Ik ben vooral benieuwd in context van MYBas_db schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 06:59:
[...]
Op basis van die gegevens krijg ik een Model 3 uit juni 25, zonder camera voor en stalk. Wel met de nieuwe accu..
Hier exact hetzelfde
Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit
Ik was al hyped dat ik een update had, maar idd ook deze.
haha precies dezelfde update! weet iemand ook wat het inhoud?
Daar ging ik in eerste instantie ook even vanuit. Maar als ik in de Tesla parts catalog mijn VIN op zoek, zie ik wel dat er op die VIN de camera, stalk en zwarte logo's zitten. Ik denk eerlijk gezegd dat Tesla hun zaken omtrent wat ze op welke auto doen beter weten dan de RDW. Dit is natuurlijk eerste lichting van de nieuwe goedkeuring en wellicht zit daar nog wat achterstallig onderhoudBas_db schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 06:59:
[...]
Op basis van die gegevens krijg ik een Model 3 uit juni 25, zonder camera voor en stalk. Wel met de nieuwe accu..
https://epc.tesla.com/en-US/catalogsbuckshot030 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:43:
[...]
Daar ging ik in eerste instantie ook even vanuit. Maar als ik in de Tesla parts catalog mijn VIN op zoek, zie ik wel dat er op die VIN de camera, stalk en zwarte logo's zitten. Ik denk eerlijk gezegd dat Tesla hun zaken omtrent wat ze op welke auto doen beter weten dan de RDW. Dit is natuurlijk eerste lichting van de nieuwe goedkeuring en wellicht zit daar nog wat achterstallig onderhoud
Hier kun je je VIN invoeren.
Als je dan bij parts rechtsboven op FASCIA CAMERA zoekt, en je klikt de Base of performance versie aan (afhankelijk welke versie je hebt) zie je links in de tabel onderaan een groen bolletje staan als hij op dit VIN nummer zit.
Thanks! Op basis daarvan geeft hij idd wel aan dat de camera erop zit. Zal dus nog even spannend zijn tot volgende week wat het gaat worden.buckshot030 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:48:
[...]
https://epc.tesla.com/en-US/catalogs
Als je dan bij parts rechtsboven op FASCIA CAMERA zoekt, en je klikt de Base of performance versie aan (afhankelijk welke versie je hebt) zie je links in de tabel onderaan een groen bolletje staan als hij op dit VIN nummer zit.
Ik heb inmiddels de opvolging ontvangen voor mijn inruilaanbod waarbij ik additionele informatie en foto's moet verstrekken.
Werkt dit vertragend in het leveringsproces? Als in, staat de rest van het proces on hold? Of staat de bestelling al gewoon in de rij te wachten om geproduceerd te worden?
Werkt dit vertragend in het leveringsproces? Als in, staat de rest van het proces on hold? Of staat de bestelling al gewoon in de rij te wachten om geproduceerd te worden?
Mijn ervaring is - on hold.Sypheron schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:02:
Ik heb inmiddels de opvolging ontvangen voor mijn inruilaanbod waarbij ik additionele informatie en foto's moet verstrekken.
Bij mij duurde het 'detail' inruilbod 4 dagen.
Dank! Dan ga ik mijn middagpauze vandaag even gebruiken om te poetsen en door de wasstraat te rijdenziecko schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:16:
[...]
Mijn ervaring is - on hold.
Bij mij duurde het 'detail' inruilbod 4 dagen.
ah nice thanks! daar kan ik wat mee. Op basis hiervan zou ik hem ook hebben en die hoop had ik al aangezien het model year 2026 was. Weet je toevallig ook wat het partid van de richtingaanwijzer zou zijn? als ik op stalks oid zoek kan ik het iig niet vindenbuckshot030 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:48:
[...]
Ik heb eerder deze week iemand van Tesla Tilburg gesproken en ook deze vraag gesteld. De medewerker gaf aan dat dit geen invloed heeft, maar wie zal het zeggen…Sypheron schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:02:
Hier ook de update: details.homeScreenData
Tesla app verversen moet ik ook maar beetje minderen
[ Voor 23% gewijzigd door joeyke87 op 07-11-2025 10:37 ]
Dat leg ik hier uit: MagicLegend in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"SnoozeOperator schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:22:
[...]
ah nice thanks! daar kan ik wat mee. Op basis hiervan zou ik hem ook hebben en die hoop had ik al aangezien het model year 2026 was. Weet je toevallig ook wat het partid van de richtingaanwijzer zou zijn? als ik op stalks oid zoek kan ik het iig niet vinden
Kan iemand al bevestigen dat de m3h my2026 die nu in levering gaan, de nieuwe front camera en richtingaanwijzer hebben?
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3
Thnx! als ik de parts mag geloven dan idd met Camera en stalks, logo geloof ik dan eigenlijk ook wel en hoop ik ook op aangezien ik een Utra red heb besteld en de combinatie rood en zwart echt nice isMagicLegend schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:30:
[...]
Dat leg ik hier uit: MagicLegend in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
[ Voor 7% gewijzigd door SnoozeOperator op 07-11-2025 10:41 ]
Ik heb deze vraag expliciet gevraagd bij Tesla deze week. En die medewerker gaf aan dat het niet uitmaakt en aparte processen zijn.Sypheron schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:02:
Ik heb ook een inruil auto opgegeven bij mijn bestelling, maar die moet ik nog even aanschaffen 🫣
Dank voor jullie reacties! Heb de auto vanmorgen en vanmiddag toch maar even schoongemaakt van binnen en door de wasstraat gehaald. Daarna de aanvullende stappen doorgevoerd, ben benieuwd wanneer ik het aanbod ontvang.
Zojuist Tesla Tilburg nog even aan de lijn gehad voor de opvolging, alles is nu in order. Dus nu is het compleet uit mijn handen en afwachten, en laat dat nou net het lastigste zijn
Zojuist Tesla Tilburg nog even aan de lijn gehad voor de opvolging, alles is nu in order. Dus nu is het compleet uit mijn handen en afwachten, en laat dat nou net het lastigste zijn
Ik heb 22 okt de M3P besteld en bevestigd gekregen dat die de frontcamera en nieuwe richtingaanwijzer heeft.charlie7 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:36:
Kan iemand al bevestigen dat de m3h my2026 die nu in levering gaan, de nieuwe front camera en richtingaanwijzer hebben?
@charlie7 Ik heb 15 augustus de Model 3 in Stealth Grey besteld. Afgelopen week heb ik Tesla gebeld en zij gaven aan dat deze de nieuwe richtingaanwijzer en frontcamera heeft.
Ik stelde dezelfde vraag en kreeg een vergelijkbaar antwoord: het inruilproces staat los van de bestelling.blackspeedy schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:44:
[...]
Ik heb deze vraag expliciet gevraagd bij Tesla deze week. En die medewerker gaf aan dat het niet uitmaakt en aparte processen zijn.
Ik heb ook een inruil auto opgegeven bij mijn bestelling, maar die moet ik nog even aanschaffen 🫣
Overigens valt hierbij wel op dat Tesla niet echt op B2C is ingericht. De inruilprijs is maar 30 dagen geldig, dus bij een langere levertijd moet je een nieuwe prijs opvragen. Je leest verhalen dat dit duizenden euro's kan schelen. Ik ben geen expert in consumentenrecht, maar dit komt op mij toch wat twijfelachtig over. Maar goed, Tesla pakt dingen nu eenmaal anders aan en dat weet je voordat je bestelt.
Ik heb een oud barrel gekocht en deze ingeruild. Nooit eerder heb ik de waarde van een auto kunnen ver17voudigen...😉😎
En dat binnen enkele dagen....
En dat binnen enkele dagen....
[ Voor 11% gewijzigd door Willianv op 07-11-2025 15:32 ]
Waar lees je dat? Want je leest hier juist dat men na contact gewoon voor hetzelfde bedrag kan verlengen én dat er niet naar kilometers wordt gekeken.n0hh schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:28:
[...]
Ik stelde dezelfde vraag en kreeg een vergelijkbaar antwoord: het inruilproces staat los van de bestelling.
Overigens valt hierbij wel op dat Tesla niet echt op B2C is ingericht. De inruilprijs is maar 30 dagen geldig, dus bij een langere levertijd moet je een nieuwe prijs opvragen. Je leest verhalen dat dit duizenden euro's kan schelen. Ik ben geen expert in consumentenrecht, maar dit komt op mij toch wat twijfelachtig over. Maar goed, Tesla pakt dingen nu eenmaal anders aan en dat weet je voordat je bestelt.
Dat werd mij telefonisch wel medegedeeld: 30 dagen geldig, max 2000 km t.o.v wat opgegeven bij waardebepaling.Maurice- schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:57:
[...]
Waar lees je dat? Want je leest hier juist dat men na contact gewoon voor hetzelfde bedrag kan verlengen én dat er niet naar kilometers wordt gekeken.
http://www.basilfx.net
Ik heb die berichten eerder ook gelezen, vooral bij auto's die nog in een duurdere klasse vallen verwacht ik. Het bod op mijn oude Citroën zal geen duizenden euro's lager uitvallen dan want dan blijft er niets meer overMaurice- schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:57:
[...]
Waar lees je dat? Want je leest hier juist dat men na contact gewoon voor hetzelfde bedrag kan verlengen én dat er niet naar kilometers wordt gekeken.
edit:
Hier bijvoorbeeld: jojost1 in "Het grote Tesla Levering topic #2"
En hier: kolibrie23 in "Het grote Tesla Levering topic #2"
Het inruil bod komt van een veiling tussen onafhankelijke partijen. Ik kan mij voorstellen dat na die 30 dagen een partij mogelijk afhaakt en dat deze opnieuw de veiling in moet en er dan mogelijk een lager bod komt. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hetzelfde bod nog gewoon blijft gelden, gok dat Tesla hiervoor contact opneemt met de partij die het bod heeft gedaan om dit te verifiëren alvorens ze de aanbieding verlengen.
Hier bijvoorbeeld: jojost1 in "Het grote Tesla Levering topic #2"
En hier: kolibrie23 in "Het grote Tesla Levering topic #2"
[ Voor 17% gewijzigd door Sypheron op 07-11-2025 17:23 ]
Ja dat zeggen ze maar er is hier niemand waarbij na contact uiteindelijk echt minder is gegeven.BasilFX schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:03:
[...]
Dat werd mij telefonisch wel medegedeeld: 30 dagen geldig, max 2000 km t.o.v wat opgegeven bij waardebepaling.
Jawel, zijn hier wel verschillende voorbeelden van voorbij gekomen.Maurice- schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:55:
[...]
Ja dat zeggen ze maar er is hier niemand waarbij na contact uiteindelijk echt minder is gegeven.
Ik laat mij graag overtuigen met quotes in dat geval.Masterchiev schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:55:
[...]
Jawel, zijn hier wel verschillende voorbeelden van voorbij gekomen.
Voorbeelden dat het gewoon verlengd wordt, in sommige gevallen zelfs meerdere maanden:
Daros in "Het grote Tesla Levering topic #2"
Broodro0ster in "Het grote Tesla Levering topic #2"
Seb_Hi87 in "Het grote Tesla Levering topic #2"
[ Voor 36% gewijzigd door Maurice- op 07-11-2025 18:30 ]
Thx, stalk, bumper camera en zwarte logo's bij mij, kan niet beter. Nu nog rondom laten tinten als hij binnen is en zelf voorzien van een coating.buckshot030 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:48:
[...]
Ik zie ook nergens stalks voorbij komen. In het menu bovenin geeft ie aan dat het een model 3 september 2023 gaat. Ondanks dat mijn vin een 2026 model zou zijn. We wachten het wel weer afSnoozeOperator schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:22:
[...]
ah nice thanks! daar kan ik wat mee. Op basis
hiervan zou ik hem ook hebben en die hoop had ik al aangezien het model year 2026 was. Weet je toevallig ook wat het partid van de richtingaanwijzer zou zijn? als ik op stalks oid zoek kan ik het iig niet vinden
Even goed lezen en kijken naar rode en zwarte omlijning.Newjersey schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:29:
[...]
Ik zie ook nergens stalks voorbij komen. In het menu bovenin geeft ie aan dat het een model 3 september 2023 gaat. Ondanks dat mijn vin een 2026 model zou zijn. We wachten het wel weer af
[ Voor 12% gewijzigd door hveck75 op 08-11-2025 00:26 ]
Misschien niet hier, maar er zijn genoeg verhalen online, vooral bij jongere auto’s. Kijk maar eens op Reddit. Voor particulieren is de inruil vaak een belangrijke factor om verschillende offertes goed te kunnen vergelijken. Je wilt dan geen onverwachte veranderingen tussen het moment van bestellen en de levering.Maurice- schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:55:
[...]
Ja dat zeggen ze maar er is hier niemand waarbij na contact uiteindelijk echt minder is gegeven.
Maar het is geruststellend om te horen dat Tesla hier in Nederland blijkbaar flexibel mee omgaat.
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.