Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
Rivanov schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:04:
[...]

Weet niet of dat wel zo relaxed is om precies op diezelfde dag ook direct op vakantie te gaan. Ik zou toch wel één dagje willen gebruiken om de auto "te leren kennen" alvorens je er ver mee op pad gaat.
Deze meneer kwam van een Model 3 uit 2019 dus ik verwacht niet echt dat er een leercurve in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:49
turkeyhakan schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:33:
[...]

Deze meneer kwam van een Model 3 uit 2019 dus ik verwacht niet echt dat er een leercurve in zit.
Mag hopen dat jij bij Tesla werkt en/of deze persoon kent, als je deze nauwkeurige informatie hebt. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 29-07-2025 18:38 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zOoz
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 03-10 19:19
Runescom schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:40:
Dan zien we elkaar zaterdagochtend, want ik mag 'm ook zaterdagochtend ophalen! ;-) SMS vanochtend gekregen.
Ook in Tilburg ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
Inruilaanbod geaccepteerd. Aanbod is geldig tot 29 augustus.
Leverwindow staat nu op 23 augustus tot 30 september.

Nu nog in Italië met de huidige tesla, hoop dat hij inderdaad in de laatste week van augustus word geleverd.

Tussen indicatie en definitief zat een verschil 240 euro. Maar de indicatie was met fsd en ik kies ervoor om fsd over te schrijven. Laat wel zien dat ze daar echt niks voor geven als je auto erover beschikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-10 09:13
Daros schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:20:
Inruilaanbod geaccepteerd. Aanbod is geldig tot 29 augustus.
Leverwindow staat nu op 23 augustus tot 30 september.

Nu nog in Italië met de huidige tesla, hoop dat hij inderdaad in de laatste week van augustus word geleverd.
Pas op dat je max 2000km mag rijden vergeleken met opgegeven kmstand, anders kan het aanbod aangepast worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daros
jojost1 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:23:
[...]

Pas op dat je max 2000km mag rijden vergeleken met opgegeven kmstand, anders kan het aanbod aangepast worden.
Doorgegeven km stand is 1500 hoger + de 2000 geeft mij wat ruimte.
Al kan ik het nergens vinden dat het 2000km is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-10 16:27
Ik ga voor het eerst een Tesla leasen, bestelling loopt via Athlon Carlease.
Het is een Model Y SR RWD in Pearl White geworden (paste net binnen budget)

16-07-2025 besteld door LM
initiële leverdatum was tussen 19 augustus en 23 september.
inmiddels is de verwachte leverdatum omlaag bijgesteld naar 6 augustus - 12 september.

Nog geen VIN in de app zichtbaar helaas.

Wordt wel tricky ivm vakantie naar Oostenrijk en Kroatië aan het eind van Augustus, wordt last minute vignetten bestellen ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-09 19:40
Michael010 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:40:

inmiddels is de verwachte leverdatum omlaag bijgesteld naar 6 augustus - 12 september.

Wordt wel tricky ivm vakantie naar Oostenrijk en Kroatië aan het eind van Augustus, wordt last minute vignetten bestellen ben ik bang :)
Zelfde configuratie (Model Y SR RWD in Pearl White) hier. Deze is 1 dagje later op 17-07 door LM besteld. Zelfde window voor verwachte leverdatum. Tot nu toe zag ik veel users hier op het forum die een aantal dagen voor de eerste dag van het window (in dit geval 6 augustus en minder dan een week nog) al een update hadden gekregen met een kleiner window en/of een VIN. Ik hoop snel wat meer duidelijkheid te krijgen voor mijn vakantie op 15 augustus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 10:51
Ik kan het zo snel niet vinden in eerdere posts, weet iemand wat er precies gebeurd wanneer je een Tesla inruilbod afwijst in de app? Wordt de inruil dan geannuleerd of is er dan de mogelijkheid om naar een ander bod op zoek te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:04
Er is 1 extra pearl white Model Y SR RWD vrijgekomen volgende week. Ik ga 5 augustus op vakantie en 6 augustus zouden ze mijn auto kunnen leveren, net te laat dus. En ze houden hem max 7 dagen vast, dus na de vakantie heb ik er 1 uit de nieuwe batch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
ray1979 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:21:
Ik kan het zo snel niet vinden in eerdere posts, weet iemand wat er precies gebeurd wanneer je een Tesla inruilbod afwijst in de app? Wordt de inruil dan geannuleerd of is er dan de mogelijkheid om naar een ander bod op zoek te gaan?
Via tesla is er geen ander bod of mogelijkheid.
Kies je voor afwijzen wat uiteraard mag dan moet je hem zelf elders verkopen.

Was het inruil voorstel zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 10:51
Daros schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:04:
[...]

Via tesla is er geen ander bod of mogelijkheid.
Kies je voor afwijzen wat uiteraard mag dan moet je hem zelf elders verkopen.

Was het inruil voorstel zo slecht?
Niet uitzonderlijk slecht, maar het was wel significant lager dan een eerdere indicatie. Het lukte een hele tijd niet om iemand aan de lijn te krijgen voor een uitleg van het verschil. Blijkt dat het te maken heeft met een kleine schade aan de bumper. Indien ik die zelf (laat) repareren kan het bod nog aangepast worden, maar ik moet inderdaad niet afwijzen, maar nieuwe fotos uploaden na reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 21:37

Bozznl

GT: The Bozzz88

Bozznl schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:47:
Mijn bestelling: Tesla model Y, Long range achterwielaandrijving, pearl white, accessoires: trekhaak (achteraf/afneembaar), dakdragers (ook achteraf/afneembaar uiteraard). Verder alles standaard.

Allerlei accessoires via Ali en de luxe matten van Kovvar zijn al binnen. Nu hopen dat de levering eerder begin augustus wordt dan eind augustus.
Update:

DatumUpdate
18 juniBestelling geplaatst via Ayvens. Aflevervoorkeur doorgegeven: vanaf 5 aug. ivm mijn vakantie.
24 juniMail + belletje van Tesla: bevestiging bestelling, aanmaken app, RN-nummer. Afhaallocatie Tilburg gekozen. Levering rond 5 augustus lijkt haalbaar volgens Tesla-adviseur.
23 juli (mailcontact)Nog geen VIN of datum in de app. Tesla geeft aan dat levering mogelijk richting eind augustus schuift wegens wachten op nieuwe batch.
31 juliVia chat blijkt leverrestrictie nog actief → direct laten verwijderen via leasecoördinator omdat er nog niet wordt gematcht (ookal bijna 5 aug, blijken nl. wel auto's met deze config beschikbaar) > Bevestiging door Ayvens + mail naar Tesla delivery advisor.
1 augResultaat: VIN in de nachtelijke batch toegewezen (XP7...7022043), status in app: verwachte levering 3–9 augustus. Nog geen sms oid om te plannen.

[ Voor 26% gewijzigd door Bozznl op 01-08-2025 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:22
Bozznl schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:21:
[...]

Update:

DatumUpdate
18 juniBestelling geplaatst via Ayvens. Aflevervoorkeur doorgegeven: vanaf 5 aug. ivm mijn vakantie.
24 juniMail + belletje van Tesla: bevestiging bestelling, aanmaken app, RN-nummer. Afhaallocatie Tilburg gekozen. Levering rond 5 augustus lijkt haalbaar volgens Tesla-adviseur.
23 juli (mailcontact)Nog geen VIN of datum in de app. Tesla geeft aan dat levering mogelijk richting eind augustus schuift wegens wachten op nieuwe batch.
31 juliVia chat blijkt leverrestrictie nog actief → direct laten verwijderen via leasecoördinator omdat er nog niet wordt gematcht (ookal bijna 5 aug, blijken nl. wel autos met deze config beschikbaar) > Bevestiging door Ayvens + mail naar Tesla delivery advisor.
1 augResultaat: VIN toegewezen (XP7...2043), status in app: verwachte levering 3–9 augustus. Nog geen sms oid om te plannen.
Heel irritant dat proces met die lever restrictie.
Je moet er dus bovenop zitten om ervoor te zorgen dat levering plaats vind op de eerste dag na lever restrictie.

Ik hou m’n hart vast of ik mijn Tesla nog dit jaar krijg met lever restrictie op 29 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

SquareOne schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:35:
[...]

Je moet er dus bovenop zitten om ervoor te zorgen dat levering plaats vind op de eerste dag na lever restrictie.

Ik hou m’n hart vast of ik mijn Tesla nog dit jaar krijg met lever restrictie op 29 dec.
Het is inderdaad er zelf bovenop blijven zitten. Wat jouw situatie betreft vind ik 29 dec wel erg dicht op eind van het jaar. Kan je niet alsnog wat regelen met je bedrijf en via hun met de leasemaatschappij om een maand/ paar maanden eerder geleverd te krijgen? En je vorige auto iets eerder in te leveren bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
[...]

Ik zou die restrictie er begin december vanaf laten halen. Dan kun je tegen die tijd beter een aflervermoment weigeren dan dat ze op 29 december proberen een match te maken met nog 2 dagen te gaan en de druktste weken vanwege de bijtellings voordelen die het jaar erna verdwijnen.

Wat is de reden van het leveren op de aller aller laatste dag van het jaar? Een leasemaatschappij en/of werkgever staat misschien wel open voor iets eerder leveren.

Het is geen dealer die de auto speciaal voor je besteld, laat fabriceren en op de parkeerplaats laat wachten tot de juiste datum en hem dan op naam zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Bozznl schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:39:
[...]

Het is inderdaad er zelf bovenop blijven zitten. Wat jouw situatie betreft vind ik 29 dec wel erg dicht op eind van het jaar. Kan je niet alsnog wat regelen met je bedrijf en via hun met de leasemaatschappij om een maand/ paar maanden eerder geleverd te krijgen? En je vorige auto iets eerder in te leveren bijv?
Vraag staat uit bij wagenparkbeheerder.
Maar brengt natuurlijke dubbele kosten met zich mee.

Tesla zegt; wij hebben akkoord nodig van LM
LM zegt; wij hebben akkoord nodig van wagenparkbeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

SquareOne schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Vraag staat uit bij wagenparkbeheerder.
Maar brengt natuurlijke dubbele kosten met zich mee.

Tesla zegt; wij hebben akkoord nodig van LM
LM zegt; wij hebben akkoord nodig van wagenparkbeheerder
In mijn ervaring is Ayvens best welwillend. Mijn leasecontract loopt eigenlijk pas eind november af, maar ik kon dankzij een omwisselactie (Ayvens richting mijn werkgever, voor contracten die dit jaar verlopen) mijn huidige auto kosteloos eerder inleveren, als ik via hen alvast een nieuwe auto zou bestellen. Zo voorkom ik het risico dat ik pas in 2026 een auto krijg en zo hebben zij het ook geframed, en voor Ayvens is het natuurlijk gunstig: weer een nieuw contract voor meerdere jaren.

Dus ik denk dat er wel ruimte is. Als je leasecoordinator / wagenparkbeheerder ook beetje meedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bozznl schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

In mijn ervaring is Ayvens best welwillend. Mijn leasecontract loopt eigenlijk pas eind november af, maar ik kon dankzij een omwisselactie (Ayvens richting mijn werkgever, voor contracten die dit jaar verlopen) mijn huidige auto kosteloos eerder inleveren, als ik via hen alvast een nieuwe auto zou bestellen. Zo voorkom ik het risico dat ik pas in 2026 een auto krijg en zo hebben zij het ook geframed, en voor Ayvens is het natuurlijk gunstig: weer een nieuw contract voor meerdere jaren.

Dus ik denk dat er wel ruimte is. Als je leasecoordinator / wagenparkbeheerder ook beetje meedenkt.
Zo ging het bij ons ook. Ze hebben zelfs boetevrij mijn contract van de BMW die tot April 2026 liep ingenomen, zodat ik nu al twee weken van mijn Tesla geniet. :)

Mail destijds vanuit Ayvens naar mijn werkgever:
Wij bieden u de unieke kans om uw leasecontract(en) eerder te vervangen zonder afkoopkosten. In deze e-mail leest u hoe u van deze actie gebruik kunt maken.

Ayvens wisselactie
Wat houdt deze actie in? U kunt één of meerdere leasecontracten kosteloos vervangen voor één van de onderstaande modellen. Bekijk hier om welke contracten het gaat. Wat is het voordeel? U betaalt géén kosten voor het eerder beëindigen van de leaseauto(’s). Zo kunt u uw wagenpark sneller verduurzamen én profiteren uw werknemers van een gunstige bijtelling.

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 01-08-2025 09:34 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rivanov schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:33:
[...]

Zo ging het bij ons ook. Ze hebben zelfs boetevrij mijn contract van de BMW die tot April 2026 liep ingenomen, zodat ik nu al twee weken van mijn Tesla geniet. :)

Mail destijds vanuit Ayvens naar mijn werkgever:

[...]
Oh wauw. Ik zal eens informeren.

Onhandig dat ik bij een groot bedrijf werk. Vrijwel onmogelijk om iemand te vinden die hier nu echt over gaat. Alles via formuliertjes en algemene e-mailadressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adelak
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-09 22:44
Ben net helaas gebeld dat de transporteur nog niet op de compound is en ik de auto dus niet morgen kan ophalen. Moet nog even geduld hebben tot woensdag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zOoz
Mijne is helaas ook verzet, levering staat nu op 6 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-09 21:22
[...]

Hoe moet je er bovenop zitten in zo’n geval? Constant Tesla site in de gaten houden voor voorraadmodellen? Heb zelf ook een leverrestrictie namelijk :D

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
GardenSnakes schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:22:
[...]

Hoe moet je er bovenop zitten in zo’n geval? Constant Tesla site in de gaten houden voor voorraadmodellen? Heb zelf ook een leverrestrictie namelijk :D
Volgens mij is dat antwoord, ook vandaag nog door mij, al gegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GardenSnakes
jongetje schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:52:
[...]

Volgens mij is dat antwoord, ook vandaag nog door mij, al gegeven....
Kan het niet terug vinden in dat geval, anders had ik de vraag niet gesteld ;)
Of gaat dit over het verwijderen van de leverrestrictie? Dat is in dit geval geen optie namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
GardenSnakes schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:13:
[...]

Kan het niet terug vinden in dat geval, anders had ik de vraag niet gesteld ;)
Of gaat dit over het verwijderen van de leverrestrictie? Dat is in dit geval geen optie namelijk
Het verwijderen van de restrictie (iig 1 a 3 weken voordat je de auto wilt) is echt wel aan te raden. De grote leasemaatschappijen zoals Ayvens werken gewoon mee omdat die ook de auto tijdig geleverd willen krijgen.
Wil je werkgever niet meewerken dan heb je grote kans dat het later wordt, zeker in de drukte van een jaar einde waarin fiscale zaken veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GardenSnakes
jongetje schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:19:
[...]

Het verwijderen van de restrictie (iig 1 a 3 weken voordat je de auto wilt) is echt wel aan te raden. De grote leasemaatschappijen zoals Ayvens werken gewoon mee omdat die ook de auto tijdig geleverd willen krijgen.
Wil je werkgever niet meewerken dan heb je grote kans dat het later wordt, zeker in de drukte van een jaar einde waarin fiscale zaken veranderen.
Ah top, dan had ik dat inderdaad wel gelezen :D Mijne staat op eind augustus, dus fiscaal kom ik niet in de knel gelukkig, maar kam alsnog proberen de restrictie te vervroegen, altijd leuk om m eerder te hebben/dichterbij die eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyW
EddyW schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:46:
[...]

Zelfde configuratie (Model Y SR RWD in Pearl White) hier. Deze is 1 dagje later op 17-07 door LM besteld. Zelfde window voor verwachte leverdatum. Tot nu toe zag ik veel users hier op het forum die een aantal dagen voor de eerste dag van het window (in dit geval 6 augustus en minder dan een week nog) al een update hadden gekregen met een kleiner window en/of een VIN. Ik hoop snel wat meer duidelijkheid te krijgen voor mijn vakantie op 15 augustus ;)
Update 2 augustus: Leverwindow aangepast nu van 11 augustus t/m 27 augustus. Was 6 augustus t/m 12 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
Vorige week een RWD SR Model Y wit besteld (particulier, inruil oude MY), zal ook een tijdlijn bijhouden voor geïnteresseerden.

- 26/07: bestelling geplaatst, RN nummer meteen in app
- 29/07: datum 19 aug - 30 sept + inruilfoto’s gemaakt
- 30/07: inruilaanbod ontvangen en geaccepteerd
- 02/08: datum 21 aug - 27 sept

Ik zal updates plaatsen zodra ik ze heb! Hoop stiekem nog op een levering in augustus vanwege een vakantie op 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
jojost1 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:13:
Vorige week een RWD SR Model Y wit besteld (particulier, inruil oude MY), zal ook een tijdlijn bijhouden voor geïnteresseerden.

Ik zal updates plaatsen zodra ik ze heb! Hoop stiekem nog op een levering in augustus vanwege een vakantie op 1 september.
Voorraadmodel of via bestelling?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
Aries.Mu schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:35:
[...]

Voorraadmodel of via bestelling?
Bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 11:53
Binnenkort neem ik levering van een nieuwe Model 3 RWD (2025), maar het blijkt dat er sinds 1 juli 2025 andere regels zijn voor particulieren die dat model All Risk willen verzekeren. Het heeft dan te maken met een extra verplichting van een Track & Trace-systeem, anders dan het systeem vanuit Tesla zelf. Het wordt verplichting TV01 (Terugvindsysteem01) genoemd.

Ik heb hier er nog niemand over gehoord, maar ik kan me ook niet voorstellen dat jullie deze ervaring niet hebben? Er lijkt maar één verzekeraar te zijn die de eis niet stelt, Centraal Beheer, maar die rekent per maand ongeveer het dubbele.

Nog een paar dagen tot levering, dus een advies is wel fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Laatst online: 07:56
Martijntj schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:50:
Binnenkort neem ik levering van een nieuwe Model 3 RWD (2025), maar het blijkt dat er sinds 1 juli 2025 andere regels zijn voor particulieren die dat model All Risk willen verzekeren. Het heeft dan te maken met een extra verplichting van een Track & Trace-systeem, anders dan het systeem vanuit Tesla zelf. Het wordt verplichting TV01 (Terugvindsysteem01) genoemd.

Nog een paar dagen tot levering, dus een advies is wel fijn...
Geen idee of het afwijkt van een nieuwe Model Y, maar die kon ik afgelopen week nog gewoon bij ABN Amro verzekeren. Ik heb daar niets over die voorwaarden voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Bozznl schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:21:
[...]

Mijn bestelling: Tesla model Y, Long range achterwielaandrijving, pearl white, accessoires: trekhaak (achteraf/afneembaar), dakdragers (ook achteraf/afneembaar uiteraard). Verder alles standaard.
...
Update:

DatumUpdate
31 juliVia chat blijkt leverrestrictie nog actief → direct laten verwijderen via leasecoördinator omdat er nog niet wordt gematcht (ookal bijna 5 aug, blijken nl. wel auto's met deze config beschikbaar) > Bevestiging door Ayvens + mail naar Tesla delivery advisor.
1 augResultaat: VIN in de nachtelijke batch toegewezen (XP7...7022043), status in app: verwachte levering 3–9 augustus. Nog geen sms oid om te plannen.
4 augSMS ontvangen om te plannen: levering op 11 augustus

[ Voor 6% gewijzigd door Bozznl op 04-08-2025 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist onderweg vanuit Utrecht terug naar huis twee opleggers met Model Y’s gezien

Eén t.h.v. Waardenburg richting Utrecht en één dichtbij m’n woonplaats op de N69. Die komt vanuit België en zal waarschijnlijk onderweg zijn naar Tilburg. Stonden enkel zwarte en witte MY’s op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
SquareOne schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:41:
[...]

Oh wauw. Ik zal eens informeren.

Onhandig dat ik bij een groot bedrijf werk. Vrijwel onmogelijk om iemand te vinden die hier nu echt over gaat. Alles via formuliertjes en algemene e-mailadressen.
@Bozznl @Rivanov Ayvens geeft aan dat deze actie helaas niet van toepassing voor mij werkgever.
Ik kreeg een bericht van Ayvens om het contract af te kopen per 1/10, dat komt neer op ruim 1200 euro.

Additionele kosten voor mij ivm bijtelling bij levering in 2026 zijn ca. 60 euro netto p/mnd.

Gevoelsmatig zit ik safe voor levering dit jaar als ze de restrictie naar 1 december zetten, dus ga eens informeren wat dat kost. Ik ben ook nog wel flexibel om van Deep Blue naar Stealth Grey te wisselen als het spannend wordt. Verder gaat het om een standaard RWD LR zonder opties.

Van de config die ik wil zijn er nu gewoon 9 op voorraad O-)

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 04-08-2025 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SquareOne schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:04:
[...]

@Bozznl @Rivanov Ayvens geeft aan dat deze actie helaas niet van toepassing voor mij werkgever.
Ik kreeg een bericht van Ayvens om het contract af te kopen per 1/10, dat komt neer op ruim 1200 euro.

Additionele kosten voor mij ivm bijtelling bij levering in 2026 zijn ca. 60 euro netto p/mnd.

Gevoelsmatig zit ik safe voor levering dit jaar als ze de restrictie naar 1 december zetten, dus ga eens informeren wat dat kost. Ik ben ook nog wel flexibel om van Deep Blue naar Stealth Grey te wisselen als het spannend wordt. Verder gaat het om een standaard RWD LR zonder opties.

Van de config die ik wil zijn er nu gewoon 9 op voorraad O-)
Wanneer loopt je huidige contract af dan? Want die van mij liep in april 2026 af en die van mijn collega in maart 2026. Beide kwamen in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rivanov schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:18:
[...]

Wanneer loopt je huidige contract af dan? Want die van mij liep in april 2026 af en die van mijn collega in maart 2026. Beide kwamen in aanmerking.
29 december loopt mijn contract af.

Ik heb gevraagd of de wisselactie (incl. een korte quote uit jouw eerdere bericht) van toepassing is op mijn werkgever en mijn contract.

‘Helaas niet…’ was de reactie van Ayvens per mail.

Kan helaas ook geen generieke informatie vinden over de actie los van berichten hier op GoT waar ik naar kan verwijzen. Kan natuurlijk altijd een medewerker treffen die net niet op de hoogte is van de actie. Aan de andere kant, het is een professionele organisatie dus heb ook niet direct aanleiding om hun bericht in twijfel te trekken.

Wellicht komen contracten met een einde contractdatum van 2025 niet in aanmerking. Dan val ik net aan de verkeerde kant van de streep.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 04-08-2025 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SquareOne schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:48:
[...]

Ik heb gevraagd of de wisselactie (incl. een korte quote uit jouw eerdere bericht) van toepassing is op mijn werkgever en mijn contract.

Kan helaas ook geen generieke informatie vinden over de actie los van berichten hier op GoT waar ik naar kan verwijzen. Kan natuurlijk altijd een medewerker treffen die net niet op de hoogte is van de actie. Aan de andere kant, het is een professionele organisatie dus heb ook niet direct aanleiding om hun bericht in twijfel te trekken.

Wellicht komen contracten met een einde contractdatum van 2025 niet in aanmerking. Dan val ik net aan de verkeerde kant van de streep.
Ahh, ja het was ook een actie voor contracten die begin volgend jaar eruit lopen en dus daardoor het bijtellingsvoordeel net zouden mislopen. Theoretisch gezien kun jij dat nog gewoon meepakken met jouw einddatum van 29 december. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@SquareOne Je wagenpark beheerder moet contact opnemen, jij komt bij een gewone servicedesk en hebt geen inzicht in de contracten van je werkgever met Ayvens (tenminste, ik neem aan dat jij geen accountmanager gesproken hebt een niet de wagenparkbeheerder bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
@SquareOne die van mij staat op 1 december. Daarvan zegt Tesla zelf dat het prima gaat lukken om hem voor 1 januari te leveren.
29 december zou ik ook wel heel spannend vinden.

Overigens is afkoop een bruto bedrag, dat mag je aftrekken van de bijtelling.
Dan zou het nog steeds veel voordeliger zijn dan wachten tot het nieuwe jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael010
Henkiejoo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:25:
@SquareOne die van mij staat op 1 december. Daarvan zegt Tesla zelf dat het prima gaat lukken om hem voor 1 januari te leveren.

ik denk dat de RDW het grote probleem vormt, zij krijgen rond die dagen super veel kenteken registraties te verwerken.

back in 2015 had ik geluk, een vw Golf GTE plugin hybrid tegen 8%, 29dec op kenteken, pas 16 januari in ontvangst mogen nemen.

Andere optie is om in de komende maanden ervoor te zorgen dat de auto vervangen moet worden (bij gladheid toch dat stoepje meepakken?) reparatie is dan ineens geen optie meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Michael010 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:29:
[...]
ik denk dat de RDW het grote probleem vormt, zij krijgen rond die dagen super veel kenteken registraties te verwerken.
Dat is een geautomatiseerd proces, dat is echt geen bottleneck om een auto op kenteken of naam te zetten. De print die je krijgt is voldoende om aan te tonen dat de auto op naam staat. Het pasje komt altijd een paar dagen later, als dat dan een paar weken later is maakt dan toch niet uit? Die heb je nergens voor nodig, tenzij je de auto in die tussentijd weer wilt overschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:16
SquareOne schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:48:
[...]

Ik zit beetje in hetzelfde schuitje, huidig contract loopt tot 11 dec, Tesla mag pas geleverd worden vanaf 12 dec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bd-casemod schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:38:
[...]

Ik zit beetje in hetzelfde schuitje, huidig contract loopt tot 11 dec, Tesla mag pas geleverd worden vanaf 12 dec..
Denk dat dit op het randje van ‘Safe’ zit. Als ik de historie in het topic terug lees kan Tesla vaak wel leveren binnen 2 weken na het aflopen van de restrictie. Maar het is vrijwel nooit binnen 2 dagen na aflopen van de restrictie.

Bij jou zit je dan nog in 2025. Bij mij schiet je dan 2026 in. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Henkiejoo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:25:

Aha! Goed om te weten dat dit bedrag aftrekbaar is. Eens opzoeken hoe dat werkt.

M.i. zit je met 1 december inderdaad wel veilig voor levering in 2025. Tesla wilt natuurlijk nog zo veel mogelijk auto’s op 2025 op naam vanwege de kwartaalcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jongetje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:13:
@SquareOne Je wagenpark beheerder moet contact opnemen, jij komt bij een gewone servicedesk en hebt geen inzicht in de contracten van je werkgever met Ayvens (tenminste, ik neem aan dat jij geen accountmanager gesproken hebt een niet de wagenparkbeheerder bent).
Ik heb bericht gehad van de Ayvens account manager voor mijn werkgever. Maar ik ga ook nog eens een poging doen via de wagenparkbeheerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Ik heb in mei een Model Y Juniper RWD SR Pearl White besteld met een leverrestrictie vanuit de LM op 29-08. Enig idee wanneer ik een VIN en kenteken in de app kan verwachten? Zou dit ieder moment al kunnen zijn of ga ik waarschijnlijk nog wel even geduld moeten hebben? Levertermijn staat nu tussen 29 augustus en 28 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SquareOne schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:47:
[...]

Ik heb bericht gehad van de Ayvens account manager voor mijn werkgever. Maar ik ga ook nog eens een poging doen via de wagenparkbeheerder.
Jullie zullen niet binnen de actie vallen, wat ik eerder ook aangaf, omdat jouw contract dit jaar afloopt en je theoretisch dus gewoon nog van het bijtellingsvoordeel gebruik kunt maken. Actie geldt enkel voor contracten die begin 2026 eruit lopen (zo stond het in ieder geval in de e-mail vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
Roelio86 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:55:
Ik heb in mei een Model Y Juniper RWD SR Pearl White besteld met een leverrestrictie vanuit de LM op 29-08. Enig idee wanneer ik een VIN en kenteken in de app kan verwachten? Zou dit ieder moment al kunnen zijn of ga ik waarschijnlijk nog wel even geduld moeten hebben? Levertermijn staat nu tussen 29 augustus en 28 september.
Dat is exact hetzelfde model als ik met jouw levertijd net een paar dagen later (link), ik heb nog geen VIN maar dat zal dan redelijk gelijk lopen voor ons tweeën ;) volgensmij kan je een VIN verwachten binnen twee weken van de levering gemiddeld.

[ Voor 6% gewijzigd door jojost1 op 05-08-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
is al zo vaak langsgekomen. bij een restrictie wordt er pas vanaf die datum gekeken. Dus Tesla gaat vanaf 30 aug kijken of ze een auto kunnen matchen met je bestelling, dus daarvoor hoef je nog niets te verwachten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GardenSnakes
Zelfde bier maar dan LR quick silver op de 30ste. Kijkend op het forum zal het wel rond of na de lever restrictie datum zijn. Denk ondertussen de Tesla voorraad pagina in de gaten houden, hopelijk kunnen ze die matchen voor snelle levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Update:
Tesla model Y, Long range achterwielaandrijving, pearl white, accessoires: trekhaak (achteraf/afneembaar), dakdragers (ook achteraf/afneembaar uiteraard). Verder alles standaard.

DatumUpdate
4 augSMS ontvangen om te plannen: levering op 11 augustus
5 augKenteken toegewezen in app

[ Voor 5% gewijzigd door Bozznl op 05-08-2025 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick1991
  • Laatst online: 06-10 16:21
Hallo allemaal,

Gisteren de Tesla Model Y RDW Quicksilver via de LM besteld.
Nu afwachten.. :O
Ga van een Kona 2019 Electric naar de Tesla, mooie vooruitgang denk ik.

Gr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zOoz
Vandaag mijn model Y opgehaald, geen opmerkingen verder zag er allemaal prima uit.

En mijn vorige auto was ook een Kona electric 2020. Zeker een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyW
EddyW schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:29:
[...]

Update 2 augustus: Leverwindow aangepast nu van 11 augustus t/m 27 augustus. Was 6 augustus t/m 12 september
Update 6 augustus: Leverwindow nu van 15 augustus t/m 21 augustus. Het gaat nu hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael010
EddyW schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:09:
[...]

Update 6 augustus: Leverwindow nu van 15 augustus t/m 21 augustus. Het gaat nu hard.
Hier staat het al weken steady op 6 aug - 12 sept.

net de API aan de gang gekregen, zit nog niet veel schot in de zaak:

---------------------------------------------
ORDER INFORMATION
Order Details:
- Order ID: RN125xxxxxx
- Status: BOOKED
- Model: my
- VIN: N/A

Reservation Details:
- Reservation Date: N/A
- Order Booked Date: N/A

Vehicle Status:
- Vehicle Odometer: N/A N/A

Delivery Information:
- Routing Location: N/A (N/A)
- Delivery Window: 6 August - 12 September
- ETA to Delivery Center: N/A
- Delivery Appointment: None

[ Voor 54% gewijzigd door Michael010 op 07-08-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael010
Zijn er bij anderen die rond 14-17 juli besteld hebben al ontwikkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Hebben jullie het idee dat ze op volle toeren draaien met de Juniper productie? Afgelopen maanden veel berichten over dat Tesla verkoop zo slecht gaat.

Gezien de levertijden heb ik het gevoel dat er óf veel vraag is, óf dat er niet op volle productie wordt gedraaid.

Voorgaande jaren was het naar mij idee juist vaak; volle bak productie en prijzen aanpassen waar nodig om ze verkocht te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door SquareOne op 07-08-2025 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:17
Net mijn Tesla Model Y besteld via Van Mossel. Benieuwd hoelang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SquareOne schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:34:
Hebben jullie het idee dat ze op volle toeren draaien met de Juniper productie? Afgelopen maanden veel berichten over dat Tesla verkoop zo slecht gaat.

Gezien de levertijden heb ik het gevoel dat er óf veel vraag is, óf dat er niet op volle productie wordt gedraaid.

Voorgaande jaren was het naar mij idee juist vaak; volle bak productie en prijzen aanpassen waar nodig om ze verkocht te krijgen.
Kom vrijwel dagelijks een volle trailer nieuwe MY Junipers tegen hier in de buurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael010
Michael010 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:40:

vers van de pers:
07-08-2025: leverdatum veranderd naar: 22 August - 7 September

zou het dan toch mogelijk zijn om 30-08 ermee op vakantie te kunnen.
Morgen eens een belletje naar tesla sales doen om te zien of een levering eerder mogelijk is.

Geen VIN nog

[ Voor 11% gewijzigd door Michael010 op 07-08-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13:58
Michael010 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:56:
[...]

vers van de pers:

Morgen eens een belletje naar tesla sales doen om te zien of een levering eerder mogelijk is.

Geen VIN nog
Ben benieuwd of jouw belletje iets doet met je levertijd. Hou je ons op de hoogte? Mijn aanname is dat het toewijzen en leveren van de auto's een heel rigide proces is. Maar dat is alleen gebasseerd op gevoel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:48
Michael010 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:18:
M3P in Quicksilver besteld op 21/07, maar nog geen VIN gehad. Via de API krijg ik enkel augustus 2025 terug als leverindicatie.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVH050
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16:10
MY RWD Stealth grey besteld op 16-07. Nog geen VIN.
Duurt langer dan vorig jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
MY RWD Pearl White
- Besteld: 9 July 2025
- Verwachte levering: 15-21 August 2025
- Nog geen VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoit
  • Nu online
MY RWD Stealth Grey besteld op 24-07. Levering 11-27 augustus, nog geen VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 21:55
12 juni via Athlon een Model Y RWD Wit besteld met leverrestrictie 1 September.
Vandaag de SMS ontvangen en kan een afspraak inplannen voor 28 of 30 Juni.
Leverrestrictie eraf laten halen via LM.
Verwachte levering: 10 augustus - 4 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
Vraagje voor de vele leasegebruikers:

Mijn leasecontract bij Alphabet eindigt in februari 2026, maar ik kon en heb al zes maanden van tevoren een nieuwe auto besteld (gisteren, 7 augustus). Mijn werkgever heeft ervoor gekozen om mijn volgende auto, een Tesla Model Y RWD in Pearl White, via Van Mossel als leasemaatschappij te bestellen.

Ik begrijp dat sommigen hier te maken hebben met een 'leveringsrestrictie' van de leasemaatschappij. Is dit ook van toepassing op mijn situatie?

Daarnaast ben ik benieuwd of er gebruikers zijn die hun leasecontract hebben afgekocht om nog dit jaar te kunnen profiteren van de bijtellingsvoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
@Molukker Als de bestelling bij Tesla binnen is, krijg je een mail met de restrictie zoals die door de leasemaatschappij is opgegeven.
Ook zichtbaar in de Tesla app na registratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael010
[...]

vers van de pers:

Geen VIN nog
Zojuist met Tesla gesproken, dit model zoals besteld is momenteel geen voorraad (MY SR pearl white), verwachting is dat er voldoende tegen het eind van de maand beschikbaar zijn, om zo ook de levertijden weer terug te brengen naar max 2 weken.

Dus voor nu even wat minder vaak refreshen in de app voor mijzelf :)

[ Voor 4% gewijzigd door Michael010 op 08-08-2025 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Molukker schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:14:
Vraagje voor de vele leasegebruikers:

Mijn leasecontract bij Alphabet eindigt in februari 2026, maar ik kon en heb al zes maanden van tevoren een nieuwe auto besteld (gisteren, 7 augustus). Mijn werkgever heeft ervoor gekozen om mijn volgende auto, een Tesla Model Y RWD in Pearl White, via Van Mossel als leasemaatschappij te bestellen.

Ik begrijp dat sommigen hier te maken hebben met een 'leveringsrestrictie' van de leasemaatschappij. Is dit ook van toepassing op mijn situatie?

Daarnaast ben ik benieuwd of er gebruikers zijn die hun leasecontract hebben afgekocht om nog dit jaar te kunnen profiteren van de bijtellingsvoordelen.
Waarschijnlijk wel, je kunt proberen hierover wat te regelen met je werkgever, zodat de auto nog dit jaar geleverd kan/mag worden.
Kost ze wellicht 2 maanden afkopen, maar heb je wel lagere bijtelling. (En dus een blijere medewerker). Maar is wellicht afhankelijk van je werkgevers relatie met Alphabet....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
@Henkiejoo @ZeRoC00L

Bedankt voor jullie input. Ik heb zojuist de fleetafdeling gemaild en verwacht maandag een reactie op het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:48
Mijn M3P Quicksilver order is opgeschoven naar september

Differences found:
- Order 0.details.tasks.scheduling.deliveryWindowDisplay: Aug 2025
+ Order 0.details.tasks.scheduling.deliveryWindowDisplay: Sep 2025
- Order 0.details.tasks.scheduling.card.messageBody: Aug 2025
+ Order 0.details.tasks.scheduling.card.messageBody: Sep 2025

> Orders saved to 'tesla_orders.json'

ORDER INFORMATION
Order Details:
- Order ID: RN12XXXXXX
- Status: BOOKED
- Model: m3
- VIN: N/A

Reservation Details:
- Reservation Date: 2025-07-21T14:39:08.931604
- Order Booked Date: 2025-07-22T07:52:21.781534

Vehicle Status:
- Vehicle Odometer: 30 KM

Delivery Information:
- Routing Location: None (N/A)
- Delivery Window: Sep 2025
- ETA to Delivery Center: None
- Delivery Appointment: None

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronver
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-08 08:55
Michael010 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:18:
ja was een model Y SR in Quicksilver (prive) op 17 juli besteld
Ging naar September
Alternatief gekozen :
Een voorgeconfigureerde RWD LR in Quicksilver met 20”
Maandag 11e ophalen in Tilburg

[ Voor 5% gewijzigd door ronver op 08-08-2025 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daros
ronver schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:02:
[...]
ja was een model Y SR in Quicksilver (prive) op 17 juli besteld
Ging naar September
Alternatief gekozen :
Een voorgeconfigureerde RWD LR in Quicksilver met 20”
Maandag 11e ophalen in Tilburg
Miste hem al op de website. Twijfelde om hem ook te kiezen. Te lang getwijfeld 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronver
Daros schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:53:
[...]

Miste hem al op de website. Twijfelde om hem ook te kiezen. Te lang getwijfeld 😅
er was nog een dual motor in dezelfde kleur…

Nu ophalen - de hal is erg leeg maar zal wel vakantie-effect zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
ronver schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:32:
[...]
er was nog een dual motor in dezelfde kleur…

Nu ophalen - de hal is erg leeg maar zal wel vakantie-effect zijn….
Zag het, ook leuke optie maar heb ik het inruil voordeel niet.
Las dat vandaag Berlin weer begint, de vakantie is voorbij. Ben dus benieuwd of we vandaag een vin regen gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
Daros schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:34:
[...]
Las dat vandaag Berlin weer begint, de vakantie is voorbij. Ben dus benieuwd of we vandaag een vin regen gaan zien.
Ah heeft de productielijn een tijd stilgelegen? Didn’t know, waar vond je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kan mij niet voorstellen dat die fabriek stil heeft gelegen hoor. Bijna geen enkel bedrijf gaat vandaag de dag volledig dicht. ;)
En zag de afgelopen weken gewoon dagelijks trailers vol MY's voorbij rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2025 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seb_Hi87
  • Laatst online: 07:24
Tesla model Y, Long range achterwielaandrijving, Quick Silver, accessoires: trekhaak. Verder alles standaard.

DatumUpdate
29 juliBesteld Model Y QuickSilver RWD Standard Range met trekhaak (privé aangeschaft). Levering augustus 2025.
31 juliInruilaanbod (beschamend laag…geaccepteerd), scheelt gedoe en inruilbonus á € 4000,- compenseert e.e.a. enigzins.
1 augustusVerwachte levering aangepast 27 augustus - 30 september 2025.
7 augustusToch wat actieradius stress, bestelling aangepast naar RWD Long Rang.
10 augustusVerwachte levering aangepast 23 augustus - 29 september 2025.

Dat is de story so-far, nog geen VIN in de app of via de API. Ik volg met interesse en ongeduld dit forum 🙂😂…

[ Voor 3% gewijzigd door Seb_Hi87 op 11-08-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:21:
Kan mij niet voorstellen dat die fabriek stil heeft gelegen hoor. Bijna geen enkel bedrijf gaat vandaag de dag volledig dicht. ;)
En zag de afgelopen weken gewoon dagelijks trailers vol MY's voorbij rijden.
jojost1 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:00:
[...]

Ah heeft de productielijn een tijd stilgelegen? Didn’t know, waar vond je dat?
Werd hier benoemd
https://tff-forum.de/t/da...ferungen-2025/376767/3547

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:48
Model Y Ultra Red RWD met trekhaak besteld als upgrade voor een model 3 RWD met trekhaak.

Ik lijk nu toch iets langer te moeten wachten dan verwacht... 🫣

DatumUpdate
1-08 Model Y Ultra Red met trekhaak besteld Levering: augustus 2025 .
5-08 Inruilaanbod gekregen en geaccepteerd. Levering: augustus 2025
5-08 Telefonisch contact gehad, of alles goed was gegaan en of ik akkoord was met voorgestelde afleverlocatie, Mondelinge vermelding dat auto tussen mid en eind augustus wordt geleverd.
9-08 Verwachte levering aangepast, Levering: 10 september – 30 september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael010
[...]

vers van de pers:

Geen VIN nog
Ik denk dat Berlijn weer aan het werk is gegaan na een vakantie, want zojuist is de verwachte levering met 2 dagen naar voren gehaald;

MY SR Pearl White
- Delivery Window: 20 August - 5 September

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Michael010 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

Ik denk dat Berlijn weer aan het werk is gegaan na een vakantie, want zojuist is de verwachte levering met 2 dagen naar voren gehaald;

MY SR Pearl White
Ah, bij mij ook inderdaad. Stond op 29 augustus - 30 september en nu op 21 augustus - 27 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 21:55
Michael010 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

MY SR Pearl White
Hier ook inderdaad, zelfde setup en zelfde window! (wel pas vanaf 1 september terug in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GardenSnakes
Hier ook aangepast, bij mij maar 1 dagje vervroegd (mogelijk door leverrestrictie?). Van 30/8 - 30/9 naar 30/8 - 29/9. Is voor de LR Quick silver

[ Voor 12% gewijzigd door GardenSnakes op 11-08-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kekboi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:15
Hier staat hij al 2 weken op 14 augustus - 20 september. Gok gezien het feit dat het over 3 dagen 14 augustus is, en het timeframe nog altijd niet is aangepast, het waarschijnlijk later gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddyW
EddyW schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:09:
[...]

Update 11 augustus: VIN in app beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
jojost1 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:13:
Vorige week een RWD SR Model Y wit besteld...
Hier ook een update van de levertijd :)

- 11/08: datum 20 aug - 05 sept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael010
EddyW schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

Update 11 augustus: VIN in app beschikbaar
Kijk! Gaat hard nu, hopelijk voor je vakantie nog?
Blijft wel apart, zelfde configuratie, dag later besteld en toch eerder beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyW
Michael010 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:50:
[...]

Kijk! Gaat hard nu, hopelijk voor je vakantie nog?
Blijft wel apart, zelfde configuratie, dag later besteld en toch eerder beschikbaar :)
Ja dat is inderdaad wel apart, kan het niet verklaren. Mogelijk dat ze kijken hoevaak je de app met de leverstatus refreshed om te bepalen hoe eager/wanhopig je bent. Hoe vaker je refreshed hoe eerder je aan de beurt bent ;) Ik weet nog niet of het lukt voor de vakantie, ik heb nog geen sms gehad voor inplannen afspraak. Tussen VIN beschikbaar en SMS zit vaak wel een paar dagen en tussen SMS en eerste mogelijkheid op halen toch ook.

Update 12-08 16:18 aangevuld met onderstaand overzicht

Model Y RWD SR Pearl White with Black interior
17-07: besteld
25-07: leverdatum 6 augustus - 12 september
06-08: leverdatum 15 augustus - 21 augustus
11-08: VIN bekend

[ Voor 14% gewijzigd door EddyW op 12-08-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronver
Daros schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:34:
[...]

Zag het, ook leuke optie maar heb ik het inruil voordeel niet.
Ik heb een verkoper mij een email laten sturen dat ee inruilkorting ook in September zou gelden. Ms een optibtw geen inruilpremie op de dual motor? Das vreemd, ik denk dat je die best kunt bedingen.
Heb je wel de betere stereo - die is nu niet best op de Y LR vergeleken met mijn 2023 Y ( die -lijkt het - de lease ingaat)

[ Voor 20% gewijzigd door ronver op 12-08-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVH050
JBVH050 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:23:
MY RWD Stealth grey besteld op 16-07. Nog geen VIN.
Duurt langer dan vorig jaar...
Zonet is de leverdatum aangepast. Was 11 augustus/27 augustus, nu 22 augustus/6 september. Privé aanschaf.
Ik ben bang dat de 4k extra inruil niet gaat lukken. En dus geen deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
JBVH050 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:21:
[...]

Zonet is de leverdatum aangepast. Was 11 augustus/27 augustus, nu 22 augustus/6 september. Privé aanschaf.
Ik ben bang dat de 4k extra inruil niet gaat lukken. En dus geen deal.
Als het door toedan van Tesla niet lukt om hem in augustus te leveren behoud je de 4k.
Wel moet je hem accepteren als er toch een optie komt, dus mochten ze 29 augustus de Tesla kunnen leveren en kan jij dan niet, dan komt het inderdaad wel te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
Moment van levering maakt inderdaad niet uit voor de 4k is me meerdere malen verteld door Tesla (ook via mail), zolang maar besteld is voor september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVH050
Dat wil ik graag zwart op wit zien en rijd morgen even langs. Dank voor reactie en hoop natuurlijk spoedig in een comfortabel geveerde Juniper te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoit
  • Nu online
Hier ook myj rwd sr stealth grey aangepast van 11-27 aug naar 21 aug - 6 sep

[ Voor 9% gewijzigd door mvoit op 12-08-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVH050
Daros schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

Als het door toedan van Tesla niet lukt om hem in augustus te leveren behoud je de 4k.
Wel moet je hem accepteren als er toch een optie komt, dus mochten ze 29 augustus de Tesla kunnen leveren en kan jij dan niet, dan komt het inderdaad wel te vervallen.
Ik ben net even langsgeweest. Het is precies zoals jij schetst.
Dat gaat van mijn kant goedkomen, dus ik wacht ongeduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjontrader
  • Laatst online: 28-08 11:06
Hi Allemaal,

Nieuw hier na aanschaf van een Y LR RWD in Diamond Black / 19 inch Crossflow, besteld op 23-07. Cash besteld, inmiddels de factuur met vermelding van VIN nummer voldaan. Gefactureerd 06-08, leverwindow staat op 18-24 augustus. De app zelf toont nog geen VIN.

Direct een vraag voor mede bestellers, ik ben benieuwd welk artikelnummer er bij jullie voertuig op de factuur staat? Bij mij is dit MTY52, een artikelnummer wat niet voorkomt in de populaire Tesla databases. Ik vraag dit omdat ik stille hoop heb dat het voertuig met de nieuwe LG 5M batterij geleverd wordt, in plaats van het oude 5L pakket wat vaak de aanduiding MTY4... heeft.

Tesla zelf geeft daar natuurlijk geen uitsluitsel over :)
Pagina: 1 ... 66 ... 82 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.