Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb_Hi87
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 23:54
Sjontrader schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:09:
Hi Allemaal,

Nieuw hier na aanschaf van een Y LR RWD in Diamond Black / 19 inch Crossflow, besteld op 23-07. Cash besteld, inmiddels de factuur met vermelding van VIN nummer voldaan. Gefactureerd 06-08, leverwindow staat op 18-24 augustus. De app zelf toont nog geen VIN.

Direct een vraag voor mede bestellers, ik ben benieuwd welk artikelnummer er bij jullie voertuig op de factuur staat? Bij mij is dit MTY52, een artikelnummer wat niet voorkomt in de populaire Tesla databases. Ik vraag dit omdat ik stille hoop heb dat het voertuig met de nieuwe LG 5M batterij geleverd wordt, in plaats van het oude 5L pakket wat vaak de aanduiding MTY4... heeft.

Tesla zelf geeft daar natuurlijk geen uitsluitsel over :)
Bij staat er ook MTY52 op voor mijn bestelde Y LR RWD in QuickSilver. 29-7 besteld en 7-8 aangepast naar de longe range. Via de API krijg ik terug:

Market Options: APBS,IPB7,PN00,SC04,MDLY,WY19P,MTY52,STY5S,CPF0,TW01
Trim Code: $MTY52
Is Used: Nee
Tesla Assist Enabled: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjontrader
  • Laatst online: 16:57
Seb_Hi87 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Bij staat er ook MTY52 op voor mijn bestelde Y LR RWD in QuickSilver. 29-7 besteld en 7-8 aangepast naar de longe range. Via de API krijg ik terug:

Market Options: APBS,IPB7,PN00,SC04,MDLY,WY19P,MTY52,STY5S,CPF0,TW01
Trim Code: $MTY52
Is Used: Nee
Tesla Assist Enabled: Nee
Thanks! Ik ben benieuwd naar de batterij, maar volgens mij is dat enkel pas te achterhalen zodra het voertuig in ons bezit is / het voertuig is gekoppeld aan je App.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:21
Ik heb een vin.
Y RWD SR SG Trekhaak.

Reservation Details:
- Reservation Date: 2025-07-25T17:53:32.697417
- Order Booked Date: 2025-07-25T17:57:31.377128

Vehicle Status:
- Vehicle Odometer: 30 KM

Delivery Information:
- Routing Location: 13654 (N/A)
- Delivery Window: 21 August - 27 September
- ETA to Delivery Center: None
- Delivery Appointment: None

[ Voor 3% gewijzigd door Daros op 13-08-2025 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:54
Hier ook een VIN via de API. MY RWD SR SG

Order Details:
- Order ID: RN12-
- Status: BOOKED
- Model: my
- VIN: XP7-

Reservation Details:
- Reservation Date: 2025-07-24T11:15:26.46044
- Order Booked Date: 2025-07-24T11:19:04.553355

Vehicle Status:
- Vehicle Odometer: 30 KM

Delivery Information:
- Routing Location: 13654 (N/A)
- Delivery Window: 21 August - 6 September
- ETA to Delivery Center: None
- Delivery Appointment: None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:05
Kan bijna geen toeval zijn, jullie hebben op de trekhaak na dezelfde config :)

[ Voor 9% gewijzigd door Michael010 op 13-08-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVH050
  • Laatst online: 00:40
Maar een VIN in de API (heb ik niet, ken ik niet). Niet in de Tesla app?
Ik heb namelijk ook MY SR SG besteld, alleen eerder op 16/7. Misschien staat mijn VIN dan ook al in die API?

[ Voor 5% gewijzigd door JBVH050 op 13-08-2025 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:51
JBVH050 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:37:
Maar een VIN in de API (heb ik niet, ken ik niet). Niet in de Tesla app?
Ik heb namelijk ook MY SR SG besteld, alleen eerder op 16/7. Misschien staat mijn VIN dan ook al in die API?
Over het algemeen is de VIN via de API inderdaad een aantal dagen eerder beschikbaar. Althans, dat maak ik op uit de berichten eerder in dit topic.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:57
jojost1 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:45:
[...]
Hier ook een update van de levertijd :)
Ook eens de API in gedoken en ik zie ook een VIN, weet niet hoe lang die al in de API staat. In de app nog geen VIN zichtbaar.

- 26/07: bestelling geplaatst, RN nummer meteen in app
- 29/07: datum 19 aug - 30 sept + inruilfoto’s gemaakt
- 30/07: inruilaanbod ontvangen en geaccepteerd
- 02/08: datum 21 aug - 27 sept
- 11/08: datum 20 aug - 05 sept
- 13/08: VIN zichtbaar in API (misschien al eerder), nog niet in app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVH050
Ehm, misschien een niet heel snuggere vraag, maar hoe duik je in API?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:54
Onlangs deze web app gemaakt die het python API script nabootst maar dan als web variant, zodat ie overal werkt :)
https://tesla-status.mrproper.dev/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GardenSnakes
JBVH050 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:31:
Ehm, misschien een niet heel snuggere vraag, maar hoe duik je in API?
https://github.com/niklaswa/tesla-order-status

Via dit python script of via mijn bovenstaande website :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EddyW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:05
GardenSnakes schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:33:
Onlangs deze web app gemaakt die het python API script nabootst maar dan als web variant, zodat ie overal werkt :)
https://tesla-status.mrproper.dev/
Goede service, jouw webvariant, maar misschien wel goed te vermelden dat jouw script mogelijk toegang heeft tot de tokens van de gebruiker en dat dat risico’s met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GardenSnakes
EddyW schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:40:
[...]

Goede service, jouw webvariant, maar misschien wel goed te vermelden dat jouw script mogelijk toegang heeft tot de tokens van de gebruiker en dat dat risico’s met zich meebrengt.
Goeie! Zal ik doen, zal de cloudflare worker ook opensourcen, heb net de website zelf ge-opensourced. Tesla api zelf heeft cors dus moest m proxyen vandaar

[ Voor 6% gewijzigd door GardenSnakes op 13-08-2025 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVH050
Dank voor deze info. Het werkt niet op mijn telefoon, ik wacht gewoon ongeduldig af tot het VIN in de Tesla app verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:57
Molukker schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:35:
Net mijn Tesla Model Y besteld via Van Mossel. Benieuwd hoelang het gaat duren.
Een update betreft mijn bestelling bij Van Mossel:

06-08: Tesla Model Y uitgekozen via de portal
07-08: Akkoord gegaan met offerte vanuit Van Mossel
13-08: Auto besteld en RN te zien in de Tesla app

Verwachte levering: feb. 2026 (i.v.m. leverrestrictie)

Ben nog met de fleet afdeling van mijn werkgever & LM (Alphabet) van mijn huidige Tesla in contact om het dit jaar te beëindigen/af te kopen en de nieuwe auto dit jaar nog geleverd te krijgen i.v.m. hogere bijtelling volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Update, VIN is bekend...hopelijk komt er een beetje vaart in nu :) :
DatumUpdate
29 juliBesteld Model Y QuickSilver RWD Standard Range met trekhaak (privé aangeschaft). Levering augustus 2025.
31 juliInruilaanbod (beschamend laag…geaccepteerd), scheelt gedoe en inruilbonus á € 4000,- compenseert e.e.a. enigzins.
1 augustusVerwachte levering aangepast 27 augustus - 30 september 2025.
7 augustusToch wat actieradius stress, bestelling aangepast naar RWD Long Rang.
10 augustusVerwachte levering aangepast 23 augustus - 29 september 2025.
13 augustusVIN bekend via API (Phyton Script).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erenatas
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:56
Sjontrader schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:55:
[...]

Thanks! Ik ben benieuwd naar de batterij, maar volgens mij is dat enkel pas te achterhalen zodra het voertuig in ons bezit is / het voertuig is gekoppeld aan je App.
Hoi, ik leren Nederlands zo sorry voor fouten :)

Ik kijk dit website: Teslasniper, het laat zien het is een maand oud.

Ik bestel een Model Y LR RWD Quick Silver aan 04/08/2026, vandaag ik kan kijk VIN met API.

edit: Ik vind dit op Reddit:
For those waiting on a Juniper Model Y delivery in Europe:

Tesla recently received EU-type approval for a new battery variant called 5M, replacing the previous 5L. It’s slightly lighter (about 5 kg), more efficient, and may offer a small range boost (roughly 10–15 km extra).

You can check after delivery via Scan My Tesla or by looking for battery code BT5M in the vehicle info.
Has anyone here already received a Juniper with this new battery? Any feedback on efficiency or charging behavior?

[ Voor 26% gewijzigd door erenatas op 13-08-2025 23:46 ]

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:57
Nou ook maar eens mijn ervaringen delen…

Na lang wikken en wegen gekozen voor een Model Y RWD Long Range in zwart, met zwart interieur en winterbanden. Misschien later goedkoper te vinden, maar ik wilde het meteen geregeld hebben. In het verleden zonder winterbanden in de sneeuw bijna tegen de buurman gegleden — dat risico neem ik met dit gewicht niet meer.

Tijdlijn
• 28-07 – Geschatte inruilwaarde huidige auto ontvangen
• 07-08 – Bestelling geplaatst; leverdatum 23-08 t/m 29-09, RN direct in app
• 09-08 – Verzoek foto’s inruilauto
• 10-08 – Foto’s verstuurd
• 12-08 – Inruilbod ontvangen: bijna 15% lager dan eerdere schatting zonder enige uitleg. Bod geweigerd (te laag). Let op: na weigeren verdwijnt de inruil direct uit de app en verschijnt een aangepaste factuur (gaat wel erg snel). Direct weer aangegeven wél te willen inruilen.
• 13-08 – Naar Tesla Amsterdam voor toelichting. Communicatie minimaal. Na aandringen contact met inruilafdeling: mogelijk opnieuw foto’s maken. Ze zeggen dat bij normale staat het eindbod vaak in de buurt van de schatting ligt. Mijn indruk: handelaren weten dat klanten voor de €4.000 premie moeten inruilen en bieden bewust laag. Zelfs wijkopenautos bood €2.000 meer.
Sales bevestigde dat de auto al gematcht is.
• 13-08 – Via API gecontroleerd: VIN toegewezen. Status verder ongewijzigd.

Huidige situatie
Er staat nu druk op levering in augustus. Ik vrees dat bij vertraging de schuld bij mij wordt gelegd en ik de premie misloop. Het bestelproces is eigenlijk omgedraaide wereld: eerst bestellen en betalen voor het orderproces en dan pas weten waar je echt aan toe bent; salesmedewerkers herkennen het probleem en hebben het benoemd maar Tesla doet er weinig mee. Efficiëntie gaat boven klantgerichtheid.

Als Tesla geen beter bod doet, overweeg ik de order te annuleren. Ik heb een goed aanbod voor de nieuwe Xpeng G6: zelfde prijs (of goedkoper als je de premie niet meerekent), levering oktober-december, maar standaard álle opties (FSD, lichtmetalen velgen, premium sound, keuze uit wit/zwart nappa-leder etc. Alleen kleur (800 euro) en trekhaak is optie). De Model Y scoort iets beter op ruimte en rijgevoel, maar dat verschil is klein. Bij Xpeng vertelde ze lachend dat ze de €250 Tesla-bestelkosten wel te regelen viel (en bij online aankoop geldt wettelijk overigens 14 dagen recht op herroeping).

De Tesla klantenservice staat niet als heel flexibel en bereikbaar te boek en dit was dan ook meteen mijn eerste ervaring. Misschien moet ik naar mijn onderbuik gevoel luisteren, maar ja de auto zelf is gewoon dik in orde. Ik ben benieuwd waar Tesla mee komt.

• Seb_Hi87
WvB22 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 00:23:

Na lang wikken en wegen gekozen voor een Model Y RWD Long Range in zwart, met zwart interieur en winterbanden. Misschien later goedkoper te vinden, maar ik wilde het meteen geregeld hebben. In het verleden zonder winterbanden in de sneeuw bijna tegen de buurman gegleden — dat risico neem ik met dit gewicht niet meer.

Tijdlijn
• 12-08 – Inruilbod ontvangen: bijna 15% lager dan eerdere schatting zonder enige uitleg. Bod geweigerd (te laag). Let op: na weigeren verdwijnt de inruil direct uit de app en verschijnt een aangepaste factuur (gaat wel erg snel). Direct weer aangegeven wél te willen inruilen.
• 13-08 – Naar Tesla Amsterdam voor toelichting. Communicatie minimaal. Na aandringen contact met inruilafdeling: mogelijk opnieuw foto’s maken. Ze zeggen dat bij normale staat het eindbod vaak in de buurt van de schatting ligt. Mijn indruk: handelaren weten dat klanten voor de €4.000 premie moeten inruilen en bieden bewust laag. Zelfs wijkopenautos bood €2.000 meer.

Huidige situatie
Er staat nu druk op levering in augustus. Ik vrees dat bij vertraging de schuld bij mij wordt gelegd en ik de premie misloop. Het bestelproces is eigenlijk omgedraaide wereld: eerst bestellen en betalen voor het orderproces en dan pas weten waar je echt aan toe bent; salesmedewerkers herkennen het probleem en hebben het benoemd maar Tesla doet er weinig mee. Efficiëntie gaat boven klantgerichtheid.

Als Tesla geen beter bod doet, overweeg ik de order te annuleren. Ik heb een goed aanbod voor de nieuwe Xpeng G6: zelfde prijs (of goedkoper als je de premie niet meerekent), levering oktober-december, maar standaard álle opties (FSD, lichtmetalen velgen, premium sound, keuze uit wit/zwart nappa-leder etc. Alleen kleur (800 euro) en trekhaak is optie). De Model Y scoort iets beter op ruimte en rijgevoel, maar dat verschil is klein. Bij Xpeng vertelde ze lachend dat ze de €250 Tesla-bestelkosten wel te regelen viel (en bij online aankoop geldt wettelijk overigens 14 dagen recht op herroeping).

De Tesla klantenservice staat niet als heel flexibel en bereikbaar te boek en dit was dan ook meteen mijn eerste ervaring. Misschien moet ik naar mijn onderbuik gevoel luisteren, maar ja de auto zelf is gewoon dik in orde. Ik ben benieuwd waar Tesla mee komt.
Herkenbaar, hier lag het inruilbod ook 12% lager (niet-Tesla ingeruild), wat neer kwam op € 1800,- minder (en dat was al ruim onder de ANWB-koerslijst). Bij de diverse inruil sites konden we een hoger bedrag krijgen, maar die € 4000,- inruilpremie die maakt het wel een goede deal. Desondanks dus toch gedaan, maar iedereen maakt daar zo zijn eigen afwegingen bij.

Wij waren na de proefrit dermate overtuigd, dat we het er niet op wilde laten stuklopen.
Blijft overigens wel even wennen dat je niets te 'onderhandelen' hebt en na de proefrit de auto gewoon vanaf je telefoon besteld.

• Michael010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:05
na het starten van het python script vanochtend zie ik verschillen, iemand een idee wat dit betekent?

Differences found:
- Order 0.details.tasks.scheduling.schedulingDisplayCN: {'display': '', 'description': '', 'title': '', 'messageTitleForOrder': '', 'messageTitleForTask': '', 'messageAddress': '', 'complete': ''}
+ Order 0.details.tasks.scheduling.schedulingDisplayCN: None
- Removed key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.finalInvoiceExists'
- Removed key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.tradeInComplete'
- Removed key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.advisorAppointmentRequired'

+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.isPickup': True
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.isTeslaDirect': False
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.isDeliveryToAddress': False
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.isFSDOptedIn': False
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.isDeliveryDay': False
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.withinAppointmentWindow': False
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.vehicleIsDropped': False
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.hasBlocker': True
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates': []

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:51
Michael010 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:52:
na het starten van het python script vanochtend zie ik verschillen, iemand een idee wat dit betekent?

Differences found:
- Order 0.details.tasks.scheduling.schedulingDisplayCN: {'display': '', 'description': '', 'title': '', 'messageTitleForOrder': '', 'messageTitleForTask': '', 'messageAddress': '', 'complete': ''}
- Removed key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.advisorAppointmentRequired'

+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.isDeliveryToAddress': False
+ Added key 'Order 0.details.tasks.deliveryAcceptance.withinAppointmentWindow': False
Ik had vanochtend exact hetzelfde. Concreet betekend het dat er meer informatie is opgehaald. 8)7 Mijn verwachte levertijd is 14-8 t/m 20-9. Ik had het vermoeden dat er meer wordt opgehaald als je in het verwachte window zit.

Ondertussen wachten we geduldig af.. Nog geen VIN o.i.d.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Michael010 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:52:

Differences found:

Bij het initieel ophalen slaat het script (mits je daar akkoord voor hebt gegeven) een bestandje (tesla_orders.json) op waarin de status op dat moment wordt opgeslagen. Haal je nog een keer de status op, dan vergelijkt hij deze en toont hij in de Terminal de verschillen.

Als je overigens de inhoud van dat bestandje pakt en kopieert in een populaire AI tool, zoals Claude(.AI) en en de prompt geeft:'Maak deze JSON compleet leesbaar voor mij', dan komt het er een stuk leesbaarder uit _/-\o_ en je kan dan ook nog leuk met hem verder babbelen over de inhoud :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:10

Shiro

Serenity

WvB22 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 00:23:

Tijdlijn

Huidige situatie

Bij mij viel het eerste inruilbod ook lager uit (10% lager). Ik heb toen Tesla gebeld en mocht opnieuw foto’s sturen. Daarbij kreeg ik de tip om het bod niet af te wijzen, omdat het proces dan gewoon doorgaat. Laat het dus staan en vraag Tesla om toelichting waarom het lager is. In mijn geval had ik de auto niet schoongemaakt, waardoor vlekken op de voorruit en achterbumper op de foto als schade werden gezien en in mindering werd gebracht. Na correctie kwam het bod weer overeen met de oorspronkelijke inschatting.

SR+ MiC

• jojost1
Bij mij maar 150 euro minder vergeleken met de eerste schatting, dat verschil neem ik voor lief dus gewoon geaccepteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBVH050
JBVH050 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:21:
[...]

Zonet is de leverdatum aangepast. Was 11 augustus/27 augustus, nu 22 augustus/6 september. Privé aanschaf.
Ik ben bang dat de 4k extra inruil niet gaat lukken. En dus geen deal.
Zojuist weer een wijziging in de Tesla app. Verwachte levering nu tussen 25/08 en 31/08. Nog geen VIN in Tesla app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seb_Hi87
DatumUpdate
29 juliBesteld Model Y QuickSilver RWD Standard Range met trekhaak (privé aangeschaft). Levering augustus 2025.
31 juliInruilaanbod (beschamend laag…geaccepteerd), scheelt gedoe en inruilbonus á € 4000,- compenseert e.e.a. enigzins.
1 augustusVerwachte levering aangepast 27 augustus - 30 september 2025.
7 augustusToch wat actieradius stress, bestelling aangepast naar RWD Long Rang.
10 augustusVerwachte levering aangepast 23 augustus - 29 september 2025.
13 augustusVIN bekend via API (Phyton Script).
14 augustusUpdate van de delivery window: 25 Augustus - 31 Augustus (in App).

Gaat nu wel hard, zo-juist een update van de delivery window: 25 August - 31 August. :)

• Sjontrader
  • Laatst online: 16:57
Sjontrader schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:09:
Hi Allemaal,

Nieuw hier na aanschaf van een Y LR RWD in Diamond Black / 19 inch Crossflow, besteld op 23-07. Cash besteld, inmiddels de factuur met vermelding van VIN nummer voldaan. Gefactureerd 06-08, leverwindow staat op 18-24 augustus. De app zelf toont nog geen VIN.

Direct een vraag voor mede bestellers, ik ben benieuwd welk artikelnummer er bij jullie voertuig op de factuur staat? Bij mij is dit MTY52, een artikelnummer wat niet voorkomt in de populaire Tesla databases. Ik vraag dit omdat ik stille hoop heb dat het voertuig met de nieuwe LG 5M batterij geleverd wordt, in plaats van het oude 5L pakket wat vaak de aanduiding MTY4... heeft.

Tesla zelf geeft daar natuurlijk geen uitsluitsel over :)
Update: VIN zojuist toegekend in de App. Nog geen kenteken, verwachte leverdatum 18 - 24 augustus, nog geen verzoek tot plannen

• jojost1
Hier ook een update van de levertijd:

- 13/08: VIN zichtbaar in API (misschien al eerder)
- 14/08: datum 29 aug - 04 sept

• Daros
jojost1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:04:
Hier ook een update van de levertijd:

- 13/08: VIN zichtbaar in API (misschien al eerder)
- 14/08: datum 29 aug - 04 sept
Hier ook, van 21-8 tot 27-9 naar 29-8 en 4-9. Helaas is mijn inruilaanbod tot 28-8 geldig.

• JBVH050
Daros schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Hier ook, van 21-8 tot 27-9 naar 29-8 en 4-9. Helaas is mijn inruilaanbod tot 28-8 geldig.
Ai, maakt dat wat uit? Mijn (geaccepteerd) inruilaanbod loopt tot morgen, 15/08. Gaan ze dat er dan weer uit halen en een nieuw aanbod doen? Zou ik erg onterecht vinden aangezien ik al sinds 16 juli wacht. Toch nog een adder onder het gras, want met een (veel) lager aanbod ga ik niet akkoord en ketst de bestelling af.

• Daros
JBVH050 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:45:
[...]

Ai, maakt dat wat uit? Mijn (geaccepteerd) inruilaanbod loopt tot morgen, 15/08. Gaan ze dat er dan weer uit halen en een nieuw aanbod doen? Zou ik erg onterecht vinden aangezien ik al sinds 16 juli wacht. Toch nog een adder onder het gras, want met een (veel) lager aanbod ga ik niet akkoord en ketst de bestelling af.
SA gaf aan dat ze niet echt moeilijk doen tenzij je extreem veel hebt gereden. Het blijft Tesla dus je weet het nooit, en SA gaat er moet over maar is een aparte afdeling.

Na aflopen dien je een nieuwe foto van de km stand te uploaden en krijg je een nieuw actueel bod.

• JBVH050
Daros schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

SA gaf aan dat ze niet echt moeilijk doen tenzij je extreem veel hebt gereden. Het blijft Tesla dus je weet het nooit, en SA gaat er moet over maar is een aparte afdeling.

Na aflopen dien je een nieuwe foto van de km stand te uploaden en krijg je een nieuw actueel bod.
Ik ben net even langsgegaan en ze drukten mij op het hart dat het niet verandert. In hun systeem staat het, net als in de app, als compleet. Het bod accepteren moest vóór 15/08.

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:57
Nou, het lijkt zo makkelijk: auto bestellen via een app. Maar ik ben nu al meer tijd kwijt dan met welke auto-aanschaf ooit.

Uitleg gevraagd waarom bod zo afweek: kilometerstand en schade. Kilometers snap ik nog een beetje (2000 km meer gereden sinds eerste aanvraag in Frankrijk), maar de schade slaat nergens op. Simpele lakschade aan twee deuren, perfect hersteld door verzekering, niets meer te zien en kostte me niets aangezien een andere partij de parkeerschade veroorzaakte. Toch wordt er direct een flinke hap genomen uit het bod. Tesla Sales gevraagd om zelf even te kijken, nul bereidheid. Ze begrijpen het, maar kunnen niets. Andere opkoper bood overigens €1900 meer met exact dezelfde verstrekte info. Mocht je ooit simpele schade hebben gehad: nooit melden (natuurlijk niet verzwijgen als de carrosserie een optater heeft gehad).

Maar goed, omdat ik in de app dacht dat het een eerste bod was, afgeslagen als “te laag”. Auto en inruilpremie worden direct van je factuur gehaald en een nieuwe toegezonden. Auto weer opnieuw aangemeld want dit was ook dus niet de bedoeling. Echter blijft de status nu al dagen staan op "er wordt contact met u opgenomen". Pffffff.

Je moet echt overal zelf achteraan. Beloftes om terug te bellen worden niet of slecht nagekomen, of ze laten één keer overgaan en hangen direct op. Zo is het net of ze in ieder geval gebeld hebben...

Het is echt bizar door welke hoepels je moet springen. Heb letterlijk gevraagd of ze wel een auto willen verkopen.

Alles verder klaar: levering 29-08 t/m 04-09 (handig tijdens de GP van Zandvoort 🙈). Maar man, man, man, wat een service… alsof je klaagt over een bakje bedorven aardbeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddyW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:05
Zojuist de sms met verzoek tot plannen afspraak ontvangen: 1 optie- vrijdag 22 augustus.. dat wordt hem dan ook

Model Y RWD SR Pearl White with Black interior
17-07: besteld
25-07: leverdatum 6 augustus - 12 september
06-08: leverdatum 15 augustus - 21 augustus
11-08: VIN bekend
14-08: sms met verzoek afspraak te plannen

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08
Hier het volgende:

Model 3 RWD Ultra red + Nova wheels ter vervanging van een 2021 3-RWD solid black.
Heel snel gegaan allemaal:

27/7: Bestelling geplaatst, Initiele inruilofferte was 18.5
Was nog een heel gedoe want de auto was al helemaal ingepakt voor vertrek van de vakantie dus ik alles er weer uitgehaald voor de foto's :)

30/7: Inruil afgewezen vanuit Tesla
Omdat ik bij de inruilgegevens had opgegeven dat er een Lowjack alarmsysteem (verplicht vanuit verzekeraar) was ingebouwd kon Tesla zelf de auto niet overnemen en gaven zij aan dat dit via de veiling moest.
Heel vaag allemaal want ik moest nieuwe foto's via een portal uploaden. Ik was inmiddels onderweg op vakantie dus heb bij een wasbox de auto weer helemaal uitgeladen en afgespoten. Was de rest van het gezin ook heel blij mee trouwens :)

1/8: VIN toegewezen maar geen nieuw inruilbod vanuit de veiling

5/8: Na een paar dagen radiostilte heb ik Tesla gebeld en gezegd dat ik als ik die middag geen definitief inruilbod had de koop zou ontbinden. Een uur later had ik een bod en hoera, deze was 2000 euro hoger dan het initiele voorstel

15/8 Auto ophalen in Utrecht :D
Ik kom morgen in utrecht aan met een 1950km hogere tellerstand dan wat er op de inruilofferte staat oOo
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.