Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 22:02
Kan sinds vanochtend niet meer in de APi, logt niet in. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
Kemalism schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:59:
Kan sinds vanochtend niet meer in de APi, logt niet in. Hebben jullie dat ook?
Ik heb er geen problemen mee. Vanmorgen nog opnieuw geauthenticeerd en nu net nog ververst. Gister bij vlagen wat issues met "verbinding" die na een paar keer verversen weg waren.

Elke 4 seconden F5-en is te vaak he, dan wordt je gewoon ge-rate-limited. :+ :9

[ Voor 10% gewijzigd door Mar.tin op 09-09-2025 08:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:13
icepick schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 05:28:
[...]

Die Tesla api geeft veel meer info terug dan dat ie op het scherm laat zien (ook adres & rijbewijs gegevens). Ik hoop niet dat deze site het opslaat.
Ik laat inderdaad niet alles zien op de site, maar het tabje full Json laat wel alles zien.
Nee ik sla niks op, de site slaat lokaal je token op en de response van de tesla api wordt nergens gelogt. Source code is idd gewoon openbaar dus je kan alles na kijken

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:43
Ik heb sinds kort een RN nummer ontvangen en zie daardoor de bestelling staan in de Tesla app en via de API. Ik zie echter een LR RWD staan terwijl ik een SR RWD heb besteld. De overige gegevens kloppen wel. Is dit andere ook overkomen? Is het pas officieel als er een VIN is toegewezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_db
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:06
Sand0rf schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:17:
[...]

Ja dat is al een aantal keer langs gekomen maar dat is niet wat ze aan de telefoon tegen mij zeiden. Toen ik ze dat vroeg was het: na 1 oktober (want in 4e kwartaal) maar wel voor 6 oktober. Ik mocht daar voor ook bellen of ze nog meer info hadden
Ah bijzonder! Hier 31 maart besteld met leverrestrictie van 1 oktober. Tesla gaf per mail aan dat ze 'm pas 1 oktober gaan bestellen/koppelen met hun systeem. Leverdatum 11 november - 11 december (?!)
Hopelijk klopt de verwachte leverdatum niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:26
GardenSnakes schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:31:
[...]

Ik laat inderdaad niet alles zien op de site, maar het tabje full Json laat wel alles zien.
Nee ik sla niks op, de site slaat lokaal je token op en de response van de tesla api wordt nergens gelogt. Source code is idd gewoon openbaar dus je kan alles na kijken
Top! Mooi gemaakt overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMS_MMS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:34
Kingvegeta schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:52:
[...]

Bij mij nog niet hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Via de app of bellen met Tilburg?
Bij mij was het inruil aanbod (niet Tesla) geldig t/m 17 september, vorige week gebeld met Tilburg, kreeg te horen dat ze er mee bezig waren en dat er einde van de week meer informatie beschikbaar zou komen. Afgelopen vrijdag halverwege de dag aanbod aangepast, geldig tot en met 9 oktober.

Mogelijk ook even telefonisch contact opnemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kekboi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:40
tim.w schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:32:
[...]

Ook als je hem met de hand wast ga je na een tijdje heel wat krasjes en swirls zien hoor. Ik spreek uit ervaring (drie jaar een zwarte Model 3 gehad).
Om die reden bewust voor een Quicksilver Y gekozen.
Ik heb geen oprit en bij mij op de parkeerplaats staan veel bejaarden geparkeerd. Helaas zijn die erg makkelijk met hun deur open gooien en in hun auto wurmen. Ik heb me maar alvast mentaal voorbereid dat het niet perfect blijft. Mijn huidige auto is donkerblauw dus daar zijn de krassen wat beter gecamoufleerd. Ben benieuwd hoe erg het met diamond black gaat zijn, dat zou als het goed is ietsje beter moeten verhullen dan de oude solid black.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Kekboi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:07:
[...]

Ik heb geen oprit en bij mij op de parkeerplaats staan veel bejaarden geparkeerd. Helaas zijn die erg makkelijk met hun deur open gooien en in hun auto wurmen. Ik heb me maar alvast mentaal voorbereid dat het niet perfect blijft. Mijn huidige auto is donkerblauw dus daar zijn de krassen wat beter gecamoufleerd. Ben benieuwd hoe erg het met diamond black gaat zijn, dat zou als het goed is ietsje beter moeten verhullen dan de oude solid black.
Tja, had-je-toch-maar de mooiste kleur moeten kiezen.. (Blauw) :9 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Bas_db schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:44:
[...]

Ah bijzonder! Hier 31 maart besteld met leverrestrictie van 1 oktober. Tesla gaf per mail aan dat ze 'm pas 1 oktober gaan bestellen/koppelen met hun systeem. Leverdatum 11 november - 11 december (?!)
Hopelijk klopt de verwachte leverdatum niet.
Dan moet je volgende week de afleverrestrictie eraf laten halen. Dan schuift het vast naar voren. Nu is het een schatting omdat er nog niet gematched mag wkrden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:38
Dit staatje is mijn laatste hoop/houvast voor een levering in september van mijn op 26 juli bestelde AWD, waarvan ik nog steeds geen VIN heb.

Waarom zouden ze anders zeggen dat als je nu besteld, de verwachte levering in september is. Toch? Toch??? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vP9mgz8q1rojyGQ8vzWIN8ndyiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnSMUDgLWAqj8zCLnx72ZxLl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
PGB83 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:19:
Dit staatje is mijn laatste hoop/houvast voor een levering in september van mijn op 26 juli bestelde AWD, waarvan ik nog steeds geen VIN heb.

Waarom zouden ze anders zeggen dat als je nu besteld, de verwachte levering in september is. Toch? Toch??? 8)7

[Afbeelding]
Tel daarbij op dat ze ergggg graag aantallen rammen eind van het kwartaal dus alles-op-alles zullen zetten om alles wat besteld is ook uit te leveren. Zéker de wagens met wat meer marge als de LR AWD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGB83
Mar.tin schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:24:
[...]

Tel daarbij op dat ze ergggg graag aantallen rammen eind van het kwartaal dus alles-op-alles zullen zetten om alles wat besteld is ook uit te leveren. Zéker de wagens met wat meer marge als de LR AWD.
Klinkt als een logisch verhaal. Mogen ze wel gaan opschieten met ten minste een VIN toewijzen.

Ondertussen blijven we lekker refreshen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:28
Verzoek gedaan aan de wagenpark beheerder wat het kost om de leverrestrictie 11 dagen te vervroegen zodat deze op 1 december komt te staan ipv 12 december.

Prijsopgave wordt opgevraagd bij de huidige LM.. ben benieuwd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GardenSnakes
Hier ook een aanpassing van de levering: 8 - 14 sept -> 11 - 18 sept.
Gister vertelde delivery dat de levering mogelijk vrijdag kan plaats vinden en dat ze vandaag een delivery SMS versturen, we gaan t zien :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:37
Hier ook deliverywindow opgeschoven van 8-14 naar 13-21 september... ETA to deliverycenter ook verschoven van 10-09 naar 12-09. Achja, nog altijd beter dan 3-4 maanden wachten zoals bij andere automerken :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:48
Met die laatste aanpassing van tijdslot zo dicht op de huidige datum heb ik tot twee keer toe de dag van de aanpassing de sms ook gekregen. Dus goede hoop.voor jullie dat vandaag dan wel morgen die sms ook echt komt.

Die van mij stond toen op 2-8 sept en ging naar 9-16 sept en de dag van die aanpassing (3sept) kreeg ik de uitnodiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GardenSnakes
TDCCBB schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:08:
Met die laatste aanpassing van tijdslot zo dicht op de huidige datum heb ik tot twee keer toe de dag van de aanpassing de sms ook gekregen. Dus goede hoop.voor jullie dat vandaag dan wel morgen die sms ook echt komt.

Die van mij stond toen op 2-8 sept en ging naar 9-16 sept en de dag van die aanpassing (3sept) kreeg ik de uitnodiging.
Ah nice goed om te horen! Heb er ook wel vertrouwen in dat die binnenkort komt, o.a. omdat delivery aangaf dat het mogelijk is om m deze week waarschijnlijk te leveren en de VIN al lange tijd zichtbaar is. Kwestie van wachten op transport :henk

[ Voor 3% gewijzigd door GardenSnakes op 09-09-2025 13:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:32
Het lijkt erop dat het maandag gaat gebeuren....
ETA to Delivery Center
2025-09-11T00:00:00
Delivery Window
September 9 - September 17
Delivery Appointment
September 15, 2025 at 10:30 AM Hengelo-Wegtersweg 8 Wegtersweg Hengelo, OV 7556 BR
Vehicle Location
Unknown Code (33679)
Delivery Method
PICKUP SERVICE CENTER
Delivery Center
Hengelo-Wegtersweg
Odometer
1.6898112000000003 KM
Order Booked Date
30-7-2025

• Acknowledge Order
Status: Complete
• Finalize Financing
• Complete Registration Details
• Schedule Delivery Appointment
• Complete Final Payment
• Final Invoice Generation
• Vehicle Exited Factory
• Quality Containment Hold
• Pre-delivery Service Visit
• Internal Delivery Prep
Reservation Date
30-7-2025
Zal blij zijn als ik na de talloze mailtjes en de zeer vele telefoontjes het leverproces eindelijk achter de rug heb en ik tevreden kan wegrijden vanuit Hengelo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-09 00:50
Mochten er hier mensen zijn die hun vorig jaar gekochte auto nu inruilen en die eerder op de aanschaf SEPP-subsidie hebben gehad, weet dat RVO hierop actief controleert. Zelf kreeg ik vandaag een brief hierover van RVO dat de nieuwe auto voldoet aan de oude voorwaarden en hoef dus niet terug te betalen.

Ik was er zelf niet zeker van of ze dit ook daadwerkelijk zouden controleren, maar ben blij dat ik toch voor een witte MY ben gegaan zodat ik onder de 45.000 catalogusprijs ben gebleven. Bij een zwarte RWD had ik de subsidie grotendeels moeten terugbetalen, dat was mij het kleurtje (of de trekhaak) niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:17
Cedje schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:16:
[...]

Ik hoop het want ik prefereer toch met de Tesla op skireis te gaan 8)
Update van levertijd: 25 november - 10 December 2025

Ik hoop nog steeds op 25 november, dat ik gewoon kan wisselen met huidige wagen. Anders weer geloop met aanloopwagen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:42
Cedje schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:44:
[...]

Update van levertijd: 25 november - 10 December 2025

Ik hoop nog steeds op 25 november, dat ik gewoon kan wisselen met huidige wagen. Anders weer geloop met aanloopwagen etc.
Dit staat al bij jou in de app? Nice, ondanks dat je een leverrestrictie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cedje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:17
Molukker schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:50:
[...]

Dit staat al bij jou in de app? Nice, ondanks dat je een leverrestrictie hebt.
Ja, al sinds de bestelling. Ik denk dat mijn werkgever een aparte regeling heeft met Tesla en dit sneller tevoorschijn komt. Nou ja, in app is het leverwindow gezet op 25 november - 8 februari 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GardenSnakes
TDCCBB schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:08:

Dat klopte als een bus! Zojuist de SMS gehad, maandag ophalen :) Heeeel misschien vrijdag al, maar dan moet ik even bellen omdat hij vrijdag pas in tilburg aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
Mijn auto zal ook in Tilburg aankomen. Is het een van jullie gelukt om de ophaal locatie te wijzigen naar bijvoorbeeld Amsterdam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattamatta
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:31
Meh hier is de ETA to delivery center weer opgeschoven naar 15 september en de delivery estimate ook 12 sept - 18 sept. Mijn inruilvoorstel is nog steeds niet verlengd en verloopt morgen. Heb er al 2 keer om moeten bellen. Best wel irritant aan het worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
mattamatta schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:56:
Meh hier is de ETA to delivery center weer opgeschoven naar 15 september en de delivery estimate ook 12 sept - 18 sept. Mijn inruilvoorstel is nog steeds niet verlengd en verloopt morgen. Heb er al 2 keer om moeten bellen. Best wel irritant aan het worden
Waarom moest dit verlengd worden dan? Ik heb vorige week inruilvoorstel ontvangen en ga deze week accepteren; is het dan niet definitief? Of is jouw situatie anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Pollux89 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:21:
Mijn auto zal ook in Tilburg aankomen. Is het een van jullie gelukt om de ophaal locatie te wijzigen naar bijvoorbeeld Amsterdam?
Amsterdam is/heeft geen delivery center dus dat kan niet. Dan is Utrecht misschien een optie?
Maar dan moet je bellen of mailen, wij kunnen het niet voor je aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 09-09-2025 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattamatta
JayJavier schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:25:
[...]

Waarom moest dit verlengd worden dan? Ik heb vorige week inruilvoorstel ontvangen en ga deze week accepteren; is het dan niet definitief? Of is jouw situatie anders?
Je inruilvoorstel is een maand geldig. Dan moet je het hele riedeltje weer opnieuw aanvragen. Bij een hoop mensen is deze "gewoon" verlengd door de vertragingen, maar bij mij dus (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDCCBB
Heb een afspraak staan voor vrijdag. Verschuift net de Delivery window van 8-16 sept maar 9-15 sept. Haha. Heerlijk hoe dit werkt allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 22:02
details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.actionOwner
Tesla
N/A

Wuuut, is Tesla niet meer de eigenaar? Wie kan arabisch lezen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhofa
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-09 13:14
Morgen nog meer mensen in Utrecht om z’n Tesla op te halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PublishedMeteor
Yes! Eindelijk de SMS ontvangen en kan aanstaande maandag de auto gaan ophalen! Geen idee of mijn contact met Tesla vandaag geholpen heeft. In verband met zakelijke inruil moest nog een en ander ingediend worden. Hierna verschoof het delivery window maar later op de middag dan toch de SMS 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
jongetje schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:35:
[...]

Amsterdam is/heeft geen delivery center dus dat kan niet. Dan is Utrecht misschien een optie?
Maar dan moet je bellen of mailen, wij kunnen het niet voor je aanpassen.
Dat heb ik gedaan en kreeg naast Tilburg nog drie andere opties terug: Utrecht, Hengelo of Groningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayJavier
  • Nu online
mattamatta schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:47:
[...]

Je inruilvoorstel is een maand geldig. Dan moet je het hele riedeltje weer opnieuw aanvragen. Bij een hoop mensen is deze "gewoon" verlengd door de vertragingen, maar bij mij dus (nog) niet.
Ah oké! Dus je hebt wel alles akkoord gegeven maar is verlopen vanuit Tesla zelf? Omdat ze de auto niet binnen de tijd geleverd hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ridge forrester
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 06:16
Model Y, LR RW - Zwart
11-08 - Bestelling geplaatst, met lever restrictie 12 september
08-09 - Sms ontvangen Afspraak voor afleveren gemaakt
09-09 - Kenteken JGH-XX-X
15-09 - Ophalen Tilburg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icepick
ridge forrester schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:54:
Model Y, LR RW - Zwart
15-09 - Ophalen Tilburg
Wat bedoel je met lever restrictie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icepick
JayJavier schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:39:
[...]

Ah oké! Dus je hebt wel alles akkoord gegeven maar is verlopen vanuit Tesla zelf? Omdat ze de auto niet binnen de tijd geleverd hebben?
Ik zit hier nu met hetzelfde probleem.. model Y besteld, inruil is tot 3 oktober geldig maar de Y komt ergens tussen 1 oktober en eind november. Dan zou ik nog.2 keer de hele riedel met foto’s maken door moeten gaan van mijn oude auto. Wat een gedoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattamatta
JayJavier schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:39:
[...]

Ja klopt inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
  • Nu online
Dan ben ik benieuwd. Ik heb op 3 september order geplaatst, waarschijnlijk morgen of overmorgen akkoord op inruil (heb een zo goed als sloop auto die op mijn naam gezet is en ik nog het kentekenbewijs van moet krijgen) en is geldig t/m 5 oktober. Maar levering zal, denk ik, daarna pas volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curt
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13:37
klopt ‘t dat de API niet meer werkt?
al de hele avond deze melding(en)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVNHxRQtFOMgO79tEgqGQNTrz50=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/S3x1pF1gqoAAjKcJWZbVG2DP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EPr1_ejBS-2vEe9S11UpwzCJ0I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Mwu8SVjsj9tzWAZ3bTMYNvhb.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 39% gewijzigd door curt op 09-09-2025 21:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PlannedObsol
  • Laatst online: 09:08
De MINI was 6 maanden wachten (nadeel van alles individueel kunnen kiezen). De Tesla een dikke week wachten, vind ik toch fijner.

Ruim de tijd om te inspecteren maar geen bijzonderheden eigenlijk. Zit netjes in elkaar van binnen en buiten. Zoals eerder aangegeven, voorraadauto, zomerbanden Michelin (dacht dat ze nu Bridgestone deden) van week 14-2025, geen trillingen bij 100 km/h of 130 km/h.

Verzekering overigens wel prijzig vergeleken bij m'n andere autos bij Univé.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j22FdRIpfZPAGkeAPSB4iUssHzg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bAtBHjAYTav8JgXUHyIpviNl.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door PlannedObsol op 09-09-2025 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ridge forrester
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-09 06:16
icepick schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:25:
[...]

Wat bedoel je met lever restrictie?
Mag van de lease maatschappij niet eerder geleverd worden dan 12 september, ivm contract huidige lease auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_db
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:06
ridge forrester schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:54:
Model Y, LR RW - Zwart
15-09 - Ophalen Tilburg
Toch weer bijzonder! Hier gaan ze pas kijken/zoeken naar een auto op de dag dat de lever restrictie voorbij is. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen bij jou?

Hier zijn ze nu al een week bezig vanuit de LM om de lever restrictie eraf te halen.. (1 oktober)
Gaat allemaal niet zo snel helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:23
Bas_db schreef op woensdag 10 september 2025 @ 05:54:
[...]

Toch weer bijzonder! Hier gaan ze pas kijken/zoeken naar een auto op de dag dat de lever restrictie voorbij is. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen bij jou?

Hier zijn ze nu al een week bezig vanuit de LM om de lever restrictie eraf te halen.. (1 oktober)
Ik begreep dat het niet zozeer om leverrestricties gaat maar dat het om kwartalen gaat. Tesla leunt, wat ik aan de telefoon begreep, heel erg op de kwartalen en zou niet mogelijk zijn om een auto te bestellen/matchen voor een volgend kwartaal dan het huidige. Omdat 1 oktober de eerste dag van Q4 is zou dat betekenen dat ze dus ook pas op die dag mogen/kunnen gaan matchen. Ik vindt dat het een bijzondere manier van werken maar kennelijk gaat alles om de kwartaalcijfers

/post

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:58
Gisteren besteld. Model Y RWD Deep Blue Metallic, zwart interieur, trekhaak en dakdragers.
Contract op huidige auto (Id4) is eerder beëindigd ivm bijtelling, dus ik kon dit jaar nog op 17% bijtelling een nieuwe bestellen.

Ben benieuwd wanneer ie wordt geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTC
  • Registratie: Juni 2024
  • Nu online

JTC

Bas_db schreef op woensdag 10 september 2025 @ 05:54:
[...]

Vreemd:
Hier 22-08 besteld en nul beweging. Delivery window 19-30 sept. Geen VIN of andere activiteit.
MY LR wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icepick
LastSamurai schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:47:
Gisteren besteld. Model Y RWD Deep Blue Metallic, zwart interieur, trekhaak en dakdragers.
Contract op huidige auto (Id4) is eerder beëindigd ivm bijtelling, dus ik kon dit jaar nog op 17% bijtelling een nieuwe bestellen.

Ben benieuwd wanneer ie wordt geleverd.
Ik ben benieuwd, heb een Model Y RWD quicksilver besteld en die komt pas tussen 1-10 en 28-11. Ik ben benieuwd of andere kleuren sneller gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:58
icepick schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:24:
[...]

Ik ben benieuwd, heb een Model Y RWD quicksilver besteld en die komt pas tussen 1-10 en 28-11. Ik ben benieuwd of andere kleuren sneller gaan.
Mooie kleur. SC in Rdam had het over ongeveer vier weken levertijd.
Maar ik heb geen haast, ik heb een tijdelijke hond die rond Eind november weggaat en eigenlijk niet zo'n zin om haren in mn nieuwe auto te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pollux89 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:38:
[...]

Dat heb ik gedaan en kreeg naast Tilburg nog drie andere opties terug: Utrecht, Hengelo of Groningen.
Gebeld of gemailed? Ik heb gemailed, maar nog geen reactie. Tips waarheen te bellen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Molukker
Leverrestrictie van eind februari 2026 naar 22 december -> naar 15 december kunnen wijzigen met de fleetbeheerder (kosteloos). Is nog steeds krapjes, maar minder krapjes dan 22 december kijkend naar het einde van het jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leor79
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16:30
JTC schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:54:
[...]

Vreemd:
Hier 22-08 besteld en nul beweging. Delivery window 19-30 sept. Geen VIN of andere activiteit.
MY LR wit
Ik sluit me bij je aan, alleen heb ik deze config eind juli besteld...... :+
Laat maar..... eerst moet ik leren lezen alvorens te reageren :X

[ Voor 10% gewijzigd door Leor79 op 10-09-2025 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
Aldusso schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:47:
[...]

Gebeld of gemailed? Ik heb gemailed, maar nog geen reactie. Tips waarheen te bellen ?
Ik heb gemaild naar een Tesla medewerker die n.a.v. de bestelling contact opnam. Geen telefoonnummer helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icepick
LastSamurai schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:42:
[...]

Mooie kleur. SC in Rdam had het over ongeveer vier weken levertijd.
Maar ik heb geen haast, ik heb een tijdelijke hond die rond Eind november weggaat en eigenlijk niet zo'n zin om haren in mn nieuwe auto te krijgen.
Ah okay, ik zit met de inruil van een oude auto die anders ook weer voor de APK moet.
Overigens kreeg ik vandaag via de chat te horen dat men toch wel gaat proberen de auto in deze maand te leveren. Ik ben benieuwd. _/-\o_

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:27
Mijn laatste update!

- 26 mei 2025: Via leasemaatschappij besteld: Model Y SR Pearl White. Toegang tot app gekregen. Levering in september dus delivery window is 1 september t/m 30 september.
- 21 augustus 2025: Contact gehad met delivery center gezien september om de hoek is. Gaven aan dat de auto in week 1 of 2 van september geleverd gaat worden.
- 22 augustus 2025: VIN toegewezen via de API. Delivery window aangepast van 31 augustus t/m 6 september.
- 1 september 2025 (ochtend): Delivery window aangepast naar 6 september t/m 14 september
- 1 september 2025 (middag): SMS gekregen voor levering en ingepland op 10 september! De 9e was ook mogelijk, maar de 10e is logistiek handiger.

10 september 2025: Vanmorgen mijn nieuwe bolide opgehaald in Tilburg!

Bij inspectie zag ik dat er een doffe plek in de lak zat. Dit aan een medewerker laten weten, heeft de auto meegenomen naar de 'prep' area, waar dit is verholpen. Heeft in totaal 10 minuten geduurd, top! Dus tip: check alles even goed na qua lakwerk. Als je iets hebt gevonden hebben ze het waarschijnlijk zo gefixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icepick
Bij inspectie zag ik dat er een doffe plek in de lak zat. Dit aan een medewerker laten weten, heeft de auto meegenomen naar de 'prep' area, waar dit is verholpen. Heeft in totaal 10 minuten geduurd, top! Dus tip: check alles even goed na qua lakwerk. Als je iets hebt gevonden hebben ze het waarschijnlijk zo gefixed.
Heb je verder nog issues gevonden of daar niet op gecheckt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:27
icepick schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:48:
[...]

Heb je verder nog issues gevonden of daar niet op gecheckt?
Verder niks gevonden. Moet zeggen dat ik natuurlijk niet met een vergrootglas overal naar heb gekeken, maar wel de belangrijkste dingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GardenSnakes
Inmiddels ook een kenteken ontvangen. Zo te zien is deze niet beschikbaar via de API en kan deze dus ook niet tonen op de website

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PublishedMeteor
GardenSnakes schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:33:
Inmiddels ook een kenteken ontvangen. Zo te zien is deze niet beschikbaar via de API en kan deze dus ook niet tonen op de website
Bij mij staat hij ook in de API. De webapp showt hem inderdaad niet. Ik stuur je mijn JSON @GardenSnakes :)

[ Voor 5% gewijzigd door PublishedMeteor op 10-09-2025 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GardenSnakes
PublishedMeteor schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:37:
[...]

Bij mij staat hij ook in de API. De webapp showt hem inderdaad niet. Ik stuur je mijn JSON @GardenSnakes :)
Oh thanks! Voeg ik m toe, dan duurt t bij mij nog ff voordat die in de api komt gok ik

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 15:53
Nog even een kleine update zo kort na levering, misschien leuk voor de mensen die er nieuwsgierig naar zijn.

Rijden is even wennen (echt 100 km of zo) maar nu wil ik al niet anders meer (dat was eigenlijk al zo na de testrit).

Dingen die me zijn opgevallen:

- als je een beetje je best doen en echt geen haast hebt dan haal ik 'gewoon' 652 km op een accu (doorgerekend, uiteraard niet echt leeg gereden). Omstandigheden 70% snelweg, 20% stad, 10% provinciale weg. Heb ik het wel over oma rijstijl. Snelweg 95-100 km per uur, maximum snelheid strikt aangehouden in stad. Alles op 1 pedal drive. Wel met 12 graden buiten vanochtend dus eerst nog ontwasemen aan en airco op een graad of 19.

- 11.9 kWh per 100 km gemiddeld nu sinds laden. Heb nog wel lager gezeten. Zodra mijn vrouw gaat rijden gaat ie vrolijk naar de 17-19 kWh/100 km. Die heeft nogal een zware voet 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fvdg86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:32
Update van mijn Model y SR White zojuist een leverafspraak gemaakt nadat ik een sms heb ontvangen. Volgende week dinsdag 16 september ga ik mijn Model Y in ontvangst nemen.

Besteld 28-05
Leverristrictie vanaf 07 sept
Api update VIN en in app 08 sept
10 sept sms ontvangen en afspraak gemaakt

NIBE F1255 - HA - Niko home control II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PGB83
PGB83 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:19:

[Afbeelding]
Holy sh*t! Na het eindeloze refreshen opeens een VIN in de API *O*

Weer alle vertrouwen in een september levering nu!

MY LR AWD, Diamond Black
code:
1
2
3
4
5
26.07 Bestelling geplaatst bij Tesla (Cash); Levertijd in app 06.09 - 30.09
02.08 Levertijd in app gewijzigd naar 15.08 - 21.09
16.08 Levertijd in app gewijzigd naar 02.09 - 30.09
03.09 Levertijd in app gewijzigd naar 18.09 - 30.09
10.09 VIN zichtbaar via API

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Molukker
GardenSnakes schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:33:
Netjes! Heb je wel verdiend als je zo een nette website voor je mede-Tweakers maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagres88
  • Laatst online: 12:26
PGB83 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:42:
[...]

Holy sh*t! Na het eindeloze refreshen opeens een VIN in de API *O*

Weer alle vertrouwen in een september levering nu!

MY LR AWD, Diamond Black
code:
1
2
3
4
5
Oei! Zal er iets gaan lopen met de AWD, ik heb wel opeens “ Delivery Readiness” activiteiten in de API maar helaas nog geen VIN…mijn bestelling was 21-07 maar restrictie pas vrij rond 15-08. Ook Model Y, AWD, diamond black + trekhaak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barstar3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:44
Sagres88 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:35:
[...]

Oei! Zal er iets gaan lopen met de AWD, ik heb wel opeens “ Delivery Readiness” activiteiten in de API maar helaas nog geen VIN…mijn bestelling was 21-07 maar restrictie pas vrij rond 15-08. Ook Model Y, AWD, diamond black + trekhaak
Dat denk ik ook! Bij mijn (op 6/8 bestelde) diamond black AWD nu ook de delivery readiness activiteiten maar nog geen VIN…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mattamatta
Hier ook goed nieuws! Mijn inruilvoorstel is verlengd en een aflever afspraak voor komende dinsdag in Utrecht. Model Y RWD LR Stealth Grey, besteld op 6aug. We kunnen aftellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kekboi
Ik krijg net binnen dat in de API nu staat "isInventoryOrMatched": true. Ben benieuwd wat dat betekent voor de leverdatum.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barstar3
barstar3 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:56:
[...]

Dat denk ik ook! Bij mijn (op 6/8 bestelde) diamond black AWD nu ook de delivery readiness activiteiten maar nog geen VIN…
Uur later wel een VIN in de api 🥳🥳

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagres88
  • Laatst online: 12:26
barstar3 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:50:
[...]

Uur later wel een VIN in de api 🥳🥳
Check! Hier nu ook 😎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
En hoopvol ververste ik de API voor mijn 13-08 bestelde Blauwe RWD.

En toen…..

Tromgeroffel!

Niets -O-

Voor allen in het zwart erg top dat het eindelijk beweegt though! *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:41
Hier ook zojuist een VIN via de API 😀.

Leverdatum staat nog steeds op 20-30 september zoals verwacht. Ik ben benieuwd hoe snel er nu beweging in komt.

Model Y RWD SG via LM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
Had al eerder de vraag gesteld maar nog geen reactie gekregen. Ik heb sinds kort een RN-nummer gekregen en uiteraard gekoppeld aan de API. Ik zie daar echter een onjuiste configuratie in staan (ook in de Tesla app). Er staat een RDW LR ipv RWD SR. Een foutje in mijn voordeel zou je zeggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGB83
Pollux89 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:51:
Had al eerder de vraag gesteld maar nog geen reactie gekregen. Ik heb sinds kort een RN-nummer gekregen en uiteraard gekoppeld aan de API. Ik zie daar echter een onjuiste configuratie in staan (ook in de Tesla app). Er staat een RDW LR ipv RWD SR. Een foutje in mijn voordeel zou je zeggen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou gewoon even tesla bellen als ik jou was, om gezeik/vertraging later te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGB83
Mar.tin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:30:
En hoopvol ververste ik de API voor mijn 13-08 bestelde Blauwe RWD.

En toen…..

Tromgeroffel!

Niets -O-

Voor allen in het zwart erg top dat het eindelijk beweegt though! *O*
Toch die vervloekte blauwe kleur he. Lage prio in de fabriek misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattamatta
Pollux89 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:51:
Lijkt me niet juist inderdaad. Ik zou ze ook voor de zekerheid even bellen morgen, dan heb je gelijk antwoord: 020 365 00 08. Staat de auto (en het bedrag) wel juist in je bestelbevestiging? Als je wacht heb je straks het risico dat je een hoger bedrag in je eindfactuur te zien krijgt, en als je het dan wilt wijzigen moet je weer langer wachten. Als het je niet zoveel uit maakt dan kun je ook afwachten natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door mattamatta op 10-09-2025 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
mattamatta schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:02:
[...]

Lijkt me niet juist inderdaad. Ik zou ze ook voor de zekerheid even bellen morgen, dan heb je gelijk antwoord: 020 365 00 08. Staat de auto (en het bedrag) wel juist in je bestelbevestiging? Als je wacht heb je straks het risico dat je een hoger bedrag in je eindfactuur te zien krijgt, en als je het dan wilt wijzigen moet je weer langer wachten. Als het je niet zoveel uit maakt dan kun je ook afwachten natuurlijk
De bestelling is wel juist geplaatst via de LM. Geen idee waar de ruis is ontstaan.

• Mar.tin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlnybHxUqIbQzhf-3Xzew7L89Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHBABGkdFkNxWeYvkRf6c4qb.jpg?f=fotoalbum_large

@GardenSnakes ergens een procesje aan zijn limiet? :+ gebeurt steeds vaker de afgelopen dagen met duidelijke pieken op “drukke” momenten, of tenminste momenten waarvan ik drukte zou verwachten :+

Niet dat het wat uitmaakt overigens :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76KrlJxYYRVu1OJ3gOdz-D13_ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMET7FYh5SyIVImIHKcxUrb7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Mar.tin op 10-09-2025 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Molukker
Molukker schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:37:
Leverrestrictie van eind februari 2026 naar 22 december -> naar 15 december kunnen wijzigen met de fleetbeheerder (kosteloos). Is nog steeds krapjes, maar minder krapjes dan 22 december kijkend naar het einde van het jaar.
Nog een update. Tesla medewerker gemaild over de leverrestrictie om te checken of het goed staat. En wat blijkt: leverrestrictie is 1 december geworden! Nu kan ik wat meer ademen. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
Mar.tin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:19:
[Afbeelding]

@GardenSnakes ergens een procesje aan zijn limiet? :+ gebeurt steeds vaker de afgelopen dagen met duidelijke pieken op “drukke” momenten, of tenminste momenten waarvan ik drukte zou verwachten :+

Niet dat het wat uitmaakt overigens :9

[Afbeelding]
Zag het ook inderdaad, lijkt erop dat Tesla soms niet je order data terug geeft maar een webpagina. Zal er eens induiken. Wordt wel pas vrijdag vrees ik, eerder nog geen tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
GardenSnakes schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:26:
[...]

Zag het ook inderdaad, lijkt erop dat Tesla soms niet je order data terug geeft maar een webpagina. Zal er eens induiken. Wordt wel pas vrijdag vrees ik, eerder nog geen tijd
Betere service dan betaalde diensten.
Zou bijna gokken dat er bij Tesla ergens een ratelimit gehaald wordt waardoor de API geen antwoord meer geeft.

Thnx voor all the good work!

• Mar.tin
PGB83 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:01:
[...]

Toch die vervloekte blauwe kleur he. Lage prio in de fabriek misschien?
Ik duim stiekem nu voor 19-09 ophalen, dat is exact een jaar nadat ik mijn huidige auto (een Blauwe RWD Y) opgehaald heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kekboi
Delivery is nu aangepast naar 20 - 26 september. Toch nog eruit gepompt voor einde kwartaal hopelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ik vraag me oprecht af waarom er opeens aan het einde van het kwartaal veel geleverd moet worden. Als de auto aan het begin van een kwartaal wordt geleverd dan telt dit toch weer mee voor dat kwartaal. Je raakt geen aantallen kwijt, telt alleen weer een kwartaal later mee, of je nu aan het begin of einde van het kwartaal levert...

Vind het altijd zo'n kat die achter zijn eigen staart aan rent.

Vraag me ook af waarom ik hoor dat Tesla minder auto's levert. Maar de levertijden zijn nog nooit zo lang geweest. Dan zou ie juist toxh verwachten dan je veel sneller over je auto beschikt en er geen levertijd van 1 a 2 maanden hoeft te zijn. Dan kan Tesla blijkbaar niet meer leveren dan ze nu al doen?

[ Voor 27% gewijzigd door jongetje op 11-09-2025 08:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGB83
Kekboi schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:47:
Delivery is nu aangepast naar 20 - 26 september. Toch nog eruit gepompt voor einde kwartaal hopelijk.
Hier ook!

MY LR AWD, Diamond Black
code:
1
2
3
4
5
6
11.09 Levertijd in app gewijzigd naar 20.09 - 26.09

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barstar3
Hier ook de MY LR AWD, Diamond Black delivery window aangepast. Wel 2 dagen later dan jullie 😌 22-28 sept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:41
Na de VIN in de API is mijn leverdatum ook weer iets korter geworden 21-27 september.

• Mar.tin
jongetje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:59:
Ik vraag me oprecht af waarom er opeens aan het einde van het kwartaal veel geleverd moet worden. Als de auto aan het begin van een kwartaal wordt geleverd dan telt dit toch weer mee voor dat kwartaal. Je raakt geen aantallen kwijt, telt alleen weer een kwartaal later mee, of je nu aan het begin of einde van het kwartaal levert...

Vind het altijd zo'n kat die achter zijn eigen staart aan rent.

Vraag me ook af waarom ik hoor dat Tesla minder auto's levert. Maar de levertijden zijn nog nooit zo lang geweest. Dan zou ie juist toxh verwachten dan je veel sneller over je auto beschikt en er geen levertijd van 1 a 2 maanden hoeft te zijn. Dan kan Tesla blijkbaar niet meer leveren dan ze nu al doen?
Het is een soort crunch waar ze in gekomen zijn ten tijde van opschalen, en toen was het een paar kwartalen wel belangrijk. Inmiddels lijkt het gewoon bedrijfscultuur geworden. Aan de andere kant is het kort houden van de tijd tussen productie en levering wel een van Tesla's sterke punten, weinig voorraad, dus het kwartaal dat ze dit systeem iets laten vieren hebben ze direct een heftige impact op de aandelenprijzen en zullen er wat investeerders boos worden.

Verder eens, complete onzin, en liever gewoon constant goed. Voor ietdereen beter.

De minder auto's is gewoon waar, en publieke informatie. (Q2 2025 was 14% slechter dan Q2 2024, terwijl de overall EV markt groeide) Echter zijn er bepaalde markten waar dat meer / minder van toepassing is, waardoor er wellicht verschillende fabrieken wel of niet hard draaien.

Met lagere afnames in Q2 kan ik me voorstellen dat ze wellicht naar 2 diensten gegaan zijn in Berlijn ipv 3, dan ben je dus 1/3e van je output kwijt, en een 3e shift is ook niet 123 weer aangeslingerd, al dan niet omdat er nogal wat andere logistiek omheen zit (6 auto's per vrachtwagen = 4200 vrachtwagenritten per maand op volle bak, of maar 2777 op 2 shifts.
Daarnaast is Turkije onverwacht populair, dat is een fors stuk verder rijden vanaf Berlijn, en dat kost ook capaciteit, bouwen van wat "voorraad" voor de Performancemodellen, issues met een klein brandje.
Er zijn plenty mogelijkheden dus waarom er momenteel lange levertijden zijn (voor ons Nederlanders)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:37
Mmm.. Ik heb de MY SR Diamond Black besteld en tot zover liep de bestelling exact gelijk als die van @Kekboi. Dus ik ging vol verwachting de api bekijken, maar helaas geen wijzigingen zoals bij de rest met de kleur Diamond Black. Mijn geduld wordt op de proef gesteld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
  • Nu online
Ik ga vanmiddag de order afronden en inruil goedkeuren. MY SR Pearl White. Ben benieuwd wat de levertijd zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdg86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:32
fvdg86 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:07:
Update van mijn Model y SR White zojuist een leverafspraak gemaakt nadat ik een sms heb ontvangen. Volgende week dinsdag 16 september ga ik mijn Model Y in ontvangst nemen.

Besteld 28-05
Leverristrictie vanaf 07 sept
Api update VIN en in app 08 sept
10 sept sms ontvangen en afspraak gemaakt
Kenteken inmiddels ook in de app, JFL43G

NIBE F1255 - HA - Niko home control II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier de Model Y LR AWD in Stealth Grey gekozen, komend vanaf de Ford Mustang Mach-E. Levering Dec. Volgens Ayvens kan dit enkel in Maastricht (ik werk in Groningen..). Wel bijzonder...
Wel blij met de keuze voor de Y , de Ford vindt ik persoonlijk mooier, maar is verder in praktisch alles een stuk minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kekboi
pandahans schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:47:
Mmm.. Ik heb de MY SR Diamond Black besteld en tot zover liep de bestelling exact gelijk als die van @Kekboi. Dus ik ging vol verwachting de api bekijken, maar helaas geen wijzigingen zoals bij de rest met de kleur Diamond Black. Mijn geduld wordt op de proef gesteld.
Dat is wel vreemd. Ik verwacht dat ze deze week in volle vaart zwarte auto's aan het maken zijn. Gek dat er niets verandert bij jou terwijl we dezelfde configuratie en besteldatum hebben :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMS_MMS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:34
Sinds vandaag de planning in de App aangepast van 10 - 30 sept naar 22 - 28 sept, verder nog geen VIN e.d.
MY SR Pearl White zwart interieur en trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Aldusso schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:10:
Hier de Model Y LR AWD in Stealth Grey gekozen, komend vanaf de Ford Mustang Mach-E. Levering Dec. Volgens Ayvens kan dit enkel in Maastricht (ik werk in Groningen..). Wel bijzonder...
Als het goed is heb je een bevestigingsmail gekregen van Tesla, gewoon even op antwoorden dat je graag in Groningen wilt afhalen. Volgens mij wagenpark beheerder moest het ook in Tilburg (standaard mailtje vanuit Ayvens naar hem) maar maakt Tesla echt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDCCBB
jongetje schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:09:
[...]

Als het goed is heb je een bevestigingsmail gekregen van Tesla, gewoon even op antwoorden dat je graag in Groningen wilt afhalen. Volgens mij wagenpark beheerder moest het ook in Tilburg (standaard mailtje vanuit Ayvens naar hem) maar maakt Tesla echt niet uit.
Ook via Ayvens hier, vanaf moment van bestellen geprobeerd de locatie te laten wijzigen van Tilburg naar iets anders, maar dat was helaas niet mogelijk bij mij. Geen idee waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Zillion01

Obey your screen!

9 september model 3 RWD Stealth Grey besteld bij Tesla voor lease via Ayvens. Zou eerst in september worden geleverd volgens app en telefonische verkoper, maar nu in de app "Verwachte levering 29 Oktober - 28 November".

Ik vind het niet zo erg om even te wachten, heb nog een andere lease auto tot half oktober. De site van Tesla lijkt alleen voor de witte RWD een levertijd van november aan te geven qua Model 3, andere kleuren staat nog september.

Hopelijk dan de geupgrade versie met vernieuwde accu en bumber camera :)

• dionvz
  • Registratie: Juni 2024
  • Nu online
19 augustus Model Y SR RWD Stealth Grey besteld via LM met leverrestrictie vanaf 22 september i.v.m. leasecontract.

Leverwindow net aangepast van 22 sept. - 30 sept. naar 25 sept - 30 sept.

Neem aan dat (aangezien de einddatum niet aangepast is) de levering uiterlijk 30 sept. is.

Iemand ook zo iets meegemaakt?

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:57
MMS_MMS schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:34:
Sinds vandaag de planning in de App aangepast van 10 - 30 sept naar 22 - 28 sept, verder nog geen VIN e.d.
MY SR Pearl White zwart interieur en trekhaak.
Ik heb exact dezelfde uitvoering besteld. vandaag is mijn levertijd ook naar 22-28 sept gegaan.

Wanneer heb jij hem besteld? Onze LM heeft op 22/8 de order naar tesla gestuurd. Ben benieuwd:)

• JayJavier
  • Nu online
Vandaag inruil afgerond. Bestelling geplaatst op 3 september, 11 september (vandaag) inruil afgerond en levering staat in de app 2 oktober - 26 november. Voor mij mag die zo snel mogelijk komen, privé aanschaf zonder lease en zonder leverrestricties.

MY SR RWD White Pearl / Zwart interieur / Geen trekhaak
Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.