Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Get!em schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:11:
[...]

Eh? Next mini heeft gewoon live-tv

[...]

Wel appels met appels vergelijken...

KPN app vs Ziggo Go app
KPN STB vs Ziggo STB

Ik ken alle 4 de opties, en er is geen noemenswaardig groot verschil als je app vs app of stb vs stb vergelijkt. Uiteraard wel als je stb vs app viceversa gaat vergelijken.

[...]

Next mini geeft gewoon de normale geluidscodecs door, incls dolby atmos als dat van toepassing is.
Snap je opmerking maar door de houding van ziggo moet ik wel op de hoofd tv de ziggo app vergelijken met de KPN STB, want ziggo die wilt de next niet omruilen voor een next mini en bij de hoofd tv zit alleen UTP dus kan ik daar alleen via de app tv kijken, en geen coax. Bij KPN kan ik wel een STB aansluiten op de hoofd tv vandaar de vergelijking voor mij in deze case tussen ziggo app en KPN STB.
via de next mini kan je wel gewoon live tv kijken met alleen UTP , deze heeft geen andere aansluiting.

[ Voor 5% gewijzigd door edebee op 06-01-2025 15:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
edebee schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:14:
Snap je opmerking maar door de houding van ziggo moet ik wel op de hoofd tv de ziggo app vergelijken met de KPN STB, want ziggo die wilt de next niet omruilen voor een next mini en bij de hoofd tv zit alleen UTP dus kan ik daar alleen via de app tv kijken.en geen coax. Bij KPN kan ik wel een STB aansluiten o de hoofd tv vandaar de vergelijking voor mij in dexe case tussen ziggo app en KPN STB.
via de next mini kan je wel gewoon live tv kijken met alelen UTP , deze heeft geen andere aansluiting.
Misschien ligt het aan je houding? Want ik heb diverse mensen naar de Community gestuurd en die hebben allemaal een Next Mini nu ipv hun oude Next. Gewoon omgeruild na uitleg situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04

rvk

Get!em schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:11:
[...]
Eh? Next mini heeft gewoon live-tv
Ja, maar de Mediabox Next heeft dat dus niet via de netwerkaansluiting. Daar gaat live tv over coax.
En edebee wil juist die Mediabox Next omwisselen voor een Next Mini (wegens alleen netwerk en geen coax op die plek), wat Ziggo niet wil doen.

(oops, ik loop een pagina achter 8)7 )

[ Voor 15% gewijzigd door rvk op 06-01-2025 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

--

[ Voor 99% gewijzigd door Get!em op 06-01-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
CreativeS schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Misschien ligt het aan je houding? Want ik heb diverse mensen naar de Community gestuurd en die hebben allemaal een Next Mini nu ipv hun oude Next. Gewoon omgeruild na uitleg situatie.
Vraag ik me af wat er mis is aan mijn houding. Ik vraag netjes om de omruil van next naar next mini ivm geen coax op die plek. Ik wil best wel mijn abo , welke in maart afloopt, wederom verlengen. Ik vraag dan ook nog niet eens korting voor de verlenging. Krijg dan vanuit ziggo het antwoord: de next wordt niet omgeruild voor een next mini vanuit ziggo , dit is het beleid.
Mag jij me vertellen wat er mis is met mijn houding 🤨

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
CreativeS schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Jups, enkele weken geleden gevraagd in de community en meteen gelukt! En in het slechtste geval moet je volgens mij 20 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
zunrob schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:38:
[...]

Jups, enkele weken geleden gevraagd in de community en meteen gelukt! En in het slechtste geval moet je volgens mij 20 euro betalen.
ik kom niet verder dan dit .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKeHkcEMHSaX5Ka5cDjkmp0saB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zo7ygv1zGaQ2b4luUXaw2jrS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk

rvk

Dat is de chat. Op de community zitten weer andere mensen/moderators die het misschien wel voor elkaar kunnen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dus even naar de community. Niet die chat.

https://community.ziggo.nl/

Inloggen met ‘Mijn Ziggo’-account. Vul direct even je profiel aan met je gegevens. Klantnummer en dat soort geneuzel (ja, die halen ze niet uit je Mijn Ziggo :F ) en stel je vraag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-06 23:22
edebee schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:57:
Ik liep zojuist ook weer tegen een muur van klantonvriendelijkheid op bij ziggo. Woning is verbouwd en de inrichting is ook anders. Overal UTP laten leggen en omdat ik nu een gewone next heb dacht ik deze te ruilen voor een next mini omdat ik anders ruim 20m coax kabel door de hele kamer moet gaan leggen. Helaas ruilt ziggo de next niet om voor de next mini dus moet ik nog 2 maanden (einde contract ziggo) via de app kijken op mijn LG G4 , wat weer zonde is van de beeldkwaliteit. Door deze starre houding van ziggo dan maar de overstap maken naar KPN straks daar kan ik wel 2 kastje krijgen voor IPTV via UTP 😄
Hier ongeveer hetzelfde verhaal een keer meer gemaakt, prima als hun zo koppig zijn om het niet te doen dan contract uitzitten en het zooitje opzeggen.

Hoe makkelijk is het om even een stapje extra te doen, een klant te verlengen voor 1 jaar en die dan ook nog is tevreden is met zijn producten. Kost minder als een nieuwe klant binnen halen tegen de kortingen die ze nu tegenwoordig aanbieden.

Ziggo is een bedrijf geworden door verschillende overnames wat veelte log is, die niet kijkt naar hoe lang een klant al bij de club is en de arrogantie van wij hebben coax-glasvezel dat is het beste voor u! _/-\o_

Niet voor niets dat er steeds veel klanten opzeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Tja, Ziggo is erg opdringerig, maar daar moet je door heen bijten. Onlangs heb ik via de chat om opzegging van het contract gevraagd. Daarbij expliciet duidelijk gemaakt dat ik niet gebeld wil worden en dat ik geen interesse heb in aanbiedingen, maar diegene in de chat ging alsnog tweemaal proberen om een verlenging aan te smeren en in de dagen daarna ben ik drie keer gebeld door Ziggo.

Het was leuk een jaartje Ziggo internet plus tv voor €28 per maand, maar voor €70+ per maand neem ik wel wat anders.

Hun facturatie is natuurlijk helemaal een lachertje. Eind november heb ik opgezegd en het contract liep tot acht januari. Alsnog een automatische incasso voor de hele maand januari. Tot en met acht januari korting en de rest van de maand volledige prijs in rekening gebracht. 't Het is dat ik het niet krap heb, maar toch wel even 2 maanden onterecht je geld vasthouden is echt niet tof.

[ Voor 27% gewijzigd door GioStyle op 06-01-2025 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
Jordyz schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Hier ongeveer hetzelfde verhaal een keer meer gemaakt, prima als hun zo koppig zijn om het niet te doen dan contract uitzitten en het zooitje opzeggen.

Hoe makkelijk is het om even een stapje extra te doen, een klant te verlengen voor 1 jaar en die dan ook nog is tevreden is met zijn producten. Kost minder als een nieuwe klant binnen halen tegen de kortingen die ze nu tegenwoordig aanbieden.

Ziggo is een bedrijf geworden door verschillende overnames wat veelte log is, die niet kijkt naar hoe lang een klant al bij de club is en de arrogantie van wij hebben coax-glasvezel dat is het beste voor u! _/-\o_

Niet voor niets dat er steeds veel klanten opzeggen.
Klopt helemaal , ik heb het nu een paar keer gevraagd maar blijf niet bezig. Ga ook weer niet via een andere kanaal weer smeken om de omruil ( wel bedankt voor de tip Creatives) .Ziggo kan erzelf ook op terugkomen maar blijkbaar verliezen ze liever een klant ( reeds ruim 15 jaar). Ga eind deze maand me alvast oriënteren op glasvezel. Aansluiting KPN ligt hier reeds een paar jaar dus ik zit niet vast aan ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
edebee schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:53:
Klopt helemaal , ik heb het nu een paar keer gevraagd maar blijf niet bezig. Ga ook weer niet via een andere kanaal weer smeken om de omruil ( wel bedankt voor de tip Creatives) .Ziggo kan erzelf ook op terugkomen maar blijkbaar verliezen ze liever een klant ( reeds ruim 15 jaar). Ga eind deze maand me alvast oriënteren op glasvezel. Aansluiting KPN ligt hier reeds een paar jaar dus ik zit niet vast aan ziggo
Dan had je vast je keuze allang gemaakt voordat je hier je gal kwam spuwen anders had je de moeite wel genomen. Maar het is natuurlijk veel leuker om even te ventileren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
CreativeS schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:30:
[...]

Dan had je vast je keuze allang gemaakt voordat je hier je gal kwam spuwen anders had je de moeite wel genomen. Maar het is natuurlijk veel leuker om even te ventileren :)
Nee dat niet, maar waarom moet ik zelf alle moeite doen. Heb nu op 2 verschillende manieren de vraag gesteld aan ziggo, telefonisch en via de chat. Bij beide werd er weinig tot geen moeite gedaan voor een oplossing. Bij beide aangegeven dat dit een reden voor mij kan zijn om over te stappen dus ziggo weet dit nu ook en kan zelf ook actie ondernemen. De vrouw is na 1 dag de coax dwars door de kamer al beu dus zal snel een andere oplossing moeten gaan zoeken, dan maar eventueel een paar maanden dubbel betalen is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:18
edebee schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:36:
[...]

Nee dat niet, maar waarom moet ik zelf alle moeite doen. Heb nu op 2 verschillende nanieren de vraag gesteld aan ziggo, telefonisch en via de chat. Bij beide werd er weinig tot geen moeite gedaan voor een oplossing. Bij beide aangegeven dat dit een reden voor mij kan zijn om over te stappen dus ziggo weet dit nu ook en kan zelf ook actie ondernemen. De vrouw is na 1 dag de coax dwars door de kamer al beu dus zal snel een andere oplossing moeten gaan zoeken, dan maar eventueel een paar maanden dubbel betalen is ook een optie.
Ik denk dat je niet beseft hoeveel geld het kost om zoiets om te ruilen, het is tegenwoordig vrij standaard dat zoiets maar even kan, maar Ziggo moet dan transport kosten betalen voor versturen van nieuwe box, moet gepicked worden in magazijn, geactiveerd in de systemen, moet retour van andere box bekostigen, deze gaat waarschijnlijk het refurbish proces in waar getest wordt of de box nog goed functioneert, vervolgens moet zoiets opnieuw ingepakt worden en weer in het magazijn komen en administratief als klaar om te versturen gemeld worden. Die €19,95 dekt de kosten waarschijnlijk niet.

Desalniettemin zou het ze sieren als ze het wel omruilen tegen kostprijs, maar anderzijds je hebt hier nu al 5 berichten aangewijd, 1 bericht op community had het waarschijnlijk voor je opgelost zoals gezegd door @CreativeS. Waarschijnlijk zodra je opzegd of de overstap bij ze binnenkomen gaan ze je alsnog aanbieden om de box om te ruilen :+ .

Verder niks mis om eens bij de concurrent te kijken als andere product niet meer bevalt, wie weet kom je er dan achter dat je niks mist of juist heel veel.

[ Voor 4% gewijzigd door SirMemeAlot op 06-01-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
SirMemeAlot schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:42:
[...]

Ik denk dat je niet beseft hoeveel geld het kost om zoiets om te ruilen, het is tegenwoordig vrij standaard dat zoiets maar even kan, maar Ziggo moet dan transport kosten betalen voor versturen van nieuwe box, moet gepicked worden in magazijn, geactiveerd in de systemen, moet retour van andere box bekostigen, deze gaat waarschijnlijk het refurbish proces in waar getest wordt of de box nog goed functioneert, vervolgens moet zoiets opnieuw ingepakt worden en weer in het magazijn komen en administratief als klaar om te versturen gemeld worden. Die €19,95 dekt de kosten waarschijnlijk niet.

Desalniettemin zou het ze sieren als ze het wel omruilen tegen kostprijs, maar anderzijds je hebt hier nu al 5 berichten aangewijd, 1 bericht op community had het waarschijnlijk voor je opgelost zoals gezegd door @CreativeS. Waarschijnlijk zodra je opzegd of de overstap bij ze binnenkomen gaan ze je alsnog aanbieden om de box om te ruilen :+ .

Verder niks mis om eens bij de concurrent te kijken als andere product niet meer bevalt, wie weet kom je er dan achter dat je niks mist of juist heel veel.
Als ze hiermee komen na de opzegging dan zijn ze te laat. Had ze in het begin al aangeboden om de 19,95 te betalen en het abo te verlengen met 1 jaar maar daar heb ik nu ook geen zin meer in als ze zo totaal niet meedenkend zijn. Zie trouwens ook voldoende topics op het forum waar ziggo ook aangeeft dat ze de boxen niet ruilen.
Bv deze van sept 2024 en zo zijn er nog meer.
https://community.ziggo.n...en-Next-Mini/td-p/1409695

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
edebee schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:50:
[...]

Als ze hiermee komen na de opzegging dan zijn ze te laat. Had ze in het begin al aangeboden om de 19,95 te betalen en het abo te verlengen met 1 jaar maar daar heb ik nu ook geen zin meer in als ze zo totaal niet meedenkend zijn. Zie trouwens ook voldoende topics op het forum waar ziggo ook aangeeft dat ze de boxen niet ruilen.
Zo kunnen we ook wel paar laten zien waar een moderator wel heeft gereageerd en het wel doet, vaak omdat er geen mogelijk is om Coax aan te sluiten als reden. Het voorbeeld wat je nu aangeeft wil de klant het gewoon graag, maar heeft geen technische reden.

Maar het maakt verder ook allemaal niet zoveel uit, je hebt de keus gemaakt en dat is wat telt :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 23-06 23:22
CreativeS schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:30:
[...]

Moet je volgens jou dan echt smeken bij een bedrijf? Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, meermaals geprobeerd laat de loyaliteit zien. Als het bedrijf en de werknemers je niet het juiste gevoel geven dan is dat prima. Ga je opzoek naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jordyz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 06:35:
Moet je volgens jou dan echt smeken bij een bedrijf? Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, meermaals geprobeerd laat de loyaliteit zien. Als het bedrijf en de werknemers je niet het juiste gevoel geven dan is dat prima. Ga je opzoek naar iets anders.
Dus gewoon normaal vragen met je argumenten staat gelijk aan smeken? Bijzonder. Maar ja, hoe heet dat tegenwoordig... altijd de makkelijkste weg? O nee, dat was vroeger ook al zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Gisteren kreeg ik opeens een e-mail in mijn inbox over een afspraakbevestiging. De e-mail is gestuurd naar [achternaam]@ziggo.nl.
Nu ben ik tot ~5 jaar geleden klant geweest van Ziggo, en waarschijnlijk heb ik destijds ook een e-mailadres aangemaakt en die doorgelust naar mijn hotmail adres. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt en bij het opzeggen dus ook niet aan gedacht. Blijkbaar is de regel blijven staan en heeft een nieuwe abonnee (met dezelfde achternaam) het e-mailadres opnieuw aangemaakt. Dus nu loop ik het 'risico' dat alle e-mails die hij/zij krijgt doorgestuurd worden naar mij.

Ik heb een e-mail gestuurd naar het ziggo e-mailadres van diegene met dezelfde achternaam, zijn er nog meer stappen die ik kan ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19
edebee schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:50:
[...]

Heb je al overwogen om een extra Next Mini te bestellen voor €4 per maand? Hiermee kun je de resterende maanden van je contract overbruggen, en daarna kun je je contract verlengen met de Next Mini en je oude Next-abonnement opzeggen of overstappen naar een andere provider.

Als iemand anders dit al heeft voorgesteld, dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Tehh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:18:
Gisteren kreeg ik opeens een e-mail in mijn inbox over een afspraakbevestiging. De e-mail is gestuurd naar [achternaam]@ziggo.nl.
Nu ben ik tot ~5 jaar geleden klant geweest van Ziggo, en waarschijnlijk heb ik destijds ook een e-mailadres aangemaakt en die doorgelust naar mijn hotmail adres. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt en bij het opzeggen dus ook niet aan gedacht. Blijkbaar is de regel blijven staan en heeft een nieuwe abonnee (met dezelfde achternaam) het e-mailadres opnieuw aangemaakt. Dus nu loop ik het 'risico' dat alle e-mails die hij/zij krijgt doorgestuurd worden naar mij.

Ik heb een e-mail gestuurd naar het ziggo e-mailadres van diegene met dezelfde achternaam, zijn er nog meer stappen die ik kan ondernemen?
Je oude e-mailadres is gewoon niet verwijderd, anders was je forward wel inactief ;). Ik had precies hetzelfde. En wat doen die droeftoeters... verwijderen alles alsnog met de mededeling dat het ook nooit meer aangemaakt kan worden, alleen met hetzelfde - oude - klantnummer. Klopt ook, want de forward is nu inactief. Ze hadden zogenaamd niet door dat ik eigenlijk een verzoek had om de adressen over te zetten naar het nieuwe adres. In het verleden wel vaker adressen overgezet... maar dat is tegenwoordig niet meer de manier van werken volgens hun.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 07-01-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
CreativeS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:32:
[...]

Je oude e-mailadres is gewoon niet verwijderd, anders was je forward wel inactief ;). Ik had precies hetzelfde. En wat doen die droeftoeters... verwijderen alles alsnog met de mededeling dat het ook nooit meer aangemaakt kan worden, alleen met hetzelfde - oude - klantnummer. Klopt ook, want de forward is nu inactief. Ze hadden zogenaamd niet door dat ik eigenlijk een verzoek had om de adressen over te zetten naar het nieuwe adres. In het verleden wel vaker adressen overgezet... maar dat is tegenwoordig niet meer de manier van werken volgens hun.
Hoe heb jij je e-mail adres verwijderd gekregen? Dat lijkt mij namelijk wel handig. De kans dat ik op dit adres nog weer naar Ziggo toe ga is nihil. En op een volgend adres krijg ik toch een nieuw klantnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Tehh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:35:
[...]
Hoe heb jij je e-mail adres verwijderd gekregen? Dat lijkt mij namelijk wel handig. De kans dat ik op dit adres nog weer naar Ziggo toe ga is nihil. En op een volgend adres krijg ik toch een nieuw klantnummer.
Probeer in te loggen op https://www.ziggo.nl/mail
Dat heeft eigen inloggegevens die los staan van je oude ziggo account.

Mailtje naar abuse@ziggo.nl zou ook nog kunnen als je echt mail van een ander krijgt op dat oude adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:42:
[...]

Probeer in te loggen op https://www.ziggo.nl/mail
Dat heeft eigen inloggegevens die los staan van je oude ziggo account.

Mailtje naar abuse@ziggo.nl zou ook nog kunnen als je echt mail van een ander krijgt op dat oude adres.
WTF. Ik kan inloggen met 'mijn' wachtwoord en [achternaam]@ziggo.nl maar de e-mails die daar in staan zijn écht niet van mij! Gelukkig wel oud, van 2013 en nog 1 van 2015...
Als ik nu een e-mail stuur naar 'mijn' ziggo mailadres dan wordt hij wel doorgestuurd naar mijn hotmail, maar komt hij niet bij 'mijn' ziggo aan. Ik zie duidelijk in beeld dat 'Automatisch doorsturen is ingeschakeld', dus misschien dat ze daarom niet blijven staan in deze mailbox?

De oude e-mails lijken gericht aan iemand woonachtig in een dorp wat dezelfde naam heeft als mijn achternaam.

Ook voor @CreativeS; ik heb maar even gebeld. Na 3 minuten lang door het keuzemenu te worstelen werd ik vrij snel te woord gestaan en doorgestuurd naar de technische dienst. Ze zouden het gaan oplossen al snapten ze er niets van. Het e-mailadres was in elk geval nog gekoppeld aan mijn oude account, dus niet vergeven aan een nieuwe klant.
De mail die bij mij binnen kwam was dus waarschijnlijk een typefout geweest doordat er een initiaal miste.

Volgens beide dames die ik sprak wordt een e-mailadres na 6 maanden automatisch verwijderd. Niet altijd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Tehh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:04:
[...]

WTF. Ik kan inloggen met 'mijn' wachtwoord en [achternaam]@ziggo.nl maar de e-mails die daar in staan zijn écht niet van mij! Gelukkig wel oud, van 2013 en nog 1 van 2015...
Als ik nu een e-mail stuur naar 'mijn' ziggo mailadres dan wordt hij wel doorgestuurd naar mijn hotmail, maar komt hij niet bij 'mijn' ziggo aan. Ik zie duidelijk in beeld dat 'Automatisch doorsturen is ingeschakeld', dus misschien dat ze daarom niet blijven staan in deze mailbox?

De oude e-mails lijken gericht aan iemand woonachtig in een dorp wat dezelfde naam heeft als mijn achternaam.

Ook voor @CreativeS; ik heb maar even gebeld. Na 3 minuten lang door het keuzemenu te worstelen werd ik vrij snel te woord gestaan en doorgestuurd naar de technische dienst. Ze zouden het gaan oplossen al snapten ze er niets van. Het e-mailadres was in elk geval nog gekoppeld aan mijn oude account, dus niet vergeven aan een nieuwe klant.
De mail die bij mij binnen kwam was dus waarschijnlijk een typefout geweest doordat er een initiaal miste.

Volgens beide dames die ik sprak wordt een e-mailadres na 6 maanden automatisch verwijderd. Niet altijd dus...
Dat wilde ik net zeggen...
Tehh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:35:
Als je de inloggegevens nog hebt... zou je nog in kunnen loggen op je [Mijn Ziggo]. Je klantnummer blijft namelijk actief. Maar goed, het was voor mij een principekwestie. Via de community een moderator aanspreken.

Adressen worden _veelvuldig_ niet verwijderd. Ik kreeg ook allemaal mooie woordjes dat het allemaal echt niet kan... emailadressen worden echt max 6 maanden na opzeggen verwijderd, maar met de meest logische verklaring (actieve forward, dus geen verwijdering) werd er eentje wakker. Helaas niet wakker genoeg, maar goed, niemand kan dat adres meer aanmaken nu. Anyway, mooi dat het opgelost is.

En ja, een forward zorgt er inderdaad voor dat er geen mail in de ziggo-box aankomt. Gaat direct in de forward.

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 07-01-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

CreativeS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:08:
[...]
En ja, een forward zorgt er inderdaad voor dat er geen mail in de ziggo-box aankomt. Gaat direct in de forward.
Je kunt dat instellen dat de mail ook in je ziggo box bewaard blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0brJVLI4hScoH3qe8IYxcmP1c1I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U7uFWmKwoEkPPHVEKFaMy8iz.png?f=user_large

En de mail dat het gaat stoppen zit ook nog in die inbox ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVKJA10Z6Mm3lEbSTcu9nV9juhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Tkakp5uenYa00a6O86Uwz6G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:21:
Je kunt dat instellen dat de mail ook in je ziggo box bewaard blijft.
Maar dat is niet standaard zo volgens mij... je moet het aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

CreativeS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:27:
[...]
Maar dat is niet standaard zo volgens mij... je moet het aanvinken.
Dat zou goed kunnen. Ik heb dit 24 jaar geleden ingesteld :*)
Ik heb het adres eigenlijk nooit gebruikt.
(In het verre begin kwamen daar ook alleen de facturen op binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:31:
[...]

Dat zou goed kunnen. Ik heb dit 24 jaar geleden ingesteld :*)
Ik heb het adres eigenlijk nooit gebruikt.
(In het verre begin kwamen daar ook alleen de facturen op binnen)
Ja, ik weet nog toen Ziggo begon, ging live... ik had nog mijn voornaam met @ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Nu online
mkmi schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Heb je al overwogen om een extra Next Mini te bestellen voor €4 per maand? Hiermee kun je de resterende maanden van je contract overbruggen, en daarna kun je je contract verlengen met de Next Mini en je oude Next-abonnement opzeggen of overstappen naar een andere provider.

Als iemand anders dit al heeft voorgesteld, dan heb ik niks gezegd.
Nee niet overwogen ik heb geen zin om extra kosten te gaan maken omdat ziggo niet klantvriendelijk wilt zijn. Vond mij voorstel van 19,85 betalen en verlenging al wel voldoende van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19
edebee schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:49:
[...]

Nee niet overwogen ik heb geen zin om extra kosten te gaan maken omdat ziggo niet klantvriendelijk wilt zijn. Vond mij voorstel van 19,85 betalen en verlenging al wel voldoende van mijn kant.
Dat begrijp ik. Ik heb ook negatieve ervaringen met de Ziggo-klantenservice gehad, maar de laatste tijd heb ik meer positieve dan negatieve ervaringen.

Je kan ook gebruik maken van de Ziggo-app op de TV, die werkt ook goed en afhankelijk van je eisen en gebruik is het vergelijkbaar met de Next Mini. Dat zou je ook kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

mkmi schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:34:
[...]
Je kan ook gebruik maken van de Ziggo-app op de TV, die werkt ook goed en afhankelijk van je eisen en gebruik is het vergelijkbaar met de Next Mini. Dat zou je ook kunnen overwegen.
Op zich heb ik ook altijd wel positieve ervaringen gehad. Met een jaar verlenging kon edebee natuurlijk ook 9 mnd €10 korting krijgen. €4 voor de mini heb je er op die manier al uit. Maar uiteindelijk kan het ook een principe kwestie worden. Mij wilde ze niet de 9 mnd €20 korting geven voor 1jr verlenging, die ik vorig jaar wel kreeg. Dan is de keuze op een gegeven moment ook wel gemaakt (met de prijzen die Ziggo tegenwoordig rekenen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:33
Op dit moment kom ik niet verder dan 9 maanden 10 euro korting. Ik ben eigenlijk een tevreden Ziggo klant maar de prijs begint toch een beetje te schuren. Ik ben al klant sinds het chello.nl tijdperk. Ik heb eigenlijk een paar zaken die in een abonnement moeten zitten. Hier wordt nog lineair tv gekeken dus opnemen, pauzeren, terugkijken willen we in het abo hebben. Daarnaast wordt hier graag naar voetbal gekeken dus espn compleet willen we ook. Wij hebben de next (niet de mini) en die werkt meer dan prima.
Maar ja wil ik espn dan komt er nog eens 17,95 bij. Ik ben nu toch bijna op het punt gekomen om eens een andere provider te proberen, alleen nog koud water vrees om over te stappen. Iemand nog een argument om toch bij Ziggo te blijven (of juist niet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

chippie777 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:46:
Ik ben nu toch bijna op het punt gekomen om eens een andere provider te proberen, alleen nog koud water vrees om over te stappen. Iemand nog een argument om toch bij Ziggo te blijven (of juist niet) ?
Als je jezelf erop hebt ingesteld dat je kan switchen is het allemaal niet zo moeilijk. Maar denk even aan zaken als:
  1. Heb je je eigen wifi systeem of die van ziggo
  2. Heb je nog server/vpn achtige zaken met vast ip-adres in je netwerk? Portforwardings in ziggo modem?
  3. Heb je UTP bij je TV locaties?
Voor punt 1 kun je bij de nieuwe aanbieder gewoon dezelfde wifi SSID en wachtwoord instellen als je geen eigen apparatuur hebt, en ben je alsnog snel klaar
Voor punt 2, iets lastiger, zal je opnieuw moeten configureren
Voor punt 3: bijna alle andere aanbieders hebben tegenwoordig IPtv kastjes

Afhankelijk wat je met die dingen doet, kun je een overweging maken of je dezelfde diensten en tv-pakketten ook bij een andere aanbieder krijgt tegen een aantrekkelijke prijs.

Ik ben in korte tijd geswitcht van Telfort glas --> Odido glas --> KPN glas --> Ziggo coax Elite en kan ondertussen zeggen dat alleen de tv ervaring iets anders is bij elke aanbieder (Odido was toentertijd het slechtste, maar dat was bij lancering nieuwe iptv-kastje en glas-mediaconverter en ik was een van de eersten). Ikzelf ben technisch genoeg om het voor vrouw en kinderen vlekkeloos te laten verlopen.
Helaas heb ik momenteel geen andere keus dan ziggo om >10Mbit internet te krijgen. Odido k&k kan eventueel nog, maar mast staat wel ver weg (lichtblauw op de kaart, redelijk bereik binnen volgens hun website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:24
Hier ook alleen 9 maanden €10 korting en 6 maanden espn gratis.

Jammer dat hier Delta glasvezel ligt ipv van KPN, anders was ik zo weg bij Ziggo als ik bij KPN kon.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Amaze86 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:17:
Jammer dat hier Delta glasvezel ligt ipv van KPN, anders was ik zo weg bij Ziggo als ik bij KPN kon.
Stilletjes hopen we dat Glaspoort (dochteronderneming van KPN) Delta overneemt… hopelijk komt de propositie van KPN dan ook beschikbaar. Delta willen we eigenlijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 08-01-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
CreativeS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:01:
[...]

Stilletjes hopen we dat Glaspoort (dochteronderneming van KPN) Delta overneemt… hopelijk komt de propositie van KPN dan ook beschikbaar. Delta willen we eigenlijk niet.
Hoop stilletjes dat Ziggo dit doet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
chippie777 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:46:
Op dit moment kom ik niet verder dan 9 maanden 10 euro korting. Ik ben eigenlijk een tevreden Ziggo klant maar de prijs begint toch een beetje te schuren. Ik ben al klant sinds het chello.nl tijdperk. Ik heb eigenlijk een paar zaken die in een abonnement moeten zitten. Hier wordt nog lineair tv gekeken dus opnemen, pauzeren, terugkijken willen we in het abo hebben. Daarnaast wordt hier graag naar voetbal gekeken dus espn compleet willen we ook. Wij hebben de next (niet de mini) en die werkt meer dan prima.
Maar ja wil ik espn dan komt er nog eens 17,95 bij. Ik ben nu toch bijna op het punt gekomen om eens een andere provider te proberen, alleen nog koud water vrees om over te stappen. Iemand nog een argument om toch bij Ziggo te blijven (of juist niet) ?
Uit ervaring weet ik dat wanneer je belt om specifiek op te zeggen, je door wordt verbonden met een afdeling die meer dan dat 9mnd 10tje mag geven. Bvb 9mnd 20 euro etc. Ook waren ze bij mij zo vrij om 12 mnd espn erbij te doen. Mij werd toen verteld dat ze dat deden omdat ik juist geen ESPN in mijn pakket heb. Misschien dat daar de link ligt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
CreativeS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:01:
[...]

Is er een reden om geen delta te willen? De aanbieding voor internet + tv voor €35,- gedurende 24 maanden vind ik wel aantrekkelijk. Daarnaast werkt het bij mijn ouders prima.

Alleen de aanleg gaat wel errrugg traag, hier.

Als alternatief kun je natuurlijk ook odido of freedom via Delta-fiber afsluiten.

Persoonlijk hoop ik niet dat ziggo het delta netwerk gaat overnemen. Er ontstaat hier eindelijk een beetje concurrentie. Met een overname door kpn heb ik wat minder moeite, die hebben hier nog geen glasvezel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pvd01 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:32:
Is er een reden om geen delta te willen? De aanbieding voor internet + tv voor €35,- gedurende 24 maanden vind ik wel aantrekkelijk. Daarnaast werkt het bij mijn ouders prima.
Wij kijken redelijk veel lineaire TV... en ik vind hoe Delta daarmee omgaat minder. Als het alleen maar om internet zou gaan, zouden we met hun propositie tot en met 8000/8000 zeer goed zitten bij Delta. Echter is 500/500 meer dan voldoende en is zelfs 150/150 toereikend. Bij KPN FTTH was 200/200 the sweetspot. Maar goed, het gaat niet alleen om internet :)

[ Voor 27% gewijzigd door CreativeS op 09-01-2025 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pvd01 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:32:
[...]

Persoonlijk hoop ik niet dat ziggo het delta netwerk gaat overnemen. Er ontstaat hier eindelijk een beetje concurrentie. Met een overname door kpn heb ik wat minder moeite, die hebben hier nog geen glasvezel liggen.
Precies! Als Ziggo Delta overneemt ben ik een alternatief kwijt. Nu kan ik kiezen tussen de coax en glasvezel, Die keuze verdwijnt dan.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:38:
[...]

Precies! Als Ziggo Delta overneemt ben ik een alternatief kwijt. Nu kan ik kiezen tussen de coax en glasvezel, Die keuze verdwijnt dan.
Ik denk dat Delta ook niet altijd 2 netwerken naast elkaar zal houden. Die zal vast de coax op termijn ook uitschakelen, dat scheelt een hoop kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:41
Get!em schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:08:
[...]

Als je jezelf erop hebt ingesteld dat je kan switchen is het allemaal niet zo moeilijk. Maar denk even aan zaken als:
  1. Heb je je eigen wifi systeem of die van ziggo
  2. Heb je nog server/vpn achtige zaken met vast ip-adres in je netwerk? Portforwardings in ziggo modem?
  3. Heb je UTP bij je TV locaties?
Voor punt 1 kun je bij de nieuwe aanbieder gewoon dezelfde wifi SSID en wachtwoord instellen als je geen eigen apparatuur hebt, en ben je alsnog snel klaar
Voor punt 2, iets lastiger, zal je opnieuw moeten configureren
Voor punt 3: bijna alle andere aanbieders hebben tegenwoordig IPtv kastjes

Afhankelijk wat je met die dingen doet, kun je een overweging maken of je dezelfde diensten en tv-pakketten ook bij een andere aanbieder krijgt tegen een aantrekkelijke prijs.

Ik ben in korte tijd geswitcht van Telfort glas --> Odido glas --> KPN glas --> Ziggo coax Elite en kan ondertussen zeggen dat alleen de tv ervaring iets anders is bij elke aanbieder (Odido was toentertijd het slechtste, maar dat was bij lancering nieuwe iptv-kastje en glas-mediaconverter en ik was een van de eersten). Ikzelf ben technisch genoeg om het voor vrouw en kinderen vlekkeloos te laten verlopen.
Helaas heb ik momenteel geen andere keus dan ziggo om >10Mbit internet te krijgen. Odido k&k kan eventueel nog, maar mast staat wel ver weg (lichtblauw op de kaart, redelijk bereik binnen volgens hun website).
Er is nog steeds een groep die e-mail van de provider gebruikt, ook dat zul je er eenmalig moeten weghalen. En mensen met een vaste telefoon die dat elke keer porteren (al is dat een kwestie van stekkertje versteken of gewoon ineens op Cheapconnect gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:07:
[...]

Ik denk dat Delta ook niet altijd 2 netwerken naast elkaar zal houden. Die zal vast de coax op termijn ook uitschakelen, dat scheelt een hoop kosten.
Dat is niet van toepassing op mijn situatie. Ik heb nu de keus tussen coax van Ziggo en glas van Delta. Als Ziggo Delta overneemt heb ik alleen nog de keus tussen het coax van Ziggo en de glasvezel van Ziggo. Maar dan zal Ziggo waarschijnlijk ook de coax uitfaseren want dat scheelt kosten. En dan heb ik dus minder keus.

Als KPN er nu nog een glasvezel naast zou leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Grote kans dat de markt de kleinere spelers uiteindelijk toch gaat opslokken en dat er 2 of 3 spelers overblijven max.

Overigens is glasvezel niet perse het einde van coax, ik had bij mijn eerste glasvezel provider (Lijbrandt) ook gewoon een coax aansluiting voor TV en Ziggo levert in bepaalde flats/gebieden ook Rfog(Radio frequency over glass), oftewel glasvezel tot in de meterkast en daar omzetten naar coax.

Al weten we allemaal natuurlijk dat uiteindelijk coax langzaam uit gaat, de vraag is alleen over wat voor periode dit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:58:
Als KPN er nu nog een glasvezel naast zou leggen...
Die hoop had ik ook, maar de komende 2 jaar sowieso niet in de planning volgens KPN. Hemelsbreed 300 meter verderop ligt KPN FTTH, maar hier in deze 'enclave' net buiten het dorp niet. Enkel Delta FTTH dus... neem maar over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:11:

Al weten we allemaal natuurlijk dat uiteindelijk coax langzaam uit gaat, de vraag is alleen over wat voor periode dit gaat gebeuren.
Dat de houdbaarheidsdatum van de coax in zicht is, is evident. Maar de manier waarop de markt zich gaat herschikken is wel van belang. Een overname van Delta door Ziggo is waarschijnlijk niet het meest gunstig voor de meeste consumenten. Voor de consumenten is het denk ik het beste als er toch minimaal twee onafhankelijke fysieke media over blijven. Want bij slechts één fysiek medium is er in de huidige opzet geen echte concurrentie. De "hoofdpartij" bepaalt dan altijd de tarieven die aan de "meelifters" berekend worden. In theorie zou de ACM daar iets over te zeggen hebben, maar de praktijk wijst uit dat de ACM een tandeloze tijger is voor wat betreft de "C" in "ACM".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Dat de houdbaarheidsdatum van de coax in zicht is, is evident. Maar de manier waarop de markt zich gaat herschikken is wel van belang. Een overname van Delta door Ziggo is waarschijnlijk niet het meest gunstig voor de meeste consumenten. Voor de consumenten is het denk ik het beste als er toch minimaal twee onafhankelijke fysieke media over blijven. Want bij slechts één fysiek medium is er in de huidige opzet geen echte concurrentie. De "hoofdpartij" bepaalt dan altijd de tarieven die aan de "meelifters" berekend worden. In theorie zou de ACM daar iets over te zeggen hebben, maar de praktijk wijst uit dat de ACM een tandeloze tijger is voor wat betreft de "C" in "ACM".
Of de houdbaarheidsdatum in zicht is ga ik geen uitspraken over doen, maar linksom of rechtsom gaat Ziggo uiteindelijk doen wat financieel het meest rendabel is en gaat geen rekening houden met iemand z'n ideaal beeld van 2 fysieke media, ACM kan dat ook niet afdwingen want ook zij moeten binnen de kaders van de wet handelen. Dan had de overheid zelf de lijnen moeten behouden en betalen, wie betaald bepaald voor een groot gedeelte dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:43:
[...]

KPN wilt toch sowieso overal de telefoonlijn vervangen door glasvezel? Dat zou betekenen dat je sowieso in (vrijwel) elk dorp & stad glasvezel van KPN zult gaan krijgen. Op welke termijn is uiteraard afwachten. Maar in principe kun je nu dus beter DFN of ODF of een kleinere + koper van KPN hebben dan "nu al" KPN / Glaspoort.

En nog meer OT. Zelf zou ik dan weer geen fan van KPN zijn. Door het gebruik van PPPoE i.p.v. IPoE (/"gewoon DHCP" / ...) zoals bij Delta & Odido het geval is. Uberhaupt al, en laat staan gecombineerd met eigen router (in mijn geval zelfbouw Linux, waarop ik zou moeten puzzelen hoe en wat. Maar ook PfSense & OPNSensr hebben issues met PPPoE. En bv Ubiquiti heeft ook verschillende routers waarop de performence flink inzakt met PPPoE doordat er geen hardware offloading gedaan wordt / de hardware ontbreekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:05:
Uberhaupt al, en laat staan gecombineerd met eigen router (in mijn geval zelfbouw Linux, waarop ik zou moeten puzzelen hoe en wat.
offtopic:
* Raven steekt hand op
Ik zit met dubbel NAT omdat de instellingen in het eigen router document van KPN niet voldoende lijken te zijn om onder Linux (Debian) een werkende PPPoE verbinding op te zetten zonder dat deze na verkrijgen IPv4-adres weer wegvalt.

Inmiddels heb ik al wel wat vermoedens qua ontbrekende instellingen, maar nog niet de moeite genomen dat te proberen, ben niet de enige internetgebruiker hier :P
Maar ook PfSense & OPNSensr hebben issues met PPPoE. En bv Ubiquiti heeft ook verschillende routers waarop de performence flink inzakt met PPPoE doordat er geen hardware offloading gedaan wordt / de hardware ontbreekt).
offtopic:
Naast het gebrek aan offloading, PPPoE is singlethreaded wat de performance geen goed doet.
CreativeS schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:33:
[...]

Die hoop had ik ook, maar de komende 2 jaar sowieso niet in de planning volgens KPN. Hemelsbreed 300 meter verderop ligt KPN FTTH, maar hier in deze 'enclave' net buiten het dorp niet. Enkel Delta FTTH dus... neem maar over :)
Het kan ook anders, Enschede kreeg in .... 2011(?) glasvezel, maar er zijn nu nog steeds wijken (binnenstad bijv.) waar geen glasvezel ligt :/ Laatst daar een leuk appartement tegengekomen, maar alleen Ziggo, voor tv niet erg (graag zelfs, DVB-C) maar voor internet niet interessant.

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 09-01-2025 10:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:11:
[...]

offtopic:
Naast het gebrek aan offloading, PPPoE is singlethreaded wat de performance geen goed doet.
Bij mijn weten alleen onder BSD? Onder Linux is/kan het wel multithreaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:12:
[...]

Bij mijn weten alleen onder BSD? Onder Linux is/kan het wel multithreaded.
Je noemde pfSense, daar reageerde ik op ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

SirMemeAlot schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:11:
Grote kans dat de markt de kleinere spelers uiteindelijk toch gaat opslokken en dat er 2 of 3 spelers overblijven max.

Overigens is glasvezel niet perse het einde van coax, ik had bij mijn eerste glasvezel provider (Lijbrandt) ook gewoon een coax aansluiting voor TV en Ziggo levert in bepaalde flats/gebieden ook Rfog(Radio frequency over glass), oftewel glasvezel tot in de meterkast en daar omzetten naar coax.

https://www.acm.nl/nl/pub...rname-concentratiemelding
Glaspoort B.V., een gezamenlijke onderneming van KPN B.V. en Drepana Investments Holding B.V (APG), wil een gedeelte van de glasvezelnetwerken van DELTA Fiber Netwerk B.V. overnemen. De bedrijven hebben op 13 december de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om toestemming gevraagd voor de overname
En deze had ik hier ook nog niet gezien:

https://www.totaaltv.nl/n...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F

[ Voor 25% gewijzigd door Get!em op 09-01-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 15:07
Roetzen schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:38:
[...]

Glasvezel is het betere medium voor internet, dus zal dat overblijven.
De keuze zal vergelijkbaar zijn met nu glasvezel, bv KPN of Odido op een KPN lijn. Niet ideaal.

Voorlopig verwacht ik niet dat Ziggo coax laat vallen, dus je kunt daar waarschijnlijk nog heel lang gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:22
mkmi schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Dat begrijp ik. Ik heb ook negatieve ervaringen met de Ziggo-klantenservice gehad, maar de laatste tijd heb ik meer positieve dan negatieve ervaringen.

Ik kom net bij Odido op glasvezel vandaan. Daar zeiden ze ook dat de TV app dezelfde functionaliteit heeft als hun kastje. No way! Gewoon een ramp op onze LG OLED 4K TV!
Ik kom terug naar Ziggo omdat ik juist erg goede ervaringen heb met zowel de Next als de Next mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ikweethetbeter schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:25:
[...]

Voorlopig verwacht ik niet dat Ziggo coax laat vallen, dus je kunt daar waarschijnlijk nog heel lang gebruik van kunnen maken.
Ik kom net bij Odido vandaan en krijg van Ziggo alleen Next Mini, dus apparatuur zonder coax, alleen UTP. Die kabels kan ik nu dus uit de meterkast halen....
De enige coax kabel die overblijft is het stukje van de aansluiting naar buiten en de Ziggo modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

jdbiggelaa schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:52:
[...]

De enige coax kabel die overblijft is het stukje van de aansluiting naar buiten en de Ziggo modem.
Ja, dat is het ook qua dikke shit, het gaat soms om zo kleine stukjes, met alle beperkingen van dien: als ik 30m UTP kabel trek, kan ik van de Ziggowijkkast met glasvezelconnectie naar mijn meterkast.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
jdbiggelaa schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:52:
[...]

Ik kom net bij Odido vandaan en krijg van Ziggo alleen Next Mini, dus apparatuur zonder coax, alleen UTP. Die kabels kan ik nu dus uit de meterkast halen....
Jij haalt nu 2 dingen door elkaar!

Ziggo heeft een glasvezelnetwerk tot in de straat, en een coaxnetwerken tot in de huizen. Dat is het coaxnetwerk waar ik het over heb, en dat zal nog wel even blijven.

In je meterkast gaat de coax eventueel via een splitter/versterker naar een modem. Die splitter/versterker is alleen nodig als je thuis (ook) via coax wilt kijken, wat overigens zonder smart card of kastjes op elke moderne tv met DVB-C tuner werkt.

Op termijn wil Ziggo waarschijnlijk van dit DVB-C signaal af, waardoor de vrijgekomen bandbreedte ter beschikking komt van snellere upload en / of download snelheden.

Ik verwacht dat Ziggo de komende jaren elk huishouden aan een Next Mini of mediaspeler (Apple TV of Google TV) met Ziggo Go wil krijgen. Als iedereen IPTV gebruikt, kan DVB-C uit.

Conclusie: coax naar de tv heeft z'n langste tijd gehad (maar het werkt nog wel), coax van het verdeelpunt in de straat naar je huis blijft wel iets langer.
...Die kabels kan ik nu dus uit de meterkast halen....
Laat ze nog even zitten, als ze niet in de weg zitten, je kunt je tv direct op deze coax aansluiten. Vooral handig als je meerdere tv's hebt, en je niet maandelijks wilt betalen voor een extra Next Mini die nauwelijks wordt gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:58:
[...]

Of de houdbaarheidsdatum in zicht is ga ik geen uitspraken over doen, maar linksom of rechtsom gaat Ziggo uiteindelijk doen wat financieel het meest rendabel is en gaat geen rekening houden met iemand z'n ideaal beeld van 2 fysieke media,
Uiteraard gaat Ziggo uiteindelijk doen wat het meest rendabel is en daarmee geen rekening houden met mijn voorkeur voor twee onafhankelijke fysieke media. Wat voor Ziggo uiteindelijk het meest rendabel is zal blijken, maar ik heb toch echt een sterk vermoeden dat dat een model zonder coax zal zijn. De investeringen om op termijn de coax in de lucht te houden zijn vermoedelijk te groot om ooit nog terugverdiend te worden. En misschien is er voor Ziggo wel helemaal geen werkend verdienmodel meer in de toekomst. De investeringen om de gemiste boot van de glasvezel alsnog in te halen zijn misschien ook te groot. En wat dan? Gaat Ziggo de weg van Blokker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:28:
Ziggo heeft een glasvezelnetwerk tot in de straat, en een coaxnetwerken tot in de huizen.
Niet tot de straat toch? Glasvezel tot de wijk. Vervolgens coax naar de eindversterkers in de straat en dus coax naar de woningen.

En voor @Get!em in de wijkkast kun je geen UTP inpluggen. Ziggo stuurt een radiosignaal over de glasvezel heen. En de wijkkast gaat puur van radio over glasvezel naar radio op coax. Er gaat dus geen ethernet over de glasvezel heen zoals bij FTTH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37
Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:34:
[...]

Uiteraard gaat Ziggo uiteindelijk doen wat het meest rendabel is en daarmee geen rekening houden met mijn voorkeur voor twee onafhankelijke fysieke media. Wat voor Ziggo uiteindelijk het meest rendabel is zal blijken, maar ik heb toch echt een sterk vermoeden dat dat een model zonder coax zal zijn. De investeringen om op termijn de coax in de lucht te houden zijn vermoedelijk te groot om ooit nog terugverdiend te worden. En misschien is er voor Ziggo wel helemaal geen werkend verdienmodel meer in de toekomst. De investeringen om de gemiste boot van de glasvezel alsnog in te halen zijn misschien ook te groot. En wat dan? Gaat Ziggo de weg van Blokker?
Het gekke vind ik altijd dat zelfs kleine kabelbedrijven de stap naar glasvezel wel hebben gezet. Niet alleen Delta maar ook SKV Veendam en dergelijke mini-bedrijfjes. En als die het kunnen, waarom kan Ziggo dat dan niet?

Misschien gokt Ziggo erop dat het klanten niets interesseert wat voor kabeltje er ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

[...]
Ik verwacht dat Ziggo de komende jaren elk huishouden aan een Next Mini of mediaspeler (Apple TV of Google TV) met Ziggo Go wil krijgen. Als iedereen IPTV gebruikt, kan DVB-C uit.
Daar hebben ze schijnbaar niet zoveel haast mee, lezend hoe moeilijk ze doen bij mensen die de Mediabox Next om willen wisselen naar een Next Mini (tot op het punt dat ze Ziggo zelf goedendag zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

KPN wilt toch sowieso overal de telefoonlijn vervangen door glasvezel? Dat zou betekenen dat je sowieso in (vrijwel) elk dorp & stad glasvezel van KPN zult gaan krijgen.
Maar op welke manier? Door een eigen fiber van KPN/Glaspoot (er naast) te leggen of doordat KPN bestaande glasvezelnetwerken zoals Delta overneemt?
Op welke termijn is uiteraard afwachten.
Uiteraard maar ik zie op de postcodecheck dat KPN plannen heeft hier in Driebergen glasvezel aan te gaan leggen. Er ligt al glasvezel van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
rvk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:45:
[...]

Daar hebben ze schijnbaar niet zoveel haast mee, lezend hoe moeilijk ze doen bij mensen die de Mediabox Next om willen wisselen naar een Next Mini (tot op het punt dat ze Ziggo zelf goedendag zeggen).
Misschien kan deze box ook wel IPTV door geven? Het doet nu al on demand en replay TV via UTP.
[...]

Tja koffiedik kijken, de glasvezels zijn allemaal open dus waarom zouden ze niet gewoon de lijn van KPN of Delta gebruiken of wellicht kopen ze een partij op, misschien komt er straks weer een nieuwe techniek naast XGSPON waardoor Ziggo op die boot stapt en dan weer voorloopt...

Zoveel opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalentum schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:45:
[...]

Het gekke vind ik altijd dat zelfs kleine kabelbedrijven de stap naar glasvezel wel hebben gezet. Niet alleen Delta maar ook SKV Veendam en dergelijke mini-bedrijfjes. En als die het kunnen, waarom kan Ziggo dat dan niet?
Heel simpel. Het is makkelijker om bij 1000 woningen glasvezel aan te leggen dan bij een paar miljoen. En hoe langer het duurt hoe duurder het is om een "hybride" variant te hebben met een deel op coax en een deel op glasvezel. Het liefst gebruik je gewoon één techniek.

En Caiway heeft ook niet direct coax klanten over gezet. Die zijn gaan uitbreiden, naar nieuwe gebieden, op basis van glasvezel. Terwijl Ziggo niet veel uit te breiden heeft. Die hebben al een redelijke landelijke dekking en de enige nieuwe aanleg zal nieuwbouw zijn. En ook bij Caiway draait op het moment dus nog steeds coax. Gast wel uit de lucht binnenkort als ik het goed begrepen heb, maar het is er dus wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Maar op welke manier? Door een eigen fiber van KPN/Glaspoot (er naast) te leggen of doordat KPN bestaande glasvezelnetwerken zoals Delta overneemt?
Niet door Delta over te nemen in ieder geval. Anders hadden ze die 200.000 aansluitingen of wat was het al lang overgenomen. Dan waren ze niet eerst naar de ACM voor goedkeuring gegaan. Ze zullen wellicht wat kleintjes kunnen opkopen (zoals bv ODF ook Efiber heeft gekocht). Maar niet een van de grote concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mag natuurlijk geen verrassing zijn... met Vodafone lopen ze ook achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Niet vergeten dat het VodafoneZiggo is. En wellicht gaan ze uiteindelijk wel over op 5G / 6G / .... Gewoon kabelloos dus. "Ziggo Klik & Klaar". Dat zal in ieder geval veel goedkoper zijn dan landelijk glasvezel aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:36:
[...]

Niet tot de straat toch? Glasvezel tot de wijk. Vervolgens coax naar de eindversterkers in de straat en dus coax naar de woningen.

En voor @Get!em in de wijkkast kun je geen UTP inpluggen. Ziggo stuurt een radiosignaal over de glasvezel heen. En de wijkkast gaat puur van radio over glasvezel naar radio op coax. Er gaat dus geen ethernet over de glasvezel heen zoals bij FTTH.
Ja, snap ik ook wel, technisch zit het wat ingewikkelder in elkaar. Maar stel dat ziggo overstapt van coax naar glas, dan moet je dus van wijkkast naar straatkast nog verglazen en van straatkast naar huis nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:25:
[...]
Waarop baseer je die verwachting? Ziggo verliest 10K klanten per maand en de dekkingsgraad van het coax netwerk is inmiddels gedaald to net onder de 50%. Veel ruimte om de prijzen te verhogen is er niet. Als het zo door gaat zou Ziggo zo maar ineens in de rode cijfers kunnen komen en dan kan het snel afgelopen zijn. Ik hoop het niet, want ik ben heel tevreden met Ziggo, maar heel optimistisch ben ik niet over de toekomst van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Op termijn wil Ziggo waarschijnlijk van dit DVB-C signaal af, waardoor de vrijgekomen bandbreedte ter beschikking komt van snellere upload en / of download snelheden.

Conclusie: coax naar de tv heeft z'n langste tijd gehad (maar het werkt nog wel), coax van het verdeelpunt in de straat naar je huis blijft wel iets langer.

[...]

Laat ze nog even zitten, als ze niet in de weg zitten, je kunt je tv direct op deze coax aansluiten. Vooral handig als je meerdere tv's hebt, en je niet maandelijks wilt betalen voor een extra Next Mini die nauwelijks wordt gebruikt.
Spraakverwarring: ik heb hetzelfde beeld van de situatie als jij, je legt het wel helder uit. Ik stap nu echt van coax af en gebruik nu twee Next mini's voor de TV beneden en de TV boven. Die extra Eur 5 per maand heb ik er wel voor over om mijn vrouw op beide plekken precies dezelfde gebruikservaring te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

SirMemeAlot schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:50:
[...]
Misschien kan deze box ook wel IPTV door geven? Het doet nu al on demand en replay TV via UTP.
Nee, de Mediabox Next heeft echt coax nodig. Niet alleen voor live tv (wat alleen via coax gaat) maar ook voor activatie. Dan zullen ze die boxen een compleet nieuwe firmware moeten geven. Dat zie ik ze niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
rvk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:08:
[...]

Nee, de Mediabox Next heeft echt coax nodig. Niet alleen voor live tv (wat alleen via coax gaat) maar ook voor activatie. Dan zullen ze die boxen een compleet nieuwe firmware moeten geven. Dat zie ik ze niet zo snel doen.
Waarom niet? Het platvorm wat op de Next Mini zit is exact hetzelfde als die op de Next. Ik denk dat het goedkoper is om firmware te pushen dan 500.000(?) mediaboxen te gaan omwisselen met alle afschrijvingskosten + verzend/administratiekosten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Misschien gokt Ziggo erop dat het klanten niets interesseert wat voor kabeltje er ligt?
Ik denk het laatste. Consumenten kijken naar de maximale downloadsnelheid en de prijs. En nu Ziggo hier over coax al 1 Gb/s levert, is er niet zoveel voordeel te halen met glas tot aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Niet vergeten dat het VodafoneZiggo is. En wellicht gaan ze uiteindelijk wel over op 5G / 6G / .... Gewoon kabelloos dus. "Ziggo Klik & Klaar". Dat zak in ieder geval veel goedkoper zijn dan landelijk glasvezel aanleggen.
Daar had ik inderdaad even niet aan gedacht. VodafoneZiggo zal inderdaad niet zo snel failliet gaan als Ziggo alleen. Maar als ze "kabelloos" gaan zullen ze dan op de lange duur wel concurrerende snelheden kunnen bieden?. De glasvezel is nog lang niet aan het einde van de technische mogelijkheden qua snelheid. Met het gedeelde medium wat de aether is zijn de mogelijkheden toch beperkter lijkt me.

[ Voor 36% gewijzigd door Roetzen op 09-01-2025 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdbiggelaa schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:12:
[...]

Ik denk het laatste. Consumenten kijken naar de maximale downloadsnelheid en de prijs. En nu Ziggo hier over coax al 1 Gb/s levert, is er niet zoveel voordeel te halen met glas tot aan de deur.
Je zegt het zelf al: de prijs. De glasvezelboeren leveren die Gb/s voor een lagere prijs. Vooralsnog is voor mij DVBC het unique selling point van Ziggo. Dat is de hogere prijs waard. Maar als ze stoppen met DVBC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:36:
Onze "straat" is een rastertje van straatjes met allemaal dezelfde straatnaam, en heeft een eigen verdeelkast met versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

SirMemeAlot schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:11:
[...]
Waarom niet? Het platvorm wat op de Next Mini zit is exact hetzelfde als die op de Next. Ik denk dat het goedkoper is om firmware te pushen dan 500.000(?) mediaboxen te gaan omwisselen met alle afschrijvingskosten + verzend/administratiekosten etc.
Omdat zolang er nog mensen afhankelijk zijn van coax (omdat ze geen utp naar de tv hebben liggen), al is het nog maar een paar mensen, kunnen ze het hele coax signaal nog niet afsluiten. Dus het heeft voorlopig geen prioriteit bij hun. Dat zal op een gegeven moment wel wijzigen, en dan zullen ze misschien inderdaad kijken naar een firmware wijziging. Maar dat zie ik dus nog niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Het is net wie je spreekt, en of de voorraadpallet met Next Mini's vol of leeg is.

Ze hebben mij de afgelopen jaren al tientallen keren een Next Mini aangeboden (en ik heb hem even zo vaak geweigerd omdat ik via Ziggo Go en DVB-C kijk).

Ze willen uiteindelijk van DVB-C af, alles gaat naar IPTV, dan hoeven ze alleen maar IP aan te bieden, dan kunnen de wijkkastjes simpeler en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:59:
Waarop baseer je die verwachting? Ziggo verliest 10K klanten per maand en de dekkingsgraad van het coax netwerk is inmiddels gedaald to net onder de 50%. Veel ruimte om de prijzen te verhogen is er niet. Als het zo door gaat zou Ziggo zo maar ineens in de rode cijfers kunnen komen en dan kan het snel afgelopen zijn. Ik hoop het niet, want ik ben heel tevreden met Ziggo, maar heel optimistisch ben ik niet over de toekomst van Ziggo.
Ziggo heeft de publieke opinie tegen.

Meer is beter, dus 1000 Mbps is beter dan 400 Mbps. En dat heb je écht nodig, niet alleen voor je download, maar ook voor je upload!
Dus Ziggo is prut volgens veel "echte" Tweakers, want de upload snelheid is prut. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je thuis kunt werken met een schamele 40 Mbps upload (wat volgens mij het "gemiddelde" Ziggo abonnement is)?
En is 1 Gbps eigenlijk wel voldoende? Nee, je hebt 8 Gbps nodig!
Mensen laten zichzelf gek maken. Mijn buurman heeft Odido 1 Gbps, en klaagt dat hij niet verder komt dan ongeveer 950 Mbps. Het heeft even geduurd voordat hij snapte dat dat zo ongeveer de maximum snelheid van zijn bedrade gigabit ethernet netwerk is.
O ja, wij kunnen hier thuis makkelijk met 4 personen thuis werken en studeren op een Ziggo 400/40 verbinding.

Daarnaast kost het veel geld om glasvezel naar alle huizen aan te leggen. Dat geld heeft Ziggo niet. En voordat ze dat kunnen doen, moeten ze er eerst voor zorgen dat niemand meer DVB-C nodig heeft. En dat duurt wel even. Maar als er geen DVB-C meer op de kabel zit, dan kan de internetsnelheid omhoog, upload en download. En dat maakt de glasvezelupgrade minder noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
rvk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Omdat zolang er nog mensen afhankelijk zijn van coax (omdat ze geen utp naar de tv hebben liggen), al is het nog maar een paar mensen, kunnen ze het hele coax signaal nog niet afsluiten. Dus het heeft voorlopig geen prioriteit bij hun. Dat zal op een gegeven moment wel wijzigen, en dan zullen ze misschien inderdaad kijken naar een firmware wijziging. Maar dat zie ik dus nog niet zo snel gebeuren.
Dat het niet binnenkort gaat gebeuren of zonder een jaar lang lopend campagne om van de coax af te gaan dat begrijp ik ook nog erg ;) .

Zeg alleen dat het mogelijk wel technisch mogelijk is waar jij zei dat omdat ze deze boxen niet omwisselen voor mini’s het voorlopig niet gaat gebeuren. Maar ik denk dus dat deze boxen het prima kunnen en dat ze deze daarom niet omwisselen, mede omdat omwisselen ook gewoon veel geld kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Niet vergeten dat het VodafoneZiggo is. En wellicht gaan ze uiteindelijk wel over op 5G / 6G / .... Gewoon kabelloos dus. "Ziggo Klik & Klaar". Dat zal in ieder geval veel goedkoper zijn dan landelijk glasvezel aanleggen.
Dan moeten ze eerst een enorme inhaalslag maken met het plaatsen van masten en de uitrol van 5g. Odido kan klik&klaar aanbieden omdat ze een veel fijnmaziger netwerk hebben van zendmasten dan Vodafone. Daardoor is er veel meer capaciteit bij Odido op 5g.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@rvk
Ze hoeven echt niet te wachten tot de laatste klant geen coax tot aan de TV meer nodig heeft voordat DVBC er af gaat. Met het afschakelen van analoge TV en radio hebben zo ook niet op de laatste klant gewacht.

@ikweethetbeter
Ze hoeven voor het verhogen van de snelheden ook niet te wachten tot DVBC er af kan. Voor de upload hebben ze het gebied van 85-204 MHz vrij gemaakt maar dat is nog nauwelijks in gebruik. En voor meer download is het gebied boven 1200 Mhz ook nog onontgonnen gebied. Waarom dat gebied tot 204 MHz nog alleen nog maar voor een paar experimenten is ingezet weet ik ook niet. Misschien zitten er tot nog wat addertjes onder het gras. Maar het is hoe dan ook niet nodig DVBC uit te schakelen om ruimte te maken voor meer snelheid. Die ruimte is er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:40:
@rvk
Ze hoeven echt niet te wachten tot de laatste klant geen coax tot aan de TV meer nodig heeft voordat DVBC er af gaat. Met het afschakelen van analoge TV en radio hebben zo ook niet op de laatste klant gewacht.
Dat weet ik. Maar zolang er nog genoeg mensen wel afhankelijk zijn van DVB-C is het volgens mij nog geen prioriteit bij Ziggo. Daar gaat ook wel heel wat in zitten. En zolang hoeven ze die firmware van de Next dus ook niet aan te passen. En tegen de tijd dat het wel aan de orde is zou het best kunnen zijn dat de Next verouderd is. Dan stappen ze over naar een nieuwe box en hoeven ze maar 1 firmware te onderhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
De Next kan volledig werken over IP net als de Next Mini met een vrij simpele software update. Dat was het plan al voordat de box gelanceerd werd... Dat gaat dus wel degelijk gebeuren ergens in de toekomst. Het is een kleinere aanpassing dan toen de Mediabox XL over ging op cloud recording. Die was daar nooit voor ontworpen maar ook dat is uiteindelijk gebeurd weet je nog?
Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:59:
[...]
Coax zal voorlopig blijven bestaan. Ziggo gaat niet overal ineens glasvezel de grond in stampen. Dit jaar wordt er een start gemaakt met Docsis 4.0. Dat zou men niet doen als men vervolgens coax uitfaseert. Die 10K klanten gaan niet naar de concurrent omdat ze geen coax willen hebben. Al proberen veel tweakers hier dit wel te suggereren. Mensen stappen op dit moment voornamelijk over om de prijs.
rvk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:50:
[...]

Dat weet ik. Maar zolang er nog genoeg mensen wel afhankelijk zijn van DVB-C is het volgens mij nog geen prioriteit bij Ziggo. Daar gaat ook wel heel wat in zitten. En zolang hoeven ze die firmware van de Next dus ook niet aan te passen. En tegen de tijd dat het wel aan de orde is zou het best kunnen zijn dat de Next verouderd is. Dan stappen ze over naar een nieuwe box en hoeven ze maar 1 firmware te onderhouden ;)
Afschakelen van DVB-C zal niet op korte termijn gebeuren en zeker niet van de één op andere dag. Verwacht eerder een grote campagne zoals dat ook gebeurde met het afschakelen van analoge TV en radio. Dat gaat nog wel even duren en als het gestart is zal het waarschijnlijk in fases gaan en maanden zo niet een paar jaren duren.

[ Voor 19% gewijzigd door Jay-B op 09-01-2025 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rvk
Je zegt wel dat uitfaseren van.DVB-C geen prioriteit heeft bij Ziggo maar ik zie als DVB-C klant wel degelijk dat er op voorgesorteerd wordt. Ziggo on demand - gebaseerd op DVB-C - is een paar maanden geleden verdwenen. Ook steeds meer zenders in de extra pakketten gaan naar IPTV. Ze zijn echt al bezig DVB-C af te bouwen en klanten naar IPTV te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:12:
@rvk
Ze zijn echt al bezig DVB-C af te bouwen en klanten naar IPTV te pushen.
Dan begrijp ik niet waarom er hier laatst iemand was die een omruil van Next naar Mini niet voor elkaar kreeg via de helpdesk en chat. Ja, op de community krijg je het misschien wel voor elkaar maar ze hebben momenteel niet het beleid de Next om te wisselen voor de Mini, zelfs niet als de mensen erom smeken. Dat is uit kostenoverweging... dat weet ik. Maar dan weet je ook waar de prioriteit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
CreativeS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Wij kijken redelijk veel lineaire TV... en ik vind hoe Delta daarmee omgaat minder. Als het alleen maar om internet zou gaan, zouden we met hun propositie tot en met 8000/8000 zeer goed zitten bij Delta. Echter is 500/500 meer dan voldoende en is zelfs 150/150 toereikend. Bij KPN FTTH was 200/200 the sweetspot. Maar goed, het gaat niet alleen om internet :)
Off-topic
De amino amigo stb van Delta werkt min of meer hetzelfde als de next mini. Het valt mij alleszins mee hoe het beeld eruit ziet bij mijn ouders. Nou hebben ze geen soundbar oid en gewoon de stb dus aan de HDMI van de tv gehangen. Ook de amigo werkt met Bluetooth en kan dus uit het zicht.
Wel vind ik dat het traditionele “zappen“ erg traag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:03:
[...]

Coax zal voorlopig blijven bestaan. Ziggo gaat niet overal ineens glasvezel de grond in stampen. Dit jaar wordt er een start gemaakt met Docsis 4.0. Dat zou men niet doen als men vervolgens coax uitfaseert.
Wacht even, we moeten onderscheid maken tussen twee stukken coax. 1) Dat van de wijkkast naar de "meterkast" van de klant en 2) dat van de "meterkast" van de klant naar de TV ontvangers. Van 1) is de houdbaarheidsdatum weliswaar in zicht maar nog niet bereikt. Dat gaat inderdaad nog wel even duren. 2) is een ander verhaal, daarvoor zie ik toch echt signalen dat Ziggo daar van af wil en dat de afbouw al begonnen is. Ik zie het voor een deel uit eigen waarneming. Ik noemde al een paar dingen zoals het uitschakelen van Ziggo on demand en het niet meer beschikbaar zijn van steeds meer zenders in "extra" pakketten via DVB-C.. Ook dat blijkbaar aan nieuwe klanten niet meer standaard een splitter wordt verstrekt en alleen een rood/groen kabeltje om de modem/router direct op het AOP aan te sluiten is zo'n signaal.
Die 10K klanten gaan niet naar de concurrent omdat ze geen coax willen hebben. Al proberen veel tweakers hier dit wel te suggereren. Mensen stappen op dit moment voornamelijk over om de prijs.
Klopt, maar ze zijn dan toch wel degelijk weg en als dat zo doorgaat wordt het een bedreiging voor het verdienmodel van Ziggo en dan kan er van alles gebeuren.
Afschakelen van DVB-C zal niet op korte termijn gebeuren en zeker niet van de één op andere dag. Verwacht eerder een grote campagne zoals dat ook gebeurde met het afschakelen van analoge TV en radio. Dat gaat nog wel even duren en als het gestart is zal het waarschijnlijk in fases gaan en maanden zo niet een paar jaren duren.
Tja, wat is korte termijn? Nee, het zal niet morgen gebeuren en ook niet volgende maand. Maar een jaar is zo voorbij We gaan het zien, maar het zou me niet verbazen als het binnen drie tot vijf jaar gebeurd is met DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:18:
[...]

Dan begrijp ik niet waarom er hier laatst iemand was die een omruil van Next naar Mini niet voor elkaar kreeg via de helpdesk en chat. Ja, op de community krijg je het misschien wel voor elkaar maar ze hebben momenteel niet het beleid de Next om te wisselen voor de Mini, zelfs niet als de mensen erom smeken. Dat is uit kostenoverweging... dat weet ik. Maar dan weet je ook waar de prioriteit ligt.
Dat niet ieder individueel verzoek tot omruiling van de Next wordt gehonoreerd is niet strijdig met de hypoyhese van een algemeen beleid tot uitfasering van coax in de woning van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Tja, wat is korte termijn? Nee, het zal niet morgen gebeuren en ook niet volgende maand. Maar een jaar is zo voorbij We gaan het zien, maar het zou me niet verbazen als het binnen drie tot vijf jaar gebeurd is met DVB-C
Als ze over 3 jaar DVB-C willen uitschakelen mogen ze wel eens opschieten. Want zelfs de analoge radio hebben ze volgens mij een jaar vantevoren aangekondigd. En bij digitale TV uit zetten mogen ze dan toch echt wel eerder beginnen met informeren. Nog los van het feit dat ze dan ook alle Next boxen moeten omruilen (of upgraden om IP only te werken). En dan heb je ook nog de klanten die smartcards op naam hebben. Geen alternatief voor de (huur) CI+ modules, etc etc. En dat zijn dan nog alleen de "bekende" gebruikers. Laat staan dus de klanten (of zelfs niet klanten) die een tweede, derde, TV op coax hebben aangesloten en naar de niet-encrypted kanalen kijken. Daarvan is uberhaupt helemaal geen "administratie" behalve dat er een huishouden is met een DVB-C kanaal op de kabel. Maar of en zo ja op hoeveel TVs die is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
GioStyle schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:52:

Hun facturatie is natuurlijk helemaal een lachertje. Eind november heb ik opgezegd en het contract liep tot acht januari. Alsnog een automatische incasso voor de hele maand januari. Tot en met acht januari korting en de rest van de maand volledige prijs in rekening gebracht. 't Het is dat ik het niet krap heb, maar toch wel even 2 maanden onterecht je geld vasthouden is echt niet tof.
Eind november opgezegd. Einddatum contract is 08/01/2025. Ziggo heeft in december al factuur gestuurd voor de hele maand januari. Kan ik me nog enigszins voorstellen. Vandaag mailtje dat er weer een nieuwe factuur klaar staat voor de maand februari. Toch even €140 incasseren en dan moet ik maar wachten tot de eindfactuur komt.

En ik moet maar gelijk op de dag van einde datum contract modem terugsturen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
rvk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:18:
[...]

Dit is toch al aangegeven, waarschijnlijk kunnen ze de Next straks gewoon IPTV only maken met een firmware update, dus waarom zouden ze daar prioriteit leggen als ze dit kunnen omzetten wanneer ze zelf willen…

Dat zegt dus niet dat er geen prioriteit ligt om over te gaan op IPTV, want in de boeken zal dit wss al vallen onder IPTV only box op het moment dat ze het willen. Prioriteit zal eerder liggen om oude boxen uit het netwerk te krijgen zoals de oude Pace/Cisco’s en CI+ modules door on demand alvast uit te schakelen/zenderpakketten IPTV only te zetten, waren volgens mij wel enorm niche (Gay lifestyle + Arabisch dacht ik) pakketten maar alsnog

Edit; en Hindi en Turks pakket ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:45:
[...]

Als ze over 3 jaar DVB-C willen uitschakelen mogen ze wel eens opschieten.
Ze zijn stilletjes al lang begonnen en het "nudgen" is al in volle gang. Alles is in principe al via IPTV te zien. Met de juiste ontvanger. Aan de Ziggo kant zijn ze klaar voor alles via IPTV.
Want zelfs de analoge radio hebben ze volgens mij een jaar vantevoren aangekondigd. En bij digitale TV uit zetten mogen ze dan toch echt wel eerder beginnen met informeren.
Ze lijken nu voor een iets andere strategie gekozen te hebben. In plaats van het luid en duidelijk aan te kondigen maken ze stilaan DVB-C steeds wat minder aantrekkelijk. Met mijn eigen CI+ module en smartcard kan ik maar voor een deel "genieten" van de kadotjes die rond de kerst met veel tam tam werden aangekondigd. Een deel van die "gratis" films en series is niet meer met DVB-C alleen te zien. Ze zijn volop aan het "nudgen"
Nog los van het feit dat ze dan ook alle Next boxen moeten omruilen (of upgraden om IP only te werken). En dan heb je ook nog de klanten die smartcards op naam hebben. Geen alternatief voor de (huur) CI+ modules, etc etc. En dat zijn dan nog alleen de "bekende" gebruikers. Laat staan dus de klanten (of zelfs niet klanten) die een tweede, derde, TV op coax hebben aangesloten en naar de niet-encrypted kanalen kijken. Daarvan is uberhaupt helemaal geen "administratie" behalve dat er een huishouden is met een DVB-C kanaal op de kabel. Maar of en zo ja op hoeveel TVs die is aangesloten?
Klopt maar dat is allemaal niks nieuws. Een dergelijk transitieproces is al meerdere malen doorlopen en met min of meer succes afgerond. Eerst de introductie van digitale TV uiteindelijk gevolgd door het afscheid van de analoge TV. Ook toen was niet bekend hoeveel analoge TVs er nog op slaapkamers en zoldertjes stonden. Vervolgens hadden we het uitfaseren van de eerste generatie SD only STBs ten faveure van de HD cq 4K ontvangers.. Dat ging al met veel minder tamtam dan het uitfaseren van de analoge TV en ook toen was niet bekend hoeveel van die eerste generatie digitale ontvangers er nog in gebruik waren. Maar ook dat proces in voltooid. En nu dus het uitfaseren van DVB-C. Vooralsnog stilletjes, maar wie goed naar de muur kijkt ziet de tekenen dat het proces al lang in gang is...

Edit: Ik bedenk me nu dat er al vóór de afschakeling van analoge TV een relevante wijziging in de functie van het thuiscoax netwerk heeft plaatsgevonden. Bij het retourgeschikt maken van het coax netwerk werd er aanvankelijk van uitgegaan dat het hele thuiscoax netwerk ook retourgeschikt zou zijn. STBs voor interactieve TV hadden een eigen modem aan boord en de versterkers, zoals de Tratec FA-752/N hadden op alle poorten een retourkanaal. Dat idee is eigenlijk al weer vrij snel verlaten. Voor interactive TV was voortaan een aparte internetverbinding (UTP kabel of WiFi) nodig voor het TV apparaat. Het TV deel van het coax netwerk wordt nu alleen nog naar in één richting gebruikt en is bij gebruik van een POA-254 ook niet meer retourgeschikt. Die overgang is vrijwel geruisloos gegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Roetzen op 10-01-2025 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:40
Gisteren was ik naar een opname in de cloud van "Ferris Bueller's Day Off" aan het kijken. Middels de next met coax. Opeens kwam het volgende in beeld. Niet gefotografeerd met een aardappel maar door de haast (ik wilde een foto voordat het scherm verdween) is de kwaliteit abominabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ave-z1lrwEKh5ixjRPxYq6bQ7hg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JfVqWBmZDlDnznYQYLhKjrTW.png?f=fotoalbum_large

Linksboven staat "App-Info"
Daaronder iets in een vreemde taal dan Nederlands
Rechts daarvan staat "60% van de ruimte gebruikt"
In het midden "Laatste update 2024-10-14"
"Huidige versie ????"
"Downloadgrootte ???? MB"

En daaronder weer iets in die andere taal.
Handelingen met de afstandsbediening van de next leken niks te doen.

Na switchen naar een ander hdmi poort op de tv en weer terug was ik terug in het scherm om een opname te bekijken.

Volgens mij heb ik geen openstaande updates voor de tv of next.

Herkent iemand dit scherm ?
Ik vermoed dat er iets aan de ziggo kant een update behoeft.

De opname (2 vinkjes) is gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

W1ck1e schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:16:
Volgens mij heb ik geen openstaande updates voor de tv of next.
Misschien iets raars met de verbinding tussen de Next en CloudPVR (het cloud opname platform waar Ziggo gebruik van maakt). Dat lijkt me gezien die 60% melding rechtsboven wel zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:40
rvk schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Misschien iets raars met de verbinding tussen de Next en CloudPVR (het cloud opname platform waar Ziggo gebruik van maakt). Dat lijkt me gezien die 60% melding rechtsboven wel zo logisch.
Ik denk eerder tussen het Next-platform en CloudPVR. Mijn ruimte aan uren bij ziggo is voor +- 40% in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:16:
Gisteren was ik naar een opname in de cloud van "Ferris Bueller's Day Off" aan het kijken. Middels de next met coax. Opeens kwam het volgende in beeld. Niet gefotografeerd met een aardappel maar door de haast (ik wilde een foto voordat het scherm verdween) is de kwaliteit abominabel.
Er zijn wat problemen in de backend bij Ziggo en dit is in onderzoek. Dit kan ook voor wat 'stroperigheid' in de GUI van de Next en Next Mini zorgen. Vooral bij opnames en zappen.

Ik dacht eerst dat het aan de testsoftware lag, maar het is inmiddels in onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Ik stap over van kpn terug naar Ziggo en kies voor de overstap service. Ik kon pas een monteur bestellen nadat ik mijn spullen in huis had van Ziggo. Nu zegt Ziggo dat ze pas een monteur kunnen inplannen op de 27e en dat het signaal van kpn stopt op de 21e. Dat is dus een probleem. De enige reden voor de monteur is dat mijn coax kabel door de kpn monteur is afgeknipt om een netwerk kabel aansluiting te maken.

Nu probeer ik zelf de coax te herstellen door de aansluiting terug op de kabel te maken maar ik heb de kabel gevolgd en dan kom ik hier op uit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yE2uUyLIN6CFpyXk5YINK5QDXgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcyMd293msUZsCG7hRWZat8k.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik hier niet gewoon een nieuwe coax kabel op zetten? Ik krijg overigens geen van de 3 moeren in beweging. Op welke hoogte zou ik hem dan los kunnen draaien want ik wil hem niet verder slopen of moet dat hele stuk met 3 moeren eraf?
Pagina: 1 ... 46 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie