De guru op de Ziggo Community geeft vaak de tip: gebruik de 1Gbps port eens ipv de 2,5Gbps. Ivm die green ethernet EEE bla bla bug.MarcelG schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:09:
Yep, een Sagemcom.
We zitten in 2024, en nog steeds programmeert men gare implementaties voor power saving...stormfly schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:32:
[...]
De guru op de Ziggo Community geeft vaak de tip: gebruik de 1Gbps port eens ipv de 2,5Gbps. Ivm die green ethernet EEE bla bla bug.
Moet elke generatie programmeurs het wiel opnieuw uitvinden?
Ik kan me nog herinneren dat je in Win95 powersaving voor usb poorten moest uitzetten omdat ze anders "kwijt" raakten.
En Ziggo is hier ook niet onschuldig in. Als je weet dat een modem een zwaar gebrek als dit heeft, dan lever je ze gewoon niet meer uit aan klanten.
En het is toch waanzinnig dat je als klant je modem zou moeten reflashen met een gehackte versie van firmware, zodat je de optie terugkrijgt om powersaving uit te kunnen zetten? Dit is blijkbaar al een jaar of langer gaande, waarom gaat Ziggo hier niet sneller achteraan met Sagemcom?
Geen idee wat de bug was maar ik heb vanaf het begin het modem in bridge modus aangesloten middels de 2,5 Gbps port en vooralsnog geen onverklaarbare drops gezien.
Ik ook niet werkt prima. Als je op je eigen router ethernet powersavings uitlaat heb je geen last van de bug @Fret RaketJay-B schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:21:
Geen idee wat de bug was maar ik heb vanaf het begin het modem in bridge modus aangesloten middels de 2,5 Gbps port en vooralsnog geen onverklaarbare drops gezien.
Voor zover ik weet heeft de Edgerouter geen powersaving functionaliteit.stormfly schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:26:
[...]
Ik ook niet werkt prima. Als je op je eigen router ethernet powersavings uitlaat heb je geen last van de bug @Fret Raket
Begrijp ik nu goed dat op poort 1 van de Sagemcom een 2,5gbps mogelijkheid zit en op de andere 3 poorten niet?
Grote kans dat ze dat zo gedaan hebben ja. Alles boven gigabit ethernet is nog altijd best duur en aangezien de meeste klanten niet verder komen dan wifi is het een handige kostenbesparing om 1 poort aan te bieden voor 2,5Gbit/s. Wil je toch een lokaal netwerk sneller dan gbit dan hang je daar een eigen switch aan met meerdere poorten van 2,5Gbt/s of sneller, je zal snel schrikken hoeveel die dingen kostenWolly schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:53:
[...]
Voor zover ik weet heeft de Edgerouter geen powersaving functionaliteit.
Begrijp ik nu goed dat op poort 1 van de Sagemcom een 2,5gbps mogelijkheid zit en op de andere 3 poorten niet?
Van hierWolly schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:53:
... Begrijp ik nu goed dat op poort 1 van de Sagemcom een 2,5gbps mogelijkheid zit en op de andere 3 poorten niet?
:fill(white):strip_exif()/f/image/opY1pzI0PYXuWBwWdiVXqlq0.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 22-04-2024 08:34 ]
Dat is natuurlijk wel iets anders. Met een 2,5Gbit/s switch achter het modem heb je over meerdere PCs verdeeld dan nog steeds een 2,5Gbit/s bottleneck naar internet. Maar dat maakt bij Ziggo natuurlijk niet uit. Want het Giga abo komt lang niet in de buurt van 2,5Gbit/s.Andros schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:19:
Wil je toch een lokaal netwerk sneller dan gbit dan hang je daar een eigen switch aan met meerdere poorten van 2,5Gbt/s of sneller
No name China (ruim) onder de €100je zal snel schrikken hoeveel die dingen kosten.
Zo is het mij wel verteld, WAN komt via coax binnen je hebt slechts 1 uplink nodig naar je LAN op hogere snelheid.Wolly schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:53:
[...]
LAN poort 4 is 2.5gb, 1 t/m 3 zijn 1GbpsWolly schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:53:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 26-04-2024 09:47 ]
Is dit een tikfout?RobertMe schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:30:
[...]
Maar dat maakt bij Ziggo natuurlijk niet uit. Want het Giga abo komt lang niet in de buurt van 1Gbit/s.
Ik vermoed van niet. Maar volgens mij haalt ziggo wel de geadverteerde snelheden.
Nee
Dus een 2,5Gbit/s lijn van een 2,5Gbit/s switch naar het Ziggo modem (met 2,5Gbit/s poort) kun je met meerdere clients wel vol trekken, maar naar internet haal je met Giga toch maar 1,xGbit/s dus dat is dan de bottleneck. Zou je een abo hebben dat sneller is dan 2,5Gbit/s dan knijpt de lijn tussen switch en modem dat wel. Maar Ziggo heeft dus geen abo dat sneller dan dan 1Gbit/s (bahalve dan wat extra ruimte bij Giga 1Gbit/s), laat staan 2,5Gbit/s, dus bij Ziggo een non-issue. Maar bv Delta kan 8Gbit/s leveren en heeft meen ik ook maar één 2,5Gbit/s poort op de Nokia ONT (maar leveren tegenwoordig bij 8Gbit/s een Sagemcom ONT met 10Gbit/s).
Dat klopt om precies te zijn 1022Mbps haal je down.RobertMe schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:26:
[...]
Dus een 2,5Gbit/s lijn van een 2,5Gbit/s switch naar het Ziggo modem (met 2,5Gbit/s poort) kun je met meerdere clients wel vol trekken, maar naar internet haal je met Giga toch maar 1,xGbit/s dus dat is dan de bottleneck.
https://www.speedtest.net...54-4d75-be1d-d4a78bb7ccd0
[ Voor 34% gewijzigd door stormfly op 22-04-2024 18:26 ]
Nou ja zakelijk natuurlijk nog 1,2 Gbps maar ook dan loop je nog niet tegen de limiet aan inderdaad.RobertMe schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:26:
[...]
Zou je een abo hebben dat sneller is dan 2,5Gbit/s dan knijpt de lijn tussen switch en modem dat wel. Maar Ziggo heeft dus geen abo dat sneller dan dan 1Gbit/s (bahalve dan wat extra ruimte bij Giga 1Gbit/s), laat staan 2,5Gbit/s, dus bij Ziggo een non-issue.
Ik heb gisteren een nieuw modem ontvangen. Formulier ingevuld om het modem in bridge te laten zetten, wat binnen 24 uur zou moeten gebeuren. Maar.. het modem zit nog steeds in de doos, want ik heb geen zin om die ene dag m'n wifi over te zetten naar het ziggo-modem en met de DHCP-instellingen te klungelen. Ik wil gewoon inpluggen en gaan 
Is de bridge-instelling iets dat het modem meteen vanuit Ziggo gepushed krijgt als ik het vanavond aansluit? Of is dat iets wat Ziggo eens in de X tijd probeert te veranderen terwijl het modem al online moet zijn?
Ik heb nog geen bericht gekregen van Ziggo dat de omzetting naar bridge verwerkt is in het systeem. Maar we zitten nu op 19 uur na mijn aanvraag en binnen 24 uur zou het geregeld moeten zijn.
Is de bridge-instelling iets dat het modem meteen vanuit Ziggo gepushed krijgt als ik het vanavond aansluit? Of is dat iets wat Ziggo eens in de X tijd probeert te veranderen terwijl het modem al online moet zijn?
Ik heb nog geen bericht gekregen van Ziggo dat de omzetting naar bridge verwerkt is in het systeem. Maar we zitten nu op 19 uur na mijn aanvraag en binnen 24 uur zou het geregeld moeten zijn.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Volgens mij moet het modem aangesloten zijn om hem in bridge te kunnen zetten.Gizz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:54:
Ik heb gisteren een nieuw modem ontvangen. Formulier ingevuld om het modem in bridge te laten zetten, wat binnen 24 uur zou moeten gebeuren. Maar.. het modem zit nog steeds in de doos, want ik heb geen zin om die ene dag m'n wifi over te zetten naar het ziggo-modem en met de DHCP-instellingen te klungelen. Ik wil gewoon inpluggen en gaan
@garp dank voor je reactie. Dus inpluggen, wifi instellen en dan maar afwachten tot de wifi verdwijnt zodat je weet dat de bridge-modus geactiveerd is? Als er veel tijd zit tussen het online komen en de switch naar bridge wissel ik het model wel voordat we gaan slapen, dan is het hopelijk de volgende ochtend doorgevoerd.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Stond je vorige modem in bridge modus? Mijn ervaring is dan dat ze de nieuwe ook gewoon al in bridge leveren.Gizz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:54:
@Plofkotje ja, mijn huidige modem (Arris) staat ook in bridge-modus. Het nieuwe niet: heb 'm gisteren even aangesloten op mijn pc (dus zonder coax) en toen stond hij in de default-setting als router met wifi etc. Ik zag toen geen knop om de bridge-modus te activeren en kwam toen bij het online formulier van Ziggo uit om dat aan te vragen.
Ik zal het modem aansluiten vanavond, kijken wat er gebeurt.
Waarom zo moeilijk? Nieuwe router aansluiten (desnoods inderdaad voor het slapen gaan), wifi uit, voor tijdelijk even je eigen router eraan hangen (desnoods in AP-modus) en Ziggo de boel laten omzetten.
Die dingen zullen allemaal geleverd worden met dezelfde stock firmware & settings. Pas bij aansluiten (/elke keer bij opstarten) wordt die op basis van het serienummer of iets dergelijks geprovisioned / haalt die zelf een bootfile op "bij Ziggo" met de configuratie. En dat is dus ook wat Ziggo doet, in hun systeem aanpassen dat je bridge wilt, en vervolgens van op afstand het moden herstarten. Bij het opstarten haalt die dan de bootfile/configuratie op en "staat die in bridge".Gizz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:11:
@Plofkotje ja, mijn huidige modem (Arris) staat ook in bridge-modus. Het nieuwe niet: heb 'm gisteren even aangesloten op mijn pc (dus zonder coax) en toen stond hij in de default-setting als router met wifi etc. Ik zag toen geen knop om de bridge-modus te activeren en kwam toen bij het online formulier van Ziggo uit om dat aan te vragen.
Grote kans dat als je hem aansluit hij vanzelf de bridge configuratie ophaalt direct na het aansluiten op de kabel, standaard komen ze zoals hierboven al iemand reageert gewoon met fabrieksinstellingen, jouw specifieke configuratie wordt pas op het modem gezet zodra hij verbinding heeft met het netwerk.Gizz schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:11:
@Gizz In principe sluit je het modem/router ding aan zoals al gezegd en gaat hij een aantal keer opnieuw opstarten om de bridge configuratie te laden. Dit kan best even duren.
Mocht het niet zo zijn, dan kun je beter bellen dan een formulier in te schieten in de hoop dat iemand die ergens op gaat pakken... Aan de telefoon kunnen ze namelijk je direct omzetten naar bridge modus. "Vroeger" weleens gedaan terwijl ik aan te vaste telefoonlijn zat met Casema te bellen en toen ging het modem direct in de herstart omdat ze er een nieuw profiel heen hadden geschoten.
Mocht het niet zo zijn, dan kun je beter bellen dan een formulier in te schieten in de hoop dat iemand die ergens op gaat pakken... Aan de telefoon kunnen ze namelijk je direct omzetten naar bridge modus. "Vroeger" weleens gedaan terwijl ik aan te vaste telefoonlijn zat met Casema te bellen en toen ging het modem direct in de herstart omdat ze er een nieuw profiel heen hadden geschoten.
Mijn router zit gewoon achter de ziggo modem op het 192.168.178 dingetje wat ze maken, intern is het dan 172.16 ofzo, waarom zou je bridging aanzetten en zelf verantwoordelijk zijn voor het beveiligen van het endpoint van je verbinding? Latency ofzo? Serieuze vraag trouwens.
ping 127.212.23.124
Zonder bridge met eigen router heb je dubbele NAT. Afhankelijk van de modem heb je wel of geen IPv6 Prefix Delegation. Dus met router achter router heb je mogelijk geen IPv6 bij de clients achter die tweede router en eventuele problemen die een dubbele NAT met zich meebrengen. Ook DDNS clients van sommige routers kijken naar het WAN adres i.p.v. dat ze een externe dienst gebruiken om het daadwerkelijk publieke adres te bepalen.pjottum schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:05:
Mijn router zit gewoon achter de ziggo modem op het 192.168.178 dingetje wat ze maken, intern is het dan 172.16 ofzo, waarom zou je bridging aanzetten en zelf verantwoordelijk zijn voor het beveiligen van het endpoint van je verbinding? Latency ofzo? Serieuze vraag trouwens.
Met bridge heb je geen dubbele NAT. IPv6-PD werkt bij alle modems naar mijn weten wel.
Meerdere keren NAT kan meer latency opleveren. Daarnaast kunnen niet alle routers evenveel gelijktijdige verbindingen aan. Niet iedere router vind vele verbindingen naar ander linux-iso delende gebruikers even leuk.
Het kan natuurlijk gaan afhankelijk van of je dingen doet, die tegen die dingen oplopen.
Terugkoppeling m.b.t. mijn bridge-avontuur:
Modem aangesloten, bleef eerst anderhalf uur toch in router-modus staan. Toen het formulier opnieuw ingevuld, toen ging hij binnen 10 minuten in de bridge-modus. Geen idee of voor de tweede keer het formulier invullen echt van invloed was op de overschakeling. Maar ik heb nu in ieder geval wat ik wil
Modem aangesloten, bleef eerst anderhalf uur toch in router-modus staan. Toen het formulier opnieuw ingevuld, toen ging hij binnen 10 minuten in de bridge-modus. Geen idee of voor de tweede keer het formulier invullen echt van invloed was op de overschakeling. Maar ik heb nu in ieder geval wat ik wil
Iemand ervaring met een eigen router aansluiten?
Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik wil gaan overstappen van KPN naar Ziggo en zit te kijken naar:
uitvoering: AVM FRITZ!Box 6670
@MikeT80 ik zou in ieder geval zoeken op eigen modem aansluiten. Want anders kom je alleen resultaten tegen van een eigen router achter het Ziggo-modem aansluiten. Terwijl jij direct je eigen DOCSIS-modem wil gebruiken en het modem van Ziggo geheel wil weglaten.
Dit lijkt me een handig vertrekpunt: Eigen modem | Ziggo
Dit lijkt me een handig vertrekpunt: Eigen modem | Ziggo
[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 26-04-2024 08:27 ]
@MikeT80 Alle info is hier te vinden:
https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem
De vraag is wel wat je precies wilt bereiken. Er zijn maar weinig use cases waarin een eigen modem een voordeel oplevert. Het levert wel een hoop nadelen en aandachtspunten. Maar gezien de wetgeving dit vereist moet Ziggo het aanbieden.
Edit: @Gizz was me net voor.
https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem
De vraag is wel wat je precies wilt bereiken. Er zijn maar weinig use cases waarin een eigen modem een voordeel oplevert. Het levert wel een hoop nadelen en aandachtspunten. Maar gezien de wetgeving dit vereist moet Ziggo het aanbieden.
Edit: @Gizz was me net voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 26-04-2024 08:29 ]
zolang je modem in bridge staat werkt dat prima, je eigen router er achter, maar dat is inderdaad wel wat anders dan het modem dat je nu noemtMikeT80 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:11:
Eens met "de rest", wat probeer je te bereiken met een eigen modem? Als het bv is op basis van horrorverhalen met de Ziggo modems, dan is de kans zeer groot dat het ging om een modem met een Puma chipset en die hebben wat hardware issues. En bij mijn weten hebben allemaal die AVM modems dezelfde Puma chipset. Dus daar schiet je helemaal niks mee op.MikeT80 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:11:
Daarnaast neemt de kans op problemen toe en zul je dan toch weer het Ziggo modem moeten aansluiten.
En v.w.b. energiebesparing en daarmee kostenbesparing zul je het ook niet hoeven te doen. Maar waarschijnlijk kun je voor minder een vergelijkbare router krijgen en bespaar je vervolgens zo weinig stroom dat het niet rendabel meer is.
Het is heel simpel:MikeT80 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:11:
* koop een eigen router
* sluit deze aan op de eerste LAN poort van de Ziggo modem/router
* bel Ziggo en vraag of ze je modem in bridge mode kunnen zetten
* als dat gedaan is, alles opnieuw opstarten en begin je eigen router te configureren
Een eigen modem? Daar moet je niet aan beginnen.
Een eigen router? Dat zou iedere tweaker moeten doen!
goedemorgen,
Hebben meer mensen de laatste dagen problemen met dhcp via lan vanuit het ziggo modem?
laatste paar dagen meerdere klanten gehad met deze problemen een 100% oorzaak en oplossing heb ik nog niet gevonden.
- rechtstreekse kabel tussen modem en windows 11 pc.
pc krijgt geen dhcp op ipv4 vanuit het modem (ipv6 in begin nog wel later ook niet)
modem paar keer rebooten geen verschil (wifi werkt wel op mobiel)
probleem oplossen in windows helpt niet
uit eindelijk netwerkkaart verwijderd in apparaat beheer pc dan rebooten en na reboot werkt het in eens wel weer normaal.
Zo ik zeg heb onderhand meerdere keren deze problemen gezien maaralleen maar bij ziggo klanten.
benieuwd als er meer mensen zijn die dit ervaren
Hebben meer mensen de laatste dagen problemen met dhcp via lan vanuit het ziggo modem?
laatste paar dagen meerdere klanten gehad met deze problemen een 100% oorzaak en oplossing heb ik nog niet gevonden.
- rechtstreekse kabel tussen modem en windows 11 pc.
pc krijgt geen dhcp op ipv4 vanuit het modem (ipv6 in begin nog wel later ook niet)
modem paar keer rebooten geen verschil (wifi werkt wel op mobiel)
probleem oplossen in windows helpt niet
uit eindelijk netwerkkaart verwijderd in apparaat beheer pc dan rebooten en na reboot werkt het in eens wel weer normaal.
Zo ik zeg heb onderhand meerdere keren deze problemen gezien maaralleen maar bij ziggo klanten.
benieuwd als er meer mensen zijn die dit ervaren
Bij het Sagemcom modem, zou ik toch liever voor LAN-poort 4 kiezen, als je er een eigen router met een 2,5Gbps WAN poort (of hoger) achter zet. Op poort 1 zal je namelijk nooit hoger komen dan rond 940 terwijl je via poort 4 wel boven de 1000 kan komen met een Giga abonnementikweethetbeter schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:55:
[...]
* sluit deze aan op de eerste LAN poort van de Ziggo modem/router
@DON PAPA en zeker met een 1.2Gb/s abonnement is poort 4 een no-brainer
Sowieso maakt de poort die je gebruikt niet uit. En je kunt er zelfs meerdere gebruiken, met eigen publiek IPv4 adres en eigen IPv6 prefix (in ieder geval kan dat op mijn Ubee UBC1318ZG).DON PAPA schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:32:
[...]
Bij het Sagemcom modem, zou ik toch liever voor LAN-poort 4 kiezen, als je er een eigen router met een 2,5Gbps WAN poort (of hoger) achter zet. Op poort 1 zal je namelijk nooit hoger komen dan rond 940 terwijl je via poort 4 wel boven de 1000 kan komen met een Giga abonnement
@RobertMe bij het Sagemcom-modem zijn poort 1 t/m 3 1Gb/s en poort 4 is 2.5Gb/s. Dat lijkt me juist wel uit te maken?
Dat is de hele reden dat ik een modemswap heb gedaan, omdat mijn vorige modem alleen maar 1Gb/s poorten had. Nu heb ik mijn router aan poort 4 gehangen van het nieuwe modem en kan ik wel van de 1.2Gb/s download van mijn abonnement gebruikmaken
Dat is de hele reden dat ik een modemswap heb gedaan, omdat mijn vorige modem alleen maar 1Gb/s poorten had. Nu heb ik mijn router aan poort 4 gehangen van het nieuwe modem en kan ik wel van de 1.2Gb/s download van mijn abonnement gebruikmaken
Sure. Wat ik bedoelde is dat er geen technische beperking / vereiste is om poort 1 of poort 4 te gebruiken. Het is niet zo dat alleen poort 1 (of poort 4) actief is in bridge mode en de overige poorten "geen signaal" geven. Dus heb je als eindgebruiker de keuze welke poort je gebruikt. Dat de snelste poort dan voor de hand ligt is logisch, maar geen vereiste.Gizz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:51:
@RobertMe bij het Sagemcom-modem zijn poort 1 t/m 3 1Gb/s en poort 4 is 2.5Gb/s. Dat lijkt me juist wel uit te maken?
Goede toevoeging!DON PAPA schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:32:
Bij het Sagemcom modem, zou ik toch liever voor LAN-poort 4 kiezen, als je er een eigen router met een 2,5Gbps WAN poort (of hoger) achter zet. Op poort 1 zal je namelijk nooit hoger komen dan rond 940 terwijl je via poort 4 wel boven de 1000 kan komen met een Giga abonnement
@rest
Als je een >1 Gbps abonnement hebt bij Ziggo, dan zorgt Ziggo ervoor dat je een >1 Gbps modem hebt. Er is hoe dan ook geen noodzaak om zelf een modem te kopen. Laat het aan Ziggo over, dan zijn zij ook verantwoordelijk voor eventuele modem swaps als ze naar een andere DOCSIS versie gaan.
Voor routers is het een ander verhaal. Ik wil geen Ziggo-managed wifi thuis, dan kunnen ze je hele netwerk zien. Ik wil dus een eigen netwerk. En dat is heel simpel voor een tweaker.
Voor de volledigheid;MikeT80 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:11:
Eigen router, met Docsis 3.1 modem ingebouwd, aansluiten gaat prima zelfstandig/zonder tussenkomst klantenservice.
Ziggo heeft een app. Daarin ga je naar producten -> internet -> dan zie je bij het Ziggo modem -> "Meer info" -> Registreer nieuw modem ->
/f/image/uy4iVPIBLQpAxcmZ3DSLitOc.png?f=fotoalbum_large)
En je kan de boel omwisselen. Terug naar Ziggo modem is ook zo via app geregeld. Ziggo geeft een tijdsspanne van "enkele uren / in de loop van de dag" maar mijn ervaring is dat je real time kan swappen via de app.
Is dat gewoon in de standaard app?Chris.nl schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:11:
[...]
Voor de volledigheid;
Eigen router, met Docsis 3.1 modem ingebouwd, aansluiten gaat prima zelfstandig/zonder tussenkomst klantenservice.
Ziggo heeft een app. Daarin ga je naar producten -> internet -> dan zie je bij het Ziggo modem -> "Meer info" -> Registreer nieuw modem ->
[Afbeelding]
En je kan de boel omwisselen. Terug naar Ziggo modem is ook zo via app geregeld. Ziggo geeft een tijdsspanne van "enkele uren / in de loop van de dag" maar mijn ervaring is dat je real time kan swappen via de app.
meerdere tegelijk?RobertMe schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:47:
[...]
Sowieso maakt de poort die je gebruikt niet uit. En je kunt er zelfs meerdere gebruiken, met eigen publiek IPv4 adres en eigen IPv6 prefix (in ieder geval kan dat op mijn Ubee UBC1318ZG).
Jup. Je kunt 2 routers aansluiten op in ieder geval de Ubee UBC1318ZG in bridge mode. Beide krijgen dan een eigen IPv4 adres en eigen IPv6 prefix. Heb het zelf een tijdje gebruikt toen ik een "zelfbouw router" heb opgezet. Had nog gewoon de bestaande router die zijn ding deed. En daarnaast de nieuwe "zelfbouw router" (/mini PCtje) aan een andere poort aan de router hangen. Werkte gewoon prima.
Uiteraard is de maximale snelheid etc wel gedeeld. Dus met bv een 1Gbit/s abo kun je nog steeds maar maximaal met 1Gbit/s downloaden, en niet 2x 1Gbit/s. Als in: het profiel / de snelheidsbeperking zit aan de WAN kant en niet aan de LAN kant (logischerwijs).
ah cool, dat ga ik ook eens voor dat doel proberen. Ik was me al aan het afvragen hoe ik dat kon regelen om het rustig te testenRobertMe schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:56:
[...]
Jup. Je kunt 2 routers aansluiten op in ieder geval de Ubee UBC1318ZG in bridge mode. Beide krijgen dan een eigen IPv4 adres en eigen IPv6 prefix. Heb het zelf een tijdje gebruikt toen ik een "zelfbouw router" heb opgezet. Had nog gewoon de bestaande router die zijn ding deed. En daarnaast de nieuwe "zelfbouw router" (/mini PCtje) aan een andere poort aan de router hangen. Werkte gewoon prima.
Uiteraard is de maximale snelheid etc wel gedeeld. Dus met bv een 1Gbit/s abo kun je nog steeds maar maximaal met 1Gbit/s downloaden, en niet 2x 1Gbit/s. Als in: het profiel / de snelheidsbeperking zit aan de WAN kant en niet aan de LAN kant (logischerwijs).
@commentator Op een Ubee 1318 werkt(e) dat omdat dit van origine een zakelijk modem is en dus ook de mogelijkheid gaf om meerdere ip-adressen op verschillende poorten in te stellen. Bij de meeste modems worden de overige poorten gedeactiveerd zodra je connectie maakt op één poort.
Ik heb nog altijd wisselende resultaten met een split-horizon DNS oplossing sinds IPv6 van het nieuwe Sagemcom SmartWifi modem.
(duckdns-domeinnaam moet worden omgezet in lokaal ip)
Voorheen was het voldoende om met een eigen DHCP-server (in Adguard) een IPv4 DNS (zichzelf) bekend te maken in het netwerk.
Nu moet daar ook een IPv6 adres bij, maar die instelling lijkt ook het gastennetwerk te beïnvloeden, kan dat kloppen?
Stel ik beide IPv6 DNS-en in op adguard dan werkt het gastennetwerk helemaal niet, verander ik één van de twee werkt het resolven van eigen domeinen soms niet.
Je zou Primair/Secundair-gedrag verwachten, zodat altijd eerst de primaire wordt geprobeerd...
De werkwijze was om via het gastennetwerk te gaan als de adblocker teveel in de weg zat, maar dat lijkt niet meer te lukken.
Zie net dat de IPv6 DNS-rewrite niet (meer) klopt, dat eerst nog even proberen.
Voorheen was het voldoende om met een eigen DHCP-server (in Adguard) een IPv4 DNS (zichzelf) bekend te maken in het netwerk.
Nu moet daar ook een IPv6 adres bij, maar die instelling lijkt ook het gastennetwerk te beïnvloeden, kan dat kloppen?
Stel ik beide IPv6 DNS-en in op adguard dan werkt het gastennetwerk helemaal niet, verander ik één van de twee werkt het resolven van eigen domeinen soms niet.
Je zou Primair/Secundair-gedrag verwachten, zodat altijd eerst de primaire wordt geprobeerd...
De werkwijze was om via het gastennetwerk te gaan als de adblocker teveel in de weg zat, maar dat lijkt niet meer te lukken.
Zie net dat de IPv6 DNS-rewrite niet (meer) klopt, dat eerst nog even proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door RudolfR op 27-04-2024 09:39 ]
Zal wel verklaren waarom dat bij een XS4ALL 200/30 VDSL+ verbinding met een Fritz!Box 7590 het prima ging om remote 1 game te streamen met 100Mbit/s (download), maar zodra er ook maar letterlijk een ander device in het netwerk actief werd of een beetje ging browsen je meteen lag-stoten kreeg in de stream. Waardeloos.RobertMe schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:47:
[...]
Eens met "de rest", wat probeer je te bereiken met een eigen modem? Als het bv is op basis van horrorverhalen met de Ziggo modems, dan is de kans zeer groot dat het ging om een modem met een Puma chipset en die hebben wat hardware issues. En bij mijn weten hebben allemaal die AVM modems dezelfde Puma chipset.
Aan de XS4ALL kant lag het niet want genoeg bandbreedte en de ping was laag met zo'n 6-7ms, ook toegang tot lokale resources via een server (en dus Gbit/s) zonder saturatie van de lijnen zorgde soms voor wel 5, 10 seconden of langere onderbrekingen.
Maar goed, die 'high-end' 7590 router hing zichzelf ook letterlijk op als je meerdere computers tientallen lage-bandbreedte sessies liet uitvoeren door gewoon een webapplicatie te navigeren in meerdere browsers, waardoor het kreng zelfs via de LAN minuten lang niet meer te pingen was en dus het netwerk plat ging intern.
De DrayTek Vigor 2865 deed het beter maar ook die was niet feilloos, hij bleef werken bij het bovenstaande maar toch ook wel kleine lagstoten.
Inmiddels Delta met de Nokia XS-2426G-B geïnstalleerd, of er nu 1 of 45 devices actief zijn maakt het kreng niet uit, de stream blijft netjes vloeiend doorlopen, ping tussen 3-6ms. Maar die heeft dan weer andere nadelen zoals geen NAT-hairpinning, minder vriendelijke UI voor configureren en een beetje basaal. Kwam er ook achter dat als je een lokale DNS server draait en dan via repeaters probeert via LAN wifi door te geven dan werkt het gast-netwerk niet want de DNS server draait in een aparte range dan het gastnetwerk en hij is blijkbaar niet slim genoeg om dat aan te sturen, maar wel het reguliere wifi netwerk in de normale range.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Het is een firmware instelling over hoe het modem moet filteren. In de modems die ik heb gebruikt (Compal en SagemCom) kan je twee apparaten achter een modem in bridge mode aansluiten.Jay-B schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:36:
@commentator Op een Ubee 1318 werkt(e) dat omdat dit van origine een zakelijk modem is en dus ook de mogelijkheid gaf om meerdere ip-adressen op verschillende poorten in te stellen. Bij de meeste modems worden de overige poorten gedeactiveerd zodra je connectie maakt op één poort.
Bij SagemCom krijg je op beide apparaten een IP adres maar kreeg ik maar op één van die twee apparaten een goed werkende internetverbinding.
Ik weet niet meer of IPv6 wel werkte op beide. Dit soort filtering zit in de firmwares en die zijn meestal gammel...
Kunnen we nog iets verwachten dit jaar mbt snelheidsverhoging of blijft het dit jaar alleen bij een prijsverhoging?
Meestal in oktoberMatsuMatsu85 schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:10:
Kunnen we nog iets verwachten dit jaar mbt snelheidsverhoging of blijft het dit jaar alleen bij een prijsverhoging?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mischien in het najaar weer? Najaar 2023 hebben ze snelheden verhoogd.MatsuMatsu85 schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:10:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Doet iedereen toch tegenwoordig? En wat let ze? Zij bepalen zelf hun roadmap. Ik weet dat het op verjaardagen niet zo lekker bekt... maar ach. Lekker belangrijkMatsuMatsu85 schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:55:
Maar Ziggo doet vast lekker waar ze zelf zin in hebben...
@MatsuMatsu85 Uiteraard doen ze gewoon markt onderzoeken, dat deze niet stroken met jouw mening dat kan natuurlijk, maar ze zijn niet achterlijk. En ik denk dat je de misschien wel weg kan laten als ze al ruim 100.000 klanten zijn verloren aan glasvezel, die druk voelen ze.
On topic: Had laatst als ik in mijn modem inlogde al 2 Docsis 3.1 kanalen, zie dat ze dit nu weer teruggebracht hebben naar 1 maar ze zijn er dus zeker mee bezig om meer upload beschikbaar te krijgen. Meen dat hier al meerdere waren op dit forum waarbij er 2 Docsis 3.1 upstream kanalen actief zijn. Dus het zal ongetwijfeld komen zodra het overal in NL ingeregeld is.
On topic: Had laatst als ik in mijn modem inlogde al 2 Docsis 3.1 kanalen, zie dat ze dit nu weer teruggebracht hebben naar 1 maar ze zijn er dus zeker mee bezig om meer upload beschikbaar te krijgen. Meen dat hier al meerdere waren op dit forum waarbij er 2 Docsis 3.1 upstream kanalen actief zijn. Dus het zal ongetwijfeld komen zodra het overal in NL ingeregeld is.
@SirMemeAlot Dat van twee Docsis 3.1 upload kanalen had ik ook gelezen. We wachten rustig af. Hopelijk zijn ze achter de schermen druk bezig. Overigens hier nog steeds een tevreden Ziggo klant. Odido glasvezel is hier inmiddels ook beschikbaar. Ik zie erg op tegen de rompslomp om van provider te wisselen. Dus voorlopig blijf ik op de kabel. We gaan de ontwikkelingen in snelheid en prijsstelling t.ov. maar op de voet volgen...
Ik hoop dat ze eens stappen gaan maken met mooier en beter beeldkwaliteit zo ook geluid.
Hogere bitrate en of andere resolutie ofzo.
Ipv altijd maar die jaarlijkse internetsnelheidverhoging.
Beide mag uiteraard ook
Ipv altijd maar die jaarlijkse internetsnelheidverhoging.
Beide mag uiteraard ook
[ Voor 3% gewijzigd door kevinmastah2005 op 28-04-2024 16:47 ]
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Waarvan? DVB-C? Ziggo doet daarbij "inderdaad" niet de originele video stream 1-op-1 doorzetten, maar het is echt niet slecht. En van wat ik lees zijn anderen slechter. Enige uitzondering is KPN, die met hun nieuwe TV platform wel 1-op-1 de originele video stream uitzenden.kevinmastah2005 schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:46:
Ik hoop dat ze eens stappen gaan maken met mooier en beter beeldkwaliteit zo ook geluid.
Als je dat echt beter wilt zul je eerder uitkomen op 4K en/of HDR v.w.b. beeld etc. Maar daarvoor moet je eerst naar de TV zenders kijken, niet naar Ziggo. En/want Ziggo heeft voorheen ook al 4K zenders gehad (bv hun eigen Ziggo Sport tijdens de F1. Maar ze hebben ook "speciale" kanalen gehad met bv de Olympische Spelen. Dat bv de NOS een 4K uitzending had en Ziggo op het standaard kanaal gewoon de traditionele FHD uitzending had maar nog een extra zender met de identieke inhoud alleen dan de "originelere" 4K aanlevering uit de NOS).
Onderzoek welke streamer de beste 4K HDR plus Atmos kwaliteit biedt. Een indicatie daarvoor is de bitrate. Die is, volgens Flatpanels HD, bij Apple TV+ het hoogst.kevinmastah2005 schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:46:
Netflix en Prime blijven zwaar achter. Maar het gaat niet alleen om de kwaliteit van beeld en geluid, maar ook om wat je te zien krijgt.
Vergeet streaming tv, dat heeft z'n beste tijd gehad. Ja, het blijft, maar voor nieuws, actualiteiten en sport. De rest wordt streaming. Voor het nieuws volstaat de huidige FHD, misschien krijg je ooit een sportevenement in 4K, maar meer hoef je niet te verwachten.
ikweethetbeter schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:12:
[...]
Onderzoek welke streamer de beste 4K HDR plus Atmos kwaliteit biedt. Een indicatie daarvoor is de bitrate. Die is, volgens Flatpanels HD, bij Apple TV+ het hoogst.
Netflix en Prime blijven zwaar achter. Maar het gaat niet alleen om de kwaliteit van beeld en geluid, maar ook om wat je te zien krijgt.
Vergeet streaming tv, dat heeft z'n beste tijd gehad. Ja, het blijft, maar voor nieuws, actualiteiten en sport. De rest wordt streaming. Voor het nieuws volstaat de huidige FHD, misschien krijg je ooit een sportevenement in 4K, maar meer hoef je niet te verwachten.
offtopic:
Met waar de streamingdiensten mee bezig zijn zou het mij niks verbazen als TV de nieuwe streaming wordt. Prijsverhoging, reclame, versplintering (, tegengaan account delen) werkt juist weer in de hand dat mensen er mee stoppen en dus of weer "gewoon TV gaan kijken" (betaal je toch al voor als je bv het nieuws wilt kijken) of terugvallen op illegale alternatieven.
Verder grappig dat je AppleTV+ en kwaliteit benoemd. Nu klopt dat wellicht nog wel. Maar het aanbod is heel (/extreem) laag. En als je niet in het Apple ecosysteem zit ben je ook de sjaak. Ik heb mijn trial na 1 dag al stopgezet, teveel gedoe met aanmelden (zelfs een Visa Debit kaart van Rabo werd niet geaccepteerd) en dan nog niet eens met meerdere profielen kunnen werken, dan moet je ten eerste allemaal een eigen Apple ID hebben, en vervolgens met een of ander "Family" ding die aan elkaar koppelen. Maar dat hele "Family" geval is letterlijk alleen beschikbaar op iOS, iPadOS en Mac OS. Heb je dus geen Apple hardware kun je niet het abo delen binnen een gezin/huishouden
.
Met waar de streamingdiensten mee bezig zijn zou het mij niks verbazen als TV de nieuwe streaming wordt. Prijsverhoging, reclame, versplintering (, tegengaan account delen) werkt juist weer in de hand dat mensen er mee stoppen en dus of weer "gewoon TV gaan kijken" (betaal je toch al voor als je bv het nieuws wilt kijken) of terugvallen op illegale alternatieven.
Verder grappig dat je AppleTV+ en kwaliteit benoemd. Nu klopt dat wellicht nog wel. Maar het aanbod is heel (/extreem) laag. En als je niet in het Apple ecosysteem zit ben je ook de sjaak. Ik heb mijn trial na 1 dag al stopgezet, teveel gedoe met aanmelden (zelfs een Visa Debit kaart van Rabo werd niet geaccepteerd) en dan nog niet eens met meerdere profielen kunnen werken, dan moet je ten eerste allemaal een eigen Apple ID hebben, en vervolgens met een of ander "Family" ding die aan elkaar koppelen. Maar dat hele "Family" geval is letterlijk alleen beschikbaar op iOS, iPadOS en Mac OS. Heb je dus geen Apple hardware kun je niet het abo delen binnen een gezin/huishouden

Dat is precies waarom ik dit erbij heb gezet:RobertMe schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:51:
offtopic:
Verder grappig dat je AppleTV+ en kwaliteit benoemd. Nu klopt dat wellicht nog wel. Maar het aanbod is heel (/extreem) laag.
Heel leuk al die megabits per seconde, maar als de inhoud je niet boeit, dan heb je er niks aan.ikweethetbeter schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:12:
TLDR: ik luister liever naar goede muziek (volgens mijn standaarden) in Spotify kwaliteit dan naar Frans Bauer in Tidal kwaliteit.
Ik heb nog altijd wisselende resultaten met een split-horizon DNS oplossing sinds IPv6 van het nieuwe Sagemcom SmartWifi modem.
Je zou Primair/Secundair-gedrag verwachten, zodat altijd eerst de primaire wordt geprobeerd?
De werkwijze was om via het gastennetwerk te gaan als de adblocker teveel in de weg zat, maar dat lijkt niet meer te lukken. Iemand een tip?
Je zou Primair/Secundair-gedrag verwachten, zodat altijd eerst de primaire wordt geprobeerd?
De werkwijze was om via het gastennetwerk te gaan als de adblocker teveel in de weg zat, maar dat lijkt niet meer te lukken. Iemand een tip?
DNS is round robin. Bij een DNS lookup wordt willekeurig een van de bekende DNS servers gebruikt. Het is dus niet een primaire met een fallback naar de volgende als de primaire (/vorige) niet werkt. Het gedrag dat je ziet met dat die soms wel en soms niet correct resolved klopt dus.RudolfR schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:09:
Verder kan ik je niet helpen. Want heb én een eigen router, én geen Sagemcom.
Meer duidelijkheid over hoe je straks als niet Ziggo klant naar de NL UEFA wedstrijden kunt kijken: via de Ziggo GO app met gratis Ziggo Sport Free account. Ben benieuwd of dit ook kan via de Ziggo GO TV app (deze heeft namelijk een restrictie op Ziggo internet abo). Anders moet je dus casten of AirPlay-en indien je op een tv wil kijken.
https://www.totaaltv.nl/n...den-per-seizoen-live-aan/
Edit: hier info van Ziggo zelf.
https://www.ziggo.nl/uefa
Ook dus apps voor televisies, Android TV en Apple TV.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 30-04-2024 18:11 ]
Ik post hier niet heel vaak, maar heb de laatste tijd zo vaak telefoontjes van Vodafone/Ziggo (verkopers) dat het onderhand m'n keel een beetje begint uit te komen, en ik mensen hun eigen ervaring hier wilde vragen.
Enkele weken geleden begon het met een behoorlijk agressieve verkoper die zelfs nadat ik ±5-6 keer had aangegeven geen interesse te hebben, weigerde m'n antwoord te accepteren, en daarnet was het voor de zoveelste keer raak via 026-2207186.
Nu sta ik al in het Belmeniet-register, sta bij de KvK met datzelfde nummer aangemeld dat 't nummer niet voor marketingdoeleinden mag worden gebruikt, en heb dat bij Ziggo ook al eens doorgegeven, maar Ziggo's verkoop-bedrijfjes lijken er weinig om te geven… is dat iets wat ik ook in dit topic kan aangeven en waar mensen toevallig ervaring mee en/of oplossingen voor hebben?
Enkele weken geleden begon het met een behoorlijk agressieve verkoper die zelfs nadat ik ±5-6 keer had aangegeven geen interesse te hebben, weigerde m'n antwoord te accepteren, en daarnet was het voor de zoveelste keer raak via 026-2207186.
Nu sta ik al in het Belmeniet-register, sta bij de KvK met datzelfde nummer aangemeld dat 't nummer niet voor marketingdoeleinden mag worden gebruikt, en heb dat bij Ziggo ook al eens doorgegeven, maar Ziggo's verkoop-bedrijfjes lijken er weinig om te geven… is dat iets wat ik ook in dit topic kan aangeven en waar mensen toevallig ervaring mee en/of oplossingen voor hebben?
Niet hier aangeven maar op community.ziggo.nl een klacht loggen, dan zit je bij de bron.Kapotlood schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:09:
Ik post hier niet heel vaak, maar heb de laatste tijd zo vaak telefoontjes van Vodafone/Ziggo (verkopers) dat het onderhand m'n keel een beetje begint uit te komen, en ik mensen hun eigen ervaring hier wilde vragen.
is er ook duidelijkheid hoe ze het gaan uitzenden?meesje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:51:
Meer duidelijkheid over hoe je straks als niet Ziggo klant naar de NL UEFA wedstrijden kunt kijken: via de Ziggo GO app met gratis Ziggo Sport Free account. Ben benieuwd of dit ook kan via de Ziggo GO TV app (deze heeft namelijk een restrictie op Ziggo internet abo). Anders moet je dus casten of AirPlay-en indien je op een tv wil kijken.
Paar jaar geleden heb ik een wedstrijd in 4K (ziggo sport kanaal 14) gekeken, vond het een verademing.
gaat dat nu ook gebeuren?
Dat is voor mij niet bekend. Mijn bericht ging over hoe je straks als niet Ziggo klant naar de NL UEFA wedstrijden kunt kijken.Soppyscroll schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:20:
[...]
is er ook duidelijkheid hoe ze het gaan uitzenden?
Paar jaar geleden heb ik een wedstrijd in 4K (ziggo sport kanaal 14) gekeken, vond het een verademing.
gaat dat nu ook gebeuren?
Zou overigens wel mooi zijn als ze met 4K aan de slag gaan. Dus wie weet. Volgend seizoen de CL finale in 4K?
De oplossing is om het nummer te blokkeren in je telefoon.Kapotlood schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:09:
is dat iets wat ik ook in dit topic kan aangeven en waar mensen toevallig ervaring mee en/of oplossingen voor hebben?
Alle andere dingen kosten je meer tijd en ergernis.
Deze week is er 4k Tennis op Ziggo Sport.meesje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:40:
[...]
Dat is voor mij niet bekend. Mijn bericht ging over hoe je straks als niet Ziggo klant naar de NL UEFA wedstrijden kunt kijken.
Zou overigens wel mooi zijn als ze met 4K aan de slag gaan. Dus wie weet. Volgend seizoen de CL finale in 4K?
Ik weet niet of het nog zo is, maar normaal gesproken moeten ze bij 3 keer vloeken ophangen.Kapotlood schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:09:
Werkte goed bij tuig uit India, hebben daarna ook nooit meer teruggebeld.
Is dat ergens aangegeven vanuit ziggo? Of weet je het gewoon 😜
Ik zette mijn Next op dat kanaal en ik kreeg eerst een popup waarin stond dat er werd getest of ik wel 4k over de verbinding aan kon.Soppyscroll schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:40:
[...]
Is dat ergens aangegeven vanuit ziggo? Of weet je het gewoon 😜
Kanaal 14? of vanaf kanaal 401Wolly schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:50:
[...]
Ik zette mijn Next op dat kanaal en ik kreeg eerst een popup waarin stond dat er werd getest of ik wel 4k over de verbinding aan kon.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
kanaal 14 is altijd 4k, wanneer fullhd uitzending er is wordt het geupscaled naar 4KWolly schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:50:
[...]
Ik zette mijn Next op dat kanaal en ik kreeg eerst een popup waarin stond dat er werd getest of ik wel 4k over de verbinding aan kon.
wanneer het echt 4K uitzending is, staat er 4K onder de ziggo logo
Bij gebruik van CI+ module is het kanaal 400.Soppyscroll schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:40:
[...]
kanaal 14 is altijd 4k, wanneer fullhd uitzending er is wordt het geupscaled naar 4K
wanneer het echt 4K uitzending is, staat er 4K onder de ziggo logo
Ik ben de afstandsbediening van mijn Next Mini kwijtgeraakt, nu moet ik deze retourneren ivm aflopen contract. Iemand een idee wat voor kosten Ziggo hiervoor in rekening brengt?
BlaBlaBla
Ik heb het idee dat je dit niets kost.Strider schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:50:
Ik ben de afstandsbediening van mijn Next Mini kwijtgeraakt, nu moet ik deze retourneren ivm aflopen contract. Iemand een idee wat voor kosten Ziggo hiervoor in rekening brengt?
Bijbehorende afstandsbedieningen staan niet op de 'boetelijst' alleen de apparaten zelf.
Klanten kunnen nieuwe afstandsbediening hier zelfs gratis bestellen, ik denk juist voor 't geval ie stuk/kwijt is. Lijkt me dus stug als jou iets verweten wordt.
Ziggo registreert serienummer van je Next mini als retour ontvangen, en klaar. Zou me niets verbazen als kabels en afstandbedieningen niet eens geregistreerd worden.
Klopt, maar heb voorkeur op de tv met CI+ alsnog op 14 gezet
@Wolly en @Fret Raket, thanks
Hang ook gewoon maar op tegenwoordig, maar ze blijven met telkens andere telefoonnummers terugbellen, dus dat blokkeren heeft helaas niet zoveel zin. En op community.ziggo.nl doen ze er eigenlijk ook niets mee merk ik… alsof van hogerhand wordt bepaald welk callcenter-organisatie mensen ad-hoc moeten bellen met dit soort agressief verkoop-gedrag.
Dat zegt dus niks. Kanaal 14 geeft altijd een 4k output. Echter is dit alleen maar geupscalde HD tot op heden. Dus de bron is niet 4k!Wolly schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:50:
[...]
Voorheen kreeg je inderdaad een 4k balkje onder het ziggo logo als de originele content 4k was.
Maar...........
Er lijkt wat veranderd te zijn sinds kort. Want gisteren tijdens de halve finale CL liep het beeld van kanaal 14 meer dan 10 seconden voor op het beeld van kanaal 401. Het zou kunnen zijn dat het bron signaal dus gisteren wel 4k was en dat dit op kanaal 14 werd doorgegeven. Voor kanaal 401 moet dit dan nog omgezet worden naar HD vandaar de vertraging. Het is maar een gedachtespinsel van mijn kant hoor, maar was nogal verbaast door het achterlopen van kanaal 401.
Wat mijn gedachten ondersteund is dat Ziggo nu al heeft aangekodigd het europese clubvoetbal vanaf de kwartfinale in Ultra HD aan te bieden.
/f/image/C9t168KmGsvqzHcOgi442Cux.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Aartstyle op 01-05-2024 13:16 ]
@Aartstyle vanaf kwart finales…. Dat is ook gewoon net niks, wel weer jammer.
Ja, al denk ik niet dat Ziggo dit zelf kan bepalen. De uefa zal hier wel regels voor opgesteld hebben.
Al zou je verwachten dat zeker het CL hoofdtoernooi volledig in UHD geproduceerd zou worden.
Al zou je verwachten dat zeker het CL hoofdtoernooi volledig in UHD geproduceerd zou worden.
Zo hee, dus als je bij een andere tv provider Ziggo Sport Totaal afneemt van 15 euro p/m heb je niet eens 4K.Aartstyle schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:02:
[...]
Dat zegt dus niks. Kanaal 14 geeft altijd een 4k output. Echter is dit alleen maar geupscalde HD tot op heden. Dus de bron is niet 4k!
Voorheen kreeg je inderdaad een 4k balkje onder het ziggo logo als de originele content 4k was.
Maar...........
Er lijkt wat veranderd te zijn sinds kort. Want gisteren tijdens de halve finale CL liep het beeld van kanaal 14 meer dan 10 seconden voor op het beeld van kanaal 401. Het zou kunnen zijn dat het bron signaal dus gisteren wel 4k was en dat dit op kanaal 14 werd doorgegeven. Voor kanaal 401 moet dit dan nog omgezet worden naar HD vandaar de vertraging. Het is maar een gedachtespinsel van mijn kant hoor, maar was nogal verbaast door het achterlopen van kanaal 401.
Wat mijn gedachten ondersteund is dat Ziggo nu al heeft aangekodigd het europese clubvoetbal vanaf de kwartfinale in Ultra HD aan te bieden.
[Afbeelding]
Dat blijft dus voorbehouden aan Ziggo klanten. Goed om te weten.
Het Max tv abonnement wordt ook wel wat interessanter, want voor een meerprijs van 13 euro (tov Complete) krijg je SkyShowTime (9 euro) en Ziggo Sport Totaal (15 euro).
Bij https://www.ziggo.nl/mijn...cy/marketing-instellingen kan je het 1 en ander uitzetten wat betreft marketing en privacy, heb je dat al geprobeerd? Ik heb alles uitgezet.Kapotlood schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:43:
@Wolly en @Fret Raket, thanksHang ook gewoon maar op tegenwoordig, maar ze blijven met telkens andere telefoonnummers terugbellen, dus dat blokkeren heeft helaas niet zoveel zin. En op community.ziggo.nl doen ze er eigenlijk ook niets mee merk ik… alsof van hogerhand wordt bepaald welk callcenter-organisatie mensen ad-hoc moeten bellen met dit soort agressief verkoop-gedrag.
Vanwaar die verbazing? Dat kreeg je voorheen toch ook niet, als ik voor 17,95 ESPN bestel krijg ik ook geen 4K of 15,95 voor Hindi. Het is nu ook al zo dat kanaal 14 wel eens 4K is maar Ziggo sport totaal geen 4K heeft.meesje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:53:
[...]
Zo hee, dus als je bij een andere tv provider Ziggo Sport Totaal afneemt van 15 euro p/m heb je niet eens 4K.
Dat blijft dus voorbehouden aan Ziggo klanten. Goed om te weten.
Het Max tv abonnement wordt ook wel wat interessanter, want voor een meerprijs van 13 euro (tov Complete) krijg je SkyShowTime (9 euro) en Ziggo Sport Totaal (15 euro).
Was leuk geweest maar snap wel als Ziggo hier veel voor heeft betaald dat het voordeel vooral naar Ziggo klanten gaan. Ze moeten toch een incentive hebben om over te stappen.
Ik vind dat als je de volle mep voor een dienst betaalt, dat je als klant meer mag verwachten dan degene die alleen het gratis kanaal hebben.SirMemeAlot schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:14:
[...]
Vanwaar die verbazing? Dat kreeg je voorheen toch ook niet, als ik voor 17,95 ESPN bestel krijg ik ook geen 4K of 15,95 voor Hindi. Het is nu ook al zo dat kanaal 14 wel eens 4K is maar Ziggo sport totaal geen 4K heeft.
Was leuk geweest maar snap wel als Ziggo hier veel voor heeft betaald dat het voordeel vooral naar Ziggo klanten gaan. Ze moeten toch een incentive hebben om over te stappen.
Daarnaast krijg je als je ESPN Totaal afneemt juist wel de beschikking over een UHD kanaal. Ze noemen dit zo, maar volgens mij is het voornamelijk HDR. Maar je krijgt in ieder geval meer als het het totale pakket afneemt.
Al met al meer dan genoeg redenen voor mijn verbazing lijkt me.
Mijn modem heeft last van de hitte denk ik. Na reboot van mijn router geen verbinding meer. Modem reset. Snel blauw knipperend lampje. Nog een reset zelfde issue. Helpdesk gebeld. Pas woensdag monteur 😭. Betreft een Arris Gigaconnect box. Iemand nog suggesties om deze online te krijgen of ben ik echt afhankelijk van de monteur.
Klinkt als een oud(er) modem (geen Sagemcom of evt Ubee UBC2318ZG)? Dan zou ikzelf mogelijk de stekker er uit hebben getrokken en dan Ziggo bellen dat het modem niet werkt en er ook geen lampjes branden-ET- schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:39:
Mijn modem heeft last van de hitte denk ik. Na reboot van mijn router geen verbinding meer. Modem reset. Snel blauw knipperend lampje. Nog een reset zelfde issue. Helpdesk gebeld. Pas woensdag monteur 😭. Betreft een Arris Gigaconnect box. Iemand nog suggesties om deze online te krijgen of ben ik echt afhankelijk van de monteur.
Note: zelf nooit gedaan, en riekt uiteraard naar "fraude". Wel jaren terug daadwerkelijk deze " symptomen" gehad, en zonder gedoe ~2 dagen later nieuw modem geleverd gekregen met PostNL. Gezien ik toen weinig tijd dat eens snel naar de adapters gekeken, zelfde plug, zelfde voltage, nieuwe hoger amperage. Vervolgens de adapter gewisseld en modem heeft nog vele jaren verder gepurd.
Volgens Mijn Ziggo een Arris TG3492LG
Volgens mij net een jaar oud. Kreeg ik toen ik om ging naar giganet. Eigenlijk altijd goed gewerkt.
Morgen nog maar eens proberen te starten.
Volgens mij net een jaar oud. Kreeg ik toen ik om ging naar giganet. Eigenlijk altijd goed gewerkt.
Morgen nog maar eens proberen te starten.
Het EK wordt bij Ziggo in UHD uitgezonden op kanaal 999. Wat ik begrepen heb, is dat dit niet 4K is maar wel HDR. Tenminste dat is het geval bij de extra zender indien je ESPN totaal hebt.
Nu nog Eurosport in UHD, de Olympische Spelen worden wel in origineel 4K geproduceerd.
In tegenstelling tot het EK bij onze oosterburen, dat is gewoon vorm met HD met als extraatje de HLG ondersteuning. Inderdaad vergelijkbaar met ESPN UHD.
In tegenstelling tot het EK bij onze oosterburen, dat is gewoon vorm met HD met als extraatje de HLG ondersteuning. Inderdaad vergelijkbaar met ESPN UHD.
Ik las net op totaal tv dat ziggo kort het EK in nep uhd gaan uitzenden.
Jaren ervoor hoor je dat ze 4k zenders gaan brengen,en wat is ervan tocht gekomen nul,niks.
Dit was ook het geval in 2006 toen beloofde ze alle zenders in hd kwaliteit.
Het is nu 2024 en het is nog niet op orde.
Ze hebben een volwaardige 4k studio zeggen ze maar kunnen geen volwaardige uitzendingen maken of 4k zenders plaatsen.
Maar zijn wel mensen een 4k decoder aan te bevelen.
En dat door medewerkers die een lul verhaal staan op te hangen over 4k.
Ziggo heeft vanaf 2015 900.000 leden verloren en dat is niet omdat ze vooruit denken,maar alleen blijven aansloten met hun eigen netwerk.
Zelfs een kleine provider in het noorden van het land geeft tv kwaliteit door in 25 mb en ziggo in 12mb.
En maar roepen dat je de grootste bent
Ja klopt ook de grootste leugenaar.
Ik hoop echt dat er er een provider is die wel in 4k zenders kan plaatsen.
En niet alleen roepen maar ook doen.
Elk jaar is het hetzelfde als er een evenement is dan zijn er altijd smoesjes.
En dan krijg je weer dat nep uhd.
Net als dat espn nep uhd laat ze die zeneker ook maar is in dolby digitale uitzenden in plaats van pcm is tenslotte 2024.
Telefoons hebben bijna allemaal oled schermen en hebben ook nog een hoge resolutie.
En ziggo blijft maar aanklooien.
En de mensen die er veel geld betalen voor ziggo geloven het verhaal ook nog.
Jaren ervoor hoor je dat ze 4k zenders gaan brengen,en wat is ervan tocht gekomen nul,niks.
Dit was ook het geval in 2006 toen beloofde ze alle zenders in hd kwaliteit.
Het is nu 2024 en het is nog niet op orde.
Ze hebben een volwaardige 4k studio zeggen ze maar kunnen geen volwaardige uitzendingen maken of 4k zenders plaatsen.
Maar zijn wel mensen een 4k decoder aan te bevelen.
En dat door medewerkers die een lul verhaal staan op te hangen over 4k.
Ziggo heeft vanaf 2015 900.000 leden verloren en dat is niet omdat ze vooruit denken,maar alleen blijven aansloten met hun eigen netwerk.
Zelfs een kleine provider in het noorden van het land geeft tv kwaliteit door in 25 mb en ziggo in 12mb.
En maar roepen dat je de grootste bent
Ja klopt ook de grootste leugenaar.
Ik hoop echt dat er er een provider is die wel in 4k zenders kan plaatsen.
En niet alleen roepen maar ook doen.
Elk jaar is het hetzelfde als er een evenement is dan zijn er altijd smoesjes.
En dan krijg je weer dat nep uhd.
Net als dat espn nep uhd laat ze die zeneker ook maar is in dolby digitale uitzenden in plaats van pcm is tenslotte 2024.
Telefoons hebben bijna allemaal oled schermen en hebben ook nog een hoge resolutie.
En ziggo blijft maar aanklooien.
En de mensen die er veel geld betalen voor ziggo geloven het verhaal ook nog.
Ze hebben 4 jaar geleden in 4k uitgezonden dus dat was met een 4k camera.
Maar dat ging niet helemaal goed,dat kan maar als je dan investeert in 4 jaar dan had het nu goed gekomen.
En misschien toch een petitie richting ziggo doen,Van ziggo eindelijk echt 4k want wij betalen tenslotte,en wie betaalt bepaald lijkt mij.
Maar dat ging niet helemaal goed,dat kan maar als je dan investeert in 4 jaar dan had het nu goed gekomen.
En misschien toch een petitie richting ziggo doen,Van ziggo eindelijk echt 4k want wij betalen tenslotte,en wie betaalt bepaald lijkt mij.
Is Ziggo degene die de camera daar zet dan?benjans68 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:23:
Zie F1. De "world feed" van F1 zelf, die naar de TV zenders gaat, is 4K. En Ziggo deed dat, het laatste jaar dat ze de rechten hadden, ook prima uitzenden. Maar als UEFA, of FIFA, of wie dan ook de beelden niet in 4K aanlevert kunnen we moeilijk bij Ziggo klagen. Ja, sure, Ziggo (Sport) kan de studio uitzending vooraf, in de rust, en na de wedstrijd, in 4K uitzenden. Maar zitten we daar op te wachten? Lijkt mij niet. Je wilt het voetballen in 4K zien.
Even een vraag over de Ziggo Smart Wifi app.
Ik heb vanmiddag een Pod (witte 6 kant) opgehangen in de overkapping. Nou kijk ik de app. Verbinding 'slecht'. Er zijn 5 apparaten gekoppeld, blijkt uit het overzicht. 3 daarvan geven ook 'slecht' aan. De overige 2 geven 'goed' aan. Van de 3 slechte is ook mijn telefoon. Echter geeft mijn telefoon zelf aan een uitstekende verbinding te hebben.
Vraag is dus eigenlijk. Wat is het nut van de app anders dan het installeren van de Pods? Ik zit nu op het punt: negeren.
Ik heb vanmiddag een Pod (witte 6 kant) opgehangen in de overkapping. Nou kijk ik de app. Verbinding 'slecht'. Er zijn 5 apparaten gekoppeld, blijkt uit het overzicht. 3 daarvan geven ook 'slecht' aan. De overige 2 geven 'goed' aan. Van de 3 slechte is ook mijn telefoon. Echter geeft mijn telefoon zelf aan een uitstekende verbinding te hebben.
Vraag is dus eigenlijk. Wat is het nut van de app anders dan het installeren van de Pods? Ik zit nu op het punt: negeren.
:strip_exif()/f/image/yjcM41Bpjpi2IpIArdXOu8Hz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 02-05-2024 21:53 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie