Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnntje
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-03 12:27
Ik heb 20 december een Tesla Model 3 Solid Black besteld. Mijn bestelling gaat via de LM. Ik heb volgens mij al vrij snel een VIN gekregen die opeens in de app stond (dus geen SMS). De leverdatum staat tussen 6 januari en 20 januari. Ik zie nu dat de leverdatum vandaag is aangepast naar 9 - 21 januari.

Heeft iemand enig idee hoe accuraat deze leverdatum is?

[ Voor 10% gewijzigd door merijnntje op 07-01-2025 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin12345
  • Laatst online: 04-06 20:12
Vandaag mijn Delivery Advisor gesproken.

Zij gaf aan dat ze de bestelling pas zien c.a. 2 weken voor "restrictie" er af is.

Levervak zou dan accurater moeten worden en niet meer zo extreem verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-10 17:14
merijnntje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:57:
Ik heb 20 december een Tesla Model 3 Solid Black besteld. Mijn bestelling gaat via de LM. Ik heb volgens mij al vrij snel een VIN gekregen die opeens in de app stond (dus geen SMS). De leverdatum staat tussen 6 januari en 20 januari. Ik zie nu dat de leverdatum vandaag is aangepast naar 9 - 21 januari.

Heeft iemand enig idee hoe accuraat deze leverdatum is?
Afleveren in het verleden wordt lastig, zodoende dat het opschuift. Bij mij idem.

De Glovis Symphony met onze autos vaart momenteel voor westelijk Afrika en komt zondagavond laat aan in Zeebrugge. Aflevering zal dan denk ik op zn vroegst een week later zijn vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaarek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-02 21:30
RF1000 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Afleveren in het verleden wordt lastig, zodoende dat het opschuift. Bij mij idem.

De Glovis Symphony met onze autos vaart momenteel voor westelijk Afrika en komt zondagavond laat aan in Zeebrugge. Aflevering zal dan denk ik op zn vroegst een week later zijn vermoed ik.
Ik reken op volgende week vrijdag op zijn vroegst voor uitleveringen. Je hebt wel minimaal 4/5 dagen nodig (als het niet meer is) om in Zeebrugge uit te laden, te transporteren naar Tilburg en daar voor de klanten gereed te maken.

psn = smeersbergen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robin12345
Onderstaand verwachting van schepen opgesnort op diverse fora.
Uiteraard allen zonder bevestiging vanuit Tesla.

- Glovis --> Aankomst 12 januari in Zeebrugge https://www.marinetraffic...29/vessel:GLOVIS_SYMPHONY

- THEMIS --> Eerste stop 8 feb in United Kingdom --> Daarna onderweg naar Zeebrugge. https://www.marinetraffic...imo:9722314/vessel:THEMIS

- GLOVIS SPLENDOR - ondeweg van Shanghai naar CHina Oost, daarna vermoedelijk richting Europa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Ik start 1 februari bij een nieuwe werkgever en moet mijn huidige MY achterlaten bij mijn ex werkgever.
Dus ik heb besproken dat ik een nieuwe mag bestellen.
Heb nu een zwarte MY LR AWD en wil gaan voor een blauwe omdat ik de zwarte lak echt slecht vind.
Einde van de maand voor inlevering gaan ze eerst nog 13 plekken van steenslag oplossen waar de lak echt weg is.

Dus vandaag gebeld naar Tesla om te vragen hoe we precies de bestelling moeten doen om te zorgen dat we de 31e een nieuwe auto kunnen ophalen.
De vriendelijke man aan de telefoon vroeg of ik hem persé dan al wilde hebben of misschien nog 2-3 weken (na 1 feb) kon wachten. Hij kon nog niks bevestigen maar dacht zelf dat er voor einde van deze maand een bericht komt met de leverdata van de juniper.
Deze zou dan per direct in productie gaan en 3-4 weken later geleverd kunnen worden.

Hij zei er ook gelijk bij, mocht dat nou niet zo zijn dan hebben we van haast elke samenstelling binnen 2 weken een auto die uit voorraad geleverd kan worden dus je kunt hoe dan ook snel in de nieuwe auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Dn Tinus schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:45:
Ik start 1 februari bij een nieuwe werkgever en moet mijn huidige MY achterlaten bij mijn ex werkgever.
Dus ik heb besproken dat ik een nieuwe mag bestellen.
Heb nu een zwarte MY LR AWD en wil gaan voor een blauwe omdat ik de zwarte lak echt slecht vind.
Einde van de maand voor inlevering gaan ze eerst nog 13 plekken van steenslag oplossen waar de lak echt weg is.

Dus vandaag gebeld naar Tesla om te vragen hoe we precies de bestelling moeten doen om te zorgen dat we de 31e een nieuwe auto kunnen ophalen.
De vriendelijke man aan de telefoon vroeg of ik hem persé dan al wilde hebben of misschien nog 2-3 weken (na 1 feb) kon wachten. Hij kon nog niks bevestigen maar dacht zelf dat er voor einde van deze maand een bericht komt met de leverdata van de juniper.
Deze zou dan per direct in productie gaan en 3-4 weken later geleverd kunnen worden.

Hij zei er ook gelijk bij, mocht dat nou niet zo zijn dan hebben we van haast elke samenstelling binnen 2 weken een auto die uit voorraad geleverd kan worden dus je kunt hoe dan ook snel in de nieuwe auto rijden.
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan. Mooie auto in het blauw.

Denk je dat hij hierbij ook over de M3 sprak, of enkel over de MY?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Robin12345 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan. Mooie auto in het blauw.

Denk je dat hij hierbij ook over de M3 sprak, of enkel over de MY?
De uitspraak over levertijden gaan alleen over de MY omdat deze ook in Berlijn gemaakt worden en dus niet afhankelijk zijn van de vaarroutes en schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:25

sphere

Debian abuser

MY LR RWD wit/all black/19 gemini dark
besteld: 25 nov 2024
LM schatting: eerste helft maart
tesla: 23 apr- 7 jul

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 09-01-2025 11:04 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:52
Plenkske schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Hetzelfde hier, actief sinds 30 december.
Vandaag even gebelt, vanwege dit: Plenkske in "Het grote Tesla Levering topic #2"
Ik kreeg nog eens uitleg wat er 3 weken terug was gebeurt, en daarna hetzelfde als jij. Zodra die de fabriek uitrolt wordt VIN gekoppelt. Daarna kijken ze wat mogelijk is qua leverafspraak. Verwachting is deze maand.
Een update hier. Na de gekke range van 30-31 dec, stond in volgorde dit in de app:
- niks
- jan.2025
- jun.2025
- op 07-01: 7 jan - 22 jan
- elke dag een dag opgeschoven
- tot vanmiddag: een VIN en datum naar 12 - 19 jan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clj22
  • Laatst online: 05-10 14:24
clj22 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Vandaag mailcontact gehad met een Delivery Advisor van Tesla. De bestelling staat sinds 2 januari op actief in hun systeem. Ze zijn aan het wachten op een beschikbaar voertuig uit de fabriek. Dit zal naar verwachting nog in januari zijn. Ik ben benieuwd. Nog anderen die aan het wachten zijn op de MY?
Bij mij nu een tijdvak van 11-27 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
De Themis is ondertussen in de Indische Oceaan en richting SOuthhampton (8 feb aankomst) Daarna naar Zeebrugge, met vertrek 9 februari.

Bevestigd dat hier Tesla's op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenator123
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-05 16:46
M3 LR RWD Quicksilver

Krijg net een smsje dat ik een afhaalafspraak kan inplannen. Eerste moment is 21 januari. Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnntje
Even een update.

Ik heb 5 minuten geleden mijn leverafspraak kunnen inplannen in Utrecht op 20 januari! Precies één maand na bestelling, top geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Rubenator123 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:07:
M3 LR RWD Quicksilver

Krijg net een smsje dat ik een afhaalafspraak kan inplannen. Eerste moment is 21 januari. Top
Wanneer had je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenator123
Leasemaatschappij had op 6 december besteld en op 11 december ontving ik bevestiging van Tesla.

[ Voor 15% gewijzigd door Rubenator123 op 10-01-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-10 13:43
merijnntje schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:09:
Even een update.

Ik heb 5 minuten geleden mijn leverafspraak kunnen inplannen in Utrecht op 20 januari! Precies één maand na bestelling, top geregeld.
Heb jij Utrecht specifiek aangegeven? Ik kan alleen Tilburg kiezen, vroegste op 22 januari (M3 LR RWD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Hier ook leverafspraak voor 22-01 voor M3 LR RWD.

besteldatum: 27-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnntje
Tjenok schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:14:
[...]

Heb jij Utrecht specifiek aangegeven? Ik kan alleen Tilburg kiezen, vroegste op 22 januari (M3 LR RWD)
Ik heb aan mijn delivery advisor gevraagd of ik de auto ook in Utrecht kon ophalen en dat konden ze nog verplaatsen, scheelt 1,5 uur rijden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
merijnntje schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Ik heb aan mijn delivery advisor gevraagd of ik de auto ook in Utrecht kon ophalen en dat konden ze nog verplaatsen, scheelt 1,5 uur rijden haha.
Ik heb gebeld. Helaas was er voor de gekoppelde auto al transport naar Tilburg gepland. Ik krijg nu een auto van de volgende boot die dan in Utrecht wordt geleverd, 2e week van februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maakla
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 19:36
15 december besteld, maandag 20 januari ophalen in Utrecht.

Misschien een hele luie vraag, maar wie heeft er een goede tip voor de autoverzekering? Ik heb pricewise en independer gecheckt, maar is nog wat lastig zonder kenteken, op sommige sites zoals mijn huidige verzekeraar Centraal Beheer kan je het correcte model niet vinden.

En wat vullen jullie in bij "productiemaand" en beveiligingsklasse?
Dank alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fek0i2k5-pjHTDXzt1fVU_lk6qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/29sJZx5aWzJclqlvnzpPuyVZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:04
maakla schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:39:

Misschien een hele luie vraag, maar wie heeft er een goede tip voor de autoverzekering? Ik heb pricewise en independer gecheckt, maar is nog wat lastig zonder kenteken, op sommige sites zoals mijn huidige verzekeraar Centraal Beheer kan je het correcte model niet vinden.

Dank alvast!

[Afbeelding]
Klasse 5.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
maakla schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:39:

Dank alvast!

[Afbeelding]
Deze vraag hoort hier niet thuis, zoek gewoon even in het normale Tesla Model 3/Y topic, daar komt dit onderwerp al zeer regelmatig langs.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
[/quote]
Robin12345 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:21:
Hoi allemaal,

Na lange tijd afwezig weer terug op dit mooie forum.

---
Model 3 RWD / Stealth Grey / Trekhaak

Auto besteld bij LM begin november (auto via werkgever -->LM)
RN nummer 18 november
Oude auto inleveren 30 januari (of later als Tesla niet levert). Dan is dus lever restrictie van LM er af.

Eerst gaf Tesla app aan 30 januari als levertijd. Nu 9 februari tot 25 april.

Kan toch niet waar zijn dat het zo'n groot tijdvak is? Ik hoop eigenlijk stiekem nog steeds op vervroegingrond 30/31 januari--> is dit mogelijk denken jullie?

Als er maar 1 boot onderweg is kan het maar zo wel ergens maart worden wellicht?
Zojuist update in de app: levertijd 24 februari tot 31 maart. Balen, had gehoopt op eind januari / begin februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z1969
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20-02 19:19
Symphony is aangekomen in zeebrugge. Nu maar afwachten wanneer de vin wordt vermeld….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_S
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:50
Robin12345 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:49:
[/quote]

[...]
Zojuist update in de app: levertijd 24 februari tot 31 maart. Balen, had gehoopt op eind januari / begin februari.
@Robin12345 kreeg je vandaag ook pas je vin, of had je die al eerder? Ik zit in een soortgelijke situatie, nog altijd zonder vin, en ook ik hoop op eind januari / begin februari…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin12345
Mike_S schreef op zondag 12 januari 2025 @ 23:18:
[...]

@Robin12345 kreeg je vandaag ook pas je vin, of had je die al eerder? Ik zit in een soortgelijke situatie, nog altijd zonder vin, en ook ik hoop op eind januari / begin februari…
Ik heb geen Vin nog.

Onze auto’s zullen vermoedelijk op een schip staan die nog niet vertrekken. Al is het wel vaker gebeurt dat Tesla de levering toch naar voor schuift; dus wie weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YogiBear
  • Laatst online: 12-08 17:20
Robin12345 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:49:
[/quote]

[...]

Kan nog veranderen.

--
Ik mag men MY deze week gaan afhalen, indien kenteken op tijd bij Tesla geraakt. Anders is het volgende week.

MY LRAWD deep blue

besteld door LM : 22/11
Lease restrictie; niet inschrijven in december.
Mail van Tesla sales advisor op 25/11 meldde 1/1-31/1/25
RN in app : ja, 25/11
VIN : 2/1/25
Kenteken: ..

aflevering : eerst Jan 2025. daarna 7/2-23/4, dan 3/1-8/2 dan 14/1-10/3 en nu 8/1-14/1.

Afspraak afhaling 14/1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
@YogiBear Het naar voren schuiven van jouw lever venster geeft de mens moed; dank voor het delen

[ Voor 5% gewijzigd door Robin12345 op 13-01-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
YogiBear schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:15:
[...]
Ik mag men MY deze week gaan afhalen, indien kenteken op tijd bij Tesla geraakt. Anders is het volgende week.
Men?

Op kenteken zetten kunnen ze bij de RDW gewoon online, daarna een nummerplaat maken en op je auto schroeven. Dat is iets wat in principe in een uurtje wel klaar is inclusief montage. Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoR
  • Laatst online: 04-04 10:51
MSP besteld op 16 dec. 2024

- RN direct ontvangen (zelf besteld - LM financiering aangeklikt - LM regelt financiën)
- Alle stappen op de app gedaan.
- Nu bijna een maand verder en nog geen VIN ontvangen. Ook geen "Aflever moment (STAP 5)" kunnen invullen in de app, die staat nog geblokkeerd. Op website staat nog steeds verwachte leverdatum maart-april 2025. In de app staat niks van een verwachte leverdatum.

Iemand enig idee of we nu een VIN horen te krijgen, of tenminste een verwachte leverdatum mogen selecteren? We tekenen deze week het leasecontract maar dat zou toch geen effect moeten hebben op de zichtbaarheid van een leverdatum? In principe regelen we de financiering 'zelf', via een zakelijke LM. Er zijn geen restricties o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
jongetje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:40:
[...]

Men?

Op kenteken zetten kunnen ze bij de RDW gewoon online, daarna een nummerplaat maken en op je auto schroeven. Dat is iets wat in principe in een uurtje wel klaar is inclusief montage. Of bedoel je iets anders?
Misschien België ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YogiBear
jongetje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:40:
[...]

Men?

Is België, en via lease maatschappij, die alles regelen met Tesla.
In België moet je altijd de achter nummerplaat officieel krijgen en kan je die niet zelf drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
Bij mij zojuist een kenteken in de app. Vrijdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnntje
Z1969 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:03:
Symphony is aangekomen in zeebrugge. Nu maar afwachten wanneer de vin wordt vermeld….
Heb jij nog geen levering afspraak kunnen maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnntje
Tjenok schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Ik heb gebeld. Helaas was er voor de gekoppelde auto al transport naar Tilburg gepland. Ik krijg nu een auto van de volgende boot die dan in Utrecht wordt geleverd, 2e week van februari.
Bizar eigenlijk dat je die auto dan relatief gezien al weer snel kan ophalen. Ik heb waarschijnlijk dan net op tijd gebeld naar mijn delivery advisor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clj22
  • Laatst online: 05-10 14:24
clj22 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:38:
Ik heb op 29 juli via Alphabet een Model Y LR RWD black/black 20 inch besteld. Leverrestrictie i.v.m. huidige leaseauto is 15 januari.

2 augustus: RN nummer ontvangen en zichtbaar in app.
4 augustus: verwachte levering 15 januari - 26 maart.
4 september: verwachte levering januari 2025
3 december: verwachte levering 15 januari - 5 maart.
21 december: verwachte levering 15 januari - 15 februari
4 januari: verwachte levering januari 2025

Sinds gisteren dus wijziging naar de maand januari. Nog geen vin zichtbaar.
Sinds vandaag een VIN en verwachte levering 15-22 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
clj22 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:52:
[...]

Sinds vandaag een VIN en verwachte levering 15-22 januari
Netjes!

Dan is het venster toch behoorlijk accuraat gebleken (begin van het venster dus niet naar achteren geschoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:44
Inmiddels is mijn free trial van Premium Connectivity afgelopen en nog niks van de “5 jaar gratis” zichtbaar… maar weer eens een mail sturen naar Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:33
Vraagje: heeft iemand met een Model 3 de ervaring dat de bestelling van de 'oude' M3 automatisch door Tesla werd omgezet in de levering van een M3 Highland?

Mijn situatie is namelijk als volgt.
In november kreeg ik toegang tot de Ayvens portal om een nieuwe leaseauto te bestellen. Ik heb toen een MY RWD met trekhaak 'besteld' bij de leasemaatschappij en die zou pas vanaf mrt-25 geleverd mogen worden.
Ayvens was wat traag met mijn bestelling verwerken en daardoor was mijn bestelling zogenaamd ongeldig en is pas gisteren de order vanuit mijn werkgever naar Ayvens gegaan. De leverdatum op de Tesla site is nu mei 2025. Er zijn geen voorraadmodellen van de door mij gekozen uitvoering te zien op de website (meest basic MY RWD).

Ik heb het liefste de nieuwe MY Juniper natuurlijk. Dat heb ik laten weten aan de wagenparkbeheerder van mijn werkgever en de leasemaatschappij. De leasemaatschappij en werkgever vinden het prima de bestelling te annuleren, zodat ik kan bestellen als de nieuwe MY gelanceerd wordt.
Maar nu de crux: Als ik in 2025 dezelfde MY bestel (niet de juniper) is die al 150EUR/maand duurder dan bij mijn bestelling in 2024. Nogsteeds prima in leasebudget, maar ik krijg het verschil tussen mijn leasebudget en het leasebedrag bruto uitbetaald iedere maand. De MY zal iig niet goedkoper zijn dan de huidige MY lijkt me. Kortom: wachten op de Juninper kost me sowieso 150 EUR per maand bruto salaris. Dus ik overweeg gewoon te gokken dat Tesla de bestelling omzet naar een Model Y Juniper als de levering toch pas in mei 2025 is.

[ Voor 0% gewijzigd door MWDKing op 14-01-2025 13:35 . Reden: Vraag herkenbaarder gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Als ze hem nu blijkbaar niet op voorraad hebben staan dan is de kans heel groot dat het een Juniper wordt lijkt me.

Die leasetarieven verschillen echt op weekbasis en per 1 jan is eea weer sterk verhoogd (MRB? Maar ja die is ook van toepassing op een auto van december?). De mijne past ook niet meer in mn leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
MWDKing schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:16:
Vraagje: heeft iemand met een Model 3 de ervaring dat de bestelling van de 'oude' M3 automatisch door Tesla werd omgezet in de levering van een M3 Highland?

Mijn situatie is namelijk als volgt.
In november kreeg ik toegang tot de Ayvens portal om een nieuwe leaseauto te bestellen. Ik heb toen een MY RWD met trekhaak 'besteld' bij de leasemaatschappij en die zou pas vanaf mrt-25 geleverd mogen worden.
Ayvens was wat traag met mijn bestelling verwerken en daardoor was mijn bestelling zogenaamd ongeldig en is pas gisteren de order vanuit mijn werkgever naar Ayvens gegaan. De leverdatum op de Tesla site is nu mei 2025. Er zijn geen voorraadmodellen van de door mij gekozen uitvoering te zien op de website (meest basic MY RWD).

Ik heb het liefste de nieuwe MY Juniper natuurlijk. Dat heb ik laten weten aan de wagenparkbeheerder van mijn werkgever en de leasemaatschappij. De leasemaatschappij en werkgever vinden het prima de bestelling te annuleren, zodat ik kan bestellen als de nieuwe MY gelanceerd wordt.
Maar nu de crux: Als ik in 2025 dezelfde MY bestel (niet de juniper) is die al 150EUR/maand duurder dan bij mijn bestelling in 2024. Nogsteeds prima in leasebudget, maar ik krijg het verschil tussen mijn leasebudget en het leasebedrag bruto uitbetaald iedere maand. De MY zal iig niet goedkoper zijn dan de huidige MY lijkt me. Kortom: wachten op de Juninper kost me sowieso 150 EUR per maand bruto salaris. Dus ik overweeg gewoon te gokken dat Tesla de bestelling omzet naar een Model Y Juniper als de levering toch pas in mei 2025 is.
Uiteindeljk betaal je toch bijtelling over de fiscale waarde. Dat is pas bekend zodra de auto definitief op kenteken staat. Dus welk model je ook kiest; pas als er een kenteken is weet je de echte vastgestelde fiscale waarde --> Ik verwacht dat deze voor een Juniper hoger zal zijn dan de bestaande MY.

Of heb je het over een eventuele eigen bijdrage die meebeweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Robin12345 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:15:
[...]

Uiteindeljk betaal je toch bijtelling over de fiscale waarde. Dat is pas bekend zodra de auto definitief op kenteken staat. Dus welk model je ook kiest; pas als er een kenteken is weet je de echte vastgestelde fiscale waarde --> Ik verwacht dat deze voor een Juniper hoger zal zijn dan de bestaande MY.

Of heb je het over een eventuele eigen bijdrage die meebeweegt?
Ik heb het over een negatieve eigen bijdrage. Het bijtelling verschil is veel kleiner waarschijnlijk. Als ik een auto onder mijn leasebudget kies, krijg ik het verschil bruto uitbetaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-07 18:57
Ik zit ook met bestelling van Tesla model Y via de lease maatschappij.
Heb zo lang mogelijk gewacht omdat ik hoopte op de Juniper.
Echter die leveringen gaan voorlopig niet in Europa zijn en ik moet de auto 1 april hebben.
De account manager zei me dat levertijd van huidige model Y 3 tot 6 weken is dus prima.
Het wordt dus geen Juniper.
Van ene kant jammer maar van andere kant prima. Ik verwacht ook dat Juniper duurder is en ik hoopte vooral op een flink grotere range en dat lijkt niet het geval te zijn.
Ook het huidige model is duurder in de lease in 2025 overigens vanwege de motorrijtuigenbelasting voor EVs die nu geldt.
Dus al met al prima om voor het huidige model te gaan.
Mijn keuze valt op RWD long range: 600km WLTP, beter wordt het niet.

En daarbij zie ik ook dat Tesla nu bijna 3000 euro korting geeft op de Model Y dus dat hoop ik ook terug te gaan zien in de bijtelling straks. Eens afwachten wat de lease maatschappij zegt maar dan ga ik gewoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
RF1000 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:50:
Als ze hem nu blijkbaar niet op voorraad hebben staan dan is de kans heel groot dat het een Juniper wordt lijkt me.

Die leasetarieven verschillen echt op weekbasis en per 1 jan is eea weer sterk verhoogd (MRB? Maar ja die is ook van toepassing op een auto van december?). De mijne past ook niet meer in mn leasebudget.
Dat kan ja. Wat voor mij persoonlijk geldt is dat de op het moment dat ik een auto bestel in de Portal van Ayvens, voor de mij de bedragen vast zijn. Mijn werkgever krijgt alsnog een verhoging van de leaseprijs omdat de auto pas in 2025 geleverd wordt. Voor mij geld het leasebedrag ten tijde van de bestelling die ik heb gedaan voor het bruto uitbetalen van de onderschrijding van het leasebedrag (leasebudget-leasebedrag=bruto salaris erbij). Als ik nu annuleer, gelden de 2025 prijzen en verlies is dus 150€ bruto salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
nerd_ehv_74 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:24:
Ik zit ook met bestelling van Tesla model Y via de lease maatschappij.
Heb zo lang mogelijk gewacht omdat ik hoopte op de Juniper.
Echter die leveringen gaan voorlopig niet in Europa zijn en ik moet de auto 1 april hebben.
De account manager zei me dat levertijd van huidige model Y 3 tot 6 weken is dus prima.
Het wordt dus geen Juniper.
Van ene kant jammer maar van andere kant prima. Ik verwacht ook dat Juniper duurder is en ik hoopte vooral op een flink grotere range en dat lijkt niet het geval te zijn.
Ook het huidige model is duurder in de lease in 2025 overigens vanwege de motorrijtuigenbelasting voor EVs die nu geldt.
Dus al met al prima om voor het huidige model te gaan.
Mijn keuze valt op RWD long range: 600km WLTP, beter wordt het niet.

En daarbij zie ik ook dat Tesla nu bijna 3000 euro korting geeft op de Model Y dus dat hoop ik ook terug te gaan zien in de bijtelling straks. Eens afwachten wat de lease maatschappij zegt maar dan ga ik gewoon bestellen.
Herkenbaar. Was het de account manager van Tesla die dat aangaf?
Ik heb de RWD gekozen, want de LR heb ik niet nodig. Scheelt 100€ netto per maand voor mij. Voor dat geld stop ik wel een keertje extra op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-09 14:34
Ben dit forum ook gaan volgen, er staat voor mij ook een M3 RWD long range black in de bestelling via leasemaatschappij. Uiteindelijk 7 januari bestelling binnen gekomen bij Tesla.

Nog geen VIN, dus helaas niet op de boot die zondag is aangekomen.
De levertijd was tot vanmorgen jan-feb25, dit is vanmorgen veranderd naar 12-feb tot 31 maart.

Toevallig had ik nog een vraag openstaan of ze met winterbanden van de boot komen omdat die bij zijn besteld. Dit is niet het geval en moet naderhand gedaan worden. De vriendelijke meneer van Tesla Tilburg verwachte ook dat hij op de volgende boot zit en verwachte afleverdatum 22 februari.

1 maart gaan we op wintersport dus wordt spannend of het gaat lukken *fingers crossed*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
Levering van MY Juniper kan misschien wel snel gaan in Nederland; https://www.autoweek.nl/a...jna-klaar-voor-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
nerd_ehv_74 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:24:
En daarbij zie ik ook dat Tesla nu bijna 3000 euro korting geeft op de Model Y dus dat hoop ik ook terug te gaan zien in de bijtelling straks
Een korting heeft geen invloed op de cataloguswaarde (dus de bijtelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
MWDKing schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:31:
[...]

Herkenbaar. Was het de account manager van Tesla die dat aangaf?
Ik heb de RWD gekozen, want de LR heb ik niet nodig. Scheelt 100€ netto per maand voor mij. Voor dat geld stop ik wel een keertje extra op vakantie :P
Nee van de lease maatschappij. Die in hun aanbieding overigens de Tesla korting van 2950 niet doorberekenen. Iemand moet z'n bonus halen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:22
jongetje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Een korting heeft geen invloed op de cataloguswaarde (dus de bijtelling).
Huh hoe werkt dat dan want het is toch gewoon je Catalogus waarde die naar beneden gaat?.

Fabrikant vraag 60 en er gaat 3 vanaf dus de prijs is 57 op papier bij aanschaf, dus dan klopt het toch wel wat hij zegt?, zelfde als dat ik de trekhaak en de velgen los koop komen die ook toch niet er boven op?
Neem aan dat de korting er dan van de "normale" prijs afgaat bij korting.

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 14-01-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
nerd_ehv_74 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:46:
[...]

Nee van de lease maatschappij. Die in hun aanbieding overigens de Tesla korting van 2950 niet doorberekenen. Iemand moet z'n bonus halen denk ik....
Opzich wel vreemd, als Tesla website en verkopers daar zeggen dat de leveringen voor de MY nu op mei 2025 staan. Wellicht heeft de LM deals oid met Tesla. Blijft allemaal erg ondoorzichtig hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Mektheb schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:48:
[...]

Huh hoe werkt dat dan want het is toch gewoon je Catalogus waarde die naar beneden gaat?.

Fabrikant vraag 60 en er gaat 3 vanaf dus de prijs is 57 op papier bij aanschaf, dus dan klopt het toch wel wat hij zegt?, zelfde als dat ik de trekhaak en de velgen los koop komen die ook toch niet er boven op?
Ja dacht ik ook inderdaad. Weet dat een vriend ook een Tesla heeft gekozen destijds in aanbieding en die claimt een lagere bijtelling te hebben daardoor.
Dus dat verwacht ik ook. Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Spannend, als ze nu eens de prijzen bekend maken dan kunnen we beslissen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Mektheb schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:48:
[...]

De cataloguswaarde is de waarde die in de catalogus (prijslijst) staat. Als de fabrikant korting geeft dan is dat leuk voor de leasemaatschappij of particuliere koper.
Als je naar de BMW dealer gaat dan krijg je ook korting op je auto, maar die prijs zie je ook niet op het kenteken staan, dat is altijd de cataloguswaarde. Sterker nog, de leasemaatschappij krijgt op (bijna) elke auto die ze bestellen, ook bij tesla, een korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Vraag me alleen af waar de typegoedkeuringen blijvem, tot nu toe is er alleen gesproken over AWD en RWD maar niet de RWD LR versie bijv.

Lijkt me stug dat ze de RWD LR op de oude koets maken en de nieuwe koets alleen uitleveren als AWD/RWD.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Plenkske schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:24:
[...]

Een update hier. Na de gekke range van 30-31 dec, stond in volgorde dit in de app:
- niks
- jan.2025
- jun.2025
- op 07-01: 7 jan - 22 jan
- elke dag een dag opgeschoven
- tot vanmiddag: een VIN en datum naar 12 - 19 jan !
Datum was verschoven naar 14 - 21 jan. Vandaag een afspraak kunnen inplannen. Eerste mogelijkheid was de 23e maar voor mij is de 24e beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheXplicit
  • Laatst online: 01-10 17:01
MWDKing schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:49:
[...]

Opzich wel vreemd, als Tesla website en verkopers daar zeggen dat de leveringen voor de MY nu op mei 2025 staan. Wellicht heeft de LM deals oid met Tesla. Blijft allemaal erg ondoorzichtig hoe het werkt.
Volgens mij weet de lease maatschappij niet in "realtime" wat de levertermijn is maar spreken ze meer uit ervaring en oude data. Volgens mijn contact bij een Tesla service center is de levertermijn op de configurator echt wel de richtlijn.

De MY RWD is nu al 2 weken niet meer op voorraad (buiten enkele modellen hier in BE) en de productie in Berlijn voor Juniper werd idd vandaag opgestart volgens veel bronnen. De overige 3 modellen die volgens de Tesla website wel vanaf januari 2025 te leveren zijn zullen niet meteen in productie gaan in Berlijn. Vermoedelijk gaat het zoals in China eerst enkel de RWD en nadien de LR AWD worden terwijl de oude inventory verkocht zal worden met korting (die er nu al is).

Bij de Model 3 werden de laatste bestellingen vooraf de officiële aankondiging ook gewoon omgezet naar de Highland versie. Het is allemaal heel moeilijk te timen gezien het hele continent tegelijk de aankondiging krijgt maar het lijkt er op dat de MY RWD als eerste model (bewust) al een tijdje niet meer van de band rolt in Duitsland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YogiBear
YogiBear schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:15:
[...]

Kan nog veranderen.

--

MY LRAWD deep blue

besteld door LM : 22/11
Lease restrictie; niet inschrijven in december.
Mail van Tesla sales advisor op 25/11 meldde 1/1-31/1/25
RN in app : ja, 25/11
VIN : 2/1/25
Kenteken: ..

aflevering : eerst Jan 2025. daarna 7/2-23/4, dan 3/1-8/2 dan 14/1-10/3 en nu 8/1-14/1.

Afspraak afhaling 14/1.
Vandaag kunnen gaan afhalen! Batterij was volledig opgeladen en heeft de laatste software versie al. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
YogiBear schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Vandaag kunnen gaan afhalen! Batterij was volledig opgeladen en heeft de laatste software versie al. Top.
wij wachten dan op de eerste beelden ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
YogiBear schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
TheXplicit schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:05:
[...]

Volgens mij weet de lease maatschappij niet in "realtime" wat de levertermijn is maar spreken ze meer uit ervaring en oude data. Volgens mijn contact bij een Tesla service center is de levertermijn op de configurator echt wel de richtlijn.

De MY RWD is nu al 2 weken niet meer op voorraad (buiten enkele modellen hier in BE) en de productie in Berlijn voor Juniper werd idd vandaag opgestart volgens veel bronnen. De overige 3 modellen die volgens de Tesla website wel vanaf januari 2025 te leveren zijn zullen niet meteen in productie gaan in Berlijn. Vermoedelijk gaat het zoals in China eerst enkel de RWD en nadien de LR AWD worden terwijl de oude inventory verkocht zal worden met korting (die er nu al is).

Bij de Model 3 werden de laatste bestellingen vooraf de officiële aankondiging ook gewoon omgezet naar de Highland versie. Het is allemaal heel moeilijk te timen gezien het hele continent tegelijk de aankondiging krijgt maar het lijkt er op dat de MY RWD als eerste model (bewust) al een tijdje niet meer van de band rolt in Duitsland.
Dat zou goed nieuws voor mijn bestelling van de MY RWD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Laatst online: 05-10 21:29
Als ik nu nog geen VIN heb. Houdt dit dan in dat de auto niet op de boot staat die net is aangekomen in Zeebrugge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tess driver
  • Laatst online: 18-01 16:48
M3P QuickSilver
9-1 besteldatum
10-1 RN ontvangen
14-1 VIN ontvangen
Leveren tussen 25-1 en 1-2

Dus afleveren eind januari in Hengelo lijkt het
Ben er blij mee, van M3SR 2020 naar een Performance

Zojuist afleverafspraak gemaakt voor 23 jan in de ochtend.
Razendsnel allemaal, helemaal Top

[ Voor 19% gewijzigd door Tess driver op 15-01-2025 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
jongetje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:08:
[...]

De cataloguswaarde is de waarde die in de catalogus (prijslijst) staat. Als de fabrikant korting geeft dan is dat leuk voor de leasemaatschappij of particuliere koper.
Als je naar de BMW dealer gaat dan krijg je ook korting op je auto, maar die prijs zie je ook niet op het kenteken staan, dat is altijd de cataloguswaarde. Sterker nog, de leasemaatschappij krijgt op (bijna) elke auto die ze bestellen, ook bij tesla, een korting.
Ah en hoe zit het dan als je bedrijf een eigen leasemaatschappij op de payrol heeft en elke auto koopt en dan terug least aan zijn medewerkers?
Zonder er dus op te moeten verdienen, krijg je dan wel die waarde?

Ook omdat de oude Y nu met de performance 56000 en een beetje kost of is dat dan in cataloguswaarde alsnog die 58999

Laat zo zeggen als dat ook mijn voordeel heeft dan neem ik wellicht de oude Y performance, en wacht ik niet op de Juniper leveringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 14-01-2025 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Mektheb Dat maakt niet uit. Al koop je de auto voor 1 euro van tesla blijft de cataloguswaarde hetzelfde die op het kenteken komt. Dan moet de fabrikant de waarde in zijn catalogus aanpassen maar geldt dat voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:28:
[...]

Ah en hoe zit het dan als je bedrijf een eigen leasemaatschappij op de payrol heeft en elke auto koopt en dan terug least aan zijn medewerkers?
Zonder er dus op te moeten verdienen, krijg je dan wel die waarde?

Ook omdat de oude Y nu met de performance 56000 en een beetje kost of is dat dan in cataloguswaarde alsnog die 58999

Laat zo zeggen als dat ook mijn voordeel heeft dan neem ik wellicht de oude Y performance, en wacht ik niet op de Juniper leveringen.
De cataloguswaarde geregistreerd bij RDW is leidend voor bijtelling, wat er uiteindelijk voor de auto betaalt is maakt niet uit.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Tess driver schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:19:
M3P QuickSilver
9-1 besteldatum
10-1 RN ontvangen
14-1 VIN ontvangen
Leveren tussen 25-1 en 1-2

Dus afleveren eind januari in Hengelo lijkt het
Ben er blij mee, van M3SR 2020 naar een Performance
zo dat is lekker snel man!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Iedereen die nog zijn auto moet ophalen: goed controleren op krassen en niet meenemen met de belofte dat het wel weggewerkt wordt door het service center. Dat werkt helemaal niet.

De medewerker in Tilburg had allerlei foto’s gemaakt en toegevoegd aan het dossier van de auto. Ik hoefde er alleen een afspraak voor in te plannen.
  • Een datum voor een afspraak is ongeveer een maand in de toekomst.
  • Er is geen dossier van de auto en de foto’s en notitie die de medewerker gemaakt had zijn nergens terug te vinden.
  • Na het opnieuw aanleveren van foto’s (moeilijk door reflectie) gaan ze eerst een afspraak maken om zelf te beoordelen wat er aan de hand is.
  • toen het met vee pijn en moeite hersteld was is hiervoor een factuur gestuurd naar de LM.
Bespaar jezelf de moeite en laat de auto daar staan tot ze je een krasvrij exemplaar bieden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

@SirLenncelot misschien dat ze daarom wel in die donkere loods uitleveren, veel lastiger om dat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Vraagje mensen die ineens een VIN hebben ontvangen. Stond dit ineens in de app of kregen jullie een sms van Tesla? Zit echt meerdere keren per dag die app te bekijken, om stiekem te hopen dat ik nog een VIN ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YogiBear
Occy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:26:
Vraagje mensen die ineens een VIN hebben ontvangen. Stond dit ineens in de app of kregen jullie een sms van Tesla? Zit echt meerdere keren per dag die app te bekijken, om stiekem te hopen dat ik nog een VIN ga krijgen.
Bij mij gewoon in de app, zonder sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ZeRoC00L schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:53:
[...]

De cataloguswaarde geregistreerd bij RDW is leidend voor bijtelling, wat er uiteindelijk voor de auto betaalt is maakt niet uit.
Helder verhaal, maakt dus geen zak uit wat de auto kost de waarde op kenteken is belangerijk.
Mooi weet ik dat ook weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
ja voor mij ook een aha moment.
Ik dacht korting van de fabrikant betekend lagere bijtelling.
Maar dat zou dus wel zo zijn als ze bijvoorbeeld fabrieksopties als korting geven.
Want nu heb ik meer bijtelling bijvoorbeeld door een kleurkeuze en een trekhaak.

Hoe anders kan een actie zoals nu bij Tesla (2950 korting op een model Y) voordelig zijn voor degene die nu een lease auto kiest??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
nerd_ehv_74 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:15:
ja voor mij ook een aha moment.
Ik dacht korting van de fabrikant betekend lagere bijtelling.
Maar dat zou dus wel zo zijn als ze bijvoorbeeld fabrieksopties als korting geven.
Want nu heb ik meer bijtelling bijvoorbeeld door een kleurkeuze en een trekhaak.

Hoe anders kan een actie zoals nu bij Tesla (2950 korting op een model Y) voordelig zijn voor degene die nu een lease auto kiest??
Daarom wordt soms de trekhaak achteraf gemonteerd, dan staat ie niet op kenteken en betaal je er geen bijtelling over. (kleur is wat lastig achteraf).
Korting wordt (als het goed is) wel doorberekend in het maandbedrag van de LM.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merijnntje
Ik heb aanstaande maandag het ophaalmoment van mijn tesla staan in Utrecht, heeft iemand enig idee of je ergens kan checken of je het ophaalmoment kan wijzigen naar bijvoorbeeld komende vrijdag. Of is dit niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_S
Occy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:26:
Herkenbaar. Hier ook meerdere keren per dag de app checken voor een VIN. (En daarbij hopen dat het slot van de verwachtte levertijd niet naar achter springt 😬🤞)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
merijnntje schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:55:
Ik heb aanstaande maandag het ophaalmoment van mijn tesla staan in Utrecht, heeft iemand enig idee of je ergens kan checken of je het ophaalmoment kan wijzigen naar bijvoorbeeld komende vrijdag. Of is dit niet meer mogelijk?
Dan moet je bellen, was dat wel mogelijk toen je de afspraak voor maandag maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnntje
jongetje schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:41:
[...]

Dan moet je bellen, was dat wel mogelijk toen je de afspraak voor maandag maakte?
Dat denk ik niet, maar dat weet ik dus niet zeker haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenator123
Mijn M3 LR RWD stond op de Glovis Symphony en ik heb sinds vanochtend een kentekennummer in de app staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Mike_S schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:58:
[...]

Herkenbaar. Hier ook meerdere keren per dag de app checken voor een VIN. (En daarbij hopen dat het slot van de verwachtte levertijd niet naar achter springt 😬🤞)
Haha heb ik ook, wat is je model en levertijd op moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Zijn er meerdere mensen die wachten op een M3?

Wat is jullie lever venster?

Mijne (M3, stealth Grey, trekhaak) staat nu op 24 feb - 31 maart (was 9 feb - 25 April, en daarvoor 30 januari)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy
Robin12345 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:48:
Zijn er meerdere mensen die wachten op een M3?

Wat is jullie lever venster?

Mijne (M3, stealth Grey, trekhaak) staat nu op 24 feb - 31 maart (was 9 feb - 25 April, en daarvoor 30 januari)
M3 Solid black LR RWD
stond op Jan-Feb is dinsdag naar 12feb - 31 maart gegaan.

2 jan bevestiging van LM
bestelling is 7jan bij tesla binnen gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Occy op 16-01-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Occy schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:20:
[...]

M3 Solid black LR RWD
stond op Jan-Feb is dinsdag naar 12feb - 31 maart gegaan.

2 jan bevestiging van LM
bestelling is 7jan bij tesla binnen gekomen.
Deze is behulpzaam! Thanks. Ik heb een lever restrictie tot 28 januari. Wellicht dat er dan nog iets geschoven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkamer1990
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-09 11:33
M3 LR RWD, stealth grey
Besteldatum 24 december
Verwachte levering: 29 januari - 25 maart

Tot nu toe nog geen VIN en kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
Ik zag in vorige berichten ook mensen die linkjes hadden van boten die onderweg zijn met Tesla's erop.

Heeft iemand hier ook info over toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanoR
  • Laatst online: 04-04 10:51
Occy schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:19:
Ik zag in vorige berichten ook mensen die linkjes hadden van boten die onderweg zijn met Tesla's erop.

Heeft iemand hier ook info over toevallig?
Boten met (verwachtte) Tesla voertuigen kun je hier terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
StefanoR schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:52:
[...]

Boten met (verwachtte) Tesla voertuigen kun je hier terugvinden.
top thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_S
Occy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:59:
[...]

Haha heb ik ook, wat is je model en levertijd op moment?
M3 RWD Stealth Grey. 2-16 februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Mike_S schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:54:
[...]

M3 RWD Stealth Grey. 2-16 februari
Wij hebben dus dezelfde (waar bij mij een trekhaak gemonteerd dient te worden).

Ben benieuwd of mijn levering dan ook nog naar begin feb verschoven kan worden,

Heb je al een VIN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Ik heb vandaag bij de LM de keuze voor een model Y doorgegeven met trekhaak. Zal jullie op de hoogte houden.
Geen idee of die met de boot gaat komen of gewoon vanuit Berlijn. We gaan het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheXplicit
nerd_ehv_74 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:04:
Ik heb vandaag bij de LM de keuze voor een model Y doorgegeven met trekhaak. Zal jullie op de hoogte houden.
Geen idee of die met de boot gaat komen of gewoon vanuit Berlijn. We gaan het wel zien.
De RWD SR? Hier ook eergisteren de RWD SR MY met trekhaak besteld via LM van werkgever. Benieuwd wanneer er wat meer duidelijkheid komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
TheXplicit schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:39:
[...]

De RWD SR? Hier ook eergisteren de RWD SR MY met trekhaak besteld via LM van werkgever. Benieuwd wanneer er wat meer duidelijkheid komt!
Hier de RWD Long Range. Order zal denk ik vandaag of maandag doorgezet worden naar Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Aanstaande woensdag 22 januari mag ik m'n M3 LR RWD op komen halen in Tilburg en dat weekend rij ik gelijk naar de Alpen. Weet iemand welke zomerbanden er om de 18" velgen liggen? Dan weet ik welke winterbanden ik moet kiezen. Ik zie aanbod met extra schuim, extra load, run flat etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
TheXplicit schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Hier vorige week vrijdag ook een MY RWD SR met trekhaak besteld. Met restrictie dat hij pas in maart geleverd mag worden. Bij Ayvens. Heb jij besteld voor een zsm levering of ook met een restrictie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 10:13
Tjenok schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:46:
Aanstaande woensdag 22 januari mag ik m'n M3 LR RWD op komen halen in Tilburg en dat weekend rij ik gelijk naar de Alpen. Weet iemand welke zomerbanden er om de 18" velgen liggen? Dan weet ik welke winterbanden ik moet kiezen. Ik zie aanbod met extra schuim, extra load, run flat etc
Mijn M3 RWD werd in dec-24 geleverd op Bridgestone Turanza T005 235/45 R18 98 V T0 Enliten XL zomerbanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheXplicit
MWDKing schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:09:
[...]

Hier vorige week vrijdag ook een MY RWD SR met trekhaak besteld. Met restrictie dat hij pas in maart geleverd mag worden. Bij Ayvens. Heb jij besteld voor een zsm levering of ook met een restrictie?
Zonder restrictie, maar bij Tesla zeiden ze dat de richtlijn van mei echt wel zou blijven op de SR RWD. De vraag is nu hoe snel de LM de bestelling effectief doorzet (nog vóór de officiële launch). En dan wat Tesla doet mbt bestaande orders.

In de Filippijnen zetten ze alvast de MY orders om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9N_A96PycxtfNZtTo7SSdKEX3YI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IZW7Wejm1dcarc8wRqlLGPXu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Gister mn M3 LR AWD opgehaald. Gaat lekker efficiënt en zonder gedoe daar in Tilburg. Hou ik wel van.

Geen enkel aandachtspuntje; alle panelen netjes uitgelijnd en mooi gepoetst.

Een hoop quicksilver trouwens. Misschien wel 30/40% van de autos does klaar stonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
TheXplicit schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:19:
[...]

Zonder restrictie, maar bij Tesla zeiden ze dat de richtlijn van mei echt wel zou blijven op de SR RWD. De vraag is nu hoe snel de LM de bestelling effectief doorzet (nog vóór de officiële launch). En dan wat Tesla doet mbt bestaande orders.

In de Filippijnen zetten ze alvast de MY orders om.

[Afbeelding]
Ik vraag me hetzelfde af. Van Ayvens heb ik een status dashboard voor de bestelling en volgens dat dashboard hebben zij de auto (MY RWD) nog niet besteld. Dat begrijp ik niet, want de levering zou in maart moeten zijn en de huidige leverdatum is al mei. Maar ik twijfel of ik ze achter de broek aan moet zitten.

Als in NL de orders ook automatisch door Tesla naar de Juniper worden omgezet, kan ik de LM beter achter de broek aan zitten.

Als er een kans bestaat dat voor de huidige orders bij Tesla nog gewoon het oude model wordt geleverd, kan ik de LM beter niet achter de broek aan zitten. Maar dan komen ze in de situatie dat de LM dus de Juniper moet bestellen die evt duurder voor hen is. Dus wellicht kunnen ze dan de order van mijn werkgever ontbinden (geen idee, allemaal ondoorzichtig).

Dus ja, wat is wijsheid; de leasemaatschappij pushen snel te bestellen ("restrictie" weghalen zoals dat in dit topic soms wordt genoemd), of gewoon wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
MWDKing schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:28:
[...]

Dus ja, wat is wijsheid; de leasemaatschappij pushen snel te bestellen ("restrictie" weghalen zoals dat in dit topic soms wordt genoemd), of gewoon wachten?
Bestellen en de restrictie weghalen zijn 2 verschillende zaken.
Een bestelling komt in het systeem van Tesla met een RN nummer die je in de app. kunt volgen.
Je hebt een bestelling nodig om daar een restrictie op te zetten (of af te halen).

Een bestelling zonder restrictie kan wel, maar als je leasecontract pas maart in mag gaan en je krijgt de auto volgende week, dan moet je (werkgever) wel al gaan betalen en ik weet niet of die dat leuk vind....

Als je pas in maart mag rijden zou ik gewoon rustig even wachten, zeker als je graag de juniper wilt.
Pagina: 1 ... 50 ... 81 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.