ZeRoC00L schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:21:
[...]
Lijkt me best een risico, er is nu in ieder geval weinig voorraad van de Y (direct/snel leverbaar).
Alle uitvoeringen staan op levering december als je nu besteld. Als er geen 'over' zijn hoeft Tesla natuurlijk niet te stunten met de prijs.
Masterchiev schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:36:
[...]
Verwacht niet meer dat het gaat lukken dit jaar.
Ik heb 26 okt besteld AWD stealth grey en heb levertermijn 11 dec - 31 dec. Bij bestelling had ik november staan. Voor mij is het een privé aankoop contant maar begreep dat de huurkoop met 0,99% rente erg hard gaat. Ook wel logisch als de inflatie hoger is dan 1%
Ja dat idee had ik al, hoewel ze al wel aan het stunten zijn met 0,99% en 0% rente. Vorig jaar was er een soort van delivery days 23 en 24 december in Tilburg, toen stonden we met 300 man tegelijk ze op te halen per uur zoietsSjaak Speer schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:01:
[...]
Leveringstijden lijken op te lopen, ik heb zelf de bestelling geplaatst op 13 oktober maar zie de datum steeds verder schuiven. Het kan natuurlijk uiteindelijk meevallen, maar met het probleem omtrent chips in de automotive wereld (Nexperia) ben ik er niet gerust op dat je auto er voor het einde van het jaar er is.
Mezelf even gequote, maar hier nog nul beweging. Geen VIN, maar gelukkig ook geen verdere verschuiving van datum.sanzut schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:05:
[...]
Mijn leverdatum is al aangepast.
26-10: Besteld, “november 2025”
28-10: Leverdatum 11-12 tm 31-12
Model Y LR AWD, Stealth Grey, zwart interieur, trekhaak.
Waarom zeg je dit, er zitten helemaal geen nexperia chips in Tesla's....Sjaak Speer schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:01:
[...]
maar met het probleem omtrent chips in de automotive wereld (Nexperia) ben ik er niet gerust op dat je auto er voor het einde van het jaar er is.
Is netzoiets als zeggen dat er vertraging is vanwege het water in Utrecht welke je afgelopen dagen niet mocht drinken.
De levertijden zijn al sinds dit jaar langer dan voorheen en Tesla draait blijkbaar een veel kleinere capaciteit dan voorheen.
[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 04-11-2025 17:09 ]
Model 3 RWD, Pearl White, 18", zwart interieur en trekhaak.
21-10: Besteld en RN nummer gekregen in de app, met verwachte levering "november"
Sindsdien: Nog geen enkele status update gekregen, zowel in de app als in de api
04-11: Maar eens gebeld om te vragen naar de levertijden van dit model en te horen gekregen dat deze combinatie dit jaar niet meer wordt geleverd. Wit zonder trekhaak is nog een optie voor eind december, maar was niet helemaal zeker. Direct om laten zetten naar Stealth Grey zonder trekhaak en app is gelijk bijgewerkt met VIN en verwachte levering tussen 19 november en 3 december. Trekhaak laat ik er nu achteraf opzetten via een service verzoek. Een trekhaak was bij alle varianten een uitdaging. Blijkbaar niet veel animo voor...
Vanwaar de keuze voor Ayvens t.o.v. Athlon als ik vragen mag? Of gaat dit om een zakelijke leasebartlauwers schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:06:
Ik zal me ook eens melden:
De "nieuwe" MY standard besteld bij LM (wit, trekhaak achteraf, winterbanden via Ayvens, door mij liefkozend "skere y" genaamd)
21-10 opdracht bevestigd door LM
4-11 (vandaag) pas(?) bevestiging vanuit Tesla gekregen over bestelling. En zichtbaar in app + RN. Tevens leverlocatie aangepast naar vestiging bij mij in de buurt.
Hopelijk leveren ze nog voor 2026. Ben benieuwd wat het wordt. Al 6 jaar een 2019 M3 SR+ gewend dus wat dat betreft op de meeste vlakken een upgrade.
EDIT: Inmiddels via TOST en Mr Proper de status aan het bijhouden.
Wees maar voorzichtig. Ik wacht al 4 maanden op mijn Premium Stealth grey AWD. Besteld 8 juli en nog altijd geen definitieve datumZeRoC00L schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:21:
[...]
Lijkt me best een risico, er is nu in ieder geval weinig voorraad van de Y (direct/snel leverbaar).
Alle uitvoeringen staan op levering december als je nu besteld. Als er geen 'over' zijn hoeft Tesla natuurlijk niet te stunten met de prijs.
😨 Rechtstreeks bij Tesla of via LM?FraMa1203 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:31:
[...]
Wees maar voorzichtig. Ik wacht al 4 maanden op mijn Premium Stealth grey AWD. Besteld 8 juli en nog altijd geen definitieve datum
Wat zegt Tesla als je contact met ze opneemt? Je zou bijna zeggen dat er iets mis gaat.FraMa1203 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:31:
[...]
Wees maar voorzichtig. Ik wacht al 4 maanden op mijn Premium Stealth grey AWD. Besteld 8 juli en nog altijd geen definitieve datum
26 September besteld en ik kan hem 6 Nov ophalen.
(geen lease)
[ Voor 7% gewijzigd door xares op 04-11-2025 18:24 ]
Geen datum of tijdvak maar nov-dec. Maakt mij ook niet zoveel uit, als het maar voor 31-12-2025 wordt. Scheelt toch weer wat in de bijtelling.Masterchiev schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:14:
Wat zijn jullie levertijden?
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
19-10 besteld, direct een VIN (659*)
Staat op de Argus Ray ETA Zeebrugge 6-11
4-11 SMS voor aflevering vanaf 20-11 in Hengelo
26-11 gepland
[ Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 04-11-2025 19:45 ]
Ik heb ook deze configuratie besteld (op 12/10, met trekhaak, privé, geen LM). De app zegt nog steeds levering tussen 14 november en 21 december, nog geen vin. Wat staat er bij jou?FraMa1203 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:31:
[...]
Op zich wel bijzonder, dan lijkt het jn jouw geval alsof er een lever restrictie op de bestelling zit. Als eens via de api gekeken?FraMa1203 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:31:
[...]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
M3 RWD, ultra red, trekhaak, zwart interieur, standaard autopilot, standaard velgen
18-10 besteld initieel gaf app levering 18 nov tot 25 nov aan
25-10 levering veranderd naar 'nov'
03-11 Vin toegewezen '661' welke volgens onze duitse vrienden op de Argus Ray zou staan die 6-11 in zeebrugge aankomt. API geeft levering sericecenter 9-12 en uitlevering tussen 29-11 en 13-12 in Utrecht
Ben benieuwd of hij standaard met richtingaanwijzer komt want het is modeljaar 2026 en op het duitse forum zijn de eerste al gespot die het standaard erop hebben zitten.
[ Voor 17% gewijzigd door SnoozeOperator op 04-11-2025 20:29 ]
https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=1065&range=0
De Nexperia chips zitten helaas ook in Tesla’s, al is het in halffabricaten en is het niet de hoofdprocesor. Met name componenten gerelateerd aan oplaadsystemen en gerelateerd aan stroomleveringen hebben Nexperia chips (is overigens een markt probleem, geldt ook voor andere autofabrikanten) Het feit dat er geen officieel partnership is zegt helaas niets, het effect zit in de toeleveringsketen.jongetje schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:06:
[...]
Waarom zeg je dit, er zitten helemaal geen nexperia chips in Tesla's....
Is netzoiets als zeggen dat er vertraging is vanwege het water in Utrecht welke je afgelopen dagen niet mocht drinken.
De levertijden zijn al sinds dit jaar langer dan voorheen en Tesla draait blijkbaar een veel kleinere capaciteit dan voorheen.
Ps. Levertijd op de site inmiddels januari… niet zo netjes van Tesla dan nog te adverteren met de 5k inruilbonus als je zelf niet meer aan de voorwaarden kan voldoen.
Bestelling ging vlot en app werkt prima. Telefonisch hadden ze gebeld, levering zal eind November zijn, max 1e week December.
Kijk ik in de app vanochtend... levering verplaatst naar ergens tussen 28 Februari en 9 Mei...
W t f...
Krijg weer herinneringen over het drama van mijn VW die toen >1 jaar over de levering heeft gedaan...
Zucht...
Gaaf! Mijn Deep Blue LR RWD komt niet meer. Kleur heb ik nu om laten zetten naar Marine Blue, maar staat nog niet in de app en API. Hoop onnodige tijd verloren... begin me langzaam wel zorgen te maken over levering dit jaar. De AWD is al doorgeschoven naar volgend jaar zie ik.LastSamurai schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:13:
Gisteren opgehaald in Tilburg.
Premium RWD in Deep Blue. Zeldzaamheidje.
[Afbeelding]
Pffttt.. zuur man, zit je niet op te wachten. Hopelijk is dit niet een voorbode voor veel meer bestellingen die naar achteren schuiven (mogelijk ivm Nexperia problemen? Maar dit is slechts speculatie hoor!) En het aangegeven tijdvak is ook zo bizar groot en ver weg: 28 feb - 9 mei! Hoe dan? Of er klopt iets niet, of we gaan dit vaker zien en is iets groters aan de hand lijkt me.Squishie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:08:
Ik was om en ging voor een Tesla Model Y AWD. Eerste elektrische auto....
Bestelling ging vlot en app werkt prima. Telefonisch hadden ze gebeld, levering zal eind November zijn, max 1e week December.
Kijk ik in de app vanochtend... levering verplaatst naar ergens tussen 28 Februari en 9 Mei...
W t f...
Krijg weer herinneringen over het drama van mijn VW die toen >1 jaar over de levering heeft gedaan...
Zucht...
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
De verwachte leveringtermijn in de app kan nog alle kanten op. Ik heb in augustus besteld en de termijn is inmiddels 10x gewijzigd. Als je naar het afgelopen kwartaal kijkt, kan je net geluk hebben (met een zeer korte levertermijn) ofwel val je net uit de boot en ga je wat langer moeten wachten. De eerste maanden van het nieuwe kwartaal zou de productie "vermoedelijk" vooral voor Canada, Turkije,... zijn.Squishie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:08:
W t f...
Zucht...
We gaan het zien. Tis natuurlijk wel een beetje 'raar' voor een klant om zo geconfronteerd te worden met zo'n groot gat. Zeker ivm de veranderende 17% regeling.mathmos schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:27:
[...]
De verwachte leveringtermijn in de app kan nog alle kanten op. Ik heb in augustus besteld en de termijn is inmiddels 10x gewijzigd. Als je naar het afgelopen kwartaal kijkt, kan je net geluk hebben (met een zeer korte levertermijn) ofwel val je net uit de boot en ga je wat langer moeten wachten. De eerste maanden van het nieuwe kwartaal zou de productie "vermoedelijk" vooral voor Canada, Turkije,... zijn.
Ik heb iig goede hoop dat het niet weer een VW drama wordt. Dat gezegd hebbende, niets tegen de VW auto zelf, fantastische bak
[ Voor 8% gewijzigd door Squishie op 05-11-2025 09:45 ]
Zojuist Tesla Tilburg even gesproken. Medewerker gaf aan +/- 2 weken voor levertijd. Zou mooi zijn maar weet niet of ik het met een korreltje zout moet nemen. Levertijd model Y AWD op de site inmiddels weer terug naar december ipv januari. Denk dat Tesla het zelf ook allemaal niet meer weetjoeyke87 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 06:50:
Sinds 16-10 een Y AWD quicksilver met wit interieur in bestelling staan. Levertijd hangt al die tijd op 14-11 - 21-12. Had nog wel een open inruilvoorstel staan die ik gisteravond heb geaccepteerd, ik vraag me af: zou dat de koppeling met een vin hebben vertraagd?
Ps. Levertijd op de site inmiddels januari… niet zo netjes van Tesla dan nog te adverteren met de 5k inruilbonus als je zelf niet meer aan de voorwaarden kan voldoen.
Blauw is de beste kleurLastSamurai schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:13:
Gisteren opgehaald in Tilburg.
Premium RWD in Deep Blue. Zeldzaamheidje.
[Afbeelding]
Holy sh... wat een kaalslag in die hal zeg. Een maand geleden stond hij nokkie vol, en werd ieder leeg plekkie direct opgevuld met een nieuwe
Belachelijk lang. Zal als ik jou was even een bericht sturen naar de contactpersoon via de mail die jouw reservering heeft bevestigd.Squishie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:08:
W t f...
Zucht...
2 weken is zeer onwaarschijnlijk. Ik heb 26 oktober besteld met eigen middelen. 27 oktober verschoof de levering van november naar 11 dec - 31 dec.joeyke87 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:53:
[...]
Zojuist Tesla Tilburg even gesproken. Medewerker gaf aan +/- 2 weken voor levertijd. Zou mooi zijn maar weet niet of ik het met een korreltje zout moet nemen. Levertijd model Y AWD op de site inmiddels weer terug naar december ipv januari. Denk dat Tesla het zelf ook allemaal niet meer weet
2 weken vanaf dit moment bedoel ik, de bestelling staat sinds de 16e. Of die 10 dagen een verschil maakt geen idee. Zal me ook niet al te blij maken maar ben wel dagelijks de app aan t checken haha.Masterchiev schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:38:
[...]
2 weken is zeer onwaarschijnlijk. Ik heb 26 oktober besteld met eigen middelen. 27 oktober verschoof de levering van november naar 11 dec - 31 dec.
Ik heb op 31 oktober een Model Y Performance Ultra Red besteld met een zwart/wit interieur en trekhaak.
Levering stond eerst op november en nu 16 november - 23 december.
Zouden sommige modellen gewoon wat vertraging hebben?
Even gemist, maar zakelijke lease inderdaad dus werkgever bepaalt.ryanator schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:27:
[...]
Vanwaar de keuze voor Ayvens t.o.v. Athlon als ik vragen mag? Of gaat dit om een zakelijke lease
Tesla model y, long range awd, pearl white, zwart interieur & trekhaak
privé
09-10 besteld
eerst was het november - december
14-10 2 november - 19 december
20-10 4 november - 9 december
03-11 18 november - 4 december
05-11 eindfactuur gekregen (met daarin VIN) + gebeld: levering telefonisch bevestigd 27 november - 4 december
05-11 27 november - 3 december
Hij wordt dus momenteel gemaakt! En VIN nog niet beschikbaar in de app, maar dus wel op de eindfactuur
[ Voor 6% gewijzigd door Kestesss op 05-11-2025 14:48 ]
MY LR AWD - Stealth Grey, 19" velgen, zwart interieur, geen trekhaak
14-10 Besteld (verwachte levering nov)
15-10 Contact met Tesla delivery (Verwachte levering begin / mid nov)
21-10 Delivery window: nov 12 - dec 27
2-11 Delivery window: nov 15 - dec 1
5-11 Delivery window: nov 18 - nov 24
5-11 VIN in de API 🎉
MY LR AWD - Stealth Grey - Zwart Interieur - Geen Trekhaak
13-10 besteld (verwachte levering NOV)
14-10 Gebeld Tesla delivery (Verwachte levering mid NOV)
21-10 Delivery Window - November 13 - December 20
05-11 Delivery Window - November 18 - November 24 (VIN zichtbaar via API niet in App)
MY LR AWD - Stealth Grey - Zwart Interieur - Geen Trekhaak
20-10 besteld (verwachte levering NOV)
21-10 Delivery Window - November 26 - December 31
05-11 Delivery Windows - November 26 - December 2. VIN in API maar niet in de app. Nog geen afrekening ook
[ Voor 20% gewijzigd door rivsoft op 05-11-2025 15:44 ]
Ik zit dus op 16-10 maar heb wel vertrouwen hoor nu ik de berichten hier zie. Gevoel zegt dat we deze week nog wel een update krijgen.rivsoft schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:41:
Oh, iedereen heeft zijn VIN-nummer gekregen van bestellingen rond dezelfde datum als ik (14-10), behalve ik.
Wij kunnen alleen maar hopen!!joeyke87 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:44:
[...]
Ik zit dus op 16-10 maar heb wel vertrouwen hoor nu ik de berichten hier zie. Gevoel zegt dat we deze week nog wel een update krijgen.
Update:WhoDoYaThinkIAm schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:55:
Besteld: een Model Y LR AWD, zwart interieur, Ultra Red en trekhaak.
20 oktober: besteld, verwachte levering in november in Hengelo
21 oktober: verwachte leveringstermijn bijgesteld naar 26 november - 31 december
5-11 VIN via de API, levering tussen 21 en 27 november.
Hier idem. Zelfde config, besteldatum 18 september.WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:15:
[...]
Update:
5-11 VIN via de API, levering tussen 21 en 27 november.
MY wit AWD zwart interieur en trekhaak.
VIN in api ( niet in app ) en levering window November 15 - November 21
whoop whoop
MY-LR AWD-WIT-ZW-AERO-TREKHAAK
/f/image/8biLSNSud42pqaWytdAeToTd.png?f=fotoalbum_large)
https://www.tesla.com/nl_...y/new/m3?PaymentType=cash
Mijn bestelling van 28 juli (MY LR AWS Deep Blue Metallic) is al die tijd blijven hangen op levering "Oktober 2025". Sinds vrijdag verdween de leverindicatie (logisch... oktober voorbij). Maandag op advies van Tesla kleur om laten zetten naar Marine Blue. De goede kleur staat nu in de app and API, maar leverdatum is leeg (/ N/A in API).
MY LR AWD Pearl White, zwart interieur, geen trekhaak
Was bij Tesla op locatie en daar gaven ze aan dat het zomaar zou kunnen dat de leverindicatie op zeer korte termijn weer naar januari gaat. Snap dat verkopers liever hebben dat je vandaag besteld in plaats van morgen, maar met de leverindicatie die gisteren al naar januari gegaan was durfde ik de gok niet meer te wagen dat deze later in de week nog op december zou staan en hebben we de knoop doorgehakt om vanavond te bestellen.
Hier dezelfde configuratie, maar met trekhaak (Besteld 12/10, België). Nog geen wijziging, nog steeds tussen 14/11 en 21/12, nog geen VIN.koekjeh schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:09:
Update:
MY LR AWD - Stealth Grey, 19" velgen, zwart interieur, geen trekhaak
14-10 Besteld (verwachte levering nov)
15-10 Contact met Tesla delivery (Verwachte levering begin / mid nov)
21-10 Delivery window: nov 12 - dec 27
2-11 Delivery window: nov 15 - dec 1
5-11 Delivery window: nov 18 - nov 24
5-11 VIN in de API 🎉
Op de Belgische site van Tesla staat de AWD wel reeds/nog steeds op levering januari 2026.Sypheron schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:49:
Zojuist onze bestelling geplaatst!
MY LR AWD Pearl White, zwart interieur, geen trekhaak
Was bij Tesla op locatie en daar gaven ze aan dat het zomaar zou kunnen dat de leverindicatie op zeer korte termijn weer naar januari gaat. Snap dat verkopers liever hebben dat je vandaag besteld in plaats van morgen, maar met de leverindicatie die gisteren al naar januari gegaan was durfde ik de gok niet meer te wagen dat deze later in de week nog op december zou staan en hebben we de knoop doorgehakt om vanavond te bestellen.
Wanneer besteld?Sjaak Speer schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:19:
Er lijkt opeens schot in de zaak te komen. Leveringstijd voor een Model Y is inmiddels op de website weer een maand teruggezet van januari naar december. Ook mijn bestelling een Model Y premium AWD Stealth Grey, met zwarte bekleding heeft er opeens de vaart in. Van een leveringsdatum die van november naar 28 december ging is hij nu weer naar 18-24 november. VIN is inmiddels ook toegewezen, lang verhaal kort productie lijkt opeens te zijn opgevoerd. Er is dus hoop, hopelijk ook voor de anderen die wachten. De deadline van 1 januari is belangrijk voor de Nederlandse leaserijder en scheelt fiscaal het nodige naast dat iedereen natuurlijk als de bestelling is gedaan uitkijkt naar zijn of haar nieuwe auto.
Mijn bestelling is uiteindelijk bij Tesla doorgekomen op 13 oktober, de weg ernaartoe met Athlon zal ik je besparen (had weken eerder kunnen zijn)
Ik meen me te herinneren dat een medewerker gaat zoeken naar een productie nummer dat bij de configuratie van de bestelling past. Dan hebben de medewerkers dus de lijst met voortuigen die op de productieplanning staan?
Voorkant / linkerkant / rechterkant / achterkant / interieur (waarop in ieder geval de voorstoelen zichtbaar zijn) / dashboardSypheron schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:11:
Ben even benieuwd naar de foto's voor inruilaanbieding, de app vraagt mij nu om foto's te maken en geeft aan; zorg dat de auto schoon is. Waar vraagt de app precies om foto's van op te sturen? Wil de auto morgen even door de wasstraat halen, maar moet de binnenkant ook spic en span zijn, want dat is op dit moment wat meer werk nadat de kids hebben huisgehouden
[ Voor 3% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 05-11-2025 21:15 ]
Tenzij het een Tesla betreft, dan blijft het bij de app foto's.Jopster schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:06:
Voor de app hoeft je auto niet per se spic en span te zijn. Je krijgt later een sms met een link voor de serieuzere foto’s en inruilwaarde. Dan is het wel aan te raden je auto netjes te hebben.Mij werd aangeraden snel een paar foto’s te maken voor de app om zo het bestelproces niet onnodig te vertragen.
Financiering staat op pending terwijl dit allemaal rond is… Vreemd wel.
M3H QS SR
13-10 order geplaatst. 25-11 afhalen. Nu nog even 2 weken van mijn vakantie genieten en dan kan ik los! Zin in!
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3
Besteld model y standaard 5-11.
Model Y LR RWD Deep Blue Marine Blue
| Datum | Update |
| 22 juli | Bestelbevestiging van Ayvens. Lever restrictie 28 december 2025 |
| 28 juli | Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering December. |
| 6 Oktober | Lever restrictie van 28 december laten verwijderen om te proberen nog een Dark Blue Metallic te scoren die inmiddels niet meer leverbaar is. Grapje kost ca. 1300 euro om contract af te kopen. Verwachte levering Oktober 2025. |
| Oktober | Aantal keren contract gehad met Tesla of Deep Blue Metallic nog komt: "daar gaan we wel van uit". Verwachte levering Oktober 2025. |
| 31 Oktober | Lever indicatie van Oktober 2025 naar 'N/A'. Op advies van Tesla medewerker kleur gewijzigd naar een actuele kleur: Marine Blue |
| 05 Oktober | Marine Blue zichtbaar in app. Lever indicatie 'N/A'. |
| 06 Oktober | Lever indicatie 'N/A' naar December 8 - December 31, zul je zien dat de auto uiteindelijk alsnog ongeveer op het moment van originele leverrestrictie datum komt |
[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 06-11-2025 09:06 ]
Model Y LR RWD Pearl White
| Datum | Update |
| 9 april | Bestelbevestiging van Pon. Lever restrictie 12 december 2025 |
| 14 april | Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering December. |
| 22 Sept | Lever restrictie van 12 december laten verwijderen en op 1 dec laten zetten. (Afgekocht) |
| 23 Sept | Lever indicatie van December 2025 naar 1 dec - 31 dec |
| 06 Nov | Radio Stilte. |
[ Voor 8% gewijzigd door bd-casemod op 06-11-2025 09:07 ]
Besteldatum: 24 september 2025
Initielele verwachte levertijd was: 9-30 oktober
Toen het 9 oktober werd, veranderde de levertijd in 1-31 december.
En 1 november werd dat 10-31 december.
Nog geen VIN toegekend gekregen.
Op 9 oktober heb ik met Tesla gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Ze zeiden dat er inderdaad wat veranderingen waren (zonder te noemen wat), waardoor er vertraging was ontstaan. Maar voor zover hij begreep waren die veranderingen niet van toepassing op het door mij bestelde model. En hij durfde ook te garanderen dat de auto echt wel voor het einde van het jaar geleverd zou worden (voor wat dat waard is). We blijven duimen.
Wel opgenomen in de afspraak in het "afkopen" dat mocht hij alsnog later geleverd worden dat je niet meer hoeft te lappen ?SquareOne schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:37:Model Y LR RWD Deep Blue Marine Blue
Datum Update 22 juli Bestelbevestiging van Ayvens. Lever restrictie 28 december 2025 28 juli Auto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering December. 6 Oktober Lever restrictie van 28 december laten verwijderen om te proberen nog een Dark Blue Metallic te scoren die inmiddels niet meer leverbaar is. Grapje kost ca. 1300 euro om contract af te kopen. Verwachte levering Oktober 2025. Oktober Aantal keren contract gehad met Tesla of Deep Blue Metallic nog komt: "daar gaan we wel van uit". Verwachte levering Oktober 2025. 31 Oktober Lever indicatie van Oktober 2025 naar 'N/A'. Op advies van Tesla medewerker kleur gewijzigd naar een actuele kleur: Marine Blue 05 Oktober Marine Blue zichtbaar in app. Lever indicatie 'N/A'. 06 Oktober Lever indicatie 'N/A' naar December 8 - December 31, zul je zien dat de auto uiteindelijk alsnog ongeveer op het moment van originele leverrestrictie datum komt .
Jawel, maar ze geven aan dat dit enkel van toepassing is wanneer de auto na aflopen huidig contract geleverd wordt. In mijn geval 28 dec.bd-casemod schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:21:
[...]
Wel opgenomen in de afspraak in het "afkopen" dat mocht hij alsnog later geleverd worden dat je niet meer hoeft te lappen ?
Wat ik uit dit topic begrijp heb je meestal maximaal 7 dagen om je auto op te halen vanaf het eerst moment dat die beschikbaar is.
Beetje kiezen tussen 2 kwaden; geen lever restrictie en de auto mogelijk begin / medio december ontvangen en dus flinke afkoopsom. Of lever restrictie en de auto mogelijk volgend jaar pas ontvangen met hogere bijtelling tot gevolg.
Ze hebben net een hele reeks LR AWD naar voren geschoven en VINs toegekend. Lijkt erop dat ze die productie run eerst draaien en daarna de LR RWD.Wazowski schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:21:
Ook hier een Model Y LR RWD Pearl White met zwarte bekleding, zonder trekhaak besteld.
Besteldatum: 24 september 2025
Initielele verwachte levertijd was: 9-30 oktober
Toen het 9 oktober werd, veranderde de levertijd in 1-31 december.
En 1 november werd dat 10-31 december.
Nog geen VIN toegekend gekregen.
Op 9 oktober heb ik met Tesla gebeld om te vragen wat er aan de hand was. Ze zeiden dat er inderdaad wat veranderingen waren (zonder te noemen wat), waardoor er vertraging was ontstaan. Maar voor zover hij begreep waren die veranderingen niet van toepassing op het door mij bestelde model. En hij durfde ook te garanderen dat de auto echt wel voor het einde van het jaar geleverd zou worden (voor wat dat waard is). We blijven duimen.
Ik heb op 1 oktober een Model Y LR AWD besteld in Stealth Grey met zwart interieur. Op 31 oktober zag ik via de API een VIN verschijnen. De voertuiglocatie geeft momenteel ‘Tilburg’ aan, maar het VINis nog steeds niet zichtbaar in de Tesla-app.
Daarnaast staat de status op ‘Voertuig heeft fabriek verlaten: in behandeling’. Mijn delivery advisor gaf aan dat het VINpas in de app verschijnt zodra het voertuig Giga Berlin fysiek verlaat, wat in tegenspraak lijkt met de informatie die ik nu zie.
Ik ben daarom niet helemaal zeker welke informatie ik op dit moment moet vertrouwen. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring, en hoe is dat uiteindelijk verlopen?
[ Voor 19% gewijzigd door vader13 op 07-11-2025 09:02 ]
Wat een klappersMar.tin schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:25:
Vanmorgen weer een truck zien rijden met MY's, op de A12, dit keer, en sloeg af richting de A27 > Breda.
Volgens mij ook met een Marine Blue Performance erop.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Was vandaag bij Tesla om de nieuwe Y op te halen.Mar.tin schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:25:
Vanmorgen weer een truck zien rijden met MY's, op de A12, dit keer, en sloeg af richting de A27 > Breda.
Volgens mij ook met een Marine Blue Performance erop.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Daar ook een vrachtwagen gespot die een mix van rood, blauw en wit.
Was de auto's eraf aan het halen.
Is beschermingsfolie, gaat er nog af voor aflevering.Willianv schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:59:
Hebben ze nu weer chrome raamlijsten en deurhendels? Dat is dan weer jammer...
Is die blauwe met schade uit de fabriek gekomen of gebruiken ze het ook als notitieblokje?xares schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:54:
[...]
Was vandaag bij Tesla om de nieuwe Y op te halen.
Daar ook een vrachtwagen gespot die een mix van rood, blauw en wit.
Was de auto's eraf aan het halen.
Levertijd is eergisteren aangepast naar 14-11 t/m 30-11. Nog geen VIN in de app.VinayWaa schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:59:
[...]
Nog geen VIN in de app. Wel is de levertijd aangepast naar 11 november - 26 december. Hopelijk lukt het nog wel dit jaar.
Besteld op 07 oktober (Model Y, long range AWD, rood).
Dat is beschermingtape neem ik even aan.Willianv schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:59:
Hebben ze nu weer chrome raamlijsten en deurhendels? Dat is dan weer jammer...
Bestelling is op 8 juli echter geplaatst.
Klopt dit?
Bij mij staat de datum van booking. Ik zou even contact opnemen met teslaFraMa1203 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:30:
In de API data staat bij "Order booked data" nog altijd N/A
Klopt dit?
Ja dat idee heb ik idd ook. Als ik bel met het delivery center hebben ze telkens weer iets nieuws, maar geen concreet antwoord.ZeRoC00L schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:27:
[...]
Op zich wel bijzonder, dan lijkt het jn jouw geval alsof er een lever restrictie op de bestelling zit. Als eens via de api gekeken?
Vertraging door de nieuwe batterijen, vertraging door de gekozen trekhaak etc etc.
Wordt er moedeloos van...
Inmiddels nog steeds geen VIN in de app en API
Leverdatum in de app staat nu op 12 - 28 November.
Het vreemde is dat ik in de API bij "order booked date" N/A heb staan
Hier hetzelfdeFraMa1203 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:30:
Klopt dit?
April 9 besteld maar in api staat booking op n/a.
Levertijd op 1-31 dec staan
Is hier ook N/A.FraMa1203 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:30:
Klopt dit?
Als ik in de Tesla app kijk en naar Vehicle Details ga, staat er overigens gewoon July 28, 2025 bij 'Order Date'
[ Voor 18% gewijzigd door SquareOne op 06-11-2025 17:37 ]
04.11 - VIN weggehaald uit app, alleen nog in API.Molukker schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:47:
08.08 - MY RWD Pearl White bestelling geplaatst bij LM met leverrestrictie tot februari 2026
14.08 - LM bestelling geplaatst bij Tesla
28.08 - Leverrestrictie gewijzigd naar 22 december 2025
31.08 - Leverrestrictie gewijzigd naar 15 december 2025
10.09 - Leverrestrictie gewijzigd naar 1 december 2025
30.10 - VIN toegewezen gekregen in API
30.10 - In de avond dezelfde VIN toegewezen in app
Levertijd hier nog steeds 7 november - 13 november ondanks leverrestrictie tot 1 december.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ai das balen, wanneer besteld?twit schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:40:
Ai ai.. mijn model Y marine blue awd bestelling zojuist verschoven van lange tijd ‘dec 2025’ naar nu 20 januari-maart 2026. Dat is exact waar ik erg lang bezorgd om was, flínk balen dit omdat het een lease bestelling betreft:(
Mid oktober, maar toen stonden volgens mij alle lichten nog (ruim) op groen voor levering dit jaar.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Met trekhaak, andere velgen of wit interieur?twit schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:06:
[...]
Mid oktober, maar toen stonden volgens mij alle lichten nog (ruim) op groen voor levering dit jaar.
Ik heb de Premium AWD Marine Blue, 19”, zwart interieur zonder trekhaak besteld.
31-10 besteld, met inruil, verwachting november (Hengelo).
1-11 nodige foto’s ingediend voor definitief aanbod.
3-11 ben ik gebeld om order te bevestigen en dat ik een definitief aanbod zou krijgen als er met 30 dagen geleverd zou worden.
4-11 aanbod ontvangen en stap voltooid.
5-11 verwachte levering 26-31 december (Hengelo).
6-11 heb ik gebeld over de levertijd, welke toch echt eind december is. Gevraagd of met trekhaak sneller zou zijn maar dat zou het erger maken.
Hoop dat ie toch vlot komt. Aanbod voor oude M3 geldt voor 30 dagen met max. 2000 km.
[ Voor 8% gewijzigd door BasilFX op 06-11-2025 20:10 ]
http://www.basilfx.net
Zwart interieur en std velgen. Geen trekhaak. Enhanced autopilot is misschien nog de vreemde eend in mijn config..?BasilFX schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:16:
[...]
Met trekhaak, andere velgen of wit interieur?
Ik heb de Premium AWD Marine Blue, 19”, zwart interieur zonder trekhaak besteld.
31-10 besteld, met inruil, verwachting november.
1-11 nodige foto’s ingediend voor definitief aanbod.
3-11 ben ik gebeld om order te bevestigen en dat ik een definitief aanbod zou krijgen als er met 30 dagen geleverd zou worden.
4-11 aanbod ontvangen en stap voltooid.
5-11 verwachte levering 26-31 december.
6-11 heb ik gebeld over de levertij, welke toch echt eind december is. Gevraagd of met trekhaak sneller zou zijn maar dat zou het erger maken.
Hoop dat ie toch vlot komt. Aanbod voor oude M3 geldt voor 30 dagen met max. 2000 km.
Mag toch aannemen dat dat niet zo spannend is voor het productieproces. Ik vrees het ergste voor mijn verwachte leverdatum 😅twit schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:35:
[...]
Zwart interieur en std velgen. Geen trekhaak. Enhanced autopilot is misschien nog de vreemde eend in mijn config..?
Edit: misschien dat afleverlocatie nog uitmaakt. Dat is voor mij Hengelo. Niet gekozen, is toegewezen.
[ Voor 12% gewijzigd door BasilFX op 06-11-2025 19:46 ]
http://www.basilfx.net
Tilburg voor mij.BasilFX schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:44:
[...]
Mag toch aannemen dat dat niet zo spannend is voor het productieproces. Ik vrees het ergste voor mijn verwachte leverdatum 😅
Edit: misschien dat afleverlocatie nog uitmaakt. Dat is voor mij Hengelo. Niet gekozen, is toegewezen.
Toch een behoorlijk klusje..
@Sjontrader @Seb_Hi87Seb_Hi87 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:07:
[...]
Ik kwam deze site tegen: https://tff-forum.de/t/wi...che-veraenderungen/100784
Hier kan je aan de hand van je Typegoedkeuringsnummer de nodige info vinden. Wellicht leuk om te zien. Je goedkeuringsnummer vind je aan de hand van het kenteken bij de RDW.
Mijn goedkeuringsnummer is volgens de RDW e4*2007/46*1293*47. Ik heb dan ook goede hoop dat er een vernieuwde accu in zit :): [Afbeelding]
Welke accu’s zijn er bij jullie uiteindelijk geleverd?
Hoe weet je dat ie nu op de kade staat? Ik zie geen odometers in de api voorbij komen 😭Maurice- schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:30:
Ze hebben de vaart er lekker in in Zeebrugge! De Argus Ray is om 17:30u aangekomen en m'n M3 (*659) staat nu al aan de kade.
Toch een behoorlijk klusje..
Overigens wel een kenteken gekregen in de Tesla app. En woensdag ophalen. Zin in.
Op basis van die gegevens krijg ik een Model 3 uit juni 25, zonder camera voor en stalk. Wel met de nieuwe accu..SquareOne schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:29:
[...]
@Sjontrader @Seb_Hi87
Welke accu’s zijn er bij jullie uiteindelijk geleverd?
Mijn km-stand is gisteravond opgelopen. Hier nog geen kenteken. Wat je is jouw vin serie?Newjersey schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 06:00:
[...]
Hoe weet je dat ie nu op de kade staat? Ik zie geen odometers in de api voorbij komen 😭
Overigens wel een kenteken gekregen in de Tesla app. En woensdag ophalen. Zin in.
65 is mijn vin serie. Maar aangezien ik al een kenteken en ophaal datum heb zal het allemaal wel goed komen denk ik zo. Wel vreemd qua logica. Dat dan wel.Maurice- schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:54:
[...]
Mijn km-stand is gisteravond opgelopen. Hier nog geen kenteken. Wat je is jouw vin serie?
Ik heb exact dezelfde staan. Geen idee haha
Had per mail navraag gedaan ivm evt. nieuwe accu (model 3 LR AWD). Hier werd expliciet wel de stalk en camera als aanwezig benoemd. Mbt accu deed Tesla geen (blijkbaar nooit) openlijk een uitspraak.Bas_db schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 06:59:
[...]
Op basis van die gegevens krijg ik een Model 3 uit juni 25, zonder camera voor en stalk. Wel met de nieuwe accu..
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
:strip_exif()/f/image/7jo1FOPUu7FsIkCp4F2PsvG4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vVjp14ReF46diM2k6K8syIxz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/j6zHyRdwVtS70CyTh6VHgLhk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/apU4KvixYKF1rktepLjlvTgR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/snNoLjH8i24f9EDqMfTBQXvC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FZFRcfY46I6ZPsO5DDIY6I4V.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ye2QGy7WQVHNMU88SQ3LAbVs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AYLzK4kbdrESnwSZj2l3yTaq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6ndEzNpyTAWV76n0Ts9cnRLL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/whsJ5944DQIhaVcVl1RhYSpk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lwF5BkXjiDM300EoUAVOJWFb.jpg?f=user_large)