Hier ook een VIN in de API sinds vanavond. 6 augustus besteld. Model Y RWD LR Stealth Grey. Nog geen ETA to delivery center. Verwachte levering: 30aug-15sept. We kijken ernaar uit
Vandaag een leverdatum gekregen en Tesla gebeld, want ik kreeg documenten voor de verzekering of betaling te zien. Blijkbaar was de financiering volgens hen niet in orde terwijl dat bij mij op compleet stond.
Dat hebben ze gefixed en ik kreeg de factuur. De documenten voor de verzekering ging ik ook vandaag krijgen, maar tot op heden niks ontvangen. Hopelijk morgenochtend en anders nog maar eens bellen gok ik?
Dat hebben ze gefixed en ik kreeg de factuur. De documenten voor de verzekering ging ik ook vandaag krijgen, maar tot op heden niks ontvangen. Hopelijk morgenochtend en anders nog maar eens bellen gok ik?
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Ik zie dat het kenteken vaak al tussen de 5-7 dagen voor aflevering bekend is. Is de datum waarop het kenteken bekend is via de API of app de datum waarop de bijtelling wordt bepaald?
Dat zou net wat meer lucht geven in verband met de lever restrictie van mijn Tesla die (nog steeds
) op 28 dec staat.
ChatGPT
Dat zou net wat meer lucht geven in verband met de lever restrictie van mijn Tesla die (nog steeds
ChatGPT
Datum eerste toelating (DET)
Dit is de datum waarop de auto voor het eerst op de weg is toegelaten (in Nederland of in het buitenland). Voor nieuwe auto’s is dit hetzelfde als de datum waarop het kenteken voor het eerst is afgegeven.
[ Voor 30% gewijzigd door SquareOne op 28-08-2025 07:40 ]
Volgens mij is voor de bijtelling de datum belangrijk waarop hij "in gebruik genomen wordt" netto dus de tenaamstellingsdatum.SquareOne schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:38:
Ik zie dat het kenteken vaak al tussen de 5-7 dagen voor aflevering bekend is. Is de datum waarop het kenteken bekend is via de API of app de datum waarop de bijtelling wordt bepaald?
Dat zou net wat meer lucht geven in verband met de lever restrictie van mijn Tesla die (nog steeds) op 28 dec staat.
ChatGPT
[...]
Gister even gebeld met Tesla Delivery. Mijn Model Y SR White/Black + Trekhaak is besteld door de LM met een leverrestrictie van 6 oktober (einde huidige leasecontract) en of het zinvol was om de leverrestrictie er af te laten halen om hem zo kort mogelijk na 6 oktober te krijgen. 6 oktober was volgens de meneer aan de telefoon een 'moeilijke datum' omdat dat net in het 4e kwartaal is en ze in het 3e kwartaal kennelijk geen bestellingen mogen/kunnen doen voor het 4e kwartaal. Ik vond het een wat bijzonder verhaal maar kennelijk werkt Tesla heel strikt met de kwartalen.
Ik had nu de optie om te kijken of ik de levering op 30 september kon laten toestaan (dat konden ze wel regelen) maar als ik de fleetmanager zo inschat is dat onmogelijk. Anders zou de auto pas in Q4 worden besteld en zou het 2e/3e week oktober worden.
Ik had nu de optie om te kijken of ik de levering op 30 september kon laten toestaan (dat konden ze wel regelen) maar als ik de fleetmanager zo inschat is dat onmogelijk. Anders zou de auto pas in Q4 worden besteld en zou het 2e/3e week oktober worden.
/post
Hmm..
Volgens de app is de verwachting al een week of 2 dat ik mijn (lease) Model Y RWD tussen 31 augustus en 6 september ophalen....
Maar ik kan nog steeds geen datum prikken voor aflevering
Wat is de ervaring hiermee?
Schuift alles dan zomaar door?
En een andere vraag, is het ook al bij mensen gelukt om de auto ergens anders af te laten leveren als Tilburg?
Ik moet vanuit de kop van Noord-Holland komen, en kan ook de voorloper niet laten staan. Dat zou in houden met 2 man of de trein.
Volgens de app is de verwachting al een week of 2 dat ik mijn (lease) Model Y RWD tussen 31 augustus en 6 september ophalen....
Maar ik kan nog steeds geen datum prikken voor aflevering
En een andere vraag, is het ook al bij mensen gelukt om de auto ergens anders af te laten leveren als Tilburg?
Ik moet vanuit de kop van Noord-Holland komen, en kan ook de voorloper niet laten staan. Dat zou in houden met 2 man of de trein.
Nee, datum kenteken is leidend.Mar.tin schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:48:
[...]
Volgens mij is voor de bijtelling de datum belangrijk waarop hij "in gebruik genomen wordt" netto dus de tenaamstellingsdatum.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
offtopic:
Even nagezocht, de belastingdienst zegt "datum eerste toelating"
https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2025
Die is gelijk aan de datum van eerste tenaamstelling, ondanks dat er wellicht al een kenteken is afgegeven / aangemaakt op een eerdere datum.
Bron: Mijn moeders Model 3 die op 08-08 opgehaald is, en ook een week eerder een kenteken had.
. Maar de datum eerste toelating staat op 08-08 En mijn huidige Model Y die ik op 19-09 heb opgehaald, een week eerder een kenteken had, maar ook een eerste toelating heeft op 19-09
Die is gelijk aan de datum van eerste tenaamstelling, ondanks dat er wellicht al een kenteken is afgegeven / aangemaakt op een eerdere datum.
Bron: Mijn moeders Model 3 die op 08-08 opgehaald is, en ook een week eerder een kenteken had.
[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 28-08-2025 08:23 ]
Tilburg met het OV is prima te doen hoorRob-T6 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:11:
Hmm..
Maar ik kan nog steeds geen datum prikken voor aflevering![]()
Wat si de ervaring hiermee?
Ik moet vanuit de kop va Noord-Holland komen, en kan ook de voorloper niet laten staan. D dat zou in houden met 2 man of de trein.
Verandering leveringslocatie kan volgens mij alleen direct na bestelling, tenminste, op basis van ervaring van anderen
FWIW. Toen ik eerder dit jaar bij een dealer was om te kijken naar een opvolger van m'n leaseauto, kwam het einde van de bijtellingsvoordelen ter sprake. Mijn toenmalig leasecontract zou in April 2026 aflopen. Maar die man gaf aan dat veel importeurs en dealers i.s.m. leasemaatschappijen de auto's dit jaar op kenteken zouden zetten, ook al zou je 'm pas begin volgend jaar in ontvangst nemen. Zodat je dan toch nog het bijtellingsvoordeel zou hebben.Mar.tin schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:20:
[...]
offtopic:
Bron: Mijn moeders Model 3 die op 08-08 opgehaald is, en ook een week eerder een kenteken had.. Maar de datum eerste toelating staat op 08-08 En mijn huidige Model Y die ik op 19-09 heb opgehaald, een week eerder een kenteken had, maar ook een eerste toelating heeft op 19-09
/f/image/MPypkz8erpBljPld1b1M0gEb.png?f=fotoalbum_large)
Op 11 juli was mijn kenteken bekend waarbij ik de auto op 18 juli heb opgehaald.
[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 28-08-2025 08:28 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wellicht dat het met een Lease net iets anders is omdat die op naam leasemaatschappij staat en niet van jou en ze die dus in principe zouden kunnen "ontvangen" zonder jou daarbij te betrekken, en dus ook een auto gewoon op hun naam kunnen zetten. Net als merkdealers (hoewel die hem natuurlijk ook gewoon op jou kunnen overschrijven zonder hem daadwerkelijk uit te leveren bijvoorbeeld). De belastingdienst is er in alle gevallen helder over: Datum eerste toelating == Datum eerste tenaamstelling.Rivanov schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:25:
[...]
FWIW. Toen ik eerder dit jaar bij een dealer was om te kijken naar een opvolger van m'n leaseauto, kwam het einde van de bijtellingsvoordelen ter sprake. Mijn toenmalig leasecontract zou in April 2026 aflopen. Maar die man gaf aan dat veel importeurs en dealers i.s.m. leasemaatschappijen de auto's dit jaar op kenteken zouden zetten, ook al zou je 'm pas begin volgend jaar in ontvangst nemen. Zodat je dan toch nog het bijtellingsvoordeel zou hebben.
[Afbeelding]
Op 11 juli was mijn kenteken bekend waarbij ik de auto op 18 juli heb opgehaald.
Zowel zakelijk als privé kopen we onze auto's "gewoon" zelf dus geen ervaring met leasemaatschappijen
Ik weet in alle gevallen vrij zéker dat Tesla hier niet aan mee doet, die schrijven hem ter plekke op jouw naam over tijdens ophalen. Maar wederom, misschien anders als het om een Lease gaat
[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 28-08-2025 08:39 ]
Hier zelfde window, inmiddels wel een VIN in de app. Nog geen ETA helaas, dus hoop dat deze vandaag of morgen wel verschijnt...Rob-T6 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:11:
Hmm..
Maar ik kan nog steeds geen datum prikken voor aflevering![]()
Daar zou je inderdaad wel eens gelijk mee kunnen hebben m.b.t. lease vs. koop.Mar.tin schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:38:
[...]
Wellicht dat het met een Lease net iets anders is omdat die op naam leasemaatschappij staat en niet van jou en ze die dus in principe zouden kunnen "ontvangen" zonder jou daarbij te betrekken, en dus ook een auto gewoon op hun naam kunnen zetten. Net als merkdealers (hoewel die hem natuurlijk ook gewoon op jou kunnen overschrijven zonder hem daadwerkelijk uit te leveren bijvoorbeeld). De belastingdienst is er in alle gevallen helder over: Datum eerste toelating == Datum eerste tenaamstelling.
Zowel zakelijk als privé kopen we onze auto's "gewoon" zelf dus geen ervaring met leasemaatschappijen.
Ik weet in alle gevallen vrij zéker dat Tesla hier niet aan mee doet, die schrijven hem ter plekke op jouw naam over tijdens ophalen. Maar wederom, misschien anders als het om een Lease gaat
Ik heb Utrecht gekozen als afleverlocatie maar weet nu niet of dat van invloed is op de levertijd? Is Tilburg dan sneller? Weet iemand dat toevallig.
Aan de telefoon werd mij de dag na bestellen verteld dat Tilburg (of Groningen) ietsje sneller zou zijn dan Hengelo (de automagisch voor mij gekozen locatie)Kingvegeta schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:08:
Ik heb Utrecht gekozen als afleverlocatie maar weet nu niet of dat van invloed is op de levertijd? Is Tilburg dan sneller? Weet iemand dat toevallig.
Hierbij ook even mijn complimenten. Echt leuk om de status updates via de API en jouw tool zo te volgen. Als je de super handige tool gebruikt, geef de man een koffie 😁. Compleet autistisch open ik vaak als eerste de tool bij het opstaan en soms de laatste die ik weer sluit. Vooral leuk als je ziet wat er allemaal op de achtergrond gebeurd.GardenSnakes schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:00:
[...]
Super aardig van je! Ja dat kan zeker: https://buymeacoffee.com/mrproper
Wordt heel erg gewaardeerd!!
[ Voor 17% gewijzigd door WvB22 op 28-08-2025 10:24 ]
WvB22 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:22:
[...]
Hierbij ook even mijn complimenten. Echt leuk om de status updates via de API en jouw tool zo te volgen. Als je de super handige tool gebruikt, geef de man een koffie 😁
Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/
ik zie dat MTY46 nog een unknown option is, via een andere API connectie zie ik:GardenSnakes schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:24:
[...]
Dankjewel voor de koffie! Leuk om te horen dat iedereen er zoveel plezier aan heeft! Als er ideeën zijn voor de site om 'm nog leuker te maken, dan zijn die altijd welkom!
MTY46: Model Y Short Range Rear Motor - RWD SR (Juniper)
Ah thanks! Zal m toevoegen, als je een linkje hebt naar die API connectie dan kan ik kijken of er nog meer mist en die ook toevoegenMichael010 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:01:
[...]
ik zie dat MTY46 nog een unknown option is, via een andere API connectie zie ik:
https://github.com/chrisi...n-codes/100_chrisi51.jsonGardenSnakes schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:09:
[...]
Ah thanks! Zal m toevoegen, als je een linkje hebt naar die API connectie dan kan ik kijken of er nog meer mist en die ook toevoegen
Zojuist een update van de leverdatum: 8 sept - 14 sept. Begint dichtbij te komenGardenSnakes schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:51:
Hier inmiddels ook een VIN via de API
31 maart bestelling (Y LR QS) bij Tesla binnengekomen via LM met leverrestrictie op 30 aug.
Tot nu toe nog steeds een lever window van 30 aug tot 29 sept, maar zal binnenkort wel opschuiven met de VIN van vandaag
Ipv 'Short Range' moet dat denk ik 'Standard Range' zijn. Dat was ook altijd zo bij vorige modellen.Michael010 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:01:
[...]
ik zie dat MTY46 nog een unknown option is, via een andere API connectie zie ik:
Ongeveer een week nu een VIN in de API, maar de app nog steeds niets terug te vinden. Bijzonder wat een vertraging daartussen zit.
Heeft denk ik te maken met de FACTORY_GATE, volgens mij schiet hij de VIN pas door naar de app als deze gepasseerd is.TDCCBB schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:39:
Ongeveer een week nu een VIN in de API, maar de app nog steeds niets terug te vinden. Bijzonder wat een vertraging daartussen zit.
Ik heb in dit forum (en ook andere) gezocht op vrijwaringsbewijs.
Het is mij niet duidelijk of er bij het inleveren van mijn "oude" auto ook een vrijwaringsbewijs wordt gegeven.
Dit bewijs heb je nodig om de oude verzekering te stoppen. Tevens een bewijs dat je niet meer verantwoordelijk bent voor de ingeleverde auto. Iemand hier ervaring mee bij de inruil?
Het is mij niet duidelijk of er bij het inleveren van mijn "oude" auto ook een vrijwaringsbewijs wordt gegeven.
Dit bewijs heb je nodig om de oude verzekering te stoppen. Tevens een bewijs dat je niet meer verantwoordelijk bent voor de ingeleverde auto. Iemand hier ervaring mee bij de inruil?
Je krijgt per email een vrijwaringsbewijs toegezonden na inleveren. Geloof dat het laatst bij mijn moeder een paar uur duurde voor die er was.portefam schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:04:
Ik heb in dit forum (en ook andere) gezocht op vrijwaringsbewijs.
In alle gevallen: je krijgt een vrijwaringsbewijs per mail. Overigens zijn de meeste verzekeraars ook tevreden met gewoon een opzegging zolang deze niet in het verleden ligt.
Afspraak van 1 september is verzet met een week naar 8 september.Daros schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:37:
Hier veranderd de ETA to Delivery Center, was 29 augustus, gister 1 september, gisteravond terig op 29 augustus en nu sinds vanmorgen naar 5 september.
Delivery Information:
- Delivery Window: 29 August - 4 September
- ETA to Delivery Center: 2025-09-05T00:00:00
- Delivery Appointment: Monday 1 September at 10:30
TheSpeedSkater schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:27:
Hier nu ook aanpassing in levering naar 10 - 30 sept. Was eerst augustus, daarna 21 aug - 30 sept.
Besteld op 5 aug, MY RWD white / black.
Hier nu een VIN in de API, nog niet in de app.. Weer een stapje verder.
Update; zowel in API als app aflevering nu 5 - 11 september. Nog geen VIN in app.
Hier nu ook aanpassing in levering naar 10 - 30 sept. Was eerst augustus, daarna 21 aug - 30 sept.
Besteld op 5 aug, MY RWD white / black.
Hier nu een VIN in de API, nog niet in de app.. Weer een stapje verder.
Update; zowel in API als app aflevering nu 5 - 11 september. Nog geen VIN in app.
TheSpeedSkater
Nope, ook niet, ik heb inmiddels een API in app en zelfs een kenteken, maar factory gate nog steeds null. Er moet een logica in zitten, maar ik zie m nog niet.Roelio86 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:54:
[...]
Heeft denk ik te maken met de FACTORY_GATE, volgens mij schiet hij de VIN pas door naar de app als deze gepasseerd is.
Heeft iemand onderstaande ook meegemaakt? Hoe is dat erna gegaan?
Levering M3 stond gepland tussen 1-10 september. Er was ook al netjes een vin gekoppeld. Eerder was al bekend dat ik ivm vakantie pas de 19e in Nederland ben.
Nu kreeg ik bericht dat ze de levering in de week van 8 september willen doen. Maar nu, omdat ik er dus niet ben en ook niet binnen 7 dagen wordt "mijn" auto aan iemand anders gegeven. De auto is zelf al ontkoppeld.
Moet er nu weer een nieuwe komen via een nieuwe boot? Hoe gaat dit verder in z'n werk? Balen dat ondanks het eerdere contact over vakantie dus niet meegenomen blijkt richting daadwerkelijk leveren. Ik hoopte eigenlijk bij thuiskomst gelijk een nieuwe auto te mogen ophalen.
Thanks alvast!
Levering M3 stond gepland tussen 1-10 september. Er was ook al netjes een vin gekoppeld. Eerder was al bekend dat ik ivm vakantie pas de 19e in Nederland ben.
Nu kreeg ik bericht dat ze de levering in de week van 8 september willen doen. Maar nu, omdat ik er dus niet ben en ook niet binnen 7 dagen wordt "mijn" auto aan iemand anders gegeven. De auto is zelf al ontkoppeld.
Moet er nu weer een nieuwe komen via een nieuwe boot? Hoe gaat dit verder in z'n werk? Balen dat ondanks het eerdere contact over vakantie dus niet meegenomen blijkt richting daadwerkelijk leveren. Ik hoopte eigenlijk bij thuiskomst gelijk een nieuwe auto te mogen ophalen.
Thanks alvast!
Het is bij Tesla een beetje anders dan bij de rest, dat heeft zo zijn positieve kanten (overwegend erg korte levertijden) en zijn negatieve kanten, zoals deze, dat de auto waar je mee "gekoppeld" bent niet voor je vastgehouden wordt, en je doorgeschoven wordt naar de volgende ronde. Die volgende ronde kan ook prima zijn dat ze niet alles van wat er nu op een boot staat opmaken en dat er eentje van jouw configuratie over blijft, en dan alsnog effectief vrijwel direct na je vakantie ophalen. In het hele negatieve scenario is het inderdaad wachten op een nieuwe boot en dat kon wel eens een maandje duren, aangezien ze meestal aan het begin van het kwartaal productie maken voor de EU en dan dat op een boot zetten om het voor einde kwartaal kwijt te zijn.JP1310 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:56:
Thanks alvast!
Maar ik snap je frustratie, het is iets waar ze gewoon niet goed in zijn. Het is een relatief klein stukje service om een dergelijke levering iets te schuiven om een dergelijke reden.
De enige die je meer kan vertellen is Tesla zelf ben ik bang
zelfde situatie hier met de Model Y, half juli besteld, levertijd nu gepland precies in mijn vakantie tussen 2 en 8 sept.JP1310 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:56:
Thanks alvast!
Eigenlijk vind ik het niet mijn probleem dat Tesla zo werkt, maarja, ze werken nu eenmaal zo.
ik zie het wel en probeer het window zo lang mogelijk op te rekken, eventueel in samenwerking met de lease maatschappij (in mijn geval)
Nu dag 4 met kenteken, en 4e dag op rij dat ETA to delivery center met 1 dag opschuift. Betaling staat wel al die tijd al open, maar dat zou niet haring moeten zijn. Geen idee wat voor vertraging zorgt.ray1979 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:16:
[...]
Nope, ook niet, ik heb inmiddels een API in app en zelfs een kenteken, maar factory gate nog steeds null. Er moet een logica in zitten, maar ik zie m nog niet.
27/08 Alles 2 dagen opgeschoven.JBVH050 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:17:
[...]
Zojuist kenteken in de Tesla app. JDJ...
Nu nog de SMS.
MY RWD SG.
16/07 besteld.
Levering paar maal uitgesteld.
22/08 VIN in Tesla app.
26/08 Kenteken in Tesla app.
28/08 wéér opgeschoven, levering tussen 2/9 en 10/9.
Begrijp niet dat tesla zo loopt te klooien met leveren en weigeren met ook maar een beetje mee te bewegen met hun klanten dmv autos niet willen vasthouden, inruilbod verlagen nadat het verloopt omdat zij niet tijdig leveren , terwijl ze de helft verkopen tov vorig jaar. Wellicht is dit een van de redenen. Het zijn naar mijn mening iig wel allemaal minpuntjes (ook verwijderen stalks, autopilot aanpassingen in negatieve zin) die cumulatief in toenemende mate doen twijfelen of ik hier überhaupt nog wel zaken mee wil doen.
https://nos.nl/artikel/25...uropa-ten-koste-van-tesla
https://nos.nl/artikel/25...uropa-ten-koste-van-tesla
Ik heb dezelfde config, maar bij mij staat het nu alweer 5 dagen op levering tussen 28 aug - 13sept. Nog geen VIN via API en lijkt nog weinig beweging in te zitten. Hoop toch echt dat het voor mijn vakantie half sept geleverd kan worden....JBVH050 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:49:
[...]
27/08 Alles 2 dagen opgeschoven.
28/08 wéér opgeschoven, levering tussen 2/9 en 10/9.
Same here: ook opgeschoven. Van 30-08 ETA delivery center naar 04-09. Maar wel VIN en kenteken in de app. Vanmorgen gebeld met Tesla delivery. Zouden nog niet ingepland zijn voor transport naar Nederland. Wat ik wel enigszins vreemd vindt want hoezo is het kenteken dan afgegeven. En daar staat letterlijk bij 1e toelating Nederland. Voor een auto die kennelijk Berlijn nog niet verlaten heeft.
Geeft de JSON hier nog meer uitsluitsel over. Zou leuk zijn als we de nummers van de plek waar een auto staat kunnen achterhalen. Mijn auto staat op locatie 13654 maar geen idee wat/waar dat is. Wel even gezocht op internet maar de locaties lukt me niet om te achterhalen.
Geeft de JSON hier nog meer uitsluitsel over. Zou leuk zijn als we de nummers van de plek waar een auto staat kunnen achterhalen. Mijn auto staat op locatie 13654 maar geen idee wat/waar dat is. Wel even gezocht op internet maar de locaties lukt me niet om te achterhalen.
Zouden ze capaciteitsproblemen hebben met het transport deze kant op? Als je maanden lang weinig transport nodig hebt en nu ineens veel zou opschalen wel eens een issue kunnen zijn. met 5-6 wagens is zo'n truck een heel eind vol lijkt me. Even uitgaande van 1000 auto's deze "maand" heb je het dan over pakweg 160 transporten. Ervan uitgaande dat 1 chauffeur 2 retourtjes per week kan doen heb je 20 trucks nodig om een beetje bij te blijven. Kan me voorstellen dat als er zulke schommelingen in demand zijn je wellicht issues hebt om weer trucks voor de bakker te krijgen ineensWvB22 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:27:
Same here: ook opgeschoven. Van 30-08 ETA delivery center naar 04-09. Maar wel VIN en kenteken in de app. Vanmorgen gebeld met Tesla delivery. Zouden nog niet ingepland zijn voor transport naar Nederland. Wat ik wel enigszins vreemd vindt want hoezo is het kenteken dan afgegeven. En daar staat letterlijk bij 1e toelating Nederland. Voor een auto die kennelijk Berlijn nog niet verlaten heeft.
Tijd om even naar Grunheide te rijden, dronetje op te laten en zelf te kijken
:strip_exif()/f/image/olyOSBWZe3SwyAtYSCBhvT9O.jpg?f=fotoalbum_large)
2 weken geleden met de oude. De volgende keer wat brutaler even op de 99 invalideplekken parkeren voor een beter plaatje
[ Voor 16% gewijzigd door Mar.tin op 29-08-2025 07:25 ]
Zelfde hier. En maar enthousiast zeggen dat de auto uit de nieuwe zending er zou zijn voor ik terug van vakantie zou zijn. Ik ben een week terug ondertussen. Zonde dat dit zo gaat. Valt ook moeilijk te plannen met vervangend vervoer in mijn geval. Maar we wachten rustig af. Morgen de oude leasewagen inleveren. Ga van private lease naar zakelijke lease en beide leasemaatschappijen vinden het mijn probleem, snap ik van de private lease club. Maar die werkte nog meer mee dan de nieuwe club waar ik heen ga. Dat dan weer wel.Michael010 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:45:
[...]
zelfde situatie hier met de Model Y, half juli besteld, levertijd nu gepland precies in mijn vakantie tussen 2 en 8 sept.
Eigenlijk vind ik het niet mijn probleem dat Tesla zo werkt, maarja, ze werken nu eenmaal zo.
ik zie het wel en probeer het window zo lang mogelijk op te rekken, eventueel in samenwerking met de lease maatschappij (in mijn geval)
Bestelling: Model Y Juniper Standard Range (SR) RWD, Pearl WhiteMichael010 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:21:
[...]
Bestelling: Model Y Juniper Standard Range (SR) RWD, Pearl White
Update:
16-07-2025: besteld door de LM
07-08-2025: Delivery Window: 22 August - 7 September
11-08-2025: Delivery Window: 20 August - 5 September
21-08-2025: Delivery Window: 10 September - 30 September
21-08-2025: Delivery Window: 2 September - 8 September + een VIN in de API jeej!
Update:
16-07-2025: besteld door de LM
07-08-2025: Delivery Window: 22 August - 7 September
11-08-2025: Delivery Window: 20 August - 5 September
21-08-2025: Delivery Window: 10 September - 30 September
21-08-2025: Delivery Window: 2 September - 8 September + een VIN in de API
29-08-2025: VIN in de App
altijd fijn als je morgen voor 2,5e week op vakantie gaat en er is ineens progressie
Hopen dat er dan vanaf nu weer wat tempo in komt. 26 juli de AWD besteld, maar nog niet eens een VIN toegewezen gekregen.Mar.tin schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:21:
Ik heb ontdekt waarom al onze bestellingen zo langzaam gaan.. Ze waren aan het retoolen![]()
[Afbeelding]
Update:Laat ik maar even een lijstje maken ook.
12 juni - Model Y Juniper RWD SR Pearl White besteld via Athlon, met notitie levering pas vanaf 1 september.
13 juni - Mail Tesla om account aan te maken. Delivery window: 22 - 29 juni
24 juni - SMS ontvangen om levering in te plannen (28 of 30 juni).
Geweigerd i.v.m. verblijf in buitenland tot 1 september.
25 juni - Leverrestrictie aangevraagd bij LM tot 1 september.
8 augustus - Leverrestrictie verwijderd via LM, bevestigd door Tesla. Delivery window: 10 aug - 4 okt
11 augustus - Delivery window gewijzigd naar 20 aug - 5 sept
21 augustus - Delivery window aangepast naar 2 - 18 sept
Later die dag aangepast naar 2 - 8 sept en VIN ontvangen via API
Nu is het natuurlijk even stil, maar hopelijk krijg ik hem in deze window, VIN is nog niet te zien binnen de App. Aflever locatie is Utrecht bij mij, nog meer mensen met de zelfde config in Utrecht?
29 augustus - VIN in app en Left factory gate via API.
Weet iemand toevallig wat deze property uit de API betekent?
Is voor mij zojuist van N/A naar false gezet.
code:
1
| isDeliveryAgentEnabled |
Zag die net ook langskomen, volgens Grok is het dit:Sito schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:58:
Weet iemand toevallig wat deze property uit de API betekent?
code:
1 isDeliveryAgentEnabled
Definition: isDeliveryAgentEnabled likely determines whether a Tesla representative (delivery agent) is assigned to facilitate or oversee the delivery process, such as guiding the customer through final steps, verifying documents, or assisting at the delivery location.
Maar geen idee of dat klopt, kan het online ook niet echt terugvinden
Gevoelsmatig zeg ik van nee, want ik heb contact met "1 persoon", dezelfde die me belde de dag na bestelling.GardenSnakes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:09:
[...]
Zag die net ook langskomen, volgens Grok is het dit:
Definition: isDeliveryAgentEnabled likely determines whether a Tesla representative (delivery agent) is assigned to facilitate or oversee the delivery process, such as guiding the customer through final steps, verifying documents, or assisting at the delivery location.
Maar geen idee of dat klopt, kan het online ook niet echt terugvinden
En bij mij staat ie ook op false.
Misschien of t via een Lease is? Maar dat lijkt me dan weer ook niet omdat @Sito hem via een Lease heeft..
Edit: Hier is hij vanmorgen 6:45 ook gewijzigd van N/A naar False
Na ruim een week dan eindelijk "iets" van beweging in mijn bestelling, hoe nihil het ook is
[ Voor 14% gewijzigd door Mar.tin op 29-08-2025 10:15 ]
Heb jij nu ook de VIN in de app?Mar.tin schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:12:
[...]
Gevoelsmatig zeg ik van nee, want ik heb contact met "1 persoon", dezelfde die me belde de dag na bestelling.
En bij mij staat ie ook op false.
Misschien of t via een Lease is? Maar dat lijkt me dan weer ook niet omdat @Sito hem via een Lease heeft..
Edit: Hier is hij vanmorgen 6:45 ook gewijzigd van N/A naar False
Na ruim een week dan eindelijk "iets" van beweging in mijn bestelling, hoe nihil het ook is
Heb het idee dat wij namelijk in een soort zelfde batch zitten
Bij mij is die ook veranderd. Misschien dat iedereen dit nu standaard heeft?
Differences found:
+ Added key 'Order 0.details.state.isDeliveryAgentEnabled': False
Differences found:
+ Added key 'Order 0.details.state.isDeliveryAgentEnabled': False
Geen vin alleen de details.state.isDeliveryAgentEnabled = FalseValentia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:19:
[...]
Heb jij nu ook de VIN in de app?
Heb het idee dat wij namelijk in een soort zelfde batch zitten
Even teruggezocht in het topic, jij hebt een Witte RWD, ik heb een blauwe.
Vanaf morgen / overmorgen zal elke dag m'n leverdatum wel gaan schuiven vermoed ik
[ Voor 44% gewijzigd door Mar.tin op 29-08-2025 10:43 ]
Eindstand:
MYJ Stealth Grey RWD LR + trekhaak (prive)
Besteld op 29 juli
13-8: VIN via API. Delivery window in app 26 aug - 1 sep, al een tijdje stabiel, was eerst langer window tot eind september
22-8: VIN in app
26-8: kenteken beschikbaar
27-8: Delivery window naar achter, 29-aug - 5-sep
29-8: sms met verzoek in te plannen, gepland op 3 september!
Dit alles trouwens zonder een left factory gate melding (staat nog steeds op null)
Besteld op 29 juli
13-8: VIN via API. Delivery window in app 26 aug - 1 sep, al een tijdje stabiel, was eerst langer window tot eind september
Dit alles trouwens zonder een left factory gate melding (staat nog steeds op null)
Er is echt geen pijl op te trekkenray1979 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:40:
Eindstand:
Besteld op 29 juli
Hier een VIN in de app, left factory gate, maar nog geen kenteken of SMS. Mij ontbreekt de logica, we wachten geduldig af!
Gok dat we in dezelfde batch zitten. Bij mij ook net de VIN in de APP en de 21ste al in de API. Dat was een uurtje nadat ik een ongelooflijke wegtrekker had toen ik de delivery date tussen 2 en 30 september zag. Die op het moment dat er een VIN was in de API ook naar 2-8 september ging. Zelfde specs verder.Valentia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:35:
[...]
Update:
29 augustus - VIN in app en Left factory gate via API.
Ja ook sinds vanochtend, Aha duidelijk dan heb ik mij vergist met @TDCCBB Die heeft dezelfde config als ik namelijk.Mar.tin schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:37:
[...]
Geen vin alleen de details.state.isDeliveryAgentEnabled = False
Even teruggezocht in het topic, jij hebt een Witte RWD, ik heb een blauwe.Die zijn schaars merk ik
![]()
Vanaf morgen / overmorgen zal elke dag m'n leverdatum wel gaan schuiven vermoed ik(is nu 30-08 - 30-09)
@TDCCBB afleverlocatie ook Utrecht toevallig?
[ Voor 4% gewijzigd door Valentia op 29-08-2025 11:30 ]
Er was vandaag nog iemand met een (vandaag gemaakte) afleverafspraak op 3 sept, dus zeg nooit nooit.Rob-T6 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:04:
@Valentia / @Mar.tin
Bij mijn witte RWD SR staat de DeliveryAgent nu ook op false.
Ik ben benieuwd.
De auto is besteld door Ayvens / Axus, maar afleveringswindow kan ik me niet meer voorstellen... 31 aug - 6 sept.
Nee, na contact gehad te hebben met Tesla werd aangegeven dat deze auto niet in Utrecht afgeleverd kon worden. Bijzonder, de auto was op dat moment nog zonder VIN. Dus ik mag naar Tilburg om de auto op te gaan halen, wanneer de tijd zo ver is.Valentia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:27:
[...]
Ja ook sinds vanochtend, Aha duidelijk dan heb ik mij vergist met @TDCCBB Die heeft dezelfde config als ik namelijk.
@TDCCBB afleverlocatie ook Utrecht toevallig?
In het kader, wachtvermaak, hebben jullie dezelfde voorstellen voor "sneller leverbaar" ? (voor het kleine groepje onder ons dat nog geen VIN enzo heeft
)
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 29-08-2025 12:43 ]
Ja, er is al een tijdje niet veel keus meer.Mar.tin schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:41:
In het kader, wachtvermaak, hebben jullie dezelfde voorstellen voor "sneller leverbaar" ? (voor het kleine groepje onder ons dat nog geen VIN enzo heeft)
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dezelfde 4 opties inderdaad. Ze kunnen ook wel een optie ‘geen interesse’ erbij zetten wat mij betreftMar.tin schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:41:
In het kader, wachtvermaak, hebben jullie dezelfde voorstellen voor "sneller leverbaar" ? (voor het kleine groepje onder ons dat nog geen VIN enzo heeft)
[Afbeelding] [Afbeelding]
Mijn levering van een M3 LR RWD (zwart) ook maar even toevoegen dan, al is mijn overzicht niet zo gedetailleerd, want mijn lease maatschappij regelt alles tot aan afleveren voor de deur.
8-8: bestelling geplaatst
27-8: Datum eerste toelating / tenaamstelling kenteken
2-9: geplande aflevering / omwisseling
Ben benieuwd!
8-8: bestelling geplaatst
27-8: Datum eerste toelating / tenaamstelling kenteken
2-9: geplande aflevering / omwisseling
Ben benieuwd!
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Je kunt de melding gewoon naar links wegvegen hePGB83 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:01:
[...]
Dezelfde 4 opties inderdaad. Ze kunnen ook wel een optie ‘geen interesse’ erbij zetten wat mij betreft
Er is welgeteld 1! Model Y RWD in het blauw geregistreerd deze maand
Edit: Dit jaar, t/m gister zijn er 4528 Model Y's met een datum eerste registratie van 2025 geweest.
158 daarvan waren blauw (3,49%)
180 daarvan waren rood (3,98%)
1288 daarvan waren wit (28.45%)
1294 daarvan waren zwart (28,58%)
1608 daarvan waren grijs (35,51%), maarja, met 2 soorten grijs.. welke grijs is er het populairst?
[ Voor 50% gewijzigd door Mar.tin op 29-08-2025 14:11 ]
In het kader van "Het zal toch niet" in de API staat:
ETA to Delivery Center
2025-09-04T00:00:00
Ben benieuwd, In de App staat alleen nog het VIN-nummer aangegeven..
ETA to Delivery Center
2025-09-04T00:00:00
Ben benieuwd, In de App staat alleen nog het VIN-nummer aangegeven..
Collega had al een VIN en kenteken in de app staan voor Model Y RWD QS, maar nog geen sms ontvangen. Na bellen met het delivery center Tilburg bleek de auto op een opslaglocatie te staan wachten tot er weer plek was in Tilburg. Inmiddels heeft hij ook een afspraak voor 4 september staan.
Bij mij helaas nog helemaal geen beweging in de datum
Bij mij helaas nog helemaal geen beweging in de datum
Net aangepast naar 3-19 sept.ARRR schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:33:
[...]
Verwachte levertijd aangepast vandaag naar 6 sept- 22 sept
Zojuist een update gehad in de API en app,Model Y SR White + Trekhaak
27 juni: besteld door LM (leverrestrictie tot 6 oktober ivm aflopen leasecontract)
30 juni: RN in app. Levertermijn 6 oktober - 6 december
23 augustus: Levertermijn 6 oktober - 26 november (App & API)
'tasks.scheduling.deliveryWindowDisplay': old value: 'October 6 - November 26' new value: 'None'
'tasks.scheduling.isDeliveryEstimatesEnabled': old value: 'True' new value: 'False'
''tasks.scheduling.card.title': old value: 'Check Back Later' new value: 'Schedule Delivery Appointment'
Levertermijn is helemaal verdwenen, nog geen VIN of kenteken (had ik ook nog niet verwacht). Geen idee of dit nou een goed teken is...
/post
Hier zojuist een kleine vervroeging van de levertijd van mijn Model Y- SR Pearl White Black Interior.
14.07 | Bestelling geplaatst bij de LM; levertijd volgens LM is 2-3 weken - maar dat nam ik al met een korreltje zout. |
17.07 | Bevestiging LM dat keuze auto accoord is. |
21.07 | Toegang tot Tesla account ontvangen. |
23.07 | RN nummer ontvangen en telefoontje vanuit Tesla of alles accoord was. Medewerkster gaf aan dat de auto gepland staat voor levering 2e helft augustus. App gaf aan 30.08 - 30.09 |
28.07 | Levertijd in app wordt gewijzigd naar 11.08 - 27.08. Besteldatum is in de app ook aangepast naar 28.07 ipv 21.07. Geen idee waarom. |
07.08 | Levertijd in app wordt gewijzigd naar 21.08 - 27.09. |
22.08 | Levertijd in app wordt gewijzigd naar 10.09 - 30.09. |
29.08 | Levertijd in app wordt gewijzigd naar 03.09 - 14.09. Echter nog steeds geen VIN. |
Ik heb iets soortgelijks,Sand0rf schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:12:
[...]
Zojuist een update gehad in de API en app,
'tasks.scheduling.deliveryWindowDisplay': old value: 'October 6 - November 26' new value: 'None'
'tasks.scheduling.isDeliveryEstimatesEnabled': old value: 'True' new value: 'False'
''tasks.scheduling.card.title': old value: 'Check Back Later' new value: 'Schedule Delivery Appointment'
Levertermijn is helemaal verdwenen, nog geen VIN of kenteken (had ik ook nog niet verwacht). Geen idee of dit nou een goed teken is...
maar dan ook met de melding over een start button;
- Order 0.details.tasks.scheduling.deliveryWindowDisplay: 13 September - 30 September
+ Order 0.details.tasks.scheduling.deliveryWindowDisplay: None
- Order 0.details.tasks.scheduling.isDeliveryEstimatesEnabled: True
+ Order 0.details.tasks.scheduling.isDeliveryEstimatesEnabled: False
- Order 0.details.tasks.scheduling.card.title: Check Back Later
+ Order 0.details.tasks.scheduling.card.title: Schedule Delivery Appointment
- Removed key 'Order 0.details.tasks.scheduling.card.messageBody'
- Removed key 'Order 0.details.tasks.scheduling.card.messageTitle'
+ Added key 'Order 0.details.tasks.scheduling.card.buttonText': {'cta': 'Start'}\
Kun je nu niet je levering plannen? Kijkend naar de tekstenQoon3x schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:25:
[...]
Ik heb iets soortgelijks,
- Order 0.details.tasks.scheduling.deliveryWindowDisplay: 13 September - 30 September
+ Added key 'Order 0.details.tasks.scheduling.card.buttonText': {'cta': 'Start'}\
Nope, helaas niet...GardenSnakes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:39:
[...]
Kun je nu niet je levering plannen? Kijkend naar de teksten
Hier exact hetzelfde. Ik kan ook de levering nog niet plannen. Mijn leverwindow was hiervoor 30aug-15septQoon3x schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:25:
[...]
Ik heb iets soortgelijks,
Ter plekke met afhalen inderdaadmhofa schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:31:
Wanneer wordt de auto eigenlijk op naam gezet? Pas als je daar bent?
Op 6 augustus een Tesla Model Y Stealth Grey SR besteld. Een beetje zitten klooien met het inruilproces, omdat we hier pas na bestelling meer informatie over kregen. Onze auto leverde te weinig op en dus een oude barrel gekocht voor 550 euro gekocht en die ingeruild. Mocht je hetzelfde van plan zijn, bij voorkeur een goedkopere auto inruilen. Enige voorwaarden zijn dat die op naam moet staan en tenminste 30 dagen APK moet hebben bij levering. Je krijgt er vervolgens 100 euro voor, maar in combinatie met de actie is het zeker de moeite waard. Onze auto staat gepland tussen 31 augustus en 6 september. ETA staat op 3 september gepland.
Ik moet wel zeggen dat de communicatie nog wel een tandje beter kan bij Tesla. Via de chat in de app kreeg ik een eindafrekening en daarin stond dat ik binnen 3 dagen moest betalen. Maar dat stond haaks wat ons in de garage en ook per mail is aangegeven, namelijk 24 uur van te voren. Dat laatste werd nogmaals bevestigd door de Delivery manager.
VIN-nummer is bekend alleen het kenteken nog niet.
Ik moet wel zeggen dat de communicatie nog wel een tandje beter kan bij Tesla. Via de chat in de app kreeg ik een eindafrekening en daarin stond dat ik binnen 3 dagen moest betalen. Maar dat stond haaks wat ons in de garage en ook per mail is aangegeven, namelijk 24 uur van te voren. Dat laatste werd nogmaals bevestigd door de Delivery manager.
VIN-nummer is bekend alleen het kenteken nog niet.
@GardenSnakes als er niks te melden is na een refresh, zou er dan iets van een 2 sec lange melding kunnen komen dat er geen nieuwe info is? Het draaiende wieltje is maar klein, en dat het stopt met draaien en er niks veranderd is makkelijk te missen
Ik ram nu vaak op de refreshknop van de hele website, maar dan lijkt de popup het niet te doen als er wél iets wijzigt. (Tenminste vanmorgen niet)
Als het veul werk is, lekker laten zitten, dit is al top😍

Ik ram nu vaak op de refreshknop van de hele website, maar dan lijkt de popup het niet te doen als er wél iets wijzigt. (Tenminste vanmorgen niet)
Zojuist opgeschoven naar 4 sept - 20 sept. Nog steeds geen VINastonmbp schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:49:
[...]
Ik heb dezelfde config, maar bij mij staat het nu alweer 5 dagen op levering tussen 28 aug - 13sept. Nog geen VIN via API en lijkt nog weinig beweging in te zitten. Hoop toch echt dat het voor mijn vakantie half sept geleverd kan worden....
Kan wel een popup maken voor de refresh button. Als je echt de pagina refresht dan krijgen items zoals VIN, leverdatum etc een groene omlijning, maar niet voor de dingen die niet zichtbaar zijn. Dan moet je echt op dat klokje drukken voor de volledige changelist. Zal kijken wat er verbeterd kan worden op dit vlak.Mar.tin schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:07:
@GardenSnakes als er niks te melden is na een refresh, zou er dan iets van een 2 sec lange melding kunnen komen dat er geen nieuwe info is? Het draaiende wieltje is maar klein, en dat het stopt met draaien en er niks veranderd is makkelijk te missen![]()
Edit: heb t aangepast, komt nu een melding als je op de refresh knop drukt. En er gebeurt ook iets geinigs als je vaak op t tesla logo klikt hehe
[ Voor 7% gewijzigd door GardenSnakes op 29-08-2025 22:57 ]
Inmiddels alles weer terug naar de oude status: levering tussen 6 oktober en 26 november.Sand0rf schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:12:
[...]
Zojuist een update gehad in de API en app,
Geen idee wat daar nou de reden voor was
/post
Zowel de T als de melding is perfectieGardenSnakes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:59:
[...]
Kan wel een popup maken voor de refresh button. Als je echt de pagina refresht dan krijgen items zoals VIN, leverdatum etc een groene omlijning, maar niet voor de dingen die niet zichtbaar zijn. Dan moet je echt op dat klokje drukken voor de volledige changelist. Zal kijken wat er verbeterd kan worden op dit vlak.
Edit: heb t aangepast, komt nu een melding als je op de refresh knop drukt. En er gebeurt ook iets geinigs als je vaak op t tesla logo klikt hehe
Gelukkig maar! Hier nog steeds niks, en had precies dezelfde parameters zoals jij.Sand0rf schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 03:24:
[...]
Inmiddels alles weer terug naar de oude status: levering tussen 6 oktober en 26 november.
Geen idee wat daar nou de reden voor was
Welke accessoires bestellen jullie voor de Y? Ik zit zelf aan nieuwe matten denken en de originele nieuw te houden
Zelf de commander besteld van Enhance. Leuk kastje die je op je ODB poort aansluit en verschillende features toevoegt, zoals dode hoek waarschuwing op de ledbalk, automatisch uitzetten van die snelheid blieper, passagiers stoel automatisch naar achter als er iemand instapt, automatisch autopilot eraf als je boven de 140 gaat tegen een strike en nog veel meermhofa schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:41:
Welke accessoires bestellen jullie voor de Y? Ik zit zelf aan nieuwe matten denken en de originele nieuw te houden
Helemaal niks voorlopig, behalve nieuwe blindering om te kamperen.mhofa schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:41:
Mijn Enhance commander, matten en telefoonlader gaan allemaal mee uit de oude.
Wat extra bakjes voor het middenconsole en zo'n laadsnoerding met ingebouwde uitrolbare snoertjes met 60/30 watt opladen. Ik wil niet altijd wireless opladen en ik vind het zo gruwelijk lelijk als willekeurige snoertjes in usb poorten zo uitstekenmhofa schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:41:
Matten maakt me niet zoveel uit (is in mijn geval ook lease), ik hou ook niet van die plastic kuipen die veel Amerikanen erin stoppen. Zal vast makkelijk schoonmaken zijn, maar mooi is anders.
Dit zijn de bakjes: https://nl.aliexpress.com/item/1005008765485766.html
En dit voor het opladen: https://nl.aliexpress.com/item/1005007522411537.html
Leverafspraak staat al een paar dagen op 9 september 10:00 maar nu is het inruilaanbod verlopen en het nieuwe bod is 1000 euro lager. Mensen hier ervaring met dat aanvechten?
Ik heb inmiddels een vin voor mijn model Y SR pearl white (besteldatum 2 augustus) maar ik zie geen afleverdatum, heeft iemand anders dat ook? Voorheen stond het op 10 september t/m 20 september, maar nu helemaal niks dus.
Juniper RWD
Goedemiddag, in de topic berichten zie ik berichten over een API die gebruikt kan worden. Dit is mijn eerste tesla die onderweg is, vin nummer al gekregen.
Hoe werkt zo API, kan iemand dat uitleggen?
Groetjes
Groetjes
https://tesla-status.mrproper.dev/yokiebeer schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:12:
Goedemiddag, in de topic berichten zie ik berichten over een API die gebruikt kan worden. Dit is mijn eerste tesla die onderweg is, vin nummer al gekregen.
Groetjes
Veruit het makkelijkste is de website van (mag ik het zeggen) onze aller vriend Gardensnakes.
https://tesla-status.mrproper.dev/
Je gaat naar de website. Klikt op de pop-up. Inloggen met je Tesla account en dan opent er een fout melding pagina van Tesla (ja dat lijkt verwarrend maar is precies de bedoeling). Vervolgens kopieer je het website adres en plak je in het juiste vakje van de website van de tesla status en op de een of andere magische manier trekt de website dan alle relevante info over je bestelling naar binnen en maakt het ook nog eens zeer visueel aantrekkelijk. Vervolgens ga je veel te vaak kijken op deze website en sta je op de refresh button te rammen in de ijdele hoop dat er staat dat je de bestelde Tesla morgen kan ophalen...
https://tesla-status.mrproper.dev/
Je gaat naar de website. Klikt op de pop-up. Inloggen met je Tesla account en dan opent er een fout melding pagina van Tesla (ja dat lijkt verwarrend maar is precies de bedoeling). Vervolgens kopieer je het website adres en plak je in het juiste vakje van de website van de tesla status en op de een of andere magische manier trekt de website dan alle relevante info over je bestelling naar binnen en maakt het ook nog eens zeer visueel aantrekkelijk. Vervolgens ga je veel te vaak kijken op deze website en sta je op de refresh button te rammen in de ijdele hoop dat er staat dat je de bestelde Tesla morgen kan ophalen...
Hier ook een kleine update:
Afgelopen vrijdag dan eindelijk de begeerde SMS gehad. Ophalen vrijdag 05 september.
Kwam nu eigenlijk goed uit dat hij niet al deze week/weekend geleverd werd gelet op het feit dat ik onaangenaam verrast werd door een kleine hartverknettering afgelopen woensdag op weg naar werk. Schade valt gelukkig mee, maar wel drie dagen zoet in het ziekenhuis.
Wel genoeg tijd voor accessoires bestellen 😁
Mijn vrouw werd er niet echt vrolijk van van al die pakketten maar ja je moet wat als je je verveelt.
(On)zin die nu klaar staat:
- Spigen midden console bakjes in diverse maten en soorten (die zijn echt wel een aanrader)
- 2 x screenprotector (grote en kleine scherm)
- een paar aluminium pedalen (in de categorie onzinnig maar kwalitatief echt prima voor een leuk prijsje (25 euro of zo) en niet van de officiële Tesla te onderscheiden
- matten (van W3, alleen te veel aanwezige logo is jammer maar kwaliteit echt goed. Als ik de reviews mag geloven beter en goedkoper als Tesla)
- roosters om de airco inlaat en luchtinlaat onder bumper te beschermen. Volgens een Tesla engineer op Reddit een must have omdat rommel daarin echt voor problemen en gepeperde rekeningen kan zorgen die niet onder de garantie vallen). Ali express heeft er heel wat en kost niet veel
- twee roosters van een paar euro voor de lichtinlaat airco onder de stoelen. Allen nodig denk ik als je kinderen hebt. Troep die daarin beland schijnt ook moeilijk te verwijderen te zijn
- zonnedakje van Vion voor (de inmiddels voorbije) hete zomerdagen. Waarschijnlijk alleen nodig voor een bloedhete 35 graden trip ri Zuid-Europa maar ondanks beter warm werend glas van het zonnedak schijnt het echt nog behoorlijk warm te kunnen worden in de auto. En scheelt koelen als ie in de zon staat te bakken.
- een spigen brush voor het scherm in de categorie redelijke onzin (al zweren mensen erbij die hem hebben)
- en als compleet niet noodzakelijk twee Carbon fiber hoesjes met AirTags waar je Tesla pas in kan (aangezien we alles kwijt weten te raken hier)...
Mijn vrouw vind het ondertussen welletjes. Zal haar nog niet vertellen dat ik even een prijsopgave heb gevraagd voor een gedeeltelijke XPEL wrap voorzijde en een keramische coating. 3295 euro voor de prijsopgave. Wordt me denk ik te gortig.
Afgelopen vrijdag dan eindelijk de begeerde SMS gehad. Ophalen vrijdag 05 september.
Kwam nu eigenlijk goed uit dat hij niet al deze week/weekend geleverd werd gelet op het feit dat ik onaangenaam verrast werd door een kleine hartverknettering afgelopen woensdag op weg naar werk. Schade valt gelukkig mee, maar wel drie dagen zoet in het ziekenhuis.
Wel genoeg tijd voor accessoires bestellen 😁
Mijn vrouw werd er niet echt vrolijk van van al die pakketten maar ja je moet wat als je je verveelt.
(On)zin die nu klaar staat:
- Spigen midden console bakjes in diverse maten en soorten (die zijn echt wel een aanrader)
- 2 x screenprotector (grote en kleine scherm)
- een paar aluminium pedalen (in de categorie onzinnig maar kwalitatief echt prima voor een leuk prijsje (25 euro of zo) en niet van de officiële Tesla te onderscheiden
- matten (van W3, alleen te veel aanwezige logo is jammer maar kwaliteit echt goed. Als ik de reviews mag geloven beter en goedkoper als Tesla)
- roosters om de airco inlaat en luchtinlaat onder bumper te beschermen. Volgens een Tesla engineer op Reddit een must have omdat rommel daarin echt voor problemen en gepeperde rekeningen kan zorgen die niet onder de garantie vallen). Ali express heeft er heel wat en kost niet veel
- twee roosters van een paar euro voor de lichtinlaat airco onder de stoelen. Allen nodig denk ik als je kinderen hebt. Troep die daarin beland schijnt ook moeilijk te verwijderen te zijn
- zonnedakje van Vion voor (de inmiddels voorbije) hete zomerdagen. Waarschijnlijk alleen nodig voor een bloedhete 35 graden trip ri Zuid-Europa maar ondanks beter warm werend glas van het zonnedak schijnt het echt nog behoorlijk warm te kunnen worden in de auto. En scheelt koelen als ie in de zon staat te bakken.
- een spigen brush voor het scherm in de categorie redelijke onzin (al zweren mensen erbij die hem hebben)
- en als compleet niet noodzakelijk twee Carbon fiber hoesjes met AirTags waar je Tesla pas in kan (aangezien we alles kwijt weten te raken hier)...
Mijn vrouw vind het ondertussen welletjes. Zal haar nog niet vertellen dat ik even een prijsopgave heb gevraagd voor een gedeeltelijke XPEL wrap voorzijde en een keramische coating. 3295 euro voor de prijsopgave. Wordt me denk ik te gortig.
Waarom is het kenteken eigenlijk niet via de API te zien? Of ben ik blind...
Hmm dat zou kunnen, staat die wel in de app? Zou je mij de json kunnen sturen in een pm? Of naar hi@mrproper.devfatrat schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:40:
Waarom is het kenteken eigenlijk niet via de API te zien? Of ben ik blind...
Voel je vrij om de VIN eruit te halen. Dan kan ik even kijken hoe de site het kenteken kan tonen vanuit de data
Hier weer een nieuw hoofdstuk… kreeg vanochtend een bericht dat onze inruil is verlopen (niet-Tesla). As. Dinsdag hebben we ophaalafspraak en reeds betaald (eindfactuur ook al binnen). Ben benieuwd hoe Tesla hiermee omgaat. Morgen maar bellen. Echt relax is het niet…
Hmm, dat ik begrijp dat je dat niet relaxed vind. Ik herken dat gevoel, 13-8 Model Y besteld, 18-8 inruilbod (niet Tesla) ontvangen en direct geaccepteerd, deze is tot 17 september geldig, maar verwachte levering 10-30 sept. Je zou zeggen dat het bod staat en geaccepteerd is en dat Tesla niet op tijd kan leveren (eerste verwachting was nog augustus, maar als het bod verloopt ben ik bang dat een volgend bod niet beter zal zijn. Ben benieuwd hoe ze dit voor je gaan oplossen en ik hoop dat je dit hier wil delen.Seb_Hi87 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:36:
Hier weer een nieuw hoofdstuk… kreeg vanochtend een bericht dat onze inruil is verlopen (niet-Tesla). As. Dinsdag hebben we ophaalafspraak en reeds betaald (eindfactuur ook al binnen). Ben benieuwd hoe Tesla hiermee omgaat. Morgen maar bellen. Echt relax is het niet…
Succes!
Balen. Ik hoop niet in dezelfde positie te komen. Mijn inruilvoorstel eindigt op 31-08-2025.Seb_Hi87 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:36:
Zelf overweeg ik, als ze mijn inruilvoorstel verlagen, de overeenkomst te ontbinden op grond van wanprestatie dan wel dwaling.
Dan maar een BYD of Zeekr (ook goede auto's).
Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen.
details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks
True -> False
Heb nu dit, wel een VIN in de API maar niks in de app, ook nog geen SMS. Hopelijk komt die snel want levering staat op 8-14 sept, dus dat komt rap dichterbij..
(Geen idee wat dat vlaggetje doet want voor de rest veranderd er niks in api of app)
True -> False
Heb nu dit, wel een VIN in de API maar niks in de app, ook nog geen SMS. Hopelijk komt die snel want levering staat op 8-14 sept, dus dat komt rap dichterbij..
(Geen idee wat dat vlaggetje doet want voor de rest veranderd er niks in api of app)
Ik heb een hond die achterin moet, dus we hebben een mattenset besteld (7piece) https://nl.aliexpress.com/item/1005008918873863.htmlmhofa schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:41:
Bij mij ook zelfde wijzigingGardenSnakes schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:38:
True -> False
True -> False
22-8 besteld MY SR stealth Grey, ZW prem interieur
alleen RN nummer in Tesla app
nog geen VIN en kenteken in Tesla app
wel VIN nummer in API, geen kenteken in API
verwachte levering 8-14sep
geen sms
[ Voor 5% gewijzigd door jumper op 31-08-2025 13:08 ]
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.