Klopt. Die hebben ESPN standaard zonder meerprijs in hun pakket zitten. Ik kom nu van Online.nl dus had het daar ook. De beeldkwaliteit is bij snel bewegende beelden echter ondermaats en niet te vergelijken met die van Ziggo en/of KPN.jongetje schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:27:
[...]
ESPN zou kunnen via Canal+ (dat hele TV pakket met ESPN is goedkoper dan alleen ESPN bij Ziggo).
Alleen Ziggo Sport is niet (meer) los te krijgen. Maar daar schijnt Ziggo mee bezig te zijn kwam langs op de community.
Ik hed een paar jaar geleden NLZiet gehad. Prima kwaliteit, prima snelheid, alleen destijds een erg beperkt zenderaanbod, en ik heb een zeer grote voorkeur aan het omdraaien van de x- en y-assen! Zo'n zenderoverzicht (horizontaal de tijd, verticaal de zenders) vind ik vele malen overzichtelijker..laurens0619 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:48:
[...]
Dat dacht ik eerst ook.
Tot ik NLZiet ontdekte.
Inderdaad goede features! En het aantal zenders is met het plus abonnement ook prima! Alleen... je moet het zelf regelen. Jij kan dat, ik kan dat, maar Tante Truus uit Assen rekent op Ziggo of KPN.Dat is echt zoveel fijner dan alle glasvezelboeren bij elkaar multiplied bij Ziggo!
- Reclames worden eruit gestript, niet eens doorspoelen
- Alle seizoenen, alle periodes terugkijken. tot jaren terug.
- Goedkoper dan Glasvezel tv/Ziggo
- Native op meeste tv's of Firetv te draiaen vanaf verschillende locaties (in mijn geval met 2 woonlocaties ideaal). Geen gedoe met decoders/hdmi kanalen
- Geen geneuzel met traag unicast zappen of multicast. Gewoon snel en goed op de Wifi
- Gratis NPO plus
- Heel veel vooruitkijken (Waar je normaal bv videoland voor nodig hebt)
Ik heb 'm niet, ook niet gehad. Ik heb Humax gehad en gebruikt voor opnemen/terugkijken, maar al lang geleden geretourneerd. Mijn vader heeft een Horizon Mediabox XL (ofzo) gehad, een AV meubel verwarmer waar ook een HDMI aansluiting op zit, en daar heb ik voor bedankt. Ik heb verschillende keren een Next en Next Mini aangeboden gekregen, maar heb daar ook voor bedankt. Ik hoef (lees: wil) geen provider-specifieke kastjes. Niet meer. Ben er klaar mee.De ziggo next decoder heb ik ook, 1x aangesloten en toen weer snel terug de kast in
Ik kijk "beneden" lineair tv via DVB-C, en terugkijken via een Apple TV met Ziggo Go. Ik kijk "boven" alles via een Apple TV met Ziggo Go. Als ik ooit overstap van Ziggo naar glasvezel, dan blijven de Apple TV's en komt daar gewoon NLZiet op. Dan zal ik moeten wennen aan de onlogische tijdlijn...
Zeker!
Ja, zo werkt dat. Er is een pakket dat ze wettelijk door moeten geven. Daar betaal je voor, of je kijkt of niet. Via de fiscus betaal je voor NPO1/2/3, Radio 1/2/3/4/5, of je een radio of tv in huis hebt of niet maakt niet uit. O ja, je betaalt ook mede voor de snelweg tussen Assen en Groningen, ook al kom je bij wijze van spreken nooit ten noorden van Utrecht. Als dat voor jou niet opgaat: bedenk zelf een ander voorbeeld.ESPN en Ziggo Sport Totaal zijn extra zenderpakketten waar je dus ook extra voor betaalt, bovenop je reguliere tv abonnement.
Ja, dat zou mooi zijn. Daar is ongetwijfeld een markt voor. Maar de kosten daarvan komen ongetwijfeld zeer dicht in de buurt van het Ziggo basispakket plus de extra sportzenders, dus zal het gros van de mensen toch voor het totaalpakket gaan. Kan je tenminste Shownieuws of Boulevard aanzetten als (groot)ouders op bezoek komen!Als ik die pakketten los af zou kunnen nemen dan zou dat in ons geval een fijne oplossing zijn.
Nee, jij niet!Ik hoef dus geen olifanten en ijsberen te zien...en ook geen apen en neushoons..Moet ik dan toch een toegangskaartje kopen?
Net zoals je niks betaalt als je ook niks kijkt (dus ook geen ESPN en Ziggo Sport).
Verwijderd
1 jaar of 2 jaar?el flaco schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:30:
Wil je heel makkelijk als niet ziggo klant 9 maanden korting, (50%) plus gratis espn en gratis extra tv zenders ?
Ik kreeg net een folder in de bus met dit nummer:
***members only***
Er staat je bent eerder klant geweest en er staat een fantastische korting op je te wachten. Gebeld, bovenstaande kon ik er zo uitslepen. Titel van de folder: We missen je.
1 Jaar.
2 Jaar is 12 maanden 50% en daarna 12 maanden 100%
Lekker dan, mijn gigabit verbinding is na een modemreset ineens ingekakt naar iets tussen de 250 en 500Mbit/s.
Ziggo zegt geen contact te kunnen maken met het modem en stuurt een nieuwe UTP kabel op
Is er iets wat ik zelf kan controleren? Modem staat in bridge en haalde voorheen wel 1000/100.
Ziggo zegt geen contact te kunnen maken met het modem en stuurt een nieuwe UTP kabel op
Is er iets wat ik zelf kan controleren? Modem staat in bridge en haalde voorheen wel 1000/100.
Als het modem niet bereikbaar is dan is er iets mis tussen de CMTS en het modem of het modem zelf. Daar gaat een UTP kabel niets aan veranderen ben ik bang. Je kan proberen om het modem te resetten. Kan je het modem zelf wel bereiken?
Ik neem aan dat je de standaard dingen al eens geprobeerd hebt?Wolly schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:12:
Lekker dan, mijn gigabit verbinding is na een modemreset ineens ingekakt naar iets tussen de 250 en 500Mbit/s.
Ziggo zegt geen contact te kunnen maken met het modem en stuurt een nieuwe UTP kabel op![]()
Inloggen in het modem op 192.168.178.1 of 192.168.100.1 logs bekijken.
modem harde reset (stekker eruit voor 2 minuten en er weer in)
Maak wel even screenshots van je logs aangezien die verdwijnen na een reset en harde reboot. Meld het eventueel op het forum https://community.ziggo.nl/ daar loopt een kundige gebruiker rond (tobiasteebee) die veel uit de logs kan halen en je mogelijk in de juiste richting kan sturen of een monteur kan regelen via de moderators
Modem is wel bereikbaar en internet werkt ook wel, alleen niet zo snel als het zou moeten.Jay-B schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:17:
Als het modem niet bereikbaar is dan is er iets mis tussen de CMTS en het modem of het modem zelf. Daar gaat een UTP kabel niets aan veranderen ben ik bang. Je kan proberen om het modem te resetten. Kan je het modem zelf wel bereiken?
Zag hier wel een heel hoog getal staan bij Correcteds (Active Profile). Is dat misschien niet in orde?
Edit) Het werkt weer full speedD3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Goed (Locked) 41 9.1 140295468 0

Zie wel deze meldingen op het moment dat het inkakte (heb de MAC geanonimiseerd):
Tijd Prioriteit Omschrijving
12-04-2024 14:55:19 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 25; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=30:???
?
?
?;CMTS-MAC=00:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-04-2024 14:55:17 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=30:???
?
?
?;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:72:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
12-04-2024 14:55:17 critical 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;CM-MAC=30:???
?
?
12-04-2024 14:54:09 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=30:???
?
?
[ Voor 45% gewijzigd door Wolly op 12-04-2024 15:03 ]
Wolly schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:56:
[...]
Modem is wel bereikbaar en internet werkt ook wel, alleen niet zo snel als het zou moeten.
Zag hier wel een heel hoog getal staan bij Correcteds (Active Profile). Is dat misschien niet in orde?
[...]
Edit) Het werkt weer full speedIk had net deze post verzonden omdat het internet enorm inkakte qua snelheid (speedtest deed het niet eens meer) en nu heb ik weer 940/83. Upload is dus beetje trager dan vanochtend maar misschien dat die nog bij trekt
Volgens mij is de power en SNR kolom mogelijk sturend in.
De laatste tijd hoor en zie ik steeds vaker dat de lagere snelheid door verouderde AOP's komt. Door de hogere snelheden is dat steeds vaker de zwakke schakel om de snelheden te halen.
Zie wel deze meldingen op het moment dat het inkakte (heb de MAC geanonimiseerd):
[...]
Zit zelf ook al jaren bij Ziggo zelfs toen nog onder de naam Casema, voor de snelheid hoef je niet de overstap te doen of je bent zeer afhankelijk van een hoge uploadsnelheid die glasvezel met zich meebrengt , het is nu vooral het kostenplaatje, de vraag is ook zal je ooit volledig gebruik maken van die hoge snelheden.Delph1900 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:23:
[...]
Hier na vele jaren Ziggo deze week naar gigabit glasvezel overgestapt en dat alleen vanwege de kosten.
Op de betrouwbaarheid van het Ziggo netwerk heb ik niets aan te merken maar ben blij dat er hier nu eindelijk een keuze is.
Heb een internet only abo genomen met aanvullend NLZIET en ga van € 75,25 naar totaal € 46,70
KPN is ook hier bezig met glasvezel en dit merk ik met al die spam in de brievenbus, Ziggo trouwens ook
want die zien de bui al hangen dat mensen overstappen, hoe dan ook ben zelf erg tevreden met Ziggo
nooit echt problemen gehad, ben dan ook niet veeleisend, beetje internetten en email en voor de rest vind ik het prima
Zou je een foto kunnen plaatsen van de folder?el flaco schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:30:
Wil je heel makkelijk als niet ziggo klant 9 maanden korting, (50%) plus gratis espn 123 en gratis extra tv zenders ?
***members only***
Er staat je bent eerder klant geweest en er staat een fantastische korting op je te wachten. Gebeld, bovenstaande kon ik er zo uitslepen. Titel van de folder: We missen je.
Aanbieding is geldig bij 1 jarig contract.
Bij 2 jaar krijg je alleen het eerste jaar 50% korting
Heb je ook de andere kant van de folder?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ja ligt in de papierbak...donald_dick schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:48:
[...]
Heb je ook de andere kant van de folder?
Helaas. Nu missen we het essentiële deel
Dat is vast niets anders dan, zo te zien, de voorkant van de envelop met een afbeelding. Waarvoor wil je die zo graag zien dan? Ik had bij interesse al lang aan de telefoon gehangen.donald_dick schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:22:
[...]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Hou ons niet langer in spanning? Wat verwacht je, de aanbieding op schrift? Ik schat in dat het persoonlijke aanbiedingen zijn ivm telefonisch contact.donald_dick schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:22:
[...]
Ja, is dat raar als iemand post op stuurtstormfly schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:58:
[...]
Hou ons niet langer in spanning? Wat verwacht je, de aanbieding op schrift?
Er staat geen aanbieding. Gewoon het verzoek om te bellen. Aanbieding heb ik reeds gepost, ik heb gebeld.donald_dick schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:58:
[...]
Ja, is dat raar als iemand post op stuurt
Modem is bezorgd. (en ja, ik ben er nog) Het is een TG2492LG wat schijnbaar een Arris Touchstone modem uit 2016 is. Is dat een goede?Mentalist schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 03:57:
[...]
Ook een brief gehad. Hier staat nog altijd een Cisco EPC3925 te snorren. Schijnbaar uit 2009 met onbruikbare (crashende) WiFi.
Maar lees ik nu goed dat Ziggo jouw 9 jaar oude TC7210 vervangt door een 9 jaar oude Compal?
Gaan ze mijn 15 jaar oude EPC3925 dan ook vervangen door iets anders wat 15 jaar oud is?
En volgens mij is ie refurbished, dus dat verklaart waarom iedereen "oude" modems krijgt.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
tijd dat de 12 maanden 50% korting (bij 1 jaar) terug komet...el flaco schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:30:
Wil je heel makkelijk als niet ziggo klant 9 maanden korting, (50%) plus gratis espn 123 en gratis extra tv zenders ?
***members only***
Weigeren die rommel, leuk voor opa en oma maar zelfs daar nog te slecht voor.Mentalist schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:12:
[...]
Modem is bezorgd. (en ja, ik ben er nog) Het is een TG2492LG wat schijnbaar een Arris Touchstone modem uit 2016 is. Is dat een goede?
En volgens mij is ie refurbished, dus dat verklaart waarom iedereen "oude" modems krijgt.
Tevens ook voor de Compal variant (CH7465LG-ZG).
Sorry voor deze negatieve uiting en snap dat er ook gebruikers zijn waar die tip top in orde is.
Maar problemen die ik ondervond met de connectbox v1 =
*En ook na de vele fixes van de firmware.
- Random wifi uitval/drops
- Random high ping spikes / packetloss
- Random telefonie dat er uit ligt en enkel maar kiestoon of niks te horen is = onbereikbaar.
- Na crash modem/reset minimaal 5min wachten op correcte connectie
- Extreem slome interface
- Brigemodus totaal niet waardig, en nog steeds ruk verbinding
En hier heb ik zeker binnen de familie/kennisgroep over de 10 exemplaren laten vervangen naar de ubee 1318 of sagemcom modem die allemaal dezelfde problemen ervaarde, na swap alle problemen weg en opgelost.
*De AOP en Coax kabels waren van de laatste generatie en doormeten door ziggo op deze alle adressen
Ofwel connectbox V1 = weren en is algemeen bekend (Zie forum tweakers of forum-community Ziggo)
Note: Connectbox V1 wordt enkel nog uitgeleverd bij het volgende abbo van ziggo: Lite variant
--
Ofwel bel ziggo op en vraag gelijk een nieuw abbo aan met een mooie korting.
Weet niet wat je pakket is maar heb je tv+internet (start of XXL)
Kun je al 6 a 9 maanden 20euro korting op je pakket ontvangen.
*Extra tv zender weigeren om deze hogere korting te ontvangen of juist nemen als je dat graag wilt.
Tja wat is goed, als hij voor jouw verkeersstromen voldoet dan is het voor jou een prima modem. Er zijn tienduizenden klanten die tevreden zijn met dit modem, ben je een frequente torrent downloader dan zal het mogelijk wat kwetsbaarder zijn.Mentalist schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:12:
[...]
Modem is bezorgd. (en ja, ik ben er nog) Het is een TG2492LG wat schijnbaar een Arris Touchstone modem uit 2016 is. Is dat een goede?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Weinig keus want over 2 weken zetten ze de Cisco uit. Maar even opletten of die problemen zich voordoen.PatRamon schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:38:
[...]
Weigeren die rommel, leuk voor opa en oma maar zelfs daar nog te slecht voor.
Tevens ook voor de Compal variant (CH7465LG-ZG).
Sorry voor deze negatieve uiting en snap dat er ook gebruikers zijn waar die tip top in orde is.
Maar problemen die ik ondervond met de connectbox v1 =
*En ook na de vele fixes van de firmware.
- Random wifi uitval/drops
- Random high ping spikes / packetloss
- Random telefonie dat er uit ligt en enkel maar kiestoon of niks te horen is = onbereikbaar.
- Na crash modem/reset minimaal 5min wachten op correcte connectie
- Extreem slome interface
- Brigemodus totaal niet waardig, en nog steeds ruk verbinding
En hier heb ik zeker binnen de familie/kennisgroep over de 10 exemplaren laten vervangen naar de ubee 1318 of sagemcom modem die allemaal dezelfde problemen ervaarde, na swap alle problemen weg en opgelost.
*De AOP en Coax kabels waren van de laatste generatie en doormeten door ziggo op deze alle adressen
Ofwel connectbox V1 = weren en is algemeen bekend (Zie forum tweakers of forum-community Ziggo)
200mbps (Start abo) hier dus dat klopt niet.Note: Connectbox V1 wordt enkel nog uitgeleverd bij het volgende abbo van ziggo: Lite variant
Laat ik het zo zeggen: is de Arris Touchstone TG2492LG op enig gebied slechter dan de Cisco EPC3925?stormfly schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:49:
[...]
Tja wat is goed, als hij voor jouw verkeersstromen voldoet dan is het voor jou een prima modem. Er zijn tienduizenden klanten die tevreden zijn met dit modem, ben je een frequente torrent downloader dan zal het mogelijk wat kwetsbaarder zijn.
***members only***
Er zit een Puma chipset in. En die chipset is bekend bugged (hardware probleem, met intussen wel wat software "fixes"). Maar de problemen bestaan nog steeds (zij het in mindere maten) en ja er zijn klanten die er tegenaan lopen. Als je toevallig tegen die problemen aanloopt dan zul je zeggen dat dit modem slechter is. Loop je er niet tegenaan zal het sowieso een beter modem zijn (want naar ik aanneem alsnog een nieuwere Docsis versie etc).Mentalist schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:16:
[...]
Laat ik het zo zeggen: is de Arris Touchstone TG2492LG op enig gebied slechter dan de Cisco EPC3925?
Wat is het doel van je post?
Je hebt Ziggo verlaten. Prima, niks op tegen.
Ziggo wil je terug als klant. Lijkt me ook valide.
Waarom deze post? Behoefte om na te trappen?
Voor de goede orde: ik heb geen Ziggo aandelen, ik ben gewoon een tevreden Ziggo gebruiker, maar op het moment dat ik geen korting krijg, dan ben ik weg naar een glasvezelaanbieder. Zonder dat ik hier verder iets negatiefs over Ziggo plaats.
Als Tweaker moet je geen modem met Intel Puma chipset willen hebben. Waarschuw daar gerust voor!snah001 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:25:
Geen kritiek leveren hier want er zijn nogal wat Ziggo adepten die er niet van willen horen......
Waarom zo negatief? Ik zie het juist positief: sociaal om dit te delen met anderen.ikweethetbeter schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:18:
[...]
Voor de goede orde: ik heb geen Ziggo aandelen, ik ben gewoon een tevreden Ziggo gebruiker, maar op het moment dat ik geen korting krijg, dan ben ik weg naar een glasvezelaanbieder. Zonder dat ik hier verder iets negatiefs over Ziggo plaats.
el flaco schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:30:
***members only***
Ik waardeer het zelf enorm als mensen landelijke/wijk gerichte aanbiedingen delen. Geeft mij een beetje een beeld van waar Ziggo op inzet. Ik had vandaag 538 aan en daar hoor je Ziggo adverteren met iets lijkend op: slecht internet los je niet op met glasvezel, maar met goede WiFi.ikweethetbeter schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:18:
[...]
De EPC3925 en TG2492 doen allebei EuroDOCSIS 3.0. Maar de WiFi van de TG2492 is veel beter.RobertMe schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:25:
[...]
Er zit een Puma chipset in. En die chipset is bekend bugged (hardware probleem, met intussen wel wat software "fixes"). Maar de problemen bestaan nog steeds (zij het in mindere maten) en ja er zijn klanten die er tegenaan lopen. Als je toevallig tegen die problemen aanloopt dan zul je zeggen dat dit modem slechter is. Loop je er niet tegenaan zal het sowieso een beter modem zijn (want naar ik aanneem alsnog een nieuwere Docsis versie etc).
Modem aangesloten. Tik 192.168.178.1 in.. euh, niks. Na enkele minuten opnieuw: een zwart scherm. Er is wat HTML, maar alles wat je ziet is een zwart scherm.
Nog wat later opnieuw proberen. Traag, traag, traag. Zal de achtergrondafbeelding inladen? Het antwoord is: soms.

Wachtwoordvereisten! Minimaal 8 karakters, 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer.
De interface is TRAAAAAAAAG. Dit ding moet meer rekenkracht hebben dan de Cisco maar de interface is 20x langzamer. De manier hoe pagina's inladen, 56k6 nostalgie..
Maar hij is ingesteld en alles lijkt te werken. Zullen het maar aanzien voorlopig.
9 Maanden 25 euro korting plus een jaar lang Dinsey+ bij verlenging van 1 jaar was het maximale wat ik eruit weet te slepen voor een 400mbit plus TV compleet. Nu contract niet tekenen voor 2 weken en wachten op het volgende telefoontje.el flaco schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:30:
***members only***
9 maanden 20 euro is doorgaans de maximale korting. Een jaar lang Disney+ ter waarde van 110 euro en nog niet tevreden?donald_dick schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:29:
[...]
9 Maanden 25 euro korting plus een jaar lang Dinsey+ bij verlenging van 1 jaar was het maximale wat ik eruit weet te slepen voor een 400mbit plus TV compleet. Nu contract niet tekenen voor 2 weken en wachten op het volgende telefoontje.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Gewoon even Blackfriday afwachten als dat kan, de laatste jaren steevast 12 maanden 50% + cashback van ongever 80-100 euro.
Ik ben net overgestapt naar ziggo. En gun anderen ook een mooie korting. Meer niet.ikweethetbeter schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:18:
[...]
O, die folder is prima, maar het commentaar daarna, dat-ie bij oud papier lag. Dat vond ik niet heel erg positief.meesje schreef op maandag 15 april 2024 @ 17:24:
Waarom zo negatief? Ik zie het juist positief: sociaal om dit te delen met anderen.
Ja belachelijk, zo'n folder hoor je in te lijstenikweethetbeter schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:59:
[...]
dat-ie bij oud papier lag. Dat vond ik niet heel erg positief.
[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 15-04-2024 23:56 ]
Ik denk dat deze korting ook online in de systemen staat op adres. Mij viel in ieder geval van het weekend op dat op mijn oude adres en dat van een kennis die 9 maanden korting ook zichtbaar was. Op beide adressen was tot 2 jaar terug langdurig Ziggo actief. Vreemde is, na een uur of wat nog eens postcode check doen was het weer 6 maanden en dan paar uur later weer 9 maanden. Nu via Ziggo’s site 6 maanden en via Breedbandwinkel 9 maanden.el flaco schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:45:
[...]
Ik ben net overgestapt naar ziggo. En gun anderen ook een mooie korting. Meer niet.
Ik zie 1 jarig 6 maand 50% of 2 jarig contract voor 9 maand 50% korting. Weet niet of dit adres afhankelijk is.
Ik wilde richting de 50 procent korting. Als zij Disney+ en Showtime blijven sponseren, dan kom ik er er op een andere manier wel.THE_BASE schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:53:
[...]
9 maanden 20 euro is doorgaans de maximale korting. Een jaar lang Disney+ ter waarde van 110 euro en nog niet tevreden?
2 jaar en dan 9 maanden 50% korting is wel echt een mindere aanbieding. Dit was juist de reden dat ik in December voor Ziggo gekozen heb en niet KPN want die bieden iets soortgelijks aan. Dus als Ziggo dit overneemt dan kies ik wel voor KPN eind dit jaar maar altijd maar voor 1 jaar of ze moeten 2 jaar 50% korting geven.Chris.nl schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 06:33:
Ik zie 1 jarig 6 maand 50% of 2 jarig contract voor 9 maand 50% korting. Weet niet of dit adres afhankelijk is.
Vake bei te bange
Dat duurt nog wel 7 maandenWolly schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:58:
Gewoon even Blackfriday afwachten als dat kan, de laatste jaren steevast 12 maanden 50% + cashback van ongever 80-100 euro.
Maar zulke acties zijn alleen voor nieuwe klanten. Als je al basteende klanten er het meeste uit wilt slepen moet je simpelweg elk jaar overstappen.
Gewoon elk jaar nieuw abo op naam van iemand anders nemen.jongetje schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:58:
[...]
Dat duurt nog wel 7 maanden![]()
Maar zulke acties zijn alleen voor nieuwe klanten. Als je al basteende klanten er het meeste uit wilt slepen moet je simpelweg elk jaar overstappen.
Die mogelijkheid heeft niet iedereenWolly schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:32:
[...]
Gewoon elk jaar nieuw abo op naam van iemand anders nemen.
Aangezien Radar weer aantoonde deze week dat de internetprijzen in Nederland veel te hoog zijn, mag de korting best flink hoger!
@dolopfriet Die enorme kortingen (tot 50procent per jaar) kunnen natuurlijk gegeven worden omdat en grote groep klanten blijft zitten waar ze zitten.
En wat betreft Radar: Daar zit dan die Barbara Kathmannvan groenslinks-pvda met een of ander kul verhaal over dat de overheid "er een kabel naast moet leggen als de grond open gaat.", alsof dat zo werkt. En ze vind het veel te duur, het zou gratis moeten zijn...
En ja, in Italië is de levensstandaard veel lager, in alle landen waar het inkomen veel lager is, is internet, maar ook andere voorzieningen goedkoper.
En wat betreft Radar: Daar zit dan die Barbara Kathmannvan groenslinks-pvda met een of ander kul verhaal over dat de overheid "er een kabel naast moet leggen als de grond open gaat.", alsof dat zo werkt. En ze vind het veel te duur, het zou gratis moeten zijn...
En ja, in Italië is de levensstandaard veel lager, in alle landen waar het inkomen veel lager is, is internet, maar ook andere voorzieningen goedkoper.
Verwijderd
Ziggo bashen blijft een populair ietsstormfly schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:49:
[...]
Tja wat is goed, als hij voor jouw verkeersstromen voldoet dan is het voor jou een prima modem. Er zijn tienduizenden klanten die tevreden zijn met dit modem, ben je een frequente torrent downloader dan zal het mogelijk wat kwetsbaarder zijn.
***members only***
Zit al bij Ziggo toen het nog @HOME was, problemen van toen tot nu zijn echt op een hand te tellen.
Tja het modem is voor duizenden huishoudens prima. Of het dan voor 1 persoon wel/niet volstaat moet men echt zelf bepalen. Of overstappen op de vrije modemkeuze als het zwaarwegend is.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:30:
[...]
Ziggo bashen blijft een populair iets
Zit al bij Ziggo toen het nog @HOME was, problemen van toen tot nu zijn echt op een hand te tellen.
Stabiliteit van Ziggo is volledig afhankelijk van de staat van je wijknet. Er zijn hele goede en hele matige wijknetten en/of aansluitingen. Het is kwetsbaarder dan glasvezel qua storing, ook dat is weer per gebruiker verschillend of dat opweegt tegen de mooie kortingen die Ziggo geeft.
En die kabel na zoveel jaar zeker weer verkopen/privatiseren? En dan weer gaan klagen dat het zo duur is. Is immers niet dat de overheid nooit een kabel heeft gehad...jongetje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:18:
En wat betreft Radar: Daar zit dan die Barbara Kathmannvan groenslinks-pvda met een of ander kul verhaal over dat de overheid "er een kabel naast moet leggen als de grond open gaat.", alsof dat zo werkt.
spoiler:
Coax & koper netwerk was immers van de overheid. Totdat ze ze privatiseerden / verkochten aan wat nu KPN en Ziggo zijn.
Verwijderd
Mijn opmerking was ook algemeen, doel meer op (eind)gebruikers die allang over zijn gestapt op de heilige graal genaamd KPN maar er altijd nog genoegen in scheppen om alsnog Ziggo een trap na te geven.stormfly schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:37:
[...]
Tja het modem is voor duizenden huishoudens prima. Of het dan voor 1 persoon wel/niet volstaat moet men echt zelf bepalen. Of overstappen op de vrije modemkeuze als het zwaarwegend is.
Stabiliteit van Ziggo is volledig afhankelijk van de staat van je wijknet. Er zijn hele goede en hele matige wijknetten en/of aansluitingen. Het is kwetsbaarder dan glasvezel qua storing, ook dat is weer per gebruiker verschillend of dat opweegt tegen de mooie kortingen die Ziggo geeft.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2024 09:18 . Reden: Tikfaut ]
Een groot deel van het netwerk van nu Ziggo en KPN (koper) is idd voor veel geld! aan de gemeentes verkocht. Dat is netzoals de aandelen in Eneco waar veel aan verdient is. In Amsterdam voor duizenden euros per aansluiting, dan is een nieuw netwerk aanleggen zelfs in deze tijd nog goedkoper.RobertMe schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:50:
[...]
En die kabel na zoveel jaar zeker weer verkopen/privatiseren? En dan weer gaan klagen dat het zo duur is. Is immers niet dat de overheid nooit een kabel heeft gehad...
Maar vergeet niet dat dit netwerk toen alleen geschikt was voor analoge TV en radio en inmiddels meerdere malen is voorzien van nieuwe apparatuur en uitbreidingen. Netzoals dat KPN veel geld gestoken heeft in een eigen glasvezelnetwerk. Simpelweg omdat dit goedkoper is om een eigen glasvezelnetwerk aan te leggen dan een netwerk overkopen. Nu praat ik dit niet goed hoor want er wordt gewoon veel geld verdient. Dat is natuurlijk ook het einddoel van een bedrijf, ook van supermarkten t/m energieleveranciers.
Als de overheid echt wil dat er wordt ingegrepen dan moeten ze stoppen met alle overnames toe te staan, de ACM keurt de ene na de andere overname goed. Zodra een providers groter, en dus een efficientie slag kan maken door goedkoper te kunnen aanbieden, wordt deze door KPN overgenomen. En dan zegt de ACM "Er is nog voldoende concurentie", ja dat is ook zo. Door een tiental kleine providers (wie kent Trined of cheapconnect?).
En dan heb je nog een grote groep mensen met het standpunt "Ik zit al 30 jaar bij KPN/Ziggo en dat werkt prima dus waarom zou ik overstappen".
Tot slot vraag ik me serieus af of een door de overheid beheerd netwerk daadwerkelijk goedkoper zal zijn. ALS ze dat al hadden willen doen hebben ze in mijn ogen de boot gemist. Dan hadden ze dat 15 jaar geleden moeten starten. Niet nu ODF, KPN en Delta met een enorme snelheid een groot deel van Nederland van glasvezel aan het voorzien zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 17-04-2024 08:26 ]
Maar wat is dat toch met die mensen die al hun hele leven bij Ziggo zitten, nooit iets anders geprobeerd hebben, maar koste wat kost hun heilige graal Ziggo verdedigen?Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:56:
[...]
Mijn opmerking was ook algemeen, doel meer op (eind)gebruikers die allang over zijn gestapt op de heilige graal KNP genoemd maar er altijd nog genoegen in scheppen om alsnog Ziggo een trap na te geven.
Ikzelf ben altijd nieuwsgierig hoe 'het' bij anderen werkt en heb zo'n beetje alles geprobeerd en ervaring mee, van Ziggo, adsl (diverse providers) tot glasvezel.
Verwijderd
Jef61 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:37:
[...]
Maar wat is dat toch met die mensen die al hun hele leven bij Ziggo zitten, nooit iets anders geprobeerd hebben, maar koste wat kost hun heilige graal Ziggo verdedigen?
Never change een winning team
Dat deed ik vroeger ook, toen er nog ADSL was. Dan was het alleen de aanbieder zoals Telfort of Planet, maar allemaal over het hetzelfde lijntje.Jef61 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:37:
[...]
Maar wat is dat toch met die mensen die al hun hele leven bij Ziggo zitten, nooit iets anders geprobeerd hebben, maar koste wat kost hun heilige graal Ziggo verdedigen?![]()
Ikzelf ben altijd nieuwsgierig hoe 'het' bij anderen werkt en heb zo'n beetje alles geprobeerd en ervaring mee, van Ziggo, adsl (diverse providers) tot glasvezel.
Tegenwoordig veel meer haken en ogen. En als er iets is waar ik niet tegen kan is het (naast verandering) storingen of dat het niet werkt zoals het hoort of instabiel is.
[ Voor 3% gewijzigd door THE_BASE op 17-04-2024 09:05 ]
En dan te bedenken dat Trined nog een van de laatsten is die DVB-C over Glas ondersteund. Best of both voor veel mensen.
Mijn ouders hebben het, en kunnen dus geavanceerd tv kijken (terug, opnemen, begin gemist etc) met kastje + netwerk of met hun humax, en andere tv's gewoon aansluiten op hun coax door hele huis heen, zonder CI+ hebben ze dan voldoende zenders.
Ik zal volgens jou vast tot de groep van "die mensen" behoren, maar ik had eerst internet (ik was een jaar of 33) via de telefoon (worldonline), toen @-home, toen adsl (wanadoo/orange/online) voor een jaar of 4, en sindsdien ziggo. De overgang naar adsl was vanwege de hogere snelheid en lagere prijs (1 euro per dag goedkoper). "Terug" naar ziggo was weer vanwege de snelheid. Daar blijf ik voorlopig. Omdat ik niet het langzaamste abonnement heb is er nog ruimte om goedkoper uit te zijn. Omdat ik geen klachten heb over het product is dat geen reden om weg te gaan. De glasvezel aansluiting die is gerealiseerd is wellicht een mogelijkheid om een aanbieding te regelen bij ziggo.Jef61 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:37:
[...]
Maar wat is dat toch met die mensen die al hun hele leven bij Ziggo zitten, nooit iets anders geprobeerd hebben, maar koste wat kost hun heilige graal Ziggo verdedigen?![]()
Ik heb geen aansluiting om te testen, ik heb die aansluiting om te gebruiken. Net zoals ik ook geen andere auto koop om te kijken hoe en of die bevalt
nog even over de radar uitzending. De providers willen graag een snellere/duurdere verbinding verkopen dan de klanten vaak nodig hebben. Dat proberen ze door te beweren dat die snelheid voor bepaald gebruik een vereiste is. Terwijl de kosten van zo'n snellere verbinding voor de provider relatief (vergeleken met de prijs) minder zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 17-04-2024 09:11 ]
Ik woonde ooit op een plek waar geen kabel lag, alleen telefoonlijn. Telefoonlijn toen wel geupgrade naar ISDN, en kon die benutten tegen flatfee 37 gulden per maand, onbeperkt, zelfs dubbellijns. Was compleet rijk met die verbinding.
Ik woon momenteel weer op een vergelijkbare plek (buiten bebouwde kom). Alleen Ziggo heeft moeite gedaan om een upgrade in de grond te zetten 6 jaar terug (er was tot 6 jaar terug ook geen kabel). Sommige buren hebben nog schotelantennes. De glasvezelboeren hebben het allemaal overgeslagen en hebben voorlopig geen plannen, hoewel de glasvezel aansluitingen zowel links als rechts binnen 1 km aanwezig zijn, is ons buurtje een eiland. Moet nu dus blij zijn met Ziggo 1GB. KPN doet geen enkele moeite. DSL komt nog niet eens aan 4Mbit.
Ik woon momenteel weer op een vergelijkbare plek (buiten bebouwde kom). Alleen Ziggo heeft moeite gedaan om een upgrade in de grond te zetten 6 jaar terug (er was tot 6 jaar terug ook geen kabel). Sommige buren hebben nog schotelantennes. De glasvezelboeren hebben het allemaal overgeslagen en hebben voorlopig geen plannen, hoewel de glasvezel aansluitingen zowel links als rechts binnen 1 km aanwezig zijn, is ons buurtje een eiland. Moet nu dus blij zijn met Ziggo 1GB. KPN doet geen enkele moeite. DSL komt nog niet eens aan 4Mbit.
Ieder zo zijn ding. ADSL heb ik nooit gehad, maar wel 3 providers (KPN/Lijbrandt(bestaat niet meer)/Tweak(bestaat ook bijna niet meer)) op glasvezel en 1 op coax. Ik heb persoonlijk nooit echt verschil gemerkt met internet althans, zit nu dus ook weer bij Ziggo omdat ik daarvan het TV product het fijnste vind werken (Ziggo GO & Next). Ga voorlopig dus ook niet weer een glasvezel provider testen, ik geloof het wel. Een website of online gamen werkt bij allebei exact hetzelfde.Jef61 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:37:
[...]
Verder heb ik de klantenservice van alle providers nooit nodig gehad, ik red mezelf wel zolang het modem maar online is
Wie zegt dat je met glasvezel wel problemen krijgt? Ik zie bij elke provider weleens een storing voorbij komen. Juist met glasvezel en coax kun je naadloos overstappen met een kleine overlap.W1ck1e schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:06:
[...]
Ik heb geen aansluiting om te testen, ik heb die aansluiting om te gebruiken. Net zoals ik ook geen andere auto koop om te kijken hoe en of die bevalt
We kunnen allemaal wel klagen dat het zo duur is, maar als je vervolgens blijft zitten waar je zit. Net zoals dat als er dierenleed in slachthuizen op tv komt dan schreeuwen we moord en brand. En in de supermarkt kopen we gewoon hetzelfde stukje vlees in de aanbieding.
@Get!em Voor jou is het logisch, je hebt geen alternatief.
Ik ben met mijn Odido lijn 10 a 20 euro per maand goedkoper uit dan een soortgelijk pakket bij KPN of Ziggo en dat is zonder alle welkomstacties, elk jaar te hoeven bellen om korting etc. En de lijn is ook super stabiel. Misschien stap ik over een jaar wel over naar Ziggo met een hele scherpe actie en dan stap ik na een jaar weer terug met een goede actie
[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 17-04-2024 09:30 ]
Waarom zou je het proberen als het andere goed bevalt?jongetje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:29:
[...]
Wie zegt dat je met glasvezel wel problemen krijgt? Ik zie bij elke provider weleens een storing voorbij komen. Juist met glasvezel en coax kun je naadloos overstappen met een kleine overlap.
We kunnen allemaal wel klagen dat het zo duur is, maar als je vervolgens blijft zitten waar je zit. Net zoals dat als er dierenleed in slachthuizen op tv komt dan schreeuwen we moord en brand. En in de supermarkt kopen we gewoon hetzelfde stukje vlees in de aanbieding.
@Get!em Voor jou is het logisch, je hebt geen alternatief.
Ik ben met mijn Odido lijn 10 a 20 euro per maand goedkoper uit dan een soortgelijk pakket bij KPN of Ziggo en dat is zonder alle welkomstacties, elk jaar te hoeven bellen om korting etc. En de lijn is ook super stabiel. Misschien stap ik over een jaar wel over naar Ziggo met een hele scherpe actie en dan stap ik na een jaar weer terug met een goede actie
Snap sowieso niet waarom bepaalde mensen het hier hun levensdoel maken om andere mensen te overtuigen van glasvezel. Als het goed bevalt, prima, ieder zo zijn keuze en een [internetprovider] Ervaringen en discussie topic
Ik schrijf nergens dat je met glasvezel problemen krijgt, die heb ik namelijk ook met kabel niet. Maar ik heb dus geen reden om over te stappen. Ik klaag niet over de prijs van ziggo, maar als ik minder er aan kan uitgeven door te downgraden dan probeer ik dat te regelen.jongetje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:29:
[...]
Wie zegt dat je met glasvezel wel problemen krijgt? Ik zie bij elke provider weleens een storing voorbij komen. Juist met glasvezel en coax kun je naadloos overstappen met een kleine overlap.
We kunnen allemaal wel klagen dat het zo duur is, maar als je vervolgens blijft zitten waar je zit. ...
Blij dat t voor jou werkt. Op mijn oude adres was de Odido (T-mobile toen) een grote clusterfuck. Het werkte, maar daar was ook alles mee gezegd. TV kastje traag en resette elk uur. Kwaliteit beeld belabberd. Internet met ping spikes. Opnemen/terugkijken onwerkbaar. 2 monteursbezoeken later: ja dit is onze dienst, nee ik zou hier ook niet tevreden mee zijn.jongetje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:29:
[...]
Was op een locatie waar de dedicated lijn van Odido/T-mobile ligt, dus de goedkopere optie ipv de huurlijn KPN. Misschien dat t met de tijd beter is geworden.
Voorlopige conclusie op mijn nieuwe stek met ziggo is overigens dat t prima is. Die zeshoekige wifi-pods zijn lomp in de stopcontacten, maar ze werken prima en reconnecten ook prima, heb ze afgelopen weken steeds moeten verplaatsen ivm verbouwing. Eerste connect van die dingen is trouwens ook enorm simpel, daar kunnen andere providers echt van leren.
Nee jij bent wat mij betreft niet "die mensen" want jij hebt zo te lezen andere providers geprobeerd en maakt daaruit een keuze die prima is. Ging mij om "mensen" die niets anders dan Ziggo kennen en om de één of andere reden geen kritiek op Ziggo dulden (en het was als een kwinkslag bedoeld dus til er niet zo zwaar aan).W1ck1e schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:06:
[...]
Ik zal volgens jou vast tot de groep van "die mensen" behoren, maar ik had eerst internet (ik was een jaar of 33) via de telefoon (worldonline), toen @-home, toen adsl (wanadoo/orange/online) voor een jaar of 4, en sindsdien ziggo. De overgang naar adsl was vanwege de hogere snelheid en lagere prijs (1 euro per dag goedkoper). "Terug" naar ziggo was weer vanwege de snelheid. Daar blijf ik voorlopig. Omdat ik niet het langzaamste abonnement heb is er nog ruimte om goedkoper uit te zijn. Omdat ik geen klachten heb over het product is dat geen reden om weg te gaan. De glasvezel aansluiting die is gerealiseerd is wellicht een mogelijkheid om een aanbieding te regelen bij ziggo.
Op de provider die ik nu heb mag je gerust kritiek hebben, ik zit er ook wel eens op te mopperen als ze onaangekondigd onderhoud doen. Misschien wordt het weer eens tijd om een andere provider te proberen, zit alweer enkele jaren bij de huidige
Ik probeer zo weinig mogelijk te tillenJef61 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:10:
[...]
Nee jij bent wat mij betreft niet "die mensen" want jij hebt zo te lezen andere providers geprobeerd en maakt daaruit een keuze die prima is. Ging mij om "mensen" die niets anders dan Ziggo kennen en om de één of andere reden geen kritiek op Ziggo dulden (en het was als een kwinkslag bedoeld dus til er niet zo zwaar aan).
...
Echter mijn overstappen waren niet om een provider te proberen, maar waren vanwege verbeteringen die ik wenste. Lagere prijs, snellere en betere verbinding. Voor alleen een lagere prijs wissel ik niet van provider, en de verbinding hoeft niet sneller noch beter.
Het is wel een mooie discussie. Ooit ben ik begonnen met inbelverbinding via Zonnet en HetNet, daarna stapte ik over naar Mxstream van KPN. Prachtig product voor een vast bedrag per maand. Uiteindelijk overgestapt naar Planet Internet, Tiscali, Telfort. Overal was het lijntje hetzelfde, maar de prijzen en snelheden anders.
Sinds 17 jaar heb ik Ziggo en ben slechts één keer overgestapt naar KPN, zo'n twee jaar geleden. Na 2 weken was ik het zat met een instabiele verbinding en slechte tv-app en dus met hangende pootjes terug naar Ziggo. Goddank weer een stabiele verbinding met maximale snelheid die ze aanbieden (ik haal op wifi met gemak 205 Mbps/32 Mbps). Ze bieden me net als vorig jaar 9 maanden 20 euro korting en zit dus voor 33 euro per maand + NLZiet voor 8 euro per maand gebakken.
Klantenservice van Ziggo ben ik in tegenstelling tot een aantal anderen wel over te spreken. Ze helpen me goed als het nodig is en heb al meerdere keren kosteloos apparatuur ontvangen.
Sinds 17 jaar heb ik Ziggo en ben slechts één keer overgestapt naar KPN, zo'n twee jaar geleden. Na 2 weken was ik het zat met een instabiele verbinding en slechte tv-app en dus met hangende pootjes terug naar Ziggo. Goddank weer een stabiele verbinding met maximale snelheid die ze aanbieden (ik haal op wifi met gemak 205 Mbps/32 Mbps). Ze bieden me net als vorig jaar 9 maanden 20 euro korting en zit dus voor 33 euro per maand + NLZiet voor 8 euro per maand gebakken.
Klantenservice van Ziggo ben ik in tegenstelling tot een aantal anderen wel over te spreken. Ze helpen me goed als het nodig is en heb al meerdere keren kosteloos apparatuur ontvangen.
Ik heb ook geen zin om het risico te lopen dat een alternatieve provider niet bevalt, zodat ik weer terug zou willen wisselen. En ik ben ook tevreden over de klantenservice van ziggo.THE_BASE schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:17:
...
Tja dat vind ik juist fantastisch, uitzoeken hoe de provider het geregeld heeft, hoe hun netwerk in elkaar steekt, hebben ze IPv6 en hoe hebben ze dit geregeld enz. Mijn netwerk thuis gaat ook om de zoveel tijd op de schop, altijd nieuwsgierig of het beter kan. (het is dan ook mijn daytime job).W1ck1e schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:21:
[...]
Ik heb ook geen zin om het risico te lopen dat een alternatieve provider niet bevalt, zodat ik weer terug zou willen wisselen. En ik ben ook tevreden over de klantenservice van ziggo.
Dat is natuurlijk prima, dan is het ook je hobby. En dan een motief om te wisselen. Maar hoe een provider zaken heeft geregeld kan je ook leren van "horen zeggen" of uit je eigen omgeving. Ik was werkzaam in de IT, maar thuis wordt de verbinding ook gebruikt door mijn vriendin die een aantal dagen per week thuis werkt. Dus die verbinding moet er gewoon zijn. Rommelen in het eigen netwerk doe ik zelf ook nog maar niet zodat de thuiswerkplek onderuit gaat.Jef61 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:35:
[...]
Tja dat vind ik juist fantastisch, uitzoeken hoe de provider het geregeld heeft, hoe hun netwerk in elkaar steekt, hebben ze IPv6 en hoe hebben ze dit geregeld enz. Mijn netwerk thuis gaat ook om de zoveel tijd op de schop, altijd nieuwsgierig of het beter kan. (het is dan ook mijn daytime job).
Misschien wegens gebrek aan iets anders/beters om het te proberen?Jef61 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:37:
[...]
Maar wat is dat toch met die mensen die al hun hele leven bij Ziggo zitten, nooit iets anders geprobeerd hebben, maar koste wat kost hun heilige graal Ziggo verdedigen?
Toen ik in 2005 hier kwam wonen had ik de keuze tussen PTT-kabels (ADSL max 3 Mbit wegens de afstand tot de centrale) of (toen nog) Multikabel. met 25Mbit. (ik had nog VDSL kunnen proberen, maar de afstand van de aansluiting en de centrale wordt daar niet korter van)
Pas dit jaar komt er een serieus alternatief (glas).
Na een keer of vier van het kastje naar de muur (van Ziggo --> HBO en van HBO --> Ziggo) gestuurd te zijn had ik nu een Ziggo-medewerder die het volgende zei:Jay-B schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:24:
[...]
Nee je bent niet de enige. Er gaat inderdaad iets niet goed tussen HBO en Ziggo. Men is er mee bezig.
Via "streamingsdiensten beheren" in je Ziggo account, onder help "inloggegevens vergeten" en opnieuw instellen en nu doet HBO het zowaar weer!

Ik weet nog in m'n jeugdige jaren, jaarlijkse event in dorp die gebruikt maakte van @HOME, en elk jaar dat die event begon klapte de gehele dorp van het internet (beeld, geluid alles ging via @home netwerk). mijn ouders hebben al sinds 1998 (essent kabelcom, @home, ziggo), als ik weer eens naar mn ouders ouderlijk huis ga ligt daar op zolder sowieso de 1e modem nog.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:30:
[...]
Ziggo bashen blijft een populair iets
Tja, met jouw commentaar bewijs je alleen maar dat het dus wél goedkoper kan.jongetje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:18:
@dolopfriet Die enorme kortingen (tot 50procent per jaar) kunnen natuurlijk gegeven worden omdat en grote groep klanten blijft zitten waar ze zitten.
Glasvezel kabel en apparatuur zijn daar net zo duur als hier en de Roemeense en Poolse gravers ook.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dat is zo, maar de apparatuur om er een gigabit netwerk te beheren is voor die landen/ providers echt niet goedkoper. Hooguit de manuren die goedkoper zijn.jongetje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:18:
@dolopfriet ...
NU zal een kabel ingraven en alle vergunningen regelen hier de prijs ook wel wat opdrijven t.o.v. nog een kabeltje in een paal erbij hangen.
Maar dat verklaart niet waarom 1Gbit internet en TV hier tegen de € 60+ zit en elders in Europa je het onder een tientje kunt krijgen.
Het lijkt wel of ze allemaal met de prijs naar elkaar kijken. Niemand lijkt echt de markt open te breken en echt te gaan concurreren.
[ Voor 9% gewijzigd door sweetdude op 17-04-2024 16:45 ]
Dat bewijst dus helemaal niks, daarmee zeg ik niet dat het niet goedkoper kan. Maar er zijn nog heel veel andere directe en indirecte kosten die medebepalend zijn voor de prijs. Maar een groot onderdeel daarvan zijn arbeidskosten, de 6-10k~ medewerkers die er werken zijn duurder. Een product aanbieden is niet eenvoudig het kopen van spullen en installeren, er zitten R&D kosten bij, er zit winst bij wat ook per land weer onderhevig is aan verschillende rentes, er zit onderhoud bij er zit geld bij om in de toekomst te kunnen investeren, marketing prijzen waar verschil in kan zitten, huur van panden, verzekeringskosten etc. etc.snah001 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:51:
[...]
Tja, met jouw commentaar bewijs je alleen maar dat het dus wél goedkoper kan.
Glasvezel kabel en apparatuur zijn daar net zo duur als hier en de Roemeense en Poolse gravers ook.
Zo kort door de bocht als je het stelt is het zeker niet.
* Raven ging van 56k inbellen naar @home Z3 Breedband naar glasvezel.Jef61 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:37:
Heel het *dsl-gebeuren overgeslagen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja dat tijdperk was ik vergeten, inbellen met een 1200 baud Tornado modem...(wie kent de AT commando's nog? hèhè)Raven schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:53:
[...]
* Raven ging van 56k inbellen naar @home Z3 Breedband naar glasvezel.
Heel het *dsl-gebeuren overgeslagen

[ Voor 5% gewijzigd door Jef61 op 17-04-2024 20:29 ]
Vergeet niet dat een hoop prijzen die gevraagd worden weinig te maken hebben met de daadwerkelijke (productie) kosten. (er is uiteraard een minimum kostprijs)
Prijzen zijn (voor een groot deel) afhankelijk van wat mensen bereid zijn om er voor te betalen.
Daarom kost het zelfde potje pindakaas bij de buren (.DE) een stuk minder dan hier.
En dat geldt niet alleen voor producten maar ook voor diensten (ISP's).
Prijzen zijn (voor een groot deel) afhankelijk van wat mensen bereid zijn om er voor te betalen.
Daarom kost het zelfde potje pindakaas bij de buren (.DE) een stuk minder dan hier.
En dat geldt niet alleen voor producten maar ook voor diensten (ISP's).
AT commando's?
Met de telefoon handmatig inbellen en dan de hoorn op het modem!
A la Wargames?LooneyTunes schreef op donderdag 18 april 2024 @ 02:02:
[...]
AT commando's?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ziggo wil mij echt graag terug, terwijl ik al weer klant ben weer een folder gehad. Dit keer met een website adres erop. www.ziggo.nl/welkomterug
Inhoud is nagenoeg hetzelfde als de vorige keer.
Inhoud is nagenoeg hetzelfde als de vorige keer.
En met ISDN een dubbele lijn, dat was nog eens snel ha ha.LooneyTunes schreef op donderdag 18 april 2024 @ 02:02:
[...]
AT commando's?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
128kbp/s en niet meer kunnen bellen.snah001 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:04:
[...]
En met ISDN een dubbele lijn, dat was nog eens snel ha ha.
Ik lees hier al tijden mee, maar vandaag dan toch maar eens een post.
Achtergrond; al jaren klant bij Ziggo (nog uit de @Home tijd), en al zo lang ik me kan heugen in bridge mode, waarvan de laatste anderhalf jaar met een EdgeRouter 4.
Sinds mei vorig jaar op het Elite abbo (haal keurig 947 Mbit/s down en 103 Mbit/s up).
Medio vorig jaar via de officiele weg de aansluiting laten verleggen van de woonkamer naar de meterkast. In de meterkast dus een Ziggo modem, EdgeRouter 4 en een switch.
TV werkt altijd goed, internet was altijd retestabiel, niks te klagen.
Maar, sinds een aantal weken (sinds begin maart) valt het internet op diverse momenten weg. Ziggomodem is dan ook niet meer te benaderen, best wel warm en het enige wat helpt is uitzetten en weer aanzetten.
Meestal rondom het hele uur (vlak voor twaalf uur 's middags, etc, gisteren om 14:55, zojuist weer om 13:59.) Soms met een week ertussen, soms enkele dagen achter elkaar. Is nog nooit gebeurd buiten het tijdslot 10-16u. Geen zware downloads of uploads die het triggeren, en de temperatuur in de meterkast zit stabiel rond de 20-21 graden.
Hierover vorige maand contact gehad met Ziggo, uiteindelijk is er een monteur gekomen die eea gemeten heeft.
Omdat het begon vlak nadat ik in de meterkast een accesspoint had geplaatst (voor Slimmemeter, ESP deurbel relais, en diverse Shellys in die regio) vermoedde ik instraling van de 2,4GHz en 5GHz op de bekabeling van Ziggo.
Dit heb ik met de monteur gedeeld, maar hij gaf resoluut aan dat dat echt niet het geval kon zijn. (De 5Ghz heb ik overigens op dat AP uitgeschakeld, en de 2,4GHz band op de laagst mogelijke sterkte gezet.)
Hij concludeerde dat de meest waarschijnlijke oorzaak de Ziggo bekabeling was. Hij heeft die plus de ssplitter (die medio vorig jaar geplaatst waren) vervangen, en hij heeft er een 'demper' tussen gezet want het signaal was volgens hem 'iets te sterk'. -edit 15u32 - Het/de modem is ook vervangen door de monteur.
Daarna heeft het ruim anderhalve week goed gedraaid, maar het is nu weer begonnen. Het lijkt me dus dat die 'fix' niks gedaan heeft.
Is dit een fenomeen wat meerdere mensen ervaren?
Achtergrond; al jaren klant bij Ziggo (nog uit de @Home tijd), en al zo lang ik me kan heugen in bridge mode, waarvan de laatste anderhalf jaar met een EdgeRouter 4.
Sinds mei vorig jaar op het Elite abbo (haal keurig 947 Mbit/s down en 103 Mbit/s up).
Medio vorig jaar via de officiele weg de aansluiting laten verleggen van de woonkamer naar de meterkast. In de meterkast dus een Ziggo modem, EdgeRouter 4 en een switch.
Maar, sinds een aantal weken (sinds begin maart) valt het internet op diverse momenten weg. Ziggomodem is dan ook niet meer te benaderen, best wel warm en het enige wat helpt is uitzetten en weer aanzetten.
Meestal rondom het hele uur (vlak voor twaalf uur 's middags, etc, gisteren om 14:55, zojuist weer om 13:59.) Soms met een week ertussen, soms enkele dagen achter elkaar. Is nog nooit gebeurd buiten het tijdslot 10-16u. Geen zware downloads of uploads die het triggeren, en de temperatuur in de meterkast zit stabiel rond de 20-21 graden.
Hierover vorige maand contact gehad met Ziggo, uiteindelijk is er een monteur gekomen die eea gemeten heeft.
Omdat het begon vlak nadat ik in de meterkast een accesspoint had geplaatst (voor Slimmemeter, ESP deurbel relais, en diverse Shellys in die regio) vermoedde ik instraling van de 2,4GHz en 5GHz op de bekabeling van Ziggo.
Dit heb ik met de monteur gedeeld, maar hij gaf resoluut aan dat dat echt niet het geval kon zijn. (De 5Ghz heb ik overigens op dat AP uitgeschakeld, en de 2,4GHz band op de laagst mogelijke sterkte gezet.)
Hij concludeerde dat de meest waarschijnlijke oorzaak de Ziggo bekabeling was. Hij heeft die plus de ssplitter (die medio vorig jaar geplaatst waren) vervangen, en hij heeft er een 'demper' tussen gezet want het signaal was volgens hem 'iets te sterk'. -edit 15u32 - Het/de modem is ook vervangen door de monteur.
Daarna heeft het ruim anderhalve week goed gedraaid, maar het is nu weer begonnen. Het lijkt me dus dat die 'fix' niks gedaan heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door MarcelG op 18-04-2024 16:47 ]
Je hebt dus nog steeds hetzelfde modem? Lijkt mij dan daar hardwaretechnisch iets niet helemaal lekker is.MarcelG schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:35:
Meestal rondom het hele uur (vlak voor twaalf uur 's middags, etc, gisteren om 14:55, zojuist weer om 13:59.) Soms met een week ertussen, soms enkele dagen achter elkaar. Is nog nooit gebeurd buiten het tijdslot 10-16u. Geen zware downloads of uploads die het triggeren, en de temperatuur in de meterkast zit stabiel rond de 20 graden.
Hij concludeerde dat de meest waarschijnlijke oorzaak de Ziggo bekabeling was. Hij heeft die plus de ssplitter (die medio vorig jaar geplaatst waren) vervangen, en hij heeft er een 'demper' tussen gezet want het signaal was volgens hem 'iets te sterk'.
Ik zou in ieder geval gewoon weer bij Ziggo aangeven dat dit speelt en evt ansturen op het vervangen van het modem. Eventueel spelen via het community forum. Wellicht dat daar een soortgelijk probleem al eens is voorgekomen of dat een van de "community experts" al een ideetje heeft voordat een moderator / Ziggo medewerker langs komt.
Of je wacht eens af en test of het VodafoneZiggo account hier inderdaad vast meeleest
Oeps, ik dacht dat ik dat ook vermeld had

Nee, het is een nieuw modem (die is ook vervangen door de monteur.)
Ik plaats het hier om na te gaan of andere mensen met de combi EdgeRouter en Ziggo modem hetzelfde issue hebben. Zou jammer zijn als ik Ziggo tig keer laat komen terwijl het issue bij mij zou kunnen liggen.
Ik heb de netwerkkabel ook vervangen tussen het modem en de edgerouter, om uit te sluiten dat het daar op mis gaat.
[ Voor 38% gewijzigd door MarcelG op 18-04-2024 15:30 ]
Bij familie van mij draait een ER4 op een Technicolor (oud ding dusMarcelG schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:28:
[...]
Oeps, ik dacht dat ik dat ook vermeld hadstom van me.
Ik plaats het hier om na te gaan of andere mensen met de combi EdgeRouter en Ziggo modem hetzelfde issue hebben. Zou jammer zijn als ik Ziggo tig keer laat komen terwijl het issue bij mij zou kunnen liggen.
Ik heb de netwerkkabel ook vervangen tussen het modem en de edgerouter, om uit te sluiten dat het daar op mis gaat.

Staat er niets in je modem log?MarcelG schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:35:
Maar, sinds een aantal weken (sinds begin maart) valt het internet op diverse momenten weg.
Ik heb hier iemand in de straat die nogal stoort op mijn modem als die een 4G dataverbinding gebruikt op z'n smartphone. Heel soms wordt zelfs de hele verbinding weggedrukt als hij dichtbij genoeg komt.
Nou breekt mijn klomp. Vanmiddag kwam ik thuis van boodschappen doen tussen 11.50u en 12.30u en internet was compleet weg.MarcelG schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:35:
Ethernetpoort waarop kabelmodem is aangesloten in Edgerouter 4 disabled/enabled..hielp niet. Pas toen ik het Ziggo modem een reset had gegeven werkte alles weer.
Heb nu de MTU op 1492 gezet (was 1500), dat is meer een probeersel.
Frappant dat het precies op de tijd is dat jij het probleem ook hebt.
Er is blijkbaar een probleem met edgerouters waar hackers misbruik van maken:Wolly schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:25:
Ethernetpoort waarop kabelmodem is aangesloten in Edgerouter 4 disabled/enabled..hielp niet.
https://www.bleepingcompu...-launch-stealthy-attacks/
Misschien heeft dat er mee te maken?
Goed opgemerkt. Maar in mijn geval zeker zeer waarschijnlijk niet. EdgeRouter is gepatched (al eind vorig jaar naar 3.0 rc zoveel) firewall aan WAN kant is strak dicht, management niet exposed aan wan zijde etc. Ook al eind februari gechecked op infectie; nada.Fret Raket schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:27:
[...]
Er is blijkbaar een probleem met edgerouters waar hackers misbruik van maken:
https://www.bleepingcompu...-launch-stealthy-attacks/
Misschien heeft dat er mee te maken?
Verder is het zo dat de EdgeRouter geen enkel issue ondervindt; het Ziggo modem crashed.
De logs van het modem laten overigens niks - voor mij begrijpbaar - zien.
[ Voor 10% gewijzigd door MarcelG op 20-04-2024 00:08 ]
Crasht hij ook als je wifi in het modem uit zet?MarcelG schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:37:
Verder is het zo dat de EdgeRouter geen enkel issue ondervindt; het Ziggo modem crashed.
De logs van het modem laten overigens niks - voor mij begrijpbaar - zien.
Er zijn (illegale) apparaatjes in de omloop die constante aanvallen tegenover wifi gebruiken, oa. om te voorkomen dat deurbelcamera's iedereen maar opnemen, de ziggo modem zou hier ook last van kunnen hebben en zelfs crashen.
Wifi staat in het modem uit, al altijd. Is ook standaard als ie in bridge mode staat afaik.Fret Raket schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 00:16:
[...]
Crasht hij ook als je wifi in het modem uit zet?
Wifi wordt al jaren verzorgd door een aantal Unifi access points.
Wat je aangeeft is overigens ook een vermoeden wat ik heb; dat er ergens een stoorzender is die dit veroorzaakt. Begin dit jaar raakte m’n stokoude Logitech Squeezebox Touch ook elke dag de wifi kwijt, en dit schijnt/blijkt aan Wifi6 te kunnen liggen, als dat bijv bij de buren gebruikt wordt. Opgelost met een bedrade aansluiting.
[ Voor 33% gewijzigd door MarcelG op 20-04-2024 00:29 ]
Sommige electrische apparaten willen ook nog wel eens storen, zoals oude koelkasten, starters van tl-buizen , en hele oude televisies (en iemand die hier in de straat die een 380 volt werkbank provisorisch op 220 had aangesloten)...MarcelG schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 00:22:
Wat je aangeeft is overigens ook een vermoeden wat ik heb; dat er ergens een stoorzender is die dit veroorzaakt.
Is dat nieuwe modem toevallig zo'n Sagemcom?MarcelG schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:28:
[...]
Oeps, ik dacht dat ik dat ook vermeld hadstom van me.
Die heb ik even als test gehad, maar tijdens de 2 weken als test is hij 2x spontaan uitgevallen. Ik had gelukkig mijn Ubee zakelijk nog niet teruggestuurd en via het forum voor de test aangegeven dat ik terug wilde als die Sagemcom instabiel was.
Ook had ik de indruk dat deze ondanks dat er dezelfde chipset inzit als in het Ubee modem hij minder connecties aankan dan de Ubee wat je in specifieke torrent gevallen nog wel eens tegen komt.
Dat ding heeft trouwens ook een bug als je hem op 2,5Gbit aansluit al twijfel ik of dat al niet met de allerlaatste update is opgelost of opgelost wordt met een volgende.
Sagemcom is Frans, denk dat dit al genoeg zegt helaas

Yep, een Sagemcom.
Het heeft niets met het type modem te maken. Daarvan zijn er duizenden die zonder problemen werken (heb er zelf ook één). Bovendien heeft de verbinding gewoon gewerkt zoals beschreven door @MarcelG zelf. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het modem defect is. Dat is wat lastiger om op afstand te bepalen.
Dat kan, maar was al vervangen: MarcelG in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11" Uiteraard kan het ook dat de nieuwe (weer) defect is, maar dat is dan wel onwaarschijnlijk.Jay-B schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:00:
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het modem defect is. Dat is wat lastiger om op afstand te bepalen.
Zit er echt de zelfde chipset in? In beiden zit wel een chipset van Broadcom, maar is het ook exact hetzelfde type? Lijkt mij niet, gezien bv de Sagemcom dan een 2,5Gbit/s poort heeft.sweetdude schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:32:
Ook had ik de indruk dat deze ondanks dat er dezelfde chipset inzit als in het Ubee modem hij minder connecties aankan dan de Ubee wat je in specifieke torrent gevallen nog wel eens tegen komt.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie