Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 21:53
jongetje schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Bestellen en de restrictie weghalen zijn 2 verschillende zaken.
Een bestelling komt in het systeem van Tesla met een RN nummer die je in de app. kunt volgen.
Je hebt een bestelling nodig om daar een restrictie op te zetten (of af te halen).

Een bestelling zonder restrictie kan wel, maar als je leasecontract pas maart in mag gaan en je krijgt de auto volgende week, dan moet je (werkgever) wel al gaan betalen en ik weet niet of die dat leuk vind....

Als je pas in maart mag rijden zou ik gewoon rustig even wachten, zeker als je graag de juniper wilt.
Ik mag pas in maart in de nieuwe leaseauto rijden, omdat dan het contract van de huidige M3 (bij een andere LM) afloopt.

Dus de leasemaatschappij, als ze nu al besteld zouden hebben, zou wss met een restrictie hebben besteld ("vanaf maart"). Maar die restrictie is nutteloos als de vroegst mogelijke levering van Tesla sowieso mei is. Toch?

Ik heb al 5 jaar een Tesla account met een andere emailadres dan het emailadres wat bij LM bekend is. Geen idee hoe ik dan een nieuwe bestelling in de app zou moeten zien? Een tweede Tesla account aanmaken?

Door de tussenkomst van de wagenparkbeheerder en de leasemaatschappij is het allemaal zo onduidelijk waar de zaken zitten in de keten. Heel frustrerend. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
MWDKing schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:51:
[...]
Dus de leasemaatschappij, als ze nu al besteld zouden hebben, zou wss met een restrictie hebben besteld ("vanaf maart"). Maar die restrictie is nutteloos als de vroegst mogelijke levering van Tesla sowieso mei is. Toch?

Ik heb al 5 jaar een Tesla account met een andere emailadres dan het emailadres wat bij LM bekend is. Geen idee hoe ik dan een nieuwe bestelling in de app zou moeten zien? Een tweede Tesla account aanmaken?

Door de tussenkomst van de wagenparkbeheerder en de leasemaatschappij is het allemaal zo onduidelijk waar de zaken zitten in de keten. Heel frustrerend. |:(
Die levertijden zijn een inschatting en veranderen dagelijks/wekelijks. Kan best zijn dat ze tijdelijk ver vooruit hebben gezet vanwege het nieuwe model en bijv. in februari vol gaan leveren en het terug zakt naar half februari.

Die nieuwe bestelling/auto komt erbij in je app.

Nogmaals, gewoon afwachten. Het is nog lang geen maart en dat is bij Tesla best ver in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
jongetje schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Die levertijden zijn een inschatting en veranderen dagelijks/wekelijks. Kan best zijn dat ze tijdelijk ver vooruit hebben gezet vanwege het nieuwe model en bijv. in februari vol gaan leveren en het terug zakt naar half februari.

Die nieuwe bestelling/auto komt erbij in je app.

Nogmaals, gewoon afwachten. Het is nog lang geen maart en dat is bij Tesla best ver in de toekomst.
Thx! Gaan we doen. Maar hoe kan die erbij komen in de app? Dezelfde app als die ik gebruik voor mijn huidige auto? Mijn Tesla account heeft een ander email adres dan bij de nieuwe LM bekend is. Misschien pas ik het emailadres van mijn huidige account aan naar het email dat bekend is bij de nieuwe LM.
Edit; email adres van Tesla account heb ik aangepast. We wachten af of er plots een extra auto verschijnt... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MWDKing op 18-01-2025 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike_S
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:37
Robin12345 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:57:
[...]

Wij hebben dus dezelfde (waar bij mij een trekhaak gemonteerd dient te worden).

Ben benieuwd of mijn levering dan ook nog naar begin feb verschoven kan worden,

Heb je al een VIN?
Nee, nog altijd geen VIN.
Februari komt rap dichterbij, vrees dat het begin februari toch niet gaat worden 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22

sphere

Debian abuser

sphere schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:04:
MY LR RWD wit/all black/19 gemini dark
besteld: 25 nov 2024
LM schatting: eerste helft maart
tesla: 23 apr- 7 jul
nu mrt. 2025

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-06 20:12
Robin12345 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Deze is behulpzaam! Thanks. Ik heb een lever restrictie tot 28 januari. Wellicht dat er dan nog iets geschoven wordt.
Zojuist aangepast naar 12 feb tot 30 maart.
Kans aanwezig dat hij op de Themis staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkamer1990
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-06 11:46
Mkamer1990 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:17:
M3 LR RWD, stealth grey
Besteldatum 24 december
Verwachte levering: 29 januari - 25 maart

Tot nu toe nog geen VIN en kenteken.
De verwachte levering is aangepast in de Tesla app en staat nu op 15 februari - 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Mkamer1990 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 07:40:
[...]

De verwachte levering is aangepast in de Tesla app en staat nu op 15 februari - 1 maart.
Exact hetzelfde bij mij nu.

Ook Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 20:21

DarkSide

theres no place like ::1

Die van mij staat op 25feb - 31 maart.

Hij mag officieel pas 4 maart geleverd worden wegens contract huidige lease auto
Gevraagd of dit een weekje eerder kon gezien ik in de week van 4 maart weg ben.

Benieuwd of ik in de week van 25 feb de auto kan omruilen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkamer1990
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-06 11:46
Robin12345 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 08:26:
[...]

Exact hetzelfde bij mij nu.

Ook Tilburg?
Weet ik niet zeker al verwacht ik van wel. De LM heeft de bestelling geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike_S
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:37
Robin12345 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:09:
[...]

Zojuist aangepast naar 12 feb tot 30 maart.
Kans aanwezig dat hij op de Themis staat!
Inmiddels een VIN gekregen en nog altijd 2-16 feb. Begin hoop te krijgen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 11:25
update:

M3 Solid black LR RWD
stond op Jan-Feb is dinsdag naar 12feb - 31 maart gegaan.

2 jan bevestiging van LM
bestelling is 7jan bij tesla binnen gekomen.

Verwachte levertijd is vanmorgen veranderd naar 15feb - 1 maart. (nog geen VIN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Occy schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:30:
update:

M3 Solid black LR RWD
stond op Jan-Feb is dinsdag naar 12feb - 31 maart gegaan.

2 jan bevestiging van LM
bestelling is 7jan bij tesla binnen gekomen.

Verwachte levertijd is vanmorgen veranderd naar 15feb - 1 maart. (nog geen VIN)
Idem.

Ik denk dat onze auto's op de Themis staan. Die dokt 8 feb in Engeleland en 9 feb in Zeebrugge. Tel daar een aantal dagen bij op en de auto staat klaar op 15 feb in Tilburg. (wens denken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 20:21

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe vaakt komt er eigenlijk zo'n boot.
benieuwd als ik een window mist of ik dan idd ook 25 feb mis.

of dat ze de auto 2 weken laten staan voor uitlevering

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Occy
Robin12345 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:09:
[...]

Idem.

Ik denk dat onze auto's op de Themis staan. Die dokt 8 feb in Engeleland en 9 feb in Zeebrugge. Tel daar een aantal dagen bij op en de auto staat klaar op 15 feb in Tilburg. (wens denken).
Ik hoop het ook! we vertrekken 28febr in de avond richting de wintersport. Zou leuk zijn met de nieuwe auto! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:29
Robin12345 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:09:
[...]

Idem.

Kan nog sneller. Bij mij aankomst Zeebrugge Zo 12 jan, Vr 17 jan afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Weet iemand of je ook op zondag je auto kan halen bij Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Robin12345 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:19:
Weet iemand of je ook op zondag je auto kan halen bij Tesla?
Je mag al blij zijn als het zaterdag eventueel kan, dat is al een uitzondering en vaak alleen in drukke periodes (zoals einde jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 00:24
Iemand al wat gehoord over of er een prijs verhoging komt voor de standaard model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
thechip schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:26:
Iemand al wat gehoord over of er een prijs verhoging komt voor de standaard model Y
Als je een glazenbol hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maakla
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-04 23:20
Vandaag de M3 RWD long range opgehaald in Utrecht. Je komt er vrij soepel met de bus. Een goed verlichte ruimte voor de inspectie. Aardige medewerkers en je kan alle tijd nemen. Het is allemaal vrij basic maar dat is ook prima.

Enige minpunt vind ik de meebestelde winterbanden die er niet op/bij zitten. Ondanks toezegging bij de verkoop kan er nu al niet meer een service afspraak gemaakt worden voor eind februari. Dus daar moet ik helaas nog een punt van gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:29
jongetje schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Je mag al blij zijn als het zaterdag eventueel kan, dat is al een uitzondering en vaak alleen in drukke periodes (zoals einde jaar).
Bij de autos die deze week worden afgeleverd was zaterdag ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
De Themis komt 4 dagen eerder aan dan gepland. Ik verwacht dat de EDD naar voren gaat bewegen voor iedereen die een levertijd heeft vanaf 15 feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clj22
  • Laatst online: 02-05 07:13
Plenkske schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Datum was verschoven naar 14 - 21 jan. Vandaag een afspraak kunnen inplannen. Eerste mogelijkheid was de 23e maar voor mij is de 24e beter.
Ik mag hem ook de 24e ophalen. Heb jij al een kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:45
clj22 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Ik mag hem ook de 24e ophalen. Heb jij al een kenteken?
Ja, sinds vrijdag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlexAms
  • Laatst online: 10-03 16:27
Op 9 januari heb ik bij de leasemaatschappij een M3 RWD Long Range in Deep Blue besteld.
13 januari verscheen de bestelling in de app en 17 januari stond er een VIN nummer. Verwachte levering staat nu op 3 - 16 februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy
Robin12345 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:09:
De Themis komt 4 dagen eerder aan dan gepland. Ik verwacht dat de EDD naar voren gaat bewegen voor iedereen die een levertijd heeft vanaf 15 feb.
Wat een goed nieuws!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy
Dit is de boot toch?

https://www.marinetraffic...imo:9722314/vessel:THEMIS

Hoe zie je dan dat hij na UK doorgaat naar Zeebrugge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adje23
  • Laatst online: 21-02 18:05
Goedemorgen,

Iemand ervaring met het volgende:

Via Ayvens bestelling geplaats medio december, het gaat om een model Y. Verwachte leverdatum stond op 19.1-04-2, tot mijn grote verbazing zag ik dat de verwachte levertijd helemaal verdwenen was. VIN nog steeds niet bekend. Herkenbaar voor iemand?

Groet,
Ad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakay14
  • Laatst online: 06-02 11:11
Adje23 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:05:
Goedemorgen,

Iemand ervaring met het volgende:

Via Ayvens bestelling geplaats medio december, het gaat om een model Y. Verwachte leverdatum stond op 19.1-04-2, tot mijn grote verbazing zag ik dat de verwachte levertijd helemaal verdwenen was. VIN nog steeds niet bekend. Herkenbaar voor iemand?

Groet,
Ad
Hier hetzelfde. 23-12 is de bestelling van de MY RWD met trekhaak in de Tesla app gekomen en na verwachting op jan 2025 was deze geswitcht naar 19-1 tot 4-2. Sinds afgelopen zaterdag geen levertijd meer en ook nog geen VIN.

Gister levertijd opgevraagd bij Sales Advisor en die gaf ook aan dat er geen duidelijkheid was. Als je bij de voorraad op de Tesla site kijkt zie je dat dit type onderweg is, dus mogelijk worden er daar een aantal van toegewezen. Sales Advisor noemde ook de mogelijkheid dat het wordt doorgeschoven naar de Juniper, maar dit is speculatief. Nog even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-06 23:31
MWDKing schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Ik had ook een prive Tesla account.
Afgelopen week keuze voor de model Y doorgegeven aan de lease maatschappij.
Vandaag kreeg ik een mail "activeer uw Tesla account" met daarin mijn werk mail adres.
Dus nieuw account geactiveerd en zie nu in de app dat de auto bestel is bij Tesla.
Verwachte levering eind februari. Dat is prima want mijn contract gaat pas in op 1 april als het goed is.
Tot die tijd rijd ik een andere auto bij een andere lease maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Hoe kan het dat je in november besteld en pas in maart geleverd krijgt?
Was er een reden voor?
Ik heb vorige week besteld en moet hem echt uiterlijk in maart hebben :)
Iedereen roept altijd dat ze zo snel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXplicit
  • Laatst online: 13-06 18:31
nerd_ehv_74 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:34:
[...]

Vandaag kreeg ik een mail "activeer uw Tesla account" met daarin mijn werk mail adres.
Dus nieuw account geactiveerd en zie nu in de app dat de auto bestel is bij Tesla.
Verwachte levering eind februari. Dat is prima want mijn contract gaat pas in op 1 april als het goed is.
Leverdatum hangt echt af van het model. De RWD lijkt echt een stuk verder verwijderd dan de LR RWD of AWD versies. Welke staat in bestelling?

Hier nog steeds wachten op de bevestiging vanuit Tesla dat de LM mijn bestelling heeft geplaatst. MY RWD met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
nerd_ehv_74 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:40:
[...]
Iedereen roept altijd dat ze zo snel zijn
Een model wijziging is bij de meeste merken een bestelstop, in het geval bij Tesla gooien ze de datum verder vooruit om de verwachting te managen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rubenator123
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-05 16:46
Vanochtend mijn M3 mogen ophalen in Tilburg. Vond het een beetje een onduidelijke bedoeling: “je kan een medewerker aanspreken en die komt je dan jouw auto geven”. Niemand beschikbaar dus 20 min. naar al het moois staan kijken. Enfin, het is een prachtige en heerlijke auto, heel blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GItu9Ejtp0CJqP27NjjwVugPnp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8BhnD3kMYI68RJiHV57Zqke.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin12345
Rubenator123 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:02:
Vanochtend mijn M3 mogen ophalen in Tilburg. Vond het een beetje een onduidelijke bedoeling: “je kan een medewerker aanspreken en die komt je dan jouw auto geven”. Niemand beschikbaar dus 20 min. naar al het moois staan kijken. Enfin, het is een prachtige en heerlijke auto, heel blij mee.

[Afbeelding]
Nu ik dit zie baal ik van mijn "Stealt Grey" bestelling... Ach, zal ook mooi zijn als ik die weer in het echt zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
nerd_ehv_74 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:34:
[...]

Kreeg je die mail dan op de werkmail of op je prive mail?

Wel gek trouwens dat de levering eind februari is als het contract op 1 april ingaat toch? Op dit forum las ik dat er dan een "restrictie" op zou zitten en de auto pas besteld zou worden als de restrictie eraf zou gaan en dan mensen de LM moesten overtuigen dat te doen voor de contract ingangsdatum, zodat de auto op tijd zou zijn. Bij jou werkt het anders blijkbaar.

Blijft die auto dan 1.5m op een parkeerterrein? Of misschien maakt de LM handig gebruik van de Tesla korting die alleen geldig is op leveringen voor 1 mrt?

Welk model heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesla1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-04 18:20
Ik heb in november 24’ mijn tesla MY AWD besteld via Ayvens. Vandaag mijn VIN mogen ontvangen en een afspraak ingepland voor 10 feb. Ergens baal ik wel aangezien ik de volle pond moet betalen (lease) gezien de kortingen die ze op de MY AWD geven en aangezien ik net de Juniper mis.. maargoed ik zal niet de enige zijn in deze situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
TheXplicit schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:37:
[...]

Leverdatum hangt echt af van het model. De RWD lijkt echt een stuk verder verwijderd dan de LR RWD of AWD versies. Welke staat in bestelling?

Hier nog steeds wachten op de bevestiging vanuit Tesla dat de LM mijn bestelling heeft geplaatst. MY RWD met trekhaak.
Hier eem MY RWD LR besteld vorige week, leverdatum staat nu op laatste week van februari.
Zojuist gebeld door Tesla Tilburg en die melden inderdaad dat ie rond die datum te verwachten is.
Dus dan zou hij al met al in 4-5 weken geleverd zijn na bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
MWDKing schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Kreeg je die mail dan op de werkmail of op je prive mail?

Wel gek trouwens dat de levering eind februari is als het contract op 1 april ingaat toch? Op dit forum las ik dat er dan een "restrictie" op zou zitten en de auto pas besteld zou worden als de restrictie eraf zou gaan en dan mensen de LM moesten overtuigen dat te doen voor de contract ingangsdatum, zodat de auto op tijd zou zijn. Bij jou werkt het anders blijkbaar.

Blijft die auto dan 1.5m op een parkeerterrein? Of misschien maakt de LM handig gebruik van de Tesla korting die alleen geldig is op leveringen voor 1 mrt?

Welk model heb je besteld?
Kreeg de mail op werk mail om Tesla account te activeren.
Ja de ingangsdatum van mijn contract en de leverdatum van de auto loopt niet helemaal gelijk.
Wat mij betreft zoeken ze het maar uit, niet mijn probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tesla1 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:18:
Ik heb in november 24’ mijn tesla MY AWD besteld via Ayvens. Vandaag mijn VIN mogen ontvangen en een afspraak ingepland voor 10 feb. Ergens baal ik wel aangezien ik de volle pond moet betalen (lease) gezien de kortingen die ze op de MY AWD geven en aangezien ik net de Juniper mis.. maargoed ik zal niet de enige zijn in deze situatie
De vraag is of de LM de korting wel zou doorberekenen….

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesla1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-04 18:20
ZeRoC00L schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:26:
[...]

Ja dat is inderdaad de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
ZeRoC00L schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:26:
[...]

Die vraag heb ik ook gesteld aan de LM.
Het antwoord; onze inkoop heeft vaste afspraken met Tesla.
Ik zei: ja lekker dan. Als goeie inkoper ga je toch ook om korting vragen als je ziet dat de hele wereld dat krijgt.
Vervolgens hebben ze toch de lease offerte wat naar beneden bijgesteld waardoor het maandbedrag lager werd. Voor mij geen voordeel maar voor het bedrijf wel.
De bijtelling blijft ook gelijk. En als je evt een eigen bijdrage zou hebben dan kan die mogelijk wel omlaag.
Kortom: LM is niet zo vrijgevig dus het kan helpen als je een beetje moppert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broekie55
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-02 05:24
De nieuwe model y is te bestellen ook in NL.

https://www.tesla.com/nl_...redirect=no&cfg=#overview

Levering Maart 2025, wel forse prijs.en enkel de launch editie.

[ Voor 8% gewijzigd door Broekie55 op 24-01-2025 06:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Broekie55 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 06:14:
De nieuwe model y is te bestellen ook in NL.

https://www.tesla.com/nl_...redirect=no&cfg=#overview

Levering Maart 2025, wel forse prijs.en enkel de launch editie.
Je moet hem vergelijken met de performance all wheel drive, dat is namelijk wat je krijgt. Dan is het verschil een stuk kleiner. En ik zie dat er ook standaard een trekhaak op zit.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 24-01-2025 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
jongetje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:15:
[...]

Je moet hem vergelijken met de performance all wheel drive, dat is namelijk wat je krijgt. Dan is het verschil een stuk kleiner. En ik zie dat er ook standaard een trekhaak op zit.
Mwa, dat zie ik toch echt anders:
Wat specs betreft zit het meer tussen long range AWD en Performance in.
Van nul naar 100 OK zit tussen LR en Performance in, maar top snelheid zoals een normale LR, 20 inch wielen ipv 21. Uiterlijk??? Schreeuwt alles behalve Performance.

Dit is geen performance of vergelijkbaar. Het is gewoon een LR AWD met een extra launch badge en een hoger prijskaartje voor diegene die perse de eerste wil zijn.

Als je de Tesla site op Australie of Singapore zet kun je bijvoorbeeld gewoon kiezen tussen RWD en AWD.
Daar valt op dat ze deze gewoon long range all weel drive noemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZdLb-xBImb5joZW67MaV0expI0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6VI9JQzDlLl3kATI0zM34UJi.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door nerd_ehv_74 op 24-01-2025 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thechip
Volgende week mijn model Y ophalen 😊. Mega blij en veel zin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
thechip schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:49:
Volgende week mijn model Y ophalen 😊. Mega blij en veel zin aan.
Mooi man, en ga je dan een bepaalde checklist hanteren bij de inspectie?
Ik heb ergens gelezen dat je die van Tesla krijgt in de app of zo?
Maar gezien ervaringen van anderen kun je dat wellicht zelf al wat uitbreiden.

Die van mij gaat nog zeker 4 weken duren maar ik denk wel dat ik iets van een eigen checklist ga maken en in mn telefoon zetten of zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thechip
Ik zag ergens hier een checklist voorbij komen. Is een of ander web appje van gemaakt en die ga ik hanteren dit is de link mocht je het willen bekijken

https://teslaprep.glideap...6b/r/JpuJnIg9RTJBFHZ80A1u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
ja die is zeker handig, dank je wel. Spaart een hoop werk.
Benieuwd naar de MY en hoeveel punten je kunt aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 00:26
Tesla geeft op website bij M3 bestelling levering Jan 2025 weer. Dat is volgende week! Iemand ervaring met zo’n snelle levering? Auto is vorige week besteld door LM. Ik wacht nog op bestel status van Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy
hansworst1 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:19:
Tesla geeft op website bij M3 bestelling levering Jan 2025 weer. Dat is volgende week! Iemand ervaring met zo’n snelle levering? Auto is vorige week besteld door LM. Ik wacht nog op bestel status van Tesla
het duurt vaak 5 werkdagen dat de bestelling van LM bij Tesla terecht komt, dan belt en/of mailt Tesla om de bestellingen te controleren. Dan gaan ze een auto voor je zoeken. Als het model wat je hebt besteld hebben staan kan het snel gaan ja.

Wat heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fauquemont
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:52
Afgelopen donderdag heeft de LM een bestelling geplaatst voor een rode model 3 LR RWD. Een dag later kreeg ik bericht van Tesla dat ik aanstaande dinsdag de auto kan ophalen.
Heeft wel een praktisch nadeel dat een laadpaal en laadpas nog niet geregeld zijn...

Op de website van Tesla kan je zelf kijken of ze een auto in jouw configuratie op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
fauquemont schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:57:
Heeft wel een praktisch nadeel dat een laadpaal en laadpas nog niet geregeld zijn...
Waarschijnlijk wil je sowieso toch een backup laadpas hebben? Ik heb daarom een van de anwb genomen, kost eenmalig 1,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley1989
  • Laatst online: 08-03 13:01
18 januari heb ik een model y performance in het blauw met trekhaak besteld.
De levering staat voor 29 januari gepland dus nog een paar dagen wachten 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy
fauquemont schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:57:
Afgelopen donderdag heeft de LM een bestelling geplaatst voor een rode model 3 LR RWD. Een dag later kreeg ik bericht van Tesla dat ik aanstaande dinsdag de auto kan ophalen.

Op de website van Tesla kan je zelf kijken of ze een auto in jouw configuratie op voorraad hebben.
damn dat is echt super snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
Occy schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:49:
[...]

het duurt vaak 5 werkdagen dat de bestelling van LM bij Tesla terecht komt, dan belt en/of mailt Tesla om de bestellingen te controleren. Dan gaan ze een auto voor je zoeken. Als het model wat je hebt besteld hebben staan kan het snel gaan ja.

Wat heb je besteld?
Standaard range M3 wit besteld.

Op de site staat hij op voorraad, ben benieuwd of ik hem volgende week dan al heb. Vorige auto (ID 4) duurde 6 maanden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Mijn werkgever gaat vandaag bestellen bij de LM, gelukkig kennen ze elkaar persoonlijk dus zal het wel iets anders gaan dan normaal.
Maar ik heb een voorraad model MY LR AWD doorgegeven en waarschijnlijk komende donderdag of vrijdag al ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Dn Tinus schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:05:
Mijn werkgever gaat vandaag bestellen bij de LM, gelukkig kennen ze elkaar persoonlijk dus zal het wel iets anders gaan dan normaal.
Maar ik heb een voorraad model MY LR AWD doorgegeven en waarschijnlijk komende donderdag of vrijdag al ophalen
Netjes hoor. Mijn LM heeft bestelling geplaatst maar ook aangegeven dat ze hem pas mogen leveren in laatste week van februari op z'n vroegst.
Dus in de Tesla app staan nog geen VIN nummer of iets dergelijks.
Al met al ben ik blij dat de bestelling er uit is nog voor het oude model hoewel ik echt lang heb zitten wachten op het nieuwe model.
Van een kant toch beetje balen maar van andere kant denk ik dat 10.000 euro extra (Juniper kost 62K) ook echt serieus geld is welke maand in de bijtelling terwijl de toegevoegde waarde niet zo hoog is.

Benieuwd naar jouw verdere vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Leasemaatschappij Ayvens heeft naar eigen zeggen een bestelling bij Tesla geplaatst. Dat is gebeurd ergens tussen 10-1 (ze zeiden dat ze gingen bestellen) en vandaag (telefonisch aangegeven dat er besteld is).

Het gaat om de MY RWD. Volgens de LM (klantenservice persoon) hebben ze geen bestelnummer en nog geen bevestiging van Tesla.

Lijkt mij dat je altijd een bestelnummer krijgt toch na een bestelling?

De MY RWD is nu niet meer bestelbaar, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Levering maart 2025 was het verzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-06 15:10
MWDKing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:57:
Leasemaatschappij Ayvens heeft naar eigen zeggen een bestelling bij Tesla geplaatst. Dat is gebeurd ergens tussen 10-1 (ze zeiden dat ze gingen bestellen) en vandaag (telefonisch aangegeven dat er besteld is).

Het gaat om de MY RWD. Volgens de LM (klantenservice persoon) hebben ze geen bestelnummer en nog geen bevestiging van Tesla.

Lijkt mij dat je altijd een bestelnummer krijgt toch na een bestelling?

De MY RWD is nu niet meer bestelbaar, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Levering maart 2025 was het verzoek.
Ik weet dat Ayvens alle Tesla bestellingen op maandagen doet met hun eigen Tesla team. Veel zaken kunnen de 'normale' klantenservicemedewerkers niet in zin. Dat is het begin echt alleen maar bekend bij het sales team voor Tesla. Ik heb natuurlijk geen idee of hier het 'probleem' bij jou zit, maar dit is waar ikzelf veel te maken mee heb gehad bij mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
Vandaag gebeld door Tesla. Boot komt 16 febr aan. Levering zal daarna zijn.

App geeft echter verwachte levertijd 29 jan tot 5 februari.

Bem benieuwd. M3 SR white

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
mistermol schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Ik weet dat Ayvens alle Tesla bestellingen op maandagen doet met hun eigen Tesla team. Veel zaken kunnen de 'normale' klantenservicemedewerkers niet in zin. Dat is het begin echt alleen maar bekend bij het sales team voor Tesla. Ik heb natuurlijk geen idee of hier het 'probleem' bij jou zit, maar dit is waar ikzelf veel te maken mee heb gehad bij mijn bestelling.
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad zo dat vorige week maandag de status in myAyvens naar "Auto in bestelling" met de uitleg:
"Goed nieuws! We gaan de bestelling plaatsen bij de dealer. Zodra deze geplaatst is, zal de dealer je auto bestellen bij de fabriek. Wanneer je auto gereed is bij de fabriek gaat deze naar de dealer.
Nouja, ik wacht wel geduldig af. De MY RWD is nu niet meer bestelbaar, op voorraad modellen na. Ik ben benieuwd wat ik ga krijgen; voorraadmodel, Juniper my rwd of een annulering van de order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
MWDKing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad zo dat vorige week maandag de status in myAyvens naar "Auto in bestelling" met de uitleg:
"Goed nieuws! We gaan de bestelling plaatsen bij de dealer. Zodra deze geplaatst is, zal de dealer je auto bestellen bij de fabriek. Wanneer je auto gereed is bij de fabriek gaat deze naar de dealer.
Nouja, ik wacht wel geduldig af. In de OP staat dat het 2 weken kan duren voordat ik een RN nummer van Tesla krijg.
De MY RWD is nu niet meer bestelbaar, op voorraad modellen na. Ik ben benieuwd wat ik ga krijgen; voorraadmodel, Juniper my rwd of een annulering van de order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adje23
  • Laatst online: 21-02 18:05
MY RWD eind december via LM besteld. Sinds vanavond vin en kenteken bekend… 27.1-04.02 leverenmoment..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thechip
Donderdag afspraak om de auto op te halen maar zie nog geen kenteken. Is dat vaker het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fauquemont
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:52
thechip schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:05:
Donderdag afspraak om de auto op te halen maar zie nog geen kenteken. Is dat vaker het geval?
Ja, ik ga vanochtend de auto ophalen. Kenteken stond gisteren pas in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy
hansworst1 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:11:

Top! de boot is wel 4 dagen eerder dan verwacht, hij komt 4 febr al aan in Engeland ipv 8 febr en zal daarna doorvaren naar Zeebrugge. Wellicht dat de levering wat naar voren geschoven gaat worden.

M3 LR RWD zwart hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 16:00

ooz

Ik zal mij ook maar even toevoegen aan dit topic.

Gisteren de bestelling doorgegeven aan leasemaatschappij voor een nieuwe Model 3 (momenteel rijd ik alweer 5 jaar een model 3).
Zojuist bevestiging van Tesla gekregen dat bestelling is gedaan.
Het betreft een M3 LR RWD Stealth Grey.
Verwachte levering staat momenteel op Maart/April, hoop dat dit eind februari wordt.

De 3e week van februari komt er nog een boot aan en de verwachting is dat mijn bestelling op deze staat.

[ Voor 12% gewijzigd door ooz op 28-01-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Ik ben redelijk nieuw hiermee maar weten jullie sowieso welke modellen waar vandaan komen?
Zie veel referenties aan boten dus die komen dan niet van Berlijn maar van Shanghai of Fremont neem ik aan?
Is bekend welke modellen waar vandaan komen?

Die van mij is/wordt een MY LR RWD blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooieMario
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-02 17:28
nerd_ehv_74 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:43:
Ik ben redelijk nieuw hiermee maar weten jullie sowieso welke modellen waar vandaan komen?
Zie veel referenties aan boten dus die komen dan niet van Berlijn maar van Shanghai of Fremont neem ik aan?
Is bekend welke modellen waar vandaan komen?

Die van mij is/wordt een MY LR RWD blauw.
MY komt altijd uit Berlijn (met de vrachtwagen). Daar beginnen ze of zijn ze begonnen aan fabriek klaar maken voor de facelift. Dit komt in eerste instantie als LR AWD.

Even afwachten of je nog oude model kan krijgen (zal er snel zijn) of nieuwe model (en dan is afwachten of en wanneer ze LR RWD gaan produceren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-03 18:53
Gisteren bericht van mijn werkgever gekregen dat mijn nieuwe model Y bij Arval zal worden geleased. Vandaag Arval gebeld en zij gaven aan dat de order eruit was. Ik wist dat mijn configuratie op voorraad stond en vandaag zie ik al in de app dat er een VIN gekoppeld is en dat de levering tussen 31-01 en 07-02 plaats zal vinden.

Supersnel dus. Gaat om een model Y LR RWD in cherry red met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansworst1
hansworst1 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:11:

Update: kan hem 4 febr. ophalen. App. is dus accuraat! Binnen 1,5 week ophalen vanaf bestellen door LM bij Tesla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
MooieMario schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:12:
[...]

MY komt altijd uit Berlijn (met de vrachtwagen). Daar beginnen ze of zijn ze begonnen aan fabriek klaar maken voor de facelift. Dit komt in eerste instantie als LR AWD.

Even afwachten of je nog oude model kan krijgen (zal er snel zijn) of nieuwe model (en dan is afwachten of en wanneer ze LR RWD gaan produceren).
Ah duidelijk!
Gevraagde levertijd van LM is laatste week februari en in de Tesla app staat ie als oude model.
Nieuwe model zou betekenen dat de prijs 10K hoger wordt.
Tuurlijk als ze die willen leveren voor 52K prima _/-\o_ maar dat denk ik niet :(
Los van de bijtelling uiteraard.

Dus ik verwacht dat dat gewoon goed komt. Staan ook wel genoeg soortgelijke MY in voorraad op de website. Verwacht hooguit dat ze vragen of ze bijvoorbeeld 20 inch wielen mogen leveren ipv 19 of witte bekleding als dat toevallig zo uit komt.

I keep you guys posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeDom
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02-02 13:09
PascalJanssen schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:42:
Gaat om een model Y LR RWD in cherry red met trekhaak.
Was ook mijn configuratie maar saai bedrijf heeft een policy dat auto zwart, wit, grijs of blauw moet zijn. Dus werd afgekeurd!
Nou ja boeien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
BeetjeDom schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:11:
[...]

Was ook mijn configuratie maar saai bedrijf heeft een policy dat auto zwart, wit, grijs of blauw moet zijn. Dus werd afgekeurd!
Nou ja boeien…
Want stel je voor dat je opvalt :X
Dat iemand daar überhaupt over na zit te denken achter zijn bureau. Gelukkig boeit mij werkgever het niets een mag ik alles binnen budget leasen in elke kleur en elke uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
jongetje schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Want stel je voor dat je opvalt :X
Dat iemand daar überhaupt over na zit te denken achter zijn bureau. Gelukkig boeit mij werkgever het niets een mag ik alles binnen budget leasen in elke kleur en elke uitvoering.
Ach dat zijn van die types die thuis niks te vertellen hebben en dan een kick krijgen door op het werk iets te mogen goedkeuren of rejecten.
Ik zeg veel plezier ermee haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
PascalJanssen schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:42:
Gisteren bericht van mijn werkgever gekregen dat mijn nieuwe model Y bij Arval zal worden geleased. Vandaag Arval gebeld en zij gaven aan dat de order eruit was. Ik wist dat mijn configuratie op voorraad stond en vandaag zie ik al in de app dat er een VIN gekoppeld is en dat de levering tussen 31-01 en 07-02 plaats zal vinden.

Supersnel dus. Gaat om een model Y LR RWD in cherry red met trekhaak.
Ondertussen door Telsa gebeld
De auto komt 3 feb aan in Tilburg
Vanaf 4 feb kan ik hem ophalen
Ik heb nu een afspraak voor 5 feb in de ochtend.

Proces van bestellen tot ophalen duurt dus 1 week bij voorraadmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalJanssen
BeetjeDom schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:11:
[...]

Nou ja boeien…
Dat beleid slaat nergens op inderdaad
Op zich is die quicksilver ook nog wel mooi
Welke heb je nu besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22

sphere

Debian abuser

31 jan - 7 feb

Dus zal wel ergens op een boot staan die binnenkort komt

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-06 09:17
Ik heb gisteren een melding van de LM gekregen dat ze een MY AWD voorraad model hebben besteld bij Tesla. Ben enorm benieuwd wanneer ik een update krijg over verwachte levering. hebben jullie ervaringen met hoelang dit normaal duurt als de auto op voorraad staat op de site?

En waar zal ik een bevestiging in de app moeten zien dat er een bestelling is gekoppeld?

[ Voor 14% gewijzigd door jhoekwat op 30-01-2025 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@jhoekwat Heb je al eens gezocht in dit topic?

(Tesla levert snel uit. Maar pas als je een RN nummer hebt gekregen is de bestelling ook echt bij Tesla binnen. Dan kun je hem zomaar binnen een week hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Ik zie in Tesla app dat mijn levering (verwacht) staat op eerste week februari...
Dat is niet meer zo lang maar nog niks gehoord en nog geen VIN of kenteken.
Dat zou echt super snel zijn, maar grote kans dat ie uit voorraad komt (MY LR RWD).
Besteld 20 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@nerd_ehv_74 Als hij uit voorraad komt, dan moet je al een VIN hebben uit die voorraad... Anders is er nog niets gekoppeld en valt er ook niets te zeggen. Tesla is first-come-first-serve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
jongetje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:55:
@jhoekwat Heb je al eens gezocht in dit topic?

(Tesla levert snel uit. Maar pas als je een RN nummer hebt gekregen is de bestelling ook echt bij Tesla binnen. Dan kun je hem zomaar binnen een week hebben).
Zeker heb ik gezocht, maar kon weinig vinden over voorraad modellen. Maar het deel van RN-nummer is duidelijk. Gister ochtend een bevestiging gehad van LM dat de order al bij Tesla is geplaatst, maar dan is het nog even afwachten tot daar een reactie op komt met een RN en een prognose.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
jongetje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:39:
@nerd_ehv_74 Als hij uit voorraad komt, dan moet je al een VIN hebben uit die voorraad... Anders is er nog niets gekoppeld en valt er ook niets te zeggen. Tesla is first-come-first-serve.
Ah oke we wachten af. Misschien springt de app morgen weer om naar een maandje later.
Stond initieel op 27 februari en nu 31 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu heb ik de keuze of ik het voorraadmodel laat leveren of dat de bestelling door Tesla geannuleerd gaat worden. Ik had gehoopt dat een MY RWD bestelling zou worden omgezet in een Juniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
MWDKing schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:41:
***members only***

Nu heb ik de keuze of ik het voorraadmodel laat leveren of dat de bestelling door Tesla geannuleerd gaat worden. Ik had gehoopt dat een MY RWD bestelling zou worden omgezet in een Juniper.
Ja maar tegen welke prijs.....denk dat Tesla enerzijds simpelweg van hun voorraad af zal willen maar als je omzet naar Juniper zal je meer bijtelling hebben vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
nerd_ehv_74 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:59:
[...]

Ja maar tegen welke prijs.....denk dat Tesla enerzijds simpelweg van hun voorraad af zal willen maar als je omzet naar Juniper zal je meer bijtelling hebben vermoed ik.
De bijtelling vind ik niet zo spannend. De leaseprijzen zijn in 2025 enorm gestegen voor hetzelfde model met dezelfde catalogus waarde. Dus als Tesla de order zou omzetten zou ik blij zijn, maar de LM plaatst gewoon een nieuwe bestelling en wij (het bedrijf) tikt het nieuwe leasebedrag af.

Maargoed, wat Tesla betreft wijzen ze nu dus gewoon de bestelling van de LM van 20-jan voor de MY RWD af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MWDKing schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:41:
***members only***

Tesla is natuurlijk ook niet gek om voor hetzelfde bedrag iets duurders te leveren. Dan zou iedereen alvast bestellen en net zo lang vooruit schuiven totdat je een nieuw model voor hetzelfde geld krijgt.
Mag je dan 2 maanden eerder rijden als ze hem nu gaan leveren? Koopt je werkgever of de leasemaatschappij dan die laatste 2 termijnen af?

En als je de nieuwe versie wilt, dan bestel je die toch eind februari/begin maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
MWDKing schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:32:
[...]

De bijtelling vind ik niet zo spannend. De leaseprijzen zijn in 2025 enorm gestegen voor hetzelfde model met dezelfde catalogus waarde. Dus als Tesla de order zou omzetten zou ik blij zijn, maar de LM plaatst gewoon een nieuwe bestelling en wij (het bedrijf) tikt het nieuwe leasebedrag af.

Maargoed, wat Tesla betreft wijzen ze nu dus gewoon de bestelling van de LM van 20-jan voor de MY RWD af.
10K extra bijtelling vind ik persoonlijk niet niks.
Als ik nu nog 4 jaar kan rijden onder gunstige bijtelling teken ik er voor.
Inderdaad de lease tarieven per 1 jan 2025 zijn hoger vanwege de motorrijtuigenbelasting denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
jongetje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:34:
[...]

Tesla is natuurlijk ook niet gek om voor hetzelfde bedrag iets duurders te leveren. Dan zou iedereen alvast bestellen en net zo lang vooruit schuiven totdat je een nieuw model voor hetzelfde geld krijgt.
Mag je dan 2 maanden eerder rijden als ze hem nu gaan leveren? Koopt je werkgever of de leasemaatschappij dan die laatste 2 termijnen af?

En als je de nieuwe versie wilt, dan bestel je die toch eind februari/begin maart?
Werkgever haalt de restrictie weg zodat die eerdere geleverd kan worden en koop de laatste maand af.

Omdat de leaseprijs voor dezelfde (huidig model Y) al 150 EUR/maand meer is geworden sinds mijn bestelling in nov-24, wil ik niet opnieuw bestellen. Een nieuwe bestelling voor een Juniper RWD zal dan ook minimaal 150 EUR/maand meer worden. Dat is het me niet waard. Beide zijn binnen leasebudget, maar ik krijg alles wat ik onder het leasebudget zit bruto uitbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
nerd_ehv_74 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:51:
[...]

10K extra bijtelling vind ik persoonlijk niet niks.
Als ik nu nog 4 jaar kan rijden onder gunstige bijtelling teken ik er voor.
Inderdaad de lease tarieven per 1 jan 2025 zijn hoger vanwege de motorrijtuigenbelasting denk ik.
Ik denk niet dat de nieuwe juniper MY RWD 10k duurder wordt dan de huidige. Misschien 3-4k.

Het grote verschil in netto kosten zit voor mij in het verschil in de bruto teruggave en niet zozeer in de bijtelling. Bijtelling op 4k << verschil in bruto uitbetaling door gestegen leaseprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
jhoekwat schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Zeker heb ik gezocht, maar kon weinig vinden over voorraad modellen. Maar het deel van RN-nummer is duidelijk. Gister ochtend een bevestiging gehad van LM dat de order al bij Tesla is geplaatst, maar dan is het nog even afwachten tot daar een reactie op komt met een RN en een prognose.

Thanks
Tesla MY AWD

Dinsdag besteld bij LM,
Gisteren (29-01) besteld bij Tesla
Vandaag 30-01 een VIN

Verwachte levering in het systeem tussen morgen en 6 februari. Betreft wel een voorraad model, maar lijkt heel snel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twag
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-06 10:40
Benieuwd wanneer hier de levering gaat zijn.

M3 lr awd, pearl white, zwart interieur.
Gisteren bestelling in de app.
Verwachte levertijd in de app jan 2025.

Vandaag gebeld door Tesla dat ze verwachten pas eind februari meer te weten.
Toch wel vreemd omdat er toch in elk geval 2 op voorraad zouden volgens de website.
Even afwachten wat de gaat aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
Vandaag mijn model Y opgehaald. Bijzondere ervaring de auto was ontkoppeld en iets met communicatie etc. Moest 45 minuten wachten tot ze opnieuw de auto hadden gekoppeld. Wel een hele vriendelijke dame die mij heeft geholpen. Stond nog een medewerkster achter de balie bij het ontvangt en heb nog nooit zo een ongeïnteresseerde lomperik meegemaakt zeg. Afijn heb nadat de auto is gekoppeld en rondje eromheen gemaakt ben ingestapt en weggereden was er helemaal klaar mee. Dat was mijn ervaring met het ophalen van de auto bij Tesla. Desalniettemin wel super blij met de auto. Wat een heerlijke wagen zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalJanssen
jhoekwat schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:47:
Ik heb gisteren een melding van de LM gekregen dat ze een MY AWD voorraad model hebben besteld bij Tesla. Ben enorm benieuwd wanneer ik een update krijg over verwachte levering. hebben jullie ervaringen met hoelang dit normaal duurt als de auto op voorraad staat op de site?

En waar zal ik een bevestiging in de app moeten zien dat er een bestelling is gekoppeld?
Kijk even in mijn post twee posts boven die van jou. Mijn LM heeft een dag eerder besteld en ik kon hem vanaf 4-2 ophalen. Dus ik verwacht bij jou ook binnen een week als je LM alles op tijd en juist invult.

In de app zie je op de hoofdpagina het model wat je hebt besteld. Als je op details van het voertuig klikt, dan zie je of je al een VIN hebt. Bij mij stond er gelijk een VIN en sinds gisteren (=1 dag later) ook een kenteken.

[ Voor 15% gewijzigd door PascalJanssen op 30-01-2025 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
PascalJanssen schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:00:
[...]

Kijk even in mijn post twee posts boven die van jou. Mijn LM heeft een dag eerder besteld en ik kon hem vanaf 4-2 ophalen. Dus ik verwacht bij jou ook binnen een week als je LM alles op tijd en juist invult.

In de app zie je op de hoofdpagina het model wat je hebt besteld. Als je op details van het voertuig klikt, dan zie je of je al een VIN hebt. Bij mij stond er gelijk een VIN en sinds gisteren (=1 dag later) ook een kenteken.
Precies zoals je zegt. Sinds gisteren staat er al een vin en een kenteken in. En verwachte levering tussen nu en 6-02.

Dus zal snel gaan. Alleen nog in afwachting tot ik een daadwerkelijke levering kan plannen. Heb jij al wel die mogelijkheid gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
thechip schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:13:
Vandaag mijn model Y opgehaald. Bijzondere ervaring de auto was ontkoppeld en iets met communicatie etc. Moest 45 minuten wachten tot ze opnieuw de auto hadden gekoppeld. Wel een hele vriendelijke dame die mij heeft geholpen. Stond nog een medewerkster achter de balie bij het ontvangt en heb nog nooit zo een ongeïnteresseerde lomperik meegemaakt zeg. Afijn heb nadat de auto is gekoppeld en rondje eromheen gemaakt ben ingestapt en weggereden was er helemaal klaar mee. Dat was mijn ervaring met het ophalen van de auto bij Tesla. Desalniettemin wel super blij met de auto. Wat een heerlijke wagen zeg!
Grappig, ja je verwacht geen red carpet treatment.
Als ik met mn mercedes naar de dealer ga dan rijd ik de auto naar binnen waar een medewerker mij al staat op te wachten, me aanspreekt bij mn naam (met meneer ervoor), me hartelijk welkom heet en de sleutels van me overneemt. Vervolgens staat een dame klaar om me naar een comfortabele zetel te begeleiden waar zachtjes klassieke muziek speelt en ik gevraagd wordt wat ik zou willen drinken.
Ik moet daar altijd enorm om lachen.
Het is natuurlijk handig want je hebt nul wachttijd bij zo'n typische service balie van een autodealer.
Maar voor mij hoeft het allemaal niet. Mag gerust heel basic zijn maar dan nog zou ik zeggen selecteer je medewerkers wel een beetje op klantvriendelijkheid.
Pagina: 1 ... 51 ... 63 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.