Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Ben benieuwd of straks de Model Y RWD's uit Berlijn gaan komen of vanuit China. Hoe zit dat in het algemeen? Maakt de aandrijflijn uit van waar ze de modellen fabriceren of kijken ze enkel naar Model?

Zie dat de meeste M3H's allemaal ergens anders uit de wereld komen want geen assemblage lijn in Berlijn.

Wil namelijk weten hoe lang het gaat duren als de RWD's straks uitkomen of ze in Berlijn worden geproduceerd. Dan kan je namelijk een inschatting maken van hoe lang het gaat duren tot levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:09
trummel schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:30:
Ben benieuwd of straks de Model Y RWD's uit Berlijn gaan komen of vanuit China. Hoe zit dat in het algemeen? Maakt de aandrijflijn uit van waar ze de modellen fabriceren of kijken ze enkel naar Model?

Zie dat de meeste M3H's allemaal ergens anders uit de wereld komen want geen assemblage lijn in Berlijn.

Wil namelijk weten hoe lang het gaat duren als de RWD's straks uitkomen of ze in Berlijn worden geproduceerd. Dan kan je namelijk een inschatting maken van hoe lang het gaat duren tot levering.
Wellicht dat de Launch editie uit Shanghai komt maar de reguliere productie gewoon uit Berlijn. Anders staat die fabriek ook maar niks te doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin12345
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-06 20:12
De Gigafactory in Berlijn is al bezig met productie nieuwe MY.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tszNwiKO945gfRw0jt83M5bcYtw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BYz7o1jjgQfRIjFYdPk67Qpr.png?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door Robin12345 op 10-02-2025 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
Maurice- schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Wellicht dat de Launch editie uit Shanghai komt maar de reguliere productie gewoon uit Berlijn. Anders staat die fabriek ook maar niks te doen ;)
Ja, zijn al enkele LE's die tussen half feb - maart worden uitgeleverd. Las ik hier op Tweakers. Lijkt mij dat deze uit Berlijn komen. Dan ben ik benieuwd of de normale RWD's daar ook gemaakt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:45
Robin12345 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:00:
De Gigafactory in Berlijn is al bezig met productie nieuwe MY.[Afbeelding]
Is dat niet een oude foto ? Want waar kwamen dan al die nieuwe vandaan op die dronebeelden van vorige week oid ? Er werd hier een youtube filmpje gedeelt waar je ze op zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Plenkske schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:11:
[...]

Is dat niet een oude foto ? Want waar kwamen dan al die nieuwe vandaan op die dronebeelden van vorige week oid ? Er werd hier een youtube filmpje gedeelt waar je ze op zag.
Foto is idd van 5 dagen geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:45
Robin12345 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:11:
[...]

Foto is idd van 5 dagen geleden.
Ik denk die auto van nog wat langer geleden.
Ik doelde op deze: nerd_ehv_74 in "Het grote Tesla Levering topic #2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:22
weet natuurlijk niet hoe nauwkeurig het is maar ik sta in de wacht voor een Model y RWD ( besteld vlak voor kerst). Mijn huidige M3 gaat eind april er uit.In mijn tesla app staat de model y gekoppeld ( met RN nummer) voor verwachte levering Juni. betreft de sr in pearl white
trummel schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:30:

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maurice- schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Nee hoor, ik verwacht de launch editie ook gewoon uit Berlijn.
Anders zitten ze met import tarieven en daarnaast, lees je op X dat er > 100.000 in Azie zijn besteld. Die fabriek gaat gewoon op volle kracht voor Azie aan de slag.
Berlijn wordt ook al omgebouwd naar de refresh Y, dus die gaan daar ook van de band afrollen (als ze dat niet al doen).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-06 20:29
ZeRoC00L schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:11:
[...]

Anders zitten ze met import tarieven en daarnaast, lees je op X dat er > 100.000 in Azie zijn besteld. Die fabriek gaat gewoon op volle kracht voor Azie aan de slag.
Berlijn wordt ook al omgebouwd naar de refresh Y, dus die gaan daar ook van de band afrollen (als ze dat niet al doen).
Ik laat het weten of hij uit Berlijn komt, als het goed is wel, dat hadden ze mij in ieder geval bij Tesla gezegd. Ik heb een Model Y Launch edition besteld in Quicksilver en ben erg benieuwd wanneer ik hem ga krijgen. LM had hem gezet op z.s.m uitleveren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Laatst online: 21-06 22:29
3 weken geleden de Launch edition besteld in Quicksilver..Wacht rustig af wanneer hij komt, ergens 2e helft Maart lijkt het te zijn. Heb mn huidige leaseauto nu bijna 6jaar, meerdere keren verlengd en moet er echt uit. Zat te wachten op de specs van de nieuwe MY en besloten hiervoor te gaan ipv de Zeekr 7x wat ook een aanlokkelijk aanbod is.

Ben geen fanboy, maar hou er tevens niet van om ettelijke jaren in een nu al verouderd model te rijden als ik weet dat er een forse model update aankomt ;-)

De 'hoge prijs' waar iedereen het over heeft vind ik meevallen. had sowiezo voor een AWD LR gegaan en ook voor Velgen, kleur, trekhaak gekozen daarmee valt het verschil in prijs wel mee. De Acceleration Boost is leuk, had ik nooit zelf gekozen (wists niet eens dat het kon). uiteindelijk heb je bijne een halve performance versie zonder kuipstoelen (waar ik niet lekker in zit ivm mn lengte), adaptieve dempers ,rode remklauwen en een spoiler..Prijsverschil scheelt denk ik 4000max afh van hoe je kijkt.
Ga het niet vergelijken met de huidige prijs van de uitgaande MY AWD-LR.. daar worden vanzelfsprekend flinke kortingen op gegeven.. dat deed VW ook met de uitgaande ID4/5 etc.

De belofte van deze nieuwe versie waarbij de pijnpunten worden aangepakt.. cq: gelaagd glas voor minder kabine lawaai, extra hitte werende UV coating op het dak, mooiere materialen/afwerking, veel beter onderstel om het hinderlijke stuiteren van huidige MY op te lossen, camera in de neus, goeie ondersteuning en functies die gebruik maken van UltraWideBand, verbeterde connectivity in het algemeen, gekoelde stoelen, en electrische op/neerklappende achterbank zijn voor mij overtuigende evolutie punten. Dit gecombineerd met het Tesla laadnetwerk zijn voor mij een stevige propositie.
Een iets grotere baterij en wat meer range was mooi geweest. Tegelijk is Tesla zo'n beetje de enige die 250Kwh snellaad vermogen uit de 400v architectuur haalt. De stap naar 350Kwh/800v is dan niet zo heel groot, zeker niet als je een 100Kwh batterij moet opladen voor dezelfde range.

Resumé:
Is het de mooiste auto? de goedkoopste auto? de meeste gadgets? Grootste accu? grootste Range..
allemaal NEE..

Is het het meest geintegreerde, goed werkende/uitgewerkte totaal concept waar alles naadloos samenwerkt (Auto, laadnetwerk, Telefoon/watch etc) , ZEKER WETEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnhemmer1024
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 30-04 19:45
M3 Performance, stealth gray besteld sinds jun vorig jaar, uitlevering tussen 15 Feb - 1 Maart.

Vin al een hele tijd in de app, 426 nummer, neem aan dat die dan op de boot naar Koper komt als ik het goed gelezen heb allemaal...
Komt dan pas rond 22 Feb aan, moet dan nog naar Tilburg, met de auto of trein ?

Ben benieuwd, mijn eerste Tesla, dit hele wacht proces kan ik niet zo waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Robin12345 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:00:
De Gigafactory in Berlijn is al bezig met productie nieuwe MY.[Afbeelding]
Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:09
Arnhemmer1024 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:22:
M3 Performance, stealth gray besteld sinds jun vorig jaar, uitlevering tussen 15 Feb - 1 Maart.

Vin al een hele tijd in de app, 426 nummer, neem aan dat die dan op de boot naar Koper komt als ik het goed gelezen heb allemaal...

Ben benieuwd, mijn eerste Tesla, dit hele wacht proces kan ik niet zo waarderen.
Besteld met leveringsrestrictie neem ik aan? 9 maanden levertijd is onmogelijk bij een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Arnhemmer1024 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:22:

Ik heb ook 15 feb - 1 maart, maar weet vrij zeker dat mijne op de Nestor Ray staat. aflevering waarschijnlijk eind feb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin12345
De volgende schepen zijn onderweg. Update van vandaag.

GLOVIS SPLENDOR, sailing in the North Atlantic Ocean. Her destination port is Koper, Slovenia, and her arrival is scheduled around February 22nd if all goes according to plan. VINs 424 to 436?? Also 400 to 402.

NESTOR RAY, sailing in the North Atlantic Ocean a few miles behind GLOVIS. Her destination is the Belgian port of Zeebrugge, where she will arrive on February 19th. VINs 434 to 442?

MORNING LENA, is already sailing in the South Atlantic Ocean and has left the Cape of Good Hope behind. She is a partially loaded ship as she is also transporting cars that she loaded in the North port of Shanghai for Bristol, where she will make her first stop on February 26th. She will then head to Southampton and Zeebrugge. VINs 448 to 451??

CMA CGM INDIANAPOLIS, sailing through the Indian Ocean, next to Mauritius, heading for the Cape of Good Hope. Her destination is Koper, Slovenia, and according to her schedule, she will arrive on March 8th. VINs 451 to 453??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-06 13:28

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Robin12345 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:07:
[...]
Ik heb ook 15 feb - 1 maart, maar weet vrij zeker dat mijne op de Nestor Ray staat. aflevering waarschijnlijk eind feb
Mijn M3P, VIN 392***, was al aan land vorige week en levering nu komende dinsdag de 18e. Van bestelling naar levering binnen twee weken, dat is lekker snel.

Kenteken gisteren al doorgekregen maar auto komt pas maandag aan in Tilburg, van boot naar aflevering kan dus ook nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnhemmer1024
Maurice- schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:34:
[...]

Besteld met leveringsrestrictie neem ik aan? 9 maanden levertijd is onmogelijk bij een Tesla.
Ja klopt, mag pas vanaf 15 feb, en de vin is 436 en niet 426, sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ctrl-J
  • Laatst online: 21-06 02:01
Hier is de levering van de nieuwe Y weer wat opgeschoven. Stond maandag op 9 februari - 24 februari, maar nu dus weer richting einde van de maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31y1xWd6vzf3J7_7gw6BRhQROIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sQGd6gB8Oru1iBvKDpb4Dhf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Ctrl-J op 12-02-2025 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 23:56
Kan niet wachten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jOwU28yB01feJVwFUJy6VPbPoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2rPURhBUremsljyL37HY5YJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Boombastic
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-06 20:29
Ctrl-J schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:17:
Hier is de levering van de nieuwe Y weer wat opgeschoven. Stond maandag op 9 februari - 24 februari, maar nu dus weer richting einde van de maand.

[Afbeelding]
Proberen ze je nou een oude Y aan te smeren? :D

• Ctrl-J
Mr.Boombastic schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:47:
[...]

Proberen ze je nou een oude Y aan te smeren? :D
Hahaha, klopt. Maar als ik doorklik zie ik dat ze maar 5 exemplaren aanbieden. Dus het lijkt erop dat de huidige voorraad snel aan het krimpen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Laatst online: 21-06 22:29
Nice! Allemaal Quicksilver.. same here.
Mijne staat op 14-31maart.. opdracht aan leasemaatschappij was 14maart dus zal niet eerder worden.
Heel benieuwd hoe het gaat bevallen en hoe anders dan huidige MY hij is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-06 23:31
Vandaag MY opgehaald in Tilburg.
Was totaal niet druk, vriendelijk en netjes geholpen.
Trekhaak is afneembaar en lag in kofferbak.
Alles uitgebreid gecheckt en eigenlijk alles in orde.
Klein plekje bleek viezigheid te zijn of restant wax en lichte bekleding deurstijl was vies maar dat hadden ze in no time schoon allemaal.
Met 80% accu vertrokken. Leuke ervaring.
Na paar km waren de camera’s automatisch gecalibreerd dus kon de cruise control aan.
Na kleine pauze ook via menu auto steer aangezet.
Een klein uurtje later heb ik dat weer uitgezet want ik vond het niet super prettig.
Heb standard autopilot.
Meteen onderweg even gestopt bij supercharger om 10 min te laden puur om te zien of het werkt.
En het werkt.
Schrok me rot bij wegrijden daarna want kwam enorme witte rook van de auto maar dat was ook zo weer weg.
Geen idee wat dat was, zal het vast nog eens proberen binnenkort want ik heb thuis nog geen laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-06 23:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwfhejeUBBe09R8b1xpn1uAYme8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOZ14eGiHCcPNxaeWxyovoWO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwzLcdzO34DTeoIzrUSvsYOJWe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHe5KvyOBkJ1r9fGiSpkZ2qY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was m’n enige klacht maar dat was ook in notime opgelost door de vriendelijke medewerkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-06 11:18
ZeRoC00L schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:11:
[...]

De nieuwe Model Y komt uit Berlijn. Heb net de factuur binnen waar de VIN op staat. De VIN even gecheckt, komt uit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ctrl-J schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:17:

[Afbeelding]
Toen ik gebeld werd na mijn bestelling gaf Tesla al aan dat het maart werd, ondanks dat app februari aangaf. Verkoper gaf aan dat het vanzelf naar maart zou worden verzet. Inmiddels geeft de app bij mij nu ook maart aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ctrl-J
We Are Borg schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:53:
[...]

Toen ik gebeld werd na mijn bestelling gaf Tesla al aan dat het maart werd, ondanks dat app februari aangaf. Verkoper gaf aan dat het vanzelf naar maart zou worden verzet. Inmiddels geeft de app bij mij nu ook maart aan :)
Inmiddels weer wat concreter geworden; 17 februari - 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Bij mij staat 15 FEB tot 1 MRT.

De auto staat op Nestor Ray--> Dus deze datum gaat nog verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 11:25
Robin12345 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:10:
Bij mij staat 15 FEB tot 1 MRT.

De auto staat op Nestor Ray--> Dus deze datum gaat nog verschuiven.
Hoe lang zal het duren om de auto's vanuit Zeebrugge naar Tilburg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Occy schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:38:
[...]

Hoe lang zal het duren om de auto's vanuit Zeebrugge naar Tilburg te krijgen?
Boot komt 19e aan einde middag.
Dan moeten de auto's op transport en gekeurd / getest worden voor aflevering.

Ik vermoed start leveringen op zijn vroegst dinsdag 25 feb

Allemaal aannames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shenk86
Op mijn factuur (nieuwe Model Y Launch Edition) staat de leverdatum op 21 februari.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mike_S
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:37
Vandaag op mogen halen. Blij mee!
(100% opgeladen, 150km snellaad tegoed in de app)

Iedereen hier bedankt voor de geestelijke ondersteuning tijdens het wachten op de levering. 😜👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJyNUiUMstVKq6tITSC_mM-VmP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saKJQvD1ROYpwBeUf1DkSIIe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Mike_S schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:22:
Vandaag op mogen halen. Blij mee!
(100% opgeladen, 150km snellaad tegoed in de app)

Iedereen hier bedankt voor de geestelijke ondersteuning tijdens het wachten op de levering. 😜👍

[Afbeelding]
NICE veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
We Are Borg schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:53:
[...]

Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjam
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 09:53
Mijn M3 RW ( Stealth Grey) staat ook op de Nestor Ray
Verwachte levering staat nu tussen 4 maart en 16 maart. Ik heb hem in Hasselt (België) besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Mijn afleverdatum (15 feb - 1 maart) ligt nu dus deels in het verleden. Slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Mijn levering is net aangepast naar:
17 febr - 28 febr 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 21-06 20:21

DarkSide

theres no place like ::1

vind het op zich niet erg als er staat 15 feb - 1 mrt.
zolang hij maar in deze periode geleverd wordt.

zie zelf nu idd dat hij is aangepast naar 17 feb - 28 feb.

Hij zal echt niet morgen geleverd worden gezien ik nog geen afspaak heb kunnen maken.
De 26e komt mij het beste uit. En is mooi voor de vakantie van 2 maart.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
DarkSide schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:04:
vind het op zich niet erg als er staat 15 feb - 1 mrt.
zolang hij maar in deze periode geleverd wordt.

zie zelf nu idd dat hij is aangepast naar 17 feb - 28 feb.

Hij zal echt niet morgen geleverd worden gezien ik nog geen afspaak heb kunnen maken.
De 26e komt mij het beste uit. En is mooi voor de vakantie van 2 maart.
Ja idd, ik hoop i.i.g. voor de 28, die avond vertrekken wij ook naar wintersport. Heb preventief een afspraak staan bij profile center voor winterbanden. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhimself
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 05:44
Hoi,

Zelf in afwachting van een M3 met VIN 438. Ik was heilig overtuigd dat hij op ze Nestor Ray staat/stond maar begin nu te twijfelen. Mijn estimated is zojuist aangepast naar 21-02/07-03.

Telefonisch wist Tesla mij te vertellen dat de auto op de boot staat met de verwachting dat hij 20-02 aan land komt. Ik ben benieuwd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Henkhimself schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:25:
Hoi,

Zelf in afwachting van een M3 met VIN 438. Ik was heilig overtuigd dat hij op ze Nestor Ray staat/stond maar begin nu te twijfelen. Mijn estimated is zojuist aangepast naar 21-02/07-03.

Telefonisch wist Tesla mij te vertellen dat de auto op de boot staat met de verwachting dat hij 20-02 aan land komt. Ik ben benieuwd…
Mijne staat ook op Nestor Ray. Datum zojuist aangepast naar 20 feb - 6 maart.

Ga uit van laatste week feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnhemmer1024
Bij mij nu ook aangepast naar 17 febr - 28 febr ipv 15 feb - 1 mar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Henkhimself schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:25:
Hoi,

Ik heb ook vin 438, 17-02/28-02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 16:00

ooz

Zojuist afspraak kunnen inplannen vanaf 3 Maart in Utrecht.
Ik vermoed dat het eerder mogelijk was geweest als er geen limiet opzat om pas vanaf 1 maart te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
ooz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:02:
Zojuist afspraak kunnen inplannen vanaf 3 Maart in Utrecht.
Ik vermoed dat het eerder mogelijk was geweest als er geen limiet opzat om pas vanaf 1 maart te rijden.
Oh dat is beter! Welk vin nummer had jij? Die van jou staat ook op de Nestar Ray toch?
Hier nog niks kunnen plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkhimself
Hier ook een afspraak kunnen maken. Blijkbaar toch op de Glovis aangezien de auto pas eind volgende week in Nederland zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Ik heb zojuist de afspraak gemaakt voor 28 februari.
Was ook de enige beschikbare dag in de planner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Robin12345 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:05:
Ik heb zojuist de afspraak gemaakt voor 28 februari.
Was ook de enige beschikbare dag in de planner....
oh nice, hebben jullie allemaal bericht gekregen dan je wat kon inplannen of gewoon geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhimself
Occy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:13:
[...]

oh nice, hebben jullie allemaal bericht gekregen dan je wat kon inplannen of gewoon geprobeerd?
Ik kreeg vanmorgen een SMS om te plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Occy
Henkhimself schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:21:
[...]

Ik kreeg vanmorgen een SMS om te plannen.
Oké beter, hoop dat ik hem ook ga krijgen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Occy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:13:
[...]

sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Heb je een afspraak in Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Occy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:30:
[...]

Heb je een afspraak in Tilburg?
Nee, Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
hmm, als iedereen dan al een sms heeft gehad, zal mijne dan toch op die andere boot zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjam
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 09:53
Ik heb vandaag ook bericht gehad afhalen vanaf 28/2.

Normaal was het pas vanaf 4/3
Vin 441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Helaas nog geen sms
levering staat nog tussen 17-2 en 28-2.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
DarkSide schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:22:
Helaas nog geen sms
levering staat nog tussen 17-2 en 28-2.
Zelfde hier, waar is je ophaal plek, Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22

sphere

Debian abuser

sphere schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:54:
Ik kan een afspraak plannen volgende week 3 dagen maar dat past me niet dus ik wacht gewoon maar even :P
19-26 feb, de auto die Tesla initieel gekoppeld had lijkt nog niet op naam gezet te zijn. Misschien koppelen ze die weer.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Occy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:47:
[...]

Zelfde hier, waar is je ophaal plek, Tilburg?
Tilburg idd.
We wachten (geduldig) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Tilburg of andere locatie maakt niet uit. Ik had oorspronkelijk Tilburg, maar heb di kunnen wijzigen naar Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Robin12345 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:52:
Tilburg of andere locatie maakt niet uit. Ik had oorspronkelijk Tilburg, maar heb di kunnen wijzigen naar Utrecht.
Het valt me op dat afleverpunt Utrecht allemaal een afspraak heeft kunnen maken. Tilburg weet nog niet eens op welke boten ze zitten en wanneer ze exact aankomen. (ze hebben nog geen info ontvangen)

Men zegt daar wel dat als de boot de 19e aankomt en de auto erop zit je die begin volgende week kan ophalen. Ik heb nog enige hoop, anders lekker na de wintersport ophalen.

Mijn verwachte levering is nu veranderd naar: 24-02 - 10-03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-05 11:49
M3 RWD Stealth Grey met VIN 440, 15 januari besteld. Stond gister weken lang 15 februari 1 maart.
gister 17 februari - 28 februari.
Zojuist aangepast naar 24 februari - 10 maart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Krijg nu net een bericht om afspraak te maken. datum 4,5 of 6 maart. jammer week dat ik weg ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiwer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-05 11:49
Occy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:32:
Krijg nu net een bericht om afspraak te maken. datum 4,5 of 6 maart. jammer week dat ik weg ben!
Voor mij precies hetzelfde :( Had gehoopt laatste week februari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Occy
Tiwer schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:39:
[...]

Voor mij precies hetzelfde :( Had gehoopt laatste week februari.
Ja voor mij hetzelfde had er graag mee op vakantie gegaan!

Ach ja ik heb nu een afspraak voor maandag 10 maart gelijk half 10! ook leuk voor na de vakantie!

Moet zeggen dat dit ook wel weer wat rust geeft hoor.,, Heel de tijd alles in de gaten houden monitoren checken etc etc. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Occy op 18-02-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnhemmer1024
Afleverafspraak voor de stealth grey m3p 3 maart !

enig idee wanneer een kenteken te zien is in de app ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Arnhemmer1024 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:51:
Afleverafspraak voor de stealth grey m3p 3 maart !

enig idee wanneer een kenteken te zien is in de app ?
meestal paar werkdagen voor de levering, soms eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Jammer... Maar goed; heb je wat om naar uit te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

haha ik ook
Had dit al tijd geleden aangegeven om hem een week eerder uit te leveren.

Nog geprobeerd wat te regelen.
Maar helaas. Nog even wat langer wachten.
10e staat hij nu ingepland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Vanmiddag in Tilburg deze mooie 3 opgehaald en mijn Y achtergelaten.

Het was rustig, maar paar andere klanten, en de auto zag er goed uit. Een raamrubber was wat beschadigd door het schoonspuiten met hoge druk waarschijnlijk, die gaat het SeC in Eindhoven binnenkort vervangen.

Terugweg was genieten, alles werkte zoals verwacht, met het rijdersprofiel vanuit de Y waren alle settings mooi meegenomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zsUhb4eXKuWIBvGHIpP2HyIdug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7u9kl1WofnDZz24VlF912fW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuA2gdwhG5jENSlRrtOt7zS4GBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14Hy9gSxvYjyuRGyTiOAVKSi.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTS911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 18:07
Mijn M3 RWD vandaag opgehaald in Tilburg. Alles zag er goed uit, totdat ik buiten kwam en overal swirls in de lak zag zitten. Dit aangegeven en ze verwezen me door naar een service center. Daarom gelijk naar Utrecht doorgereden en die pakten het direct goed op. Breng hem volgende week langs zodat hun detailer ermee bezig kan.

Wel een slechte zaak dat auto's zo afgeleverd worden daar in Tilburg.

[ Voor 10% gewijzigd door RTS911 op 18-02-2025 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
RTS911 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:50:
Mijn M3 RWD vandaag opgehaald in Tilburg. Alles zag er goed uit, totdat ik buiten kwam en overal swirls in de lak zag zitten. Dit aangegeven en ze verwezen me door naar een service center. Daarom gelijk naar Utrecht doorgereden en die pakten het direct goed op. Breng hem volgende week langs zodat hun detailer ermee bezig kan.

Wel een slechte zaak dat auto's zo afgeleverd worden daar in Tilburg.
Waarom heb je hem niet direct in Utrecht opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 16:00

ooz

mkrmr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:39:

Het was rustig, maar paar andere klanten, en de auto zag er goed uit. Een raamrubber was wat beschadigd door het schoonspuiten met hoge druk waarschijnlijk, die gaat het SeC in Eindhoven binnenkort vervangen.

Terugweg was genieten, alles werkte zoals verwacht, met het rijdersprofiel vanuit de Y waren alle settings mooi meegenomen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe zit dit precies met het rijdersprofiel?
Moet je hiervoor nog iets doen? Of gewoon in de nieuwe auto instappen en wegrijden?

[ Voor 1% gewijzigd door ooz op 19-02-2025 08:56 . Reden: Quote verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTS911
jongetje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:29:
[...]

Waarom heb je hem niet direct in Utrecht opgehaald?
Toen de auto door de LM was besteld is ie gelijk die dag gekoppeld aan een VIN (deze stond al klaar in Zeebrugge). Kon het zelfs op de dag van de bestelling niet meer wijzigen naar Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22

sphere

Debian abuser

sphere schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:59:
19-26 feb, de auto die Tesla initieel gekoppeld had lijkt nog niet op naam gezet te zijn. Misschien koppelen ze die weer.
Kennelijk is er al een auto gekoppeld, maar die is niet zichtbaar in de app.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
mkrmr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:39:

[Afbeelding][Afbeelding]
In deze samenstelling had ik hem ook besteld! Veel plezier met je Model 3 (eindelijk iemand die geen M3H zegt) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

ooz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:55:
[...]

Hoe zit dit precies met het rijdersprofiel?
Moet je hiervoor nog iets doen? Of gewoon in de nieuwe auto instappen en wegrijden?
De Y verdween uit de app en de 3 kwam erbij nadat Tesla de overdracht had verwerkt (ter plekke), daarna stond mijn profiel in de 3 en kon ik zo wegrijden.

Een aantal dingen zijn wel anders in de nieuwe 3 dus die moest ik nog apart aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin12345
Nestor Ray is aangekomen in Zeebrugge. Uitladen die hap!

Glovis Spendor is vertraagd helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Lees op Reddit dat iemand uit Arnhem aanstaande maandag zijn Model Y Juniper kan ophalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rM2bk9JSJZqloBmQU9znQduyoc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xAGDPzUklTZkfdeAysq05zmg.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mijn model Y Juniper stond gepland voor “maart”. Sinds vandaag staat er tussen 28 februari en 12 maart: stukje specifieker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iweq
We Are Borg schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:41:
Mijn model Y Juniper stond gepland voor “maart”. Sinds vandaag staat er tussen 28 februari en 12 maart: stukje specifieker :)
Hier 26 februari en 11 maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy
Robin12345 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:29:
Nestor Ray is aangekomen in Zeebrugge. Uitladen die hap!

Glovis Spendor is vertraagd helaas.
Lijkt erop dat Glovis Spendor still ligt, want kan mij niet voorstellen dat hij 3 dagen doet over dat klein stukje.
Je zit het pijltje ook anders staan alsof hij gedraaid is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ctrl-J
Gisteren besteld met een leverdatum “maart 2025” en sinds vanmorgen iets concreter. Met de nadruk op “iets” 😜Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOaO1Pssz-ScHxzDjQs3VoUZy_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79pyZfnqotu5YZ0AvBgdZWeG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
Ctrl-J schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 06:54:
Gisteren besteld met een leverdatum “maart 2025” en sinds vanmorgen iets concreter. Met de nadruk op “iets” 😜[Afbeelding]
Welke versie is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ctrl-J
De Long Range AWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningsei
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-06 22:41
4 februari model 3 AWD Besteld, mag hem vrijdag op gaan halen. Stond vermoedelijk op de Nestor Ray met vin 441.

Kenteken inmiddels ook al zichtbaar in de app.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shenk86
Nog een paar dagen wachten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNpUwwNnspmVTnTw4XD2UDCyp4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGYSms2Y4UMkSog962pduYev.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
Heeft iemand ervaring met het afleveringsproces bij Tesla? Zijn er zaken waar ik goed op moet letten (naast het grondig checken van de auto)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Shenk86 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:09:
Heeft iemand ervaring met het afleveringsproces bij Tesla? Zijn er zaken waar ik goed op moet letten (naast het grondig checken van de auto)?
Niet anders dan elke andere autodealer. Is zelfs eenvoudiger want je hoeft niet eerst een doek eraf te halen enzo. Waarom zou je een golfje minder uitgebreid controleren dan een Tesla?
Ik ben er omheen gelopen, app gekoppeld, cola gedronken, auto ingesteld en 15 minuten later was ik onderweg. Dan gaan de camera's calibreren tijdens het rijden en als dat is gedaan kun je acc en de auto pilot gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTS911
Shenk86 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:09:
Mijn M3 heb ik vorige week opgehaald en de lak zat onder de swirls, dat zie je buiten pas. Gelukkig wordt dit komende week opgelost door een detailer via Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 09:18
koningsei schreef op zondag 23 februari 2025 @ 00:17:
4 februari model 3 AWD Besteld, mag hem vrijdag op gaan halen. Stond vermoedelijk op de Nestor Ray met vin 441.

Kenteken inmiddels ook al zichtbaar in de app.
Mijn LM heeft in januari de M3 AWD besteld. Per 1 maart mag ik 'm rijden. Vandaag de VIN gekregen en de levertijd is aangepast van 1 maart - 16 maart naar 24 februari - 3 maart.

441 zijn de eerste 3 cijfers van de laatste 6 cijfers van de VIN? Een aantal posts eerder zag ik ook 438 voorbij komen. Bij mij zijn de eerste 3 cijfers van de laatste 6 cijfers van de VIN 263. Zijn er ranges van nummers? Of is de voorraad zo groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningsei
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-06 22:41
SaittamW schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:14:
[...]

Mijn LM heeft in januari de M3 AWD besteld. Per 1 maart mag ik 'm rijden. Vandaag de VIN gekregen en de levertijd is aangepast van 1 maart - 16 maart naar 24 februari - 3 maart.

441 zijn de eerste 3 cijfers van de laatste 6 cijfers van de VIN? Een aantal posts eerder zag ik ook 438 voorbij komen. Bij mij zijn de eerste 3 cijfers van de laatste 6 cijfers van de VIN 263. Zijn er ranges van nummers? Of is de voorraad zo groot?
Het zijn inderdaad de eerste 3 cijfers van de laatste zes cijfers, dus 441XXX.
Denk dat het nu wel wat rustiger is met EV bestellingen ja i.v.m verhoogde bijtelling en geen SEPP subsidie meer.

Bij mij had de LM 4 februari besteld, dus toen was de boot al vetrokken, waarschijnlijk gewoon wat vrije voorraad nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:27
Vrijdag besteld en betaald (LR AWD wit).

Meteen VIN gekregen (607XXX) en aflevering 24/2-3/3 (nog geen kenteken)

Too good to be true?

[ Voor 11% gewijzigd door macedon op 24-02-2025 11:15 ]

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
macedon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:12:
Vrijdag besteld en betaald (LR AWD wit).

Meteen VIN gekregen (607XXX) en aflevering 24/2-3/3 (nog geen kenteken)

Too good to be true?
Soms heb je geluk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin12345
Kentekens van de auto's op Nestor Ray worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:27
Komen zelfs auto's die in Berlijn zijn gemaakt met de boot?!

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-06 17:49
Is het al duidelijk waar de nieuwe Model Y's vandaan komen? Shanghai of Berlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
Mackeessie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:51:
Is het al duidelijk waar de nieuwe Model Y's vandaan komen? Shanghai of Berlijn?
Komen uit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
macedon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:50:
Komen zelfs auto's die in Berlijn zijn gemaakt met de boot?!
Nee, zou ook niet heel efficiënt zijn.
Pagina: 1 ... 53 ... 63 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.