Ah, bummer! Thanks!
Geduld is inderdaad een schone zaak. Die arme model 3’s: staan daar maar in Zeebrugge te wachten op hun baasjes. Laten we hopen dat maandag de dag der dagen gaat worden!
.
[ Voor 107% gewijzigd door Slonzo op 16-01-2024 21:27 ]
Voor de wachtenden M3'ers, ik heb ook met de RWD opendata zitten klooien, geen idee of het nauwkeurig is, maar heb deze csv kunnen samenstellen, grote kans dat je auto hier tussen zit. Vooral gekeken naar
code:
. Het maakt het wachten niet sneller en je hebt er verder niet zoveel aan, maartoch leuk om even te delen
1
| registratie_datum_goedkeuring_afschrijvingsmoment_bpm |
indrukwekkend bestand, maar kan ik in dat bestand ook zien wat mijn auto is? zie bv geen VIN?
Afleveringen gaan met pieken en dalen gezien de bootreis.kolibrie23 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:32:
Op basis van de RDW data heb ik even een grafiekje gemaakt van het aantal Tesla's per toelatingsdatum ( periode 1 nov '23 tm 11 jan '24). Grappig om te zien dat de afgelopen weken bijna geen M3s zijn toegelaten.[Afbeelding]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik betwijfel of dat de goede kolom is, die is bij heel veel record niet ingevuldLigeTRy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:47:
Voor de wachtenden M3'ers, ik heb ook met de RWD opendata zitten klooien, geen idee of het nauwkeurig is, maar heb deze csv kunnen samenstellen, grote kans dat je auto hier tussen zit. Vooral gekeken naarcode:. Het maakt het wachten niet sneller en je hebt er verder niet zoveel aan, maartoch leuk om even te delen
1 registratie_datum_goedkeuring_afschrijvingsmoment_bpm
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zojuist op de website van Tesla een prijsverhoging van 1000,- op alle model 3 en Y modellen! Benieuwd wat dit voor de bestelling betekend.
Mijn Model 3 (RWD, Stealth Grey, 19 en trekhaak) zit tegen de max van mijn leasebudget. En gaat met deze verhoging niet passen… Benieuwd wat dit gaat betekenen.
Bovendien helemaal voor de particulieren onder ons waarbij de SEP-Subsidie als sneeuw voor de zon verdwijnt op deze manier.
Mijn Model 3 (RWD, Stealth Grey, 19 en trekhaak) zit tegen de max van mijn leasebudget. En gaat met deze verhoging niet passen… Benieuwd wat dit gaat betekenen.
Bovendien helemaal voor de particulieren onder ons waarbij de SEP-Subsidie als sneeuw voor de zon verdwijnt op deze manier.
/f/image/32xEFAATTwJ3bdqH7b5wgR1T.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Pattex op 13-01-2024 13:03 ]
Prijs verhoging komt omdat levering klosten, en alle papierwerk worden inbegrepen in de totale prijs nu. Waar dit vroeger apart verrekend was.Pattex schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:01:
Zojuist op de website van Tesla een prijsverhoging van 1000,- op alle model 3 en Y modellen! Benieuwd wat dit voor de bestelling betekend.
[Afbeelding]
What??!!Slonzo schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:30:
Ik heb ergens deze week een stock MY RWD besteld die 'onderweg' was. Initieel voorzien voor 16-22 januari. De ochtend erna had ik al een VIN en 's avonds kreeg ik al een SMS met een afspraak voor het afhalen (die overigens nog een aantal dagen later lag dan de voorziene termijn). Vreemd dat anderen hier zo lang op alles moeten wachten.
EDIT: Misschien wel relevant - BE & hij komt uit Berlijn
Mijn ervaring is dat op lopende bestellingen geen verhoging wordt doorgevoerd (wel een eventuele prijsverlaging)!Pattex schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:01:
[Afbeelding]
Maar hij is niet duurder geworden, de extra kosten zijn er al bij opgeteld ipv dat je die op het einde pas ziet bij afronden van de bestelling.SveeE schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:30:
[...]
Mijn ervaring is dat op lopende bestellingen geen verhoging wordt doorgevoerd (wel een eventuele prijsverlaging)!
RDW wel, maar Tesla (en heel veel andere autobedrijven niet)Sebazzz schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 07:23:
[...]
Zo ver ik weet zet de RDW in het weekend geen auto’s op kenteken, en dat is een voorwaarde voor die SMS.
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Ah oké, in ieder schuift de begindatum hier inmiddels op naar 13 maar de eind van de datumrange blijft op 22 staan, dus dat zal maandag wel 16-22 jan zijnSerpz0r schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:09:
[...]
RDW wel, maar Tesla (en heel veel andere autobedrijven niet)
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zojuist is mijn leverdatum aangepast van 12-18 jan naar 21-22 jan
Met z’n allen op de 22st, op zaterdag zijn er volgens mij geen leveringen.
Nee klopt, ze leveren ma / vrij tussen 11.00 - 18.00 uur.StarboardIsonic schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:32:
Met z’n allen op de 22st, op zaterdag zijn er volgens mij geen leveringen.
Ik heb de levering dus staan op de 24e maar kon het niet laten vandaag even snel langs Tesla Groningen te rijden... En na van 10 andere het vin nr gecheckt te hebben had ik eindelijk een match
:strip_exif()/f/image/gu84gHT6RYVt5oer00XTHWuy.jpg?f=fotoalbum_large)
Sooooo happy, en nu nog ongeduldiger..
En dat zou meteen het coolste kenteken uit heel de serie (sidecodebustertje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:05:
[...]
Bijna aan het einde van deze kentekenreeks X-999-XX
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Soms leveren ze wel op zaterdagen, zeker als er zeer grote drukte is en ze de hoeveelheden niet wegkrijgen met enkel doordeweeks uitleveren. In december is dit nog geweest, waaronder een forumlid hier.Jos84 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:54:
[...]
Nee klopt, ze leveren ma / vrij tussen 11.00 - 18.00 uur.
Ik heb de levering dus staan op de 24e maar kon het niet laten vandaag even snel langs Tesla Groningen te rijden... En na van 10 andere het vin nr gecheckt te hebben had ik eindelijk een match![]()
[Afbeelding]
Sooooo happy, en nu nog ongeduldiger..
Maar dit zal meer een "probleem" zijn tegen een einde van een kwartaal (en zeker jaar) dan in januari van het nieuwe jaar...
[ Voor 7% gewijzigd door MazeWing op 13-01-2024 18:35 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Voor wie op de MY wacht mogelijk slecht nieuws: https://fortune.com/2024/...oduction-red-sea-attacks/
Edit: Excuus, ik had 1 pagina verder terug moeten zoeken.
Edit: Excuus, ik had 1 pagina verder terug moeten zoeken.
[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 14-01-2024 09:54 ]
Mijn leverdatum is zojuist aangepast. Was eerder vandaag 13 jan - 22 jan, en is nu 14 jan - 22jan. Mogelijk dus toch levering volgende week…?
Had je verwacht nog de laatste twee uur van werkend zondag opgeroepen te wordenendless90 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:13:
Mijn leverdatum is zojuist aangepast. Was eerder vandaag 13 jan - 22 jan, en is nu 14 jan - 22jan. Mogelijk dus toch levering volgende week…?
Je zou toch verwachten dat ze dagen dat ze niet uitleveren niet zouden benoemen. Mijn Model Y zou tussen 18-25 december geleverd worden. Zie je het al voor je... 1e kerstdag...Sebazzz schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:25:
[...]
Had je verwacht nog de laatste twee uur van werkend zondag opgeroepen te worden

De software is niet complex genoeg gemaakt om weekenden en feestdagen te snappenMazeWing schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:42:
[...]
Je zou toch verwachten dat ze dagen dat ze niet uitleveren niet zouden benoemen. Mijn Model Y zou tussen 18-25 december geleverd worden. Zie je het al voor je... 1e kerstdag...
Verwachte levertijd van 10-16 januari verschoven naar 17-23
Iemand ervaring met de Tesla Shop? Op welke termijn wordt een Wall Connector ongeveer geleverd?
In aanloop van m'n nieuwe bolide heb ik een PetLiner besteld, in de avond besteld, volgende dag verzonden (vanuit Tilburg) met DHL Express, dag later in huis.Slonzo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:11:
Iemand ervaring met de Tesla Shop? Op welke termijn wordt een Wall Connector ongeveer geleverd?
Ik verwacht dat je Wall Connector ook uit Tilburg zal komen.
Nog steeds 14-22 hier, maar 15 of 16 ging hem sowieso niet worden op zo'n korte termijnArtisyy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:05:
Verwachte levertijd van 10-16 januari verschoven naar 17-23
Een 'onderweg' MY besteld, had gekunnenSebazzz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:21:
[...]
Nog steeds 14-22 hier, maar 15 of 16 ging hem sowieso niet worden op zo'n korte termijn
Afgelopen weekend kenteken ontvangen voor mijn, door LM bestelde, MY LR. Ik zag via de RDW dat de auto geïmporteerd is. Veel andere nieuwe MYs zijn dat niet, ben wel nieuwsgierig naar de reden hiervan. Weet iemand wat de reden zou kunnen zijn dat mijn nieuwe MY geïmporteerd is?
Hmmm... mijn 'afhaal afspraak' is binnen 2 weken, maar ondertussen is mijn eindfactuur beschikbaar en daarop vind ik 'Leveringsdatum: 19-Jan-2024'
Is dat de datum waarop hij bij de Tesla garage geleverd wordt, of moet ik gaan rondbellen om te horen wat er aan de hand is?
Gek dat we geen updates hebben ontvangen van Tesla. Heeft iemand meer informatie?
GeduldSlonzo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:41:
Hmmm... mijn 'afhaal afspraak' is binnen 2 weken, maar ondertussen is mijn eindfactuur beschikbaar en daarop vind ik 'Leveringsdatum: 19-Jan-2024'Is dat de datum waarop hij bij de Tesla garage geleverd wordt, of moet ik gaan rondbellen om te horen wat er aan de hand is?
Mijn eindfactuur kwam op 30 januari 2023 met leveringsdatum 3 februari. Dezelfde dag kreeg ik een (geautomatiseerde) SMS met de vraag of hem op 3 februari kon ophalen.
Kenteken & meldcode kwamen één dag voor de geplande levering.
[ Voor 6% gewijzigd door Remz op 15-01-2024 10:27 ]
Raar, had je ervoor ook al een afspraak vast liggen om hem op te halen?Remz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:26:
Geduld![]()
Mijn eindfactuur kwam op 30 januari 2023 met leveringsdatum 3 februari. Dezelfde dag kreeg ik een (geautomatiseerde) SMS met de vraag of hem op 3 februari kon ophalen.
Ik denk dat er nog een heel deel van de model 3's in Zeebrugge staan. Er is blijkbaar een tekort aan vrachtwagens voor transport. Denk niet dat ik hem vroeger dan 23.1 mag verwachten.
Nee. Ik kreeg eerst de periode van twee weken te zien in de app, echter dat zegt niet heel veel want die datum kan nog wel eens verplaatsen. Daarna krijg je de eindfactuur met een leverdatum er op, dat is volgens mij in bijna alle gevallen ook de datum waarop je hem mag ophalen. Maar ook die datum geeft geen garantie. Je moet echt wachten op de SMS met de afspraak en daarna krijg je een bevestiging zodra je zelf akkoord hebt gegeven. Tot je die bevestiging hebt ontvangen zijn die datums enkel indicatief en kunnen ze veranderen.Slonzo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:32:
[...]
Raar, had je ervoor ook al een afspraak vast liggen om hem op te halen?
Had jij dan al eerder een afspraak en is die geannuleerd?
Ik had de dag na mijn bestelling al een bevestigde leverdatum. Die is niet geannuleerd, maar ik zie op mijn eindfactuur nu een andere leverdatum voorbij komen... Dus ik weet helemaal niet meer wat ik nu moet geloven. Onduidelijk warboeltje... Ik ga voor de zekerheid maar eens bellen, denk ikRemz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:53:
Nee. Ik kreeg eerst de periode van twee weken te zien in de app, echter dat zegt niet heel veel want die datum kan nog wel eens verplaatsen. Daarna krijg je de eindfactuur met een leverdatum er op, dat is volgens mij in bijna alle gevallen ook de datum waarop je hem mag ophalen. Maar ook die datum geeft geen garantie. Je moet echt wachten op de SMS met de afspraak en daarna krijg je een bevestiging zodra je zelf akkoord hebt gegeven. Tot je die bevestiging hebt ontvangen zijn die datums enkel indicatief en kunnen ze veranderen.
Had jij dan al eerder een afspraak en is die geannuleerd?
het gladde weer tussen zeebrugge en afleverlocaties zal ook niet helpen daarmee vermoed ik. Bij mij staat ook nog 14-22 jan, dus weer terug in (on)geduldige wachtstandZava schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:39:
Ik denk dat er nog een heel deel van de model 3's in Zeebrugge staan. Er is blijkbaar een tekort aan vrachtwagens voor transport. Denk niet dat ik hem vroeger dan 23.1 mag verwachten.
Ah dat maakt een hoop duidelijk.Slonzo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:58:
[...]
Ik had de dag na mijn bestelling al een bevestigde leverdatum. Die is niet geannuleerd, maar ik zie op mijn eindfactuur nu een andere leverdatum voorbij komen... Dus ik weet helemaal niet meer wat ik nu moet geloven. Onduidelijk warboeltje... Ik ga voor de zekerheid maar eens bellen, denk ik
Inderdaad even bellen naar je Sales Advisor of locatie waar je hem gaat ophalen.
Afleverdatum op mijn eindfactuur is 12 januari, maar dat is dus niet helemaal gelukt. Blijven wachten op sms, hopelijk snel witte rook
Blijkbaar staan de auto’s nog in Zeebrugge, mij is zojuist verteld volgende week.
Oké tijdsreiziger, bedoel je vorige week of bedoel je volgende week pas levering?StarboardIsonic schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:32:
Blijkbaar staan de auto’s nog in Zeebrugge, mij is zojuist verteld volgende week.
Even nagevraagd: de leverdatum op de facturen blijkt 1 of ander autogenerated dingetje te zijn dat geen rekening houdt met de transporten. Mag je dus negeren. Wat je terugvindt in de app/op de website telt.Slonzo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:58:
Ik had de dag na mijn bestelling al een bevestigde leverdatum. Die is niet geannuleerd, maar ik zie op mijn eindfactuur nu een andere leverdatum voorbij komen... Dus ik weet helemaal niet meer wat ik nu moet geloven. Onduidelijk warboeltje... Ik ga voor de zekerheid maar eens bellen, denk ik
In welke frequentie gaan er eigenlijk schepen met de nieuwe Model 3 op dit moment vanuit Shanghai naar Zeebrugge? Is dat iedere 2 weken bijvoorbeeld?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Hier ook net een VIN ontvangen en een verwachte datum van 20 februari - 5 maart.
M3 RWD wit standaard, besteld op 20 november.
Alleen mogen ze hem niet leveren voor 14 maart, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
M3 RWD wit standaard, besteld op 20 november.
Alleen mogen ze hem niet leveren voor 14 maart, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
MY wit + trekhaak 11-1 door LM besteld. Zelfde dag VIN en leverdatum indicatie (11-1/19-1) ontvangen. Deze verschuift dagelijks, nu 15-1/22-1.
We gaan het zien en wachten het rustig af.
We gaan het zien en wachten het rustig af.
Volgende week pas levering.Sebazzz schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:35:
[...]
Oké tijdsreiziger, bedoel je vorige week of bedoel je volgende week pas levering?
Ik heb zojuist ook contact gehad, en zodra bekend is wanneer transport plaatsvindt krijgen we direct de sms.StarboardIsonic schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:32:
Volgende week Zaterdag op vakantie, dat gaat misschien nog krap worden
Ik ga deze zaterdag weg, en pas 2 feb terug.. En weet dat ze de auto maar max 7 dagen vasthouden. Dus moet nu iemand gaan zoeken die hem voor mij kan ophalen. Echt precies slechte planning.
Tesla communicatie bij deze aflevering vind ik wel echt zeer matig, een rëele forecast had fijn geweest, i.p.v. elke dag een datum opschuiven.
M3 highland, ook op de Hoegh trapper.
Tesla communicatie bij deze aflevering vind ik wel echt zeer matig, een rëele forecast had fijn geweest, i.p.v. elke dag een datum opschuiven.
Ik meen dat als de ophaler iemand anders is als de eigenaar, het ophalen wel aan een aantal voorwaarden moet voldoen. ( was bij ons als particuliere koper zo in 2023, daarom toch door de eigenaresse opgehaald )LENNRT schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:18:
. Dus moet nu iemand gaan zoeken die hem voor mij kan ophalen.
Hier net gebeld dat de levering van onze MY, die voor morgen gepland stond, niet doorgaat.. Utrecht heeft hem niet ontvangen en hij staat nog in DE.
.Puntje-NL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:36:
Hier net gebeld dat de levering van onze MY, die voor morgen gepland stond, niet doorgaat.. Utrecht heeft hem niet ontvangen en hij staat nog in DE.
Hier precies hetzelfde bericht. Van 16/01 naar 22/01.
De auto komt blijkbaar de 18de pas aan in Utrecht.
Dus de Hoegh Trapper heeft sneller de route vanuit Griekenland naar Zeebrugge afgelegd dan dat Tesla ze kon vervoeren naar Tilburg ^_^ dan maar wachten
Mmm, toch vervelend. Vrij genomen en nu maar weer kijken of het dan wel lukt. In mn achterhoofd dacht ik nog 'heeft het te maken met de tijdelijke sluiting in DE' maar dat zal toch niet..Michelhartog5 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:57:
[...]
.
Hier precies hetzelfde bericht. Van 16/01 naar 22/01.
De auto komt blijkbaar de 18de pas aan in Utrecht.
Ook hier loopt het weer lekker de verkeerde kant uit... 2 weken geleden hadden ze nog gezegd dat het voor deze week of vorige week zou zijn.. Bel ik net een (na 20 minuten in wacht te hangen, uiteraard) ... "Nou, die staat nu gepland op 29/01." .... En hij is al besteld sinds 10/10/2023 ... En is met de Hoegh Trapper gearriveerd in Zeebrugge...
Echt kop nog staart aan te krijgen, aan het organisatietalent van Tesla...
Welke data staan er in je app?Jonazzty schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:19:
Ook hier loopt het weer lekker de verkeerde kant uit... 2 weken geleden hadden ze nog gezegd dat het voor deze week of vorige week zou zijn.. Bel ik net een (na 20 minuten in wacht te hangen, uiteraard) ... "Nou, die staat nu gepland op 29/01." .... En hij is al besteld sinds 10/10/2023 ... En is met de Hoegh Trapper gearriveerd in Zeebrugge...
Is via LM, dus in de app zie ik helemaal niets. Ik moet het doen met de info die ik van LM krijg, maar die zeggen meer "we wachten op info van tesla" dan wat anders. Dus ik bel meestal rechtstreeks naar tesla met RN nummer.. en dan kreeg ik die info...
Versta niet dat die wagens daar zolang kunnen/mogen blijven staan in Zeebrugge... hij is aangekomen met de Hoegh Trapper..
Die van ‘mij’ is via Arval besteld en ik heb gewoon de VIN ontvangen. En data in de app.Jonazzty schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:33:
[...]
Is via LM, dus in de app zie ik helemaal niets. Ik moet het doen met de info die ik van LM krijg, maar die zeggen meer "we wachten op info van tesla" dan wat anders. Dus ik bel meestal rechtstreeks naar tesla met RN nummer.. en dan kreeg ik die info...
Versta niet dat die wagens daar zolang kunnen/mogen blijven staan in Zeebrugge... hij is aangekomen met de Hoegh Trapper..
Nu nog steeds aflevering 14 - 18 in Utrecht. Nog wel …..
Als het aan Tesla ligt dan stonden die dingen natuurlijk ook allang bij ons op de oprit. Ze betalen daar echt wel "parkeergeld". Als alle vrachtwagens vol zitten, zitten ze vol, zo werkt het dan ook weer helaas.Jonazzty schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:33:
[...]
Afgelopen dagen is om 15:00 steeds de levertijd een dagje opgeschoven, ik verwacht dat dat vandaag niet anders zal zijn.
Hier hetzelfde probleem. Ik ben over 1,5 week ook een flinke week weg. Vervelend als dan net de levering zou zijn.LENNRT schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:18:
Ik ga deze zaterdag weg, en pas 2 feb terug.. En weet dat ze de auto maar max 7 dagen vasthouden. Dus moet nu iemand gaan zoeken die hem voor mij kan ophalen. Echt precies slechte planning.
Hier via ALD. Zij beweren dat ze de app pas kunnen koppelen op het moment van aflevering (lol) ... En als ik vroeg naar een VIN hoorde diegene aan de andere kant van de lijn het precies donderen in Keulen. De reservatienummer hebben ze wel instant gegeven. Maarja, daar ben ik niet zo heel veel mee, helaas.Teslarossa schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:36:
[...]
Die van ‘mij’ is via Arval besteld en ik heb gewoon de VIN ontvangen. En data in de app.
Nu nog steeds aflevering 14 - 18 in Utrecht. Nog wel …..
Hier ook via LM maar ik kan hier gewoon op de app inloggen en me vin en levertermijn raadplegen? Heb je bij je lm geen email moeten opgeven voor de bestelling te kunnen doorvoeren?Jonazzty schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:38:
[...]
Hier via ALD. Zij beweren dat ze de app pas kunnen koppelen op het moment van aflevering (lol) ... En als ik vroeg naar een VIN hoorde diegene aan de andere kant van de lijn het precies donderen in Keulen. De reservatienummer hebben ze wel instant gegeven. Maarja, daar ben ik niet zo heel veel mee, helaas.
Met die zelfde email heb ik dan een tesla account gemaakt en alles was sync.
Veel LM’en worstelen volgens mij met de unieke en eigenwijze handelwijze van Tesla.Jonazzty schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:38:
[...]
Hier via ALD. Zij beweren dat ze de app pas kunnen koppelen op het moment van aflevering (lol) ... En als ik vroeg naar een VIN hoorde diegene aan de andere kant van de lijn het precies donderen in Keulen. De reservatienummer hebben ze wel instant gegeven. Maarja, daar ben ik niet zo heel veel mee, helaas.
Los van dat je gewoon in je app wilt heeft t weinig nut om er nu in te zitten. Ik heb het particulier gekocht en er is geen chat mogelijkheid of iets dergelijks. Er is een manage order knopje die je gewoon naar de website stuurt 🤷🏽♂️ ook niet handig
Net met Tesla Tilburg gebeld over particuliere M3 die op de Trapper heeft gestaan. Ze geven aan dat het probleem niet het transport is, maar een trage inklaring bij de douane in Zeebrugge. Als dat gedaan is zou het snel moeten gaan. Maar ze konden daar geen inschatting maken hoe lang het nog zou duren helaas. De medewerker was al de hele dag bezig om dat aan bellers uit te leggen.
order is initieel aangemaakt door de fleet manager denk ik.. Dus ALS er al een adres is gekoppeld aan het order, zal het nu het adres van of iemand bij de LM of de fleet manager, gok ik.Litotje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:40:
[...]
Hier ook via LM maar ik kan hier gewoon op de app inloggen en me vin en levertermijn raadplegen? Heb je bij je lm geen email moeten opgeven voor de bestelling te kunnen doorvoeren?
Met die zelfde email heb ik dan een tesla account gemaakt en alles was sync.
Ik heb echt nog nergens van bericht gekregen van Tesla zelf. Alles kwam via Fleetmanager of LM via mail, of als ik zelf belde naar Tesla... 'k vind het ook vreemd, maar zoals hier net gezegd, ik zou nu wellicht toch alleen maar de (op dat moment verwachtte) levertermijn kunnen zien.. Maar als Tesla zo blijft schuiven / goochelen heeft dat natuurlijk ook niet veel zin.
Gek dat ze het zo doen, kan een manier van beheer van fleet zijn dat ze dan een bestuurder toevoegen aan de account als het zo ver is.Jonazzty schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:50:
[...]
order is initieel aangemaakt door de fleet manager denk ik.. Dus ALS er al een adres is gekoppeld aan het order, zal het nu het adres van of iemand bij de LM of de fleet manager, gok ik.
Ik heb echt nog nergens van bericht gekregen van Tesla zelf. Alles kwam via Fleetmanager of LM via mail, of als ik zelf belde naar Tesla... 'k vind het ook vreemd, maar zoals hier net gezegd, ik zou nu wellicht toch alleen maar de (op dat moment verwachtte) levertermijn kunnen zien.. Maar als Tesla zo blijft schuiven / goochelen heeft dat natuurlijk ook niet veel zin.
Hier moest ik alles opgegeven van gegevens van bestuurders en zo was het account en leveradres volledig op de bestuurder gemaakt en factuuradres dan op de LM firma. 2 dagen na bestelling kon ik al inloggen bij de app. Als je dan belt weten ze ook meteen met het nummer waarmee je belt gekoppeld is aan welk account zijn ze meteen mee over wel voertuig het gaat.
En ja hoor, levering van 14 - 18 januari verschoven naar 23 - 30 januari. Da’s meer dan een dagje.LigeTRy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:36:
[...]
Als het aan Tesla ligt dan stonden die dingen natuurlijk ook allang bij ons op de oprit. Ze betalen daar echt wel "parkeergeld". Als alle vrachtwagens vol zitten, zitten ze vol, zo werkt het dan ook weer helaas.
Afgelopen dagen is om 15:00 steeds de levertijd een dagje opgeschoven, ik verwacht dat dat vandaag niet anders zal zijn.
Voor de M3 RWD Stealth Gray mensen met trekhaak en een leverdatum van 11-25 feb.
Waarschijnlijk staat deze op de Titania.
Hier kun je hem live volgen: https://shipinfo.net/find...MO-9505053_MMSI-248225000
Hier kun je hem live volgen: https://shipinfo.net/find...MO-9505053_MMSI-248225000
Blijkbaar was er begin december een staking in de haven van Zeebrugge. Dus kan me best voostellen dat ze een backlog hebben en/of traag werkende personeel
14-22 nog steeds hierTeslarossa schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:03:
[...]
En ja hoor, levering van 14 - 18 januari verschoven naar 23 - 30 januari. Da’s meer dan een dagje.
Hier ook nog 14-22 januari. Volgens mij heeft Tesla een random number generator ingebouwd mbt de leverdatum😭
Ga er wel vanuit, dat ALS je de SMS krijgt, je de auto nog niet hebt.
09-01 heb ik de SMS ontvangen en de levertijd stond voor dat moment: 10jan-24-jan in de app.
Toen kreeg ik de keuze uit 25-01 of 26-01 om de auto op te halen.
Dus houdt er rekening mee dat het alsnog 3 weken kan duren NADAT je de SMS voor inplannen ontvangen hebt.
09-01 heb ik de SMS ontvangen en de levertijd stond voor dat moment: 10jan-24-jan in de app.
Toen kreeg ik de keuze uit 25-01 of 26-01 om de auto op te halen.
Dus houdt er rekening mee dat het alsnog 3 weken kan duren NADAT je de SMS voor inplannen ontvangen hebt.
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Hoe kom je er eigenlijk achter op welke boot je aanstaande auto staat?buzzert_nl schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:04:
Voor de M3 RWD Stealth Gray mensen met trekhaak en een leverdatum van 11-25 feb.
Elect a clown, expect a circus.
Toen ik belde naar Tesla konden ze mij dat gewoon zeggen. Maar als je je VIN hebt kan je bij sommige rederijen ook gewoon nagaan of je wagen al dan niet op een boot van hun staat. superhandig !Slasher schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:54:
[...]
Hoe kom je er eigenlijk achter op welke boot je aanstaande auto staat?
Zie gele kader hieronderSlasher schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:54:
[...]
Alle Model 3’s komen uit China en doen er ongeveer 30 dagen over om Zeebrugge te bereiken. Ik kreeg recent een VIN + leverdatum tussen 10-24 februari.Slasher schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:54:
[...]
Op het forum van TeslaMotorsClub kwam ik toen op het spoor van de Titania, die uit China onderweg is en op 08 februari in Zeebrugge gaat lossen. Dit past precies in het beeld van het levervenster.
Ja idem hier, exact zelfde data en dus verschoven.... Bummer!Teslarossa schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:03:
[...]
En ja hoor, levering van 14 - 18 januari verschoven naar 23 - 30 januari. Da’s meer dan een dagje.
Valt nog mee, hier gewijzigd naar 31/1-14/2Rioteer schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:28:
[...]
Ja idem hier, exact zelfde data en dus verschoven.... Bummer!
Hier is het aangepast naar 29/1 tot 12/2 (Hoegh trapper)

Besteld 11/9 via LM
Besteld 11 September?! holy moly. En ik dacht dat het heir al erg was :-P...eddos13 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:44:
[...]
Hier is het aangepast naar 19/1 tot 12/2 (Hoegh trapper)![]()
Besteld 11/9 via LM
Je zou bijna al voor de aflevering een hekel krijgen aan je auto. 😉
[ Voor 5% gewijzigd door Teslarossa op 15-01-2024 16:49 ]
Hier ook (Hoegh Trapper) verschoven. Estimate is 23-01 tot 06-02. Van die 2 weken levertijd was er dus weinig van waar 🤷🏽♂️
24 januari - 7 februari 
Misschien is het lichtpuntje wel dat het nu wat concreter wordt, nu men zo ver opschuift?
Misschien is het lichtpuntje wel dat het nu wat concreter wordt, nu men zo ver opschuift?
Hier ook Hoegh Trapper verschoven naar 29-01 / 12-02. Bizar dat die autotjes daar zo lang op een parkeerplaats blijven staan.
Iemand inmiddels al ophaalbevestiging voor zijn M3 die op de Hoegh Trapper in Zeebrugge is aangekomen?
Iemand inmiddels al ophaalbevestiging voor zijn M3 die op de Hoegh Trapper in Zeebrugge is aangekomen?
[ Voor 18% gewijzigd door mr-fernando op 15-01-2024 17:01 ]
Zojuist met Tesla delivery team gebeld, mijn bestelling is net verplaatst van 14/01 - 22/01 naar 22/01 - 05/02. Ze gaven aan dat er meer dan 5000 auto's zijn aangekomen op de Hoegh Trapper en dat er een tekort aan trucks is om ze te verplaatsen. Mijn auto staat gepland om verplaatst te worden op 29 januari... Daarna kunnen we een afleverafspraak maken.
Enige lichtpuntje is nu dus dat er transport gepland is waardoor het erop lijkt dat de nieuwe indicatie was nauwkeuriger is.
Enige lichtpuntje is nu dus dat er transport gepland is waardoor het erop lijkt dat de nieuwe indicatie was nauwkeuriger is.
Valt dan mee , ik via Lm besteld 3 augustus m3rw black. trekhaak. vanochtend nog indicatie 1 tot 4 wk, sinds vanmiddag eindelijk een Vin en levering 22 februari/ 5 maart. Helemaal gestoord.
en mijn window is ook aanzienlijk verschoven ondertussen, was 14 jan - 22 jan, en is nu 23 jan tot 6 feb geworden.. Met slecht weer, te weinig trucks en mogelijk inderdaad nog wat gevolgen van die staking in zeebrugge eerder in december, op zich wel te verwachten. als ze nog even uitstellen hoef ik er dit jaar ook geen winterbanden meer onder te laten hangen, dat scheelt dan wellicht weer iets
Hier ook sinds vandaag helaas de levering verschoven van 14-22 naar 25 jan - 8 feb
Volgens Open Data RDW zijn sinds 11 januari de volgende kentekens ingevoerd (M3):
- X121RP - WIT
- X523SF - GRIJS
- X259KP - WIT
- X107RV - GRIJS
- X122RP - WIT
- X123RP - WIT
- X949JX - BLAUW
Handjevol dus. Allemaal boven de €50k.
- X121RP - WIT
- X523SF - GRIJS
- X259KP - WIT
- X107RV - GRIJS
- X122RP - WIT
- X123RP - WIT
- X949JX - BLAUW
Handjevol dus. Allemaal boven de €50k.
Duurdere modellen eerst dus
Hier ook de bummer ontvangen
28 Januari op vakantie, dat wordt alvast op zoek naar vervangend vervoer.. t is niet anders.
code:
1
2
3
4
| Something changed in your tesla status 'tasks.scheduling.deliveryWindowDisplay': old value: 'January 14 - January 22' new value: 'January 25 - February 8' |
28 Januari op vakantie, dat wordt alvast op zoek naar vervangend vervoer.. t is niet anders.
Iemand ervaring met het wijzigen van een bestelling waarbij al een leverdatum staat gepland (6 februari)? Het is via de LM gedaan, maar wil toch een wijziging in de kleur aanbrengen.
Ter relativering : mijn broer wachtte 16 maanden op zijn Kia E Niro, die hij in september ‘23 afgeleverd kreeg. Daar werd de afleverdatum steeds met maanden verschoven ipv dagen of een paar weken.Teslarossa schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:47:
Je zou bijna al voor de aflevering een hekel krijgen aan je auto. 😉
Dit kan bij geen enkel automerk. Als de leverdatum er is dan is je auto fysiek klaar.Jerry- schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:10:
Iemand ervaring met het wijzigen van een bestelling waarbij al een leverdatum staat gepland (6 februari)? Het is via de LM gedaan, maar wil toch een wijziging in de kleur aanbrengen.
Dus succes of laat hem wrappen
Nu snap ik waarom ze vandaag blue monday noemen. Bij mij is de leverdatum ook verschoven naar 30/1 - 13/2😒. Is niet heel erg, maar communicatie is zo slecht.
Klopt, mijn Polestar 2 kwam 8 maanden na besteldatum. Het bleef maar opschuiven. Uiteindelijk kapte polestar zelfs met het antwoorden van vragen. Na maanden wachten kwam de auto met minder opties dan we hadden besteld omdat er een “chiptekort” zou zijn. Inventaris bij samsung en AMD zeggen wel wat anders 🤷🏽♂️ maar goed. Gewoon rustig 2 weken wachten met zn allenMegat schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:56:
[...]
Ter relativering : mijn broer wachtte 16 maanden op zijn Kia E Niro, die hij in september ‘23 afgeleverd kreeg. Daar werd de afleverdatum steeds met maanden verschoven ipv dagen of een paar weken.
Het verschil is hier wel dat de auto’s al geproduceerd zijn en 100km van Tilburg staan, ze hebben nog net dat laatste duwtje nodigBudgetsherbert schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:03:
[...]
Klopt, mijn Polestar 2 kwam 8 maanden na besteldatum. Het bleef maar opschuiven.
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.