• Chris2024
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-10 10:42
MeneerK schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:24:
[...]

Kan je afspraken verplaatsen? Zag dat niet direct terug in de app.
Ik heb gebeld met tesla in Tilburg en het was zo geregeld.

• Chris2024
Kenteken MY ontvangen…afleverafspraak ingepland op woensdag a.s…eindfactuur betaald… bevestiging van betalen gehad… resterend bedrag = €0

Vandaag ineens een bericht dat mijn inruilaanbod is verlopen…met een extra vakje in de app: extra betaling vereist.
En weer foto’s insturen, km stand, enz.
Wat nou als het inruilvoorstel veel lager is en ik niet akkoord ga?

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:54
Chris2024 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:06:
Kenteken MY ontvangen…afleverafspraak ingepland op woensdag a.s…eindfactuur betaald… bevestiging van betalen gehad… resterend bedrag = €0

Vandaag ineens een bericht dat mijn inruilaanbod is verlopen…met een extra vakje in de app: extra betaling vereist.
Ik heb ze toen bericht gestuurd dat ik niet alle foto's opnieuw wilde doen. Vervolgens alleen KM stand moeten doorgeven. Bedrag bleef hetzelfde. Volgens mij zit de grens ergens bij 2k km's, tenminste daar heb ik andere over gehoord in dit forum.

Ik heb hem al 2x moeten verlengen. Beide zelfde bedrag behouden.

[ Voor 4% gewijzigd door GarageGoblin op 11-10-2025 12:05 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:52
JayJavier schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:30:
[...]

Yes, hier ook. Denk dat we echt een mooie config hebben met de LPF en toch premium interieur...
De LPF was een politieke partij ;)
Maar ik kan me voorstellen dat je blij bent met de LFP en premium config.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-10 13:49
LuPo schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:24:
[...]

De LPF was een politieke partij ;)
Maar ik kan me voorstellen dat je blij bent met de LFP en premium config.
Haha klopt. Typefout. Heb ondertussen een inruilvoorstel van Tesla gehad maar niet interessant. Dus blijven lekker bij deze uitvoering!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59
JayJavier schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:10:
[...]

Haha klopt. Typefout. Heb ondertussen een inruilvoorstel van Tesla gehad maar niet interessant. Dus blijven lekker bij deze uitvoering!
Meer of minder dan 10% afschrijving de eerste week? :7

• JayJavier
Maurice- schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:07:
[...]

Meer of minder dan 10% afschrijving de eerste week? :7
Het inruilvoorstel, exclusief €5.000 inruilpremie, was €36.500. Nieuwprijs was €47.500.

Ik denk overigens dat het proces geautomatiseerd is maar dan ligt het heel ver uit elkaar.

• JBVH050
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17:55
JayJavier schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:30:
[...]

Het inruilvoorstel, exclusief €5.000 inruilpremie, was €36.500. Nieuwprijs was €47.500.

Ik denk overigens dat het proces geautomatiseerd is maar dan ligt het heel ver uit elkaar.
Nou, dat valt erg tegen. Dan kreeg ik in augustus voor mijn ingeruilde '24 MY RWD SR nog meer (exclusief inruilbonus van 4k).

• JayJavier
JBVH050 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:48:
[...]

Nou, dat valt erg tegen. Dan kreeg ik in augustus voor mijn ingeruilde '24 MY RWD SR nog meer (exclusief inruilbonus van 4k).
Ik denk dat dit volledig geautomatiseerd is ;) een week oude MY SR RWD (Premium) is natuurlijk veel meer waard ;)

• Chris2024
JayJavier schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:30:
[...]

Zo dat is een flinke afschrijving! Bizar, dat ze hier mee terugkomen.

• JayJavier
Chris2024 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:31:
[...]

Zo dat is een flinke afschrijving! Bizar, dat ze hier mee terugkomen.
Eens. Maar het was een probeersel. Ben erg blij met de MY die ik he ;)

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:34
Weer een wijziging 8)7

Model Y - All wheel Drive- Grey, standaard velgen:

26-09 Besteld
26-09 Verwachte levering: September
26-09 Verwachte levering: November 2025
27-09 Verwachte levering: 28 Oktober - 12 December
11-10 Verwachte levering: 2 November - 9 December

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 16:02
Het gaat de goede kant op..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIpjcectnadCHZFlobRnBvSwzPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TvPsn1KtCviy2fZ3QTCTV5yv.jpg?f=fotoalbum_large

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:25
Hier ook iets verplaatst. Maar heb nog wel hoop dat ik hem volgende week ook daadwerkelijk kan ophalen. Medewerker vertelde mij wel dat onderstaande afleverdata is van de auto en niet zozeer de verwachte ophaaldatum.

October 11 - October 17
October 12 - October 19

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakx op 12-10-2025 17:48 ]

• Tweakx
Mocht iemand het leuk vinden om te zien hoe (een deel) van de Y's naar Nederland komt.. zie onderstaande video. Vorige jaar opgenomen wel. Begon pas later met opnemen dus besef hoe lang deze trein was.. :)

YouTube: Model Y Train transport Netherlands

[ Voor 11% gewijzigd door Tweakx op 12-10-2025 18:02 ]

• Chris2024
GarageGoblin schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:29:
[...]

Lekker hier ook! Aangezien we met de Tesla lekker langzaam op auto pilot gaan rijden, en mij niets meer ga aantrekken van opgefokte weggebruikers, alvast een mooi ezelsbruggetje verzonnen voor de JHV - xx - x "Jij hebt voorrang!"
Ja daar moet ik nog aan gaan werken, om langzaam te rijden…
Mijn kenteken is meer “ja hard vliegen” :*)

• weert14
  • Laatst online: 08-11 11:01
Goedenavond allen,

Hier al een tijdje bezig met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto. Proefgereden in de model y 2025 echt was daar zeer over te spreken.
Mijn werkgever heeft afgelopen dinsdag(7-10) een offerte ontvangen voor de “oude” juniper van €44,990 en daar direct akkoord op gegeven. Afgelopen vrijdag (10-10) heeft hij het contract gekregen en die gelijk ondertekend. Dit was natuurlijk dezelfde dag dat de standaard en premium versies aangeboden werden door tesla.
Wat ik mij afvraag is wat er gebeurd als de LM de auto dus nog niet daadwerkelijk besteld heeft bij tesla. Aangezien de versie die ik heb besteld nu ineens 50k is ipv 45k en die dus niet meer te bestellen is denk ik?

• Tweakx
weert14 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:18:
Goedenavond allen,

Hier al een tijdje bezig met het uitzoeken van een nieuwe leaseauto. Proefgereden in de model y 2025 echt was daar zeer over te spreken.
Mijn werkgever heeft afgelopen dinsdag(7-10) een offerte ontvangen voor de “oude” juniper van €44,990 en daar direct akkoord op gegeven. Afgelopen vrijdag (10-10) heeft hij het contract gekregen en die gelijk ondertekend. Dit was natuurlijk dezelfde dag dat de standaard en premium versies aangeboden werden door tesla.
Wat ik mij afvraag is wat er gebeurd als de LM de auto dus nog niet daadwerkelijk besteld heeft bij tesla. Aangezien de versie die ik heb besteld nu ineens 50k is ipv 45k en die dus niet meer te bestellen is denk ik?
Ik denk alleen dat de leasemaatschappij of Tesla zelf hier zelf wat over kan zeggen. Wat mij wel op viel: op de dag van de aankondiging van de wijzigingen stonden nog alle model Y's op de Avyens pagina en nu alleen nog de performance en is voor de rest alles weggehaald. Ik heb een gevoel dat ze dit morgen eerst gaan updaten. Wellicht dat je geluk hebt!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
weert14 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:18:
Proefgereden in de model y 2025 echt was daar zeer over te spreken.
[...]
Allereerst is het in de autowereld niet zo handig om een jaartal te noemen. Ik heb namelijk een Model Y 2025, dat is namelijk het model welke vorig najaar werd geproduceerd. Aangezien je deze al 9 maanden niet meer kunt bestellen lijkt me dat sterk. Modeljaren van auto's zijn niet gelijk aan kalenderjaren.

Dat is idd aan de wagenpark beheerder om na te vragen. Vaak zit er wat vertraging in het bestellen bij Tesla en dan kan het zomaar zijn dat je bestelling opnieuw moet. Dan heb je wel een hogere cataloguswaarde.
Tenzij je kunt leven met de opties van de nieuwe goedkopere uitvoering, dan is je bijtelling meteen een stuk lager.

• Gfewjf
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21-10 07:20
Ik wil mijn status checken op de api. Echter, als ik die "page not found" link in de api plak en op de submit button druk, krijg ik de foutmelding:

Authentication Error
Authentication failed: Failed to exchange code for token: Internal Server Error in proxy.

Normaliter moet je gewoon 100x drukken en komtie er wel doorheen maar dat doetie nu ook niet. Iemand ideeën?

• Mvb92
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07-11 11:19
Ik zie hier dat veel MY SR uitlevert gaan worden, maar de LR RWD blijft een beetje achter. Hoe is de ervaring van andere die de LR RWD hebben besteld?

Mijne is zojuist weer uitgesteld.

29-8 besteld via LM met levering Sept. MY LR RWD, Quick Silver, Zwart interieur, geen trekhaak.
29-9 levering verzet naar 11-10 / 27-10
13-10 levering verzet naar 13-11 / 18-12

Voor een verwachte levering van september is dit niet helemaal verwacht...

• Tweakx
Tweakx schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:47:
Hier ook iets verplaatst. Maar heb nog wel hoop dat ik hem volgende week ook daadwerkelijk kan ophalen. Medewerker vertelde mij wel dat onderstaande afleverdata is van de auto en niet zozeer de verwachte ophaaldatum.

October 11 - October 17
October 12 - October 19
October 12 - October 19
October 13 - October 20

Besteld 3 sep, SR. Gaat niet de goede kant op, maar hoop vandaag of morgen nog op een SMS.

• MeneerK
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 26-10 18:30
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

October 12 - October 19
October 13 - October 20

Besteld 3 sep, SR. Gaat niet de goede kant op, maar hoop vandaag of morgen nog op een SMS.
Blauwe neem ik aan? Wellicht dat je de nieuwe kleur krijgt en daarom zo lang moet wachten.

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 22:37
Gfewjf schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:54:
Ik wil mijn status checken op de api. Echter, als ik die "page not found" link in de api plak en op de submit button druk, krijg ik de foutmelding:

Authentication Error
Authentication failed: Failed to exchange code for token: Internal Server Error in proxy.

Normaliter moet je gewoon 100x drukken en komtie er wel doorheen maar dat doetie nu ook niet. Iemand ideeën?
Even later opnieuw proberen... Soms een paar keer.

• Tweakx
MeneerK schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:53:
[...]

Blauwe neem ik aan? Wellicht dat je de nieuwe kleur krijgt en daarom zo lang moet wachten.
Nee wit. Maar zojuist gebeld en kan hem woensdag ophalen! :9 _/-\o_

• Gfewjf
Mvb92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:10:
Ik zie hier dat veel MY SR uitlevert gaan worden, maar de LR RWD blijft een beetje achter. Hoe is de ervaring van andere die de LR RWD hebben besteld?

29-8 besteld via LM met levering Sept. MY LR RWD, Quick Silver, Zwart interieur, geen trekhaak.

Ik heb ook een LR RWD, diamond black zwart intereur zonder trekhaak. besteld. 24-9. Levering zou oktober zijn. Paar dagen later in de app ineens 25 nov - 19 jan…

Sindsdien geen wijziging. Ik vraag mij ook af wat er met de LR RWD ineens aan de hand is.

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Oh bijzonder! Ik heb dezelfde configuratie maar al medio augustus besteld en in de app staat nog steeds 13-oktober...

• JFK104
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 16:58
Gfewjf schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Ik heb ook een LR RWD, diamond black zwart intereur zonder trekhaak. besteld. 24-9. Levering zou oktober zijn. Paar dagen later in de app ineens 25 nov - 19 jan…

Sindsdien geen wijziging. Ik vraag mij ook af wat er met de LR RWD ineens aan de hand is.
Ik denk dat ze de "normale" RWD voorrang geven om die productielijn zo snel mogelijk uit te faseren. Dit met de komst van de nieuwe "standaard".

Nergens op gebaseerd maar is zie veel LR / AWD opschuiven en de normale worden wel uitgeleverd.
Zelf stond ik voor 5-19 oktober met een LR en is sinds vorige week 3-12 tm 31-12 geworden.

• Gfewjf
JFK104 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:23:
[...]

Ik denk dat ze de "normale" RWD voorrang geven om die productielijn zo snel mogelijk uit te faseren. Dit met de komst van de nieuwe "standaard".

Nergens op gebaseerd maar is zie veel LR / AWD opschuiven en de normale worden wel uitgeleverd.
Zelf stond ik voor 5-19 oktober met een LR en is sinds vorige week 3-12 tm 31-12 geworden.
Ik dacht ik bel ff, zegtie vent tegen me ja de LR RWD gaat pas in december in productie |:(

• Tweakx
goldmemberf1 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Oh bijzonder! Ik heb dezelfde configuratie maar al medio augustus besteld en in de app staat nog steeds 13-oktober...
Heb je al een vin in de app en factory Leave in de API? Zo ja dan krijg je waarschijnlijk vandaag een SMS of even bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweakx op 13-10-2025 11:54 ]

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:37
Ik ben nieuw in dit topic, maar ga het volgen met interesse.

Ook ik heb een 'oude' SR-RWD besteld, op 1 oktober.
Levertijd stond op 17 oktober +3 weken. Die verschoof opeens naar 29 oktober - 5 december. Dan word ik wel een beetje nerveus, als lease rijder...

Bij telefonisch contact (Tilburg) werd me verteld dat ik sowieso dit jaar de bestelde auto ga ontvangen, waarschijnlijke productie in november. De VIN wordt bij start productie aangemaakt, wat ongeveer 2 weken zou zijn voor de vroegste leverdatum. Dus, dan moeten we daar maar van uitgaan lijkt me.

Dat Tesla een alternatief voertuig aanbiedt om een levertijd te halen, wordt pas aangeboden bij bestellingen in december. Aldus de medewerker.

Mijn ervaring is ook dat praten met een shop medewerker 0 waarde heeft. Deze mensen weten niks meer dan een consument met Google en de Tesla website.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• goldmemberf1
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:45:
[...]

Heb je al een vin in de app en factory Leave in de API? Zo ja dan krijg je waarschijnlijk vandaag een SMS of even bellen.
VIN zit in de app en hij staat 'in transit'. ETA naar Delivery center is echter verschoven van 15 naar 17 oktober

• Tweakx
goldmemberf1 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

VIN zit in de app en hij staat 'in transit'. ETA naar Delivery center is echter verschoven van 15 naar 17 oktober
Bel ze gewoon even. Die van mij staat geen eens in transit.

• goldmemberf1
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:34:
[...]

Bel ze gewoon even. Die van mij staat geen eens in transit.
'We zijn ermee bezig'. Kan waarschijnlijk morgen of overmorgen een sms'je verwachten. Net een klein kind voel ik me weer :P

• Tweakx
goldmemberf1 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:00:
[...]

'We zijn ermee bezig'. Kan waarschijnlijk morgen of overmorgen een sms'je verwachten. Net een klein kind voel ik me weer :P
Haha, zijn ze gewend. Dan kan je hem vast snel ophalen.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:32
Voor een bedrijf als Tesla vind ik het wel opvallend ze de telefoon zo goed opnemen bij het Delivery Center. Had van Elon wel verwacht dat hij dat ook weg zou bezuinigen. Vooral omdat ze je niet heel veel meer kunnen vertellen dan wat er in de API staat.

Enfin, ik maak er ook gewoon gebruik van. Status van mijn blauwe Y RWD LR; “oktober”.
Medewerkers geven aan dat er nog wel een productie run wordt verwacht ondanks dat de configuratie niet meer te bestellen is.

Ik hoef nog niet te switched naar de nieuwe blauw.

• Tweakx
SquareOne schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:06:
Voor een bedrijf als tesla vind ik het wel opvallend ze de telefoon zo goed opnemen bij het delivery center. Had van Elon wel verwacht dat hij dat ook weg zou bezuinigen. Vooral omdat ze je niet heel veel meer kunnen vertellen dan wat er in de API staat.

Enfin, ik maak er ook gewoon gebruik van. Status van mijn blauwe Y RWD LR; “oktober”.
Medewerkers geven aan dat er nog wel een productie run wordt verwacht ondanks dat de configuratie niet meer te bestellen is.

Ik hoef nog niet te switched naar de nieuwe blauw.
Helemaal eens. Heel erg fijn dat ze telefonisch zo goed bereikbaar zijn. Bij mij konden ze wel wat meer vertellen dan de API overigens.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:05

HellBeast

Oh My GoT!

Danny the dog schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:00:
Ik ben nieuw in dit topic, maar ga het volgen met interesse.

Ook ik heb een 'oude' SR-RWD besteld, op 1 oktober.
Levertijd stond op 17 oktober +3 weken. Die verschoof opeens naar 29 oktober - 5 december. Dan word ik wel een beetje nerveus, als lease rijder...

Bij telefonisch contact (Tilburg) werd me verteld dat ik sowieso dit jaar de bestelde auto ga ontvangen, waarschijnlijke productie in november. De VIN wordt bij start productie aangemaakt, wat ongeveer 2 weken zou zijn voor de vroegste leverdatum. Dus, dan moeten we daar maar van uitgaan lijkt me.

Dat Tesla een alternatief voertuig aanbiedt om een levertijd te halen, wordt pas aangeboden bij bestellingen in december. Aldus de medewerker.

Mijn ervaring is ook dat praten met een shop medewerker 0 waarde heeft. Deze mensen weten niks meer dan een consument met Google en de Tesla website.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ook de SR RWD, ook lease en 6/10 besteld. Ik heb ook gebeld en de Sales medewerker zei dat het waarschijnlijk eind november werd.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Tweakx
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Inmiddels ook kenteken in app, for what it's worth.

• Arnoud72
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-11 11:29
Mvb92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:10:

Die van mij is 10 september besteld, heeft sinds 8 oktober een VIN en nu een delivery window van 20 - 26 oktober.

• GripcarAWD
  • Laatst online: 05-11 16:56

GripcarAWD

MY-LR AWD-WIT-ZW-TREKHAAK 3-10

Zijn er Y AWD`s met trekhaak die een VIN ( of ophaaldatum ) hebben?

MY-LR AWD-WIT-ZW-AERO-TREKHAAK

• Mvb92
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07-11 11:19
Arnoud72 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:06:
[...]

Die van mij is 10 september besteld, heeft sinds 8 oktober een VIN en nu een delivery window van 20 - 26 oktober.
Zelfde configuratie? MY Quick Silver LR RWD zwart interieur zonder trekhaak?

• Arnoud72
Mvb92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:10:
[...]

Zelfde configuratie? MY Quick Silver LR RWD zwart interieur zonder trekhaak?
MY, QuickSilver, LR RWD, Zwart/wit interieur met trekhaak.

• Danny the dog
GripcarAWD schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:52:
Zijn er Y AWD`s met trekhaak die een VIN ( of ophaaldatum ) hebben?
Voor lease is het (bij Tesla) altijd slimmer om een trekhaak achteraf te laten monteren en mee te bestellen als accessoire. Hij telt dan niet mee in de fiscale waarde en je betaalt dus niet maandelijks € 13 voor je trekhaak.
Tesla geeft aan dat het accessoire pakket even duur is als de af fabriek optie, montage is inclusief.

• Arnoud72
Danny the dog schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:13:
[...]

Voor lease is het (bij Tesla) altijd slimmer om een trekhaak achteraf te laten monteren en mee te bestellen als accessoire. Hij telt dan niet mee in de fiscale waarde en je betaalt dus niet maandelijks € 13 voor je trekhaak.
Tesla geeft aan dat het accessoire pakket even duur is als de af fabriek optie, montage is inclusief.
Ik heb hier wel eens over gelezen dat je dan niets mag trekken, alleen dragen. Als je toch alleen een fietsendrager wilt gebruiken is dat een prima optie, wil je echter ook soms een aanhanger gebruiken dan heb je een uitdaging. Geen idee of dit nog steeds relevant is.

• Danny the dog
Arnoud72 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:21:
[...]

Ik heb hier wel eens over gelezen dat je dan niets mag trekken, alleen dragen. Als je toch alleen een fietsendrager wilt gebruiken is dat een prima optie, wil je echter ook soms een aanhanger gebruiken dan heb je een uitdaging. Geen idee of dit nog steeds relevant is.
Nope, niet bij Tesla althans.

Zie ook de info bij de accessoire op hun website:
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-y

Elke Tesla is al voorbereid hierop. Het plaatsen duurt dan ook maar een uurtje.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-11 12:06
Arnoud72 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:21:
[...]

Klopt. Heb ik ook gelezen maar dat schijnt in Belgie zo te zijn. In België is na de installatie van een nieuwe trekhaak een keuring verplicht, waarna jaarlijks een keuring nodig is. In Nederland is een keuring niet verplicht bij montage, omdat de trekhaak tijdens de jaarlijkse APK-keuring automatisch wordt gecontroleerd op deugdelijkheid en montage

In Nederland mag na het achteraf inbouwen van de trekhaak het zelfde gewicht worden getrokken als bij inbouw op de fabriek. Voor de Model Y is dat 1600kg.

De trekhaak zelf is helaas een afneembare en geen nette electrisch wegklapbare. Maar goed, de Y mag dan wel weer 1600kg trekken en dat is voor een EV best netjes.

• TerminatorNed28
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-11 12:17
Tesla Model Y Performance 2026 QuickSilver

Zojuist weer een kleine update ben benieuwd waneer de volgende update zal zijn _/-\o_ :

Delivery Window aangepast naar
October 24 - November 9

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 17:43
TerminatorNed28 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:18:

Zojuist weer een kleine update ben benieuwd waneer de volgende update zal zijn _/-\o_ :

October 24 - November 9
Hier zelfde, myp, qs, trekhaak

• TerminatorNed28
6pack15 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:53:
[...]

Hier zelfde, myp, qs, trekhaak
Dan denk ik na de productie run Performance (WIT) afgelopen weekend van me collega vandaag mogelijk start productie Run QuickSilver 🥰

• mathmos
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16:01
Terug een iets minder ruime levertermijn

26-08 Besteld: Model Y - AWD - Quicksilver
01-09 Verwachte levering: september
07-09 Verwachte levering: 18-30 september
11-09 Verwachte levering: 24-30 september
15-09 Verwachte levering: 3 oktober - 9 november
19-09 Verwachte levering: september
26-09 Verwachte levering: november
27-09 Verwachte levering: 7-23 oktober
08-10 Verwachte levering: 18 oktober - 24 november
10-10 Verwachte levering: 25 oktober - 10 november

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
Danny the dog schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:13:
[...]

Ik vraag me af of ze die überhaupt in de fabriek monteren of door het deliverycenter laten doen...

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 16:07
Bij het bestellen als accessoire zit de trekhaak er niet op bij aflevering.
Hiervoor moet je een aparte afspraak maken helaas.

Tenminste dat is wat mij is verteld. 😕

• Gfewjf
Hier inmiddels een kleine (grote) wending. Ik na 2,5 weken geen verandering toch maar eens bellen. Op de dag van bestellen (24 september) stond er levering oktober. Na plaatsen bestelling telefoontje gekregen met bevestiging oktober. 1 dag later levering veranderd naar 25nov - 19 jan. Wat mij zorgen begon te brengen aangezien bijtellingsvoordeel en verloop private lease auto.

Vandaag maar eens gebeld en te horen gekregen dat door de performance de productie van alle MY LR RWD pas in december begint. Die had de persoon, die ik sprak, bevestigd gekregen vanuit Berlijn. Al lees ik hier diverse verhalen maar ach :P

Toevallig zat ik op hun site te kijken en zag ik dat er een 1 op 1 gelijk model van mij in de voorraad was bij het delivery centrum te Tilburg met 137km op de teller. Ik maar eens bellen wat ze me konden vertellen over die auto.
Wat blijk: Auto was besteld voor iemand, maar nooit opgehaald (geannuleerd, financiering niet rond noem het maar op.) De 137km die er op stond waren de KM van fabriek Berlijn naar vrachtwagen, vrachtwagen naar trein, trein naar vrachtwagen etc. Ook in hun RDW registratie staat aantal eigenaren; 0,0.
Daarnaast, omdat hij in delivery centrum staat, is hij ook niet als showmodel gebruikt voor test ritjes. Hij heeft ook niet in de showroom gestaan voor proef zitten etc.

Na 6 telefoontjes en diverse mensen gesproken te hebben, meermaals de bevestiging gekregen dat hij spiksplinter nieuw is. Ik heb dus besloten die te nemen.

Overmorgen ophalen in Tilburg _/-\o_ _/-\o_

• Danny the dog
Rob-T6 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:39:
Bij het bestellen als accessoire zit de trekhaak er niet op bij aflevering.
Hiervoor moet je een aparte afspraak maken helaas.

Tenminste dat is wat mij is verteld. 😕
Klopt. Maar het scheelt je wel € 624 tot € 780 netto over de looptijd van je lease contract, over 4 respectievelijk 5 jaar.

Ik zie het probleem niet om de trekhaak pas een paar weken na ophalen van de auto te hebben.

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 16:07
Het is een klein ongemak, maar zou fijn zijn om vooraf te weten.
Ik moest stel op sprong wat regelen omdat die er niet bij aflevering op zat zonder dat het gemeld werd. Anders had ik het over het weekend gehaald.

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

charlie7

pr0

Ik heb via huurkoop de bestelling geplaatst. nu heb ik een order bevestiging gekregen met het totaalbedrag, maar daar staat geen huurkoop op? Is dat normaal? Of heb ik nu iets fout gedaan?

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3

• MeneerK
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:53:
[...]

Inmiddels ook kenteken in app, for what it's worth.
Hier is het kenteken sinds vanmorgen ook zichtbaar in de app, niet in de API nog. Had ze vanmorgen gebeld omdat ik waarschijnlijk eerder zou aankomen. Was allemaal geen probleem, en batterij zou 100% geladen worden gezien ik 1.5uur moet rijden.

Spannend!

Ben wel benieuwd, degene die de SR RWD hebben opgehaald al. Hoe was het interieur? Grijs stof of antraciet premium?

• Tweakx
MeneerK schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:14:
[...]

Hier is het kenteken sinds vanmorgen ook zichtbaar in de app, niet in de API nog. Had ze vanmorgen gebeld omdat ik waarschijnlijk eerder zou aankomen. Was allemaal geen probleem, en batterij zou 100% geladen worden gezien ik 1.5uur moet rijden.

Spannend!

Ben wel benieuwd, degene die de SR RWD hebben opgehaald al. Hoe was het interieur? Grijs stof of antraciet premium?
Veel plezier! Hopelijk laden ze hem bij mij ook even naar 100%..

• lookoutordie
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:29
TerminatorNed28 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:18:

October 24 - November 9
Wanneer heb je uw bestelling geplaatst?
Ik wil ook een Performance bestellen, levering voor BE staat op november maar hoe realistisch is het dat deze effectief in november geleverd wordt?

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15:24
Hier nog niks van nieuws voor een BE KBC leasing order sinds 10/08.
Y RWD met trekhaak in Diamond Black.

Geen info, niks te traceren. Levering stond toen op augustus - september op de website. Helaas...

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

PrettigGestoord schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:43:
Hier nog niks van nieuws voor een BE KBC leasing order sinds 10/08.
Y RWD met trekhaak in Diamond Black.

Geen info, niks te traceren. Levering stond toen op augustus - september op de website. Helaas...
Waarom bel je dan niet even?

• GarageGoblin
  • Laatst online: 12:54
Hierbij mijn totale overzicht van de auto die in augustus geleverd zou worden. Die ik over een paar uurtjes dan eindelijk mag ophalen! Laat je niet te veel ontmoedigen, ik ben een redelijke uitzondering vergeleken met andere posts hier.

Auto details:
Model Y, Stealth Gray, RWD, SR, wit interieur + trekhaak. Privé contant, inruil niet-Tesla
DatumUpdate
10 aug.Besteld. Verwachte levering "Augustus"
11? aug.gebeld door medewerker, hij gaf aan dat levering augustus realistisch is.
20 aug.Leverdatum aangepast. 31 augustus - 30 september
1 sept.Leverdatum aangepast. 11 - 30 september
8 sept.Leverdatum aangepast. 20 - 30 september
10 sept.gebeld: vanwege inruilaanbod die verloopt + ze gaven aan dat het vrij zeker is de auto deze maand te krijgen.
12 sept.Inruil aanbod verlopen. Meerdere keren van te voren voor gebeld. Werd beloofd dat het verlengd werd.
17 sept.Inruilaanbod verlengt (tot 30 sept)
19 sept.Leverdatum aangepast. Oktober 2025
26 sept.Leverdatum aangepast. Okt. - Nov. 2025
27 sept.Leverdatum aangepast. 9 - 25 oktober
30 sept.inruilaanbod verlopen, ik heb ze al een bericht gestuurd. Ga over paar dagen bellen.
01 okt.VIN IN API! Feest!
02 okt.VIN (in API) is veranderd in een andere VIN
02 okt.Inruilaanbod verlengd tot 30 Okt. Leverdatum aangepast: 12-18 Okt.
06 okt.Inruilwaarde is weer tegevoegd aan de app, maar met verkeerde korting, 3k (sept. actie) in plaats van 4k (aug. actie).
08 okt.VIN in APP
08 okt.Leverdatum aangepast: 09-15 Okt.
09 okt.API updates: KM teller van 30 (placeholder) naar 1.5km aangepast. FACTORY_GATE.isBlocker: True -> False, REAR_MOTOR_SERIAL toegevoegd
10 okt.Leverdatum aangepast: 11-19 Okt, etaToDeliveryCenter opnieuw aangepast: 13 oktober
10 okt.Levering ingepland! Ik kon kiezen tussen 14, 15 en 16 oktober. Gekozen voor 14. Ook direct een kenteken binnen
12 okt.Bedrag overgemaakt (moet 48 uur van te voren). Ik had 1.000 minder overgemaakt dan gevraagd, omdat die korting nog niet goed verrekend was. Ik vond dit wel een raar proces, handmatig overboeken naar onbekende bank.
13 okt.Betaling in APP zichtbaar. Eerst stond er 1k te weinig, daarna werd het probleem van korting ook opgelost (uitleg onderin).
14 okt.KM stand veranderd, 400 meter erbij (1.9km), waarschijnlijk staat hij nu klaar.
Nog een paar uurtjes wachten en dan mag ik hem zo ophalen!

Afgelopen week heb ik ook zo'n 6x gebeld om de korting van de inruilauto goed te krijgen. Elke keer: "Morgen staat het goed", en vervolgens gebeurd er niets. Of: "Ik bel je einde middag terug" en dan niets meer horen. Dag voor levering hebben ze mijn verzoek in een interne chatgroep gegooid, bedoeld voor spoed (levering <1 dag), daarna was het binnen een paar minuten opgelost.

• Mar.tin
  • Laatst online: 07-11 17:40
GarageGoblin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:22:
Hierbij mijn totale overzicht van de auto die in augustus geleverd zou worden. Die ik over een paar uurtjes dan eindelijk mag ophalen! Laat je niet te veel ontmoedigen, ik ben een redelijke uitzondering vergeleken met andere posts hier.

Auto details:
Model Y, Stealth Gray, RWD, SR, wit interieur + trekhaak. Privé contant, inruil niet-Tesla
DatumUpdate
10 aug.Besteld. Verwachte levering "Augustus"
11? aug.gebeld door medewerker, hij gaf aan dat levering augustus realistisch is.
20 aug.Leverdatum aangepast. 31 augustus - 30 september
1 sept.Leverdatum aangepast. 11 - 30 september
8 sept.Leverdatum aangepast. 20 - 30 september
10 sept.gebeld: vanwege inruilaanbod die verloopt + ze gaven aan dat het vrij zeker is de auto deze maand te krijgen.
12 sept.Inruil aanbod verlopen. Meerdere keren van te voren voor gebeld. Werd beloofd dat het verlengd werd.
17 sept.Inruilaanbod verlengt (tot 30 sept)
19 sept.Leverdatum aangepast. Oktober 2025
26 sept.Leverdatum aangepast. Okt. - Nov. 2025
27 sept.Leverdatum aangepast. 9 - 25 oktober
30 sept.inruilaanbod verlopen, ik heb ze al een bericht gestuurd. Ga over paar dagen bellen.
01 okt.VIN IN API! Feest!
02 okt.VIN (in API) is veranderd in een andere VIN
02 okt.Inruilaanbod verlengd tot 30 Okt. Leverdatum aangepast: 12-18 Okt.
06 okt.Inruilwaarde is weer tegevoegd aan de app, maar met verkeerde korting, 3k (sept. actie) in plaats van 4k (aug. actie).
08 okt.VIN in APP
08 okt.Leverdatum aangepast: 09-15 Okt.
09 okt.API updates: KM teller van 30 (placeholder) naar 1.5km aangepast. FACTORY_GATE.isBlocker: True -> False, REAR_MOTOR_SERIAL toegevoegd
10 okt.Leverdatum aangepast: 11-19 Okt, etaToDeliveryCenter opnieuw aangepast: 13 oktober
10 okt.Levering ingepland! Ik kon kiezen tussen 14, 15 en 16 oktober. Gekozen voor 14. Ook direct een kenteken binnen
12 okt.Bedrag overgemaakt (moet 48 uur van te voren). Ik had 1.000 minder overgemaakt dan gevraagd, omdat die korting nog niet goed verrekend was. Ik vond dit wel een raar proces, handmatig overboeken naar onbekende bank.
13 okt.Betaling in APP zichtbaar. Eerst stond er 1k te weinig, daarna werd het probleem van korting ook opgelost (uitleg onderin).
14 okt.KM stand veranderd, 400 meter erbij (1.9km), waarschijnlijk staat hij nu klaar.
Nog een paar uurtjes wachten en dan mag ik hem zo ophalen!

Afgelopen week heb ik ook zo'n 6x gebeld om de korting van de inruilauto goed te krijgen. Elke keer: "Morgen staat het goed", en vervolgens gebeurd er niets. Of: "Ik bel je einde middag terug" en dan niets meer horen. Dag voor levering hebben ze mijn verzoek in een interne chatgroep gegooid, bedoeld voor spoed (levering <1 dag), daarna was het binnen een paar minuten opgelost.
Geeeezus, wat een wachten man, geniet ervan zometeen! O+ O+

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:47
Toen ik hier wat aan het inlezen was maakte ik me een klein beetje zorgen, maar zojuist afleverafspraak gemaakt voor komende vrijdag voor een Model Y SR 2025. Dus gaat allemaal erg rap:

22-9 auto besteld bij Tesla (via LM)
29-9 verwachte levering op 31-10
14-10 aflevering gepland op 17-10 10:30

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

marti28 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:34:
Toen ik hier wat aan het inlezen was maakte ik me een klein beetje zorgen, maar zojuist afleverafspraak gemaakt voor komende vrijdag voor een Model Y SR 2025. Dus gaat allemaal erg rap:

Nog geen maand. Dat is super rap!

• MeneerK
marti28 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:34:

We hebben dezelfde besteldatum. Ik heb een Diamond Black Y SR RWD. Zwart interieur, geen trekhaak.
Ik haal de mijne donderdag op

• goldmemberf1
Jaja, eindelijk bericht. Volgende week donderdag ophalen! Wit SR geen trekhaak.

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15:24
HellBeast schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

Waarom bel je dan niet even?
Is ook maar de info die ik krijg van onze fleetmanager. Verder heb ik er niks over te zeggen :)
Nuja, als het voor december kan zou dit voor mij persoonlijk wel ideaal zijn.

Ik kan er toch niks aan veranderen dus afwachten maar.
Aan de recente berichten hier te zien heb ik misschien toch nog een sprankeltje hoop op deze maand :+

[ Voor 11% gewijzigd door PrettigGestoord op 14-10-2025 17:44 ]

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26

me1299

$ondertitel

Leverdatum was verlengd naar 18/10 t/m 24/11 en vandaag opeens een VIN gekregen. Auto is betaald, ik kon een ophaaldatum kiezen in de app. Kwam iets tussendoor en nu is die stap niet meer beschikbaar en staat er: Check Back Later. Is dat gebruikelijk? Ook de link in de SMS waarin je een afleverdatum kan kiezen werkt niet.

Ik kan niet wachten om hem op te halen 8) Ik ben heel benieuwd hoe de Model Y Performance rijdt t.o.v. mijn huidige Model 3 SR+ uit 2019.

[ Voor 26% gewijzigd door me1299 op 14-10-2025 18:08 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Chris2024
Chris2024 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:06:

Eindelijk vandaag een nieuw inruilaanbod gehad, geen aanpassing aan de prijs. Dus alles is weer geregeld.
Morgenmiddag de MY SR diamond black ophalen.

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-11 15:43
Hier dan mijn laatste overzicht nadat ik gister de auto heb opgehaald.

27 juni: besteld door LM (leverrestrictie tot 6 oktober ivm aflopen leasecontract)
30 juni: RN in app. Levertermijn 6 oktober - 6 december
23 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november
29 augustus: Levertermijn volledig verdwenen
30 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november
8 september: Levertermijn 6 oktober - 5 november
19 september: Levertermijn aangepast naar oktober 2025
26 september: Levertermijn aangepast naar oktober/november 2025
27 september: Levertermijn aangepast naar 9 oktober - 25 oktober
1 oktober: VIN te zien via tesla-status, isInventoryOrMatched false => true
2 oktober: Levertermijn aangepast naar 12 oktober - 18 oktober
4 oktober: Melding details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True -> False
8 oktober: VIN in Tesla app
8 oktober 11:00: details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.actionOwner Tesla => N/A & details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker true => false
9 oktober: Levertermijn aangepast naar 9 oktober - 15 oktober
10 oktober: Kenteken in app
10 oktober 12:38: Aflever SMS, afspraak gemaakt voor 14 oktober om 14:30 uur
14 oktober: Auto afgehaald, geen bijzonderheden tijdens het ophalen

Onderweg naar huis nog wel 2 puntjes opgemerkt. Ik heb een trekhaak besteld en de trekhaak zat er netjes in maar geen witte kentekenplaat. Bij mijn vorige Skoda werd die wel meegeleverd. Is dit bij Tesla niet het geval?

Voor het andere item ga ik een melding maken. Om rechtuit te rijden moet ik het stuur iets naar rechts draaien (tussen de 5 en 10 graden gok). Geen idee of dat met de uitlijning van de wielen te maken heeft of dat het stuur gewoon scheef is gemonteerd maar dat was in de afleverhal natuurlijk lastig te zien.

Verder: heerlijke auto!

/post

• Tweakx
Sand0rf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:41:
Hier dan mijn laatste overzicht nadat ik gister de auto heb opgehaald.

27 juni: besteld door LM (leverrestrictie tot 6 oktober ivm aflopen leasecontract)
30 juni: RN in app. Levertermijn 6 oktober - 6 december
23 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november
29 augustus: Levertermijn volledig verdwenen
30 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november
8 september: Levertermijn 6 oktober - 5 november
19 september: Levertermijn aangepast naar oktober 2025
26 september: Levertermijn aangepast naar oktober/november 2025
27 september: Levertermijn aangepast naar 9 oktober - 25 oktober
1 oktober: VIN te zien via tesla-status, isInventoryOrMatched false => true
2 oktober: Levertermijn aangepast naar 12 oktober - 18 oktober
4 oktober: Melding details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True -> False
8 oktober: VIN in Tesla app
8 oktober 11:00: details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.actionOwner Tesla => N/A & details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker true => false
9 oktober: Levertermijn aangepast naar 9 oktober - 15 oktober
10 oktober: Kenteken in app
10 oktober 12:38: Aflever SMS, afspraak gemaakt voor 14 oktober om 14:30 uur
14 oktober: Auto afgehaald, geen bijzonderheden tijdens het ophalen

Onderweg naar huis nog wel 2 puntjes opgemerkt. Ik heb een trekhaak besteld en de trekhaak zat er netjes in maar geen witte kentekenplaat. Bij mijn vorige Skoda werd die wel meegeleverd. Is dit bij Tesla niet het geval?

Voor het andere item ga ik een melding maken. Om rechtuit te rijden moet ik het stuur iets naar rechts draaien (tussen de 5 en 10 graden gok). Geen idee of dat met de uitlijning van de wielen te maken heeft of dat het stuur gewoon scheef is gemonteerd maar dat was in de afleverhal natuurlijk lastig te zien.

Verder: heerlijke auto!
Veel plezier! Ik ben inmiddels al in Tilburg voor het ophalen vandaag. Veel plezier aan wie nog meer mag :9~

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26

me1299

$ondertitel

Sand0rf schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:41:
Witte platen mag je zelf regelen inderdaad.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• MeneerK
Tweakx schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:43:
[...]

Veel plezier! Ik ben inmiddels al in Tilburg voor het ophalen vandaag. Veel plezier aan wie nog meer mag :9~
Geniet ervan! Mijn vraag was hier eerder niet beantwoord. Welke panelen hebben de deuren? Is het de grijze stoffen paneel of alcantra?

• Chris2024
[...]

Geniet ervan!
Ik stap ook zo in de auto richting Tilburg.

• goldmemberf1
[...]

Laat even weten of ik nog op specifieke zaken moet letten! En of jij nog iets bent tegengekomen.

En hoelang kan ik ongeveer uittrekken voor het hele proces daar?

• Tweakx
goldmemberf1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:50:
[...]

Laat even weten of ik nog op specifieke zaken moet letten! En of jij nog iets bent tegengekomen.

En hoelang kan ik ongeveer uittrekken voor het hele proces daar?
Aanmelden en je krijgt een instructie. De rest doe je zelf en ligt er helemaal aan hoelang je wilt checken. Verwacht weinig van de begeleiding iig,

Hele mooie auto. Echt blij mee. Was anderhalf uur eerder en stond al klaar op 99%.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 17:43
MYP QuickSilver + trekhaak

1-10 besteld
Leverdatum verwacht 27-10 <> 2-11
En VIN nu toegevoegd.

* en het factuurtje natuurlijk

[ Voor 14% gewijzigd door 6pack15 op 15-10-2025 15:28 ]

• TerminatorNed28
6pack15 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:23:
MYP QuickSilver + trekhaak

1-10 besteld
Leverdatum verwacht 27-10 <> 2-11
En VIN nu toegevoegd.

* en het factuurtje natuurlijk
Gefeliciteerd dat is goed nieuws ik hoop ook ieder moment iets te gaan horen 3-10 Besteld MYP Quicksilver 8) Delivery Window October 24 - November 9

Maar nog geen VIN maar gezien ik twee dagen later ben met zelfde kleur en paar dagen terug de Delivery window verkleint is kan het denk niet lang meer duren.

• GripcarAWD
  • Laatst online: 05-11 16:56

GripcarAWD

MY-LR AWD-WIT-ZW-TREKHAAK 3-10

Nog geen AWD`s long range een update hier?

MY-LR AWD-WIT-ZW-AERO-TREKHAAK

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:52
MY LR AWD - Stealth Grey

14-10 besteld (verwachte levering NOV)
15-10 Contact met Tesla delivery (Verwachte levering begin / mid NOV)

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

• mathmos
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16:01
GripcarAWD schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:48:
Nog geen AWD`s long range een update hier?
Al bijna 2 maand aan het wachten hier.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:34
AWD long range update:

26-09 Besteld
26-09 Verwachte levering: September
26-09 Verwachte levering: November 2025
27-09 Verwachte levering: 28 oktober - 12 December
11-10 Verwachte levering: 2 November - 9 December
15-10 VIN in de API, levertijd 27 Okt - 2 Nov

Model Y - All wheel Drive- Grey, standaard velgen, zwart interieur.

[ Voor 83% gewijzigd door xares op 15-10-2025 19:05 ]

• polini
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:35
Ik ben ook benieuwd

Tesla Model Y AWD
Ultra Red & trekhaak
15-9 besteld nog geen VIN
Verwacht in app tussen 22 oktober en 28 november.

• Blorod
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-11 12:02
Ook hier een MY LR AWD - Stealth Grey besteld.

13-10 besteld (verwachte levering NOV)
14-10 Gebeld Tesla delivery (Verwachte levering mid NOV)

• weert14
koekjeh schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:00:
MY LR AWD - Stealth Grey

14-10 besteld (verwachte levering NOV)
15-10 Contact met Tesla delivery (Verwachte levering begin / mid NOV)
Is dat dan de “premium” versie die je besteld hebt of de versie toen de model y nog geen “premium” heette? Ik vraag me dat af want mijn LM heeft op 14-10 laten weten dat de Y besteld is maar ik weet dus niet of dat de duurdere “premium” versie is of de versie ervoor.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
weert14 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:20:
Is dat dan de “premium” versie die je besteld hebt of de versie toen de model y nog geen “premium” heette? Ik vraag me dat af want mijn LM heeft op 14-10 laten weten dat de Y besteld is maar ik weet dus niet of dat de duurdere “premium” versie is of de versie ervoor.
Dus dan vraag je het hier ipv aan LM / wagenparkbeheerder?
Er is toch een offerte gekomen waar goedkeuring op gegeven is? Daar staat een bedrag op en uitvoering. Standard VS premium scheelt 11k dus LM zal nooit zo maar standaard bestellen.

• weert14
smesjz schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:49:
[...]

Dus dan vraag je het hier ipv aan LM / wagenparkbeheerder?
Er is toch een offerte gekomen waar goedkeuring op gegeven is? Daar staat een bedrag op en uitvoering. Standard VS premium scheelt 11k dus LM zal nooit zo maar standaard bestellen.
Heb je helemaal gelijk in betreft het vragen aan LM maar het schijnt dat ze nogal moeilijk te bereiken zijn, vandaar dat ik het hier even vraag.
Offerte met een bedrag en uitvoering hebben we inderdaad goedkeuring op gegeven.
Ik vraag ook niet of het een premium of standaard versie is maar of het de premium versie is (die 10-10 uitgekomen is) of de luxe uitgevoerde versie van voor de premium versie (die vanaf 46k).

Maar als de offerte leidend is dan zullen ze vast niet ineens de premium versie(vanaf 50k) aansmeren.

• Danny the dog
weert14 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:45:
[...]

Heb je helemaal gelijk in betreft het vragen aan LM maar het schijnt dat ze nogal moeilijk te bereiken zijn, vandaar dat ik het hier even vraag.
Offerte met een bedrag en uitvoering hebben we inderdaad goedkeuring op gegeven.
Ik vraag ook niet of het een premium of standaard versie is maar of het de premium versie is (die 10-10 uitgekomen is) of de luxe uitgevoerde versie van voor de premium versie (die vanaf 46k).

Maar als de offerte leidend is dan zullen ze vast niet ineens de premium versie(vanaf 50k) aansmeren.
De leasemaatschappij krijgt enkel toestemming van je werkgever om een auto te bestellen voor het bedrag waar goedkeuring op is gegeven. Je werkgever moet het immers terugbetalen via de lease constructie.

Ook gaf Tesla in telefonisch contact aan dat het mogelijk was dat (sommige) leasemaatschappijen nog de 'oude' Standard Range RWD konden bestellen, dus die van 45.990, nadat die van de website van Tesla verwijderd was.

Ik zou als ik jou was eerst kijken op de goedgekeurde offerte. Staat daar een bedrag op van 39.990, heb je de nieuwe uitgeklede 'standard' te pakken, maar staat er 45.990 op dan krijg je gewoon de aangeklede SR RWD.

Kom je er niet uit, is het natuurlijk je volste recht om de leasemaatschappij te bellen - of - als je het RN nummer (ordernummer) hebt van Tesla, om Tesla even te bellen -> 013 - 799 88 14.

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 17:06
Hier al mensen met een M3P bestelling die al iets van een update hebben? Die van mij blijft maar op Booked staan :(

• MagicLegend
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 15:25

MagicLegend

The One and Only

davey28 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:40:
Hier al mensen met een M3P bestelling die al iets van een update hebben? Die van mij blijft maar op Booked staan :(
Wat is je verwachte aflever-tijdsframe? Ik neem even aan dat dit pas in november zal zijn; en je auto dus nog op de boot staat. Iemand op het Duitse forum volgt die boten: https://tff-forum.de/t/mo...ferungen-2025/371216/3913. In de API zul je je VIN kunnen vinden, en dan kun je een goede gok maken over op welke boot je auto staat :)

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
davey28 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:40:
Ik heb in februari een M3P besteld met een leverrestrictie tot 22 september. In september veranderde de verwachte leverperiode van september naar november. In oktober verdween de verwachte leverperiode in zijn geheel. Hopelijk staat er toch nog een voor mij op de boot, nog geen VIN te zien in de app :|

[ Voor 3% gewijzigd door JvdS19 op 16-10-2025 10:06 ]

• SquareOne
  • Laatst online: 22:32
Wat staat er in de API bij jullie bij "deliveryOnHold"?
Ik had er een leverrestrictie op staan, dat heb ik afgekocht bij de leasemaatschappij. Maar in de API lijkt mijn delivery nog steeds op ' On Hold' te staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
"deliveryOnHold": "Your Delivery is on hold",
          "deliveryOnHoldDescription": "According to your wishes, your delivery is on hold, if you want to cancel the delay, please contact your delivery advisor",
          "deliveryOnHoldForUnlock": {
            "description": "According to your wishes, your delivery is on hold until ##deliveryDueDate##",
            "descriptionWithoutDate": "According to your wishes, your delivery is on hold",
            "ifYouAreReadyToTakeDelivery": "If you want to take the delivery as soon as possible, please tap “I'm Ready for Delivery”"
          },

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
SquareOne schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:08:
Ik had er een leverrestrictie op staan, dat heb ik afgekocht bij de leasemaatschappij. Maar in de API lijkt mijn delivery nog steeds op ' On Hold' te staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
          "deliveryOnHoldDescription": "According to your wishes, your delivery is on hold, if you want to cancel the delay, please contact your delivery advisor",
            "description": "According to your wishes, your delivery is on hold until ##deliveryDueDate##",
            "ifYouAreReadyToTakeDelivery": "If you want to take the delivery as soon as possible, please tap “I'm Ready for Delivery”"
          },
Ik heb dezelfde status, laatste wijziging was op 1 Oktober.

• buckshot030
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-11 14:30
SquareOne schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:08:

code:
1
2
3
4
5
6
7
          },
Bij mij zit dit stuk van de JSON in de lijst met 'Strings', wat basically inhoud dat dit gewoon stukken tekst zijn die door de app heen gebruikt kunnen worden. Dat ze in deze JSON staan betekent niet dat ze voor jou gelden, bedoel ik te zeggen.

• davey28
In dit geval dus niets, Status is "Booked" en delivery window op nov-dec, geen vin of iets helaas. Hoop niet dat hij nog op een boot terecht moet komen en nog niet onderweg is haha

• MagicLegend
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-11 15:25

MagicLegend

The One and Only

davey28 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:26:
In dit geval dus niets, Status is "Booked" en delivery window op nov-dec, geen vin of iets helaas. Hoop niet dat hij nog op een boot terecht moet komen en nog niet onderweg is haha
Dus dan is de vraag of je in de API wel een VIN hebt staan: https://tesla-status.mrproper.dev/

Mijn M3 staat ook op booked, terwijl ik wel weet op welk schip dat die VIN-reeks staat (de DONG-A GLAUCOS). Geen idee waarom ie nog niet op transit staat, misschien komt dat pas als ie van de boot is gekomen.

• Danny the dog
MagicLegend schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:58:
[...]
Dus dan is de vraag of je in de API wel een VIN hebt staan: https://tesla-status.mrproper.dev/
'Page not found' zie ik wanneer ik op inloggen klik.
Ik vroeg me al af hoe ik in die API kwam waar iedereen het hier over heeft O-)
Ik was héél eventjes blij :P

• davey28
Ook page not found helaas. Dus nog geen veranderingen.
Pagina: 1 ... 83 ... 88 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.