Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
Eddos schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:51:
[...]

Zo gaat het gewoon in Tilburg schijnbaar. Mijn recente ervaring in Groningen was veel beter, vergelijkbaar met de reactie hierboven over Hengelo.
Mijn ervaring was ook uitstekend, auto zeer netjes, bakje koffie, rustig uitgelegd hoe en wat. Ik kreeg onverwacht een granny charger en ze hebben hem vol geladen voordat ik aankwam, hij ging nog aan de muur. Niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenator123
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-05 16:46
Ik plaatste onderstaande gisteren, zie net dat in de app dat mijn levertijd naar voren gehaald is: 5 Januari - 11 Februari

Mooi :)
Rubenator123 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:24:
M3 LR RWD, Quicksilver, Black Interior, 18 inch Photon-velgen

6-12 Bestelling LM
11-12 Bevestiging Tesla
11-12 Levermoment 1: december 2024
13-12 Levermoment 2: 9 februari 2025 - 25 april 2025

Had gehoopt de auto sneller te krijgen; maart/april zou heel teleurstellend zijn. Komen alle M3's uit de US naar NL?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Peters
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 07:22
Rubenator123 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:09:
Ik plaatste onderstaande gisteren, zie net dat in de app dat mijn levertijd naar voren gehaald is: 5 Januari - 11 Februari

Mooi :)

[...]
Fijn dat er wat positieve beweging in zit. Ik heb dezelfde configuratie (19 inch velgen) maar helaas nog de feb - april levering. Hopelijk schuift deze nog op naar voren 🤞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Markofnikoff schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:45:
[...]

Sinds vanochtend ook kenteken, nu mezelf nog een week bedwingen, en een klein beetje afscheid nemen van onze huidige m3 met 150k op de klok. In 2019 was het een groot drama omdat er van alles mis was gegaan met de bestelling, dit keer gaat het verdacht soepel. Lets see
M3P - Quicksilver - Zwart

09-10 Order bij lease maatschappij geplaatst
10-10 bevestiging van lease maatschappij (VWPFS)
14-10 bevestiging van Tesla
LM heeft restrictie eraf gehaald
3-12 Est. Delivery aangepast naar 9-12 / 16/12
6-12 VIN Zichtbaar
10-12 Est. Delivery aangepast naar 13-12 / 27/12
13-12 sms voor afspraak, 21 Dec in Tilburg
14-12 Kenteken zichtbaar
21-12 Afhalen in Tilburg

Vanochtend afgehaald, alles was helemaal top in orde, alleen helaas maar tot 12% geladen, dus meteen even bij de supercharger geweest.
Super vriendelijk personeel ook in Tilburg. Het voelt wel alsof je je bestelling gaat halen bij een fastfood tent nadat de pieper is afgegaan, in plaats van een auto van 60K+ ;) Achja, als dat de entry fee tot de toekomst is zullen we maar zeggen, want het is wel een machine zeg :o

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 22:10
Hoop dat ik ook een beetje snel aan de ben, zwarte MYP 29 oktober besteld bevestigd in de tesla app.
Markofnikoff schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:46:
[...]

M3P - Quicksilver - Zwart

09-10 Order bij lease maatschappij geplaatst
10-10 bevestiging van lease maatschappij (VWPFS)
14-10 bevestiging van Tesla
LM heeft restrictie eraf gehaald
3-12 Est. Delivery aangepast naar 9-12 / 16/12
6-12 VIN Zichtbaar
10-12 Est. Delivery aangepast naar 13-12 / 27/12
13-12 sms voor afspraak, 21 Dec in Tilburg
14-12 Kenteken zichtbaar
21-12 Afhalen in Tilburg

Vanochtend afgehaald, alles was helemaal top in orde, alleen helaas maar tot 12% geladen, dus meteen even bij de supercharger geweest.
Super vriendelijk personeel ook in Tilburg. Het voelt wel alsof je je bestelling gaat halen bij een fastfood tent nadat de pieper is afgegaan, in plaats van een auto van 60K+ ;) Achja, als dat de entry fee tot de toekomst is zullen we maar zeggen, want het is wel een machine zeg :o

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timok18
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-07 09:28
MY LR RWD, Pearl white, black + trekhaak.

21 okt besteldatum in tesla app. Vandaag 21 dec ophalen.

Vandaag 10.30 afspraak voor ophalen in Tilburg. Bij aankomst maar een paar mensen voor mij bij de balie. Na 5 minuutjes al geholpen. Na tenaamstelling verwezen naar lokatie van auto. Auto stond aan lader (75%). Meerdere keren gevraagd door medewerker of ze iets moesten uitleggen. Na controle op schade (wat niet het geval was) ben ik weggereden naar de uitgang, waarna de auto geactiveerd werd in de app. Auto was niet heel goed gewassen maar daar was ik al op voorbereid. Met 20 min was ik alweer onderweg naar huis. Auto voelt stuk degelijker dan de M3 van 5 jaar geleden. Ook stuk stiller op de weg. Al met al een fijne auto.

LR AWD Wit, Aero, Zwart Int, Trekhaak - Besteld 3 Sep, VIN: 25 nov, Kenteken: G-XXX-TK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Gisteren mijn M3 LR RWD gehaald in Tilburg en ik was al gewend aan de lopende band werk van Tesla van 5 jaar geleden.
Toen kon ik hem op een enorme parkeerplaats zelf gaan zoeken, nu stond de auto in ieder geval binnen :-)
En had hem ook heel snel gevonden, want hoefde slechts 30 meter te lopen.

Na een uitvoerige controle binnen, bij kunstlicht, heb ik geen krassen of iets dergelijks gevonden.
De auto stond aan de oplader toen ik erbij kwam en wat voor 49% vol.

Bij het weg rijden ging ok alles goed, maar eenmaal op de snelweg merkte ik toch wel een trilling op het stuur.
Melding van gemaakt in de app, maar nog geen reactie ontvangen of een afspraak ingepland.
Ondertussen al 300 km mee gereden en het trillen lijkt minder te worden.
Nu weet ik niet of het komt omdat er nieuwe banden op zitten, of omdat de auto langer stil gestaan heeft
(al zou dat natuutlijk niet mogen) of omdat ze niet goed zijn uitgelijnd.

Hoe dan ook staat die service afspraak nog steeds en ondertussen kijk ik het nog even aan.

Wel USB gevonden (zat in het handschoenenvakje) en blij verrast met 1000 euro shop tegoed.
Mij was verteld 100 euro, dus dit is een flinke meevaller :-)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0x56
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-02 16:31
12 december mijn m3 lr rwd opgehaald, auto zag er keurig uit.
Echter met iets minder dan 800km op de teller vast komen te staan in Duitsland. Melding MI_a137. Auto rijdt niet meer, weg moeten slepen, nu afwachten wat ze zeggen over de reparatie. Was erg blij met de auto, maar dit is toch wel erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
speedme schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:06:
Gisteren mijn M3 LR RWD gehaald in Tilburg en ik was al gewend aan de lopende band werk van Tesla van 5 jaar geleden.
Toen kon ik hem op een enorme parkeerplaats zelf gaan zoeken, nu stond de auto in ieder geval binnen :-)
En had hem ook heel snel gevonden, want hoefde slechts 30 meter te lopen.

Na een uitvoerige controle binnen, bij kunstlicht, heb ik geen krassen of iets dergelijks gevonden.
De auto stond aan de oplader toen ik erbij kwam en wat voor 49% vol.

Bij het weg rijden ging ok alles goed, maar eenmaal op de snelweg merkte ik toch wel een trilling op het stuur.
Melding van gemaakt in de app, maar nog geen reactie ontvangen of een afspraak ingepland.
Ondertussen al 300 km mee gereden en het trillen lijkt minder te worden.
Nu weet ik niet of het komt omdat er nieuwe banden op zitten, of omdat de auto langer stil gestaan heeft
(al zou dat natuutlijk niet mogen) of omdat ze niet goed zijn uitgelijnd.

Hoe dan ook staat die service afspraak nog steeds en ondertussen kijk ik het nog even aan.

Wel USB gevonden (zat in het handschoenenvakje) en blij verrast met 1000 euro shop tegoed.
Mij was verteld 100 euro, dus dit is een flinke meevaller :-)
De wielen hebben 7 weken op de boot vastgesjord gezeten. Die zijn dus niet meer rond maar dat komt meestal met de kilometers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaarek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-02 21:30
0x56 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:40:
12 december mijn m3 lr rwd opgehaald, auto zag er keurig uit.
Echter met iets minder dan 800km op de teller vast komen te staan in Duitsland. Melding MI_a137. Auto rijdt niet meer, weg moeten slepen, nu afwachten wat ze zeggen over de reparatie. Was erg blij met de auto, maar dit is toch wel erg jammer
Man wat is dat klote zeg. Ik ben zelf al 3(!) keer afgesleept met mijn 2019 model 3 waarvan de laatste op zondag in Zuid Frankrijk afgelopen september. Batterij oververhit en wilde niet meer. Maar hoe is het bij jou gebeurd dan?

psn = smeersbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0x56
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-02 16:31
Maaarek schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:27:
[...]

Man wat is dat klote zeg. Ik ben zelf al 3(!) keer afgesleept met mijn 2019 model 3 waarvan de laatste op zondag in Zuid Frankrijk afgelopen september. Batterij oververhit en wilde niet meer. Maar hoe is het bij jou gebeurd dan?
Compleet uit het niets. Ik reed 40-50, hoorde een soort klap en kreeg ineens een melding dat vermogen verminderd was tot 105kmu, toen ik eenmaal tot stilstand kwam kon ik niet meer rijden. Vast midden op de weg, politie mij verder geduwd tot een hotelvorfahrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YogiBear
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-08 17:20
YogiBear schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:32:
[...]

Ondertussen ook bijgesteld tot tussen 3/01 en 8/02
Helaas weer ietsjes naar achteren. 14/1-10/3 deze keer. Het blijft schuiven.
Nu, ik denk dat het begin januari pas concreet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Maurice- schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:56:
[...]

De wielen hebben 7 weken op de boot vastgesjord gezeten. Die zijn dus niet meer rond maar dat komt meestal met de kilometers wel.
Het trillende stuur lijkt zich inderdaad opgelost te hebben nu.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Vraagje : op de bijgeleverde USB stick van Tesla, wil ik mp3's kunnen afspelen.

In mijn M3 2019 model had ik een externe SSD, waarop ik zowel de camera beelden als de mp3's had staan (2 aparte partities).

De USB stick van Tesla heb ik geformatteerd in de auto, de camera beelden worden netjes opgeslagen.
Ik heb echter geen extra partitie aangemaakt, wel een map in de root genaamd "mp3".
Toch herkend de auto de USB stick niet om muziek vanaf te spelen.

Doe ik iets verkeerds ?
Moet ik de map hernoemen naar "Music" of zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
speedme schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:16:
Vraagje : op de bijgeleverde USB stick van Tesla, wil ik mp3's kunnen afspelen.

In mijn M3 2019 model had ik een externe SSD, waarop ik zowel de camera beelden als de mp3's had staan (2 aparte partities).

De USB stick van Tesla heb ik geformatteerd in de auto, de camera beelden worden netjes opgeslagen.
Ik heb echter geen extra partitie aangemaakt, wel een map in de root genaamd "mp3".
Toch herkend de auto de USB stick niet om muziek vanaf te spelen.

Doe ik iets verkeerds ?
Moet ik de map hernoemen naar "Music" of zoiets ?
Check even het "normale" M3/MY topic, via de zoekfunctie, dat komt daar regelmatig langs en past niet in dit levering topic.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Taro schreef op zondag 22 december 2024 @ 23:39:
[...]

Check even het "normale" M3/MY topic, via de zoekfunctie, dat komt daar regelmatig langs en past niet in dit levering topic.
Excuses, ik zou toch eigenlijk beter moeten weten als oude Tweaker zijnde :-)
Verwijder mijn post maar, ik zoek inderdaad wel even in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 11:27
27 november een MY RWD bestelt via Ayvens. De levertijd was toen januari 25. Echter, de auto mocht pas vanaf 1 maart geleverd worden.

Als ik nu kijk op de website van Tesla, zie ik dat de MY RWD pas in mei 2025 geleverd wordt.

Hoe zou dat opeens komen?
En hoe zou dat dan uitpakken voor mijn bestelling?

[ Voor 4% gewijzigd door MWDKing op 23-12-2024 13:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:32

Sjod

Ik ben goed luisterend

29-11 Order bij leasemaatschappij geplaatst
2-12 Bevestiging van leasemaatschappij ontvangen.
4-12 Bevestiging van Tesla ontvangen.
4-12 Telefoontje van Tesla dat de auto niet meer leverbaar was voor 1 januari. Ze zouden nog even zoeken of er iets anders beschikbaar was.
6-12 Definitieve bevestiging dat de auto niet meer leverbaar zou zijn. Order is geannuleerd.
7-12 In de app stond dat de auto wel leverbaar was voor 1 januari.
9-12 Contact gehad met de leasemaatschappij om het annuleren ongedaan te maken :). Dit was niet meer mogelijk.

Na veel heen-en-weer communicatie heb ik, op advies van de leasemaatschappij, contact opgenomen met Tesla om te vragen of ze de softmatch aan een nieuwe bestelling konden koppelen. Volgens Tesla was dit niet nodig, omdat de order nog niet geannuleerd was. Uiteindelijk heb ik alles uitgelegd bij de verkoopafdeling van Tesla Duiven. Zij hebben overleg gehad met de manager en gaven aan dat ze de order konden omzetten naar een bestaande auto.

16-12 Order bij leasemaatschappij geplaatst
17-12 Bevestiging van de leasemaatschappij ontvangen
17-12 Bevestiging van Tesla ontvangen met een nieuw RN
17-12 Contact gehad met Tesla Duiven om de order om te laten zetten
17-12 Nieuwe leverdatum in de app aangepast van januari naar 24/12 - 31/12 (nieuw RN)
18-12 VIN gekoppeld
20-12 Afspraak via SMS ontvangen
21-12 Auto opgehaald in Tilburg

Het feit dat het eerst lijkt alsof de auto niet beschikbaar is en daarna plots wel, vind ik niet erg in deze discussie. Dit zijn geautomatiseerde systemen, en men moet werken met de data die op dat moment beschikbaar is. Ik ben juist blij dat men snel contact opneemt (ook bij slecht nieuws) en met alle geduld meewerkt en meedenkt aan een oplossing.

De service van Tesla Duiven was in deze periode uitstekend. Ze waren goed bereikbaar, belden altijd terug en stuurden me totaal niet van het kastje naar de muur. Mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaarek
MWDKing schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:32:
27 november een MY RWD bestelt via Ayvens. De levertijd was toen januari 25. Echter, de auto mocht pas vanaf 1 maart geleverd worden.

Als ik nu kijk op de website van Tesla, zie ik dat de MY RWD pas in mei 2025 geleverd wordt.

Dan heb je geluk en krijg je het nieuwe model Y in mei. Moet je alleen 2 maanden langer wachten.

psn = smeersbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Maaarek schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:50:
[...]

Dan heb je geluk en krijg je het nieuwe model Y in mei. Moet je alleen 2 maanden langer wachten.
Zou wel top zijn. Waarom denk je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:31
M3 LR RWD Wit, zwart interieur, 18" Photon velgen (standaard dus :) )
13-10 besteld
18-11 VIN
26-11 Afspraak maken 23-12 eerste mogelijkheid
23-12 Ophalen.

Was vanmorgen druk, leek wel de ingang van een Efteling attractie, inclusief slingerende poortjes.
Volgens zeggen zouden er vandaag 350 auto's uitgeleverd worden.

Toch binnen kwartier aan de beurt, netjes geholpen, ondanks de druk geen haastwerk. Vak aangewezen waar de auto stond, en die was netjes schoon. 1 zwarte veeg onderaan de bumper die zo weg was.

Naar buiten zien te komen was nog de grootste uitdaging, dat was echt filerijden en ritsen. Al met al denk ik 1 / 1,5 uur binnen geweest.
Ohja, auto stond op 83% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc0_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
marc0_ schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:25:
Aanstaande vrijdag mag ik mijn model 3 LR RWD ophalen in Tilburg. Ik wil gebruik maken van de FSD transfer optie (van mijn model S), echter kon maar niet vinden waar ik dat aan kon geven in de app. Toch maar gebeld vrijdag met Tesla en blijkbaar moest ik dat aangeven bij het bestellen van de auto, kan me niet herinneren dat ik die optie heb gezien. Doorverbonden naar Store Den Haag en een sales advisor heeft het nu alsnog (handmatig) geregeld. kreeg een formulier toegestuurd voor ondertekening en daarna bevestiging gehad. We gaan het zien vrijdag of het is doorgekomen..
Alles goed gegaan met de FSD transfer. Vanochtend melding op de model S dat alleen standaard autopilot nog beschikbaar is en op de model 3 is nu FSD toegevoegd. Dan pas merk je hoe beperkt het momenteel toevoegt. Maar goed, nog steeds hopen dat de functionaliteit ‘ooit’ wel verbetert in EU.
Vanochtend was ik bij de SEC in Den Haag en nog gevraagd hoe het zit met 5 jaar premium connectivity, maar de sales Advisor beweert dat die alleen krijgt als je al Tesla lease had en weer lease neemt. En 1 jaar onbeperkt superchargen aanbieding is alleen bij de model Y. Helaas beide dus niet van toepassing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter

Er wordt inderdaad gesproken over een nieuwe Model Y die per mei 2025 beschikbaar komt. Check daarvoor het "normale" Model 3/Y topic.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Taro schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:16:
[...]

Er wordt inderdaad gesproken over een nieuwe Model Y die per mei 2025 beschikbaar komt. Check daarvoor het "normale" Model 3/Y topic.
Alleen wit, de rest staat in principe nog op eerdere levering, dus niemand die het exact weet.

@MWDKing Heeft nog een restrictie, daarvoor wordt er toch geen auto gezocht.
Dus of het de oude of nieuwe y wordt, de tijd zal het leren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:04
MWDKing schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:09:
[...]

Zou wel top zijn. Waarom denk je dat?
Als ik gok omdat er wat moet worden omgebouwd in de fabriek waardoor er wat vertraging ontstaat. Maar dat is koffiedik kijken.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkamer1990
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-09 11:33
Tesla Model 3 LR RWD – Stealth Grey, zwart interieur

17-12: HR heeft de order geplaatst bij de leasemaatschappij.
23-12: Bevestiging van de bestelling ontvangen van de leasemaatschappij.
24-12: E-mail ontvangen van Tesla met het verzoek om mijn profiel in te stellen. Vervolgens de Tesla-app gedownload, waarin een verwachte leverdatum van december 2024 wordt weergegeven.

Gezien de andere berichten hier op het forum lijkt deze leverdatum behoorlijk snel. Dat zou natuurlijk ideaal zijn met het oog op de bijtelling, maar het voelt bijna te goed om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-10 16:03

Insidious

Professionele amateur

Beste mensen,

Ik wil eind dit jaar een nieuwe Model 3 Performance in kleur Quicksilver bestellen, met levering uiterlijk begin januari 2025. Ik kom van een Model 3 Performance uit 2019. Eerst wilde ik wachten op de nieuwe Model Y Performance, maar het lijkt erop dat dat nog wel even gaat duren en zolang wil ik niet (meer) wachten. Ik volg dit topic redelijk, maar zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Of tips die ik misschien over het hoofd zie? Ik neem aan dat alle Model 3's inmiddels worden uitgerust het HW4? Wat zijn eventueel mogelijk lopende acties? Ik las iets van € 1.000 shoptegoed. Waarschijnlijk verstanding om aan te schaffen met een referral code? Alle info is welkom.

Thx Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaarek
Mkamer1990 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:39:
Tesla Model 3 LR RWD – Stealth Grey, zwart interieur

17-12: HR heeft de order geplaatst bij de leasemaatschappij.
23-12: Bevestiging van de bestelling ontvangen van de leasemaatschappij.
24-12: E-mail ontvangen van Tesla met het verzoek om mijn profiel in te stellen. Vervolgens de Tesla-app gedownload, waarin een verwachte leverdatum van december 2024 wordt weergegeven.

Gezien de andere berichten hier op het forum lijkt deze leverdatum behoorlijk snel. Dat zou natuurlijk ideaal zijn met het oog op de bijtelling, maar het voelt bijna te goed om waar te zijn.
Ik zou eerder op februari rekenen, tenzij jouw config exact past met een voorraadmodel. Maar die zijn er niet veel met de LR RWD.

psn = smeersbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
Marks69 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:17:
[...]

Update: aangepast naar 14/12-2412.
Contact met Tesla leert dat hij wel in NL is maar nog niet in Tilburg. Transport planning is het probleem, en zo lang hij niet in Tilburg is kunnen ze geen afspraak maken…
Vandaag probleemloos opgehaald in Tilburg. Na 5 min aan de beurt, geen isseus, auto van Ayvens kon ik achterlaten. Serviceafspraak om trekhaak te laten monteren kon pas over 28 dagen, da’s enige kleine domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc0_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Marks69 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:03:
[...]

Vandaag probleemloos opgehaald in Tilburg. Na 5 min aan de beurt, geen isseus, auto van Ayvens kon ik achterlaten. Serviceafspraak om trekhaak te laten monteren kon pas over 28 dagen, da’s enige kleine domper.
Bij mij kon ik voor de trekhaak ook in eerste instantie pas eind januari terecht in een SeC. Maar gister kreeg ik een bericht dat het naar mobile service gaat en die volgende week al langs komt om de trekhaak thuis te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bij mij zat de trekhaak er al op bij afhalen in Tilburg.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:29
SirLenncelot schreef op woensdag 25 december 2024 @ 09:13:
Bij mij zat de trekhaak er al op bij afhalen in Tilburg.
Dat kan natuurlijk maar dan zet Tesla het bedrag van de trekhaak erbij op kenteken en heb je een hogere cataloguswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:01
Gisteren ook de MY LR RWD opgehaald in Tilburg. Top geholpen, snel weer onderweg. Enige nadeel was dat de trekhaak er niet op zat. Dat moet nu later via een service verzoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Naad schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:49:
[...]

Mooie kleur is het toch. Veel plezier! Hier nog geen VIN en inmiddels leverdatum tussen 15-26 december.. Ook rood, 7 zit. Hoop dat het nog lukt dit jaar.
Kleine update van MY LR AWD cherry red zeven zitter.
Afgelopen vrijdag afspraak kunnen maken, ophalen in Utrecht.
Vroegste was 28/12. Heb 'm op 31/12 gezet vanwege kerst bezoek in Duitsland. Laatste autobahn kilometers met de model 3.

Al met al snelle doorloop, 26/11 bestellen, 31/12 ophalen.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:40
ZeRoC00L schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:09:
Ik lees hier al een tijdje mee, dus ik ging er ook vanuit dat er niet veel zou gebeuren tot restrictie datum. Maar bij mij is het toch anders gegaan.

Mijn restrictie staat op 30-12, met het idee dat de auto begin januari opgehaald zou kunnen worden.
De datum in de app verschoof een aantal keer, maar heeft heel lang op "30-12 tot 31-12" gestaan (en nu ook weer).

Op 10-12 kreeg ik ineens bericht dat ik kon inplannen, dus deed ik dat voor een week later. Er stond ook een VIN en een dag later kenteken.
Helaas ging de leasemaatschappij niet akkoord, dus werd het geannuleerd.
Nu moet ik weer wachten en lukt het volgens Tesla waarschijnlijk niet om nog dit jaar te leveren.

Mijn vermoeden is dat ze zoveel mogelijk wilde leveren deze maand, en daarom bij mij al een auto hadden gekoppelt. Maar wat ik dan jammer vind, is dat ze het niet wilden aanpassen naar de 30e of 31e.

• Z1969
  • Laatst online: 20-02 19:19
goedemiddag, volg dit topic sinds kort.

mijn configuratie
M3, LR RWD wit, wit prem. interieur, 19" velgen.

bestelling 12-12
RN nummer direct bekend
levering: 27 dec
geen vin bekend nog.
echter vorige week verzet naar 2.2-1.4.25 ?

toch niet heel bijzondere configuratie, toch?
tesla configuratie op website noemt januari als levertijd.

• gjcvro
Z1969 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:34:
goedemiddag, volg dit topic sinds kort.

mijn configuratie
M3, LR RWD wit, wit prem. interieur, 19" velgen.

bestelling 12-12
RN nummer direct bekend
levering: 27 dec
geen vin bekend nog.
echter vorige week verzet naar 2.2-1.4.25 ?

toch niet heel bijzondere configuratie, toch?
tesla configuratie op website noemt januari als levertijd.
M3, LR RWD is volgens mij een echte run op ontstaan, dus zou wel kunnen dat deze slecht te verkrijgen is.

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Plenkske schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:21:
[...]

Ik lees hier al een tijdje mee, dus ik ging er ook vanuit dat er niet veel zou gebeuren tot restrictie datum. Maar bij mij is het toch anders gegaan.

Mijn restrictie staat op 30-12, met het idee dat de auto begin januari opgehaald zou kunnen worden.
De datum in de app verschoof een aantal keer, maar heeft heel lang op "30-12 tot 31-12" gestaan (en nu ook weer).

Op 10-12 kreeg ik ineens bericht dat ik kon inplannen, dus deed ik dat voor een week later. Er stond ook een VIN en een dag later kenteken.
Helaas ging de leasemaatschappij niet akkoord, dus werd het geannuleerd.
Nu moet ik weer wachten en lukt het volgens Tesla waarschijnlijk niet om nog dit jaar te leveren.

Mijn vermoeden is dat ze zoveel mogelijk wilde leveren deze maand, en daarom bij mij al een auto hadden gekoppelt. Maar wat ik dan jammer vind, is dat ze het niet wilden aanpassen naar de 30e of 31e.
Waarom weigert de leasemaatschappij om hem 15 dagen eerder af te laten leveren ?

Willen ze hem niet pas vanaf 1 januari op kenteken hebben ?

• Plenkske
Sjod schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:03:
[...]

Waarom weigert de leasemaatschappij om hem 15 dagen eerder af te laten leveren ?

Willen ze hem niet pas vanaf 1 januari op kenteken hebben ?
Omdat ze de afspraak hebben gemaakt met mijn werkgever uiterlijk 19 januari leveren. Ze hebben uit eigen initiatief 30-12 doorgegeven aan Tesla, waarschijnlijk omdat ze verwachten dat dan de 19e haalbaar is.

Ik denk dat ze dus een maand eerder wat te veel vonden.

• gjcvro
Plenkske schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:17:
[...]

Omdat ze de afspraak hebben gemaakt met mijn werkgever uiterlijk 19 januari leveren. Ze hebben uit eigen initiatief 30-12 doorgegeven aan Tesla, waarschijnlijk omdat ze verwachten dat dan de 19e haalbaar is.

Ik denk dat ze dus een maand eerder wat te veel vonden.
Sowieso is het vanuit veel leasemaatschappijen beleid om na half november geen auto's meer op naam te zetten. Nu met elk jaar ander bijtellingsregels hebben ze het wat meer vrij gelaten, maar heeft het nog steeds de voorkeur om het niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:14
Voor alle wachtenden op een nieuwe M3. De eerste volgende (en enige...) boot onderweg vanuit Shanghai (6 dec vertrokken) naar Zeebrugge. Oorspronkelijk 11 januari aankomst maar dat gaat echt niet lukken als je nu nog voor de kust van Zuid Afrika vaart. Dat wordt een weekje later. Met de uitleveringen eind januari.

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9702429

(Deze boot leek eerder al veel noordelijker te zijn maar marinetraffic deed wat raar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein-de-Vos
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-06 12:37
SmartieMan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Een update voor de mensen die dit mogelijk ook ervaren hebben. Ik kom zojuist terug van het service centrum in Tilburg. Na 3,5 lange uren wachten werd mij verteld dat ze meerdere vlakke kanten op de banden hebben ontdekt en dat deze vanzelf zullen verdwijnen naarmate ik meer met de auto ga rijden. Om de trilling voorlopig te minimaliseren hebben ze de banden opnieuw gebalanceerd. Als de trilling over 2000 km(!) nog steeds voelbaar is, dan mag ik een nieuwe afspraak maken..

De trilling is wel aanzienlijk minder geworden, maar zeker nog niet verdwenen. Voor de zekerheid ga ik dan op advies van Tesla eerst maar een paar honderd kilometer rijden in de hoop dat het verdwijnt..
Hoe is verder gegaan met de vlakke banden? Ik heb namelijk hetzelfde en ben laatst langs geweest bij het Tesla service centre waar ze de banden hebben gebalanceerd met road force. Het werd iets beter, maar is nog niet weg en merk na lange ritten de afgelopen dagen dat het juist weer erger wordt. Ben benieuwd of het bij jou nu gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik had een soortgelijke ervaring, trilling op het stuur nadat ik de auto had afgehaald.

Is echter nu al (na 1000 km) zo goed als weg.
In ieder geval is het nu zeker niet storend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modee
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 18:01
modee schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 22:26:
[...]

Ik heb de afspraak om half 1. Ben benieuwd hoop dat alles soepel verloopt
Vandaag de MY LR RWD opgehaald om half 1. Auto zag er prima uit wat vlekjes hier en daar en die hebben ze gelijk gepoetst.

Auto was 53% opgeladen.

Tot nu toe heel tevreden 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

modee schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:34:
[...]

Vandaag de MY LR RWD opgehaald om half 1. Auto zag er prima uit wat vlekjes hier en daar en die hebben ze gelijk gepoetst.

Auto was 53% opgeladen.

Tot nu toe heel tevreden 👍🏼
Dan waren we er om dezelfde tijd 😀. Die van mij ook wat krasjes en helaas 1 steenslag punt. Krassen zijn netjes weggewerkt. Steenslag is in het systeem gezet.

Ik vond het een prima afhaal ervaring. Kun je nog een beetje kleuren goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-10 13:43
RF1000 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:55:
Voor alle wachtenden op een nieuwe M3. De eerste volgende (en enige...) boot onderweg vanuit Shanghai (6 dec vertrokken) naar Zeebrugge. Oorspronkelijk 11 januari aankomst maar dat gaat echt niet lukken als je nu nog voor de kust van Zuid Afrika vaart. Dat wordt een weekje later. Met de uitleveringen eind januari.

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9702429

(Deze boot leek eerder al veel noordelijker te zijn maar marinetraffic deed wat raar)
Enig idee wanneer VINs normaliter worden gekoppeld? Mijn leverdatum staat nu op 5 januari - 11 februari, dus grote kans dat mijn auto op deze boot staat. Ik gebruik overigens altijd onderstaande site, daar wordt de locatie vaak geüpdatet. Lijkt toch rond 12 januari aan te komen in Zeebrugge.

https://www.marinetraffic...29/vessel:GLOVIS_SYMPHONY

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjenok schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:36:
[...]

Enig idee wanneer VINs normaliter worden gekoppeld? Mijn leverdatum staat nu op 5 januari - 11 februari, dus grote kans dat mijn auto op deze boot staat. Ik gebruik overigens altijd onderstaande site, daar wordt de locatie vaak geüpdatet. Lijkt toch rond 12 januari aan te komen in Zeebrugge.

Voorheen vrij snel bij vertrek van de boot. Zou zeggen dat als je auto op deze boot staat dat je al een VIN had moeten hebben. Tenzij ze dit nu later doen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Hoop dat ze dat dan nu later doen :) bij mij is het aflever window in de af wel verkleind van jan-febr naar 5 jan-11 febr wat zou aansluiten bij deze boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_S
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:50
Iemand heeft hier eerder uitgezocht dat dit de enigste boot is die onderweg is. Ook ik heb een verwachte levering van januari, maar nog geen VIN. Als ie niet op de boot staat, dan kan ie misschien nog ergens in voorraad staan of het wordt een hele grote teleurstelling zonder volgende boot. 😬🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Tjenok schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:36:
[...]

Is het via lease, of prive? In de eindafrekening (als je bij die documenten kunt) staat vaak eerder een vin dan in de app, is mijn ervaring. En dan nog is het geen garantie, want ik heb na 2 weken of zo ineens een ander vin nummer (nieuwer) gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YogiBear
Hier ook nog geen VIN, aflevering van men MY-LRAWD staat momenteel op 14/1-10/3.

Ik verwacht eerlijk gezegd pas volgende week dat ze beginnen matchen bij mij, aangezien de auto pas in januari mocht afleverd worden, wegens dat de lease geen auto inschrijft in december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjenok
gjcvro schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:48:
[...]

Is het via lease, of prive? In de eindafrekening (als je bij die documenten kunt) staat vaak eerder een vin dan in de app, is mijn ervaring. En dan nog is het geen garantie, want ik heb na 2 weken of zo ineens een ander vin nummer (nieuwer) gekregen.
Lease, dus ik kan helaas geen eindafrekening zien. Gezien mijn leverwindow zal hij wel op deze boot staan. We wachten rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenator123
Zelfde voor mijn M3 LR RWD Quicksilver, momenteel nog geen VIN gekoppeld. Boot was al onderweg voordat LM mijn Tesla bestelde dus wellicht dat het daarmee te maken heeft. Of hij staat op een andere boot (die nog vertrekken moet..)
RF1000 schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:00:
Hoop dat ze dat dan nu later doen :) bij mij is het aflever window in de af wel verkleind van jan-febr naar 5 jan-11 febr wat zou aansluiten bij deze boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Model 3 Rwd long range besteld (wit met zwart interieur) half december (lease). Sinds gister ook in de app. Verwachte leverdatum gisteren januari. Verwachte leverdatum vandaag: 19 februari - 5 mei 😕.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_S
Ook hier leverdatum jan naar 19 feb - 5 mei.
Of zouden wij net de auto’s met blusschade hebben, @_YmmiT_ 😉😬

https://persfoto.com/inde...nklers-zorgen-voor-chaos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mike_S schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:53:
Dat waren losse accupakketten.

Die auto's komen uit China en dat duurt gewoon even. Een kwartaal en maand einde is een moment dat veel auto's nog worden geleverd en als je dus tegen zo'n moment aan besteld lopen de levertijden op. Daarbij is het natuurlijk nog steeds gewoon snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_S
Fijn om te lezen dat er iemand weet dat geen nieuwe auto’s zijn beschadigd, op het moment van schrijven van het artikel was dat blijkbaar nog onduidelijk.

Verder is het natuurlijk wel een tegenvaller wanneer je leverdatum significant verspringt, of het nu “gewoon snel” is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YogiBear
Mike_S schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:53:

https://persfoto.com/inde...nklers-zorgen-voor-chaos/
Grote kans dat dit ook nog wordt bijgesteld.
Bij mij ging het van "jan25" => "7/2-23/4" => "3/1-8/2" => "14/1-14/3". De LM heeft volgens mij de restrictie vanaf Januari, dus ik verwacht ergens in de komende week nog een nieuwe update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Ach ja, we gaan het zien! Het is gewoon het bekende gevoel dat als je eenmaal iets besteld hebt je het zo snel mogelijk wilt hebben ;) . Ik snap dat het van ver moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
RF1000 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:52:
M3 LR AWD, QS,19 inch Nova, black interoir

besteld door LM : 29/11
Lease restrictie wk 50
RN in app : 3/12
VIN : ..
Kenteken: ..

aflevering :
dec 2024
6 jan 2025 - 26 febr 2026
5 jan 2025 - 11 febr 2025

Dan vraag je je af op welke boot mijn auto dan zou staan. Lijkt dat er niks onderweg is. Tevens ook geen voorraad auto's op de Tesla site.
We hebben een VIN! 🎇 Aflevering nu op 6 jan - 20 jan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
Nu ook ineens een VIN! En verwachte leverdatum weer aangepast naar 6 - 20 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Tjenok schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:11:
[...]

Lease, dus ik kan helaas geen eindafrekening zien. Gezien mijn leverwindow zal hij wel op deze boot staan. We wachten rustig af...
Hier sinds gisteravond ook een VIN en leverdatum van 6 - 20 januari!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
Nadat er afgelopen tijd nog maar 2 RWD LR M3 op de website stonden, staan er nou weer best veel op, dus ik vermoed dat er inderdaad een bootje onderweg is. Jammer alleen dat hij (nog) niet in whereboat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenator123
Same here! M3 LR RWD Quicksilver: leverdatum 6 - 20 januari :)
Tjenok schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:51:
[...]

Hier sinds gisteravond ook een VIN en leverdatum van 6 - 20 januari!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maakla
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 19:36
gjcvro schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:13:
Nadat er afgelopen tijd nog maar 2 RWD LR M3 op de website stonden, staan er nou weer best veel op, dus ik vermoed dat er inderdaad een bootje onderweg is. Jammer alleen dat hij (nog) niet in whereboat staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:09:
[...]

Alleen wit, de rest staat in principe nog op eerdere levering, dus niemand die het exact weet.

Dus of het de oude of nieuwe y wordt, de tijd zal het leren.
Ook de Model Y RWD wit heeft inmiddels weer verwachte levering: jan 2025. Overigens is de €667 BPM die er per 1 januari bij is gekomen in mindering van de aanschafwaarde gegaan, zodat er netto en fiscaal geen verschil is tov 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAdrAdwkRJWusutX3c-s2ASB0QY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M3RNoxHp2QXG2aFs6CqDxkRT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door pdidi op 02-01-2025 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YogiBear
Hier ook een VIN!

MY LRAWD deep blue

besteld door LM : 22/11
Lease restrictie; niet inschrijven in december.
Mail van Tesla sales advisor op 25/11 meldde 1/1-31/1/25
RN in app : ja, 25/11
VIN : 2/1/25
Kenteken: ..

aflevering : eerst Jan 2025. daarna 7/2-23/4, dan 3/1-8/2 dan 14/1-10/3 en nu 8/1-14/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing

Inmiddels staat de verwachte levertijd van een MY RWD wit weer terug op jan 2025 op de site van Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoR
  • Laatst online: 04-04 10:51
16 december een Model S Plaid besteld (21”, SG, Beige interior). Aanbetaling gedaan van 250,- maar nog geen geregelde betaling via LM ivm feestdagen en afwezigheid contactpersoon.

Momenteel staat op de site maart-april voor verwachte leverdatum. Iemand ervaring of deze geschatte datums accuraat zijn voor de MS? Wat zijn ervaringen van andere Model S bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maakla
Wat is jullie ervaring met contact opnemen met Tesla? Ik heb na het bestellen van een auto een mail gestuurd op 27 december, wel een auto reply maar nooit een reactie gehad. Gisteren een berichtje in de Tesla app gezet voor de verkoopmedewerker, helemaal geen reactie gehad. Is dit in jullie ervaring normaal?
De bestelling zelf lijkt verder wel goed te gaan, VIN is binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@maakla Ik had via de email altijd binnen 2 dagen wel reactie. Maar ik snap het wel dat ze gek worden van al die mensen die na een week al bellen waar de auto blijft. In principe geeft de app de status gewoon prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maakla
jongetje schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:27:
@maakla Ik had via de email altijd binnen 2 dagen wel reactie. Maar ik snap het wel dat ze gek worden van al die mensen die na een week al bellen waar de auto blijft. In principe geeft de app de status gewoon prima aan.
Thanks. Het ging mij niet om de levering maar ik had een vraag over hoe de winterbanden geleverd worden en over de verwerking van een referral code op de factuur. Ik bel anders maandag wel even, heb ik eerder gedaan en stond ik lang in de wacht maar wel aardig geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Hebben de mensen die een model 3 in december in ontvangst hebben genomen een model year 2024 of 2025? Ik zie dat mijn model 3 die deze maand geleverd wordt een model year 2025 is en ben benieuwd of er wijzigingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Tjenok schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:57:
Hebben de mensen die een model 3 in december in ontvangst hebben genomen een model year 2024 of 2025? Ik zie dat mijn model 3 die deze maand geleverd wordt een model year 2025 is en ben benieuwd of er wijzigingen zijn.
Ja, midden december. Te herkennen aan de knopjes op het stuur. Verder geen zichtbare wijzigingen.

Dit was het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNsv7UO7seXnBk9TEac6Z273t4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOnXWaYGXYZz7EABe1zpmEbb.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCII9hobj-uLma94pLGCfXhLrto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGz6VHTh86BxMBfWblMYrama.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:40
Maurice- schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:15:
[...]

Ja, midden december. Te herkennen aan de knopjes op het stuur. Verder geen zichtbare wijzigingen.

Dit was het:
[Afbeelding]
Dit is het:
[Afbeelding]
Weet je toevallig of de stuur met nieuwe knopjes beter werkt dan de oude stuur?

Ik heb een m3h geleverd sept 2024, met de oude stuur. Mijn richtingaanwijzer naar rechts werkt werkt niet vlekkeloos en heel soms reageert ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:25
Maurice- schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:15:
[...]

Dit was het:
[Afbeelding]
Dit is het:
[Afbeelding]
ik zie geen verschil

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Linker heb je een soort kruisje. Heb je op de oude stuur niet.
Rechts heb je een soort cirkel, was voorheen een camera plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Jmtpes schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:56:
[...]

dat is al maand of 4 zo. Iig op de model 3 performance die ik in september heb gekregen. Zie onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ERghG7_H1MA7tEcV9zIlJXssBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tw1iaku2PW08y5PkRdU1gTQa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clj22
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:24
Ik heb op 29 juli via Alphabet een Model Y LR RWD black/black 20 inch besteld. Leverrestrictie i.v.m. huidige leaseauto is 15 januari.

2 augustus: RN nummer ontvangen en zichtbaar in app.
4 augustus: verwachte levering 15 januari - 26 maart.
4 september: verwachte levering januari 2025
3 december: verwachte levering 15 januari - 5 maart.
21 december: verwachte levering 15 januari - 15 februari
4 januari: verwachte levering januari 2025

Sinds gisteren dus wijziging naar de maand januari. Nog geen vin zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Jmtpes schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Wat doet het kruisje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
dat betekend dat het linker scrolwieltje 4 kanten op bewogen kan worden, again niets nieuws, zit ook zo in mijn 2019 M3 LR.
en hoe het eruit ziet dus al zeker sinds september zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
anti elppa schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:16:
[...]

dat is al maand of 4 zo. Iig op de model 3 performance die ik in september heb gekregen. Zie onder

[Afbeelding]
Dat is dan ook een modeljaar '25. Geldt ook voor de Y ergens eind september.

Met de knopjes hopelijk ook een upgrade van materiaal op het stuur gezien de klachten van het eerste jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 05-01-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Maurice- schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:41:
[...]

Dat is dan ook een modeljaar '25. Geldt ook voor de Y ergens eind september.

Met de knopjes hopelijk ook een upgrade van materiaal op het stuur gezien de klachten van het eerste jaar.
ik iig nog 0 problemen met het stuur. Maar heb ook pas 9k km gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Laatst online: 14:29
anti elppa schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:53:
[...]

ik iig nog 0 problemen met het stuur. Maar heb ook pas 9k km gereden
Ook geen problemen, auto heeft al bijna 35k op de teller.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Heeft iemand hier problemen gehad met het oude stuur op de M3H? En na serviceafspraak alles is opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Zullen we weer ontopic gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubenator123
Bootje begint op te schieten! Langzaam koers richting Spanje. Volgende week zondag aankomst in Zeebrugge. Benieuwd hoe lang het dan duurt voordat ik richting Tilburg mag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin12345
  • Laatst online: 04-06 20:12
Hoi allemaal,

Na lange tijd afwezig weer terug op dit mooie forum.

---
Model 3 RWD / Stealth Grey / Trekhaak

Auto besteld bij LM begin november (auto via werkgever -->LM)
RN nummer 18 november
Oude auto inleveren 30 januari (of later als Tesla niet levert). Dan is dus lever restrictie van LM er af.

Eerst gaf Tesla app aan 30 januari als levertijd. Nu 9 februari tot 25 april.

Kan toch niet waar zijn dat het zo'n groot tijdvak is? Ik hoop eigenlijk stiekem nog steeds op vervroegingrond 30/31 januari--> is dit mogelijk denken jullie?

Als er maar 1 boot onderweg is kan het maar zo wel ergens maart worden wellicht?

[ Voor 6% gewijzigd door Robin12345 op 06-01-2025 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Robin12345 Als je een restrictie hebt dan sta je onderaan de lijst totdat die eraf is. Neem even aan dat je een Model3 hebt besteld (anders hoef je niet op een boot te wachten). Als de restrictie eraf is dan krijg je vest een betere inschatting. En gezien de levertijden zou ik die restrictie eraf laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
jongetje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:33:
@Robin12345 Als je een restrictie hebt dan sta je onderaan de lijst totdat die eraf is. Neem even aan dat je een Model3 hebt besteld (anders hoef je niet op een boot te wachten). Als de restrictie eraf is dan krijg je vest een betere inschatting. En gezien de levertijden zou ik die restrictie eraf laten halen.
Inderdaad een model 3 (zal origineel even aanvullen; thanks).

Ik zal proberen lever restrictie er af te laten halen bij LM (maar die club staat niet echt bekend om hun medewerking...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Robin12345 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:21:
Hoi allemaal,

Na lange tijd afwezig weer terug op dit mooie forum.

---
Model 3 RWD / Stealth Grey / Trekhaak

Auto besteld bij LM begin november (auto via werkgever -->LM)
RN nummer 18 november
Oude auto inleveren 30 januari (of later als Tesla niet levert). Dan is dus lever restrictie van LM er af.

Eerst gaf Tesla app aan 30 januari als levertijd. Nu 9 februari tot 25 april.

Kan toch niet waar zijn dat het zo'n groot tijdvak is? Ik hoop eigenlijk stiekem nog steeds op vervroegingrond 30/31 januari--> is dit mogelijk denken jullie?

Als er maar 1 boot onderweg is kan het maar zo wel ergens maart worden wellicht?
Inmiddels uitsluitsel van de leasemaatschappij: De beste wensen en we gaan niets voor je doen. Zij zijn bang dat als ze de datum laten vervallen de levering voor einde looptijd gaat plaatsvinden.

Met andere woorden: Gewoon afwachten en hopen dat deze samenstelling beschikbaar is voor levering eind jan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kundera74
  • Laatst online: 26-01 16:49
Hier ook wachten op M3 RWD Ultra Red.
Al besteld in Juli '24 maar ik vermoed on block omdat lease contract nog liep. Levering stond op 2 februari - 18 april.
Lease contract afgelopen vrijdag officieel afgelopen en dit weekend veranderde de levering naar 19 feb - 31 maart. Ik denk dus dat de mijne nog niet op die boot zit die nu bij Senegal vaart maar nog geladen moet worden in Shanghai. Op een Duits forum gelezen dat dit wel eens de Glovis Splendor zou kunnen worden. https://www.marinetraffic..._SPLENDOR#google_vignette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin12345
Kundera74 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:12:
Hier ook wachten op M3 RWD Ultra Red.
Al besteld in Juli '24 maar ik vermoed on block omdat lease contract nog liep. Levering stond op 2 februari - 18 april.
Lease contract afgelopen vrijdag officieel afgelopen en dit weekend veranderde de levering naar 19 feb - 31 maart. Ik denk dus dat de mijne nog niet op die boot zit die nu bij Senegal vaart maar nog geladen moet worden in Shanghai. Op een Duits forum gelezen dat dit wel eens de Glovis Splendor zou kunnen worden. https://www.marinetraffic..._SPLENDOR#google_vignette
Dit klinkt heel aannemelijk.
Dan zal de mijne vermoedelijk op dezelfde boot zitten met venster 9 feb - 25 April

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clj22
  • Laatst online: 14:24
clj22 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:38:
Ik heb op 29 juli via Alphabet een Model Y LR RWD black/black 20 inch besteld. Leverrestrictie i.v.m. huidige leaseauto is 15 januari.

2 augustus: RN nummer ontvangen en zichtbaar in app.
4 augustus: verwachte levering 15 januari - 26 maart.
4 september: verwachte levering januari 2025
3 december: verwachte levering 15 januari - 5 maart.
21 december: verwachte levering 15 januari - 15 februari
4 januari: verwachte levering januari 2025

Sinds gisteren dus wijziging naar de maand januari. Nog geen vin zichtbaar.
Vandaag mailcontact gehad met een Delivery Advisor van Tesla. De bestelling staat sinds 2 januari op actief in hun systeem. Ze zijn aan het wachten op een beschikbaar voertuig uit de fabriek. Dit zal naar verwachting nog in januari zijn. Ik ben benieuwd. Nog anderen die aan het wachten zijn op de MY?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YogiBear
clj22 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Vandaag mailcontact gehad met een Delivery Advisor van Tesla. De bestelling staat sinds 2 januari op actief in hun systeem. Ze zijn aan het wachten op een beschikbaar voertuig uit de fabriek. Dit zal naar verwachting nog in januari zijn. Ik ben benieuwd. Nog anderen die aan het wachten zijn op de MY?
Jup, ik. Al heb ik sinds vorige week wel een VIN en lever datum 8/1-14/1, maar nog geen afspraak sms gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
clj22 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Hetzelfde hier, actief sinds 30 december.
Vandaag even gebelt, vanwege dit: Plenkske in "Het grote Tesla Levering topic #2"
Ik kreeg nog eens uitleg wat er 3 weken terug was gebeurt, en daarna hetzelfde als jij. Zodra die de fabriek uitrolt wordt VIN gekoppelt. Daarna kijken ze wat mogelijk is qua leverafspraak. Verwachting is deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nicolas1993
  • Laatst online: 23-09 18:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytg1vhGYSDFMyE4aNoDC2Lu9JsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foD047c4cIwaXIaGaCF8dqdL.jpg?f=fotoalbum_large

Alle configuraties van de MY RWD, staan nu op een verwachte levering van mei 2025 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011

spartacusNLD

This is Sparta!!

nicolas1993 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:14:
[Afbeelding]

Alle configuraties van de MY RWD, staan nu op een verwachte levering van mei 2025 🤔
Heeft waarschijnlijk met de aanstaande refresh model y te maken.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[Afbeelding]

Mijn config stond eerder al een keer op mei, daarna weer een tijdje januari en nu dan weer mei.
De verwachte levering die daar staat is denk ik alleen voor nieuwe bestellingen geldig ?
De medewerker van Tesla zei hier gister niets over, hij had het over een levertijd van 3-4 weken voor MY's uit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakay14
  • Laatst online: 06-02 11:11
[Afbeelding]

Ik ben erg benieuwd!
18-12 MY RWD Black met trekhaak besteld door LM
23-12 Bestelling bevestigd in app Tesla met levering dec 2024
01-01 Levering omgezet naar jan 2025

Benieuwd of het nu mei wordt of dat er als nog in januari geleverd gaat worden.
Pagina: 1 ... 49 ... 80 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.