Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-10 11:40
Venxir schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:21:
[...]

Dat heb ik de afgelopen maand druk gedaan maar zowel de Themis als Silver Glory die onderweg waren zijn allang weer vertrokken. Ik kon voor de rest geen schepen met Tesla vinden richting Zeebrugge.

Bij nader inzien, als ik een tesla forum mag geloven zit de auto met mijn VIN-serie op de boot genaamd THEBEN.
Dan wordt het helaas eind augstus pas.
Hey, mijn Tesla M3 Stealth Grey zit in/op hetzelfde schuitje. Zelfde datums als jij in de app. VIN 578. Het lijkt erop dat wij dikke pech hebben, want latere batches zijn allemaal al aangekomen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
Chrizzl schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

Hey, mijn Tesla M3 Stealth Grey zit in/op hetzelfde schuitje. Zelfde datums als jij in de app. VIN 578. Het lijkt erop dat wij dikke pech hebben, want latere batches zijn allemaal al aangekomen. :-(
Ja idd 578 terwijl we al ruim in de 590 zitten... Heb jij nog specifieke dingen op de M3 zoals wit interieur?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrizzl
Venxir schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Ja idd 578 terwijl we al ruim in de 590 zitten... Heb jij nog specifieke dingen op de M3 zoals wit interieur?
Nee, helemaal standaard. Enige optie is de kleur lak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-09 12:55
Heeft iemand ervaring met de inruil bij Tesla?

Ik ruil mijn 2023 MY RWD in voor de Juniper MY RWD. VIN via de API beschikbaar, verwachte levering 24-08 tot 30-08.

Kijkt men heel kritisch naar de inruil auto of zal deze makkelijk geaccepteerd worden? Dit ivm schoonmaken, eventuele steenslag, ect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 14:57
joost01 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:42:
Heeft iemand ervaring met de inruil bij Tesla?

Ik ruil mijn 2023 MY RWD in voor de Juniper MY RWD. VIN via de API beschikbaar, verwachte levering 24-08 tot 30-08.

Kijkt men heel kritisch naar de inruil auto of zal deze makkelijk geaccepteerd worden? Dit ivm schoonmaken, eventuele steenslag, ect.
2 weken terug in Hengelo werd er (terwijl we de nieuwe auto van moeders bekeken) een rondje gelopen rondom de oude door de delivery medewerker, en werden er wat aantekeningen gemaakt op een schema net alsof je een huurauto ophaalt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lob8ISGCnfc5TGa8nfqUnTuI3HI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/B1HJDoNVUPT9ZFCQ0f3cCinF.jpg?f=user_large
Kreeg niet de indruk dat daar direct wat mee gedaan werd en hebben van de kleine krasjes die er op zaten (op álle auto's zit wel iets) ook niets meer gehoord, en denk ook niet dat de gene die dat doet écht op de hoogte is van de staat van de auto, anders dan de kmstand die bijgewerkt wordt. Het is vooral vastleggen van dat je het beiden eens bent hoe de auto ingeleverd is.
Als de schades te groot / duidelijk anders dan je aangegeven hebt, en/of je die erafgereden bumper er weer aangechat-ai'd hebt, kun je achteraf nog wat geauwehoer krijgen als ik de overeenkomst goed begrijp, als je dit niet gemeld hebt met inruilen (vermoed ik), maar ik denk dan: dan moet je maar een betere intakeprocedure hebben, meer foto's of even een medewerker bij een SC die een rondje doet voor een bod. En waarschijnlijk heb je het dan ook écht over "grote" krassen en deuken.
Er moest daar ter plekke ook een kleine overeenkomst getekend worden. Heb hem even snel doorgelezen, maar vergeten er een foto van te maken. Ik vermoed dat het deze is https://www.tesla.com/sit...n-terms-conditions-nl.pdf
Met dus de toevoeging van de pagina met het plaatje met "schades", en de kmstand.

De staat van mijn auto is onveranderd sinds de foto's. Ik heb duidelijke foto's gemaakt. Mijn auto heeft op de voorklep ook 2 kleine plekjes van een steentje (je moet écht op 50cm afstand kijken om het te zien én weten waar het zit). Is dat écht schade, of is het een gebruiksspoor van een auto die 40k gereden heeft? Denk dat er geen enkele is zónder tenzij na aflevering op transport gezet en direct in de PPF gezet zijn.

In alle gevallen denk ik: Alles wat niet expliciet staat dat moet, niet doen. Ik ga binnenkort mijn Y inruilen, maar hij gaat er "netjes" heen, maar echt niet brandschoon, staat de komende 2 weken onder een afdakje. Hij heeft zijn laatste wasstraatje gezien in elk geval.
Binnenkort nog even de binnenkant een beetje netjes maken, stofzuiger erdoorheen, originele matten er weer in, kijken of ik de hoedenplank nog ergens heb en dan is het prima.
Ze gaan toch allemaal naar de handel, de inruilprijs is enkel door die extra 4k "prima" te noemen, en anders gewoon schandalig laag (zoals gewoonlijk :+)

TL:DR, zou me er niet te druk om maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Mar.tin op 20-08-2025 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Mijn delivery window is zojuist "verschoven" van "augustus" naar 30 augustus - 30 september

Maakt nog niet erg hoopvol op een levering in augustus, waar ik wel op hoop. Er zitten nog meer weekeinden weg aan te komen in september en het is lekker om gewoon km's te kunnen rammen en niet met 2000km in mn achterhoofd te zitten.

Blauwe RWD Y 19" 13-08 besteld

[ Voor 53% gewijzigd door Mar.tin op 20-08-2025 22:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joost01
Volgens de API is mijn MY RWD zojuist de FACTORY_GATE gepasseerd.
etaToDeliveryCenter -> 2025-08-26T00:00:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 21:37
joost01 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:15:
Volgens de API is mijn MY RWD zojuist de FACTORY_GATE gepasseerd.
etaToDeliveryCenter -> 2025-08-26T00:00:00
Wanneer heb jij jouw MY besteld Joost?

TheSpeedSkater

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seb_Hi87
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07:26
Weer een update :-)
DatumUpdate
29 juliBesteld Model Y QuickSilver RWD Standard Range met trekhaak (privé aangeschaft). Levering augustus 2025.
31 juliInruilaanbod (beschamend laag…geaccepteerd), scheelt gedoe en inruilbonus á € 4000,- compenseert e.e.a. enigzins.
1 augustusVerwachte levering aangepast 27 augustus - 30 september 2025.
7 augustusToch wat actieradius stress, bestelling aangepast naar RWD Long Rang.
10 augustusVerwachte levering aangepast 23 augustus - 29 september 2025.
13 augustusVIN bekend via API (Phyton Script).
14 augustusUpdate van de delivery window: 25 Augustus - 31 Augustus (in App).
21 augustusETA to delivery center 27-08, via API (Utrecht) + VIN in App (in App).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Wel bijzonder dat de website nog STEEDS levering in augustus aangeeft voor nieuwe orders. Behalve voor de LR AWD, die is naar Sept geschoven. Ze lijken toch ergens een grote stapel modellen nog te verwachten te kunnen maken de komende week oid.

Ik las op reddit mensen uit Qatar, die blijkbaar ook uit berlijn geleverd worden, dat er orders al teruggeschoven zijn naar November vanaf juni..

[ Voor 47% gewijzigd door Mar.tin op 21-08-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost01
TheSpeedSkater schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:44:
[...]

Wanneer heb jij jouw MY besteld Joost?
21 juli. Ik heb RWD pearl white besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:36
joost01 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:47:
[...]

21 juli. Ik heb RWD pearl white besteld.
blijft echt bijzonder, ik 16 juli, dezelfde config, maar nog geen enkele vorm van activiteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:59
Heb gisteren contact gehad met Delivery Center Tilburg over de levering. Leasemaatschappij heeft eind mei de bestelling geplaatst (MY RWD) met als opmerking dat de auto in september geleverd moet worden. Dit i.v.m. huidige auto die 2 oktober de deur uit gaat.

Aangezien het bijna september is en ik nog geen activiteit in de app zag, toch maar even een belletje gedaan.

Ze verwachten dat de auto de 1e of 2e week van september geleverd kan gaan worden. Mede door het einde kwartaal verwachten ze er in september veel te gaan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
Mar.tin schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:38:
Wel bijzonder dat de website nog STEEDS levering in augustus aangeeft voor nieuwe orders. Behalve voor de LR AWD, die is naar Sept geschoven. Ze lijken toch ergens een grote stapel modellen nog te verwachten te kunnen maken de komende week oid.

Ik las op reddit mensen uit Qatar, die blijkbaar ook uit berlijn geleverd worden, dat er orders al teruggeschoven zijn naar November vanaf juni..
Geen idee hoor ben ook maar een leek maar misschien draait Berlijn per week of week deel voor een bepaalde markt? Dus dat ze een aantal dagen produceren voor de Nederlandse markt? In het kader van efficiëntie en je vrachtwagens vol krijgen niet een gekke gedachte? En ik vraag me af wat het betekent dat er een VIN gekoppeld is (onder water, dus wel zichtbaar in de API maar niet in de app) voor de productie. Het leek mij een soort van logisch dat als je een VIN kan zien (nogmaals via de API) dat de auto reeds geproduceerd is. Echter, wat ook misschien mogelijk is, is dat deze VIN in principe gereserveerd is als jouw voertuig maar dat deze helemaal nog niet geproduceerd is (dat de VIN uiteindelijk de code is wat de fabriek moet gaan uitspuwen). Mocht er nou iets fout gaan in de productie of hij dondert ergens van de vrachtwagen dat er dat er een ander voertuig geproduceerd wordt (de reden dat de VIN misschien pas aan de klant gecommuniceerd wordt op het moment dat ie door de kwaliteitscontrole is en letterlijk onderweg naar Nederland is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael010
ik las net dat er een brand in een Tesla fabriek in Grünheide is geweest gisteren, wellicht daardoor iets meer vertraging?

https://www.handelsblatt....-evakuiert/100149534.html

[ Voor 4% gewijzigd door Michael010 op 21-08-2025 10:53 ]

• Mar.tin
WvB22 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:48:
[...]

Geen idee hoor ben ook maar een leek maar misschien draait Berlijn per week of week deel voor een bepaalde markt? Dus dat ze een aantal dagen produceren voor de Nederlandse markt? In het kader van efficiëntie en je vrachtwagens vol krijgen niet een gekke gedachte? En ik vraag me af wat het betekent dat er een VIN gekoppeld is (onder water, dus wel zichtbaar in de API maar niet in de app) voor de productie. Het leek mij een soort van logisch dat als je een VIN kan zien (nogmaals via de API) dat de auto reeds geproduceerd is. Echter, wat ook misschien mogelijk is, is dat deze VIN in principe gereserveerd is als jouw voertuig maar dat deze helemaal nog niet geproduceerd is (dat de VIN uiteindelijk de code is wat de fabriek moet gaan uitspuwen). Mocht er nou iets fout gaan in de productie of hij dondert ergens van de vrachtwagen dat er dat er een ander voertuig geproduceerd wordt (de reden dat de VIN misschien pas aan de klant gecommuniceerd wordt op het moment dat ie door de kwaliteitscontrole is en letterlijk onderweg naar Nederland is.
Zo iets zal het inderdaad wel zijn, dan nog, maken ze (vermoedelijk) rond de 5-6000 wagens per week, dus je hebt het gauw over een vrachtwagen of 1000 aan transport, het zijn behoorlijke aantallen, ben benieuwd of ze in de toekomst misschien met treinen gaan rijden, lijkt me een stuk efficienter dan steeds 5-6 wagens op een truck proppen en die heel DE door laten rijden :).

Aan de andere kant, met de huidige afleveraantallen van bijvoorbeeld juni en juli bij elkaar opgeteld (pakweg 1500 stuks) heb je het over 1,5-2 dagen aan productie, zelfs bij dubbel die aantallen gaat het maar om een dag of 4.

[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 21-08-2025 11:13 ]

• Mar.tin
Michael010 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:52:
ik las net dat er een brand in een Tesla fabriek in Grünheide is geweest gisteren, wellicht daardoor iets meer vertraging?

Hopen dat het meevalt en het inderdaad een klein brandje is geweest, dat met een paar uur opruimen en wat kleine fikses weer doorrammen is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leor79
  • Laatst online: 09-10 19:58
Ook ik zal binnenkort me onder de Tesla rijders gaan begeven aangezien mijn werkgever op 100% EV rijden overstapt. Het wordt mijn eerste EV na altijd ICE lease auto's gereden te hebben. Begin juli heb ik mogen kiezen via de LM en heb voor een MY SR Pearl White 19" gekozen. Net als sommigen van jullie, ben ik dus ook reuze benieuwd wanneer hij gaat komen - dus ik volg al een tijdje dit topic (en andere topics als lurker) en maak ik dagelijks gebruik van de prachtige API om te zien of er schot in zit. ;) Mijn tijdframe ziet er tot nu toe zo uit:

14.07Bestelling geplaatst bij de LM; levertijd volgens LM is 2-3 weken - maar dat nam ik al met een korreltje zout.
17.07Bevestiging LM dat keuze auto accoord is.
21.07Toegang tot Tesla account ontvangen.
23.07RN nummer ontvangen en telefoontje vanuit Tesla of alles accoord was. Medewerkster gaf aan dat de auto gepland staat voor levering 2e helft augustus. App gaf aan 30.08 - 30.09
28.07Levertijd in app wordt gewijzigd naar 11.08 - 27.08. Besteldatum is in de app ook aangepast naar 28.07 ipv 21.07. Geen idee waarom.
07.08Levertijd in app wordt gewijzigd naar 21.08 - 27.09.

En toen bleef het twee weken still in de app, maar ook in de API.... :X Geen VIN, geen ETA, geen SMS. In principe mag ik dus niet klagen, want we zijn vandaag pas op de eerste dag van het levervenster en augustus is nog niet voorbij natuurlijk - maar als het stuk ongeduld wat ik ben, kan ik niet wachten O-). Afwachten dus....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
Leor79 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:41:
Ook ik zal binnenkort me onder de Tesla rijders gaan begeven aangezien mijn werkgever op 100% EV rijden overstapt. Het wordt mijn eerste EV na altijd ICE lease auto's gereden te hebben. Begin juli heb ik mogen kiezen via de LM en heb voor een MY SR Pearl White 19" gekozen. Net als sommigen van jullie, ben ik dus ook reuze benieuwd wanneer hij gaat komen - dus ik volg al een tijdje dit topic (en andere topics als lurker) en maak ik dagelijks gebruik van de prachtige API om te zien of er schot in zit. ;) Mijn tijdframe ziet er tot nu toe zo uit:

14.07Bestelling geplaatst bij de LM; levertijd volgens LM is 2-3 weken - maar dat nam ik al met een korreltje zout.
23.07RN nummer ontvangen en telefoontje vanuit Tesla of alles accoord was. Medewerkster gaf aan dat de auto gepland staat voor levering 2e helft augustus. App gaf aan 30.08 - 30.09
28.07Levertijd in app wordt gewijzigd naar 11.08 - 27.08. Besteldatum is in de app ook aangepast naar 28.07 ipv 21.07. Geen idee waarom.
06.08Levertijd in app wordt gewijzigd naar 11.08 - 27.08.

En toen bleef het twee weken still in de app, maar ook in de API.... :X Geen VIN, geen ETA, geen SMS. In principe mag ik dus niet klagen, want we zijn vandaag pas op de eerste dag van het levervenster en augustus is nog niet voorbij natuurlijk - maar als het stuk ongeduld wat ik ben, kan ik niet wachten O-). Afwachten dus....
Hier precies hetzelfde, ook zelfde config. Denk dat we in dezelfde batch zitten..! :)
Hopelijk één dezer dagen wel even een keer een update van het tijdvak dan wel een VIN.
Hoop hem wel uiterlijk 5 september op te kunnen halen aangezien ik dan mijn huidige wagen dien in te leveren.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:15

Shiro

Serenity

Roelio86 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Hier precies hetzelfde, ook zelfde config. Denk dat we in dezelfde batch zitten..! :)
Hopelijk één dezer dagen wel even een keer een update van het tijdvak dan wel een VIN.
Hoop hem wel uiterlijk 5 september op te kunnen halen aangezien ik dan mijn huidige wagen dien in te leveren.
Hier nog een met exact hetzelfde, maar dan op 2 augustus besteld. Zal wel na september worden denk ik.

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leor79
[...]

Tsja, meer dan afwachten kan ik / kunnen wij toch niet :P Hier geen druk vanuit de LM met de huidige auto, deze is de termijn al voorbij en ik moet alleen met ze afkaarten wanneer deze wordt opgehaald. En zolang de Tesla er nog niet is, kan dat nog niet - maar dat is geen probleem. :) Het jammere vind ik persoonlijk wel het relatief lange leverwindow van 6 weken in de app voor mijn bestelling.... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattamatta
  • Laatst online: 01-10 15:02
Michael010 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:52:

Oef, hier staat dat ze sinds maandag al bepaalde delen van de fabriek gesloten hebben ivm de brand https://www.barrons.com/a...afactory-fire-ev-2bba06c7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 16:04
De brand heeft geen invloed voor model Y die komen uit Berlijn hoor ik net aan de telefoon.

De belofte dat ze mij auto 22 augustus of eind augustus kunnen leveren gaan ze niet halen. Fabriek geeft aan pas begin september weer Pearl White RWD te gaan produceren en vervolgens derde of vierde week van september uit te gaan leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mattamatta
Een andere bron: "Production stopped immediately after the incident on Monday afternoon. According to Handelsblatt, operations resumed only gradually on Tuesday – drive unit assembly restarted in the afternoon, while battery pack assembly did not restart at all. Employees unable to perform their usual production tasks attended training sessions and courses, including first-aid classes." - https://www.electrive.com...at-teslas-german-factory/

• Michael010
Goede info allen, ik vind het jammer dat Tesla niet communiceert en zomaar aflever-windows verschuift.

• Roelio86
TDCCBB schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:50:
De brand heeft geen invloed voor model Y die komen uit Berlijn hoor ik net aan de telefoon.

De belofte dat ze mij auto 22 augustus of eind augustus kunnen leveren gaan ze niet halen. Fabriek geeft aan pas begin september weer Pearl White RWD te gaan produceren en vervolgens derde of vierde week van september uit te gaan leveren.
Oh lekker dan als dit klopt...

• Sito

Bedoel je niet dat het juist effect heeft op de model Y? Gigafactory Berlin-Brandenburg staat in Grünheide en is de enige factory van Tesla in Europa. Deze produceert alleen model Y's.

• Shiro

Shiro

Serenity

Niet dat ik het niet geloof, maar wat is de bron hiervan? Dit verbaasd mij wel wat, het lijkt erop dat er dusdanig grote vraag is dat men niet tijdig kan leveren nu? Met alle rare fratsen van Musk dacht ik dat ze duimen aan het draaien waren in Berlijn :p

Ik hoop maar dat ze niet gaan klagen over de km stand en inruilbod, want dan zit er zowat anderhalf maand tussen het uitbrengen van inruil bod en daadwerkelijk dat ik de oude Tesla inlever.

Juniper RWD

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Shiro schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Niet dat ik het niet geloof, maar wat is de bron hiervan? Dit verbaasd mij wel wat, het lijkt erop dat er dusdanig grote vraag is dat men niet tijdig kan leveren nu? Met alle rare fratsen van Musk dacht ik dat ze duimen aan het draaien waren in Berlijn :p

Ik hoop maar dat ze niet gaan klagen over de km stand en inruilbod, want dan zit er zowat anderhalf maand tussen het uitbrengen van inruil bod en daadwerkelijk dat ik de oude Tesla inlever.
Wat geeft je app aan? Ik denk namelijk dat je inruil aanbod verlopen is en dat je een nieuwe moet aanvragen.

• Shiro

Shiro

Serenity

Daros schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:48:
[...]

Wat geeft je app aan? Ik denk namelijk dat je inruil aanbod verlopen is en dat je een nieuwe moet aanvragen.
Die is nu nog geldig, ik heb het 13 augustus geaccepteerd. Ik bedoelde ermee dat als het ergens eind september wordt dat de nieuwe model Y wordt geleverd, dan zit er zowat anderhalf maand ertussen. Dus ik hoop niet dat het nog problemen gaat geven voor mijn inruilbod die van 13 augustus is.

Juniper RWD

• Daros
Shiro schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:57:
[...]

Die is nu nog geldig, ik heb het 13 augustus geaccepteerd. Ik bedoelde ermee dat als het ergens eind september wordt dat de nieuwe model Y wordt geleverd, dan zit er zowat anderhalf maand ertussen. Dus ik hoop niet dat het nog problemen gaat geven voor mijn inruilbod die van 13 augustus is.
Ze gaan je een nieuw aanbod doen en helaas is de ervaring die ik hoor dat ze weinig coulance toepassen.

• Chrizzl
Mijn verwachte levertijd van de M3 RWD is zojuist opgeschoven naar 22-29 augustus, terwijl ik nog geen SMS gehad heb.

Mijn gevoel zegt dat het de tweede week van september gaat worden voordat ik 'm op kan halen.

• Valentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Mijn MY RWD Pearl White levertijd is zojuist aangepast in de app:
Van 20 aug - 5 sept
Naar 2 sept - 18 sept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael010
Michael010 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:34:
[...]

16-07-2025: besteld door de LM
07-08-2025: leverdatum veranderd naar: 22 August - 7 September
11-08-2025: Delivery Window: 20 August - 5 September
15-08-2025: Geen VIN, of SMS in zowel App als API.
LM geeft aan geen delivery restrictions te hebben.. gaat hem niet worden voor mijn vakantie van 30-08 ben ik bang.
Bestelling: Model Y Juniper Standard Range (SR) RWD, Pearl White
Update:
07-08-2025: Delivery Window: 22 August - 7 September
21-08-2025: Delivery Window: 10 September - 30 September

Geen stress meer voor de vakantie van 30 aug. ik ga definitief niet met de Model Y.
komt goed uit, met inleveren van de huur auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 10:51
De betrouwbaarheid van die verwachte leverdata is wel erg mager, zo te lezen.

In mijn geval, tot op heden:
MYJ Stealth Grey RWD LR + trekhaak (prive)
Besteld op 29 juli
VIN via API sinds ~ 1 week, nog niet in app
Delivery window in app 26 aug - 1 sep, al een tijdje stabiel, was eerst langer window tot eind september

[ Voor 25% gewijzigd door ray1979 op 22-08-2025 07:02 ]

• Mar.tin
Het geeft wisselend hoop, misschien vallen de issues mee en gaan ze dit weekeind wel rammen. 1 blauwe RWD is genoeg in elk geval.

Website geeft ondanks dit nog steeds Augustus aan voor de RWD modellen. :+ nog even zieltjes lokken oid.

Ze zullen wel een boel annuleringen krijgen als ze iedereen erbij naaien met nieuwere lagere inruilbiedingen omdat ze verlopen zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:45
Update tot heden:
Model Y SR RWD deep blue metallic + trekhaak achteraf (zakelijk)
Besteldatum 30 juli
Verwachte levertijd 25 aug - 11 sept

[ Voor 5% gewijzigd door Kingsolo op 21-08-2025 18:03 ]

• Mar.tin
Kingsolo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:59:
Update tot heden:
Model Y RWD deep blue metallic + trekhaak achteraf
Besteldatum 30 juli
Verwachte levertijd 25 aug - 11 sept
Levertijd stabiel gebleven? Of verschoven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:45
Mar.tin schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:00:
[...]

Volgens mij stabiel. Hoor vanzelf wel als hij uitgeleverd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:23
Mar.tin schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:00:
[...]

Besteld op 30-07 (LR RWD white , wit interieur met trekhaak af fabriek. 19 inch wielen)
Geen enkele indicatie vwb VIN of kenteken tot op heden.
Oorspronkelijk leveringswindow 14-08 en 31-08.
Vandaag gewijzigd in: window 14-09 en 30-09...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhofa
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-09 13:44
mhofa schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:00:
Leuk om te volgen hier. YSR QS besteld op 29-7, met niet-Tesla inruil (bod €800 hoger dan indicatie). Levertijdraam was 20-8 - 30-9 en is sinds twee weken 20-8 (vandaag?) - 5-9.
Vandaag eerst ineens aangepast naar 12 september - 30 september en zojuist weer naar van 30-8 - 5-9... en de eindfactuur staat er nu ook in bij 'documenten'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentia
  • Nu online
Valentia schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:27:
Mijn MY RWD Pearl White levertijd is zojuist aangepast in de app:
Van 20 aug - 5 sept
Naar 2 sept - 18 sept
En nu weer aangepast:

September 2 - September 8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael010
Michael010 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:31:
[...]

Update:

Geen stress meer voor de vakantie van 30 aug. ik ga definitief niet met de Model Y.
komt goed uit, met inleveren van de huur auto.
Update:
21-08-2025: Delivery Window: 2 September - 8 September + een VIN in de API jeej! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
portefam schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:43:
[...]

Besteld op 30-07 (LR RWD white , wit interieur met trekhaak af fabriek. 19 inch wielen)
Geen enkele indicatie vwb VIN of kenteken tot op heden.
Oorspronkelijk leveringswindow 14-08 en 31-08.
Vandaag gewijzigd in: window 14-09 en 30-09...
Zojuist 30 minuten geleden WEER aangepast.
Nu 02-09 tot 08-09...
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leor79
Hier nog geen enkele aanpassing.... Nog steeds 21.08 - 27.09......geen VIN.

Zenuwslopend 🤣🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelio86
[...]

Ah hier nu ook weer een update, 31-08 - 06-09. Lijkt dan toch nog goed te komen! 🤞🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
MY RWD besteld op 5 aug. Ruil voorgaande model Y 2025 (11/2024) in.

In het begin stond er volgens mij levering augustus in de app maar er staat nu al een tijdje aflevering tussen 21 aug. tot 27 sept. Nog even geduld dus.

TheSpeedSkater

• TDCCBB
Shiro schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

Snap ik. Mijn bron: de Tesla medewerker van de Delivery afdeling die ik vanmiddag aan de lijn had.

Die kan natuurlijk alles gezegd hebben om mij rustig te krijgen. Maar dat is wat de medewerker me vertelde.

• TDCCBB
portefam schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:48:
[...]

Zojuist 30 minuten geleden WEER aangepast.
Nu 02-09 tot 08-09...
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen??
Zelfde hier. Stond gisteren op augustus. Vanmorgen op 2 sept 18 sept en nu 2 sept 8 sept. Ik ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ray1979
ray1979 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:32:
De betrouwbaarheid van die verwachte leverdata is wel erg mager, zo te lezen.

In mijn geval, tot op heden:
MYJ Stealth Grey RWD LR + trekhaak (prive)
Besteld op 29 juli
VIN via API sinds ~ 1 week, nog niet in app
Delivery window in app 26 aug - 1 sep, al een tijdje stabiel, was eerst langer window tot eind september
Sinds vandaag VIN in app en via API een in transit melding, ETA delivery center 28 aug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09-10 20:32
ray1979 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:02:
[...]

Sinds vandaag VIN in app en via API een in transit melding, ETA delivery center 28 aug.
Mooi, hier nog geen update. 24e besteld en zelfde delivery window en config alleen dan SR zonder trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
Een update van mijn kant die redelijk kort is:

- 26 mei 2025: Via leasemaatschappij besteld: Model Y SR Pearl White. Toegang tot app gekregen. Levering in september dus delivery window is 1 september t/m 30 september.
- 21 augustus 2025: Contact gehad met delivery center gezien september om de hoek is. Gaven aan dat de auto in week 1 of 2 van september geleverd gaat worden.
- 22 augustus 2025: VIN toegewezen via de API. Delivery window aangepast van 31 augustus t/m 6 september.

Lijkt erop dat er een batch Y's richting NL komt binnen 2 weken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-09 21:22
Sito schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:03:

- 26 mei 2025: Via leasemaatschappij besteld: Model Y SR Pearl White. Toegang tot app gekregen. Levering in september dus delivery window is 1 september t/m 31 september.
- 21 augustus 2025: Contact gehad met delivery center gezien september om de hoek is. Gaven aan dat de auto in week 1 of 2 van september geleverd gaat worden.
- 22 augustus 2025: VIN toegewezen via de API. Delivery window aangepast van 31 augustus t/m 6 september.

Heb jij een leverrestrictie op 1 sept gehad? Of meer gewoon dat ze m dan moeten leveren?
Heb zelf er namelijk een staan op 30 aug, maar nog geen vin. Gok dat dat ook pas gaat komen na de 30ste

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-10 06:37
Sito schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:03:

- 26 mei 2025: Via leasemaatschappij besteld: Model Y SR Pearl White. Toegang tot app gekregen. Levering in september dus delivery window is 1 september t/m 31 september.

Zal wel een typo zijn, maar 31 September is onmogeljjk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
GardenSnakes schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:27:
[...]

Heb jij een leverrestrictie op 1 sept gehad? Of meer gewoon dat ze m dan moeten leveren?
Heb zelf er namelijk een staan op 30 aug, maar nog geen vin. Gok dat dat ook pas gaat komen na de 30ste
Ik heb bij de LM aangegeven dat de auto in september geleverd moet worden, niet eerder (vanwege te veel dubbele kosten) en ook niet later (huidige auto gaat per 2 oktober de deur uit).

Het lijkt me dat dat een leverrestrictie is, maar weet het niet zeker of dat officieel zo bij Tesla bekend was. Sinds ik een Tesla account heb stond de levering op 1 september t/m 30 september, tot vandaag dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-09 21:22
Sito schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Ik heb bij de LM aangegeven dat de auto in september geleverd moet worden, niet eerder (vanwege te veel dubbele kosten) en ook niet later (huidige auto gaat per 2 oktober de deur uit).

Het lijkt me dat dat een leverrestrictie is, maar weet het niet zeker of dat officieel zo bij Tesla bekend was. Sinds ik een Tesla account heb stond de levering op 1 september t/m 30 september, tot vandaag dus.
Ah nice! Als je een VIN hebt dan zal de levering ook wel aanstaande zijn _/-\o_

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Hier weer een nieuwe update. Ik probeer hem zo compleet mogelijk te houden voor degene die net als ik ongeduldig wachten :-)
DatumUpdate
29 juliBesteld Model Y QuickSilver RWD Standard Range met trekhaak (privé aangeschaft). Levering augustus 2025.
31 juliInruilaanbod (beschamend laag…geaccepteerd), scheelt gedoe en inruilbonus á € 4000,- compenseert e.e.a. enigzins.
20 augustusETA to delivery center 27-08, via API (Utrecht) + VIN in App (in App).
21 augustus, ochtendLeft factorygate (API).
22 augustus, ochtendEindbetaling staat klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael010
Seb_Hi87 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:33:
Hier weer een nieuwe update. Ik probeer hem zo compleet mogelijk te houden voor degene die net als ik ongeduldig wachten :-)
DatumUpdate
20 augustusETA to delivery center 27-08, via API (Utrecht) + VIN in App (in App).
21 augustus, ochtendLeft factorygate (API).
22 augustus, ochtendEindbetaling staat klaar.
welk item in de API geeft left factorygate aan? is dat ETA to Delivery Center

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBVH050
  • Laatst online: 00:44
JBVH050 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:37:
[...]

Zojuist weer een wijziging in de Tesla app. Verwachte levering nu tussen 25/08 en 31/08. Nog geen VIN in Tesla app.
Gisteravond VIN in de Tesla app. Eindelijk.
MY RWD SG. Besteld op 16/07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Michael010 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

welk item in de API geeft left factorygate aan? is dat ETA to Delivery Center
Dat is "FACTORY_GATE", niet "etaToDeliveryCenter" dat is een aparte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joost01
Ik heb inmiddels een kenteken ontvangen en kan de eindbetaling uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• portefam
joost01 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:07:
Ik heb inmiddels een kenteken ontvangen en kan de eindbetaling uitvoeren.
Heb vanochtend de factuur betaald en betaalbewijs ontvangen. Echter nog geen VIN of Kenteken in mijn app.....
Levering staat nog steeds op 2-9 tot 8-9 gepland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Hier inmiddels ook het kenteken bekend… zo de eindfactuur betalen,nadat de wachttijd voor de limietverhoging is gepasseerd. Hopelijk komt daarna vlot de vraag een ophaalafspraak te maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
jojost1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:04:
Hier ook een update van de levertijd:

- 26/07: bestelling geplaatst, RN nummer meteen in app
- 29/07: datum 19 aug - 30 sept + inruilfoto’s gemaakt
- 30/07: inruilaanbod ontvangen en geaccepteerd
- 02/08: datum 21 aug - 27 sept
- 11/08: datum 20 aug - 05 sept
- 13/08: VIN zichtbaar in API (misschien al eerder)
- 14/08: datum 29 aug - 04 sept
Hier sinds de 14e geen updates meer, niet in de app en niet in de API. Benieuwd wanneer de datum naar achter verschoven wordt, ik ben 01-07 sept niet in de gelegenheid de auto op te halen dus het zou niet eens zo erg zijn (al zou voor of op 1 sept ophalen wel leuk zijn :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrizzl
Venxir schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:48:
Ik heb al 3 weken een VIN en een afleverwindow van 13 aug-27aug maar nog geen sms helaas. Elke 2 dagen wordt de begindatum weer opgeschoven :(.

Betreft een m3h, ultra red, nova velgen met wit interieur en eap.
Als het goed is heb je nu net als mij een kenteken zichtbaar in de app. Ik denk dat ons kenteken maar 1 cijfer verschilt ;)

Nu hopen dat we snel een ophaalafspraak kunnen maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erenatas
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-09 16:58
erenatas schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:06:
[...]

Hoi, ik leren Nederlands zo sorry voor fouten :)

Ik kijk dit website: Teslasniper, het laat zien het is een maand oud.

Ik bestel een Model Y LR RWD Quick Silver aan 04/08/2026, vandaag ik kan kijk VIN met API.

edit: Ik vind dit op Reddit:

[...]
Hoi, vandaag ik kan kijk VIN via app. Ik heb ook betaald vandaag. API laat zien dat levering aan "Delivery Center" op 28e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
Chrizzl schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:55:
[...]

Als het goed is heb je nu net als mij een kenteken zichtbaar in de app. Ik denk dat ons kenteken maar 1 cijfer verschilt ;)

Nu hopen dat we snel een ophaalafspraak kunnen maken :)
Verhip je hebt gelijk!

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Hopen dat ze nu even doorpakken en een paar Blauwe gaan maken :D Er komt in elk geval duidelijk beweging in de orders voor een hele stapel van jullie. Fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 04-10 00:44
Datum Update
21 JuliModel Y RWD Quicksilver besteld.
04 AugKleur gewijzigd naar Pearl White. Levering 24 - 30 Aug.
22 AugKenteken ontvangen in app. Levering 24 - 30 Aug.
Ik vermoed dat ik nog mijn inruil moet afronden (foto's et cetera) om de vervolgstappen mogelijk te maken. Verder zeer voorspoedig verlopen al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:20
Mar.tin schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:22:
Hopen dat ze nu even doorpakken en een paar Blauwe gaan maken :D Er komt in elk geval duidelijk beweging in de orders voor een hele stapel van jullie. Fijn!
En graag een paar Rode 😁
Hier staat de het al heel lang op 10 september tot 30 september....
1 augustus besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Seb_Hi87 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:32:
Hier inmiddels ook het kenteken bekend… zo de eindfactuur betalen,nadat de wachttijd voor de limietverhoging is gepasseerd. Hopelijk komt daarna vlot de vraag een ophaalafspraak te maken :*)
Je hoeft niet te betalen om een ophaalafspraak te kunnen plannen. Ik heb m'n Model 3 op de dag van levering pas betaald, is ook prima. Scheelt toch weer een paar dagen/weken spaarrente :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Maurice- schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:31:
[...]

Je hoeft niet te betalen om een ophaalafspraak te kunnen plannen. Ik heb m'n Model 3 op de dag van levering pas betaald, is ook prima. Scheelt toch weer een paar dagen/weken spaarrente :9
Dat is goed om te weten, ben benieuwd hoelang het duurt voor ik bericht krijg dat ik dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
Ik kan helaas niet met de API overweg. Kan iemand voor mij, als ik mijn RN nummer opgeef, voor mij kijlen wat er volgens de API in staat?
Zou mooi zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kekboi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:54
portefam schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:13:
Ik kan helaas niet met de API overweg. Kan iemand voor mij, als ik mijn RN nummer opgeef, voor mij kijlen wat er volgens de API in staat?
Zou mooi zijn..
Dat is helaas niet mogelijk omdat je met alleen een RN niets kunt opzoeken, het vereist ook authenticatie met je Tesla account en dat is niet zo veilig om uit te besteden aan een ander. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael010
Zou mooi zijn..
Dat gaat niet, de API zit gekoppeld aan een security token van je account.
Ik had wel ergens gelezen dat er Telegram chat BOTS zijn waar je je RN nummer kon invoeren, maar hoe betrouwbaar die zijn, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ray1979
Zou mooi zijn..
Klinkt als mij een week geleden, hiermee lukte het mij wel

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83161972

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:48
Het zal wel aan mij liggen maar wacht gewoon geduldig af? De info in de app is toch voldoende?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjontrader
  • Laatst online: 28-08 11:06
Voor de wachtenden op een M3 LR / P: eerste LG 5M accupakketten gespot via betrouwbaar X kanaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZ7Kl95psLzFGLerwyfBlrcMdZo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QPs0r9BQvqN7enPyPLWGooFR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:08
Sjontrader schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:55:
Voor de wachtenden op een M3 LR / P: eerste LG 5M accupakketten gespot via betrouwbaar X kanaal:
[Afbeelding]
Mijn M3P heeft VIN 593. Spannend dus. Zou het wel balen vinden als 594 de nieuwe accu heeft en 593 niet 8)7

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:08
Zou mooi zijn..
Er is toegang tot jouw Tesla account nodig om de API te bevragen. Met enkel een RN nummer gaat het helaas niet lukken.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
De API geeft eindelijk een VIN. Raar op zich want mevrouw aan de telefoon zei gisteren nog dat de auto begin september pas gemaakt gaat worden. Hebben ze een VIN voordat ze daadwerkelijk gaan bouwen?

Serieus wat een drama hoe dit bestelproces gaat. Eerst aangeven dat je auto voor je vakantie er is. Dan op de eerste dag van je vakantie de auto op kunnen halen. Lastig vanuit vakantie adres. Dus bellen. Ze houden hem niet vast maar garanderen dat we nieuwe op 22 augustus geleverd kan worden. Vandaag nog geen Tesla natuurlijk en volgende week de eigen auto retour naar lease maatschappij. (Ik ga van private lease naar zakelijke lease dus goed aan laten sluiten geen optie.) En nu waarschijnlijk een week geen auto. Heel fijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seb_Hi87
Sjontrader schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:55:
[Afbeelding]
Ik kwam deze site tegen: https://tff-forum.de/t/wi...che-veraenderungen/100784
Hier kan je aan de hand van je Typegoedkeuringsnummer de nodige info vinden. Wellicht leuk om te zien. Je goedkeuringsnummer vind je aan de hand van het kenteken bij de RDW.

Mijn goedkeuringsnummer is volgens de RDW e4*2007/46*1293*47. Ik heb dan ook goede hoop dat er een vernieuwde accu in zit :): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--5BDry0lvLw6wIeUsrjCbgkxDY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6b5ftIgpI93VQl1L1tSHLz5U.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mar.tin
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:18:
Het zal wel aan mij liggen maar wacht gewoon geduldig af? De info in de app is toch voldoende?
Wil je niet zulke nare dingen zeggen? Rustig afwachten. :7 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leor79
Helaas pindakaas...... Voor mijn Y SR pearl white is zojuist de levertijd verschoven van 21.08 - 27.09 naar 10.09 - 30.09....
🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09-10 20:32
TDCCBB schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:04:
De API geeft eindelijk een VIN. Raar op zich want mevrouw aan de telefoon zei gisteren nog dat de auto begin september pas gemaakt gaat worden. Hebben ze een VIN voordat ze daadwerkelijk gaan bouwen?

Serieus wat een drama hoe dit bestelproces gaat. Eerst aangeven dat je auto voor je vakantie er is. Dan op de eerste dag van je vakantie de auto op kunnen halen. Lastig vanuit vakantie adres. Dus bellen. Ze houden hem niet vast maar garanderen dat we nieuwe op 22 augustus geleverd kan worden. Vandaag nog geen Tesla natuurlijk en volgende week de eigen auto retour naar lease maatschappij. (Ik ga van private lease naar zakelijke lease dus goed aan laten sluiten geen optie.) En nu waarschijnlijk een week geen auto. Heel fijn.
Ik heb sinds 13e een VIN via api maar niet in de app. Ik sluit me dan ook aan bij de woorden van turkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Leor79 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:43:
Helaas pindakaas...... Voor mijn Y SR pearl white is zojuist de levertijd verschoven van 21.08 - 27.09 naar 10.09 - 30.09....
🤐
Zelfde voor mij, wanneer heb je die van jou besteld? Ik heb mijn Y SR Pearl White op 2 augustus besteld.

Juniper RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leor79
Shiro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:21:
[...]

Zelfde voor mij, wanneer heb je die van jou besteld? Ik heb mijn Y SR Pearl White op 2 augustus besteld.
Even mijn overzichtje ge-update:

22.08Levertijd in app wordt gewijzigd naar 10.09 - 30.09.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARRR
  • Laatst online: 27-09 22:38
ARRR schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:17:
Leuk topic om te volgen dus ik zal mijn bestelling ook even toevoegen.
Heb op 29 juli bestelling gedaan voor Model Y RWD SG met verwachte levering 21 aug - 27 sep, dit is niet veranderd. Ruil een 18 jaar oude twingo in met door door tesla geschatte waarde van 490 euro en kreeg uiteindelijk een bod van 1840 euro dus het kan soms ook hoger uitvallen. Hopelijk kunnen ze alsnog leveren voordat dit bod vervalt op 2 sept.
Verwachte levertijd aangepast vandaag naar 6 sept- 22 sept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
ARRR schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:33:
[...]

Verwachte levertijd aangepast vandaag naar 6 sept- 22 sept
Nou dat had ik beter kunnen doen. Er gingen geruchten dat de auto minimaal een jaar op naam moest staan om voor die inruilpremie in aanmerking te komen maar ze raden het zelfs aan bij Tesla Amsterdam. Het is dat ik simpelweg gewoonweg geen tijd heb voor dit soort onzin en kunstgrepen maar anders had ik het zeker overwogen. Levert zeker het meeste op. Denk onder aan de streep zo'n 3 tot 4000 extra, beetje afhankelijk hoe waardeloos je bod van Tesla (of beter gezegd de opkopers namens Tesla) was.

Inmiddels staat de levertijd van 'mijn' MY LR RWD zwart al een tijdje stabiel op 29-8 t/m 4-9. Had stiekem gehoopt iets te zien gebeuren rond gister of vandaag. Gok dat het een volledig geautomatiseerd systeem is en dat die fabriek 24/7 draait en dat er op elk moment theoretisch iets zou kunnen veranderen.

- 28-07 – Geschatte inruilwaarde huidige auto ontvangen
- 07-08 – Bestelling geplaatst; leverdatum 23-08 t/m 29-09, RN direct in app: MY LR RWD Zwart, standaard velgen, wel extra velgen/winterbanden direct besteld.
- 09-08 – Verzoek foto’s inruilauto
- 10-08 – Foto’s verstuurd
- 13-8 VIN zichtbaar in API
- 17-8 leverdatum 29-08 t/m 04-09
- 20-8 eindelijk de inruil rond. Kon hoog springen of laag springen maar er veranderde niets.

Vanaf dat moment geen veranderingen. Met smart te wachten dat de VIN in de app verschijnt want vanaf dat moment gaat het volgens mij snel.

Nu hopen op het nieuwe batterij pakket en hopen dat die niet naar beneden was gedonderd en de brand in de fabriek heeft veroorzaakt 🤣

Weet iemand als je winter wielen hebt besteld of deze direct meegeleverd worden. Ik denk dat die naar een service centrum gaan. Worden die gratis opgeslagen bij Tesla? Gelet op het feit dat niks gratis is bij Tesla gok ik van niet.

Alleen mogelijk spijt van het niet nemen van een wit interieur. Wel heel mooi met zwarte exterieur maar met 3 kids op de achterbank die lekker alles onder smeren voor mijn gemoedsrust beter om het bij zwart te houden.

En heel jammer dat Tesla niet het premium audio pakket levert in de LR RWD maar alleen in de AWD. Daar had ik op echt wel wat geld voor over gehad. Achteraf laten plaatsen is geen optie las ik al. Wel naast elkaar geluisterd. RWD en AWD naast elkaar gezet met twee sleutels en achter elkaar zelfde nummer geluisterd. Het verschil is te horen maar ook niet super dramatisch. Maar het was maar 1 nummer natuurlijk.

Wat dat betreft is de standaard MY RWD echt een koopje. Ik wilde toch die extra km's voor vakantie en zo. Maar als je logische nadenkt: Long Range laad je op tot 80% (voor levensduur batterij) en de standaard met LFP batterij kan je probleemloos naar 100% laden. Dus in de dagelijks praktijk heb je exact dezelfde range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARRR
  • Laatst online: 27-09 22:38
Van wat ik begreep hebben de rwd versies 4 speakers die niet aangesloten zijn. Je hoeft alleen maar een kabeltje te kopen voor 100 euro en dan kan je deze aansluiten (wel wat werk om overal te komen maar er staan uitleg filmpjes van online). Dan kom je wat dichter bij de audio van de awd. Alleen de subwoofer mis je wel en dat is denk ik ook wel het grootste verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 09:59
Ik kijk al een tijdje mee in dit topic, maar ik zal mijn updates ook even delen hier. Hoe meer info hoe beter.

Wij hebben op 26 juli een Model Y LR AWD Diamond Black met 20" Helix besteld.

Werd dezelfde dag nog gebeld door iemand van Tesla dat de verwachte levering eind augustus of begin september zou zijn en de ophaal locatie Utrecht.

Dit zijn tot nu toe de updates van de app. Nog geen VIN nummer hier.

code:
1
2
3
26.07 Bestelling geplaatst bij Tesla (Cash); Levertijd in app 06.09 - 30.09
02.08 Levertijd in app gewijzigd naar 15.08 - 21.09
16.08 Levertijd in app gewijzigd naar 02.09 - 30.09

Ik zie trouwens op de website dat de RWD inmiddels op oktober staat voor verwachte levering en de AWD nog op september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 14:33
ARRR schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:49:
Van wat ik begreep hebben de rwd versies 4 speakers die niet aangesloten zijn. Je hoeft alleen maar een kabeltje te kopen voor 100 euro en dan kan je deze aansluiten (wel wat werk om overal te komen maar er staan uitleg filmpjes van online). Dan kom je wat dichter bij de audio van de awd. Alleen de subwoofer mis je wel en dat is denk ik ook wel het grootste verschil.
Dat klopt niet meer helaas, dat was vroeger zo met de auto's die in 2019 zijn geproduceerd.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
ARRR schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:49:
Oh das best interessant. Ik ga er eens induiken. Maar ik las ook dat al sluit je het aan de versterker de luidsprekers niet herkent omdat er een andere versterker in de RWD zit en dat de centrale unit deze speakers niet zal aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
PGB83 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:09:]

Ik zie trouwens op de website dat de RWD inmiddels op oktober staat voor verwachte levering en de AWD nog op september.
Dan vermoed ik dat de productieslots voor “””augustus””” eindelijk op zijn. Ben erg benieuwd.

Mijn levering van 13-8 besteld (Blauwe RWD Y) staat nog steeds op 30-8 - 30-9

Logistiek technisch zou ik levering in Augustus erg waarderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:20
Hier inmiddels weer een update, maar niet de goede kant op.
verkooppraatje van levering augustus blijft weinig van over...
DatumUpdate
1-08 Model Y Ultra Red met trekhaak besteld Levering: augustus 2025 .
5-08 Inruilaanbod gekregen en geaccepteerd. Levering: augustus 2025
5-08 Telefonisch contact gehad, of alles goed was gegaan en of ik akkoord was met voorgestelde afleverlocatie, Mondelinge vermelding dat auto tussen mid en eind augustus wordt geleverd.
9-08 Verwachte levering aangepast, Levering: 10 september – 30 september
23-08 Verwachte levering aangepast, Levering: 13 september – 30 september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:55
Model Y SR RWD Diamond Black
DatumUpdate
21 juli Bestelbevestiging LM
21 juliAuto zichtbaar in Tesla app met RN. Verwachte levering in september
21 juli (avond)Verwachte levering geüpdatet naar 23 augustus - 30 september
28 juliVerwachte levering geüpdatet naar 14 augustus - 20 september
15 augustusVerwachte levering geüpdatet naar 25 augustus - 10 september
23 augustusVerwachte levering geüpdatet naar 11 september - 30 september
Hier kan je toch helemaal niks mee met die data. Dan weer zus, dan weer zo. Bloed irritant met het plannen van de vakantie.

@Kekboi , bij jou ook weer verzet?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingvegeta
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-10 22:19
14-8 besteld model Y SG AWD maar nog steeds geen VIN en levertijd is nu aangepast naar 31/8-30-9 maar inleveraanbod is geldig tot 18 sept. Wat doen ze dan als het na 18 sept. wordt? Verwacht wel die 4K korting tot gisteren stond er nog augustus levering, heb printscreens gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daros
Kingvegeta schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:19:
14-8 besteld model Y SG AWD maar nog steeds geen VIN en levertijd is nu aangepast naar 31/8-30-9 maar inleveraanbod is geldig tot 18 sept. Wat doen ze dan als het na 18 sept. wordt? Verwacht wel die 4K korting tot gisteren stond er nog augustus levering, heb printscreens gemaakt
Al een aantal keer in dit topic besproken. De 4k korting blijft, na 18 september dien je aan te geven of er schade bij is gekomen en een foto te uploaden van je nieuwe kilometerstand, dan krijg je daarna een nieuw bod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSpeedSkater
Hier nu ook aanpassing in levering naar 10 - 30 sept. Was eerst augustus, daarna 21 aug - 30 sept.
Besteld op 5 aug, MY RWD white / black.

TheSpeedSkater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattamatta
Hier bij mij ook zojuist naar achter geschoven. Stond op 22aug - 7 sept. Nu naar 30aug-15sept. Model Y RWD LR Stealth Grey. Besteld op 6aug. Nog geen VIN in API..
Pagina: 1 ... 68 ... 82 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.