Hier nog steeds 21-22 Jan, alhoewel ik dat een vreemd window blijf vinden. Zal ook elk moment wel verspringen.
Ik haal m ook prima op in Zeebrugge als het nog zo lang moet duren, meer mensen mee carpoolen?Sebazzz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:25:
[...]
Het verschil is hier wel dat de auto’s al geproduceerd zijn en 100km van Tilburg staan, ze hebben nog net dat laatste duwtje nodig
Dan moet je toch eerst langs Tilburg om je kentekenplaat op te halen, niet?LigeTRy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:40:
[...]
Ik haal m ook prima op in Zeebrugge als het nog zo lang moet duren, meer mensen mee carpoolen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Same here, jaar op de ID.3 moeten wachten. Dus als ik deze maand de Model 3 bestel kan het alleen maar meevallen.Budgetsherbert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:03:
[...]
Klopt, mijn Polestar 2 kwam 8 maanden na besteldatum. Het bleef maar opschuiven. Uiteindelijk kapte polestar zelfs met het antwoorden van vragen. Na maanden wachten kwam de auto met minder opties dan we hadden besteld omdat er een “chiptekort” zou zijn. Inventaris bij samsung en AMD zeggen wel wat anders 🤷🏽♂️ maar goed. Gewoon rustig 2 weken wachten met zn allen
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Hier sinds vandaag een VIN in de app zichtbaar en verwachte levering uitgesteld naar: 26 februari - 11 maart.
25 september 2023 besteld via LM. Gaat om een M3 stealth grey LR met trekhaak.
Ben benieuwd..
25 september 2023 besteld via LM. Gaat om een M3 stealth grey LR met trekhaak.
Ben benieuwd..
Zou het niet kunnen dat de Hoegh Trapper nu in de haven van Amsterdam nog wat Tesla's aflevert?
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Goedemorgen mede ongeduldigen.
Zojuist weer even met Tesla gebeld (ivm mijn vakantie 28 januari). Levertijd in de app 25 jan - 8 feb
Sales agent gaf aan dat transport geboekt is voor 2 feb, aflevering in week van 5 feb.
Helaas niks aan te doen, toch maar een alternatieve auto zoeken. Medewerkers waren wel zeer attent en probeerde mee te denken, maar die kunnen er natuurlijk ook niks aan doen.
M3 SR Red vanaf de Trapper
Zojuist weer even met Tesla gebeld (ivm mijn vakantie 28 januari). Levertijd in de app 25 jan - 8 feb
Sales agent gaf aan dat transport geboekt is voor 2 feb, aflevering in week van 5 feb.
Helaas niks aan te doen, toch maar een alternatieve auto zoeken. Medewerkers waren wel zeer attent en probeerde mee te denken, maar die kunnen er natuurlijk ook niks aan doen.
[ Voor 14% gewijzigd door LigeTRy op 16-01-2024 10:22 ]
Als het 1000+ auto's betreft die naar NL getransporteerd moeten worden, dan kan dat wel een paar dagen/weken duren, of niet?LigeTRy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:19:
Staat bij mij nog op 17-25 januari. Zal ook wel wijzigen naar week van 5 feb. Zelfde specs.LigeTRy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:19:
Transport voor jouw auto of alle auto's? Staan ze tot die tijd allemaal in Zeebrugge te wachten, dat kan toch nietLigeTRy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:19:

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zojuist ook een VIN-nummer ontvangen voor mijn bestelde M3 RWD in het zwart met trekhaak via LM. De verwachte verzenddatum ligt tussen 20 februari en 5 maart, net zoals bij enkelen van jullie.
Ik ben nieuwsgierig naar de details omtrent het transport.
Transport staat dan geboekt specifiek voor mijn auto, met de status 'confident' gaf hij aan.Sebazzz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:28:
[...]
Transport voor jouw auto of alle auto's? Staan ze tot die tijd allemaal in Zeebrugge te wachten, dat kan toch nietDan hebben ze maanden stil gestaan.
Andere transporten zijn waarschijnlijk op of rondom die datum gepland. er gaan misschien 6 of 8 auto's op een vrachtwagen, reken maar uit hoeveel wagens je nodig hebt. Dat zal ongetwijfeld wel even duren voordat je van duizenden wagens af bent.
Tussen neus en lippen door gaf hij ook aan dat het ook afhankelijk is van de douane, maar aar verwachtte hij geen verdere vertraging mee.
Dat is de informatie waar ik het mee moest doen.
[ Voor 3% gewijzigd door LigeTRy op 16-01-2024 11:35 ]
Wanneer heb je de auto besteld?martijnh013 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:30:
Zojuist ook een VIN-nummer ontvangen voor mijn bestelde M3 RWD in het zwart met trekhaak via LM. De verwachte verzenddatum ligt tussen 20 februari en 5 maart, net zoals bij enkelen van jullie.
Beetje in zelfde schuitje als @LigeTRy. Auto nodig voor weekend van 28e, anders iets anders regelen.
Helaas kon Tesla niet veel in het systeem zien, enkel dat ze transport aan het regelen zijn, maar kon mij geen datum geven. Auto staat dus nog in Zeebrugge. Kans dat aflevering volgende week gaat plaatsvinden werd niet groot ingeschat
Het beste gewoon rustig wachten op de SMS is het advies
Helaas kon Tesla niet veel in het systeem zien, enkel dat ze transport aan het regelen zijn, maar kon mij geen datum geven. Auto staat dus nog in Zeebrugge. Kans dat aflevering volgende week gaat plaatsvinden werd niet groot ingeschat
Het beste gewoon rustig wachten op de SMS is het advies
Besteld door LM 'Van Mossel Autolease'.
Besteldatum: 29 november 2023.
Daar zit mijn werkgever ook bij aangesloten, ik mag deze maand gaan bestellen. Ben benieuwd.martijnh013 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:01:
[...]
Besteld door LM 'Van Mossel Autolease'.
Besteldatum: 29 november 2023.
Geen SMS gehad, maar m'n notify script gaf aan dat ik kon schedulen!
Gescheduled voor 6 Februari.
via https://www.tesla.com/en_US/schedule/RN<nummertje>
Again, M3 RWD Red, vanaf de trapper
edit: 2 min na m'n script ook de SMS gehad, de tijd ertussen is dus redelijk verwaarloosbaar
Gescheduled voor 6 Februari.
via https://www.tesla.com/en_US/schedule/RN<nummertje>
Again, M3 RWD Red, vanaf de trapper
edit: 2 min na m'n script ook de SMS gehad, de tijd ertussen is dus redelijk verwaarloosbaar
[ Voor 28% gewijzigd door LigeTRy op 16-01-2024 12:24 ]
Hier ook bericht gehad.
28 december besteld (LM in NL). Net SMS gehad dat ik het ophalen kon plannen. Nu 6 februari gepland. Het gaat om een Model 3 RWD in het wit.
28 december besteld (LM in NL). Net SMS gehad dat ik het ophalen kon plannen. Nu 6 februari gepland. Het gaat om een Model 3 RWD in het wit.
[ Voor 3% gewijzigd door SL65 op 16-01-2024 16:33 ]
Zojuist SMS gehad, eerst optie was de 29st Jan.
M3 wit/trekhaak
M3 wit/trekhaak
Yes, ik heb ook de SMS gehad, en meteen bevestigd. Voor mij was de eerste datum in Tilburg de 31e januari
M3 RWD ultra red met zwart/wit interieur, geen trekhaak
[ Voor 21% gewijzigd door djbarney op 16-01-2024 12:27 ]
SMS!!!!
Gisteren Tesla model Y - RWD opgehaald in Tilburg.
- Wit interieur met zwarte auto is heel erg dik. Geeft heel ruimtelijk / fris gevoel.
- Volgens mij heb ik het fluit probleem van de kofferklep, ik kijk het nog even aan.
Kon gelijk lekker driften met die zomerbanden in de sneeuw haha.
Helaas heeft lease maatschappij verkeerde email adres gebruikt voor mijn tesla account dus die moeten dat nog omzetten
- Wit interieur met zwarte auto is heel erg dik. Geeft heel ruimtelijk / fris gevoel.
- Volgens mij heb ik het fluit probleem van de kofferklep, ik kijk het nog even aan.
Kon gelijk lekker driften met die zomerbanden in de sneeuw haha.
Helaas heeft lease maatschappij verkeerde email adres gebruikt voor mijn tesla account dus die moeten dat nog omzetten

Zojuist SMS ontvangen.
Zwart int&ext, RWD
28 december bestelling geplaatst. Kan op de laatste dag van januari ophalen
Zwart int&ext, RWD
28 december bestelling geplaatst. Kan op de laatste dag van januari ophalen
6 februari als eerste optie... Nog even geduld dus
Hier 2 februari gekozen
Had 31-1 en 1 feb als keuze, even gebeld en 5 februari in de middag kon ook nog gelukkig! Dus hoef niemand te regelen om hem op te halen.
Communicatie kan Tesla nog wel iets aan doen.
Communicatie kan Tesla nog wel iets aan doen.
Ik lees dat er "veel" smsjes gestuurd worden. Ik helaas nog niet, app geeft aan 23-30 januari.
Dit was gisteren veranderd vanaf 14-18 januari.
Hopelijk kan ik deze post zo ook editen 🤪
Dit was gisteren veranderd vanaf 14-18 januari.
Hopelijk kan ik deze post zo ook editen 🤪
Misschien ook niet onbelangrijk om mee te delen voor welk land / vestiging het is. Ik merk op dat het in België iets sneller aan het gaan is.
Supervreemd hier.
Na al die berichten van de SMS'jes te lezen dacht ik "ik bel even naar LM om daar eens te horen" ... zegt de dame van de LM "nou ik zie in het platform van tesla dat je wagen klaar is voor aflevering en dat de nummerplaten daar ookal zijn. Ik zou eens bellen als ik jou was" ... terwijl tesla mij gisteren zei "hij staat in zeebrugge en levering is voorzien 29/01" ... ik wordt hier helemaal gek denk ik :-P...
Edit : net naar een tesla vestiging gebeld, daar wisten ze te vertellen dat inderdaad de nummerplaten er zijn, maar dat de wagen "nog ergens anders staat" (wellicht dus Zeebrugge?) ... en qua "informatie voor levering" (SMS dus allicht) sprak hij van 29/01, de datum die ik reeds van tesla doorkreeg. Benieuwd hoe dit gaat lopen... want SMS'jes krijg ik nooit...
Na al die berichten van de SMS'jes te lezen dacht ik "ik bel even naar LM om daar eens te horen" ... zegt de dame van de LM "nou ik zie in het platform van tesla dat je wagen klaar is voor aflevering en dat de nummerplaten daar ookal zijn. Ik zou eens bellen als ik jou was" ... terwijl tesla mij gisteren zei "hij staat in zeebrugge en levering is voorzien 29/01" ... ik wordt hier helemaal gek denk ik :-P...
Edit : net naar een tesla vestiging gebeld, daar wisten ze te vertellen dat inderdaad de nummerplaten er zijn, maar dat de wagen "nog ergens anders staat" (wellicht dus Zeebrugge?) ... en qua "informatie voor levering" (SMS dus allicht) sprak hij van 29/01, de datum die ik reeds van tesla doorkreeg. Benieuwd hoe dit gaat lopen... want SMS'jes krijg ik nooit...
[ Voor 29% gewijzigd door Jonazzty op 16-01-2024 13:49 ]
10 jan besteld bij de LM Leaseplan, vandaag een tesla account met RN & VIN.
M3 RWD in het blauw.
Verwachte levering 20 feb - 5 mrt.
Hij zou op de titus moeten staan.
Voer dit nummer (AH320-TIU) in op deze site bij "by voyage" om te volgen wat de planning is.
Boot zou 21 jan in Zeebrugge aankomen
https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedules
M3 RWD in het blauw.
Voer dit nummer (AH320-TIU) in op deze site bij "by voyage" om te volgen wat de planning is.
Waarom denk je dat jouw bestelling zich op de Titus bevindt? Als ik het goed begrijp is de Titus op 12 december vertrokken vanuit Shanghai. Heb je dan een toewijzing ontvangen voor een al geproduceerde auto die onderweg is? Zou natuurlijk erg mooi zijn!olovv100 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:20:
M3 RWD in het blauw.
Mijn levering is ook gepland tussen 20 februari en 5 maart, dus wellicht ook de Titus dan?
Ja check, NL hiero. Nog geen SMS gekregen...Zava schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:28:
Misschien ook niet onbelangrijk om mee te delen voor welk land / vestiging het is. Ik merk op dat het in België iets sneller aan het gaan is.
Besteld op 30-11, zonder LM.
(app geeft aan 23-30 januari.
Dit was gisteren veranderd vanaf 14-18 januari.)
Idem, alleen via LM.Rioteer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:17:
[...]
Ja check, NL hiero. Nog geen SMS gekregen...
Besteld op 30-11, zonder LM.
(app geeft aan 23-30 januari.
Dit was gisteren veranderd vanaf 14-18 januari.)
Geen sms, wel gaf de serviceadviseur van Tesla aan dat aflevering waarschijnlijk op 25 januari plaatsvindt.
hier ook via LM, maar een eerste keer dat het een nieuwe wagen is. bedoelen ze met "aflevering" dan eigenlijk het moment dat de wagen van Tesla naar de LM gaat, of echt van de LM "aan jou" ?... Dat is mij nog niet echt duidelijk...Teslarossa schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:20:
[...]
Idem, alleen via LM.
Geen sms, wel gaf de serviceadviseur van Tesla aan dat aflevering waarschijnlijk op 25 januari plaatsvindt.
Tesla levert de auto direct aan mij.Jonazzty schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:36:
[...]
hier ook via LM, maar een eerste keer dat het een nieuwe wagen is. bedoelen ze met "aflevering" dan eigenlijk het moment dat de wagen van Tesla naar de LM gaat, of echt van de LM "aan jou" ?... Dat is mij nog niet echt duidelijk...
Misschien ook wel leuk: kenteken voorspeller
https://www.kenteken.tv/k...p?voorspeldatum=25-1-2024
Kan je alvast zien waar het een beetje in de buurt gaat komen
https://www.kenteken.tv/k...p?voorspeldatum=25-1-2024
Kan je alvast zien waar het een beetje in de buurt gaat komen
Net gebeld met Tesla Drogenbos en blijkbaar is er toch al een VIN gekoppeld. Dat is al positief. Voorlopige afleverdatum (aan mij) is 29 januari. Grote afwijking van origineel 10-16 januari. Maar ik ben al blij dat er een datum is, dat helpt om het geduld te temperen 
Edit: MY LR MCR met trekhaak
Edit: MY LR MCR met trekhaak
[ Voor 21% gewijzigd door Artisyy op 16-01-2024 16:32 ]
zelfde als hier dus. Doet mij inderdaad vermoeden dat het deel dat deze week had moeten "uitgeleverd" worden gewoon nog op Zeebrugge staat... Anders heeft het toch helemaal geen zin om alles achteruit te schuiven?Artisyy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:14:
Net gebeld met Tesla Drogenbos en blijkbaar is er toch al een VIN gekoppeld. Dat is al positief. Voorlopige afleverdatum (aan mij) is 29 januari. Grote afwijking van origineel 10-16 januari. Maar ik ben al blij dat er een datum is, dat helpt om het geduld te temperen
Misschien moet iemand van ons maar solliciteren voor deze functie : https://www.tesla.com/nl_...st-port-operations-214796
En kunnen we het zo sneller laten gaan?
Heb mijn bericht wat bijgewerkt aangezien het bij mij om een MY gaatJonazzty schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:17:
[...]
zelfde als hier dus. Doet mij inderdaad vermoeden dat het deel dat deze week had moeten "uitgeleverd" worden gewoon nog op Zeebrugge staat... Anders heeft het toch helemaal geen zin om alles achteruit te schuiven?![]()
Misschien moet iemand van ons maar solliciteren voor deze functie : https://www.tesla.com/nl_...st-port-operations-214796
En kunnen we het zo sneller laten gaan?
Wat is hier vreemd aan? Ze vragen alvast een kenteken voor je aan zodra het zeker is welke VIN je krijgt. En in deze moet je uitgaan van de communicatie die je vanuit Tesla krijgt.Jonazzty schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:42:
Supervreemd hier.
Geduld.
SMS ontvangen! Eerste leverafspraak optie 24 januari, dus die genomen
Afspraak levering M3 ultra red in Utrecht op 24 januari!
Tot daar dan! Rond 1 ben ik aan de beurtTeslarossa schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:01:
Afspraak levering M3 ultra red in Utrecht op 24 januari!
Zeker, ik om 13:30 uur! Jij ook een rode?Jackberry schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:03:
[...]
Tot daar dan! Rond 1 ben ik aan de beurt
Vandaag ook de sms gehad, kon kiezen uit 24, 25 of 26.
Dus ter info, gaat om een MY LR zwart met zwart interieur. Verder standaard.
12-1 bestelt door LM
12-1 RN nummer gehad
12-1 vin nummer gehad
12-1 indicatie levering 17 tm 24-1
16-1 sms gehad voor ophalen in Tilburg. Keuze uit 24 tm 26 januari.
12-1 bestelt door LM
12-1 RN nummer gehad
12-1 vin nummer gehad
16-1 sms gehad voor ophalen in Tilburg. Keuze uit 24 tm 26 januari.
Nee, zal wel beginnen met een XRioteer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:16:
Kentekens ook al gekregen?
Wijken de levertijden van de M3 RWD en AWD erg af van elkaar dat iemand weet?
Twijfelde, maar uiteindelijk voor grijze gegaan!Teslarossa schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:05:
[...]
Zeker, ik om 13:30 uur! Jij ook een rode?
Ook nog niet ontvangen idd
Ik weet het niet zeker maar dit is wat de vestiging in Rotterdam mij heeft verteld. Dus daar moet ik het mee doenmartijnh013 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:35:
[...]
Waarom denk je dat jouw bestelling zich op de Titus bevindt? Als ik het goed begrijp is de Titus op 12 december vertrokken vanuit Shanghai. Heb je dan een toewijzing ontvangen voor een al geproduceerde auto die onderweg is? Zou natuurlijk erg mooi zijn!
Mijn levering is ook gepland tussen 20 februari en 5 maart, dus wellicht ook de Titus dan?
Zou mooi zijn bij mij is het veranderd van 7 januari tot 17 januari naar 10 februari tot 24 februari. Ondertussen wel een VIN gekregen . Dus dan hopen dat ik hem de 10e kan ophalen.olovv100 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:20:
M3 RWD in het blauw.
Ook ik kreeg vandaag de sms! Eerst beschikbare datum: 7 februari in Utrecht. Best vreemd aangezien LM juist had aangegeven dat het in Tilburg moest zijn ivm winterbanden wissel. Maarja we gaan dus naar Utrecht. 🥳
Info: M3 RWD Deep Blue besteld op 14-12 via LM in NL.
Info: M3 RWD Deep Blue besteld op 14-12 via LM in NL.
ik ook sms gehad. Eerst mogelijke dag van levering gekozen: maandag 29 januari in Tilburg (NL). M3 Ultra Red die van de Trapper af komt.
Nog gebeld of het ook de vrijdag ervoor kon, maar mevrouw gaf aan dat de auto pas vrijdagmiddag 26/1 in Tilburg werd verwacht. Dus er moet nu verder niks tegen zitten...
Nog gebeld of het ook de vrijdag ervoor kon, maar mevrouw gaf aan dat de auto pas vrijdagmiddag 26/1 in Tilburg werd verwacht. Dus er moet nu verder niks tegen zitten...
[ Voor 7% gewijzigd door bonjour op 16-01-2024 18:18 ]
Zo snel?!Rox92 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:09:
Vandaag ook de sms gehad, kon kiezen uit 24, 25 of 26.
12-1 bestelt door LM
12-1 RN nummer gehad
12-1 vin nummer gehad
16-1 sms gehad voor ophalen in Tilburg. Keuze uit 24 tm 26.
Hier op 4/1 MYLR besteld. Verwachte levering pas 29/1.
Besteldatum 27/12 M3 RWD Blue en kreeg vandaag SMS om een afleverafspraak te maken. Kon vanaf 7 feb, dus heb ook die datum maar gekozen. T-22 dagen😬
Vandaag bericht ontvangen. Eerst mogelijke datum geprikt op de 6e in Tilburg, helaas nog even geduld hebben. Auto M3 RWD wit, komt van de trapper en is besteld op 17/12
Yep, mazzeltje gehad blijkbaarArtisyy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:33:
[...]
Zo snel?!![]()
Hier op 4/1 MYLR besteld. Verwachte levering pas 29/1.
Wanneer krijg je je kenteken te horen?
Even terugkoppelen: zondag besteld, dinsdag geleverd.Slonzo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:11:
Iemand ervaring met de Tesla Shop? Op welke termijn wordt een Wall Connector ongeveer geleverd?
Gaat snel dus
2 dagen laterSebazzz schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:18:
Wanneer krijg je je kenteken te horen?
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Afspraak gepland om de auto op 23/1 op te halen in Groningen. M3 RWD met trekhaak
Iemand hier een Model 3 long range besteld en die daar nog op wacht?
Zojuist afspraak bevestiging ontvangen van Tesla
Weer 1000 eraf van de prijs van de Y..
Model 3 en Y beide nu €43.993,- (Fiscaal 42990..)
[ Voor 40% gewijzigd door Jos84 op 17-01-2024 15:01 ]
De Juniper komt eraan?Jos84 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:00:
Ik kan nu niet meer terug maar dan had ik liever de Y gehad.Jos84 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:00:
In België zijn de stockwagens duurder geworden omdat ze nu evenveel kosten als een nieuwe, die dan weer iets goedkoper zijn geworden.Jos84 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:00:
Op mijn stock MY LR had ik ongeveer €7400 korting wat de prijs op 54K bracht. Dezelfde uitvoering kost nu 57K…
Meen je dat nou?Sebazzz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:28:
[...]
Ik kan nu niet meer terug maar dan had ik liever de Y gehad.
Uhh ja, is dat zo gek? Met een hatchback ben je een stuk praktischer uit.
Is afneembaar, zit in zak in je koffer bij leveringbustertje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:09:
Rijden en trouwens al mensen rond met een Highland met af-fabriek trekhaak? En is die dan afneembaar of wegdraaibaar?
Update na een klacht via mail vanochtend over de slechte communicatie en nieuwe te verwachten levertijd net telefoon gehad uit Tilburg.Monumentje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:14:
Valt dan mee , ik via Lm besteld 3 augustus m3rw black. trekhaak. vanochtend nog indicatie 1 tot 4 wk, sinds vanmiddag eindelijk een Vin en levering 22 februari/ 5 maart. Helemaal gestoord.
Mijn toegewezen VIN, lees M3rw black met trekhaak, staat nog met alle anderen vast in Zeebrugge. Ze kampen met 2 problemen. De douane klaart de auto's niet in, en er is geen transport beschikbaar.
Heel vervelend allemaal dus voor alle partijen.
Voor mij hebben ze wel een oplossing gevonden , een andere VIN met de zelfde specificities die volgende week opgehaald mag worden. 👌 sms en kenteken heb ik net binnen gekregen.
Soms heeft vriendelijk klagen toch effect.
Ik was al tevreden geweest met een serieuze reactie van Tesla, maar dit is natuurlijk nog mooier.
Netjes, lucky you! ik heb ook goed contact met mijn delivery advisor, hij houdt een oogje voor me in het zeil, maar er was op het moment geen andere auto beschikbaar en hij gaf aan dat die kans normaliter erg klein is, voordat iedereen ineens gaat bellen met dezelfde verwachtingMonumentje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:49:
[...]
Voor mij hebben ze wel een oplossing gevonden , een andere VIN met de zelfde specificities die volgende week opgehaald mag worden. 👌 sms en kenteken heb ik net binnen gekregen.
Inmiddels maar een huurauto geregeld voor de vakantie

MY wit, zwart int. en trekhaak
4-1 Besteld bij LM
11-1 Bestelling bij Tesla door LM
11-1 VIN
17-1 SMS Tesla om afhaal Tilburg in te plannen
22-1 Afhaal ingepland
Welgeteld 11 volledige werkdagen tussen plaatsen bestelling LM en afhaal. Dit is is wel eens anders gelopen met mijn lease auto’s.
4-1 Besteld bij LM
11-1 Bestelling bij Tesla door LM
11-1 VIN
17-1 SMS Tesla om afhaal Tilburg in te plannen
22-1 Afhaal ingepland
Welgeteld 11 volledige werkdagen tussen plaatsen bestelling LM en afhaal. Dit is is wel eens anders gelopen met mijn lease auto’s.
StarboardIsonic schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:24:
M3 wit/trekhaak
en anderen die een M3 Highland met trekhaak hebben of gaan ophalen:bustertje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:06:
M3 RWD met trekhaak
Kunnen jullie een aantal foto's plaatsen van de trekhaak en montage aan de auto?
Ik ben erg benieuwd naar het soort trekhaak, montage en afdekking. (en met mij ook anderen, verwacht ik)
I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?
Al is de zwarte kleur voor de Y niet meer gratis, nu EUR 1300.Jos84 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:00:
Ze zijn wel erg met de prijzen aan het stunten. Je zou haast gaan denken dat ze er vanaf moeten (Juniper?).
Vandaag mijn zwarte Model Y opgehaald uit Tilburg. Flink stukje rijden (vanuit Twente), maar meer dan waard.
Voor de geïnteresseerden:
28 dec: LM besteld, Tesla account activatie mail ontvangen.
5 jan: VIN en kenteken bekend per SMS
8 jan: SMS ontvangen voor inplannen aflevering. Opties 15, 16, 17 januari.
Na vele horror verhalen te hebben gelezen viel mij de aflevering reuze mee. We werden vriendelijk ontvangen. Na identificatie en doorgeven van reserveringsnummer werd verteld in welke rij hij klaar stond. Eerst even bakje koffie gedronken (er staat ook frisdrank in de koelkast). Daarna naar de rij waar de auto netjes gewassen en aan de lader klaar stond. Auto stond onvergrendeld. Sleutels lagen op het midden console. Even een rondje om de auto gelopen om te controleren op krassen of dergelijken, maar niets te zien. In de kofferbak lagen de laadkabel, thuislader, trekhaak, gevarendriehoek en verbandspulletjes. Mocht je vragen hebben dan lopen er Tesla medewerkers die je kunt aanspreken. Bij hen moet je je ook even afmelden, dan koppelen ze de auto ook aan je Tesla account / app. Dan kwestie van wegrijden. Totaal geen gevoel gehad dat we binnen bepaalde tijd weg moesten zijn.
28 dec: LM besteld, Tesla account activatie mail ontvangen.
5 jan: VIN en kenteken bekend per SMS
8 jan: SMS ontvangen voor inplannen aflevering. Opties 15, 16, 17 januari.
Na vele horror verhalen te hebben gelezen viel mij de aflevering reuze mee. We werden vriendelijk ontvangen. Na identificatie en doorgeven van reserveringsnummer werd verteld in welke rij hij klaar stond. Eerst even bakje koffie gedronken (er staat ook frisdrank in de koelkast). Daarna naar de rij waar de auto netjes gewassen en aan de lader klaar stond. Auto stond onvergrendeld. Sleutels lagen op het midden console. Even een rondje om de auto gelopen om te controleren op krassen of dergelijken, maar niets te zien. In de kofferbak lagen de laadkabel, thuislader, trekhaak, gevarendriehoek en verbandspulletjes. Mocht je vragen hebben dan lopen er Tesla medewerkers die je kunt aanspreken. Bij hen moet je je ook even afmelden, dan koppelen ze de auto ook aan je Tesla account / app. Dan kwestie van wegrijden. Totaal geen gevoel gehad dat we binnen bepaalde tijd weg moesten zijn.
Ik maak me zorgen om de alignment van de LED strip links voorin waar de dashboard samenkomt met deurpaneel. Ik heb online afbeeldingen gezien waar dit niet goed overeenkomt en dat kan een irritatie zijn. Weet iemand of je dit kunt oplossen voordat je auto in de app accepteert?
Hier hetzelfde MY RDW, net de vin gehad: XP7YGCEJ7RB, geschatte levering volgende week dus dan weet ik het pas zeker :-) is die van jou al geleverd?MWink schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:01:
[...]
Dat is vreemd. Ik had tot 31 december een Model Y RWD gekoppeld aan mijn bestelling staan met VIN XP7YGCFS_RB______. Dus model year 2024 met F battery dus LFP
Maar nu wordt volgende week geleverd XP7YGCEJ_RB______. Dus model year 2024 met E en dat is altijd NMC? Lijkt mij sterk. Is dat niet de BYD blade batterij met LFP?
Ik heb juist de RWD besteld vanwege de LFP batterij...
Zojuist weer een update ontvangen uit m'n notifyer (Geen SMS), ik kon mijn afspraak herplannen naar een paar dagen (2) eerder. Voor mij nog niet snel genoeg voor m'n vakantie, maar wou het toch even vermelden, misschien is dit bij meer van jullie het geval.
Edit: paar min later kwam er ook een SMS achteraan
Edit: paar min later kwam er ook een SMS achteraan
[ Voor 9% gewijzigd door LigeTRy op 18-01-2024 10:24 ]
Die van mij heeft ook de E en is gewoon een BYD. Die decoder klopt gewoon niet. Je zou eens kunnen kijken op Reddit, daar is iemand die echt de details kan geven op basis van een VIN._-= Erikje =-_ schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:37:
[...]
Hier hetzelfde MY RDW, net de vin gehad: XP7YGCEJ7RB, geschatte levering volgende week dus dan weet ik het pas zeker :-) is die van jou al geleverd?
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
jullie hebben geluk :-p ik krijg mijn volledige VIN niet van LM... heb nu gisteren iemand super aan de lijn gehad en zij heeft mij wel al de laatste 6 cijfers gegeven, maar meer kreeg ik niet. Daar ben ik dus niet veel mee...
*telt eenzaam af in een hoekje naar 29/01*
Volgens mij zijn ook alleen maar de laatste 6 uniek, alles wat daarvoor staat is hetzelfde.Jonazzty schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:52:
jullie hebben geluk :-p ik krijg mijn volledige VIN niet van LM... heb nu gisteren iemand super aan de lijn gehad en zij heeft mij wel al de laatste 6 cijfers gegeven, maar meer kreeg ik niet. Daar ben ik dus niet veel mee...
De laatste 4 is overigens je meldcode.
Dus volgens mij kan je wel degelijk je hele VIN te weten te komen.
Op deze site vind je meer info:
https://tesla-info.com/vin-decoder.php
oh waw, ok.Serpz0r schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:06:
[...]
Volgens mij zijn ook alleen maar de laatste 6 uniek, alles wat daarvoor staat is hetzelfde.
De laatste 4 is overigens je meldcode.
Dus volgens mij kan je wel degelijk je hele VIN te weten te komen.
Op deze site vind je meer info:
https://tesla-info.com/vin-decoder.php
Net even geprobeerd. Digit 5 kan ik niet invullen.. geen idee hoeveel airbags een standaard M3 heeft.. En verder alles ingevuld en dan zei die website gewoon :
"Results
Matches by model and variant
M3 RWD matched 100 %
Matches by Destination Country
Canada matched 100 %
Results only show where more than 1% of the results match
"
...?
Je zou uit moeten komen op:Jonazzty schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:11:
[...]
oh waw, ok.
Net even geprobeerd. Digit 5 kan ik niet invullen.. geen idee hoeveel airbags een standaard M3 heeft.. En verder alles ingevuld en dan zei die website gewoon :
"Results
Matches by model and variant
M3 RWD matched 100 %
Matches by Destination Country
Canada matched 100 %
Results only show where more than 1% of the results match
"
...?
LRW
3
E
7
F
S
een cijfer tussen 0 en 9
R
C
dan jouw 6 cijfers
Ook kenteken is binnen van mijn M3 die op de trapper stond!
Ook via sms?LigeTRy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:37:
Ook kenteken is binnen van mijn M3 die op de trapper stond!
maar aangezien ik dat ene cijfer tussen 0 en 9 niet heb.... of zou ik ze gewoon allemaal afgaan? ;pSerpz0r schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:36:
[...]
Je zou uit moeten komen op:
LRW
3
E
7
F
S
een cijfer tussen 0 en 9
R
C
dan jouw 6 cijfers
Edit : alle cijfers geprobeerd. Niets werkt. Zal allicht wel te maken hebben met het feit dat het via een LM is...
[ Voor 15% gewijzigd door Jonazzty op 18-01-2024 13:10 ]
Ik volg dit topic al een paar dagen, en ben net zo geduldig als jullie
13-1 Proefrit gedaan in Utrecht
14-1 Bestelling gedaan van de M3 RWD Ultra Red (1-4 weken levertijd)
14-1 RN ontvangen, gegevens geüpload en VIN ontvangen. Levering tussen 14 en 23 januari
15-1 Levertijd geüpdatet naar 15 - 23 januari
16-1 Resterende bedrag overgemaakt en transactiedetails gemailt naar Tesla
17-1 Bevestiging dat het ontvangen was en verwerkt ging worden
18-1 SMS gehad dat ik een afspraak voor levering kon plannen
23-1 Eerste datum dat ik kon plannen, dus gelijk gekozen
14-1 RN ontvangen, gegevens geüpload en VIN ontvangen. Levering tussen 14 en 23 januari
De rooien gaan ineens vlot; ook de 23e afspraakRuadhan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:14:
Ik volg dit topic al een paar dagen, en ben net zo geduldig als jullie![]()
Ik heb deze combinatie: LRW3E7FSXRC…… bij een LM. Hierbij dus geen cijfer op de plek waarbij ik een X heb staan. Misschien dat je dit kan proberen.Jonazzty schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:05:
[...]
maar aangezien ik dat ene cijfer tussen 0 en 9 niet heb.... of zou ik ze gewoon allemaal afgaan? ;p
Edit : alle cijfers geprobeerd. Niets werkt. Zal allicht wel te maken hebben met het feit dat het via een LM is...
Zou kunnen dat er op die positie ook letters gebruikt worden, bij mij staat er een getal.SL65 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:11:
[...]
Ik heb deze combinatie: LRW3E7FSXRC…… bij een LM. Hierbij dus geen cijfer op de plek waarbij ik een X heb staan. Misschien dat je dit kan proberen.
Dan heb je dus 36 verschillende mogelijkheden om te proberen.
Als alleen de laatste 6 cijfers uniek zouden zijn dan zijn er "maar" 999.999 verschillende M3's gemaakt.
Mijn rooie staat nog op de 6e, helaasbustertje schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:09:
[...]
De rooien gaan ineens vlot; ook de 23e afspraak
als ik het weglaat kan ik niets doen want dan is er een karakter te weinig.. ik zou nog heel het alfabet kunnen afgaan maar ik heb zo'n licht vermoeden dat dat veel moeite voor niets zal worden :-pSL65 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:11:
[...]
Ik heb deze combinatie: LRW3E7FSXRC…… bij een LM. Hierbij dus geen cijfer op de plek waarbij ik een X heb staan. Misschien dat je dit kan proberen.
150 km gratis Supercharging
Als gevolg van nieuw beleid in de sector moet uw voertuig worden vervoerd met een maximale lading van de batterij van 50%. Dit betekent dat de laadtoestand van de batterij van uw Model 3 op de leveringsafspraak lager kan zijn dan voor Tesla gebruikelijk is.Ter compensatie van dit ongemak geven wij u 150 km gratis Supercharging*. U kunt uw Supercharging-tegoed enkele dagen na de levering bekijken in het gedeelte 'Refereren en verdienen' in de Tesla-app.
Meer informatie over het inwisselen van tegoeden.
Uw Tesla Team
oeh, nice ! hopelijk blijft dat nog even zo...martslok schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:02:150 km gratis Supercharging
Als gevolg van nieuw beleid in de sector moet uw voertuig worden vervoerd met een maximale lading van de batterij van 50%. Dit betekent dat de laadtoestand van de batterij van uw Model 3 op de leveringsafspraak lager kan zijn dan voor Tesla gebruikelijk is.
Ter compensatie van dit ongemak geven wij u 150 km gratis Supercharging*. U kunt uw Supercharging-tegoed enkele dagen na de levering bekijken in het gedeelte 'Refereren en verdienen' in de Tesla-app.
Meer informatie over het inwisselen van tegoeden.
Uw Tesla Team
Wel afspraak, nog geen kenteken. Misschien vanwege zakelijke lease?
Ook nog geen kenteken, priveSebazzz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:30:
Wel afspraak, nog geen kenteken. Misschien vanwege zakelijke lease?
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.