Kan wel degelijk efficiënt zijn om x-aantal vrachtwagens naar Hamburg te sturen en vanuit daar de auto's op een boot te laden naar Rotterdam en aansluitend nog andere havens aan te doen, in tegenstelling tot alles over de weg. Dan kunnen ze ook nog minder CO2 uitstoot rapporteren in Duitsland
Verschoven naar 28/2-5/3 😕
[ Voor 3% gewijzigd door macedon op 25-02-2025 17:57 ]
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Valt toch wel mee? Twee dagen later.macedon schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:52:
Verschoven naar 28/2-5/3 😕
Ik keek naar meer naar het startdatum dan het einddatum. 😂 En ik hoopte ermee naar Groningen te gaan dit weekend.
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Hier M3 RWD op 18 februari besteld met de status (beschikbaar voor afhalen). Verwachtte levering tussen 19 en 26 februari.macedon schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:25:
Ik keek naar meer naar het startdatum dan het einddatum. 😂 En ik hoopte ermee naar Groningen te gaan dit weekend.
De 19e einde van de middag kon ik levering inplannen voor 7 maart.....
Er schijnen 1000en auto's in Zeebrugge te staan die allemaal naar de dealers moeten.
Ah ze komen allemaal naar Zeebrugge toe. Mijn model 3 had ik rechtstreeks vanuit de haven van Amsterdam opgehaald. Maar toen was het de heilige maand van december 2019 toen ze duizenden auto’s alleen voor Nederland moest afgeleverd worden.
Nee ik heb op Facebook een paar eerdere berichten gezien https://www.facebook.com/...lOQhNhn&__tn__=%2CO%2CP-R
Inderdaad, even gechecked bij RDW, het was de vierde. De eerste was op 21-02 met kenteken HGB-30-Vmacedon schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:41:
Nee ik heb op Facebook een paar eerdere berichten gezien https://www.facebook.com/...lOQhNhn&__tn__=%2CO%2CP-R
Hoe check je dat bij RDW?pdidi schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:14:
[...]
Inderdaad, even gechecked bij RDW, het was de vierde. De eerste was op 21-02 met kenteken HGB-30-V
Via https://opendata.rdw.nl/ (of https://kenteken.tv/hoeveelzijnernog.php). Omdat het nog maar een handvol auto's betreft is het eigenaarschap dan makkelijk te checken op bv https://finnik.nl/
Mooi die kenteken.tv, maar ik kan niet begrijpen welke model het over gaat. Ik zie bijvoorbeeld dat het laatste kenteken een auto is met 378kW max vermogen, dus ik denk aan een Juniper Launch, maar catalogusprijs 43k!!!
De Juniper AWD heeft de nieuwe Variant code YS5LD gekregen. Sommige prijzen zijn inderdaad nog niet goed verwerkt/ingevoerd bij RDW, dat gaat waarschijnlijk om demo/pre-prod modellen. Op het Duitse TFF (Tesla Fahrer und Freunde https://tff-forum.de/) kun je heel veel info vinden over de verschillende Tesla model varianten, waarbij dit overzicht een mooie start zal zijnmacedon schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:00:
Mooi die kenteken.tv, maar ik kan niet begrijpen welke model het over gaat. Ik zie bijvoorbeeld dat het laatste kenteken een auto is met 378kW max vermogen, dus ik denk aan een Juniper Launch, maar catalogusprijs 43k!!!
Oef, maar deze data worden gebruikt door verzekeringen om premies te berekenen...pdidi schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:00:
[...]
Sommige prijzen zijn inderdaad nog niet goed verwerkt/ingevoerd bij RDW
Kenteken.tv bestandje wat je kan downloaden mist Motor en Brandstof data trouwens, terwijl die op de website wel staan.
Ik heb er mee een appje gemaakt om makkelijker te zoeken.
Ik heb er mee een appje gemaakt om makkelijker te zoeken.
/f/image/rbCAuvPmNEWLhUlDI0L5eKqS.png?f=fotoalbum_large)
Yes, hier ook kenteken binnen. Toch nog even gebeld of hij er toch al niet staat. Maar hij staat nog op de haven komt de 3e pas aan in tilburg.Robin12345 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:35:
Kentekens van de auto's op Nestor Ray worden aangemaakt.
Maandag 10e ophalen daarna gelijk door naar de ramen tinter
Dus eerst maak je een afspraak en dan krijg je kenteken.Occy schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:27:
[...]
Yes, hier ook kenteken binnen. Toch nog even gebeld of hij er toch al niet staat. Maar hij staat nog op de haven komt de 3e pas aan in tilburg.
Maandag 10e ophalen daarna gelijk door naar de ramen tinter
@macedon nee soms heb je al een kenteken en kan je een afspraak maken, soms kan je een afspraak maken in de app zonder dat er ren VIN staat maar al wel een auto gekoppeld is. Beetje random allemaal.
Als ik het zo een beetje heb gevold krijgen sommige direct een kenteken, als het model er al staat.macedon schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:43:
[...]
Dus eerst maak je een afspraak en dan krijg je kenteken.
De meneer van Tesla vertelde mij dat alles wat nu richting Tesla komt al kentekens krijgen toegewezen.
Dus die krijg je vanzelf in de app te zien
Ik ga hem vrijdag halen 😀. Lang gewacht sinds november….
Enjoy! We zien de foto’s wel tegemoetRobin12345 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:01:
Ik ga hem vrijdag halen 😀. Lang gewacht sinds november….
Even ter informatie: Je mag pas een kenteken aanvragen bij de RDW als de auto binnen 5 dagen in Nederland is.
De RDW kan bij je binnenlopen en vragen om een voertuig te tonen waar je een kenteken voor aangevraagd hebt. Kun je dat niet binnen 5 dagen nadat je het kenteken aangevraagd hebt, dan heb je een kruisje achter je naam en dat moet je niet willen.
De RDW kan bij je binnenlopen en vragen om een voertuig te tonen waar je een kenteken voor aangevraagd hebt. Kun je dat niet binnen 5 dagen nadat je het kenteken aangevraagd hebt, dan heb je een kruisje achter je naam en dat moet je niet willen.
Nieuwe model Y LR AWD (Juniper) quicksilver besteld op 24-2-2025 verwachte levering 2 Maart - 18 Maart. ben benieuwd wanneer hij geleverd wordt.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:36
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
@iweq mooi nieuws! Mijn bestelling is 10 feb gedaan en zie net wel dat er een VIN in de app staat, maar nog geen sms voor plannen afspraak
21-2 besteld, 1e vermelding Verwachte levering: mei 2025, vanmorgen vervroegd naar:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IaXC0KN6FT63tql00PmJQLJp.jpg?f=user_large)
Dan krijg ik toch het idee dat er niet heel veel worden gereserveerd/verkocht. Tijd voor een "Butts in seat" campagne door ondergetekende
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IaXC0KN6FT63tql00PmJQLJp.jpg?f=user_large)
Dan krijg ik toch het idee dat er niet heel veel worden gereserveerd/verkocht. Tijd voor een "Butts in seat" campagne door ondergetekende
PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
Ik vermoed eerder dat ze alles gewoon in mei hebben gezet en afhankelijk van hoe soepel de productie van het nieuwe model loopt, ze de datums langzaam naar voren trekken.GadgetFrank schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:02:
21-2 besteld, 1e vermelding Verwachte levering: mei 2025, vanmorgen vervroegd naar:
[Afbeelding]
Ik heb in september een Model Y RWD besteld, levering eind mrt ivm aflopen leasecontract huidige auto. Gisteren bericht gekregen dat deze configuratie niet meer leverbaar is en of ik de order wil omzetten naar een Juniper. Akkoord op gegeven, verwachte levering mei/juni.
Mag waarschijnlijk iets langer doorrijden met mn huidige auto maar ben benieuwd of Tesla de levering redt voor eind maart.
Mag waarschijnlijk iets langer doorrijden met mn huidige auto maar ben benieuwd of Tesla de levering redt voor eind maart.
Welke versie/configuratie heb je besteld?GadgetFrank schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:02:
[Afbeelding]
Bij mij kwam de dag nadat het Vin nummer bekend werd de sms.We Are Borg schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:41:
@iweq mooi nieuws! Mijn bestelling is 10 feb gedaan en zie net wel dat er een VIN in de app staat, maar nog geen sms voor plannen afspraak
Bij mij was de VIN op de dag van de bestelling al bekend, maar nog steeds geen sms voor afspraak.iweq schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:02:
[...]
Bij mij kwam de dag nadat het Vin nummer bekend werd de sms.

Welke leasemaatschappij?Japiooo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:44:
Ik heb in september een Model Y RWD besteld, levering eind mrt ivm aflopen leasecontract huidige auto. Gisteren bericht gekregen dat deze configuratie niet meer leverbaar is en of ik de order wil omzetten naar een Juniper. Akkoord op gegeven, verwachte levering mei/juni.
Rode AWD met wit interieur.sjaakmaarsen schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:46:
[...]
Welke versie/configuratie heb je besteld?
PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:36
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Kloptiweq schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:02:
[...]
Bij mij kwam de dag nadat het Vin nummer bekend werd de sms.
:strip_exif()/f/image/iIWXhSTwHudPgMCPO3gR7NPH.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmorgen kunnen ophalen in Utrecht.
Alles prima. Auto netjes, trekhaak keurig in de frunk.
Ze hadden 40 leveringen vandaag, dus het was wat druk; auto stond buiten. Keurig geholpen; telefoon instellen en gaan. Accu stond op 80%.
geen granny charger (had deze ook niet verwacht, maar ik begreep dat mensen hier vragen over hadden)
Nice! Heel veel plezier ermeeRobin12345 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:05:
[Afbeelding]
Ze hadden 40 leveringen vandaag, dus het was wat druk; auto stond buiten. Keurig geholpen; telefoon instellen en gaan. Accu stond op 80%.
geen granny charger (had deze ook niet verwacht, maar ik begreep dat mensen hier vragen over hadden)
Gefeliciteerd met de auto! Had je de trekhaak in de configurator besteld? Een hogere catalogus lijkt me onwenselijkRobin12345 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:05:
[Afbeelding]
Keep it cool
Wil volgende week een witte Juniper RWD bestellen en bij de dealer in Groningen hadden ze het over een levertijd van pas mei of juni, in maart zouden alleen de AWD's leverbaar zijn, zou het echt zo zijn of een truc om me toch te laten kiezen voor een AWD welke dus wel snel leverbaar is?
Lijkt te kloppen, kijk maar in de "configurator" op de site van Tesla bij Uitvoeringen vergelijken.ArjenJvanDam schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:24:
Wil volgende week een witte Juniper RWD bestellen en bij de dealer in Groningen hadden ze het over een levertijd van pas mei of juni, in maart zouden alleen de AWD's leverbaar zijn, zou het echt zo zijn of een truc om me toch te laten kiezen voor een AWD welke dus wel snel leverbaar is?
Nice gefeliciteerd man! Veel veilige km's gewenst!Robin12345 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:05:
[Afbeelding]
In Rotterdam zeiden ze dat ook over de levertijd in mei/juni.ArjenJvanDam schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:24:
En welke Juniper versie ga je uiteindelijk halen?
-> Witte buitenkant, zwart interieur, RWD, zonder trekhaak, komt later wel<- Wordt er trouwens een 'granny kabel' meegeleverd of moet je die er apart bij kopen?Jmtpes schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:33:
[...]
In Rotterdam zeiden ze dat ook over de levertijd in mei/juni.
En welke Juniper versie ga je uiteindelijk halen?
Zaterdag 8 maart toch maar eens proefrijden tijdens het Tesla evenement bij Van der Valk supercharge locatie, Hoogkerk bij Groningen want heb nog nooit in een Tesla gereden maar wil um in ieder geval wel, rij nu in (een eveneens witte) Hyundai i10 op autogas, mooie upgrade toch :-) In 2026 is de houderschapsbelasting voor deze i10 ongeveer evenveel als wat dan de mY aan belasting zal kosten.
Waar ga jij voor bij de Rotterdamse dealer? ook de goedkoopste mY?
In de configurator besteld ja.Valentijn schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:53:
[...]
Gefeliciteerd met de auto! Had je de trekhaak in de configurator besteld? Een hogere catalogus lijkt me onwenselijk
Het was dat, of ineens 1300 euro aftikken.
Hoe bedoel je dat? Je kunt een trekhaak die achteraf wordt gemonteerd ook gewoon mee leasen. Is evenduur en bespaard bijtelling. Je moet alleen zelf even een afspraak maken via de app.Robin12345 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:53:
[...]
In de configurator besteld ja.
Het was dat, of ineens 1300 euro aftikken.
Officieel zit deze er niet meer bij.ArjenJvanDam schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:49:
[...]
-> Witte buitenkant, zwart interieur, RWD, zonder trekhaak, komt later wel<- Wordt er trouwens een 'granny kabel' meegeleverd of moet je die er apart bij kopen?
Wellicht als je mazzel hebt, maar zou er niet op rekenen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Naar mijn weten bestellen alle dealers via dezelfde webshop waar wij ook toegang hebben. Ik was toevallig van de week bij Tesla Rotterdam.ArjenJvanDam schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:49:
[...]
-> Witte buitenkant, zwart interieur, RWD, zonder trekhaak, komt later wel<- Wordt er trouwens een 'granny kabel' meegeleverd of moet je die er apart bij kopen?
Zaterdag 8 maart toch maar eens proefrijden tijdens het Tesla evenement bij Van der Valk supercharge locatie, Hoogkerk bij Groningen want heb nog nooit in een Tesla gereden maar wil um in ieder geval wel, rij nu in (een eveneens witte) Hyundai i10 op autogas, mooie upgrade toch :-) In 2026 is de houderschapsbelasting voor deze i10 ongeveer evenveel als wat dan de mY aan belasting zal kosten.
Wat betreft de granny kabel, grote kans dat ie er niet bijzit.
[ Voor 3% gewijzigd door Jmtpes op 01-03-2025 17:39 ]
*Tesla spreekt niet van dealers, het zijn Service Centers (SeC). Bestellen doe je namelijk altijd zelf, ze verkopen geen auto's.Jmtpes schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:38:
[...]
Naar mijn weten bestellen alle dealers via dezelfde webshop waar wij ook toegang hebben. Ik was toevallig van de week bij Tesla Rotterdam.
Wat betreft de granny kabel, grote kans dat ie er niet bijzit.
Aflevering weer verschoven. Nu 4-11 maart 😒
Tesla maakt random batches van auto’s en probeert daarna een match te doen van vraag en aanbod. Zo houden ze de productiekosten laag. Ik had geluk. Mijn configuratie was al geproduceerd en stond beschikbaar in de boot. Ik kreeg afleveringsdstum een week na bestelling. (Al is hij inmiddels 2 keer verschoven).ArjenJvanDam schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:24:
Met mijn model 3 moest ik 2 maanden wachten (rood werd nauwelijks besteld)
Geen dealers maar ze noemen het gewoon stores met Tesla sales advisors. Ook is er een commissie obv totale verkopen van de des betreffende store. Overigens vind ik die gasten veel prettiger dan de “normale” verkopers. Maar het is dus wel degelijk meer dan een service center.Maurice- schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:55:
[...]
*Tesla spreekt niet van dealers, het zijn Service Centers (SeC). Bestellen doe je namelijk altijd zelf, ze verkopen geen auto's.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Je bedoelt gemaakt ipv besteld 😉.macedon schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:26:
[...]
Tesla maakt random batches van auto’s en probeert daarna een match te doen van vraag en aanbod.
[...]
Met mijn model 3 moest ik 2 maanden wachten (rood werd nauwelijks besteld)
Allebei. Maar 5% van de Tersla’s die rondrijden zijn rood. Waarschijnlijk omdat die de duurdste kleur is
Goedemorgen,
Net nieuw hier en vorige week een my sr rwd besteld. Is er al iemand die het zelfde heeft besteld en een concrete levertermijn weet vanuit Tesla (anders dan mei/juni). Ben benieuwd!
Net nieuw hier en vorige week een my sr rwd besteld. Is er al iemand die het zelfde heeft besteld en een concrete levertermijn weet vanuit Tesla (anders dan mei/juni). Ben benieuwd!
.
[ Voor 99% gewijzigd door Maurice- op 02-03-2025 12:43 ]
Dat van die verkopers vind ik ook. Zelfde trouwens bij bijvoorbeeld de Nio of Polestar stores. Sommige collega's vonden het afhalen van een Tesla weer een beetje karig (geen doekje er overheen, geen bos bloemen) maar het feit dat je het zonder een verkoper erbij kunt doen is een hele grote plus voor mij.Inspired schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:42:
[...]
Geen dealers maar ze noemen het gewoon stores met Tesla sales advisors. Ook is er een commissie obv totale verkopen van de des betreffende store. Overigens vind ik die gasten veel prettiger dan de “normale” verkopers. Maar het is dus wel degelijk meer dan een service center.
Ik heb dat doek eraftrekken nooit zo begrepen. Ga je eerst online de auto bekijken, dan naar de dealer en maak je een proefrit. En als je hem dan ophaalt dan is het opeens spannend hoe de auto eruit zal zien onder dat doek? Ik heb inmiddels 3 keer een nieuwe auto afgehaald.Frame164 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:00:
[...]
Sommige collega's vonden het afhalen van een Tesla weer een beetje karig (geen doekje er overheen, geen bos bloemen)
De eerste keer had de dealer al foto's gestuurd dat hij klaarstond.
De tweede keer was het corona en gedoe dat het op openbaar terein moest vanwege allemaal regels. Toen kwam de dealer er in aanrijden
De derde keer een Tesla, die stond gewoon buiten.
Alle keren geen gedoe met doeken enzo, maar ik wist al wat ik had besteld dus was ook geen verassing geweest
Daarom duurt het zo lang? Omdat met iedereen dat toneelstukje moet plaatsnemen? Dan moeten ze ons de optie geven van snelle aflevering zonder doekjes en gedoe.
Doek hoeft van mij ook niet. Ophalen in Tilburg is het wel het andere uiterste. Je krijgt het nummer van een parkeervak en er zit iemand achter een bureau voor vragen in de hal. Verlichting is niet super zodat je mogelijke onvolkomendheden niet goed kunt zien. Voor een leaseauto allemaal prima hoor maar als ik zelf 55k stuk zou slaan op een auto zou zo'n aflevering toch wel een domper zijn.Frame164 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:00:
[...]
Dat van die verkopers vind ik ook. Zelfde trouwens bij bijvoorbeeld de Nio of Polestar stores. Sommige collega's vonden het afhalen van een Tesla weer een beetje karig (geen doekje er overheen, geen bos bloemen) maar het feit dat je het zonder een verkoper erbij kunt doen is een hele grote plus voor mij.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Afgelopen woensdag een nieuwe witte Model Y AWD besteld met de 20 inch Helix velgen en trekhaak. Nog dezelfde dag een VIN nummer en een afleverings indicatie van 1-8 maart. Aflevering staat nu gepland voor komende vrijdag 7 maart. Aangenaam verrast door deze snelheid 😊
Denk niet dat de 5% aan de prijs van de kleur is maar de kleur zelf 😅😂😂macedon schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:26:
[...]
Allebei. Maar 5% van de Tersla’s die rondrijden zijn rood. Waarschijnlijk omdat die de duurdste kleur is
Hier ook op 21 feb de stealth grey AWD besteld. Bij mij staat die al een tijdje op 5 maart tot 21 maartCtrl-J schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:30:
Een Stealth Grey AWD besteld op 21 februari. Stond sindsdien op 6 - 31 maart en inmiddels iets concreter geworden naar medio maart:
[Afbeelding]
Gaat toch heel snel zo!
Heb je er de 19" of de 20" wielen bij genomen?
Niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Is met vorige auto's wel anders geweest.
21 februari besteld: Model Y LR-AWD (Juniper) met full-black premium interieur, kleur Quicksilver + Trekhaak.
Komende vrijdag 7 maart ophalen in Tilburg. Heb voor de standaard 19 inch wielen gekozen (voornamelijk vanwege het iets grotere comfort).
21 februari besteld: Model Y LR-AWD (Juniper) met full-black premium interieur, kleur Quicksilver + Trekhaak.
Komende vrijdag 7 maart ophalen in Tilburg. Heb voor de standaard 19 inch wielen gekozen (voornamelijk vanwege het iets grotere comfort).
De 19, want de 20 vind ik persoonlijk niet zo mooi.Ctrl-J schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:47:
Heb je er de 19" of de 20" wielen bij genomen?
Jij?
Hier ook de 19". Toch grappig om te zien hoe de leverdata dan alsnog verschillen bij Tesla.
Ja idd! Misschien wordt het nog wel gelijk getrokken met elkaar. Heb je ook een trekhaak erbij gekozen?Ctrl-J schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:59:
Hier ook de 19". Toch grappig om te zien hoe de leverdata dan alsnog verschillen bij Tesla.
Nope, gewoon de standaard config. De trekhaak bestel ik er later bij.
Ik ben daar op exact hetzelfde moment:P51D schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:06:
24 feb besteld en wordt vrijdag as geleverd 😀
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/C0gVS03yV3h3enD2EZrjx4jd.jpg?f=fotoalbum_large)
11 maart hier! (21/2 besteld)
De mijne ook op 21-2 besteld (AWD Stealt grey trekhaak) Staat nu on hold omdat ik 2 weken op vakantie ga maar anders was de leveringen ook rond 20-3, Nu zal het april worden. Ik kan in de app aangeven dat ik klaar ben om te ontvangen (andere auto moet eerst nog worden verkocht eind maart)micmulder schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:45:
[...]
Hier ook op 21 feb de stealth grey AWD besteld. Bij mij staat die al een tijdje op 5 maart tot 21 maart![]()
Gaat toch heel snel zo!
Wat een toeval, ik ook!barend_berg schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:34:
[...]
Ik ben daar op exact hetzelfde moment:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/PVt6VMZwRMn9wqUvYstb4ZY5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er goed uit! Veel plezier er mee😊Mr.Boombastic schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:38:
Vandaag de model Y Launch Edition opgehaald, wat een heerlijke wagen zeg, ik had er nog niet mee gereden maar hij rijdt beter dan ik had gedacht. Ik had destijds proef gereden in een oude model Y met 19", maar de Juniper met 20" is zo veel comfortabeler en stil en vooral snel, helemaal blij mee
[Afbeelding]
Veel rijplezier ermee! Ik mag morgenMr.Boombastic schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:38:
Vandaag de model Y Launch Edition opgehaald, wat een heerlijke wagen zeg, ik had er nog niet mee gereden maar hij rijdt beter dan ik had gedacht. Ik had destijds proef gereden in een oude model Y met 19", maar de Juniper met 20" is zo veel comfortabeler en stil en vooral snel, helemaal blij mee
[Afbeelding]
Verplaatst naar juiste topic
[ Voor 84% gewijzigd door pdidi op 03-03-2025 21:30 ]
Dan loop je toch wat minder lekker naar je vak denk ik..Mr.Boombastic schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:38:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/3wxIStGdDZkR4mpRSmyKrvAf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo bedoelde ik het niet overigens... Deze vakken hebben waarschijnlijk een 10-15k goedkopere dealMaurice- schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:39:
[...]
Dan loop je toch wat minder lekker naar je vak denk ik..![]()
[Afbeelding]
Ik vond persoonlijk de oude Y te bonkerig en te hard geveerd maar ik kwam uit een auto met luchtvering, die ik nog niet mis in de nieuwe Y, maar ik heb pas 115km op de teller.
Jij een ik zijn het bewijs dat de aflevering bij Tesla helemaal random loopt.
Enig verschil in onze configuaraties is de kleur, geloof ik.
Jij: 24/2 besteld eerste indicatie 2-18/3 en je krijgt hem uiteindelijk 7/3
ik: 21/2 besteld eerste indicatie 24/2-3/3 en ik krijg hem uiteindelijk 11/3

macedon schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:10:
[...]
Jij: 24/2 besteld eerste indicatie 2-18/3 en je krijgt hem uiteindelijk 7/3
ik: 21/2 besteld eerste indicatie 24/2-3/3 en ik krijg hem uiteindelijk 11/3
Taro schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:02:
Tesla maakt niet op bestelling. Eigenlijk doen ze maar wat. In hun fabrieken maken ze batch-gewijs de Tesla's die ze leuk vinden. Die worden vervolgens naar klanten verscheept. Als jij een blauwe M3 LR bestelt en toevallig hebben ze die week alleen maar pimpelpaarse SR modellen gemaakt heb je dikke pech. Kijk dus niet op als andere Tweakers eerder aan de beurt zijn dan jij. Maar nog voordat jouw auto in Nederland is en jij je knuistjes op het stuurwiel hebt kan je in je account al zien dat er een auto aan jouw RN is gekoppeld.
Keep it cool
De kleur is juist een andere configuratie. Het is niet dat er een mannetje s ochtends de juiste kleur er nog even op spuit.macedon schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:10:
[...]
Ja, maar als ik meteen aflevering voor volgende week krijg, betekent dat dat mijn configuratie al in Nederland staat te wachten.jongetje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:56:
[...]
De kleur is juist een andere configuratie. Het is niet dat er een mannetje s ochtends de juiste kleur er nog even op spuit.
Eergisteren (3 maart 2025) 'toch maar' de mY long range AWD in wit met zwart premium interieur besteld op 19 inch velgen, levering waarschijnlijk laatste 2 weken van maart zei de miep aan de foon die benieuwd was of ik nog vragen had, nou dat dus ;-)ArjenJvanDam schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:49:
[...]
Kenteken ook binnen! Nu even verzekering regelen en klaar voor dinsdag! Helaas kent alleen inshared mijn kenteken al. De rest nog niet.
[ Voor 31% gewijzigd door macedon op 05-03-2025 11:32 ]
Goedemiddag,
Zijn er al mensen op dit forum die een MY SR RWD hebben besteld? Ben benieuwd of jullie al iets terug zien over levertijd etc.
Ik heb met MY SR RWD vorige week besteld, maar krijg van de leasemaatschappij nog geen RN nummer. Dus ben even benieuwd naar jullie feedback.
Zijn er al mensen op dit forum die een MY SR RWD hebben besteld? Ben benieuwd of jullie al iets terug zien over levertijd etc.
Ik heb met MY SR RWD vorige week besteld, maar krijg van de leasemaatschappij nog geen RN nummer. Dus ben even benieuwd naar jullie feedback.
Ik heb in september een Y RWD besteld. Vorige week kwam de melding dat de door mij bestelde configuratie niet meer leverbaar was en kon kiezen voor een Juniper RWD. Indicatie levertijd daarvan is mei/juni. Overigens nog niet zichtbaar in de app; daar staat nog steeds de vorige keuze met een leverdatum gelijk aan einde contract huidige auto.Dvdb0203 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:31:
Goedemiddag,
Hier in december een model y sr rwd wit besteld. toen stond er levertijd mei, ( vermoedelijk nav einde contract huidige model 3 ) en nu is dit verwachte levrtijd juni geworden. staat in config nog niet dat dit een model y juniper is maar daar ga ik maar wel vanuit
Japiooo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:57:
[...]
Ik heb in september een Y RWD besteld. Vorige week kwam de melding dat de door mij bestelde configuratie niet meer leverbaar was en kon kiezen voor een Juniper RWD. Indicatie levertijd daarvan is mei/juni. Overigens nog niet zichtbaar in de app; daar staat nog steeds de vorige keuze met een leverdatum gelijk aan einde contract huidige auto.
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Dank!Japiooo schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:57:
[...]
Ik heb in september een Y RWD besteld. Vorige week kwam de melding dat de door mij bestelde configuratie niet meer leverbaar was en kon kiezen voor een Juniper RWD. Indicatie levertijd daarvan is mei/juni. Overigens nog niet zichtbaar in de app; daar staat nog steeds de vorige keuze met een leverdatum gelijk aan einde contract huidige auto.
Even afwachten nog dus tot er meer duidelijk is. Het is mijn eerste Tesla. Maar ben erg enthousiast door de proefrit en de auto ansich. Collega’s rijden de ‘oude’ MY en zijn erg te spreken. Ik hou jullie op de hoogte als ik een concretere datum heb vanuit Tesla. Ben benieuwd wanneer de productie van de RWD in Berlijn start.
Model Y Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
Lakkleur Stealth Grey
20'' Helix 2.0-velgen
Volledig zwart premium interieur
5-zits configuratie
Autopilot
Trekhaak
2 maart besteld, 11 maart afspraak al staan om op te halen
Lakkleur Stealth Grey
20'' Helix 2.0-velgen
5-zits configuratie
Autopilot
Trekhaak
Zo, dat gaat lekker vlot, heb um een dag later besteld dan jou en heb nu opgave van waarschijnlijke levertijd 12 - 28 maart, hoop dat de mijne (mY LR AWD, wit-zwart-19") er dan ook spoedig is..nickjuhhhhhh schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:03:
Model Y Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
Lakkleur Stealth Grey
20'' Helix 2.0-velgen
5-zits configuratie
Autopilot
Trekhaak
Heb nu een week de Tesla Model Y Juniper Launch Edition.
Echt een superauto, het is mijn eerste EV maar vind de auto erg stil, comfortabel geveerd, snel wanneer nodig met intuïtieve software.
Echt een superauto, het is mijn eerste EV maar vind de auto erg stil, comfortabel geveerd, snel wanneer nodig met intuïtieve software.
Ja, het is overdeuidelijk dat ze klaar zijn met Launch en ze zijn begonnen met LR AWD. Dus sommige mensen krijgen misschien hun RWD's in april al.
Mijn LM is zeer traag met het uploaden van de prijzen voor hun dealers .. zou graag de bestelling in gang zetten. Nu scheelt het dat Tesla sowieso niet op basis van aanvragen produceert maar in batches, maar gaat even om het idee.macedon schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:27:
Ja, het is overdeuidelijk dat ze klaar zijn met Launch en ze zijn begonnen met LR AWD. Dus sommige mensen krijgen misschien hun RWD's in april al.
Een Tesla bestellen via een LM is een drama. Had ik het met mijn vorige Tesla (M3) en omdat de manier van bestellen zo traag is (volgens mij gaat het via een e-mailadres!), had ik mijn auto 2 maanden later in plaats van meteen (mijn configuratie was direct beschikbaar op de dag van bestelling).Majesteit schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:45:
[...]
Mijn LM is zeer traag met het uploaden van de prijzen voor hun dealers .. zou graag de bestelling in gang zetten. Nu scheelt het dat Tesla sowieso niet op basis van aanvragen produceert maar in batches, maar gaat even om het idee.
Toen kreeg ik een hint van een collega, je moet een auto die beschikbaar is en je via de LM wil bestellen privé bestellen en dan met RN en VIN de leasemaatschappij de bestelling laten overnemen.
Ik weet niet of het nog steeds mogelijk is.
Ik had binnen een week na geven akkoord al een RN nummer (Ayvens) dus ik zou hem zeker niet privé gaan bestellen met risico dat je je aanbetaling kwijt bent.macedon schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:30:
[...]
Een Tesla bestellen via een LM is een drama.
Via Althon komt terug dat er geleverd wordt vanaf week 27 😳 Dat ging om LR AWD Black 19”, zelf Stealth Grey.
Benieuwd welke levertijd daaraan komt te hangen
Benieuwd welke levertijd daaraan komt te hangen
[ Voor 49% gewijzigd door wouter1971 op 06-03-2025 19:51 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.