De taycan oogt echt geweldig! En ik was ook op slag verliefd. Maar als je mijn post in het Porsche forum leest, dan is het gewoon een auto uit 2010…
Ik bedoel daarmee de dingen die tesla wel voor elkaar heeft, Porsche niet. En als je veel rijdt (50k km / jaar) gaan die dingen storen.
Voorbeelden:
Je loopt naar de kliko, auto ontgrendelt, maar wanneer je wegloopt vergrendelt deze niet.
Je wordt gebeld, neemt gesprek aan, hangt op en je hebt 3 handelingen nodig om de radio weer aan te krijgen.
Je wil op je oprit parkeren, stelt “smartlift” in om je drempel op te komen. Maar 2 uit de 10x vergeet ie t. En dan ram je met de bodem over de grond (en niet subtiel)
Volgend liedje luisteren, daar zit gee knopje voor.
Met voetbeweging de kofferbak bedienen: doet het niet maar met je lange jas half over de motorkap: ontgrendelen maar!
Laadpoort: sluit niet vanzelf, geen motor.
Apple CarPlay: je verbind de telefoon, leeg in half uur. Maar bovenal, je navigeert naar huis. Je weet ik moet laden, maar de API connecteert maar 1x zodat dit compleet nutteloze informatie is.
En dan de storingen, errors, onlogica van de adaptive cruise.
Uiterlijk een top auto, en voor iedereen uit een pak m beet Audi a4 uit 2015 een geweldige upgrade, maar als je tesla gewend bent valt dit onwijs tegen!
Geen slechte Auto, verre van maar geen nieuwprijs van 150k waard.
Geloof mij, iemand die 10 auto’s heeft gehad in de laatste 6 jaar, Tesla is briljant! Misschien niet de stilte maar qua ev echt onovertroffen.
:-)
Maar nu genoeg off topic!