Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Seb_Hi87
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19:17
M'n laatste post in dit draadje...hij is binnen oOo oOo . Wat een feest is deze auto om in te rijden zeg.

Bij aankomst stond de auto aan de supercharger, net uit de wasstraat. De auto werd naar binnengereden en we konden hem in alle rust bekijken terwijl de Tesla medewerker de inruilauto (BMW) controleerde. Voor wat betreft de controle deed hij een korte ronde om de auto heen om te checken op (niet vermeldde) schades. Uiteraard was de auto zoals omschreven, eerlijkheid duurt immers het langst en ik houd niet van gedoe ;) . Na het papierwerk ondertekend te hebben en wat instructies om de auto aan de app te koppelen konden op pad.

Helemaal happy uiteraard. Het is het wachten waard :*) . En voor wie zich zorgen maakt om de inruilpremie, die werd gewoon netjes verrekend, ondanks dat het inmiddels September is. Voor wie nog wacht, succes nog even met geduld beoefenen.... en hierbij mijn volledige bestel tijdpad.
DatumUpdate
29 juliBesteld Model Y QuickSilver RWD Standard Range met trekhaak (privé aangeschaft). Levering augustus 2025.
31 juliInruilaanbod (beschamend laag…geaccepteerd), scheelt gedoe en inruilbonus á € 4000,- compenseert e.e.a. enigzins.
1 augustusVerwachte levering aangepast 27 augustus - 30 september 2025.
7 augustusToch wat actieradius stress, bestelling aangepast naar RWD Long Rang.
10 augustusVerwachte levering aangepast 23 augustus - 29 september 2025.
13 augustusVIN bekend via API (Phyton Script).
14 augustusUpdate van de delivery window: 25 Augustus - 31 Augustus (in App).
20 augustusETA to delivery center 27-08, via API (Utrecht) + VIN in App (in App).
21 augustus, ochtendLeft factorygate (API).
22 augustus, ochtendEindbetaling staat klaar.
25 augustus, ochtendPlannen ophaalafspraak, eerste optie 2 september.
31 augustusInruil aanbod verlopen, inruilkorting weg uit app en nieuwe actie om opnieuw info aan te leveren over de inruil auto.
1 septemberInruil in ere hersteld, 's middags telefoontje dat de auto nog in Zeebrugge staat en ws. morgenochtend is maar men houd een slag om de arm.
2 september11.00u telefoontje dat de auto op tijd zal zijn voor de aflevering. 14.00u Tesla opgehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:15
Had net een Tesla Advisor gesproken en die zei letterlijk dat hoe eerder de datum in december is, hoe beter. De advisor raadde aan om begin december contact op te nemen, zodat zij kunnen kijken of er al een voertuig gekoppeld is en zo niet, handmatig kunnen koppelen mits er nog beschikbare auto's zijn. Tip voor @bd-casemod & @SquareOne , aangezien we in dezelfde maand-schuitje zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
ZeRoC00L schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:43:
[...]

Bij een leverrestrictie gaat Tesla niet eens kijken of er een model zoals je besteld hebt op de boot staat.
Je zou kunnen kijken tot wanneer de restrictie erop zit en deze eraf kunnen (laten) halen, mogelijk is er een auto van jouw samenstelling onderweg.
Maar spreek dit wel goed af met je LM, zodat je geen boete krijgt voor vroegtijdig inleveren huidige auto.
Als de afleverrestrictie eraf is en de auto is er ruim eerder dan mag, dan maak je gewoon geen afspraak in overleg met Tesla totdat de darum eraan komt dat het wel mag.

Heb vorig jaar ook de afleverrestrictie laten verwijderen en toen gewacht totdat ik officieel mocht ophalen en die datum gepland, kon ook al iets eerder maar me gewoon aan de afspraak met mijn werkgever gehouden. Anders was dat weer rompslomp met de LM over extra dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
bd-casemod schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:09:
Zijn er meer mensen waarbij de delivery window in zowel de app als API nu verdwenen is ?

[Afbeelding]
Hier ook (Model Y SR Pearl White via Arval met op 12 augustus RN), ik heb een "leverrestrictie" van 1 december i.v.m. uitzingen huidig lease contract.

Moet ik mij zorgen gaan maken of hij wel dit jaar op kenteken komt i.v.m. bijtelling?

Anders dan ga ik wat in gang zetten om de leverrestrictie wat naar voren te halen en dan maar de huidige lease auto eerder af te kopen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24
Masterchiev schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:49:
Ik sta ook op het punt om een MY RWD te bestellen. Wat mij zorgen baart is de inruilactie. Wat nou als de levering buiten september valt? Er staat in de voorwaarden dat het tesla zijn schuld is, waar ik vertragingen in het lever proces ook onder schaar, dat je die actie als nog krijgt. Maar is dat ook zo? Betreft een privé aankoop.
Ook prive willen aanschaffen. Ik weet het nog zo net niet. De levering voor eind augustus niet gehaald. Willen nu een lagere inruilwaarde geven probleem ligt bij Tesa had al op 22 augustus de factuur betaald. Ik weiger een lagere inruilprijs te accepteren. Dan maar annuleren en een chineese auto aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:15
Speedfight schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:33:
[...]

Hier ook (Model Y SR Pearl White via Arval met op 12 augustus RN), ik heb een "leverrestrictie" van 1 december i.v.m. uitzingen huidig lease contract.

Moet ik mij zorgen gaan maken of hij wel dit jaar op kenteken komt i.v.m. bijtelling?

Anders dan ga ik wat in gang zetten om de leverrestrictie wat naar voren te halen en dan maar de huidige lease auto eerder af te kopen.
Voor de zekerheid zou ik wel navragen of het mogelijk is. Ik denk dat meerdere mensen het juist dit jaar nog op kenteken willen hebben ivm de bijtelling. Nooit geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:29
Update tot heden:
Model Y SR RWD deep blue metallic + trekhaak achteraf (zakelijk)
Besteldatum 30 juli
Verwachte levertijd 25 aug - 11 sept
27 aug aangepast-> levertijd naar 2 -18 sept
29 aug: mail leasemaatschappij-> vermoedelijke leverdatum 30-10-2025
2 sept aangepast -> levertijd naar 19 - 30 sept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curt
  • Laatst online: 28-09 16:53
curt schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:43:
Lees ook al een tijdje mee

MY RWD SG
White int.

18/8 besteld via LM
19/8 telefoontje van Tesla
20/8 VIN in api
20/8 leverwindow in APP aangepast van 28aug/30sept naar 2sept/8sept

tot op heden stil, geen VIN in APP
in api wel veel wijzigingen, o.a:

“isMoreThanTwoWeeks": false (eind vorige week nog true)

verder ziet de api er nu ook anders uit?
kan ineens VIN decoden en stappen mbt Delivery Readiness inzien
[Afbeelding][Afbeelding]
Leverdatum staat nog steed op 2-8 september
In de APP alleen nog een VIN
In de API nog een aantal taken te completen.
Dit al een aantal dagen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB2ERPLeCBn5vrzkoACFPxtka-M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EA6Dig8ugXdtsR3DlIunlEfV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHL94C2tdyp0SyPjmI2CT4RGkyQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aCuHplAdcrHzI04OJW8fpz0y.png?f=fotoalbum_tile
Vanmiddag maar even met Tesla gebeld, volgens de dame was de auto nog in afwachting van transport naar Tilburg. Konden me al wel laten inplannen, maar geen garantie dat ie er ook daadwerkelijk zou zijn dan.
Gaven aan dat wnnr transport is geboekt, ik meteen een afspraak zou kunnen maken.
Dus maar even in afwachting verblijven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:20
portefam schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:45:
[...]

Ook prive willen aanschaffen. Ik weet het nog zo net niet. De levering voor eind augustus niet gehaald. Willen nu een lagere inruilwaarde geven probleem ligt bij Tesa had al op 22 augustus de factuur betaald. Ik weiger een lagere inruilprijs te accepteren. Dan maar annuleren en een chineese auto aanschaffen.
Blijft een zeer vage regeling. Bedoel als de deal gesloten en betaald is het klaar zou je zeggen.

Tesla gebeld en krijg een zeer wazig verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdg86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 09:35
Chrizzl schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:59:
[...]

Model 3? Bij mij was het de leverrestrictie tot 21 juli, uiteindelijk geleverd op 2 september.
Het betreft de model Y, dus hopelijk bij mij kort leveren op 7 september…..

NIBE F1255 - HA - Niko home control II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-09 21:22
curt schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:39:
[...]

Leverdatum staat nog steed op 2-8 september
In de APP alleen nog een VIN
In de API nog een aantal taken te completen.
Dit al een aantal dagen..
[Afbeelding][Afbeelding]
Vanmiddag maar even met Tesla gebeld, volgens de dame was de auto nog in afwachting van transport naar Tilburg. Konden me al wel laten inplannen, maar geen garantie dat ie er ook daadwerkelijk zou zijn dan.
Gaven aan dat wnnr transport is geboekt, ik meteen een afspraak zou kunnen maken.
Dus maar even in afwachting verblijven..
Zelfde status hier. Zelf alleen vin in api, maar precies dezelfde taken in api. Ook hier nog geen transport. Bij mij kon ze er volgende week meer over vertellen.. Denk dat de vrachtwagens op zijn :(
Wanneer heb je kunnen inplannen?

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Iemand een idee wat dit betekent?

Lijkt iets onschuldigs rondom het croppen van een plaatje te zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcrK8YXA-ST-PBi8rySydXDZzfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkUd3FyblvypufCUHr96iYki.jpg?f=fotoalbum_large

Voor diegenen onder ons met een inruil lopend, willen jullie eens kijken onder “valuation” in de json die uit de API komt,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 Valuations": [
            {
              "Value": <inruilprijs>,
              "PreviousValue": null,
              "ValuationDate": "2025-08-18T09:24:50Z",
              "ValuationExpireDate": "2025-09-17T09:24:50Z",
              "ValuationExpiryPeriod": 30,
              "ValuationProvider": "geanonimiseerd@tesla.com",
              "EstimatedOffer": null,
              "CurrencyType": "EUR",
              "EstimateDate": null,
              "EstimateProvider": null,
              "HasExpired": null,
              "LastUpdated": "2025-08-18T09:24:50Z",
              "UpdatedBy": “geanonimiseerd@tesla.com"
            }
          ],

Ben benieuwd of er voor mensen met een niet-tesla inruil een estimateprovider staat ipv een tesla mailadres.

[ Voor 112% gewijzigd door Mar.tin op 02-09-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
jongetje schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:22:
[...]

Als de afleverrestrictie eraf is en de auto is er ruim eerder dan mag, dan maak je gewoon geen afspraak in overleg met Tesla totdat de darum eraan komt dat het wel mag.

Heb vorig jaar ook de afleverrestrictie laten verwijderen en toen gewacht totdat ik officieel mocht ophalen en die datum gepland, kon ook al iets eerder maar me gewoon aan de afspraak met mijn werkgever gehouden. Anders was dat weer rompslomp met de LM over extra dagen.
Dit blijkt niet meer zo te werken, als je de auto niet binnen een week afhaalt wordt de auto vergeven aan iemand anders en kun je weer opnieuw aansluiten in de rij heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GardenSnakes
Mar.tin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:49:

[Afbeelding]

Voor diegenen onder ons met een inruil lopend, willen jullie eens kijken onder “valuation” in de json die uit de API komt,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 Valuations": [
            {
              "Value": <inruilprijs>,
              "PreviousValue": null,
              "ValuationDate": "2025-08-18T09:24:50Z",
              "ValuationExpireDate": "2025-09-17T09:24:50Z",
              "ValuationExpiryPeriod": 30,
              "ValuationProvider": "geanonimiseerd@tesla.com",
              "EstimatedOffer": null,
              "CurrencyType": "EUR",
              "EstimateDate": null,
              "EstimateProvider": null,
              "HasExpired": null,
              "LastUpdated": "2025-08-18T09:24:50Z",
              "UpdatedBy": “geanonimiseerd@tesla.com"
            }
          ],

Ben benieuwd of er voor mensen met een niet-tesla inruil een estimateprovider staat ipv een tesla mailadres.
Is dat nog iets om te tonen op de website? Zoja kan je mij de hele json sturen? (Hi@mrproper.dev) Voel je vrij om te anonimiseren. Maar dan weet ik de data structuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 16:22
Nou ben in helemaal van de zotte hoe dit allemaal loopt maar krijg nu in de API een wijziging te zien waar ik de ballen van snap.

Help, wat betekent onderstaande:

details.state.vehicleImageCropParams.width
1100
1150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curt
GardenSnakes schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:54:
[...]

Zelfde status hier. Zelf alleen vin in api, maar precies dezelfde taken in api. Ook hier nog geen transport. Bij mij kon ze er volgende week meer over vertellen.. Denk dat de vrachtwagens op zijn :(
nog niet gepland, ik wacht nog een paar dagen “geduldig” af…. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GardenSnakes
Kemalism schreef op woensdag 3 september 2025 @ 00:20:
Nou ben in helemaal van de zotte hoe dit allemaal loopt maar krijg nu in de API een wijziging te zien waar ik de ballen van snap.

1100
1150
Dat het plaatje breder is geworden haha. Oftewel niks interresants

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje

1100
1150
Volgens mij maken jullie je allemaal helemaal gek met API calls ed.
De auto komt er echt niet sneller door en je krijg gewoon een SMS en pushbericht als je aan afleverafspraak kunt plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 13:13
jongetje schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:33:
[...]

De auto komt er echt niet sneller door en je krijg gewoon een SMS en pushbericht als je aan afleverafspraak kunt plannen.
Dit is wel zo. En ja ik doe het ook. Tegelijkertijd is dit Tesla lever proces ook wel gekmakend van tijd tot tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curt

1100
1150
aanpassing van formaat van de foto in je app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
GardenSnakes schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:23:
[...]

Is dat nog iets om te tonen op de website? Zoja kan je mij de hele json sturen? (Hi@mrproper.dev) Voel je vrij om te anonimiseren. Maar dan weet ik de data structuur
Dat is aan jou om te beslissen, de JSON zit in je inbox in elk geval ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBVH050
  • Laatst online: 21:46

1100
1150
Sinds deze mededeling wordt het plaatje interieur achter, die tot gisteren niet werkte in de API, nu wel afgebeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
[...]

Is het niet een beetje Tweakers-eigen, om alles uit elkaar te halen? In die API call zit zó veel informatie, da's toch gewoon leuk O+ En of ik nou de Tesla app zit te refreshen de hele dag, https://tesla-status.mrproper.dev/

Die laatste kan tenminste met de muis gerefreshed op de desktop :+

[ Voor 15% gewijzigd door Mar.tin op 03-09-2025 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:43
Ik heb die site op mij telefoon home screen gepind 👀.

Vin is al even bekend, maar nu nog de afspraak 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
Mar.tin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:49:

[Afbeelding]
Bij mij staan trouwens ook dezelfde dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:04
Valentia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:35:
[...]

Update:

29 augustus - VIN in app en Left factory gate via API.
12 juni - Model Y Juniper RWD SR Pearl White besteld via Athlon, met notitie levering pas vanaf 1 september.
13 juni - Mail Tesla om account aan te maken. Delivery window: 22 - 29 juni
24 juni - SMS ontvangen om levering in te plannen (28 of 30 juni).
Geweigerd i.v.m. verblijf in buitenland tot 1 september.

25 juni - Leverrestrictie aangevraagd bij LM tot 1 september.
8 augustus - Leverrestrictie verwijderd via LM, bevestigd door Tesla. Delivery window: 10 aug - 4 okt
11 augustus - Delivery window gewijzigd naar 20 aug - 5 sept
21 augustus - Delivery window aangepast naar 2 - 18 sept
Later die dag aangepast naar 2 - 8 sept en VIN ontvangen via API
3 September - Aanpassing est delivery 6 - 14 september

[ Voor 59% gewijzigd door Valentia op 03-09-2025 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kekboi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:03
[...]

Het geeft mij juist meer rust omdat je dan zeker weet dat er wel/niet iets gebeurt. Ik heb een cron job draaien op mijn home server die elke 10 minuten de api callt en bij veranderingen een bericht naar me stuurt via een discord webhook. Zo hoef ik niet wanhopig de app steeds te openen maar weet ik dat als er iets is, ik een notificatie krijg. Anders krijg je zo'n enorme teleurstelling als je na lange tijd de app opent en er is nog steeds niets veranderd terwijl je hoopte dat ze eindelijk die auto nou eens zouden maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Kekboi Ik heb hiervoor Skoda's besteld. Dan zijn de levertijden het 3 voudige dus vond het juist enorm snel gaan bij Tesla 😀.

Snap verder niet zo dat met tegenvallende verkopen ze niet meer voorraad maken, zeker met de aankomende bijtellingsaanpassing per 1 januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
jongetje schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:55:
@Kekboi Ik heb hiervoor Skoda's besteld. Dan zijn de levertijden het 3 voudige dus vond het juist enorm snel gaan bij Tesla 😀.

Snap verder niet zo dat met tegenvallende verkopen ze niet meer voorraad maken, zeker met de aankomende bijtellingsaanpassing per 1 januari.
Op basis van dit topic volgen de afgelopen weken vermoed ik dat ze een tekort hebben aan transport deze kant op, niet persé productiecapaciteit. Mijn vermoeden is, is dat er veel transport in Turkije vast zit / dat dat langer duurt dan verwacht + gewoon te weinig transporteurs beschikbaar, want, vakantieperiode.

Ik volg hier en daar wat truckers op YT en rondom de Turkse grens zijn er altijd veel files en lange wachttijden. Tel daarbij op dat ze een recordmaand hebben gehad in Turkije in augustus, en dan is 1+1 soort van 2 voor mij.

Er passen maar 6 Y's op 1 truck. Dus die 8700 wagens die ze daar hebben verkocht vereisen bijna 1450 transporten. Enkele reis naar de delivery in Istanbul vanaf Berlijn is pakweg 2300km, of grofweg 3-4 dagen puur rijden exclusief gezeur aan een grens. Dus zeg even grof afgerond 10 dagen round trip.

Vergelijk dat met Gigafactory > Zeebrugge, pakweg 800km, grofweg 1 dag heen, 1 dag terug. Afgerond 3 dagen.

Dus in de tijd dat je 8700 wagens kan wegrijden naar Turkije, kun je er theoretisch 29k wegrijden naar Zeebrugge.

Daarnaast vermoed ik dat het kleine brandje vorige maand toch stiekem ook wel wat verstoring veroorzaakt heeft. Ik ga er namelijk niet vanuit dat ze opzettelijk (véél) mensen misleid hebben met een beloofde leverdatum in augustus om hem vervolgens uit te stellen, alle gezeik rondom inruilers die verlopen en verlengd moeten worden etc.

Edit: EN ze hebben blijkbaar een GRONDIGE HAAT aan het maken van blauwe wagens, want ik krijg maar geen VIN :( :9 :P

[ Voor 35% gewijzigd door Mar.tin op 03-09-2025 10:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:14
Hier ook weer een update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDqCsayGJKjyExW2b_j2rmyYHYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mGyphiJder5tvchgPpmitmth.png?f=fotoalbum_large

Model Y, RWD, Ultra Red, Trekhaak
01-08 - Bestelling geplaatst, Levering: Augustus 2025 .
05-08 - Inruilaanbod gekregen en geaccepteerd. Levering: Augustus 2025
06-08 - Telefonisch contact gehad;vermelding dat auto tussen mid en eind augustus wordt geleverd.
09-08 - Verwachte levering aangepast, Levering: 10 September – 30 September
23-08 - Verwachte levering aangepast, Levering: 13 September – 30 September
27-08 - VIN zichtbaar via API (alternatieve keuzes niet langer zichtbaar in de app)
29-08 - Datum verdwenen uit de app.
31-08 - Datum weer zichtbaar, 7 - 13 september.
03-09 - VIN in App en via API ETA to Delivery Center 09-09 (Utrecht)

Lijkt dus toch te gaan gebeuren volgende week :)
Aan de andere kant.. offerte voor inruil is gisteren velopen, maar nog steeds geen acties voor mij. (had gebeld met delivery center, konden niks doen en moest wachten tot ik opdrachten kreeg in de app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentia
Qoon3x schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:34:

[Afbeelding]

06-08 - Telefonisch contact gehad;vermelding dat auto tussen mid en eind augustus wordt geleverd.
27-08 - VIN zichtbaar via API (alternatieve keuzes niet langer zichtbaar in de app)
03-09 - VIN in App en via API ETA to Delivery Center 09-09

Lijkt dus toch volgende week te gaan gebeuren :)
aan de andere kant.. offerte voor inruil is gisteren velopen, maar nog steeds geen acties voor mij. (had gebeld met delivery center, konden niks doen en moest wachten tot ik opdrachten kreeg in de app)
Wat fijn! Welke locatie? volgensmij loopt die inruil wel los toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qoon3x
Valentia schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:36:
[...]

Wat fijn! Welke locatie? volgensmij loopt die inruil wel los toch?
Utrecht.
En inruil is afwachten.. Verschillende verhalen hier gelezen, is afhankelijk van hoe de wind waait volgens mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDCCBB
Nieuwe update was 2-8 september, nu 8-16 september. Witte MY rwd. The joy. In app en API vrijwel tegelijkertijd die update.

Aan de telefoon zojuist geven ze aan dat de auto klaar staat voor transport en dat ze er van uit gaan dat die volgende week beschikbaar in Tilburg is. Dus ik verwacht deze week een sms. /Wishful thinking...

[ Voor 46% gewijzigd door TDCCBB op 03-09-2025 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:30
Qoon3x schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:34:

[Afbeelding]

03-09 - VIN in App en via API ETA to Delivery Center 09-09 (Utrecht)

Lijkt dus toch te gaan gebeuren volgende week :)
Aan de andere kant.. offerte voor inruil is gisteren velopen, maar nog steeds geen acties voor mij. (had gebeld met delivery center, konden niks doen en moest wachten tot ik opdrachten kreeg in de app)
Dat zijn de leuke updates! Maar het blijft zo inconsistent allemaal :) Mijn levering is al gepland, maar nog geen ETA to Delivery Center in de API. De logica ontbreekt mij, maar die zal er vast wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 21:15

Shiro

Serenity

Bij mij staat het volgens het tooltje in Transit met als datum 2025-09-05. Wat moet ik maken van in transit? Ding staat op een vrachtwagen onderweg hierheen en komt 5 september aan ofzo?

Verwachte levertijd is nog steeds 5 september t/m 11 september. Ik hoop toch echt dat ze het halen, want mijn inruilbod vervalt eind volgende week.

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:03
[...]

Zo is het. En eind van het kwartaal heeft iedereen z'n auto. De indicaties bij bestellen kloppen niet, zo gaat het elk kwartaal, elk jaar. Hoop, vrees en vervolgens leveringen zijn in dit topic elke 3 maanden opnieuw te kopiëren en plakken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
Mar.tin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:16:
[...]

Op basis van dit topic volgen de afgelopen weken vermoed ik dat ze een tekort hebben aan transport deze kant op, niet persé productiecapaciteit. Mijn vermoeden is, is dat er veel transport in Turkije vast zit / dat dat langer duurt dan verwacht + gewoon te weinig transporteurs beschikbaar, want, vakantieperiode.

Ik volg hier en daar wat truckers op YT en rondom de Turkse grens zijn er altijd veel files en lange wachttijden. Tel daarbij op dat ze een recordmaand hebben gehad in Turkije in augustus, en dan is 1+1 soort van 2 voor mij.

Er passen maar 6 Y's op 1 truck. Dus die 8700 wagens die ze daar hebben verkocht vereisen bijna 1450 transporten. Enkele reis naar de delivery in Istanbul vanaf Berlijn is pakweg 2300km, of grofweg 3-4 dagen puur rijden exclusief gezeur aan een grens. Dus zeg even grof afgerond 10 dagen round trip.

Vergelijk dat met Gigafactory > Zeebrugge, pakweg 800km, grofweg 1 dag heen, 1 dag terug. Afgerond 3 dagen.

Dus in de tijd dat je 8700 wagens kan wegrijden naar Turkije, kun je er theoretisch 29k wegrijden naar Zeebrugge.

Daarnaast vermoed ik dat het kleine brandje vorige maand toch stiekem ook wel wat verstoring veroorzaakt heeft. Ik ga er namelijk niet vanuit dat ze opzettelijk (véél) mensen misleid hebben met een beloofde leverdatum in augustus om hem vervolgens uit te stellen, alle gezeik rondom inruilers die verlopen en verlengd moeten worden etc.

Edit: EN ze hebben blijkbaar een GRONDIGE HAAT aan het maken van blauwe wagens, want ik krijg maar geen VIN :( :9 :P
Tja om nou een hele productielijn om te gooien voor die ene blauwe Y uit Nederland die ze in de orderboeken hebben staan 😁.

Hoop dat ie snel komt voor je 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Al mensen gekeken of de 5M batterij geleverd wordt in hun geleverde Tesla. Ik gok dat de batterij alleen in de performance versie belandt voorlopig.

[ Voor 3% gewijzigd door WvB22 op 03-09-2025 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
WvB22 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:50:
[...]

Tja om nou een hele productielijn om te gooien voor die ene blauwe Y uit Nederland die ze in de orderboeken hebben staan 😁.

Hoop dat ie snel komt voor je 😉
Die éne?! Die ENE?! 3,5 van elke 100 MY's die ze maken zijn blauw ja! Dat betekent dat ze er voor heel september zo ver al.. 1 hebben moeten maken :9 :+

In augustus zijn er gewoon maarliefst 13!!! Blauwe MY's afgeleverd in NL.
Waarvan er 1 een RWD was en geen LR model :+. Dus nu moet je niet gaan lopen te doen alsof mijn Blauwe RWD met zwart interieur zo'n bijzondere combo is met een populairheidspercentage van 0,2% vorige maand. (1/457). :+ :+ :+

In alle serieusheid vind ik het wel grappig dat er voldoende mensen lijken te kiezen voor het "saaie" grijs (beide tinten) of Zwart voor dezelfde prijs als Blauw.

Edit, er zijn in September al 6! hele MY's uitgeleverd, waarvan 1 blauwe RWD, dus deze maand is ruim 16% Blauwe RWD *O*
Daarnaast 2 grijze, 1 rode en 2 witte.

[ Voor 41% gewijzigd door Mar.tin op 03-09-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
WvB22 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:52:
Al mensen gekeken of de 5M batterij geleverd wordt in hun geleverde Tesla. Ik gok dat de batterij alleen in de performance versie belandt voorlopig.
Vorige maand nog geen Y's met de nieuwe accu in elk geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mattamatta
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-10 15:02
Ik heb sinds vanochtend de eindfactuur binnen. Besteld op 6 aug, verwachte levering 8-14sept. Inruilaanbod verloopt 10sept dus ik heb voor de zekerheid even gebeld hoe en wat. Ze gaven aan vandaag te proberen voor "iedereen" het inruilaanbod te verlengen tot eind deze maand. Dat zou wel fijn zijn, maar bevestiging zou na vandaag moeten komen. Auto zou nu geproduceerd worden en eind volgende week verwacht voor levering. Model Y RWD LR in saai grijs:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
mattamatta schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:38:
Ik heb sinds vanochtend de eindfactuur binnen. Besteld op 6 aug, verwachte levering 8-14sept. Inruilaanbod verloopt 10sept dus ik heb voor de zekerheid even gebeld hoe en wat. Ze gaven aan vandaag te proberen voor "iedereen" het inruilaanbod te verlengen tot eind deze maand. Dat zou wel fijn zijn, maar bevestiging zou na vandaag moeten komen. Auto zou nu geproduceerd worden en eind volgende week verwacht voor levering. Model Y RWD LR in saai grijs:)
Zou mooi zijn als ze dat voor iedereen "even" fiksen. Ik heb er weinig hoop op dat ze dat ook écht doen (en het alleen doen voor de mensen die mopperen ofzo).

We komen in elk geval qua bestellingen langzaam in de buurt van 13-08 (mijn besteldatum). Misschien dat ze dan even één saai grijsje overslaan en blauw maken :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 09:41
mattamatta schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:38:
Cool! Ik heb ook een Model Y RWD LR Stealth Grey besteld, maar dan op 9 augustus. Verwachte levering is het zelfde als bij jou. Ik heb goede hoop dat ik dus ook vandaag of morgen weer voortgang ga zien :D. Mijn inruilbod is geldig tot 14 september dus ik hoop dat ze dat inderdaad gaan redden...

[ Voor 5% gewijzigd door PublishedMeteor op 03-09-2025 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WvB22
Mar.tin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:10:
[...]

Die éne?! Die ENE?! 3,5 van elke 100 MY's die ze maken zijn blauw ja! Dat betekent dat ze er voor heel september zo ver al.. 1 hebben moeten maken :9 :+

Waarvan er 1 een RWD was en geen LR model :+. Dus nu moet je niet gaan lopen te doen alsof mijn Blauwe RWD met zwart interieur zo'n bijzondere combo is met een populairheidspercentage van 0,2% vorige maand. (1/457). :+ :+ :+

In alle serieusheid vind ik het wel grappig dat er voldoende mensen lijken te kiezen voor het "saaie" grijs (beide tinten) of Zwart voor dezelfde prijs als Blauw.

Edit, er zijn in September al 6! hele MY's uitgeleverd, waarvan 1 blauwe RWD, dus deze maand is ruim 16% Blauwe RWD *O*
Begin bijna te twijfelen om mijn zwarte vrijdag te weigeren en een blauwe te bestellen. Heel eerlijk nog geen Juniper op de weg gezien in blauw. Toch met die rode diffuse led balk erachter moet het een spectaculair gezicht zijn. Mocht ik een blauwe tegen komen dan zwaai ik wel. Al snel 25% kans dat jij het bent 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
WvB22 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:01:
[...]

Begin bijna te twijfelen om mijn zwarte vrijdag te weigeren en een blauwe te bestellen. Heel eerlijk nog geen Juniper op de weg gezien in blauw. Toch met dat rode led balk erachter moet het een spectaculair gezicht zijn. Mocht ik een blauwe tegen komen dan zwaai ik wel. Al snel 25% kans dat jij het bent 🤣
Er rijden al wel 182 blauwe Junipers rond hoor, dus die kans is ietsje kleiner. Grappig dan weer wel is dat ik er op loopafstand in mijn wijk 2 weet te staan. Dus het is een woonplaats-specifiek dingetje denk ik. :9

Ik zou zélf lekker vrijdag gaan genieten van je zwarte wagen O+

Edit: De Performance in het blauw.. :9~ https://www.reddit.com/r/..._performance_looks_great/

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/new-model-y-performance-looks-great-v0-b7s5hud8sxmf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=436d91cf8bcb0053940c29fce8f2b05ddd052642

[ Voor 17% gewijzigd door Mar.tin op 03-09-2025 13:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valentia
Valentia schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:51:
[...]

12 juni - Model Y Juniper RWD SR Pearl White besteld via Athlon, met notitie levering pas vanaf 1 september.
13 juni - Mail Tesla om account aan te maken. Delivery window: 22 - 29 juni
24 juni - SMS ontvangen om levering in te plannen (28 of 30 juni).
Geweigerd i.v.m. verblijf in buitenland tot 1 september.

25 juni - Leverrestrictie aangevraagd bij LM tot 1 september.
8 augustus - Leverrestrictie verwijderd via LM, bevestigd door Tesla. Delivery window: 10 aug - 4 okt
11 augustus - Delivery window gewijzigd naar 20 aug - 5 sept
21 augustus - Delivery window aangepast naar 2 - 18 sept
Later die dag aangepast naar 2 - 8 sept en VIN ontvangen via API
3 September - Aanpassing est delivery 6 - 14 september
3 September - SMS binnen! Dinsdag 9 september in Utrecht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TDCCBB
Zojuist sms binnen. 12 september naar Tilburg om hem op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
TDCCBB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:31:
Zojuist sms binnen. 12 september naar Tilburg om hem op te halen.
Viel toch mee met dat wishful thinking dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-10 10:40
Michael010 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:36:
[...]

Bestelling: Model Y Juniper Standard Range (SR) RWD, Pearl White
Update:
16-07-2025: besteld door de LM
07-08-2025: Delivery Window: 22 August - 7 September
11-08-2025: Delivery Window: 20 August - 5 September
21-08-2025: Delivery Window: 10 September - 30 September
21-08-2025: Delivery Window: 2 September - 8 September + een VIN in de API
29-08-2025: VIN in de App

altijd fijn als je morgen voor 2,5e week op vakantie gaat en er is ineens progressie :+
03-09-2025: sms voor levering afspraak ontvangen.

Kan 11 of 12 sept.. wel beetje jammer dat ik tot 16 sept in Kroatië zit. Eens kijken of een alternatief mogelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 23:32
Mar.tin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:10:
[...]

Niet met mijn blauwe LR aan de haal gaan hè :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 14:38
Michael010 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:24:
[...]

Kan 11 of 12 sept.. wel beetje jammer dat ik tot 16 sept in Kroatië zit. Eens kijken of een alternatief mogelijk is
Jammer dat het een witte is, anders had ik hem over kunnen nemen voor mijn bestelling van een Stealth Grey RWD >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael010
Heeft er iemand een alternatieve datum terug ge-smst en daarop vervolgens antwoord gehad?
Ben benieuwd hoe zoiets werkt, heb een datum en tijd teruggestuurd maar geen bevestiging van mijn SMS gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curt
GardenSnakes schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:54:
[...]

vanmiddag sms gehad
11 of 12 sept enige mogelijkheden
11 sept gekozen natuurlijk
benieuwd wnnr kenteken volgt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:59
Weer een update!

code:
1
2
3
4
26.07 Bestelling geplaatst bij Tesla (Cash); Levertijd in app 06.09 - 30.09
02.08 Levertijd in app gewijzigd naar 15.08 - 21.09
16.08 Levertijd in app gewijzigd naar 02.09 - 30.09
03.09 Levertijd in app gewijzigd naar 18.09 - 30.09

Ik zie het positieve er maar van in: Het is nog steeds september en het tijdvak is nog maar 12 dagen i.p.v. 28 dagen. :')

Nog steeds geen VIN helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
Hier ook een sms gehad, enigste opties zijn hier ook 11&12 in Tilburg.

Dan hebben we een logistiek probleem 😬 ik heb geen vervoer heen…..

Zijn er hier nog meer met zoiets probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door Rob-T6 op 03-09-2025 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
SquareOne schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:35:
[...]

Niet met mijn blauwe LR aan de haal gaan hè :+
Een LR, wie wil er nou een LR, RWD is where it is at ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purrie
  • Laatst online: 20-09 16:58
Purrie schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:43:
Gisteren gebeld door Tesla dat mijn bestelling is binnengekomen vanuit mijn LM. Model3 Stealth Grey RWD. Het wachten kan beginnen!

01/09 RN nummer binnen.

Andere wachtende met een vergelijkbaar model? Benieuwd wanneer ik hem kan ophalen :)
Verwachting staat nu op levering Sep 2025
Hmm nu wel wat geks. Bestelling is dus uit mn Tesla account verwijderd. Gebeld met Tesla; blijkbaar heeft de LM het e-mail adres gewijzigd. Kan nu niet meer via de API of App in de gaten houden hoe het ermee staat. LM is Ayvens trouwens. :-( :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

[...]

Mijn delivery window staat op 5/9 en 11/9... hadden ze beter die van jou aan mij kunnen toekennen. Ik zie dat er 3 dagen verschil tussen die van ons zit. Als dat consistent doorschuift, zou ik ergens vrijdag een sms mogen verwachten...

Ik ga toch maar morgen ff een bericht sturen om te kijken of ze het nog voor eind volgende week kunnen leveren... aangezien mijn inruilbod dan vervalt..

Bericht sturen via de app, dat doen jullie gewoon via de messages en dan bericht van je order/trade in selecteren?

Juniper RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dene30
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
mattamatta schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:38: Inruilaanbod verloopt 10sept dus ik heb voor de zekerheid even gebeld hoe en wat. Ze gaven aan vandaag te proberen voor "iedereen" het inruilaanbod te verlengen tot eind deze maand. Dat zou wel fijn zijn, maar bevestiging zou na vandaag moeten komen. Auto zou nu geproduceerd worden en eind volgende week verwacht voor levering. Model Y RWD LR in saai grijs:)
Ze hebben er werk van gemaakt. Mijn inruilbod was geldig tot 8 september en is nu verlengd tot 28 september. Ik heb geen contact gehad met Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDCCBB
Rob-T6 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:22:
Hier ook een sms gehad, enigste opties zijn hier ook 11&12 in Tilburg.

Dan hebben we een logistiek probleem 😬 ik heb geen vervoer heen…..

Zijn er hier nog meer met zoiets probleem?
Ik had dat probleem. Heb gelukkig iemand zo gek gekregen om me richting Tilburg te brengen. Zag het niet zitten om 2,5 uur in het OV te spenderen.

Waar kom je vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qoon3x
Ik kreeg vandaag een update dat de odometer nu van 30km naar 0,4km was gegaan. Het lijkt erop dat die meters zelfrijdend waren 😅

https://x.com/Tesla_AI/st...x-dR6Cusq1Aihyx7soSA&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Qoon3x schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:49:
Ik kreeg vandaag een update dat de odometer nu van 30km naar 0,4km was gegaan. Het lijkt erop dat die meters zelfrijdend waren 😅

En welke kleur rijdt daar voorop op 0:08? De beste kleur natuurlijk #blauw :9. Edit, wel met de verkeerde kleur interieur, vast niet mijne dan. :9

Edit: Vet hoor, zelf naar de staging rijden, het is an sich jammer dat het zo'n eind rijden is vanaf Grunheide anders zou je zeggen, laat ze lekker zichzelf bezorgen.

Zouden die ODO meters ook aanpassen al naar gelang er echt mee gereden worden? Dus in Zeebrugge van de truck af +1km, er weer op +1km en dan bij delivery er weer af +0,4km

[ Voor 32% gewijzigd door Mar.tin op 03-09-2025 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
dene30 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:11:
[...]

Ze hebben er werk van gemaakt. Mijn inruilbod was geldig tot 8 september en is nu verlengd tot 28 september. Ik heb geen contact gehad met Tesla.
Hier is mijn inruil-afloop nog ongewijzigd op 17-09. Of die ligt nog ver genoeg in de toekomst, of ze doen ze chonologisch afwerken en het is handwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:03
.

[ Voor 99% gewijzigd door Maurice- op 03-09-2025 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Voor de liefhebber lijken ze een quicksilver saaie :9 RWD voorradig te hebben in TilburgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gsC0bZnMlQUKE-tT7O692Z4FHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWDXTk68lte40TrUtrx8wtvG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 03-09-2025 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
Mar.tin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:40:
Voor de liefhebber lijken ze een grijze RWD voorradig te hebben in Tilburg[Afbeelding]
Oeh nice, ook een mooie kleur. Helaas alles al vastgelegd bij de LM anders had ik het wel overwogen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 20:12
Qoon3x schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:49:

Begrijp ik het nou niet? De odo is van 30 kilometer naar 0,4 kilometer gegaan, dus 'teruggedraaid'?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Oekol schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:10:
[...]

Begrijp ik het nou niet? De odo is van 30 kilometer naar 0,4 kilometer gegaan, dus 'teruggedraaid'?
De 30km lijkt een placeholder te zijn. Tenminste, op mijn vin-loze api request komt ie ook terug met 30km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 20:12
Mar.tin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:15:
[...]

De 30km lijkt een placeholder te zijn. Tenminste, op mijn vin-loze api request komt ie ook terug met 30km
Dank, ik snapte er al niks van. Hoe weten jullie dit überhaupt? Toen de auto op de boot stond wist ik alleen dat die er wellicht op zou staan. Niet de locatie etc?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
Mar.tin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:40:
Voor de liefhebber lijken ze een quicksilver saaie :9 RWD voorradig te hebben in Tilburg[Afbeelding]
Jammer dat het geen LR zonder trekhaak is. Anders had ik m wel gewild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP1310
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:41
Michael010 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:45:
[...]

zelfde situatie hier met de Model Y, half juli besteld, levertijd nu gepland precies in mijn vakantie tussen 2 en 8 sept.
Eigenlijk vind ik het niet mijn probleem dat Tesla zo werkt, maarja, ze werken nu eenmaal zo.

ik zie het wel en probeer het window zo lang mogelijk op te rekken, eventueel in samenwerking met de lease maatschappij (in mijn geval)
Hoe is het bij jou verlopen? 7 dgn naar oorspronkelijke leverdatum kon nog wel dacht ik... Bij mij is in de app iig alles eruit... Ff afwachten dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
Week later nadat de VIN in de API kwam, nu ook zichtbaar in de app. Hopelijk komt snel de SMS dat ik m aankomende week nog kan ophalen. Tesla delivery sloot de mogelijkheid niet uit, we gaan t zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ARRR
  • Laatst online: 27-09 22:38
Bij mij is helaas het inruilbod verlopen voor een niet tesla inruil op 2 sept. De app vraagt nu om alles weer volledig opnieuw in te vullen. Dit formulier in de app is dan ook nog eens voor alleen tesla inruil. Dit gaat nog niet zo handig bij tesla. Word weer een belletje....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Oekol schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:24:
[...]

Dank, ik snapte er al niks van. Hoe weten jullie dit überhaupt? Toen de auto op de boot stond wist ik alleen dat die er wellicht op zou staan. Niet de locatie etc?
Via de API, https://tesla-status.mrproper.dev/ gemaakt door the amazing @GardenSnakes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppKdxwoXGlhjNdf3_QcS10NRWJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4woW4BXCShdH2mxWWHhgFgq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnajZB9v9gubZVtANQErvORyNi0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BVK2jXkaT4zsKf1teX1kgdog.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
Bij mij nog helemaal geen km’s op de Odometer, ook nog geen VIN zoals jij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJrTOGl53LmJNXFlnlU8o7Oov08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPVfQGKNAHlw4aoWYXWy6nEK.jpg?f=fotoalbum_large

• Mar.tin
astonmbp schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:31:
[...]

Bij mij nog helemaal geen km’s op de Odometer, ook nog geen VIN zoals jij.

[Afbeelding]
Via een Lease? Want je hebt ook geen besteldatum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattamatta
Mar.tin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:27:
[...]

Hier is mijn inruil-afloop nog ongewijzigd op 17-09. Of die ligt nog ver genoeg in de toekomst, of ze doen ze chonologisch afwerken en het is handwerk.
Bij mij ook nog geen wijziging. inruil-afloop is 10-09.. Ik wacht nog eventjes af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoon3x
ARRR schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:49:
Bij mij is helaas het inruilbod verlopen voor een niet tesla inruil op 2 sept. De app vraagt nu om alles weer volledig opnieuw in te vullen. Dit formulier in de app is dan ook nog eens voor alleen tesla inruil. Dit gaat nog niet zo handig bij tesla. Word weer een belletje....
Hier ook verlopen op 2 september. Vandaag melding dat ik een nieuwe aanvraag moest doen.
Tesla inruil, dus paar klikken in de app en nieuwe KM stand doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
Mar.tin schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:54:
[...]

Via een Lease? Want je hebt ook geen besteldatum
Ja via lease (Athlon) met een leverrestrictie tot 26 aug. Volgens de Tesla medewerker is het systeem pas vanaf die datum gaan kijken naar een match op mijn configuratie. Dus ik zal nog geduld moeten hebben of er komt er een eerder beschikbaar als iemand niet binnen de 7 dagen een ophaal afspraak kan inplannen.

In de Tesla app trouwens wel een Order date staan van 18 juni.
@GardenSnakes is dat een andere Order date dan je via de API terug krijgt?

[ Voor 12% gewijzigd door astonmbp op 04-09-2025 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:34
astonmbp schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:19:
[...]

Ja via lease (Athlon) met een leverrestrictie tot 26 aug. Volgens de Tesla medewerker is het systeem pas vanaf die datum gaan kijken naar een match op mijn configuratie. Dus ik zal nog geduld moeten hebben of er komt er een eerder beschikbaar als iemand niet binnen de 7 dagen een ophaal afspraak kan inplannen.

In de Tesla app trouwens wel een Order date staan van 18 juni.
@GardenSnakes is dat een andere Order date dan je via de API terug krijgt?
Grappig, ik heb gister gebeld naar Tesla Delivery. Ik heb zelf een leverrestrictie vanaf 6 oktober en bij mij zei de medewerker dat ze na 1 oktober (Begin Q4) maar wel voor 6 oktober al gaan matchen. Als ik meer wilde weten moest ik begin oktober nog even bellen.

/post

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mattamatta
Zojuist een update voor mij in de API: - ETA to Delivery Center: 2025-09-10T00:00:00
Dat gaat de goede kant op! VIN ook zichtbaar in de app nu. Nog geen uitnodiging voor een afspraak. Besteld op 6aug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curt
curt schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:07:
[...]

vanmiddag sms gehad
11 of 12 sept enige mogelijkheden
11 sept gekozen natuurlijk
benieuwd wnnr kenteken volgt
iemand een idee wnnr ze kenteken bekend maken?
en wat betekent het dat “in transit” overgeslagen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NO0F5a2XrlUxp-ILldvaJ0E3UE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93HghYtTLe4v45psgZdoD7oo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin12345678
  • Laatst online: 04-10 23:30
astonmbp schreef op maandag 1 september 2025 @ 07:08:
[...]

Precies hetzelfde hier. Erg frustrerend.
Vandaag maar weer even bellen.
Bij jouw al meer nieuws? Ik heb nog steeds geen vin bestel datum 4 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flail
  • Laatst online: 21:03
Sand0rf schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:37:
[...]
Grappig, ik heb gister gebeld naar Tesla Delivery. Ik heb zelf een leverrestrictie vanaf 6 oktober en bij mij zei de medewerker dat ze na 1 oktober (Begin Q4) maar wel voor 6 oktober al gaan matchen. Als ik meer wilde weten moest ik begin oktober nog even bellen.
Ik heb een vergelijkbaar verhaal: leverrestrictie 1 oktober, een sales advisor zei tegen mij dat ze de week voorafgaand inderdaad gaan matchen, dus dat ik dan contact kan gaan opnemen als ik meer wil weten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jongetje
curt schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:39:
[...]
Dat ze de auto hebben geteleporteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thizaa
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 01-10 14:00
Ik ben benieuwd of iemand dit hier kan verklaren. Ik heb een Tesla model 3 standard range rear wheel drive besteld die ik volgende week vrijdag ga ophalen in Tilburg. Hij is zojuist op kenteken gezet en deze is ook zichtbaar in de app.

Nu deed ik een kentekencheck via ovi.rdw.nl om te zien of hij daar ook al netjes stond en daar viel me op dat het wltp bereik op 520km is gezet. Op de site van Tesla worden ze geadverteerd met 513km wltp bereik. Kan het zijn dat in deze auto dus al een nieuwere soort accu zit? Als ik hier op Google vind ik maar beperkte informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• astonmbp
Robin12345678 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:52:
[...]

Bij jouw al meer nieuws? Ik heb nog steeds geen vin bestel datum 4 juli.
Nope, nog geen VIN en leverdata 16 - 30 september. Ik denk dat er volgende week pas weer een update is. Levering verwacht ik pas eind september als ik mijn timeline vergelijk met de andere bestellingen hier. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 09:41
mattamatta schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:13:
Zojuist een update voor mij in de API: - ETA to Delivery Center: 2025-09-10T00:00:00
Dat gaat de goede kant op! VIN ook zichtbaar in de app nu. Nog geen uitnodiging voor een afspraak. Besteld op 6aug.
Hier zojuist ook die update! VIN in de app en dezelfde ETA to Delivery Center. Ben benieuwd wanneer de SMS komt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
thizaa schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:06:
Ik ben benieuwd of iemand dit hier kan verklaren. Ik heb een Tesla model 3 standard range rear wheel drive besteld die ik volgende week vrijdag ga ophalen in Tilburg. Hij is zojuist op kenteken gezet en deze is ook zichtbaar in de app.

Nu deed ik een kentekencheck via ovi.rdw.nl om te zien of hij daar ook al netjes stond en daar viel me op dat het wltp bereik op 520km is gezet. Op de site van Tesla worden ze geadverteerd met 513km wltp bereik. Kan het zijn dat in deze auto dus al een nieuwere soort accu zit? Als ik hier op Google vind ik maar beperkte informatie.
Wat is de "Variant" bij het RDW? De H6MR is de smaak met de nieuwe 64kWh accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARRR
  • Laatst online: 27-09 22:38
ARRR schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:49:
Heb contact gehad, blijkbaar hadden veel mensen hier problemen mee. Als het goed is gaan ze het intern oplossen en zou er als het goed is niks gedaan hoeven worden. Dus hopelijk word het bod gewoon verlengt.

• Mar.tin
[...]

[Afbeelding]
Ik zou vermoeden dat je wellicht een VIN hebt gekregen dat bij een ander geannuleerd is, doordat de order zelf gecancelled is, of dat er niet tijdig een afspraak gemaakt kon worden, en dat je daardoor geen In transit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
ARRR schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:12:
[...]

Heb contact gehad, blijkbaar hadden veel mensen hier problemen mee. Als het goed is gaan ze het intern oplossen en zou er als het goed is niks gedaan hoeven worden. Dus hopelijk word het bod gewoon verlengt.
[Sarcasmemodus richting Tesla] Zo raaaaarrrr zeg, dat er stapels mensen last hebben van je 30 dagen inruilgeldigheid als je je niet aan je beloofde levertijden houdt en deze in sommige gevallen met 1,5 maand overschrijdt. Heel vreemd en onverwacht [/Sarcasmemodus richting Tesla] :+

Ze hebben tot ergens 25 augustus nog volgehouden in augustus te kunnen leveren als je de bestelpagina mocht geloven. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
[...]

[Afbeelding]
Bij mij staat het kenteken inmiddels in de app, niet gezien in de API (is denk ik nog niet opgenomen?).
Afspraak gepland voor 12 september, maar nog geen ETA in de API en de stap transit ook nog overgeslagen voor nu. Medewerker van Tilburg gaf aan dat ze hem maandag daar verwachten. Kon hem eventueel vanaf dinsdag ophalen, maar dat ging ik zelf niet redden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Ik heb inmiddels ook een SMS gekregen en een afspraak gepland voor 12 september, 1 dag voordat mijn inruil bod vervalt.

- 2 augustus Model Y SR White besteld.
- 13 augustus inruil bod geaccepteerd
- 28 augustus VIN bekend
- 4 september SMS gekregen dat ik het kan ophalen op 11 of 12 september
- 12 september ophalen

Ik heb nog steeds geen kenteken, maar ik neem aan dat het nog gaat komen en ruim voor 12 september.

Juniper RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leor79
  • Laatst online: 09-10 19:58
Shiro schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:05:
Ik heb inmiddels ook een SMS gekregen en een afspraak gepland voor 12 september, 1 dag voordat mijn inruil bod vervalt.

- 2 augustus Model Y SR White besteld.
- 13 augustus inruil bod geaccepteerd
- 28 augustus VIN bekend
- 4 september SMS gekregen dat ik het kan ophalen op 11 of 12 september
- 12 september ophalen

Ik heb nog steeds geen kenteken, maar ik neem aan dat het nog gaat komen en ruim voor 12 september.
Proficiat! Hier hetzelfde model twee weken eerder besteld, geen restrictie van de LM en ik heb nog steeds geen VIN - laat staan een kenteken of SMS ontvangen..... Stiekem wel een beetje jaloers op je hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Leor79 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:18:
[...]

Proficiat! Hier hetzelfde model twee weken eerder besteld, geen restrictie van de LM en ik heb nog steeds geen VIN - laat staan een kenteken of SMS ontvangen..... Stiekem wel een beetje jaloers op je hoor :+
Misschien heeft de LM het laten liggen en veel later pas besteld? In mijn geval is het zelf zakelijk besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Shiro op 04-09-2025 16:04 ]

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leor79
  • Laatst online: 09-10 19:58
Shiro schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:03:
[...]

Misschien heeft de LM het laten liggen en veel later pas besteld? In mijn geval is het zelf zakelijk besteld.
Tis gewoon pech hebben voor mij ben ik bang. Midden juli accoord vanuit de LM gekregen, toen kwam in de app de besteldatum op 21.07. Die werd later ineens gewijzigd naar 28.07. De levertijd is uiteindelijk van midden augustus nu naar eind september gegaan.... ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael010
[...]

04-09-2025: Delivery afspraak ingepland op 18 september 🎉😎

Kan dus toch via sms een alternatief inplannen

[ Voor 3% gewijzigd door Michael010 op 04-09-2025 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 16:22
ik lees in meerdere posts : tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks

Wat betekent dit eigenlijk?

• Mar.tin
Kemalism schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:46:
ik lees in meerdere posts : tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks

Wat betekent dit eigenlijk?
Is een regeltje dat uit de API terugkomt https://tesla-status.mrproper.dev/

Mijn vermoeden is dat het puur aangeeft of de verwachting langer of korter dan 2 weken is. Wat het precies betekent weet alleen Tesla, misschien schakelen ze er iets op de achtergrond mee.
Pagina: 1 ... 72 ... 83 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.