Vraagje:
heeft iemand met een Model 3 de ervaring dat de bestelling van de 'oude' M3 automatisch door Tesla werd omgezet in de levering van een M3 Highland?
Mijn situatie is namelijk als volgt.
In november kreeg ik toegang tot de Ayvens portal om een nieuwe leaseauto te bestellen. Ik heb toen een MY RWD met trekhaak 'besteld' bij de leasemaatschappij en die zou pas vanaf mrt-25 geleverd mogen worden.
Ayvens was wat traag met mijn bestelling verwerken en daardoor was mijn bestelling zogenaamd ongeldig en is pas gisteren de order vanuit mijn werkgever naar Ayvens gegaan. De leverdatum op de Tesla site is nu mei 2025. Er zijn geen voorraadmodellen van de door mij gekozen uitvoering te zien op de website (meest basic MY RWD).
Ik heb het liefste de nieuwe MY Juniper natuurlijk. Dat heb ik laten weten aan de wagenparkbeheerder van mijn werkgever en de leasemaatschappij. De leasemaatschappij en werkgever vinden het prima de bestelling te annuleren, zodat ik kan bestellen als de nieuwe MY gelanceerd wordt.
Maar nu de crux: Als ik in 2025 dezelfde MY bestel (niet de juniper) is die al 150EUR/maand duurder dan bij mijn bestelling in 2024. Nogsteeds prima in leasebudget, maar ik krijg het verschil tussen mijn leasebudget en het leasebedrag bruto uitbetaald iedere maand. De MY zal iig niet goedkoper zijn dan de huidige MY lijkt me. Kortom: wachten op de Juninper kost me sowieso 150 EUR per maand bruto salaris. Dus ik overweeg gewoon te gokken dat Tesla de bestelling omzet naar een Model Y Juniper als de levering toch pas in mei 2025 is.
[
Voor 0% gewijzigd door
MWDKing op 14-01-2025 13:35
. Reden: Vraag herkenbaarder gemaakt ]