Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Mijn bestelling staat al sinds 29-8, maar nog geen zicht op een levering.
Delivery window is nu 13-11 tm 18-12...
Nope, mijn bestelling staat al sinds Juli. Leverrestrictie is begin deze maand verwijderd.Mvb92 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:53:
Heeft iemand al een update ontvangen over een MY LR RWD?
Delivery window = 'October 2025'
Heb ook een inruilvoorstel ontvangen voor mijn Y RWD uit dec 2022. Slechts 25k, 3 maanden geleden kreeg ik nog 28k. Er is nu wel een inruilbonus maar ik neem aan deze er nog bovenop komt? Anyway ik ga proberen de auto te verkopen via autoscout oid om er iets meer voor te krijgen en dan een goedkoop autootje op de kop tikken voor de 5k inruil bij Tesla.
Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar Tesla Delivery kan niet in de productieplanning kijken, zij praten enkel over verwachting.polini schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:25:
[...]
Vanaf half november zullen de AWD die in bestelling staan worden gemaakt. Ik vermoed dat ze steeds een batch van een type doen.
Dat kan ik bevestigen. Ze hebben echt geen idee.Aldusso schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:22:
[...]
Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar Tesla Delivery kan niet in de productieplanning kijken, zij praten enkel over verwachting.
Dinsdagochtend gebeld; ook mij werd half november productie / eind november afhalen geprojecteerd.
3 Uurtjes later had ik opeens een VIN, een levertermijn van 1 week in plaats van anderhalve maand.
De dag erna volgde de SMS en kon ik al een afspraak maken voor volgende week.
Ook hier gaven ze afgelopen week aan Oktober gaat niet meer lukken reken om mid/eind november.
Als ik Tesla was, zou ik zorgen dat je eerst een 'bandje' te horen krijgt als je de Delivery lijn belt met de tekst: "Lieve klant, wij hebben niet meer informatie over levertijden dan dat u in de Tesla app kunt zien. We verzoeken u vriendelijk geduld te hebben of zich aan te melden op Tweakers voor een keuvelgroepje met lotgenoten. Hebt u een andere vraag, blijf dan aan de lijn."SquareOne schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:11:
Waarschijnlijk zeggen ze gewoon half november zodat we pas over een maand weer gaan bellen hoe het ervoor staat.
Ook hier gaven ze afgelopen week aan Oktober gaat niet meer lukken reken om mid/eind november.
Mvb92 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:53:
Heeft iemand al een update ontvangen over een MY LR RWD?
m.a.w. ze zeggen tegen iedereen wat anders en weten het zelf ook nietKristenN schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:26:
Ik had gisteren gebeld en ze gaven aan dat de LR RWD pas tweede week van December op de planking voor productie staat. Levertijd staat al een tijdje op 28 nov - 31 dec 2025.
[...]
Zodra de auto op transport gaat krijg je de uitnodiging tot het maken van een afspraak...
Ach ja, half november is nog steeds binnen 3 weken van bestellen tot leveren.
Een wilde gok, 29 oktober?6pack15 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:25:
Myp quicksilver trekhaak. Wanneer zou ik een sms kunnen verwachten? [Afbeelding]
Heb je al eens gekeken of je telefoonnummer correct in je account staat?6pack15 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:25:
Myp quicksilver trekhaak. Wanneer zou ik een sms kunnen verwachten? [Afbeelding]
Daarbij, die SMS is niet heilig. In de app zie je het ook meteen als je een afspraak in kunt plannen, er komt een button op de plek waar normaal je verwachte tijdspanne staat. Idem voor de API als je die gebruikt.
En bij twijfel kun je altijd bellen met Tesla Delivery. Maar hey, die weten net zoveel als de app
Model Y, SR RWD, Deep Blue Metallic, zwart interieur en trekhaak (België)
26 september: besteld
26 september: levertermijn 4 oktober - 30 november 2025
8 oktober: levertermijn 31 oktober - 6 november
8 oktober: vin in api
20 oktober: ETA to Delivery Center 6 november
20 oktober: odometer 0,64; details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker = False
21 oktober: odometer 1,86
22 oktober: ETA to Delivery Center 10 november
22 oktober: ETA to Delivery Center 7 november
23 oktober: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks
= False
24 oktober: ETA to Delivery Center 29 oktober
“Uw auto is nog niet geproduceerd, die staan pas voor begin december gepland.
De levering is gewoon voor het einde van het jaar, dat kunnen we u verzekeren.”
MY LR RWD 2025
Black Diamond
Zwart interieur
Trekhaak
26-08 Besteld: Model Y - AWD - Quicksilver
01-09 Verwachte levering: september
07-09 Verwachte levering: 18-30 september
11-09 Verwachte levering: 24-30 september
15-09 Verwachte levering: 3 oktober - 9 november
19-09 Verwachte levering: september
26-09 Verwachte levering: november
27-09 Verwachte levering: 7-23 oktober
08-10 Verwachte levering: 18 oktober - 24 november
10-10 Verwachte levering: 25 oktober - 10 november
18-10 Verwachte levering: 4 - 31 december
23-10 Verwachte levering: 7 november - 14 december
Mijn leverrestrictie loopt op 4-11 af en ik heb nog geen VINMolukker schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:13:
Voor de mensen die een leverrestrictie hadden, kregen jullie al een VIN nog vóór de leverrestrictie eindigde?
Als je hier zoekt lees je dat ze er geen probleem van maken. Don't ask, don't tell.WhoDoYaThinkIAm schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:30:
Hoe gaat Tesla om met de extra kilometers die je met je in te ruilen auto rijdt doordat ze de leveringstermijn verschuiven?
Model Y - All wheel Drive- Grey, standaard velgen, zwart interieur.
26-09 Besteld
26-09 Verwachte levering: September
26-09 Verwachte levering: November 2025
27-09 Verwachte levering: 28 oktober - 12 December
11-10 Verwachte levering: 2 November - 9 December
15-10 VIN in de API, levertijd 27 Okt - 2 Nov
20-10 isMoreThanTwoWeeks: False
24-10 VIN in de APP + ETA delivery center 31 Oktober
[ Voor 19% gewijzigd door xares op 24-10-2025 14:16 ]
01-10 Besteld
21-10 VIN in app
22-10 SMS / afleverafspraak
24-10 Kenteken in app
30-10 Afhalen
Er zijn echter 2 dingen die ik opmerkelijk vind:
- De auto is nog niet op transport, maar wel in NL geregistreerd middels een kenteken. Is de auto dan toch al in NL?
- Het kenteken geeft een WLTP aan van 500 km (SR), maar ook een netto maximumvermogen van 255 kW.
De fiscale waarde hoort gewoon bij de SR RWD trouwens.
Iemand die dit ook opgevallen is?
Wat zegt de info in de VIN als je die door de VIN decoder heen haalt?Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:34:
Gezien de ‘premium’ SR RWD niet meer te bestellen is, vraag ik me af of Tesla stiekem een (softwarematig?) in range beperkte LR RWD levert. 255 kW is namelijk 346 pk, terwijl de SR eigenlijk 299 pk behoort te hebben. De LR zou inderdaad ca. 340 pk hebben.
Wat is het gewicht op kenteken ?Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:34:
Gezien de ‘premium’ SR RWD niet meer te bestellen is, vraag ik me af of Tesla stiekem een (softwarematig?) in range beperkte LR RWD levert. 255 kW is namelijk 346 pk, terwijl de SR eigenlijk 299 pk behoort te hebben. De LR zou inderdaad ca. 340 pk hebben.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dan stel ik deze vraag ook maar 🙂.Maurice- schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:26:
[...]
Als je hier zoekt lees je dat ze er geen probleem van maken. Don't ask, don't tell.
Doet Tesla moeilijk over je inruilbonus als je je auto later geleverd krijgt dan 31 december? Weet iemand dat?
Lithium Iron Phosphate Battery = LFP batterij, volgens deze site: https://teslatap.com/vin-decoder/Myrdhin schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:52:
[...]
Wat zegt de info in de VIN als je die door de VIN decoder heen haalt?
(Dat is gewoon SR-RWD dus)
Ledig gewicht 1.903 kg / Rijklaar 2.003 kg
=========================
Ik heb even wat gezocht naar referenties op het WWW.
- HNP-48-J: SR RWD, WLTP 500, 220 kW max, 1.903 kg, fiscaal 44.990, mei 2025
- HFR-13-F: LR RWD, WLTP 600, 255 kW max, 1.859 kg, fiscaal 50.290, feb 2025
[Edit] Nevermind... Ik lees hier dat Tesla soms andere motoren monteert, maar dat je max beschikbare vermogen toch beperkt wordt door wat de batterij maximaal kan leveren. Leuk voor de spec sheet, maar in de praktijk schiet je er dus niks mee op.
[ Voor 48% gewijzigd door Danny the dog op 24-10-2025 16:00 ]
Wat een auto kan niet wachten tot de meine geleverd wordt helaas enkel nogsteeds een vin in de API.
De witte is op de zelfde dag besteld 3 Oktober en geleverd op 23 Oktober.
Zo snel kan het gaan maar verwachting is dat de QuickSilver nogsteeds tussen November 2 - November 8 geleverd wordt.
Model Y, SR RWD, Deep Blue Metallic, zwart interieur en trekhaak (België)
26 september: besteld
26 september: levertermijn 4 oktober - 30 november 2025
8 oktober: levertermijn 31 oktober - 6 november
8 oktober: vin in api
20 oktober: ETA to Delivery Center 6 november
20 oktober: odometer 0,64; details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker = False
21 oktober: odometer 1,86
22 oktober: ETA to Delivery Center 10 november
22 oktober: ETA to Delivery Center 7 november
23 oktober: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks
= False
24 oktober: ETA to Delivery Center 29 oktober
24 oktober: odometer 2,04; levertermijn 27 oktober - 4 november; Papieren ontvangen voor inschrijving; SMS ontvangen voor afspraak
30 oktober: Afspraak gepland afhaling
Mogelijk om deze reden:Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:34:
Per vandaag heeft mijn MY SR RWD ‘premium’ een kenteken.
01-10 Besteld
21-10 VIN in app
22-10 SMS / afleverafspraak
24-10 Kenteken in app
30-10 Afhalen
Er zijn echter 2 dingen die ik opmerkelijk vind:Gezien de ‘premium’ SR RWD niet meer te bestellen is, vraag ik me af of Tesla stiekem een (softwarematig?) in range beperkte LR RWD levert. 255 kW is namelijk 346 pk, terwijl de SR eigenlijk 299 pk behoort te hebben. De LR zou inderdaad ca. 340 pk hebben.
- De auto is nog niet op transport, maar wel in NL geregistreerd middels een kenteken. Is de auto dan toch al in NL?
- Het kenteken geeft een WLTP aan van 500 km (SR), maar ook een netto maximumvermogen van 255 kW.
Speedfight schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:08:
[...]
Net even met Tesla Tilburg contact gehad; alle bestellingen van het Model Y RWD model dat komt te vervallen, maar waarop een leverrestrictie in de toekomst zit, worden inderdaad nu al geproduceerd en naar Nederland overgebracht.
Je krijgt de auto echter pas als de leverrestrictie (zoals door de Lease maatschappij is meegegeven) is verlopen.
Bij Tesla Tilburg weten ze dit ook pas sinds vanmorgen, en ze zijn nu druk met het zoeken naar een oplossing om alle binnenkomende RWD's met leverrestrictie ergens te stationeren...
@Molukker , bovenstaande zal dus ook voor jou gelden.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Alleen nog geen kenteken in de app.
Op Zondag mogen ze ook niet rijden in Duitsland.SuperEm schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:34:
Mijn ophaalafspraak staat op dinsdag 28 Oktober, maar auto is nog steeds niet getransporteerd.. ik ben heel benieuwd of zij in de weekenden doorwerken.. anders zou de auto maandag moeten komen nog.. fingers crossed
Geen idee hoeveel tijd Tesla Delivery nodig heeft als de auto geleverd is vanuit Duitsland. Maandag zou ook nog kunnen dan.
heb een tesla Y rwd quick silver besteld met de wit/zwarte bekleding. Besteld op 9 oktober, net voordat de standard en de premium werden ingevoerd. Had al snel een vin nummer en sinds begin deze week een kenteken.
Via de api staat hij nog niet op transport is maar wel aflevering dinsdag 28 oktober 09.30u
Het ready for delivery is wel blauw, dus misschien ze er dan toch wel zijn en niet uit Berlijn komen ofzo ?
Hoop in ieder geval dat hij er dinsdag is want moet maandagavond mijn andere auto wegbrengen
Model 3 Stealth Grey RWD. 15000 km, 48 mnd.
Besteldatum 9 september, levering 9 - 23 november.
Inmiddels wel een vin toegewezen gekregen in de app: 657
Heb ff op de parts catalog gekeken en aldus heeft deze uitvoering de zwarte logo's, de nieuwe front fascia camera en knipperlicht hendel, dus das dan wel weer tof
Wel al een kenteken in de app. In de api niet
Bij mij namelijk ook; VIN en kenteken wel zichtbaar in de app, afhaalafspraak staat op de 30e. Op basis hiervan zou ik zeggen, alles in orde.
Maar in de API staat geen kenteken en ook niet dat de wagen op transport is.
Wellicht ijlt die informatie na of komt die data niet goed door.
Zijn er mensen die recentelijk een MY hebben afgehaald die kunnen aangeven of hun wagen volgens de API wel in transport ging? Of wanneer dat zichtbaar werd?
Als ie een kenteken heeft dan is ie in NL.Ozzie013 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:41:
Hier hetzelfde;
heb een tesla Y rwd quick silver besteld met de wit/zwarte bekleding. Besteld op 9 oktober, net voordat de standard en de premium werden ingevoerd. Had al snel een vin nummer en sinds begin deze week een kenteken.
Via de api staat hij nog niet op transport is maar wel aflevering dinsdag 28 oktober 09.30u
Het ready for delivery is wel blauw, dus misschien ze er dan toch wel zijn en niet uit Berlijn komen ofzo ?
Hoop in ieder geval dat hij er dinsdag is want moet maandagavond mijn andere auto wegbrengen
Nou, ik heb dit ook, maar in kan dus wel vertellen dat de motor 350pk heeft als iemand er naar vraagt.Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:10:
[...]
[Edit] Nevermind... Ik lees hier dat Tesla soms andere motoren monteert, maar dat je max beschikbare vermogen toch beperkt wordt door wat de batterij maximaal kan leveren. Leuk voor de spec sheet, maar in de praktijk schiet je er dus niks mee op.
(Dat de batterij het niet kan leveren laten we dan even weg)
ow das een geruststellende gedacht. ThxLastSamurai schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:02:
[...]
Als ie een kenteken heeft dan is ie in NL.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.