in het vuur te steken dat je in ieder geval de deco's X60 wel op een andere lijn kunt gebruiken. Maar garantie heb je niet, noch ondersteuning als het niet werkt.

• maversne
  • Laatst online: 02-11 16:48
Internet er compleet uit in Rotterdam

PC Specification

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:00
Inderdaad bij mij en vrienden ook al

• The__B
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 22:27
Yup, en volgens hun site uiteraard geen storing..

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:00
The__B schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 02:38:
Ik heb KPN dus ik denk dat dit providers overstijgt…

• CreativeS
  • Niet online
The__B schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 02:38:
Als niemand het meldt bij hun zelf en ze doen pas wat bij genoeg meldingen... zoals zo vaak, al zo lang.
Maar goed, altijd makkelijk.

• SirMemeAlot
CreativeS schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:36:
[...]

Als niemand het meldt bij hun zelf en ze doen pas wat bij genoeg meldingen... zoals zo vaak, al zo lang.
Maar goed, altijd makkelijk.
Het lijkt me niet dat een bedrijf van deze omvang enkel wat doet zodra er meldingen binnenkomen. Reken er maar op dat ze het even snel weten als de mensen die er last van hebben, aangezien ze van afstand gewoon kunnen zien of modem online/offline is. Ze kunnen dan ook wel zien of in bepaalde regio/node/EV meerdere modems ineens offline zijn. Alleen vanaf moment van melding naar constateren naar verifiëren naar communiceren zal tijd verloren gaan en voor een klant is, hey mijn internet valt weg, appje in de buurtapp en ondertussen kijken op ziggo.nl/storing, waar waarschijnlijk stuk minder tijd tussen zit.

Daarbij zal er vast ook verschil zitten tussen een EV die niet werkt +- 10 -50 modems vs een hele regio die offline is.

• magrec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-11 11:20
ik heb nog een poging gewaagd voor meer korting maar het blijft 10 euro korting voor 9 maanden bij 1 jaar verlengen. Dat weegt niet op tegen de aanbiedingen van odido.

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Het lijkt me niet dat een bedrijf van deze omvang enkel wat doet zodra er meldingen binnenkomen. Reken er maar op dat ze het even snel weten als de mensen die er last van hebben...
Ik reken helemaal nergens op... het is gewoon zo, zeker in de nacht.

• apache007
magrec schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:49:
ik heb nog een poging gewaagd voor meer korting maar het blijft 10 euro korting voor 9 maanden bij 1 jaar verlengen. Dat weegt niet op tegen de aanbiedingen van odido.
Jammer hé... Ik moet ook nog gaan bellen. Volgende maand loopt hier het contract af. Onlangs heb ik mijn modem in bridge mode laten zetten en werk ik met mijn eigen router. Ik weet het wel, ik zeg het abonnement straks op en laat partner een nieuw abonnement afsluiten, dan wel de voordelen die ik wens. Naja...soort van, dan kan ik afsluiten met 6 maanden à 50% korting en een zenderpakket, misschien nog een cashback ergens actief. Misschien is het niet helemaal netjes, maar dan heb je wel wat meer voordeel dan slechts 9*10eu korting.

En de moeite om een andere modem neer te zetten en aan te sluiten, nieuwe inloggegevens in de diverse ziggo go apps in te voeren en de oude apparaten in een doos te drukken en naar een pakketpunt te brengen, die neem ik dan graag.

(En natuurlijk, wil je echt financieel voordeel, dan is wisselen naar een glasvezelaanbieder een overweging, maar hier in huis heb ik nog geen aansluitpunt, da's volgens mij veel meer gedoe.)

• SirMemeAlot
CreativeS schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Ik reken helemaal nergens op... het is gewoon zo, zeker in de nacht.
Ahaa, dan zal jij wel inside information hebben. Toen ik in mijn studententijd daar werkte ongeveer 15 jaar geleden hadden ze gewoon een NOC + impact management en kregen ze alerts als ergens een node was uitgevallen. Maar zoals ik al zeg, zal jij er dan vast werken of recente informatie krijgen om te weten hoe het nu gaat :)

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:37
Hier zelfde “aanbieding” gehad. Stond op het punt om over te stappen. Kreeg ik een mail van Ziggo met persoonlijke aanbieding; espn compleet gratis voor één jaar. Dat wordt hier graag gekeken dus we blijven weer een jaartje. (Tot op heden nog nooit betaald voor espn compleet.)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:28
SirMemeAlot schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:07:
[...]

Ahaa, dan zal jij wel inside information hebben. Toen ik in mijn studententijd daar werkte ongeveer 15 jaar geleden hadden ze gewoon een NOC + impact management en kregen ze alerts als ergens een node was uitgevallen. Maar zoals ik al zeg, zal jij er dan vast werken of recente informatie krijgen om te weten hoe het nu gaat :)
Dit is nog steeds hetzelfde, bij alle ISP's overigens, maar er zal natuurlijk niet na middernacht gereden gaan worden voor 1 of 2 klanten. Dat zou gigantisch in de papieren gaan lopen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Qweridee
  • Laatst online: 07-11 19:45
Wij kregen €20 per maand korting voor 9 maand, aangegeven dat ze de opzegging dan kunnen laten staan en opnieuw afgesloten onder ander rekeningnummer op mijn naam ipv mijn vrouw en nu dus 12 maand 50% korting, jaar Disney+ cadeau…en ook nog een Netflix cadeaukaart van €108 via meermetziggo.nl

Vroeger waren ze toch wat guller aan de opzeglijn 😉

[ Voor 5% gewijzigd door Qweridee op 17-01-2025 15:10 ]

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:01
Ook ik heb halverwege 2024 de X60 in bruikleen gekregen. Aangezien het contract is opgezegd zit ik eraan te denken om ze voor +- € 50 per stuk over te nemen. Het viel me ook al op dat hier een speciale Ziggo firmware op draait: 2.0.1 Build 20240307 Rel. 68628

Uiteindelijk via het IP adres van mijn Main Deco geprobeerd om te "downgraden" naar 1.3.0 Build 20240830 Rel. 50008. Hier liep ik vast.

Na wat speurwerk kwam ik op deze pagina terecht: How to use firmware recovery if the Deco become brick. Uiteindelijk is het via Method 2: Http uboot web-based interface gelukt om de firmware op mijn X60 te downgraden naar de meest recente versie van Deco zelf.

Het enige dat nu nog refereert aan Ziggo is het label aan de onderkant.
Model: Deco X60(ZG) Ver: 3.20

Ik heb het modem en de next mini inmiddels al teruggestuurd. Ben benieuwd hoeveel Ziggo nog in rekening gaat brengen voor de X60 (3 stuks)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcHPQ4XG5uBojdQ8ut2Orwu_zZ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iONagWx8Vb9qimzlDODjH9xp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOgd9A6y4XUs2Zu5sDv-DVcWRbk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8ofy2ySKId5eyJbMukCUEkj7.png?f=user_large
Qweridee schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Wij kregen €20 per maand korting voor 9 maand, aangegeven dat ze de opzegging dan kunnen laten staan en opnieuw afgesloten onder ander rekeningnummer op mijn naam ipv mijn vrouw en nu dus 12 maand 50% korting, jaar Disney+ cadeau…en ook nog een Netflix cadeaukaart van €108 via meermetziggo.nl

Ja gisteren op het journaal dat de ACM er ook een beeld over gevormd heeft. Ik hoop op betere tijden _/-\o_

nieuws: ACM: Internetabonnement is in Nederland duurder dan in andere EU-landen

• SirMemeAlot
Jim423 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:49:
[...]

Dit is nog steeds hetzelfde, bij alle ISP's overigens, maar er zal natuurlijk niet na middernacht gereden gaan worden voor 1 of 2 klanten. Dat zou gigantisch in de papieren gaan lopen.
Tuurlijk, er is geen ISP die geen rapportage op uitval doet/alarmeringen in place heeft. Zou wat zijn als de beleidsbepalers niet weten hoeveel storingen er zijn p/m enkel als een klant het verteld of dat NOS eerder bij grote storing in Amsterdam is dan de provider zelf. Toen ik in mijn studententijd er werkte konden we in programma's exact zien hoeveel modems er op een EV zat en hoeveel daarvan online waren/slecht signaal hadden of goed online stonden/wat voor abonnement op die modems zat etc.

Voor het sturen van monteurs zullen er idd wel gradaties in zitten van Storing grote 1/2/3/4, bij 1 en 2 rijden ze wel en 3 en 4 zullen first thing volgende ochtend opgepakt gaan worden. Dit doen idd alle providers, van particulier tot zakelijk.

• apache007
Qweridee schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Kun je dan niet beter 6 mnd 50% korting doen, want 12 mnd 50 korting is toch voor een tweejarig abonnement? Of kreeg je bij 1 jarig abonnement die disney+ en netflix kaart niet?

• Qweridee
  • Laatst online: 07-11 19:45
apache007 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Kun je dan niet beter 6 mnd 50% korting doen, want 12 mnd 50 korting is toch voor een tweejarig abonnement? Of kreeg je bij 1 jarig abonnement die disney+ en netflix kaart niet?
Klopt, is bij 2 jaar, is effectief natuurlijk ook gewoon 6 maand 50% korting maar dan over 2 jaar verdeeld, heb hem ergens met BF afgesloten, vond de 2 jaars toen de beste actie, weet niet meer of het 1 jarige abonnement nog aanvullende cadeautjes had.

Nog gekeken naar glasvezel via Delta, maar die aansluitdatum konden ze niet garanderen en dan blijf ik liever bij Ziggo, welke eigenlijk altijd stabiel is

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08 20:13
Opgezegd ivm verhuizing. Eerder verhuisaanbod was niet zo goed. Nu aanbod 2 jarig contract, 12 maanden 35 euro korting en 1 jaar ziggo sport totaal en espn totaal. We blijven😄.

• magrec
peter243 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:31:
Opgezegd ivm verhuizing. Eerder verhuisaanbod was niet zo goed. Nu aanbod 2 jarig contract, 12 maanden 35 euro korting en 1 jaar ziggo sport totaal en espn totaal. We blijven😄.
kreeg je die aanbieding na opzeggen via de website of telefonisch?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
peter243 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:31:
Dan lijkt mij de 9 maanden (1 jaar contract) 50% met gratis Ziggo sport totaal en ESPN beter.
Zie https://nl.pepper.com/aan...aal-en-espn-totaal-341951

• magrec
Wolly schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Dan lijkt mij de 9 maanden (1 jaar contract) 50% met gratis Ziggo sport totaal en ESPN beter.
Zie https://nl.pepper.com/aan...aal-en-espn-totaal-341951
Dat is alleen voor nieuwe klanten toch? Bestaande klanten krijgen dit zeker niet.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
magrec schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:59:
[...]

Dat is alleen voor nieuwe klanten toch? Bestaande klanten krijgen dit zeker niet.
Kwestie van opzeggen en even opnieuw aanvragen met andere gegevens.
Pagina: 1 ... 47 ... 81 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen