Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-09 21:22
jumper schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:39:
[...]

Bij mij ook zelfde wijziging
details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks
True -> False

22-8 besteld MY SR stealth Grey, ZW prem interieur
alleen RN nummer
nog geen VIN en kenteken
verwachte levering 8-14sep
geen sms
Wel een vin in de api of ook nog niet?

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jumper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
GardenSnakes schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:56:
[...]

Wel een vin in de api of ook nog niet?
aangepast, wel VIN in API

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
jumper schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:39:
[...]

Bij mij ook zelfde wijziging
details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks
True -> False

22-8 besteld MY SR stealth Grey, ZW prem interieur
alleen RN nummer in Tesla app
nog geen VIN en kenteken in Tesla app
wel VIN nummer in API, geen kenteken in API
verwachte levering 8-14sep
geen sms
Potverdorie, beter gaan ze even een paar blauwe maken. De meesten hebben hier eind juli besteld leek het.

13-8 besteld, alleen maar een RN nummer en een leverwindow van 30-08-30-09. Terwijl het tijdens bestellen “augustus” was…

Blauwe RWD Y Zwart interieur.

En vrijdag 15-09 een lang weekeind weg, zou suuuper relaxed zijn als ik m dan heb. Al heb ik momenteel erg weinig hoop daarop

[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 31-08-2025 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jumper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Moved other topic

[ Voor 82% gewijzigd door jumper op 31-08-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:30
Het gaat in dit topic over leveringen, accessoires kunnen hier besproken worden: Tesla Model 3 & Y Accessoires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seb_Hi87
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19:17
MMS_MMS schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:43:
[...]

Hmm, dat ik begrijp dat je dat niet relaxed vind. Ik herken dat gevoel, 13-8 Model Y besteld, 18-8 inruilbod (niet Tesla) ontvangen en direct geaccepteerd, deze is tot 17 september geldig, maar verwachte levering 10-30 sept. Je zou zeggen dat het bod staat en geaccepteerd is en dat Tesla niet op tijd kan leveren (eerste verwachting was nog augustus, maar als het bod verloopt ben ik bang dat een volgend bod niet beter zal zijn. Ben benieuwd hoe ze dit voor je gaan oplossen en ik hoop dat je dit hier wil delen.

Succes!
Het is wel jammer, de voorpret is een stuk minder zo. Je verwacht dat, als e.e.a. rond is, er betaald is en de ophaalafspraak is gemaakt. Dat het dan is wat het is of dat Tesla tijdig aangeeft dat er een nieuwe waardebepaling moet komen en niet één werkdag voor levering.

Het lijkt een geautomatiseerd proces (gezien het moment 0:01u zaterdag op zondag nacht) en wellicht is het een storm in een glas water. Er is iemand die aan de andere kant alles heeft gecheck en een eindfactuur opgesteld lijkt mij.

Enfin, ik hoop dat ze het netjes regelen, want het zou nogal een deceptie zijn. Ik accepteer m.i. al een bijzonder lage inruil en dat is prima, maar er zijn grenzen aan wat ik wil toeleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:22
Seb_Hi87 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:36:
Hier weer een nieuw hoofdstuk… kreeg vanochtend een bericht dat onze inruil is verlopen (niet-Tesla). As. Dinsdag hebben we ophaalafspraak en reeds betaald (eindfactuur ook al binnen). Ben benieuwd hoe Tesla hiermee omgaat. Morgen maar bellen. Echt relax is het niet…
Hier hetzelfde, ophaalafspraak volgende week en opeens een nieuw bod €1000 lager. Had de factuur nog niet betaald. Ik ga morgen weer bellen, hou ons op de hoogte wat bij jou de uitkomst is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Mar.tin schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:44:
[...]

Potverdorie, beter gaan ze even een paar blauwe maken. De meesten hebben hier eind juli besteld leek het.

13-8 besteld, alleen maar een RN nummer en een leverwindow van 30-08-30-09. Terwijl het tijdens bestellen “augustus” was…

Blauwe RWD Y Zwart interieur.

En vrijdag 15-09 een lang weekeind weg, zou suuuper relaxed zijn als ik m dan heb. Al heb ik momenteel erg weinig hoop daarop
En terwijl ik dat tik verschuift de leverdatum naar 19-09 - 30-09.

Wat een gepruts :| B)

Al geeft het an-sich hoop, veel anderen hier gebeurde hetzelfde en schoof die daarna weer naar voren.

Als er teveel geprutst gaat worden aan de inruil en de gereden km’s mogen ze hem houden.

Mijn inruil is geldig tot 17-09 en ik zit al bijna over de km’s heen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPnDBBUM_FG-PBXaefEspeSYGzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Djp9AjWlSGLgBqccOCVMTxQI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Mar.tin op 31-08-2025 17:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:02
Hier ook weer een update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDqCsayGJKjyExW2b_j2rmyYHYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mGyphiJder5tvchgPpmitmth.png?f=fotoalbum_large

Model Y, RWD, Ultra Red, Trekhaak
01-08 - Bestelling geplaatst, Levering: Augustus 2025 .
05-08 - Inruilaanbod gekregen en geaccepteerd. Levering: Augustus 2025
06-08 - Telefonisch contact gehad;vermelding dat auto tussen mid en eind augustus wordt geleverd.
09-08 - Verwachte levering aangepast, Levering: 10 September – 30 September
23-08 - Verwachte levering aangepast, Levering: 13 September – 30 September
27-08 - VIN zichtbaar via API (alternatieve keuzes niet langer zichtbaar in de app)
29-08 - Datum verdwenen uit de app.
31-08 - Datum weer zichtbaar, 7 - 13 september.

2 september verloopt ook hier het inruilaanbod.. benieuwd waar ze mee gaan komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Qoon3x op 31-08-2025 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Qoon3x schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:56:
Hier ook weer een update:

[Afbeelding]

Model Y, RWD, Ultra Red, Trekhaak
01-08 - Bestelling geplaatst, Levering: Augustus 2025 .
05-08 - Inruilaanbod gekregen en geaccepteerd. Levering: Augustus 2025
06-08 - Telefonisch contact gehad;vermelding dat auto tussen mid en eind augustus wordt geleverd.
09-08 - Verwachte levering aangepast, Levering: 10 September – 30 September
23-08 - Verwachte levering aangepast, Levering: 13 September – 30 September
27-08 - VIN zichtbaar via API (alternatieve keuzes niet langer zichtbaar in de app)
29-08 - Datum verdwenen uit de app.
31-08 - Datum weer zichtbaar, 7 - 13 september.

2 september verloopt ook hier het inruilaanbod.. benieuwd waar ze mee gaan komen.
Zelf contact opnemen werkt beter, nu al 2x mijn inruilaanbod laten verlengen tegen hetzelfde voorstel ivm het niet tijdig ontvangen van de nieuwe Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:28
Ik had ook gebeld en gemeld dat mijn inruil bod ging vervallen en dat 2000km niet genoeg is om 2.5 maand te overbruggen. Dat was 3 dagen voor het inruilaanbod ging vervallen.
Ze hebben dan aan de telefoon de nieuwe kilometerstand ingevuld en 3 dagen later kreeg ik gewoon in de app te zien dat datum 1 maand was opgeschoven op het inruil aanbod en de prijs is gelijk gebleven.

Ondertussen is de levering voor 5 september gepland wat dan toch weer iets vroeger was dan de app 2 weken geleden aangaf. Vrijdag alles betaald, dus ik hoop dat er op de dag van de inlevering niks meer naar boven komt.

Ook ga ik nu toch nog de 2000km halen als ik deze week met de auto van m'n vrouw ga werken. Dus ik ga het risico niet nemen en de auto deze week thuis laten staan.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:59
Heb net maar even via de chat gevraagd of ze een update hebben over de levering.

26 juli besteld en nog niet eens een VIN (ook niet in API). Begin me al zorgen te maken voor levering in september :X

Zie ook geen recente AWD versies in dit topic, dus heb geen vergelijkingsmateriaal helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvbXB16K3eyXlQK5dmqzh8H3jXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HqzgRkDDDUKiwU4hdN5SSST.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:06
jojost1 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:03:
[...]

Hier hetzelfde, ophaalafspraak volgende week en opeens een nieuw bod €1000 lager. Had de factuur nog niet betaald. Ik ga morgen weer bellen, hou ons op de hoogte wat bij jou de uitkomst is!
Hoe werkt het eigenlijk precies met die inruilpremie die op dit moment van toepassing is?
Wordt dit bedrag (3000 euro extra inruilpremie) van het totaal factuurbedrag afgetrokken? En hoe zit het met de inruilwaarde via Tesla? Halen ze dit ook van de eindfactuur? Of krijg je dat dan weer later apart terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daros
  • Nu online
Sypheron schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:15:
[...]

Hoe werkt het eigenlijk precies met die inruilpremie die op dit moment van toepassing is?
Wordt dit bedrag (3000 euro extra inruilpremie) van het totaal factuurbedrag afgetrokken? En hoe zit het met de inruilwaarde via Tesla? Halen ze dit ook van de eindfactuur? Of krijg je dat dan weer later apart terug?
Beide worden op de eindfactuur verrekend. Je hoeft dus alleen te betalen:
Nieuwe prijs - inruilpremie - inruilwaarde = bij te betalen bedrag. (Bedrag op eindfactuur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Broodro0ster schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:48:
Ik had ook gebeld en gemeld dat mijn inruil bod ging vervallen en dat 2000km niet genoeg is om 2.5 maand te overbruggen. Dat was 3 dagen voor het inruilaanbod ging vervallen.
Ze hebben dan aan de telefoon de nieuwe kilometerstand ingevuld en 3 dagen later kreeg ik gewoon in de app te zien dat datum 1 maand was opgeschoven op het inruil aanbod en de prijs is gelijk gebleven.

Ondertussen is de levering voor 5 september gepland wat dan toch weer iets vroeger was dan de app 2 weken geleden aangaf. Vrijdag alles betaald, dus ik hoop dat er op de dag van de inlevering niks meer naar boven komt.

Ook ga ik nu toch nog de 2000km halen als ik deze week met de auto van m'n vrouw ga werken. Dus ik ga het risico niet nemen en de auto deze week thuis laten staan.
Dat is hoopgevend bericht. Ik heb amper 250km er bij gereden deze maand. Enfin ik zal het morgen horen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagres88
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-10 19:24
Hier de zelfde status, identieke AWD. 21-07 besteld maar met restrictie tot 15-08. Helaas nog geen teken van VIN of voortgang, alleen een eerdere indicatie van 18-24 aug welke nu 2-30 september is.
PGB83 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:50:
Heb net maar even via de chat gevraagd of ze een update hebben over de levering.

26 juli besteld en nog niet eens een VIN (ook niet in API). Begin me al zorgen te maken voor levering in september :X

Zie ook geen recente AWD versies in dit topic, dus heb geen vergelijkingsmateriaal helaas.

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barstar3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-10 19:43

[Afbeelding]
Hier dezelfde awd in zwart met 20 inch. Levertijd al een tijd op 13-30 september en nog geen updates verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin12345678
  • Laatst online: 04-10 23:30
3 juli besteld model y rwd stealth grey.
Levertijd was eerst juli, toen augustus, nu naar 10-30 sept en nog steeds geen vin. 3x gebeld, wordt steeds aangegeven over 2 weken. Maar inmiddels zijn we 8 weken verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 16:22
Het is een rommeltje, en ik heb geen idee waardoor het komt:

Collega heeft besteld op 4 augustus 2025:
Een witte RWD Longe Range Y, rijd er sinds vrijdag in. Heeft het mogen ophalen dus.

Ik heb besteld op 17 juli 2025:
Een witte RWD Longe Range Y, heb sinds deze week een VIN een de API. En de afleverdatum veranderd net zo snel/veel als de gedachten van de Dilan Yesilgoz.

Vertel mij nu maar wat de logica is, beiden zelfde bedrijf, zelfde LM en zelfde functie. We zijn zelf allebei voor Fenerbahce! Hoe erg kan het zijn!
Heb gevraagd of hij stiekem steekpenningen heeft betaald meet nee, het is een eerste klas gier! Zou niet mogen en kunnen.
Wie kan dit verklaren? Hij lacht me uit, kan bijna niet meer op werk verschijnen. Heb wel een straatje (1/5) staatsloten gekocht want dit kan echt niet meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:38
Robin12345678 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:33:
3 juli besteld model y rwd stealth grey.
Levertijd was eerst juli, toen augustus, nu naar 10-30 sept en nog steeds geen vin. 3x gebeld, wordt steeds aangegeven over 2 weken. Maar inmiddels zijn we 8 weken verder.
Precies hetzelfde hier. Erg frustrerend.
Vandaag maar weer even bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
  • Nu online

[Afbeelding]
Als je nog kan kiezen voor een andere auto dan is er nog geen productieslot voor je gereserveerd en staat er onderwater in de api ook nog geen vin toegekend denk ik?

September is nog wel haalbaar maar dan moet de vin via de api wel snel komen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
Daros schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:29:
[...]
Als je nog kan kiezen voor een andere auto dan is er nog geen productieslot voor je gereserveerd en staat er onderwater in de api ook nog geen vin toegekend denk ik?
Tesla werkt niet met productiesloten voor klanten. Ze maken de auto's die ze denken te verkopen (waar dek kleinste voorraad van is). En ze hebben natuurlijk statistieken en verkoopcijfers om dat bij te sturen maar het is geen duitsautomerk waarbij een slot in de fabriek over aan je wordt toegekend en in dat slot met JIT (Just In Time) alle onderdelen moeten klaar staan en er dan ingezet worden. Als je bij Tesla een afleverafspraak niet snel genoeg maakt gaat de auto naar iemand anders die die configuratie heeft besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
  • Nu online
jongetje schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:35:
[...]

Tesla werkt niet met productiesloten voor klanten. Ze maken de auto's die ze denken te verkopen (waar dek kleinste voorraad van is). En ze hebben natuurlijk statistieken en verkoopcijfers om dat bij te sturen maar het is geen duitsautomerk waarbij een slot in de fabriek over aan je wordt toegekend en in dat slot met JIT (Just In Time) alle onderdelen moeten klaar staan en er dan ingezet worden. Als je bij Tesla een afleverafspraak niet snel genoeg maakt gaat de auto naar iemand anders die die configuratie heeft besteld.
Klopt, maar ze worden wel al toegekend voordat ze in productie zijn genomen. Teminste in Berlijn, in China gebeurd dit proces pas als ze op de boot worden gezet naar Europa.

Berlijn kan 1.000 model y's per dag maken. Dus als ze in plannen dat over een week op donderdag bijvoorbeeld Zwart Wit AWD gaan maken dan beginnen ze vast met vin's uit te delen aan mensen die deze configuratie hebben besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Daros op 01-09-2025 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattamatta
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-10 15:02
Hier is de verwachte levering veranderd naar 8 - 14 sept en de flag "isMoreThanTwoWeeks: False". Lijkt dus wel wat specifieker te worden. Gaat om Model Y RWD LR Stealth Grey. Besteld: 6 aug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:43
TheSpeedSkater schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:56:
TheSpeedSkater schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:27:
Hier nu ook aanpassing in levering naar 10 - 30 sept. Was eerst augustus, daarna 21 aug - 30 sept.
Besteld op 5 aug, MY RWD white / black.
Hier nu een VIN in de API, nog niet in de app.. Weer een stapje verder.

Update; zowel in API als app aflevering nu 5 - 11 september. Nog geen VIN in app.
Weer een update;

Vin in app en de levertijd 1 dag verschoven naar 4 - 10 september. De API geeft aan, in transit.

TheSpeedSkater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Mijn auto is volgens de API zonet van de vrachtwagen gehaald in het delivery center.
De auto is al volledig betaald, ingeschreven en verzekerd. De aflever afspraak staat op vrijdag, maar ik vraag me af als dat evt. naar voor kan gehaald worden nu alles van mij kant in orde is.

Ik mag nog 200km rijden voor mijn inruil met de huidige wagen, dus hoe sneller ik kan wisselen van wagen, hoe fijner :-)

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Bij mij is sinds de 27ste al geen update meer geweest, enige wijziging toen was FACTORY_GATE is blocker van 'true' naar 'false'. Sindsdien is het muisstil... Ik maak me toch een beetje zorgen aangezien ik komende zondag op vakantie ga...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
TheSpeedSkater schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:14:
[...]

Weer een update;

Vin in app en de levertijd 1 dag verschoven naar 4 - 10 september. De API geeft aan, in transit.
Nice, progressie! Dan ben ik benieuwd of die van mij ook op het transport gaat vandaag (MY wit). Leverdatum is tot op heden 31 augustus - 6 september en nog niet in transit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelio86
Sito schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:28:
[...]

Nice, progressie! Dan ben ik benieuwd of die van mij ook op het transport gaat vandaag (MY wit). Leverdatum is tot op heden 31 augustus - 6 september en nog niet in transit.
We zitten in hetzelfde schuitje dan denk ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
Roelio86 schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:28:
Bij mij is sinds de 27ste al geen update meer geweest, enige wijziging toen was FACTORY_GATE is blocker van 'true' naar 'false'. Sindsdien is het muisstil... Ik maak me toch een beetje zorgen aangezien ik komende zondag op vakantie ga...
Als je de SMS krijgt is het eerste moment dat je kan kiezen pas 1 week later. Dus je zou moeten bellen en hopen dat ze meewerkend zijn om het voor het zondag nog geregeld te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:02
Daros schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:40:
[...]

Zelf contact opnemen werkt beter, nu al 2x mijn inruilaanbod laten verlengen tegen hetzelfde voorstel ivm het niet tijdig ontvangen van de nieuwe Tesla.
Net even gebeld, maar moet toch echt wachten tot het aanbod is verlopen. Dan nieuw KM stand doorgeven en het team wat over inruilen gaat bepaald dan of ze het bod verlengen of aanpassen.

We wachten weer verder af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83

[Afbeelding]
Begin september hoef ik niet op te rekenen zo te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25LWAea_smnShRkgDssumGRpDd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LCy2wkIAcqpWisJuobfcwyS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
PGB83 schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:53:
[...]

[Afbeelding]
TL:DR wij zien hetzelfde als jou, en weten ook niet méér dan er uit de API terugkomt :9.

Ik voorspel dat als ze zich niet aan hun eigen afspraken houden ze een boel annuleringen krijgen. Ze moeten méér inzetten op service, niet minder. Ik ben best bereid om een €100 toe te leggen omdat ik meer km's gereden heb, maar alles daarboven is een serieuze overweging om te annuleren.

[ Voor 23% gewijzigd door Mar.tin op 01-09-2025 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Seb_Hi87 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:36:
Hier weer een nieuw hoofdstuk… kreeg vanochtend een bericht dat onze inruil is verlopen (niet-Tesla). As. Dinsdag hebben we ophaalafspraak en reeds betaald (eindfactuur ook al binnen). Ben benieuwd hoe Tesla hiermee omgaat. Morgen maar bellen. Echt relax is het niet…
Zoals ik had beloofd nog even een update. Vanochtend (om 10.05u) bij werd ik door Tesla gebeld. Uiteraard had ik Tesla per sms en app dringend verzocht dat te doen... Enfin, netjes dat ze dat ook deden dat moet je natuurlijk altijd maar afwachten. Terwijl ik aan de telefoon was werd (blijkbaar) door een andere Tesla'er het inruilaanbod verlengd (bod onveranderd). Overigens had ik wel de kilometerstand e.d. gisteren al in de app opnieuw doorgegeven.

Het bleek dus een storm in een glas water, nu zat het ook wel erg dicht op het aflevermoment én was er bijna niets (< 250km) met de auto gereden. Ik vermoed dat ze wel een klein beetje rek hebben richting de partijen aan wie ze de (niet-Tesla's) doorverkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Seb_Hi87 schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:37:
[...]

Zoals ik had beloofd nog even een update. Vanochtend (om 10.05u) bij werd ik door Tesla gebeld. Uiteraard had ik Tesla per sms en app dringend verzocht dat te doen... Enfin, netjes dat ze dat ook deden dat moet je natuurlijk altijd maar afwachten. Terwijl ik aan de telefoon was werd (blijkbaar) door een andere Tesla'er het inruilaanbod verlengd (bod onveranderd). Overigens had ik wel de kilometerstand e.d. gisteren al in de app opnieuw doorgegeven.

Het bleek dus een storm in een glas water, nu zat het ook wel erg dicht op het aflevermoment én was er bijna niets (< 250km) met de auto gereden. Ik vermoed dat ze wel een klein beetje rek hebben richting de partijen aan wie ze de (niet-Tesla's) doorverkopen.
Chill dat het mee valt, scheelt weer onrust richting afleveren ook :) Veel plezier alvast met je nieuwe wagen! :)

Gaan het eind deze maand (maar hopelijk eerder) zien met mijn auto. Had in mijn enthousiasme, ook in acht genomen dat de levering binnen 2 weken zou plaatsvinden conform hun leverindicatie van "augustus" 38.000km ingevuld (tijdens invullen was de kmstand 37300). Ik zit inmiddels incl de auto een dikke week stilstaand voor de deur al op 39300km, en dan moet ik nog 18 dagen tot het leverwindow begint. Daar komt zéker nog 3000km bij als er op de 19e geleverd wordt, en 4000 als er pas eind september geleverd wordt. Dat kan ik wel iets beperken door een paar dagen thuis te werken, maar 2000 ervan maken gaat me niet lukken.

Overigens zie ik dat volledig als hun probleem. Ik heb ze vorige week al ingeseind om de verwachte kmstand van de inruil aan te passen, niets op gehoord.
Het knaagt wel, maar dat is vooral de wens dat ze er niet aan rommelen, dan hoef ik niet te annuleren. :+. Een nieuwe wagen is ook wel erg leuk. Aan de andere kant, als je afspraken maakt, en je daar zelf niet aan houdt hoeft dat niet mijn kwartje te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 01-09-2025 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
Broodro0ster schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:43:
[...]

Als je de SMS krijgt is het eerste moment dat je kan kiezen pas 1 week later. Dus je zou moeten bellen en hopen dat ze meewerkend zijn om het voor het zondag nog geregeld te krijgen.
Net even op de chat met een medewerker van Tesla gezeten, volgens hem/haar is het nog haalbaar. Maar uiteraard geen garanties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Broodro0ster schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:25:
Mijn auto is volgens de API zonet van de vrachtwagen gehaald in het delivery center.
De auto is al volledig betaald, ingeschreven en verzekerd. De aflever afspraak staat op vrijdag, maar ik vraag me af als dat evt. naar voor kan gehaald worden nu alles van mij kant in orde is.

Ik mag nog 200km rijden voor mijn inruil met de huidige wagen, dus hoe sneller ik kan wisselen van wagen, hoe fijner :-)
Zonet een belletje gedaan. Volgens de persoon aan de telefoon zou de auto pas 4 september in het delivery center aankomen.

Misschien hebben ze de auto dan even verplaatst in de haven van Zeebrugge, is er nog een andere opslag plaats, of de delivery advisor heeft niet meer info.

Maar het zou me straf lijken dat ze auto's nog ergens anders stockeren wanneer het delivery center maar 15km vanaf Zeebrugge is.

Dat wordt dus nog een weekje ongeduldig wachten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
Update:

- 26 mei 2025: Via leasemaatschappij besteld: Model Y SR Pearl White. Toegang tot app gekregen. Levering in september dus delivery window is 1 september t/m 30 september.
- 21 augustus 2025: Contact gehad met delivery center gezien september om de hoek is. Gaven aan dat de auto in week 1 of 2 van september geleverd gaat worden.
- 22 augustus 2025: VIN toegewezen via de API. Delivery window aangepast van 31 augustus t/m 6 september.
- 1 september 2025: Delivery window aangepast naar 6 september t/m 14 september

Helaas, maar zag hem wel aankomen na ruim een week zonder beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
Sito schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:16:
Update:

- 26 mei 2025: Via leasemaatschappij besteld: Model Y SR Pearl White. Toegang tot app gekregen. Levering in september dus delivery window is 1 september t/m 30 september.
- 21 augustus 2025: Contact gehad met delivery center gezien september om de hoek is. Gaven aan dat de auto in week 1 of 2 van september geleverd gaat worden.
- 22 augustus 2025: VIN toegewezen via de API. Delivery window aangepast van 31 augustus t/m 6 september.
- 1 september 2025: Delivery window aangepast naar 6 september t/m 14 september

Helaas, maar zag hem wel aankomen na ruim een week zonder beweging.
Hier ook inderdaad... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43
@Sito

Hier idem qua bestelling, maar nog niet doorgeschoven....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MMS_MMS
  • Laatst online: 30-09 12:50
Seb_Hi87 schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:37:
[...]

Fijn om te horen dat het netjes geregeld is!! Geeft misschien wel wat beter gevoel voor mijzelf, ik rij op dit moment heel weinig met de auto dus qua km moet het allemaal wel lukken maar had al wat gedoe met het vaststellen van de inruil en heb nu dit bedrag geaccepteerd met de actie maar doordat ze niet op tijd kunnen leveren wil ik geen minder bedrag qua inruil.

En veel succes en plezier met ophalen!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:13
Wel fijn dat iedereen in hetzelfde schuitje zit. Gedeelde smart is halve smart of zo.

Die van mij staat nog op 2-8 september. Maar al een week geen beweging. Dus gok dat morgen het window weer verschuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
PGB83 schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:53:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ook net weer gebeld met Tesla en ze geven aan dat er nu een levertijd van 4-5 weken is en ivm mijn leverrestrictie tot 26 augustus, dat er pas vanaf die dag naar een match wordt gezocht door het systeem. Dus zal voor mij ook pas eind september worden helaas :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Voordeel voor ons allemaal is wel dat Tesla doorgaans erg graag wil uitleveren voor het einde kwartaal dus deze maand vermoedelijk alles op alles zal zetten om ons allen van onze bolides te voorzien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
astonmbp schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:24:
[...]

Ik heb ook net weer gebeld met Tesla en ze geven aan dat er nu een levertijd van 4-5 weken is en ivm mijn leverrestrictie tot 26 augustus, dat er pas vanaf die dag naar een match wordt gezocht door het systeem. Dus zal voor mij ook pas eind september worden helaas :-(
Welke model heb je besteld? Had zelf een leverrestrictie tot 30 aug, voor de model y LR QS, maar had daarvoor al een VIN via API

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhofa
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-09 13:44
Ophaal afspraak 10-9. Vandaag in de app inruil verlopen, bonus en inruil verdwenen. Gebeld, inruil en bonus weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kemalism
Weet iemand wat ze bedoelen met:

Complete Registration Details
Status: Pending

Dit zie ik in de API. Heb alles in de Tesla app al ingevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARRR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:38
Mijn bestelling ook weer verder vertraagd van 3-19 sept naar 14-30 sept. Begint wel een beetje irritant te worden. inruil van niet tesla verloopt ook morgen dus zal ook wel weer leuk worden.

[ Voor 25% gewijzigd door ARRR op 01-09-2025 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 09:41
Hier aan het wachten op mijn MY LR RWD in SG, 19 inch, zwart interieur en zonder trekhaak (ivm fiscale waarde en levertijd). Initieel zou de auto zoals ik zo veel lees in dit topic nog in augustus geleverd worden maar dat is niet gelukt. Dit is mijn tijdlijn:

09-08 Besteld, levering augustus
20-08 Levering 30 augustus - 15 september
27-08 VIN via API
28-08 Deliverywindow 8 September - 14 September
01-09 details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks = False

Ik heb een niet-Tesla inruil die tot 14 september geldig is dus ik hoop dat het allemaal lukt. Wel ga ik daar ook best ruim over de toegestane extra kilometers heen dus ik ben benieuwd wat dat nog voor impact gaat hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leor79
  • Laatst online: 09-10 19:58
Ik heb werkelijk geen idee wat er allemaal aan de hand is bij de planning.... :X Na afgelopen vrijdag de levertijd weer eens naar voren gehaald was, is hij zojuist weer naar achteren geschoven. Verder niets gewijzigd, dus buiten een later leverwindow verder geen andere gegevens.....
;( ;(

14.07Bestelling geplaatst bij de LM; levertijd volgens LM is 2-3 weken - maar dat nam ik al met een korreltje zout.
17.07Bevestiging LM dat keuze auto accoord is.
21.07Toegang tot Tesla account ontvangen.
23.07RN nummer ontvangen en telefoontje vanuit Tesla of alles accoord was. Medewerkster gaf aan dat de auto gepland staat voor levering 2e helft augustus. App gaf aan 30.08 - 30.09
28.07Levertijd in app wordt gewijzigd naar 11.08 - 27.08. Besteldatum is in de app ook aangepast naar 28.07 ipv 21.07. Geen idee waarom.
07.08Levertijd in app wordt gewijzigd naar 21.08 - 27.09.
22.08Levertijd in app wordt gewijzigd naar 10.09 - 30.09.
29.08Levertijd in app wordt gewijzigd naar 03.09 - 14.09. Echter nog steeds geen VIN.
01.09Levertijd in app wordt gewijzigd naar 19.09 - 30.09.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
Snap er ook niks van, erg vervelend dat het continu heen en weer schuift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
Dan gaat het ineens snel:

- 1 september 2025 (ochtend): Delivery window aangepast naar 6 september t/m 14 september
- 1 september 2025 (middag): SMS gekregen voor levering en ingepland op 10 september! De 9e was ook mogelijk, maar de 10e is logistiek handiger.

In de API zie ik nu dat ook de stap 'Complete final payment' afgerond is. Wellicht is dat een vertragende factor bij mensen die hem via een LM hebben besteld?

[ Voor 14% gewijzigd door Sito op 01-09-2025 16:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roelio86
Nou hier weer een update, levering is inmiddels ingepland. Eerst mogelijke datum was 09/09, maar dan ben ik op vakantie. Afspraak nu voor de 12de gemaakt, kom op de terugweg nagenoeg langs Tilburg dus dan haal ik hem op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
Sito schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:28:
Dan gaat het ineens snel:

- 1 september 2025 (ochtend): Delivery window aangepast naar 6 september t/m 14 september
- 1 september 2025 (middag): SMS gekregen voor levering en ingepland op 10 september! De 9e was ook mogelijk, maar de 10e is logistiek handiger.

In de API zie ik nu dat ook de stap 'Complete final payment' afgerond is. Wellicht is dat een vertragende factor bij mensen die hem via een LM hebben besteld?
Nice! Heb je je VIN al in de app? Heb mijn VIN sinds woensdag in de API, hoop dat ik eens deze dagen de SMS krijg om m volgende week gewoon op te kunnen halen. Maar nog geen VIN in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
GardenSnakes schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:38:
[...]

Nice! Heb je je VIN al in de app? Heb mijn VIN sinds woensdag in de API, hoop dat ik eens deze dagen de SMS krijg om m volgende week gewoon op te kunnen halen. Maar nog geen VIN in de app.
Heb een VIN in de app, maar nog geen kenteken. Duurde bij mij 4-5 dagen voordat VIN in de app verscheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sito op 01-09-2025 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GardenSnakes
Sito schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:39:
[...]

Heb een VIN in de app, maar nog geen kenteken. Duurde bij mij 4-5 dagen voordat VIN in de app verscheen.
Ah thanks goed om te weten! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Zojuist gebeld door Tesla delivery, over de afleverafspraak morgen. De auto staat nog nog in Zeebrugge en wordt morgenochtend verwacht. Mogelijk verschuift mijn ophaalmoment naar later (morgen) of als het tegenzit later deze week. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Seb_Hi87 schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:52:
Zojuist gebeld door Tesla delivery, over de afleverafspraak morgen. De auto staat nog nog in Zeebrugge en wordt morgenochtend verwacht. Mogelijk verschuift mijn ophaalmoment naar later (morgen) of als het tegenzit later deze week. :X
Het is bijzonder dat ze zo weinig capaciteit lijken te hebben in Tilburg / qua uitleveringen, het is niet alsof ze echt enorme aantallen auto's aan het uitleveren zijn momenteel met vorige week +- 20 per dag voor heel NL, terwijl ik weet dat ze er in Tilburg wel 600 per dag kunnen doen als ze echt rammen. En tenminste 120 auto's kwijt kunnen in de hal. En dan hebben we het nog niet eens over de servicecentra waar ze ook nog plenty wagens kwijt kunnen als het moet. In Hengelo waar ik recent was hadden ze het over 10-20 auto's per dag.

Dus ze kunnen als het moet denk ik een heel eind richting de 800 auto's per dag deliveren. Die aantallen halen we lang niet dus waar aan zou het liggen? Mankracht? Transport? Ruimte? Productiecapaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism

Kreeg geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Kemalism schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:46:

Kreeg geen reactie.
Wat staat er in de app? Lease? Prive koop?
Misschien zijn er dingen waar ze even naar moeten kijken voor je door kan naar de volgende stap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tism30
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 19:54
Help! Zojuist is mijn ETA verdwenen! Deze stond op september 3 - september 19 en net is ie verdwenen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkYCTfPvGQt4reJGWygnFdxaXm0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JRuFaTOFnDgq8Jt8k5iltyeS.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattamatta
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-10 15:02
tism30 schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:13:
Help! Zojuist is mijn ETA verdwenen! Deze stond op september 3 - september 19 en net is ie verdwenen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
[Afbeelding]
Yep, lees maar een aantal posts terug. Na een aantal dagen weer terug veranderd bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43
Rob-T6 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:29:
@Sito

Hier idem qua bestelling, maar nog niet doorgeschoven....
En dat is de doorschuiving. Levering staat nu op 4-10 September 🫣

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leor79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW3-2j5YPBPjjDBzPjg_HnpL3Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0hAK8ejR30RAnXQcQwnrL8v.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas ongeduldigen😇 deze gingen richting Duitsland 😭 (zojuist gespot op de A67 bij Venlo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curt
  • Laatst online: 28-09 16:53
Algemeen vraagje:

Vragen in de chat naar je status, alleen mogelijk indien prive aangeschaft?
(Bestelling via LM) Heb een leverblok van 2-8 sept, VIN in APP, maar verder nog geen progress..

[ Voor 5% gewijzigd door curt op 01-09-2025 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
GardenSnakes schreef op maandag 1 september 2025 @ 14:38:
[...]

Welke model heb je besteld? Had zelf een leverrestrictie tot 30 aug, voor de model y LR QS, maar had daarvoor al een VIN via API
Model Y RWD SG, ik heb nog steeds geen VIN en het levertermijn is zojuist weer naar achteren verschoven naar 16 - 30 september :-( :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
Leor79 schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:29:
[Afbeelding]

Helaas ongeduldigen😇 deze gingen richting Duitsland 😭 (zojuist gespot op de A67 bij Venlo).
Huhh? Hebben we ergens een geheime Tesla fabriek in Nederland staan? Haha interressante waarom ze naar Duitsland gaan. Had er graag een gewild 😞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GardenSnakes
curt schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:32:
Algemeen vraagje:

(Bestelling via LM) Heb een leverblok van 2-8 sept, VIN in APP, maar verder nog geen progress..
Lijkt erop, kan zelf ook niet chatten met ze.
https://www.tesla.com/nl_BE/findus/location/service/714
Hier staat mail en telefoonnummer. Ze reageren altijd vrij snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
Had vandaag maar eens contact opgenomen met Tesla voor de levering van volgende week. Werd mij verteld dat ze volgende week meer informatie hebben over de levering en nu niks kunnen beloven. Auto moet nog op transport naar Tilburg. Vrees dat die SMS nog wel even opzich gaat laten wachten :/ En het leverwindow van volgende week dus ook krap wordt

[ Voor 8% gewijzigd door GardenSnakes op 01-09-2025 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fatrat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-10 20:33
tism30 schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:13:
[Afbeelding]
Volgens mij kan je een leverings dag selecteren, als ik het moet opmaken uit de teksten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leor79
GardenSnakes schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:45:
[...]

Huhh? Hebben we ergens een geheime Tesla fabriek in Nederland staan? Haha interressante waarom ze naar Duitsland gaan. Had er graag een gewild 😞
Geen idee, maar hij reed toch echt bij onze Oosterburen naar binnen🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGB83
curt schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:32:
Algemeen vraagje:

Wij hebbben hem privé aangeschaft en kan inderdaad via de Tesla app chatten met Team Delivery, zoals ze het zelf noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdg86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09 09:35
Ook hier weer een verschuiving.

1 september (ochtend) levering 07.09 - 16.09
1 september (middag) levering 19.09 - 30.09

Besteldatum 21 mei, maar met leverrestrictie vanaf 07.09 ivm aflopen contract huidige lease.

In app en api nog geen VIN

NIBE F1255 - HA - Niko home control II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Maar eens een keurig tabelletje met een timeline maken bij gebrek aan updates :+.
13augBestelling geplaatst tijdens proefrit, Blauwe Y RWD Zwart interieur LT, "Augustus"
17augInruilaanbieding goedgekeurd
20augLevertijd wijzigt "Augustus" > 30 augustus - 30 september
31augLevertijd wijzigt naar 19 september - 30 september
@GardenSnakes waarom zijn alle wijzigingstijden eigenlijk in AM/PM ipv 24h? Komt dat gewoon zo uit de JSON? Of baseer je dat op de gebruikers telefoontaal :+

[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 02-09-2025 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
GardenSnakes schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:45:
[...]

Grote terugroepactie, alles terug naar Berlijn helemaal uit elkaar en weer inelkaar, daarom duurt het allemaal zo f'cking lang. :+
(geen idee, gok ook maar wat wat super logisch lijkt :9)

Gister 0 MY's op kenteken gezet namelijk volgens het RDW.

[ Voor 16% gewijzigd door Mar.tin op 02-09-2025 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
Mar.tin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:36:
Maar eens een keurig tabelletje met een timeline maken bij gebrek aan updates :+.
13augBestelling geplaatst tijdens proefrit, Blauwe Y RWD Zwart interieur LT, "Augustus"
17augInruilaanbieding goedgekeurd
20augLevertijd wijzigt "Augustus" > 30 augustus - 30 september
31augLevertijd wijzigt naar 19 september - 30 september
@GardenSnakes waarom zijn alle wijzigingstijden eigenlijk in AM/PM ipv 24h? Komt dat gewoon zo uit de JSON? Of baseer je dat op de gebruikers telefoontaal :+
Dat laatste, ligt aan je telefoontaal. Bij mij staat t wel gewoon in de Nederlandse notatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik heb in februari een M3P stealth grey besteld ter vervanging van mijn M3LR uit 2020. Mijn huidige lease contract verloopt eind september vandaar dat er een lever restrictie vanuit de lease maatschappij op zit. Tot gisteren stond de verwachte levering op september 2025, nu is die veranderd naar november 2025. Wellicht door de nieuwe accu's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
JvdS19 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:09:
Ik heb in februari een M3P stealth grey besteld ter vervanging van mijn M3LR uit 2020. Mijn huidige lease contract verloopt eind september vandaar dat er een lever restrictie vanuit de lease maatschappij op zit. Tot gisteren stond de verwachte levering op september 2025, nu is die veranderd naar november 2025. Wellicht door de nieuwe accu's?
Ik vermoed vooral dat je buiten de huidige beschikbare batch wagens valt, M3's komen uit Shanghai en worden altijd begin van het kwartaal gemaakt om direct op de boot te kunnen en dan vanaf halverwege het kwartaal uitgeleverd te kunnen worden.
Dus als er nu niets beschikbaar is, betekent dat inderdaad pas vanaf half oktober weer wagens in NL aankomen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Seb_Hi87 schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:52:
:)F :)F Net gebeld....de auto is optijd in Utrecht, ze houden het wel spannend bij Tesla, maar het lijkt eind goed al goed te worden. Begin van de middag kan ik hem ophalen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GardenSnakes
Seb_Hi87 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:38:
[...]

:)F :)F Net gebeld....de auto is optijd in Utrecht, ze houden het wel spannend bij Tesla, maar het lijkt eind goed al goed te worden. Begin van de middag kan ik hem ophalen d:)b
Kijkk, lekker hoor! Veel plezier met de auto :henk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JvdS19 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:09:
Bij een leverrestrictie gaat Tesla niet eens kijken of er een model zoals je besteld hebt op de boot staat.
Je zou kunnen kijken tot wanneer de restrictie erop zit en deze eraf kunnen (laten) halen, mogelijk is er een auto van jouw samenstelling onderweg.
Maar spreek dit wel goed af met je LM, zodat je geen boete krijgt voor vroegtijdig inleveren huidige auto.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:56
ZeRoC00L schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:43:
[...]

Bij een leverrestrictie gaat Tesla niet eens kijken of er een model zoals je besteld hebt op de boot staat.
Je zou kunnen kijken tot wanneer de restrictie erop zit en deze eraf kunnen (laten) halen, mogelijk is er een auto van jouw samenstelling onderweg.
Maar spreek dit wel goed af met je LM, zodat je geen boete krijgt voor vroegtijdig inleveren huidige auto.
Ja, klopt, dit vertelde Tesla mij ook toen ze mij in februari belden om de bestelling door te nemen. Mijn vorige auto heb ik afgekocht om er zeker van te zijn dat ik mijn huidige Model 3 nog in 2020 zou krijgen (in verband met bijtelling). Dit was niet goedkoop; een maand eerder kostte het €960 exclusief btw. Ik heb gekeken naar de voorraad in Nederland, België en Duitsland, maar in geen van deze landen hadden ze mijn configuratie als nieuwe auto op voorraad (alleen als demovoertuigen, maar dat wil ik niet). Ik wacht "rustig" af tot november!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24
Was te verwachten... Inruil aanbieding vervallen. Moet opnieuw de vernieuwde inruilofferte goedkeuren. In de bijgevoegde factuur dtaat ook de 4000 euro inruilpremie niet. Was besteld op 31 juli. Betaald op 22 augustus. Kortom ik ga niet akkoord met een verlaging van de inruil premie. Dan maar annuleren. Ik krijg nog definitief bericht van de inruil afdeling. Gisteren verzekerde Hengelo nog dat alles bij het oude bleef. Kortom ik word hier doodziek van!!! Zo, frustratie ff kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
portefam schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:40:
Was te verwachten... Inruil aanbieding vervallen. Moet opnieuw de vernieuwde inruilofferte goedkeuren. In de bijgevoegde factuur dtaat ook de 4000 euro inruilpremie niet. Was besteld op 31 juli. Betaald op 22 augustus. Kortom ik ga niet akkoord met een verlaging van de inruil premie. Dan maar annuleren. Ik krijg nog definitief bericht van de inruil afdeling. Gisteren verzekerde Hengelo nog dat alles bij het oude bleef. Kortom ik word hier doodziek van!!! Zo, frustratie ff kwijt.
Frusterend, hopen dat ze het toch goedmaken, al is er al een boel kwaad gedaan doordat ze het niet gewoon proactief oplossen.

Maar als je hem betaald hebt betekent dat dat je ook een kenteken en een afleverafspraak hebt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chrizzl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-10 11:40
Chrizzl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:17:
Mijn verwachte levertijd van de M3 RWD is zojuist opgeschoven naar 22-29 augustus, terwijl ik nog geen SMS gehad heb.

Mijn gevoel zegt dat het de tweede week van september gaat worden voordat ik 'm op kan halen.
Even voor de volledigheid: Ik heb mijn Tesla vanochtend opgehaald oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24
Mar.tin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:49:
[...]

Frusterend, hopen dat ze het toch goedmaken, al is er al een boel kwaad gedaan doordat ze het niet gewoon proactief oplossen.

Maar als je hem betaald hebt betekent dat dat je ook een kenteken en een afleverafspraak hebt?
Gisteren met Hengelo afgesproken dat volgende week de levering zou plaatsvinden. Moest alleen nog regelen dat ze de trekhaak zouden plaatsen voordat ik de auto kom ophalen. Ik ben van mening dat Tesla de aflevering naar september schuift zonder dat ik daar invloed op kan uitoefenen. De complete faktuur had ik al op 22 augustus voldaan. Niet acceptabel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-10 11:40
fvdg86 schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:38:
Ook hier weer een verschuiving.

1 september (ochtend) levering 07.09 - 16.09
1 september (middag) levering 19.09 - 30.09

Besteldatum 21 mei, maar met leverrestrictie vanaf 07.09 ivm aflopen contract huidige lease.

In app en api nog geen VIN
Model 3? Bij mij was het de leverrestrictie tot 21 juli, uiteindelijk geleverd op 2 september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
portefam schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:57:
[...]

Gisteren met Hengelo afgesproken dat volgende week de levering zou plaatsvinden. Moest alleen nog regelen dat ze de trekhaak zouden plaatsen voordat ik de auto kom ophalen. Ik ben van mening dat Tesla de aflevering naar september schuift zonder dat ik daar invloed op kan uitoefenen. De complete faktuur had ik al op 22 augustus voldaan. Niet acceptabel voor mij.
Heel begrijpelijk, ik zou zeggen betaald is betaald en afgesproken is afgesproken, succes met de rest.

En anders inderdaad de zure hap van annuleren en per ommegaande maar alles dat betaald is crediteren.

Zuur man, niet de ervaring die je wil hebben met de aankoop van je nieuwe wagen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
Zijn er meer mensen waarbij de delivery window in zowel de app als API nu verdwenen is ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4b3ZrdDRF2wVuTMiLpffK3pUUg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BzaIToLaaZCHXJpZis7NHAUL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:15
bd-casemod schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:09:
Zijn er meer mensen waarbij de delivery window in zowel de app als API nu verdwenen is ?

[Afbeelding]
Ja, sinds vorig week vrijdag. Besteld via LM en contact gezocht met Tesla. Die zeggen dat het verwijderd is i.v.m. de voorraad. Mits de voorraad wordt aangevuld, zou de leveringsindicatie weer actief moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
Molukker schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:12:
[...]

Ja, sinds vorig week vrijdag. Besteld via LM en contact gezocht met Tesla. Die zeggen dat het verwijderd is i.v.m. de voorraad. Mits de voorraad wordt aangevuld, zou de leveringsindicatie weer actief moeten zijn.
Dat schept al vertrouwen, ik heb een leverrestrictie van 12-12 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
bd-casemod schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:21:
[...]

Die zou ik er wel af laten halen of veranderen naar november bv. Anders wordt het wel heel krap en misschien krijg je m pas in het nieuwe jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
GardenSnakes schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:22:
[...]

Die zou ik er wel af laten halen of veranderen naar november bv. Anders wordt het wel heel krap en misschien krijg je m pas in het nieuwe jaar
Al geprobeerd maar zowel wagenpark beheerder was het daar niet helemaal mee eens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Same hier, ik krijg de wagenparkbeheerder ook nog steeds niet zo ver om de restrictie van 28 december te verwijderen om levering in 2025 mogelijk te maken.

Heb ook niet de indruk dat Tesla volle toeren draait met de productie. Vreemd dat er vrijwel geen voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJu6NekstuKasUVWmL8e0ieDv0w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wYKAI3BeGBS71I1SZYI45MXW.png?f=user_large

Iemand enig idee hoe ik dit uitvoer? Heb in de APP alles al genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
Kemalism schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:41:
[Afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit uitvoer? Heb in de APP alles al genoteerd.
Niet druk om maken. Ik heb een leveringsdatum vastgelegd en bevestigd gekregen via SMS en dat staat bij mij ook nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:15
bd-casemod schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:21:
[...]

Hier helaas een leverrestrictie van 22-12 (kan dus erger), wagenparkbeheerder kunnen overtuigen om het van eind februari 2026 naar december 2025 te veranderen ivm bijtelling. Moet helaas wel zeggen dat er kosten zijn bijgekomen ivm eerder afkopen, maar uitgerekend dat ik nog steeds voordeliger ben dan als ik de volledige 22% bijtelling moest betalen. Om eerlijk te zijn wel riskant rond die tijd, aangezien er geen garantie is dat het op tijd komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrie
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-09 16:58
Gisteren gebeld door Tesla dat mijn bestelling is binnengekomen vanuit mijn LM. Model3 Stealth Grey RWD. Het wachten kan beginnen!

01/09 RN nummer binnen.

Andere wachtende met een vergelijkbaar model? Benieuwd wanneer ik hem kan ophalen :)
Verwachting staat nu op levering Sep 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:20
Ik sta ook op het punt om een MY RWD te bestellen. Wat mij zorgen baart is de inruilactie. Wat nou als de levering buiten september valt? Er staat in de voorwaarden dat het tesla zijn schuld is, waar ik vertragingen in het lever proces ook onder schaar, dat je die actie als nog krijgt. Maar is dat ook zo? Betreft een privé aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
Purrie schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:43:
Gisteren gebeld door Tesla dat mijn bestelling is binnengekomen vanuit mijn LM. Model3 Stealth Grey RWD. Het wachten kan beginnen!

01/09 RN nummer binnen.

Andere wachtende met een vergelijkbaar model? Benieuwd wanneer ik hem kan ophalen :)
Verwachting staat nu op levering Sep 2025
Op de Tesla site staat er een als voorraad (te verwachten levering) dus het kan heel snel gaan.

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview
Pagina: 1 ... 71 ... 83 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.